Ήθελε να γίνει ηθοποιός από μικρή. Έλεγε πως αν δεν τα κατάφερνε θα γίνει σκηνοθέτης. Τα έκανε και τα δύο.

Η Μάνια Παπαδημητρίου, πρωταγωνίστρια του Nordost που ανεβαίνει φέτος στο Υπογειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν μίλησε στο mixtape.gr:

 

Ξεκίνησες το θέατρο πολύ νωρίς, έπαιξες, έκανες σινεμά, σκηνοθέτησες, βρέθηκες σε δουλειές που είχαν μεγάλη επιτυχία και το πρόσωπό σου είναι οικείο σε όλους μας. Παρόλα αυτά δεν «κάηκες» ποτέ, δεν μετατράπηκες σε «μαϊντανό» των media και διατήρησες τόνους χαμηλούς μα καθόλου υποτονικούς. Ποιο είναι το μυστικό;

Δεν έκανα πολύ τηλεόραση. Και φρόντιζα να παίζω θέατρο συνέχεια.

Ήσουν ανέκαθεν κάπως αποστασιοποιημένη από το χώρο της τηλεόρασης. Τον απορρίπτεις;

Έχω κάνει τηλεόραση αλλά δήλωνα και δημόσια ότι το έκανα μόνο για τα χρήματα. Έτσι η τηλεόραση με πέταξε σιγά σιγά απ’ έξω…

Είναι βιώσιμο επάγγελμα η υποκριτική;

Για μένα ήταν βιώσιμο ως τώρα. Δεν ξέρω για τη συνέχεια γιατί τα πράγματα δυσκολεύουν συνεχώς. Όλα και όλοι μπαίνουν και μπαίνουμε σε πακέτα και δεν ξέρω αν στο μέλλον θα μπορεί κανείς να ζεί μόνο από θέατρο. Εξ άλλου κι εγώ δεν ζούσα μόνο απ’ αυτό. Κάνω και μαθήματα, έπαιζα πιάνο σε μπαρ κ.α.

Είσαι πολύ επιλεκτική στις δουλειές σου. Έχεις αναγκαστεί ποτέ να κάνεις συμβιβασμούς;

Έχω κάνει συμβιβασμούς, όπως όλοι μας. Στόχος μου είναι το να μου δίνεται το δικαίωμα να βγαίνω στη σκηνή και να παίζω. Χωρίς συμβιβασμούς αυτό δεν είναι εφικτό.

Η ιδιαίτερη και πολύ χαρακτηριστική φυσιογνωμία σου διευκόλυνε ή δυσκόλεψε τη δουλειά σου;

Δεν ξέρω πως θα είχα πορευτεί αν ήμουν διαφορετική. Για μένα αυτή είναι η μόνη πραγματικότητα, έτσι δεν μπορώ να συγκρίνω.

Ποια ανάγκη οδήγησε στις σκηνοθετικές σου δουλειές;

Μ’ αρέσει να δείχνω τις διαδρομές που άλλοι έδειξαν σε μένα. Μ’ αρέσει να βλέπω σώματα να απελευθερώνονται στη σκηνή και να ξυπνά η φαντασία των ανθρώπων. Βλέμματα που κουβαλούν εικόνες και (κινήσεις) χειρονομίες που σημαίνουν κάτι περισσότερο από ότι φαίνεται με μια πρώτη ματιά.

nordostΈχεις κάνει αρκετές ταινίες. Ένιωσες ποτέ την ανάγκη να εγκαταλείψεις τα στενά όρια της Ελλάδας και να δοκιμάσεις την τύχη σου αλλού;

Αν μου δινόταν η ευκαιρία να δουλέψω αλλού για ένα διάστημα θα το έκανα. ‘Αλλα δεν θα ήθελα να ζήσω αλλού….Αυτό θα μπορούσα να το είχα κάνει στα 18…Γι’ αυτό και προτείνω σ’ όλα τα παιδιά που κάνουν θέατρο, μετά τη Σχολή, αν έχουν τη δυνατότητα, να φεύγουν για λίγο έξω απ’ τη χώρα, να δουν και να ακούσουν και ίσως να ξαναρθούν. Αν δεν το κάνεις τότε , δύσκολα το κάνεις μετά.

Το Nordost πραγματεύεται ένα πραγματικό και μάλιστα σχετικά πρόσφατο συμβάν. Βίωσες γι αυτό το ρόλο σου πιο ρεαλιστικά;

Καθόλου πιο ρεαλιστικά. Το αντίθετο ακριβώς. Προσπάθησα να μπω με την φαντασία μου στη θέση του αφηγητή-όπως μου ζήτησε και ο σκηνοθέτης- θεωρώντας δεδομένο ότι ποτέ δεν μπορείς να διανοηθείς κάτι τόσο πραγματικό που σε κάποιους σύγχρονούς σου έχει συμβεί ενώ εσύ κάθεσαι εδώ και κάνεις θέατρο και ασχολείσαι με ζητήματα αισθητικής…Πρόκειται για ένα ντοκουμέντο σχεδόν και στα ντοκουμέντα πρέπει να στέκεται κανείς απέναντι με την δέουσα ταπεινότητα…

Όσο πιο διεισδυτικά παρατηρείς την ζωή του ανθρώπου που καλείσαι να αναπαραστήσεις, τόσο πιο κοντά στην πιθανότητα είσαι ο θεατής να συλλάβει κάποια πραγματικότητα.Ο στόχος εδώ δεν είναι να κάνουμε έναν ακόμα ρόλο, αλλά να βοηθήσουμε τον θεατή να συνθέσει με τη φαντασία του ένα γεγονός για το οποίο έχει κάποιες πληροφορίες από την τηλεόραση μόνο.

Το κοινό του θεάτρου είναι πλέον πιο διευρυμένο από όσο παλιότερα. Παρόλα αυτά τα «εμπορικότερα» θέατρα γεμίζουν και τα πιο εναλλακτικά μένουν άδεια. Είναι η άποψή του καθοδηγούμενη (από τα media, την τηλεόραση και τις επιτυχίες των ηθοποιών εκεί κτλ). Με ποιο κριτήριο θεωρείς πως επιλέγει να πάει σε μια παράσταση;

Εγώ δε συμφωνώ ότι τα εμπορικότερα γεμίζουν και τα εναλλακτικά μένουν άδεια. Το Nicaragua: Περιστατικό 315 ήταν εναλλακτικό και γέμιζε. Το «Χαμόγελο της γιαγιάς» το έπαιζα 2 χρόνια. Δεν έχω παίξει παρά ελάχιστες φορές σε εμπορικό. Σε εναλλακτικά παίζω και τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο τα κυνηγάει ο κόσμος. Το «Γάλα»δεν ήταν εμπορικό όταν ανέβηκε. Έγινε εμπορικό λόγω επιτυχίας.

Ο κόσμος πιστεύω ότι καθοδηγείται μεν από τα media αλλά διψάει να κυνηγάει και μόνος του τις τρύπες. Το Internet βοηθάει σ’ αυτό.

Το έργο δεν παίρνει θέση. Ποια είναι η δική σου άποψη για τις εξτρεμιστικές ενέργειες που διαδραματίζονται σε ολόκληρο τον κόσμο;

Η βία γεννάει βία και ο πόλεμος γεννάει πόλεμο. Οι τρομοκρατικές ενέργειες συχνά είναι γεγονότα που χρησιμεύουν σαν άλλοθι στις κυβερνήσεις για να ξεκινούν πολέμους ή να σκληραίνουν τα κατασταλτικά μέτρα μέσα στις χώρες τους.

Κανείς δημοκρατικός άνθρωπος δεν μπορεί να είναι υπέρ των εξτρεμιστικών ενεργειών αλλά και κανείς δημοκρατικός άνθρωπος δεν μπορεί να απαγορεύσει σε ολόκληρους λαούς να υπερασπίζονται τους εαυτούς τους όταν απειλούνται. Η βία δεν είναι λύση. Ίσως μόνο αν στρεφόταν στους πραγματικούς ενόχους αλλά αυτοί είναι αδύνατο να βρεθούν.

Η παράσταση αυτή δεν είναι η πρώτη σου δουλειά που καταπιάνεται με ένα θέμα βιωματικό και αρκετά έντονο- έχεις σκηνοθετήσει στο παρελθόν το «Nicaragua: Περιστατικό 315». Τι σε συγκινεί σε αυτού του είδους τα έργα;

Αν υπάρχει κάποια αξία σ’ αυτού του είδους τα θέματα είναι για να μας φέρουν αντιμέτωπους με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν «αθώοι πολίτες». Όσο γίνεται πόλεμος και καταστρέφονται χώρες ολόκληρες, στην Ασία, στην Αφρική, στη Ν. Αμερική δεν υπάρχει αθωότητα. Ανήκουμε στον Δυτικό κόσμο είμαστε υπήκοοι των ΗΠΑ άρα δεν είμαστε ούτε ειρηνικοί ούτε αθώοι. Απλώς δεν υπάρχει τρόπος να αντιδράσουμε άλλος από το να κραυγάζουμε την αντίθεση μας απέναντι στις ιμπεριαλιστικές κινήσεις αυτής της υπερδύναμης στην οποία ανήκουμε και κάθε υπερδύναμης στην οποία ανήκουμε και κάθε υπερδύναμης που κινείται με αυτόν τον μιλιταριστικό τρόπο. Οι άνθρωποι είμαστε μαριονέτες αλλά στο θέατρο οι μαριονέτες είναι βασιλιάδες στη σκηνή και μπορούν να λένε την αλήθεια.

nordostΤα χρόνια που περνούν σε κάνουν να νιώθεις ανασφάλεια; Νέα, φρέσκα -και ενίοτε ταλαντούχα- κορίτσια εμφανίζονται με κίνδυνο να παραγκωνιστεί μια μεγαλύτερη γυναίκα τόσο ερωτικά όσο και επαγγελματικά. Πως το διαχειρίζεσαι;

Στην πραγματικότητα ένιωθα πολύ πιο ανασφαλής όταν ήμουν πιο νέα. Γιατί δεν ήξερα ποια είμαι και νόμιζα ότι μπορώ να γίνω τα πάντα.

Τώρα που ξέρω τι δεν μπορώ, που έχω συγκεκριμένους περιορισμούς νιώθω πιο σίγουρη. Τώρα το ότι έρχονται νεότερες και ωραιότερες αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να το αλλάξει. Γι’ αυτό και εγώ κάνω μαθήματα, γι’ αυτό ασχολούμαι και με την σκηνοθεσία για να έχω κάτι να κάνω όταν δεν θα μπορώ να κάνω θέατρο. Έτσι και αλλιώς πάντως εγώ δεν έπαιζα τις ωραίες. Μπορώ όμως τώρα μια χαρά να παίξω τη μαμά τους. ¶λλωστε και εγώ ως πιο μικρή παίρνω μερικές φορές τη θέση μεγαλύτερων μου γυναικών που θα μπορούσαν να παίξουν ρόλους όπως αυτούς που έκανα στο «Ατσάλι» ή στο «Γάλα».

Έχεις μετανιώσει για κάτι;

Μόνο για πράγματα που έκαναν κακό στην υγεία μου. Για τέτοια μόνο και για όσες φορές επέτρεψα στην ενέργεια κακόβουλων ανθρώπων να επηρεάσουν την ψυχή μου και να την κακοποιήσουν. Για το χρόνο που αφιέρωσα άδικα σε τέτοιες μικρότητες.

Πως προγραμματίζεις/ οραματίζεσαι/ προβλέπεις τη συνέχεια;

Σκεφτόμαστε με την ομάδα ΠΑΣΠΑΡΤΟΥ που κάναμε το «Ένα Καράβι Φορτηγό» να κάνουμε μια παράσταση με κείμενα από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ και επιστημονικές έρευνες για την λειτουργία του εγκέφαλου. Σαν το ταξίδι του Οδυσσέα να είναι ένας συμβολισμός του ταξιδιού του ανθρώπου μέσω της επιστήμης ν’ ανακαλύψει πως λειτουργεί το μυαλό…

Απ’ αυτό εξάλλου δεν εξαρτώνται όλα;

Διάβασε επίσης...
Οι Παίκτες στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού
«Στο παιχνίδι είναι όλοι ίσοι. Αν δεν μπορείς, μην παίζεις» Μια απολαυστική σάτιρα -άγνωστη στο ευρύ ελληνικό κοινό - του Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ, τους «Παίκτες», σκηνοθετεί η Ελένη Μποζά, γέννημα θρέμμα του Εθνικού στην Πειραματική σκηνή του με φρέσκια ματιά ένα κλασικό έργο. Σ' ένα φτηνό ξενοδοχείο μιας μικρής επαρχιακής ...
Συνέχεια...
5ο Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής
Από 17 Σεπτεμβρίου έως 25 ΟκτωβρίουΗ Εταιρεία Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων Εντροπία και ο ομώνυμος χώρος του Κεραμεικού διοργανώνουν το 5ο Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής.Με πολύ ενδιαφέρον και πλούσιο πρόγραμμα, ξένες παραγωγές και πληθώρα Ελλήνων καλλιτεχνών μας προσκαλούν για 6 βδομάδες, σε 10 χώρους της πόλης να αναζητήσουμε το διαφορετικό.Πρόγραμμα 17-21 ΣεπτεμβρίουΘέατρο, χοροθέατρο, ...
Συνέχεια...
Abnormal
Το έργο «ABNORMAL» της Πτούσκινα  Ναντιέζντα  Μιχάιλοβνα, με τη Μαρία Αλιφέρη και το Γιώργη Κοντοπόδη σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, που γνωρίζει θερμή ανταπόκριση απ’ το κοινό, θα παίζεται μέχρι την Κυριακή 25 Δεκεμβρίου, ανήμερα Χριστουγέννων, μετά την απρόσμενη εξέλιξη του θεάτρου, ενώ σύντομα θα ανακοινωθεί ο καινούργιος χώρος που θα ...
Συνέχεια...
Οι ‘Ήρωες’ επιστρέφουν στο Μικρό Παλλάς
Ξεκίνησε κάπως σαν πείραμα πριν από 3 χρόνια. Μια παράσταση Δευτερότριτου (κοινό μυστικό πως εκεί κατοικοεδρεύουν οι καλύτερες, τα τελευταία χρόνια), με νεαρούς συντελεστές και διάθεση να περάσουν καλά. Και αυτοί και εμείς.Στην αρχή δεν είχαμε ιδέα. Ακούγαμε για μουσικές, για σάτιρες, χορούς, τραγούδια και ταξίδια στο χώρο και το ...
Συνέχεια...
Η Καταιγίδα
Όσο νομίζεις πως έχεις αφήσει πίσω το παρελθόν σου, τόσο αυτό έρχεται και μετακομίζει στον πάνω όροφο του σπιτιού σου με τον νέο της άντρα και το παιδί σου που δεν γνωρίζεις. Και πόση ένταση να αντέξει αυτό το μικρό, εύθραυστο σαν κουκλόσπιτο Σιωπηλό Σπίτι  πριν καταπλακωθεί και καταπατηθεί από τις τσιρίδες ...
Συνέχεια...
‘Όρλάντο’ της Βιρτζίνια Γουλφ στον «Κινητήρα Στούντιο»  – Κερδίστε προσκλήσεις
Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Διάδραση», βασική δραστηριότητα της οποίας τα τελευταία τέσσερα χρόνια αποτελεί η διοργάνωση του προγράμματος «Άγονη Γραμμή Γόνιμη», παρουσιάζει το κλασσικό έργο της Βιρτζίνια Γουλφ «Ορλάντο» στον «Κινητήρα Στούντιο» Artistic Residency Centre, σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη.Στο επίμετρο της μετάφρασης της θεατρικής διασκευής του Μπομπ Ουίλσον πάνω ...
Συνέχεια...
Νοέμβριος
Την τελευταία μέρα του Οκτωβρίου και μόλις μια ανάσα πριν τις αμερικάνικες εκλογές, ο Νοέμβριος του David Mamet είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. Γιατί ποιος δε θα ήθελε σε τόσο κρίσιμες μέρες να ρίξει μια κρυφή ματιά στο τι μαγειρεύεται στο οβάλ γραφείο του λευκού οίκου, προκειμένου ο αποτυχημένος πρόεδρος ...
Συνέχεια...
Οιδίποδας*
*ένα σχόλιο για την εξουσία,  μια σκηνική εγκατάσταση για 2 ηθοποιούς, 1 Theremin και 1 αναθεματισμένο στέμμα.  Το στέμμα, η εξουσία, δεν είναι πάντα το ζητούμενο; Εδώ, με τη μορφή μιας χάρτινης κόκκινης κορόνας, σαν από παιδικό παιχνίδι ή δώρο σε χριστουγεννιάτικο cracker. Παραπλανητική, πρόσκαιρη, εύθραστη. Ο Τύραννος Οιδίποδας, όχι τόσο τραγικό θύμα ...
Συνέχεια...
Οι καλύτερες θεατρικές παραστάσεις της περασμένης χρονιάς
  Παγκόσμια μέρα θεάτρου σήμερα, και γιορτάζουμε κοιτάζοντας πίσω στις αγαπημένες παραστάσεις που απολαύσαμε την περσινή χρονιά (από Ιανουάριο έως Δεκέμβριο του 2011). 25. Να Ζει Κανείς ή Να Μην Ζει - Κάτια Δανδουλάκη Μια υπερ-κλασσική κινηματογραφική κωμωδία φρεσκαρισμένη σε αψεγάδιαστο πατρόν φάρσας και με μοντέρνο ρετούς (πετυχημένης αυτής της φοράς) μανιέρας Ρέππα-Παπαθανασίου. 24. H ...
Συνέχεια...
4ο Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου
Πες, γκρινιάζεις και εσύ όσο εγώ που στους δρόμους του χάους που λέγεται Αθήνα δεν κυκλοφορεί ελεύθερη τέχνη; Επειδή δεν είμαστε οι μόνοι που αναπολούμε εκείνες τις μέρες του 2004 όχι τόσο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες όσο για όλα εκείνα τα έργα τέχνης που στόλιζαν τους δημόσιους χώρους της Αθήνας ...
Συνέχεια...
Λα Πουπέ η Άννα Κοκκίνου έως τον Ιανουάριου του 2009
Μια μικρή γεύση μας έδωσε για λίγες παραστάσεις πέρυσι η Άννα Κοκκίνου και δέχεται ξανά τις παραγγελίες μας από τις 4 Οκτωβρίου. Το μονόπρακτο θεατρικό έργο Λα Πουπέ του συγγραφέα Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη ανεβαίνει ξανά στο Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ, με μικρές... επιδιορθώσεις και νέα ευρηματικά φινιρίσματα. Από την Κυριακή 9 Νοεμβρίου καθιερώνεται ...
Συνέχεια...
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
Η Ομάδα Νάμα μετά το «Ροτβάιλερ» καταπιάνεται και πάλι με ένα έργο που εστιάζει σε σύγχρονα κοινωνικά θέματα, κινείται όμως αυτή τη φορά με χιούμορ, στα όρια μεταξύ ρεαλισμού και μαύρης κωμωδίας και παρουσιάζει, για δεύτερη χρονιά και για περιορισμένες παραστάσεις, το έργο «Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Σουηδού συγγραφέα Ματίας ...
Συνέχεια...
ARC FOR DANCE 2009 | 5-7 Φεβρουαρίου
3 χορογραφίες μικρής διάρκειας Ο στόχος του Arc for Dance είναι να παρουσιάσει μικρής διάρκειας παραγωγές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η επιλογή γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθεί ένα ετερόκλητο σύνολο με κομμάτια που θα διαφέρουν μεταξύ τους σε ύφος και κινησιολογία. Η μικρή διάρκεια των κομματιών ...
Συνέχεια...
Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι στο Θέατρο Προσκήνιο
Η εταιρεία θεάτρου «ΕΚΦΡΑΣΗ 7:36ΑΜ» παρουσιάζει το βραβευμένο έργο της Rinne Groffe, «Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι» για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Καραμεσίνη και μετάφραση Αντώνη Πέρη. Ένα έργο σε τέσσερις πράξεις. 1η πράξη: Πορτοκάλι Ο Γκρέητ είναι ένας ταχυδακτυλουργός που έχει σταματήσει να δίνει ...
Συνέχεια...
Το (θεατρικό) Ίδρυμα των AbOvo
Μπορεί η ομάδα AbOvo να έγινε γνωστή, στους περισσότερους, εξ αιτίας της τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής της παρουσίας στις αντίστοιχες συχνότητες του ΣΚΑΙ από όπου σατιρίζει τα κακώς κείμενα της ελληνικής πραγματικότητας αλλά η ιστορία της είναι, κυρίως, θεατρική. Από το «Εκεί, εκεί στην Κόλαση» και το «Μαμά Ελλάδα 2» έως το ...
Συνέχεια...
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Δύσκολες εργασιακές συνθήκες, ελλιπής επικοινωνία, αβέβαιο μέλλον. Για αυτή τη φορά στην Ιαπωνία, από την ομάδα Chelfitsch. Αν η όπερα και το λυρικό θέατρο μεταφράζονταν σε χορό και κίνηση θα ήταν κάπως έτσι. Τι εννοώ; Η επαναληπτικότητα των φράσεων που συνθέτουν την ιστορία (όπως ακριβώς στις διηγήσεις της όπερας) και η ...
Συνέχεια...
Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές στο Θέατρο Χώρα
Το πρώτο πιάτο της σεζόν σερβίρεται από το Σταύρο Στάγκο, στο Θέατρο Χώρα.Έναν από τους 6 μονολόγους του Βρετανού συγγραφέα Alan Bennett που συμπεριλαμβάνονται στη συλλογή Talking Heads, προβλήθηκαν το 1987 στην τηλεόραση του BBC - με την πολυβραβευμένη Maggie Smith, γνωστή από τη συμμετοχή της στο Harry Potter και ...
Συνέχεια...
A Western @ Bios
Τι το κάναμε εδώ μέσα; American bar; Ναι, και μάλιστα στην Άγρια Δύση. Μη μου πείτε πως δεν φαντασιωθήκατε ποτέ πως βρίσκεστε στο σαλούν που ξεφυτρώνει σε εκείνη την πόλη που φιγουράρει στην έρημη κοιλάδα της Άγριας Δύσης. Πώς εκεί που πίνετε αμέριμνοι το bourbon σας και παίζετε χαρτιά με ένα ...
Συνέχεια...
To 99% στο Θέατρο Χυτήριο
Από 18 Ιανουαρίου Ένας στιχουργός - ο ¶ρης Δαβαράκης - αφήνει τις νότες και πιάνει την πρόζα γράφοντας το πρώτο του θεατρικό και ένας σκηνοθέτης - ο Νίκος Σούλης - αφήνει την κάμερα με την οποία γύρισε χιλιάδες κυριολεκτικά video clips και ανεβαίνει στη σκηνή για να καθοδηγήσει τους ηθοποιούς ...
Συνέχεια...
Σιγά τα Αίματα ή Oresteia, the Next Generation
Αθάνατη (αρχαία) ελληνική οικογένεια. Η Μαμά, παρτόλα, ντίβα και κακίστρω, η Θεία ΠΙΟ παρτόλα, ΠΙΟ ντίβα, ΠΙΟ πιο δεν έχει, οι Κόρες ή αγάμητες ή γαμημένες, ο Γιος πέρα βρέχει, ο Πατέρας βρέχει φωτιά στη στράτα του και στα στρατά του, όλοι μαζί singing in the rain, και μές σ'αυτη τη βάρκα ...
Συνέχεια...
‘Ταξίδι γύρω από τη χύτρα μου’ με τον Σταμάτη Γαρδέλη στο Θέατρο της Ημέρας
Ο Σταμάτης Γαρδέλης είναι εδώ, σε περίπτωση που αναρωτιέστε που στο καλό χάθηκε αυτό το παιδί! Και για το καλοκαίρι ετοίμασε μια μουσική κωμωδία καταστάσεων του Ευγένιου Λαμπίς, μια αθώα, απλή ιστορία ηθών που θα περιοδεύσει ανά τους Δήμους προσφέροντας διασκεδαστικές στιγμές στους θεατές. Το έργο Ο Αλζεαντόρ ντυ Ουαρέ, ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ | Amos Gitai και Jeanne Moreau ανέβαλλαν το ραντεβού τους με το ελληνικό κοινό
Μετά τις απανωτές ακυρώσεις των καλοκαιρινών συναυλιών τη μόδα του φετινού καλοκαιριού ασπάζεται και το θέατρο.Η πολυακουσμένη multilingual παράσταση του Amos Gitai στην Επίδαυρο δεν θα πραγματοποιηθεί καμία ημέρα τελικά. Αρχικά επρόκειτο να γίνει η μία από τις δύο παραστάσεις λόγω καλλιτεχνικής ασυμφωνίας ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον έλληνα πρωταγωνιστή ...
Συνέχεια...
Χορογραφία στα ύψη του Μανχάταν
Το New York City Ballet βιντεοσκόπησε τη χορογραφία του Christopher Wheeldon "After the Rain" με σκηνικό τον νεόδμητο One World Trade Center και τον υποβλητικό ορίζοντα του Μανχάταν στο ξημέρωμα. Όλο αυτό ονομάστηκε New Beginnings και κινηματογραφήθηκε ξημερώματα της 12ης Σεπτεμβρίου στην ταράτσα του Four World Trade Center, του τέταρτου χαμηλότερου ...
Συνέχεια...
Συνεχίζεται η περιοδεία της ‘Δωδέκατης Νύχτας’
Συνεχίζεται με εξαιρετική επιτυχία η πανελλαδική περιοδεία της κωμωδίας του William Shakespeare ΔΩΔΕΚΑΤΗ ΝΥΧΤΑ, από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ «5η ΕΠΟΧΗ» σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.Πρόκειται για μια από τις πλέον δημοφιλείς κωμωδίες του μεγάλου Ελισαβετιανού συγγραφέα και ανεβαίνει με τη μορφή μουσικής παράστασης σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.Η παράσταση συνεχίζεται ...
Συνέχεια...
Mistero Buffo
Ο Αργύρης Ξάφης, η Άννα Μάσχα και ο Θάνος Τοκάκης μας αποκάλυψαν τα μυστικά της κωμωδίας της χρονιάς. Ομολογώ πως δυσκολεύομαι πολύ να γελάσω στο ελληνικό θέατρον όταν το θέμα είναι κωμικό. Τελευταία φορά που μου συνέβη -και ήταν το γέλιο μου ασυγκράτητο ήταν στον Αμφιτρύωνα του Κλάιστ, στο Αμόρε, σε ...
Συνέχεια...
Για πέμπτη χρονιά η Μέθοδος Grönholm στο Θέατρο Τέχνης
Έχοντας αποσπάσει δεκάδες βραβεία ανά τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα και σημειώνοντας non stop επιτυχία τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια που παρουσιάζεται ανελλιπώς στο Θέατρο Τέχνης, η Μέθοδος Grönholm επιστρέφει και φέτος στο Υπόγειο, για πέμπτη συνεχή χρονιά, από τις 6 Φεβρουαρίου. Επίκαιρο όταν ξεκίνησε η ελληνική εκδοχή της παράστασης, σε σκηνοθεσία ...
Συνέχεια...
Audition για χορευτές από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Η Εθνική Λυρική Σκηνή θα ανεβάσει κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2008-2009 την οπερέτα του Νίκου Χατζηαποστόλου «Οι Απάχηδες των Αθηνών». Για την κάλυψη των αναγκών του έργου διοργανώνεται audition για χορευτές στις 24 Ιουλίου 2008 στο θέατρο ΟΛΥΜΠΙΑ. Ώρα έναρξης 5:30 μ.μ.Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε αυτοσχεδιασμό.Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει υποβάλλουν ...
Συνέχεια...
Το τέλος και η αρχή από την Ομάδα Πλεύσις
Το τέλος και η αρχή ένα σώμα διάφανο και πλαστικό. Ξυπνάει απρόσμενα μια νύχτα μέσα στο μαύρο, γερασμένο για να διαγράψει τη τροχιά του προς τη γέννηση και πάλι.Το τέλος και η αρχή ένα παιχνίδι με το χρόνο συγκεκριμένο, αφηρημένο, ανεξάρτητο, εξαρτημένο, ανήσυχο και βουβό. Ένα ταξίδι που ποτέ δε σταματά. Μια ανακάλυψη. ...
Συνέχεια...
Μon Valmont στο Θέατρο Αλκμνήνη
Η ομάδα χορού Αμάγαλμα και η χορογράφος Μαρία Γοργία παρουσιάζουν το έργο τους mon Valmont (τίτλος εργασίας) από τις 22 έως τις 31 Μαϊου.Ποια γυναίκα μπορεί να φανταστεί τη ζωή της χωρίς φαλλό; Και να μην πάθει κιόλας υστερία...Το έργο πραγματεύεται τις υστερικές φαντασιώσεις μιας γυναίκας -από τις αμέτρητες- που ...
Συνέχεια...
Η Όπερα της Πεντάρας
Αυτό που κάνει την Όπερα της Πεντάρας, από το 1928 που γράφτηκε, ένα από τα σπάνια κοσμήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, δεν είναι μόνο το καυστικό πνεύμα του Bertolt Brecht, που κατάφερε να φτιάξει με τα πιο απλά υλικά την πιο διαχρονική κοινωνική καταγγελία. Ούτε μόνο τα αθάνατα τραγούδια του Kurt ...
Συνέχεια...
Οι Παίκτες στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού
5ο Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής
Abnormal
Οι ‘Ήρωες’ επιστρέφουν στο Μικρό Παλλάς
Η Καταιγίδα
‘Όρλάντο’ της Βιρτζίνια Γουλφ στον «Κινητήρα Στούντιο»
Νοέμβριος
Οιδίποδας*
Οι καλύτερες θεατρικές παραστάσεις της περασμένης χρονιάς
4ο Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου
Λα Πουπέ η Άννα Κοκκίνου έως τον Ιανουάριου
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
ARC FOR DANCE 2009 | 5-7 Φεβρουαρίου
Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι στο Θέατρο Προσκήνιο
Το (θεατρικό) Ίδρυμα των AbOvo
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές στο Θέατρο Χώρα
A Western @ Bios
To 99% στο Θέατρο Χυτήριο
Σιγά τα Αίματα ή Oresteia, the Next Generation
‘Ταξίδι γύρω από τη χύτρα μου’ με τον
Ελληνικό Φεστιβάλ | Amos Gitai και Jeanne Moreau
Χορογραφία στα ύψη του Μανχάταν
Συνεχίζεται η περιοδεία της ‘Δωδέκατης Νύχτας’
Mistero Buffo
Για πέμπτη χρονιά η Μέθοδος Grönholm στο Θέατρο
Audition για χορευτές από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Το τέλος και η αρχή από την Ομάδα
Μon Valmont στο Θέατρο Αλκμνήνη
Η Όπερα της Πεντάρας