20 Μαρτίου- 17 Μαΐου

Έναν αιώνα σχεδόν μετά τη βύθιση του, θρυλικού πλέον, Τιτανικού ο Κωνσταντίνος Ρήγος στήνει το δικό του ταξίδι στο φανταστικό, με όχημα τα θραύσματα των ιστοριών των φαντασμάτων που είναι πια οι χιλιάδες εκείνοι που βρέθηκαν εκεί. Ιστορίες μπλεγμένες με συναισθήματα που παραμένουν ίδια, σε όποιο σημείο του χρόνου και αν συναντήσεις τους ανθρώπους που τα αισθάνονται. Η έννοια της απώλειας, οι προσωπικοί φόβοι και οι φοβίες του καθενός, η μοναξιά, η αποξένωση, ένα νεκρό πάθος, ο έρωτας, το τέλος του, όλα συναντιούνται σε ένα ναυάγιο, στο μουσικό ταξίδι του χορογράφου/ σκηνοθέτη/ visual artist κ.α. πολλά κυρίου Ρήγου.

Μετά τη σάλα του Rex, με την sold out Bossa Nova του που μας λίκνισε την περασμένη σεζόν στους feelgood ρυθμούς της -και πρόσφατα μεταφέρθηκε και στη Θεσσαλονίκη με επιτυχία- ο πολυπράγμων κύριος Ρήγος επιστρέφει στο Εθνικό, στην αχανή σκηνή του Χώρου Δ’ της Πειραιώς 260 αυτή τη φορά, με μια electro-dance tragedy. Έτσι περιγράφεται στα Δελτία Τύπου και στο πρόγραμμα του Εθνικού, έτσι την αναφέρει ο ενορχηστρωτής της και ως τέτοιο οφείλει να αντιμετωπιστεί το θέαμα με τον τίτλο «Τιτανικός». Διότι στην απλή ερώτηση που ακολούθησε από παριστάμενους και μη φίλους και γνωστούς μετά την πρεμιέρα του «Σου άρεσε;» χρειάστηκα διευκρινίσεις για να είμαι σαφής και ειλικρινής στην -διόλου επεξεργασμένη εκείνη τη στιγμή – απάντησή μου. Σπανίως μου είναι δύσκολο να απαντήσω με ένα λακωνικό «ναι» ή «όχι». Κι όμως, αυτή τη φορά όποια και από τις δύο απαντήσεις κι αν διάλεγα δεν θα ήμουν 100% ειλικρινής.

Τιτανικός

Ως θεατρική παράσταση μειονεκτεί ελλείψει δομής και κειμένου και άρα υιοθετώ την άρνηση. Ως χοροθέατρο παραλείπει να αξιοποιήσει εξαιρετικούς ερμηνευτές και δεν καταφέρνει να παρασύρει άρα επιλέγω τη μεσοβέζικη οδό του «έτσι κι έτσι». Ως performance, όμως, με εξαίρεση κάποια σημεία που θα μπορούσαν να είναι πιο συμπαγή, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα, πρωτότυπη και ευχάριστη προσέγγιση σε ένα μυθικό, πια, συμβάν και αξίζει τη θετική μου απάντηση.

Το χλιαρό χειροκρότημα και αρκετά αρνητικά σχόλια που ακούστηκαν διάσπαρτα μετά το τέλος της performance μαζί με τις όποιες εμπάθειες μαγνητίζει ο αμφιλεγόμενος πια δημιουργός, προϊδεάζουν για την συνέχεια της πορείας του Τιτανικού που πιθανολογείται να βυθιστεί σε έναν ωκεανό επικρίσεων. Υιοθετώντας την πολύ εύστοχη κριτική μιας φίλης (όχι δημοσιογράφος ή κριτικός, μια απλή θεατής) θα συμφωνήσω μαζί της μεταφέροντάς την αυτούσια: «Οι διανοούμενοι τον θεωρούν λαϊκό και οι λαϊκοί τον θεωρούν διανοούμενο. Το crossover είναι το μεγαλύτερο ταλέντο του».

Τιτανικός

+ Η Δήμητρα Ματσούκα που τα τελευταία χρόνια κάνει- κατά την προσφιλή δημοσιογραφική έκφραση- «στροφή στην ποιότητα» και συμμετέχει σε international παραγωγές («El Greco»), κερδίζει βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης («Σκλάβοι στ Δεσμά της») δεν είχε καταφέρει ποτέ να με πείσει έως τον «Τιτανικό». Στο αχανές λευκό σκηνικό με τους πολλούς -και αρκετούς αξιολογότερους, είναι η αλήθεια- συναδέλφους της καταφέρνει να κλέψει την παράσταση και να είναι η αδιαφιλονίκητη πρωταγωνίστρια με μια ερμηνεία πραγματικά αξιοσημείωτη.

– Με τόσο αξιόλογο ανθρώπινο υλικό στα χέρια του, όπως η Μαρία Ναυπλιώτου ή η Έλενα Τοπαλίδου κακώς ο Ρήγος επέλεξε να ξεχωρίσει μία και μόνο από το θίασό του ως πρωταγωνίστρια καταστρέφοντας μια ισορροπία που θα μπορούσε σε άλλη περίπτωση να είναι αριστουργηματική.

+ Ο Άρης Λεμπεσόπουλος αποτίναξε την υποκριτική μανιέρα του με τις σπασμένες αναπνοές στην εκφορά του λόγου και με αυτο-χιουμοριστική διάθεση ξεχώρισε ως κάτι νέο και φρέσκο. Μια ερμηνεία τόσο απολαυστική όσο εκείνη στην παράσταση «Μπελβεντέρε» του Αμόρε το μακρινό 1995. Ιδιαίτερα απαγγέλλοντας το μεταφρασμένο ποίημα/μανιφέστο του J.G. Ballard «What I believe».

Τιτανικός

– Το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός του Κωνσταντίνου Ρήγου υπάρχουν by default, όπως και η διάθεσή του για παιχνίδι και fun, στις παραστάσεις του. Δυστυχώς στην συγκεκριμένη το αποτέλεσμα της επιλογής του να δώσει στον Αιμίλιο Χειλάκη το ρόλο εγκύου γυναίκας δεν ήταν και τόσο διασκεδαστικό και τσαλαβουτούσε στα όρια της φαιδρότητας.

+ Η Ιωάννα Παππά ήταν η καλύτερη ενσάρκωση της Kylie Minogue στο πάρτι που στήθηκε στη σκηνή του Εθνικού, με πράγματι αξιοποιημένο τόσο το physique της όσο και την αυτοσαρκαστική διάθεση που λείπει από τις ερμηνείες της συνήθως.

– Η Έλενα Τοπαλίδου είναι μια από τις καλύτερες χορεύτριες της χώρας μας. Παρότι έχει περάσει σε άλλο στάδιο και από φέτος δοκιμάζει τις δυνάμεις της στην υποκριτική η απουσία ενός δικού της σόλο ήταν αισθητή.

+ Ο Δημοσθένης Γρίβας, συνεργάτης του Κωνσταντίνου Ρήγου στο κομμάτι της μουσικής εδώ και καιρό, έφτιαξε διασκευές ταιριαστές στο ύφος της performance αλλά και στις δυνατότητες των ερμηνευτών.

– Η αγάπη του σκηνοθέτη/ χορογράφου για το γυμνό μπορεί να είναι δεδομένη αλλά αυτή τη φορά τα γυμνά κορμιά των χορευτών έμοιαζαν λιγάκι παράταιρα, περιττά. Σαν να βρέθηκαν εκεί απλώς και μόνο επειδή όλοι περιμένουμε από τις παραστάσεις του Ρήγου να είναι πασπαλισμένες και με λίγο γυμνό.

Τιτανικός

+ «Save the Iceberg» έγραφαν τα λευκά t-shirts του θιάσου στην τελευταία πράξη του πάρτι με φλούο πορτοκαλί, φούξια και λεμονί γράμματα κάνοντάς μας να χαμογελάσουμε επιτέλους με αυτό το μικρό χιουμοριστικό στοιχείο που, σε γενικές γραμμές, έλειπε.

– Η προσήλωση στη φόρμα, το στιλιζάρισμα και τα tableau vivant είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσουν συγκρίσεις, αναπόφευκτα, με έτερο διάσημο -και ιδιαζόντως πλέον mainstream- χορογράφο της χώρας μας. Και αυτό είναι κρίμα μια που ο καθένας έχει, εδώ και χρόνια, το προσωπικό του ύφος και στιλ.

+ Το αποχαιρετιστήριο γράμμα του Παναγιώτη Κοντονή (δεν το ερμηνεύει ο ίδιος) με τους 24 λόγους για να μείνει και τους 40 λόγους για να φύγει κανείς έδωσε μια (απαλή) σφαλιάρα σε όσους έχουν καταγράψει παρόμοιες λίστες στη ζωή τους προσπαθώντας να πάρουν τη «σωστή» απόφαση.

– Αναξιοποίητος έμεινε και ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης που περισσότερο είχε το ρόλο φιγούρας παρά υποκριτή.

+ Η Μαρία Ναυπλιώτου μας υπενθύμισε, μετά την αποκαλυπτική σε αυτό το πεδίο Bossa Nova, πως εκτός από υποκριτικό ταλέντο διαθέτει και χαρισματική φωνή ερμηνεύοντας, ανάμεσα σε άλλα, ακόμα και Edith Piaf με τρόπο ξεχωριστό και πολύ δικό της.

– Η διάρκεια της παράστασης θα μπορούσε να συμπτυχθεί πετυχαίνοντας ένα πολύ πιο ηλεκτρισμένο αποτέλεσμα.

+ Η pop αισθητική δεν είναι ταυτόσημη με την προχειρότητα. Η παράσταση είναι pop, αισθητικά, ιδεολογικά και ηχητικά. Αυτό δε σημαίνει, όμως, πως δεν είναι καλοδουλεμένη.

Τιτανικός

Σκηνοθεσία/ Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Κοστούμια: Νατάσα Δημητρίου
Μουσική: Δημοσθένης Γρίβας
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Δραματολόγος: Ξένια Αηδονοπούλου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Έλενα Σκουλά, Νικόλας Στραβοπόδης

Παίζουν: Αντώνης Αντωνίου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Έμιλυ Κολιανδρή, Παναγιώτης Κοντονής, Γιώργος Κοτσιφάκης, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μαρκέλλα Μανωλιάδου, Δήμητρα Ματσούκα, Σάββας Μπαλτζής, Αμάλια Μπένετ, Μαρία Ναυπλιώτου, Ιωάννα Παππά, Έλενα Τοπαλίδου, Ιωάννα Τουμπακάρη, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Αιμίλιος Χειλάκης και οι μαθητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββ 9.30 μ.μ.
Κυριακή 8.30 μ.μ.

Τιμές εισιτηρίων

Τετάρτη, Πέμπτη
Διακεκριμένη Ζώνη: 20 €
Ζώνη Α και Β:16 €
Ζώνη Γ (θέσεις περιορισμένης ορατότητας): 13 €

Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή:
Διακεκριμένη ζώνη: 26 €
Ζώνη Α: 23 €
Ζώνη Β: 16 €
Ζώνη Γ (θέσεις περιορισμένης ορατότητας): 13 €

Φοιτητικό ή Νεανικό κάτω των 23 ετών :13 €

Πειραιώς 260, Χώρος Δ
Πειραιώς 260
Τηλ: 210 4838739, 210 3305074

links
www.titanic2009.blogspot.com
www.n-t.gr
www.rigosk.gr

Διάβασε επίσης...
Αργύρης Ξάφης
Αν και κρυμμένος πίσω από βαρύ make up και μια κόκκινη μύτη-μεταμφιεσμένος σε κλόουν για τις ανάγκες του ρόλου που υποδύεται φέτος- δεν κρύβεται το ταλέντο του. Πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Δωδέκατη Νύχτα» του Σέξπιρ που μαζί με το έργο «Τι Είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον συνθέτουν την «ιδέα» του ...
Συνέχεια...
“Το Χέρι”, τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Όποιος θέλει να γίνει διάσημος, ας σηκώσει το χέρι του. Η μικρή που αφηγείται την ιστορία της στο κοινό του Δώματος του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, κάνει αυτό ακριβώς. Διψασμένη για προσοχή, για να ξεχωρίσει και να βρει σκοπό στη ζωή της, στα 10 της χρόνια σηκώνει ψηλά το δεξί της ...
Συνέχεια...
Ο Βροχοποιός
Ο Βροχοποιός του Ρίτσαρντ Νας είναι ένα από εκείνα τα έργα "μπαλαντέρ", τα οποία χωρίς να είναι ιδιαίτερα δύσκολα μπορούν να σου εγγυηθούν και ότι θα περάσεις ένα όμορφο ξέγνοιαστο δίωρο χωρίς να σε προβληματίσουν ιδιαίτερα, αλλά και ότι θα φύγεις έχοντας αποκομμίσει κι ένα ηθικό δίδαγμα, που θα σε ...
Συνέχεια...
Εθνικό revisited | έτος 2
Το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας ξεκινάει τη νέα σεζόν με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, έναν κεφάτο καλλιτεχνικό διευθυντή με μεγαλεπήβολα σχέδια και το πολυαναμενόμενο ανακαινισμένο κτήριο Τσίλλερ σε λειτουργία μετά από τόσα χρόνια. Ο Γιάννης Χουβαρδάς καλείται πλέον να αποδείξει την αξία του χωρίς τις δικαιολογίες της πρώτης φοράς, της άγνοιας ...
Συνέχεια...
Λάσπη
Πως θα αντιδρούσατε αν μπαίνοντας σε ένα σπίτι που δικαιωματικά σας ανήκει το βρίσκατε κατειλημμένο από μια πενταμελή οικογένεια, η οποία μάλιστα δεν έχει καμία πρόθεση να σας αναγνωρίσει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αλλά ούτε και να το κουνήσει από μέσα; Λογικά, θα καλούσατε την αστυνομία... Κι αν η αστυνομία ...
Συνέχεια...
O Καραγκιόζης πενθεί τον πατέρα του… «Έφυγε» ο Ευγένιος Σπαθάρης
«Έφυγε» αργά το βράδυ του Σαββάτου σε ηλικία 85 ετών ο Ευγένιος Σπαθάρης. Ο σπουδαιότερος δημιουργός του Θεάτρου Σκιών είχε υποστεί βαρύτατες εγκεφαλικές κακώσεις σε ατύχημα που είχε στο Ινστιτούτο Γκαίτε σε προς τιμήν του εκδήλωση και νοσηλευόταν κλινικά νεκρός επί τέσσερις ημέρες στο ΚΑΤ.Ο Ευγένιος Σπαθάρης υπήρξε για όλη ...
Συνέχεια...
Μέρα Δρόμου 2011: Έξοδος Ελεύθερη
Η Μέρα Δρόμου συνεχίζει το δρόμο της για 4η χρονιά, στοχεύοντας στη δυναμική ανάπτυξη μίας πλατφόρμας που θα υποστηρίζει και θα υποστηρίζεται από τον δημόσιο χώρο. Σ’ αυτό τον δημόσιο χώρο θα ξημερώσει και φέτος η Μέρα Δρόμου το ερχόμενο Σάββατο 29 Οκτωβρίου, που προσκαλεί όλους εκείνους που διαλέγουν το ...
Συνέχεια...
Velvet Scratch
Λίγο grotesque, λίγο goth, πολύς Tim Burton, κάτι από Edgar Allan Poe, Mary Shelley, Rimbaud και Baudlaire, μακάβριο χιούμορ, μια ιστορία γεμάτη ανατριχιαστικές ανατροπές, μια πόλη κρυμμένη κάτω από λευκή σκόνη και ένα χρώμα μόνο, το κόκκινο της φράουλας (και του αίματος) να ξεμυτίζει από το γκρίζο, σκοτεινό τοπίο.Με αυτά ...
Συνέχεια...
Στο Μαχαγκόνι καπιταλιστές μου, στο Μαχαγκόνι
Show me the way to the next whisky bar. Oh, don’t ask why. Το διάσημο Alabama Song με τα δεκάδες covers έκανε μία από τις πρώτες του εμφανίσεις στην όπερα Η Άνοδος και η Πτώση της Πόλης του Μαχαγκόνι του Bertolt Brecht με τη μουσική, φυσικά, του Kurt Weill τραγουδισμένο από ...
Συνέχεια...
Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει για άλλη μία χρονιά
Μετά την τεράστια επιτυχία της περσινής σεζόν η παράσταση του Θοδωρή Αθερίδη επαναλαμβάνεται και φέτος περιμένοντας όλο και περισσότερους θεατές να γελάσουν ασταμάτητα με τς γκαγκς του θιάσου-με κάπως διαφορετική σύνθεση φέτος- και τη σουρεαλιστική διήγηση μιας...παράξενης ιστορίας.Η υπόθεση του έργου:Λένε πως όταν κάποιος πεθαίνει περνάει η ζωή του μπροστά ...
Συνέχεια...
Η τέχνη του κ. Χάαρμαν για 2η χρονιά
Από 10 Οκτώβριου 2007, η Θεατρική Αστική Εταιρία ΠΡΑΞΗ «Μπέττυ Αρβανίτη», επαναλαμβάνει για δεύτερη συνεχή χρονιά στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, το έργο του Ρόμουαλντ Κάρμακαρ «Η τέχνη του κ. Χάαρμαν».Το έργο αφορά έναν γνωστό κατά συρροή δολοφόνο που έδρασε στο Ανόβερο το 1924 και συγκλόνισε ολόκληρη τη ...
Συνέχεια...
‘Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου’ του Βασίλη Μαυρογεωργίου σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα
Τον Βασίλη Μαυρογεωργίου τον γνωρίζετε! Έμεινε κολλημένος στο νου μας από την υπερ-επιτυχημένη παράσταση «Η Κατσαρίδα» που συνεχίστηκε για χρόνια με τον ίδιο και τον Κώστα Γάκη πρωταγωνιστές και επαναλήφθηκε πέρυσι με νέο καστ. Το σουρεαλιστικό μυαλό του και οι ιδιαίτερες ιστορίες του δεν σας είναι άγνωστες λοιπόν. Προσθέστε στην ...
Συνέχεια...
Θεατρικές Συναντήσεις 2009|Θεσσαλονίκη
22 Απριλίου- 31 ΜαΐουΓια δεύτερη χρονιά, φέτος, ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Καλαμαριάς, διοργανώνει τις "Θεατρικές Συναντήσεις" με παραστάσεις αξιόλογες από τη σεζόν που μόλις ολοκληρώνεται. Ελληνικές αλλά και διεθνείς παραγωγές σε ένα πολύ αξιόλογο πρόγραμμα. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ22-26 ΑπριλίουBroken Nails - Μια συνομιλία με την Μάρλεν Ντήτριχ THEATRE WISCZY, TORUN POLANDΣυγγραφέας ...
Συνέχεια...
Λα Πουπέ – Μονόλογος με την ¶ννα Κοκκίνου για λίγες παραστάσεις
Ένας θεατρικός μονόλογος -μια μαύρη κωμωδία- του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη από την ¶ννα Κοκκίνου, για λίγες παραστάσεις φέτος. Το έργο Η Ρίκα είναι η πιο επιδέξια ράφτρα φορεμάτων κούκλας στην Αθήνα. Διαθέτει σπάνια κουμπιά και υφάσματα κι ένα ακόμα πιο σπάνιο ταλέντο. Ωστόσο, η ενασχόλησή της αυτή μοιάζει να την έχει ...
Συνέχεια...
Ο Μανδραγόρας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ανεβαίνει ο Μανδραγόρας του Νικολό Μακιαβέλλι, σε καινούργια μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη και σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη (με τη συνεργασία της Σταυρούλας Σιάμου). Ο πυρήνας των καλλιτεχνών που πέρυσι παρουσίασαν τον Μάκβεθ του Σαίξπηρ στο Δώμα, φέτος μεγαλώνει και καταπιάνεται με μία από τις ωραιότερες κωμωδίες ...
Συνέχεια...
Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν | Schaubühne Berlin | Φεστιβάλ Αθηνών
Το τρομερό παιδί του γερμανικού θεάτρου, ο γνωστός από τις παραστάσεις του στη Βερολινέζικη Schaubühne που τόσο δημοφιλής και αγαπητή είναι στη χώρα μας τελευταία επιστρέφει και φέτος -για 5η φορά- στο φιλόξενο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου με δύο παραστάσεις. Στη δεύτερη θα δοκιμάσει για πρώτη φορά τις δυνάμεις ...
Συνέχεια...
Οδύσσεια sneak peek
Αν γράφετε ή γνωρίζετε κάποιον που να γράφει για θέατρο αλλά να μην είναι αυτή η μοναδική ασχολία του θα ξέρετε ήδη πως εκτός από τις εκατοντάδες, κυριολεκτικά, παραστάσεις που καλείται να προλάβει να δει κάθε σεζόν, προσκαλείται και σε αντίστοιχο αριθμό συνεντεύξεων τύπου για αυτές τις παραστάσεις. Γεγονός αυταπόδεικτο ...
Συνέχεια...
Απλό – τέλος
Είναι γεγονός που επιβεβαιώνεται καθημερινά: ζούμε στις μέρες που ακόμα και η πιο απρόσμενη είδηση, φαντάζει λογική, ένα φυσικό επακόλουθο της γενικότερης κοινωνικής παρακμής. Έχουμε εκπαιδευτεί να τα περιμένουμε όλα και να μη μας εκπλήσσει τίποτα.Σε μια εποχή που η θεατρική αγωγή κρίνεται περιττή από τα (άδεια) κεφάλια του Υπουργείου ...
Συνέχεια...
‘Εσωτερικαί Ειδήσεις’ στο Νέο Ελληνικό Θέατρο
«Ένα θεατρικό ρεπορτάζ που καταγράφει με γερές δόσεις χιούμορ αλλά και πικρής αλήθειας μια αφιλόξενη για τον ¶νθρωπο και πρόθυμη να ανεχτεί τα πάντα, ελληνική κοινωνική πραγματικότητα. Ρεπόρτερ έξι ηθοποιοί, θύτες και θύματα.»Του Μάριου ΠόντικαΣκηνοθεσία: Χάρης ΧαραλάμπουςΣκηνικά/ κοστούμια: Ελένη ΔουνδουλάκηΜουσική Επιμέλεια: Χάρης ΧαραλάμπουςΒοηθός Σκηνοθέτη : Θοδωρής ΚοροζήςΠαίζουν: Βιβή Αλεξάνδρου, Λουίζα ...
Συνέχεια...
Ιβάν ο Τρομερός στο Αντιθέατρο Μαρίας Ξενουδάκη
Ιβάν Δ', 1547, Τσάρος της ΡωσίαςΤο γνωστό από τον κινηματογράφο έργο του Σεργκέι Αϊζενστάιν για πρώτη φορά στο θέατρο σε προσαρμογή και σκηνοθεσία Μαρίας Ξενουδάκη. Ένα μεσαιωνικό δράμα με σύγχρονες προεκτάσεις και ένα στοίχημα που μένει να κερδηθεί.Ο Ιβάν είναι άτεγκτος μα συνάμα φωτισμένος ηγεμόνας, πρόθυμος να προστατεύσει τον απλό ...
Συνέχεια...
Ο Πελεκάνος «πετάει» στο Bios
Για δεύτερη χρονιά, στο υπόγειο του Bios, παρουσιάζεται το αυτοβιογραφικό έργο του Στρίντμπεργκ «Ο Πελεκάνος» για 10 μόνο παραστάσεις, σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου. Στα πρόθυρα της τρέλας, μετά το τρίτο -και ιδιαίτερα οδυνηρό- διαζύγιό του ο Αύγουστος Στρίντμπεργκ έγραψε ένα έργο στο οποίο κωδικοποιήθηκαν όλα τα μυστικά του και αναλύθηκαν θέματα ...
Συνέχεια...
Atomic Alert! Atomic Alert!
Όποιος ξανακατηγορήσει το ελληνικό ντουμπλάζ να πέσει σε ατομική έκρηξη να τον a. συρρικνώσει, b. ατομίσει, c. κάνει ζόμπι, d. τον γονατίσει στα γέλια! Γκρινιάζουμε συχνά για την (αμφίβολη) ποιότητα των περισσότερων ελληνικών μεταγλωττίσεων, αλλά να που έρχεται μια... όχι ακριβώς παράσταση, ούτε προβολή, πιο πολύ ένα multimedia πολυπλατφορμικό δρώμενο που ...
Συνέχεια...
Ε ε έρχεται (και πάλι) ο Sleuth
Και μαζί ο Γιώργος Κιμούλης και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης που, από πρόπερσι, έβαλαν τα θεατρικά «εγώ» τους να συγκρουστούν επί σκηνής σε μια παράσταση που, όπως ήταν αναμενόμενο, έσπασε τα ταμεία. Σασπένς, αγωνία, ανατροπές, δύο σούπερ σταρ του εγχώριου θεάτρου και ένας εξίσου διάσημος συγγραφέας, ο Anthony Saffer, με ένα από ...
Συνέχεια...
Ρέππας – Παπαθανασίου σε διπλό ταμπλό: ‘Ζωή Σ’ Ελόγου Μας’ & ‘Αττική Οδός’.
Ο Μιχάλης Ρέππας κι ο Θανάσης Παπαθανασίου, το έχουμε ξαναπεί, αποτελούν ιδιαίτερο κεφάλαιο του νεοελληνικού θεάτρου. Σας αρέσουν δε σας αρέσουν τα πονήματα τους, είστε, δεν είστε από τους φανατικούς που σπεύδουν να παρακολουθήσουν ό,τι νέο παρουσιάσουν, οφείλετε να αναγνωρίσετε πως είναι από τους ελάχιστους που ασχολούνται συστηματικά με τη ...
Συνέχεια...
Κατερίνα Λέχου & Μαργαρίτα Πανουσοπούλου
Οι δύο «πέτρες του σκανδάλου» στο έργο της Esther Villar «Ζήλια Σε Τρία Φαξ» μίλησαν μαζί μας για την παράσταση, για τις σχέσεις, για τον έρωτα, για τη ζήλια, για τη ζωή και τις σκέψεις τους. Στο έργο η Εsther Vilar επιλέγει fax αντί για οποιοδήποτε άλλο πιο σύγχρονο- και ...
Συνέχεια...
Της δυσαρέσκειάς μας ο Ριχάρδος
Προσμονή, προσδοκία, ενθουσιασμός: τα συναισθήματα που αντικαταστάθηκαν από απογοήτευση, ενόχληση, πλήξη τη νύχτα της Παρασκευής, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Όταν πριν δύο χρόνια ο Sam Mendes κατηφόρισε στην Επίδαυρο με την παράσταση του Bridge Project «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» η συζήτηση περί all star cast -πρωταγωνιστής ήταν τότε ο Ethan Hawke και ...
Συνέχεια...
Η αποδόμηση της Jackie στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
Το έργο της νομπελίστας συγγραφέως Ελφρίντε Γέλινεκ, "Jackie", είναι η αποδόμηση ενός από τους μεγαλύτερους μύθους της δυτικής κοινωνίας: της Τζάκι Κένεντι Ωνάση.Το κείμενο συνδυάζει βιογραφικά στοιχεία, την ιστορία της οικογένειας Κένεντι μέσα από οπτικοακουστική αναδρομή και τη θεωρία του ενδύματος του Ρολάν Μπαρτ, όπως παρουσιάζεται στη μελέτη του για ...
Συνέχεια...
‘Μάνα, Μητέρα, Μαμά’ στο Θέατρο Τόπος Αλλού
Το έργο του Γιώργου Διαλεγμένου «Μάνα, μητέρα, μαμά» εξελίσσεται την περίοδο της Μεταπολίτευσης, όπου το φαινόμενο της Αντιπαροχής παίζει καθοριστικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων της αθηναϊκής κοινωνίας.Δεν είναι η πρώτη φορά που παίζεται, φυσικά, και ήδη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πλέον «κλασικό» στο στενό πλαίσιο του τόπου μας για ...
Συνέχεια...
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Πλούτος, Ειρήνη, Λυσιστράτη, Εκκλησιάζουσες, Όρνιθες Αποσπάσματα από έργα του Αριστοφάνη, μεταφρασμένα από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, συντίθενται στα χέρια του Γιώργου Αρμένη σε ένα σύνολο.Η παιδεία, ο πόλεμος και τα ήθη του, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, η πολιτική φαυλότητα, ο πλούτος, η φτώχεια, το πρόβλημα της διακυβέρνησης της Χώρας, το πώς ...
Συνέχεια...
Αριστοφάνους 11
Έλα μωρή αγανάκτηση, πιάσε νότα και ξεκίνα! ΠΑΜΕ κοπέλες! Ο Σταμάτης Κραουνάκης κάνει reboot στην Σπείρα-Σπείρα στο Αίθριο του Ελληνικού Κόσμου με παλιούς αγαπημένους συνεργάτες, σταθερές λατρείες, νέες ταλαντούχες προσθήκες και εκπλήξεις μεγαθήρια, ένα σύγχρονο μπουλούκι των 20 + 5 + ... "εξαιρετικών νέων άνεργων καλλιτεχνών" και live μουσικών. μαζί στήνουν μια παράσταση πρόταση-αντίδοτο στην κρίση, ...
Συνέχεια...
Αργύρης Ξάφης
“Το Χέρι”, τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο του Νέου
Ο Βροχοποιός
Εθνικό revisited | έτος 2
Λάσπη
O Καραγκιόζης πενθεί τον πατέρα του… «Έφυγε» ο
Μέρα Δρόμου 2011: Έξοδος Ελεύθερη
Velvet Scratch
Στο Μαχαγκόνι καπιταλιστές μου, στο Μαχαγκόνι
Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει για άλλη
Η τέχνη του κ. Χάαρμαν για 2η χρονιά
‘Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου’ του Βασίλη Μαυρογεωργίου
Θεατρικές Συναντήσεις 2009|Θεσσαλονίκη
Λα Πουπέ – Μονόλογος με την ¶ννα Κοκκίνου
Ο Μανδραγόρας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν | Schaubühne Berlin | Φεστιβάλ
Οδύσσεια sneak peek
Απλό – τέλος
‘Εσωτερικαί Ειδήσεις’ στο Νέο Ελληνικό Θέατρο
Ιβάν ο Τρομερός στο Αντιθέατρο Μαρίας Ξενουδάκη
Ο Πελεκάνος «πετάει» στο Bios
Atomic Alert! Atomic Alert!
Ε ε έρχεται (και πάλι) ο Sleuth
Ρέππας – Παπαθανασίου σε διπλό ταμπλό: ‘Ζωή Σ’
Κατερίνα Λέχου & Μαργαρίτα Πανουσοπούλου
Της δυσαρέσκειάς μας ο Ριχάρδος
Η αποδόμηση της Jackie στο Από Μηχανής Θέατρο
‘Μάνα, Μητέρα, Μαμά’ στο Θέατρο Τόπος Αλλού
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Αριστοφάνους 11