Ο Βασίλης Μπότουλας μιλάει με τον Αθηναίο ζωγράφο Στέλιο Φαϊτάκη (www.myspace.com/bizareone)

 

Μια ερώτηση που με "τρώει" εδώ και καιρό… Πιστεύεις στο Θεό? Και το ρωτάω αυτό γιατί παρ’όλο που η δουλειά σου έχει έναν καθαρά θρησκευτικό χαρακτήρα, πολλές φορές τον χάνει γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη θεματολογία σου και τις άλλες επιρροές σου… Ή καλύτερα, φέρνει ένα γλυκό μπέρδεμα στον θεατή προκαλώντας τον να κοιτάξει με μεγαλύτερη προσοχή τη δουλειά σου. Λοιπόν, πιστεύεις?
Πιστεύω ή τουλάχιστον θέλω να πιστεύω, χωρίς πάντως να είμαι δεμένος με κανένα συγκεκριμένο δόγμα, αφού είμαι εναντίον της οργανωμένης θρησκείας. Από την άλλη, γεγονότα στη ζωή μου, παρατήρηση του Κόσμου, ένα εσωτερικό αίσθημα, ακόμη και λογική επεξεργασία με έχουν οδηγήσει στο να πιστεύω σταθερά στην ύπαρξη ενός Δημιουργού του Σύμπαντος και να ψάχνω να μάθω για Αυτόν/ή/ό, ακολουθώντας το προσωπικό μου αισθητήριο όσον αφορά τελικά το τι θα αποδεχτώ και τι όχι.

Σαν συνέπεια, θεωρώ ότι κάνω θρησκευτική ζωγραφική, ακόμα και όταν ζωγραφίζω πιο "κοσμικά" θέματα (πολιτικά κτλ.),όλα αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα της πνευματικότητας και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι χαρακτήρες μου "πλέουν" σε έναν χρυσό κόσμο.

Θεωρώ την δουλειά μου – με την έννοια του κόπου, της εργασίας που απαιτείται για να γίνει ένα έργο – ένα είδος αφιερώματος. Μαθαίνω περισσότερα προς αυτήν την κατεύθυνση αυτήν την εποχή.

f1Πώς, πότε και γιατί έγινε αυτή η επιλογή αν θέλεις, του να ασχοληθείς με αυτή τη θεματολογία και να την εκφράσεις με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο?
Όπως είπα και παραπάνω, το θρησκευτικό συναίσθημα το είχα μέσα μου ανέκαθεν και απλώς βρήκε το συγκεκριμένο τρόπο να εκφραστεί. Αυτό συνέβη σταδιακά αλλά θα έλεγα ότι ένα καθοριστικό βήμα έγινε περίπου το 1999-2000, με την υιοθέτηση του Βυζαντινού ζωγραφικού κανόνα σε περιοχές των έργων, ή τέλος πάντων μιας δικής μου ερμηνείας του κανόνα αυτού. Το παράξενο, ή αστείο αν θες, είναι ότι αυτό έγινε προκειμένου να εκφράσω ιδέες που είχα μελετώντας εκείνη την εποχή βιβλία περί Ανατολικής πνευματικότητας / φιλοσοφίας και όχι το Χριστιανικό δόγμα, το οποίο ποτέ δεν θεώρησα ενδιαφέρον. Με λίγα λόγια, ασυνείδητα έβαλα στην ζωγραφική μου ένα στοιχείο το οποίο οι καταστασιακοί αποκαλούσαν "μεταστροφή", την χρησιμοποίηση δηλαδή ενός προϋπάρχοντος καλλιτεχνικού κανόνα για να εκφραστούν ιδέες ριζικά διαφορετικές από αυτές για τις οποίες ο κανόνας αυτός είχε εξ’ αρχής αναπτυχθεί.

Χρησιμοποιείς πραγματικό χρυσό στα έργα σου?
Όχι, αλλά ίσως το κάνω μελλοντικά σε κάποια έργα, αν σπουδάσω τις απαραίτητες τεχνικές. Κατέχω τις Βυζαντινές, με ενδιαφέρουν όμως πολύ περισσότερο οι Ιαπωνικές, για τις οποίες όμως είναι δύσκολο να βρω σωστές πληροφορίες.

f3Πλέον είσαι απ’ τους πιο "αθόρυβους" και "σοβαρούς" καλλιτέχνες στους τοίχους της Αθήνας. Αυτό είναι προσωπική σου επιλογή, μια διπλωματική κίνηση ή συμβαίνει απλά λόγω ηλικίας?
Και οι δυο χαρακτηρισμοί κατά τη γνώμη μου είναι προϊόντα ψευδαισθήσεων: το ότι είμαι "αθόρυβος" μάλλον έχει να κάνει με το δυστυχές γεγονός ότι δεν εμφανίζομαι πια τόσο συχνά στο δρόμο (και ναι, η ηλικία είναι σημαντικός παράγων εδώ, εφόσον αυξάνονται ραγδαία οι υποχρεώσεις), το δε "σοβαρός" είναι μεγάλη πλάνη που οφείλεται στο ότι δεν με γνωρίζεις προσωπικά (και η ηλικία, δυστυχώς, δεν έχει καταφέρει να επιφέρει σε αυτόν τον τομέα καμία βελτίωση…)!!!

Πιστεύεις πως έχουν τέλος έργα σαν τα δικά σου, στα οποία μπορείς να προσθέτεις συνεχώς λεπτομέρειες ?
Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ξέρεις είναι μείζον φιλοσοφικό ζήτημα για τους ζωγράφους αυτό του "πότε τελειώνει ένα έργο"…

Η απάντηση όσον αφορά εμένα είναι ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας νιώθω ότι σε συγκεκριμένα στάδια το έργο μπορεί και να "τελειώσει", όπως και αφού αποφασίσω ότι αυτό έγινε, αυτό μπορεί να συνεχίσει μέχρι να ξαναέρθει σε κάποιο τέτοιο στάδιο. Είναι σαν διαδρομή με λεωφορείο: μπορείς να κατέβεις μόνο σε συγκεκριμένες στάσεις, εσύ όμως διαλέγεις πόσο μακριά στη διαδρομή θα πατήσεις το κουμπί. Προσωπικά χρησιμοποιώ το ένστικτό μου για να αποφασίσω.

f4Εσένα που δεν είσαι τόσο παράνομος ή τόσο προκλητικός όσο άλλοι καλλιτέχνες του δρόμου, πώς σε αντιμετωπίζει ο κόσμος? Έχω μια παράξενη εικόνα στο μυαλό μου με μια γιαγιά να σταματάει μπροστά από ένα έργο σου και με ευλάβεια να κάνει το σταυρό της…
Πράγματι έχει συμβεί αυτό; Δεν το γνωρίζω… Εικάζω όμως την παρέσυρε η τεχνοτροπία να το κάνει αυτό παρά η κατανόησή της για το τι ήταν αυτό που έβλεπε… Γενικά πάντως έχω μια εικόνα ότι ο κόσμος αποδέχεται αυτό που κάνω, σε συγκεκριμένες δε περιπτώσεις όπως της ΕΛΑΪΣ, η αποδοχή είναι σχεδόν καθολική. Χαίρομαι γι αυτό, δεν αποτελεί φυσικά γνώμονα για το πώς θα εξελίξω την δουλειά μου, αλλά είναι καλό ο κόσμος να εκτιμά κάτι που, σε τελική ανάλυση, γίνεται γι αυτόν (αυτό όσον αφορά την ζωγραφική σε δημόσιους χώρους εν γένει).

Αυτό που προσπαθώ εγώ από την πλευρά μου να κάνω είναι να μην είμαι ελιτιστής, να κάνω τα έργα μου όσο το δυνατόν πιο απλά στην ανάγνωσή τους ώστε να μπορεί ο καθένας να κάνει τις σκέψεις του πάνω σε αυτά, ακόμη και αρνητικές. Γνωρίζω σε ποιους απευθύνομαι, γνωρίζω το επίπεδο της εικαστικής και γενικότερα καλλιτεχνικής παιδείας στην Ελλάδα, και προσπαθώ να βάλω το λιθαράκι μου, σαν μονάδα, για την βελτίωση του. Φυσικά, άλλα είναι που χρειάζονται να γίνουν πρώτα…

f5Η Καλών Τεχνών σε βοήθησε στο να ολοκληρωθείς ως καλλιτέχνης? Στηρίζει γενικά αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με κάτι όχι και τόσο ακαδημαϊκό?
Με προκαλείς με αυτήν την ερώτηση να βγάλω πολύ χολή αλλά θα κρατηθώ… Η αλήθεια είναι ότι με βοήθησε η σχολή αλλά αυτό συνέβη επειδή σπούδασα με τους δικούς μου όρους και σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε αφ’ ενός η χαοτική της κατάσταση που μου έδωσε την ευκαιρία να κινούμαι όπως ήθελα μέσα σε αυτήν, κάτι που δεν θα ήταν π.χ. δυνατόν σε μια αντίστοιχη του εξωτερικού, αφ’ ετέρου η επιλογή του εργαστηρίου. Η καθηγήτριά μου, Ρένα Παπασπύρου μου έδωσε μεγάλη ηθική υποστήριξη και μάλιστα η εξέλιξη στο τωρινό μου ζωγραφικό ιδίωμα ξεκίνησε σχεδόν αμέσως με την μετεγγραφή μου στο εργαστήριό της.

Υπάρχει επίσης και μια πολύ καλή βιβλιοθήκη, το πρόγραμμα Εrasmus, η ευτυχής συγκυρία να σπουδάζω δίπλα σε καμιά δεκαπενταριά πολύ αξιόλογους συμφοιτητές και εκεί τελειώνουν τα θετικά.

Το αν γενικά η σχολή είναι σε θέση να "στηρίξει" οτιδήποτε… υπήρξα μέλος της Συγκλήτου ως εκπρόσωπος των φοιτητών για πάνω από δύο χρόνια και το ερώτημα μου φαίνεται αστείο. Η σχολή χρειάζεται τεράστιες αλλαγές και πρώτα απ’ όλα στο υψηλόβαθμο διδακτικό προσωπικό και την γραφειοκρατία της. Η νοοτροπία είναι σε λάθος κατεύθυνση, η αντίληψη για τα καλλιτεχνικά πράγματα είναι δεκαετίες πίσω, δεν υπάρχει κανένα ειλικρινές ενδιαφέρον για τους φοιτητές και τέλος πάντων καλύτερα να μην πω περισσότερα…

f6Στη δουλειά σου υπάρχουν εμφανείς οπτικές αναφορές στη μουσική. Σε έχει επηρεάσει και σε πιο εσωτερικό επίπεδο?
Κοίτα, με την ζωγραφική δεν ασχολούνται όλοι αλλά δεν γνωρίζω ούτε έναν άνθρωπο που να μην ακούει και να μην επηρεάζεται από τη μουσική έστω σε συγκεκριμένες ώρες στην καθημερινότητά του… Είναι τέχνη στην οποία σχεδόν απουσιάζει ο Λόγος και εκφράζονται καθαρά αισθήματα / συναισθήματα, με λίγα λόγια χτυπάει κατ’ ευθείαν "κέντρο" για να το θέσω και πιο απλά. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι πνευματικές παραδόσεις του κόσμου την θεωρούν πολύ σημαντική και την χρησιμοποιούν. Η αλήθεια είναι ότι θα μου άρεσε ακριβώς το ίδιο να είμαι μουσικός με το να είμαι ζωγράφος και στο πίσω μέρος του μυαλού μου πάντα υπάρχει η σκέψη να ξεκινήσω μια τέτοια σπουδή σε χαλαρή βάση.

Όσον αφορά συγκεκριμένα στη ζωγραφική μου, οι επιρροές από την μουσική είναι πάμπολλες και σε πολλά επίπεδα-ο τρόπος οργάνωσης της σύνθεσης, η επανάληψη στοιχείων(δεν είναι τυχαίο ότι και στη ζωγραφική χρησιμοποιείται γι αυτά τα πράγματα ο όρος "ρυθμός" με διαφορετική σημασία κάθε φορά), το πώς χρησιμοποιείται το χρώμα(το αντίστοιχο της "μελωδίας"),επίσης εμφανίζεται και στην ίδια την εικονογραφία και πολλές φορές αποτελεί και το κεντρικό θέμα έργων μου. Το πόσο με βοηθά στο επίπεδο των ιδεών νομίζω δε ότι δεν χρειάζεται να το αναφέρω… Υπάρχουν φορές και αυτό θα ενταθεί στο μέλλον, που ένα έργο μου είναι απλώς "οπτικοποίηση" ενός κομματιού ή του τίτλου του και πάει λέγοντας…
f7

 

 

 

 

 

Mini bio

Born 1976, Athens
Lives and works in Athens.

http://www.myspace.com/bizareone

Education
1996 – 2003
Athens School of Fine Arts

Shows

2006
Anathena, DESTE foundation, Athens, curated by Marina Fokidis
What Remains is Future, Patra, curated by Nadja Argyropoulou.
5th & 6th Floor Wall Paintings, special commission for Athena Grand Hotel
Special commission for Athenaeum Intercontinental Collection, Athens

2004
Application, Perth Institute of Contemporary Arts, Perth

2003
Back to Nature 2003, 11th Biennale of Young European and Mediterranean Artist, Athens

2002
Chromopolis, Cultural Olympiad, Varius venues
The Other Half of Heaven, Vavel, 7ο International Comics Festival, Αthens

2001
Meeting of Styles, International Graffiti Festival, Wiesbaden
Never ending Story, Goethe Institute, Athens

Διάβασε επίσης...
I really really H.O.P.E. so…
Ο H.O.P.E που έχει φιλοξενηθεί εκτενώς στις σελίδες μας, και στοιχειώνει όλους μας στην Αθήνα με τις φιγούρες του στους τοίχους all around, τώρα θα στοιχειώσει και την Δρέσδη στην Γερμανία. Στην γκαλερί The Starter Gallery άνοιξε αυτή την εβδομάδα η ατομική του έκθεση με τίτλο "Next Exhibition". Με τις ...
Συνέχεια...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ: Στην κόψη του ματιού
Για την εκπληκτική πορεία του Κωσταντίνου Γιάνναρη στον κινηματογράφο, όσα να πει κανείς θα είναι λίγα. Ταινίες όπως το "Από την άκρη της πόλης" δέκα χρόνια πριν (αλλά και η δική μου αγαπημένη "Δεκαπενταύγουστος") τάραξαν τα νερά της συντηρητικής ελληνικής κοινωνίας, και μας έχουν κάνει να βλέπουμε το ζήτημα της ...
Συνέχεια...
O b. στην fizz gallery
Άλλη μια συνεργασία της γκαλερί The Breeder κάνει την εμφάνισή της αυτή την περίοδο στον πεζόδρομο της Βαλαωρίτου. Η fizz gallery υποδέχεται τον street artist b. με τις χαρακτηριστικές κιτρινόμαυρες φιγούρες του να πρωταγωνιστούν στην έκθεση Missing Text.Στο χώρο έξω από τη γκαλερί για τις ανάγκες της έκθεσης έχει στηθεί ...
Συνέχεια...
Μια βόλτα προς Πήλιο μεριά… από σήμερα το βράδυ
"ASPECTS OF BALKAN PHOTOGRAPHY" ΔΙΑΔΡΟΜΗ Β : ΕΝΑ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣΕάν ο δρόμος σας φέρει στο Πήλιο αυτό το καλοκαίρι, μην ξεχάσετε να πάτε στην Αργαλαστή. Όχι μόνο για τις φυσικές ομορφιές της και τα πολύ ωραία φαγητά που θα φάτε αλλά για μια πολύ καλή έκθεση φωτογραφίας που ...
Συνέχεια...
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Η έκθεση με έργα από τη συλλογή του Ζαχαρία Πορταλάκη παρουσιάζει τέσσερις από τους σημαντικότερους ζωγράφους, που σε μια διαφορετική εποχή για την Ελλάδα, στα χρόνια δηλαδή του Μεσοπολέμου αναζήτησαν το μοντέρνο στην τέχνη τους, ταυτόχρονα όμως θέτουν και το ζήτημα της ελληνικότητας ως διακριτό χαρακτηριστικό(;) στα έργα τους. Οι ...
Συνέχεια...
Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και Τέχνη
Μια ιδιαιτέρως καλοδεχούμενη πρωτοβουλία του ΕΜΣΤ να συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών (26 Ιούνη) είναι και η έκθεση που θα πραγματοποιηθεί από σήμερα όπου το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει επιλογές από το φωτογραφικό εργαστήριο της Μονάδας Απεξάρτησης 18 Άνω. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί έως την Κυριακή 28 ...
Συνέχεια...
Ιστορίες με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς μέσα από 7 εύκολες performance & μια Αξιονίστρια φτάνει στην Αθήνα
Όταν η Αμπράμοβιτς αποφάσισε να κάνει αναβίωση παλιών performance της δεκαετίας του 70, όλες μαζί -7 τον αριθμό- σε μια έκθεση στο μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης τον Νοέμβριο του 2005, ήταν πολλοί αυτοί που δεν μπορούσαν να καταλάβουν τον λόγο. Ακούγοντας την, στην προπέρσινη Frieze Art Fair του Λονδίνου, ...
Συνέχεια...
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Όταν στον πραγματικό κόσμο εισβάλλει ο ψηφιακός τα όρια χάνονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον όπου η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίσει κάθε πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξή της όπως μια καταστρεπτική ενεργειακή κρίση η οποία οδηγεί μεταξύ άλλων στον πόλεμο και τη ...
Συνέχεια...
Ρεβέκκα Καμχή
Αν μπορούσαμε να καθορίσουμε την στιγμή που κάτι άλλαξε στο πως αντιλαμβάνονται οι Αθηναίοι την λέξη "γκαλερί", θα λέγαμε ότι ήταν περίπου στα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν άνοιξε η γκαλερί της Ρεβέκκας Καμχή. Από τις πρώτες εκθέσεις που φιλοξένησε ήταν η ατομική της φωτογράφου Nan Goldin το 1995. ...
Συνέχεια...
Louise Bourgeois R.I.P. (1911 – 2010)
H πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση Personages που διοργανώνεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου συνέπεσε με το θάνατο της Γαλλίδας γλύπτριας.Η σπουδαία, από κάθε άποψη, καλλιτέχνις είχε γεννηθεί στο Παρίσι το 1911 και έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 99 ετών, στη Νέα Υόρκη -όπου ζούσε ...
Συνέχεια...
Τσικιτσάκια / Σχέδια με μαρκαδόρο του Συμεών Τσακίρη στο Bartessera
Τί θα μπορούσε να κάνει στο λιγοστό ελεύθερο χρόνο του ένας συνεργάτης του Δημήτρη Παπαϊωάννου στα διαλείμματα των παραστάσεων εκτός από ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης; Η απάντηση είναι ίσως σκιτσάκια με μαρκαδόρους σε έντονα χρώματα με πρόθεση να τραβήξουν την προσοχή μας και να τους χαμογελάσουμε...Ο Συμεών Τσακίρης από τη ...
Συνέχεια...
Άλλος για Λήμνο;;
Μια μεγάλη ομαδική έκθεση ζωγραφικής διοργανώνεται φέτος από την Πινακοθήκη Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης της Λήμνου με τίτλο «ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΠΙΟ».Η έκθεση οργανώνεται με την ευγενική υποστήριξη του Υπουργείου Αιγαίου, του Επαρχείου Λήμνου και του Δήμου Νέας Κουτάλης. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η ιστορικός τέχνης Ίρις Κρητικού. Αντικείμενο της ...
Συνέχεια...
K-art – Χάρης Ξένος
Τελευταία εβδομάδα της έκθεσης Memoire des lieux - μνήμη των τόπων- του Χάρη Ξένου.Ένας καλλιτέχνης με συμμετοχές σε πολλές ομαδικές αλλά και σε ατομικές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και αλλού. (Η τελευταία ατομική του έκθεση έγινε στην Ισπανία στα πλαίσια της έκθεσης βιβλίου της ...
Συνέχεια...
Lightroom Projects: INK – The Tattoo project στο TAF
Το taf παρουσιάζει σε συνεργασία με το Lightroom Projects την έκθεση φωτογραφίας Ink - The Tattoo Project του Παντελή Ζερβού και του Ηλία Αναστασιάδη που θα διαρκέσει από 20 Ιανουαρίου έως 13 Φεβρουαρίου 2011. Η έκθεση διερευνά τις όψεις και τα νοήματα του τατουάζ, όπως αποτυπώνονται σε 200 περίπου δίπτυχα ...
Συνέχεια...
H Chryssi Rollinger στην Designer’s Dot Gallery
Ο πολυχώρος Designer's Dot Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Chryssi Rollinger με τίτλο: "My Faces".H καλλιτέχνις γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γενεύη. Σπούδασε γραφιστική και διαφήμιση στο Superior Art School της Λυών. Έφυγε για ανώτερες σπουδές στη Νέα Υόρκη, στο School of Visual Arts NY και στο ADHouse NY, ...
Συνέχεια...
Bernier / Eliades ξεκινά με Cameron Jamie
Πόσα ταλέντα κρύβονται πίσω από τον Cameron Jamie; Πολλά, γιατί με την νέα ατομική του έκθεση μας αποδεικνύει πως δεν είναι τυχαία η πολυετής παρουσία του στο διεθνές εικαστικό στερέωμα. H Bernier/Eliades ξεκινά την έκθεσιακή της σεζόν με την δεύτερη ατομική του Jamie. Ο Καλιφορνέζος γεννήθηκε το 1969 και εδώ ...
Συνέχεια...
Σε «Τροχιά Σταθερή» το Τρένο Στο Ρούφ
Το κίνημα των αγανακτισμένων καλά κρατεί αφήνοντας τις μεγαλύτερες πινελιές στον κανβά της φετινής καλοκαιρινής Αθήνας. Μια τέτοια πόλη δεν θα μπορούσε όμως να μην εφευρίσκει τρόπους σύντομης διαφυγής και απόδρασης από τον ψυχολογικό ορυμαγδό ώστε να επιβιώσει. Έτσι λοιπόν το κίνημα "τραπεζάκια έξω" δημιούργημα του τρένου με την πιό ενεργή καλλιτεχνική ...
Συνέχεια...
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Η γκαλερί xippas, έχει μια πολύχρονη παρουσία στην Αθηναϊκή σκηνή, που οφείλεται σίγουρα στην έντονη δραστηριότητα του Ρένου Ξύπα ο οποίος διατηρεί και γκαλερί στο Παρίσι. Η γκαλερί μας έχει συνηθίσει σε εκθέσεις με τρανταχτά ονόματα από το καλλιτεχνικό στερέωμα της Ευρώπης, όπως Vic Muniz, Yves Oppenheim, Chuck Close, Martin ...
Συνέχεια...
Αθηνά Τάχα -Ελλάδα Αμερική
Το Κέντρο Συγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει την έκθεση της εικαστικού Αθηνάς Τάχα σε επιμέλεια της προέδρους του ιστορικού Κα Κατερίνα Κοσκινά. Η έκθεση οργανώνεται σε συμπαραγωγή με τη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας- Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ.Κωστόπουλου. Στην έκθεση παρουσιάζονται περιπου 100 έργα της Αθηνάς Τάχα, τεκμηριώνοντας για ...
Συνέχεια...
Wiener Aktionismus – Mέρος Ι
Oι Βιεννέζοι Αξιονιστές αποτελούν τη σημαντικότερη συνεισφορά της Αυστρίας στις πρωτοπορίες των χρόνων του '60, (υπήρξαν σαν ομάδα μεταξύ 1959-60 και 1970-71) που άλλαξαν το τι ορίζουμε ως τέχνη σήμερα. Kατ' αντιστοιχία με το Fluxus και το Nouveau Realisme προσπάθησαν να επεκτείνουν τα εκφραστικά μέσα πέρα από την επιφάνεια στο ...
Συνέχεια...
Είδωλα σπασμένου καθρέφτη στην αίθουσα τέχνης K-art
Μετά από ένα καλοκαίρι γεμάτο εικαστικά γεγονότα και πολλές συζητήσεις γύρω από αυτά και το φθινόπωρο να κάνει απότομα αισθητή την παρουσία του αναμένουμε όλα όσα θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες με την προσδοκία να μην είναι λίγα!Για την αίθουσα τέχνης K-art ο Σεπτέμβριος ξεκινά με μια ομαδική έκθεση ...
Συνέχεια...
O b. παρουσιάζει τον κόσμο του στο Bios
Εάν ένας street artist έχει χαρακτηρίσει την μορφή της πόλης τα τελευταία χρόνια, αυτός, αδιαμφισβήτητα είναι ο σπουδαίος b. Αφού γέμισε κάθε γωνιά της Αθήνας με τις κιτρινόμαυρες φιγούρες του, τις φωτογράφησε και πλέον προχωράει στη πρώτη έκδοση του βιβλίου-παρουσίαση του συνόλου του έργου του καθώς και της συνεργασίας του ...
Συνέχεια...
Αλέξανδρος Ψυχούλης στην Αντωνοπούλου Art
Μια συμμετοχή στην Μπιενάλε της Βενετίας, και ένα βραβείο, εκπροσωπώντας την χώρα μας, είναι κάτι που για έναν καλλιτέχνη σίγουρα ανεβάζει τον πήχη πρώτα για τους άλλους και μετά για τον ίδιο του τον εαυτό. Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης όμως, μετά το βραβείο στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1997, σίγουρα αυτό ...
Συνέχεια...
BERNIER/ELIADES presents Marnie Weber
Η γκαλερί Bernier/Eliades ξεκινάει το φετινό της πρόγραμμα με την πρώτη ατομική έκθεση της Marnie Weber με τίτλο Saving the Farm. Η καλλιτέχνης ζει και εργάζεται στο Λος Αντζελες, όπου και έχει σπουδάσει. Έχει στο βιογραφικό της πολλές σημαντικές συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις διεθνώς, όπως την πρόσφατη Sympathy for the ...
Συνέχεια...
LOGOΘΕΡΑΠΕΙΑ από την dezaar/PROTOTYPES
Τα logos αποτελούν σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα όπλα στην επιχειρηματική αρένα. Ένα λογότυπο δεν είναι ένα απλό εμπορικό σήμα. Ένα λογότυπο είναι μια γραφική απεικόνιση που ενεργεί ως σύμβολο ενός εμπορικού σήματος και φέρνει την διάκριση ανάμεσα στην εταιρεία και τον καταναλωτή.  Έτσι η τέχνη του λογότυπου δεν άργησε ...
Συνέχεια...
Όλη η πόλη ένα bazaar!
Όπως πάντα στις γιορτές διοργανώνονται συνέχεια bazaar. Φέτος έχουμε δύο πραγματικά δυνατά bazaar - temporary shops στην Αθήνα.Καταρχήν η φοβερή γκαλερίστα Ρεβέκκα Καμχή, διοργανώνει bazaar με μεταχειρισμένα βιβλία, μια τέραστια συλλογή από περιοδικά τέχνης όπως frieze, contemporary, flash art κ.α. Αλλά και παλιούς δίσκους, ντοσιέ και ότι άλλο μπορεί να ...
Συνέχεια...
Roomates στην Tint Gallery στη Θεσσαλονίκη
Μια εξαιρετική παρουσίαση στην γκαλερί Tint σε επιμέλεια Θάνου Σταθόπουλου. Η έκθεση είναι ομαδική με τους καλλιτέχνες Χρήστο Δεληδήμο, Ειρήνη Ευσταθίου, Θάνο Κλωνάρη, Δημήτρη Μπάμπουλη και Δημήτρη Τάταρη. Οι καλλιτέχνες συγκάτοικούν σε αυτή την έκθεση ως φίλοι αλλά και ως καλλιτέχνες με κοινά ενδιαφέροντα. Με κοινές αναφορές στην δουλειά τους ...
Συνέχεια...
START ! 08 – Video Art Exhibition στο Booze Cooperativa
Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ο πολυχώρος ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ οργανώνει και παρουσιάζει στο Booze Cooperativa την ετήσια ομαδική έκθεση των σπουδαστών του τμήματος video art με τίτλο START ! 08.Νέοι δημιουργοί παρουσιάζουν από τις 3 έως τις 7 Απριλίου με τη δική τους ματιά έργα τα οποία πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια ...
Συνέχεια...
AMP. EXHIBITION NUMBER 2…Ben Jones.. IN A NEW DARK AGE!
Η AMP ξεκίνησε έτσι ξαφνικά μια ανοιξιάτικη μέρα, και δείχνει ήδη ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα και μια έντονη παρουσία. Στις 18 Σεπτεμβρίου αρχίζει η πρώτη ατομική του καλλιτέχνη Ben Jones και η δεύτερη κατά σειρά έκθεση της γκαλερί. Με τίτλο Celebrate the New Dark Age είναι μια έκθεση που έχει ...
Συνέχεια...
Μπιενάλε και Remap2
Το καλοκαίρι μπορεί να πέρασε πολύ γρήγορα -όπως συνήθως- αλλά υπάρχουν πράγματα για να μας κάνουν να το παρατείνουμε λίγο ακόμα.Η 2η Μπιενάλε της Αθήνας θα είναι ανοιχτή μέχρι και τον Οκτώβριο. Για όσους δεν την επισκεφτήκατε είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να συνδυάσετε παραλία και τέχνη, οπότε να κρατήσετε ...
Συνέχεια...
I really really H.O.P.E. so…
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ: Στην κόψη του ματιού
O b. στην fizz gallery
Μια βόλτα προς Πήλιο μεριά… από σήμερα το
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και Τέχνη
Ιστορίες με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς μέσα από 7
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Ρεβέκκα Καμχή
Louise Bourgeois R.I.P. (1911 – 2010)
Τσικιτσάκια / Σχέδια με μαρκαδόρο του Συμεών Τσακίρη
Άλλος για Λήμνο;;
K-art – Χάρης Ξένος
Lightroom Projects: INK – The Tattoo project στο
H Chryssi Rollinger στην Designer’s Dot Gallery
Bernier / Eliades ξεκινά με Cameron Jamie
Σε «Τροχιά Σταθερή» το Τρένο Στο Ρούφ
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Αθηνά Τάχα -Ελλάδα Αμερική
Wiener Aktionismus – Mέρος Ι
Είδωλα σπασμένου καθρέφτη στην αίθουσα τέχνης K-art
O b. παρουσιάζει τον κόσμο του στο Bios
Αλέξανδρος Ψυχούλης στην Αντωνοπούλου Art
BERNIER/ELIADES presents Marnie Weber
LOGOΘΕΡΑΠΕΙΑ από την dezaar/PROTOTYPES
Όλη η πόλη ένα bazaar!
Roomates στην Tint Gallery στη Θεσσαλονίκη
START ! 08 – Video Art Exhibition στο
AMP. EXHIBITION NUMBER 2…Ben Jones.. IN A NEW
Μπιενάλε και Remap2