Ο Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης και καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, ύστερα από το νεοελληνικό έργο American Dreamin, στρέφεται στη μελέτη της γυναικείας ψυχολογίας. Σκηνοθετεί την ¶ννα Κουτσαφτίκη, την Καλλιρόη Μυριαγκού, την Ευδοκία Στατήρη και τη Στέβη Φόρτωμα ως τέσσερις γυναίκες αραβικής καταγωγής που έζησαν σε διαφορετικές εποχές και, πεθαμένες πια, θυμούνται τη ζωή τους και υποστηρίζουν τις επιλογές τους εκεί κάτω στο έργο της Betty Shamieh, «Black Eyed» στο θέατρο Φούρνος.

tzamargiasΠως επιλέξατε ένα θεατρικό που μιλάει για τις εμπειρίες γυναικών Αραβικής καταγωγής;
Όταν το διάβασα, το είδα ως θεατρικό που δεν αποτελεί υψηλή δραματουργία, αλλά που έχει υψηλή θερμοκρασία.

Πόσο κοντά νιώθετε σε ένα θεατρικό με αποκλειστικά γυναικείους ρόλους;
Με ενδιέφερε η ματιά μιας αμερικανο-παλαιστίνιας, που είναι επιβαρημένη, που είναι σε μια κατάσταση που νομίζει ότι υπάρχει διέξοδος στην κατάσταση που κυριαρχεί στην Παλαιστίνη. Αυτό το συναίσθημα του απροσπέλαστου, του ακατανόητου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό που λέει η Αίσα (η γυναίκα βομβίστρια) στο τέλος «δεν μπορείς να καταλάβεις», νομίζω ισχύει για τους δυτικούς, που ζουν σε άλλο κόσμο, έχουν άλλη αντίληψη. Ύστερα, το έργο έχει μια οικουμενικότητα, για παράδειγμα και οι γυναίκες στην Ελλάδα σε προηγούμενες δεκαετίες που υπήρχαν εντάσεις ή έντονα γεγονότα πολεμικά και πολιτικά, είχαν αυτή τη στροφή προς το θρησκευτικό στοιχείο, όπως ακριβώς και η Αίσα γαντζώνεται στη θρησκεία.

Πιστεύετε, δηλαδή, ότι μπορείτε να αισθανθείτε την ηρωίδα που λέει ότι δεν αντέχει να είναι παρθένα στα 35 της;
Καταλαβαίνω αυτή τη λαχτάρα για ζωή, στην αρχιτεκτόνισσα με συγκίνησε αυτό ακριβώς, το ότι κάνει μια τομή στο χρόνο και λέει μετά θάνατον αυτό που δεν πρόλαβε να πει εν ζωή.

Πως θα αντιμετωπίσει το Black Eyed το ελληνικό κοινό, πιστεύετε;
Θέλω το κοινό να μπει σε μια διαδικασία συγκίνησης, να κρατήσει όμως μια απόσταση. Γι’ αυτό και προσπάθησα να μην είναι πολύ συγκινησιακό, ήθελα την μπρεχτική αποστασιοποίηση και την ενεργοποίηση της σκέψης. Προσπάθησα η παράσταση να μην είναι τόσο φορτισμένη όσο το κείμενο, αλλά πιο παγερή. Όταν η πραγματικότητα είναι τόσο σκληρή πρέπει κανείς να την προσεγγίζει με σεβασμό πάνω στη σκηνή, γιατί αν μιλάει κανείς με το ρεαλισμό του ντοκιμαντέρ υποτιμάει την ίδια τη ζωή.

Απευθύνεται περισσότερο σε γυναικείο κοινό;
Σίγουρα έχει κάτι από φεμινιστικό θέατρο. Είναι η εναλλακτική ματιά της γυναίκας που πιστεύει ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στην τάξη των πραγμάτων. ¶λλωστε, μέσα από τη δουλειά που έγινε στο λόγο, ήθελα προπάντων να βγει η γυναίκα ως μορφή καθολική.

Ενδυματολογική επιλογή σας δεν είναι η παραδοσιακή αραβική γυναικεία φορεσιά. Γιατί;
Θα έβγαινε τότε σα σχολική παράσταση. Ήθελα να παραπέμπει στον Αραβικό κόσμο, αλλά να δίνει μια πιο ουδέτερη αίσθηση. Γιατί οι ηρωίδες κινούνται χρόνια στον Παράδεισο, ζούνε στο επέκεινα, όχι σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Εσείς δεν το βλέπετε δηλαδή ως έργο στρατευμένο;
Δε μου αρέσει και πολύ αυτή η λέξη. Είχα πολλές συζητήσεις με φίλους μου και αποφάσισα ότι δεν προπαγανδίζει, δεν απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό με γνώσεις πολιτικής, αλλά παρουσιάζει εξατομικευμένες καταστάσεις μεταξύ γυναικών και των κοντινών τους ατόμων, τον αδερφό, τον εραστή, τον περίγυρό τους γενικά.

Το χιούμορ που έχει το κείμενο της Betty Shamieh θέλατε να βγει προς το κοινό ή το παραβλέψατε;
Ήθελα να βγει, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τόσο χιούμορ όσο υποστηρίζει η συγγραφέας. ¶λλωστε το χιούμορ σε θέματα που αφορούν το θάνατο δεν το καταλαβαίνουν ιδιαίτερα οι Έλληνες. Σε θέματα χιούμορ και αντίληψης του κειμένου βέβαια, όλα είναι μια πάσα προς το κοινό, οπότε αν υπάρχει κάτι πρέπει να το εκλάβει το κοινό για να φανεί.

Πως δένει η προηγούμενη δουλειά σας, το California Dreamin με την τωρινή σας επιλογή; Εκεί οι βασικοί χαρακτήρες είναι δυο νέοι που μένουν στην ελληνική επαρχία.
Είμαι κειμενοκεντρικός, αυτό είναι το πρώτο που προσέχω. Το κείμενο του Κατσικονούρη μου άρεσε για τους αληθινούς χαρακτήρες του, όπως και το τωρινό. Συνήθως, μάλιστα, μένω πιστός στο πρωτότυπο. Δε με ενδιαφέρουν οι σκηνοθετισμοί, η ευρηματικότητα, η φαντασία τόσο, όσο το κείμενο. Και ειδικά του Κατσικονούρη είναι τόσο ζωντανό και ωραίο, αλλά είναι στην κόψη του ξυραφιού να βγει τηλεοπτικό, θέλει δουλειά για να αναδειχθεί.

Ασχολείστε ιδιαίτερα με το θέατρο στην εκπαίδευση, όπως και διδάσκετε ως καθηγητής. Ποιο από τα δύο, τη δουλειά του σκηνοθέτη ή του καθηγητή θεωρείται πιο δημιουργική;
Είμαι πάνω απ’ όλα δάσκαλος. Ακόμη και μέσα από το θέατρο διδάσκω. Το ίδιο έκανα και με τη θεατρική ομάδα που είχα δημιουργήσει στο Κερατσίνι, μετεξέλιξη της οποίας είναι η τωρινή εταιρεία θεάτρου Δυτικά της Πόλης που ανεβάζει παραστάσεις από το 2002.


shamiehΗ αμερικανή -παλαιστινιακής καταγωγής- συγγραφέας Betty Shamieh γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Αμερική με τα θεατρικά της έργα. Η θεματική τους περιστρέφεται κυρίως γύρω από τις σχέσεις γυναικών-ανδρών, τη δύναμη, το ρατσισμό και το σεξισμό και οι χαρακτήρες της είναι σχεδόν αποκλειστικά γυναίκες αραβικής καταγωγής που όμως ζουν σε δυτική κοινωνία, όπως η ίδια.

Το τελευταίο της θεατρικό Black Eyed ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Φούρνος σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά.

Στο Black Eyed (Μαυρομάτες), ένας από τους τέσσερις γυναικείους χαρακτήρες είναι η Δαλιδά. Τι κάνει μια μοιραία γυναίκα ανάμεσα στις συνήθως αδύναμες και απροστάτευτες γυναίκες Αραβικής καταγωγής;
Με ενδιέφερε πολύ η ιδέα του να σαγηνεύεις τον εχθρό, γιατί στην πραγματικότητα η δική μου Δαλιδά ερωτεύεται το Σαμψών, αλλά του κόβει τα μαλλιά και τον στερεί από τη δύναμή του, γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Αν κάποιος καταστρέφει τους δικούς σου, θα τον καταστρέψεις με τη σειρά σου. Επίσης ο Σαμψών για μένα είναι ο πρώτος που έκανε επιχείρηση αυτοκτονίας, σαν τους βομβιστές. Επιπλέον, είχε ενδιαφέρον γιατί η βιβλική λέξη Φιλισταίος προφέρεται όπως και η Παλαιστίνη στα Αραβικά.

Γράφεις για το ευρύ κοινό ή για ανθρώπους με τη δική σου καταγωγή και όσους αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις;
Γράφω για ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο. Τα ίδια άτομα που βλέπουν θέατρο γενικά έρχονται και στα θεατρικά μου. ¶λλωστε αυτά τα χρόνια υπάρχει η τάση να γράφονται κείμενα με θέματα όπως το φύλο, η εθνικότητα, η δύναμη, τους έχουν ονομάσει και Νέους ¶ραβες θεατρικούς συγγραφείς.

Συχνά το θέμα σου είναι οι σχέσεις ανδρών-γυναικών. Θα περιέγραφες το εαυτό σου ως μετα-φεμινίστρια;
Οι όροι και οι ορισμοί γενικά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν είσαι φεμινίστρια, το μόνο που πιστεύεις είναι ίσα δικαιώματα. Σίγουρα θα έλεγα ότι είμαι, όχι όμως μόνο όσον αφορά την Αραβική, αλλά όλες τις κουλτούρες. Ο σεξισμός είναι παντού. Στην Αμερική το ένα τέταρτο του γυναικείου πληθυσμού πέφτει θύμα βιασμού. Είναι κι αυτό μια άλλη εικόνα της σεξιστικής Αμερικής. Όμως οι περισσότεροι βλέπουν ότι οι γυναίκες αραβικής καταγωγής κρύβουν το πρόσωπό τους και δεν οδηγούν, και χρησιμοποιούν αυτή και μόνο την έκφανση της ζωής τους για να στραφούν εναντίον των Αράβων. Αν οι γυναίκες όμως έβλεπαν το εαυτό του πρώτα μέσα από το φύλο και ύστερα από την καταγωγή τους, θα υπήρχε μεγαλύτερη συνειδητοποίηση.

Τα θεατρικά σου ανεβαίνουν και σε αραβικές χώρες;
Αυτό συγκεκριμένα είναι αδύνατο γιατί έχει σκληρή γλώσσα και μιλάει για τη θρησκεία τους με αρνητική χροιά. Αλλά δουλεύω σε μια παραγωγή για τις Σταυροφορίες που θα ανέβει εκεί. Όταν μιλάς για το παρελθόν, οι άνθρωποι συνήθως δεν έχουν πρόβλημα. Παρόλα αυτά, είναι στην ουσία η ίδια ιστορία, για το πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

Πόσο εγκρίνουν οι δικοί σου τα θέματα που επιλέγεις και την επαναστατική αντιμετώπισή σου;
Η κοινότητά μου και οι γονείς μου με υποστηρίζουν πολύ. Ακόμη και αν στο θεατρικό χρησιμοποιώ τη λέξη «dick» και άλλα παρόμοια και βάζω τη Δαλιδά να μιλάει για το πως κάνει σεξ -και όλα αυτά είναι σκληρά γι’ αυτούς — αυτοί και πάλι το αντιμετωπίζουν ψύχραιμα.

Σε ενοχλεί που οι πρωταγωνίστριές συνήθως δεν είναι ηθοποιοί αραβικής καταγωγής;
Ίσα-ίσα το προτιμώ. ¶λλωστε, βλέποντας με, οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι μοιάζω με Ελληνίδα. Όμως στις χολιγουντιανές ταινίες ο τρόπος που παρουσιάζουν τους ¶ραβες δεν είναι καθόλου αυτός που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η εμμονή με το έντονα σκούρο δέρμα ευνοεί τα ρατσιστικά αισθήματα. Συνήθως διαλέγω ιταλίδες για να παίξουν τους χαρακτήρες μου, και είναι ένας τρόπος να πω «να, έτσι ακριβώς είμαστε».

Πως σου φαίνεται η ελληνική παράσταση του Black Eyed;
Μου αρέσει πολύ. Ελπίζω ότι πολλοί θα δουν αυτή την παραγωγή, γιατί είναι πολύ προσεγμένη.

Η παράσταση έχει άντρα σκηνοθέτη. Πως σου φάνηκε αυτή η επιλογή;
Είναι θετικό για μένα. Απ’ τη στιγμή που η συγγραφέας είναι γυναίκα και στους τέσσερις πρωταγωνιστικούς ρόλους πάλι παίζουν γυναίκες, είναι καλό να υπάρχει και η ανδρική οπτική. ¶λλωστε είναι γνωστός σκηνοθέτης, και το γεγονός ότι ανταποκρίθηκε στο υλικό μου με ευχαριστεί, γιατί η ιστορία μου δεν είναι μια γυναικεία ιστορία, αλλά αφορά τη δύναμη. Και οι άντρες που κατά κάποιον τρόπο είναι αυτοί που κατέχουν τη δύναμη, γνωρίζουν καλά πως είναι να τη στερείσαι.

Πιστεύεις γενικά ότι μπορείς να νιώσεις τον πόνο και την πάλη των γυναικών που ζουν στις Αραβικές χώρες; Έχουμε πιστεύεις το δικαίωμα να μιλάμε εκ μέρους τους εκ του ασφαλούς;
Σίγουρα μπορώ να συνδεθώ με την πάλη που βιώνουν, αλλά με τίποτα δε γίνεται να καταλάβω τη ζωή τους. Ακριβώς αυτό βάζω και μια ηρωίδα να λέει στο θεατρικό, ότι δεν μπορούν όσοι είναι απέξω να καταλάβουν τις συνθήκες καταπίεσης και πολέμου, αν δεν τις έχουν ζήσει.

Links
www.bettyshamieh.com
www.fournos-culture.gr


Θέατρο Για Όλους
http://greek-theatre.blogspot.com

Διάβασε επίσης...
Σεσουάρ για Δολοφόνους
Κοντεύει να μπει στην εφηβεία η ελληνική εκδοχή του έργου των Bruce Jordan & Marilyn Abrams. Σβήνει φέτος 10 κεράκια και είναι ήδη βετεράνος ανάμεσα στις παραστάσεις στην πόλη μας. Με ένα σεσουάρ υπό μάλης και καυστικό χιούμορ επί δέκα συνεχόμενα χρόνια έχει κάνει πάνω από 400.000 θεατές να χαμογελάσουν ...
Συνέχεια...
Σύστημα Αθήνα | 16- 20 Μαΐου
Για το ότι δεν έχετε καμία απολύτως ιδέα τι είναι το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου -και ακόμα πιο συγκεκριμένα το Ελληνικό Κέντρο- δεν μπορούμε να σας κατηγορήσουμε γιατί είναι η πρώτη φορά φέτος που ακούστηκε η δράση του και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης πρόβαλλαν το έργο του.Σε συνεργασία λοιπόν και με ...
Συνέχεια...
Μήδεια (2) στο Θέατρο Παλλάς από τις 3 Οκτωβρίου
Τόνοι μελάνι έχουν ήδη χυθεί, τόσο 15 χρόνια πριν που ένας ακόμα άσημος χορογράφος και μια ομάδα που έμελλε να αγαπηθεί από το κοινό, η Ομάδα Εδάφους, και να συστήσει στους θεατές το μέλλον του ελληνικού σύγχρονου χορού όσο και φέτος που η Μήδεια επανήλθε στο Ελληνικό Φεστιβάλ, ταξίδεψε στην ...
Συνέχεια...
Εβίτα
Το 1976 - και 4 μόλις χρόνια μετά την τεράστια επιτυχία του «Jesus Christ Superstar» -, το ραγδαία ανερχόμενο τότε δίδυμο της αγγλικής show-biz, ο συνθέτης Andrew Lloyd Webber κι ο στιχουργός Tim Rice, στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε ακόμη μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της παγκόσμιας ιστορίας.Μια εκπομπή αφιερωμένη στην πρώτη ...
Συνέχεια...
‘Θέατρο Πέρα από τα Όρια’ από την Δευτέρα
Ένα πολύ ενδιαφέρον θεατρικό φεστιβάλ ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα, για 4η χρονιά από την Αττική Πολιτιστική Εταιρία στο Θέατρο Δημήτρης Χόρν για να νοστιμίσει τις ανοιξιάτικες μέρες μας.19 - 20 ΜαΐουWarum-Warum(Γιατί - Γιατί)O Πήτερ Μπρουκ παρουσιάζει την καινούργια του δουλειά.Μια καινούργια σκηνοθεσία , ένα έργο πάνω σ ένα πολύ παλιό ...
Συνέχεια...
Μία ‘ΝευρΟδύσσεια’ στο Θέατρο Τέχνης
"...και σάμπως όνειρο η ψυχή γυρίζει..."Η Οδύσσεια είναι το πιο διάσημο ταξίδι επιστροφής του ανθρώπου στη γενέθλια γη του μετά από μια μεγάλη, λαβυρινθώδη περιπλάνηση στον κόσμο.Στις μέρες μας η επιστήμη με τα σύγχρονα μονοπάτια της: Μοριακή Βιολογία, Νευροβιολογία , Νευροψυχολογία κτλ μοιάζει να κάνει ένα ταξίδι εξερεύνησης μέσα στο ...
Συνέχεια...
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
  Συμβαίνουν και στις πιο passive aggressive οικογένειες. Στο κέντρο του αχανούς χώρου της σκηνής του Θεάτρου Σφενδόνη, ένα άδειο, τεράστιο, οικογενειακό τραπέζι. Τριγύρω του, τίποτα παρά σκόρπιες αντίκες, ένα κολλημένο ρολόι "παππούς", κακόγουστα πορτραίτα πεθαμένων πλουτοκρατών. Όλα μπλεγμένα μέσα στον πυκνό οικογενειακό ιστό της παράδοσης που καλύπτει τις σακατεμένες παιδικές αναμνήσεις, ...
Συνέχεια...
Nuts στο Νέο Ελληνικό Θέατρο
Το αριστούργημα του αμερικανού συγγραφέα Τομ Τόπορ «NUTS», παρουσιάζει στο Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη (Αίθουσα εξ Αρχείων Τέχνης Καρόλου Κουν), η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Αμφιάρειο»Ο Αμερικανός συγγραφέας Τομ Τόπορ έρχεται στο τέλος της δεκαετίας του 70 να ταράξει τα νερά στη μέχρι τότε συγγραφή δικαστικού δράματος.Την εποχή του ...
Συνέχεια...
Αυτο το Παιδί στο Φουαγιέ του Badminton
Παιδιά και γονείς και οι γονείς των γονιών και τα παιδιά των παιδιών. Να σας ζήσουν.  Παιδιά που κακοποιούνται και παιδιά που κακοποιούν, πληγωμένα παιδιά που μεγαλώνουν για να καλομάθουν τα δικά τους παιδιά για να τους πληγώσουν μετά και αυτά, παιδιά που πουλιούνται και αγοράζονται και πεθαίνουν και γεννιούνται, παιδιά ...
Συνέχεια...
Η Μήδεια στον Καθρέφτη στο Θέατρο Άκης Δαβής – Κερδίστε προσκλήσεις!
Το έργο του Κουβανού συγγραφέα Χοσέ Τριάνα "Η Μήδεια στον καθρέφτη" παρουσιάζει η θεατρική ομάδα «ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΙ»Το έργο...«Η Μήδεια στον καθρέφτη» γράφτηκε το 1960 και είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας του Χοσέ Τριάνα, όπου καταπιάνεται με την Ελληνική Μυθολογία (Medea en el espejo - La muerte del Ñeque - La ...
Συνέχεια...
BUG στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Για δεύτερη συνεχή χρονιά η ομάδα Nama παρουσιάζει την επιτυχημένη της παράσταση Bug.Ένα σύγχρονο θεατρικό θρίλερ που κινείται στο μεταίχμιο πραγματικότητας και ψευδαίσθησης. Απομονωμένοι σε ένα περιθωριακό μοτέλ, ο Πήτερ και η ¶γκνες, ζουν μια απελπισμένη ερωτική ιστορία, ενώ οι εμμονές, η κοκαΐνη και οι θεωρίες συνομωσίας τους οδηγούν σε ...
Συνέχεια...
Athens Fringe Live 2012
Με σύνθημα "Η Αθήνα μας ανήκει" επανέρχεται από τις 15 έως τις 30 Ιουνίου το Fringe Festival που φέτος γίνεται Fringe Live και καταλαμβάνει χώρους της πόλης δημιουργώντας ένα ανοιχτό βήμα παρουσίασης των καλλιτεχνών αλλά και έναν τόπο συνάντησης του κοινού με τη σύγχρονη δημιουργία. 800 Καλλιτέχνες, 170 ομάδες, 15 ΜΚΟ, 50 εικαστικοί καλλιτέχνες, 10 ...
Συνέχεια...
Το έργο ‘Ρομπέρτο Τσούκο’ εγκαινιάζει το Κτίριο Τσίλερ
Το Κτίριο Τσίλλερ εγκαινιάζεται επιτέλους και στη Νέα Σκηνή /Νίκος Κούρκουλος ανεβαίνει το έργο του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές "Ρομπέρτο Τσούκο".Η πραγματική ιστορία ενός serial killer, του Ρομπέρτο Ζούκο, εμπνέει το Γάλλο συγγραφέα να συνθέσει το αρτιότερο έργο του. Η Έφη Θεοδώρου παραδίδει μια τολμηρή προσέγγιση σε αυτή την εναρκτήρια παράσταση της ...
Συνέχεια...
Εγκλήματα και Εγκλήματα
Ένα κλασικό έργο μια σύγχρονη ματιάΓυναίκες με υπερφυσικές δυνάμεις, ένας άγγελος - σοπράνο, ένας άγγελος - χορευτής και μια μυστηριώδης φάλαινα στο κέντρο της σκηνής, αποτελούν τα κύρια συστατικά ενός θεάματος σύγχρονης αισθητικής που επιχειρεί να αναδείξει την αυτοσαρκαστική διάθεση του Σουηδού συγγραφέα, καθώς και το επίκαιρο της αγωνίας του. ...
Συνέχεια...
Ευτυχισμένες μέρες …κύριε Μπέκετ;
Από 18 Οκτωβρίου έως 11 ΝοεμβρίουΓια δεύτερη χρονιά παρουσιάζεται στο Αγγέλων Βήμα η πολυπαιγμένη στη χώρα μας υπαρξιακή κωμωδία του Σάμουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες Μέρες».Οι περισσότεροι γνωρίζετε ήδη το έργο και δεν περιμένετε κάποια έκπληξη μια που ο συγγραφέας είναι τόσο επίμονος στις λεπτομέρειες που ο σχεδόν μονόλογος της Γουίννυ δεν ...
Συνέχεια...
24 Hour Plays Athens – στα backstage της προετοιμασίας
6 συγγραφείς, 6 σκηνοθέτες, 20 ηθοποιοί, 24 ΜΟΛΙΣ ΩΡΕΣ για να γράψουν, σκηνοθετήσουν, προβάρουν και παρουσιάσουν στο κοινό 6 ολοκαίνουρια έργα μέσα σε 1 παράσταση. Τα 24 Hour Plays ξεκίνησαν 12 χρόνια πριν σαν ένα διασκεδαστικό πείραμα με αφετηρία τα "δικά μας" geeky 24 Hour Comics του Scott McCloud. Μετά την πρώτη ...
Συνέχεια...
2027 από την Ομάδα Σύγχρονου Χορού της Πέρσας Σταματοπούλου
Η Ομάδα Σύγχρονου χορού της Πέρσας Σταματοπούλου, συνεχίζοντας την έρευνα και τον σχολιασμό σε θέματα που αφορούν άμεσα ή έμμεσα στην καθημερινότητα μας, ασχολείται στη φετινή της παραγωγή με τη συνθήκη ¶νθρωπος- Περιβάλλον. Με αφορμή την αίσθηση της απώλειας και της έλλειψης που μπορεί να επιφέρει μία πιθανή περιβαλλοντολογική καταστροφή ...
Συνέχεια...
Πενθεσίλεια
Ο σπουδαίος δραματουργός του 19ου αιώνα , Χάινριχ Φαν Κλάιστ, έγραψε την «Πενθεσίλεια», ένα φανταστικό επεισόδιο από τον Τρωικό πόλεμο, όπου οι Έλληνες πολιορκητές της Τροίας αντιμετωπίζουν την άγρια και πολεμόχαρη φυλή των Αμαζόνων, ενώ η βασίλισσα τους Πενθεσίλεια και ο σπουδαιότερος Έλληνας πολεμιστής, ο Αχιλλέας ερωτεύονται μεταξύ τους παράφορα. Ο ...
Συνέχεια...
ARC FOR DANCE 2009 | 5-7 Φεβρουαρίου
3 χορογραφίες μικρής διάρκειας Ο στόχος του Arc for Dance είναι να παρουσιάσει μικρής διάρκειας παραγωγές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η επιλογή γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθεί ένα ετερόκλητο σύνολο με κομμάτια που θα διαφέρουν μεταξύ τους σε ύφος και κινησιολογία. Η μικρή διάρκεια των κομματιών ...
Συνέχεια...
Arc For Dance
Ενδιαμέσως του Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων ένα ακόμα μικρότερης διάρκειας -και συμμετοχών- αλλά εξίσου ενδιαφέρον φεστιβάλ χορού κάνει την εμφάνισή του στο Θέατρο Δίπυλον.Στόχος του να γνωρίσει την πολύπλευρη τέχνη του χορού στο ευρύ κοινό, παρουσιάζοντας κάθε χρόνο διαφορετικούς δημιουργούς με διαφορετικό ύφος και επιρροές. Στη φετινή πρώτη ...
Συνέχεια...
Η «Τζούλια» του Δημήτρη Φοινίτση
Γιατί Στρίντμπεργκ και «Δεσποινίς Τζούλια» το 2009;Γιατί βαριέμαι να βλέπω άλλο απαρχαιωμένο Στρίντμπεργκ με «γυαλισμένες μπότες» και «τραγουδάκια του μεσοκαλόκαιρου», όπως δηλαδή θα τον ανέβαζαν οι παππούδες μας αν είχαν στην κυριότητα τους το Θέατρο Κεντρικόν πριν από μια πεντηκονταετία! Το συγκεκριμένο έργο με τις απαραίτητες μετακινήσεις στο τώρα έχει ...
Συνέχεια...
Το τέλος και η αρχή από την Ομάδα Πλεύσις
Το τέλος και η αρχή ένα σώμα διάφανο και πλαστικό. Ξυπνάει απρόσμενα μια νύχτα μέσα στο μαύρο, γερασμένο για να διαγράψει τη τροχιά του προς τη γέννηση και πάλι.Το τέλος και η αρχή ένα παιχνίδι με το χρόνο συγκεκριμένο, αφηρημένο, ανεξάρτητο, εξαρτημένο, ανήσυχο και βουβό. Ένα ταξίδι που ποτέ δε σταματά. Μια ανακάλυψη. ...
Συνέχεια...
Ιβάν ο Τρομερός στο Αντιθέατρο Μαρίας Ξενουδάκη
Ιβάν Δ', 1547, Τσάρος της ΡωσίαςΤο γνωστό από τον κινηματογράφο έργο του Σεργκέι Αϊζενστάιν για πρώτη φορά στο θέατρο σε προσαρμογή και σκηνοθεσία Μαρίας Ξενουδάκη. Ένα μεσαιωνικό δράμα με σύγχρονες προεκτάσεις και ένα στοίχημα που μένει να κερδηθεί.Ο Ιβάν είναι άτεγκτος μα συνάμα φωτισμένος ηγεμόνας, πρόθυμος να προστατεύσει τον απλό ...
Συνέχεια...
Η νύχτα των δολοφόνων
Ο Λάλο, η Κούκα και η Μπέμπα είναι τρία νέα παιδιά που αντιδρούν στην ιδέα των παντοδύναμων γονιών τους και φαντασιώνονται ότι τους βγάζουν απ' τη μέση. Εν τω μεταξεί, για να ξεπεράσουν τις ενστάσεις τους και ίσως να αντλήσουν κουράγιο για την άρρητη πράξη που αέναα σχεδιάζουν χωρίς να ...
Συνέχεια...
Σκουίκ ΙΙ στο Θέατρο της Άνοιξης – Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Κόλιν, ένας όμορφος και πλούσιος νέος, γνωρίζει και ερωτεύεται τη Χλόη.Ο φίλος του Τσικ, μανιώδης συλλέκτης (βιβλίων και προσωπικών αντικειμένων) του φιλοσόφου Ζαν Σολ Παρτρ, είναι ερωτευμένος με την Αλίζ.Δίπλα τους ο Νικόλας, ένας ταλαντούχος μάγειρας-μάγος, προσπαθεί να φτάσει στο ωραιότερο ταχυδακτυλουργικό του κόλπο.Την ιστορία τους συμπληρώνουν αγαπημένοι παρασιτικοί ...
Συνέχεια...
‘Άγγελοι στην Αμερική’ για την έναρξη σήμερα για το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Τη φετινή έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σηματοδοτεί στην Αθήνα η παράσταση «Άγγελοι στην Αμερική», ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης δραματουργίας, γραμμένο το 1991 από τον Αμερικανό δραματουργό Τόνι Κούσνερ και είναι από τα πιο πολυβραβευμένα έργα της εποχής μας. Τα σπουδαιότερα από τα πολυάριθμα βραβεία του ...
Συνέχεια...
Alvin Ailey X 7
7 ημέρες, 7 διαφορετικές παραστάσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη από τις κορυφαίες χορευτικές ομάδες του κόσμου και το ιστορικό Alvin Ailey American Dance Theatre. Η γνώση και η εμπειρία ορισμένων από τους καλύτερους χορογράφους του κόσμου αναμειγνύεται με μαεστρία με την τεχνική μερικών από τους σπουδαιότερους σολίστ και το δημιουργικό ...
Συνέχεια...
Τα παιδιά του Κάιν στο Θέατρο Βαφείο
Το έργο του Ανδρέα Θωμόπουλου ανέβηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο το 1984 και συγκέντρωσε επαινετικές κριτικές από κριτικούς και κοινό. Ο Βασίλης Ασλανίδης αναλαμβάνει να το παρουσιάσει 14 ολόκληρα χρόνια μετά αποδεικνύοντας τη διαχρονικότητά του. Λίγα λόγια για το έργο Ένας ηθοποιός, ο Ηλίας και ένας συγγραφέας, ο ...
Συνέχεια...
H ζήλια σε τρία Φαξ
Καλά το νομίζατε εσείς πως η Ανάσταση του θεανθρώπου σημαίνει και τη λήξη της θεατρικής σεζόν. Και, όντως, οι πολυπαιγμένες παραστάσεις του χειμώνα κλείνουν τις αυλαίες τους και κατεβάζουν τις μαρκίζες. Γι αυτό έχουμε την ευκαιρία να δούμε και άλλες, καινούργιες, με μικρότερη διάρκεια όσο ακόμα οι καιρικές συνθήκες το ...
Συνέχεια...
Η Πλαστελίνη από την Πειραματική σκηνή του Εθνικού
Ο νεαρός Μαξίμ, ζει σ έναν κόσμο που έχει την όψη της επίγειας κόλασης, και η περιπλάνηση στην καθημερινότητά του δεν είναι παρά μια κατάδυση στα βάθη της απόγνωσης. Σε αυτό τον κόσμο όπου η βία και ο θάνατος κυριαρχούν, ο έρωτας στέκει παράμερα, μια αχτίδα ελπίδας που ο ήρωας ...
Συνέχεια...
Σεσουάρ για Δολοφόνους
Σύστημα Αθήνα | 16- 20 Μαΐου
Μήδεια (2) στο Θέατρο Παλλάς από τις 3
Εβίτα
‘Θέατρο Πέρα από τα Όρια’ από την Δευτέρα
Μία ‘ΝευρΟδύσσεια’ στο Θέατρο Τέχνης
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
Nuts στο Νέο Ελληνικό Θέατρο
Αυτο το Παιδί στο Φουαγιέ του Badminton
Η Μήδεια στον Καθρέφτη στο Θέατρο Άκης Δαβής
BUG στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Athens Fringe Live 2012
Το έργο ‘Ρομπέρτο Τσούκο’ εγκαινιάζει το Κτίριο Τσίλερ
Εγκλήματα και Εγκλήματα
Ευτυχισμένες μέρες …κύριε Μπέκετ;
24 Hour Plays Athens – στα backstage της
2027 από την Ομάδα Σύγχρονου Χορού της Πέρσας
Πενθεσίλεια
ARC FOR DANCE 2009 | 5-7 Φεβρουαρίου
Arc For Dance
Η «Τζούλια» του Δημήτρη Φοινίτση
Το τέλος και η αρχή από την Ομάδα
Ιβάν ο Τρομερός στο Αντιθέατρο Μαρίας Ξενουδάκη
Η νύχτα των δολοφόνων
Σκουίκ ΙΙ στο Θέατρο της Άνοιξης – Κερδίστε
‘Άγγελοι στην Αμερική’ για την έναρξη σήμερα για
Alvin Ailey X 7
Τα παιδιά του Κάιν στο Θέατρο Βαφείο
H ζήλια σε τρία Φαξ
Η Πλαστελίνη από την Πειραματική σκηνή του Εθνικού