Αυτός ο Μακμπέθ (δεν) σκότωσε τον ύπνο.


Με ένα ensemble cast και έναν σκηνοθέτη που έχει κερδίσει, εδώ και αρκετά χρόνια, την εκτίμησή μας και με ένα από τα πιο δυνατά κείμενα του Σαίξπηρ (και της παγκόσμιας δραματουργίας ολόκληρης, για να είμαστε ειλικρινείς) η παράσταση Μακμπέθ μας είχε δημιουργήσει (παν)υψηλές προσδοκίες. Και κάπως σαν να γκρεμοτσακίστηκαν οι προσδοκίες μας αυτές από τη σιδερένια σκάλα του μεγαλοπρεπούς σκηνικού της παράστασης (δια χειρός Έλλης Παπαγεωργακοπούλου) που ξεχώρισε και ως το μοναδικό μεγαλειώδες στοιχείο της εν τέλει.

Μήπως έφταιγε που είναι πρεμιέρα και είναι τόσο σφιγμένοι οι ηθοποιοί;” άκουγα να σχολιάζεται στο διάλειμμα της παράστασης. Μα το πρόβλημα δεν ήταν το τρακ και η αγωνία των ηθοποιών αλλά η έλλειψη μιας κεντρικής ιδέας.

Πέρα από το μεγαλοπρεπές σκηνικό που κάλυπτε, σε διάφορες ενδιαφέρουσες αισθητικά παραλλαγές δημιουργώντας ένα εικαστικό τοπίο που άξιζε την προσοχή μας, και τη μοντερνιτέ των κοστουμιών, βεβαίως, από πλευράς στησίματος και ερμηνείας των ηθοποιών το ανέβασμα του Θωμά Μοσχόπουλου δε διέθετε καμία κεντρική ιδέα. Μικρά πνευματώδη στοιχεία σε διάφορες σκηνές, ναι. Αλλά η κεντρική ιδέα που θα έδινε χαρακτήρα στην παράσταση παρέμεινε απούσα. Όπως απούσα έμοιαζε και η σκηνοθεσία τόσο της χωροταξικής διάταξης των ηθοποιών όσο και του διαλόγου μεταξύ τους.

Οι ερμηνευτές έμοιαζαν να απευθύνονται αποκλειστικά σε εμάς τους θεατές δίχως να δίνουν καμία σημασία στην αλληλεπίδραση των λόγων τους με εκείνους των υπολοίπων που συναντούσαν στη σκηνή. Λόγια σαφώς σκηνοθετημένα. Με παύσεις και χρωματισμούς που, συχνά, μας έκαναν να αναρωτιόμαστε για το τί ακριβώς λένε και αν εξακολουθούμε να ακούμε το κείμενο του Σαίξπηρ (σε εξαιρετική μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη). Η εικόνα, σε γενικές γραμμές, έμοιαζε πιο σημαντική για το σκηνοθέτη από όσο ο λόγος. Δε μπορούμε να φανταστούμε, για παράδειγμα, πώς άφησε την Ξένια Καλογεροπούλου να μιλάει την ώρα που το σκηνικό αλλάζει και οι μηχανισμοί του κάνουν τόσο θόρυβο που τα λόγια της πνίγονται.

Ο Αργύρης Ξάφης, ως Μακμπέθ, ήταν, πάντως, αυτός που μας τρόμαξε περισσότερο από όλους (το σφίξιμο που λέγαμε πριν) καθώς βλέποντας τις φλέβες του να πετάγονται στο πρόσωπό του ανησυχούσαμε μήπως πάθει εγκεφαλικό ενώ το άγχος (και δικό του και δικό μας) εναλλασσόταν αστραπιαία με πλήρη νωχελικότητα, ραθυμία και πραότητα που δεν μας έπειθε για την τρέλα στην οποία βρίσκεται ο ήρωας του Σαίξπηρ ο οποίος, εν προκειμένω, όχι απλώς δεν είχε σκοτώσει τον ύπνο αλλά τον είχε αγκαλιάσει γλυκά.

Η Λαίδη Μακμπέθ Άννα Μάσχα, την οποία ανυπομονούσαμε να ξανασυναντήσουμε στο θέατρο, μας έδινε την εντύπωση πως έχοντας κερδίσει την απόλυτη εμπιστοσύνη του σκηνοθέτη αφέθηκε να τα βγάλει πέρα μόνη της με το ταλέντο της και τη δυναμική της χωρίς να ασχοληθεί μαζί της.

Άλλωστε τόσο ο Αργύρης Ξάφης όσο και η Άννα Μάσχα υπήρξαν βασικοί συνεργάτες του Θωμά Μοσχόλοπουλου όπως και πολλοί άλλοι ηθοποιοί από αυτόν τον θίασο συνόλου στον οποίο, τελικά, ξεχωρίσαμε τον Γιώργο Παπαγεωργίου και την αναμενόμενα δυνατή ερμηνεία του Κώστα Μπερικόπουλου.

Το πρόβλημα της συγκεκριμένης παράστασης, συνοψίζοντας, δεν είναι πως είναι κακή. Είναι, όμως, το ότι δεν είναι τόσο καλή όσο θα μπορούσε να είναι βάσει των συστατικών που διαθέτει. Και αυτό, όσο να το πεις, απογοητεύει. Πολύ.

Το έργο

Ο στρατηγός Μακμπέθ, επιστρέφοντας νικητής από τη μάχη συναντά στο δρόμο τρεις μάγισσες που του προλέγουν ότι θα γίνει Βασιλιάς. Παρακινούμενος τότε από την αχαλίνωτη φιλοδοξία τη δική του αλλά και της συζύγου του δολοφονεί τον φιλοξενούμενό του Βασιλιά Ντάνκαν και καταλαμβάνει το θρόνο της Σκωτίας. Διατηρώντας, όμως, στη μνήμη του τη προφητεία των μαγισσών ότι ο φίλος του, στρατηγός Μπάνκο, θα αποκτήσει τέκνα που θα γίνουν Βασιλιάδες, επιφορτίζει δύο δολοφόνους να φονεύσουν τον Μπάνκο. Ο Μακμπέθ τρελαίνεται, η Λαίδη Μακμπεθ έχει βουτηχτεί στο νευρικό κλονισμό και στο τέλος πεθαίνει (χωρίς να μάθουμε το πώς και γιατί) και ο Βασιλιάς περιμένει το τέλος του που, σύμφωνα με τις μάγισσες, δεν θα έρθει προτού το δάσος του Μπέρναμ κινήσει προς τον Μακμπέθ η ζωή του οποίου δεν κινδυνεύει από χέρι κάποιου που τον γέννησε μάνα.

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά-Kοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτης: Τάσος Αγγελόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Ευαγγελία Θεριανού
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Εκτέλεση παραγωγής: Polyplanity
Διεύθυνση παραγωγής: Μαρία Δούρου, Γιολάντα Μαρκοπούλου
Ερμηνεύουν: Αργύρης Ξάφης, Άννα Μάσχα, Ξένια Καλογεροπούλου, Κώστας Μπερικόπουλος, Θάνος Τοκάκης, Γιώργος Χρυσοστόμου, Αστέρης Πελτέκης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Νασιούλας, Κωνσταντίνος Βουδούρης

Η παράσταση παρουσιάζεται με αγγλικούς υπέρτιτλους

18 Ιανουαρίου – 25 Φεβρουαρίου  2012

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 20.30

Τιμές εισιτηρίων
15-18-28 € | Φοιτ.-Νεανικό-65+-ΑΜΕΑ: 10-15 €

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Λεωφόρος Συγγρού 107-109
Τηλ: 210 9005800
www.sgt.gr  

 

4



Διάβασε επίσης...
The Far Side of the Moon
Σε ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης μας πηγαίνει ο μάγος της σκηνής Robert Lepage σε μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν πως το φεγγάρι είναι ένας πελώριος καθρέφτης που πάνω του αντανακλώνται τα βουνά και οι θάλασσες της γης. Ώσπου να ανακαλύψουν ...
Συνέχεια...
24 Hour Plays Athens – στα backstage της προετοιμασίας
6 συγγραφείς, 6 σκηνοθέτες, 20 ηθοποιοί, 24 ΜΟΛΙΣ ΩΡΕΣ για να γράψουν, σκηνοθετήσουν, προβάρουν και παρουσιάσουν στο κοινό 6 ολοκαίνουρια έργα μέσα σε 1 παράσταση. Τα 24 Hour Plays ξεκίνησαν 12 χρόνια πριν σαν ένα διασκεδαστικό πείραμα με αφετηρία τα "δικά μας" geeky 24 Hour Comics του Scott McCloud. Μετά την πρώτη ...
Συνέχεια...
Κ. Βήτα & ARTéfacts ensemble : Συγκατοίκηση στη Στέγη
Από την στιγμή που μάθαμε για αυτή την ιδιαίτερη συνεργασία, η προσμονή μας για το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην φιλόξενη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών είναι δεδομένη. Μεγαλύτερη ίσως και από σχεδόν όλες τις πολλές συναυλίες από καλλιτέχνες και συγκροτήματα από το εξωτερικό που έχουμε στην ατζέντα μας αυτή την περίοδο. Και γιατί ...
Συνέχεια...
Gianni Coscia & Gianluigi Trovesi @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ποδαρικό στη νέα αυτή σεζόν για το mixtape.gr στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, όπου δύο εξαιρετικοί καλλιτέχνες από την Ιταλία, μας παρουσίασαν ένα απολαυστικό 2ωρο απαράμιλλης μουσικότητας και ευφυΐαςτο βράδυ της Πέμπτης 6/10. Ένας πρώην δικηγόρος από τη μια, που αφοσιωμένος στο αγαπημένο του ακορντεόν πια, παίζει κυριολεκτικά και μεταφορικά στα ...
Συνέχεια...
Ο Περικλής του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο
Οι θυελλώδεις περιπέτειες ενός άλλου Περικλή από έναν πολλά υποσχόμενο θίασο. Ο οποίος δεν κατάφερε, δυστυχώς, να τηρήσει την άτυπη υπόσχεση που σιωπηρά (και άθελά του) νιώσαμε πως μας έδινε καθώς διαβάζαμε τη λίστα με τα ηχηρά ονόματα σπουδαίων ηθοποιών όταν ανακοινώθηκε η συγκεκριμένη παραγωγή από το Εθνικό Θέατρο. Και δεν ...
Συνέχεια...
The Peter Pan Project Vol.I
Έφυγε μακριά τους όταν τους άκουσε να ψιθυρίζουν πάνω από το μικροσκοπικό κεφάλι του, τι θέλουν να γίνει όταν μεγαλώσει. Κλάψανε, αλλά όταν επέστρεψε, είχαν στραμμένο το κεφάλι αλλού, σε κάποιον άλλο. Πάντα υπάρχει κάποιος καινούριος να σε εκθρονίσει. Υποσχέθηκε να μην ξαναγυρίσει ποτέ. Με έναν τρόπο όμως, όχι μόνο επιστρέφει, αλλά τους παίρνει και μαζί του. Στη Χώρα ...
Συνέχεια...
Kireru @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Το ζωντανό video clip μιας συναυλίας ή το live soundtrack μιας παράστασης χορού; Τίποτα από τα δύο και τα δύο μαζί. Αυτό είναι το "ξέσπασμα" των Rootless Root. Ξέσπασμα κυριολεκτικό μια που αυτό ακριβώς σημαίνει στα ιαπωνικά η λέξη Kireru που είναι ο τίτλος της παράστασης της ομάδας Rootless Root με την οποία ...
Συνέχεια...
Της δυσαρέσκειάς μας ο Ριχάρδος
Προσμονή, προσδοκία, ενθουσιασμός: τα συναισθήματα που αντικαταστάθηκαν από απογοήτευση, ενόχληση, πλήξη τη νύχτα της Παρασκευής, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Όταν πριν δύο χρόνια ο Sam Mendes κατηφόρισε στην Επίδαυρο με την παράσταση του Bridge Project «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» η συζήτηση περί all star cast -πρωταγωνιστής ήταν τότε ο Ethan Hawke και ...
Συνέχεια...
Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012
Η κρίση δεν στάθηκε αρκετή για να εμποδίσει τη δημιουργία η οποία βραβεύτηκε χθες το βράδυ από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.  Όπως ήταν αναμενόμενο ο Άδικος Κόσμος του Φίλιππου Τσίτου απέσπασε τέσσερα, συνολικά, βραβεία και ανακηρύχθηκε σε μεγάλο νικητή της βραδιάς μετά τη θριαμβευτική πορεία της ...
Συνέχεια...
Μια αρκούδα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Στα πλαίσια του αφιερώματος στο σημαντικό Ελληνα συνθέτη Γιώργο Κουμεντάκη,  η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών φιλοξενεί αυτές τις ημέρες και μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου την παράσταση με τίτλο Το Αθόρυβο Πάτημα Της Αρκούδας. Βασισμένοι στο παραμύθι του John Berger Mια αρκούδα, ο Γιώργος Κουμεντάκης σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Αγγελο Φραντζή ...
Συνέχεια...
O Bill Frisell φέρνει την Μεγάλη Πλημμύρα του 1927 στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ένα σπάνιας σημαντικότητας ιστορικό και μουσικολογικό project φέρνει η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών στην Κεντρική της Σκηνή αυτό το Σάββατο στην Αθήνα. Ο σπουδαίος κιθαρίστας Bill Frisell με το συγκρότημά του θα παρουσιάσουν και θα ντύσουν μουσικά ζωντανά το κινηματογραφικό ντοκουμέντο "The Great Flood"  του Bill Morrison. Οι δύο καλλιτέχνες συνεργάστηκαν για ...
Συνέχεια...
Ο σκύλος της Κολάσεως
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός αναμετρήθηκε με τον Φάουστ του Γκαίτε (και μερικά ακόμα κείμενα που καταπιάνονται περίπου με το ίδιο θέμα) και το αν κέρδισε ή έχασε ποσώς ενδιαφέρει κανέναν μια που σίγουρος νικητής είναι ο πουριτανισμός και η ευαισθησία της δεκάρας. Από τις πρώτες, κιόλας, παραστάσεις, μεγάλη οργή ξεσήκωσε η εμφάνιση ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Γλυκέ μου Τύραννε, να μην ημέρωνες... Ο Πάνος το περασμένο καλοκαίρι διάβασε τη βιογραφία του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καλιγούλα.  Η Νεφέλη το φθινόπωρο είδε στο Λονδίνο την παραγωγή του υπαρξιακού δράματος Καλιγούλας του Albert Camus. Η Ελένη μικρή διάβαζε τον Μαγικό Αυλό και της άρεσε πολύ. Ο Γρηγόρης φέτος έγραψε ένα θεατρικό ...
Συνέχεια...
Ο Γυάλινος Κόσμος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Ο Τομ, η Αμάντα, η Λώρα και ο Τζιμ, τέσσερις διακριτικά αυτοβιογραφικοί ήρωες του Τέννεσι Γουίλιαμς, ξεπακετάρονται από το ψυγείο της μνήμης όπου ζουν αιχμάλωτοι, κρυσταλλωμένοι για πάντα στην ίδια χρονική περίοδο. Ξεπαγώνουν και ξανανιώνουν μέσα από μια  πότε θόλη, πότε αβέβαια αναπαράσταση των γεγονότων της νεότητας του.   Παγιδευμένοι μόνιμα σε αιώνια λούπα στα ...
Συνέχεια...
Η παρουσίαση του προγράμματος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών σε Live Streaming
Μία ακόμα σεζόν ξεκινάει για την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση  και όπως και τα προηγούμενα χρόνια την αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, αφού έχει αποδείξει πλέον ότι το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα, αποτελεί μία πολιτιστική όαση - είτε πρόκειται για νέες εγχώριες παραγωγές, είτε για μετακκλήσεις  από το εξωτερικό. Σήμερα  Δευτέρα 23 ...
Συνέχεια...
Portico Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Kοσμοσυρροή ετερόκλητου κόσμου για τους Portico Quartet - σε σημείο που να σου δίνει την εντύπωση ότι φιλοξενούνται δύο διαφορετικές συναυλίες την ίδια ώρα - στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Η Στέγη  είναι ένας συμπαθητικός μεν, λιγάκι αποστειρωμένος χώρος δε, για τα γούστα μου, πάντα. Προτιμώ τα νοτισμένα, καπνισμένα και σκοτεινά venues ωστόσω, ...
Συνέχεια...
Bob Theatre Festival 2012 – Kassandra
Του νάητς αγκό άη γουας ιν δις μπαρ ιν Άθενς εντ άη μητ δις γούμαν. Ση γουέρ ρεντ σάηνη χάη, ρήλη χάη χήλς, εντ ση ντάζεντ σπηκ ένη γκρηκ, ση σπηκ όνλυ μπρόκεν ήνγκλις. Ση σπηκς ε μπιτ λάηκ άη ράητ χήαρ. Ση ις ε metanastria, ε ίμμιγκραντ. Αντερντέν; Χερ νέημ ισ Kassandra.  Γιου ...
Συνέχεια...
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
BERLINER ENSEMBLE Robert Wilson / Claous Peymann Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρν- χαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε ...
Συνέχεια...
e.m.m.a. SOUNDTRACK
Με workshops, ηχογραφήσεις, συναυλίες και συζητήσεις, παρουσιάζεται η στενή σχέση κινηματογράφου και μουσικής, σε ένα τριήμερο εκδηλώσεων στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 29 & 30 Ιουνίου και 1 Ιουλίου 2012. Με τη συνεργασία του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου γίνεται αυτή ...
Συνέχεια...
Tabac Rouge @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ο Κόκκινος Καπνός του James Thiérrée ή πώς βυθίζεσαι σε ένα μαγικό όνειρο.    Όταν ο James Thiérrée υποδύθηκε τον Raoul πριν από τρία χρόνια, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η έκπληξή μας ήταν τέτοια που δύσκολα χωρούσε σε λέξεις. Αυτή τη φορά, υποψιασμένοι πλέον για το ονειρικό σύμπαν το οποίο με δεξιοτεχνία συνθέτει επί ...
Συνέχεια...
Μέσα στα σύννεφα (Amid the Clouds)
Ο ταλαντούχος Ιρανός σκηνοθέτης Amir Reza Koohestani συγκινεί και προβληματίζει με την παράσταση του αυτή που ασχολείται με τη μετανάστευση και την προσωπική ταυτότητα, θέματα ιδωμένα μέσα από την ευαίσθητη ματιά του. Το έργο Ένας Ιρανός που προσπαθεί να φτάσει στην Αγγλία συναντά μια νεαρή έγκυο γυναίκα σε ένα μπαρ στα σύνορα Κροατίας-Σλοβενίας. Πρόσφυγες ...
Συνέχεια...
Το ξέσπασμα των Rootless Root
H ψυχή των Rootless Root, το χορευτικό ζευγάρι Λίντα Καπετανέα και Josef Fruček, μας μίλησαν για το ξέσπασμά τους στη σκηνή. Ή, αλλιώς, για το Kireru τους. Κάπου πριν δύο χρόνια, μια παράσταση με τον περίεργο τίτλο UNA- Unknown Negative Activity με καθήλωσε στην καρέκλα. Ένιωσα κάτι σαν ηλεκτρικό ρεύμα να με διαπερνάει. ...
Συνέχεια...
Bob Theatre Festival 2012
Το φεστιβάλ νεανικού θεάτρου επιστρέφει, και φέτος, για 5η συνεχόμενη χρονιά. Πετυχημένες παραστάσεις προηγούμενων ετών, πρεμιέρες, διαγωνισμοί, μετακλήσεις από το εξωτερικό, stand-up comedy, συναυλίες και πάρτυ, θα κάνουν για πέντε μέρες, 16-20 Μαΐου 2012, το bios το επίκεντρο της θεατρικής δραστηριότητας της Αθήνας προσελκύοντας, όπως και τις άλλες χρονιές, χιλιάδες θεατές. Translunar ...
Συνέχεια...
Οι Agustí Fernández, Barry Guy και Ramón López στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η ευρωπαϊκή σκηνή έχει αναδείξει εξαιρετικούς μουσικούς του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, με το τρίο του πιανίστα Agusti Fernandez, του μπασίστα Barry Guy και του ντράμερ Ramon Lopez, να είναι ανάμεσα στα σχήματα που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος σήμερα, και εμείς θα έχουμε την τύχη να τους παρακολουθήσουμε από κοντά ...
Συνέχεια...
Can We Talk About This? | DV8
Ένα θεατροποιημένο ντοκιμαντέρ που μιλάει δίχως περιστροφές και ρίχνει μια γερή γροθιά στο στομάχι μας από την ομάδα DV8 Physical Theatre και τον πολυβραβευμένο  Lloyd Newson. Μια περιγραφή της παράστασης Can We Talk About This? θα ήταν κάπως έτσι: συνεντεύξεις και αρχειακό υλικό γίνονται λέξεις και κινήσεις στα στόματα και στα σώματα ...
Συνέχεια...
Helmut Newton @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο Helmut Newton δεν επαναπροσδιόρισε μόνο τη φωτογραφία μόδας αλλά και την έννοια του sexyness, δίνοντάς του μια μορφή σοφιστικέ αλλά και πολύ ηδονική παράλληλα μέσα από τις εικόνες του. Ο Newton, ο Irving Penn, ο Richard Avedon και ο Herb Ritts, άλλαξαν εντελώς τα δεδομένα στις φωτογραφήσεις μόδας, τη δεκαετία ...
Συνέχεια...
Ψευδαισθήσεις στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων
Σώζουν ζωές τα κατά συνθήκη ψεύδη;   Ξεκινώντας να πάω στο θέατρο της οδού Κυκλάδων και ξέροντας πολύ λίγα για το έργο του Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάγεφ σκεφτόμουν πως, αυτή την περίοδο, αν βάλεις σε μία πρόταση τις λέξεις «Κυκλάδες» και «Ψευδαισθήσεις» έχεις μια πολύ καλή ιδέα για το επερχόμενο καλοκαίρι ...
Συνέχεια...
Αστικά Τοπία Φωτός στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Καθώς περπατάς στο μικρό πεζόδρομο της οδού Πιττάκη που βρίσκεται πλησίον του σταθμού Μοναστηράκι, βλέπεις να εκτυλίσσεται  ένα είδος «αστικής αναγέννησης» εδώ και καιρό, αποτέλεσμα του εικαστικού φωτισμού της δημιουργικής ομάδας  Beforelight. Αυτή τη φορά η ομολογουμένως δραστήρια ομάδα η οποία έχει καταφέρει να κάνει γενικά αισθητή την παρουσία της σε ...
Συνέχεια...
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Η βουή της σύγχρονης πόλης και οι αγανακτισμένες κραυγές των νέων που διασχίζουν τους δρόμους της, μεταφράζ0νται μέσω τις γλώσσας του σώματος σε κίνηση και χορό και εκρήγνυνται πάνω στη σκηνή. H ομάδα Αερίτες και η χορογράφος Πατρίσια Απέργη διαδηλώνουν το δικό τους μανιφέστο (το οποίο και μοιράζουν και σε κείμενο προκήρυξης στην ...
Συνέχεια...
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Δύσκολες εργασιακές συνθήκες, ελλιπής επικοινωνία, αβέβαιο μέλλον. Για αυτή τη φορά στην Ιαπωνία, από την ομάδα Chelfitsch. Αν η όπερα και το λυρικό θέατρο μεταφράζονταν σε χορό και κίνηση θα ήταν κάπως έτσι. Τι εννοώ; Η επαναληπτικότητα των φράσεων που συνθέτουν την ιστορία (όπως ακριβώς στις διηγήσεις της όπερας) και η ...
Συνέχεια...
The Far Side of the Moon
24 Hour Plays Athens – στα backstage της
Κ. Βήτα & ARTéfacts ensemble : Συγκατοίκηση στη
Gianni Coscia & Gianluigi Trovesi @ Στέγη Γραμμάτων
Ο Περικλής του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο
The Peter Pan Project Vol.I
Kireru @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Της δυσαρέσκειάς μας ο Ριχάρδος
Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012
Μια αρκούδα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
O Bill Frisell φέρνει την Μεγάλη Πλημμύρα του
Ο σκύλος της Κολάσεως
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Ο Γυάλινος Κόσμος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Η παρουσίαση του προγράμματος της Στέγης Γραμμάτων και
Portico Quartet @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Bob Theatre Festival 2012 – Kassandra
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
e.m.m.a. SOUNDTRACK
Tabac Rouge @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Μέσα στα σύννεφα (Amid the Clouds)
Το ξέσπασμα των Rootless Root
Bob Theatre Festival 2012
Οι Agustí Fernández, Barry Guy και Ramón López
Can We Talk About This? | DV8
Helmut Newton @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ψευδαισθήσεις στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων
Αστικά Τοπία Φωτός στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Era poVera στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Toshiki Okada @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών