1

Από εδώ βγήκε το «ο καλός καλό δεν έχει».

Ή όπως το διατύπωσε ο Μπρεχτ μέσω της ηρωίδας του, Σεν Τε: «Πώς μπορώ να είμαι καλή την ώρα που όλα γύρω μου είναι τόσο ακριβά»; Και σκληρά. Και ύπουλα.

Στην παραβολή του «Καλού Ανθρώπου του Σετσουάν» (έργο της περιόδου 1938-1943 της εξορίας του Μπρεχτ) τρεις Θεοί κατεβαίνουν στη Γη με αποστολή να ανακαλύψουν αρκετούς «καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια» (σύμφωνα με τους θεϊκούς νόμους πάντα) ώστε να γεμίσουν το quota που θα δικαιολογήσει τη συνεχιζόμενη ύπαρξη του κόσμου και (φυσικά) των Θεών του.

Και βρίσκουν (με το ζόρι) ακριβώς έναν: την καλοκάγαθη και ευγενική πόρνη με το όνομα Σεν Τε από την κινέζικη επαρχία Σετσουάν. Όταν την ανταμείβουν για την καλοσύνη της με ένα γενναίο χρηματικό ποσό, αυτή το επενδύει αφελέστατα σε ένα καπνοπωλείο, προσπαθώντας να αλλάξει την τύχη της. Η κουτοπονηριά των συντοπιτών της που εκμεταλλεύονται την αδυναμία της να αρνηθεί μια έκκληση για βοήθεια, αναγκάζει τη Σεν Τε να εφεύρει την περσόνα του «εξάδερφου» της, σκληρού καπιταλιστή (και το πιο σημαντικό, άντρα) Σούι Τα, ώστε να μπορεί να είναι όσο ψυχρή και αμείλικτη χρειάζεται για να επιζήσει.

 

10

Γιατί αλήθεια πόσο μπορεί να επιβιώσει ένας άνθρωπος που προσπαθεί να συμβιβάσει το να είναι καλός ταυτόχρονα με τους άλλους και με τον εαυτό του, σε ένα κόσμο που διέπεται από κανόνες τόσο άκαμπτους που καθιστούν τις δυο συνθήκες αμοιβαία αποκλειόμενες;

Ο Μπρεχτ στηλιτεύει θρησκεία-εξουσία και αφυπνίζει το κοινό θέτοντας το αντιμέτωπο με μια σειρά από αδιέξοδα σενάρια. Εδώ δεν προσφέρονται βολικές σεναριακές άσπρες και μαύρες λύσεις, ξεκάθαρα ηθικά ή αμαρτωλά μονοπάτια για να διαλέξει η πρωταγωνίστρια που να της επιτρέπουν να παραμείνει το άσπιλο ηθικό πρότυπο που θέλει για τον εαυτό της – και για τους υπόλοιπους. Ο «ίδιος» ο Μπρεχτ απολογείται στο μη-φινάλε για αυτό, καθώς αφήνει το βάρος της όποιας λύσης να πέσει αποκλειστικά στο κοινό.

 

5
Η σκηνοθέτις Κατερίνα Ευαγγελάτου (Γυάλινος Κόσμος, Ψευδαισθήσεις) επικεντρώνεται στην ουσία της ποιητικής παραβολής του Μπρεχτ, απελευθερώνοντας την από τα «περιττά» των θεατρικών συμβάσεων-σκηνικών και επενδύοντας περισσότερο στην «παραμυθένια» αλαφρότητα της αφήγησης. Οι ηθοποιοί υπάρχουν πάνω στην εντυπωσιακή ανυψωμένη επικλινή σκηνή όχι ως ρόλοι αλλά ως οι εαυτοί τους που υποδύονται τους ρόλους, παρακολουθούν τη δράση και απευθύνονται στο κοινό για σχολιασμό της. Οι δραματικές παύσεις φωνάζονται δυνατά «παύσεις» (και είναι ακόμα πιο ουσιώδεις για αυτό). Οι (διασκεδαστικές όσο και εντυπωσιακές) μεταμφιέσεις από ρόλο σε ρόλο γίνονται και αυτές φωναχτά. Η μουσική έρχεται από τους ίδιους τους ηθοποιούς αν και μερικά τραγούδια (όλα υπέροχα δουλεμένα) κόβονται «για να μην κάνει κοιλιά το πρόγραμμα». Δεν πρέπει το κοινό ούτε στιγμή να αφεθεί στην ψευδαίσθηση του θεάτρου. Πρέπει να αφεθεί χαλαρό για να παγιδευτεί αληθινά.

9Οι στιγμές που η σκηνοθεσία ξεφεύγει από αυτήν τη λιτότητα είναι λιγοστές και ταιριαστά υπέρογκες, με εμφανή την αδυναμία της Ευαγγελάτου για παιχνίδια με τις διαστάσεις και τις οπτικες ψευδαισθήσεις. Οι Θεοί που μιλάνε με απόκοσμο βάθος φωνής και εμφανίζονται με υπερμεγέθη κεφάλια, η βροχή που παρασύρει (και προδίδει) Σεν Τε και κοινό σε ένα παραπλανητικό χολυγουντιανό love at first sight…

Οι σημειώσεις του Μπρεχτ απαιτούν, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, «η Σεν Τε να παιχτεί από μιαν ηθοποιό πρώτης τάξεως [καθώς] μόνο μια ευφάνταστη καλλιτέχνης μπορεί να παίξει έναν καλό άνθρωπο». Κανονικά, βλέποντας το όνομα της Στεφανίας Γουλιώτη θα θεωρούσα χαιρέκακα τη σημείωση μια ειρωνική στροφή, όμως να που η γενικά πιο overhyped ηθοποιός της νέας γενιάς καταφέρνει εδώ να δικαιολογήσει τόσο το hype όσο και την αξία της. Ως Σεν Τε απαλύνει την αύρα της και θαρρείς πως ενσωματώνει το καλό όλης της ανθρωπότητας σε κάθε καθησυχαστική, όσο πρέπει αφελή στην παράδοση της, πρόταση. Ως εξάδερφος Σουί Τα, πάλι, ξεδιπλώνει έναν πομπώδη θεατρινισμό και μια αμείλικτη σαρδόνια αυτοπεποίθηση που κι όμως καταφέρνει να περικλείει μέσα την αληθινή φύση της Σεν Τε, όπως αυτή ουρλιάζει απελπισμένα από τα σωθικά του/της.

Είναι έτσι κάθε αφελές παιδί τη στιγμή ακριβώς που αποτυγχάνει για πάντα να συμφιλιώσει τα κενά διδάγματα της όποιας θρησκείας και των γονιών του με τις απαιτήσεις της βάναυσης πραγματικότητας. Τα υπόλοιπα είναι απλά προσποίηση.

9

 

 

Κείμενο: Bertolt Brecht
Μετάφραση: Άννυ Κολτσιδοπούλου

Σκηνοθεσία & Δραματουργική επεξεργασία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Βλάχου
Ερμηνεύουν: Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξάνδρα Λέρτα, Δαυίδ Μαλτέζε, Νικόλας Παπαγιάννης, Όμηρος Πουλάκης, Νάνσυ Σιδέρη, Σωτήρης Τσακομίδης κ.ά.

Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Εκτέλεση Παραγωγής: Polyplanity productions
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Δούρου, Γιολάντα Μαρκοπούλου

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Λεωφόρος Συγγρού 107-109, Αθήνα 11745
Εισιτήρια: 210 900 5 800,
Διοίκηση: 2130 1 78000
Email: [email protected]

Κάθε μέρα εκτός Δευτέρας και Τρίτης στις 20:30.
Παράταση παραστάσεων μέχρι 17/2

Τιμές εισιτηρίων:
28 – 18 – 15 ευρώ
Μειωμένα: 15 – 12 – 10 ευρώ

Photos by Mike Rafail @ Beetroot

Διάβασε επίσης...
Ο θρύλος της τζαζ Dave Holland με τον Ισπανό κιθαρίστα Pepe Habichuela στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μια πολύ ενδιαφέρουσα σύμπραξη, αποτελούμενη από τον θρύλο της τζαζ Dave Holland, αλλά και  τον κιθαρίστα Pepe Habichuela, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στις 20 Νοεμβρίου 2011 στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Οι δύο μουσικοί ξεκίνησαν τις κοινές τους εμφανίσεις το 2006, με αυτοσχεδιασμούς, που τους οδήγησαν ...
Συνέχεια...
Athena Rosas Amat*
*Η Αθήνα αγαπάει τους Rosas. Οι Rosas, η ομάδα της Anne Teresa De Keersmaeker επιστρέφει στην Αθήνα, μετά την παρουσίαση του εμβληματικού Rosas danst Rosas στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2009, με δύο παραστάσεις. Η πρώτη παράσταση είναι το Fase, στο οποίο αρχικά χόρεψε η ίδια και η Michel Anne De Mey είναι το έργο για το οποίο ...
Συνέχεια...
Στο Μαχαγκόνι καπιταλιστές μου, στο Μαχαγκόνι
Show me the way to the next whisky bar. Oh, don’t ask why. Το διάσημο Alabama Song με τα δεκάδες covers έκανε μία από τις πρώτες του εμφανίσεις στην όπερα Η Άνοδος και η Πτώση της Πόλης του Μαχαγκόνι του Bertolt Brecht με τη μουσική, φυσικά, του Kurt Weill τραγουδισμένο από ...
Συνέχεια...
Protect Me από τη Schaubühne Berlin
Ενοχική, μπερδεμένη (σαν τις ζωές μας) και ειλικρινής η διήγηση του Falk Richter και οι εικόνες της Anouk van Dijk. Όταν ένας από τους πιο πολιτικοποιημένους συγγραφείς της εποχής μας βάζει στα λόγια των (Γερμανών, έχει τη σημασία του) ηρώων του λόγια ενοχής η στάση μιας ολόκληρης γενιάς απέναντι στην ιστορία αποκτά ...
Συνέχεια...
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η βουή της σύγχρονης πόλης και οι αγανακτισμένες κραυγές των νέων που διασχίζουν τους δρόμους της, μεταφράζ0νται μέσω τις γλώσσας του σώματος σε κίνηση και χορό και εκρήγνυνται πάνω στη σκηνή. H ομάδα Αερίτες και η χορογράφος Πατρίσια Απέργη διαδηλώνουν το δικό τους μανιφέστο (το οποίο και μοιράζουν και σε κείμενο προκήρυξης στην ...
Συνέχεια...
Medea Electronique Koumaria 2011 Residency στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Λόγος, μουσική, video art, χορός, εικαστικές τέχνες και δημιουργοί από όλο τον κόσμο, συναντιούνται για μία μόνο συναυλία το Σάββατο 8 Οκτωβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.  Οι συμμετέχοντες του Medea Electronique Koumaria 2011 Residency χρησιμοποιούν ποικίλες μορφές τέχνης και νέα μέσα, σε μια διαδικασία συλλογικής δημιουργίας και αυτοσχεδιασμού. Από το 2009, ...
Συνέχεια...
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Δύσκολες εργασιακές συνθήκες, ελλιπής επικοινωνία, αβέβαιο μέλλον. Για αυτή τη φορά στην Ιαπωνία, από την ομάδα Chelfitsch. Αν η όπερα και το λυρικό θέατρο μεταφράζονταν σε χορό και κίνηση θα ήταν κάπως έτσι. Τι εννοώ; Η επαναληπτικότητα των φράσεων που συνθέτουν την ιστορία (όπως ακριβώς στις διηγήσεις της όπερας) και η ...
Συνέχεια...
Κ. Βήτα & ARTéfacts ensemble : Συγκατοίκηση στη Στέγη
Από την στιγμή που μάθαμε για αυτή την ιδιαίτερη συνεργασία, η προσμονή μας για το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην φιλόξενη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών είναι δεδομένη. Μεγαλύτερη ίσως και από σχεδόν όλες τις πολλές συναυλίες από καλλιτέχνες και συγκροτήματα από το εξωτερικό που έχουμε στην ατζέντα μας αυτή την περίοδο. Και γιατί ...
Συνέχεια...
Όταν η Griffon συνάντησε την Καμεράτα εγένετο πυρ
Να μια ωραία και πρωτότυπη ιδέα που συνδυάζει το παλιό με το καινούργιο και το κλασικό με το σύγχρονο. Η Καμεράτα παίζει με όργανα εποχής, υπό τη μουσική διεύθυνση του πολυβραβευμένου Γιώργου Πέτρου, έργα του Μπετόβεν συνοδεύοντας μουσικά την ευφάνταστη χορογραφία της Ιωάννας Πορτόλου που δίνει πνοή στο μπαλέτο Τα ...
Συνέχεια...
Portico Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Kοσμοσυρροή ετερόκλητου κόσμου για τους Portico Quartet - σε σημείο που να σου δίνει την εντύπωση ότι φιλοξενούνται δύο διαφορετικές συναυλίες την ίδια ώρα - στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Η Στέγη  είναι ένας συμπαθητικός μεν, λιγάκι αποστειρωμένος χώρος δε, για τα γούστα μου, πάντα. Προτιμώ τα νοτισμένα, καπνισμένα και σκοτεινά venues ωστόσω, ...
Συνέχεια...
Ο Robert Glasper στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Έναν σπουδαίο πιανίστα, που αποτελεί την αφρόκρεμα της νέας γενιάς των μουσικών της τζαζ, τον Robert Glasper, φιλοξενεί την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Εμπνεύστηκε από την τεχνική του Ahmad Jamal αλλά επηρεάστηκε έντονα και από το ύφος των De La Soul. Ίνδαλμά του, ο Herbie Hancock: «Σε ...
Συνέχεια...
Η Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ στο Μέγαρο Μουσικής
Τη θρυλική όπερα του Bertolt Brecht και του Kurt Weill  σκηνοθετούν οι Καταλανοί La Fura dels Baus που γνωρίσαμε στην Αθήνα το 2009, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με την παράστασή τους Μπορίς Γκοντουνόφ, ένα ενδιαφέρον θέατρο εν θεάτρω που παρουσιάστηκε στην Πειραιώς 260. Επίκαιρο όσο δεν περιγράφεται το έργο αυτό που εξελίσσεται στην φανταστική ...
Συνέχεια...
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μιλά για τη Λήδα Τασοπούλου
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μιλά για το αφιερωματικό λεύκωμα της μητέρας της, Λήδας Τασοπούλου, σε αφήγηση του πατέρα της, Σπύρου Ευαγγελάτου. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που έλαβα την πρόσκληση για την παρουσίαση του βιβλίου «Λήδα Τασοπούλου» του Σπύρου Ευαγγελάτου. Έφτασα στην τελευταία σελίδα λίγες μέρες μετά, στην Επίδαυρο, το ...
Συνέχεια...
Οι Agustí Fernández, Barry Guy και Ramón López στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η ευρωπαϊκή σκηνή έχει αναδείξει εξαιρετικούς μουσικούς του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, με το τρίο του πιανίστα Agusti Fernandez, του μπασίστα Barry Guy και του ντράμερ Ramon Lopez, να είναι ανάμεσα στα σχήματα που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος σήμερα, και εμείς θα έχουμε την τύχη να τους παρακολουθήσουμε από κοντά ...
Συνέχεια...
Οι Έμποροι των Εθνών
Μια λογοτεχνική κομεντί σε συνέχειες από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ένα φιλόδοξο ανέβασμα από την ομάδα ΟΠΕRΑ. Δεν αστειευόμαστε καθόλου. Κάποτε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης προσπάθησε να καλύψει το κενό (κενό που ούτε καν γνώριζε, βεβαίως, πως υφίστατο) των τηλεοπτικών σειρών με μια λογοτεχνική κοινωνική κομεντί σε συνέχειες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων ...
Συνέχεια...
Έχετε ξανάρθει; Όχι, είναι η πρώτη φορά
Ας υποθέσουμε πως είδατε την Οδύσσεια, στο Εθνικό, σε σκηνοθεσία Robert Wilson, και δεν σας άρεσε. Δεν θα σας κακίσουμε. Αλλά θα θελήσουμε να σας πούμε πως εκτός από αυτήν την παράσταση που, για διάφορους λόγους, ακούστηκε πολύ και τράβηξε την προσοχή του κοινού, ο αμερικανός σκηνοθέτης (και εικαστικός) έχει ...
Συνέχεια...
Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012
Η κρίση δεν στάθηκε αρκετή για να εμποδίσει τη δημιουργία η οποία βραβεύτηκε χθες το βράδυ από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.  Όπως ήταν αναμενόμενο ο Άδικος Κόσμος του Φίλιππου Τσίτου απέσπασε τέσσερα, συνολικά, βραβεία και ανακηρύχθηκε σε μεγάλο νικητή της βραδιάς μετά τη θριαμβευτική πορεία της ...
Συνέχεια...
e.m.m.a. SOUNDTRACK
Με workshops, ηχογραφήσεις, συναυλίες και συζητήσεις, παρουσιάζεται η στενή σχέση κινηματογράφου και μουσικής, σε ένα τριήμερο εκδηλώσεων στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 29 & 30 Ιουνίου και 1 Ιουλίου 2012. Με τη συνεργασία του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου γίνεται αυτή ...
Συνέχεια...
Kronos Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 05/05/2011
Ώρα 20:45 και στην κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση έχουν στηθεί τέσσερα αναλόγια με παρτιτούρες από συνθέσεις μεγάλων καλλιτεχνών. Εκτελεστές, για ακόμα μία φορά (να θυμίσουμε και το προ δυόμιση ετών live τους στο θέατρο Παλλάς ) το κουαρτέτο των David Harrington και John Sherba (βιολί), Hank Dutt ...
Συνέχεια...
To γκρουπ του Jack DeJohnette αύριο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
O Jack DeJohnette είναι ένας ντραμερ-θρύλος. Στα 69 του χρόνια εξακολουθεί να στέκεται στην πρώτη γραμμή των μουσικών πραγμάτων και πια δικαίως συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγάλους της τζαζ. Έγινε γνωστός με το κουαρτέτο του Charles Lloyd στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και εκεί πρωτογνωρίστηκε με τον Keith Jarrett. Μαζί με ...
Συνέχεια...
Amnesia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο «προφητικός» σκηνοθέτης από την Τυνησία Fadhel Jaïbi και η Jalila Baccar παρουσιάζουν την παράσταση Amnesia, που πραγματεύεται την «πτώση», την απώλεια και την ευμετάβολη πορεία της ανθρώπινης μοίρας. Η παράσταση παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, στις 7 και 8 Μαρτίου 2012, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης ...
Συνέχεια...
Helmut Newton @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο Helmut Newton δεν επαναπροσδιόρισε μόνο τη φωτογραφία μόδας αλλά και την έννοια του sexyness, δίνοντάς του μια μορφή σοφιστικέ αλλά και πολύ ηδονική παράλληλα μέσα από τις εικόνες του. Ο Newton, ο Irving Penn, ο Richard Avedon και ο Herb Ritts, άλλαξαν εντελώς τα δεδομένα στις φωτογραφήσεις μόδας, τη δεκαετία ...
Συνέχεια...
Μια αρκούδα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Στα πλαίσια του αφιερώματος στο σημαντικό Ελληνα συνθέτη Γιώργο Κουμεντάκη,  η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών φιλοξενεί αυτές τις ημέρες και μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου την παράσταση με τίτλο Το Αθόρυβο Πάτημα Της Αρκούδας. Βασισμένοι στο παραμύθι του John Berger Mια αρκούδα, ο Γιώργος Κουμεντάκης σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Αγγελο Φραντζή ...
Συνέχεια...
Μαμά, η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη
Μαμά, η Παράσταση Είναι Επιμελώς Ατημέλητη. Η Άντζελα Μπρούσκου με την Παρθενόπη Μπουζούρη αφηγούνται αποσπάσματα από τα βιβλία "Μαμά" και "η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη" της Μαργαρίτας Καραπάνου για την σχέση της με την επίσης συγγραφέα μητέρα της, Μαργαρίτα Λυμπεράκη, αλλά και ζωντανεύουν εναλλάξ τους δύο ρόλους, μαμά και κόρη, κόρη και μαμά, εξερευνώντας την πλέον δυσλειτουργική σχέση μεταξύ των δύο γυναικών. Η Μαμά απόμακρη, αγρίως ...
Συνέχεια...
Η παρουσίαση του προγράμματος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών σε Live Streaming
Μία ακόμα σεζόν ξεκινάει για την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση  και όπως και τα προηγούμενα χρόνια την αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, αφού έχει αποδείξει πλέον ότι το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα, αποτελεί μία πολιτιστική όαση - είτε πρόκειται για νέες εγχώριες παραγωγές, είτε για μετακκλήσεις  από το εξωτερικό. Σήμερα  Δευτέρα 23 ...
Συνέχεια...
The Great Flood @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Τίποτα λιγότερο από μία από τις πιο σημαντικές καλλιτεχνικές βραδιές της φετινής σεζόν μας χάρισε το Σάββατο η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με την μετάκληση του project "The Great Flood" των Bill Frisell  και Bill Morrison. Στην κατάμεστη Κεντρική Σκηνή, με τα εισιτήρια να έχουν εξαντληθεί, απολαύσαμε τον σπουδαίο κιθαρίστα στα ...
Συνέχεια...
The Far Side of the Moon
Σε ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης μας πηγαίνει ο μάγος της σκηνής Robert Lepage σε μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν πως το φεγγάρι είναι ένας πελώριος καθρέφτης που πάνω του αντανακλώνται τα βουνά και οι θάλασσες της γης. Ώσπου να ανακαλύψουν ...
Συνέχεια...
Το ξέσπασμα των Rootless Root
H ψυχή των Rootless Root, το χορευτικό ζευγάρι Λίντα Καπετανέα και Josef Fruček, μας μίλησαν για το ξέσπασμά τους στη σκηνή. Ή, αλλιώς, για το Kireru τους. Κάπου πριν δύο χρόνια, μια παράσταση με τον περίεργο τίτλο UNA- Unknown Negative Activity με καθήλωσε στην καρέκλα. Ένιωσα κάτι σαν ηλεκτρικό ρεύμα να με διαπερνάει. ...
Συνέχεια...
H Olga Kouklaki ανεβαίνει στην ταράτσα της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών
O ραδιοφωνικός σταθμός Εν Λευκώ και η εκπομπή 5|25 live sessions προσκαλούν αυτή την Παρασκευή 13 Ιουλίου στην όμορφη ταράτσα της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών την Όλγα Κουκλάκη,  με αφορμή το δεύτερο  άλμπουμ της “I U Need” που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Μαζί με την ταλαντούχα ελληνίδα τραγουδίστρια και παραγωγό η τραγουδίστρια των Nouvelle Vague, ...
Συνέχεια...
Tabac Rouge @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ο Κόκκινος Καπνός του James Thiérrée ή πώς βυθίζεσαι σε ένα μαγικό όνειρο.    Όταν ο James Thiérrée υποδύθηκε τον Raoul πριν από τρία χρόνια, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η έκπληξή μας ήταν τέτοια που δύσκολα χωρούσε σε λέξεις. Αυτή τη φορά, υποψιασμένοι πλέον για το ονειρικό σύμπαν το οποίο με δεξιοτεχνία συνθέτει επί ...
Συνέχεια...
Ο θρύλος της τζαζ Dave Holland με τον
Athena Rosas Amat*
Στο Μαχαγκόνι καπιταλιστές μου, στο Μαχαγκόνι
Protect Me από τη Schaubühne Berlin
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Medea Electronique Koumaria 2011 Residency στη Στέγη Γραμμάτων
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Κ. Βήτα & ARTéfacts ensemble : Συγκατοίκηση στη
Όταν η Griffon συνάντησε την Καμεράτα εγένετο πυρ
Portico Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο Robert Glasper στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ στο
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μιλά για τη Λήδα Τασοπούλου
Οι Agustí Fernández, Barry Guy και Ramón López
Οι Έμποροι των Εθνών
Έχετε ξανάρθει; Όχι, είναι η πρώτη φορά
Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012
e.m.m.a. SOUNDTRACK
Kronos Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 05/05/2011
To γκρουπ του Jack DeJohnette αύριο στη Στέγη
Amnesia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Helmut Newton @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μια αρκούδα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μαμά, η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη
Η παρουσίαση του προγράμματος της Στέγης Γραμμάτων και
The Great Flood @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
The Far Side of the Moon
Το ξέσπασμα των Rootless Root
H Olga Kouklaki ανεβαίνει στην ταράτσα της Στέγης
Tabac Rouge @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών