Αθάνατη (αρχαία) ελληνική οικογένεια. Η Μαμά, παρτόλα, ντίβα και κακίστρω, η Θεία ΠΙΟ παρτόλα, ΠΙΟ ντίβα, ΠΙΟ πιο δεν έχει, οι Κόρες ή αγάμητες ή γαμημένες, ο Γιος πέρα βρέχει, ο Πατέρας βρέχει φωτιά στη στράτα του και στα στρατά του, όλοι μαζί singing in the rain, και μές σ’αυτη τη βάρκα είναι μοναχή και η Ερωμένη του μπαμπά που έρχεται για να δέσει το έπος.

Πιο πολύ Addams παρά Atreides Family, οι καβαλιέροι της Σπείρας φοράνε τα κυριλέ τους σμόκιν και αναλαμβάνουν τους ρόλους ενός άλλου θεατρικού θιάσου που προβάρει το κλασσικό χιτάκι σε κάτι πιο ποπ και βαριετέ, συχνά πυκνά ξεφεύγοντας στα δικά τους υπέροχα κωμικά tangents και δίνοντας την νοστιμάδα της κλασσικής τους συνταγής στα γεγονότα του πρώτου μέρους της Ορέστειας. Ίσως ο Αισχύλος να μην το οραματιζόταν ακριβώς τόσο “Λάμψη” το εργάκι του όπως το διασκευάζουν εδώ μουσικοχορευτικά ο Άκης Δήμου με την Αθανασία Καραγιαννοπούλου και τον Σταμάτη Κραουνάκη, αλλά σίγουρα θα έκλαιγε κι αυτός από τα γέλια στην θέα των μοντέρνων περιπετειών του Αγαμέμνονα, της Κλυταιμήστρας, του Ορέστη και των λοιπών τέκνων.

Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή, αν και τόσο “ποιητικά πειραγμένη” εδώ που δεν τρέχει λόγος να αγχώνεστε και να μην την θυμάστε: ο βασιλιάς Αγαμέμνων έχει εγκαταλείψει την οικογενειακή στέγη για πόλεμους και κρεβάτια ξένα στας Τροίας, η Κλυταιμνύστρα όμως δεν είναι καμιά Πηνελόπηπαρθενόπη να περιμένει καρτερικά και να πλέκει-ξεπλέκει τη φανέλα του στρατιώτη. Περνάει τα χρόνια (που όμως δεν περνούν από πάνω της, μόνη της βάφει τις ρυτίδες, από άποψη) να κυλιέται στη λάσπη με τον εξάδελφο Αίγισθο (βλ. τον Γεωργούλη της περιόδου) και να σκαρώνει το φόνο του ξενιτεμένου με το άλλο το τσόλι-πάει-το-βασίλειο, την αδελφή της την καράβια-σέρνει-άρα  Ελένη.

Δηλαδή, ο Θανάσης Καραθανάσης, τόσο άντρας (και τόσο βλάχος/γάβρος σαν ρόλος) που τραγουδά και την άρια ζεϊμπέκικο και τόσο επικός που μιλάει με την δική του ηχώ, ο Χρήστος Μουστάκας μεταμορφωμένος (εντυπωσιακά με όλη του την αύρα) αρχικά σε ταπεινό πλην τίμιο κερατσινιώτη θέσπιο που με τη σειρά του ελευθερώνει όλο το εσωτερικό μεγαλείο και αυτή τη βασιλική γκάβλα και το δέος βρε παιδί μου που σημαίνει Κλυταιμνύστρα, και ο Jerome Kaluta στην πιο αναπάντεχη και φαρσική Μπλακ-ιζ-Μπγιούτιφουλ Ελένη (άρπαξε λίγο στο γκρίλ μετά την τελευταία παρ-τούρ από Αφρική), με ένα τόσο στρέητ γυναικείο παίξιμο και αναδεικνύοντας κλασάτα τα πιο ευτελή κωμικά τρικ.

Kαι όταν πια γυρίζει ο Βασιλιάς (το’χουμε ως εδώ;) σέρνοντας ξοπίσω λάφυρο την λαθραία μαιτρέσσα, μάντισσα-ταρό-φλυτζάνι-υδρία, Κασσάνδρα, η θα’θελε Χήρα βάζει μπρος το σχέδιο ενώ η κοράκλα της και άλλη οχιά (μα που έμοιασε αυτό το παιδί) κουρελού γεροντοκόρη και την-λες-και-ανοργασμικιά Ηλέκτρα παρακινεί τον λίγο βλαμμένο, λίγο μπαμπάκια, λίγο μην-το-πούμε-Νίκο-Κουρή, αδελφό της Ορέστη να μητροκτονίσει μπας και δουν καμια αιωνία μέρα και αυτοί σαν οικογένεια. Και μαζί και η αδικόθυσιασμένη Ιφιγένεια, για τους φίλους και το κοινό Φιφή που τους παραστράτισε λίγο προς Τότο-Αγαπάει-Σελήνη σουρεαλιστικά μονοπάτια, το σπασικλάκι τσουτσού ξάδελφος-κολλητός-κόρη-δεν-κατάλαβα Πυλάδης, και ο ίδιος ο χρηματισμένος και αγανακτισμένος δημιουργικά ποιητής Αισχύλος που συνήθιζε από τότε να κάνει μια ξεπέτα γκεστ εμφάνιση στα μεγάλα σουξέ, καταπατούν, φτύνουν και κάνουν νια νια νια στις θεατρικές συμβάσεις. Υπέροχα.

Όλα αυτά φυσικά και τραγουδιστά, στο πιο φρέσκο και σύγχρονο ορίτζιναλ ελληνικό μιούζικαλ που έχουμε δει, με τις (εγγύηση πια) ταλαντούχες και δουλεμένες  φωνές όλων των αγοριών, σε ολοκαίνουρια-του-κουτιού τραγούδια του Σταμάτη, με την γνώριμη σπιρτάδα, την περίτεχνη γλώσσα και την ανεπιτήδευτη λαϊκότητα, τα έξυπνα κωμικά γυρίσματα, τις Χορικές-τύπου πορδοπαρεμβάσεις, αυτό το απαράμιλλα οικογενειακό θέμα και την τσαχπινοκατινιά που έβγαζε πάντα τόσο ιδιαίτερα επιτυχημένα η Σπείρα Σπείρα.

Αυτή ακριβώς η ισοπεδωτική έντεχνη κιτσερέλα και το κέφι του νεοέλληνα παντρεύεται εδώ με το δέος και το υπέρογκο δράμα-κουϊνιστικό των αρχαίων. Αποτέλεσμα; Αντί για ευτελισμό, μια αποκάλυψη και κατανόηση των χαρακτήρων που έδρασαν τόσες χιλιετίες πριν, σαν σύγχρονοι, άμεσοι και ίδια-σκατά-με-μας. Τα δάκρυα της Κασσάνδρας στον μονόλογο της είναι αληθινά, είναι άμεσα, σε συνεπαίρνουν, και ας είναι (όχι, επειδή ακριβώς είναι) ένας κοτσιδάτος Γιώργος Στιβανάκης με την εκφραστικότητα των ματιών του και της κίνησης του, παγιδευμένος σε μια ερμηνεία στοίχειωμα και επίκληση. Ή το περίφημο Τανγκό του συζυγικού ζεύγους, το ρεσιτάλ αυτό του Καραθανάση με τον Μουστάκα, το πιο ζωντανό και με ουσία μπέρδεμα ποδιών και χεριών και χημείας που έχει τσακίσει ποτέ σανίδι.

Γκουλτούρα σμόκιν και απο πάνω πολύχρωμες περούκες και μπέρτες-τραίνα ατελείωτα και φούστες από τούλι, σχόλιο για την σοβαροφάνεια που έχει φάει τόσα χρόνια το Εθνικό, για να βγει αυτό που ΑΑΑβάδιστα πετυχαίνεται εδώ με καλή παρέα και κρασάκι κέρασμα στην είσοδο, αυτό είναι η Oresteia (προφ. Ω-ρε-στάη-α) και δεν χορταίνεις να το ξαναβλέπεις. Και στην τελική, τι, επειδή ήταν φιλόφονες και δολοπλόκες αυτές οι αρχαίες και δεν είχανε και κανά άρλεκιν, Τατιάννα ή μια Nova έστω να ξαλαγράρουν που τις κεράτωναν οι στρατηλάτες οπότε κάθονταν και αλληλοσφάζονταν ανηλεώς ολημερίς και ολονυχτίς, δεν μπορούμε εμείς σήμερα να το διασκεδάσουμε λίγο το θεματάκι; Σιγά τα αίματα δηλαδίς, μανδάμ.

 

 

 

Συντελεστές:
Συγγραφέας : Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία : Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Μουσική σύνθεση-τραγούδια : Σταμάτης Κραουνάκης
Χορογραφία : Φωκάς Ευαγγελινός
Σκηνικό : Μανόλης Παντελιδάκης
Φωτισμοί : Λευτέρης Παυλόπουλος
Ήχος : Δημήτρης Μουρλάς
Χειριστής φωτισμών : Απόστολος Στράντζαλης
Φωτογραφίες : Μaxime Gynselinck
Artwork : Φώτης Πεχλιβανίδης
Διεύθυνση παραγωγής : Ελένη Συροπούλου- Γιούλα Αναγνωστοπούλου
Υπεύθυνη προβολής : Δέσποινα Κραουνάκη

Παίζουν και Τραγουδούν: Χρήστος Γεροντίδης, Μπάμπης Γούσιας, Jerome Kaluta, Σάκης Καραθανάσης, Δημήτρης Μάριζας, Χρήστος Μουστάκας, Δημήτρης Μπογδάνος, Κώστας Μπουγιώτης, Γιώργος Στιβανάκης
Μουσική διεύθυνση-Πιάνο : Άρης Βλάχος

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Παρασκευή, Σάββατο 21.30
Κυριακή 20.30

Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος 20 ευρώ, Φοιτητικό 15 ευρώ
Εισιτήριο για τους κατόχους κάρτας ανεργίας 5 ευρώ
Για κρατήσεις πάνω από 20 άτομα 15 ευρώ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ «ΑΘΗΝΑΪΣ»
Καστοριάς 34-36, Βοτανικός
Τηλ: 210 3480080
www.athinais.com.gr

9


 

 

 

9



Διάβασε επίσης...
Αριστοφάνους 11
Έλα μωρή αγανάκτηση, πιάσε νότα και ξεκίνα! ΠΑΜΕ κοπέλες! Ο Σταμάτης Κραουνάκης κάνει reboot στην Σπείρα-Σπείρα στο Αίθριο του Ελληνικού Κόσμου με παλιούς αγαπημένους συνεργάτες, σταθερές λατρείες, νέες ταλαντούχες προσθήκες και εκπλήξεις μεγαθήρια, ένα σύγχρονο μπουλούκι των 20 + 5 + ... "εξαιρετικών νέων άνεργων καλλιτεχνών" και live μουσικών. μαζί στήνουν μια παράσταση πρόταση-αντίδοτο στην κρίση, ...
Συνέχεια...
Αριστοφάνους 11