Ο Βασίλης Μπότουλας μιλάει με τον Αθηναίο ζωγράφο Στέλιο Φαϊτάκη (www.myspace.com/bizareone)

 

Μια ερώτηση που με "τρώει" εδώ και καιρό… Πιστεύεις στο Θεό? Και το ρωτάω αυτό γιατί παρ’όλο που η δουλειά σου έχει έναν καθαρά θρησκευτικό χαρακτήρα, πολλές φορές τον χάνει γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη θεματολογία σου και τις άλλες επιρροές σου… Ή καλύτερα, φέρνει ένα γλυκό μπέρδεμα στον θεατή προκαλώντας τον να κοιτάξει με μεγαλύτερη προσοχή τη δουλειά σου. Λοιπόν, πιστεύεις?
Πιστεύω ή τουλάχιστον θέλω να πιστεύω, χωρίς πάντως να είμαι δεμένος με κανένα συγκεκριμένο δόγμα, αφού είμαι εναντίον της οργανωμένης θρησκείας. Από την άλλη, γεγονότα στη ζωή μου, παρατήρηση του Κόσμου, ένα εσωτερικό αίσθημα, ακόμη και λογική επεξεργασία με έχουν οδηγήσει στο να πιστεύω σταθερά στην ύπαρξη ενός Δημιουργού του Σύμπαντος και να ψάχνω να μάθω για Αυτόν/ή/ό, ακολουθώντας το προσωπικό μου αισθητήριο όσον αφορά τελικά το τι θα αποδεχτώ και τι όχι.

Σαν συνέπεια, θεωρώ ότι κάνω θρησκευτική ζωγραφική, ακόμα και όταν ζωγραφίζω πιο "κοσμικά" θέματα (πολιτικά κτλ.),όλα αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα της πνευματικότητας και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι χαρακτήρες μου "πλέουν" σε έναν χρυσό κόσμο.

Θεωρώ την δουλειά μου – με την έννοια του κόπου, της εργασίας που απαιτείται για να γίνει ένα έργο – ένα είδος αφιερώματος. Μαθαίνω περισσότερα προς αυτήν την κατεύθυνση αυτήν την εποχή.

f1Πώς, πότε και γιατί έγινε αυτή η επιλογή αν θέλεις, του να ασχοληθείς με αυτή τη θεματολογία και να την εκφράσεις με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο?
Όπως είπα και παραπάνω, το θρησκευτικό συναίσθημα το είχα μέσα μου ανέκαθεν και απλώς βρήκε το συγκεκριμένο τρόπο να εκφραστεί. Αυτό συνέβη σταδιακά αλλά θα έλεγα ότι ένα καθοριστικό βήμα έγινε περίπου το 1999-2000, με την υιοθέτηση του Βυζαντινού ζωγραφικού κανόνα σε περιοχές των έργων, ή τέλος πάντων μιας δικής μου ερμηνείας του κανόνα αυτού. Το παράξενο, ή αστείο αν θες, είναι ότι αυτό έγινε προκειμένου να εκφράσω ιδέες που είχα μελετώντας εκείνη την εποχή βιβλία περί Ανατολικής πνευματικότητας / φιλοσοφίας και όχι το Χριστιανικό δόγμα, το οποίο ποτέ δεν θεώρησα ενδιαφέρον. Με λίγα λόγια, ασυνείδητα έβαλα στην ζωγραφική μου ένα στοιχείο το οποίο οι καταστασιακοί αποκαλούσαν "μεταστροφή", την χρησιμοποίηση δηλαδή ενός προϋπάρχοντος καλλιτεχνικού κανόνα για να εκφραστούν ιδέες ριζικά διαφορετικές από αυτές για τις οποίες ο κανόνας αυτός είχε εξ’ αρχής αναπτυχθεί.

Χρησιμοποιείς πραγματικό χρυσό στα έργα σου?
Όχι, αλλά ίσως το κάνω μελλοντικά σε κάποια έργα, αν σπουδάσω τις απαραίτητες τεχνικές. Κατέχω τις Βυζαντινές, με ενδιαφέρουν όμως πολύ περισσότερο οι Ιαπωνικές, για τις οποίες όμως είναι δύσκολο να βρω σωστές πληροφορίες.

f3Πλέον είσαι απ’ τους πιο "αθόρυβους" και "σοβαρούς" καλλιτέχνες στους τοίχους της Αθήνας. Αυτό είναι προσωπική σου επιλογή, μια διπλωματική κίνηση ή συμβαίνει απλά λόγω ηλικίας?
Και οι δυο χαρακτηρισμοί κατά τη γνώμη μου είναι προϊόντα ψευδαισθήσεων: το ότι είμαι "αθόρυβος" μάλλον έχει να κάνει με το δυστυχές γεγονός ότι δεν εμφανίζομαι πια τόσο συχνά στο δρόμο (και ναι, η ηλικία είναι σημαντικός παράγων εδώ, εφόσον αυξάνονται ραγδαία οι υποχρεώσεις), το δε "σοβαρός" είναι μεγάλη πλάνη που οφείλεται στο ότι δεν με γνωρίζεις προσωπικά (και η ηλικία, δυστυχώς, δεν έχει καταφέρει να επιφέρει σε αυτόν τον τομέα καμία βελτίωση…)!!!

Πιστεύεις πως έχουν τέλος έργα σαν τα δικά σου, στα οποία μπορείς να προσθέτεις συνεχώς λεπτομέρειες ?
Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ξέρεις είναι μείζον φιλοσοφικό ζήτημα για τους ζωγράφους αυτό του "πότε τελειώνει ένα έργο"…

Η απάντηση όσον αφορά εμένα είναι ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας νιώθω ότι σε συγκεκριμένα στάδια το έργο μπορεί και να "τελειώσει", όπως και αφού αποφασίσω ότι αυτό έγινε, αυτό μπορεί να συνεχίσει μέχρι να ξαναέρθει σε κάποιο τέτοιο στάδιο. Είναι σαν διαδρομή με λεωφορείο: μπορείς να κατέβεις μόνο σε συγκεκριμένες στάσεις, εσύ όμως διαλέγεις πόσο μακριά στη διαδρομή θα πατήσεις το κουμπί. Προσωπικά χρησιμοποιώ το ένστικτό μου για να αποφασίσω.

f4Εσένα που δεν είσαι τόσο παράνομος ή τόσο προκλητικός όσο άλλοι καλλιτέχνες του δρόμου, πώς σε αντιμετωπίζει ο κόσμος? Έχω μια παράξενη εικόνα στο μυαλό μου με μια γιαγιά να σταματάει μπροστά από ένα έργο σου και με ευλάβεια να κάνει το σταυρό της…
Πράγματι έχει συμβεί αυτό; Δεν το γνωρίζω… Εικάζω όμως την παρέσυρε η τεχνοτροπία να το κάνει αυτό παρά η κατανόησή της για το τι ήταν αυτό που έβλεπε… Γενικά πάντως έχω μια εικόνα ότι ο κόσμος αποδέχεται αυτό που κάνω, σε συγκεκριμένες δε περιπτώσεις όπως της ΕΛΑΪΣ, η αποδοχή είναι σχεδόν καθολική. Χαίρομαι γι αυτό, δεν αποτελεί φυσικά γνώμονα για το πώς θα εξελίξω την δουλειά μου, αλλά είναι καλό ο κόσμος να εκτιμά κάτι που, σε τελική ανάλυση, γίνεται γι αυτόν (αυτό όσον αφορά την ζωγραφική σε δημόσιους χώρους εν γένει).

Αυτό που προσπαθώ εγώ από την πλευρά μου να κάνω είναι να μην είμαι ελιτιστής, να κάνω τα έργα μου όσο το δυνατόν πιο απλά στην ανάγνωσή τους ώστε να μπορεί ο καθένας να κάνει τις σκέψεις του πάνω σε αυτά, ακόμη και αρνητικές. Γνωρίζω σε ποιους απευθύνομαι, γνωρίζω το επίπεδο της εικαστικής και γενικότερα καλλιτεχνικής παιδείας στην Ελλάδα, και προσπαθώ να βάλω το λιθαράκι μου, σαν μονάδα, για την βελτίωση του. Φυσικά, άλλα είναι που χρειάζονται να γίνουν πρώτα…

f5Η Καλών Τεχνών σε βοήθησε στο να ολοκληρωθείς ως καλλιτέχνης? Στηρίζει γενικά αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με κάτι όχι και τόσο ακαδημαϊκό?
Με προκαλείς με αυτήν την ερώτηση να βγάλω πολύ χολή αλλά θα κρατηθώ… Η αλήθεια είναι ότι με βοήθησε η σχολή αλλά αυτό συνέβη επειδή σπούδασα με τους δικούς μου όρους και σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε αφ’ ενός η χαοτική της κατάσταση που μου έδωσε την ευκαιρία να κινούμαι όπως ήθελα μέσα σε αυτήν, κάτι που δεν θα ήταν π.χ. δυνατόν σε μια αντίστοιχη του εξωτερικού, αφ’ ετέρου η επιλογή του εργαστηρίου. Η καθηγήτριά μου, Ρένα Παπασπύρου μου έδωσε μεγάλη ηθική υποστήριξη και μάλιστα η εξέλιξη στο τωρινό μου ζωγραφικό ιδίωμα ξεκίνησε σχεδόν αμέσως με την μετεγγραφή μου στο εργαστήριό της.

Υπάρχει επίσης και μια πολύ καλή βιβλιοθήκη, το πρόγραμμα Εrasmus, η ευτυχής συγκυρία να σπουδάζω δίπλα σε καμιά δεκαπενταριά πολύ αξιόλογους συμφοιτητές και εκεί τελειώνουν τα θετικά.

Το αν γενικά η σχολή είναι σε θέση να "στηρίξει" οτιδήποτε… υπήρξα μέλος της Συγκλήτου ως εκπρόσωπος των φοιτητών για πάνω από δύο χρόνια και το ερώτημα μου φαίνεται αστείο. Η σχολή χρειάζεται τεράστιες αλλαγές και πρώτα απ’ όλα στο υψηλόβαθμο διδακτικό προσωπικό και την γραφειοκρατία της. Η νοοτροπία είναι σε λάθος κατεύθυνση, η αντίληψη για τα καλλιτεχνικά πράγματα είναι δεκαετίες πίσω, δεν υπάρχει κανένα ειλικρινές ενδιαφέρον για τους φοιτητές και τέλος πάντων καλύτερα να μην πω περισσότερα…

f6Στη δουλειά σου υπάρχουν εμφανείς οπτικές αναφορές στη μουσική. Σε έχει επηρεάσει και σε πιο εσωτερικό επίπεδο?
Κοίτα, με την ζωγραφική δεν ασχολούνται όλοι αλλά δεν γνωρίζω ούτε έναν άνθρωπο που να μην ακούει και να μην επηρεάζεται από τη μουσική έστω σε συγκεκριμένες ώρες στην καθημερινότητά του… Είναι τέχνη στην οποία σχεδόν απουσιάζει ο Λόγος και εκφράζονται καθαρά αισθήματα / συναισθήματα, με λίγα λόγια χτυπάει κατ’ ευθείαν "κέντρο" για να το θέσω και πιο απλά. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι πνευματικές παραδόσεις του κόσμου την θεωρούν πολύ σημαντική και την χρησιμοποιούν. Η αλήθεια είναι ότι θα μου άρεσε ακριβώς το ίδιο να είμαι μουσικός με το να είμαι ζωγράφος και στο πίσω μέρος του μυαλού μου πάντα υπάρχει η σκέψη να ξεκινήσω μια τέτοια σπουδή σε χαλαρή βάση.

Όσον αφορά συγκεκριμένα στη ζωγραφική μου, οι επιρροές από την μουσική είναι πάμπολλες και σε πολλά επίπεδα-ο τρόπος οργάνωσης της σύνθεσης, η επανάληψη στοιχείων(δεν είναι τυχαίο ότι και στη ζωγραφική χρησιμοποιείται γι αυτά τα πράγματα ο όρος "ρυθμός" με διαφορετική σημασία κάθε φορά), το πώς χρησιμοποιείται το χρώμα(το αντίστοιχο της "μελωδίας"),επίσης εμφανίζεται και στην ίδια την εικονογραφία και πολλές φορές αποτελεί και το κεντρικό θέμα έργων μου. Το πόσο με βοηθά στο επίπεδο των ιδεών νομίζω δε ότι δεν χρειάζεται να το αναφέρω… Υπάρχουν φορές και αυτό θα ενταθεί στο μέλλον, που ένα έργο μου είναι απλώς "οπτικοποίηση" ενός κομματιού ή του τίτλου του και πάει λέγοντας…
f7

 

 

 

 

 

Mini bio

Born 1976, Athens
Lives and works in Athens.

http://www.myspace.com/bizareone

Education
1996 – 2003
Athens School of Fine Arts

Shows

2006
Anathena, DESTE foundation, Athens, curated by Marina Fokidis
What Remains is Future, Patra, curated by Nadja Argyropoulou.
5th & 6th Floor Wall Paintings, special commission for Athena Grand Hotel
Special commission for Athenaeum Intercontinental Collection, Athens

2004
Application, Perth Institute of Contemporary Arts, Perth

2003
Back to Nature 2003, 11th Biennale of Young European and Mediterranean Artist, Athens

2002
Chromopolis, Cultural Olympiad, Varius venues
The Other Half of Heaven, Vavel, 7ο International Comics Festival, Αthens

2001
Meeting of Styles, International Graffiti Festival, Wiesbaden
Never ending Story, Goethe Institute, Athens

Διάβασε επίσης...
LOGOΘΕΡΑΠΕΙΑ από την dezaar/PROTOTYPES
Τα logos αποτελούν σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα όπλα στην επιχειρηματική αρένα. Ένα λογότυπο δεν είναι ένα απλό εμπορικό σήμα. Ένα λογότυπο είναι μια γραφική απεικόνιση που ενεργεί ως σύμβολο ενός εμπορικού σήματος και φέρνει την διάκριση ανάμεσα στην εταιρεία και τον καταναλωτή.  Έτσι η τέχνη του λογότυπου δεν άργησε ...
Συνέχεια...
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Η έκθεση με έργα από τη συλλογή του Ζαχαρία Πορταλάκη παρουσιάζει τέσσερις από τους σημαντικότερους ζωγράφους, που σε μια διαφορετική εποχή για την Ελλάδα, στα χρόνια δηλαδή του Μεσοπολέμου αναζήτησαν το μοντέρνο στην τέχνη τους, ταυτόχρονα όμως θέτουν και το ζήτημα της ελληνικότητας ως διακριτό χαρακτηριστικό(;) στα έργα τους. Οι ...
Συνέχεια...
Baby Keep a light on for me…
Η πρώτη ατομική έκθεση του Δημήτρη Ανδρεάδη άνοιξε την προηγούμενη Πέμπτη στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα.Ο Ανδρεάδης έχει συμμετάσχει σε πολλά ομαδικά πρότζεκτ σε Ελλάδα και εξωτερικό και είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ατομική του έκθεση στην Αθήνα.Ο βασικός σχολιασμός της έκθεσης αυτής γίνεται με σχόλια για την ...
Συνέχεια...
H χρυσή εποχή ξεκινά.sto Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
GOLDEN AGEΟι Καλύτερες Στιγμές της Ολλανδικής Γραφιστικής (1890-1990) Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και η Πρεσβεία του Βασιλείου των Κάτω Χωρών στην Ελλάδα παρουσιάζουν την έκθεση 'Golden Age - Οι Καλύτερες Στιγμές της Ολλανδικής Γραφιστικής (1890-1990)'. Η έκθεση παρουσιάζει πάνω από 200 διακεκριμένα έργα από την ιστορία της Ολλανδικής Γραφιστικής από ...
Συνέχεια...
Ο Φαϊτάκης βομβαρδίζει στην Breeder
Αν και ο γκραφιτικός όρος «bomb» (βομβαρδίζω) σημαίνει κάνω ένα παράνομο γκραφίτι, γρήγορα και κρυφά για να μην με πιάσουν, σε αυτή την περίπτωση αν και το γκραφίτι είναι καθ' όλα νόμιμο, νοιώθεις όντως ότι ο Στέλιος Φαϊτάκης βομβάρδισε τον χώρο της Breeder. Μπαίνοντας στην έκθεση, βλέπουμε όλο τον αριστερό ...
Συνέχεια...
Ρετροσπεκτίβα του Γιάννη Ψυχοπαίδη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Μια πολύ-επίπεδη έκθεση που φανερώνει διαφορετικές πτυχές του καλλιτέχνη Γιάννη Ψυχοπαίδη βλέπουμε στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Ο Ψυχοπαίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Έχει ζήσει στην Γερμανία κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '60 και ήταν ιδρυτικό μέλος της εικαστικής ομάδας «Α» και του περιοδικού «Επιθεώρηση Τέχνης». Επίσης ήταν ιδρυτικό ...
Συνέχεια...
Gallery Trophy στην ΑD Gallery
Εγκαινιάζεται σήμερα, 2 Μαΐου, η έκθεση του Νίκου Παπαδημητρίου στην gallery ΑΔ, με τίτλο "Gallery Trophy". Η έκθεση, όπως υπονοείται και από τον τίτλο, σχολιάζει το ζήτημα του ανταγωνισμού στο χώρο της τέχνης, καθώς και της κυριαρχίας της αγοράς και της διαφήμισης στον καλλιτεχνικό χώρο (με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους Young ...
Συνέχεια...
Οι αγορές αντέχουν; ‘Από την κρίση στη δράση: κινέζικη αγορά τέχνης, συμπεράσματα και προοπτικές’
Φόρουμ Ευρώπης Κίνας«Από την κρίση στη δράση: κινέζικη αγορά τέχνης, συμπεράσματα και προοπτικές»Στις 13 Μαρτίου 2009, στην αποθήκη Γ στο Λιμάνι, έλαβε χώρα ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον forum για τις αγορές τέχνης με ειδική αναφορά στην Κινεζική αγορά τέχνης. Το φόρουμ έγινε στα πλαίσια της εκθεσης Δεσμοί ύλης που φιλοξενείται ...
Συνέχεια...
H GazonRouge παρουσιάζει το δίδυμο Δούκα – Βάθης
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα του One Week Project, το τρίτο κατά σειρά είναι το δίδυμοΑντώνης Βάθης και Αναστασίας Δούκα. Η κοινή αυτή ενότητα δουλειάς που παρουσιάζεται -με τα έργα των δύο καλλιτεχνών να έχουν ανοίξει έναν ευθύ διάλογο μεταξύ τους- ονομάζεται Βουνά και Πορτραίτα. Μια εγκατάσταση της Δούκα, που επιλέγει "ευαίσθητα" ...
Συνέχεια...
Το ωραίο δεν είναι παρά η αρχή του τρομερού!
Η Θεσσαλονίκη αποδεικνύεται μια πολύ προχωρημένη πόλη όσον αφορά τις επιλογές των εικαστικών μουσείων της για εκθέσεις! Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει μια έκθεση που είναι πολύ πρωτότυπη -στο θέμα της- αλλά και με καταπληκτικά έργα! Ο επιμελητής Απόστολος Καλφόπουλος, μετά από έρευνα χρόνων, μάζεψε υλικό για όλα τα ...
Συνέχεια...
Tο Locus Solus ξεκινά από το Λονδίνο
Το Locus Solus είναι ένα διεθνές διαμιντιακό project, στο οποίο εμπλέκονται καλλιτέχνες, μουσικοί, σχεδιαστές, αρχιτέκτονες, χορογράφοι, επιστήμονες και ερευνητές προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες που έχει το κάθε μέσο στο να επενεργεί στις τεχνικές του άλλου. Ορίζεται σαν «performance based installation project» και εμπνέεται από την ομώνυμη προ-σουρεαλιστική νουβέλα του ...
Συνέχεια...
Athens Video Art Festival 07
Ένα διεθνές φεστιβάλ οπτικo-ακουστικών τεχνών αφιερωμένο στον ψηφιακό πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες που διοργανώνεται για τρίτη φορά φέτος στο γνωστό και οικείο μέρος του Γκαζοχωρίου, την Τεχνόπολη, δηλαδή, το παλιό εργοστάσιο του Γκαζίου.Στις 27, 28 και 29 Απριλίου υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, ...
Συνέχεια...
Θοδωρής Μάρκου On The Road
Και ποιος είναι ο Θοδωρής Μάρκου, θα μου πείτε, και γιατί ασχολούμαστε με το δρόμο του ξαφνικά. Λοιπόν, ο Θοδωρής είναι ένας τύπος που κάποτε άκουσε/ είδε τη διαφήμιση της φακαντόρο "φοριέται και (στο δεξί) σαν κόσμημα", δεν πολυκατάλαβε πως μιλούσε για ρολόι γιατί ήταν κάπως μικρός και αποφάσισε να κάνει ...
Συνέχεια...
Γενέθλιον – Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη
Την δεκαετία του 50, ένας πολύ μεγάλος καλλιτέχνης ο Βλάσης Κανιάρης, τάραξε τα νερά της Αθηναϊκής κοινωνίας, παρουσιάζοντας για πρώτης φορά αφαιρετική ζωγραφική στα απαίδευτα τότε μάτια του φιλότεχνου κοινού.Λίγα χρόνια αργότερα, το 1964, ο Κανιάρης, μαζί με τον Νίκο Κεσσανλή και τον Δανιήλ, πήγανε μόνοι τους στην Μπιενάλε της ...
Συνέχεια...
Society (uncovered) @ Lightroom
Ξεχάστε το ισόγειο του Soul στην Ευριπίδου, και υποδεχτείτε το Lightroom, την ολοκαίνουρια γκαλερί των φωτογράφων της πόλης.Εγκαίνια αυτή την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου, με την καταλληλότερη έκθεση για την περίσταση: Οι Σπύρος Στάβερης και Γεράσιμος Δομένικος αποκαλύπτουν με τον φωτογραφικό φακό τους την άλλη πλευρά των "κοσμικών γεγονότων", την άλλη ...
Συνέχεια...
Εγκαίνια σήμερα για την Art Athina 09
Σε προηγούμενο post έχουμε πει λίγα πράγματα για την Art Athina και ήρθε και η ώρα να σας πούμε και άλλα πολλά περισσότερα μιας και σήμερα Πέμπτη είναι τα εγκαίνια. Εκτός από τις 27 ελληνικές γκαλερί που συμμετέχουν, με νέα entries για πρώτη φορά φέτος στον θεσμό, οι οποίες είναι ...
Συνέχεια...
Σε Ενεστώτα Χρόνο
Και τώρα τι;Τι συνέβη μετά την 1η Μπιενάλε της Αθήνας; Το εικαστικό σκηνικό στην Αθήνα δεν άλλαξε όπως θα θέλαμε. Θα μου πείτε ίσως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να δούμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας. Πιθανώς. Όμως τουλάχιστον από άποψη εγχώριας κινήσεως, αυτή η Μπιενάλε δεν κατάφερε να παρακινήσει ...
Συνέχεια...
About the… Shadows by Paolo Colombo
Στα πλαίσια της Art Athina θα έχουμε την τύχη να απολαύσουμε μια έκθεση που αφορά πολύ την ελληνική κουλτούρα, και με τον θάνατο του παππού όλων μας, του Ευγένιου Σπαθάρη, μοιάζει να είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ένα από τα parallel events της διοργάνωσης λοιπόν θα είναι και η έκθεση ...
Συνέχεια...
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης / Διαλέξεις – Σεμινάρια
Με αφορμή τη φιλοξενία του Βραβείου ΔΕΣΤΕ 2009 στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, οργανώνεται μία σειρά 6 διαλέξεων με την εικαστικό Κατερίνα Ζαχαροπούλου, με σκοπό την καλύτερη γνωριμία του θεσμού του βραβείου που προωθεί τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία αλλά και την προσέγγιση μερικών από τις σημαντικότερες εκθέσεις του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. Πρόεδρος ...
Συνέχεια...
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Sarah Lucas
Το κάποτε κακό παιδί της βρετανικής εικαστικής σκηνής, παρέα με τον Damien Hirst και τα άλλα παιδιά, -και σύντροφος του αδικοχαμένου Angus Fairhurst- η Sarah Lucas είναι επισήμως μια μεσήλικη κυρία. Στα εγκαίνια της έκθεσης της στο Μουσείο Κυκλαδικής πριν μερικές εβδομάδες, σε τίποτα δεν θύμιζε τον διάβολο που κάποτε ...
Συνέχεια...
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Η γκαλερί xippas, έχει μια πολύχρονη παρουσία στην Αθηναϊκή σκηνή, που οφείλεται σίγουρα στην έντονη δραστηριότητα του Ρένου Ξύπα ο οποίος διατηρεί και γκαλερί στο Παρίσι. Η γκαλερί μας έχει συνηθίσει σε εκθέσεις με τρανταχτά ονόματα από το καλλιτεχνικό στερέωμα της Ευρώπης, όπως Vic Muniz, Yves Oppenheim, Chuck Close, Martin ...
Συνέχεια...
Ο Κώστας Τσώλης στη γκαλερί Batagianni
Την Τρίτη εγκαινιάζεται στην γκαλερί Batagianni η ατομική έκθεση του ζωγράφου Κώστα Τσώλη. Με αναφορές στην αρχαία μυθολογία αλλά και την καθημερινή εικόνα των ΜΜΕ, ο καλλιτέχνης κατασκευάζει μια επικοινωνία μεταξύ υλικών φυσικών πραγμάτων και εικόνας. Εγκαίνια: 11 Μαρτίου 2008, 20:00 - 23:00 Διάρκεια: 11 Μαρτίου - 19 Απριλίου 2008Batagianni ...
Συνέχεια...
Ruby Osorio @ vamialiΆs
H gallery vamiali's θα παρουσιάσει από τις 7 του Σεπτέμβρη την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα της Ruby Osorio, η οποία ζει και εργάζεται στο Los Angeles, με τίτλο "Upon This Waking Edge". H Οsorio στα έργα της πραγματεύεται ζητήματα ταυτότητας και μεταλλαγής κάνοντας αναφορές και στο ρολο της «λατίνας» ...
Συνέχεια...
Accidental Woman στις Galfayan Galleries
Οι Kalfayan Galleries εγκαινιάζουν το project space της γκαλερί στην οδό Καψάλη 6 στο Κολωνάκι, παρουσιάζοντας μια "μονομαχία" ανάμεσα στην Αικατερίνη Γεγησιάν και τη Δέσποινα Στόκου. Η έκθεση Accidental Woman αναφέρεται στην τυχαία συνάντηση δύο γυναικών, η οποία αποτελεί την αφορμή για τη μεταξύ τους μονομαχία. Οι δύο καλλιτέχνιδες αφηγούνται ...
Συνέχεια...
Art-Athina: 10 Όψεις της Ελληνικής Φωτογραφίας – Σύγχρονες Τάσεις Δημιουργίας
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η ART-ATHINA μια από τις παλαιότερες φουάρ σύγχρονης τέχνης της Ευρώπης θα παρουσιάσει εκτός από καταξιωμένες γκαλερί από τη χώρα μας και απ' όλο τον κόσμο, παράλληλες δράσεις οι οποίες είναι επίσης άξιες σχολιασμού.Αυτή τη φορά μεταξύ των δράσεων που περιλαμβάνονται στις δραστηριότητες της ...
Συνέχεια...
Part Time Punks στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Από τις 2 μέχρι τις 10 Μαρτίου φιλοξενείται στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ η ομαδική έκθεση Part Time Punks. H έκθεση προέκυψε από τον ανοιχτό διαγωνισμό του ιδρύματος που έλaβε χώρα κατά τον Μάιο- Ιούνιο του 2006, οπότε και επιλέχθηκε αρχικά η Anathena και στη συνέχεια δύο ακόμη προτάσεις, η παρούσα και ...
Συνέχεια...
Εισβολή της αστυνομίας, κατάσχεση έργου και συλλήψεις στην Art-Athina…αλλά και κλοπή έργων!
Για άλλη μία φορά, εκεί που νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα από την Ελληνική Αστυνομία και το Ελληνικό Κράτος γενικότερα, το αδιανόητο συνέβη.Το Σάββατο το μεσημέρι, προτελευταία ημέρα της Έκθεσης Art-Athina, ύστερα από ανώνυμη καταγγελία, όργανα της αστυνομίας εισέβαλαν στον χώρο της έκθεσης στην Helexpo, η οποία βεβαίως-βεβαίως τελείται ...
Συνέχεια...
Δυνατά μνημεία! Μην τα χάσεις!
Από τότε που ανέλαβε ο Γ. Λούκος την διεύθυνση του Φεστιβάλ Αθηνών, αναπνεύσαμε έναν νέο αέρα με πιο σύγχρονες και ποικίλες παρουσιάσεις, από ένα Φεστιβάλ που μέχρι πριν λίγα χρόνια είχε πιάσει αράχνες. Το Φεστιβάλ Αθηνών λοιπόν παρουσιάζει στο Μουσείο Μπενάκη από μια έκθεση με τίτλο «Σύγχρονα Μνημεία 1981-2008». Τα ...
Συνέχεια...
Bon Voyage στην K-art
Και να που χωρίς να το καταλάβουμε καλά καλά έφτασε το καλοκαίρι και τα σημάδια που το προδίδουν είναι πολλά όπως και οι σκέψεις μας για καλοκαιρινές αποδράσεις. Εμείς απλά δεν έχουμε παρά να γυρίσουμε σε λίγο τη σελίδα στο ημερολόγιό μας κι αυτό ως μια τυπική διαδικασία!Προς το παρόν ...
Συνέχεια...
Dreyk the Pirate
Αν και τώρα τελευταία η τέχνη του δρόμου, ή καλύτερα η τέχνη στους τοίχους των δρόμων έχει αρχίσει και αποκτά όλο και μεγαλύτερο κοινό, για κάποιους είναι ακόμα κάτι το δυσνόητο, το παράνομο, το πειρατικό. Ανήσυχες ομάδες και άτομα όμως συνεχίζουν να μας προσφέρουν δωρεάν δείγματα της φαντασίας τους σε ...
Συνέχεια...
LOGOΘΕΡΑΠΕΙΑ από την dezaar/PROTOTYPES
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Baby Keep a light on for me…
H χρυσή εποχή ξεκινά.sto Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Ο Φαϊτάκης βομβαρδίζει στην Breeder
Ρετροσπεκτίβα του Γιάννη Ψυχοπαίδη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Gallery Trophy στην ΑD Gallery
Οι αγορές αντέχουν; ‘Από την κρίση στη δράση:
H GazonRouge παρουσιάζει το δίδυμο Δούκα – Βάθης
Το ωραίο δεν είναι παρά η αρχή του
Tο Locus Solus ξεκινά από το Λονδίνο
Athens Video Art Festival 07
Θοδωρής Μάρκου On The Road
Γενέθλιον – Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη
Society (uncovered) @ Lightroom
Εγκαίνια σήμερα για την Art Athina 09
Σε Ενεστώτα Χρόνο
About the… Shadows by Paolo Colombo
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης / Διαλέξεις – Σεμινάρια
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Sarah Lucas
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Ο Κώστας Τσώλης στη γκαλερί Batagianni
Ruby Osorio @ vamialiΆs
Accidental Woman στις Galfayan Galleries
Art-Athina: 10 Όψεις της Ελληνικής Φωτογραφίας – Σύγχρονες
Part Time Punks στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Εισβολή της αστυνομίας, κατάσχεση έργου και συλλήψεις στην
Δυνατά μνημεία! Μην τα χάσεις!
Bon Voyage στην K-art
Dreyk the Pirate