«Το πλαστικό ήταν η αφορμή, όχι το ίδιο το θέμα, πώς να πούμε κάποια πράγματα συμβολικά. Οι άνθρωποι ήταν πάντα πλαστικοί και ίσως παλιότερα να ήταν και πιο πλαστικοί. Σε μια παλιότερη εποχή σου χρειαζότανε περισσότερο πλαστικό ή μια διαφορετικού είδους προστασία, για να αντέξεις».

Η παράσταση σας στηρίχτηκε στις αρχές του Devised Theatre, μιας «μεθόδου» ευρέως διαδεδομένης στο εξωτερικό τις τελευταίες δεκαετίες, που εδώ και λίγα χρόνια ήρθε σαν μόδα και στην Ελλάδα. Με τον όρο αυτό εννοούμε μια μέθοδο δημιουργίας μιας παράστασης / performance, που βασίζεται σε οτιδήποτε- μια ιδέα, ένα αντικείμενο, ένα κείμενο, μια φωτογραφία ακόμη κι ένα θεατρικό έργο, πάνω στο οποίο η ομάδα δουλεύει μέσα από τις πρόβες με ποικίλους τρόπους, όπως αυτοσχεδιασμούς, χτίζοντας την παράσταση. Τι έχετε κρατήσει από τη διαδικασία αυτή και τις μέχρι τώρα παραστάσεις σας;
Ήταν μια δημιουργική διαδικασία στην οποία ανακαλύπτεις νέα άγνωστα μέχρι τότε εκφραστικά μέσα του ίδιου σου του εαυτού. O ηθοποιός είναι και δημιουργός με έναν πολύ πιο άμεσο τρόπο και όχι απλώς το στρατιωτάκι που καλείται να κάνει πρόβα κάτω από τις οδηγίες του σκηνοθέτη. Τον πρώτο καιρό, όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε, και έπρεπε από το χάος χωρίς κείμενο με μια απόλυτη ελευθερία να κάνουμε το οτιδήποτε, μπήκαμε σε μια δημιουργική φάση. Μπαίναμε στο μετρό και βλέπαμε θεατρικές παραστάσεις.

Μέσα από τη μέθοδο αυτή δίνεται η ευκαιρία να αναδειχτεί η δυναμική τα ομάδας. Μήπως έχουμε περάσει από την εποχή του σκηνοθέτη (20ος αιώνας), στην εποχή της ομάδας;
Μακάρι. Στην Ελλάδα είναι δύσκολο να το πεις αυτό, γιατί πουθενά στην ζωή μας δεν λειτουργούμε ομαδικά, είναι θέμα παιδείας. Το πείραμα που κάναμε εδώ είναι 100 % ομαδική δουλειά. Είναι πολύ διαφορετικό όταν πέντε μυαλά σκέφτονται και δουλεύουν πάνω σε κάτι και αλλιώς όταν είναι ένας ο οποίος δίνει εντολές. Σε αυτή την περίπτωση, είναι πιο δύσκολη η θέση του «σκηνοθέτη», καθώς αναθεωρείται ο ρόλος του και οι αρμοδιότητες του, όπως και οι αρμοδιότητες του ηθοποιού πλέον. Ο ρόλος του σκηνοθέτη είναι να κρατήσει τις ισορροπίες, να συντονίσει την ομάδα και να δημιουργήσει έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας. Από την άλλη μεριά, το πακέτο του ηθοποιού πρέπει να περιλαμβάνει τεχνικές γνώσεις, να μπορεί να μιλάει και να μπορεί να κινείται, γιατί όλα αυτά είναι τα εργαλεία με τα οποία ο σκηνοθέτης θα στήσει την δουλειά αυτή. Θα πρέπει όμως ο ηθοποιός να είναι και ο ίδιος καλλιτέχνης, όχι φορέας της τέχνης κάποιου άλλου, γιατί δεν είναι ότι θα ερμηνεύσει μόνο κάτι που θα του δοθεί.

Θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε κάποιο συγκεκριμένο είδος θεάτρου σήμερα ως «Σύγχρονο Θέατρο»;
Το Devised Theatre είναι ένας πολύ ξενικός όρος. Η πρόθεσή μας στο θέατρο είναι όχι τόσο να αναπαράγουμε μια φόρμα που υπάρχει ήδη ως δεδομένη έξω, αλλά να ανακαλύψουμε την δικιά μας φόρμα, με την δική μας γλώσσα, την δική μας παιδεία, την δική μας καθημερινότητα. ¶σχετα με το αν είναι πρωτοποριακό ή μοντέρνο να είναι κάτι που μας αφορά όλους και να συμβαίνει τώρα, αύριο μπορεί να είναι παλιό παρωχημένο. Ότι έχουμε φέρει σε αυτή την παράσταση, είναι ζητήματα που εμάς αυτή την στιγμή, μας καίνε, που συμβαίνουν γύρω μας και που τα μεταφέρουμε ο καθένας με τον δικό του τρόπο και την δική του οπτική πάνω στην σκηνή, οπότε με αυτή βρισκόμαστε κοντά σε ένα σύγχρονο θέατρο. Παρόλα αυτά για να κάνουμε Devised Theatre, βασιστήκαμε και πάλι σε φόρμες που είναι γνωστές στο κλασικό θέατρο, άρα ένας ηθοποιός ακόμη κι αν ασχολείται με αυτού του είδους το θέατρο, πρέπει να διαθέτει μια κλασική παιδεία.

Τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται συνεχώς νέες θεατρικές ομάδες. Πέρα από την πρέσβευση κοινών αναζητήσεων και την πρακτική αναγκαιότητα, όπως η έλλειψη χρημάτων ή ότι μια θεατρική ομάδα μπορεί να λειτουργήσει ως ένα μέσο ανάδειξης νέων δημιουργών, πώς θα σχολιάζατε αυτό το φαινόμενο ως μέλη μιας από αυτές;
Κάποιες θα επιβιώσουνε και κάποιες άλλες όχι, αλλά το θέμα είναι να υπάρχει ένα βήμα για ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να ασχοληθούν με το θέατρο και να δίνονται ευκαιρίες. Πρέπει επιτέλους να σπάσει αυτό το κατεστημένο του ενός είδους, να υπάρχουν πολλές επιλογές και τελικά ο χρόνος θα δείξει αν υπάρχει κοινό ή όχι κι αν κάνεις καλά την δουλειά σου ή αν δεν την κάνεις. Αυτά τα πράγματα τα διεκδικείς. Από την άλλη μεριά, το ότι υπάρχουν πολλές ομάδες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, είναι γιατί στην πραγματικότητα κανείς δεν θέλει να μπει στην διαδικασία ομάδας. Αυτή την στιγμή, οι νέες ομάδες λειτουργούν ατομικιστικά, και η ενέργεια διασπάται προς πολλές κατευθύνσεις.

Plastic People. Εξωτερικά είμαστε ήδη από τα ρούχα που φοράμε, μέχρι την τροφή που καταναλώνουμε και τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
¶μα αναλογιστούμε πόσο είμαστε περικυκλωμένοι από το πλαστικό, ίσως να είναι και λίγο τρομακτικό το μέγεθος. Τα ρούχα μας είναι πλαστικά, από πετρέλαιο είναι φτιαγμένα όλα.

Έχουμε κρυφτεί πίσω από ένα πλαστικό περιτύλιγμα; Εάν ναι, τότε πώς και πού θα ψάξουμε για την ουσία και την μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου;
Κάτω από το πλαστικό, όσο κι αν είναι αυτό σε έκταση και πάχος, είμαστε μοναδικοί. Ακόμη και ο τρόπος που το φοράει ο καθένας είναι μοναδικός. Μήπως γίνει και η ηθική μας από πλαστικό, μέσα στα επόμενα χρόνια. Ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να οδηγήσει αυτό;

Ίσως στα λόγια της αλεπούς προς τον Μικρό Πρίγκιπα «Οι άνθρωποι δεν έχουν πια καιρό να γνωρίσουν τίποτα. Τα αγοράζουν όλα έτοιμα στα εμπορικά. Καθώς όμως τα εμπορικά δεν πουλάνε φίλους, οι άνθρωποι δεν έχουν πια φίλους. Αν θες ένα φίλο, ημέρωσε με!… ο ένας θα έχει την ανάγκη του άλλου. Για μένα εσύ θα είσαι μοναδικός στο κόσμο. Για σένα εγώ θα είμαι μοναδική στον κόσμο…».
Τελικά η μοναδικότητα έγκειται μόνο στην σχέση σου με κάποιον άλλο. Είσαι μοναδικός μόνο όταν υπάρχει και κάποιος άλλος δίπλα σου, γιατί τότε καταλαβαίνετε ότι έχετε κάποια πράγματα κοινά και κάποια άλλα διαφορετικά. Όταν καταφέρουμε και τρυπήσουμε αυτό το πλαστικό, εκεί θα περάσουν οι ανάσες μας. Και το ερώτημα είναι θα πρέπει να το τρυπήσουμε τελικά το πλαστικό; Τι θα βγει από μέσα; Θα μπορέσουμε να το αντέξουμε; Ίσως να είναι καλό είναι να είσαι μέσα στο πλαστικό, στον βαθμό που δεν ασφυκτιάς. Αντικειμενικά το πλαστικό δημιουργεί ασφάλεια, είναι βόλεμα. Ταυτόχρονα είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσεις αυτό το πλαστικό άθικτο, θέλει κόπο και θυσία, όπως πλαστικές εγχειρήσεις, χρήμα. Τι είναι το πλαστικό για τον καθένα; Η εικόνα που αισθάνεται ασφαλής. Το πλαστικό το χρησιμοποιούμε με την έννοια του ότι έχει κάποιες ιδιότητες πάνω στις οποίες δουλέψαμε, όπως το ότι είναι εύπλαστο κι ανθεκτικό. Δεν είναι το πλαστικό το ίδιο. Πώς επηρεάζουν αυτές οι ιδιότητες, τις ανθρώπινες ιδιότητες; Τι σημαίνει ένας ανθεκτικός άνθρωπος; Το πρότυπο του σύγχρονου ανθρώπου, πρέπει να είναι ένας άνθρωπος που θα αντέχει, αλλιώς λυγίζει, σπάει, ραγίζει.

Παρακολουθώντας την παράσταση, η πρώτη λέξη που μου ήρθε στο μυαλό προσπαθώντας να δώσω έναν χαρακτηρισμό για το «Plastic People» ήταν η «Ποιητικότητα»
Είναι αναγκαία στο θέατρο.

Ομάδα epta : Μιχάλης Γεωργίου, Αναστασία Αρβανίτη, Βίκυ Μαστρογιάννη, Βαγγέλης Παπαδάκης, ¶λκης Ζούπας και Τζωρτζίνα Κακουδάκη.

Αντιθέατρο Μαρίας Ξενουδάκη – Studio Πρώτες Ύλες
Μοσχονησίων 36, Πλ. Αμερικής
Τηλ: 210 8661168

 

Διάβασε επίσης...
Εκσκαφή Κενού στο Kinky Kong από τις 28 Νοεμβρίου
Η Αβραμιώτου ποτέ δεν πεθαίνει, δεν τη σκιάζει φοβέρα καμιά, μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά...Κόσμος έρχεται και παρέρχεται από τα bar του middle Ψυρρή (εκεί στην Αβραμιώτου όπου βρίσκεται το όριο ανάμεσα στα ντιριντάχτα γευσιπωλεία και τα mainstream bars και το hype της Καρύτση με ...
Συνέχεια...
Βατρα-Χ
Ο Δημήτρης Λιγνάδης με ο, τι κι αν καταπιάνεται, ασχέτως αποτελέσματος, είναι πάντα κι εξ' αρχής απόλυτα ειλικρινής και ξεκάθαρος. Έχει δηλώσει επανειλημμένως πως δεν τον ενδιαφέρει να κάνει Αισχύλο, Μάρλοου, Αριστοφάνη (εν προκειμένω), αλλά να εκθέσει τις απόψεις του και τις ανησυχίες του καθώς και -πρωτίστως- να εκτεθεί. Κάθε ...
Συνέχεια...
Αναβάλλονται οι παραστάσεις του Star Trip
Μόλις ενημερωθήκαμε από το γραφείο τύπου της διοργανώτριας εταιρίας Astra ότι δυστυχώς οι παραστάσεις του Star Trip που ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν από αύριο στο Gagarin 205 αναβάλλονται.Δυστυχώς, ένας εκ των πρωταγωνιστών, στην προθέρμανση της τελευταίας παράστασης στη Θεσσαλονίκη, είχε ένα σοβαρό ατύχημα στο χέρι του και κρίθηκε αδύνατο να ...
Συνέχεια...
Αυτόπτης «Μάρτης» στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης – Κερδίστε προσκλήσεις
Ένας οίκος ανοχής... τρεις αδερφές ιερόδουλες που επιλέγουν τους πελάτες τους. Τι διακρίνουν στο πρόσωπο ενός συγγραφέα; Γιατί αρνούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε έναν παράξενο άντρα που έρχεται μια νύχτα;Και μέσα σε όλα αυτά, ένα οκτάχρονο αγόρι που ζει μέσα στον οίκο ανοχής.Ο χρόνος τελειώνει... και είναι σημαντικός...της ...
Συνέχεια...
Το Χέρι του Tim Crouch σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Αφού απολαύσαμε τον ίδιο τον Tim Crouch στο ρόλο του I Malvolio στο Bios και παρακολουθήσαμε δύο ακόμα παραστάσεις του σε ελληνικές σκηνές, τον Συγγραφέα και Το Χέρι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ήρθε η ώρα να χαρούμε το πνευματώδες του ύφος ξανά αφού ο σπουδαίος μονόλογός του, Το Χέρι, επιστρέφει στη ...
Συνέχεια...
O Καραγκιόζης πενθεί τον πατέρα του… «Έφυγε» ο Ευγένιος Σπαθάρης
«Έφυγε» αργά το βράδυ του Σαββάτου σε ηλικία 85 ετών ο Ευγένιος Σπαθάρης. Ο σπουδαιότερος δημιουργός του Θεάτρου Σκιών είχε υποστεί βαρύτατες εγκεφαλικές κακώσεις σε ατύχημα που είχε στο Ινστιτούτο Γκαίτε σε προς τιμήν του εκδήλωση και νοσηλευόταν κλινικά νεκρός επί τέσσερις ημέρες στο ΚΑΤ.Ο Ευγένιος Σπαθάρης υπήρξε για όλη ...
Συνέχεια...
Art Eco| IntraVenus στο Booze
Η οικολογική συνείδηση δεν είναι μόδα, είναι (ή θα έπρεπε να είναι) τρόπος ζωής. Η αλόγιστη εκμετάλλευση των πηγών ενέργειας του πλανήτη και η επερχόμενη καταστροφή του σπιτιού μας -της Γης - κινητοποίηση την ομάδα χορού IntraVenus που παρουσιάζει τον προβληματισμό της μέσα από μια Χοροθεατρική παράσταση με τίτλο Art ...
Συνέχεια...
Ένας Χορός Μεταμφιεσμένων @ Λυρική Σκηνή
Σας έχει τύχει να βγείτε από μια παράσταση νιώθοντας πως ο κόσμος είναι λιγάκι ομορφότερος κατά βάθος; Κάπως έτσι θα νιώσαμε βγαίνοντας από το θέατρο Ολύμπια έχοντας παρακολουθήσει την όπερα του Βέρντι.  Όχι επειδή ο κόσμος είναι, πραγματικά, ομορφότερος μια που στην οδό Ακαδημίας, έξω από το θέατρο Ολύμπια, θα σας ...
Συνέχεια...
Going Youth Festival | 23-27 Σεπτεμβρίου 2009
5 ημέρες, 300 καλλιτέχνες σε ένα διαφορετικό Φεστιβάλ.Φρέσκιες ιδέες και προτάσεις στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, τον χώρο όπου τα τελευταία χρόνια δίνουμε ραντεβού με νέες ιδέες και δημιουργούς που έχουν να μας διηγηθούν τις δικές τους ιστορίες μέσα από διαφορετικές μορφές τέχνης ο καθένας.Θέατρο, Χορός, Μουσική, Φωτογραφία, Εικαστικές εκθέσεις, ...
Συνέχεια...
Μεταμόρφωση του Κάφκα από την ομάδα Ακτίς Αελίου
Με ενεργή παρουσία από το 2000 στη Θεσσαλονίκη, το Ακτίς Αελίου κέρδισε το 2006 το βραβείο Καλλιτεχνικού Οργανισμού Περιφέρειας από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής και φέτος ταξιδεύει για λίγες μέρες στην Αθήνα για να παρουσιάσει το φετινό έργο τους τη «Μεταμόρφωση» του Φραντς Κάφκα. Σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη, ...
Συνέχεια...
Ε-ε-έρχεται! Μόνο την Αλήθεια – Μέρος Ι
Ε ε έρχεται!Μετά από τρία χρόνια τρελής επιτυχίας και ένα σωρό επιβραβεύσεις και βραβεία ο κύριος «Κατσαρίδας» ετοίμασε επιτέλους την καινούργια του παράσταση (με τη συνεργασία της Μαρίας Φιλίνη) και ξαναχτυπά την Πέμπτη 07/02/07 -που αλλού-στο θέατρο του Νέου Κόσμου.Στο δελτίο τύπου διαβάζουμε:«Η ιστορία του μεγαλύτερου μάγου που έζησε ποτέ. ...
Συνέχεια...
Τα Ορφανά του Ντένις Κέλλυ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
   Μη Φας, Έχουμε Θέματα Αίματα. Καλωσήλθατε στο διαμέρισμα του Ντάνυ και της Έλεν, "αθώων" μικροαστών θωρακισμένων από το έξω μιας ολοένα και πιο βίαιης πόλης. Όλα μέσα λευκά, άσπιλα, το τραπέζι στρωμένο, το δείπνο σερβιρισμένο, η οικογενειακή γαλήνη τους... ταραγμένη. Στην πόρτα, ένας εισβολέας γεμάτος αίματα, έχει έρθει απρόσκλητος για να σαλέψει μια ...
Συνέχεια...
΄Το Μάθημα’ & ‘Ο Νέος Ενοικιαστής’ του Ιονέσκο στο Θέατρο Παραμυθίας – Κερδίστε προσκλήσεις
Δύο μονόπρακτα του Ευγένιου Ιονέσκο παρουσιάζει η ομάδα Ώρκα στο Θέατρο Παραμυθίας, δύο κείμενα, που με την οξυδέρκεια και το χιούμορ του μεγάλου Γαλλορουμάνου συγγραφέα, αγγίζουν κρίσιμες πτυχές της σύγχρονης κοινωνίας, παρότι γράφτηκαν μισό αιώνα πριν.Στο Μάθημα (1951), ο Ιονέσκο αναποδογυρίζει τη διδασκαλική διαδικασία και μας δείχνει τη σκοτεινή της ...
Συνέχεια...
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Πλούτος, Ειρήνη, Λυσιστράτη, Εκκλησιάζουσες, Όρνιθες Αποσπάσματα από έργα του Αριστοφάνη, μεταφρασμένα από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, συντίθενται στα χέρια του Γιώργου Αρμένη σε ένα σύνολο.Η παιδεία, ο πόλεμος και τα ήθη του, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, η πολιτική φαυλότητα, ο πλούτος, η φτώχεια, το πρόβλημα της διακυβέρνησης της Χώρας, το πώς ...
Συνέχεια...
Ο Φάουστ στη Λυρική Σκηνή
Τα γηρατειά πολλοί εμίσησαν, τα νιάτα ουδείς. Και, κυρίως, όχι ο Φάουστ. Ο ήρωας του Γκάιτε και, συγκεκριμένα το πρώτο μέρος της τραγωδίας του, γίνεται η έμπνευση για μια από τις πιο δημοφιλείς γαλλικές όπερες, την ομότιτλη όπερα Φάουστ του Σαρλ Γκουνό.  Το αριστούργημα του Γαλλικού ρομαντισμού με τις διάσημες άριες, τα ...
Συνέχεια...
‘Τρεις Αδερφές’ στην Περεστρόικα
Η παράσταση μεταφέρει τις "Τρεις αδελφές" του Τσέχωφ (1901), στην πρώην Σοβιετική Ένωση και πιο συγκεκριμένα στην εποχή της περεστρόικα (1985-1991).Οι τρεις αδελφές δε θα πάνε ποτέ στη Μόσχα, όπως ο Γκορμπατσώφ δε θα ολοκληρώσει ποτέ το όραμα της «περεστρόικα» (αναδόμηση-ανασυγκρότηση). Η αναπόφευκτη στιγμή του συμβιβασμού των προσώπων του έργου ...
Συνέχεια...
Η  Απόδραση – Κερδίστε προσκλήσεις
Από 11 ΟκτωβρίουΜια παράσταση εν εξελίξει που συνεχίζει την πορεία της φέτος, με νέα διανομή, είναι η «Απόδραση» της ομάδας ΑΛΟΓΟΙ.Τέσσερις  αθώοι άνθρωποι που κατά λάθος  δολοφονούν μία κοπέλα. Συλλαμβάνονται από τον πανταχού παρών αστυνομικό. Η εξαθλίωση στις φυλακές του  Κορυδαλλού, τα βασανιστήρια.Η Απόδραση. Μια χολυγουντιανή  ταινία που δε γυρίστηκε ποτέ και  κατέληξε να παίζεται σε ένα Αθηναϊκό θέατρο.Ένα έργο που ακυρώνει συνεχώς  τα όρια του συμβατικού χώρου και ...
Συνέχεια...
Gólgota picnic – Φεστιβάλ Αθηνών
Μια παράσταση Γολγοθάς. Για αρχή να σας πω πως κάθε φορά που τα media αποκαλούν κάποιον "τρομερό παιδί" στα αυτιά μου ηχεί αυτόματα η φράση "τρομακτική μπαρούφα" και, συνήθως, όχι αδίκως. Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο Rodrigo García από το Μπουένος Άιρες, ιδρυτής της θεατρικής ομάδας La Carnicería Teatro (θέατρο του χασάπικου). Περίπτωση ...
Συνέχεια...
Έκτορας Λυγίζος
Στη δεύτερη παράστασή του «¶γριοι- Ο άνδρας με τα θλιμμένα μάτια» ο Έκτορας ξεδιπλώνει την μοναδική ιδιότητά του να φτιάχνει θέατρο φυσικό και ταυτόχρονα μεταφυσικό, ξεκάθαρο και περίπλοκο, απλό και κατανοητό παρότι δυσνόητο και την εξαιρετική ικανότητά του να χειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα -ομολογουμένως- πολύ καλό ανθρώπινο ...
Συνέχεια...
20 Χιλιάδες Λεύγες Πάνω Από τη Θάλασσα στον Φούρνο – Κερδίστε Προσκλήσεις
Δυο φίλοι, ο Άρης και ο Στέλιος, ζουν ως έγκλειστοι νομάδες στο ίδιο τους το σπίτι, απομονωμένοι από τον έξω κόσμο, που υπονοείται ανεπαρκής και αφιλόξενος. Κάποια οικιακά αντικείμενα έχουν περιέλθει σε αχρησία.Ο Άρης βιώνει τον εκούσιο αυτόν εγκλεισμό ως κυριολεξία, ο Στέλιος όμως έχει ανάγκη να προβάλλει στους τέσσερεις ...
Συνέχεια...
Όταν ο Γλάρος συναντάει την Ιουλιέτα & το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας ανοίγει τα φτερά του
To ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας τον τελευταίο χρόνο επιδιώκει να πλησιάσει τους θεατές του αλλά και να αποκτήσει καινούργιους  εκτός γεωγραφικών συνόρων. Οι φετινές παραγωγές του «ο Γλάρος» και η «…Και Ιουλιέτα» ακούστηκαν πολύ στη Β. Ελλάδα, σημείωσαν επιτυχία και για πρώτη φορά ανεβαίνουν στην Αθήνα. Πριν λίγους μήνες, σε μια συζήτηση που είχα ...
Συνέχεια...
ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΟΚΤΑΝΑ | Ελεύθεροι Πολιορκημένοι – Σχεδίασμα Β΄
Από τις 3 έως τις 7 Μαΐου 2007 Με το Σχεδίασμα Β' ο Κωνσταντίνος Ρήγος, από τους βασικούς εκπροσώπους του σύγχρονου χοροθεάτρου στην Ελλάδα, διασταυρώνεται με τους στίχους του εθνικού μας ποιητή από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους. Εμπνέεται από την ψυχολογία των ηρώων, φωτίζοντας αντιθέσεις ανάμεσα στην ελευθερία και τη στέρησή ...
Συνέχεια...
Οι Lost Bodies και η Όλια Λαζαρίδου παρουσιάζουν «Το Βαπόρι» σε ποιήματα του Μίλτου Σαχτούρη
Για τρεις μόνο παραστάσεις, αυτή την εβδομάδα, οι αγαπητοί μας Lost Bodies (Θάνος Κόης και Αντώνης Παπασπύρου) παρουσιάζουν μαζί με την Όλια Λαζαρίδου στο Bios, μία άκρως ενδιαφέρουσα οπτικοακουστική performance. “To Βαπόρι”, βασίζεται σε ποιήματα του Μίλτου Σαχτούρη, του σημαντικού αυτού μεταπολεμικού ποιητή μας, που έφυγε από την ζωή το 2005, ...
Συνέχεια...
‘Το Σ’ Αγαπώ Δεν Είναι… Ντεμοντέ’ λέει φέτος η Μιμή Ντενίση
Live Cinema, διαβάζω στο Δελτίο Τύπου, από τη Μιμή Ντενίση με θέατρο, σινεμά και τραγούδι αλλά και συμμετοχή των θεατών. Οι φαν της θα είναι ευτυχισμένοι ξανά και οι επικριτές της έτοιμοι να την σχολιάσουν για την «εναλλακτική» φετινή της παράσταση. Σε ρόλο συγγραφέως και πρωταγωνίστριας. Βασισμένο στο έργο του ...
Συνέχεια...
Χωρίς τον Λευτέρη Βογιατζή
Να μια φορά που τα cliche έχουν νόημα: το θέατρο θα είναι από σήμερα πολύ φτωχότερο.  Ο Λευτέρης Βογιατζής πέθανε σήμερα, σε ηλικία 68 ετών, μετά από πολυετή μάχη με τον καρκίνο. Πολλά cliche χωράνε στους χαρακτηρισμούς με τους οποίους μπορεί να τον περιγράψει κανείς και είναι, πραγματικά, ένας από τους ...
Συνέχεια...
Cows | Από τους Dead Kandinsky
Μέχρι τώρα στο άκουσμα της λέξης αγελάδος τρία πράγματα μου έρχονταν στο νου:Η Σοφία, μια κατάλευκη αγελάδα σε ένα χωριό της Πελοποννήσου που έβοσκε αμέριμνη και η φιλία μας καταστράφηκε ολοσχερώς όταν κλήθηκε να επιτελέσει τον σκοπό της (να γίνει νοστιμιά στο πιάτο).Οι δεκάδες χρωματιστές αγελάδες που κατέκλυσαν την Αθήνα ...
Συνέχεια...
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά επιστρέφει
Σε εποχή κρίσης όπως αυτή που διανύουμε, χρειαζόμαστε ίσως περισσότερο από ποτέ οτιδήποτε αυθεντικό-πρωτότυπο ή αλλιώς για όσους το προτιμούν vintage με την έννοια του εκλεκτού. Σήμερα με άλλα λόγια καλό θα ήταν να αναβιώσουμε τα εμπνευσμένα κομμάτια του παρελθόντος σε εναρμόνιση με τις ανάγκες του παρόντος. Με αφορμή λοιπόν την ...
Συνέχεια...
Ο Elvis Ζει! στο arthouse – Κερδίστε προσκλήσεις!
Θεωρία συνωμοσίας, διαφημιστικό πυροτέχνημα, φαντασίωση πιστών ή κάτι άλλο;Το νέο θεατρικό έργο του Γιώργου Αμυρά, «Ο Elvis Ζει!» και θα βασιλεύει στο arthouse, σε σκηνοθεσία Ζωής Ξανθοπούλου έως τις 30 Απριλίου.Με επίκεντρο την αιφνιδιαστική επίσκεψη μίας μάνας στη φοιτήτρια κόρη της, η υπόθεση εξελίσσεται στην πόλη του σήμερα. Πώς είναι, ...
Συνέχεια...
Δυο Τρελοί – Τρελοί Παραγωγοί
Οι Producers αποτελούν ένα από τα φαινόμενα του Broadway τα τελευταία χρόνια. Η αυλαία τους άνοιξε το 2001 και αμέσως έγιναν τεράστιο hit, σαρώνοντας τα βραβεία Tony. Όπου κι αν ανέβηκαν στον κόσμο σημείωσαν την ίδια επιτυχία, με ουρές έξω απ' τα θέατρα για ένα και μόνο εισιτήριο. Κι όπως ...
Συνέχεια...
Η Σημασία του να είναι κανείς Σοβαρός
Μια μοντέρνα παράσταση, μια κωμωδία ερωτική τρυφερή και ευαίσθητη. Μια υπέροχη ρομαντική κωμωδία από τον Όσκαρ Γουάιλντ, μια τοιχογραφία εποχής με πολύ χιούμορ και ένα γοητευτικό θέμα.Ο Έρνεστ είναι γυμνός όπως ο μέσος άνθρωπος σήμερα μπρος στις ανθρώπινες αντιξοότητες. Ένα ερωτικό παιχνίδι διεκδίκησης, με αφορμή την αναζήτηση του ανθρώπου για ...
Συνέχεια...
Εκσκαφή Κενού στο Kinky Kong από τις 28
Βατρα-Χ
Αναβάλλονται οι παραστάσεις του Star Trip
Αυτόπτης «Μάρτης» στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης – Κερδίστε
Το Χέρι του Tim Crouch σε Αθήνα και
O Καραγκιόζης πενθεί τον πατέρα του… «Έφυγε» ο
Art Eco| IntraVenus στο Booze
Ένας Χορός Μεταμφιεσμένων @ Λυρική Σκηνή
Going Youth Festival | 23-27 Σεπτεμβρίου 2009
Μεταμόρφωση του Κάφκα από την ομάδα Ακτίς Αελίου
Ε-ε-έρχεται! Μόνο την Αλήθεια – Μέρος Ι
Τα Ορφανά του Ντένις Κέλλυ στο Θέατρο του
΄Το Μάθημα’ & ‘Ο Νέος Ενοικιαστής’ του Ιονέσκο
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Ο Φάουστ στη Λυρική Σκηνή
‘Τρεις Αδερφές’ στην Περεστρόικα
Η  Απόδραση – Κερδίστε προσκλήσεις
Gólgota picnic – Φεστιβάλ Αθηνών
Έκτορας Λυγίζος
20 Χιλιάδες Λεύγες Πάνω Από τη Θάλασσα στον
Όταν ο Γλάρος συναντάει την Ιουλιέτα & το
ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΟΚΤΑΝΑ | Ελεύθεροι Πολιορκημένοι – Σχεδίασμα Β΄
Οι Lost Bodies και η Όλια Λαζαρίδου παρουσιάζουν
‘Το Σ’ Αγαπώ Δεν Είναι… Ντεμοντέ’ λέει φέτος
Χωρίς τον Λευτέρη Βογιατζή
Cows | Από τους Dead Kandinsky
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά επιστρέφει
Ο Elvis Ζει! στο arthouse – Κερδίστε προσκλήσεις!
Δυο Τρελοί – Τρελοί Παραγωγοί
Η Σημασία του να είναι κανείς Σοβαρός