Ο Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης και καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, ύστερα από το νεοελληνικό έργο American Dreamin, στρέφεται στη μελέτη της γυναικείας ψυχολογίας. Σκηνοθετεί την ¶ννα Κουτσαφτίκη, την Καλλιρόη Μυριαγκού, την Ευδοκία Στατήρη και τη Στέβη Φόρτωμα ως τέσσερις γυναίκες αραβικής καταγωγής που έζησαν σε διαφορετικές εποχές και, πεθαμένες πια, θυμούνται τη ζωή τους και υποστηρίζουν τις επιλογές τους εκεί κάτω στο έργο της Betty Shamieh, «Black Eyed» στο θέατρο Φούρνος.

tzamargiasΠως επιλέξατε ένα θεατρικό που μιλάει για τις εμπειρίες γυναικών Αραβικής καταγωγής;
Όταν το διάβασα, το είδα ως θεατρικό που δεν αποτελεί υψηλή δραματουργία, αλλά που έχει υψηλή θερμοκρασία.

Πόσο κοντά νιώθετε σε ένα θεατρικό με αποκλειστικά γυναικείους ρόλους;
Με ενδιέφερε η ματιά μιας αμερικανο-παλαιστίνιας, που είναι επιβαρημένη, που είναι σε μια κατάσταση που νομίζει ότι υπάρχει διέξοδος στην κατάσταση που κυριαρχεί στην Παλαιστίνη. Αυτό το συναίσθημα του απροσπέλαστου, του ακατανόητου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό που λέει η Αίσα (η γυναίκα βομβίστρια) στο τέλος «δεν μπορείς να καταλάβεις», νομίζω ισχύει για τους δυτικούς, που ζουν σε άλλο κόσμο, έχουν άλλη αντίληψη. Ύστερα, το έργο έχει μια οικουμενικότητα, για παράδειγμα και οι γυναίκες στην Ελλάδα σε προηγούμενες δεκαετίες που υπήρχαν εντάσεις ή έντονα γεγονότα πολεμικά και πολιτικά, είχαν αυτή τη στροφή προς το θρησκευτικό στοιχείο, όπως ακριβώς και η Αίσα γαντζώνεται στη θρησκεία.

Πιστεύετε, δηλαδή, ότι μπορείτε να αισθανθείτε την ηρωίδα που λέει ότι δεν αντέχει να είναι παρθένα στα 35 της;
Καταλαβαίνω αυτή τη λαχτάρα για ζωή, στην αρχιτεκτόνισσα με συγκίνησε αυτό ακριβώς, το ότι κάνει μια τομή στο χρόνο και λέει μετά θάνατον αυτό που δεν πρόλαβε να πει εν ζωή.

Πως θα αντιμετωπίσει το Black Eyed το ελληνικό κοινό, πιστεύετε;
Θέλω το κοινό να μπει σε μια διαδικασία συγκίνησης, να κρατήσει όμως μια απόσταση. Γι’ αυτό και προσπάθησα να μην είναι πολύ συγκινησιακό, ήθελα την μπρεχτική αποστασιοποίηση και την ενεργοποίηση της σκέψης. Προσπάθησα η παράσταση να μην είναι τόσο φορτισμένη όσο το κείμενο, αλλά πιο παγερή. Όταν η πραγματικότητα είναι τόσο σκληρή πρέπει κανείς να την προσεγγίζει με σεβασμό πάνω στη σκηνή, γιατί αν μιλάει κανείς με το ρεαλισμό του ντοκιμαντέρ υποτιμάει την ίδια τη ζωή.

Απευθύνεται περισσότερο σε γυναικείο κοινό;
Σίγουρα έχει κάτι από φεμινιστικό θέατρο. Είναι η εναλλακτική ματιά της γυναίκας που πιστεύει ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στην τάξη των πραγμάτων. ¶λλωστε, μέσα από τη δουλειά που έγινε στο λόγο, ήθελα προπάντων να βγει η γυναίκα ως μορφή καθολική.

Ενδυματολογική επιλογή σας δεν είναι η παραδοσιακή αραβική γυναικεία φορεσιά. Γιατί;
Θα έβγαινε τότε σα σχολική παράσταση. Ήθελα να παραπέμπει στον Αραβικό κόσμο, αλλά να δίνει μια πιο ουδέτερη αίσθηση. Γιατί οι ηρωίδες κινούνται χρόνια στον Παράδεισο, ζούνε στο επέκεινα, όχι σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Εσείς δεν το βλέπετε δηλαδή ως έργο στρατευμένο;
Δε μου αρέσει και πολύ αυτή η λέξη. Είχα πολλές συζητήσεις με φίλους μου και αποφάσισα ότι δεν προπαγανδίζει, δεν απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό με γνώσεις πολιτικής, αλλά παρουσιάζει εξατομικευμένες καταστάσεις μεταξύ γυναικών και των κοντινών τους ατόμων, τον αδερφό, τον εραστή, τον περίγυρό τους γενικά.

Το χιούμορ που έχει το κείμενο της Betty Shamieh θέλατε να βγει προς το κοινό ή το παραβλέψατε;
Ήθελα να βγει, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τόσο χιούμορ όσο υποστηρίζει η συγγραφέας. ¶λλωστε το χιούμορ σε θέματα που αφορούν το θάνατο δεν το καταλαβαίνουν ιδιαίτερα οι Έλληνες. Σε θέματα χιούμορ και αντίληψης του κειμένου βέβαια, όλα είναι μια πάσα προς το κοινό, οπότε αν υπάρχει κάτι πρέπει να το εκλάβει το κοινό για να φανεί.

Πως δένει η προηγούμενη δουλειά σας, το California Dreamin με την τωρινή σας επιλογή; Εκεί οι βασικοί χαρακτήρες είναι δυο νέοι που μένουν στην ελληνική επαρχία.
Είμαι κειμενοκεντρικός, αυτό είναι το πρώτο που προσέχω. Το κείμενο του Κατσικονούρη μου άρεσε για τους αληθινούς χαρακτήρες του, όπως και το τωρινό. Συνήθως, μάλιστα, μένω πιστός στο πρωτότυπο. Δε με ενδιαφέρουν οι σκηνοθετισμοί, η ευρηματικότητα, η φαντασία τόσο, όσο το κείμενο. Και ειδικά του Κατσικονούρη είναι τόσο ζωντανό και ωραίο, αλλά είναι στην κόψη του ξυραφιού να βγει τηλεοπτικό, θέλει δουλειά για να αναδειχθεί.

Ασχολείστε ιδιαίτερα με το θέατρο στην εκπαίδευση, όπως και διδάσκετε ως καθηγητής. Ποιο από τα δύο, τη δουλειά του σκηνοθέτη ή του καθηγητή θεωρείται πιο δημιουργική;
Είμαι πάνω απ’ όλα δάσκαλος. Ακόμη και μέσα από το θέατρο διδάσκω. Το ίδιο έκανα και με τη θεατρική ομάδα που είχα δημιουργήσει στο Κερατσίνι, μετεξέλιξη της οποίας είναι η τωρινή εταιρεία θεάτρου Δυτικά της Πόλης που ανεβάζει παραστάσεις από το 2002.


shamiehΗ αμερικανή -παλαιστινιακής καταγωγής- συγγραφέας Betty Shamieh γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Αμερική με τα θεατρικά της έργα. Η θεματική τους περιστρέφεται κυρίως γύρω από τις σχέσεις γυναικών-ανδρών, τη δύναμη, το ρατσισμό και το σεξισμό και οι χαρακτήρες της είναι σχεδόν αποκλειστικά γυναίκες αραβικής καταγωγής που όμως ζουν σε δυτική κοινωνία, όπως η ίδια.

Το τελευταίο της θεατρικό Black Eyed ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Φούρνος σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά.

Στο Black Eyed (Μαυρομάτες), ένας από τους τέσσερις γυναικείους χαρακτήρες είναι η Δαλιδά. Τι κάνει μια μοιραία γυναίκα ανάμεσα στις συνήθως αδύναμες και απροστάτευτες γυναίκες Αραβικής καταγωγής;
Με ενδιέφερε πολύ η ιδέα του να σαγηνεύεις τον εχθρό, γιατί στην πραγματικότητα η δική μου Δαλιδά ερωτεύεται το Σαμψών, αλλά του κόβει τα μαλλιά και τον στερεί από τη δύναμή του, γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Αν κάποιος καταστρέφει τους δικούς σου, θα τον καταστρέψεις με τη σειρά σου. Επίσης ο Σαμψών για μένα είναι ο πρώτος που έκανε επιχείρηση αυτοκτονίας, σαν τους βομβιστές. Επιπλέον, είχε ενδιαφέρον γιατί η βιβλική λέξη Φιλισταίος προφέρεται όπως και η Παλαιστίνη στα Αραβικά.

Γράφεις για το ευρύ κοινό ή για ανθρώπους με τη δική σου καταγωγή και όσους αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις;
Γράφω για ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο. Τα ίδια άτομα που βλέπουν θέατρο γενικά έρχονται και στα θεατρικά μου. ¶λλωστε αυτά τα χρόνια υπάρχει η τάση να γράφονται κείμενα με θέματα όπως το φύλο, η εθνικότητα, η δύναμη, τους έχουν ονομάσει και Νέους ¶ραβες θεατρικούς συγγραφείς.

Συχνά το θέμα σου είναι οι σχέσεις ανδρών-γυναικών. Θα περιέγραφες το εαυτό σου ως μετα-φεμινίστρια;
Οι όροι και οι ορισμοί γενικά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν είσαι φεμινίστρια, το μόνο που πιστεύεις είναι ίσα δικαιώματα. Σίγουρα θα έλεγα ότι είμαι, όχι όμως μόνο όσον αφορά την Αραβική, αλλά όλες τις κουλτούρες. Ο σεξισμός είναι παντού. Στην Αμερική το ένα τέταρτο του γυναικείου πληθυσμού πέφτει θύμα βιασμού. Είναι κι αυτό μια άλλη εικόνα της σεξιστικής Αμερικής. Όμως οι περισσότεροι βλέπουν ότι οι γυναίκες αραβικής καταγωγής κρύβουν το πρόσωπό τους και δεν οδηγούν, και χρησιμοποιούν αυτή και μόνο την έκφανση της ζωής τους για να στραφούν εναντίον των Αράβων. Αν οι γυναίκες όμως έβλεπαν το εαυτό του πρώτα μέσα από το φύλο και ύστερα από την καταγωγή τους, θα υπήρχε μεγαλύτερη συνειδητοποίηση.

Τα θεατρικά σου ανεβαίνουν και σε αραβικές χώρες;
Αυτό συγκεκριμένα είναι αδύνατο γιατί έχει σκληρή γλώσσα και μιλάει για τη θρησκεία τους με αρνητική χροιά. Αλλά δουλεύω σε μια παραγωγή για τις Σταυροφορίες που θα ανέβει εκεί. Όταν μιλάς για το παρελθόν, οι άνθρωποι συνήθως δεν έχουν πρόβλημα. Παρόλα αυτά, είναι στην ουσία η ίδια ιστορία, για το πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

Πόσο εγκρίνουν οι δικοί σου τα θέματα που επιλέγεις και την επαναστατική αντιμετώπισή σου;
Η κοινότητά μου και οι γονείς μου με υποστηρίζουν πολύ. Ακόμη και αν στο θεατρικό χρησιμοποιώ τη λέξη «dick» και άλλα παρόμοια και βάζω τη Δαλιδά να μιλάει για το πως κάνει σεξ -και όλα αυτά είναι σκληρά γι’ αυτούς — αυτοί και πάλι το αντιμετωπίζουν ψύχραιμα.

Σε ενοχλεί που οι πρωταγωνίστριές συνήθως δεν είναι ηθοποιοί αραβικής καταγωγής;
Ίσα-ίσα το προτιμώ. ¶λλωστε, βλέποντας με, οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι μοιάζω με Ελληνίδα. Όμως στις χολιγουντιανές ταινίες ο τρόπος που παρουσιάζουν τους ¶ραβες δεν είναι καθόλου αυτός που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η εμμονή με το έντονα σκούρο δέρμα ευνοεί τα ρατσιστικά αισθήματα. Συνήθως διαλέγω ιταλίδες για να παίξουν τους χαρακτήρες μου, και είναι ένας τρόπος να πω «να, έτσι ακριβώς είμαστε».

Πως σου φαίνεται η ελληνική παράσταση του Black Eyed;
Μου αρέσει πολύ. Ελπίζω ότι πολλοί θα δουν αυτή την παραγωγή, γιατί είναι πολύ προσεγμένη.

Η παράσταση έχει άντρα σκηνοθέτη. Πως σου φάνηκε αυτή η επιλογή;
Είναι θετικό για μένα. Απ’ τη στιγμή που η συγγραφέας είναι γυναίκα και στους τέσσερις πρωταγωνιστικούς ρόλους πάλι παίζουν γυναίκες, είναι καλό να υπάρχει και η ανδρική οπτική. ¶λλωστε είναι γνωστός σκηνοθέτης, και το γεγονός ότι ανταποκρίθηκε στο υλικό μου με ευχαριστεί, γιατί η ιστορία μου δεν είναι μια γυναικεία ιστορία, αλλά αφορά τη δύναμη. Και οι άντρες που κατά κάποιον τρόπο είναι αυτοί που κατέχουν τη δύναμη, γνωρίζουν καλά πως είναι να τη στερείσαι.

Πιστεύεις γενικά ότι μπορείς να νιώσεις τον πόνο και την πάλη των γυναικών που ζουν στις Αραβικές χώρες; Έχουμε πιστεύεις το δικαίωμα να μιλάμε εκ μέρους τους εκ του ασφαλούς;
Σίγουρα μπορώ να συνδεθώ με την πάλη που βιώνουν, αλλά με τίποτα δε γίνεται να καταλάβω τη ζωή τους. Ακριβώς αυτό βάζω και μια ηρωίδα να λέει στο θεατρικό, ότι δεν μπορούν όσοι είναι απέξω να καταλάβουν τις συνθήκες καταπίεσης και πολέμου, αν δεν τις έχουν ζήσει.

Links
www.bettyshamieh.com
www.fournos-culture.gr


Θέατρο Για Όλους
http://greek-theatre.blogspot.com

Διάβασε επίσης...
Zimmermann & de Perrot, Hans was Heiri – Φεστιβάλ Αθηνών
Έχει ο κόσμος γυρίσματα. Ναι, αυτό είναι όντως ένα τεράστιο, ύψους 8 μέτρων, περιστρεφόμενο, αιωρούμενο σπίτι. Υπομονή, θα φτάσουμε και σε αυτό. Πρώτα ας καλύψουμε τις άγνωστες λέξεις του τίτλου: Ο Martin Zimmermann (χορογράφος) μαζί με τον Dimitri de Perrot (συνθέτη) έρχονται από την Ελβετία και αποτελούν ένα από τα πιο ανατρεπτικά και διεθνώς καταξιωμένα ...
Συνέχεια...
Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Τα νεύρα μου, τα χάπια μου και τον Πέπε Ρομάνο να φύγω. Η Μπερνάρντα Άλμπα, οι πέντε αγάμητες κόρες της, η γιαγιά κλειδωμένη στην υπόγα, η κουτσομπόλα δούλα και οι ομαδικές τους νευρώσεις. Όλες οι μουχέρες, αιώνια σπιτωμένες πρωταγωνίστριες του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, φοράνε για δεύτερη χρονιά παντελόνια στο Θέατρο Eliart ...
Συνέχεια...
Wunschkonzert στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
WunschkonzertΕτυμολογία: σύνθετη γερμανική λέξηα. der Wunsch = επιθυμία, ευχή β.das Konzert = η συναυλία, το κοντσέρτοΕρμηνεία:1. Με τη λέξη Wunschkonzert αναφερόμαστε σε μία συναυλία, κάθε είδους μουσικής, το πρόγραμμα της οποίας απαρτίζεται από τις επιλογές του κοινού της. Στο ραδιόφωνο είναι οι εκπομπές, στις οποίες οι ακροατές έχουν τη δυνατότητα ...
Συνέχεια...
Πρεμιέρα σήμερα για τους ‘Δύο Τρελούς-Τρελούς Παραγωγούς’
Πολυπράγμων ο Σταμάτης Φασουλής, φέτος δε σταματάει να εμφανίζει παραστάσεις παντού. Και επειδή απορούσαμε και εμείς αν θα βρεθεί κάποιος να κάνει την ελληνική μεταφορά του super επιτυχημένου μιούζικαλ «The Producers» των Mel Brooks και Thomas Meehan μας έδωσε την απάντηση ο ίδιος ανεβάζοντάς το με θίασο περίλαμπρο και οικείο ...
Συνέχεια...
F*ART στο Θέατρο Αμόρε
Από 5 έως 17 Μαΐου Ο Poka Yio έχει κάνει τα πάντα για να κανιβαλίσει την τέχνη, τα τεκταινόμενά της και τον περιρρέοντα χώρο της αλλά και τα πρόσωπα που την εκπροσωπούν, την παράγουν και την αναγάγουν σε «υψηλή» και αυτή τη φορά το τρομοκρατικό χτύπημα γίνεται στο Αμόρε με ...
Συνέχεια...
5gynaikes.com στο Θέατρο Coronet
Μετά την περσινή επιτυχία του Caveman (που επαναλαμβάνεται και φέτος) το θέατρο Coronet παρουσιάζει την κωμωδία των Ισπανών Jose Miguel Contreras και Ana Rivas 5gynaikes.comΣτο ερώτημα «γιατί οι άντρες διαρκούν λίγο;» καλούνται να απαντήσουν 5 διαφορετικές γυναίκες.ιατί υπάρχουν περισσότερες γυναίκες από ό,τι άνδρες αφού σύμφωνα με τις στατιστικές γεννιούνται περισσότερα ...
Συνέχεια...
14ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας από 18 έως 27 Ιουλίου
Τα πολλά λόγια είναι φτώχια στην περίπτωση ενός από τα διασημότερα Φεστιβάλ σύγχρονου χορού όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.Κάθε Ιούλιο η Καλαμάτα γεμίζει κόσμο. Το Αμφιθέατρο του Κάστρου, το Πνευματικό Κέντρο, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, το Γυμναστήριο του Πολυκλαδικού Λυκείου και άλλοι χώροι της ...
Συνέχεια...
Σταύρος Στάγκος – Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές
Ένας κινηματογραφιστής και τηλεοπτικός σκηνοθέτης, ένα κείμενο με φλεγματικό βρετανικό χιούμορ - δια χειρός Άλαν Μπένετ -, μια θεατρική σκηνή, η Χώρα -που μας καλόμαθε από πέρυσι με φρεσκότατες εκπλήξεις- και ένα έργο με τίτλο κάπως δυσνόητο που σκουντάει με δύναμη τη φαντασία μας: Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές.Στην αρχή ήταν ...
Συνέχεια...
Motortown
Ο 27χρονος στρατιώτης Ντάννυ, επιστρέφει από το Ιράκ στην Αγγλία. Εκεί συναντά όλους όσους άφησε πίσω του τελείως αλλαγμένους... ή μήπως είναι εκείνος που άλλαξε από τη φρίκη της πραγματικότητας που έζησε στον πόλεμο; Σημασία έχει πως από την άφιξη του και μετά τίποτα δεν είναι ίδιο και μια αντίστροφη ...
Συνέχεια...
Έφυγε’ η Αλέκα Παΐζη
Η μελωδική φωνή της ντελικάτης, μικροκαμωμένης κυρίας του θεάτρου έπαψε σήμερα να ηχεί. Πλήρης ημερών απεβίωσε στα 90 της χρόνια η Αλέκα Παΐζη σήμερα Τετάρτη 4 Φλεβάρη το πρωί. Στη μεγάλη και περιπετειώδη της ζωή τίμησε το θέατρο και την αριστερή ιδεολογία της με πάθος. Η τελευταία της παράσταση ήταν ...
Συνέχεια...
15o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας | Παράλληλες Εκδηλώσεις
Σεμινάρια, διαλέξεις και συναντήσεις με καλλιτέχνες, κινηματογραφικές προβολές, μουσικές βραδιές και ένα δρώμενο περιλαμβάνονται στις παράλληλες εκδηλώσεις. Κάποιες από αυτές, πιο εξειδικευμένες, απευθύνονται στους ανθρώπους του χορού (δημιουργούς, ερμηνευτές και θεωρητικούς) οι περισσότερες όμως απευθύνονται σε όλους: στους επαγγελματίες, στους κατοίκους της πόλης, τους επισκέπτες δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους ...
Συνέχεια...
Stand Alone Zone – Systeme Castafiore | Φεστιβάλ Αθηνών
Ένα σπουδαίο δίδυμο εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών, για να μας διηγηθεί με τον ιδιαίτερο τρόπο του, με φαντασία, εφευρετικότητα, χιούμορ και σαρκασμό, τις ιστορίες του.Η ομάδα Système Castafiore, που η κριτική έχει χαρακτηρίσει ως ένα φαινόμενο «από άλλο πλανήτη» στο σύγχρονο χορογραφικό τοπίο, ταξιδεύει το κοινό σε ...
Συνέχεια...
Rodokanakis Rediscovered 1908-2008
Η ιδιαίτερα ενεργητική ομάδα ΟΧΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ επανέρχεται με νέα παραγωγή και ταξιδεύει στους δρόμους της πόλης για τους ερχόμενους μήνες. Μετά το Ναπολέοντα Λαπαθιώτη και τον Κωνσταντίνο Χρηστομάνο καταπιάνεται με έναν εστέτ λογοτέχνη του περασμένου αιώνα και ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του αισθητισμού, τον Πλάτωνα Ροκοκανάκη. 100 χρόνια μετά ...
Συνέχεια...
Ο Τζόνι πήρε το όπλο του
Ουσιαστικά πήρε τα πολεμοφόδια της 16χρονης εμπειρίας του σε ένα πολύ επιτυχημένο (παρά την απαράδεκτη εκπροσώπησή του από το Γραφείο Τύπου όλα αυτά τα χρόνια) θέατρο ρεπερτορίου, το Αμόρε αλλά και το βαρύ πυροβολικό της νεότερης -ως επί το πλείστον- γενιάς καλλιτεχνών και ανέλαβε το Εθνικό Θέατρο του οποίου το ...
Συνέχεια...
Mistero Buffo
Ο Αργύρης Ξάφης, η Άννα Μάσχα και ο Θάνος Τοκάκης μας αποκάλυψαν τα μυστικά της κωμωδίας της χρονιάς. Ομολογώ πως δυσκολεύομαι πολύ να γελάσω στο ελληνικό θέατρον όταν το θέμα είναι κωμικό. Τελευταία φορά που μου συνέβη -και ήταν το γέλιο μου ασυγκράτητο ήταν στον Αμφιτρύωνα του Κλάιστ, στο Αμόρε, σε ...
Συνέχεια...
‘ΒΟΗ ΘΕΙΑ ΒΟΗ’ από την OMADANCE του Pierre Tavernier
Σ' ένα μικρό χωριό -πιο κοντά στο δικό μας απ' όσο φανταζόμαστε- με κατοίκους που ακούν ο ένας τον άλλο πολύ λιγότερο απ' όσο πιστεύουν, ξεσπά μια επιδημία συνοδευόμενη από ήχους ακατανόητους και έντονη βοή.Αυτό που θα αφήσει πίσω της είναι ένα μάτσο ανθρώπους ζαλισμένους, μα ένα σκοπό: να χαράξουν ...
Συνέχεια...
Φιλοσοφία στη Σκηνή | Ντέιβιντ Χιουμ την Παρασκευή στο Megaron Plus
Το πρώτο ραντεβού του Megaron Plus με τους φιλοσόφους της παγκόσμιας ιστορίας μέσα από δραματοποιημένες διαλέξεις δίνεται φέτος με τον Ντέιβιντ Χιουμ στις 10 Οκωβρίου στις 7 μ.μ.Ο Θεοδόσης Πελεγρίνης, καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπκστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με μια ομάδα επαγγελματιών ηθοποιών που αποτελείται από τους Μανόλη Σορμαΐνη και Έλενα ...
Συνέχεια...
‘Οι Επισκέπτες’ έφτασαν στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη
«Το στρίψιμο της βίδας» του Henry James είναι η αφετηρία της φανταστικής λογοτεχνίας. Είναι η μήτρα για να γεννηθούν χιλιάδες στοχασμοί και συναισθήματα πάνω στο μεγάλο μυστήριο της ανθρώπινης ύπαρξης. Τι είναι καλό, τι είναι κακό, τι είναι λογικό, τι είναι παράλογο, τι είναι φαντασία και τι πραγματικότητα; Μια ιστορία ...
Συνέχεια...
The Lisbon Traviata
Ο έρωτας, ακριβός. Η φιλία, χρόνια. Η μοναξιά, ατέρμονη και η απώλεια πένθιμη. Τέσσερις εντελώς διαφορετικές φιγούρες περιπλέκονται και διαπλέκονται αβίαστα με γνώμονα το μοιραίο πάθος. Τέσσερις περιπτώσεις ανδρών που ορισμένες φορές θυμίζουν συμπτώματα υστερίας. Και ενώ εσύ γνωρίζεις πως η υστερία είναι αποκλειστικό προνόμιο των γυναικών, απλώς απορείς: μπορούν; ...
Συνέχεια...
Fairytales στο σπίτι της Γιαγιάς
10 Ιουνίου - 31 Ιουλίου Όταν ήμασταν παιδιά, μας έλεγαν παραμύθια. Η γιαγιά συνήθως. Τώρα που μεγαλώσαμε και είμαστε πιο παιδιά από ποτέ, επιστρέφουμε στο σπίτι της γιαγιάς και γινόμαστε εμείς οι ήρωες εκείνων των παραμυθιών ανακαλώντας τα σημεία που μας έκανα εντύπωση. Βρισκόμαστε σε μια παλιά αυλή, ο χρόνος ...
Συνέχεια...
Καρτέσιος On stage την Πέμπτη στο Megaron Plus
Η «φιλοσοφία στη σκηνή» είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα που παρουσιάζεται στο Megaron Plus. Μια σειρά δραματοποιημένων διαλέξεων που αυτή τη φορά καταπιάνεται με τον Καρτέσιο. Βασικός πρωταγωνιστής ένας...καθηγητής! Ο κύριος Θεοδόσης Πελεγρίνης καθηγητής φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ φιλοσοφίας του πανεπιστημίου ...
Συνέχεια...
Quizoola!
Πώς θα σας φαινόταν αν έπρεπε να απαντήσετε σε 2.000 ερωτήσεις; Ο Tim Etchells, καλλιτεχνικός διευθυντής της αγγλικής ομάδας Forced Entertainment συνέθεσε το ερωτηματολόγιο και βρίσκεται μαζί με τους συνεργάτες του επί σκηνής για 6 περίπου ώρες θέτοντάς τις. Εσείς, μπορείτε να φύγετε και να επιστρέψετε όποτε θέλετε. Καθ' όλη ...
Συνέχεια...
‘Τραφοί’ την Κυριακή στο Μουσείο Μπενάκη
Το work in progress που προέκυψε από το workshop που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στους Δελφούς από το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών Αρχαίου Ελληνικού Δράματος - ΔΕΣΜΟΙ, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών με τον Αμερικανό σκηνοθέτη Lee Breuer και τη σκηνοθέτη-χορογράφο Έρση Πίττα παρουσιάζεται στην εν εξελίξει μορφή ...
Συνέχεια...
Η Φάρσα της Οδού Γουόλγουορθ
Τον Έντα Γουόλς ίσως τον θυμάστε από την παράσταση Disco Pigs πριν μερικά χρόνια στο Αμόρε, από το Σχολείον και το The Small Things ή από την ταινία Hunger σε σκηνοθεσία Στιβ Μακ Κουίν. Ακόμα και αν το όνομά του δε χτυπάει καμπανάκια στο δικό σας κεφάλι πάντως, ο Ιρλανδός ...
Συνέχεια...
Atomic Alert! Atomic Alert!
Όποιος ξανακατηγορήσει το ελληνικό ντουμπλάζ να πέσει σε ατομική έκρηξη να τον a. συρρικνώσει, b. ατομίσει, c. κάνει ζόμπι, d. τον γονατίσει στα γέλια! Γκρινιάζουμε συχνά για την (αμφίβολη) ποιότητα των περισσότερων ελληνικών μεταγλωττίσεων, αλλά να που έρχεται μια... όχι ακριβώς παράσταση, ούτε προβολή, πιο πολύ ένα multimedia πολυπλατφορμικό δρώμενο που ...
Συνέχεια...
Πενθεσίλεια
Ο σπουδαίος δραματουργός του 19ου αιώνα , Χάινριχ Φαν Κλάιστ, έγραψε την «Πενθεσίλεια», ένα φανταστικό επεισόδιο από τον Τρωικό πόλεμο, όπου οι Έλληνες πολιορκητές της Τροίας αντιμετωπίζουν την άγρια και πολεμόχαρη φυλή των Αμαζόνων, ενώ η βασίλισσα τους Πενθεσίλεια και ο σπουδαιότερος Έλληνας πολεμιστής, ο Αχιλλέας ερωτεύονται μεταξύ τους παράφορα. Ο ...
Συνέχεια...
ΕΛΣ : Μαύρα – Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα – Τζάννι Σκίκκι
Θυμάστε τον αέρα ανανέωσης που φύσηξε πέρσι στη Λυρική και χαρήκαμε όλοι; Όταν ο Στ. Λαζαρίδης ανέλαβε τα ηνία αποφασισμένος να εκσυγχρονίσει ένα θεσμό που κατά κοινή ομολογία πάσχει από αρτηριοσκλήρωση εδώ και κάμποσα χρονάκια (βάλτε δεκαετίες να 'στε μέσα). Και που δεν πρόλαβε καλά - καλά ο άνθρωπος να ...
Συνέχεια...
Οι Έμποροι των Εθνών
Μια λογοτεχνική κομεντί σε συνέχειες από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ένα φιλόδοξο ανέβασμα από την ομάδα ΟΠΕRΑ. Δεν αστειευόμαστε καθόλου. Κάποτε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης προσπάθησε να καλύψει το κενό (κενό που ούτε καν γνώριζε, βεβαίως, πως υφίστατο) των τηλεοπτικών σειρών με μια λογοτεχνική κοινωνική κομεντί σε συνέχειες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων ...
Συνέχεια...
Δίαυλοι- Hellenic Dance Company από 30/6 έως 2/7 στο Θέατρον
Με εχέγγυο την άρτια εικόνα που έχει παρουσιάσει τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων,η Hellenic Dance Company, επιστρέφει μεμια ακόμη πολυσυλλεκτική παραγωγή για την πραγματοποίηση της οποίας η διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, Παυλίνα Βερέμη «επιστρατεύει» και φέτος σημαντικές δημιουργικές δυνάμεις. Πιστό στη φιλοσοφία που θέλει την Τέχνη να ...
Συνέχεια...
Εύθραυστο – Ένας Απολογισμός
Ζωές βαλσαμωμένες μέσα στην άγνοια, για χρόνια καλά κρυμμένες, ανελεύθερες και εξουθενωμένες. Φιγούρες που βαδίζουν μόνες γιατί κανείς ποτέ δε τους άγγιξε ή δεν τον άφησαν να τους αγγίξει. Σκιές ονείρων ολοκληρωτικά ξεχασμένες, μα ίσως και ικανοποιημένες.Όχι δεν είναι η απαισιοδοξία μου. Και το ξέρω, πώς δεν είναι μόνο αυτή ...
Συνέχεια...
Zimmermann & de Perrot, Hans was Heiri –
Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Wunschkonzert στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
Πρεμιέρα σήμερα για τους ‘Δύο Τρελούς-Τρελούς Παραγωγούς’
F*ART στο Θέατρο Αμόρε
5gynaikes.com στο Θέατρο Coronet
14ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας από 18 έως 27
Σταύρος Στάγκος – Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές
Motortown
Έφυγε’ η Αλέκα Παΐζη
15o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας | Παράλληλες Εκδηλώσεις
Stand Alone Zone – Systeme Castafiore | Φεστιβάλ
Rodokanakis Rediscovered 1908-2008
Ο Τζόνι πήρε το όπλο του
Mistero Buffo
‘ΒΟΗ ΘΕΙΑ ΒΟΗ’ από την OMADANCE του Pierre
Φιλοσοφία στη Σκηνή | Ντέιβιντ Χιουμ την Παρασκευή
‘Οι Επισκέπτες’ έφτασαν στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη
The Lisbon Traviata
Fairytales στο σπίτι της Γιαγιάς
Καρτέσιος On stage την Πέμπτη στο Megaron Plus
Quizoola!
‘Τραφοί’ την Κυριακή στο Μουσείο Μπενάκη
Η Φάρσα της Οδού Γουόλγουορθ
Atomic Alert! Atomic Alert!
Πενθεσίλεια
ΕΛΣ : Μαύρα – Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα –
Οι Έμποροι των Εθνών
Δίαυλοι- Hellenic Dance Company από 30/6 έως 2/7
Εύθραυστο – Ένας Απολογισμός