TRENTEMOLLER PHOTO 1 by Alastair-Philip-Wiper-1

Ο Δανός μουσικός και παραγωγός Anders Trentemøller καταφθάνει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αυτή την εβδομάδα με τον αέρα ενός σεμνού superstar της ηλεκτρονικής μουσικής και λίγο πριν ξεκινήσει την ευρωπαϊκή του περιοδεία, τον πήραμε τηλέφωνο καθώς έπινε τον πρωινό του καφέ.

Αυτή τη φορά μας έρχεσαι στην Ελλάδα, όχι μόνος, αλλά  με το συγκρότημα σου από όσα γνωρίζω, σωστά;

Ναι φυσικά. Βασικά, πάντα παίζω με το πλήρες συγκρότημά μου ζωντανά.

Το πρόσφατο album σου, το οποίο και θα μας παρουσιάσεις έχει μία σειρά από πολύ εκλεκτούς καλεσμένους στα φωνητικά, όπως οι Mimi Parker (Low), Kazu Makino (Blonde Redhead), Sune Rose Wagner (Raveonettes), Johny Pierce (Drums), Jana Hunter (Lower Dens). Πως αποφάσισες τις συγκεκριμένες συνεργασίες;

Είναι κάπως περίεργη ιστορία, διότι όταν ξεκίνησα να γράφω τραγούδια και δουλεύω το συγκεκριμένο album, ο αρχικός μου στόχος ήταν να είναι instrumental, χωρίς φωνητικά. Στην πορεία όμως, καθώς γεννιόντουσαν οι μελωδίες, κατάλαβα πολύ γρήγορα ότι τα τραγούδια αυτά χρειαζόντουσαν φωνητικά για να λειτουργήσουν και για να είναι ακόμα καλύτερα ως τελικό αποτέλεσμα. Οπότε ξεκίνησα να γράφω και στίχους και να δουλεύω πια τα τραγούδια με τις φωνές συγκεκριμένων τραγουδιστών στο μυαλό μου. Αφού τελείωσα να γράφω τα τραγούδια, μόνο τότε άρχισα να έρχομαι σε επαφή με τους τραγουδιστές, να τους στέλνω τα τραγούδια που είχα γράψει και να τους ζητάω να δεχτούν να συμμετάσχουν. Ήταν πάρα πολύ αγχωτική εμπειρία εκείνη η περίοδος, περιμένοντας τις απαντήσεις τους, αφού είχα γράψει τα τραγούδια με τις φωνές τους στο μυαλό μου, χωρίς να το γνωρίζουν οι ίδιοι.  Ευτυχώς, για καλή μου τύχη, όλοι δέχτηκαν, διότι σε άλλη περίπτωση δεν είμαι σίγουρος αν θα τα είχα κυκλοφορήσει με άλλους τραγουδιστές. Δεν ήταν τυχαίες οι επιλογές μου. Είναι προσωπικοί μου αγαπημένοι τραγουδιστές, ήρωες και μέλη συγκροτημάτων που πραγματικά αγαπάω και ακούω πολλά χρόνια τώρα. Οι Low, οι Blonde Redhead και οι Raveonettes ας πούμε είναι συγκροτήματα που παρακολουθώ προσεκτικά και απολαμβάνω από το πρώτο τους album έως και σήμερα και θα συνεχίσω να το κάνω.

Υπήρχαν μήπως στο μυαλό σου και άλλοι καλλιτέχνες, οι οποίοι θα ήθελες να ερμηνεύσουν τραγούδια σου, αλλά τελικά δεν δούλεψες με τη φωνή τους στο μυαλό σου – όπως έκανες – διότι πίστευες ότι αποκλείεται να  δεχτούν;

Ναι φυσικά. Θα ήταν εκπληκτικό αν κάποιος τόσο σπουδαίος όσο ο Nick Cave δεχόταν να ερμηνεύσει ένα τραγούδι μου, αλλά δεν το τόλμησα, ήμουν σίγουρος για την απόρριψη για κάποιο λόγο…

Πως παρουσιάζεις τα τραγούδια αυτά ζωντανά στις συναυλίες – τα οποία στο album ερμηνεύουν οι καλεσμένοι σου, και που φυσικά δεν είναι δυνατόν να είναι στο «δρόμο» μαζί σου;

Αυτό ήταν μια πραγματική πρόκληση αλλά και ευκαιρία για εμάς. Μία από τους συνεργάτες μου , η Δανή τραγουδίστρια Marie Fisker, συμμετέχει και στο νέο album αλλά και στο προηγούμενο, και πλέον είναι και μέλος του συγκροτήματος μου στις συναυλίες. Μετά την ολοκλήρωση της ηχογράφησης του album, αποφασίσαμε να κάτσουμε μαζί και να πιάσουμε τα τραγούδια από την αρχή, ξεκινώντας από τη βάση. Οπότε περάσαμε κάποιες μέρες να δουλεύουμε τις μελωδίες μόνο με εμένα στο πιάνο και εκείνη στη φωνή και σιγά σιγά να χτίζουμε γύρω τους και τα υπόλοιπα όργανα και να ενορχηστρώνουμε τα τραγούδια. Οπότε δεν διασκευάσαμε τα τραγούδια του album για τις ανάγκες των συναυλίων, αλλά τα δημιουργήσαμε από την αρχή πάνω στη φωνή της Marie για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα

Φυσικά κάποια από τα τραγούδια ακούγονται παρόμοια με την ηχογράφηση για το album, όμως άλλα είναι εντελώς διαφορετικά. Πολλές φορές έπρεπε να αποφασίσω πως θα χειριστούμε ζωντανά μέρη των ηχογραφήσεων που δεν μπορούμε να μεταφέρουμε επί σκηνής, για παράδειγμα, σε ένα τραγούδι χρησιμοποιούμε 7 κιθάρες. Γενικά αφήσαμε ελεύθερες τις συνθέσεις με τον αυτοσχεδιασμό των μουσικών να αποτελεί βασικό μέρος των ζωντανών μας εμφανίσεων.

trentemoller

Καταλαβαίνω ότι αντιμετωπίζεις εντελώς διαφορετικά τις συναυλίες από το στούντιο…

Ναι σίγουρα. Η δουλειά στο στούντιο είναι μία πολύ μοναχική διαδικασία. Είμαι απομονωμένος, παίζω όλα τα όργανα και ολοκληρώνω όλες τις ηχογραφήσεις μόνος μου. Και είναι δύσκολο, γιατί δεν έχω κάποιο feedback από κάποιον πάνω σε αυτό που δημιουργώ, διότι βασικά είμαι αρκετά ντροπαλός και δεν αφήνω κανέναν να ακούσει τα τραγούδια μου αν δεν τα έχω ολοκληρώσει. Από την άλλη, ευχαριστιέμαι πάρα πολύ αυτή τη διαδικασία του να κάθομαι μόνος μου, και για ακόμα και για 12 ώρες συνεχόμενα να δουλεύω πάνω σε ένα τραγούδι.

Είναι περίεργο συναίσθημα βέβαια να είσαι κλεισμένος μόνος με τη μουσική για 14 μήνες, και μετά προτού αρχίσω τις συναυλίες να πρέπει και να δουλέψω και να συνεργαστώ με άλλους μουσικούς. Αλλά και αυτό έχει πολύ θετικά σημεία, αφού μπορεί μεν να μην γράφω νέα τραγούδια όταν είμαι σε περιοδεία, όμως ο τρόπος που δουλεύουμε ζωντανά και ενορχηστρώνουμε κάθε βράδυ τις συνθέσεις με το συγκρότημα είναι πολύ συναρπαστικός. Επίσης, ορισμένες φορές κάνουμε κάποιες διασκευές – πρόσφατα διασκευάσαμε το “My Dreams” των Gun Club,  το οποίο μας βγήκε αυθόρμητα σε ένα soundcheck – κάτι πολύ ενδιαφέρον για εμάς.

Στο παρελθόν έχεις κάνει κάποια εξαιρετικά – επίσημα ή bootleg – remix σε κλασικά τραγούδια καλλιτεχνών όπως οι Bruce Springsteen, Depeche Mode, Chris Isaak , Franz Ferdinand και πάρα πολλούς άλλους. Είναι κάτι που συνεχίζεις να ευχαριστιέσαι να κάνεις;

Προσπαθώ να μην επικεντρώνομαι ιδιαίτερα πλέον στα remix και γι’αυτό κυκλοφορώ πολύ σπάνια πια νέα. Για να κάνω ένα καλόremix, προσωπικά μου παίρνει τον ίδιο χρόνο και κόπο με το να γράψω ένα νέο δικό μου τραγούδι, ενώ επίσης εάν χρησιμοποιήσω μία ιδέα που έχω σε remix, σημαίνει αυτόματα ότι το ακυρώνω για χρήση σε δικιά μου σύνθεση. Και δεν είναι κάτι που θέλω να κάνω. Πλέον θεωρώ ότι 3-4 remix τον χρόνο αν κυκλοφορώ είναι αρκετά. Συμπτωματικά αυτές τις μέρες κυκλοφόρησαν και τα 2 πιο πρόσφατα remix που έκανα, το ένα για το Δανέζικο συγκρότημα Reptile Youth  στο τραγούδι “JJ” (σημ. μπορούμε να το ακούσουμε και να το κατεβάσουμε δωρεάν από εδώ) , καθώς και για την Σουηδέζα τραγουδίστρια Jenny Wilson για το “Pyramids (Rose Out Of Our Pain)” (σημ. το ακούμε από εδώ) . Αλλά αυτά φτάνουν για τώρα…

Trentemøller έρχεται στη χώρα μας για δύο live shows, μαζί με τη μπάντα του, την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου στο Fix Factory of Sound (Θεσσαλονίκη) και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στο Gazi Music Hall (πρώην Entertainment Stage, Ιερά Οδός 7-13, Γκάζι, Αθήνα).
Τις δύο βραδιές θα ανοίξει ο επίσης Δανός παραγωγός Thomas Bertelsen, γνωστός μας από το ηλεκτρονικό ντουέτο Lulu Rouge, με το νέο του solo project, T.O.M. and his Computer.

Και για τις δύο συναυλίες οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00. 
H προπώληση συνεχίζεται προς 25 ευρώ. Περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων διατίθεται προς 50 ευρώ. Στο ταμείο, το βράδυ της συναυλίας, η τιμή θα είναι 30 ευρώ.
Σημεία διάθεσης: καταστήματα Public, Seven Spots, Παπασωτηρίου,  Ticket House, Lotus Record Shop.
Online αγορά και για τις δύο συναυλίες στο www.viva.gr και το http://www.public.gr

Διάβασε επίσης...
Trentemøller + T.O.M And His Computer @ Gazi Music Hall
O Δανός Anders Trentemøller είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση στα χρονικά της σύγχρονης μουσικής. Ήθελα να προσθέσω και το επίθετο «ηλεκτρονικής» κάπου εκεί ανάμεσα, αλλά έτσι όπως ο ίδιος κάνει τα πάντα να μας αποδείξει με τα πολλά και διαφορετικά πρόσωπα των δραστηριοτήτων του, δεν είναι δυνατόν να τον περιορίσεις κάτω από αυτή την ταμπέλα. ...
Συνέχεια...
Listen Up: Trentemøller feat. Low – “The Dream”
Ένα νέο δείγμα από το αναμενόμενο και γεμάτο ενδιαφέρουσες συμμετοχές άλμπουμ του Δανού παραγωγού Trentemøller πήραμε χτες, μερικούς μήνες μετά το πρώτο single Never Stop Running, μαζί με τον Jonny Pierce των The Drums. Πρόκειται για το κομμάτι "The Dream" που ηχογράφησε μαζί τους Low και θα περιέχεται στο νέο του άλμπουμ ...
Συνέχεια...
Trentemøller + T.O.M And His Computer @ Gazi
Listen Up: Trentemøller feat. Low – “The Dream”