Πριν τελειώσει το 2008, ο Poka-Yio κατάφερε να μας χορτάσει με ατελείωτες ποσότητες κεήκ. Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυνατόν μια γυναίκα (που παρεπιπτόντως λατρεύει την σοκολάτα σε κάθε μορφή της) να μην θέλει να μάθει περισσότερα…!

Πέραν της πλάκας, τα τελευταία χρόνια, εκτός από την συμβολή του, ως ένας εκ των τριών ΧΥΖ, στην δημιουργία της πρώτης Μπιενάλε της Αθήνας, ο Poka-Yio ακούγεται πολύ. Έχοντας περάσει από πάρα πολλά στάδια, στο να διαμορφώσει την σημερινή δουλειά του, έχοντας υπάρξει συντονιστής του σταθμού alpha, καλλιτέχνης με μια υποψηφιότητα για το βραβείο ΔΕΣΤΕ, και άλλα πολλά ο κατά κόσμον Πολύδωρος, και κατά καλλιτεχνικόν κόσμον Poka-Yio είναι πολύ πιο σύνθετος από όσο θέλει να μας κάνει να πιστεύουμε.

Αυτή την στιγμή μας μιλά για την έκθεση του στην Θεσσαλονίκη στην γκαλερί Kalfayan αλλά και για άλλα πολλά…


pokaΗ δουλειά σου έχει χαρακτηριστεί πολλές φορές ως επιτηδευμένα σοκαριστική. Για μένα ξεπερνά βέβαια τόσο απλές αναγνώσεις και πιστεύω οτι είναι μια παράθεση καθημερινών -για εσένα- δεδομένων που προφανώς σοκάρουν τους σοβαροφανείς. Εξήγησε μας λίγο το σκεπτικό μέσα από το οποίο διαμορφώνεται η ιδέα πίσω από τις δουλειές σου, και πιο συγκεκριμένα για την έκθεση Eat Cake αλλά και την τωρινή σου έκθεση Bittersweet στην γκαλερί Καλφαγιάν στην Θεσσαλονίκη.

Οι σοβαροφανείς που λες, είναι μια μεγάλη ομάδα μίζερων συντηρητικών που βρίσκονται όμως σε προοδευτικούς, δήθεν, χώρους, όπως της τέχνης. Είναι γεμάτοι στεγανά και έτοιμες κατηγοριοποιήσεις που δημιουργούν την εκάστοτε ορθοδοξία της τέχνης, της διανόησης, της πολιτικής σκέψης κλπ. Υπάρχει και μια άλλη κατηγορία που πολλές φορές αλληλοκαλύπτεται με τους σοβαροφανείς και αυτοί είναι οι σνομπ. Όσοι ξέρουν τι είναι σύμφωνο με την εκάστοτε μόδα και που με τη σειρά τους φτιάχνουν τον άλλο φασισμό, την άλλη ορθοδοξία, του τι θα φορεθεί, τι είναι in και τι out. Μια συμβουλή για τους νεότερους συναδέλφους: γράψτε και τις δύο κατηγορίες στα αρχίδια σας! Είναι αυτή η συμβουλή αρκετά επιτηδευμένα σοκαριστική; Η δουλειά μου έχει μια κινητήριο δύναμη και όχι μια ιδέα από πίσω: δουλεύω με άξονα τα θέλω και τις εμμονές μου, προσπαθώντας να φτιάξω εικόνες. Η δουλειά μου είναι να φτιάχνω εικόνες. Στις δύο τελευταίες εκθέσεις στο Eat Cake και Bittersweet προσπαθώ να κατεβάσω το κοινό ένα σκαλί πιο βαθιά στο υπόγειο με τις εμμονές μου οι οποίες σημειώτεον ούτε πρωτότυπες ιδιαίτερα είναι, ούτε εξεζητημένες: αυτό που με ελκύει είναι και αυτό που με φοβίζει. Πανανθρώπινα κοινότυπο. Τα γλυκά είναι το θέμα μου και η στιγμή που το γλυκό γίνεται πικρό ή το πικρό γλυκό.

pokaΜου αρέσει πολύ που είσαι τόσο ειλικρινής και συγκεκριμένος. Νομίζω οτι έχοντας σαν βασικό καύσιμο τις εμμονές και τα θέλω μας, τότε πετυχαίνουμε αν μη τι άλλο κάτι που είναι καθαρά αντιπροσωπευτικό μας δείγμα. Για να μπω λίγο και εγώ στα ενδότερα. Γιατί γλυκά; Να υποθέσω ότι σου άρεσαν από παιδί; Και πως μπορεί να σε φοβίσει ένα γλυκό;

Τα γλυκά όχι απλώς μου άρεσαν αλλά είναι ταυτόσημα με την παιδική μου ηλικία. Όσα θέλεις να αποκτήσεις φαντάζουν επίσης σαν γλυκά. Μπροστά στο αντικείμενο του πόθου όλοι «μαζεύουμε» γινόμαστε ανίσχυροι σαν το κοριτσάκι με τα σπίρτα που τουρτουρίζει μπροστά στη βιτρίνα με τα γλυκά. Αυτό που ποθείς όμως σε φοβίζει επίσης γιατί για να το αποκτήσεις πρέπει να βρεις το θάρρος να γίνεις λίγο «μεγαλύτερος» από ότι είσαι, επίσης σε φοβίζει και αυτό στο οποίο μπορεί να μετατραπείς μόλις το αποκτήσεις. Τουλάχιστον εμένα που έχω πολλά ηθικολογικά κατάλοιπα.

Πιστεύεις οτι θα πρέπει να υπάρχει μια προσπάθεια από τους εικαστικούς να πλησιάσουν περισσότερο το ελληνικό κοινό;

Και γιατί να το κάνουν; Για να τους πουν οι επιμελητές και θεωρητικίζοντες, που θα έχαναν τότε τα ερείσματα τους, πως γίνονται δήθεν εμπορικοί, ποπ ή επιφανειακοί; Καλά δεν είναι όσο ζουν φυλακισμένοι στο γυάλινο κλουβί τους, χωρίς επαφή με την πραγματικότητα, με τη μόνιμη δικαιολογία πως το έργο τους δεν γίνεται κατανοητό; Το να μην σε καταλαβαίνουν είναι ένα καταπληκτικό χάπι αναλγησίας. Έλα όμως που το κοινό έχει μεγαλύτερη ικανότητα να καταλαβαίνει από όσο κάποιοι θέλουν να πιστεύουν. Ο Μάμετ είπε πως το κοινό είναι πάντα πιο έξυπνο από εμάς. Πάντως δεν θα πω εγώ τι πρέπει και τι όχι. Ας κάνει ο καθένας μας αυτό που του λέει η ψυχούλα του. Η τέχνη καταφέρνει να δουλεύει με μυστήριο τρόπο άσχετα με τις δικές μας βουλές, και πάλι καλά γιατί αλλιώς θα ήταν όλα μίζερα και προκαθορισμένα.

pokaΣυμφωνώ απόλυτα. Εξακολουθώ όμως μετά από τέσσερα σχεδόν χρόνια που παρακολουθώ την Αθηναϊκή εικαστική πραγματικότητα να πιστεύω ότι ένα της μειονέκτημα είναι πως δεν πλησιάζει το ευρύ κοινό της. Και βέβαια σαφώς και δεν γίνεται να ανοίξει τόσο η ψαλίδα ώστε να αφορούμε τον μέσο Έλληνα, αλλά αν πάρουμε το παράδειγμα της Αγγλίας ας πούμε, οι Άγγλοι είναι εφοδιασμένοι από το εκπαιδευτικό τους σύστημα να κατανοήσουν περισσότερο την σύγχρονη τέχνη. Εμείς εμφανώς δεν είμαστε -όταν υποχρεωτικά μαθήματα είναι η οικιακή οικονομία και τα θρησκευτικά και όχι η ιστορία τέχνης-. Άρα πως μπορούμε να "βοηθήσουμε" το ελληνικό κοινό να μας πλησιάσει;

Όντως δεν δίνουμε καθόλου εφόδια στο κοινό και όντως σύμφωνα με έρευνες η αγάπη για τη σύγχρονη τέχνη ξεκινάει από την εξοικείωση μαζί της στα σχολικά χρόνια. Μπορούμε πάντως τουλάχιστον να μη σνομπάρουμε το κοινό με βαρύγδουπους τίτλους εκθέσεων αλλά κυρίως οι καλλιτέχνες να βρούμε και να εστιάσουμε στον πυρήνα της δουλειάς μας που είναι πάντοτε απλός -όχι όμως επιφανειακός- και γι’ αυτό μιλάει στο κοινό. Το συνηθέστερο δυστυχώς είναι να εστιάζουμε στα στοιχεία που μας βοηθούν να επικοινωνούμε μονάχα με την συντεχνία μας μέσα από κώδικες και υποκώδικες, δηλαδή αναφορές σε άλλα έργα, στοιχεία συμπεριφοράς ή ακόμα και στιλιστικής πόζας που τελικά μας κάνουν αρεστούς στους λίγους αλλά ακατανόητους από τους πολλούς.

Επίσης θεωρείς οτι υπάρχει μια "ελληνικότητα" (και δεν εννοώ φολκλορικά ούτε με kitch όρους) στην δουλειά σου; Και θέλεις να υπάρχει κάτι τέτοιο ή πιστεύεις ότι είναι πλέον σχεδόν αδύνατον να συμβεί αυτό;

Μου φαίνεται πως όχι ιδιαίτερα. Σίγουρα πάντως όχι όσο θα ήθελα. Αδύνατο πάντως δεν είναι, όσο σκεφτόμαστε στα ελληνικά, γιατί η γλώσσα μας υποβάλει προτάσεις, μας οδηγεί κάπου χωρίς να το πολυκαταλαβαίνουμε. Για παράδειγμα χρησιμοποιώ πολύ τα αγγλικά όταν γράφω πάνω στα έργα μου και αυτό γίνεται γιατί τα αγγλικά είναι συνθηματική γλώσσα και σου επιτρέπει φαινομενικά ανώδυνους αστεϊσμούς και λογοπαίγνια ενώ αντίθετα τα ελληνικά έχουν ένα άλλο βάρος, μια κυριολεξία που απλά δεν επιδέχεται πολλά παιχνίδια και καμία ελαφρότητα. Η γνώση της ετερότητας που προκαλεί η γλώσσα μας είναι αρκετή για να πούμε πως διαφοροποιούμαστε εθνικά. Ακόμα και όταν πιθηκίζω είμαι ένας Έλληνας που πιθηκίζει, φαίνεται το κοστούμι του πιθήκου που φοράω, θέλω να σου δείξω τη σύμβαση και να σε αφήσω να αποφασίσεις αν την ακολουθήσεις ή όχι. Ταυτόχρονα βέβαια πολλοί ζουν στο φαντασιακό τους, στη δικιά τους διεθνή ουτοπία, και αυτό έχει σίγουρα την πλάκα του αλλά είναι και τραγικό.

pokaΚαταλαβαίνω τι εννοείς. Τι Λωζάνη τι Κοζάνη που λέγαν και οι παλιοί. Αυτό βέβαια είναι ένα κλασσικά ελληνικό χαρακτηριστικό, που όμως έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Το εμπόδιο αυτό της γλώσσας μας κάνει να μεταφράζουμε και να φιλτράρουμε την μίμηση, όπερ αποκτά μια αναγκαστική ελληνικότητα. Άρα νομίζω έστω και έτσι την γλυτώνουμε λίγο. Συμφωνείς;

100% ακριβώς αυτό συμβαίνει. Η μετάφραση είναι μια νέα δημιουργία και εμείς συχνά χανόμαστε στη μετάφραση. Επίσης πολλά πράγματα όπως για παράδειγμα το χιούμορ είναι τελείως συνυφασμένα με την κουλτούρα που τα παράγει. Θυμήσου τις προσπάθειες των μεταφραστών να μεταφράσουν, ας πούμε, τους Μόντυ Πάιθον. Είναι σχεδόν αδύνατο να γελάσεις αν δεν καταλαβαίνεις όλες τις συνδηλώσεις ενός σχολίου και η σύγχρονη τέχνη είναι γεμάτη συνδηλώσεις και σχόλια πάνω σε πράγματα που συχνά μας διαφεύγουν. Επίσης το χτίσιμο ενός καλού ανέκδοτου είναι συχνά ένας απροσδόκητος σχολιασμός μιας κατάστασης άρα το συντακτικό του μοιάζει πολύ με τη δημιουργία ενός έργου σύγχρονης τέχνης γιατί και αυτό συχνά έχει μια σειρά από απροσδόκητα στοιχεία που αναφέρονται σε κάτι γνωστό δημιουργώντας μια απρόβλεπτη οπτική γωνία. Μοιάζει κατασκευαστικά επίσης με ένα ποίημα. Δυστυχώς δεν έχουμε πολλά ελαφρά ή χιουμοριστικά ποιήματα πέραν των δημοτικών. Αν αναστήσουμε την πηγαία ζωντάνια και αναρχία της δημοτικής παράδοσης θα ελευθερωθούμε ακόμα και στη σύγχρονη τέχνη. Μέχρι τότε θα είμαστε πάντα λίγο comme il faut, αρχοντοχωριάτες.

Το 2008 τελείωσε με μια εβδομαδιαία έκθεση σου στο project room της Λωραίνης Αλιμαντήρη/GazonRouge, η οποία συνέπεσε με τα επεισόδια που προκάλεσε η δολοφονία του μαθητή Α.Γρηγορόπουλου. Ποιοί ήταν οι λόγοι που επέλεξες να συνεχίσεις με την performance και την έκθεση;

Η δράση μου είχε σχεδιαστεί καιρό νωρίτερα. Είχε σαν έμπνευση την εξέγερση του ψωμιού στην οποία η Μαρία Αντουανέτα θρυλείται πως είχε πει: αφού παραπονιούνται πως δεν έχουν ψωμί γιατί δεν τρώνε παντεσπάνι (cake). Σε μια περίοδο πρωτοφανούς ανέχειας επέλεξα να στήσω ένα σκοτεινό γαστρονομικό όργιο μαγειρεύοντας τούρτες σοκολάτας σε ποσότητες για το κοινό. Όταν έγινε η εξέγερση βρέθηκα με την πλάτη στον τοίχο γιατί η πραγματικότητα με ξεπέρασε. Η εξέγερση είχε σαν αφορμή τη δολοφονία αλλά σαν αιτία μια γενικευμένη αποστροφή. Το δίπολο έλξης και αποστροφής είναι αυτό που χαρακτηρίζει το έργο μου. Δεν θα πω ψέματα, μπήκα σε δίλημμα. Η μικροαστική μου συστολή μου ψιθύριζε να το ματαιώσω, όμως έτσι θα πρόδιδα την πίστη μου πως πρέπει να απαντάμε κυρίως με το έργο μας και όχι με ρητορείες. Ελπίζω όσοι την είδαν να πήραν κάτι. Αν όχι απέτυχα.

pokaΗ γενικότερη δυσαρέσκεια των Ελλήνων απέναντι στο κράτος που εκδηλώθηκε, είναι μια δυσαρέσκεια που αφορά και τους εικαστικούς;

Εννοείς αν έχουμε οι εικαστικοί μια δυσαρέσκεια ή αν υπάρχει δυσαρέσκεια για τους εικαστικούς, χα! Δεν μπορώ να μιλάω εξ ονόματος κανενός. Πολλοί συνάδελφοι πάντως από όσο ξέρω βρέθηκαν στα οδοφράγματα. Υπάρχει ένα θετικό στερεότυπο για τους καλλιτέχνες, μέσα στα πολλά αρνητικά, που λέει πως οι καλλιτέχνες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι. Ναι μπορεί να είμαστε, τι αφήνουμε όμως πίσω; Μόνο πάρτυ, δείπνα, κοκτέιλ, δημοσιότητα; Ας διαφυλάξουμε λίγη από την περίσσια ευαισθησία και για το έργο μας, τώρα άλλωστε είναι η πιο γόνιμη εποχή. Ας φτιάξουμε ο καθένας τα έργα του και ας τους τα τρίψουμε στο πρόσωπο, ας αποδείξουμε πως από τα καμένα σκουπίδια μπορεί να βγει τέχνη.


Poka-Yio – "Bittersweet",
Kalfayan Galleries

Προξ. Κορομηλά 43, Θεσσαλονίκη
Έως 28 Φεβρουαρίου 2009

Ωρες Λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 10.00 – 15.00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10.00-14.30 & 18.00-21.00

Διάβασε επίσης...
Νέα σοδειά
Τα νέα ταλέντα που αποφοίτησαν το έτος 2006-2007 από την Σχολή Καλών Τεχνών παρουσιάζουν τις πτυχιακές τους εργασίες, με άλλα λόγια την τέχνη τους η οποία περιλαμβάνει περίπου 140 έργα από όλα τα εργαστήρια της Σχολής, ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτικά και άλλα όπως mixed media, installations κ.α. Εκτός από κριτικούς, καλλιτέχνες, ...
Συνέχεια...
Vodafone CU 7 PLY PROJECT το σαβ/κο στη Τεχνόπολη
Τις τελευταίες μέρες, στις στάσεις των λεωφορείων βλέπουμε συνέχεια αφίσες για το 7ply. Η ομάδα της Propaganda Rollin co, σε συνεργασία με την Vodafone παρουσιάζουν για τρίτη χρονιά αυτό το φεστιβάλ στην Αθήνα με σκοπό να μας δείξουν όλα αυτά που περιβάλλουν την κουλτούρα και το lifestyle του skateboarding. Το ...
Συνέχεια...
Πίσω στο βυθό
Εντάξει...το ξέρω οι διακοπές δεν είναι ποτέ αρκετές. Μετά από έρευνες οι επιστήμονες μας ενημερώνουν ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος χρειάζεται τουλάχιστον μια εβδομάδα για να «μπει» στο πνεύμα των διακοπών και μετά την εβδομάδα αρχίζει η ουσιαστική ξεκούραση. Δηλαδή θέλουμε τουλάχιστον 2 εβδομάδες διακοπές για να ξεκουραστούμε από την ρουτίνα ...
Συνέχεια...
Ready Steady….Buy!!! H Art Athina έρχεται! (μέρος 1o)
Με το βόμβο της 2ης ανανεωμένης Art Athina να πλησιάζει, μιας και τα εγκαίνια της είναι στις 22 Μαΐου- παίζουνε πολλές εκθέσεις στην πόλη εκτός από τα εγκαίνια αυτής καθεαυτής της φουάρ, και πρώτα από όλα τα parallel events της.Καταρχήν ξεκίνησε η μεγάλη έκθεση της Ρώσικης Πρωτοπορίας που αναφέραμε σε ...
Συνέχεια...
Joseph Beuys και οι ελληνικές αναφορές στο έργο του
Ίσως ένας από τους μεγαλύτερους και πιο σημαντικούς καλλιτέχνες του αιώνα που πέρασε, o Joseph Beuys αφήνει το στίγμα του στην Αθήνα, με μια έκθεση που διοργανώνει η Ελληνοαμερικανική Ένωση η οποία ανοίγει το εκθεσιακό της πρόγραμμα για το 2009 με αυτό το αφιέρωμα.Περιλαμβάνει τις εκθέσεις: "Joseph Beuys και οι ...
Συνέχεια...
Plaka ‘turistik’!!! Art not at all turistik!!!
Έχω πάρα πολύ καιρό να ενθουσιαστώ με μια έκθεση... αλλά σήμερα μου συνέβη.Μόλις γύρισα από την οδό Κόδρου στην Πλάκα, όπου ετοιμάζεται μια "guerilla" -ελλείψει καλύτερου όρου- έκθεση με 18 καλλιτέχνες. Auxlang... από το auxiliary language. Δηλαδή μια δευτερεύουσα γλώσσα, μια κατασκευασμένη γλώσσα όπως αυτή των Esperanto. Αυτή ήταν η ...
Συνέχεια...
Αναδρομική έκθεση της χαράκτριας και ζωγράφου Ρένας Ανούση – Ηλία στο Artower
Το Artower Agora στη Βαρβάκειο από τις 6 έως τις 25 Οκτωβρίου 2008 παρουσιάζει την αναδρομική έκθεση της χαράκτριας και ζωγράφου Ρένας Ανούση - Ηλία.Έργα χαρακτικά και ζωγραφικά πλημμυρισμένα από τρυφερά μηνύματα και έννοιες θα ντύνουν τον 6ο όροφο του εκθεσιακού πύργου. Για 20 μέρες θα ξετυλιχθεί η πορεία μιας ...
Συνέχεια...
Ηλίας Καφούρος: Description Fails στην Κ-art
"That which is fixed is dead and that which is not fixed is nothing at all. It does not exist." Με αφορμή αυτή τη φράση του Paul Valery ο Ηλίας Καφούρος παρουσιάζει την πρώτη ατομική του έκθεση στην αίθουσα τέχνης K-art με τίτλο Description Fails η οποία θα διαρκέσει από ...
Συνέχεια...
Βρυξέλλες – έκθεση Γιάννη Αδαμάκη
Τι όμορφο που είναι πάντοτε να βλέπουμε δουλειές Ελλήνων στο εξωτερικό!Ο Γιάννης Αδαμάκης ένας καλλιτέχνης που έχει αγαπηθεί πολύ στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, για τα ακαδημαϊκά και αισθητικά άρτια έργα του παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά με τίτλο "Errance" στην Γκαλερί THEOREMA στις Βρυξέλλες μεταξύ 20 Νοεμβρίου 2008 ...
Συνέχεια...
Γιάννης Ψυχοπαίδης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Κική Δημουλά
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη και οι εκδόσεις Ίκαρος παρουσιάζουν από τη Πέμπτη 8 Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου 2007, τα ζωγραφικά έργα του Γιάννη Ψυχοπαίδη που δημιουργήθηκαν ειδικά για τη νέα ανθολογία ποιημάτων της Κικής Δημουλά με τίτλο «Γιάννης Ψυχοπαίδης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚικήΔημουλά». Την ανθολόγηση των ποιημάτων έκανε ο ίδιος ο ζωγράφος ...
Συνέχεια...
Digital Memories από την Αλίκη Κρικίδη στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει από τις 17 Ιανουαρίου ως τις 9 Φεβρουαρίου 2008 τη ζωγραφική δουλειά της Αλίκης Κρικίδη, η οποία ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Η Αλίκη Κρικίδη ανακατασκευάζει ζωγραφικά σε μεγάλο μέγεθος και τρισδιάστατη μορφή μια πραγματικότητα ερμηνευμένη ξανά μέσα από τη φαντασία της, εμπνεόμενη από ασπρόμαυρες φωτογραφίες ...
Συνέχεια...
‘Πρόσωπα’ στην γκαλερί Κορωναίου
Την 1 Φλεβάρη εγκαινιάστηκε στην γκαλερί Κορωναίου η ομαδική έκθεση FACES με μια πάρα πολύ σημαντική ομάδα διεθνών καλλιτεχνών όπως οι Philip Akkerman, Matthew Antezzo, George Condo, Jörg Immendorf, Elke Krystufek, Martin Kippenberger, Paul McCarthy, Helmut Middendorf, Michael Raedecker, Dieter Roth , Andy Warhol και Franz West. Η έκθεση δίνει ...
Συνέχεια...
Ιερά Τέρατα σε Μαγικά Χρόνια
"Les Années Magiques : Roma - Paris - Berlin" Κάποτε είχα γνωρίσει έναν κύριο που είχε ζήσει στο Παρίσι την δεκαετία του 60. Είχε και αυτός με τη σειρά του γνωρίσει όλους τους μεγάλους καλλιτέχνες που ζούσαν εκεί, είτε για σπουδές ή στα τέλη του 60, (αυτό-) εξόριστοι λόγω Χούντας. ...
Συνέχεια...
Νέο αλφάβητο από τον Dirk Bell
Με το πιo πρωτότυπο και καυστικό σχόλιο για την τρέλα της καθημερινής τριβής μέσα από το αλφάβητο διπλής ανάγνωσης που δημιούργησε, ο Dirk Bell επισκέπτεται την χώρα μας με μια έκθεση που αφορά λέξεις, κωδικούς πρόσβασης (pass-words), νέες αλφάβητους, assemblages, τρόπους σύνθεσης, δομές, σλόγκαν, φραστικά στοιχεία και που οδηγούν προς ...
Συνέχεια...
Καταγράφοντας το μέλλον
Σήμερα μετά τις 8 μ.μ. στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, (Πειραιώς 256) ανοίγει η έκθεση αποφοίτησης ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ των φοιτητών του Μεταπτυχιακού Τμήματος Ψηφιακών Μορφών της ΑΣΚΤ. Με videoworks, mixed media, εγκαταστάσεις και εφαρμογές στο διαδίκτυο οι καλλιτέχνες παρουσιάζουν τους προβληματισμούς τους, τα όνειρα τους και όλα αυτά που τους ...
Συνέχεια...
NINA BOVASSO| New Artist Blocks & Other Works @ the appartment gallery
Με κεντρικό θέμα τα αρχιτεκτονικά οικοδομικά τετράγωνα αλλά και τη σχέση ανάμεσα σε αυτά και τις ρεαλιστικές συνθήκες ζωής και εργασίας και με καμβά το χαρτί και τις ψηφιακές εικόνες η Νεοϋορκέζα ζωγράφος παρουσιάζει τη νέα της έκθεση στο παλιό διαμέρισμα της οδού Βουλής, στην gallery apartment με τίτλο «New ...
Συνέχεια...
Παρουσίαση της έκδοσης για την ΑΝΑΤΗΕΝΑ
Χωρίς υπερβολές, εάν υπήρξε μία έκθεση που στιγμάτισε την χρονιά, σίγουρα αυτή ήταν η ANATHENA που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ. Μήνες μετά το τέλος της έκθεσης που έβγαλε στο φως την underground εναλλακτική καλλιτεχνική πραγματικότητα της Αθήνας, έρχεται η έκδοση "ΑΝΑΤΗΕΝΑ - Τέχνη από τα υπόγεια ρετιρέ της Αθήνας".Με αφορμή ...
Συνέχεια...
Ατομική έκθεση Πάρι Πετρίδη στην Γκαλερί Α.Δ.
Την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2007 γίνονται στην Γκαλερί Α.Δ. τα εγκαίνια της 2ης ατομικής έκθεσης του Πάρι Πετρίδη. Οι αφηγήσεις της διαδρομής προσώπων ή κοινωνιών, προσέφεραν πάντοτε μια λυτρωτική και μεγαλοπρεπώς μελαγχολική εκδοχή της ανθρώπινης περιπέτειας. Ο προορισμός είναι η πλάνη του ταξιδιώτη, σαν ατομικό ή συλλογικό υποκείμενο. Ωστόσο, αν ...
Συνέχεια...
2η Μπιενάλε της Αθήνας – Εισαγωγή στον παράδεισο.
Με τον τίτλο Heaven η 2η Μπιενάλε της Αθήνας ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες. Θα μου πείτε είναι λογικό μετά την "καταστροφή" (ο τίτλος της 1ης Μπιενάλε, Destroy Athens) να έρθει, μια τουλάχιστον ευχή, για παράδεισο.Η πρώτη μεγάλη διαφορά της διοργάνωσης είναι ο χώρος της, μιας και μετακόμισε από την Τεχνόπολη ...
Συνέχεια...
Ρετροσπεκτίβα του Γιάννη Ψυχοπαίδη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Μια πολύ-επίπεδη έκθεση που φανερώνει διαφορετικές πτυχές του καλλιτέχνη Γιάννη Ψυχοπαίδη βλέπουμε στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Ο Ψυχοπαίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Έχει ζήσει στην Γερμανία κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '60 και ήταν ιδρυτικό μέλος της εικαστικής ομάδας «Α» και του περιοδικού «Επιθεώρηση Τέχνης». Επίσης ήταν ιδρυτικό ...
Συνέχεια...
Βάσος Καπάνταης στο Μουσείο Μπενάκη
Όσοι μένουν στη Νέα Σμύρνη, σίγουρα έχουν προσέξει τα μνημειώδη γλυπτά του στην πλατεία Χρυσοστόμου Σμύρνης. Ο λόγος βέβαια για τον Βάσο Καπάνταη (1924-1990), το τιμώμενο πρόσωπο της μεγάλης αναδρομικής που φιλοξενείται μέχρι τις 6 Μαΐου στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς και φιλοδοξεί να μας γνωρίσει έναν άγνωστο στους περισσότερους ...
Συνέχεια...
‘Here, Now’ της Μαρίας Ζερβού στο Κέντρο Σύγχρονης Ιλεάνα Τούντα
Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2007, στις 19:30, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, η πρώτη ατομική έκθεση της Μαρίας Ζερβού με τον τίτλο «Here, Now».Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 17 Νοεμβρίου 2007. Η δουλειά της Μαρίας Ζερβού (βίντεο, σχέδια και φωτογραφίες) πραγματεύεται γόνιμες μεταφορές που αναφέρονται στο φύλο, ...
Συνέχεια...
Εγκαίνια σήμερα στο Mommy της έκθεσης ‘Εικονικοί Χαρακτήρες’
Από σήμερα 17 Δεκεμβρίου έως και τις 19 Ιανουαρίου 2008, το Mommy (Δελφών 4, Κολωνάκι), μέσα στα πλαίσια του mommy.art παρουσιάζει την καινούργια δουλειά της ζωγράφου Ντέμης Κάια με γενικό θέμα «Eικονικοί Xαρακτήρες».Σύμφωνα με τις επιμελήτριες της έκθεσης, Ίρις Κριτικού και Μελίνα Βλάχου "Οι εικονικοί χαρακτήρες είναι στην ουσία το ...
Συνέχεια...
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Όταν στον πραγματικό κόσμο εισβάλλει ο ψηφιακός τα όρια χάνονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον όπου η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίσει κάθε πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξή της όπως μια καταστρεπτική ενεργειακή κρίση η οποία οδηγεί μεταξύ άλλων στον πόλεμο και τη ...
Συνέχεια...
‘¶γνωστα Έπη’ του Δημήτρη Μηλιώνη στην Enigma Gallery
Η φαντασία, το κοσμικό ταξίδι, τα μεταφυσικά μυστήρια, οι υπαρξιακές αναζητήσεις μέσα από τα λιτά σουρεαλιστικά τοπία και την αθωότητα της παιδικής ηλικίας είναι τα θέματα στα οποία μας παραπέμπει η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Δημήτρη Μηλιώνη που διοργανώνει η Enigma Gallery (Λ.Κηφισίας 263, Κηφισιά 210-8085745). Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν ...
Συνέχεια...
Instamoments
Το Instagram, όπως πιθανόν ήδη ξέρετε, είναι το application της χρονιάς, σύμφωνα με την Apple. Στο timeline του δίνουν ραντεβού χιλιάδες Instagramers που μοιράζονται κάθε μέρα τις στιγμές τους μέσα από εικόνες με (comments) ή χωρίς λόγια. Αυτές τις στιγμές αποφάσισαν να συγκεντρώσουν και να παρουσιάσουν σε μια έκθεση οι ...
Συνέχεια...
Εγκαίνια σήμερα για τους nanogods στο Bar Guru Bar Upstair
Εγκαίνια σήμερα της ομαδικής έκθεσης των nanogods με αφορμή την κυκλοφορία της δεύτερης έκδοσης του nanogod.H έκθεση θα φιλοξενείται έως τις 20 Σεπτεμβρίου στο χώρο Upstair (7ος όροφος) του Bar Guru Bar στην Πλατεία Θεάτρου και θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 20:00 έως αργά...Τι είναι όμως το ...
Συνέχεια...
Εικαστική ανασκόπηση 2007
Η χρονιά που πέρασε είχε μια κινητικότητα που την κάνει να διαφέρει από τις άλλες.Καταρχήν ξεκίνησε με το buzz της επικείμενης πρώτης Μπιενάλε της Αθήνας τον Σεπτέμβριο, αλλά και της 1ης Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης. Μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου κράτησε και η έκθεση Anathena στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (σε επιμέλεια Μαρίνας Φωκίδη ...
Συνέχεια...
Έκθεση του Γιώργου Αυγέρου στην gallery Ζουμπουλάκη
Εγκαινιάζεται αύριο Πέμπτη, 19 Απριλίου και θα διαρκέσει έως τις 19 Απριλίου η νέα έκθεση του Γιώργου Αυγέρου. Ο καλλιτέχνης που ζει και εργάζεται εκτός Αθηνών και πιο συγκεκριμένα στα Χανιά φιλοξενείται στην Αθήνα στην gallery Ζουμπουλάκη. O Γιώργος Αυγέρος συνδυάζει στα έργα του τη ζωγραφική με την γλυπτική και ...
Συνέχεια...
Ο Ανδρέας Κασάπης στην Gazon rouge
Όταν πρωτο-συναντήσαμε την δουλειά του Ανδρέα ήταν σε ένα τοίχο κάπου σε ένα από τα στενάκια του Ψυρρή. Δουλεύοντας ως street artist έδειξε καταρχήν το καταπληκτικό χέρι που έχει αλλά και διαφοροποιήθηκε από αυτά που συνήθως βλέπουμε στους τοίχους του κέντρου. Η λέξη που έρχεται καταρχήν στο μυαλό όταν βλέπει ...
Συνέχεια...
Νέα σοδειά
Vodafone CU 7 PLY PROJECT το σαβ/κο στη
Πίσω στο βυθό
Ready Steady….Buy!!! H Art Athina έρχεται! (μέρος 1o)
Joseph Beuys και οι ελληνικές αναφορές στο έργο
Plaka ‘turistik’!!! Art not at all turistik!!!
Αναδρομική έκθεση της χαράκτριας και ζωγράφου Ρένας Ανούση
Ηλίας Καφούρος: Description Fails στην Κ-art
Βρυξέλλες – έκθεση Γιάννη Αδαμάκη
Γιάννης Ψυχοπαίδης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Κική Δημουλά
Digital Memories από την Αλίκη Κρικίδη στη Γκαλερί
‘Πρόσωπα’ στην γκαλερί Κορωναίου
Ιερά Τέρατα σε Μαγικά Χρόνια
Νέο αλφάβητο από τον Dirk Bell
Καταγράφοντας το μέλλον
NINA BOVASSO| New Artist Blocks & Other Works
Παρουσίαση της έκδοσης για την ΑΝΑΤΗΕΝΑ
Ατομική έκθεση Πάρι Πετρίδη στην Γκαλερί Α.Δ.
2η Μπιενάλε της Αθήνας – Εισαγωγή στον παράδεισο.
Ρετροσπεκτίβα του Γιάννη Ψυχοπαίδη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Βάσος Καπάνταης στο Μουσείο Μπενάκη
‘Here, Now’ της Μαρίας Ζερβού στο Κέντρο Σύγχρονης
Εγκαίνια σήμερα στο Mommy της έκθεσης ‘Εικονικοί Χαρακτήρες’
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
‘¶γνωστα Έπη’ του Δημήτρη Μηλιώνη στην Enigma Gallery
Instamoments
Εγκαίνια σήμερα για τους nanogods στο Bar Guru
Εικαστική ανασκόπηση 2007
Έκθεση του Γιώργου Αυγέρου στην gallery Ζουμπουλάκη
Ο Ανδρέας Κασάπης στην Gazon rouge