Ήθελε να γίνει ηθοποιός από μικρή. Έλεγε πως αν δεν τα κατάφερνε θα γίνει σκηνοθέτης. Τα έκανε και τα δύο.

Η Μάνια Παπαδημητρίου, πρωταγωνίστρια του Nordost που ανεβαίνει φέτος στο Υπογειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν μίλησε στο mixtape.gr:

 

Ξεκίνησες το θέατρο πολύ νωρίς, έπαιξες, έκανες σινεμά, σκηνοθέτησες, βρέθηκες σε δουλειές που είχαν μεγάλη επιτυχία και το πρόσωπό σου είναι οικείο σε όλους μας. Παρόλα αυτά δεν «κάηκες» ποτέ, δεν μετατράπηκες σε «μαϊντανό» των media και διατήρησες τόνους χαμηλούς μα καθόλου υποτονικούς. Ποιο είναι το μυστικό;

Δεν έκανα πολύ τηλεόραση. Και φρόντιζα να παίζω θέατρο συνέχεια.

Ήσουν ανέκαθεν κάπως αποστασιοποιημένη από το χώρο της τηλεόρασης. Τον απορρίπτεις;

Έχω κάνει τηλεόραση αλλά δήλωνα και δημόσια ότι το έκανα μόνο για τα χρήματα. Έτσι η τηλεόραση με πέταξε σιγά σιγά απ’ έξω…

Είναι βιώσιμο επάγγελμα η υποκριτική;

Για μένα ήταν βιώσιμο ως τώρα. Δεν ξέρω για τη συνέχεια γιατί τα πράγματα δυσκολεύουν συνεχώς. Όλα και όλοι μπαίνουν και μπαίνουμε σε πακέτα και δεν ξέρω αν στο μέλλον θα μπορεί κανείς να ζεί μόνο από θέατρο. Εξ άλλου κι εγώ δεν ζούσα μόνο απ’ αυτό. Κάνω και μαθήματα, έπαιζα πιάνο σε μπαρ κ.α.

Είσαι πολύ επιλεκτική στις δουλειές σου. Έχεις αναγκαστεί ποτέ να κάνεις συμβιβασμούς;

Έχω κάνει συμβιβασμούς, όπως όλοι μας. Στόχος μου είναι το να μου δίνεται το δικαίωμα να βγαίνω στη σκηνή και να παίζω. Χωρίς συμβιβασμούς αυτό δεν είναι εφικτό.

Η ιδιαίτερη και πολύ χαρακτηριστική φυσιογνωμία σου διευκόλυνε ή δυσκόλεψε τη δουλειά σου;

Δεν ξέρω πως θα είχα πορευτεί αν ήμουν διαφορετική. Για μένα αυτή είναι η μόνη πραγματικότητα, έτσι δεν μπορώ να συγκρίνω.

Ποια ανάγκη οδήγησε στις σκηνοθετικές σου δουλειές;

Μ’ αρέσει να δείχνω τις διαδρομές που άλλοι έδειξαν σε μένα. Μ’ αρέσει να βλέπω σώματα να απελευθερώνονται στη σκηνή και να ξυπνά η φαντασία των ανθρώπων. Βλέμματα που κουβαλούν εικόνες και (κινήσεις) χειρονομίες που σημαίνουν κάτι περισσότερο από ότι φαίνεται με μια πρώτη ματιά.

nordostΈχεις κάνει αρκετές ταινίες. Ένιωσες ποτέ την ανάγκη να εγκαταλείψεις τα στενά όρια της Ελλάδας και να δοκιμάσεις την τύχη σου αλλού;

Αν μου δινόταν η ευκαιρία να δουλέψω αλλού για ένα διάστημα θα το έκανα. ‘Αλλα δεν θα ήθελα να ζήσω αλλού….Αυτό θα μπορούσα να το είχα κάνει στα 18…Γι’ αυτό και προτείνω σ’ όλα τα παιδιά που κάνουν θέατρο, μετά τη Σχολή, αν έχουν τη δυνατότητα, να φεύγουν για λίγο έξω απ’ τη χώρα, να δουν και να ακούσουν και ίσως να ξαναρθούν. Αν δεν το κάνεις τότε , δύσκολα το κάνεις μετά.

Το Nordost πραγματεύεται ένα πραγματικό και μάλιστα σχετικά πρόσφατο συμβάν. Βίωσες γι αυτό το ρόλο σου πιο ρεαλιστικά;

Καθόλου πιο ρεαλιστικά. Το αντίθετο ακριβώς. Προσπάθησα να μπω με την φαντασία μου στη θέση του αφηγητή-όπως μου ζήτησε και ο σκηνοθέτης- θεωρώντας δεδομένο ότι ποτέ δεν μπορείς να διανοηθείς κάτι τόσο πραγματικό που σε κάποιους σύγχρονούς σου έχει συμβεί ενώ εσύ κάθεσαι εδώ και κάνεις θέατρο και ασχολείσαι με ζητήματα αισθητικής…Πρόκειται για ένα ντοκουμέντο σχεδόν και στα ντοκουμέντα πρέπει να στέκεται κανείς απέναντι με την δέουσα ταπεινότητα…

Όσο πιο διεισδυτικά παρατηρείς την ζωή του ανθρώπου που καλείσαι να αναπαραστήσεις, τόσο πιο κοντά στην πιθανότητα είσαι ο θεατής να συλλάβει κάποια πραγματικότητα.Ο στόχος εδώ δεν είναι να κάνουμε έναν ακόμα ρόλο, αλλά να βοηθήσουμε τον θεατή να συνθέσει με τη φαντασία του ένα γεγονός για το οποίο έχει κάποιες πληροφορίες από την τηλεόραση μόνο.

Το κοινό του θεάτρου είναι πλέον πιο διευρυμένο από όσο παλιότερα. Παρόλα αυτά τα «εμπορικότερα» θέατρα γεμίζουν και τα πιο εναλλακτικά μένουν άδεια. Είναι η άποψή του καθοδηγούμενη (από τα media, την τηλεόραση και τις επιτυχίες των ηθοποιών εκεί κτλ). Με ποιο κριτήριο θεωρείς πως επιλέγει να πάει σε μια παράσταση;

Εγώ δε συμφωνώ ότι τα εμπορικότερα γεμίζουν και τα εναλλακτικά μένουν άδεια. Το Nicaragua: Περιστατικό 315 ήταν εναλλακτικό και γέμιζε. Το «Χαμόγελο της γιαγιάς» το έπαιζα 2 χρόνια. Δεν έχω παίξει παρά ελάχιστες φορές σε εμπορικό. Σε εναλλακτικά παίζω και τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο τα κυνηγάει ο κόσμος. Το «Γάλα»δεν ήταν εμπορικό όταν ανέβηκε. Έγινε εμπορικό λόγω επιτυχίας.

Ο κόσμος πιστεύω ότι καθοδηγείται μεν από τα media αλλά διψάει να κυνηγάει και μόνος του τις τρύπες. Το Internet βοηθάει σ’ αυτό.

Το έργο δεν παίρνει θέση. Ποια είναι η δική σου άποψη για τις εξτρεμιστικές ενέργειες που διαδραματίζονται σε ολόκληρο τον κόσμο;

Η βία γεννάει βία και ο πόλεμος γεννάει πόλεμο. Οι τρομοκρατικές ενέργειες συχνά είναι γεγονότα που χρησιμεύουν σαν άλλοθι στις κυβερνήσεις για να ξεκινούν πολέμους ή να σκληραίνουν τα κατασταλτικά μέτρα μέσα στις χώρες τους.

Κανείς δημοκρατικός άνθρωπος δεν μπορεί να είναι υπέρ των εξτρεμιστικών ενεργειών αλλά και κανείς δημοκρατικός άνθρωπος δεν μπορεί να απαγορεύσει σε ολόκληρους λαούς να υπερασπίζονται τους εαυτούς τους όταν απειλούνται. Η βία δεν είναι λύση. Ίσως μόνο αν στρεφόταν στους πραγματικούς ενόχους αλλά αυτοί είναι αδύνατο να βρεθούν.

Η παράσταση αυτή δεν είναι η πρώτη σου δουλειά που καταπιάνεται με ένα θέμα βιωματικό και αρκετά έντονο- έχεις σκηνοθετήσει στο παρελθόν το «Nicaragua: Περιστατικό 315». Τι σε συγκινεί σε αυτού του είδους τα έργα;

Αν υπάρχει κάποια αξία σ’ αυτού του είδους τα θέματα είναι για να μας φέρουν αντιμέτωπους με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν «αθώοι πολίτες». Όσο γίνεται πόλεμος και καταστρέφονται χώρες ολόκληρες, στην Ασία, στην Αφρική, στη Ν. Αμερική δεν υπάρχει αθωότητα. Ανήκουμε στον Δυτικό κόσμο είμαστε υπήκοοι των ΗΠΑ άρα δεν είμαστε ούτε ειρηνικοί ούτε αθώοι. Απλώς δεν υπάρχει τρόπος να αντιδράσουμε άλλος από το να κραυγάζουμε την αντίθεση μας απέναντι στις ιμπεριαλιστικές κινήσεις αυτής της υπερδύναμης στην οποία ανήκουμε και κάθε υπερδύναμης στην οποία ανήκουμε και κάθε υπερδύναμης που κινείται με αυτόν τον μιλιταριστικό τρόπο. Οι άνθρωποι είμαστε μαριονέτες αλλά στο θέατρο οι μαριονέτες είναι βασιλιάδες στη σκηνή και μπορούν να λένε την αλήθεια.

nordostΤα χρόνια που περνούν σε κάνουν να νιώθεις ανασφάλεια; Νέα, φρέσκα -και ενίοτε ταλαντούχα- κορίτσια εμφανίζονται με κίνδυνο να παραγκωνιστεί μια μεγαλύτερη γυναίκα τόσο ερωτικά όσο και επαγγελματικά. Πως το διαχειρίζεσαι;

Στην πραγματικότητα ένιωθα πολύ πιο ανασφαλής όταν ήμουν πιο νέα. Γιατί δεν ήξερα ποια είμαι και νόμιζα ότι μπορώ να γίνω τα πάντα.

Τώρα που ξέρω τι δεν μπορώ, που έχω συγκεκριμένους περιορισμούς νιώθω πιο σίγουρη. Τώρα το ότι έρχονται νεότερες και ωραιότερες αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να το αλλάξει. Γι’ αυτό και εγώ κάνω μαθήματα, γι’ αυτό ασχολούμαι και με την σκηνοθεσία για να έχω κάτι να κάνω όταν δεν θα μπορώ να κάνω θέατρο. Έτσι και αλλιώς πάντως εγώ δεν έπαιζα τις ωραίες. Μπορώ όμως τώρα μια χαρά να παίξω τη μαμά τους. ¶λλωστε και εγώ ως πιο μικρή παίρνω μερικές φορές τη θέση μεγαλύτερων μου γυναικών που θα μπορούσαν να παίξουν ρόλους όπως αυτούς που έκανα στο «Ατσάλι» ή στο «Γάλα».

Έχεις μετανιώσει για κάτι;

Μόνο για πράγματα που έκαναν κακό στην υγεία μου. Για τέτοια μόνο και για όσες φορές επέτρεψα στην ενέργεια κακόβουλων ανθρώπων να επηρεάσουν την ψυχή μου και να την κακοποιήσουν. Για το χρόνο που αφιέρωσα άδικα σε τέτοιες μικρότητες.

Πως προγραμματίζεις/ οραματίζεσαι/ προβλέπεις τη συνέχεια;

Σκεφτόμαστε με την ομάδα ΠΑΣΠΑΡΤΟΥ που κάναμε το «Ένα Καράβι Φορτηγό» να κάνουμε μια παράσταση με κείμενα από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ και επιστημονικές έρευνες για την λειτουργία του εγκέφαλου. Σαν το ταξίδι του Οδυσσέα να είναι ένας συμβολισμός του ταξιδιού του ανθρώπου μέσω της επιστήμης ν’ ανακαλύψει πως λειτουργεί το μυαλό…

Απ’ αυτό εξάλλου δεν εξαρτώνται όλα;

Διάβασε επίσης...
Κατερίνα Ισμαΐλοβα – Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Από 12 ΟκτωβρίουΗ Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ είναι ένα παραμύθι για ένα κορίτσι που έπληττε. Ένα παραμύθι βλάσφημο και προκλητικό για ένα κορίτσι που αναζητώντας την ευτυχία γίνεται θύμα ενός ισχυρού πάθους, που την μετατρέπει σε θύτη και ξανά σε θύμα, μέχρι που την οδηγεί στην ταπείνωση και τον αφανισμό, ...
Συνέχεια...
Wunschkonzert στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
WunschkonzertΕτυμολογία: σύνθετη γερμανική λέξηα. der Wunsch = επιθυμία, ευχή β.das Konzert = η συναυλία, το κοντσέρτοΕρμηνεία:1. Με τη λέξη Wunschkonzert αναφερόμαστε σε μία συναυλία, κάθε είδους μουσικής, το πρόγραμμα της οποίας απαρτίζεται από τις επιλογές του κοινού της. Στο ραδιόφωνο είναι οι εκπομπές, στις οποίες οι ακροατές έχουν τη δυνατότητα ...
Συνέχεια...
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Εύθυμη Χήρα η Ελλάδα, Εύθυμη Χήρα και η νέα παράσταση της Λυρικής Σκηνής που ανάλαφρα συνεχίζει το ρεπερτόριό της με τη δημοφιλή βιεννέζικη οπερέτα του Φραντς Λέχαρ. Η Εύθυμη Χήρα επιστρέφει στη σκηνή της Λυρικής μετά από δώδεκα χρόνια και τη σκηνοθεσία της νέας της αυτής εκδοχής έχει αναλάβει ο Δημήτρης ...
Συνέχεια...
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
BERLINER ENSEMBLE Robert Wilson / Claous Peymann Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρν- χαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε ...
Συνέχεια...
Θέατρο πέρα από τα όρια | Μάιος – Ιούνιος
Πέρα από τα όρια της φαντασίας μας θα έλεγε κανείς μερικά χρόνια -όχι και τόσο πολλά, 1-2 μόλις) αν έβλεπε όλα αυτά τα ονόματα μαζεμένα στην φτωχή μας πόλη. Το Ελληνικό Φεστιβάλ, όμως, μας έχει κακομάθει από πέρυσι και το Θέατρο Πέρα από τα Όρια έχει κλείσει ήδη δύο χρόνια ...
Συνέχεια...
Τσαγκαροεβδομάδα
Για τα θέατρα και τους ηθοποιούς που κουράστηκαν διασκεδάζοντάς μας τις ημέρες των εορτών και αποφάσισαν να πάρουν το ρεπουδάκι τους εν μέσω ηλιόλουστης καταχειμωνιάς. Αυτό δεν ισχύει φυσικά για όλα τα θέατρα αλλά για ορισμένα μόνο. Και επισημαίνουμε την προσοχή σας για να σας γλιτώσουμε από περιττό κόπο. Κάντε ...
Συνέχεια...
Ο Μπακαλόγατος και η κυκλοφοριακή συμφόρηση της πλατείας Καρύτση συνεχίζεται
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση της πλατείας Καρύτση συνεχίζεται και μετά το Πάσχα. Αν τυχόν έχετε προσέξει τα αυτοκίνητα παρκαρισμένα το ένα πάνω στο άλλο και τις ατελείωτες ουρές στη Χρήστου Λαδά ίσως να έχετε φανταστεί πως υπαίτιος για όλον αυτό το χαμό δεν είναι άλλος από τον Μπακαλόγατο. Ο Ζήκος ζει ...
Συνέχεια...
La Chunga @  Επί Κολωνώ
Η δύσκολη, η σκληροτράχηλη, η μαγκιώρα η καπηλιέρισσα. Μπαίνοντας στο θέατρο Επί Κολωνώ την βλέπεις εκεί, στην κουνιστή της πολυθρόνα, με τον καπνό από το τσιγάρο στο χέρι να περιγράφει ένα φάντασμα άλλης εποχής που περιμένει να ζωντανέψει υπό τον ήχο του νεαρού μουσικού με την ηλεκτρική κιθάρα ο οποίος ...
Συνέχεια...
Μια “Tαξιθέτρια (SOLO)” μας περιμένει στο Μέγαρο Μακέδου
Η Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ μετά από τον α’ κύκλο παραστάσεων της νέας της παραγωγής «ταξιθέτρια(SOLO)» στη Ρόδο και την Κω επιστρέφει στην έδρα της, την Αθήνα, για δέκα παραστάσεις σε νέο, μη θεατρικό χώρο, στο κέντρο της πόλης από τις 24 Σεπτεμβρίου έως τις 3 Οκτωβρίου. Στο Μέγαρο Μακέδου θα παρουσιάζεται από το Σάββατο, ...
Συνέχεια...
Πώς πέρασαν κιόλας 11 χρόνια. Αυτό ακριβώς σκέφτηκα όταν βρήκα το δελτίο τύπου για το 11ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων στο mailbox μου. Η 11η χρονιά που για έναν ολόκληρο μήνα δεκάδες ομάδες χορού παρουσιάζουν τις ιδέες ους και ζωντανεύουν την (πολύ, ειδικά φέτος) γκρίζα Αθήνα. «…λίγη ομορφιά και ...
Συνέχεια...
‘Ο Φιλόσοφος’ με τη Ρούλα Πατεράκη
Το έργο του Γιάννη Πάνου από το μυθιστόρημα "Η Ιστορία των Μεταμορφώσεων" ανέβασε για πρώτη φορά η Ρούλα Πατεράκη στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών το 2006 και απέσπασε το Βραβείο Ερμηνείας Κάρολος Κουν για αυτόν το ρόλο της. Επιστρέφει φέτος, για λίγες μόνο παραστάσεις έως τις 10 Νοεμβρίου, με το ...
Συνέχεια...
‘Η Εταιρεία Συγχωρεί μια Στιγμή Παραφροσύνης’ – Κερδίστε προσκλήσεις
«Είμαι από πολύ ψηλή γενιά για να γίνω κτήμα, για να γίνω δεύτερης σειράς στη εξουσία άλλων,ή χρήσιμος υπηρέτης και όργανο σε όποιο κράτος ισχυρό πάνω σ' αυτή τη γη.»Shakespeare«Κing John»Το έργοΈνας εργάτης εργοστασίου, μετά από πολλά χρόνια αφοσίωσης και υποδειγματικής εργασίας, παθαίνει κρίση αμόκ εξαιτίας ενός εργασιακού ατυχήματος συναδέλφου. ...
Συνέχεια...
Ο Δον Κιχώτης κυνηγά ανεμόμυλους στη Λυρική Σκηνή
Ο ονειροπόλος ήρωας του Θερβάντες ζει τις περιπέτειές του στο θέατρο Ολύμπια υπό τους ήχους της μουσικής του Λεόν Μίνκους σε σενάριο και χορογραφία Βλαντίμιρ Βασίλιεφ. Ο Δον Κιχώτης, ένα κλασικό αριστούργημα του μπαλέτου, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς χορογράφους και χορευτές σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους και ο θρύλος των Μπολσόι χορευτής και ...
Συνέχεια...
Πρεμιέρα σήμερα για την ‘Δωδέκατη Νύχτα’ στο Θέατρο Πέτρας
Η ιδιαίτερα δημοφιλής κωμωδία του διαβόητου William Shakespeare «Δωδέκατη Νύχτα [ή Ό,τι Θέλετε]»ταξιδεύει φέτος το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Ηθικοί αυτουργοί της εκδοχής της σε μουσικό θέατρο ο Θέμης Μουμουλίδης που υπογράφει τη σκηνοθεσία και η Εταιρεία Τέχνης 5η Εποχή σε συνεργασία με τη Δη.Πε.Θε. Βέροιας.Από τον 17ο αιώνα ...
Συνέχεια...
Sudden Showers of Silence από 8 έως 11 Μαΐου στο Θέατρο Δίπυλον
Μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών, του θεάτρου Archa στην Πράγα και της Βελγικής ομάδας χορού Ultima Vez σε χορογραφία Josef Frucek και Λίντας Καπετανέα.Εμπνευσμένο από την τελευταία συνάντηση που είχε ο Έκτορας με την Ανδρομάχη, την παραμονή της τελικής μάχης με τον Αχιλλέα. Η σκηνή έχει μεταφερθεί στο παρόν, όπου ...
Συνέχεια...
Εν Θερμώ
«Τον άντρα να τον τρέμετε, γιατί έχει κάτι που κρέμεται»«Η Μαρία Χ. Καταδικάστηκε σε 20 χρόνια κάθειρξη για φόνο εκ προ μελέτης». Ένα στεγνό δεδομένο όπως αυτό, στον αντίποδα μιας συγκινησιακής παράστασης, είναι η κατακλείδα και η καταδικαστική απόφαση ενός αντρικού, αναμφίβολα, δικαστηρίου που καθ' όλη του τη διάρκειά ...
Συνέχεια...
‘Οι Απάχηδες των Αθηνών’ στο Θέατρο Ακροπόλ από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Ο Νίκος Χατζηαποστόλου, τραγουδιστής, συνθέτης και αρχιμουσικός, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1884 -κατ' άλλους, το 1879 ή το 1885-και πέθανε το 1941. Ένας από τους σημαντικότερους και δημοφιλέστερους Έλληνες συνθέτες αθηναϊκής οπερέτας, σπούδασε ιστορία μουσικής, αρμονία, αντίστιξη, μονωδία και διεύθυνση χορωδίας στο ωδείο της Λίνας φον Λότνερ - το σημερινό ...
Συνέχεια...
Αν πεθάνω, άσε το παράθυρο ανοιχτό στο Club 22
Σε μία θριλερική ατμόσφαιρα τρεις άνθρωποι που...θα μπορούσαν να είναι ένας. Τρεις σπονδυλωτές ιστορίες που θα μπορούσαν να συνδέονται μεταξύ τους. Ο θάνατος σε τρία διαφορετικά επίπεδα - πνευματικό, συναισθηματικό, βιολογικό - και τι υπάρχει μετά από αυτόν. Υπάρχει ζωή μετά τον θάνατο; Πώς βιώνει ο καθένας μας τη στιγμή ...
Συνέχεια...
All That Μπαζ
Με τούτα και με κείνα, πέρασε μια γεμάτη δεκαετία από την πρώτη φορά που ο δαιμόνιος Σταμάτης Κραουνάκης μας σύστησε τη νεοσύστατη τότε Σπείρα του. Κι όσοι είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε εκείνες τις πρώτες - πρώτες παραστάσεις στο ιστορικό πια υπόστεγο με τις ξυλόσομπες στο Χυτήριο, ήμασταν σίγουροι ότι ...
Συνέχεια...
Ένας Χορός Μεταμφιεσμένων @ Λυρική Σκηνή
Σας έχει τύχει να βγείτε από μια παράσταση νιώθοντας πως ο κόσμος είναι λιγάκι ομορφότερος κατά βάθος; Κάπως έτσι θα νιώσαμε βγαίνοντας από το θέατρο Ολύμπια έχοντας παρακολουθήσει την όπερα του Βέρντι.  Όχι επειδή ο κόσμος είναι, πραγματικά, ομορφότερος μια που στην οδό Ακαδημίας, έξω από το θέατρο Ολύμπια, θα σας ...
Συνέχεια...
Το αίμα που μαράθηκε
Στο Μεταξουργείο των Αρχών του 20ου αιώνα, η ασθενική Βιργινία παντρεύεται τον δυνατό και όμορφο Νίκο, η κλονισμένη υγεία της όμως δεν τους επιτρέπει να ζήσουν σαν ένα φυσιολογικό ζευγάρι. Για τη φροντίδα της Βιργινίας, επιστρατεύεται μια μακρινή ξαδέλφη της, η Λιόλια, ένα κορίτσι γεμάτο ζωή. Ο αυθόρμητος χαρακτήρας της ...
Συνέχεια...
‘Τρεις Αδερφές’ στην Περεστρόικα
Η παράσταση μεταφέρει τις "Τρεις αδελφές" του Τσέχωφ (1901), στην πρώην Σοβιετική Ένωση και πιο συγκεκριμένα στην εποχή της περεστρόικα (1985-1991).Οι τρεις αδελφές δε θα πάνε ποτέ στη Μόσχα, όπως ο Γκορμπατσώφ δε θα ολοκληρώσει ποτέ το όραμα της «περεστρόικα» (αναδόμηση-ανασυγκρότηση). Η αναπόφευκτη στιγμή του συμβιβασμού των προσώπων του έργου ...
Συνέχεια...
DanceSing Performance!
Μπορείτε να φανταστείτε μια παράσταση σύγχρονου χορού, μια θεατρική performance και μια υψίφωνο να συναντιούνται επί σκηνής με bonus μια έκθεση γλυπτικής, μάλιστα; Η Thearto Company το σκέφτηκε και το υλοποιεί σε μια ξεχωριστή καλλιτεχνική σύμπραξη! Η παράσταση «Θεατές», ένα χοροθεατρικό ψηφιδωτό δίνει την εκκίνηση από τις 2 Μαϊου, ακολουθεί ...
Συνέχεια...
Κάποιος Θα’ ρθει στο Θέατρο Χώρα
Από 17 Σεπτεμβρίου                       Ένα ποιητικό έργο παράνοιας και ερωτικής ζήλιας, από τον Γιον Φόσε παρουσιάζει η ομάδα θεάτρου και τεχνών «Κυανούς Λέων».Η μοναξιά και οι κρυμμένες επιθυμίες ενός ζευγαριού ζευγάρι βγαίνουν στο φως όταν εκείνοι απομακρύνονται από τον κόσμο και πηγαίνουν να ζήσουν μόνοι τους. Υπό την απειλή ενός αγνώστου ...
Συνέχεια...
Self Portrait [ re-worked ] σε Αθήνα και Λονδίνο
Η ομάδα χορού ΖΗΤΑ έρχεται με διπλό χτύπημα αυτόν τον Ιανουάριο σε Αθήνα και Λονδίνο. Το Self Portrait είναι μια έρευνα με αντικείμενο τον εαυτό. Έχοντας ήδη παρουσιάσει την πρώτη εκδοχή που λειτούργησε στα όρια της σιωπής και του θορύβου, της ακινησίας και της κίνησης, της εικόνας και του συναισθήματος ...
Συνέχεια...
Η Κάθοδος των Μυρίων (στον αργολικό κάμπο)
Καλοκαίρι χωρίς Επίδαυρο δε νοείται. Είτε ως μια καλή ευκαιρία για μικρές αποδράσεις (με μια αφορμή κουλτούρας), είτε με μια συνειδητή μεταφυσική θεατρική εμπειρία ως αυτοσκοπό, εδω και χρόνια τα Παρασκευοσάββατα του Ιουλίου και του Αυγούστου μας είναι κλεισμένα.Φορτώνουμε θεατρόφιλους της παρέας στα αυτοκίνητα, αγγαρεύουμε άσχετους (με επιχείρημα σχεδόν πάντα ...
Συνέχεια...
Martha Graham | Κλυταιμνήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
50 χρόνια πέρασαν από την πρώτη παρουσίαση της ιστορικής παραγωγής της Martha Graham. Η ομάδα της, ιδρυθείσα το 1926 από την συχνά αποκαλούμενη «μητέρα του σύγχρονου χορού» συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο καταξιωμένα χορευτικά σύνολα. Βασισμένη στην αρχαία ελληνική τραγωδία και στους μύθους των προγόνων μας για τον οίκο των Ατρειδών ...
Συνέχεια...
Παραμύθια για μεγάλους σήμερα στο Θέατρο Φούρνος
Μέσα στην νύχτα... παραμύθια!Ο Δημήτρης Προύσαλης μοιράζεται τη δεύτερη Παρασκευή κάθε μήνα λαϊκά παρα-μύθια με ενήλικο κοινό στο φουαγιέ του θεάτρου Φούρνος-κάτω από το γενικό τίτλο «Μέσα στη νύχτα...παραμύθια» στις 12 τα μεσάνυχτα.2η ενότητα: «Παραμύθια που αναζητούν τον έρωτα και στηρίζουν την αγάπη...»«Ιστορίες απ' τις άκρες του κόσμου κι απ' ...
Συνέχεια...
‘Όσο για τη Νίνα…’ στο Bios
Βασίζοντας την ιστορία του στο διάσημο έργο «Ο Γλάρος» του Τσέχωφ ο αμερικανός συγγραφέας Steven Dietz δημιουργεί 43 παραλλαγές της τελικής σκηνής όπου η Νίνα -μια νεαρή ηθοποιός- και ο Τρέπλιεφ -ένας νεαρός συγγραφέας- αντιπαρατίθενται μέχρι τελικής πτώσης. Οι ήρωες λένε όσα δεν τόλμησαν να πουν στο πρωτότυπο έργο και ...
Συνέχεια...
Ψευδαισθήσεις στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων
Σώζουν ζωές τα κατά συνθήκη ψεύδη;   Ξεκινώντας να πάω στο θέατρο της οδού Κυκλάδων και ξέροντας πολύ λίγα για το έργο του Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάγεφ σκεφτόμουν πως, αυτή την περίοδο, αν βάλεις σε μία πρόταση τις λέξεις «Κυκλάδες» και «Ψευδαισθήσεις» έχεις μια πολύ καλή ιδέα για το επερχόμενο καλοκαίρι ...
Συνέχεια...
Κατερίνα Ισμαΐλοβα – Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ
Wunschkonzert στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
Θέατρο πέρα από τα όρια | Μάιος –
Τσαγκαροεβδομάδα
Ο Μπακαλόγατος και η κυκλοφοριακή συμφόρηση της πλατείας
La Chunga @  Επί Κολωνώ
Μια “Tαξιθέτρια (SOLO)” μας περιμένει στο Μέγαρο Μακέδου
11ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων
‘Ο Φιλόσοφος’ με τη Ρούλα Πατεράκη
‘Η Εταιρεία Συγχωρεί μια Στιγμή Παραφροσύνης’ – Κερδίστε
Ο Δον Κιχώτης κυνηγά ανεμόμυλους στη Λυρική Σκηνή
Πρεμιέρα σήμερα για την ‘Δωδέκατη Νύχτα’ στο Θέατρο
Sudden Showers of Silence από 8 έως 11
Εν Θερμώ
‘Οι Απάχηδες των Αθηνών’ στο Θέατρο Ακροπόλ από
Αν πεθάνω, άσε το παράθυρο ανοιχτό στο Club
All That Μπαζ
Ένας Χορός Μεταμφιεσμένων @ Λυρική Σκηνή
Το αίμα που μαράθηκε
‘Τρεις Αδερφές’ στην Περεστρόικα
DanceSing Performance!
Κάποιος Θα’ ρθει στο Θέατρο Χώρα
Self Portrait [ re-worked ] σε Αθήνα και
Η Κάθοδος των Μυρίων (στον αργολικό κάμπο)
Martha Graham | Κλυταιμνήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Παραμύθια για μεγάλους σήμερα στο Θέατρο Φούρνος
‘Όσο για τη Νίνα…’ στο Bios
Ψευδαισθήσεις στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων