hΈνα φιλόδοξο low budget sci-fi από τον Σίμο Κακάλα και την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος.

Η Εταιρεία Θεάτρου “Χώρος” κάνει την παρθενική της εμφάνιση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών -το μέρος στο οποίο, τον τελευταίο καιρό συγκεντρώνεται η αφρόκρεμα της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής- με ένα υπερ-φιλόδφοξο sci-fi έργο για το τέλος του κόσμου και, κυρίως, το τέλος του πολιτισμού. 

Η ιστορία

Μετά από μια μεγάλη καταστροφή, πέντε άνθρωποι έχουν μείνει ζωντανοί. Βρίσκονται στο μοναδικό σημείο που έχει μείνει όρθιο, έναν βάλτο, όπως τον αποκαλούν. Εκεί περνούν τις τελευταίες ώρες της ζωής τους, χωρίς ελπίδα, χωρίς να περιμένουν κανέναν και τίποτα. Τι συμβαίνει ανάμεσά τους, όμως; Πώς εξελίσσονται οι σχέσεις τους; Που βρίσκονται, αλήθεια; Είναι, πράγματι, οι τελευταίοι εναπομείναντες στον πλανήτη;

Το κείμενο, της Έλενας Μαυρίδου, είναι αποτέλεσμα μιας εκτενούς μελέτης στα κείμενα των Στάνισλαβ Βίτκιεβιτς, Μαξίμ Γκόρκι, Ευγένιου Ιονέσκο, Δημήτρη Δημητριάδη, Τ.Σ. Έλιοτ, Σάμουελ Μπέκετ, Αυγούστου Στρίντμπεργκ, Ζαν-Πωλ Σαρτρ, Μωρίς Μαίτερλινγκ, Ευγένιου Οʼ Νηλ, Άντον Τσέχωφ, Μπερνάρ-Μαρί Κολτές, θραύσματα από το έργο των οποίων χρησιμοποιούνται για να συνθέσουν τα κείμενα της παράστασης.

Τον Σίμο Κακάλα, τον σκηνοθέτη της παράστασης, τον έχουμε εκθειάσει στο παρελθόν γιατί είναι “υπεύθυνος” για μία από τις top10 παραστάσεις της προσωπικής μας, διαχρονικής λίστας, το Λιωμένο Βούτυρο και έχουμε παρακολουθήσει την πορεία του, η οποία εξελίσσεται παράλληλα με την Εταιρεία Θεάτρου “Χώρος”, ανελλιπώς, εκτιμώντας το βλέμμα του αλλά και το χιούμορ με το οποίο πασπαλίζει τις πολύ ενδιαφέρουσες σκηνοθεσίες του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να τον θεωρήσουμε απόντα, μάλλον, εφόσον η σκηνοθεσία (πέρα από την ιδέα του λιτού σκηνικού και της παρουσίασης των ηθοποιών ως κλοσάρ, μαζί με 2-3 ακόμα αδιάφορα σκηνοθετικά ευρήματα) έμοιαζε να απουσιάζει εντελώς.

Η παράσταση περιγράφεται, μία σύνθεση κειμένων από την Έλενα Μαυρίδου, περιγράφεται ως “αλληγορία” αλλά μένει στο προφανές χωρίς να σκαλίζει τίποτα παραπάνω από τα λόγια των συγγραφέων που επιλέχθηκαν, ειπωμένα σε μια στατική εικόνα που θυμίζει μια low budget εκδοχή sci-fi ταινίας καταστροφής.

Την ανυπαρξία δομής, συνοχής και ενδιαφέροντος στο κείμενο αλλά και την άνευρη (αν όχι ανύπαρκτη) σκηνοθεσία θα τα ξεπερνούσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη αν οι ερμηνείες των ηθοποιών μας καθήλωναν σε αυτή την ιστορία καταστροφής αλλά και στην (ειλικρινά εκτιμητέα) προσπάθεια να ξεγυμνωθεί το ανθρώπινο είδος, να παρουσιαστεί δίχως τα φίλτρα του πολιτισμοί και των κοινωνικών συμβάσεων μέσα από τα οποία ζει. Αλλά, δυστυχώς, με εξαίρεση την υποκριτική της Έλενας Μαυρίδου οι υπόλοιπες ερμηνείες εύκολα θα μπορούσαν να παρεξηγηθούν ως ερασιτεχνικές. 

Η ιδέα, δυστυχώς, δεν αρκεί για να συνταράξει κανείς τον θεατή και, στην περίπτωση της παράστασης, Τέλος, το μόνο σχεδόν συστατικό που τραβάει την προσοχή είναι αυτή η καλή ιδέα που, ατυχώς, δεν μετουσιώνεται σε τίποτα και παραμένει μάταια φιλόδοξη.

Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας
Σύνθεση κειμένων – Δραματουργική Επεξεργασία : Έλενα Μαυρίδου
Σκηνικά/Κοστούμια: Kenny MacLellan
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Βοηθός Σκηνοθέτη/Βοηθός Δραματολόγος: Δημήτρης Καλακίδης
Παίζουν: Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου Δήμητρα Λαρεντζάκη, Βαγγέλης Κρανιώτης, Βασίλης Παπαγεωργίου.

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων 
3 έως 24 Νοεμβρίου 2013 (εκτός Δευτέρας & Τρίτης) στις 9 μ.μ.

Τιμές εισιτηρίων
8 € | Μειωμ. 10 € | Άνεργοι: 5€

ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ
Λεωφόρος Συγγρού 107-109
Τ: 210 9005800
www.sgt.gr

2



Διάβασε επίσης...
Η Μεταπολίτευση χορεύει με Φora
Η ανερχόμενη χορογράφος Μέντη Μέγα και η Ομάδα Φοra παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά Μεταπολίτευση, που πραγματεύεται τη συλλογική μνήμη του πρόσφατου παρελθόντος, από τις 16 έως τις 19 Φεβρουαρίου 2012, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Η νέα δουλειά από τη Μέντη Μέγα και την καλλιτεχνική ομάδα Φora ...
Συνέχεια...
Κρίμα Που Είναι Πόρνη από τους Cheek By Jowl
Κρίμα τόση αγάπη, κρίμα. Ο Τζιοβάννι είναι ερωτευμένος με την Αναμπέλα και φαίνεται αποφασισμένος να σμίξουν, χωρίς να σκέφτεται τη γνώμη της κοινωνίας, τον αφορισμό της Εκκλησίας ή τη μικρή λεπτομέρεια ότι είναι... αδερφή του. Αναπάντεχα, τα παράνομα συναισθήματα του βρίσκουν ανταπόκριση, η σχέση τους ολοκληρώνεται, όμως η (δραματικά αναπόφευκτη) εγκυμοσύνη θα ...
Συνέχεια...
Λιωμένο Βούτυρο Revisited
Τέτοια εποχή περίπου, τρία χρόνια πριν, πέρασα το κατώφλι του θεάτρου Χώρα για να παρακολουθήσω μια παράσταση που μπήκε για πάντα στο top10 μου και, ακόμα και αν αλλάζει θέσεις, θα έχει πάντα μία κρατημένη αποκλειστικά. Και, αν θέλετε να μάθετε γιατί, διαβάστε εδώ. Το Λιωμένο Βούτυρο, η παράσταση σε σκηνοθεσία ...
Συνέχεια...
2o Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ αυτή την εβδομάδα στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
H Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών συνεχίζει τις ενδιαφέρουσες μουσικές της βραδιές, αυτή την εβδομάδα από τις 7 έως τις 9 Δεκεμβρίου με το 2ο Πανόραμα της Ελληνικής Τζαζ σκηνής. Μετά την επιτυχία της περσινής χρονιάς όπου τρία ελληνικά συγκροτήματα (Trilogia, Mode Plagal, Χάρης Λαμπράκης Quartet) συναντήθηκαν, σε τρεις ξεχωριστές συναυλίες, με σημαντικούς ...
Συνέχεια...
Αποχαιρετισμός στη Goλfω Director’s Cut μέσα στο Low Budget Festival
“Ohia-o!! Wattashi wa Goλfω desu. Taσo-kun, koi shiteru.” Όχι, η ταπεινή πλην όμορφη Γκόλφω και ο επίσης φτωχομπινές βοσκοαγαπημένος της Τάσος δεν μιλάνε όντως ιαπωνικά στη νέα επετειακή “Goλfω” του Σίμου Κακάλα. Οι ήρωες του κλασικού βουκολικού δραματοειδυλλίου διατηρούν ακόμα κανονικά όλο τον πλούτο (και αναπόφευκτα την κακώς θεωρούμενη σήμερα «βλαχιά») της ορίτζιναλ γλώσσας του Σπύρου ...
Συνέχεια...
Η Erofili Synopsis περιοδεύει
Με την παράσταση erofili synopsis που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών από την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος ο θίασος ολοκληρώνει την ερευνητική του δουλειά στην Κρητική Αναγέννηση (2007 – 2012). Πρόκειται για μια θεατρική πρόταση, αποτέλεσμα της πορείας του θιάσου που ξεκίνησε με τον Απόκοπο του Μπεργαδή από 2007 μέχρι το 2011 ...
Συνέχεια...
erofili synopsis – Φεστιβάλ Αθηνών
Η  Ερωφίλη, οι μάσκες και το τσέλο. Μέσα σε μια ζεστή αίθουσα της Πειραιώς 260 περιμένουμε να ξεκινήσει η Εrofili 3, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα και παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος. Το διάσημο αυτό έργο της κρητικής λογοτεχνίας, γραμμένο το 1595 από τον Γεώργιο Χορτάτση, έχει όλα τα βασικά στοιχεία μιας ...
Συνέχεια...
Η Μεταπολίτευση χορεύει με Φora
Κρίμα Που Είναι Πόρνη από τους Cheek By
Λιωμένο Βούτυρο Revisited
2o Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ αυτή την εβδομάδα στη
Αποχαιρετισμός στη Goλfω Director’s Cut μέσα στο Low
Η Erofili Synopsis περιοδεύει
erofili synopsis – Φεστιβάλ Αθηνών