Ο Βασίλης Μπότουλας μιλάει με τον Αθηναίο ζωγράφο Στέλιο Φαϊτάκη (www.myspace.com/bizareone)

 

Μια ερώτηση που με "τρώει" εδώ και καιρό… Πιστεύεις στο Θεό? Και το ρωτάω αυτό γιατί παρ’όλο που η δουλειά σου έχει έναν καθαρά θρησκευτικό χαρακτήρα, πολλές φορές τον χάνει γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη θεματολογία σου και τις άλλες επιρροές σου… Ή καλύτερα, φέρνει ένα γλυκό μπέρδεμα στον θεατή προκαλώντας τον να κοιτάξει με μεγαλύτερη προσοχή τη δουλειά σου. Λοιπόν, πιστεύεις?
Πιστεύω ή τουλάχιστον θέλω να πιστεύω, χωρίς πάντως να είμαι δεμένος με κανένα συγκεκριμένο δόγμα, αφού είμαι εναντίον της οργανωμένης θρησκείας. Από την άλλη, γεγονότα στη ζωή μου, παρατήρηση του Κόσμου, ένα εσωτερικό αίσθημα, ακόμη και λογική επεξεργασία με έχουν οδηγήσει στο να πιστεύω σταθερά στην ύπαρξη ενός Δημιουργού του Σύμπαντος και να ψάχνω να μάθω για Αυτόν/ή/ό, ακολουθώντας το προσωπικό μου αισθητήριο όσον αφορά τελικά το τι θα αποδεχτώ και τι όχι.

Σαν συνέπεια, θεωρώ ότι κάνω θρησκευτική ζωγραφική, ακόμα και όταν ζωγραφίζω πιο "κοσμικά" θέματα (πολιτικά κτλ.),όλα αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα της πνευματικότητας και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι χαρακτήρες μου "πλέουν" σε έναν χρυσό κόσμο.

Θεωρώ την δουλειά μου – με την έννοια του κόπου, της εργασίας που απαιτείται για να γίνει ένα έργο – ένα είδος αφιερώματος. Μαθαίνω περισσότερα προς αυτήν την κατεύθυνση αυτήν την εποχή.

f1Πώς, πότε και γιατί έγινε αυτή η επιλογή αν θέλεις, του να ασχοληθείς με αυτή τη θεματολογία και να την εκφράσεις με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο?
Όπως είπα και παραπάνω, το θρησκευτικό συναίσθημα το είχα μέσα μου ανέκαθεν και απλώς βρήκε το συγκεκριμένο τρόπο να εκφραστεί. Αυτό συνέβη σταδιακά αλλά θα έλεγα ότι ένα καθοριστικό βήμα έγινε περίπου το 1999-2000, με την υιοθέτηση του Βυζαντινού ζωγραφικού κανόνα σε περιοχές των έργων, ή τέλος πάντων μιας δικής μου ερμηνείας του κανόνα αυτού. Το παράξενο, ή αστείο αν θες, είναι ότι αυτό έγινε προκειμένου να εκφράσω ιδέες που είχα μελετώντας εκείνη την εποχή βιβλία περί Ανατολικής πνευματικότητας / φιλοσοφίας και όχι το Χριστιανικό δόγμα, το οποίο ποτέ δεν θεώρησα ενδιαφέρον. Με λίγα λόγια, ασυνείδητα έβαλα στην ζωγραφική μου ένα στοιχείο το οποίο οι καταστασιακοί αποκαλούσαν "μεταστροφή", την χρησιμοποίηση δηλαδή ενός προϋπάρχοντος καλλιτεχνικού κανόνα για να εκφραστούν ιδέες ριζικά διαφορετικές από αυτές για τις οποίες ο κανόνας αυτός είχε εξ’ αρχής αναπτυχθεί.

Χρησιμοποιείς πραγματικό χρυσό στα έργα σου?
Όχι, αλλά ίσως το κάνω μελλοντικά σε κάποια έργα, αν σπουδάσω τις απαραίτητες τεχνικές. Κατέχω τις Βυζαντινές, με ενδιαφέρουν όμως πολύ περισσότερο οι Ιαπωνικές, για τις οποίες όμως είναι δύσκολο να βρω σωστές πληροφορίες.

f3Πλέον είσαι απ’ τους πιο "αθόρυβους" και "σοβαρούς" καλλιτέχνες στους τοίχους της Αθήνας. Αυτό είναι προσωπική σου επιλογή, μια διπλωματική κίνηση ή συμβαίνει απλά λόγω ηλικίας?
Και οι δυο χαρακτηρισμοί κατά τη γνώμη μου είναι προϊόντα ψευδαισθήσεων: το ότι είμαι "αθόρυβος" μάλλον έχει να κάνει με το δυστυχές γεγονός ότι δεν εμφανίζομαι πια τόσο συχνά στο δρόμο (και ναι, η ηλικία είναι σημαντικός παράγων εδώ, εφόσον αυξάνονται ραγδαία οι υποχρεώσεις), το δε "σοβαρός" είναι μεγάλη πλάνη που οφείλεται στο ότι δεν με γνωρίζεις προσωπικά (και η ηλικία, δυστυχώς, δεν έχει καταφέρει να επιφέρει σε αυτόν τον τομέα καμία βελτίωση…)!!!

Πιστεύεις πως έχουν τέλος έργα σαν τα δικά σου, στα οποία μπορείς να προσθέτεις συνεχώς λεπτομέρειες ?
Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ξέρεις είναι μείζον φιλοσοφικό ζήτημα για τους ζωγράφους αυτό του "πότε τελειώνει ένα έργο"…

Η απάντηση όσον αφορά εμένα είναι ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας νιώθω ότι σε συγκεκριμένα στάδια το έργο μπορεί και να "τελειώσει", όπως και αφού αποφασίσω ότι αυτό έγινε, αυτό μπορεί να συνεχίσει μέχρι να ξαναέρθει σε κάποιο τέτοιο στάδιο. Είναι σαν διαδρομή με λεωφορείο: μπορείς να κατέβεις μόνο σε συγκεκριμένες στάσεις, εσύ όμως διαλέγεις πόσο μακριά στη διαδρομή θα πατήσεις το κουμπί. Προσωπικά χρησιμοποιώ το ένστικτό μου για να αποφασίσω.

f4Εσένα που δεν είσαι τόσο παράνομος ή τόσο προκλητικός όσο άλλοι καλλιτέχνες του δρόμου, πώς σε αντιμετωπίζει ο κόσμος? Έχω μια παράξενη εικόνα στο μυαλό μου με μια γιαγιά να σταματάει μπροστά από ένα έργο σου και με ευλάβεια να κάνει το σταυρό της…
Πράγματι έχει συμβεί αυτό; Δεν το γνωρίζω… Εικάζω όμως την παρέσυρε η τεχνοτροπία να το κάνει αυτό παρά η κατανόησή της για το τι ήταν αυτό που έβλεπε… Γενικά πάντως έχω μια εικόνα ότι ο κόσμος αποδέχεται αυτό που κάνω, σε συγκεκριμένες δε περιπτώσεις όπως της ΕΛΑΪΣ, η αποδοχή είναι σχεδόν καθολική. Χαίρομαι γι αυτό, δεν αποτελεί φυσικά γνώμονα για το πώς θα εξελίξω την δουλειά μου, αλλά είναι καλό ο κόσμος να εκτιμά κάτι που, σε τελική ανάλυση, γίνεται γι αυτόν (αυτό όσον αφορά την ζωγραφική σε δημόσιους χώρους εν γένει).

Αυτό που προσπαθώ εγώ από την πλευρά μου να κάνω είναι να μην είμαι ελιτιστής, να κάνω τα έργα μου όσο το δυνατόν πιο απλά στην ανάγνωσή τους ώστε να μπορεί ο καθένας να κάνει τις σκέψεις του πάνω σε αυτά, ακόμη και αρνητικές. Γνωρίζω σε ποιους απευθύνομαι, γνωρίζω το επίπεδο της εικαστικής και γενικότερα καλλιτεχνικής παιδείας στην Ελλάδα, και προσπαθώ να βάλω το λιθαράκι μου, σαν μονάδα, για την βελτίωση του. Φυσικά, άλλα είναι που χρειάζονται να γίνουν πρώτα…

f5Η Καλών Τεχνών σε βοήθησε στο να ολοκληρωθείς ως καλλιτέχνης? Στηρίζει γενικά αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με κάτι όχι και τόσο ακαδημαϊκό?
Με προκαλείς με αυτήν την ερώτηση να βγάλω πολύ χολή αλλά θα κρατηθώ… Η αλήθεια είναι ότι με βοήθησε η σχολή αλλά αυτό συνέβη επειδή σπούδασα με τους δικούς μου όρους και σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε αφ’ ενός η χαοτική της κατάσταση που μου έδωσε την ευκαιρία να κινούμαι όπως ήθελα μέσα σε αυτήν, κάτι που δεν θα ήταν π.χ. δυνατόν σε μια αντίστοιχη του εξωτερικού, αφ’ ετέρου η επιλογή του εργαστηρίου. Η καθηγήτριά μου, Ρένα Παπασπύρου μου έδωσε μεγάλη ηθική υποστήριξη και μάλιστα η εξέλιξη στο τωρινό μου ζωγραφικό ιδίωμα ξεκίνησε σχεδόν αμέσως με την μετεγγραφή μου στο εργαστήριό της.

Υπάρχει επίσης και μια πολύ καλή βιβλιοθήκη, το πρόγραμμα Εrasmus, η ευτυχής συγκυρία να σπουδάζω δίπλα σε καμιά δεκαπενταριά πολύ αξιόλογους συμφοιτητές και εκεί τελειώνουν τα θετικά.

Το αν γενικά η σχολή είναι σε θέση να "στηρίξει" οτιδήποτε… υπήρξα μέλος της Συγκλήτου ως εκπρόσωπος των φοιτητών για πάνω από δύο χρόνια και το ερώτημα μου φαίνεται αστείο. Η σχολή χρειάζεται τεράστιες αλλαγές και πρώτα απ’ όλα στο υψηλόβαθμο διδακτικό προσωπικό και την γραφειοκρατία της. Η νοοτροπία είναι σε λάθος κατεύθυνση, η αντίληψη για τα καλλιτεχνικά πράγματα είναι δεκαετίες πίσω, δεν υπάρχει κανένα ειλικρινές ενδιαφέρον για τους φοιτητές και τέλος πάντων καλύτερα να μην πω περισσότερα…

f6Στη δουλειά σου υπάρχουν εμφανείς οπτικές αναφορές στη μουσική. Σε έχει επηρεάσει και σε πιο εσωτερικό επίπεδο?
Κοίτα, με την ζωγραφική δεν ασχολούνται όλοι αλλά δεν γνωρίζω ούτε έναν άνθρωπο που να μην ακούει και να μην επηρεάζεται από τη μουσική έστω σε συγκεκριμένες ώρες στην καθημερινότητά του… Είναι τέχνη στην οποία σχεδόν απουσιάζει ο Λόγος και εκφράζονται καθαρά αισθήματα / συναισθήματα, με λίγα λόγια χτυπάει κατ’ ευθείαν "κέντρο" για να το θέσω και πιο απλά. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι πνευματικές παραδόσεις του κόσμου την θεωρούν πολύ σημαντική και την χρησιμοποιούν. Η αλήθεια είναι ότι θα μου άρεσε ακριβώς το ίδιο να είμαι μουσικός με το να είμαι ζωγράφος και στο πίσω μέρος του μυαλού μου πάντα υπάρχει η σκέψη να ξεκινήσω μια τέτοια σπουδή σε χαλαρή βάση.

Όσον αφορά συγκεκριμένα στη ζωγραφική μου, οι επιρροές από την μουσική είναι πάμπολλες και σε πολλά επίπεδα-ο τρόπος οργάνωσης της σύνθεσης, η επανάληψη στοιχείων(δεν είναι τυχαίο ότι και στη ζωγραφική χρησιμοποιείται γι αυτά τα πράγματα ο όρος "ρυθμός" με διαφορετική σημασία κάθε φορά), το πώς χρησιμοποιείται το χρώμα(το αντίστοιχο της "μελωδίας"),επίσης εμφανίζεται και στην ίδια την εικονογραφία και πολλές φορές αποτελεί και το κεντρικό θέμα έργων μου. Το πόσο με βοηθά στο επίπεδο των ιδεών νομίζω δε ότι δεν χρειάζεται να το αναφέρω… Υπάρχουν φορές και αυτό θα ενταθεί στο μέλλον, που ένα έργο μου είναι απλώς "οπτικοποίηση" ενός κομματιού ή του τίτλου του και πάει λέγοντας…
f7

 

 

 

 

 

Mini bio

Born 1976, Athens
Lives and works in Athens.

http://www.myspace.com/bizareone

Education
1996 – 2003
Athens School of Fine Arts

Shows

2006
Anathena, DESTE foundation, Athens, curated by Marina Fokidis
What Remains is Future, Patra, curated by Nadja Argyropoulou.
5th & 6th Floor Wall Paintings, special commission for Athena Grand Hotel
Special commission for Athenaeum Intercontinental Collection, Athens

2004
Application, Perth Institute of Contemporary Arts, Perth

2003
Back to Nature 2003, 11th Biennale of Young European and Mediterranean Artist, Athens

2002
Chromopolis, Cultural Olympiad, Varius venues
The Other Half of Heaven, Vavel, 7ο International Comics Festival, Αthens

2001
Meeting of Styles, International Graffiti Festival, Wiesbaden
Never ending Story, Goethe Institute, Athens

Διάβασε επίσης...
Fractured Figure – Έργα από τη συλλογή του Δάκη Ιωάννου
Για όσους από σας δεν έχουν δει ακόμα αυτή την έκθεση, έχετε ως τις 31 Ιουλίου για να πάτε στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ. Το Fractured Figure είναι μια ομαδική σε επιμέλεια του πολυμήχανου γκαλερίστα-επιμελητή Jeffrey Deitch και σύμβουλο επιμέλειας τον Massimiliano Gioni (ενός εκ των 3 επιμελητών της Μπιενάλε του Βερολίνου ...
Συνέχεια...
Το ΕΜΣΤ για τις γυναίκες
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, οργανώνει ένα αφιέρωμα με τίτλο Wonder Women με επιλογές έργων από τη συλλογή του ΕΜΣΤ. Στο αφιέρωμα, που παρουσιάζεται στο Project Room, περιλαμβάνονται δέκα βίντεο γυναικών καλλιτεχνών που διερευνούν και σχολιάζουν κριτικά, γυναικείες ταυτότητες. Στα έργα αυτά μπορούμε ...
Συνέχεια...
Γιώργος Χουλιάρας: Ανολοκλήρωτα Έργα
Είναι στη φύση της τέχνης της γλυπτικής να μένει κάποιες φορές ένα έργο στο στάδιο της μελέτης και αυτό παρά τη θέληση του δημιουργού του όταν πρόκειται για ανάθεση από ιδιωτική πρωτοβουλία ή συμμετοχή σε κρατικό διαγωνισμό. Στην περίπτωση όμως του καλλιτέχνη Γιώργου Χουλιάρα τα Ανολοκλήρωτα Έργα του απέκτησαν μια ...
Συνέχεια...
Γενέθλιον – Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη
Την δεκαετία του 50, ένας πολύ μεγάλος καλλιτέχνης ο Βλάσης Κανιάρης, τάραξε τα νερά της Αθηναϊκής κοινωνίας, παρουσιάζοντας για πρώτης φορά αφαιρετική ζωγραφική στα απαίδευτα τότε μάτια του φιλότεχνου κοινού.Λίγα χρόνια αργότερα, το 1964, ο Κανιάρης, μαζί με τον Νίκο Κεσσανλή και τον Δανιήλ, πήγανε μόνοι τους στην Μπιενάλε της ...
Συνέχεια...
Είκοσι Χρόνια Φωτογραφικός Κύκλος
1988-2008 Ομαδική επετειακή έκθεση φωτογραφίας για τα είκοσι χρόνια από την ίδρυση τού Φωτογραφικού Κύκλου 75 φωτογράφοι και 700 φωτογραφίες σε 20 οθόνες Ο «Φωτογραφικός Κύκλος», το σωματείο που ίδρυσε ο Πλάτων Ριβέλλης με μερικούς μαθητές του το 1988, έκλεισε είκοσι χρόνια ζωής. Την επέτειό του την εορτάζει με μια ...
Συνέχεια...
Το ωραίο δεν είναι παρά η αρχή του τρομερού!
Η Θεσσαλονίκη αποδεικνύεται μια πολύ προχωρημένη πόλη όσον αφορά τις επιλογές των εικαστικών μουσείων της για εκθέσεις! Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει μια έκθεση που είναι πολύ πρωτότυπη -στο θέμα της- αλλά και με καταπληκτικά έργα! Ο επιμελητής Απόστολος Καλφόπουλος, μετά από έρευνα χρόνων, μάζεψε υλικό για όλα τα ...
Συνέχεια...
Έκθεση του Νίκου Τρανού στην ΑΔ gallery
Συνεχίζεται μέχρι τις 24/2 στην gallery A.Δ. (Παλλάδος 13, Ψυρρή) η έκθεση του Νίκου Τρανού «Crimen Majestatis» (=ένας μικρός βασιλοκτόνος). Μέσα από εικόνες-πορτρέτα, εγκαταστάσεις και video πραγματεύεται το ζήτημα του εγκλεισμού, καθώς και της σχετικότητας του χρόνου στη φυλακή με αναφορές και στο κλασικό έργο του Michel Foucault «Επιτήρηση και ...
Συνέχεια...
H Terra της Νάντιας Καλάρα
"Terra sine sanguis" ο τίτλος της νέας έκθεσης της Νάντιας Καλάρα που εγκαινιάζεται στην γκαλερί CheapArt την Τρίτη 14 Οκτώβρη. Η έκθεση αποτελείται από 6 φωτογραφίες και μια εγκατάσταση τριών προβολών, 3D max animation. Η έκθεση γίνεται σε συνεργασία με το Athens Photo Festival, και είναι σε επιμέλεια Χριστιάνας Γαλανοπούλου.Ο ...
Συνέχεια...
Art Athina: Και τώρα τα booths κλείσανε…
Τελείωσε και φέτος το μεγάλο εικαστικό γεγονός της χρονιάς που μετράει περίπου 15 χρόνια ζωής. Δυστυχώς, κάθε πέρσι και καλύτερα από ότι φάνηκε... Αν και η διοργάνωση ήταν αυτή την φορά μεγαλύτερη, αν και η συνεργασία γκαλερί-διοργανωτών υπήρξε πιο ώριμη, ακούστηκε το παράπονο για το λιγοστό budget το οποίο πολλοί ...
Συνέχεια...
Έκθεση Φωτογραφίας Vertigo #428 στο Χοροστάσιο Residence
Με τον τίτλο "Vertigo #428" και με υπότιτλο "a balance disorder" το Χοροστάσιον Arts παρουσιάζει από την ερχόμενη Πέμπτη 8 Νοεμβρίου και για ένα μήνα, μία πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση φωτογραφίας από πολλούς νέους και καταξιωμένους καλλιτέχνες του χώρου.Ανάμεσά τους και "ο δικός μας" Βαγγέλης Πατσιαλός και οι φίλοι Mike Gandy ...
Συνέχεια...
Ρεβέκκα Καμχή
Αν μπορούσαμε να καθορίσουμε την στιγμή που κάτι άλλαξε στο πως αντιλαμβάνονται οι Αθηναίοι την λέξη "γκαλερί", θα λέγαμε ότι ήταν περίπου στα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν άνοιξε η γκαλερί της Ρεβέκκας Καμχή. Από τις πρώτες εκθέσεις που φιλοξένησε ήταν η ατομική της φωτογράφου Nan Goldin το 1995. ...
Συνέχεια...
Χριστουγεννιάτικο Bazaar στο Kinky Kong
Στο εορταστικό (και καταναλωτικό) κλίμα των Χριστουγέννων και το Kinky Kong (Αβραμιώτου 6-8) το οποίο διοργανώνει έκθεση/bazaar από σήμερα Παρασκευή έως και την Κυριακή, σε επιμέλεια της Ξανθίππης Χατζημανωλάκη (Tell Mama).Ιδιαίτερα, εκκεντρικά και μη, εντελώς πρωτότυπα και πάνω από όλα μοναδικά και χειροποίητα κοσμήματα, t-shirts και πολλά ακόμα αντικείμενα και ...
Συνέχεια...
Νέο αλφάβητο από τον Dirk Bell
Με το πιo πρωτότυπο και καυστικό σχόλιο για την τρέλα της καθημερινής τριβής μέσα από το αλφάβητο διπλής ανάγνωσης που δημιούργησε, ο Dirk Bell επισκέπτεται την χώρα μας με μια έκθεση που αφορά λέξεις, κωδικούς πρόσβασης (pass-words), νέες αλφάβητους, assemblages, τρόπους σύνθεσης, δομές, σλόγκαν, φραστικά στοιχεία και που οδηγούν προς ...
Συνέχεια...
Γκαλερί Vamiali’s
H γκαλερί άνοιξε τον Ιανουάριο του 2004 στο Μεταξουργείο, η πρώτη από αρκετές ακόμα που θα ακολουθούσαν στην περιοχή. Τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από αυτήν η Σοφία και η Δήμητρα Βάμιαλη, αδερφές και συνεργάτιδες. Μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια, έχουν παρουσιάσει πολύ ενδιαφέρουσες εκθέσεις, και κυρίως μας έχουν ...
Συνέχεια...
Εκθέσεις, security και πολύ Ελλάδα
Ενδιαφέρουσα είναι η ομαδική έκθεση «Μετρόπολις. Εικαστικές προσεγγίσεις στον κινηματογράφο» που παρουσιάζεται στην πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων εως το τέλος του Σεπτέμβρη. Απόφοιτοι της σχολής Καλών Τεχνών εμπνέονται από το κλασικό έργο του μεγάλου Fritz Lang και όντας προσωπικά μεγάλη θαυμάστρια των έργων του (ακόμα περισσότερο του Μ η αλήθεια ...
Συνέχεια...
Αστικά Τοπία Φωτός στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Καθώς περπατάς στο μικρό πεζόδρομο της οδού Πιττάκη που βρίσκεται πλησίον του σταθμού Μοναστηράκι, βλέπεις να εκτυλίσσεται  ένα είδος «αστικής αναγέννησης» εδώ και καιρό, αποτέλεσμα του εικαστικού φωτισμού της δημιουργικής ομάδας  Beforelight. Αυτή τη φορά η ομολογουμένως δραστήρια ομάδα η οποία έχει καταφέρει να κάνει γενικά αισθητή την παρουσία της σε ...
Συνέχεια...
Το σύμπαν της Ρώσικης Πρωτοπορίας στο Ίδρυμα Ευγενίδου
Μια ιδιαίτερα σημαντική έκθεση εγκαινιάζεται σήμερα στο Ίδρυμα Ευγενίδου στο Π. Φάληρο, η οποία μάλιστα είναι και με δωρεάν είσοδο για το κοινο. Γιατί καλή και η έκθεση του Robert Mapplethorpe στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και η Μπιενάλε της Αθήνας στη Διπλάρειο της πλατείας Θεάτρου, αλλά τα 8 και ...
Συνέχεια...
Εικαστική Ανασκόπηση 2008
Ξεκινάμε καταρχήν με την ελπίδα και την ευχή για το νέο έτος να ισχύσει το "κάθε πέρσι και χειρότερα". Ενώ το 2007 μπήκε αρκετά δυναμικά, με κάποιες εξαιρετικές εκθέσεις το 08 αφήνει μια μάλλον άνοστη γεύση...Καταρχήν όμως το 2008 μπήκε με μια ανακούφιση εφόσον και περάσαμε τον σκόπελο της πρώτης ...
Συνέχεια...
O Espeekay aka Νίκος Μπαρπάκης στην πρώτη του έκθεση στη Cafeina
O Espeekay γνωστός περισσότερο για τις μουσικές εφαρμογές του, παρουσιάζει στα πλαίσια του project Plenty την πρώτη του έκθεση με την φωτογραφική του δουλειά με τίτλο '18 Square Crosstown Captions and a Man in the Corner Blowing his Horn'. Το ιδιαίτερο σε αυτές τις φωτογραφίες είναι το μέσο. Χρησιμοποιεί μια ...
Συνέχεια...
The Breeder auction for Athens Gay Pride
Μετά από την πρώτη επιτυχημένη απόπειρα η γκαλερί The Breeder συνεχίζει για 2η χρονιά με την φιλανθρωπική της έκθεση στον χωρο Playroom της γκαλερί "Artists for Athens Pride II". Η έκθεση των έργων που θα δημοπρατηθούν ξεκινάει σήμερα και θα τελειώσει με την δημοπρασία το Σάββατο 6 Φλεβάρη.Για αυτoύς που ...
Συνέχεια...
Art for Athens Pride
Το Σάββατο εγκαινιάστηκε η έκθεση - δημοπρασία έργων τέχνης που φιλοξένησε η γκαλερί The Breeder, σε ένδειξη υποστήριξης στο φεστιβάλ Athens Pride που θα γίνει στις 13 Ιουνίου 2009.Δεκαπέντε καλλιτέχνες δώρισαν τα έργα τους για αυτόν τον σκοπό και την επιμέλεια της έκθεσης είχε η Andrea Gilbert. H έκθεση θα ...
Συνέχεια...
Λήδα Παπακωσταντίνου @ a.antonopoulou art
Μια μεγάλη ελληνίδα κυρία της performance που τελευταία της performance είδαμε στο φεστιβάλ OPA (On Performance Art) στο BIOS πέρσι, άνοιξε αυτή την εβδομάδα την ατομική της έκθεση στην γκαλερί Αντωνοπούλου.Η Παπακωσταντίνου στιγμάτισε της δεκαετία του '80 με έργα που σχολίαζαν πολύ πετυχημένα κοινωνικά ζητήματα της εποχής και κυρίως την ...
Συνέχεια...
About…’The state of things’
Σιγά-σιγά ξεκινάει να αναδιοργανώνεται η εικαστική επικαιρότητα μετά τις διακοπές του Πάσχα.Τον τελευταίο καιρό νοιώθουμε ότι η Αθήνα είναι λίγο μουντή εικαστικά, ίσως γιατί πιθανώς να είχαμε ελπίδα για περισσότερα events, ομαδικές εκθέσεις και καινούργιες ιδέες γενικότερα, ίσως μετά τον Σεπτέμβριο της 1ης Μπιενάλε. Όμως, τα πράγματα φαίνονται αισιόδοξα τον ...
Συνέχεια...
Διπλή αρχή με νέες εκθέσεις επιτέλους!
Οι γκαλερί ξεκινούν σιγά-σιγά το πρόγραμμα τους για τη νέα σεζόν και πρώτη κάνει την αρχή η Ash in Art με τον καλλιτέχνη Lulzim Murtaj, που εκθέτει για πρώτη φορά στην χώρα μας. Είναι ένας από τους σημαντικούς καλλιτέχνες της Αλβανίας με εκθέσεις σε όλη την Ευρώπη. Εκτός της φήμης ...
Συνέχεια...
Τέχνη στο Ωδείο…αλλά όχι ακουστική!!
Μόλις λάβαμε το δελτίο τύπου του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης κοινώς ΕΜΣΤ, το οποίο βρίσκεται στα τελικά στάδια της μετακόμισης του στο Ωδείο Αθηνών, όπως είχαμε προαναφέρει σε παλαιότερο κείμενο.Είναι ένα πάρα πολύ καλό βήμα γιατί οι περιοδικές εκθέσεις στους χώρους του Μεγάρου Μουσικής, ήταν λίγο εκτός του ύφους του ...
Συνέχεια...
Design Walk_interview με τον Διονύση Λιβάνη του design shop
Όλοι μας έχουμε κάποια σχέση με το design. Το ντύσιμό μας, το νέας τεχνολογίας κινητό μας τηλέφωνο, το σπίτι στο οποίο ζούμε είναι μερικά μόνο από τα άπειρα παραδείγματα σχεδιασμού τα οποία καλούμαστε να δεχτούμε ή να απορρίψουμε στην καθημερινότητά μας σύμφωνα με τις εμπειρίες μας, τα αισθητικά μας ...
Συνέχεια...
To blog του E.M.Σ.Τ. – Προβολές στην Ελευσίνα
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με αφορμή την έναρξη της ανακατασκευής του κτιρίου στο Φιξ εγκαινίασε το σχετικό ιστολόγιο, το οποίο πραγματεύεται ζητήματα σχετικά με την πορεία της ανακατασκευής, αλλά και θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος, όπως αναφορές στη «Μαγική Πόλη» του Κούνδουρου και στο γενικότερο ρόλο των μουσείων σήμερα. Ξεχωρίζουν τα ...
Συνέχεια...
Art Athina: Ready Steady…Buy!!!! Part Deux!
Αύριο και για όλο το Σ/Κ θα μπορείτε να πάτε στην Art Athina να θαυμάσετε - και γιατί όχι να αγοράσετε - έργα καλλιτεχνών από πολλές και καλές ελληνικές γκαλερί αλλά και πολλές ξένες. Η φετινή διοργάνωση υπόσχεται ακόμη περισσότερη ποικιλία από την περσινή. Η φουάρ χωρίζεται σε τέσσερα βασικά ...
Συνέχεια...
Νίκος Αρβανίτης, Re-locating The Thrills *!!!
Εδώ και λίγο καιρό έχει ξεκινήσει η ατομική έκθεση του Νίκου Αρβανίτη στην γκαλερί a.antonopoulou art στου Ψυρρή. Ο Αρβανίτης μετά από μια πολύ καλή πορεία στο εικαστικό στερέωμα της Αθήνας, μας άφησε για την Γερμανία όπου ζει και εργάζεται.Η πλατφόρμα πάνω στην οποία εξελίσσει τις ιδέες του, είναι αυτή ...
Συνέχεια...
Το Lightroom Projects παρουσιάζει την έκθεση ‘Nocturno’ του Σπύρου Στάβερη στη Θεσσαλονίκη
Tο LIGHTROOM, σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Πινακοθήκη, στο πλαίσιο της Photobiennale / 21ης Διεθνής Φωτoγραφικής Συνάντησης, παρουσιάζει την έκθεση του φωτογράφου Σπύρου Στάβερη με τίτλο «Nocturno» στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης (Γρ. Λαμπράκη & Κλεάνθους) ...
Συνέχεια...
Fractured Figure – Έργα από τη συλλογή του
Το ΕΜΣΤ για τις γυναίκες
Γιώργος Χουλιάρας: Ανολοκλήρωτα Έργα
Γενέθλιον – Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη
Είκοσι Χρόνια Φωτογραφικός Κύκλος
Το ωραίο δεν είναι παρά η αρχή του
Έκθεση του Νίκου Τρανού στην ΑΔ gallery
H Terra της Νάντιας Καλάρα
Art Athina: Και τώρα τα booths κλείσανε…
Έκθεση Φωτογραφίας Vertigo #428 στο Χοροστάσιο Residence
Ρεβέκκα Καμχή
Χριστουγεννιάτικο Bazaar στο Kinky Kong
Νέο αλφάβητο από τον Dirk Bell
Γκαλερί Vamiali’s
Εκθέσεις, security και πολύ Ελλάδα
Αστικά Τοπία Φωτός στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Το σύμπαν της Ρώσικης Πρωτοπορίας στο Ίδρυμα Ευγενίδου
Εικαστική Ανασκόπηση 2008
O Espeekay aka Νίκος Μπαρπάκης στην πρώτη του
The Breeder auction for Athens Gay Pride
Art for Athens Pride
Λήδα Παπακωσταντίνου @ a.antonopoulou art
About…’The state of things’
Διπλή αρχή με νέες εκθέσεις επιτέλους!
Τέχνη στο Ωδείο…αλλά όχι ακουστική!!
Design Walk_interview με τον Διονύση Λιβάνη του design
To blog του E.M.Σ.Τ. – Προβολές στην Ελευσίνα
Art Athina: Ready Steady…Buy!!!! Part Deux!
Νίκος Αρβανίτης, Re-locating The Thrills *!!!
Το Lightroom Projects παρουσιάζει την έκθεση ‘Nocturno’ του