Μη Φας, Έχουμε Θέματα Αίματα.

Καλωσήλθατε στο διαμέρισμα του Ντάνυ και της Έλεν, “αθώων” μικροαστών θωρακισμένων από το έξω μιας ολοένα και πιο βίαιης πόλης. Όλα μέσα λευκά, άσπιλα, το τραπέζι στρωμένο, το δείπνο σερβιρισμένο, η οικογενειακή γαλήνη τους… ταραγμένη. Στην πόρτα, ένας εισβολέας γεμάτος αίματα, έχει έρθει απρόσκλητος για να σαλέψει μια και καλή την ψευδαίσθηση της όμορφης και βολεμένης ζωής τους. Δεν είναι ξένος, είναι ο αδελφός της Έλεν, ο Λίαμ, χαμένος, ανεξέλεγκτος και περιορισμένης ευθύνης, ευθύνη της μετά τον θάνατο τον γονιών τους. Τα αίματα όμως στην μπλούζα του είναι ξένα, ίσως και κάποιου ξένου, που δεν έχει τις αισθήσεις του, ή τις έχει και το έχει σκάσει, είναι κάπου έξω, ελεύθερος ή αιχμάλωτος, έχει χτυπήσει κάποιον δικό τους, ή είναι ένας δικός τους που τον χτυπήσανε μια συμμορία από ξένους, συνανθρωπος τους ή μετανάστης, έχει σημασία; Φυσικά και έχει σημασία, όταν διακυβέβεται η ασφάλεια και η τάξη της οικογένειας. Πάνω απ’όλα, τα ορφανά προσέχουν το ένα το άλλο, αυτοί εναντίον του κόσμου. No matter what.

Το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο του Dennis Kelly (το 2009 με το Βραβείο Fringe του Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και το Herald Angel Award) πατάει σε ρεαλιστικούς ξεγυμνωτικούς για τους χαρακτήρες του διαλόγους (σε μια μετάφραση της Κοραλίας Σωτηριάδου που ίσως ξενίσει  μένοντας όμως πολύ σωστά πιστή στην αύρα της καθημερινής αγγλικής συνομιλίας) και χτίζει την πλοκή του και την ένταση μέσα από ανελέητες ανατροπές που πέφτουν με  staccato ρυθμό σαν μια σειρά από εφιαλτικά ντόμινο συνειδητοποίησης όσο ο νεαρός ανισόρροπος Λίαμ οδηγείται σε χειρότερες αντιφάσεις και αποκαλύψεις οι οποίες αναγκάζουν τους μικροαστούς ήρωες να πάρουν αποφάσεις που επηρρεάζουν κάποιον εκτός του οικογενειακού τους κύκλου, και τους ζητούν να κάνουν μια θυσία του εαυτού τους και της άνεσης του για κάποιον άλλο ή να θυσιάσουν τον άλλο για την ασφάλεια τους.

Ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος οδηγεί τους ηθοποιούς του σε σοκαριστικές, ταιριαστά απόλυτα προσωπικές και εσωτερικές ερμηνείες και αντίστοιχα για τον Λίαμ άβολα εξωτερικές και φάτσα-κάρτα (μαζί τον ευφυέστατο τρόπο που σπάει επί σκηνής, συνήθως πλάτη, εκτός φωτισμού, τους κώδικες της πρέπουσας θεατρικότητας), κρατώντας το σκηνικό του ελαφρύ και βασιζόμενος στην σιγουριά των ερμηνειών και των συναισθημάτων τους και στους (ίσως υπερβολικά και distracting) μελετημένους στην παραμικρή λεπτομέρεια φωτισμούς του Σάκη Μπιρμπίλη.

Μπορεί ο Λίαμ του Όμηρου Πουλάκη να φοβίζει με τα μανιερίστικα τικ του και το χαρισματικά και επικίνδυνα (μη) αθώο και ακαταλόγιστο της βαθιά βίαιης προσωπικότητας του, μέσα όμως από την εξέλιξη του έργου αποκαλύπτεται απλά ένα σύμπτωμα του ευρύτερου κύκλου του που του επιτρέπει να δρα ελεύθερος και ανεμπόδιστος, μια κουτή και ασυνείδητη ξενοφοβία που αντιπερισπά από την άλλη, την κρυμμένη και καταπιεσμένη κάτω από την “πολιτικά ορθή” επιφάνεια, αυτήν που έχει από πίσω σκέψη, ένοχη εκλογίκευση και επίγνωση. Αυτήν της Έλεν της Μαρίας Κίτσου που ασκεί τρομοκρατία δωματίου, με όμηρο της τον πειθήνιο, ιδεαλιστή αλλά εγκλωβισμένο ανθρωπάκο Ντάνυ του Μιχάλη Οικονόμου και ανταλλάγματα το μέλλον, την οικογενειακή ασφάλεια, την ψευδαίσθηση της θαλπωρής. Ενώ αυτή αντιδρά στην βια και την πίεση που δέχεται από μικρή με το να την αναγεννά ακούσια στην δική της οικογένεια, αυτός θα φτάσει στα όρια του θα σπάσει μέσα του και θα προσπαθήσει να σπάσει τον κύκλο του τρόμου που απειλεί να καταστρέψει κάθε αίσθηση του εγώ του. Ίσως όμως δυστυχώς όταν είναι ήδη πολύ αργά για όλους.

Όταν η βία, η πραγματικότητα, σου χτυπήσει την πόρτα, σου τραβήξει το τραπεζομάντηλο κάτω από το τακτικά στρωμένο τραπέζι της ζωής σου, στα κάνει όλα ρημαδιό, πόσο θα μπορέσεις ακόμα να κρατήσεις την ψευδαίσθηση του πολιτισμού σου, πόσο μακριά θα μπορέσεις να φτάσεις για να προστατεύσεις αυτό που είσαι, πριν σταθείς σοκαρισμένος στην συνειδητοποίηση του πόσο λίγο όντως ήξερες ποιος είσαι και τι ήσουν ικανός να κάνεις;

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Βαγγελης Θεοδωρόπουλος
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Σκηνικό – Κοστούμια: Μαργαρίτα Χατζηιωάννου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτογραφίες: Ορφέας Εμιρζάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Τζαθάς

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Κίτσου, Μιχάλης Οικονόμου, Όμηρος Πουλάκης

Τιμές εισιτηρίων:
Σάββατο, Κυριακή: Κανονικό 20€, Εκπαιδευτικών 17€, Φοιτητικό 15€
Παρασκευή: Κανονικό 20€, Εκπαιδευτικών 17€, Φοιτητικό (και για νέους έως 26 ετών) 15€, Ανέργων 10€
Τετάρτη, Πέμπτη: Γενική είσοδος 12€

ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Αθήνα
(Απέναντι από το κτίριο του ΦΙΞ από την πλευρά της Καλλιρρόης) Στάση Μετρό-Τραμ «Συγγρού-Φιξ»
Τηλέφωνο: 210 9212900

Ώρες λειτουργίας ταμείου:
Από Τετάρτη έως Κυριακή, 11:00-14:00 & 17:00-22:00
Δευτέρα & Τρίτη, 17:00-22:00

9



Διάβασε επίσης...
Ο Συγγραφέας
Μια πολύ σύγχρονη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδοχή του θεάτρου εν θεάτρω από τον Βρετανό συγγραφέα Tim Crouch στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η διαρρύθμιση στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου σε προδιαθέτει αρνητικά αν δεν είσαι από εκείνους που απολαμβάνουν το «αλληλοδιαδραστικό» θέατρο. Παρατηρώντας, δε, και τους τέσσερις ηθοποιούς της ...
Συνέχεια...
Οι καλύτερες θεατρικές παραστάσεις της περασμένης χρονιάς
  Παγκόσμια μέρα θεάτρου σήμερα, και γιορτάζουμε κοιτάζοντας πίσω στις αγαπημένες παραστάσεις που απολαύσαμε την περσινή χρονιά (από Ιανουάριο έως Δεκέμβριο του 2011). 25. Να Ζει Κανείς ή Να Μην Ζει - Κάτια Δανδουλάκη Μια υπερ-κλασσική κινηματογραφική κωμωδία φρεσκαρισμένη σε αψεγάδιαστο πατρόν φάρσας και με μοντέρνο ρετούς (πετυχημένης αυτής της φοράς) μανιέρας Ρέππα-Παπαθανασίου. 24. H ...
Συνέχεια...
O Θείος Βάνιας από την ομάδα Grasshoper
Παρατηρήσατε πως τώρα τελευταία η συνήθεια οι ηθοποιοί να αναλαμβάνουν το ρόλο του σκηνοθέτη έχει αντιστραφεί; Όλο και περισσότεροι σκηνοθέτες ανεβαίνουν πια στη σκηνή και υποδύονται το ρόλο του ηθοποιού (και εν συνεχεία το ρόλο τους βεβαίως). Και όταν ο σκηνοθέτης για τον οποίο μιλάμε αυτή τη φορά είναι ο ...
Συνέχεια...
Pillowman @ Θέατρο του Νέου Κόσμου
Το σκληρό και άγριο παραμύθι του Martin McDonagh μας διηγείται ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και μας φέρνει στο νου τη θεωρία της σχετικότητας. Τι σχέση έχει η θεωρία της σχετικότητας με ένα πολλάκις βραβευμένο θεατρικό έργο θα αναρωτηθείτε. Η σκληρότητα του περιεχομένου του μοιάζει πολύ πιο διαχειρίσιμη εντός του βίαιου πλαισίου της ...
Συνέχεια...
Το Χέρι του Tim Crouch σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Αφού απολαύσαμε τον ίδιο τον Tim Crouch στο ρόλο του I Malvolio στο Bios και παρακολουθήσαμε δύο ακόμα παραστάσεις του σε ελληνικές σκηνές, τον Συγγραφέα και Το Χέρι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ήρθε η ώρα να χαρούμε το πνευματώδες του ύφος ξανά αφού ο σπουδαίος μονόλογός του, Το Χέρι, επιστρέφει στη ...
Συνέχεια...
Επινοώντας την παράσταση
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, συνεχίζοντας και εξελίσσοντας το Φεστιβάλ Devised Theatre Παραστάσεις μικρού μήκους από νέους δημιουργούς, που είχε πραγματοποιήσει τον Μάιο 2009, διοργανώνει την εβδομάδα από 28 Μαΐου μέχρι 3 Ιουνίου 2012 το Φεστιβάλ Επινοώντας την παράσταση, το οποίο περιλαμβάνει 14 παραστάσεις από ισάριθμες θεατρικές ομάδες, που προσεγγίζουν ...
Συνέχεια...
Όρνιθες, Εφηβικό Θέατρο
Οι Όρνιθες του Αριστοφάνη αποκτούν καινούρια φτερά, χάνοντας λίγο από την αίγλη της αρχαίας κωμωδίας αλλά πετώντας πιο κοντά στο ραντάρ του νεανικού κοινού σε μια φρέσκια, άμεση και μοντέρνα χιουμοριστική εφηβική παράσταση. Τέσσερις νέοι ηθοποιοί ταξιδεύουν με τα υλικά φορητής παράστασης στα σακίδια τους, έτοιμοι να ξεδιπλώσουν την θεατρική τους ...
Συνέχεια...
Μια τεράστια έκρηξη ξανά στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μόνο που αυτή τη φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης (μαζί με τον Κώστα Γάκη), Βασίλης Μαυρογεωργίου. Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης τη σεζόν που μας πέρασε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου αλλά και στην αρχή της φετινής στο Θέατρον και στο Δημοτικό Θέατρο ...
Συνέχεια...
“Το Χέρι”, τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Όποιος θέλει να γίνει διάσημος, ας σηκώσει το χέρι του. Η μικρή που αφηγείται την ιστορία της στο κοινό του Δώματος του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, κάνει αυτό ακριβώς. Διψασμένη για προσοχή, για να ξεχωρίσει και να βρει σκοπό στη ζωή της, στα 10 της χρόνια σηκώνει ψηλά το δεξί της ...
Συνέχεια...
Ο Συγγραφέας
Οι καλύτερες θεατρικές παραστάσεις της περασμένης χρονιάς
O Θείος Βάνιας από την ομάδα Grasshoper
Pillowman @ Θέατρο του Νέου Κόσμου
Το Χέρι του Tim Crouch σε Αθήνα και
Επινοώντας την παράσταση
Όρνιθες, Εφηβικό Θέατρο
Μια τεράστια έκρηξη ξανά στο θέατρο του Νέου
“Το Χέρι”, τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο του Νέου