hΟ Μιχαήλ Μαρμαρινός αναμετρήθηκε με τον Φάουστ του Γκαίτε (και μερικά ακόμα κείμενα που καταπιάνονται περίπου με το ίδιο θέμα) και το αν κέρδισε ή έχασε ποσώς ενδιαφέρει κανέναν μια που σίγουρος νικητής είναι ο πουριτανισμός και η ευαισθησία της δεκάρας.

Από τις πρώτες, κιόλας, παραστάσεις, μεγάλη οργή ξεσήκωσε η εμφάνιση ενός σκύλου, επί σκηνής, στους ημιμαθείς και ανεγκέφαλους τάχα μου δήθεν ζωόφιλους που χωρίς να εξετάσουν καν τη ράτσα του ζώου, το θεώρησαν υποσιτισμένο και έσπευσαν, ως πασιονάριοι των δικαιωμάτων του -κατά την ανεγκέφαλη γνώμη τους- υποσιτισμένου ζωντανού να το σώσουν από τα δολοφονικά χέρια του σκηνοθέτη, των ιθυνόντων της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών όπου γίνεται η παράσταση και του, άκαρδου προφανώς, ιδιοκτήτη του.

Υπομονετικά παρακολούθησα το τέλος της λογικής, τους ψευτοευαίσθητους ζωόφιλους/ ανθρωπιστές και, γενικώς, σωτήρες της ηθικής να φανατίζονται και να λυσσάνε (μια που μιλάμε για σκύλο, άλλωστε) με δηλώσεις περί αμοραλισμού, αιδούς και λοιπών (συν)αισθημάτων που έλειπαν από τους κακόβουλους εκμεταλλευτές του σκυλιού, απογοητεύτηκα από την απόφαση της Στέγης να αποσύρει το ζώο από την παράσταση (εξαιτίας ενός νόμου που απαγορεύει τα ζώα στη σκηνή, όπως έμαθα αργότερα) και στοίβαξα μία ακόμα απορία στο βουνό με τις ερωτήσεις μου περί της ποιότητας του ανθρωπίνου είδους ενώ, με χαρά διάβασα την επιστολή – απάντηση του Μιχαήλ Μαρμαρινού, ο οποίος, πραγματικά είναι σαν να διάβασε τις σκέψεις μου και γι αυτό τον ευχαριστώ.

MEΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ:  Ναμαστε πάλι στα όρια της Λογικής μας! Εκεί, που εσείς οι άνθρωποι παθαίνετε σκοτοδίνη…

Για το σκύλο…

Όλον αυτόν τον καιρό, συνειδητά σιωπηλός, παρακολουθώ – όχι χωρίς κάποια θλίψη – όλο αυτό το μανιφέστο ενός ανορθολογικού φανατισμού να εκτυλίσσεται μπροστά μου, ακριβώς δίπλα μου, εξ αφορμής ενός υπέροχου, αθλητικού, ΜΑΥΡΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ράτσας. Ένα συμβάν – μια αστραπιαία εμφάνιση μόλις 45 δευτερολέπτων ,  μετά από 3.30 ώρες παράστασης του Φάουστ –  στέκεται ικανό  να βυθομετρήσει τοπικά την κατάσταση μιας κοινωνίας , αποκαλύπτοντας – όπως ακριβώς και  στον ΦΑΟΥΣΤ  – ότι εκείνο το δυσδιάκριτο πέρασμα από τον Μεσαίωνα στα πρώτα βήματα του διαφωτισμού / ορθολογισμού, ούτε τόσο κατακτημένο είναι, ούτε τόσο μακρυά όσο θα ελπίζαμε…

Ένα απλό, καθαρό – προσεχτικά σχεδιασμένο στην κάθε του πτυχή –  συμβάν, φέρνει  στην επιφάνεια α) την πραγματικότητα και τα λογικά όρια  ενός  πρόχειρου, ολοκληρωτικής απολυτότητας στη διακήρυξή του, νόμου, (απ’  αυτούς που πολύ συχνά και εύκολα σχεδιάζονται και “παραχωρούνται” σε ανύποπτο χρόνο κάτω από την πίεση “ευαίσθητων “ ψηφοφόρων), β) έναν φασιστικού τύπου εντυπωσιακό φανατισμό “ζωόφιλων” – ατόμων ή οργανώσεων – οι οποίοι , με την επικουρεία της λέπρας ενός δήθεν ελεύθερου διαδικτυακού δημόσιου βήματος , μεταδίδουν και αναμεταδίδουν όλη τη σκοτεινή ερημιά της ψυχής τους χωρίς έλεος ή διαφυγή. Μια   κατ’  εξοχήν  μνησίκακη , αγελαία φωνή , συχνά  κρυμμένη στην ηλεκτρονική ημι-ανωνυμία του διαδικτύου, ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ φυσικά, που διαρρηγνύει ιμάτια ευαισθησίας για το “μαρτύριο” του σκύλου και εξακοντίζει  κραυγές – τραγικά ομόηχες  με κάποιες που ακούγονταν κάποιους αιώνες πίσω και που έστελναν ΣΤΗ ΠΥΡΑ πρόσωπα και ιδέες – υπενθυμίζοντας ένα ζοφερό Παρελθόν σε συνέχειες… 

Κάντε μου μια χάρη, διαβάστε ή ξαναδιαβάστε τον ΦΑΟΥΣΤ. Θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοώ και θα  ανακαλύψετε όλες τις “επικαιρότητες” που τον γέννησαν. 

Δεν θα ήθελα να ασχοληθώ εδώ με το ότι ο σκύλος ουδόλως βασανίζεται , οτι δεν υποσιτίζεται ή ταλαιπωρείται, ότι έρχεται λίγο πριν εμφανιστεί με τον άνθρωπό  του που ζουν μαζί,  οτι ανήκει σε μια υπέροχη αθλητική ράτσα – όλα αυτά και άλλα έχουν ειπωθεί και βρίσκονται στη διάθεση κάθε πραγματικά ενδιαφερόμενου να μάθει την αλήθεια του σκύλου. Θα ήθελα να σταθώ όμως στο γεγονός οτι ΚΑΝΕΙΣ από τους «ζωόφιλους» .

α)  δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να αναζητήσει την αλήθεια για το διακύβευμα

β)  δεν αισθάνθηκε ούτε εξέφρασε την παραμικρή αμφιβολία για τη γνώμη του ή έστω ,μήπως ελλοχεύει κάπου κάποια άλλη πιθανότητα..

Είναι κρίμα να αποδεικνύεται καθημερινά σχεδόν πως – όπως διάβασα χθες από άλλη αφορμή – “σε χώρα φανατισμού και κραυγών, ποιος νοιάζεται για την αλήθεια των πραγμάτων;”

 Μ. Μαρμαρινός

ΥΓ   (Έχει πάντα ενδιαφέρον  όταν το θέατρο προκαλεί τα όρια της συνήθειάς μας. Όλων των  ειδών τα όρια…  Επ’ αυτού , θα  επανέλθω.) Από  αυτήν  τη θέση  , θα ήθελα να ευχαριστήσω όσες φωνές ορθώθηκαν να ονομάσουν το αυτονόητο. 

..Για τους άλλους,  ας θυμούνται πως ο φανατισμός είναι η τελευταία ελπίδα της Απελπισίας. 

 

Διάβασε επίσης...
Athena Rosas Amat*
*Η Αθήνα αγαπάει τους Rosas. Οι Rosas, η ομάδα της Anne Teresa De Keersmaeker επιστρέφει στην Αθήνα, μετά την παρουσίαση του εμβληματικού Rosas danst Rosas στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2009, με δύο παραστάσεις. Η πρώτη παράσταση είναι το Fase, στο οποίο αρχικά χόρεψε η ίδια και η Michel Anne De Mey είναι το έργο για το οποίο ...
Συνέχεια...
To γκρουπ του Jack DeJohnette αύριο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
O Jack DeJohnette είναι ένας ντραμερ-θρύλος. Στα 69 του χρόνια εξακολουθεί να στέκεται στην πρώτη γραμμή των μουσικών πραγμάτων και πια δικαίως συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγάλους της τζαζ. Έγινε γνωστός με το κουαρτέτο του Charles Lloyd στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και εκεί πρωτογνωρίστηκε με τον Keith Jarrett. Μαζί με ...
Συνέχεια...
Μέσα στα σύννεφα (Amid the Clouds)
Ο ταλαντούχος Ιρανός σκηνοθέτης Amir Reza Koohestani συγκινεί και προβληματίζει με την παράσταση του αυτή που ασχολείται με τη μετανάστευση και την προσωπική ταυτότητα, θέματα ιδωμένα μέσα από την ευαίσθητη ματιά του. Το έργο Ένας Ιρανός που προσπαθεί να φτάσει στην Αγγλία συναντά μια νεαρή έγκυο γυναίκα σε ένα μπαρ στα σύνορα Κροατίας-Σλοβενίας. Πρόσφυγες ...
Συνέχεια...
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η βουή της σύγχρονης πόλης και οι αγανακτισμένες κραυγές των νέων που διασχίζουν τους δρόμους της, μεταφράζ0νται μέσω τις γλώσσας του σώματος σε κίνηση και χορό και εκρήγνυνται πάνω στη σκηνή. H ομάδα Αερίτες και η χορογράφος Πατρίσια Απέργη διαδηλώνουν το δικό τους μανιφέστο (το οποίο και μοιράζουν και σε κείμενο προκήρυξης στην ...
Συνέχεια...
The Far Side of the Moon
Σε ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης μας πηγαίνει ο μάγος της σκηνής Robert Lepage σε μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν πως το φεγγάρι είναι ένας πελώριος καθρέφτης που πάνω του αντανακλώνται τα βουνά και οι θάλασσες της γης. Ώσπου να ανακαλύψουν ...
Συνέχεια...
Μαμά, η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη
Μαμά, η Παράσταση Είναι Επιμελώς Ατημέλητη. Η Άντζελα Μπρούσκου με την Παρθενόπη Μπουζούρη αφηγούνται αποσπάσματα από τα βιβλία "Μαμά" και "η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη" της Μαργαρίτας Καραπάνου για την σχέση της με την επίσης συγγραφέα μητέρα της, Μαργαρίτα Λυμπεράκη, αλλά και ζωντανεύουν εναλλάξ τους δύο ρόλους, μαμά και κόρη, κόρη και μαμά, εξερευνώντας την πλέον δυσλειτουργική σχέση μεταξύ των δύο γυναικών. Η Μαμά απόμακρη, αγρίως ...
Συνέχεια...
Τρίτα Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Το ότι είναι μονίμως πατημένο το play της κρίσης δε σημαίνει πως δε μπορεί η 7η τέχνη να πατήσει το pause και να βραβεύσει τους καλύτερους της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής. «Η τρίτη χρονιά διοργάνωσης των Κινηματογραφικών Βραβείων της EAK αποδεικνύει κάτι πολύ σημαντικό: Ο Ελληνικός Κινηματογράφος ανθίζει, ακόμα και στις άγονες ...
Συνέχεια...
Η παρουσίαση του προγράμματος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών σε Live Streaming
Μία ακόμα σεζόν ξεκινάει για την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση  και όπως και τα προηγούμενα χρόνια την αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, αφού έχει αποδείξει πλέον ότι το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα, αποτελεί μία πολιτιστική όαση - είτε πρόκειται για νέες εγχώριες παραγωγές, είτε για μετακκλήσεις  από το εξωτερικό. Σήμερα  Δευτέρα 23 ...
Συνέχεια...
Portico Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Kοσμοσυρροή ετερόκλητου κόσμου για τους Portico Quartet - σε σημείο που να σου δίνει την εντύπωση ότι φιλοξενούνται δύο διαφορετικές συναυλίες την ίδια ώρα - στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Η Στέγη  είναι ένας συμπαθητικός μεν, λιγάκι αποστειρωμένος χώρος δε, για τα γούστα μου, πάντα. Προτιμώ τα νοτισμένα, καπνισμένα και σκοτεινά venues ωστόσω, ...
Συνέχεια...
Medea Electronique Koumaria 2011 Residency  @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Αρχικά να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας στους ιθύνοντες της  Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, που δίνουν βήμα σε τέτοιου είδους events, κατά βάση “παραμελημένα” στη χώρα μας.  Είναι προφανέστατο πια ότι δίνεται έμφαση στη σύγχρονη τέχνη, λαμβάνοντας υπόψη τόσο το Borderline Festival 2011 που προηγήθηκε τον περασμένο Μάρτιο, όσο και το ...
Συνέχεια...
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Δύσκολες εργασιακές συνθήκες, ελλιπής επικοινωνία, αβέβαιο μέλλον. Για αυτή τη φορά στην Ιαπωνία, από την ομάδα Chelfitsch. Αν η όπερα και το λυρικό θέατρο μεταφράζονταν σε χορό και κίνηση θα ήταν κάπως έτσι. Τι εννοώ; Η επαναληπτικότητα των φράσεων που συνθέτουν την ιστορία (όπως ακριβώς στις διηγήσεις της όπερας) και η ...
Συνέχεια...
Protect me από τη Schaubühne
Τα τελευταία (πολλά) χρόνια στην Ελλάδα έχουμε αγαπήσει το γερμανικό θέατρο και χορό και κανένα μέλος από το φιλοθεάμον κοινό δεν αγνοεί την πολύ σημαντική βερολινέζικη σκηνή Schaubühne που έχει επισκεφτεί πολλάκις τα αθηναϊκά θέατρα στο πλαίσιο Φεστιβάλ και άλλων μετακλήσεων και διοργανώσεων. Ο Falk Richter θεωρείται ένας από τους πιο πολιτικοποιημένους συγγραφείς ...
Συνέχεια...
Robert Glasper Experiment @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μια εμπνευσμένη απ’ όλες τις πλευρές συναυλία είχαν την τύχει να παρακολουθήσουν, όσοι τυχεροί αποφάσισαν να βρεθούν το βράδυ της Παρασκευής στον φιλόξενο χώρο της Κεντρικής Σκηνής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Εκεί, όπου ο πολυτάλαντος πιανίστας Robert Glasper και η εκλεκτή του παρέα, γνωστή με την ονομασία Robert Glasper ...
Συνέχεια...
H Μόνικα από σήμερα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών – Ακούμε το νέο EP “Primal
Συναυλιακό ποδαρικό σήμερα, με την Μόνικα να ανεβαίνει για 5 παραστάσεις (2, 3, 4, 5 και 6 Ιανουαρίου) στη κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Οι παραστάσεις αποτελούν την πρώτη επίσημη live επιστροφή της Μόνικας στην Αθήνα ενάμιση χρόνο μετά την τελευταία της εμφάνιση και προλογίζουν την κυκλοφορία του τρίτου της προσωπικού δίσκου, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα ...
Συνέχεια...
Το ξέσπασμα των Rootless Root
H ψυχή των Rootless Root, το χορευτικό ζευγάρι Λίντα Καπετανέα και Josef Fruček, μας μίλησαν για το ξέσπασμά τους στη σκηνή. Ή, αλλιώς, για το Kireru τους. Κάπου πριν δύο χρόνια, μια παράσταση με τον περίεργο τίτλο UNA- Unknown Negative Activity με καθήλωσε στην καρέκλα. Ένιωσα κάτι σαν ηλεκτρικό ρεύμα να με διαπερνάει. ...
Συνέχεια...
H Olga Kouklaki ανεβαίνει στην ταράτσα της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών
O ραδιοφωνικός σταθμός Εν Λευκώ και η εκπομπή 5|25 live sessions προσκαλούν αυτή την Παρασκευή 13 Ιουλίου στην όμορφη ταράτσα της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών την Όλγα Κουκλάκη,  με αφορμή το δεύτερο  άλμπουμ της “I U Need” που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Μαζί με την ταλαντούχα ελληνίδα τραγουδίστρια και παραγωγό η τραγουδίστρια των Nouvelle Vague, ...
Συνέχεια...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Η αφήγηση του Κώστα, του οικονομικού μετανάστη που περνάει τις μέρες του γρανάζι στο τάκα-τάκα της ακατανόητης μηχανής στο εργοστάσιο λαμπών αυτοκινήτων της Αουτέλ στην μεταπολεμική Δυτική Γερμανία, ξαναζωντανεύει στο σήμερα. Aπό την Ομάδα Pequod έρχεται μια ιδιότυπη ομαδική απαγγελία ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου, του Διπλού Βιβλίου του Δημήτρη Χατζή. Οι πέντε ...
Συνέχεια...
Ο Φάουστ στη Λυρική Σκηνή
Τα γηρατειά πολλοί εμίσησαν, τα νιάτα ουδείς. Και, κυρίως, όχι ο Φάουστ. Ο ήρωας του Γκάιτε και, συγκεκριμένα το πρώτο μέρος της τραγωδίας του, γίνεται η έμπνευση για μια από τις πιο δημοφιλείς γαλλικές όπερες, την ομότιτλη όπερα Φάουστ του Σαρλ Γκουνό.  Το αριστούργημα του Γαλλικού ρομαντισμού με τις διάσημες άριες, τα ...
Συνέχεια...
Κ. Βήτα & ARTéfacts ensemble : Συγκατοίκηση στη Στέγη
Από την στιγμή που μάθαμε για αυτή την ιδιαίτερη συνεργασία, η προσμονή μας για το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην φιλόξενη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών είναι δεδομένη. Μεγαλύτερη ίσως και από σχεδόν όλες τις πολλές συναυλίες από καλλιτέχνες και συγκροτήματα από το εξωτερικό που έχουμε στην ατζέντα μας αυτή την περίοδο. Και γιατί ...
Συνέχεια...
Έχετε ξανάρθει; Όχι, είναι η πρώτη φορά
Ας υποθέσουμε πως είδατε την Οδύσσεια, στο Εθνικό, σε σκηνοθεσία Robert Wilson, και δεν σας άρεσε. Δεν θα σας κακίσουμε. Αλλά θα θελήσουμε να σας πούμε πως εκτός από αυτήν την παράσταση που, για διάφορους λόγους, ακούστηκε πολύ και τράβηξε την προσοχή του κοινού, ο αμερικανός σκηνοθέτης (και εικαστικός) έχει ...
Συνέχεια...
Οι Έμποροι των Εθνών
Μια λογοτεχνική κομεντί σε συνέχειες από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ένα φιλόδοξο ανέβασμα από την ομάδα ΟΠΕRΑ. Δεν αστειευόμαστε καθόλου. Κάποτε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης προσπάθησε να καλύψει το κενό (κενό που ούτε καν γνώριζε, βεβαίως, πως υφίστατο) των τηλεοπτικών σειρών με μια λογοτεχνική κοινωνική κομεντί σε συνέχειες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων ...
Συνέχεια...
The Great Flood @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Τίποτα λιγότερο από μία από τις πιο σημαντικές καλλιτεχνικές βραδιές της φετινής σεζόν μας χάρισε το Σάββατο η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με την μετάκληση του project "The Great Flood" των Bill Frisell  και Bill Morrison. Στην κατάμεστη Κεντρική Σκηνή, με τα εισιτήρια να έχουν εξαντληθεί, απολαύσαμε τον σπουδαίο κιθαρίστα στα ...
Συνέχεια...
Οι Gianluigi Trovesi & Gianni Coscia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
«Έχει θέση το χιούμορ στη μουσική;» Πέρασαν τρεις δεκαετίες από το ρητορικό προβληματισμό του Frank Zappa… Ελάχιστοι απάντησαν τόσο  πειστικά όσο ο ακκορντεονίστας Gianni Coscia και ο κλαρινετίστας και σαξοφωνίστας Gianluigi Trovesi, τους οποίους η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών φιλοξενεί την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου. Οι ρίζες τους είναι παντού και πουθενά. Η ...
Συνέχεια...
Amnesia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο «προφητικός» σκηνοθέτης από την Τυνησία Fadhel Jaïbi και η Jalila Baccar παρουσιάζουν την παράσταση Amnesia, που πραγματεύεται την «πτώση», την απώλεια και την ευμετάβολη πορεία της ανθρώπινης μοίρας. Η παράσταση παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, στις 7 και 8 Μαρτίου 2012, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης ...
Συνέχεια...
Kireru @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Το ζωντανό video clip μιας συναυλίας ή το live soundtrack μιας παράστασης χορού; Τίποτα από τα δύο και τα δύο μαζί. Αυτό είναι το "ξέσπασμα" των Rootless Root. Ξέσπασμα κυριολεκτικό μια που αυτό ακριβώς σημαίνει στα ιαπωνικά η λέξη Kireru που είναι ο τίτλος της παράστασης της ομάδας Rootless Root με την οποία ...
Συνέχεια...
Μακμπέθ @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Αυτός ο Μακμπέθ (δεν) σκότωσε τον ύπνο. Με ένα ensemble cast και έναν σκηνοθέτη που έχει κερδίσει, εδώ και αρκετά χρόνια, την εκτίμησή μας και με ένα από τα πιο δυνατά κείμενα του Σαίξπηρ (και της παγκόσμιας δραματουργίας ολόκληρης, για να είμαστε ειλικρινείς) η παράσταση Μακμπέθ μας είχε δημιουργήσει (παν)υψηλές προσδοκίες. ...
Συνέχεια...
Όταν η Griffon συνάντησε την Καμεράτα εγένετο πυρ
Να μια ωραία και πρωτότυπη ιδέα που συνδυάζει το παλιό με το καινούργιο και το κλασικό με το σύγχρονο. Η Καμεράτα παίζει με όργανα εποχής, υπό τη μουσική διεύθυνση του πολυβραβευμένου Γιώργου Πέτρου, έργα του Μπετόβεν συνοδεύοντας μουσικά την ευφάνταστη χορογραφία της Ιωάννας Πορτόλου που δίνει πνοή στο μπαλέτο Τα ...
Συνέχεια...
Protect Me από τη Schaubühne Berlin
Ενοχική, μπερδεμένη (σαν τις ζωές μας) και ειλικρινής η διήγηση του Falk Richter και οι εικόνες της Anouk van Dijk. Όταν ένας από τους πιο πολιτικοποιημένους συγγραφείς της εποχής μας βάζει στα λόγια των (Γερμανών, έχει τη σημασία του) ηρώων του λόγια ενοχής η στάση μιας ολόκληρης γενιάς απέναντι στην ιστορία αποκτά ...
Συνέχεια...
Tabac Rouge @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ο Κόκκινος Καπνός του James Thiérrée ή πώς βυθίζεσαι σε ένα μαγικό όνειρο.    Όταν ο James Thiérrée υποδύθηκε τον Raoul πριν από τρία χρόνια, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η έκπληξή μας ήταν τέτοια που δύσκολα χωρούσε σε λέξεις. Αυτή τη φορά, υποψιασμένοι πλέον για το ονειρικό σύμπαν το οποίο με δεξιοτεχνία συνθέτει επί ...
Συνέχεια...
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν
Από εδώ βγήκε το «ο καλός καλό δεν έχει». Ή όπως το διατύπωσε ο Μπρεχτ μέσω της ηρωίδας του, Σεν Τε: «Πώς μπορώ να είμαι καλή την ώρα που όλα γύρω μου είναι τόσο ακριβά»; Και σκληρά. Και ύπουλα. Στην παραβολή του «Καλού Ανθρώπου του Σετσουάν» (έργο της περιόδου 1938-1943 της ...
Συνέχεια...
Athena Rosas Amat*
To γκρουπ του Jack DeJohnette αύριο στη Στέγη
Μέσα στα σύννεφα (Amid the Clouds)
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
The Far Side of the Moon
Μαμά, η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη
Τρίτα Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Η παρουσίαση του προγράμματος της Στέγης Γραμμάτων και
Portico Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Medea Electronique Koumaria 2011 Residency @ Στέγη
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Protect me από τη Schaubühne
Robert Glasper Experiment @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
H Μόνικα από σήμερα στη Στέγη Γραμμάτων και
Το ξέσπασμα των Rootless Root
H Olga Kouklaki ανεβαίνει στην ταράτσα της Στέγης
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Ο Φάουστ στη Λυρική Σκηνή
Κ. Βήτα & ARTéfacts ensemble : Συγκατοίκηση στη
Έχετε ξανάρθει; Όχι, είναι η πρώτη φορά
Οι Έμποροι των Εθνών
The Great Flood @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Οι Gianluigi Trovesi & Gianni Coscia στη Στέγη
Amnesia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Kireru @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μακμπέθ @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Όταν η Griffon συνάντησε την Καμεράτα εγένετο πυρ
Protect Me από τη Schaubühne Berlin
Tabac Rouge @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν