Γιατί Στρίντμπεργκ και «Δεσποινίς Τζούλια» το 2009;

Γιατί βαριέμαι να βλέπω άλλο απαρχαιωμένο Στρίντμπεργκ με «γυαλισμένες μπότες» και «τραγουδάκια του μεσοκαλόκαιρου», όπως δηλαδή θα τον ανέβαζαν οι παππούδες μας αν είχαν στην κυριότητα τους το Θέατρο Κεντρικόν πριν από μια πεντηκονταετία! Το συγκεκριμένο έργο με τις απαραίτητες μετακινήσεις στο τώρα έχει πολλά να δώσει, κυρίως τροφή στο νου και πυρ σε κατοπινές συζητήσεις για την εξουσία που ασκούν δύο κόσμοι μέσα από δύο νεανικά σώματα, φρέσκα με φιλοδοξίες και τόνους υγρών προς άμεση εξωτερίκευση.

Ποια είναι τα προβλήματα που μας απασχολούν σήμερα και ποιο συσχετισμό έχουν με εκείνα της περιόδου στην οποία αναφέρεται το έργο, του τέλους του προπερασμένου αιώνα;

Αν και δεν είμαι κοινωνιολόγος θα παρέθετα από την εμπειρία μου τη μεταξύ μας συνεννόηση, την κατανόηση του άλλου, την ανεκτικότητα και τις φορεμένες ταμπέλες της κοινωνίας που μας έχουν εντελώς αποπροσανατολίσει. Τα κλισέ και πως αυτά καθορίζουν εν τέλει τις ανθρώπινες συμπεριφορές. Η μάχη για επιβολή στον άλλον ή καλύτερα ο ατελείωτος πόλεμος για να ελέγξεις τα θέλω και τα πρέπει του διπλανού σου, που τυγχάνει, βεβαίως, να σε έλκει ερωτικά και να σε ενδιαφέρει σε ένα στενότερο πλαίσιο. Λίγο πολύ όλα αυτά απασχολούσαν και τον μικρόκοσμο του Στρίντμπεργκ εκεί γύρω στα 1888. Τα πράγματα δεν αλλάζουν εύκολα, η ασχήμια και τα κόμπλεξ έχουν ριζώσει στους ανθρώπους ασχέτως αν ο χρόνος μεταβάλει τον σκηνικό διάκοσμο της «δράσης».

dimitris finitsisΗ δράση μεταφέρεται στα Β.Π. Υπάρχει, θεωρείς, μια γενική αντίληψη του πώς είναι οι κάτοικοί της και η ατμόσφαιρα της περιοχής ή είναι υποκειμενικό το πώς τα βλέπει καθένας; Εσύ γιατί μεταφέρεις την ιστορία εκεί και τι θέλεις να υποδηλώσεις;

Τα ΒΠ ή τα ΝΠ, Παραλία κι έτσι, έχουν στιγματιστεί από το βλαχομπαρόκ των lifestyle εντύπων όπου η γκλαμουριά έχει μολύνει και την πλέον μελαχρινή κόμη. Αυτός ο κόσμος δεν δέχεται στις γειτονιές του μετανάστες, του έχει ξαποστείλει στο κέντρο της πόλης όπου πολλοί ζουν στοιβαγμένοι σε άθλια διαμερίσματα κάνοντας δουλειές του ποδαριού. Αυτή η αντίθεση, του καλοζωισμένου γηγενή και του πεινασμένου οικονομικού μετανάστη στήνουν ιδεολογικά την παράσταση επιφυλάσσοντας μια σειρά δραματικών συγκρούσεων. Είναι και ζήτημα πολιτικής να δεις αυτούς που η επίσημη πολιτεία έχει καταστήσει αόρατους. Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η κατανόηση του Ξένου σε μια Ελλάδα που από χώρα μεταναστών έγινε -δίχως να είναι σε θέση!- χώρα υποδοχής μεταναστών.

Ως δημοσιογράφος καλείσαι να βλέπεις παραστάσεις για να ενημερώσεις γι αυτές, ως ηθοποιός καλείσαι να υπακούσεις στις οδηγίες ενός σκηνοθέτη και ως σκηνοθέτης ορίζεις τη δράση που θα υλοποιήσει το όραμά σου. Οι 3 αυτές ιδιότητες μοιάζουν ιδιαίτερα συγκρουόμενες. Πώς συνδυάζονται, πόσο εισβάλλει η μία στην άλλη και πόσο αλληλεπηρεάζονται;

Ενημερώνω περισσότερο το αναγνωστικό κοινό ως θεατρολόγος. Ηθοποιός έχω πάψει χρόνια να είμαι- ήταν ιδιαίτερα ψυχαναγκαστικό σπορ για μένα. Η σκηνοθεσία μ’ ενδιέφερε πάντα και είναι ένα πεδίο που με αφορά καλλιτεχνικά. Αυτές οι ιδιότητες είναι δρόμοι ή για την ακρίβεια λεωφόροι που οδηγούν στην ίδια πλατεία! Αυτό πιστεύω και αποφεύγω τις όποιες συγκρούσεις και κακοτοπιές. Όλοι οι «δρόμοι», λοιπόν, οδηγούν …στο θέατρο.

Η κρίση μοιάζει να μην αφήνει κανέναν αλώβητο. Το θέατρο πώς το αντιμετωπίζει;

Δεν έχω ιδέα, ξαναρώτα με σε δυο μήνες, που ίσως να έχω μια πρόχειρη απάντηση.

Τι είναι αυτό που κάνει την δική σου παράσταση κάτι διαφορετικό από «μία ακόμα παράσταση» και έχει λόγο ένας θεατής να ξοδέψει χρόνο και χρήμα για να τη δει;

Το γεγονός ότι δεν είμαι «κατεστημένο». Κάνουμε θέατρο με ελάχιστα μέσα και όχι δημόσιες σχέσεις με παχυλές επιχορηγήσεις. Ίσως, αυτός να είναι ένας καλός λόγος για να αφήσει κανείς έστω και λίγο την ανοησία της τηλεόρασής του.

Διάβασε επίσης...
Mikrosprigkipas_B612 από την ομάδα Asomo4 στο Θέατρο Σημείο
Ο μυθικός έρωτας του Antoine και της Consuelo De Saint - Exupéry ζωντανεύει μέσα από την παράσταση της χοροθεατρικής ομάδας Asomo4 στο Θέατρο Σημείο από τις 6 έως τις 9 Ιουνίου.Αφορμή για να συνθέσουν οι δημιουργοί την παράσταση στάθηκαν οι πρόσφατες ανακαλύψεις μέρους του αεροπλάνου του Saint - Exupéry στην ...
Συνέχεια...
Βυσσινόκηπος από την εταιρία Θεάτρου ¶σκηση
Τη δεύτερη θεατρική της παραγωγή βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Τσέχοφ παρουσιάζει η εταιρεία θεάτρου ¶σκηση.Η παράσταση εστιάζει στην αντίσταση, ηθική και συναισθηματική, ακόμη και πρακτική, απέναντι σε κάθε μορφής νομοτέλεια θανάτου και ματαίωσης του επιθυμητού, του φαντασιωσικού, καθώς και στην ψυχική και γεωγραφική εξορία.Η αισθητική της χαρακτηρίζεται από ένα ...
Συνέχεια...
Η Φάρσα της οδού Γουόλγουορθ – Κερδίστε προσκλήσεις!
«Μια ιστορία που αξίζει να ειπωθεί και να ξαναειπωθεί μέχρι να γίνει θρύλος»:Λόγια από το έργο που θα μπορούσαν να είναι ο υπότιτλος ενός έργου με 4 πρόσωπα, 10 χαρακτήρες και δεκάδες μεταμφιέσεις.Ένας πολυγραφότατος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας της νέας γενιάς και ένας ταλαντούχος και ιδιαίτερα αγαπητός μας νεαρός σκηνοθέτης συναντιούνται ...
Συνέχεια...
‘Καυκασιανός Φοίνικας’ στον χώρο ‘Προσωρινός’ – Κερδίστε προσκλήσεις!
Η παράσταση «Καυκασιανός Φοίνικας» δημιουργήθηκε ειδικά για τον χώρο «Προσωρινός», έναν... προσωρινό θεατρικό χώρο. Πρόκειται για ένα preview 10 παραστάσεων από 8 -17 Ιουνίου 2010, με προγραμματισμένη συνέχεια τον Σεπτέμβριο.Το έργο Συναντάμε μια νέα γυναίκα σε ένα σπίτι κομμένο στα δύο. Το μισό είναι επιπλωμένο βαριά, μεγαλοαστικό, παλιό, το άλλο ...
Συνέχεια...
Η Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ στο Μέγαρο Μουσικής
Τη θρυλική όπερα του Bertolt Brecht και του Kurt Weill  σκηνοθετούν οι Καταλανοί La Fura dels Baus που γνωρίσαμε στην Αθήνα το 2009, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με την παράστασή τους Μπορίς Γκοντουνόφ, ένα ενδιαφέρον θέατρο εν θεάτρω που παρουσιάστηκε στην Πειραιώς 260. Επίκαιρο όσο δεν περιγράφεται το έργο αυτό που εξελίσσεται στην φανταστική ...
Συνέχεια...
‘Η Σιωπή στο Στόμα’ στον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων
Ένας παραληρηματικός εξομολογητικός μονόλογος μιας ώριμης ηλικιακά γυναίκας πάνω από το άψυχο σώμα του πρώην εραστή της με αποδέκτη την ίδια και το αντικείμενο του ασίγαστου πόθου της.Μια ανορθόδοξη «αναγνώριση» πτώματος, μια συνάντηση της ζωής με το θάνατο στο ψυχρό περιβάλλοντα χώρο του νεκροτομείου.Το εφαλτήριο μιας εκ φύσεως προβληματικής επικοινωνίας ...
Συνέχεια...
Οίκοι Ανοχής στο Bios
Μια χώρα μπουρδέλο, ένας οίκος που τρίζει, μια παράσταση ένοχη στην ανοχή. Έξι ηθοποιοί σε έξι καρέκλες: έδρες εξουσίας, θρόνοι, οίκοι. Κάθε μια ιδιαίτερη: κουτσή, τερατόμορφη, ξεκοιλιασμένη, παλαιά και ανθεκτική ή ετοιμόρροπη. Παίρνουν δημόσια τo βήμα πάνω τους, τις σέρνουν ξοπίσω τους σαν καταδίκη και κληροδότημα, τις καταχρούνται ή παραμορφώνονται και αλλοιώνονται ...
Συνέχεια...
Tο Δέκα το καλό!
Αν κάποια στιγμή κουραστείτε να ψάχνετε την διαφορετικότητα και την ανατροπή και νιώσετε την ανάγκη να διαβείτε το κατώφλι μιας θεατρικής σκηνής γνωρίζοντας εκ των προτέρων τι πρόκειται να παρακολουθήσετε ίσως μια παράσταση του λεγόμενου «εμπορικού» θεάτρου με την υπογραφή του Βασίλη Τσιβιλίκα να είναι η καταλληλότερη για να επιτύχετε ...
Συνέχεια...
Η Ηλέκτρα του Θωμά Κινδύνη
Ο Θωμάς Κινδύνης και οι Μορφές Έκφρασης επιστρέφουν δέκα χρόνια μετά με την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, μια παράσταση που έχει γραφτεί στη μνήμη του θεατρόφιλου κοινού. Διαβάστε τη συνέντευξη του σκηνοθέτη εν αναμονή της νέας άφιξης της επιτυχημένης παράστασης. Για ποιους λόγους επιλέξατε την ΗΛΕΚΤΡΑ του Σοφοκλή; Η Ηλέκτρα είναι από τα ...
Συνέχεια...
Μαθήματα βίας (Μόνο την Αλήθεια, Μέρος ΙΙ)
Από την περιπέτεια της Κατσαρίδας στο Μέρος Ι του Μόνο Την Αλήθεια και από εκεί στην παιδική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου με την Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου ο Βασίλης Μαυρογεωργίου μας άφησε καιρό σε αγωνία για τη συνέχεια της ιστορίας του Μόνο Την Αλήθεια και ελπίζουμε η αναμονή να άξιζε ...
Συνέχεια...
Ο Συγγραφέας
Μια πολύ σύγχρονη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδοχή του θεάτρου εν θεάτρω από τον Βρετανό συγγραφέα Tim Crouch στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η διαρρύθμιση στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου σε προδιαθέτει αρνητικά αν δεν είσαι από εκείνους που απολαμβάνουν το «αλληλοδιαδραστικό» θέατρο. Παρατηρώντας, δε, και τους τέσσερις ηθοποιούς της ...
Συνέχεια...
Οι Όπερες των Ζητιάνων ταξιδεύουν στο Βορρά
Η παράσταση Yasou Aida! (διασκευή της όπερας Αΐντα του Τζουζέπε Βέρντι) θα παρουσιαστεί στη Neuköllner Oper του Βερολίνου τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο προτού κατηφορίσει προς τη Θεσσαλονίκη όπου στις 9,10,11 και 13 Μαρτίου θα «τραγουδήσει» τις ελληνογερμανικές σχέσεις με χιούμορ στο Μέγαρο Μουσικής. Με το έργο Yasou Aida! η ομάδα ...
Συνέχεια...
Ο Πληθωρισμός των παραστάσεων της Volksbuhne & η Θεωρία της Αποστασιοποίησης του Brecht
Mε αφορμή τις παραστάσεις: 'Im Dickicht der Städte', 'Nord' και 'Die Fruchtfliege' στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ ΑθηνώνΠαραδέχομαι ότι ο γερμανικός τρόπος σκέψης και πολιτισμός του 20ου αιώνα μου είναι ανοίκειος, καθώς από μικρή μεγάλωσα σε ένα σπίτι με ερεθίσματα - προϊόντα γαλλικού κι αγγλικού πολιτισμού. Στην συνέχεια σπουδάζοντας ...
Συνέχεια...
Δυο Ευγενείς από τη Βερόνα @ KNOT Gallery
Ο αγαπημένος μας παραμυθάς, Βασίλης Μαυρογεωργίου, καταπιάνεται με ένα νεανικό έργο του Σαίξπηρ και μας γυρίζει στα φοιτητικά μας χρόνια.  Επιστροφή στο χρόνο που θα μπορούσε κανείς να την αντιμετωπίσει και ως μια καλή περίπτωση μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση, κάθε άλλο παρά καλή είναι. Τη φαντασία και την ενέργεια του Βασίλη ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ 2008
Μετράει χρόνια από το 1955 που αποφασίστηκε η διοργάνωση μιας γιορτής των τεχνών του υψηλού στην Αθήνα και πρώτος υπεύθυνος για τα θεάματα που θα απάρτιζαν το νεοσυσταθέντα θεσμό ήταν ο Ντίνος Γιαννόπουλος, διάσημος θεατρικός σκηνοθέτης της εποχής, που μετακλήθηκε από την Αμερική για το σκοπό αυτό. Σας θυμίζει κάτι; ...
Συνέχεια...
Ο Χορός του Θανάτου
Ένα από τα πιο παράξενα έργα σχέσεων του Στρίντμπεργκ.Η εφιαλτική συμβίωση επί μια εικοσιπενταετία ενός παντρεμένου ζευγαριού σε μια στρατιωτική βάση στην άκρη του κόσμου. Εκείνος στρατιωτικός κι εκείνη αποτραβηγμένη ηθοποιός (φαντάσματα από τη ζωή του συγγραφέα) που παράτησε μια πολλά υποσχόμενη καριέρα για χάρη του. Ακουσίως (μετάταξη του συζύγου) ...
Συνέχεια...
Pina Bausch RIP
Μια μεγάλη απώλεια για τον σύγχρονο χορό είναι ο θάνατος της Pina Bausch. Η κορυφαία Γερμανίδα καινοτόμος χορογράφος και χορεύτρια έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 68 ετών.Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Wuppertal Tanztheater ήταν διάσημη στα πέρατα του κόσμου. Μερικές από τις σπουδαιότερες χορογραφίες της είχαμε δει και θαυμάσει ...
Συνέχεια...
‘Οι Δούλες’ του Ζενέ στο Glam Bar – Κερδίστε προσκλήσεις
Η εταιρεία Θεατρικής Έρευνας και Παιδείας «Διάφανο Θέατρο» θα συμμετάσχει στο «Φεστιβάλ Θεατρικών Σχημάτων» στην Αθήνα με την παραγωγή «Οι Δούλες» του Ζαν Ζενέ που ανέβηκε στο θέατρο «Αγορά» την θεατρική περίοδο 2008-2009.Η παράσταση είναι σε σκηνοθεσία Γιώργου Φραντζόλα , σκηνικά-κοστούμια Θεοδώρας Τσούλου και παίζουν : Σεσίλια Χαρμπίλα (Κλαίρη), Ισμήνη ...
Συνέχεια...
Επινοώντας την παράσταση
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, συνεχίζοντας και εξελίσσοντας το Φεστιβάλ Devised Theatre Παραστάσεις μικρού μήκους από νέους δημιουργούς, που είχε πραγματοποιήσει τον Μάιο 2009, διοργανώνει την εβδομάδα από 28 Μαΐου μέχρι 3 Ιουνίου 2012 το Φεστιβάλ Επινοώντας την παράσταση, το οποίο περιλαμβάνει 14 παραστάσεις από ισάριθμες θεατρικές ομάδες, που προσεγγίζουν ...
Συνέχεια...
Η Αυλή των Θαυμάτων @ Εθνικό Θέατρο
Στην Αυστραλία αδέρφια μου, στην Αυστραλία. Η μετανάστευση παραμένει η μόνη σταθερή ελπίδα στην ασταθή ζωή των Ελλήνων από τα 50’s έως σήμερα.  Η «Αυλή των θαυμάτων» βασίζεται στην έλλειψη σταθερότητας και σιγουριάς που χαρακτηρίζει τη ζωή του Έλληνα […] Η ρευστότητα στις συνθήκες της ζωής του Έλληνα, η μεσογειακή του ...
Συνέχεια...
Η Φάρσα της Οδού Γουόλγουορθ
Τον Έντα Γουόλς ίσως τον θυμάστε από την παράσταση Disco Pigs πριν μερικά χρόνια στο Αμόρε, από το Σχολείον και το The Small Things ή από την ταινία Hunger σε σκηνοθεσία Στιβ Μακ Κουίν. Ακόμα και αν το όνομά του δε χτυπάει καμπανάκια στο δικό σας κεφάλι πάντως, ο Ιρλανδός ...
Συνέχεια...
Τhe Μan Who στο Θέατρο Πορεία για 8 παραστάσεις
Αν δεν είστε ένας από τους 8.000 θεατές που ήδη παρακολούθησαν το έργο των Peter Brook και Marie-Hélène Estienne τις δύο προηγούμενες σεζόν, μην ανησυχείτε καθόλου. Έχετε και φέτος την ευκαιρία, για 8 Δευτέρες να κατηφορίσετε μέχρι το θέατρο Πορεία όπου επαναλαμβάνεται για 3η χρονιά.Η ιστορία του ανθρώπου που μπέρδεψε ...
Συνέχεια...
Τρίχα στη σούπα
Από την ομάδα Περίπολος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου Έναρξη σήμερα Δευτέρα 23 Απριλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00Ένας Μουσουλμάνος γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ελληνική συνοικία μιας μεγάλης αφρικανικής πόλης με ταπεινή καταγωγή αλλά σημαντικό παρελθόν. Ο πατέρας του είναι χτίστης, αλλά ο παππούς του ήταν ο αρχιτέκτονας ...
Συνέχεια...
medDeT*
*η λέξη στην κυριολεξία μεταφράζεται ως βοήθεια, στους θρησκευτικούς και λαϊκούς αμανέδες. Κατά βάθος η επανάσταση έλαβε χώρα παντού, μόνο που αυτό δεν έγινε καθόλου όπως το περιμέναμε. Παντού ό,τι απελευθερώθηκε, αποδεσμεύτηκε από την έννοιά του, την ουσία του, την αξία του, την αναφορά του, την προέλευση και το σκοπό του και ...
Συνέχεια...
Έξι Μαθήματα Χορού σε… έξι εβδομάδες
Μια ρομαντική κομεντί επί σκηνής με πρωταγωνιστές μια αστή ώριμη μοναχική γυναίκα, ένα νεαρό δάσκαλο χορού, τη μουσική και τα μαθήματα χορού και ζωής που λαμβάνουν και παίρνουν και οι δυο τους. Μια απρόβλεπτη σχέση δημιουργείται ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες και τα χορευτικά βήματα ακολουθούν οι διαρκείς ανατροπές, ...
Συνέχεια...
Εν Θερμώ
«Τον άντρα να τον τρέμετε, γιατί έχει κάτι που κρέμεται»«Η Μαρία Χ. Καταδικάστηκε σε 20 χρόνια κάθειρξη για φόνο εκ προ μελέτης». Ένα στεγνό δεδομένο όπως αυτό, στον αντίποδα μιας συγκινησιακής παράστασης, είναι η κατακλείδα και η καταδικαστική απόφαση ενός αντρικού, αναμφίβολα, δικαστηρίου που καθ' όλη του τη διάρκειά ...
Συνέχεια...
Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι στο Θέατρο Προσκήνιο
Η εταιρεία θεάτρου «ΕΚΦΡΑΣΗ 7:36ΑΜ» παρουσιάζει το βραβευμένο έργο της Rinne Groffe, «Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι» για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Καραμεσίνη και μετάφραση Αντώνη Πέρη. Ένα έργο σε τέσσερις πράξεις. 1η πράξη: Πορτοκάλι Ο Γκρέητ είναι ένας ταχυδακτυλουργός που έχει σταματήσει να δίνει ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας
Ιδιαίτερες συστάσεις για τον Γάιο Καίσαρα δεν χρειάζονται. Στην ιστορία έμεινε ως ένας από τους πιο κυνικούς, σκληρούς -και εν μέρει παρανοϊκούς - μονάρχες που κυβέρνησαν ποτέ τον πολύπαθο ρωμαϊκό λαό. Το παρατσούκλι Καλιγούλας (= μικρή στρατιωτική μπότα) το τσίμπησε από τα αστεία των στρατιωτών ανάμεσα στους οποίους μεγάλωσε με ...
Συνέχεια...
Η χρονομηχανή Οδυσσεβάχ @ Θέατρο Πόρτα
Μας γυρίζει εκεί κάπου στο 1981, τότε που ξεκίνησε τα ταξίδια του, τότε που τίποτα δεν έμοιαζε ακατόρθωτο και το ταξίδι ήταν τόσο μακρινό όσο του θαρραλέου ήρωα της Ξένιας Καλογεροπούλου. Ρωτήστε όποιον με γνωρίζει προσωπικά και θα σπεύσει να σας εγγυηθεί πως εγώ και το κλάμα σε δημόσιο χώρο σπανίως ...
Συνέχεια...
Το Στοίχημα της Ομάδας Πλάνη στη Θεσσαλονίκη
Στο πλαίσιο του Μικρού Φεστιβάλ της ομάδας καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα παρουσιάζει και πάλι η Ομάδα Πλάνη την παράσταση Το Στοίχημα στις 11 & 12 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη. Το έργο Ένας πλούσιος τραπεζίτης και ένας φιλόδοξος νεαρός δικηγόρος συναντιούνται σε μια κοσμική εκδήλωση όπου η μοίρα θα τους δέσει σ' ένα ...
Συνέχεια...
Mikrosprigkipas_B612 από την ομάδα Asomo4 στο Θέατρο Σημείο
Βυσσινόκηπος από την εταιρία Θεάτρου ¶σκηση
Η Φάρσα της οδού Γουόλγουορθ – Κερδίστε προσκλήσεις!
‘Καυκασιανός Φοίνικας’ στον χώρο ‘Προσωρινός’ – Κερδίστε προσκλήσεις!
Η Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ στο
‘Η Σιωπή στο Στόμα’ στον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων
Οίκοι Ανοχής στο Bios
Tο Δέκα το καλό!
Η Ηλέκτρα του Θωμά Κινδύνη
Μαθήματα βίας (Μόνο την Αλήθεια, Μέρος ΙΙ)
Ο Συγγραφέας
Οι Όπερες των Ζητιάνων ταξιδεύουν στο Βορρά
Ο Πληθωρισμός των παραστάσεων της Volksbuhne & η
Δυο Ευγενείς από τη Βερόνα @ KNOT Gallery
Ελληνικό Φεστιβάλ 2008
Ο Χορός του Θανάτου
Pina Bausch RIP
‘Οι Δούλες’ του Ζενέ στο Glam Bar –
Επινοώντας την παράσταση
Η Αυλή των Θαυμάτων @ Εθνικό Θέατρο
Η Φάρσα της Οδού Γουόλγουορθ
Τhe Μan Who στο Θέατρο Πορεία για 8
Τρίχα στη σούπα
medDeT*
Έξι Μαθήματα Χορού σε… έξι εβδομάδες
Εν Θερμώ
Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι στο Θέατρο Προσκήνιο
Καλιγούλας
Η χρονομηχανή Οδυσσεβάχ @ Θέατρο Πόρτα
Το Στοίχημα της Ομάδας Πλάνη στη Θεσσαλονίκη