Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, σπούδασε στη Βοστόνη, δούλεψε κιόλας εκεί, μετάφρασε και Τενεσσί Ουίλλιαμς, υπήρξε και βοηθός του Ανδρέα Βουτσινά και το 2004 έφτιαξε τους 90°C και σκηνοθέτησε την ομώνυμη παράσταση. Ακολούθησε η "Φαλακρή Τραγουδίστρια" και φέτος έρχεται να ταράξει τους θεατές του με το "Σπιρτόκουτο". Τη θεατρική μεταφορά της ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη που πριν λίγα χρόνια μας πήρε τα μυαλά.

Επέλεξες το Σπιρτόκουτο με ποιο σκεπτικό;

Το Σπιρτόκουτο είναι ένα σύγχρονο έργο τελευταίας γενιάς. Ένα έργο που αφορά στο σήμερα. Το τώρα. Η οικογένεια του Δημήτρη είναι για πολλούς από εμάς η οικογένεια της διπλανής πόρτας ή ακόμα χειρότερα, η δική μας. Η γενιά του ’80, των πενηντάρηδων της αρπαχτής, του φραπέ, που είναι παρούσα στα πράγματα σήμερα. Με ολέθριες, δυστυχώς, συνέπειες. Αυτό για εμάς εκτός από επίκαιρο, ζωντανό είναι και το ιστορικό στοιχείο του έργου που είμαι βέβαιος πως θα αντέξει στο χρόνο.

komninosΜήπως το θέατρο περνάει την ίδια κρίση με το ελληνικό σινεμά- δεν έχει «σενάρια» καλά δηλαδή και έφτασε η στιγμή να αλληλοβοηθηθούν;

Η σχέση του σινεμά με το θέατρο είναι σαφές ότι προέρχεται από την έλλειψη σύγχρονου – σημερινού ελληνικού δραματολογίου που την βιώνουμε έντονα εδώ και αρκετά χρόνια. Ευτυχώς τις πρόσφατες σεζόν, έχουμε δει πολύ πετυχημένες μεταφορές κινηματογραφικών έργων στο σανίδι. Ελπίζω κάποτε, σύντομα, να δούμε και καλές κινηματογραφικές μεταφορές σύγχρονων ελληνικών θεατρικών έργων. Πιστεύω στη «συνομιλία» των τεχνών και θεωρώ πως ο διάλογος που διεξάγεται τα τελευταία χρόνια είναι γόνιμος ακόμα και όταν αυτός καταφεύγει στην υπερβολή του.

Τι συναισθήματα σου είχε προκαλέσει η ταινία του Γιάννη Οικονομίδη παρακολουθώντας την;

Δυσφορίας και έντονου εκνευρισμού. Μου πήρε ώρα να συνέλθω. Δυστυχώς όλα αυτά μου είναι πολύ οικεία… Σχεδόν αφόρητα οικεία. Πάντως έχει και μια κωμική διάσταση το έργο σχεδόν διεστραμμένη. Οι χαρακτήρες είναι ταυτόχρονα τραγικοί και γελοίοι.

Δεν σας φόβισε η σύγκριση με ένα προϊόν που έχει αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές αλλά και εχθρούς από τότε που προβλήθηκε (πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα);

Το αντίθετο. Για μας αυτό αποτέλεσε μια επιπλέον πρόκληση. Η ταινία, όπως είπατε, έχει φανατικούς θαυμαστές και φανατικούς εχθρούς. Κοιτάξτε, συχνά λέω πως όσα ζευγάρια μάτια μας παρακολουθούν, άλλες τόσες απόψεις θα εισπράξουμε. Το θέατρο είναι η μόνη τέχνη που «συνομιλεί» απ’ ευθείας με το κοινό. Εκείνη τη στιγμή. Είναι η τέχνη του τώρα. Αυτή είναι και η ουσία του θεάτρου. Η πολυχρωμία του. Εκεί κρύβεται η ανθρωπιά του και το φως. Δεν μπορεί κανείς να εργάζεται στο θέατρο για τον μέσο όρο. Το θεωρώ λάθος και αντι -καλλιτεχνικό. Θα θεωρήσω επομένως τιμή μας αν καταφέρουμε να εισπράξουμε τις ανάλογες, όσο αντιφατικές ή έντονες κι αν είναι, αντιδράσεις του κόσμου.

Πόσο αναμείχθηκε ο Γιάννης Οικονομίδης στην παράστασή σας;

Όταν μου πρότεινε να αναλάβω το Σπιρτόκουτο μου είπε: «Πάρ΄ το και ξέσκισε το!» ¶κου! «Εγώ ότι είχα να πω το είπα. Κάν’το κωμωδία, κάν’ το μιούζικαλ, κάντο καρτούν. Κάντο Θέατρο!» Δεν είναι καταπληκτικό; Ποιος έλληνας συγγραφέας θα στο πει ποτέ αυτό; Οι περισσότεροι δεν σε αφήνουν να ακουμπήσεις ούτε λέξη. Σέβομαι το μόχθο και την αγωνία πάνω από τη λέξη αλλά το θέατρο είναι αναπνοή. Το θέατρο δεν είναι λογοτεχνία. Η λέξη από το χαρτί μεταφέρεται στην ψυχή, στο στόμα. Όση ψυχή κι αν φέρει εντός της, αν δεν πάρει την ανάσα του ηθοποιού είναι σκοτωμένο αίμα, οπότε και που γράφτηκε με μόχθο… άδικα θα πάει. Θα χαθεί. Έτσι, αυτή η φράση του Οικονομίδη από μόνη της αποτέλεσε κίνητρο να ασχοληθώ με αυτό το project. Στη σχεδόν οκτάμηνη διαδικασία δεν αναμίχθηκε καθόλου. Δεν ζήτησε προσχέδια. Ούτε μια φορά δεν με πήρε τηλέφωνο να με ρωτήσει τι κάνω και πως το κάνω. Δεν μου ζήτησε ποτέ να έρθει σε πρόβα. Εγώ τον προσκάλεσα και ήρθε. Αυτός είναι άνθρωπος που κινείται στα όρια της ελευθερίας του, όπως λέγαμε και πριν. Δεν πνίγει τα παιδιά του. Και γι αυτό είναι σπάνιο φαινόμενο ο Οικονομίδης. Διαθέτει συναισθηματική ωριμότητά του, ήθος και ευφυΐα.

Τελικά η ιστορία είναι σκληρή ή καθημερινή;

Είναι μια σκληρή καθημερινή ιστορία. Και δυστυχώς δεν είναι η σκληρότερη που υπάρχει. Υπάρχουν και άλλες καθημερινές ιστορίες ακόμα πιο σκληρές.

spirtokoutoΟι φωνές και τα ουρλιαχτά είναι πολύ συνηθισμένη συνθήκη στο ελληνικό θέατρο -κυρίως στις λεγόμενες και «τηλεοπτικές» παραστάσεις- και θεμελιώδες συστατικό στην ταινία η οποία μεταφέρεται τώρα στην παράστασή σας. Πως καταφέρνεις να ισορροπήσεις την υπερβολή που ήταν το ζητούμενο της ταινίας και το κομμάτι αυτό που είναι κάπως ενοχλητικό (σε κάθε παράσταση) επί σκηνής;

Οι φωνές και οι βρισιές με ενοχλούν όταν δεν έχουν ουσία. Όταν είναι, για να είναι. Στο Σπιρτόκουτο τα μπινελίκια είναι γλώσσα. Είναι η ζωή του. Όποιος έρθει να μας δει θα πρέπει να γνωρίζει ότι η «βία της γλώσσας» είναι ένα από τα κεντρικά θέματα του έργου άνευ των οποίων το έργο δεν υφίσταται. Στην παράσταση μας δεν κάναμε καμία προσπάθεια να ωραιοποιήσουμε την κατάστασης. Παίζουμε σκληρά. Βάλαμε το σήμα ακαταλληλότητας για ανηλίκους και αφήνουμε τα φώτα της σκάλας του θεάτρου αναμμένα καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης για όποιον επιθυμεί να αποχωρήσει πριν το τέλος. Γενικά πάντως αυτή την υποκρισία με το «καθώς πρέπει» θα πρέπει κάποτε να την δούμε και κατάματα και να κάνουμε και την αυτοκριτική μας. Θεωρώ απαράδεκτο αυτό που έγινε με την Ψυχή στο Στόμα που επειδή ακουγόταν η λέξη «μαλάκας» ή «καριόλης» ή «πουτάνα» δεν έβρισκε αίθουσα να παιχτεί! Την στιγμή που οι ίδιες αίθουσες παίζουν τον κάθε Ταραντίνο! Δηλαδή, έξω αν βγεις δεν ακούς ποτέ βωμολοχίες; Το σινεμά μας έφταιξε; Είμαστε τουλάχιστον Μπανανία.

Είναι κατά μία έννοια αυτή η παράσταση η ελληνική εκδοχή του In- yer-face βρετανικού θεάτρου που πρωτοστάτησε τα περασμένα χρόνια και ανανέωσε κάπως το ενδιαφέρον των νεότερων θεατών για το θέατρο;

Είναι ακριβώς αυτό. Αν και το In- yer-face είναι περισσότερο σωματικό θέατρο, το Σπιρτόκουτο δεν υπολείπεται βίας. Είναι η γλώσσα που κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει.

Έχετε στήσει μια «νεαρή» ομάδα και έχετε καταπιαστεί με το θέατρο. Πως βλέπετε το παρόν του μέσα από την εμπειρία σας;

Υπαρκτό μέσα από αναρίθμητες δυσκολίες. Ευτυχώς κιόλας. Γιατί εκεί, κάπου στις δυσκολίες, ανακαλύπτουμε τον βηματισμό μας και προχωράμε. Έχουμε βάλει ένα στοίχημα με τον εαυτό μας και ελπίζουμε. Πάντως έχουμε πάει πολύ καλά μέχρι στιγμής. Η σκληρή δουλειά μας, έχει αποδώσει.

Τι είναι αυτό που κρατά την θεατρική πράξη ζωντανή την ηλεκτρονική εποχή;

Η αμεσότητα. Το «real» που θα λέγαμε και στη γλώσσα των chat rooms.

Γιατί να κάνει τον κόπο κάποιος να πάει θέατρο και γιατί να επιλέξει το Σπιρτόκουτο;

Υπάρχει και ένα σταθερό κοινό 3,000 – 4,000 θεατρόφιλων – οι γνωστές άγνωστες κυρίες – που καλά να είναι, στήριξαν το θέατρο και το στηρίζουν, αλλά κάτι καινούριο γεννιέται τα τελευταία χρόνια με κάτι τρομερούς 25αρηδες (να ‘ναι καλά οι πρωτοπόροι του Αμόρε) που έχουν κατακλύσει τα μικρά θέατρα και απαιτούν το σεβασμό μας. Αυτοί με έχουν τρελάνει. Με έχουν εντυπωσιάσει, με έχουν συγκινήσει. Έχουν κριτήριο. ¶ποψη. Έκλεισαν τη τηλεόραση και μαζικά και συνειδητά πήγαν θέατρο. Τώρα γιατί να επιλέξει κάποιος το Σπιρτόκουτο; Χμ… Ξέρω ‘γω; Γιατί είμαστε ωραίοι και τα λέμε… τσεκουράτα!

spirtokoutoΤελικά περνάει κρίση το θέατρο;

Κοιτάξτε «κρίση» υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Το θέμα είναι η οπτική γωνία που επιλέγει κανείς να δει την «κρίση». ¶λλοι βλέπουν ως «κρίση» την έλευση του κ.Λούκου στο Φεστιβάλ Αθηνών, εγώ προσωπικά την βλέπω ως ανάσα. ¶λλοι λένε ότι έχει παραγκωνιστεί το ελληνικό έργο, ενώ εγώ βλέπω το ελληνικό έργο να παίρνει κεφάλι – βλέπε την τεράστια επιτυχία με το «Γάλα». ¶λλοι ρίχνουν φταίξιμο στην πληθώρα των παραστάσεων, εγώ το βρίσκω θετικό. Το μόνο με το οποίο θα συμφωνήσω είναι η τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το θέατρο σήμερα. Κι εμείς από ίδιους πόρους κινούμαστε. Οι 90ο C δεν χρηματοδοτούνται από κανέναν απολύτως φορέα ιδιωτικό ή δημόσιο. Αλλά φταίει ο τρόπος χρηματοδότησης ή το συνολικό ποσό που διατίθεται προς χρηματοδότηση; Ή τα μυαλά που κουβαλάνε οι ιθύνοντες; Ή το επίπεδο μας ως λαού; Τι να σας πω; Εγώ ως κρίση βλέπω τις διακηρύξεις και τους «δεκάρικους» περί του ότι ο πολιτισμός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της δημοκρατίας μας και άλλες παρόμοιες παπαριές.

Ο πολιτισμός είναι τελευταίος στην ατζέντα όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων και τέρμα. Να φανταστείτε πόσο πίσω είμαστε, που κανείς δεν έχει αναρωτηθεί το πλέον αυτονόητο: Το Υπουργείο Πολιτισμού γιατί έχει υπό την σκέπη του το επαγγελματικό ποδόσφαιρο; Σε ποια χώρα του κόσμου, το εμπορικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο θεωρείται κομμάτι πολιτισμού; Υπάρχει ποτέ περίπτωση Πολιτικός – Υπουργός Πολιτισμού, να αφήσει το βάζο με το μέλι που λέγεται ΠΑΕ και να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο ή τον κινηματογράφο; Ελάτε τώρα! Εδώ, έχει διατελέσει Υπουργός Πολιτισμού, άνθρωπος που δεν του άρεσε το θέατρο και το διακήρυττε δημόσια. Είμαστε για γέλια. Επομένως, ναι υπάρχει κρίση. Αλλά είναι πρωτίστως κρίση πολιτική και πολιτισμική. Είναι κρίση παιδείας. Και αν δεν αναλύσουμε την κατάσταση ψύχραιμα, δεν θα βγάλουμε ποτέ άκρη. Εμένα περισσότερο από την κρίση με φοβίζει ο γενικός αφορισμός και η γκρίνια. Πρέπει να δούμε το πρόβλημα στην ουσία του. Ασπιρίνες δεν υπάρχουν.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή των νεαρότερων δημιουργών προς τις ομάδες. Γιατί;

Ισχύς εν τη ενώσει! Καλλιτεχνικά και οικονομικά. Οι άνθρωποι που ασχολούνται με το θέατρο είναι δυσανάλογα πολλοί με τους (ελάχιστους) πόρους που υπάρχουν στη διάθεση τους. Ως παράδειγμα θα σας φέρω τη δική μας ομάδα που χρηματοδοτώ αποκλειστικά από την κληρονομιά που μου άφησε ο μακαρίτης πατέρας μου και ο αείμνηστος θείος μου που έφυγε πρόσφατα. Πόροι που σχεδόν έχουν εξαντληθεί πλέον. Τα μέλη της ομάδας μας και οι συνεργάτες – εκτός από τον Ανδρέα Τρούσσα και τον Πάνο Μεταξόπουλο – αμείβονται κανονικά αλλά με λιγότερα χρήματα απ’ όσα αξίζουν. ¶λλες ομάδες που δεν έχουν την τύχη της προσωπικής περιουσίας γεμίζουν τον συλλογικό κουμπαρά μόνοι τους, και στο τέλος μοιράζουν τα έσοδα από τα εισιτήρια. Όμως πέρα από οικονομικό το ζήτημα είναι και καλλιτεχνικό. Το θέατρο είναι ομαδική τέχνη. Δεν επιβιώνει αλλιώς στο σανίδι. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, όπως μας διδάσκει και η εμπειρία μας κι από το εξωτερικό, ότι καινούριο έχουμε δει, το έχουμε δει στην πλειοψηφία του από ομάδες. Οι ομάδες κομίζουν το καινούριο και σπανίως τα πρόσωπα.

Τι είναι αυτό που θα άλλαζες στο θέατρο αν είχες απεριόριστες δυνατότητες;

Πιστεύω ότι δεν πρέπει να «ψάχνεται» κανείς για να αλλάξει κάτι που η ουσία του είναι συνεχώς να εξελίσσεται, να μεταλλάσσεται. Και φοβάμαι ότι στο ερώτημα σας κρύβεται ακριβώς η παγίδα της εποχής μας. Η ευκολία. Κανείς δεν θέλει να δει τη συνθετότητα των πραγμάτων. Το θέατρο είναι ζωντανό και λειτουργεί.

Θέατρο Βικτώρια (Κεντρική Σκηνή)
Μαγνησίας 5 & Γ’ Σεπτεμβρίου 119
Τηλ: 210 8233125

Links
http://spirtokouto.wordpress.com
www.theatrovictoria.gr

Video

Σκηνές από τις πρόβες

 

Διάβασε επίσης...
erofili synopsis – Φεστιβάλ Αθηνών
Η  Ερωφίλη, οι μάσκες και το τσέλο. Μέσα σε μια ζεστή αίθουσα της Πειραιώς 260 περιμένουμε να ξεκινήσει η Εrofili 3, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα και παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος. Το διάσημο αυτό έργο της κρητικής λογοτεχνίας, γραμμένο το 1595 από τον Γεώργιο Χορτάτση, έχει όλα τα βασικά στοιχεία μιας ...
Συνέχεια...
Διαδρομές στο Booze Cooperativa | 15-25 Μαΐου
Η νεοσύστατη ομάδα Ρου-ίρα (=αίμα στα σανσκριτικά) παρουσιάζει το έργο "Διαδρομές" σε χορογραφία-σκηνοθεσία Νερίνας Ζάρπα. Το έργο αφορά στην υπαρξιακή αναζήτηση μιας κοπέλας μέσα από τις ερωτικές σχέσεις που συνάπτει με δυο άνδρες. Σκοπός της ομάδας είναι να προάγει τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της τέχνης του χορού και του θεάτρου φέρνοντας ...
Συνέχεια...
Mistero Buffo @ Θησείον
Αν φορούσαμε καπέλο γελωτοποιού θα το βγάζαμε και θα κάναμε βαθιά υπόκλιση στην ομάδα Επτάρχεια και το Θωμά Μοσχόπουλου για την παράστασή τους.  Τι σας λέω τώρα για καπέλα και, μάλιστα, γελωτοποιού θα μου πείτε. Αρχικά θέλω να σας πω πως ό,τι καπέλο και αν φοράτε θα το βγάλετε και θα ...
Συνέχεια...
Παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας
...μας λέει για δεύτερη χρονιά η Κάτια Δανδουλάκη.Κι είναι να απορεί κανείς προς τι η τόση μυστικοπάθεια, αφού η παράσταση συνεχίζεται από πέρσι με τη φόρα της μεγάλης επιτυχίας, που έχει κερδίσει την προτίμηση του κόσμου, που την επιλέγει ως σίγουρη λύση διασκέδασης. Και αυτό δεν είναι μικρό πράγμα στους ...
Συνέχεια...
Κάσσυ στους Δελφούς
11 Ιουλίου 2007 Γύρω στα τριάντα, άρτι αφιχθείσα απ' τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, μια κοπέλα πιάνει δουλειά σ' ένα τουριστικό χωριό της Ελλάδας, τους Δελφούς. Καθαρίζει, σκουπίζει, σφουγγαρίζει πατώματα, πλένει σκάλες, ξεσκονίζει φωτιστικά και μνήμες, σιγοψιθυρίζει τραγούδια της πατρίδας της. Κι ενώ στρώνει με τάξη τα τραπέζια του εστιατορίου ...
Συνέχεια...
Νοέμβριος
Ο Charles Smith είναι ο πρόεδρος των ΗΠΑ με το κοινότοπο αλλά all American όνομα και διαθέτει όλες τις χάρες των αληθινών πλανηταρχών: βλάκας μα κουτοπόνηρος, πολιτικά ανίκανος αλλά ματαιόδοξος, συμφεροντολόγος, υποκριτής, εντελώς διεφθαρμένος, ηθικά, κυνικά ρεαλιστής. Ένας πολιτικός σαν όλους τους άλλους δηλαδή και όχι απαραίτητα αποκλειστικά αμερικανικής προέλευσης.Κεντρικός ...
Συνέχεια...
Συνεχίζεται η περιοδεία της ‘Δωδέκατης Νύχτας’
Συνεχίζεται με εξαιρετική επιτυχία η πανελλαδική περιοδεία της κωμωδίας του William Shakespeare ΔΩΔΕΚΑΤΗ ΝΥΧΤΑ, από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ «5η ΕΠΟΧΗ» σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.Πρόκειται για μια από τις πλέον δημοφιλείς κωμωδίες του μεγάλου Ελισαβετιανού συγγραφέα και ανεβαίνει με τη μορφή μουσικής παράστασης σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.Η παράσταση συνεχίζεται ...
Συνέχεια...
Lautréamont – Maldoror: Εγκώμιο Μιας Μεταμόρφωσης
Ο Κόμης του Λωτρεαμόν αποτελεί μια από τις σκοτεινότερες και σπουδαιότερες φιγούρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Γεννημένος το 1846 στην Ουρουγουάη από πλούσια οικογένια Γάλλων, ο Ιζιντόρ Ντυκάς - όπως ήταν το πραγματικό του όνομα-, κατάφερε μόλις στα 24 του, να ολοκληρώσει τα Άσματα του Μαλντορόρ και να πεθάνει. Τα Άσματα του Μαλντορόρ, το βαθύ ...
Συνέχεια...
Decadence στο Θέατρο Ράγες
Το Decadence του Steven Berkoff παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία της Αλκυώνης Βαλσάρη με τον Βαγγέλη Βαφείδη και τη Λεμονιά Γιανναρίδου. Η σκηνοθέτρια δημιουργεί μια παράσταση που λειτουργεί σαν παιχνίδι ικανοποίησης των αισθήσεων, ένα κυνήγι. Πρωταγωνιστές τέσσερις άνθρωποι, δύο ζευγάρια, διαφορετικά αλλά και τόσο όμοια μεταξύ τους. «...Φιγούρες τρομακτικά γνώριμες αν τις ...
Συνέχεια...
14ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας- Παράλληλες Εκδηλώσεις
Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας οργανώνει μια σειρά συναντήσεις με τους δημιουργούς και δίνει την ευκαιρία στο κοινό να τους γνωρίσει καλύτερα, να συζητήσει μαζί τους για τα έργα τους, και να μάθει περισσότερα για τη δουλειά και τις απόψεις τους. Συνάντηση με τους Καλλιτέχνες Κυριακή 20.07Vera Mantero12μ.μ. - ∆ηµοτικό ...
Συνέχεια...
Από την πεζογραφία στη σκηνή
Το πολύ ενδιαφέρον αυτό αφιέρωμα του Ελληνικού Φεστιβάλ περιλαμβάνει παραστάσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών βασισμένες στο συγγραφικό έργο σπουδαίων δημιουργών από όλο τον κόσμο. Πόλεμος και Ειρήνη, Λέων ΤολστόιΑπό το θεατρικό εργαστήρι του Πιοτρ Φομένκο3 - 6 ΙουνίουΠειραιώς 260, Χώρος Δ Μυθιστόρημα-σπουδή πάνω στην ανθρώπινη φύση και στην ελευθερία δράσης, ...
Συνέχεια...
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
Στις 22, 23 και 24 Νοεμβρίου Πως σας φαίνεται ένα ταξίδι στα παλιά, με νανουρίσματα και φροντίδες όπως τότε που ήσασταν παιδιά; Η Heike Schmidt σας στρώνει κρεβάτι στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου και αφού βολευτείτε στα σκεπάσματά σας σας κοιμίζει με νανουρίσματα από όλο τον κόσμο. Μια performance-happening που δρα ...
Συνέχεια...
‘Το κορμί’ στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης
Το έργο του Luis Alfaro παρουσιάζεται από τις 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης.Λίγα λόγια για το έργοΜια μάνα πρώην πόρνη... ένας γιος που έχει επίσης περάσει απ' το πεζοδρόμιο, γνωρίζονται λίγο πριν τη μετάβαση...Δύο άνθρωποι, άγνωστοι μέχρι τώρα μεταξύ τους έχουν μια τελευταία ευκαιρία να γνωριστούν, να αγγίξουν ο ...
Συνέχεια...
‘Ρώσικες Νύχτες’ στο Θέατρο του Ήλιου
Σε ένα σκοτεινό σπίτι στην εξοχή έξι παράξενοι χαρακτήρες, καταδικασμένοι από την αρρώστια, θα παίξουν ένα ρώσικο παιχνίδι κάτω από τις οδηγίες της αιμοδιψούς ιδιοκτήτριας. Σκοπός του η λύτρωση και νικητής ο νεκρός. Τι γίνεται όμως όταν ένας από αυτούς δεν αισθάνεται πια τόσο μελλοθάνατος; Θα καταφέρει άραγε να φυγαδεύσει ...
Συνέχεια...
Το Chicago με τη Μαρινέλλα
Ποιος είδε τη Μαρινέλλα Big Mama και δεν φοβήθηκε! Όλοι μιλάνε για «το Σικάγο με τη Μαρινέλλα». Ήταν αλήθεια “κάπως” το στοίχημα του Σταμάτη Φασουλή να βάλει μια τέτοια τεράστια περσόνα σε εναν τόσο γνωστό και αγαπητό, αλλά ουσιαστικά βοηθητικό ρόλο, με κίνδυνο να καπελώσει ολόκληρη την παραγωγή. Όπως, εξάλλου, ήταν τεράστιο ...
Συνέχεια...
Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι στο Θέατρο Προσκήνιο
Η εταιρεία θεάτρου «ΕΚΦΡΑΣΗ 7:36ΑΜ» παρουσιάζει το βραβευμένο έργο της Rinne Groffe, «Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι» για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Καραμεσίνη και μετάφραση Αντώνη Πέρη. Ένα έργο σε τέσσερις πράξεις. 1η πράξη: Πορτοκάλι Ο Γκρέητ είναι ένας ταχυδακτυλουργός που έχει σταματήσει να δίνει ...
Συνέχεια...
Ευγενείς Αποδράσεις | Χοροθέατρο Νταλίκα
Ποιός θα έδινε σημασία σ' έναν άστεγο; Ένας άστεγος μάλλον. Οι «κανονικοί», οι νορμάλ δηλαδή, έχουμε ήδη πολλά στο κεφάλι μας.. (Πού να ασχοληθείς;) Αν ωστόσο μπορούσαμε, έστω για λίγο, να θέσουμε σε λειτουργία τον ευρυγώνιο, ίσως ανακαλύπταμε πράγματα πολύτιμα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωή και ...
Συνέχεια...
Delirium Tremens (Τρομώδες Παραλήρημα) στο Θέατρο Συνεργείο – Κερδίστε προσκλήσεις!
«Delirium Tremens» (Τρομώδες Παραλήρημα): Ένα απ' τα συμπτώματα στέρησης του αλκοόλ. Το σύμπτωμα αυτό ξεκινάει απ' το τρέμουλο των χεριών ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να οδηγήσει τον αλκοολικό σε εφιαλτικές παραισθήσεις, ακόμα και στο θάνατο.To έργοΗ Αφροδίτη πρόκειται να γιορτάσει τα γενέθλιά της. Καλεσμένοι της είναι όλοι οι άνθρωποι ...
Συνέχεια...
Αέρας
Ράνια Οικονομίδου και Ρένη Πιττακή: μια σύμπραξη που εγγυάται «καλό» θέατρο.  Όταν σε μία θεατρική παράσταση συμπρωταγωνιστούν αυτές οι δύο κυρίες ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα δεις αυτό που λέμε καλό θέατρο. Αν, μάλιστα, το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι καλή τότε η παράσταση αναμένεται δυνατή. Το έργο «Αέρας» είναι ...
Συνέχεια...
‘Η Γυναίκα της Πάτρας’ & ‘Είσαι η Μητέρα μου’ στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
Μια παράσταση σε δύο μέρη, μια σύνθεση των έργων του Γιόοπ Άντμιράλ και του Γιώργου Χρονά είναι η νέα παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί."Είσαι η μητέρα μου"του Γιόοπ ΆντμιρααλΕνα έργο-φόρο τιμής στη μητέρα του έγραψε το 1982 ο Ολλανδός ηθοποιός Γιόοπ Άντμιρααλ. Πρόκειται για μια τυπική κυριακάτικη επίσκεψη που κάνει ...
Συνέχεια...
Το “Αμερικάνικο Όνειρο” από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Εικόνες, συναισθήματα, εντυπώσεις από την Αμερική της φαντασίας μας, με τις υπογραφές καταξιωμένων Ελλήνων χορογράφων. Μονόπρακτα που λειτουργούν συμπληρωματικά ή ως αντίστιξη το ένα προς το άλλο, αποτελώντας ψηφίδες του πολυδιάστατου προσώπου της υπερδύναμης. Ερωτήματα και απαντήσεις για το τι είναι το αμερικάνικο όνειρο, πώς αντιλαμβάνεται κανείς την ιδέα της ...
Συνέχεια...
Ρόλοιng από σήμερα στη Θεσσαλονίκη
Ποτέ κανείς δεν ξέρει ένα πάρτυ που θα καταλήξει... Η Μήδεια του Ευριπίδηη Οφηλία του Σαίξπηρο Τζώρτζ του Αλμπυκαι ο Ιππόλυτος της Σάρα Κέιν Το «Σχήμα εκτός Αξονα» παρουσιάζει την παράσταση Ρόλοιng στο θέατρο τέχνης Ακτίς Αελίου (Χριστοπούλου 12, Θεσσαλονίκη, τηλ: 2310-229.249) από την Δευτέρα 4 Μαΐου (και έως τις ...
Συνέχεια...
‘H Όπερα της Πεντάρας’ στο Θέατρο Λυκαβηττού
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ «5η ΕΠΟΧΗ», σε συνεργασία με την εταιρεία «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ», μετά από ένα επιτυχημένο καλοκαίρι περιοδείας με παραστάσεις σε παραπάνω από 60 πόλεις και με περισσότερους από 70.000 θεατές, η διασημότερη μουσική κωμωδία [σάτιρα] του εικοστού αιώνα, το έργο των Μπέρτολντ Μπρεχτ - Κουρτ Βάιλ «Η ΟΠΕΡΑ ...
Συνέχεια...
ΑΩ
«Η αλήθεια,» είπα, «είναι ότι πιστεύεις σε κάτι ανώτερο.» «Η αλήθεια,» είπε εκείνος, «είναι ότι προσπαθώ να πιστεύω.» - J.L. BorgesΜια τεράστια κινηματογραφική οθόνη καλύπτει τη σκηνή του Παλλάς. Πίσω της δεκάδες καλώδια, 12 κάμερες και μια απόλυτα συντονισμένη ομάδα που δουλεύει πυρετωδώς για το αψεγάδιαστο- τεχνικά- αποτέλεσμα που παρουσιάζεται ...
Συνέχεια...
MedDeT* από την ομάδα Κι Όμως Κινείται
MedDeT* είναι (σύμφωνα με το press release τουλάχιστον) μια λέξη από θρησκευτικούς και λαϊκούς αμανέδες που μεταφράζεται σαν "βοήθεια". Και ίσως αυτό να είναι και το κρυφό νόημα πίσω από την καινούρια δουλειά της ομάδας Κι Όμως Κινείται. Μια έκκληση/επίκληση βοήθειας από καταπτοημένους, φορτωμένους ανθρώπους προς τους Θεούς ή προς ...
Συνέχεια...
Εν-Τάση Φυγής
Ένταση + Τάση Φυγής = Εν-Τάση Φυγής. Deep. Δυο γυναίκες μιλάνε ανοιχτά σε έναν αόρατο συνομιλητή για την σεξουαλική κακοποίηση. Η μια, θύμα βιασμού από το αγόρι της, ψυχολογικά κουρέλι και απόλυτα ευάλωτη και πληγωμένη. Η άλλη, θύτης, μια καθηγήτρια που αποπλανεί συστηματικά τους ανήλικους μαθητές της, ψυχρή και δήθεν δυνατή και ...
Συνέχεια...
Συνάντηση Τεχνών – Πρόσκληση Ενδιαφέροντος
Θέατρο - Χορός - Μουσική - Video Arts Ιούλιος 2008 . Θέατρο Δόρα Στράτου Η εταιρεία πολιτισμού Σύνθεση (www.sinthesis.gr) προσκαλεί καλλιτέχνες (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, χορευτές, χορογράφους, μουσικούς, εικαστικούς, video artists) να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο χώρο του Θεάτρου της Δόρας Στράτου. Ένα θέατρο χωρητικότητας 900 θεατών, μέσα στο δάσος, που ...
Συνέχεια...
‘Η Νύχτα των μυστικών’ στη Νέα Σκηνή του Εθνικού
Τον ¶κη Δήμου τον γνωρίσαμε πριν από χρόνια όταν η δική του Ιουλιέτα έμεινε ζωντανή να αναπολεί τον έρωτά της με το Ρωμαίο. Κι έπειτα μας γέμισε με καινούργια έργα συμβάλλοντας στην αναγέννηση αυτού που ονομάζεται «νεοελληνικό θέατρο». Το καινούργιο του έργο «Η Νύχτα των μυστικών» είναι ένα κείμενο ποιητικό ...
Συνέχεια...
Nordost
Στις 23 Οκτωβρίου του 2002, οι 850 θεατές του ρωσικού μιούζικαλ Nor-dost έπεσαν θύματα ομηρίας Τσετσένων τρομοκρατών, που εισέβαλαν ζωσμένοι με εκρηκτικά στο θέατρο Ντούμπροβκα κατά τη διάρκεια της παράστασης, διεκδικώντας την ανεξαρτησία της Τσετσενίας. Το γεγονός που συγκλόνισε την διεθνή κοινή γνώμη και κατέληξε σε μια άσκοπη αιματοχυσία, που ...
Συνέχεια...
Athens Fringe Festival 2010 – Η μεγάλη συνάντηση 16-20 Ιουνίου
Καλλιτεχνικός συναγερμόςΗ μεγάλη συνάντηση. Το πληθωρικό Athens Fringe Festival με ένταση, παλμό και πάθος καταλαμβάνει και φέτος την πόλη που του ανήκει και πάλι 16 με 20 Ιουνίου. Ότι θα γίνει θα το θυμόμαστε για πάντα. Η πόλη αλλάζει. 150 καλλιτεχνικές ομάδες, εκατοντάδες καλλιτέχνες και ακτιβιστές, δοκιμάζουν μια δικτύωση ανάμεσα ...
Συνέχεια...
erofili synopsis – Φεστιβάλ Αθηνών
Διαδρομές στο Booze Cooperativa | 15-25 Μαΐου
Mistero Buffo @ Θησείον
Παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας
Κάσσυ στους Δελφούς
Νοέμβριος
Συνεχίζεται η περιοδεία της ‘Δωδέκατης Νύχτας’
Lautréamont – Maldoror: Εγκώμιο Μιας Μεταμόρφωσης
Decadence στο Θέατρο Ράγες
14ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας- Παράλληλες Εκδηλώσεις
Από την πεζογραφία στη σκηνή
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
‘Το κορμί’ στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης
‘Ρώσικες Νύχτες’ στο Θέατρο του Ήλιου
Το Chicago με τη Μαρινέλλα
Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι στο Θέατρο Προσκήνιο
Ευγενείς Αποδράσεις | Χοροθέατρο Νταλίκα
Delirium Tremens (Τρομώδες Παραλήρημα) στο Θέατρο Συνεργείο –
Αέρας
‘Η Γυναίκα της Πάτρας’ & ‘Είσαι η Μητέρα
Το “Αμερικάνικο Όνειρο” από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Ρόλοιng από σήμερα στη Θεσσαλονίκη
‘H Όπερα της Πεντάρας’ στο Θέατρο Λυκαβηττού
ΑΩ
MedDeT* από την ομάδα Κι Όμως Κινείται
Εν-Τάση Φυγής
Συνάντηση Τεχνών – Πρόσκληση Ενδιαφέροντος
‘Η Νύχτα των μυστικών’ στη Νέα Σκηνή του
Nordost
Athens Fringe Festival 2010 – Η μεγάλη συνάντηση