Χαλαρή Κυριακή μεσημέρι και σκέφτεσαι “να έβλεπα τώρα μια καλή ρομαντική κομεντί“. Και, αμέσως, στο νου σου έρχεται ένα όνομα, αυτό της Nora Ephron.

Υπεύθυνη για μια από τις κλασικότερες σκηνές οργασμού δίχως πορνογραφική σκιά, δηλαδή το στιγμιότυπο “I’ll have what she has” στην ταινία που φέρει την υπογραφή της When Harry Met Sally (και αποκάλυψε ακόμα και στους αγαθότερους εκπροσώπους του ασθενούς φύλου πως, ναι, οι γυναίκες μπορούν να τους κοροϊδέψουν πως έχουν οργασμό και, μάλιστα, με φοβερή επιτυχία και, όχι, δε μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά) με τη Meg Ryan στην πιο πετυχημένη (κινηματογραφική) προσποίηση.

Η Nora Ephron ήταν, ακόμα, το μυαλό πίσω από τις εξίσου κλασικές και πολυπαιγμένες σινερομαντζάδες σαν το Sleepless in Seattle και You’ve Got Mail, αλλά και την κινηματογραφική μεταφορά της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς Bewitched το 2005 Bewitched. Δικό της δημιούργημα ήταν και ο χαρακτήρας που χάρισε στη Meryl Streep την 16η υποψηφιότητά της στην ταινία Julie & Julia. 

Για τα σενάριά της υπήρξε τρεις φορές υποψήφια για Όσκαρ. Το 1983 με την ταινία Η Εξαφάνιση της Κάρεν Σίλκγουντ σε σκηνοθεσία Mike Nichols και πρωταγωνίστρια την καλή φίλη της Meryl Streep. Το 1988 για την ταινία Όταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι σε σκηνοθεσία Rob Ryner. To 1994 για το σενάριό της στην ταινία Άγρυπνοι στο Σιάτλ σε σκηνοθεσία της ίδιας.

Εκτός από το σενάριο και τη σκηνοθεσία ή Nora Ephron ήταν και παραγωγός αλλά και συγγραφέας βιβλίων ορισμένα από τα οποία μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο, όπως το Heartburn σε σενάριο της ίδιας.

H γυναίκα που επαναπροσδιόρισε το κινηματογραφικό είδος που οι αγγλομαθείς φίλοιαποκαλούν chick flick και τη ρομαντική κομεντί εν γένει, δημιουργώντας πολύ δυνατούς γυναικείους ρόλους που ήταν και το σήμα κατατεθέν της ως σεναριογράφου και ως σκηνοθέτιδα έχασε τη μάχη με τη λευχαιμία χθες, στα 71 της χρόνια. Αιτία θανάτου της μια πνευμονία που ήταν επιπλοκή της ασθένειας με την οποία είχε διεγνωσθεί το 2006