Ο Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης και καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, ύστερα από το νεοελληνικό έργο American Dreamin, στρέφεται στη μελέτη της γυναικείας ψυχολογίας. Σκηνοθετεί την ¶ννα Κουτσαφτίκη, την Καλλιρόη Μυριαγκού, την Ευδοκία Στατήρη και τη Στέβη Φόρτωμα ως τέσσερις γυναίκες αραβικής καταγωγής που έζησαν σε διαφορετικές εποχές και, πεθαμένες πια, θυμούνται τη ζωή τους και υποστηρίζουν τις επιλογές τους εκεί κάτω στο έργο της Betty Shamieh, «Black Eyed» στο θέατρο Φούρνος.

tzamargiasΠως επιλέξατε ένα θεατρικό που μιλάει για τις εμπειρίες γυναικών Αραβικής καταγωγής;
Όταν το διάβασα, το είδα ως θεατρικό που δεν αποτελεί υψηλή δραματουργία, αλλά που έχει υψηλή θερμοκρασία.

Πόσο κοντά νιώθετε σε ένα θεατρικό με αποκλειστικά γυναικείους ρόλους;
Με ενδιέφερε η ματιά μιας αμερικανο-παλαιστίνιας, που είναι επιβαρημένη, που είναι σε μια κατάσταση που νομίζει ότι υπάρχει διέξοδος στην κατάσταση που κυριαρχεί στην Παλαιστίνη. Αυτό το συναίσθημα του απροσπέλαστου, του ακατανόητου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό που λέει η Αίσα (η γυναίκα βομβίστρια) στο τέλος «δεν μπορείς να καταλάβεις», νομίζω ισχύει για τους δυτικούς, που ζουν σε άλλο κόσμο, έχουν άλλη αντίληψη. Ύστερα, το έργο έχει μια οικουμενικότητα, για παράδειγμα και οι γυναίκες στην Ελλάδα σε προηγούμενες δεκαετίες που υπήρχαν εντάσεις ή έντονα γεγονότα πολεμικά και πολιτικά, είχαν αυτή τη στροφή προς το θρησκευτικό στοιχείο, όπως ακριβώς και η Αίσα γαντζώνεται στη θρησκεία.

Πιστεύετε, δηλαδή, ότι μπορείτε να αισθανθείτε την ηρωίδα που λέει ότι δεν αντέχει να είναι παρθένα στα 35 της;
Καταλαβαίνω αυτή τη λαχτάρα για ζωή, στην αρχιτεκτόνισσα με συγκίνησε αυτό ακριβώς, το ότι κάνει μια τομή στο χρόνο και λέει μετά θάνατον αυτό που δεν πρόλαβε να πει εν ζωή.

Πως θα αντιμετωπίσει το Black Eyed το ελληνικό κοινό, πιστεύετε;
Θέλω το κοινό να μπει σε μια διαδικασία συγκίνησης, να κρατήσει όμως μια απόσταση. Γι’ αυτό και προσπάθησα να μην είναι πολύ συγκινησιακό, ήθελα την μπρεχτική αποστασιοποίηση και την ενεργοποίηση της σκέψης. Προσπάθησα η παράσταση να μην είναι τόσο φορτισμένη όσο το κείμενο, αλλά πιο παγερή. Όταν η πραγματικότητα είναι τόσο σκληρή πρέπει κανείς να την προσεγγίζει με σεβασμό πάνω στη σκηνή, γιατί αν μιλάει κανείς με το ρεαλισμό του ντοκιμαντέρ υποτιμάει την ίδια τη ζωή.

Απευθύνεται περισσότερο σε γυναικείο κοινό;
Σίγουρα έχει κάτι από φεμινιστικό θέατρο. Είναι η εναλλακτική ματιά της γυναίκας που πιστεύει ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στην τάξη των πραγμάτων. ¶λλωστε, μέσα από τη δουλειά που έγινε στο λόγο, ήθελα προπάντων να βγει η γυναίκα ως μορφή καθολική.

Ενδυματολογική επιλογή σας δεν είναι η παραδοσιακή αραβική γυναικεία φορεσιά. Γιατί;
Θα έβγαινε τότε σα σχολική παράσταση. Ήθελα να παραπέμπει στον Αραβικό κόσμο, αλλά να δίνει μια πιο ουδέτερη αίσθηση. Γιατί οι ηρωίδες κινούνται χρόνια στον Παράδεισο, ζούνε στο επέκεινα, όχι σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Εσείς δεν το βλέπετε δηλαδή ως έργο στρατευμένο;
Δε μου αρέσει και πολύ αυτή η λέξη. Είχα πολλές συζητήσεις με φίλους μου και αποφάσισα ότι δεν προπαγανδίζει, δεν απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό με γνώσεις πολιτικής, αλλά παρουσιάζει εξατομικευμένες καταστάσεις μεταξύ γυναικών και των κοντινών τους ατόμων, τον αδερφό, τον εραστή, τον περίγυρό τους γενικά.

Το χιούμορ που έχει το κείμενο της Betty Shamieh θέλατε να βγει προς το κοινό ή το παραβλέψατε;
Ήθελα να βγει, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τόσο χιούμορ όσο υποστηρίζει η συγγραφέας. ¶λλωστε το χιούμορ σε θέματα που αφορούν το θάνατο δεν το καταλαβαίνουν ιδιαίτερα οι Έλληνες. Σε θέματα χιούμορ και αντίληψης του κειμένου βέβαια, όλα είναι μια πάσα προς το κοινό, οπότε αν υπάρχει κάτι πρέπει να το εκλάβει το κοινό για να φανεί.

Πως δένει η προηγούμενη δουλειά σας, το California Dreamin με την τωρινή σας επιλογή; Εκεί οι βασικοί χαρακτήρες είναι δυο νέοι που μένουν στην ελληνική επαρχία.
Είμαι κειμενοκεντρικός, αυτό είναι το πρώτο που προσέχω. Το κείμενο του Κατσικονούρη μου άρεσε για τους αληθινούς χαρακτήρες του, όπως και το τωρινό. Συνήθως, μάλιστα, μένω πιστός στο πρωτότυπο. Δε με ενδιαφέρουν οι σκηνοθετισμοί, η ευρηματικότητα, η φαντασία τόσο, όσο το κείμενο. Και ειδικά του Κατσικονούρη είναι τόσο ζωντανό και ωραίο, αλλά είναι στην κόψη του ξυραφιού να βγει τηλεοπτικό, θέλει δουλειά για να αναδειχθεί.

Ασχολείστε ιδιαίτερα με το θέατρο στην εκπαίδευση, όπως και διδάσκετε ως καθηγητής. Ποιο από τα δύο, τη δουλειά του σκηνοθέτη ή του καθηγητή θεωρείται πιο δημιουργική;
Είμαι πάνω απ’ όλα δάσκαλος. Ακόμη και μέσα από το θέατρο διδάσκω. Το ίδιο έκανα και με τη θεατρική ομάδα που είχα δημιουργήσει στο Κερατσίνι, μετεξέλιξη της οποίας είναι η τωρινή εταιρεία θεάτρου Δυτικά της Πόλης που ανεβάζει παραστάσεις από το 2002.


shamiehΗ αμερικανή -παλαιστινιακής καταγωγής- συγγραφέας Betty Shamieh γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Αμερική με τα θεατρικά της έργα. Η θεματική τους περιστρέφεται κυρίως γύρω από τις σχέσεις γυναικών-ανδρών, τη δύναμη, το ρατσισμό και το σεξισμό και οι χαρακτήρες της είναι σχεδόν αποκλειστικά γυναίκες αραβικής καταγωγής που όμως ζουν σε δυτική κοινωνία, όπως η ίδια.

Το τελευταίο της θεατρικό Black Eyed ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Φούρνος σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά.

Στο Black Eyed (Μαυρομάτες), ένας από τους τέσσερις γυναικείους χαρακτήρες είναι η Δαλιδά. Τι κάνει μια μοιραία γυναίκα ανάμεσα στις συνήθως αδύναμες και απροστάτευτες γυναίκες Αραβικής καταγωγής;
Με ενδιέφερε πολύ η ιδέα του να σαγηνεύεις τον εχθρό, γιατί στην πραγματικότητα η δική μου Δαλιδά ερωτεύεται το Σαμψών, αλλά του κόβει τα μαλλιά και τον στερεί από τη δύναμή του, γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Αν κάποιος καταστρέφει τους δικούς σου, θα τον καταστρέψεις με τη σειρά σου. Επίσης ο Σαμψών για μένα είναι ο πρώτος που έκανε επιχείρηση αυτοκτονίας, σαν τους βομβιστές. Επιπλέον, είχε ενδιαφέρον γιατί η βιβλική λέξη Φιλισταίος προφέρεται όπως και η Παλαιστίνη στα Αραβικά.

Γράφεις για το ευρύ κοινό ή για ανθρώπους με τη δική σου καταγωγή και όσους αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις;
Γράφω για ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο. Τα ίδια άτομα που βλέπουν θέατρο γενικά έρχονται και στα θεατρικά μου. ¶λλωστε αυτά τα χρόνια υπάρχει η τάση να γράφονται κείμενα με θέματα όπως το φύλο, η εθνικότητα, η δύναμη, τους έχουν ονομάσει και Νέους ¶ραβες θεατρικούς συγγραφείς.

Συχνά το θέμα σου είναι οι σχέσεις ανδρών-γυναικών. Θα περιέγραφες το εαυτό σου ως μετα-φεμινίστρια;
Οι όροι και οι ορισμοί γενικά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν είσαι φεμινίστρια, το μόνο που πιστεύεις είναι ίσα δικαιώματα. Σίγουρα θα έλεγα ότι είμαι, όχι όμως μόνο όσον αφορά την Αραβική, αλλά όλες τις κουλτούρες. Ο σεξισμός είναι παντού. Στην Αμερική το ένα τέταρτο του γυναικείου πληθυσμού πέφτει θύμα βιασμού. Είναι κι αυτό μια άλλη εικόνα της σεξιστικής Αμερικής. Όμως οι περισσότεροι βλέπουν ότι οι γυναίκες αραβικής καταγωγής κρύβουν το πρόσωπό τους και δεν οδηγούν, και χρησιμοποιούν αυτή και μόνο την έκφανση της ζωής τους για να στραφούν εναντίον των Αράβων. Αν οι γυναίκες όμως έβλεπαν το εαυτό του πρώτα μέσα από το φύλο και ύστερα από την καταγωγή τους, θα υπήρχε μεγαλύτερη συνειδητοποίηση.

Τα θεατρικά σου ανεβαίνουν και σε αραβικές χώρες;
Αυτό συγκεκριμένα είναι αδύνατο γιατί έχει σκληρή γλώσσα και μιλάει για τη θρησκεία τους με αρνητική χροιά. Αλλά δουλεύω σε μια παραγωγή για τις Σταυροφορίες που θα ανέβει εκεί. Όταν μιλάς για το παρελθόν, οι άνθρωποι συνήθως δεν έχουν πρόβλημα. Παρόλα αυτά, είναι στην ουσία η ίδια ιστορία, για το πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

Πόσο εγκρίνουν οι δικοί σου τα θέματα που επιλέγεις και την επαναστατική αντιμετώπισή σου;
Η κοινότητά μου και οι γονείς μου με υποστηρίζουν πολύ. Ακόμη και αν στο θεατρικό χρησιμοποιώ τη λέξη «dick» και άλλα παρόμοια και βάζω τη Δαλιδά να μιλάει για το πως κάνει σεξ -και όλα αυτά είναι σκληρά γι’ αυτούς — αυτοί και πάλι το αντιμετωπίζουν ψύχραιμα.

Σε ενοχλεί που οι πρωταγωνίστριές συνήθως δεν είναι ηθοποιοί αραβικής καταγωγής;
Ίσα-ίσα το προτιμώ. ¶λλωστε, βλέποντας με, οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι μοιάζω με Ελληνίδα. Όμως στις χολιγουντιανές ταινίες ο τρόπος που παρουσιάζουν τους ¶ραβες δεν είναι καθόλου αυτός που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η εμμονή με το έντονα σκούρο δέρμα ευνοεί τα ρατσιστικά αισθήματα. Συνήθως διαλέγω ιταλίδες για να παίξουν τους χαρακτήρες μου, και είναι ένας τρόπος να πω «να, έτσι ακριβώς είμαστε».

Πως σου φαίνεται η ελληνική παράσταση του Black Eyed;
Μου αρέσει πολύ. Ελπίζω ότι πολλοί θα δουν αυτή την παραγωγή, γιατί είναι πολύ προσεγμένη.

Η παράσταση έχει άντρα σκηνοθέτη. Πως σου φάνηκε αυτή η επιλογή;
Είναι θετικό για μένα. Απ’ τη στιγμή που η συγγραφέας είναι γυναίκα και στους τέσσερις πρωταγωνιστικούς ρόλους πάλι παίζουν γυναίκες, είναι καλό να υπάρχει και η ανδρική οπτική. ¶λλωστε είναι γνωστός σκηνοθέτης, και το γεγονός ότι ανταποκρίθηκε στο υλικό μου με ευχαριστεί, γιατί η ιστορία μου δεν είναι μια γυναικεία ιστορία, αλλά αφορά τη δύναμη. Και οι άντρες που κατά κάποιον τρόπο είναι αυτοί που κατέχουν τη δύναμη, γνωρίζουν καλά πως είναι να τη στερείσαι.

Πιστεύεις γενικά ότι μπορείς να νιώσεις τον πόνο και την πάλη των γυναικών που ζουν στις Αραβικές χώρες; Έχουμε πιστεύεις το δικαίωμα να μιλάμε εκ μέρους τους εκ του ασφαλούς;
Σίγουρα μπορώ να συνδεθώ με την πάλη που βιώνουν, αλλά με τίποτα δε γίνεται να καταλάβω τη ζωή τους. Ακριβώς αυτό βάζω και μια ηρωίδα να λέει στο θεατρικό, ότι δεν μπορούν όσοι είναι απέξω να καταλάβουν τις συνθήκες καταπίεσης και πολέμου, αν δεν τις έχουν ζήσει.

Links
www.bettyshamieh.com
www.fournos-culture.gr


Θέατρο Για Όλους
http://greek-theatre.blogspot.com

Διάβασε επίσης...
15o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας | Παράλληλες Εκδηλώσεις
Σεμινάρια, διαλέξεις και συναντήσεις με καλλιτέχνες, κινηματογραφικές προβολές, μουσικές βραδιές και ένα δρώμενο περιλαμβάνονται στις παράλληλες εκδηλώσεις. Κάποιες από αυτές, πιο εξειδικευμένες, απευθύνονται στους ανθρώπους του χορού (δημιουργούς, ερμηνευτές και θεωρητικούς) οι περισσότερες όμως απευθύνονται σε όλους: στους επαγγελματίες, στους κατοίκους της πόλης, τους επισκέπτες δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους ...
Συνέχεια...
goλfω 2.3 beta  – τελευταίες παραστάσεις 5,6,8,9,10 & 11 Μαϊου
Προτού ξαναπάρει τα όρη και τα άγρια βουνά, τις θάλασσες και τα κύματα η goλfω δίνει τελικά στις 5,6,8,9,10 & 11 Μαϊου τις τελευταίες της παραστάσεις εν Αθήναις και ίσα που προλαβαίνετε να δείτε μια σούπερ επιτυχία προτού καταπιαστεί με τα ταξίδια της...Για όσους δεν γνωρίζουν το έργο, πρόκειται για ...
Συνέχεια...
Βρίζοντας το Κοινό – Φεστιβάλ Αθηνών
Η σύγχρονη θεωρία θεάτρου σε μια παράσταση σε πραγματικό χρόνο.  Η Φλαμανδική κολλεκτίβα De KOE από το Βέλγιο θεωρεί πως το κείμενο του Αυστριακού Peter Handke Βρίζοντας το Κοινό παραμένει επίκαιρο κι ας έχει γραφτεί το 1966. Και η αλήθεια είναι πως δεν έχουν άδικο. Ως κείμενο περιγράφει υπό μορφή μανιφέστου όλα όσα ...
Συνέχεια...
Ε-ε-έρχεται! Μόνο την Αλήθεια – Μέρος Ι
Ε ε έρχεται!Μετά από τρία χρόνια τρελής επιτυχίας και ένα σωρό επιβραβεύσεις και βραβεία ο κύριος «Κατσαρίδας» ετοίμασε επιτέλους την καινούργια του παράσταση (με τη συνεργασία της Μαρίας Φιλίνη) και ξαναχτυπά την Πέμπτη 07/02/07 -που αλλού-στο θέατρο του Νέου Κόσμου.Στο δελτίο τύπου διαβάζουμε:«Η ιστορία του μεγαλύτερου μάγου που έζησε ποτέ. ...
Συνέχεια...
Τρίχα στη σούπα
Από την ομάδα Περίπολος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου Έναρξη σήμερα Δευτέρα 23 Απριλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00Ένας Μουσουλμάνος γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ελληνική συνοικία μιας μεγάλης αφρικανικής πόλης με ταπεινή καταγωγή αλλά σημαντικό παρελθόν. Ο πατέρας του είναι χτίστης, αλλά ο παππούς του ήταν ο αρχιτέκτονας ...
Συνέχεια...
Παραμύθια για μεγάλους σήμερα στο Θέατρο Φούρνος
Μέσα στην νύχτα... παραμύθια!Ο Δημήτρης Προύσαλης μοιράζεται τη δεύτερη Παρασκευή κάθε μήνα λαϊκά παρα-μύθια με ενήλικο κοινό στο φουαγιέ του θεάτρου Φούρνος-κάτω από το γενικό τίτλο «Μέσα στη νύχτα...παραμύθια» στις 12 τα μεσάνυχτα.2η ενότητα: «Παραμύθια που αναζητούν τον έρωτα και στηρίζουν την αγάπη...»«Ιστορίες απ' τις άκρες του κόσμου κι απ' ...
Συνέχεια...
Τραγωδία εν Κρανίω
Η Πέμυ Ζούνη σε ρόλο σκηνοθέτη για δεύτερη φορά μέσα στον ίδιο χρόνο με μια ομάδα νέων καλλιτεχνών στην τέταρτη εμφάνισή τους επί αθηναϊκών σκηνών και ένα έργο που υπόσχεται μεγάλη δόση τρέλας, φαντασίας, χιούμορ και θέτει και ένα σωρό ερωτηματικά -κάπως παράδοξα- που βρίσκουν τις απαντήσεις τους στο έργο ...
Συνέχεια...
Νοσφεράτου Διδόντικους για 3η χρονιά
Την ξεκαρδιστική γοτθική κωμωδία της παρουσιάζει για 3η χρονιά φέτος η ομάδα ex animo στο θέατρο Coronet αυτή τη φορά. Αντλώντας έμπνευση από την ιστορία του κόμη Δράκουλα και τις κινηματογραφικές εκδοχές «Νοσφεράτου» του Φ.Μουρνάου και «Δράκουλας» του Κόπολα αφήνει τη φαντασία της να οργιάσει και παρουσιάζει τη δική της ...
Συνέχεια...
¶λμα Μάλερ | Men On Fire στη Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς «Ζωή Λάσκαρη»
Ένα έργο του Ρον Χαρτ για την περιβόητη ¶λμα Σίντλερ που υπήρξε σύζυγος του μεγάλου συνθέτη Γκούσταβ Μάλερ και γοήτευσε και ενέπνευσε μερικές από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της Τέχνης του 20ου αιώνα.Στη Βιέννη οι ζωγράφοι Κλιμτ και Κοκόσκα, ο αρχιτέκτονας Γκρόπιους, και ο βραβευμένος με Όσκαρ συγγραφέας Φραντς Βέρφελ, υποκύπτουν ...
Συνέχεια...
Μάνια Παπαδημητρίου
Ήθελε να γίνει ηθοποιός από μικρή. Έλεγε πως αν δεν τα κατάφερνε θα γίνει σκηνοθέτης. Τα έκανε και τα δύο.Η Μάνια Παπαδημητρίου, πρωταγωνίστρια του Nordost που ανεβαίνει φέτος στο Υπογειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν μίλησε στο mixtape.gr: Ξεκίνησες το θέατρο πολύ νωρίς, έπαιξες, έκανες σινεμά, σκηνοθέτησες, βρέθηκες σε δουλειές που ...
Συνέχεια...
La Cage Aux Folles| Το Κλουβί με τις Τρελές – Έναρξη προπώλησης
Από τις 20 Νοεμβρίου ξεκινάει η προπώληση των εισιτηρίων για την υπερπαραγωγή του θρυλικού μιούζικαλ La Cage Aux Folles, στο Παλλάς η πρεμιέρα του οποίου είναι προγραμματισμένη για τις 6 Μαρτίου 2009 και έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν 20 παραστάσεις.Ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί με το Γιάννη Μπέζο και ...
Συνέχεια...
24 hour plays Athens
Συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί σε 24 ώρες γράφουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν πρωτότυπα θεατρικά έργα σε μια ενιαία παράσταση 90 λεπτών. Το γνωστό από το Broadway της Νέας Υόρκης «THE 24 HOUR PLAYS» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, την Τρίτη 3 Απριλίουκαι απέδειξε ότι όλα μπορούν να γίνουν μέσα σε 24 ώρες, αρκεί να ...
Συνέχεια...
7ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αθήνας | 1-15 Ιουλίου
Με θυμάμαι, παλιά, να χαζεύω από το πίσω παράθυρο του αυτοκινήτου τα εντυπωσιακά ψηλά φουγάρα που ξεπηδούσαν μέσα από έναν μυστήριο τοίχο. Κάθε φορά που με το αυτοκίνητο διέσχιζα την Πειραιώς, τίποτα δεν προμήνυε τις μέρες δόξας που θα γνώριζε η περιοχή αλλά και το παλιό, εγκαταλελειμμένο τότε, εργοστάσιο του ...
Συνέχεια...
Έρως & Τέλος ή Τα Δάκρυα του Ψαριού Μέσα στη Θάλασσα
Ξεκαρδιστικές ή μελαγχολικές συνταγές για κλαμμένη κουτσομούρα του αλμυρού νερού με πράσινο πιπέρι και εσάνς εγκατάλειψης. Τέσσερις ηθοποιοί και δυο χορευτές προσπαθούν μέσα από το λόγο και την κίνηση να απαντήσουν στα αιώνια απάτητα ερωτήματα για τον έρωτα, την έλξη, το τέλος και το κλάμα κάτω από το βυθό. Φίλοι και εραστές, ...
Συνέχεια...
Συνεχίζεται η περιοδεία της ‘Δωδέκατης Νύχτας’
Συνεχίζεται με εξαιρετική επιτυχία η πανελλαδική περιοδεία της κωμωδίας του William Shakespeare ΔΩΔΕΚΑΤΗ ΝΥΧΤΑ, από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ «5η ΕΠΟΧΗ» σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.Πρόκειται για μια από τις πλέον δημοφιλείς κωμωδίες του μεγάλου Ελισαβετιανού συγγραφέα και ανεβαίνει με τη μορφή μουσικής παράστασης σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.Η παράσταση συνεχίζεται ...
Συνέχεια...
Η Μεταπολίτευση χορεύει με Φora
Η ανερχόμενη χορογράφος Μέντη Μέγα και η Ομάδα Φοra παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά Μεταπολίτευση, που πραγματεύεται τη συλλογική μνήμη του πρόσφατου παρελθόντος, από τις 16 έως τις 19 Φεβρουαρίου 2012, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Η νέα δουλειά από τη Μέντη Μέγα και την καλλιτεχνική ομάδα Φora ...
Συνέχεια...
Θέατρο για Παιδιά από τη Γειτονιά μας
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα είχε η Καλλιτεχνική Εταιρεία Αργώ, σε συνεργασία με το Διαπολιτισμικό Κέντρο Διεύθυνσης Αλλοδαπών του Δήμου Αθηναίων: δύο διήμερα θεάτρου για παιδιά, με παραστάσεις στη μητρική τους γλώσσα, με θιάσους από την Αλβανία και τη Βουλγαρία.National Theater of Children, ΑλβανίαΣάββατο 25 & Κυριακή 26 Απριλίου 2009«Η Τρέλα ...
Συνέχεια...
The 24HOUR Plays στο Θέατρo Χώρα
Αρκούν 24 ώρες για μια παράσταση;Αν αναλογιστεί κανείς πως οι πρόβες μόνο για το ανέβασμα ενός θεατρικού έργου διαρκούν από ένα μήνα έως ποιος ξέρει πόσο καιρό το εγχείρημα φαντάζει αδύνατο; Ακόμα και αν πρόκειται για ένα μονόπρακτο των 15 λεπτών οι 24 ώρες μοιάζουν με σταγόνα σε έναν ωκεανό! ...
Συνέχεια...
Μαθήματα Βίας [Μόνο την Αλήθεια Μέρος ΙΙ]
Θυμάστε το Μεγαλύτερο Μάγο του κόσμου, τους μαθητές του και το βιβλίο της Αλήθειας που αναζητούσαν με μανία μπλέκοντας σε τρομερές (και τρομερά αστείες) περιπέτειες;Εμείς δηλώσαμε ξανά και ξανά τον ενθουσιασμό μας όπως μπορείτε να δείτε και εδώ και περιμέναμε υπομονετικά ώσπου ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και οι συνεργάτες του να ...
Συνέχεια...
11o Φεστιβάλ για Σολίστες & Πρωταγωνιστές στη Λαμία από 2 έως 9 Μαϊου
Για ενδέκατη χρονιά το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης οργανώνει στη Λαμία το Φεστιβάλ μονοπρόσωπων παραστάσεων, ένα φεστιβάλ που στηρίχτηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια από σημαντικούς ανθρώπους του θεάτρου. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Χρίστος Καλαβρούζος, περιγράφει την εμπειρία του από τις προηγούμενες διοργανώσεις και καλωσορίζει τους συναδέλφους του: «Η γνωριμία μου ...
Συνέχεια...
Παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας
...μας λέει για δεύτερη χρονιά η Κάτια Δανδουλάκη.Κι είναι να απορεί κανείς προς τι η τόση μυστικοπάθεια, αφού η παράσταση συνεχίζεται από πέρσι με τη φόρα της μεγάλης επιτυχίας, που έχει κερδίσει την προτίμηση του κόσμου, που την επιλέγει ως σίγουρη λύση διασκέδασης. Και αυτό δεν είναι μικρό πράγμα στους ...
Συνέχεια...
‘Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας’ στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ο Στάθης Λιβαθηνός μεταστεγάστηκε από το Εθνικό στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας και παρουσιάζει τη νέα του παράσταση "Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας", ένα έργο του Φρίντριχ Ντυρενματ. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη στα μέσα Νοεμβρίου.Το έργοΣτο Γκύλεν, μια μικρή πόλη, οι κάτοικοι μετά από μια οικονομική καταστροφή ζουν εξαθλιωμένοι, περιμένοντας ...
Συνέχεια...
Ο «ΞΕΝΟΣ» των Γιώργου Παλούμπη και Γιάννη Καλαβριανού
Δύο σκηνοθέτες, δύο έργα, ένα χειροκρότημα. Καμιά φορά τα καλά πράγματα αργούν να φτάσουν στα αυτιά μας, για τον ένα ή τον άλλο λόγο. Πριν λίγο καιρό η Ένωση Θεάτρων της Ευρώπης (UTE) πρότεινε σε θέατρα διαφόρων χωρών να δημιουργήσουν παραστάσεις με θέμα τον «ξένο». Έτσι, κατόπιν παραγγελίας του Εθνικού, προέκυψε ...
Συνέχεια...
Εκσκαφή Κενού στο Kinky Kong από τις 28 Νοεμβρίου
Η Αβραμιώτου ποτέ δεν πεθαίνει, δεν τη σκιάζει φοβέρα καμιά, μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά...Κόσμος έρχεται και παρέρχεται από τα bar του middle Ψυρρή (εκεί στην Αβραμιώτου όπου βρίσκεται το όριο ανάμεσα στα ντιριντάχτα γευσιπωλεία και τα mainstream bars και το hype της Καρύτση με ...
Συνέχεια...
Τι να δείτε κάθε μέρα στο Bob Theatre Festival; Το Mixtape προτείνει
Αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού Bob Theatre Festival, μαζί με τις επιλογές του Mixtape για κάθε μέρα! Τετάρτη 16 Μαΐου 19.00 Διαγωνισμός Scratch Night - Προκριματικός (120')/ Main 21.00 10 cm up – So7, Patari project (60')/ Main 21.00 Πολιτισμένα Ζώα - ad ARTes (work in progress) (50’)/ basement 22.15 Kassandra του Sergio Blanco – ...
Συνέχεια...
Οι Παίκτες στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού
«Στο παιχνίδι είναι όλοι ίσοι. Αν δεν μπορείς, μην παίζεις» Μια απολαυστική σάτιρα -άγνωστη στο ευρύ ελληνικό κοινό - του Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ, τους «Παίκτες», σκηνοθετεί η Ελένη Μποζά, γέννημα θρέμμα του Εθνικού στην Πειραματική σκηνή του με φρέσκια ματιά ένα κλασικό έργο. Σ' ένα φτηνό ξενοδοχείο μιας μικρής επαρχιακής ...
Συνέχεια...
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Εύθυμη Χήρα η Ελλάδα, Εύθυμη Χήρα και η νέα παράσταση της Λυρικής Σκηνής που ανάλαφρα συνεχίζει το ρεπερτόριό της με τη δημοφιλή βιεννέζικη οπερέτα του Φραντς Λέχαρ. Η Εύθυμη Χήρα επιστρέφει στη σκηνή της Λυρικής μετά από δώδεκα χρόνια και τη σκηνοθεσία της νέας της αυτής εκδοχής έχει αναλάβει ο Δημήτρης ...
Συνέχεια...
Θέατρο Πέρα από τα Όρια με τα Θραύσματα από τον Peter Brooke
Κείμενα του Samuel Beckett (Θέατρο Ι, Νανούρισμα, Πράξη Χωρίς Λόγια ΙΙ, Ούτε και Πηγαινέλα) σε σκηνοθεσία Peter Brooke παρουσιάζει το Θέατρο Πέρα από τα Όρια φέτος την Άνοιξη. Δύο σημαντικοί άνθρωποι του θεάτρου, ένας τελειομανής συγγραφέας και ένας οραματιστής σκηνοθέτης ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια παράσταση που καταφτάνει στην ...
Συνέχεια...
Ελληνικό φεστιβάλ | Αφιέρωμα στο Γιάννη Ρίτσο
100 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη γέννηση του Γιάννη Ρίτσου και ένα αφιέρωμα στο έργο του ανοίγει την αυλαία του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. 3 παραστάσεις αφιερωμένες στους δραματικούς μονολόγους του Γιάννη Ρίτσου από σημαντικούς δημιουργούς που τιμούν τον σπουδαίο έλληνα συγγραφέα και ποιητή από σήμερα 1 Ιουνίου έως ...
Συνέχεια...
Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας| Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (UNESCO)
7 & 8 Απριλίου 2009Για τρίτη χρονιά φέτος, μετά την επιτυχία των δύο προηγούμενων διοργανώσεων (Αναλόγιο Ξένων Έργων 2007 & Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας 2008 με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Εργαστηρίου Μετάφρασης) το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου πραγματοποιεί Διήμερο Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, ...
Συνέχεια...
15o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας | Παράλληλες Εκδηλώσεις
goλfω 2.3 beta – τελευταίες παραστάσεις 5,6,8,9,10
Βρίζοντας το Κοινό – Φεστιβάλ Αθηνών
Ε-ε-έρχεται! Μόνο την Αλήθεια – Μέρος Ι
Τρίχα στη σούπα
Παραμύθια για μεγάλους σήμερα στο Θέατρο Φούρνος
Τραγωδία εν Κρανίω
Νοσφεράτου Διδόντικους για 3η χρονιά
¶λμα Μάλερ | Men On Fire στη Θεατρική
Μάνια Παπαδημητρίου
La Cage Aux Folles| Το Κλουβί με τις
24 hour plays Athens
7ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αθήνας | 1-15 Ιουλίου
Έρως & Τέλος ή Τα Δάκρυα του Ψαριού
Συνεχίζεται η περιοδεία της ‘Δωδέκατης Νύχτας’
Η Μεταπολίτευση χορεύει με Φora
Θέατρο για Παιδιά από τη Γειτονιά μας
The 24HOUR Plays στο Θέατρo Χώρα
Μαθήματα Βίας [Μόνο την Αλήθεια Μέρος ΙΙ]
11o Φεστιβάλ για Σολίστες & Πρωταγωνιστές στη Λαμία
Παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας
‘Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας’ στο Θέατρο της
Ο «ΞΕΝΟΣ» των Γιώργου Παλούμπη και Γιάννη Καλαβριανού
Εκσκαφή Κενού στο Kinky Kong από τις 28
Τι να δείτε κάθε μέρα στο Bob Theatre
Οι Παίκτες στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Θέατρο Πέρα από τα Όρια με τα Θραύσματα
Ελληνικό φεστιβάλ | Αφιέρωμα στο Γιάννη Ρίτσο
Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας| Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (UNESCO)