Πριν τελειώσει το 2008, ο Poka-Yio κατάφερε να μας χορτάσει με ατελείωτες ποσότητες κεήκ. Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυνατόν μια γυναίκα (που παρεπιπτόντως λατρεύει την σοκολάτα σε κάθε μορφή της) να μην θέλει να μάθει περισσότερα…!

Πέραν της πλάκας, τα τελευταία χρόνια, εκτός από την συμβολή του, ως ένας εκ των τριών ΧΥΖ, στην δημιουργία της πρώτης Μπιενάλε της Αθήνας, ο Poka-Yio ακούγεται πολύ. Έχοντας περάσει από πάρα πολλά στάδια, στο να διαμορφώσει την σημερινή δουλειά του, έχοντας υπάρξει συντονιστής του σταθμού alpha, καλλιτέχνης με μια υποψηφιότητα για το βραβείο ΔΕΣΤΕ, και άλλα πολλά ο κατά κόσμον Πολύδωρος, και κατά καλλιτεχνικόν κόσμον Poka-Yio είναι πολύ πιο σύνθετος από όσο θέλει να μας κάνει να πιστεύουμε.

Αυτή την στιγμή μας μιλά για την έκθεση του στην Θεσσαλονίκη στην γκαλερί Kalfayan αλλά και για άλλα πολλά…


pokaΗ δουλειά σου έχει χαρακτηριστεί πολλές φορές ως επιτηδευμένα σοκαριστική. Για μένα ξεπερνά βέβαια τόσο απλές αναγνώσεις και πιστεύω οτι είναι μια παράθεση καθημερινών -για εσένα- δεδομένων που προφανώς σοκάρουν τους σοβαροφανείς. Εξήγησε μας λίγο το σκεπτικό μέσα από το οποίο διαμορφώνεται η ιδέα πίσω από τις δουλειές σου, και πιο συγκεκριμένα για την έκθεση Eat Cake αλλά και την τωρινή σου έκθεση Bittersweet στην γκαλερί Καλφαγιάν στην Θεσσαλονίκη.

Οι σοβαροφανείς που λες, είναι μια μεγάλη ομάδα μίζερων συντηρητικών που βρίσκονται όμως σε προοδευτικούς, δήθεν, χώρους, όπως της τέχνης. Είναι γεμάτοι στεγανά και έτοιμες κατηγοριοποιήσεις που δημιουργούν την εκάστοτε ορθοδοξία της τέχνης, της διανόησης, της πολιτικής σκέψης κλπ. Υπάρχει και μια άλλη κατηγορία που πολλές φορές αλληλοκαλύπτεται με τους σοβαροφανείς και αυτοί είναι οι σνομπ. Όσοι ξέρουν τι είναι σύμφωνο με την εκάστοτε μόδα και που με τη σειρά τους φτιάχνουν τον άλλο φασισμό, την άλλη ορθοδοξία, του τι θα φορεθεί, τι είναι in και τι out. Μια συμβουλή για τους νεότερους συναδέλφους: γράψτε και τις δύο κατηγορίες στα αρχίδια σας! Είναι αυτή η συμβουλή αρκετά επιτηδευμένα σοκαριστική; Η δουλειά μου έχει μια κινητήριο δύναμη και όχι μια ιδέα από πίσω: δουλεύω με άξονα τα θέλω και τις εμμονές μου, προσπαθώντας να φτιάξω εικόνες. Η δουλειά μου είναι να φτιάχνω εικόνες. Στις δύο τελευταίες εκθέσεις στο Eat Cake και Bittersweet προσπαθώ να κατεβάσω το κοινό ένα σκαλί πιο βαθιά στο υπόγειο με τις εμμονές μου οι οποίες σημειώτεον ούτε πρωτότυπες ιδιαίτερα είναι, ούτε εξεζητημένες: αυτό που με ελκύει είναι και αυτό που με φοβίζει. Πανανθρώπινα κοινότυπο. Τα γλυκά είναι το θέμα μου και η στιγμή που το γλυκό γίνεται πικρό ή το πικρό γλυκό.

pokaΜου αρέσει πολύ που είσαι τόσο ειλικρινής και συγκεκριμένος. Νομίζω οτι έχοντας σαν βασικό καύσιμο τις εμμονές και τα θέλω μας, τότε πετυχαίνουμε αν μη τι άλλο κάτι που είναι καθαρά αντιπροσωπευτικό μας δείγμα. Για να μπω λίγο και εγώ στα ενδότερα. Γιατί γλυκά; Να υποθέσω ότι σου άρεσαν από παιδί; Και πως μπορεί να σε φοβίσει ένα γλυκό;

Τα γλυκά όχι απλώς μου άρεσαν αλλά είναι ταυτόσημα με την παιδική μου ηλικία. Όσα θέλεις να αποκτήσεις φαντάζουν επίσης σαν γλυκά. Μπροστά στο αντικείμενο του πόθου όλοι «μαζεύουμε» γινόμαστε ανίσχυροι σαν το κοριτσάκι με τα σπίρτα που τουρτουρίζει μπροστά στη βιτρίνα με τα γλυκά. Αυτό που ποθείς όμως σε φοβίζει επίσης γιατί για να το αποκτήσεις πρέπει να βρεις το θάρρος να γίνεις λίγο «μεγαλύτερος» από ότι είσαι, επίσης σε φοβίζει και αυτό στο οποίο μπορεί να μετατραπείς μόλις το αποκτήσεις. Τουλάχιστον εμένα που έχω πολλά ηθικολογικά κατάλοιπα.

Πιστεύεις οτι θα πρέπει να υπάρχει μια προσπάθεια από τους εικαστικούς να πλησιάσουν περισσότερο το ελληνικό κοινό;

Και γιατί να το κάνουν; Για να τους πουν οι επιμελητές και θεωρητικίζοντες, που θα έχαναν τότε τα ερείσματα τους, πως γίνονται δήθεν εμπορικοί, ποπ ή επιφανειακοί; Καλά δεν είναι όσο ζουν φυλακισμένοι στο γυάλινο κλουβί τους, χωρίς επαφή με την πραγματικότητα, με τη μόνιμη δικαιολογία πως το έργο τους δεν γίνεται κατανοητό; Το να μην σε καταλαβαίνουν είναι ένα καταπληκτικό χάπι αναλγησίας. Έλα όμως που το κοινό έχει μεγαλύτερη ικανότητα να καταλαβαίνει από όσο κάποιοι θέλουν να πιστεύουν. Ο Μάμετ είπε πως το κοινό είναι πάντα πιο έξυπνο από εμάς. Πάντως δεν θα πω εγώ τι πρέπει και τι όχι. Ας κάνει ο καθένας μας αυτό που του λέει η ψυχούλα του. Η τέχνη καταφέρνει να δουλεύει με μυστήριο τρόπο άσχετα με τις δικές μας βουλές, και πάλι καλά γιατί αλλιώς θα ήταν όλα μίζερα και προκαθορισμένα.

pokaΣυμφωνώ απόλυτα. Εξακολουθώ όμως μετά από τέσσερα σχεδόν χρόνια που παρακολουθώ την Αθηναϊκή εικαστική πραγματικότητα να πιστεύω ότι ένα της μειονέκτημα είναι πως δεν πλησιάζει το ευρύ κοινό της. Και βέβαια σαφώς και δεν γίνεται να ανοίξει τόσο η ψαλίδα ώστε να αφορούμε τον μέσο Έλληνα, αλλά αν πάρουμε το παράδειγμα της Αγγλίας ας πούμε, οι Άγγλοι είναι εφοδιασμένοι από το εκπαιδευτικό τους σύστημα να κατανοήσουν περισσότερο την σύγχρονη τέχνη. Εμείς εμφανώς δεν είμαστε -όταν υποχρεωτικά μαθήματα είναι η οικιακή οικονομία και τα θρησκευτικά και όχι η ιστορία τέχνης-. Άρα πως μπορούμε να "βοηθήσουμε" το ελληνικό κοινό να μας πλησιάσει;

Όντως δεν δίνουμε καθόλου εφόδια στο κοινό και όντως σύμφωνα με έρευνες η αγάπη για τη σύγχρονη τέχνη ξεκινάει από την εξοικείωση μαζί της στα σχολικά χρόνια. Μπορούμε πάντως τουλάχιστον να μη σνομπάρουμε το κοινό με βαρύγδουπους τίτλους εκθέσεων αλλά κυρίως οι καλλιτέχνες να βρούμε και να εστιάσουμε στον πυρήνα της δουλειάς μας που είναι πάντοτε απλός -όχι όμως επιφανειακός- και γι’ αυτό μιλάει στο κοινό. Το συνηθέστερο δυστυχώς είναι να εστιάζουμε στα στοιχεία που μας βοηθούν να επικοινωνούμε μονάχα με την συντεχνία μας μέσα από κώδικες και υποκώδικες, δηλαδή αναφορές σε άλλα έργα, στοιχεία συμπεριφοράς ή ακόμα και στιλιστικής πόζας που τελικά μας κάνουν αρεστούς στους λίγους αλλά ακατανόητους από τους πολλούς.

Επίσης θεωρείς οτι υπάρχει μια "ελληνικότητα" (και δεν εννοώ φολκλορικά ούτε με kitch όρους) στην δουλειά σου; Και θέλεις να υπάρχει κάτι τέτοιο ή πιστεύεις ότι είναι πλέον σχεδόν αδύνατον να συμβεί αυτό;

Μου φαίνεται πως όχι ιδιαίτερα. Σίγουρα πάντως όχι όσο θα ήθελα. Αδύνατο πάντως δεν είναι, όσο σκεφτόμαστε στα ελληνικά, γιατί η γλώσσα μας υποβάλει προτάσεις, μας οδηγεί κάπου χωρίς να το πολυκαταλαβαίνουμε. Για παράδειγμα χρησιμοποιώ πολύ τα αγγλικά όταν γράφω πάνω στα έργα μου και αυτό γίνεται γιατί τα αγγλικά είναι συνθηματική γλώσσα και σου επιτρέπει φαινομενικά ανώδυνους αστεϊσμούς και λογοπαίγνια ενώ αντίθετα τα ελληνικά έχουν ένα άλλο βάρος, μια κυριολεξία που απλά δεν επιδέχεται πολλά παιχνίδια και καμία ελαφρότητα. Η γνώση της ετερότητας που προκαλεί η γλώσσα μας είναι αρκετή για να πούμε πως διαφοροποιούμαστε εθνικά. Ακόμα και όταν πιθηκίζω είμαι ένας Έλληνας που πιθηκίζει, φαίνεται το κοστούμι του πιθήκου που φοράω, θέλω να σου δείξω τη σύμβαση και να σε αφήσω να αποφασίσεις αν την ακολουθήσεις ή όχι. Ταυτόχρονα βέβαια πολλοί ζουν στο φαντασιακό τους, στη δικιά τους διεθνή ουτοπία, και αυτό έχει σίγουρα την πλάκα του αλλά είναι και τραγικό.

pokaΚαταλαβαίνω τι εννοείς. Τι Λωζάνη τι Κοζάνη που λέγαν και οι παλιοί. Αυτό βέβαια είναι ένα κλασσικά ελληνικό χαρακτηριστικό, που όμως έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Το εμπόδιο αυτό της γλώσσας μας κάνει να μεταφράζουμε και να φιλτράρουμε την μίμηση, όπερ αποκτά μια αναγκαστική ελληνικότητα. Άρα νομίζω έστω και έτσι την γλυτώνουμε λίγο. Συμφωνείς;

100% ακριβώς αυτό συμβαίνει. Η μετάφραση είναι μια νέα δημιουργία και εμείς συχνά χανόμαστε στη μετάφραση. Επίσης πολλά πράγματα όπως για παράδειγμα το χιούμορ είναι τελείως συνυφασμένα με την κουλτούρα που τα παράγει. Θυμήσου τις προσπάθειες των μεταφραστών να μεταφράσουν, ας πούμε, τους Μόντυ Πάιθον. Είναι σχεδόν αδύνατο να γελάσεις αν δεν καταλαβαίνεις όλες τις συνδηλώσεις ενός σχολίου και η σύγχρονη τέχνη είναι γεμάτη συνδηλώσεις και σχόλια πάνω σε πράγματα που συχνά μας διαφεύγουν. Επίσης το χτίσιμο ενός καλού ανέκδοτου είναι συχνά ένας απροσδόκητος σχολιασμός μιας κατάστασης άρα το συντακτικό του μοιάζει πολύ με τη δημιουργία ενός έργου σύγχρονης τέχνης γιατί και αυτό συχνά έχει μια σειρά από απροσδόκητα στοιχεία που αναφέρονται σε κάτι γνωστό δημιουργώντας μια απρόβλεπτη οπτική γωνία. Μοιάζει κατασκευαστικά επίσης με ένα ποίημα. Δυστυχώς δεν έχουμε πολλά ελαφρά ή χιουμοριστικά ποιήματα πέραν των δημοτικών. Αν αναστήσουμε την πηγαία ζωντάνια και αναρχία της δημοτικής παράδοσης θα ελευθερωθούμε ακόμα και στη σύγχρονη τέχνη. Μέχρι τότε θα είμαστε πάντα λίγο comme il faut, αρχοντοχωριάτες.

Το 2008 τελείωσε με μια εβδομαδιαία έκθεση σου στο project room της Λωραίνης Αλιμαντήρη/GazonRouge, η οποία συνέπεσε με τα επεισόδια που προκάλεσε η δολοφονία του μαθητή Α.Γρηγορόπουλου. Ποιοί ήταν οι λόγοι που επέλεξες να συνεχίσεις με την performance και την έκθεση;

Η δράση μου είχε σχεδιαστεί καιρό νωρίτερα. Είχε σαν έμπνευση την εξέγερση του ψωμιού στην οποία η Μαρία Αντουανέτα θρυλείται πως είχε πει: αφού παραπονιούνται πως δεν έχουν ψωμί γιατί δεν τρώνε παντεσπάνι (cake). Σε μια περίοδο πρωτοφανούς ανέχειας επέλεξα να στήσω ένα σκοτεινό γαστρονομικό όργιο μαγειρεύοντας τούρτες σοκολάτας σε ποσότητες για το κοινό. Όταν έγινε η εξέγερση βρέθηκα με την πλάτη στον τοίχο γιατί η πραγματικότητα με ξεπέρασε. Η εξέγερση είχε σαν αφορμή τη δολοφονία αλλά σαν αιτία μια γενικευμένη αποστροφή. Το δίπολο έλξης και αποστροφής είναι αυτό που χαρακτηρίζει το έργο μου. Δεν θα πω ψέματα, μπήκα σε δίλημμα. Η μικροαστική μου συστολή μου ψιθύριζε να το ματαιώσω, όμως έτσι θα πρόδιδα την πίστη μου πως πρέπει να απαντάμε κυρίως με το έργο μας και όχι με ρητορείες. Ελπίζω όσοι την είδαν να πήραν κάτι. Αν όχι απέτυχα.

pokaΗ γενικότερη δυσαρέσκεια των Ελλήνων απέναντι στο κράτος που εκδηλώθηκε, είναι μια δυσαρέσκεια που αφορά και τους εικαστικούς;

Εννοείς αν έχουμε οι εικαστικοί μια δυσαρέσκεια ή αν υπάρχει δυσαρέσκεια για τους εικαστικούς, χα! Δεν μπορώ να μιλάω εξ ονόματος κανενός. Πολλοί συνάδελφοι πάντως από όσο ξέρω βρέθηκαν στα οδοφράγματα. Υπάρχει ένα θετικό στερεότυπο για τους καλλιτέχνες, μέσα στα πολλά αρνητικά, που λέει πως οι καλλιτέχνες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι. Ναι μπορεί να είμαστε, τι αφήνουμε όμως πίσω; Μόνο πάρτυ, δείπνα, κοκτέιλ, δημοσιότητα; Ας διαφυλάξουμε λίγη από την περίσσια ευαισθησία και για το έργο μας, τώρα άλλωστε είναι η πιο γόνιμη εποχή. Ας φτιάξουμε ο καθένας τα έργα του και ας τους τα τρίψουμε στο πρόσωπο, ας αποδείξουμε πως από τα καμένα σκουπίδια μπορεί να βγει τέχνη.


Poka-Yio – "Bittersweet",
Kalfayan Galleries

Προξ. Κορομηλά 43, Θεσσαλονίκη
Έως 28 Φεβρουαρίου 2009

Ωρες Λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 10.00 – 15.00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10.00-14.30 & 18.00-21.00

Διάβασε επίσης...
Νέο αλφάβητο από τον Dirk Bell
Με το πιo πρωτότυπο και καυστικό σχόλιο για την τρέλα της καθημερινής τριβής μέσα από το αλφάβητο διπλής ανάγνωσης που δημιούργησε, ο Dirk Bell επισκέπτεται την χώρα μας με μια έκθεση που αφορά λέξεις, κωδικούς πρόσβασης (pass-words), νέες αλφάβητους, assemblages, τρόπους σύνθεσης, δομές, σλόγκαν, φραστικά στοιχεία και που οδηγούν προς ...
Συνέχεια...
Ατομική έκθεση της Μαρίνας Μαραβελάκη στην Tsatsis Projects / Artforum
Η αίθουσα τέχνης TSATSIS PROJECTS / ARTFORUM (Μητροπόλεως 12, γωνία Βενιζέλου, τηλ. 2310 257552) εγκαινιάζει το Σάββατο 12 Ιανουαρίου, από τις 12:00 μέχρι τις 19:00, την ατομική έκθεση της Μαρίνας Μαραβελάκη, παράλληλα με την ατομική έκθεση της Λούλας Παπαδοπούλου.ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΗ Μαρίνα Μαραβελάκη, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966.Το 1990 σπούδασε ζωγραφική ...
Συνέχεια...
Έκθεση φωτογραφίας της Solveigh Kaehler στο Χώρο Τέχνης 24
Στην έκθεση με τίτλο Myths η Solveigh Kaehler (Σολβέϊγκ Καίλερ) παρουσιάζει 28 ασπρόμαυρες φωτογραφίες, αποσπάσματα απο το ομώνυμο λεύκωμα της το οποίο μετά τη Γαλλία και την Αγγλία κυκλοφορεί τώρα και στην Ελλάδα (εκδόσεις Revoe 2006). Με την καινούργια της δουλειά η Solveigh Kaehler, που εργάζεται στο Παρίσι, επιστρέφει σε ...
Συνέχεια...
Em Kei: ‘Με την τέχνη εξαρτάται τι «τρώς»…’
Η Em Kei είναι γρήγορη. Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς είναι η ταχύτητα της. Ταχύτητα στο να καταχωρεί πληροφορίες, να τις επεξεργάζεται και να βγάζει συμπεράσματα που είναι αναπάντεχα εύστοχα.Με σπουδές στο graphic/spatial design και φωτογραφία/video και μεταπτυχιακό Καλών Τεχνών στο Chelsea College of Art & Design στο Λονδίνο ...
Συνέχεια...
Ik hou van je maar ik verdien je niet ?! (Πως είπατε;)
Μέχρι και την Τρίτη on display στον χώρο Καφενέον το installation της Εύας Μιχαλάκη Ik hou van je maar ik verdien je niet (i love you but i dont deserve you). Μια πολύ όμορφη εγκατάσταση - ιστορία η οποία «υπάρχει» στον χώρο μέσα από την σχέση δυο ανθρώπων μέσα από ...
Συνέχεια...
To ΕΜΣΤ είναι ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ
Είναι προφανές οτι το ΕΜΣΤ όχι μόνο βρήκε έναν πολύ καλό προσωρινό χωρό αλλά ότι τον ενέπνευσε και για νέα projects. Το νέο του εκθεσιακό πρόγραμμα ENTOΣ & ΕΚΤΟΣ περιλαμβάνει, παρουσιάσεις και στον χώρο του μουσείου αλλά και σε δημόσιους χώρους διαφόρων σημείων της πόλης.Από τις 18 Ιανουαρίου ξεκίνησε η ...
Συνέχεια...
Δημήτρης Τάταρης: Fragile στην Κ-art
Με τον τίτλο FRAGILE εγκαινιάστηκε στην αίθουσα τέχνης K-art η ατομική έκθεση του Δημήτρη Τάταρη.Απόφοιτος της Α.Σ.Κ.Τ το 2001 ο καλλιτέχνης δραστηριοποιείται με συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία καθώς επίσης έργα του βρίσκονται ακόμη και σε συλλογές.Σχέδια και κατασκευές με βίντεο και ήχο δημιουργούν μία εγκατάσταση ...
Συνέχεια...
Boarding Gate στην K-art – Ανακαλύπτοντας το εικαστικό τώρα
Είναι ολοφάνερο! Ο κόσμος αλλάζει διαρκώς και αυτό γίνεται με μεγάλη ταχύτητα. Η παγκοσμιοποίηση δεν είναι απλά ένας όρος που χρησιμοποιείται από τα Μ.Μ.Ε για την περιγραφή μιας γενικής κατάστασης, είναι η πραγματικότητα που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας.Φυσικά δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος και ο εικαστικός ορίζοντας. Μία νέα ...
Συνέχεια...
Mother Russia!!!
Μιλάμε για την απόλυτη περηφάνια όταν βλέπεις να κάνει ατομική έκθεση ένας καλλιτέχνης που εκτιμάς. Πόσο μάλλον όταν αυτή η έκθεση είναι στο εξωτερικό. Πόσο μάλλον όταν είναι εκτός Ευρωπαϊκών συνόρων... στην υπέροχη Μόσχα!Και πόσο μάλλον όταν η γκαλερί αποφασίζει να εγκαινιάσει την λειτουργία της με την δουλειά μιας Ελληνίδας ...
Συνέχεια...
The Callas
Δεν ξέρω αν κάποιος που φοράει τη στολή του Superman μπορεί να σώσει τελικά τον κόσμο, στην περίπτωση όμως των Λάκη και Άρη Ιωνά οι οποίοι μας συστήνονται ως "The Callas" και εμφανίζονται στη σκηνή με την εν λόγω αμφίεση, η ενασχόληση με τα εικαστικά, τη μουσική, το fanzine Velvet ...
Συνέχεια...
Athens Video Art Festival 08
Ξεκινάει σήμερα για 4η χρονιά το Video Art Festival, που πλέον πάει να γίνει θεσμός. Στην Τεχνόπολη, θα δούμε πάρα πολλές συμμετοχές από κάθε γωνιά του κόσμου. Events, συναυλίες και δεκάδες προβολές.Το πιο σημαντικό γεγονός που φιλοξενεί θα λέγαμε πως είναι η παρουσίαση έργων του Bill Viola από τον John ...
Συνέχεια...
‘Here, Now’ της Μαρίας Ζερβού στο Κέντρο Σύγχρονης Ιλεάνα Τούντα
Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2007, στις 19:30, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, η πρώτη ατομική έκθεση της Μαρίας Ζερβού με τον τίτλο «Here, Now».Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 17 Νοεμβρίου 2007. Η δουλειά της Μαρίας Ζερβού (βίντεο, σχέδια και φωτογραφίες) πραγματεύεται γόνιμες μεταφορές που αναφέρονται στο φύλο, ...
Συνέχεια...
Collaboration – OZON & The Apartment
Τα γραφεία του περιοδικού OZON στα Εξάρχεια, θα ξεκινήσει μια ενδιαφέρουσα συνεργασία με την γκαλερί The Apartment η οποία πρόσφατα αποχαιρέτησε τον χώρο της στο Σύνταγμα και ψάχνει νέα ανανεωμένη στέγη.Αυτή η συνεργασία θα περιλαμβάνει ξεκινάει με την παρουσίαση της ατομικής έκθεσης του Βασίλη Μπαλάτσου. Η έκθεση θα είναι site-specific ...
Συνέχεια...
Μεταλλαγμένη… τέχνη
Στη νέα της ομαδική έκθεση η Κ-art παρουσιάζει την δουλεία δεκατριών καλλιτεχνών κλείνοντας έτσι την «εικαστική» της χρονιά με μια διαφορετική θεματική.Στην έκθεση συμμετέχουν με ζωγραφική οι καλλιτέχνες Θοδωρής Αγγελόπουλος, Γιάννης Βαρελάς, Ηλίας Καφούρος, Μανώλης Μπιτσάκης, Σπυριδούλα Πολίτη, Δημήτρης Τάταρης, Γιώργος Τσεριώνης, με γλυπτική και κατασκευές ¶γγελος Αντωνόπουλος, Ανδρέας Βούσουρας, ...
Συνέχεια...
Lipstick made out of Callas…at AMP..
Τα αδέρφια Λάκης και Άρης Ιωνάς, γίνανε ευρύτερα γνωστά μέσα από το περιοδικό Velvet, που ξεκίνησε σαν μια παρεΐστικη τρέλα, και κατέληξε να μοιράζεται σε όλη την Ελλάδα. Συνέχισαν με live performances ως The Callas, συναυλίες και tours, την έκδοση του πρώτου εικαστικού χάρτη της Αθήνας το Athens Map of ...
Συνέχεια...
AMP smoking with Theo Michael’s show
Η πρώτη ατομική του Theo Michael SMOKE FROM THE EDGE OF THE KNOWN σφραγίζει και την έναρξη του project space που ονομάζεται AMP WORKS στον πρώτο όροφο της γκαλερί ΑΜΡ.O Τέο Μιχαήλ, με μαεστρία παλιών καλλιτεχνών παίζει με το φως και την σκιά αλλά ταυτόχρονα και την ποπ κουλτούρα. Ζωγραφιές ...
Συνέχεια...
‘Τρόποι Ενοχής’ του Λουκά Λουκίδη στους Μύλους Σαραντόπουλου
Ο Λουκάς Λουκίδης παρουσιάζει την νέα του ατομική έκθεση με τίτλο Τρόποι Ενοχής στους Κυλινδρόμυλους Σαραντόπουλου στον Πειραιά. Στην νέα του σειρά με γλυπτά ο Λουκίδης ασχολείται με τις ενοχές μας. Με ευφάνταστους τίτλους στα έργα του όπως «γιατί είμαι κάθαρμα;» η καινούργια του έκθεση διανοίγει τους πιθανούς δρόμους αυτοπραγμάτωσης ...
Συνέχεια...
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Είναι περισσότερο γνωστός για τα ανθρωπάκια του, αλλά ο Γαίτης είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Η γκαλερί Kalfayan εγκαινίασε πριν μια εβδομάδα την ατομική του έκθεση με δείγματα από διαφορετικές περιόδους του έργου του, παρουσιάζοντας πολλές πτυχές των εικαστικων εκφράσεων ενός εξαιρετικά ευρηματικού καλλιτέχνη. Μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη στη Σχολή Καλών ...
Συνέχεια...
Όλη η πόλη ένα bazaar!
Όπως πάντα στις γιορτές διοργανώνονται συνέχεια bazaar. Φέτος έχουμε δύο πραγματικά δυνατά bazaar - temporary shops στην Αθήνα.Καταρχήν η φοβερή γκαλερίστα Ρεβέκκα Καμχή, διοργανώνει bazaar με μεταχειρισμένα βιβλία, μια τέραστια συλλογή από περιοδικά τέχνης όπως frieze, contemporary, flash art κ.α. Αλλά και παλιούς δίσκους, ντοσιέ και ότι άλλο μπορεί να ...
Συνέχεια...
Part Time Punks στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Από τις 2 μέχρι τις 10 Μαρτίου φιλοξενείται στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ η ομαδική έκθεση Part Time Punks. H έκθεση προέκυψε από τον ανοιχτό διαγωνισμό του ιδρύματος που έλaβε χώρα κατά τον Μάιο- Ιούνιο του 2006, οπότε και επιλέχθηκε αρχικά η Anathena και στη συνέχεια δύο ακόμη προτάσεις, η παρούσα και ...
Συνέχεια...
Διπλά εγκαίνια @ Ιλεάνα Τούντα
Του Αγίου Βαλεντίνου (ναι, ναι, στις 14 Φεβρουαρίου εννοούμε) ανοίγουν 2 εκθέσεις στον χώρο τέχνης Ιλεάνα ΤούνταΣτο ισόγειο του χώρου, ο Δημήτρης Μπάμπουλης με την έκθεση με τίτλο "Reservoir d' Ames", παρουσιάζει σχέδια σε ριζόχαρτο και ξύλο και δύο fiberglass εγκαταστάσεις.Στον πρώτο όροφο ο Δημήτρης Τσουμπλέκας παρουσιάζει την έκθεση με ...
Συνέχεια...
Δίδυμα ΟΛΕ!
Δύο εκθέσεις που αφορούν δίδυμα εγκαινιάζονται σήμερα Πέμπτη στην Αθήνα.Η πρώτη είναι στην γκαλερί Bernier/ Eliades και αφορά τους Gilbet&George. Το φλεγματικό αυτό ζευγάρι σε ζωή και καριέρα, εδώ και 40 σχεδόν χρόνια μας σοκάρει, μας κάνει να γελάμε και μας δίνει νέες ιδέες. Οι δύο βρετανοί, βετεράνοι πια του ...
Συνέχεια...
Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ – Επισκέπτες και Φαντάσματα…
Εκτός από την πολύ εντυπωσιακή παρουσίαση των Matthew Barney και Elisabeth Peyton στην Ύδρα, το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ παρουσίασε πριν λίγο καιρό και την έκθεση a Guest + a Host = A Ghost.Ο τίτλος ανήκει στον ευφάνταστο Marcel Duchamp, και η έκθεση αποτελεί μια σπονδυλωτή παρουσίαση από ατομικές εκθέσεις πολλών καλλιτεχνών ...
Συνέχεια...
Αποστολή στο Λονδίνο: H Frieze είναι η βασίλισσα των art fairs!
Μέχρι το 2003, η Art Basel στην πόλη της Βασιλείας, κατείχε επάξια τον τίτλο της βασίλισσας των φουάρ (ή αλλιώς art fairs!). Από το 2003, οι Λονδρέζοι όμως έκαναν την ζημιά. Σιγά σιγά η Frieze Art Fair του Λονδίνου, παιδί του περιοδικού Frieze, ενός από τα πιο σημαντικά περιοδικά τέχνης ...
Συνέχεια...
Η νέα The Breeder κάνει την νέα της αρχή με τον Daniel Sinsel
Η γκαλερί The Breeder έχει καθιερώσει τα standards εδώ και κάποια χρόνια στην σύγχρονη ελληνική τέχνη. Ότι κατάφερε η Ρεβέκκα Καμχή στην δεκαετία του 90, σαν η πρώτη γκαλερί που μας σύστησε σε ονόματα όπως η Nan Goldin και ο Julian Opie, το συνέχισε με τον δικό της τρόπο η ...
Συνέχεια...
Ανακοινώθηκε ο φετινός νικητής του Βραβείου ΔΕΣΤΕ
Την Τετάρτη το βράδυ πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των φετινών Βραβείων ΔΕΣΤΕ  στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης όπου και φιλοξενείται η έκθεση των 6 υποψηφίων καλλιτεχνών Γιάννη Βαρελά, Αναστασίας Δούκα, Ειρήνης Μίγα, Αλεξάνδρας Μπαχζετσή, Ευτύχη Πατσουράκη και Θεόδωρου Σταματόγιαννη. Το Βραβείο απονεμήθηκε στην Αναστασία Δούκα για το έργο της "Lazy Suzan Not" Συγκεκριμένα, η εξαμελής Κριτική Επιτροπή ανακοίνωσε ...
Συνέχεια...
Wittingly Sparkling Greedy Dimples στην γκαλερί The Breeder
Private view: Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2007, 8 μ.μ.Διάρκεια έκθεσης: 20 Δεκεμβρίου - 19 Ιανουαρίου 2008 Η γκαλερί The Breeder βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την πρώτη ατομική έκθεση της Ειρήνης Μίγα στην Αθήνα με τίτλο, Wittingly Sparkling Greedy Dimples. Τα σχέδια και τα λαμπερά κεραμικά γλυπτά τις Ειρήνης Μίγα ...
Συνέχεια...
Τελευταίο ΣΚ του Remap αλλά και κάτι ακόμα!
Μια πολύ καλή ευκαιρία να προλάβετε οτι δεν είδατε, αλλά και για να δείτε στην Μαραθώνος την έκθεση των συμμετεχόντων του Διεθνούς αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού UPTO35 ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ 242 συμμετοχές στο διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό UPTO35 της OLIAROS, από 41 χώρες, εκτίθενται από την Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου μέχρι και την Τετάρτη, ...
Συνέχεια...
‘Πρόσωπα’ στην γκαλερί Κορωναίου
Την 1 Φλεβάρη εγκαινιάστηκε στην γκαλερί Κορωναίου η ομαδική έκθεση FACES με μια πάρα πολύ σημαντική ομάδα διεθνών καλλιτεχνών όπως οι Philip Akkerman, Matthew Antezzo, George Condo, Jörg Immendorf, Elke Krystufek, Martin Kippenberger, Paul McCarthy, Helmut Middendorf, Michael Raedecker, Dieter Roth , Andy Warhol και Franz West. Η έκθεση δίνει ...
Συνέχεια...
H Chryssi Rollinger στην Designer’s Dot Gallery
Ο πολυχώρος Designer's Dot Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Chryssi Rollinger με τίτλο: "My Faces".H καλλιτέχνις γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γενεύη. Σπούδασε γραφιστική και διαφήμιση στο Superior Art School της Λυών. Έφυγε για ανώτερες σπουδές στη Νέα Υόρκη, στο School of Visual Arts NY και στο ADHouse NY, ...
Συνέχεια...
Νέο αλφάβητο από τον Dirk Bell
Ατομική έκθεση της Μαρίνας Μαραβελάκη στην Tsatsis Projects
Έκθεση φωτογραφίας της Solveigh Kaehler στο Χώρο Τέχνης
Em Kei: ‘Με την τέχνη εξαρτάται τι «τρώς»…’
Ik hou van je maar ik verdien je
To ΕΜΣΤ είναι ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ
Δημήτρης Τάταρης: Fragile στην Κ-art
Boarding Gate στην K-art – Ανακαλύπτοντας το εικαστικό
Mother Russia!!!
The Callas
Athens Video Art Festival 08
‘Here, Now’ της Μαρίας Ζερβού στο Κέντρο Σύγχρονης
Collaboration – OZON & The Apartment
Μεταλλαγμένη… τέχνη
Lipstick made out of Callas…at AMP..
AMP smoking with Theo Michael’s show
‘Τρόποι Ενοχής’ του Λουκά Λουκίδη στους Μύλους Σαραντόπουλου
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Όλη η πόλη ένα bazaar!
Part Time Punks στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Διπλά εγκαίνια @ Ιλεάνα Τούντα
Δίδυμα ΟΛΕ!
Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ – Επισκέπτες και Φαντάσματα…
Αποστολή στο Λονδίνο: H Frieze είναι η βασίλισσα
Η νέα The Breeder κάνει την νέα της
Ανακοινώθηκε ο φετινός νικητής του Βραβείου ΔΕΣΤΕ
Wittingly Sparkling Greedy Dimples στην γκαλερί The Breeder
Τελευταίο ΣΚ του Remap αλλά και κάτι ακόμα!
‘Πρόσωπα’ στην γκαλερί Κορωναίου
H Chryssi Rollinger στην Designer’s Dot Gallery