Θα ξεκινήσω αυτό το review με μια προσωπική αποκάλυψη. Δεν μου αρέσει ιδιαίτερα το BONE. Μη με παρεξηγείτε, εκτιμώ αφάνταστα τις ικανότητες του Jeff Smith ως cartoonist και αναγνωρίζω την αξία του έργου του, αναλογιζόμενος πόσο δύσκολο ήταν να "επιβληθεί" σε μια αγορά γεμάτη μονότονα υπερηρωικά comics και να πείσει ένα "γενετικά προγραμματισμένο" κοινό να αποδεχθεί την πρόταση του – όσο αντιεμπορική και αν φάνταζε. (Ναι, dear readers, υπήρχε μια εποχή που ένα comic σαν το BONE ήταν, εκ φύσεως, αντιεμπορικό. It’s true that we’ve come a long way, baby!)

Επιπλέον, είχα την ευκαιρία (και χαρά) να γνωρίσω προσωπικά τον Smith -however briefly- και να τον εκτιμήσω και ως άνθρωπο, μολονότι έχουμε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για ορισμένα θέματα. (Με τον Dave Sim να είναι -αναπόφευκτα- ένα από αυτά…)

Αυτό, όμως, δεν αλλάζει την άποψη που έχω για το BONE, το οποίο θεωρώ ένα comic καλοφτιαγμένο, μεν, αφηγηματικά ξεχειλωμένο και ελαφρώς "αποπροσανατολισμένο", δε. Πιστεύω πως το καλό ξεκίνημα των πρώτων 12-15 τευχών, που άφηνε υποσχέσεις για τη δημιουργία ενός πραγματικά εξαιρετικού all-ages humor comic (το οποίο, πιθανότατα, θα αποκτούσε, με την πάροδο των χρόνων, "classic status"), έδωσε γρήγορα τη θέση του σε κάτι που δεν μπορεί να θεωρηθεί ως τίποτε περισσότερο από "ένα ακόμη fantasy comic", που απευθύνεται μόνο σε μια συγκεκριμένη μερίδα αναγνωστών – αυτούς που θεωρούν πως "δεν είναι καλό, αν δεν έχει μέσα δράκους, ξωτικά και πριγκίπισσες". (I’m looking at you, Tolkien junkies!)

Mind you, αυτή δεν είναι μια άποψη που διαμορφώθηκε "after the fact", αλλά "right there and then". Υπήρξα αναγνώστης του BONE από το τέταρτο τεύχος της σειράς, όταν ακόμα το διάβαζαν 1000 άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο και το πολύ δυο-τρεις στην Ελλάδα (αμφίβολο). Ίσως γιατί πάντα με ενδιέφερε να δοκιμάζω καινούργια comics από μικρές εταιρίες, ίσως γιατί το μέσο mainstream comic εκείνης της εποχής ήταν, more or less, crap, και ίσως γιατί πάντα "καιγόμουν" πολύ περισσότερο να ανακαλύψω τον "καινούργιο Barks", παρά τον "καινούργιο Kirby". (Funny how, δεκαπέντε-something χρόνια αργότερα, το μέσο mainstream comic παραμένει, more or less, crap και ακόμα δεν έχουμε βρει τον καινούργιο Barks – ή τον καινούργιο Kirby, for that matter. But I digress…)

OK, αυτή η εισαγωγή έχει τραβήξει σε -αφόρητο- μάκρος, αλλά bear with me for a moment

Έχω μια θεωρία… (Εντάξει, για την ακρίβεια, έχω πολλές θεωρίες -οι περισσότερες από τις οποίες παραμένουν τόσο ανεπιβεβαίωτες, όσο και αδημοσίευτες- αλλά στην παρούσα φάση, μας αφορά μία συγκεκριμένη…) Η θεωρία μου, λοιπόν, λέει πως σε κάθε μορφή τέχνης, υπάρχει μια κατηγορία δημιουργών και έργων, που λόγω ενός συνδυασμού γεγονότων, ενεργειών και συγκυριών, μοιάζουν να βρίσκονται "στο απυρόβλητο". Οι βασικότεροι παράγοντες για αυτή την ιδιάζουσα μορφή καταξίωσης, είναι ο "πρότερος έντιμος βίος" και το "sense of importance".

Το πρώτο, νομίζω, είναι σχετικά προφανές. Αν έχεις κάνει το WATCHMEN, το V FOR VENDETTA και το FROM HELL, είναι εξαιρετικά πιθανό (ίσως και θεμιτό) πως θα σου συγχωρήσουν τυχόν παραπτώματα και παρασπονδίες, στο μέλλον. (Ας μη μπούμε στη διαδικασία να εξετάσουμε τώρα, αν και κατά πόσο ο Alan Moore έχει κάνει "παραπτώματα και παρασπονδίες", please. Ήταν απλά ένα παράδειγμα…)

Το δεύτερο, μάλλον, θέλει επεξήγηση. Για να αποκτήσει ένα έργο το status του "untouchable", δεν αρκεί να πειστεί το κοινό και οι κριτικοί για την ποιότητα του. Χρειάζεται, κυρίως, να πειστούν για τη "σπουδαιότητα της ύπαρξης του". Χρειάζεται να "περάσει" στο μυαλό τους το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα έργο σαν αυτό στο χώρο, πόσο τεράστιο innovation αποτελεί και πόσο φτωχότερο θα ήταν το Μέσο, αν εξαφανιζόταν. Να εμπεδώσουν πως το ενδεχόμενο επιτυχίας ενός τέτοιου έργου θα αποτελέσει "παράσημο" για το Μέσο και τη βιομηχανία και θα ανοίξει νέους ορίζοντες για όλους όσους τρώνε ψωμί από αυτό/ή.

Το BONE είναι, καλώς ή κακώς, ένα "untouchable" έργο και ο Smith είναι -λόγω του BONE- ένας "untouchable" δημιουργός. Αν πιστεύετε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, you’re probably not paying much attention to the world of comics…

Με αυτό ως δεδομένο, η αναγγελία της κυκλοφορίας του RASL, του νέου προσωπικού project του Smith, χαιρετίστηκε ως ένα από τα σημαντικότερα publishing events των τελευταίων ετών. Εννοώ τα "πραγματικά σημαντικά" – αυτά που γίνονται πρώτο θέμα και στο Newsarama και στο Journalista. (Ακόμη ένα χαρακτηριστικό των "untouchables": είναι συνήθως αποδεκτοί από το σύνολο κοινού και κριτικών και των δύο "στρατοπέδων".)

raslΠροσωπικά, το αντιμετώπιζα με καχυποψία. Από τη μία, χαιρόμουν που ο Smith "ξεμπέρδεψε" με το BONE και φαινόταν πως έβαζε πλώρη για κάτι καινούργιο και διαφορετικό, αλλά από την άλλη, τα ελαφρώς "γλυκουλιάρικα" sensibilities του, σε συνδυασμό με το επιεικώς τραγικό SHAZAM AND THE MONSTER SOCIETY OF EVIL (Jesus fuckin’ Christ! Now, that was a poorly conceived comic!), με είχαν κάνει να αμφιβάλλω για το αν τελικά ο δημοφιλής δημιουργός είχε τελικά κάτι πραγματικά "μεγάλο" μέσα του.

Κατόπιν τούτου, ήμουν αποφασισμένος να "συμβιβαστώ" ακόμη και με ένα απλά διασκεδαστικό, καλοφτιαγμένο comic. Damn my luck, καθώς δεν επρόκειτο να πάρω ούτε καν αυτό.

Η ιστορία του RASL μας αφηγείται τις περιπέτειες ενός inter-dimensional art thief, ο οποίος κλέβει έργα τέχνης και μετακινείται στο χωροχρόνο – όχι απαραίτητα πάντα με αυτή τη σειρά. Το τεύχος ανοίγει με τον πρωταγωνιστή να διασχίζει μια έρημο, χτυπημένος και εμφανώς καταπονημένος, αλλά γρήγορα μπαίνει σε "flashback mode", προφανώς για να μας εξηγήσει πως φτάσαμε ως εδώ (Θυμάστε την αρχή στο USUAL SUSPECTS, με τον Gabriel Byrne να τρώει τη σφαίρα και μετά να ξεκινάμε από πολύ πίσω, για να φτάσουμε, λίγο πριν το τέλος της ταινίας, στα γεγονότα που οδήγησαν στην εναρκτήρια σεκάνς; Something like that, αλλά με χειρότερους ηθοποιούς και λιγότερο εμπνευσμένη σκηνοθεσία…)

Από εκεί και πέρα, it’s all a blur to me. Ο πρωταγωνιστής κλέβει έναν Πικάσο (how predictable), ξεφεύγει από τους αστυνομικούς, αλλάζει διάσταση (or something), τα πίνει σε ένα μπαρ, αντιλαμβάνεται πως κάτι δεν πάει καλά με το μέρος/χρόνο/διάσταση που βρίσκεται (the clue: ο Bob Dylan έχει διατηρήσει το κανονικό του όνομα, Robert Zimmerman – I swear I’m not making this shit up!), δέχεται πυροβολισμούς από ένα σαυρομούρη με μαύρη καμπαρντίνα (…), του ξεφεύγει, τον σκοτώνει (maybe), πάει σε μια ταράτσα και κάνει meditation, για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο. Στις τελευταίες δύο σελίδες, επιστρέφουμε στο location της αρχικής σκηνής (την έρημο – δεν με παρακολουθείτε!) και το τεύχος τελειώνει, με τον αναγνώστη να αναρωτιέται τι σκατά ήταν αυτό που διάβασε…

Ας πιάσουμε τις δύο λέξεις-κλειδιά της προ-προηγούμενης παραγράφου, οι οποίες, για να μην ξεχνιόμαστε, περιγράφουν το σύνολο των απαιτήσεων μου από το πρώτο τεύχος του RASL.

1) Διασκεδαστικό. Είναι το RASL #1 ένα πραγματικά διασκεδαστικό comic;

Δυστυχώς, όχι, καθώς είναι πολύ δύσκολο να διασκεδάσεις με μια ιστορία που κάνει τόσο αδέξιο set-up και μοιάζει, όχι να μη δίνει απαντήσεις (αυτό ενίοτε είναι και καλή αφηγηματική φόρμα), αλλά να μην έχει καν τη διάθεση να θέσει ολοκληρωμένες ερωτήσεις. Επιπλέον, είναι αδύνατο να καταφέρεις να μπεις στο κλίμα μιας ιστορίας, όταν κάθε τέσσερα (give or take) panels, μονολογείς "What the FUCK?!?", προσπαθώντας να καταλάβεις αν ο συγγραφέας έχει βγάλει όλα αυτά τα ετερόκλητα elements από το μυαλό του ή από τον… Τέλος πάντων…

2) Καλοφτιαγμένο. Τουλάχιστον το RASL #1 είναι ένα αντικειμενικά καλοφτιαγμένο comic, έτσι;

Και πάλι, η απάντηση είναι όχι. Δεν μπορώ να χαρακτηρίσω καλοφτιαγμένο ένα comic που έχει τόσα αφηγηματικά προβλήματα, ώστε να γίνεται σχεδόν δυσνόητο. Που κάνει τόσο αλόγιστη και υπερβολική χρήση close-ups, που περιέχει ορισμένα από τα πιο άτσαλα transitions ανάμεσα σε panels και σκηνές και που έχει για πρωταγωνιστή έναν υδροκέφαλο νάνο. (Συγνώμη, αλλά ο Smith δεν την παλεύει με αυτό το υβρίδιο ρεαλιστικού και καρτουνίστικου σχεδίου και αποδεικνύει για ακόμη μια φορά πως όσο καλός είναι στο να σχεδιάζει "critters", τόσο προβληματικό είναι το artwork του στο σχεδιασμό "κανονικών ανθρώπων".)

Διασκέδαση δεν προσφέρει, τεχνική αρτιότητα δεν επιδεικνύει, οπότε τί είναι αυτό που κάνει το RASL καλύτερο από το μέσο κακό comic των μεγάλων (ή και των μικρότερων) εταιριών;

Η σκληρή απάντηση είναι "απολύτως τίποτα". Το RASL είναι ένα comic που θα έπρεπε να είμαι σε τρομερά χαρούμενη διάθεση για να βρω την καλοσύνη να το χαρακτηρίσω μέτριο. Στην πραγματικότητα, είναι ένα κακό comic, που αν το είχε φτιάξει οποιοσδήποτε άλλος (as in "κάποιος που δεν έχει στο βιογραφικό του το BONE και δεν θεωρείται guru των ανεξάρτητων comics"), δεν θα καταγραφόταν καν στο ραντάρ των περισσότερων αναγνωστών ή reviewers. (OK, έχει συμπαθητικό λογότυπο και το cover price θα μπορούσε να είναι χειρότερο. Does that count for something?)

Με δεδομένο, όμως, ότι ο Smith ανήκει στους "untouchables", το πιθανότερο είναι πως οι κριτικές θα είναι τουλάχιστον καλές (in reality, "προσεκτικά μη αρνητικές") και οι περισσότεροι αναγνώστες θα πουν πως το βρήκαν "ενδιαφέρον" και "διαφορετικό", κάνοντας αυτούς που "διαφωνούν δημοσίως" να μοιάζουν με "γραφικούς γεροπαράξενους που δεν τους αρέσει τίποτα". (I’ve been called that before. It’s a badge of honor, actually!)

Έτσι είναι τα πράγματα και έτσι θα συνεχίσουν να είναι. Απλά, κάθε φορά που θα διαβάζω θετική κριτική για το RASL και θα συνειδητοποιώ πως το core του επιχειρήματος είναι "ο Jeff Smith είναι σπουδαίος γιατί έχει κάνει το BONE που είναι γαμάτο comic και ευτυχώς που υπάρχουν comics σαν αυτό αλλιώς θα είχαμε μόνο ανεγκέφαλους υπερήρωες και βαρετά αυτοβιογραφικοειδή", θα γελάω γιατί θα ξέρω την αλήθεια…

Writer/Artist: Jeff Smith
Cartoon Books

2



Διάβασε επίσης...
FLOOD!
Writer/Artist: Eric DrookerDark HorseΤο πρώτο πράγμα που με εντυπωσίασε στην παρούσα έκδοση του FLOOD! του Eric Drooker είναι το εξώφυλλο. Νομίζω πως πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα εξώφυλλα που είχα ποτέ στα χέρια μου (συμπεριλαμβανομένων και των oversized αριστουργημάτων του Chris Ware). Δυστυχώς, η εικόνα που βλέπετε πάνω ...
Συνέχεια...
Fun Home: A Family Tragicomic
Παρότι συνήθως απολαμβάνω να διαβάζω αυτοβιογραφικά comics, η συνήθειά μου αυτή έχει φέρει κατά καιρούς πολλές άστοχες και αδιάφορες αναγνώσεις. Αυτό δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την αφηγηματική ικανότητα του δημιουργού, αλλά με το ίδιο το πρωτογενές υλικό. Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που ο ναρκισσευόμενος αφηγητής θεωρεί ...
Συνέχεια...
Portus
Κάθε μέρα που περνάει, ανακαλύπτω και κάτι καινούριο για το θαυμαστό κόσμο των manga (ή πιο σωστά, για το θαυμαστό κόσμο που έχουν φτιάξει οι δυτικοί για τα manga) και σήμερα, ανακάλυψα ότι εκτός από J-pop, J-rock και τα ρέστα, υπάρχει και το J-horror, το οποίο φυσικά αναφέρεται στη συνολική ...
Συνέχεια...
Μία Έκθεση Κόμικς με την “Ψυχή στο Στόμα”
Μια έκθεση κόμικς που αποτελεί τη μοναδική -μέχρι στιγμής- εκδήλωση αυτού του είδους στην Ελλάδα ξεκινά από σήμερα 22 του Φλεβάρη στον Κινηματογράφο «ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ Prince Filmcenter».Πρόκειται για την ομαδική έκθεση κόμικς με θέμα τη βία στην καθημερινότητα, που οργανώνει το περιοδικό Κόμικς και Επιστημονικής Φαντασίας «9» της «Ελευθεροτυπίας» και η ...
Συνέχεια...
Jules Feiffer, ‘Criminal’, New Frontier, Swords of the Swashbucklers, Joe Sacco
Συνέντευξη του "μεγάλου" Jules Feiffer στο Newsarama.Mε ένα καινούριo trade σήμερα και ένα νέο #1 sτα stands το Φεβρουάριο, όλο και περισσότεροι αναγνώστες ανακαλύπτουν τη βραβευμένη σειρά των Ed Brubaker & Sean Phillips "Criminal". Το CBR News μίλησε με τον Brubaker για το μέλλον του comic.Τον προσεχή Μάρτιο, ο Darwyn ...
Συνέχεια...
The Comics Roast #3 Εβδομάδα 21/10/11
Rotating cast από την αφρόκρεμα των Ελλήνων geek bloggers, όλοι οι τίτλοι της εβδομάδας από όλες τις εταιρίες comics στο τραπέζι, και όποιος αντέξει. TONIGHT'S CAST @manolis – παίρνει ποσοστά από την Lana Del Rey - gkoultouroblog @dark_tyler – επιστρέφει πανηγυρικά - USTV @georgethebeast – έχει μετακομίσει πλέον στο Sims - βαρεμένα ημερολόγια @dimitrisdx – γιορτάζει γιορτάζει - the original DimitrisDX @Hell_b0y - ο Simon ...
Συνέχεια...
Adam Hughes, John Romita Jr, Don Payne, Jim Salicrup, J. Michael Straczynski
- Ο δημοφιλής σχεδιαστής Adam Hughes μιλάει στο Newsarama για το statue της Mary Jane το οποίο σχεδίασε και τις αντιδράσεις που προκάλεσε εντός και εκτός της comic κοινότητας. Click here.- Ο superstar σχεδιαστής, John Romita Jr., μιλάει στο CBR για το World War Hulk.περισσότερα...- Ο σεναριογράφος του Fantastic Four ...
Συνέχεια...
Τα Χειρότερα Comics του 2011 – Η Πατάτα της Χρονιάς
8 έλληνες μπλόγκερς ψήφισαν τα αγαπημένα τους comics της χρονιάς... αλλά και τα χειρότερα. Βγάλτε τα φτιάρια αγόρια. Σήμερα Θα Φάμε Πατάτα. η κριτική επιτροπή: @manolis – ο Ηλίας Ψινάκης - gkoultouroblog @dimitrisdx – η Κατερινα Κούκα - the original DimitrisDX @mitsaso - η Δάφνη Μπόκοτα - μυστηριώδης μπλόγκερ ινκογκνίτο @Hell_b0y – ο Νίκος Μουρατίδης - Hell is a Land Without Comic Books @amatyultar - ο ...
Συνέχεια...
Συνέντευξη: Ρωμανός Σκλαβενίτης- Πιστοφίδης
Ο Ρωμανός Σκλαβενίτης- Πιστοφίδης γεννήθηκε το 1991, σπουδάζει ιατρική, γράφει μυθιστορήματα  και δημιουργεί μητροπόλεις από τη Θεσσαλονίκη. Με αφορμή το νέο του βιβλίο "Τ.", το οποίο ξεχωρίσαμε τον προηγούμενο μήνα, μιλήσαμε μαζί του... Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Απόπειρα το δεύτερο μυθιστόρημά σου, το Τ..  Ποια ήταν η αντίδρασή ...
Συνέχεια...
#greek52s τα τελευταία 13 #1 DC Comics του μήνα
6 έλληνες geek bloggers, 52 καινούρια #1 τεύχη comics, 4 βδομάδες. Και σήμερα τελειώνει! Μέσα στο μήνα του Σεπτεμβρίου, η DC Comics μηδένισε όλη (ή την περισσότερη) από την ιστορία της και έβγαλε 52 νέους τίτλους με #1 τεύχη. Η επίλεκτη ομάδα ελλήνων geek bloggers ήταν εδώ για να σχολιάσει και ...
Συνέχεια...
Ultimate Spiderman x 2, Shadowline, Count Down
O δημοφιλής σχεδιαστής Stuart Immonen, λίγο πριν αρχίσει και επίσημα το run του στο Ultimate Spider-Man, σταματάει από το Newsarama για μια συνέντευξη. Ο Brian Michael Bendis μιλάει στο CBR για το μέλλον του Ultimate Spider-Man. Το αφεντικό της Shadowline, Jim Valentino, πήρε μαζί το επιτελείο του πέρασε μια βόλτα ...
Συνέχεια...
Συνέντευξη: Μαρία Ξυλούρη
Παράλληλα με την ανάγνωση το μυαλό γεννά υποθέσεις αλλά και βεβαιότητες για όσα λέγονται στις σελίδες αλλά κυρίως για όλα εκείνα που κρύβονται από πίσω. Ο συγγραφέας είναι ο μοναδικός που μπορεί να δώσει κάποιες απαντήσεις, να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει. Η Μαρία Ξυλούρη γεννήθηκε στις 12 Μαρτίου του 1983 στην ...
Συνέχεια...
OPTIC NERVE #9-11
Όλοι έχουν δικαίωμα στην ευτυχία. Αρκεί, αντίθετα από τον Ben Tanaka, να μη φοβούνται να το εξασκήσουν.Με το πολυαναμενόμενο OPTIC NERVE #11, ολοκληρώνεται η ιστορία "Shortcomings", η νέα ωδή του μεγάλου Adrian Tomine στη μοναξιά. Ένα λιτό και ιδιαίτερα προσωπικό ταξίδι προς μια λύτρωση που δε φτάνει ποτέ. O thirtysomething ...
Συνέχεια...
Harlan Ellison vs Fantagraphics, Simone Bianchi, Graphic Novel Buzz panel, Harvey Awards
- To Newsarama έχει νέα για τη δικαστική διαμάχη ανάμεσα σε Harlan Ellison - Fantagraphics.Για περισσότερα εδώ- H Vertigo ανακοίνωσε νέα projects από τους Peter Straub, Jay Cantor, Michael Easton. Περισσότερα στο Newsarama.Για περισσότερα εδώ- Ο ανερχόμενος σχεδιαστής Simone Bianchi μιλάει στο CBR.Για περισσότερα εδώ- Το CBR παραβρέθηκε στο Graphic ...
Συνέχεια...
Flash, Marth Washington Dies, The Last Fantastic Four Story, Potter’s Field
Ο συγγραφέας του Flash, Marc Guggenheim, μιλάει στο Pulse για τα τελευταία του τεύχη στον τίτλο και το transition με τον επερχόμενο writer, Mark Waid.Η αγαπημένη editor του Frank Miller, Diana Schutz, μιλάει στο Newsarama για το πολυαναμενόμενο Martha Washington Dies.Ο Stan Lee μιλάει στο Pulse για το The Last ...
Συνέχεια...
Πόσοι κακοί χωράνε σε μια σφαίρα στο μυαλό του Superman; Το Action Comics #5-6 επανεξετάζει το πιο διάσημο origin των comics.
"Σούπερμαν: τα Χρόνια της Πάνας", από τον Σεπτέμβρη στο Star Channel. Το origin του Superman, η καταστροφή του Πλανήτη Κρύπτον, η Λεγεώνα των Υπερ-ηρώων από το μέλλον, οι μεγαλύτεροι εχθροί του Superman, επτά χρώματα δολοφονικού Κρυπτονίτη και... ένα αστρόπλοιο που μιλάει; Tο #comicsroast επιστρέφει και κάνει catch-up στον χαμένο μήνα. @manolis: Ας το ξεκινήσει ...
Συνέχεια...
Eddie Campbell, Strangers In Paradise, The Salon, Eisner Awards
- Το Strangers In Paradise φτάνει στο τέλος του, αυτό το μήνα, με την κυκλοφορία του τεύχους #90 και ο δημιουργός του comic, Terry Moore, θα δώσει σίγουρα πολλές συνεντεύξεις. Μια από αυτές σας περιμένει στο Newsarama.Κάντε κλικ εδώ για περισσότερα- Ο Eddie Campbell μιλάει στο Newsarama για το αναμενόμενο ...
Συνέχεια...
Wonder Woman, All-Star Superman, Ghost Rider, Small Press & Alternative Comics Event
H Gail Simone θα αναλάβει τα συγγραφικά ηνία του τίτλου της Wonder Woman από το τεύχος #13 και το Newsarama εξασφάλισε μια συνέντευξη με την δημοφιλή συγγραφέα.Frank Quitely μιλάει στο Newsarama για το επερχόμενο All-Star Superman #7.Το copyright του Ghost Rider το έχει η Marvel... ή μήπως όχι; O συγγραφέας ...
Συνέχεια...
Red Sonja: She Devil With A Sword Annual #1
Χμ... Γυναίκα, όμορφη και θανάσιμη σε παγωμένες (ως επί το πλείστον) περιοχές με μπικίνι... Υπήρχε πάντα κάτι στο μύθο της Red Sonja που μ΄ ενοχλούσε. Μιλάω για τον comic μύθο φυσικά. Ίσως είναι το προαναφερθέν chain mail μπικίνι (μοιάζει περισσότερο με φλουριά κολλημένα που αναρωτιέσαι πως φτιάχτηκε τούτο...). Ενώ όλοι ...
Συνέχεια...
Νικόλ Κράους – Όταν όλα καταρρέουν
Τα σπονδυλωτά μυθιστορήματα είναι συχνά αποτυχημένες ή, για να είμαι πιο επιεικής, ανολοκλήρωτες απόπειρες μετατροπής, από τη μεριά του δημιουργού, μιας συλλογής διηγημάτων σε μυθιστόρημα. Η Αμερικανή συγγραφέας Νικόλ Κράους υπερπηδά με άνεση το εμπόδιο αυτό. Ένα γραφείο είναι ο συνδετικός κρίκος των τεσσάρων ιστοριών. Ένα γραφείο βαρύ, με τη σταθερότητα ...
Συνέχεια...
The Comics Roast #9 Εβδομάδα 15/12/2011
"Rotating cast από την αφρόκρεμα των Ελλήνων geek bloggers, όλοι οι τίτλοι comics των περασμένων εβδομαδών στο τραπέζι, και όποιος αντέξει. Μπουναμάς για τις γιορτές! TONIGHT’S CAST - η φάτνη του #comicsroast @manolis – ο Χριστός - gkoultouroblog @dimitrisdx – ο Ιωσήφ - the original DimitrisDX @mitsaso - η Παναγιά @Hell_b0y – ο Ηρώδης - Hell is a Land Without Comic Books @amatyultar - ...
Συνέχεια...
Comicdom Con Athens 2008
Για τρίτη συνεχή χρονιά, ο συναρπαστικός κόσμος της 9ης Τέχνης κάνει μια στάση στο διεθνές φεστιβάλ comics, το οποίο ο διάσημος αμερικανός δημιουργός, Bill Tucci, χαρακτήρισε «το μεγαλύτερο "μικρό" convention comics στον Κόσμο».Στις 5 και 6 Απριλίου, το κτίριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22) φιλοξενεί για μια ακόμη φορά την ...
Συνέχεια...
Satan’s Sodomy Baby
Προσοχή, προσοχή! Αν είστε κάτω των 18 ετών, παρακαλείστε να μη διαβάσετε όχι μόνο το συγκεκριμένο comic αλλά και το παρών review, αφού ελλοχεύει ο σοβαρός κίνδυνος να πάτε στην Κόλαση μετά! Εγώ, πάντως, σας προειδοποίησα...Ο Eric Powell παίρνει το ελευθέρας από την Dark Horse να κάνει ότι θέλει στο ...
Συνέχεια...
Black Summer, Teenage Mutant Ninja Turtles, Bruce Timm, Alvin Lu, James Sturm, Bill Tucci
Μάθετε, γιατί ο ορισμός που δίνετε στη λέξη "ήρωας", κινδυνεύει να αλλάξει αυτόν τον Ιούνιο, όταν κυκλοφορήσει το νέο superhero epic του Warren Ellis από την Avatar Press. Το CBR μιλάει με τον Ellis για το "Black Summer".To CBR εξασφάλισε ένα μικρής διάρκειας video από το αναμενόμενο CGi animated film ...
Συνέχεια...
WITCHBLADE: SHADES OF GRAY #1
Για να είμαι ειλικρινής αυτό το τεύχος δεν θα το αγόραζα με τίποτα, κι αν το έκανα, αυτό έγινε καθαρά για λόγους reviewing. Δεν είμαι fan του είδους που πολλοί ονομάζουν T&A (Tits and Ass για όσους δεν το έπιασαν). Θα μου πείτε τι περίμενες από την Top Cow; Πέρα ...
Συνέχεια...
Θυμάμαι
Το σκηνικό τοποθετείται σε ένα παραθαλάσσιο χωριό που αριθμεί μόλις μερικές εκατοντάδες κατοίκων. Δυο ανήλικες μαθήτριες σχεδιάζουν την «απόδραση», από το ασφυκτικό περιβάλλον της κλειστής κοινωνίας του. Η Αθήνα απέχει μόλις μερικές ώρες με το ΚΤΕΛ και φαντάζει, ως η γη της επαγγελίας - της πραγμάτωσης των ονείρων τους. Δεν ...
Συνέχεια...
Wolverine, The Goon, Comics Pro, Age of Bronze
Την βρίσκετε με το Wolverine Origins; Τότε, μην χάσετε την εις βάθος συνέντευξη του συγγραφέα του τίτλου Daniel Way, στο CBRΟ δημοφιλής δημιουργός, Eric Powell, μιλάει στο CBR για την επιστροφή του cult ήρωα του, The Goon, στα stands.To ComicsPro, ανακοίνωσε την επίσημη θέση του για τη χρήση των variant ...
Συνέχεια...
24 HOUR COMICS DAY HELLAS
Το 24 HOUR COMICS DAY HELLAS, που πραγματοποιήθηκε στις 7 και 8 του Οκτωβρίου 2006 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη χάρη στο team του Comicworld που ανέλαβε την οργάνωση του όλου event, ήταν αναμφίβολα ένα από τα highlights των (λίγων) comic related εγχώριων εκδηλώσεων. Στο event της Αθήνας στην Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ., (στην ...
Συνέχεια...
Comics News Flash
O Andy Runton, o δημιουργός του all ages comic Owly, μιλάει στο CBR.Todd McFarlane ήρθε σε συμβιβασμό με τον Tony Twist. Αν το όνομα δε σας θυμίζει κάτι, ακολουθήστε το link του Newsarama.Ο βετεράνος δημιουργός Bob Oksner, άφησε την τελευταία του πνοή το απόγευμα της Κυριακής σε ηλικία 90 ετών. ...
Συνέχεια...
Μεγάλος διαγωνισμός της Inkpress του Κορμοράνου με αφορμή το νέο βιβλίο “Εκτροχιασμένη Πόλη” του Kaz
Οι πάντα δραστήριοι φίλοι μας του Κορμοράνου κυκλοφορούν από τις 12 Δεκεμβρίου μέσω της Inkpress ένα νέο βιβλίο, τέταρτο της σειράς, αυτή τη φορά του Λιθουανικής καταγωγής Αμερικανού Kaz, με τίτλο "Εκτροχιασμένη Πόλη" (πρωτότυπος τίτλος "Sidetrack City"). Το βιβλίο "Εκτροχιασμένη Πόλη" αποτελείται από μερικές από τις πιο μακροσκελείς ιστορίες του Kaz, με ...
Συνέχεια...
FLOOD!
Fun Home: A Family Tragicomic
Portus
Μία Έκθεση Κόμικς με την “Ψυχή στο Στόμα”
Jules Feiffer, ‘Criminal’, New Frontier, Swords of the
The Comics Roast #3 Εβδομάδα 21/10/11
Adam Hughes, John Romita Jr, Don Payne, Jim
Τα Χειρότερα Comics του 2011 – Η Πατάτα
Συνέντευξη: Ρωμανός Σκλαβενίτης- Πιστοφίδης
#greek52s τα τελευταία 13 #1 DC Comics του
Ultimate Spiderman x 2, Shadowline, Count Down
Συνέντευξη: Μαρία Ξυλούρη
OPTIC NERVE #9-11
Harlan Ellison vs Fantagraphics, Simone Bianchi, Graphic Novel
Flash, Marth Washington Dies, The Last Fantastic Four
Πόσοι κακοί χωράνε σε μια σφαίρα στο μυαλό
Eddie Campbell, Strangers In Paradise, The Salon, Eisner
Wonder Woman, All-Star Superman, Ghost Rider, Small Press
Red Sonja: She Devil With A Sword Annual
Νικόλ Κράους – Όταν όλα καταρρέουν
The Comics Roast #9 Εβδομάδα 15/12/2011
Comicdom Con Athens 2008
Satan’s Sodomy Baby
Black Summer, Teenage Mutant Ninja Turtles, Bruce Timm,
WITCHBLADE: SHADES OF GRAY #1
Θυμάμαι
Wolverine, The Goon, Comics Pro, Age of Bronze
24 HOUR COMICS DAY HELLAS
Comics News Flash
Μεγάλος διαγωνισμός της Inkpress του Κορμοράνου με αφορμή