Η δύσκολη, η σκληροτράχηλη, η μαγκιώρα η καπηλιέρισσα. Μπαίνοντας στο θέατρο Επί Κολωνώ την βλέπεις εκεί, στην κουνιστή της πολυθρόνα, με τον καπνό από το τσιγάρο στο χέρι να περιγράφει ένα φάντασμα άλλης εποχής που περιμένει να ζωντανέψει υπό τον ήχο του νεαρού μουσικού με την ηλεκτρική κιθάρα ο οποίος δρα ως αφηγητής και ξεναγός ή άγκυρα στο ταξίδι του θεατή στον χώρο και τον χρόνο…

Το έργο

στο 1945, στο Εστάδιο δε Πιούρα, στα περίχωρα μιας ερήμου του Περού, όπου μια σκληρή ταβερνιάρισσα σερβίρει μπύρες σε μια τετράδα καθαρμάτων που έχουν ξεμείνει άλλη μια νύχτα στο καπηλειό της παίζοντας χαρτιά. Αυτοι, οι “Ανίκητοι” και η Τσούνγκα, πιο άντρας από τα αντράκια αυτά, βαριά και ασήκωτη, αγνοεί  τα πειράγματα τους για τις ιδιαιτερότητες και τα γούστα της, μέχρι η κουβέντα τους να φτάσει πάλι πίσω στην όμορφη Μέτσε.

Την Μέτσε, την άβγαλτη μικρή κοκέτα που αυτός ο αλήτης ο νταβατζής o Χοσεφίνο παραμύθιαζε κάποτε και είχε φέρει μια βραδιά για γούρι στην καθιερωμένη βραδινή παρτίδα των Ανίκητων. Η μικρή που είχε γυαλίσει σε όλα τα αντράκια εκείνο το βράδυ, αλλά και σε εκείνη που ήταν πιο άντρας από τα αντράκια και που δεν πρόλαβε ή δεν μπόρεσε να καλύψει την αμηχανία της μπροστά της. Έτσι η γλυκιά μικρή βρέθηκε πιόνι σε μια άσχημη πλάκα, και ενέχυρο για ένα χαρτοπαικτικό δάνειο, ένα ποσό δανεικό και αγύριστο από την Τσούνγκα στον νταβατζή Χοσεφίνο, με αντάλλαγμα μια μόνο νύχτα μαζί με τη Μέτσε.

Τι συνέβη μεταξύ των δυο γυναικών εκείνη τη βραδιά πίσω από τον τοίχο της σκοτεινής κάμαρας της Τσούνγκα πίσω από την κουζινούλα της ταβέρνας; Και γιατί και πως και για που εξαφανίστηκε η νεαρή από το επόμενο πρωί για να μην την ξαναδεί ποτέ κανείς; Όλοι έχουν τις δικές τους θεωρίες. Ένας προς έναν υπό την καθοδήγηση του ζωντανού αναχρονισμού και αφηγητή θα δουν τις φαντασιώσεις τους να ζωντανεύουν όταν ο τοίχος αυτός εξαφανίστεί, το εσωτερικό γίνει εξωτερικό και μέσα από τις ονειρώξεις τους για τις δυο γυναίκες θα φτάσουν να αποκαλύψουν τα δικά τους πιο κρυφά μυστικά.

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μεταμορφώνεται ψυχή και σώμα στην επιθετικά ευάλωτη Τσούνγκα και παραδίδει μια συνταρακτική ερμηνεία με κάθε της πληγωμένο και αγέρωχο βλέμμα, κάθε υπολογισμένη κίνηση και καμπούριασμα ή σφίξιμο του σώματος της, με κάθε βράχνιασμα και μαλάκωμα της φωνής της.

Η σκηνοθέτιδα Ελένη Σκότη στήνει μια από τις πιο αξιομνημόνευτες και καλοδουλεμένες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων.

Δεν είναι μόνο η Καραμπέτη και η επίσης ταλαντούχα (και διάολε πόσο όμορφη) Ηλιάνα Μαυρομάτη ως Μέτσε, κάθε ένας από τους ηθοποιούς της ομάδας ΝΑΜΑ δουλεύει άρτια και αψεγάδιαστα τον ρόλο του. Γι’αυτό και πετυχαίνει απόλυτα το ευφυές πείραμα που προσπαθεί εδώ η Σκότη: να μεταφέρει μια ατμόσφαιρα κινηματογραφική πάνω στη σκηνή και να παίξει με τον χρόνο και την ταχύτητα της δράσης.

Με τη βοήθεια των ηθοποιών της, του τρομερού φωτιστή Νίκου Βλασσόπουλου και του σκηνογράφου Γιώργου Χατζηνικολάου, καταφέρνει να παγώνει και να ξεπαγώνει την κύρια πλοκή (με άψογο 100% φυσικό σλόου-μόσιον που θα ζηλεύανε και στην οικία Κρουζ) για να ρίξει φως και να δώσει φωνή και έμφαση σε μικρές πρωτύτερα αφανείς αλλά σημαντικές λεπτομέρειες μεταξύ διαφορετικών χαρακτήρων και από διαφορετικές χρονικές στιγμές της βραδιάς και χώρους, χωρίς ποτέ να αφήνει την μεγάλη εικόνα και να απομακρύνει τους παίκτες της κύριας πλοκής. Απλά αριστοτεχνικό.

Το κείμενο του Mario Vargas Llosa είναι δυνατό και ειλικρινές στην απεικόνιση των δυο γυναικών, δύο πολικών αντίθετων σε θηλυκότητα, δύναμη και ορμή, αυτοπεποίθηση και αυτο-σεβασμό, που όμως θα βοηθήσουν εκείνη την βραδιά η μία την άλλη με αφάνταστους τρόπους. Ή για τους άντρες της παράστασης ιδιαίτερα ευφάνταστους. Τους άντρες αυτούς που σκιαγραφεί τόσο άτσαλα και μνησίκακα ο συγγραφέας όσο τρυφερά και με φροντίδα φέρεται στην Τσούνγκα και την ερωμένη της.

Αυτές οι βινιέτες της τετράδας των Ανίκητων με τα χοντροκομμένα σχόλια για τις τότε ισορροπίες δύναμης μεταξύ αντρών και γυναικών, τις βίαιες, τις ρομαντικές, τις εκμεταλλευτικές και τις ηδονοβλεπτικές, μένουν στο επίπεδο ενός απλού μπανιστηριού χωρίς να καταλήγουν σε κάποια ουσιαστική αποκάλυψη. Τι νόημα έχουν τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την παρακολούθηση της αλλαγής των αντιδράσεων της νεαρής κοπέλας με  την αντιστροφή των ρόλων του κυνηγού και του θύματος μέσω της χλεχλέδικης προσέγγισης του υπερ-ρομαντικού λαπά όταν αυτή είναι μόνο στο μυαλό του;

Η Μέτσε παραμένει στο τέλος ακόμα ένα μυστήριο και αυτοί όλοι σκέτοι μαλάκες. Με την κυριολεκτική έννοια. Και το κοινό από την άλλη απλώς μπερδεμένο. Παρά τις όποιες αδυναμίες του κειμένου, είναι η δύναμη της σκηνοθετικής άποψης και των ερμηνειών των πρωταγωνιστριών τέτοια και η εμπειρία της παράστασης τόσο δυνατή που βάζει την La Chunga ξεκάθαρα στην κατηγορία αυτών των παραγωγών τις οποίες δεν γίνεται να χάσετε πριν το οριστικό κατέβασμα της με το κλείσιμο της φετινής χρονιάς.

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά/ Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική: Ισίδωρος Πάτερος
Βοηθός σκηνοθέτη: Δάφνη Λαρούνη

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Δημήτρης Λάλος, Στάθης Σταμουλακάτος, Βασίλης Χατζηδημητράκης, Γιάννης Λεάκος, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων

Πέμπτη, Παρασκευή 21.15
Κυριακή 19.15
Σάββατο 18.15 & 21.15

Τιμές εισιτηρίων
22 €, 18 € φοιτητικό
Κάθε Πέμπτη & Σάββατο απογευματινή 18 €, 15 € φοιτητικό

Κερδίστε διπλές προσκλήσεις 

Το mixtape.gr σε συνεργασία με το Θέατρο επί Κολωνώ προσφέρει από δύο διπλές προσκλήσεις για τις παραστάσεις της Τετάρτης 2 Νοεμβρίου και της Πέμπτης 3 Νοεμβρίου.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να στείλετε ένα email στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] με θέμα «La Chunga» και αναφέροντας φυσικά το ονοματεπώνυμό σας. Οι νικητές θα ενημερωθούν με email και προκειμένου να ισχύσει η πρόσκληση τους θα πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνήσουν με το ταμείο του θεάτρου για να επιβεβαιώσουν την κράτησή τους.

Θέατρο Επί Κολωνώ
Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός
Τηλ.: 210 5138067
www.epikolono.gr

8



Διάβασε επίσης...
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
Η Ομάδα Νάμα μετά το «Ροτβάιλερ» καταπιάνεται και πάλι με ένα έργο που εστιάζει σε σύγχρονα κοινωνικά θέματα, κινείται όμως αυτή τη φορά με χιούμορ, στα όρια μεταξύ ρεαλισμού και μαύρης κωμωδίας και παρουσιάζει, για δεύτερη χρονιά και για περιορισμένες παραστάσεις, το έργο «Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Σουηδού συγγραφέα Ματίας ...
Συνέχεια...
Ανδρέας  Φλουράκης, o θεατρικός συγγραφέας και η Λάσσυ του
Λίγο πριν καταφτάσει η Λάσσυ στο θέατρο "Επί Κολωνώ", αναζητήσαμε τον κύριό της… Τον Αντρέα είχα την τύχη να τον γνωρίσω σαν δάσκαλο, όταν έκανα μαθήματα θεατρικής γραφής στο ‘Επί Κολωνώ’. Ανήκω, προφανώς, στην κατηγορία των ανθρώπων που χρειάζονται δάσκαλο που να τους εμπνέει για να στρωθούν. Είχα ακούσει ήδη για ...
Συνέχεια...
Το Κίεβο της Φιλαρέτης Κομνηνού
Η Φιλαρέτη Κομνηνού μας μιλάει για την «πολιτική» στάση της, με αφορμή την παράσταση Κίεβο. Η Φιλαρέτη Κομνηνού πρωταγωνιστεί, σε εναλλασσόμενη διανομή με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, στο έργο του Σέρχιο Μπλάνκο ΚΙΕΒΟ. Το έργο του Μπλάνκο παίζει με τις ψυχικές εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχής. Μπαινοβγαίνει στη φωτεινή και σκοτεινή πλευρά της ...
Συνέχεια...
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
Ανδρέας Φλουράκης, o θεατρικός συγγραφέας και η
Το Κίεβο της Φιλαρέτης Κομνηνού