Ο Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης και καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, ύστερα από το νεοελληνικό έργο American Dreamin, στρέφεται στη μελέτη της γυναικείας ψυχολογίας. Σκηνοθετεί την ¶ννα Κουτσαφτίκη, την Καλλιρόη Μυριαγκού, την Ευδοκία Στατήρη και τη Στέβη Φόρτωμα ως τέσσερις γυναίκες αραβικής καταγωγής που έζησαν σε διαφορετικές εποχές και, πεθαμένες πια, θυμούνται τη ζωή τους και υποστηρίζουν τις επιλογές τους εκεί κάτω στο έργο της Betty Shamieh, «Black Eyed» στο θέατρο Φούρνος.

tzamargiasΠως επιλέξατε ένα θεατρικό που μιλάει για τις εμπειρίες γυναικών Αραβικής καταγωγής;
Όταν το διάβασα, το είδα ως θεατρικό που δεν αποτελεί υψηλή δραματουργία, αλλά που έχει υψηλή θερμοκρασία.

Πόσο κοντά νιώθετε σε ένα θεατρικό με αποκλειστικά γυναικείους ρόλους;
Με ενδιέφερε η ματιά μιας αμερικανο-παλαιστίνιας, που είναι επιβαρημένη, που είναι σε μια κατάσταση που νομίζει ότι υπάρχει διέξοδος στην κατάσταση που κυριαρχεί στην Παλαιστίνη. Αυτό το συναίσθημα του απροσπέλαστου, του ακατανόητου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό που λέει η Αίσα (η γυναίκα βομβίστρια) στο τέλος «δεν μπορείς να καταλάβεις», νομίζω ισχύει για τους δυτικούς, που ζουν σε άλλο κόσμο, έχουν άλλη αντίληψη. Ύστερα, το έργο έχει μια οικουμενικότητα, για παράδειγμα και οι γυναίκες στην Ελλάδα σε προηγούμενες δεκαετίες που υπήρχαν εντάσεις ή έντονα γεγονότα πολεμικά και πολιτικά, είχαν αυτή τη στροφή προς το θρησκευτικό στοιχείο, όπως ακριβώς και η Αίσα γαντζώνεται στη θρησκεία.

Πιστεύετε, δηλαδή, ότι μπορείτε να αισθανθείτε την ηρωίδα που λέει ότι δεν αντέχει να είναι παρθένα στα 35 της;
Καταλαβαίνω αυτή τη λαχτάρα για ζωή, στην αρχιτεκτόνισσα με συγκίνησε αυτό ακριβώς, το ότι κάνει μια τομή στο χρόνο και λέει μετά θάνατον αυτό που δεν πρόλαβε να πει εν ζωή.

Πως θα αντιμετωπίσει το Black Eyed το ελληνικό κοινό, πιστεύετε;
Θέλω το κοινό να μπει σε μια διαδικασία συγκίνησης, να κρατήσει όμως μια απόσταση. Γι’ αυτό και προσπάθησα να μην είναι πολύ συγκινησιακό, ήθελα την μπρεχτική αποστασιοποίηση και την ενεργοποίηση της σκέψης. Προσπάθησα η παράσταση να μην είναι τόσο φορτισμένη όσο το κείμενο, αλλά πιο παγερή. Όταν η πραγματικότητα είναι τόσο σκληρή πρέπει κανείς να την προσεγγίζει με σεβασμό πάνω στη σκηνή, γιατί αν μιλάει κανείς με το ρεαλισμό του ντοκιμαντέρ υποτιμάει την ίδια τη ζωή.

Απευθύνεται περισσότερο σε γυναικείο κοινό;
Σίγουρα έχει κάτι από φεμινιστικό θέατρο. Είναι η εναλλακτική ματιά της γυναίκας που πιστεύει ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στην τάξη των πραγμάτων. ¶λλωστε, μέσα από τη δουλειά που έγινε στο λόγο, ήθελα προπάντων να βγει η γυναίκα ως μορφή καθολική.

Ενδυματολογική επιλογή σας δεν είναι η παραδοσιακή αραβική γυναικεία φορεσιά. Γιατί;
Θα έβγαινε τότε σα σχολική παράσταση. Ήθελα να παραπέμπει στον Αραβικό κόσμο, αλλά να δίνει μια πιο ουδέτερη αίσθηση. Γιατί οι ηρωίδες κινούνται χρόνια στον Παράδεισο, ζούνε στο επέκεινα, όχι σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Εσείς δεν το βλέπετε δηλαδή ως έργο στρατευμένο;
Δε μου αρέσει και πολύ αυτή η λέξη. Είχα πολλές συζητήσεις με φίλους μου και αποφάσισα ότι δεν προπαγανδίζει, δεν απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό με γνώσεις πολιτικής, αλλά παρουσιάζει εξατομικευμένες καταστάσεις μεταξύ γυναικών και των κοντινών τους ατόμων, τον αδερφό, τον εραστή, τον περίγυρό τους γενικά.

Το χιούμορ που έχει το κείμενο της Betty Shamieh θέλατε να βγει προς το κοινό ή το παραβλέψατε;
Ήθελα να βγει, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τόσο χιούμορ όσο υποστηρίζει η συγγραφέας. ¶λλωστε το χιούμορ σε θέματα που αφορούν το θάνατο δεν το καταλαβαίνουν ιδιαίτερα οι Έλληνες. Σε θέματα χιούμορ και αντίληψης του κειμένου βέβαια, όλα είναι μια πάσα προς το κοινό, οπότε αν υπάρχει κάτι πρέπει να το εκλάβει το κοινό για να φανεί.

Πως δένει η προηγούμενη δουλειά σας, το California Dreamin με την τωρινή σας επιλογή; Εκεί οι βασικοί χαρακτήρες είναι δυο νέοι που μένουν στην ελληνική επαρχία.
Είμαι κειμενοκεντρικός, αυτό είναι το πρώτο που προσέχω. Το κείμενο του Κατσικονούρη μου άρεσε για τους αληθινούς χαρακτήρες του, όπως και το τωρινό. Συνήθως, μάλιστα, μένω πιστός στο πρωτότυπο. Δε με ενδιαφέρουν οι σκηνοθετισμοί, η ευρηματικότητα, η φαντασία τόσο, όσο το κείμενο. Και ειδικά του Κατσικονούρη είναι τόσο ζωντανό και ωραίο, αλλά είναι στην κόψη του ξυραφιού να βγει τηλεοπτικό, θέλει δουλειά για να αναδειχθεί.

Ασχολείστε ιδιαίτερα με το θέατρο στην εκπαίδευση, όπως και διδάσκετε ως καθηγητής. Ποιο από τα δύο, τη δουλειά του σκηνοθέτη ή του καθηγητή θεωρείται πιο δημιουργική;
Είμαι πάνω απ’ όλα δάσκαλος. Ακόμη και μέσα από το θέατρο διδάσκω. Το ίδιο έκανα και με τη θεατρική ομάδα που είχα δημιουργήσει στο Κερατσίνι, μετεξέλιξη της οποίας είναι η τωρινή εταιρεία θεάτρου Δυτικά της Πόλης που ανεβάζει παραστάσεις από το 2002.


shamiehΗ αμερικανή -παλαιστινιακής καταγωγής- συγγραφέας Betty Shamieh γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Αμερική με τα θεατρικά της έργα. Η θεματική τους περιστρέφεται κυρίως γύρω από τις σχέσεις γυναικών-ανδρών, τη δύναμη, το ρατσισμό και το σεξισμό και οι χαρακτήρες της είναι σχεδόν αποκλειστικά γυναίκες αραβικής καταγωγής που όμως ζουν σε δυτική κοινωνία, όπως η ίδια.

Το τελευταίο της θεατρικό Black Eyed ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Φούρνος σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά.

Στο Black Eyed (Μαυρομάτες), ένας από τους τέσσερις γυναικείους χαρακτήρες είναι η Δαλιδά. Τι κάνει μια μοιραία γυναίκα ανάμεσα στις συνήθως αδύναμες και απροστάτευτες γυναίκες Αραβικής καταγωγής;
Με ενδιέφερε πολύ η ιδέα του να σαγηνεύεις τον εχθρό, γιατί στην πραγματικότητα η δική μου Δαλιδά ερωτεύεται το Σαμψών, αλλά του κόβει τα μαλλιά και τον στερεί από τη δύναμή του, γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Αν κάποιος καταστρέφει τους δικούς σου, θα τον καταστρέψεις με τη σειρά σου. Επίσης ο Σαμψών για μένα είναι ο πρώτος που έκανε επιχείρηση αυτοκτονίας, σαν τους βομβιστές. Επιπλέον, είχε ενδιαφέρον γιατί η βιβλική λέξη Φιλισταίος προφέρεται όπως και η Παλαιστίνη στα Αραβικά.

Γράφεις για το ευρύ κοινό ή για ανθρώπους με τη δική σου καταγωγή και όσους αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις;
Γράφω για ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο. Τα ίδια άτομα που βλέπουν θέατρο γενικά έρχονται και στα θεατρικά μου. ¶λλωστε αυτά τα χρόνια υπάρχει η τάση να γράφονται κείμενα με θέματα όπως το φύλο, η εθνικότητα, η δύναμη, τους έχουν ονομάσει και Νέους ¶ραβες θεατρικούς συγγραφείς.

Συχνά το θέμα σου είναι οι σχέσεις ανδρών-γυναικών. Θα περιέγραφες το εαυτό σου ως μετα-φεμινίστρια;
Οι όροι και οι ορισμοί γενικά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν είσαι φεμινίστρια, το μόνο που πιστεύεις είναι ίσα δικαιώματα. Σίγουρα θα έλεγα ότι είμαι, όχι όμως μόνο όσον αφορά την Αραβική, αλλά όλες τις κουλτούρες. Ο σεξισμός είναι παντού. Στην Αμερική το ένα τέταρτο του γυναικείου πληθυσμού πέφτει θύμα βιασμού. Είναι κι αυτό μια άλλη εικόνα της σεξιστικής Αμερικής. Όμως οι περισσότεροι βλέπουν ότι οι γυναίκες αραβικής καταγωγής κρύβουν το πρόσωπό τους και δεν οδηγούν, και χρησιμοποιούν αυτή και μόνο την έκφανση της ζωής τους για να στραφούν εναντίον των Αράβων. Αν οι γυναίκες όμως έβλεπαν το εαυτό του πρώτα μέσα από το φύλο και ύστερα από την καταγωγή τους, θα υπήρχε μεγαλύτερη συνειδητοποίηση.

Τα θεατρικά σου ανεβαίνουν και σε αραβικές χώρες;
Αυτό συγκεκριμένα είναι αδύνατο γιατί έχει σκληρή γλώσσα και μιλάει για τη θρησκεία τους με αρνητική χροιά. Αλλά δουλεύω σε μια παραγωγή για τις Σταυροφορίες που θα ανέβει εκεί. Όταν μιλάς για το παρελθόν, οι άνθρωποι συνήθως δεν έχουν πρόβλημα. Παρόλα αυτά, είναι στην ουσία η ίδια ιστορία, για το πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

Πόσο εγκρίνουν οι δικοί σου τα θέματα που επιλέγεις και την επαναστατική αντιμετώπισή σου;
Η κοινότητά μου και οι γονείς μου με υποστηρίζουν πολύ. Ακόμη και αν στο θεατρικό χρησιμοποιώ τη λέξη «dick» και άλλα παρόμοια και βάζω τη Δαλιδά να μιλάει για το πως κάνει σεξ -και όλα αυτά είναι σκληρά γι’ αυτούς — αυτοί και πάλι το αντιμετωπίζουν ψύχραιμα.

Σε ενοχλεί που οι πρωταγωνίστριές συνήθως δεν είναι ηθοποιοί αραβικής καταγωγής;
Ίσα-ίσα το προτιμώ. ¶λλωστε, βλέποντας με, οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι μοιάζω με Ελληνίδα. Όμως στις χολιγουντιανές ταινίες ο τρόπος που παρουσιάζουν τους ¶ραβες δεν είναι καθόλου αυτός που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η εμμονή με το έντονα σκούρο δέρμα ευνοεί τα ρατσιστικά αισθήματα. Συνήθως διαλέγω ιταλίδες για να παίξουν τους χαρακτήρες μου, και είναι ένας τρόπος να πω «να, έτσι ακριβώς είμαστε».

Πως σου φαίνεται η ελληνική παράσταση του Black Eyed;
Μου αρέσει πολύ. Ελπίζω ότι πολλοί θα δουν αυτή την παραγωγή, γιατί είναι πολύ προσεγμένη.

Η παράσταση έχει άντρα σκηνοθέτη. Πως σου φάνηκε αυτή η επιλογή;
Είναι θετικό για μένα. Απ’ τη στιγμή που η συγγραφέας είναι γυναίκα και στους τέσσερις πρωταγωνιστικούς ρόλους πάλι παίζουν γυναίκες, είναι καλό να υπάρχει και η ανδρική οπτική. ¶λλωστε είναι γνωστός σκηνοθέτης, και το γεγονός ότι ανταποκρίθηκε στο υλικό μου με ευχαριστεί, γιατί η ιστορία μου δεν είναι μια γυναικεία ιστορία, αλλά αφορά τη δύναμη. Και οι άντρες που κατά κάποιον τρόπο είναι αυτοί που κατέχουν τη δύναμη, γνωρίζουν καλά πως είναι να τη στερείσαι.

Πιστεύεις γενικά ότι μπορείς να νιώσεις τον πόνο και την πάλη των γυναικών που ζουν στις Αραβικές χώρες; Έχουμε πιστεύεις το δικαίωμα να μιλάμε εκ μέρους τους εκ του ασφαλούς;
Σίγουρα μπορώ να συνδεθώ με την πάλη που βιώνουν, αλλά με τίποτα δε γίνεται να καταλάβω τη ζωή τους. Ακριβώς αυτό βάζω και μια ηρωίδα να λέει στο θεατρικό, ότι δεν μπορούν όσοι είναι απέξω να καταλάβουν τις συνθήκες καταπίεσης και πολέμου, αν δεν τις έχουν ζήσει.

Links
www.bettyshamieh.com
www.fournos-culture.gr


Θέατρο Για Όλους
http://greek-theatre.blogspot.com

Διάβασε επίσης...
‘Η Νύχτα των μυστικών’ στη Νέα Σκηνή του Εθνικού
Τον ¶κη Δήμου τον γνωρίσαμε πριν από χρόνια όταν η δική του Ιουλιέτα έμεινε ζωντανή να αναπολεί τον έρωτά της με το Ρωμαίο. Κι έπειτα μας γέμισε με καινούργια έργα συμβάλλοντας στην αναγέννηση αυτού που ονομάζεται «νεοελληνικό θέατρο». Το καινούργιο του έργο «Η Νύχτα των μυστικών» είναι ένα κείμενο ποιητικό ...
Συνέχεια...
Η Ζωή στο Θέατρο
Γραμμένο το 1977, το έργο του Ντεϊβιντ Μάμετ μιλάει για τη σύνθετη διαδικασία της παράδοσης της σκυτάλης από τη μια γενιά στην επόμενη, μέσα από τη σχέση δυο ηθοποιών, του Ρόμπερτ και του Τζον, και τις κωμικοτραγικές καταστάσεις που ζουν, πάνω και πίσω από τη σκηνή, στο θέατρο ρεπερτορίου στο ...
Συνέχεια...
Bob (Theatre) is back! | 2 έως 10 Μαΐου στο Θέατρο Χώρα
O Bob έκανε και πάλι το θαύμα του: συγκέντρωσε ορισμένες από τις πιο συζητημένες παραστάσεις της περασμένης αλλά και παλαιότερων σεζόν και τις κάλεσε στο θέατρο όπου συναντιούνται οι διψασμένοι για φρέσκιες ιδέες θεατές. Που αλλού; Στο Θέατρο Χώρα!Για δεύτερη χρονιά, μετά την περσινή του επιτυχία, με περισσότερες παραστάσεις και ...
Συνέχεια...
‘Η Σιωπή στο Στόμα’ στον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων
Ένας παραληρηματικός εξομολογητικός μονόλογος μιας ώριμης ηλικιακά γυναίκας πάνω από το άψυχο σώμα του πρώην εραστή της με αποδέκτη την ίδια και το αντικείμενο του ασίγαστου πόθου της.Μια ανορθόδοξη «αναγνώριση» πτώματος, μια συνάντηση της ζωής με το θάνατο στο ψυχρό περιβάλλοντα χώρο του νεκροτομείου.Το εφαλτήριο μιας εκ φύσεως προβληματικής επικοινωνίας ...
Συνέχεια...
Τρίχα στη σούπα
Από την ομάδα Περίπολος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου Έναρξη σήμερα Δευτέρα 23 Απριλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00Ένας Μουσουλμάνος γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ελληνική συνοικία μιας μεγάλης αφρικανικής πόλης με ταπεινή καταγωγή αλλά σημαντικό παρελθόν. Ο πατέρας του είναι χτίστης, αλλά ο παππούς του ήταν ο αρχιτέκτονας ...
Συνέχεια...
All That Μπαζ
Με τούτα και με κείνα, πέρασε μια γεμάτη δεκαετία από την πρώτη φορά που ο δαιμόνιος Σταμάτης Κραουνάκης μας σύστησε τη νεοσύστατη τότε Σπείρα του. Κι όσοι είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε εκείνες τις πρώτες - πρώτες παραστάσεις στο ιστορικό πια υπόστεγο με τις ξυλόσομπες στο Χυτήριο, ήμασταν σίγουροι ότι ...
Συνέχεια...
F*ART στο Θέατρο Αμόρε
Από 5 έως 17 Μαΐου Ο Poka Yio έχει κάνει τα πάντα για να κανιβαλίσει την τέχνη, τα τεκταινόμενά της και τον περιρρέοντα χώρο της αλλά και τα πρόσωπα που την εκπροσωπούν, την παράγουν και την αναγάγουν σε «υψηλή» και αυτή τη φορά το τρομοκρατικό χτύπημα γίνεται στο Αμόρε με ...
Συνέχεια...
To party των Forced Entertainment στο Bios
In the future ελπίζουμε η περίφημη (και ιδιαίτερα αγαπημένη μας) βρετανική ομάδα να μας εκπλήξει και πάλι ευχάριστα και να αντικαταστήσει τη δυσάρεστη ανάμνηση των Tomorrow’s Parties της. Και λέμε «In the future» πρώτα από όλα γιατί με την ίδια προσμονή που περιμέναμε αυτή την παράσταση θα αναμένουμε και την επόμενη ...
Συνέχεια...
Πρεμιέρα σήμερα για την ‘Δωδέκατη Νύχτα’ στο Θέατρο Πέτρας
Η ιδιαίτερα δημοφιλής κωμωδία του διαβόητου William Shakespeare «Δωδέκατη Νύχτα [ή Ό,τι Θέλετε]»ταξιδεύει φέτος το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Ηθικοί αυτουργοί της εκδοχής της σε μουσικό θέατρο ο Θέμης Μουμουλίδης που υπογράφει τη σκηνοθεσία και η Εταιρεία Τέχνης 5η Εποχή σε συνεργασία με τη Δη.Πε.Θε. Βέροιας.Από τον 17ο αιώνα ...
Συνέχεια...
Οι Αδέσποτες Σκύλες (στο βαλς των βρώμικων δρόμων)
Ένας προβληματισμός σε ρίμα!Μια σύνθεση ερωτημάτων με δυνατό beat!Μια παράσταση σαν συναυλία! Τέσσερις γυναίκες στη σκηνή. Η συνεχής ροή μιας φωνής που ηχεί από τα βάθη της ψυχής τους, στα χείλη τους γίνεται κραυγή ή τραγούδι ανάλογα με αυτό που ο λόγος θέλει ειπωθεί. Κυρίαρχος ο λόγος, ο ρυθμός και ...
Συνέχεια...
MoLoRa | Τέφρα στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
28, 29, 30 Μαΐου 2008 Ο ματωμένος Κύκλος των Ατρειδών μέσα από τις αγριότητες του aπαρτχάιντ στη Νότιο Αφρική. Η ιστορία ξεκινά με τον Ορέστη να αφήνει μια χούφτα τέφρας έξω απ' την πόρτα της μητέρας του. Από τα ερείπια της Χιροσίμα, της Βαγδάτης, της Παλαιστίνης, της Βορείου Ιρλανδίας, της ...
Συνέχεια...
Bossa Nova στο Εθνικό Θέατρο
Από 18 Ιανουαρίου Ακόμα και αν δεν ασχολείστε καθόλου με το θέατρο - κυρίως με το χορό - και οι μουσικές σας προτιμήσεις δεν κλίνουν με σαφήνεια προς τις μπουζουκλερί και τις μεγάλες πίστες (στην αντίθετη περίπτωση θα αναρωτιόμασταν πάντως πως βρεθήκατε εδώ) σίγουρα το όνομα Κωνσταντίνος Ρήγος ΔΕΝ σας ...
Συνέχεια...
Το Αλφαβητάρι των ¶στρων
Αν είστε θαυμαστές του Μίκη Θοδωράκη και της ελληνικής ποίησης, η παράσταση του Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου και του Τάσου Χριστογιαννόπουλου θα σας ικανοποιήσει επαρκώς. Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος «διαβάζει» τα κείμενα και ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος ερμηνεύει τα τραγούδια, παίζοντας ο ίδιος στο πιάνο. «Στοχεύουμε σε μια βραδιά που η ιδιαιτερότητά της και ...
Συνέχεια...
Ρέππας – Παπαθανασίου σε διπλό ταμπλό: ‘Ζωή Σ’ Ελόγου Μας’ & ‘Αττική Οδός’.
Ο Μιχάλης Ρέππας κι ο Θανάσης Παπαθανασίου, το έχουμε ξαναπεί, αποτελούν ιδιαίτερο κεφάλαιο του νεοελληνικού θεάτρου. Σας αρέσουν δε σας αρέσουν τα πονήματα τους, είστε, δεν είστε από τους φανατικούς που σπεύδουν να παρακολουθήσουν ό,τι νέο παρουσιάσουν, οφείλετε να αναγνωρίσετε πως είναι από τους ελάχιστους που ασχολούνται συστηματικά με τη ...
Συνέχεια...
Στο Μαχαγκόνι καπιταλιστές μου, στο Μαχαγκόνι
Show me the way to the next whisky bar. Oh, don’t ask why. Το διάσημο Alabama Song με τα δεκάδες covers έκανε μία από τις πρώτες του εμφανίσεις στην όπερα Η Άνοδος και η Πτώση της Πόλης του Μαχαγκόνι του Bertolt Brecht με τη μουσική, φυσικά, του Kurt Weill τραγουδισμένο από ...
Συνέχεια...
‘Οι Πουριτανοί’ του Vincenzo Bellini στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Οι Πουριτανοί-σοβαρό μελόδραμα σε τρία μέρη- είναι η τελευταία όπερα του Βιντσέντσο Μπελλίνι. Το ποιητικό κείμενο του Κάρλο Πέπολι βασίζεται στο θεατρικό "Στρογγυλοκέφαλοι και ιππότες" (1833) των Ζακ-Αρσέν-Πολυκάρπ-Φρανσουά Ανσελό και Ζοζέφ Ξαβιέ Μπονιφάς, του επονομαζόμενου Σαιντίν. Η όπερα διαδραματίζεται στο Πλίμουθ τον 17ο αιώνα κατά τη διάρκεια του Αγγλικού Εμφυλίου. ...
Συνέχεια...
Les Belles στη Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς – Κερδίστε Προσκλήσεις!
Η μοίρα παίζει ένα περίεργο παιχνίδι σε 5 άγνωστα, μέχρι χθες, κορίτσια. Με ένα μαγικό τρόπο τα βγάζει από την άχρωμη καθημερινότητά τους, προκαλώντας τα να κυνηγήσουν τις πιο βαθιές τους επιθυμίες. Ανεβαίνουν λοιπόν στη σκηνή και μεταμορφώνονται σε πέντε λαμπερά αστέρια που μέσα απ΄ το τραγούδι, το χορό και ...
Συνέχεια...
2ος Διαγωνισμός Σχεδιασμού Εξωφύλλου για τον οδηγό του Παλλάς
Η Ελληνική Θεαμάτων απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε νέους εικαστικούς καλλιτέχνες που επιθυμούν να φιλοτεχνήσουν το εξώφυλλο για τον ετήσιο οδηγό του θεάτρου Παλλάς. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, έχοντας πολύ μεγάλη ανταπόκριση ανάμεσα σε νέους γραφίστες και εικαστικούς σχεδιαστές. Ο οδηγός θα κυκλοφορήσει περί τα μέσα Σεπτεμβρίου σε περίπου ...
Συνέχεια...
Φιλουμένα Μαρτουράνο στο Θέατρο Βασιλάκου
Έργο κλασικό σε θέατρο επίσης κλασικό. Ένα από τα σημαντικότερα έργα- και από τα πιο πολυπαιγμένα στην Ελλάδα- και μάλιστα το πιο ώριμο του Ιταλού νεορεαλιστή Εντουάρντο Ντε Φιλίππο σε σκηνοθεσία της Εσθέρ Αντρέ Γκονζάλεζ επιλέγει το Θέατρο Βασιλάκου για την κεντρική σκηνή του για φέτος.Μια σπουδή της αστικής κοινωνίας ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ | Romeo Castelucci & Societas Raffaelo Sanzi | Κόλαση – Παράδεισος – Καθαρτήριο
Μια από τις πιο σπουδαίες προσωπικότητες του σύγχρονου θεάτρου στην Ευρώπη, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζοντας μια τριλογία βασισμένη στη Θεία Κωμωδία του Δάντη. Ο Castelucci υπήρξε ανανεωτής της θεατρικής φόρμας ήδη από τις αρχές της δεκαετίας το 1980, διαμορφώνοντας μαζί με την ομάδα του «Societas Raffaello Sanzi» ...
Συνέχεια...
Η Ηλέκτρα του Θωμά Κινδύνη
Ο Θωμάς Κινδύνης και οι Μορφές Έκφρασης επιστρέφουν δέκα χρόνια μετά με την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, μια παράσταση που έχει γραφτεί στη μνήμη του θεατρόφιλου κοινού. Διαβάστε τη συνέντευξη του σκηνοθέτη εν αναμονή της νέας άφιξης της επιτυχημένης παράστασης. Για ποιους λόγους επιλέξατε την ΗΛΕΚΤΡΑ του Σοφοκλή; Η Ηλέκτρα είναι από τα ...
Συνέχεια...
Οι Lost Bodies και η Όλια Λαζαρίδου παρουσιάζουν «Το Βαπόρι» σε ποιήματα του Μίλτου Σαχτούρη
Για τρεις μόνο παραστάσεις, αυτή την εβδομάδα, οι αγαπητοί μας Lost Bodies (Θάνος Κόης και Αντώνης Παπασπύρου) παρουσιάζουν μαζί με την Όλια Λαζαρίδου στο Bios, μία άκρως ενδιαφέρουσα οπτικοακουστική performance. “To Βαπόρι”, βασίζεται σε ποιήματα του Μίλτου Σαχτούρη, του σημαντικού αυτού μεταπολεμικού ποιητή μας, που έφυγε από την ζωή το 2005, ...
Συνέχεια...
The man from Earth
... ή αλλιώς πώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα έργο επιστημονικής φαντασίας χωρίς ειδικά εφέ. Το “The man from earth” του Jerome Bixby είναι η θεατρική μεταφορά της ομότιτλης ταινίας που γυρίστηκε το 2007 στην Αμερική με σκηνοθέτη τον Richard Schenkman. Ο συγγραφέας του έργου έγραφε κατεξοχήν επιστημονική φαντασία , μάλιστα έχει ...
Συνέχεια...
The Black Eyed | 25 Απριλίου – 17 Ιουνίου
"Ερωτήσεις χωρίς απάντηση.Απαντήσεις χωρίς ερώτηση". Τέσσερις Παλαιστίνιες γυναίκες σε έναν χώρο καθαρτηρίου, από διαφορετικές ιστορικές περιόδους - από την Βιβλική Δαλιδά εως μια βομβίστρια καμικάζι- περιμένουν να συναντήσουν τους αγαπημένους τους.Με αφορμή την αφήγηση της προσωπικής τους ιστορίας διηγούνται την ιστορία της Παλαιστίνης για να φτάσουν τελικά να καταδείξουν με ...
Συνέχεια...
Χορευτές Νomad’s Festival στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Οκτώ (8) ελληνικές ομάδες χορού, τέσσερα (4) μουσικά σχήματα και δέκα (10) εικαστικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν τη δουλειά τους από τις 26 έως τις 29 Απριλίου σε μια κοινή έκθεση με εγκαταστάσεις, φωτογραφία, video dance και video art μαζί με performances από νέους δημιουργούς. Χορός Χορευτές | Αεί Το έργο της ...
Συνέχεια...
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η βουή της σύγχρονης πόλης και οι αγανακτισμένες κραυγές των νέων που διασχίζουν τους δρόμους της, μεταφράζ0νται μέσω τις γλώσσας του σώματος σε κίνηση και χορό και εκρήγνυνται πάνω στη σκηνή. H ομάδα Αερίτες και η χορογράφος Πατρίσια Απέργη διαδηλώνουν το δικό τους μανιφέστο (το οποίο και μοιράζουν και σε κείμενο προκήρυξης στην ...
Συνέχεια...
O Steven Berkoff και ‘Οι μοχθηροί χαρακτήρες του Σαίξπηρ’ για τρεις παραστάσεις στην Αθήνα
Μετά τον Bob Wilson σειρά έχει ο Steven Berkoff στο all star cast του θεσμού "Θέατρο Πέρα από τα Όρια" που εδώ και 5 χρόνια μας συστήνει σημαντικές παραγωγές από όλον τον κόσμο με την παράστασή του «Οι Μοχθηροί Χαρακτήρες του Σαίξπηρ/ Shakespeare's Villains» που θα παρουσιαστεί στις 18-19-20 Μαΐου ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας
Ιδιαίτερες συστάσεις για τον Γάιο Καίσαρα δεν χρειάζονται. Στην ιστορία έμεινε ως ένας από τους πιο κυνικούς, σκληρούς -και εν μέρει παρανοϊκούς - μονάρχες που κυβέρνησαν ποτέ τον πολύπαθο ρωμαϊκό λαό. Το παρατσούκλι Καλιγούλας (= μικρή στρατιωτική μπότα) το τσίμπησε από τα αστεία των στρατιωτών ανάμεσα στους οποίους μεγάλωσε με ...
Συνέχεια...
Το Στοίχημα της Ομάδας Πλάνη στη Θεσσαλονίκη
Στο πλαίσιο του Μικρού Φεστιβάλ της ομάδας καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα παρουσιάζει και πάλι η Ομάδα Πλάνη την παράσταση Το Στοίχημα στις 11 & 12 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη. Το έργο Ένας πλούσιος τραπεζίτης και ένας φιλόδοξος νεαρός δικηγόρος συναντιούνται σε μια κοσμική εκδήλωση όπου η μοίρα θα τους δέσει σ' ένα ...
Συνέχεια...
Cut στο Bios
Η «Μηχανή Τέχνης» μετά από 5 χρόνια δράσης στην Πάτρα παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα με το έργο Cut.Μια αλληγορία για την ζωή και το θέατρο όπου τα όρια σκηνής και ζωής είναι δυσδιάκριτα. Τι θα συνέβαινε αν κάποια στιγμή τα θεατρικά πρόσωπα σήκωναν ανάστημα απέναντι στο συγγραφέα τους ...
Συνέχεια...
‘Η Νύχτα των μυστικών’ στη Νέα Σκηνή του
Η Ζωή στο Θέατρο
Bob (Theatre) is back! | 2 έως 10
‘Η Σιωπή στο Στόμα’ στον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων
Τρίχα στη σούπα
All That Μπαζ
F*ART στο Θέατρο Αμόρε
To party των Forced Entertainment στο Bios
Πρεμιέρα σήμερα για την ‘Δωδέκατη Νύχτα’ στο Θέατρο
Οι Αδέσποτες Σκύλες (στο βαλς των βρώμικων δρόμων)
MoLoRa | Τέφρα στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Bossa Nova στο Εθνικό Θέατρο
Το Αλφαβητάρι των ¶στρων
Ρέππας – Παπαθανασίου σε διπλό ταμπλό: ‘Ζωή Σ’
Στο Μαχαγκόνι καπιταλιστές μου, στο Μαχαγκόνι
‘Οι Πουριτανοί’ του Vincenzo Bellini στο Μέγαρο Μουσικής
Les Belles στη Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς – Κερδίστε
2ος Διαγωνισμός Σχεδιασμού Εξωφύλλου για τον οδηγό του
Φιλουμένα Μαρτουράνο στο Θέατρο Βασιλάκου
Ελληνικό Φεστιβάλ | Romeo Castelucci & Societas Raffaelo
Η Ηλέκτρα του Θωμά Κινδύνη
Οι Lost Bodies και η Όλια Λαζαρίδου παρουσιάζουν
The man from Earth
The Black Eyed | 25 Απριλίου – 17
Χορευτές Νomad’s Festival στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
O Steven Berkoff και ‘Οι μοχθηροί χαρακτήρες του
Καλιγούλας
Το Στοίχημα της Ομάδας Πλάνη στη Θεσσαλονίκη
Cut στο Bios