Otto Mühl – Günter Brus

Εξίσου ιδιαίτερη (αν όχι περισσότερο) περίπτωση με τους δύο προηγούμενους Αξιονιστές στους οποίους αναφερθήκαμε στο δεύτερο μέρος που αφιερώσαμε στο κίνημα έιναι και ο Otto Mühl. Ο γεννημένος το 1925 καλλιτέχνης να σημειώσουμε ότι πρόλαβε να πολεμήσει στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μάλιστα να πιαστεί αιχμάλωτος από τους Σοβιετικούς. Από τις αρχές του ’60 και μετά, έχοντας γνωριστεί με τους υπόλοιπους της ομάδας θα πάρει μέρος σε πολλά από τα αξιονιστικά events, ανάμεσα στα οποία στο "Fest des psycho-physischen Naturalismus" (1963) για το οποίο θα κρατηθεί για δύο εβδομάδες, όπως και σε ένα από τα πιο γνωστά happenings της περιόδου, το "Kunst (= τέχνη) und Revolution" (1968), οπότε μαζί με τον Βrus και τον Οswald Wiener θα καταδικαστούν επίσης σε δίμηνη φυλάκιση. Ο Wiener είχε προσκληθεί από το πανεπιστήμιο της Βιέννης για κάποια διάλεξη, αντ’ αυτού όμως, εμφανίστηκε με τους δύο Αξιονιστές (και άλλους του ίδιου κύκλου) με σκοπό να σαμποτάρουν την αστική εκπαίδευση και ο,τι αυτή αντιπροσωπεύει, χρησιμοποιώντας το σώμα τους σαν εργαλείο. Έτσι μπροστά στις πανεπιστημιακές αρχές εμφανίστηκαν γυμνοί, «έκαναν την ανάγκη τους» (όπως γράφτηκε), αυτοϊκανοποιήθηκαν και όλα αυτά με την υπόκρουση του εθνικού ύμνου. Το «μεγαλύτερο καλλιτεχνικό σκάνδαλο στη μεταπολεμική Αυστρία», όπως χαρακτηρίστηκε, τους οδήγησε στο να εγκαταλείψουν προσωρινά τη χώρα για να αποφύγουν τη φυλάκιση για προσβολή των συμβόλων του κράτους.

muehlΗ συνέχεια για τον Mühl είναι ακόμα πιο απρόβλεπτη. Μετά τη διάλυση των Αξιονιστών, θα στραφεί σε άλλου είδους πειράματα, όχι μόνο στο χώρο της τέχνης, αλλά και στο πεδίο της συμβίωσης και της κοινωνικοποίησης συνολικά. Έτσι θα ιδρύσει μία κομμούνα- κοινόβιο, αρχικά στη Βιέννη και έπειτα στην αυστριακή επαρχία. Οι αρχές που το διέπουν είναι (θεωρητικά) η σεξουαλική ελευθεριότητα, η κοινοκτημοσύνη, η από κοινoύ εκπαίδευση των παιδιών. Το κοινόβιο του Friedrichshof (όπου βρέθηκε και ο Josef Beuys) πέρασε διάφορες φάσεις, κατά τις οποίες δοκιμάστηκαν διαφορετικές οργανωτικές δομές, έιχε διαφορετικό αριθμό μελών, αναγνωρίστηκε και σαν ιδιωτικό σχολείο (για την εκπαίδευση των παιδιών που γεννήθηκαν στους κόλπους του), ενώ δεν μπόρεσε να γλιτώσει από την παγίδα της πρωτοκαθεδρίας του Mühl ή των εκάστοτε συντρόφων του (κοινώς πάντοτε κάποιοι ήταν πιο ίσοι από τους υπόλοιπους). Το 1991 το κοινόβιο έκλεισε μετά από 21 χρόνια ύπαρξης, ενώ ο Mühl καταδικάστηκε από το τοπικό δικαστήριο σε φυλάκιση για εγκληματικές πράξεις σχετικές με αποπλάνηση ανηλίκων και παραβιάσεις του νόμου περί ναρκωτικών ( ο ίδιος δεν δέχτηκε την ετυμηγορία). Μετά από εξήμιση χρόνια στη φυλακή, αποφυλακίστηκε το 1997, υποφέρoντας πια από τη νόσο του Parkinson.

muel1Οι καλλιτεχνικές του δραστηριότητες βρίσκονται σε παράλληλη πορεία με τη ζωή του. Από την αξιονιστική περίοδο ακόμη, ο Mühl δείχνει τις «ζωγραφικές» επιρροές του, από την Αrt Informel, αλλά και από τη χρήση του χρώματος που κάνει ο Pollock ή ακόμα και ο Van Gogh. Ταυτόχρονα, σε σχέση και με τις μελέτες του σχετικά με την ψυχανάλυση και ειδικότερα τις αναλύσεις του Wilhelm Reich, το έργο του διακρίνεται από μια φανερή σεξουαλικότητα και μια πιο ηδονιστική διάσταση. Προχωρώντας ακόμη παραπέρα, η ίδρυση των κοινοβίων συνδέεται με το μότο «Η Τέχνη μέσα στη Ζωή», με την προσπάθεια να ενσωματωθεί η καλλιτεχνική δημιουργία στην καθημερινότητα, όχι πια ως πολιτική πράξη, όσο σαν υπαρξιακή συνιστώσα. Το όραμα του ήταν καθαρά ουτοπικό, αφού πίστευε όχι στην αλλάγή της υπάρχουσας κοινωνίας αλλά στην απόδραση και τον περιορισμό σε μια ιδεατή μικρο-κοινωνία.

Γενικότερα, η ζωγραφική βρίσκεται εν πολλοίς στο κέντρο της καλλιτεχνικής παραγωγής του, που καλύπτει πεδία από την τοπιογραφία ή την προσωπογραφία μέχρι την αφηρημένη ζωγραφική. Πρόσφατα, σχετικά, (2004) εκτέθηκαν σε μεγάλη αναδρομική έκθεση τόσο οι πίνακες που ζωγράφισε κατά τον εγκλεισμό του, όσο και τελευταία έργα του που χρησιμοπoιούν και ψηφιακά μέσα. Η έκθεση αυτή προκάλεσε ποικίλλες αντιδράσεις, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται σφοδρές επικρίσεις για το ναρκισσισισμό του Mühl, όπως και για τη πατριαρχική οπτική του απέναντι στη γυναίκα και τη σεξουαλικότητα.

brusO Günter Brus (1938), τέλος, διέγραψε (καιι διαγράφει ακόμη) τη δική του αυτόνομη πορεία. Στα πλαίσια του Αξιονισμού ήταν αυτός που έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο δικό του σώμα σαν τρόπο έκφρασης, είτε με το να «αυτο-ζωγραφίζεται» (self-painting), είτε, περνώντας στο επόμενο στάδιο να αυτο-τραυματίζεται. Το σώμα κατείχε κεντρική θέση σε έναν εμφανώς καθορισμένο χώρο, την «κατεστραμμένη» απ΄αυτόν επιφάνεια του πίνακα. Χρησιμοποίησε κυρίως άσπρη και μαύρη μπογιά, καθώς και αντικείμενα όπως ψαλίδια και ξυράφια. Ενώ ο Μühl συνέλαβε το ρόλο του σώματο από μια ψυχαναλυτική-ψυχοδραματική σκοπιά, ο Brus επιθυμούσε να βρεθεί στα ακρότατα φυσικά και πνευματικά όρια. Στο μεταξύ, στα 1970 μετακόμισε με την οικογένειά του στο τότε δυτικό Βερολίνο, μιας και στη Βιέννη απειλούσαν τη ζωή του και ήθελαν (οι γείτονες) να σταλεί η κόρη του σε ίδρυμα και να αφαιρεθεί η κηδεμονία από τους φυσικούς της γονείς. Εκεί πραγματοποίησε το τελευταίο του αξιονιστικό happening, μιας και θεώρησε ότι είχε φτάσει το σώμα του σε ένα σημείο πέρα από το οποίο το μόνο που υπήρχε ήταν πολύ σοβαροί κίνδυνοι για την ακεραιότητά του. Στη συνέχεια ξαναγύρισε στη ζωγραφική απ΄όπου έιχε ξεκινήσει την πορεία του, αναπτύσσοντας ένα concept που συνδυάζει τη γραφή με τη ζωγραφική (ο ίδιος το ονομάζει Bilddichtungen = image poems) και έχει χαρακτηριστεί ως «ρομαντικός Εξπρεσσιονισμός», επηρεασμένος και από τα παραμύθια. Στα βιβλία που έχει εκδόσει επίσης βρίσκουμε κοινά σημεία με τον Αξιονισμό, το γκροτέσκο σεξουαλικό χιούμορ και την διάθεση για κάθαρση. Nα σημειώσουμε επίσης, στα πλαίσια της αντιφατικής σχέσης αρκετών από τους Αξιονιστές με το αυστριακό κράτος και τις επίσημες πολιτικές για την τέχνη, ότι τιμήθηκε το 1997 με το μεγάλο κρατικό βραβείο της χώρας.

Links
archives otto muehl
from the happening to the commune (ιστορικό των κοινοβίων)
Πορτρέτο του Βrus στο περιοδικό Datum (γερμανικά)

Διάβασε επίσης...
Εν Οίδα… Τα πάντα ρει
Με τίτλο «Εν οίδα ..... Τα πάντα ρει» οι Δραμινοί ζωγράφοι Φώτης Γαλανόπουλος και Απόστολος Μπαλτσικίδης παρουσιάζουν την πρώτη τους ατομική έκθεση στην Αθήνα, που θα γίνει στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων (Αίθουσα «¶γγελος Σικελιανός», Πειραιώς 100, Γκάζι), από τις 18 έως και τις 27 Ιανουαρίου 2008.Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν ...
Συνέχεια...
Αντίο, Lucian Freud…
Ο Lucian Freud, εγγονός του θεμελιωτή της ψυχαναλυτικής σχολής Sigmund Freud,  και ένας από τους πιο διακεκριμένους ζωγράφους της γενιάς του άφησε την τελευταία του πνοή την Τετάρτη 20 Ιουλίου στο κρεβάτι του σπιτιού του, στο Λονδίνο, αφήνοντας πίσω του μια πλούσια κληρονομιά και μια προσωπικότητα σφυρηλατημένη στις μνήμες όσων ...
Συνέχεια...
Ο Κώστας Τσώλης στη γκαλερί Batagianni
Την Τρίτη εγκαινιάζεται στην γκαλερί Batagianni η ατομική έκθεση του ζωγράφου Κώστα Τσώλη. Με αναφορές στην αρχαία μυθολογία αλλά και την καθημερινή εικόνα των ΜΜΕ, ο καλλιτέχνης κατασκευάζει μια επικοινωνία μεταξύ υλικών φυσικών πραγμάτων και εικόνας. Εγκαίνια: 11 Μαρτίου 2008, 20:00 - 23:00 Διάρκεια: 11 Μαρτίου - 19 Απριλίου 2008Batagianni ...
Συνέχεια...
Οι αγορές αντέχουν; ‘Από την κρίση στη δράση: κινέζικη αγορά τέχνης, συμπεράσματα και προοπτικές’
Φόρουμ Ευρώπης Κίνας«Από την κρίση στη δράση: κινέζικη αγορά τέχνης, συμπεράσματα και προοπτικές»Στις 13 Μαρτίου 2009, στην αποθήκη Γ στο Λιμάνι, έλαβε χώρα ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον forum για τις αγορές τέχνης με ειδική αναφορά στην Κινεζική αγορά τέχνης. Το φόρουμ έγινε στα πλαίσια της εκθεσης Δεσμοί ύλης που φιλοξενείται ...
Συνέχεια...
Αποστολή Θεσσαλονίκη: Conceptual Obsession – Obsessive Conceptualism
Σε επιμέλεια, Σωτήριου Μπαχτσετζής, Γκαλερί tint Obsession and Obsessive, δύο λέξεις που σίγουρα κρύβουν πολύ επανάληψη μέσα τους. Δουλεύοντας την θεματική της έκθεσης ο Μπαχτσετζής ήθελε να εξαντλήσει τα περιθώρια της επανάληψης ως εξαναγκασμού μέσα από την χειρωνακτική πράξη. Τι εννοιολογικό υπόβαθρο μπορεί να αποκτήσει η χειρωναξία; Πως μπορεί μια ...
Συνέχεια...
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Η έκθεση με έργα από τη συλλογή του Ζαχαρία Πορταλάκη παρουσιάζει τέσσερις από τους σημαντικότερους ζωγράφους, που σε μια διαφορετική εποχή για την Ελλάδα, στα χρόνια δηλαδή του Μεσοπολέμου αναζήτησαν το μοντέρνο στην τέχνη τους, ταυτόχρονα όμως θέτουν και το ζήτημα της ελληνικότητας ως διακριτό χαρακτηριστικό(;) στα έργα τους. Οι ...
Συνέχεια...
Κλειστές οι γκαλερί, αλλά υπάρχουν τα μουσεία… Μουσεία της Αθήνας το Πάσχα
Οι περισσότερες γκαλερί θα παραμείνουν κλειστές από 14 έως και 21 Απριλίου. Τα Μουσεία όμως της πόλης παραμένουν ανοικτά σίγουρα έως και την Πέμπτη, ενώ κάποια μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο. Αντί να ψάχνετε ατελείωτες ώρες λαμπάδες, δώρα κ.α. επισκεφτείτε τα μουσεία της Αθήνας για έμπνευση και ξεκούραση, αλλά και ...
Συνέχεια...
Where is the art?
Τα φιλοσοφικά ερωτήματα με τα οποία μας βομβαρδίζουν οι εικαστικοί κύκλοι τις τελευταίες μέρες δεν έχουν τελειωμό. Σειρά παίρνει η έκθεση "where is the art?" η οποία αναλαμβάνει το βαρυσήμαντο έργο της αποσαφήνισης του ρόλου του καλλιτέχνη, του έργου του και του τρόπου προσέγγισης του κοινού.Μήπως ο θεατής αισθάνεται αποξενωμένος ...
Συνέχεια...
Η Αμφιλοχία έχει φοβερά τυριά, και φοβερές εκθέσεις!!!!
Ναι το ξέρω ότι συνήθως όταν ακούτε Αμφιλοχία, η λέξη γραβιέρα σας έρχεται αυτόματα στο νου.Και όμως υπάρχουν και άλλα πολύ ωραία πράγματα που γίνονται σε αυτό το μέρος εκτός από τα τυριά του. Από πέρσι, το ίδρυμα Μάργαρη που βρίσκεται εκεί, συνεργάζεται με τον συλλέκτη Λεωνίδα Μπέλτσιο (πέρσι είχαμε ...
Συνέχεια...
To blog του E.M.Σ.Τ. – Προβολές στην Ελευσίνα
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με αφορμή την έναρξη της ανακατασκευής του κτιρίου στο Φιξ εγκαινίασε το σχετικό ιστολόγιο, το οποίο πραγματεύεται ζητήματα σχετικά με την πορεία της ανακατασκευής, αλλά και θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος, όπως αναφορές στη «Μαγική Πόλη» του Κούνδουρου και στο γενικότερο ρόλο των μουσείων σήμερα. Ξεχωρίζουν τα ...
Συνέχεια...
Ανδρέας Παπαναστασίου
Ο Ανδρέας Παπαναστασίου είναι ένας από τους εικαστικούς καλλιτέχνες της νέας μας γενιάς. Αφού σπούδασε Επικοινωνία και Μ.Μ.Ε. στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, βρέθηκε στην Αγγλία, για τις μεταπτυχιακές του σπουδές πάνω στο Art & Design στο Πανεπιστήμιο του Luton και μαθήματα σχεδίου στο Λονδίνο, όπου μένει μόνιμα και εργάζεται τα ...
Συνέχεια...
Willy Ronis: 1910-2009
Ένας από τους τελευταίους 'μεγάλους φωτογράφους' του αιώνα που μας πέρασε, έφυγε από κοντά μας, το περασμένο Σάββατο, σε ηλικία 99 ετών.Ο Willy Ronis ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός, πολύ σύντομα όμως αναγκάστηκε να ακολουθήσει το επάγγελμα του πατέρα του, ιδιοκτήτη ενός φωτογραφικού στούντιο στη Μονμάρτη. Κάπως έτσι άρχισε ...
Συνέχεια...
To ΕΜΣΤ είναι ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ
Είναι προφανές οτι το ΕΜΣΤ όχι μόνο βρήκε έναν πολύ καλό προσωρινό χωρό αλλά ότι τον ενέπνευσε και για νέα projects. Το νέο του εκθεσιακό πρόγραμμα ENTOΣ & ΕΚΤΟΣ περιλαμβάνει, παρουσιάσεις και στον χώρο του μουσείου αλλά και σε δημόσιους χώρους διαφόρων σημείων της πόλης.Από τις 18 Ιανουαρίου ξεκίνησε η ...
Συνέχεια...
H Terra της Νάντιας Καλάρα
"Terra sine sanguis" ο τίτλος της νέας έκθεσης της Νάντιας Καλάρα που εγκαινιάζεται στην γκαλερί CheapArt την Τρίτη 14 Οκτώβρη. Η έκθεση αποτελείται από 6 φωτογραφίες και μια εγκατάσταση τριών προβολών, 3D max animation. Η έκθεση γίνεται σε συνεργασία με το Athens Photo Festival, και είναι σε επιμέλεια Χριστιάνας Γαλανοπούλου.Ο ...
Συνέχεια...
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Όταν στον πραγματικό κόσμο εισβάλλει ο ψηφιακός τα όρια χάνονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον όπου η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίσει κάθε πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξή της όπως μια καταστρεπτική ενεργειακή κρίση η οποία οδηγεί μεταξύ άλλων στον πόλεμο και τη ...
Συνέχεια...
Tim Rollins and the collective art group K.O.S. opening @AMP
Αυτή εδώ η έκθεση δεν είναι μια τυχαία ένωση δύο καλλιτεχνών. Οι ομάδα Κ.Ο.S. αποτελείται από νέα παιδιά καλλιτέχνες που έχουν ζήσει στο Bronx. Ο καλλιτέχνης Τim Collins τους μάζεψε όλους στο εργαστήρι «The Art and Knowledge Workshop» το 1984 όταν το ίδρυσε και δούλεψε μαζί τους για αρκετό καιρό. ...
Συνέχεια...
H Κυψέλη μετατρέπεται σε μια γειτονιά τέχνης!
Ανάμεσα στην Φωκίωνος Νέγρη και την αγορά της Κυψέλης που σφύζει από κόσμο, θα ξεφυτρώσουν σε λίγο δύο γκαλερί. H γκαλερί Gazon Rouge μετακόμισε από το Μεταξουργείο και την Βίκτωρος Ουγκώ, σε ένα χώρο νέο που είχε σχεδιάσει και χτίσει ο αρχιτέκτων Προβελλέγιος. Οι εργασίες της αναπαλαίωσης του κτιρίου σιγά ...
Συνέχεια...
Η Ντόρα Οικονόμου… ονειρεύεται τον Δεκαπεντάυγουστο
Η γκαλερί Gazon Rouge ανοίγει τον φετινό της προγραμματισμό, με την έκθεση της Ντόρας Οικονόμου. Η έκθεση εγκαινιάστηκε την Παρασκευή. Ο τίτλος «Δεκαπεντάυγουστος», μοιάζει εκτός ημερολογίου, αλλά τα νοήματα που κρύβει είναι απολύτως επίκαιρα. Όπως μας περιγράφει και το δελτίο τύπου της γκαλερί, η Οικονόμου θέλει να πιστεύει ότι την ...
Συνέχεια...
Αθηνά Τάχα -Ελλάδα Αμερική
Το Κέντρο Συγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει την έκθεση της εικαστικού Αθηνάς Τάχα σε επιμέλεια της προέδρους του ιστορικού Κα Κατερίνα Κοσκινά. Η έκθεση οργανώνεται σε συμπαραγωγή με τη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας- Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ.Κωστόπουλου. Στην έκθεση παρουσιάζονται περιπου 100 έργα της Αθηνάς Τάχα, τεκμηριώνοντας για ...
Συνέχεια...
Βερσαλλίες – Αθήνα 3137
Μέσα στο χειμερινό μουντό τοπίο της Αθήνας ένας νέος χώρος αφιερωμένος στη σύγχρονη τέχνη έρχεται για να κάνει αισθητή την παρουσία του στο φιλότεχνο κοινό της. Το όνομα αυτού, 3137, και στόχος του να δώσει βήμα στη σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή της πόλης υιοθετόντας παράλληλα μια εναλλακτική πλατφόρμα παρουσίασης και δράσης. Όπως χαρακτηριστικά ...
Συνέχεια...
Entropia στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Καινούργια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος.Συμμετέχουν οι: Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου, Πέτρος Μώρης, Τούλα Πλουμή, Κώστας Σαχπάζης, Γιώργος Τούρλας, Γιάννης Κόκκαλης, Φίλιππος Καβάκας και Geeta Roopnarine.Διάρκεια έκθεσης: 07.05 - 14.06Ώρες λειτουργίας: Τρ - Παρ 12 - 8, Σάβ 12 - 4Αίθουσα Τέχνης ΚαππάτοςΑθηνάς 12, τηλ. 2103217931
Συνέχεια...
Art Marathon / made in Athens
Η Ελλάδα είναι η χώρα την οποία επέλεξαν οι καλλιτέχνες Bosko Providzalo και Dave από την Ελβετία να ορίσουν ως τόπο έναρξης για ένα από τα πιο φιλόδοξα projects που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ. Ο τίτλος αυτού Art Marathon και είμαστε σίγουροι πως θα συνεχίσει να απασχολεί για τα επόμενα χρόνια ...
Συνέχεια...
Το φάντασμα του Αλέξανδρου Ιόλα αναρωτιέται …
που είναι τα δεκάδες έργα του που βρίσκονταν στην βίλα του στην Αγία Παρασκευή;Ένας από τους μεγαλύτερους συλλέκτες της «μοντέρνας εποχής» και ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος για τα εικαστικά πράγματα της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, υπάρχει στο νου μας σαν μύθος, σαν ένα όνομα που κάτι μας λέει αλλά ...
Συνέχεια...
Σημειώσεις και συζητήσεις @ Batagianni
Ο Δανιήλ, ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους της δεκαετίας του '60, και ένας από τους ανθρώπους που πρεσβεύουν με τον καλύτερο τρόπο την έννοια «καλλιτέχνης», παρουσιάζει την έκδοση του «Σημειώσεις». Με την ευκαιρία της έκδοσης, η γκαλερί Batagianni παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με καλλιτέχνες συνοδοιπόρους του Δανιήλ, όπως ο ...
Συνέχεια...
Made in Britain
Το περιβόητο British Council καταλαμβάνει το Μουσείο Μπενάκη. Και όχι δεν πρόκειται για κάποιο νέο συμβούλιο κερδοσκόπων, εκ ευρωπαικής ένωσης ορμόμενο, με στόχο την αφαίμαξη μας. Αλλά πρόκειται για την κατάληψη του μουσείου με 150 και πλέον έργα, όλα προερχόμενα από την υπερπλούσια συλλογή του Βρετανικού Συμβουλίου με βασικούς εκπροσώπους ...
Συνέχεια...
Αρτέμης – Ο παλιός είναι αλλιώς!
Ένας από τους πιο γνωστούς μουσικούς στο χώρο της ελληνικής χιπ-χοπ είναι και ένας από τους πιο γνωστούς και παλιούς γκραφιτάδες στην Αθήνα.Και αν μπορούμε να μιλήσουμε για "ιστορία" στο χώρο του γκραφίτι τότε ο Αρτέμης πρέπει να αναφερθεί στο πρώτο κεφάλαιο, αν όχι στην εισαγωγή. Ας πιάσουμε λοιπόν τα πράγματα ...
Συνέχεια...
Em Kei: ‘Με την τέχνη εξαρτάται τι «τρώς»…’
Η Em Kei είναι γρήγορη. Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς είναι η ταχύτητα της. Ταχύτητα στο να καταχωρεί πληροφορίες, να τις επεξεργάζεται και να βγάζει συμπεράσματα που είναι αναπάντεχα εύστοχα.Με σπουδές στο graphic/spatial design και φωτογραφία/video και μεταπτυχιακό Καλών Τεχνών στο Chelsea College of Art & Design στο Λονδίνο ...
Συνέχεια...
Accidental Woman στις Galfayan Galleries
Οι Kalfayan Galleries εγκαινιάζουν το project space της γκαλερί στην οδό Καψάλη 6 στο Κολωνάκι, παρουσιάζοντας μια "μονομαχία" ανάμεσα στην Αικατερίνη Γεγησιάν και τη Δέσποινα Στόκου. Η έκθεση Accidental Woman αναφέρεται στην τυχαία συνάντηση δύο γυναικών, η οποία αποτελεί την αφορμή για τη μεταξύ τους μονομαχία. Οι δύο καλλιτέχνιδες αφηγούνται ...
Συνέχεια...
Λιοντάρι… από το Ιράν
Η τρίτη έκθεση του Parallel Plan είναι η "Lion under the rainbow. Art from Tehran" σε επιμέλεια του καλλιτέχνη Αλέξανδρου Γεωργίου και οργάνωση της μη κερδοσκοπικής εταιρίας D.ART.. Καταρχήν το να επιλέξεις να δείξεις δουλειά ανθρώπων από το Ιράν, είναι από μόνο του ένα δύσκολο εγχείρημα, λόγω του πολιτικού καθεστώτος ...
Συνέχεια...
Ομαδική έκθεση The Present στη Spilioti Projects για φιλανθρωπικό σκοπό
Σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων η γκαλερί Spilioti Projects διοργανώνει την έκθεση "The Present" στο χώρο Bacaro. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην έννοια του Δώρου ως πράξη προσφοράς χωρίς την ανάγκη ανταπόδοσης, μια πράξη αγάπης η οποία δεν έχει να κάνει με την αξία της ύλης αλλά με ...
Συνέχεια...
Εν Οίδα… Τα πάντα ρει
Αντίο, Lucian Freud…
Ο Κώστας Τσώλης στη γκαλερί Batagianni
Οι αγορές αντέχουν; ‘Από την κρίση στη δράση:
Αποστολή Θεσσαλονίκη: Conceptual Obsession – Obsessive Conceptualism
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Κλειστές οι γκαλερί, αλλά υπάρχουν τα μουσεία… Μουσεία
Where is the art?
Η Αμφιλοχία έχει φοβερά τυριά, και φοβερές εκθέσεις!!!!
To blog του E.M.Σ.Τ. – Προβολές στην Ελευσίνα
Ανδρέας Παπαναστασίου
Willy Ronis: 1910-2009
To ΕΜΣΤ είναι ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ
H Terra της Νάντιας Καλάρα
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Tim Rollins and the collective art group K.O.S.
H Κυψέλη μετατρέπεται σε μια γειτονιά τέχνης!
Η Ντόρα Οικονόμου… ονειρεύεται τον Δεκαπεντάυγουστο
Αθηνά Τάχα -Ελλάδα Αμερική
Βερσαλλίες – Αθήνα 3137
Entropia στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Art Marathon / made in Athens
Το φάντασμα του Αλέξανδρου Ιόλα αναρωτιέται …
Σημειώσεις και συζητήσεις @ Batagianni
Made in Britain
Αρτέμης – Ο παλιός είναι αλλιώς!
Em Kei: ‘Με την τέχνη εξαρτάται τι «τρώς»…’
Accidental Woman στις Galfayan Galleries
Λιοντάρι… από το Ιράν
Ομαδική έκθεση The Present στη Spilioti Projects για