Σώζουν ζωές τα κατά συνθήκη ψεύδη;  

Ξεκινώντας να πάω στο θέατρο της οδού Κυκλάδων και ξέροντας πολύ λίγα για το έργο του Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάγεφ σκεφτόμουν πως, αυτή την περίοδο, αν βάλεις σε μία πρόταση τις λέξεις «Κυκλάδες» και «Ψευδαισθήσεις» έχεις μια πολύ καλή ιδέα για το επερχόμενο καλοκαίρι της κρίσης στο οποίο τα νησιά των Κυκλάδων και η ανεμελιά τους μόνο ψευδαίσθηση θα μπορούσε να είναι. Αλλά αυτό δεν είχε καμία σχέση με το έργο. Και αυτό, έστω, το ήξερα.

Όπως ήξερα πως επρόκειτο να παρακολουθήσω τέσσερις ηθοποιούς επί σκηνής να μιλούν για δύο παντρεμένα ζευγάρια -ούτε καν τους εαυτούς τους- και να μας αφηγούνται τις ιστορίες τους, γεμάτες από ψευδαισθήσεις, προσπαθώντας να ανακαλύψουν το νόημα της ζωής -που είναι, άλλωστε, ταυτόσημο με το νόημα της αγάπης- χωρίς πολλά πολλά σκηνοθετικά ευρήματα και εξάρσεις.

Πόσο ενδιαφέρον μπορεί να είχε αυτό που είχα κατά νου πως θα έβλεπα; Η εμπιστοσύνη μου στη σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Ευαγγελάτου δεν ήταν αρκετή για να με πείσει πως ο μονόλογος, ουσιαστικά, τεσσάρων ανθρώπων θα μπορούσε να μου κινήσει το ενδιαφέρον. Όταν διαψεύστηκα, όμως, πραγματικά ενθουσιάστηκα. Η αλήθεια είναι πως ένα μικρό αλλά χρήσιμο σκηνοθετικό εύρημα υπήρχε. Οι ηθοποιοί μιλούσαν για την αγάπη μοιράζοντας τα στοιχεία που τη συνθέτουν σε τρεις πίνακες από πίσω τους όπου ως άλλοι καθηγητές του έρωτα και αυτό είχε το χιούμορ που χρειαζόταν σε μια τόσο συγκινητική, κατά τα άλλα, διήγηση.

Η Αλεξία Καλτσίκη στα καλύτερά της δίνει ένα ρεσιτάλ φυσικότητας στο οποίο τη συναγωνίζεται άξια ο Παντελής Δεντάκης και η Ηλέκτρα Νικολούζου ακολουθεί -αν και μας έκανε να αναρωτηθούμε αν κάνει κάποιο channeling της Αμαλίας Μουτούση εξαιτίας της τονικότητάς της, της εκφοράς του λόγου αλλά και των εκφράσεων του προσώπου της- μαζί με τον κάπως πιο έντονο αλλά εξίσου ενδιαφέροντα Βασίλη Κουκαλάνι.

Στα πρότυπα των Forced Entertainment που χωρίς πολλά υλικά βασίζονται στο κείμενο οι τέσσερις πολύ καλοί ηθοποιοί (που, αν δεν ήταν καλοί θα μιλούσαμε, εν τέλει, ανεξαρτήτως σκηνοθεσίας για ένα πολύ βαρετό θέαμα) αφηγούνται τις ιστορίες τους με μια εσάνς από Βερολινέζικο θέατρο και μανιασμένη χρήση μικροφώνων που, πάντως, δεν ενοχλούν ούτε κακοφαίνονται στην συγκεκριμένη παράσταση.

«Η αγάπη είναι ένα απλό πράγμα, προσιτό σε λίγους. Η αγάπη δεν έχει κανόνες και ορισμούς. Η αγάπη είναι μεγάλη δύναμη. Η αγάπη νικάει το θάνατο». Αυτές και άλλες θεωρίες αναπτύσσουν οι τέσσερις ηθοποιοί μέσα από την ιστορία των δύο παντρεμένων ζευγαριών που μας διηγούνται, από τη στιγμή που συναντήθηκαν μέχρι το θάνατό τους.

Ψέμα ή αλήθεια; Σώζουν τα κατά συνθήκη ψεύδη ζωές; Πώς μπορείς να διαχειριστείς την προδοσία; Τι γίνεται όταν η ελπίδα γίνεται απόγνωση; Προβληματισμοί δύσκολοι που τρέχουν αστραπιαία από την κωμωδία στην τραγωδία και παρουσιάζονται με την απαραίτητη ελαφρότητα και σαρκασμό χωρίς να μας βαραίνουν, εν τέλει.

Μετάφραση: Ελένη Μπακοπούλου
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά/ Κοστούμια: Εύα Μανιδάκη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Παίζουν: Παντελής Δεντάκης, Αλεξία Καλτσίκη, Βασίλης Κουκαλάνι, Ηλέκτρα Νικολούζου

Ημέρες & Ώρες παραστάσεων
Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21.00
Κυριακή 20.00

Τιμές εισιτηρίων
Τρίτη-Τετάρτη-Πέμπτη 15 €
Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή 22 €
Φοιτητικό: 15 €

Θέατρο Οδού Κυκλάδων
Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη
Τηλ: 2108217877
www.neaskini.gr 

7



Διάβασε επίσης...
The Peter Pan Project Vol.I
Έφυγε μακριά τους όταν τους άκουσε να ψιθυρίζουν πάνω από το μικροσκοπικό κεφάλι του, τι θέλουν να γίνει όταν μεγαλώσει. Κλάψανε, αλλά όταν επέστρεψε, είχαν στραμμένο το κεφάλι αλλού, σε κάποιον άλλο. Πάντα υπάρχει κάποιος καινούριος να σε εκθρονίσει. Υποσχέθηκε να μην ξαναγυρίσει ποτέ. Με έναν τρόπο όμως, όχι μόνο επιστρέφει, αλλά τους παίρνει και μαζί του. Στη Χώρα ...
Συνέχεια...
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης
Τα νεύρα τους, τα χάπια τους (στο μίξερ με γκασπάτσο) και ένα (μισό) τάξι να αλωνίσουν την Μαδρίτη. Πέντε γυναίκες: η άρτι παρατημένη, καταθλιπτική και μόνο επιφανειακά συγκροτημένη Πέπα, η αφελής, επίμονη και ξεχειλίζουσα (από τα ρούχα της) ερωτική Καντέλα, η εκκεντρική, παρανοϊκή και παραισθησιακά παραληρητική Λουσία, η δηθεν τάχα μου αυταρχοφεμινίστρια ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Γλυκέ μου Τύραννε, να μην ημέρωνες... Ο Πάνος το περασμένο καλοκαίρι διάβασε τη βιογραφία του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καλιγούλα.  Η Νεφέλη το φθινόπωρο είδε στο Λονδίνο την παραγωγή του υπαρξιακού δράματος Καλιγούλας του Albert Camus. Η Ελένη μικρή διάβαζε τον Μαγικό Αυλό και της άρεσε πολύ. Ο Γρηγόρης φέτος έγραψε ένα θεατρικό ...
Συνέχεια...
Ο Κουλοχέρης του Σποκέιν στο Θέατρο Αργώ
Ποιο κουλό σενάριο θα μπορούσε να οδηγήσει μια trailer trash ξανθιά και τον μελαψό γκόμενο της να βρεθούν αλυσοδεμένοι στο καλοριφέρ σε ένα φτηνό δωμάτιο μοτέλ...με ένα μπιτόνι βενζίνη έτοιμο να εκραγεί και μερικές ντουζίνες κομμένα χέρια σπαρμένα γύρω τους στο πάτωμα; Ο Ιρλανδός Martin McDonagh (In Bruges, Pillowman) ξαναχτυπά με ...
Συνέχεια...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Η αφήγηση του Κώστα, του οικονομικού μετανάστη που περνάει τις μέρες του γρανάζι στο τάκα-τάκα της ακατανόητης μηχανής στο εργοστάσιο λαμπών αυτοκινήτων της Αουτέλ στην μεταπολεμική Δυτική Γερμανία, ξαναζωντανεύει στο σήμερα. Aπό την Ομάδα Pequod έρχεται μια ιδιότυπη ομαδική απαγγελία ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου, του Διπλού Βιβλίου του Δημήτρη Χατζή. Οι πέντε ...
Συνέχεια...
Πάπισσα Ιωάννα
Η Αλίκη στο Βατικανό. Η απίστευτη ιστορία, ή μάλλον ο θρύλος, της Πάπισσας Ιωάννας υπάρχει από τον 13ο αιώνα. Η χαρισματική γυναίκα, κόρη ιεραποστόλων, έζησε στα μέσα του 9ου αιώνα. Μεταμφιεσμένη σε άντρα μπήκε σε μοναστήρι όπου έζησε για 7 χρόνια με τον εραστή της και επίσης μοναχό Φρουμέντιο, και στην συνέχεια ...
Συνέχεια...
Ξεβράκωτοι στο Δρόμο. Blame It On Me από το Bob Theatre Festival
  Η τέχνη δεν είναι ντροπή. Η ντροπή όμως γίνεται τέχνη. Η ομάδα Nothing To Declare ξεκινάει με αφορμή το Θεώρημα του Παζολίνι και στήνει ένα bar performance-ξεμπρόστιασμα που βγάζει στη φόρα όλες τις προσωπικές και εξευτελιστικές στιγμές, δικές τους προσωπικές  και συλλογικές γνώριμες όλων. Ομοφυλοφιλία, coming out σε γονείς, η πρώτη φορά ...
Συνέχεια...
Ο Μεσοπόλεμος των Κανιγκούντα
Όταν τελείωσε ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος το κοινό αίσθημα ήταν ότι ο κόσμος των συστημάτων είχε γίνει κομμάτια. Έτσι οι άνθρωποι μπήκαν, χωρίς να το ξέρουν, στο Μεσοπόλεμο. Αυτό το χωρίς να το ξέρουν είναι ίσως το πιο συγκινητικό κομμάτι των κάθε είδους ανθρώπινων ιστοριών. Γιατί οι ιστορίες είναι θνητές ...
Συνέχεια...
Το “Θερμοκήπιο” του Λευτέρη Βογιατζή ανθίζει
Στο γνωστό μέρος, στην Κυψέλη, ένα μικρό θεατράκι μεταμορφώθηκε σε θερμοκήπιο για να φιλοξενήσει το ομότιτλο έργο του Χάρολντ Πίντερ, την παράσταση που επέλεξε φέτος ο Λευτέρης Βογιατζής για να παρουσιάσει στο φανατικό κοινό του. Το «Θερμοκήπιο» γράφτηκε το 1958 και ανήκει στα νεανικά έργα του Χάρολντ Πίντερ. Παρέμεινε θαμμένο στο ...
Συνέχεια...
6 Βύσσινα στον Κήπο – Bob Theatre Festival
Η ομάδα Σύρμα αποδομεί -και συγκομίζει- τον Βυσσινόκηπο του Τσέχωφ, προσπαθώντας να σερβίρει... βυσσινάδα.  Το κλασσικό έργο διαλύεται στα εξ ων συνετέθη, στα συναισθήματα, τις ερωτήσεις, τις προσωπικές πορείες κάθε χαρακτήρα, τις μεγάλες σκηνές και τις μικρές προσωπικές στιγμές, και ανασυντίθεται... κάπως χαοτικά. Το press release του φεστιβάλ που περιγράφει τα "Βυσσινάκια" αυτά ως ...
Συνέχεια...
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Για έξι βράδια μέσα στον Μάρτη ο Ακύλλας Καραζήσης με τους Χάρη Φραγκούλη, Μπάμη Γαλιατσάτο, Νίκο Χανακούλα και Χαρά Ιωάννου και με την ευγενική συνδρομή κάποιων μεγαλύτερων φίλων εξερευνούν την Πεντζικική Ανθρωπογεωγραφία. Διακριτικές προσπάθειες μεταμόρφωσης μέσα από τα βιβλία του Ν.Γ.Πεντζίκη. Τι είναι αυτά τα λόγια, αυτές οι ιστορίες  τώρα;  Πώς ...
Συνέχεια...
Bob Theatre Festival 2012
Το φεστιβάλ νεανικού θεάτρου επιστρέφει, και φέτος, για 5η συνεχόμενη χρονιά. Πετυχημένες παραστάσεις προηγούμενων ετών, πρεμιέρες, διαγωνισμοί, μετακλήσεις από το εξωτερικό, stand-up comedy, συναυλίες και πάρτυ, θα κάνουν για πέντε μέρες, 16-20 Μαΐου 2012, το bios το επίκεντρο της θεατρικής δραστηριότητας της Αθήνας προσελκύοντας, όπως και τις άλλες χρονιές, χιλιάδες θεατές. Translunar ...
Συνέχεια...
O Θείος Βάνιας από την ομάδα Grasshoper
Παρατηρήσατε πως τώρα τελευταία η συνήθεια οι ηθοποιοί να αναλαμβάνουν το ρόλο του σκηνοθέτη έχει αντιστραφεί; Όλο και περισσότεροι σκηνοθέτες ανεβαίνουν πια στη σκηνή και υποδύονται το ρόλο του ηθοποιού (και εν συνεχεία το ρόλο τους βεβαίως). Και όταν ο σκηνοθέτης για τον οποίο μιλάμε αυτή τη φορά είναι ο ...
Συνέχεια...
Λεπίς – UrbanDig #6
Στο Πρώτο Δημοτικό Βρεφοκομείο της Αθήνας (1872-75) εκτυλίσσεται το 6ο κατά σειρά UrbanDig Project (Ανασκαφή Φαντασμάτων Πολιτισμού στη Σύγχρονη Πόλη) από την ομάδα «όχι παίζουμε». Το πρώτο Δημοτικό Βρεφοκομείο της πόλης ανοίγει ξανά τις πόρτες του για να φιλοξενήσει αυτή την ιδιότυπη παράσταση που μας ταξιδεύει πίσω στο παρελθόν του χώρου, στα πρώτα ...
Συνέχεια...
Σφαίρες μέσα στο Broadway
Μία από τις καλύτερες ταινίες του Woody Allen (ελπίζουμε να συμφωνείτε), οι Σφαίρες Πάνω από το Broadway θα αποκτήσουν τη θεατρική εκδοχή τους και θα παρουσιαστούν το 2013, που αλλού, στο Broadway. To project της θεατρικής διασκευής της ταινίας του 1994 της οποίας το σενάριο ο Woody Allen συνέγραψε με τον ...
Συνέχεια...
Γιούλα Μπούνταλη και Σύλλας Τζουμέρκας: οι ΝΤΙΜΠΕΪΤερς
Μια απόλυτα ριζική διαφωνία, βασισμένη -κυρίως- στο μυθιστόρημα Ερωτευμένες Γυναίκες του D.H.lawrence έστησαν στο Bios η Γιούλα Μπούνταλη και ο Σύλλας Τζουμέρκας και μας μιλούν γι αυτό το ΝΤΙΜΠΕΙΤ τους.  Τους γνωρίζετε ήδη από την κινηματογραφική Χώρα Προέλευσης στην οποία συνεργάστηκαν στο σενάριο ενώ ο Σύλλας Τζουμέρκας υπέγραψε και τη σκηνοθεσία ...
Συνέχεια...
Άμλετ
 για έναν ηθοποιό και μια αυλαία
Η αυλαία ανοίγει. Ο Άμλετ μπαίνει στο ανάκτορο... Ο Άμλετ βρίσκεται μπλεγμένος στις καταστάσεις που περιγράφει η τραγωδία με το όνομά του, γραμμένη από τον Σαίξπηρ, σε έναν τόπο όπου τα πάντα διαλύονται και βασικός πρωταγωνιστής είναι, ποιος άλλος, η κρίση. Ο ήρωας που έχει ταυτιστεί με τον "άνθρωπο σε κρίση" ...
Συνέχεια...
Ευρέ Εργά
Σε δουλειά να βρισκόμαστε και δουλειά να βρίσκουμε. Τι μπορεί να φέρει δυο άγνωστες μεταξύ τους σύγχρονες τριαντάρες σε μια μπαρ-καφετέρια την ώρα του μαζέματος εκεί, χαράματα παρά κάτι, να συζητάνε περί ανέμων και υδάτων και την τρέχουσα τιμή της πίπας στην αγορά; «Ευρέ Εργά» είναι αργκό (που ίσως μόνο η συγγραφέας ...
Συνέχεια...
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
BERLINER ENSEMBLE Robert Wilson / Claous Peymann Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρν- χαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε ...
Συνέχεια...
Χαίρε Νύμφη στο Θέατρο Τέχνης
Μια σύγχρονη διασκευή του έργου Χαίρε Νύμφη του Γρηγορίου Ξενόπουλου που ακολούθησε ένα δρόμο στρωμένο με καλές προθέσεις και τελικό προορισμό την κόλαση.  Οι πολλές και καλές προθέσεις στη διασκευή της Κιτσοπούλου είναι εμφανείς: in yer face theatre με ολίγη από τη σκληρότητα της Σάρα Κέιν και του Μαρκ Ρεϊβενχιλ, με ...
Συνέχεια...
I Will Survive
Μετά την Καταστροφή, τι; Ο κόσμος τελείωσε ενώ εσύ κοιμόσουν. Ναι, εσύ, σπασίκλα μετεωρολόγε Άρη Λαμπέρτ. Ναι, και εσύ, αιώνιε τεμπέλη, ακαμάτη και παρτάκια Όμηρε. Η γη κατέβασε ρολά, όχι από σεισμό, λιμό ή καταποντισμό, αλλά από την ☂☂☂☂ ☂☂☂☂☂☂☂ (δεν θέλω #spoilers), μπορεί να μην βγάζει ακόμα νόημα, αλλά ΕΣΕΙΣ είστε οι δυο ...
Συνέχεια...
Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1
Η αρχική επιθυμία και πρόθεση του Κώστα Φιλίππογλου, του Δημήτρη Κουρούμπαλη και της Κατερίνας Λούρα ήταν να ανεβάσουν μια τραγωδία. Όμως, όπως πάντα, μεγάλα γεγονότα στις μικρές ζωές τους, επηρέασαν την δουλειά τους. Τους ξύπνησαν αναμνήσεις, παιδικές επιθυμίες και πυροδότησαν προβολές. Και κατέληξαν σε μια ξεκαρδιστική κωμικοτραγωδία. Η νεύρωση είναι κληρονομική; Πόσες ...
Συνέχεια...
Η Φόνισσα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ναι, η φίρμα, η γνωστή, η σωστή η άρρωστη η κορασιδοκτόνα η πηγαδοπνίχτρα η Φραγκογιαννού με το όνομα. Η διάσημη γριά ηρωίδα του Παπαδιαμάντη, η περίφημη Φόνισσα, σύμβολο του κοινωνικά κυρίαρχου μισογυνισμού μιας ολόκληρης εποχής, όπου η γέννηση μιας κόρης (αντί ενός "παιδιού"= αγοριού) ήταν κατάρα και τιμωρία, σήμαινε έξοδα και προίκες ...
Συνέχεια...
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που καταφτάνει στην Ελλάδα αφού πέρυσι ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Ο μονόλογος λογαριασμός και απολογισμός των επιλογών μιας ζωής στο ταμείο του Σούπερ Μάρκετ, στο τέλος του διαδρόμου με τις κονσέρβες λουκάνικα κοκτέιλ. Η Μαρί-Πιερ βγάζει κάθε Τρίτη τον μπαμπά της για ψώνια- κι ας επιμένει αυτός να την φωνάζει με το βαφτιστικό του, Ζαν-Πιερ. Το αίμα ρίμελ δεν γίνεται. Η Μαρί-Πιερ πάντα φροντίζει τον εαυτό της τις ...
Συνέχεια...
Unemployed και πάλι στο Bios
Μέσα από τη ματιά δέκα νέων συγγραφέων και την ερμηνεία δέκα νέων ηθοποιών, η παράσταση Unemployed, αφηγείται προσωπικές ιστορίες ανθρώπων που βιώνουν τις συνέπειες της αμφιβολίας της εποχής και της αβεβαιότητας για το μέλλον. Ιστορίες ανθρώπων που βρίσκονται άμεσα ή έμμεσα αντιμέτωποι με την ανεργία. Η παράσταση βασίζεται στα κείμενα που ...
Συνέχεια...
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν
Από εδώ βγήκε το «ο καλός καλό δεν έχει». Ή όπως το διατύπωσε ο Μπρεχτ μέσω της ηρωίδας του, Σεν Τε: «Πώς μπορώ να είμαι καλή την ώρα που όλα γύρω μου είναι τόσο ακριβά»; Και σκληρά. Και ύπουλα. Στην παραβολή του «Καλού Ανθρώπου του Σετσουάν» (έργο της περιόδου 1938-1943 της ...
Συνέχεια...
Bob Theatre Festival 2012 – Kassandra
Του νάητς αγκό άη γουας ιν δις μπαρ ιν Άθενς εντ άη μητ δις γούμαν. Ση γουέρ ρεντ σάηνη χάη, ρήλη χάη χήλς, εντ ση ντάζεντ σπηκ ένη γκρηκ, ση σπηκ όνλυ μπρόκεν ήνγκλις. Ση σπηκς ε μπιτ λάηκ άη ράητ χήαρ. Ση ις ε metanastria, ε ίμμιγκραντ. Αντερντέν; Χερ νέημ ισ Kassandra.  Γιου ...
Συνέχεια...
Τζόρνταν στο Θέατρο Τέχνης
Ο  σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» των Ανν Ρέινολντς και Μόιρα Μποφίνι, που μετέφρασε ο Μάριος Πλωρίτης και διασκεύασε ο Νίκος Μαστοράκης, με την Μαρίνα Ασλάνογλου να υποδύεται την τραγική Σίρλεϋ Τζόουνς, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε πέρυσι, φέτος παρουσιάζεται ξανά, για λίγες παραστάσεις, από τις 6 Φεβρουαρίου. Είναι η τέταρτη φορά που ...
Συνέχεια...
Η Μικρή Γοργόνα
Δεν ξέρουμε αν έχετε και εσείς ανάγκη όπως εμείς να καταφεύγετε που και που σε διάφορα τρικς για να ξεχαστείτε από τα μεγαλύτερα ή μικρότερα δεινά της ενήλικης ζωής. Αν το κάνετε, πάντως, σας έχουμε μια πολύ καλή πρόταση για να το πετύχετε για λίγες ώρες. Οι παιδικές παραστάσεις του θεάτρου ...
Συνέχεια...
The Peter Pan Project Vol.I
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Ο Κουλοχέρης του Σποκέιν στο Θέατρο Αργώ
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Πάπισσα Ιωάννα
Ξεβράκωτοι στο Δρόμο. Blame It On Me από
Ο Μεσοπόλεμος των Κανιγκούντα
Το “Θερμοκήπιο” του Λευτέρη Βογιατζή ανθίζει
6 Βύσσινα στον Κήπο – Bob Theatre Festival
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Bob Theatre Festival 2012
O Θείος Βάνιας από την ομάδα Grasshoper
Λεπίς – UrbanDig #6
Σφαίρες μέσα στο Broadway
Γιούλα Μπούνταλη και Σύλλας Τζουμέρκας: οι ΝΤΙΜΠΕΪΤερς
Άμλετ
 για έναν ηθοποιό και μια αυλαία
Ευρέ Εργά
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
Χαίρε Νύμφη στο Θέατρο Τέχνης
I Will Survive
Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1
Η Φόνισσα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Unemployed και πάλι στο Bios
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν
Bob Theatre Festival 2012 – Kassandra
Τζόρνταν στο Θέατρο Τέχνης
Η Μικρή Γοργόνα