Κι ενώ το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου βρίσκεται ένα βήμα πριν το τέλος του, τρεις μέρες πριν την επίσημη λήξη, η συντακτική ομάδα του mixtape.gr μας δίνει μια γεύση απ’τις ταινίες που παρακολούθησε την εβδομάδα που προηγήθηκε. Εδώ το πρώτο μέρος.

Silver Tongues

—”μας αρέσουν τα παιχνίδια“—

-εξομολογείται ένα νεαρό νεόνυμφο ζευγάρι στο παντρεμένο ζευγάρι στα τριανταφεύγα/σαρανταέλα τους με τους οποίους μοιράζονται το ίδιο τραπέζι στο εστιατόριο. Το φαινομενικά συντηρητικό μεγαλύτερο ζευγάρι παραξενεύονται και ρωτάνε να μάθουν περισσότερα. Τι παιχνίδια, απορούν αθώα. Ε, ερωτήσεις τύπου ‘ποιον θα προτιμούσες να… γαμήσεις’, χεχε, συγνώμη αν σε σόκαρα γιαγιούλα, πειραματισμοί, roleplay. Εσείς πως διατηρείτε τη σχέση σας μετά από τόοοοοσα χρόνια;

“Α, κοιμόμαστε με άλλα ζευγάρια”.

έτσι ξεκινάει το σατανικό τους γαϊτανάκι χειραγώγησης. Πονηρά βλέμματα, προετοιμασμένες κινήσεις, ταϊσμένες ατάκες καθοδήγησης, το κατάλληλο σπρώξιμο και καταφέρνουν να ρίξουν τα προσωπεία, να βγάλουν στην επιφάνεια όλες τις καταπιεσμένες ορμές, τις καθωσπρέπει παραχωρήσεις και να διαλύσουν την ψευδαίσθηση του καθωσπρεπισμού και της ανωτερότητας. Για να γαμήσουν, ναι, αλλά όχι για γαμήσι. Όπως θα πουν χαριτολογώντας:

“… και εμάς μας αρέσουν τα παιχνίδια”.

Roleplay πάλι, παιχνίδια ρόλων και εξουσίας, σαδιστικά και ‘σατανικά’. Σε μια σειρά από σκηνές που δουλεύουν σαν αυτοτελείς ιστορίες παρακολουθούμε το ζευγάρι να ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και να βάζει στον στόχο του στενόμυαλους επαρχιώτες, βαλτωμένους στο παρελθόν παππούδες, ιερείς, αστυνομικούς, κάθε φορά αναλαμβάνοντας διαφορετικούς ρόλους κλιμακούμενης δυσκολίας. Κατασκευάζοντας δαιδαλώδη σενάρια παγιδεύουν τους στόχους τους, πληγώνουν, κοροϊδεύουν και αποκαλύπτουν τις κρυμμένες καταχωνιασμένες αλήθειες τους, όχι για χρηματικό όφελος, αλλά τότε για τι; για σεξουαλική ευχαρίστηση; σαδιστική ηδονή; ηθική ανωτερότητα; ένα είδος βάναυσης καλοσύνης; (Μανώλης Βαμβούνης)

 

 

Guilty of Romance

Εσώκλειστη, υπερστερημένη, ψιλογκάου, υπέρβυζη και τραγικά αγάμητη στα όρια ψυχασθένειας νοικοκυρά παρασύρεται στα κυκλώματα της πορνογραφίας και της πορνείας και αφήνεται πανηγυρικά στο έλεος της ως-τότε-καταπιεσμένης νυμφομανίας της πουλώντας φτηνά το μουνί της όσο ο άντρας της λείπει στη δουλειά. Τη μέρα Bree/καμαριέρα, το βράδυ free και εταίρα.Έτερη εταίρα τη μέρα κυρία καθηγητής το βράδυ έλαμάναμ’ρούφαμπήχτον’της δρα ως μέντορας της σε αυτήν την εξερεύνηση της σκοτεινής πλευράς της σεξουαλικότητας και της ελευθερίας, προσπαθώντας μέσω αυτής να φέρει τον εαυτό της αντιμέτωπο, υπαίτιο και υπό τιμωρία για τον προσωπικό της ορμητικό εκτροχιασμό. Στο τέλος, που είναι η αρχή και ο σεναριακός σκελετός της ταινίας, μια ή δυο από αυτές θα βρεθούν βάναυσα δολοφονημένες, τεμαχισμένες, διασκορπισμένες και αλληλογεμισμένες με μέρη κούκλας βιτρίνας. Ποιος, πως, γιατί; Δώστε προσοχή σε αυτό το Καφκικό εκτός ορίων ταξίδι στα σκοτεινά σοκάκια των σεξουαλικών ορμών, ορέξεων και παραβάσεων και ίσως καταλάβετε. Κωμικοτραγικά υπερβολικός στις ψυχολογικές εξάρσεις των πρωταγωνιστριών του ο Σιον Σόνο αλλά ποτέ ξεφεύγοντας από την προσωπική αλήθεια τους σε ένα μοναδικό ψυχογράφημα της ανθρώπινης σεξουαλικής παραβατικότητας. (Μανώλης Βαμβούνης)

 

 

Amador

“Λουλούδια για τον Αμαδόρ”.
Επίσης, πουτάνα φτώχεια.
Κρυφογκαστρωμένη ανύπαντρη άφραγκη γκόμενα φαναρολουλουδά βρίσκει δουλειά ως αποκλειστική ‘τροφός’ ηλικιωμένου παράλυτου γκρινιάρη. Μαλώνουν, κιμιάζουν, έρχονται πιο κοντά, κτλ, αυτός ψοφάει πριν την ώρα του, και αυτή κρύβει το γεγονός για να συνεχίσει να εξαργυρώνει τις επιταγές, κρατώντας πλέον όλη μέρα παρέα στο κουκουλωμένο πτώμα, καλύπτοντας τη βρώμα με λουλούδια και αεροζόλ, μεγαλώνοντας την τρύπα του όζοντος και την αγωνία για την μέρα που θα γυρίσουν τα παιδιά του και θα την ανακαλύψουν.
Γλυκό, συγκινητικό, χαμηλών τόνων dramedy με μια πρωταγωνίστρια αφασία που λατρεύεις να παρακολουθείς να παιδεύεται και παράλληλα με ένα αναπάντεχο βιτριολικό μαύρο χιούμορ κωμωδίας παρεξηγήσεων που σώζει την ταινία από την μετριότητα της #dnt κλαψομουνίασης. (Μανώλης Βαμβούνης)


 

We Were Here

Aγκαλιά με τα μυξομάντηλα την βγάλαμε.
Σπαρακτικό ντοκυμαντέρ για το ξέσπασμα της επιδημίας του ιού του AIDS (τότε αναφερόμενου ως gay καρκίνος) στο gay κοινόβιο που ήταν στα τέλη της δεκαετίας των 70s το San Fransisco.
Προσωπικές αφηγήσεις από πρόσωπα σε θέσεις ‘κλειδιά’ πλαισιώνουν βίντεο-ντοκουμέντα και φωτογραφίες που σε παγιδεύουν μέσα στο κέντρο των γεγονότων, του φόβου, της αβεβαιότητας, του θρήνου αλλά και τις συσπειρωσης και της ελπίδας εκείνης της περιόδου.
Ο Guy, λουλουδάς της γωνιάς του πεζοδρομίου στην οδό Castro τον οποίον παρακαλούσαν για λουλούδια να θάψουν τους αγαπημένους τους. H Eilleen, η λεσβία νοσοκόμα που τόλμησε πρώτη να φροντίσει τα θύματα της τότε απόλυτα μυστηριώδους ασθένειας. O Paul, ο ακτιβιστής που πρωτοστάτησε στον αγώνα ενάντια στην παραπληροφόρηση και τα παράλογα μέτρα. O Ed, ο μοναχικός geek που βρήκε το καλεσμά του ως εθελοντής παροχέας φροντίδας στις τελευταίες μέρες των ασθενών. O Daniel, ο Εβραίος καλλιτέχνης φορέας που έχασε δυο συντρόφους και όλους του τους φίλους αλλά επιζεί για να μας διηγηθεί.
Ένα μοναδικό ταξίδι από της πρώτες μέρες της ‘αποίκισης’ του San Fran από τους gay, στον φόβο από τα νέα για τα πρώτα κρούσματα του ιού, το θρήνο από τον χαμό δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων και την συσπείρωση, την αδελφότητα, την επιβίωση και την ελπίδα την επόμενη μέρα. (Μανώλης Βαμβούνης)


Drive

Θα την πω την αλήθεια μου, του Γκόσλινγκ του το είχα. Πήγε από το μηδέν (Young Hercules? really?) στο #1 πολυσυζητημένο κινηματογραφικό πρόσωπο μέσα σε 2 χρονάκια. Από περιγραφή και τρέηλερ όμως η ταινία δεν φαινόταν τόσο υποσχόμενη ώστε να στηρίζει τους διθυράμβους που ακούγονταν από Κάννες μεριά. Βλέπεις όμως, η μαγκιά κρύβεται στον σκηνοθέτη Nicolas Refn ο οποίος πήρε ένα σχεδόν τυπικό action screenplay και το έστιψε για κινηματογραφικό χρυσάφι.
Κόντρα στο θέμα του σεναρίου για έναν κασκαντέρ αυτοκινήτων παύλα οδηγό ληστειών που βρίσκεται κυνηγημένος μετά από μια αποτυχημένη κομπίνα, ο Refn κάνει μια μεθοδικά αργή (αλλά ούτε λεπτό κουραστική) ταινία με σκοτεινή 80s αισθητική, ατμοσφαιρικό σάουντρακ, λιγοστούς διαλόγους, ήπιους τόνους αλλά και εκρήξεις ωμής αδυσώπητης βίας, χτυπήματα ρεαλισμού κάτω από την ήρεμη επιφάνεια της αφήγησης που ελέγχουν και χειραγωγούν τους ρυθμούς της ταινίας και του θεατή.
Ο πρωταγωνιστής Γκόσλινγκ και η – ήσυχη γειτόνισσα γυναίκα φυλακισμένου και μόνη μητέρα – Carey Mulligan χτίζουν τους ρόλους τους και πείθουν για την αναμφισβήτητη έλξη τους όχι με διάλογο ή αφήγηση αλλά σχεδόν αποκλειστικά με βλέμματα και εκφράσεις. Η Mulligan ήρεμη στην επιφάνεια αλλά από μέσα να ξεχωρίζει η γυναίκα που είναι ικανή για τις συγκεκριμένες επιλογές, που θα παντρευόταν έναν εγκληματία, θα έκανε το παιδί του και θα έμενε μαζί του μετά την αποφυλάκιση χωρίς εξωτερικό ξέσπασμα, και που υπέφερε για αυτές. Ο Γκόσλινγκ ήσυχος, κλειστός, δυνατός, να βρωμάει μάτσο αντρίλα αλλά και κάτι κρυφό, σκοτεινό, τρομακτικό σε κάθε του ματιά – και να σπάει κάτω από την πίεση μόνο με τις πιο ανατριχιαστικές μικρές λεπτομέρειες στην έκφραση και τον λόγο του.
Οδηγώ και σε σκέφτομαι κι είν’αυτό επικίνδυνο. Ακούς; (Μανώλης Βαμβούνης)

Skoonheid

Μέχρι πότε μπορεί να ζεί κάποιος κρυμμένος συνεχώς πίσω από ένα προσωπείο και τί γίνεται όταν αυτό δεν είναι πλέον αρκετό για να συγκρατήσει τις άκρατες επιθυμίες του; Στην δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα ο Oliver Hermanus εξετάζει την εσωτερική διαμάχη στην οποία υπόκειται ένας άνθρωπος που βρίσκεται αναγκασμένος να ζεί μέσα στην υποκρισία και το ψέμα, καθώς και τις συνέπειες που μπορεί να έχει τόσο η σεξουαλική όσο και η πνευματική καταπίεση του στον ίδιο και στους ανθρώπους του στενού του περιβάλλοντος, παρουσιάζοντας μας ένα παράδειγμα ακραίας συμπεριφοράς που θα μπορούσε όμως κάλλιστα να θεωρηθεί κομμάτι μίας σκληρής πραγματικότητας. Επιρρεασμένο από την κλειστή, ομοφοβική κοινωνία της Νοτίου Αφρικής, στην οποία και είναι γυρισμένο, το Skoonheid τολμάει να θίξει ένα θέμα που εξακολουθεί ακόμη και τώρα να είναι ταμπού, δείχνοντας τις αληθινές προεκτάσεις που μπορεί να λάβει η υιοθέτηση μίας ψεύτικης εικόνας που εναντιώνεται στις προσωπικές ανάγκες και προσδοκίες του ατόμου. Οι ομοφυλοφιλικοί χαρακτήρες του Skoonheid ξεφεύγουν από τα γνωστά gayστερεότυπα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε φίλμ του είδους, προσδίδοντας έτσι ένα πιο ρεαλιστικό στοιχείο στην ταινία αλλά και μία τραγικότητα που συγκλονίζει. (Γιάννης Κοκκονάκης)

Some Guy Who Kills People

Ο Jack Perez ζωντανεύει στην οθόνη τα βλοσυρά εκδικητικά όνειρα όλων των κακοποιημένων nerdsαυτού του κόσμου σε μία πανέξυπνη μαύρη κωμωδία με αξιαγάπητους χαρακτήρες και ένα αναπάντεχοtwist. Ο Kevin Corrigan είναι απολαυστικός στον ρόλο του ψυχωτικού αλλά ταυτόχρονα γλυκύτατου αντι-ήρωα ο οποίος προσπαθεί να ξαναφτιάξει την ζωή του έχοντας μόλις βγεί από μία ψυχιατρική κλινική με άγριες διαθέσεις. Μπόλικο χιούμορ αναμεμιγμένο με τρυφερές οικογενειακές στιγμές εν μέσω αιματοβαμμένων νυχτερινών εξορμήσεων – το Some Guy Who Kills People τα συνδιάζει όλα επιτυχώς, εντυπωσιάζοντας με τις εναλλαγές στην ατμόσφαιρα και το mood, χωρίς να χάνει την συνοχή του ούτε δευτερόλεπτο. Βέβαια, εδώ που τα λέμε, λίγο παραπάνω gore νομίζω δεν θα έβλαπτε, ούτε και θα πείραζε κανέναν. Αλλά γούστα είναι αυτά…
(Γιάννης Κοκκονάκης)

 

 

Bellflower

Ένα roller-coaster συναισθημάτων, μία αβυσαλέα ματιά στον ακραίο νεανικό ψυχισμό, ένα συγκλονιστικό love story που ξεπερνά τα όρια της παράνοιας: το Bellflower θα σας πιάσει από τον λαιμό, θα σας σκίσει την ψυχή και θα σας κάνει να μαζεύετε το σαγόνι σας από το πάτωμα. Γυρισμένο αποκλειστικά με custom-built κάμερες φτιαγμένες από τον ίδιο τον σκηνοθέτη/συγγραφέα/πρωταγωνιστή της ταινίας και με ένα προυπολογισμό που αγγίζει μόλις τα 17000 δολλάρια, το Bellfower έσκασε σαν βόμβα μεγατόνων στον χώρο του ανεξάρτητου Αμερικάνικου κινηματογράφου – και όχι άδικα . Η ταινία ακολουθεί την ιστορία δύο κολλητών φίλων οι οποίοι, ενθουσιασμένοι με την ιδέα ότι το τέλος του κόσμου μπορεί να πλησιάζει, αποφασίζουν να δημιουργήσουν την δικιά τους βίαιη ‘συμμορία’ που θα τους βοηθήσει να επιβιώσουν και να επικρατήσουν στην ωμή, post-apocalyptic  πραγματικότητα που τους περιμένει. Αυτό προυποθέτει την δημιουργία φλογοβόλων όπλων, τροποποιημένων α-λά Mad Max αυτοκινήτων και άλλων παρόμοιων gadgets που είναι ικανά να καταστρέψουν τα πάντα στο διάβα τους. Όλα φαίνονται να πηγαίνουν σύμφωνα με το σχέδιο μέχρι την στιγμή που στην εξίσωση μπαίνει και ένα τρίτο άτομο που φέρνει τα πάνω κάτω, σπρώχνοντας τους δύο φίλους στο χείλος του γκρεμού.Συνδιάζοντας στοιχεία τόσο από το χώρο του φανταστικού όσο και από αυτόν του μετα-εφηβικού δραματικού κινηματογράφου, ο Evan Glodell δημιουργεί ένα σκοτεινό, βίαιο και συνάμα συγκινητικό έργο που σπάει όλα τα στεγανά και απαρνείται κάθε είδους κατηγοροποίηση. Προσθέστε σε όλα αυτά την εκπληκτική dynamic φωτογραφία, αλλά και ένα από τα καλύτερα soundtrack που έχουμε ακούσει τελευταία, και άνετα μπορούμε να μιλήσουμε για ένα από τα καλύτερα και πιο πρωτοποριακά φίλμ της χρονιάς που διανύουμε. (Γιάννης Κοκκονάκης)

 

 

Εl Bulli: Cooking in Progress

To ντοκιμαντέρ του Γερμανού Gereon Wetzel έχει σαν θέμα του το εστιατόριο του Καταλανού εισηγητή της μοριακής γαστρονομίας Ferran Adrià, γνωστό σε όλους ασχολούνται έστω και ελάχιστα με τις νέες τάσεις της γαστρονομίας. Δεν διεκδικεί κινηματογραφικές δάφνες, ούτε ξεφεύγει τόσο από την αισθητική και αφηγηματική φόρμα ενός πολύ καλού τηλεοπτικού ντοκιμαντέρ. Απλά παρακολούθησα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την ερευνητική διαδιακσία πίσω από τα πιάτα του El Bulli, η οποία είναι πιο αποστειρωμένη και κλινική και από έρευνες φυσικών ή χημικών, ενώ στο τέλος έμεινα και λίγο να αναρωτιέμαι εάν η μοριακή γαστρονομία είναι μια “φούσκα” που επινόησε ο σεφ και έγινε τρεντ. Πάντως το φιλμ επικεντρώνεται αποκλειστικά στην έρευνα γύρω από τη δημιουργία των πιάτων και δεν μας αφήνει κανένα παράθυρο στην προσωπικότητα του διάσημου αρχι-σεφ και των συνεργατών του. (Βίκυ Στρατάκη)

 

 

Kόκκινη Κλωστή Δεμένη

Δεν αμφιβάλλω καθόλου για τις καλές προθέσεις του Κώστα Χαραλάμπους και των συνεργατών του, όσο και για την ανάγκη για μια σύγχρονη και ειλικρινή ματιά στο κομμάτι αυτό της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, τον Εμφύλιο δηλαδή, αλλά δυστυχώς σε συγκεκριμένους τομείς η προσπάθειά τους χώλαινε αισθητά. Το κάστινγκ δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχές στο ζεύγος Γουλιωτή -Σαμαρά κατ’εμέ, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους ρόλους. Επιπλέον ενώ η επιλογή φυσικών τοπίων και χώρων ήταν αρκετά επιτυχής (έχει γυριστεί σε χωριό των Πρεσπών) η φωτογραφία “πρόδιδε” κάποιες φορέςτο φιλμ. Τέλος, η προσπάθεια του σκηνοθέτη για μια ρεαλιστικά βίαιη απεικόνιση των ωμοτήτων του σπαραγμού και της διχόνοιας ακόμη και μέσα στην ίδια οικογένεια ήταν κάποιες φορές υπερβολικά γραφική και ψεύτικη. Παρόλα αυτά θα την χαρακτήριζα ως μια συνολικά καλή προσπάθεια χαμηλού προϋπολογισμού σχετικά, με όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια που αυτό συνεπάγεται (πήρε δύο
ολόκληρα χρόνια να ολοκληρωθεί). (Βίκυ Στρατάκη)

 

 

Polisse

Mετά από δύο και πλέον ώρες μέσα στις οποίες η Γαλλίδα ηθοποιός Maiwenn κατέγραψε περιστατικά του τμήματος Ανηλίκων της γαλλικής αστυνομίας και σκιαγράφησε με λεπτομέρεια τους χαρακτήρες των αστυνομικών που το στελεχώνουν (πολύ καλό ομολογουμένως το ensemble των ηθοποιών), μείναμε ακόμη με την απορία γιατί η ταινία κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής στις Κάννες φέτος. Δεν είναι φυσικά μια κακή ταινία, κάθε άλλο, αλλά πέρα από την συμπαθητική απεικόνιση των
αστυνομικών και την ανθρωπιστική ευαίσθητη προσέγγιση σε ζητήματα όπως η παιδεραστία και η παιδοφιλία δεν μπορέσαμε να βρούμε κάποια αρετή στα πλάνα, τη φωτογραφία ή την σκηνοθεσία της ταινίας. Το καλοδομημένο “σφιχτό” σενάριο και οι πολύ καλές ερμηνείες είναι ό,τι μας έμεινε τελικά μετά τα 127 λεπτά της. (Βίκυ Στρατάκη)

 

 

Senna

Έχουμε ήδη γράψει για το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ του Αsif Kapadia και σίγουρα οι προσδοκίες μας δεν διαψεύστηκαν. Φυσικά το “σενάριο” του ντοκιμαντέρ επικεντρώνεται και αναδεικνύει κυρίως τη χαρισματική προσωπικότητα του Senna αλλά επίσης οι αμύητοι παίρνουμε και μια ιδέα για τα παρασκήνια της Φόρμουλα 1 είκοσι χρόνια πριν όταν τα πράγματα ήταν πολύ πιο επικίνδυνα και λιγότερο ελεγχόμενα για τους οδηγούς. Το τιμ του σκηνοθέτη έχει βρει ιδιαίτερα σπάνιο footage, ειδικά γύρω από τη διαμάχη του Senna με τον Αλέν Προστ. Μόνη μας αντίρρηση ότι τελικα λείπει το “κάτι παραπάνω” στη σκηνοθετική ματιά που θα απογειώσει το ντοκιμαντερ συνολικά και όχι μόνο λόγω του θέματος του. (Βίκυ Στρατάκη)

 

 

Διάβασε επίσης...
Shut Up and Listen
Αυτόνομο section που πλέον λειτουργεί κι ως Διαγωνιστικό, το μουσικό τμήμα του 18ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας υπήρξε απ'την αρχή ένα απ'τα πιο ισχυρά χαρτιά του προγράμματός του. Με κύριο άξονα τα μουσικά ντοκιμαντέρ, και φέτος προτάσσει μια θεματική παλέτα από διαφορετικά μουσικά είδη.  Shut Up and Play the Hits των ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας 2011: μια επιλογή
Μοιάζει πολύ δύσκολο από ένα πρόγραμμα 150+ ταινιών, να επιλέξεις 20-25 από αυτές που αξίζει να μη χάσεις. Ακόμα πιο δύσκολο, να απορρίψεις άλλες τόσες, και να μαντέψεις ποιες μπορεί να είναι οι φετινές εκπλήξεις του φεστιβάλ.   Οι Νύχτες Πρεμιέρας και φέτος κινούνται στη γραμμή που χάραξαν τα τελευταία χρόνια, δίνοντας ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Submarine” (“Υποβρύχιο”)
Στη δεκαετία του '90, στο Σουόνσι της Ουαλίας, ένα δεκαπεντάχρονο αγόρι της μεσαίας τάξης περιπλανιέται στη δίνη των εφηβικών του χρόνων. Το όνομά του είναι Ολιβερ και κάνει τα πάντα για να εντυπωσιάσει το κορίτσι με το κόκκινο παλτό, που ακούει στο όνομα Τζορντάνα. Οι δυο τους ανακαλύπτουν μαζί τα ...
Συνέχεια...
Οι Νύχτες Πρεμιέρας ανεβάζουν Monsieur Minimal και Μαριέττα Φαφούτη σήμερα στην Ακρόπολη
Το φεύγει για λίγο από τις σκοτεινές αίθουσες για να παρουσιάσει μια ενδιαφέρουσα μουσική πρόταση για  σήμερα το βράδυ, στον προαύλιο χώρο του Μουσείου της Ακρόπολης. Καλεσμένοι του Φεστιβάλ, o Monsieur Minimal - για πρώτη φορά μαζί με την νεοσύστατη μπάντα του - για να παρουσιάσει καποια απο τα κομμάτια του ντεμπούτου album ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Michel Petrucciani”
Ένα διαφωτιστικό κινηματογραφικό πορτρέτο του πιανίστα-φαινομένου της τζαζ, Μισέλ Πετρουτσιανί που έμεινε στην ιστορία για το ηλεκτρικό του παίξιμο, το εξωγήινα γρήγορο δεξί του χέρι και το μόλις 90 εκατοστών ύψος του. «Μισώ να χάνω χρόνο» δηλώνει ευθαρσώς ο Πετρουτσιανί στην αρχή του ντοκιμαντέρ και στη συνέχεια τον παρακολουθούμε να ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Ένας Που Σκοτώνει” (“Some Guy who Kills People”)
Ο 34χρονος Κεν, μετά από μία απόπειρα αυτοκτονίας και την επακόλουθη κατάθλιψη, βγαίνει από την κλινική που νοσηλευόταν και δουλεύει στο παγωτατζίδικο της μικρής του πόλης. Ζει με τη μητέρα του ενώ μόνη διέξοδο βρίσκει στα κόμικς που ο ίδιος σχεδιάζει. Οταν τελικά αποφασίζει να εκδικηθεί τους υπεύθυνους για τα ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Milocrorze: Μία Ιστορία Αγάπης”
Στο «Milocrorze» παρακολουθούμε τρεις διαφορετικές ιστορίες που, αν και σε πρώτο επίπεδο φαντάζουν ασύνδετες, βρίσκονται μαζί τυλιγμένες κάτω από ένα πολύχρωμο ποπ περιτύλιγμα που αστράφτει. Ενας επτάχρονος με πορτοκαλί μαλλιά ζει σε έναν παραμυθένιο κόσμο, στον οποίο ερωτεύεται μια νεαρή γοητευτική γυναίκα. Ενας άνδρας που εργάζεται σε τηλεφωνική γραμμή ως ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Μοσχαροκεφαλή”
Ο Τζάκι είναι ένας μοναχικός νέος γύρω στα 30, που εργάζεται στη φάρμα με αγελάδες του θείου του. Μια μέρα, ένας αδίστακτος κτηνίατρος τον προσεγγίζει για να συνάψουν μία ύποπτη συμφωνία σχετική με τη χρήση απαγορευμένων ορμονών και τοξίνων στα ζώα. Η δολοφονία ενός αστυνομικού και η αναπάντεχη συνάντηση του ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Η Νεράιδα” (“La Feé”)
Σε ένα ξενοδοχείο στο κατατονικό λιμάνι της Χάβρης, ο Ντομ εκτελεί την βραδινή του βάρδια όταν δέχεται μία απρόσμενη επίσκεψη. Την ευχάριστη βραδιά του μπροστά από την τηλεόραση διακόπτει μία ξυπόλητη γυναίκα που υποστηρίζει ότι είναι νεράιδα, δίνοντας στον Ντομ τη δυνα- τότητα να κάνει τρεις ευχές. Ο άνδρας θα ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Upside Down: The Creation Records Story”
Σχεδόν μία δεκαετία μετά τη διάλυση της Creation Records, το «Upside Down» είναι το ντοκιμαντέρ-βίβλος που εξερευνά μία από τις πιο επιτυχημένες ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες στον κόσμο. Αυτή είναι η ιστορία ενός λέιμπελ που κατάφερε εκατομμύρια πωλήσεις και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, έφτασε κοντά στην χρεωκοπία αλλά κυρίως όρισε, μέσω ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Σε Γνώριμο Έδαφος”
Ο τριαντάρης Μπενουά ζει ακόμη με τον πατέρα του, υιοθετεί εφηβικές συμπεριφορές και στα ραντεβού φοράει μπλουζάκια που γράφουν «Μου αρέσουν τα κορίτσια που τους αρέσουν τα κορίτσια». Η αδερφή του, Μαρίς, είναι παντρεμένη με έναν βαρετό σύζυγο και μοιάζει παγιδευμένη σε μία επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα. Η παράξενη επίσκεψη ενός άνδρα ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Karate Robo Zaborgar”
Μετά τον θάνατο του επιστήμονα πατέρα του, ο αστυνομικός Ντάιμον Γιουτάκα κληρονομεί το ρομπότ – πολεμιστή Ζαμπόργκαρ. Αυτός ο ηλεκτρονικός γκουρού του καράτε είναι εφοδιασμένος με μια ποικιλία όπλων και, όταν χρειάζεται, μπορεί να μεταμορφώνεται σε μοτοσικλέτα. Ο Ντάιμον, με την βοήθεια του Ζαμπόργκαρ, ρίχνεται στην μάχη εναντίον της Σίγκμα, ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Anaparastasis: Η Zωή και το Eργο του Γιάννη Χρήστου”
Ο Γιάννης Χρήστου (1926-1970) συγκαταλέγεται στις μεγάλες μορφές της μουσικής πρωτοπορίας του 20ού αιώνα, αν και ουσιαστικά αποτελεί σήμερα έναν μεγάλο άγνωστο. Με τον πρόωρο θάνατό του σε τραγικό δυστύχημα, ανήμερα των γενεθλίων του, ο κόσμος της σύγχρονης μουσικής στερήθηκε ένα από τα πλέον συναρπαστικά και προκλητικά ταλέντα του. Η ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Το Πρόγραμμα
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας  Cosmote ενηλικιώθηκε και το γιορτάζει κινηματογραφικά, από τις 19 εως και τις 30 Σεπτεμβρίου. Το πρόγραμμα ανακοινώθηκε και ξεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων. Το πρόγραμμα μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ καθώς να επισκεφθείτε και την επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ – www.aiff.gr. Σύντομα θα διαβάσετε και ...
Συνέχεια...
Το ελληνικό σινεμά στις Νύχτες Πρεμιέρας
Η άνοιξη που ζει το ελληνικό σινεμά τα τελευταία χρόνια σε πείσμα του ζόφου των καιρών μας είναι αδιαμφισβήτητη. Έστω και αν δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ένα ενιαίο ρεύμα καθώς οι τάσεις και οι θεματικές είναι πολλές και διαφορετικές, εν τέλει η ποικιλία των ελληνικών παραγωγών γεννά ακόμα μεγαλύτερη ...
Συνέχεια...
Σήμερα θα έχετε Déjà-Vu στο Δαναό – Κερδίστε 10 διπλές προσκλήσεις
 Οι Νύχτες Πρεμιέρας τα τελευταία χρόνια μας έχουν συνηθίσει και σε πιο “περίεργα” αφιερώματα, όχι απαραίτητα με βάση έναν δημιουργό ή ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά στηριγμένα σε πιο αφηρημένες ιδέες που με ελευθερία δανείστηκε και χρησιμοποίησε ο κινηματογράφος. Μια από αυτές τις αφηρημένες ιδέες, που άπτεται ζητημάτων όπως η αίσθηση του ...
Συνέχεια...
Το ‘Day of Roses’ του Lowtronik στις Νύχτες Πρεμιέρας
Η αλήθεια είναι ότι δε χορταίνουμε να βλέπουμε το πρόσφατο video του Lowtronik για το κομμάτι "Day Of Roses", που περιέχεται στο πολύ καλό τελευταίο του άλμπουμ Cuts, Edits, Versions (θυμηθείτε την άποψή μας εδώ). To εξαιρετικής αισθητικής animated video αποτελεί δημιούργημα του ίδιου του καλλιτέχνη και μάλιστα θα συμμετέχει στις ...
Συνέχεια...
17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας
Για 17η χρονιά ο Σεπτέμβρης κλείνει το ραντεβού του με τις "Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x" , αλλά και με όλους εμάς που καλοσωρίζουμε τη νέα σεζόν στην πόλη μέσα από τις σκοτεινές αίθουσες, εδώ και χρόνια. Από τις 14 μέχρι και τις 25 Σεπτεμβρίου, ο κινηματογράφος, τόσο ο παγκόσμιος, όσο και ο ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Hit So Hard” (“Σπάσ’τα”)
«Η γενιά που διάλεξε εμένα ή τον Κερτ Κομπέιν ως εκπροσώπους της θα πρέπει να ήταν μια τελείως γαμημένη γενιά». Τα παραπάνω λόγια του τραγουδιστή και συνθέτη των Pearl Jam, Εντι Βέντερ, αποτελούν την ιδανική λεζάντα για αυτή τη μουσική βιογραφία, που μπορεί να επικεντρώνεται στην γκέι ντράμερ των Hole, Πάτι ...
Συνέχεια...
Οι Νύχτες Πρεμιέρας σηκώνουν αυλαία
Είναι αλήθεια πως υπάρχουν πάντα ένα σωρό λόγοι για να γκρινιάζουμε που ξανάρθε ο Σεπτέμβρης...Κι όμως. Κάθε Σεπτέμβρη υπάρχει ευτυχώς και ένας λόγος που κάνει την επιστροφή μας στην πόλη λιγότερο οδυνηρή και περισσότερο γλυκιά. Και ο λόγος αυτός δεν είναι άλλος από τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Sound It Out”
Ένα ανεξάρτητο δισκοπωλείο κλείνει κάθε τρεις μέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα τελευταία πέντε χρόνια. Το «Sound It Out» είναι ένα ντοκιμαντέρ για το ομώνυμο και μοναδικό δισκάδικο που επιζεί μέχρι σήμερα στη μικρή επαρχιακή πόλη Τίσαϊντ της Αγγλίας. Ενας πολιτισμικός παράδεισος για τους πολίτες μίας από τις πιο στερημένες περιοχές της ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας 2011 – Μέρος 1ο
Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Nύχτες Πρεμιέρας Conn-X ξεκίνησε την Τετάρτη με την προβολή του The Artist, και συνεχίζεται καθημερινά με συνεχείς προβολές σε 5 αίθουσες. Οι συντάκτες του mixtape.gr κάνουν ένα μικρό απολογισμό των πρώτων ημερών. Submarine Νεαρός που ζει στο δικό του προσωπικό σύμπαν, ερωτεύεται συμμαθήτρια που ...
Συνέχεια...
Johan Van der Keuken
Φέτος το 17o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, πέρα από τα καθιερωμένα τμήματα και τα άλλα δύο βασικά αφιερώματά του (στον Ιάπωνα σκηνοθέτη Γιασούζου Μασουμούρα και στη σχέση του Κάφκα με το σινεμά) παρουσιάζει και ένα αξιόλογο αφιέρωμα πιο σινεφίλ και εξειδικευμένο (με την καλή εννοια όλα αυτά μιας και ...
Συνέχεια...
200 προσκλήσεις για το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας!
Έφτασε εκείνη η εβδομάδα στην Αθήνα που με ένα ταλαιπωρημένο γεμάτο σημειώσεις πρόγραμμα  στο χέρι θα τρέχουμε όπως κάθε χρόνο μεταξύ των κινηματογράφων Αττικόν, Απόλλων, Δαναός 1-2 & Άστορ, προσπαθώντας να προλάβουμε να παρακολουθήσουμε όσο γίνεται περισσότερες προβολές του Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας! To mixtape.gr σε συνεργασία με το ...
Συνέχεια...
Καφκικές Έρευνες σήμερα στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
 Ενώ σήμερα είναι μια δύσκολη μέρα μέρα από πλευράς μετακινήσεων για τους περισσότερους από εμάς, λόγω των απεργιών σε ΜΜΜ και ταξί, όσοι από εσάς έχετε οποιοδήποτε τρόπο να μετακινηθείτε (μπορείτε να δοκιμάσετε και το #carpoolgr πλέον, στο twitter) έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ στην Νέα Ιωνία ...
Συνέχεια...
To The Artist τανία έναρξης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 2011
Η ταινία έκπληξη του φεστιβάλ των Καννών The Artist (γαλλική παραγωγή σε σκηνοθεσία Michel Hazanavicius) που μπήκε τελευταία στιγμή στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα αλλά τελικά κέρδισε τις εντυπώσεις και χάρισε στον πρωταγωνιστή της Jean Dujardin το βραβείο αντρικής ερμηνείας, είναι η ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρουσα ταινία έναρξης του φεστιβάλ. Είχαμε γράψει παλαιότερα ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Cloclo / My Way”
Τον ονόμασαν τον Γάλλο Ελβις Πρίσλεϊ και για σχεδόν δύο δεκαετίες υπήρξε το απόλυτο ποπ είδωλο στην χώρα του. Ηταν ένας από τους συνθέτες του «Comme d' Ηabitude», του τραγουδιού που στη συνέχεια μετονομάστηκεσε «My Way» και έγινε διάσημο σε όλο τον πλανήτη απ' τη φωνή του Φρανκ Σινάτρα. Το ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας – Αφιέρωμα στον Franz Kafka: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή της “Δίκης”
Ο Τζόζεφ Κ. θα ξυπνήσει ένα πρωί για να βρει την αστυνομία στο δωμάτιό του. Θα του ανακοινώσουν ότι επίκειται η δίκη του, αλλά κανείς δεν θα του πει γιατί δικάζεται. Προσπαθώντας να μάθει την ακριβή κατηγορία που του έχουν προσάψει, ταλαιπωρείται σε μία αέναη δίκη και περιπλανιέται χωρίς ελπίδα ...
Συνέχεια...
Pump up the volume @ Νύχτες Πρεμιέρας
Μουσική & Φιλμ: εκεί που οι σινεφίλ συναντούν τους μουσικόφιλους και οι συζητήσεις παίρνουν φωτιά.Άμεσα συνυφασμένο με τις μουσικές ταινίες και ντοκιμαντέρ που πυροδοτούν μακροσκελείς συζητήσεις ανάμεσα στους μουσικόφιλους σινεφίλ της Αθήνας ήταν ανέκαθεν το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας (aka Νύχτες Πρεμιέρας). Μιλάμε για τις ταινίες που εδώ και ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Barcelona”
Πιθανόν η πιο ολοκληρωμένη ταινία του Στίλμαν μέχρι σήμερα και σίγουρα η πιο υποτιμημένη, αφού η αξιοσέβαστη Criterion έχει μέχρι στιγμής τιμήσει τους δύο άλλους τίτλους του σκηνοθέτη («Metropolitan», «Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο») προσφέροντάς τους έκδοση σε DVD, παραβλέποντας όμως το δεύτερο κινηματογραφικό του πόνημα. Σε αυτό, ο Τεντ ...
Συνέχεια...
Shut Up and Listen
Νύχτες Πρεμιέρας 2011: μια επιλογή
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Οι Νύχτες Πρεμιέρας ανεβάζουν Monsieur Minimal και Μαριέττα
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας: Το Πρόγραμμα
Το ελληνικό σινεμά στις Νύχτες Πρεμιέρας
Σήμερα θα έχετε Déjà-Vu στο Δαναό – Κερδίστε
Το ‘Day of Roses’ του Lowtronik στις Νύχτες
17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Οι Νύχτες Πρεμιέρας σηκώνουν αυλαία
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας 2011 – Μέρος 1ο
Johan Van der Keuken
200 προσκλήσεις για το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου
Καφκικές Έρευνες σήμερα στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
To The Artist τανία έναρξης του Διεθνούς Φεστιβάλ
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Νύχτες Πρεμιέρας – Αφιέρωμα στον Franz Kafka: Κερδίστε
Pump up the volume @ Νύχτες Πρεμιέρας
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του