Από τις 4 έως τις 13 Νοεμβρίου οι ανεξάρτητες παραγωγές θα πρωταγωνιστήσουν στο τμήμα «Ανοιχτοί Ορίζοντες» για δεύτερη χρονιά στο φετινό 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.

Ιστορίες από όλο των κόσμο και δημιουργοί που εκπροσωπούν τις πιο «ανήσυχες» φωνές του κινηματογραφικού στερεώματος θα πρωταγωνιστήσουν, και πάλι, στις προβολές του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.

Ο μετρ του animation, Michel Ocelot, αφηγείται ένα μαγικό παραμύθι που ζωντανεύει κάθε νύχτα με φόντο ένα εγκαταλειμμένο σινεμά στην ταινία Les contes de la nuit.

Η Marjane Satrapi και ο Vincent Paronnaud αφηγούνται τον απολογισμό της ζωής ενός παθιασμένου βιολιστή στο Chicken with Plums.

Στο κοινωνικό δράμα Terraferma, την ιταλική υποψηφιότητα για τα προσεχή Όσκαρ, ο Emanuele Crialese διερευνά τις λεπτές ισορροπίες που επιφέρει η άφιξη μιας ομάδας λαθρομεταναστών σε ένα μικρό νησί.

Ο Δανός δημιουργός Christoffer Boe στην ταινία Beast χτίζει ένα δυνατό ερωτικό δράμα με όχημα το (αυτο)καταστροφικό πάθος ενός συζύγου.

Ο βρετανός ηθοποιός Paddy Considine κάνει το ντεμπούτο μεγάλου μήκους του με το συγκλονιστικό Tyrannosaur (βραβείο σκηνοθεσίας και ειδικό βραβείο κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Sundance), μια οδυνηρή, αλλά και λυτρωτική ελεγεία για τη βία.

Την κοινωνική και ρατσιστική όψη της βίας, με έμπνευση από ένα αληθινό περιστατικό που συνέβη στο Γκέτεμποργκ με θύματα εφήβους, πραγματεύεται η ταινία Play του Σουηδού Ruben Östlund, υποψήφια για το φετινό βραβείο Lux του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Η γυναικεία σεξουαλικότητα και τα ψυχολογικά παιχνίδια δύναμης ανάμεσα σε δύο έφηβες μαγνητίζουν στην ταινία She monkeys της Lisa Aschan, η οποία απέσπασε βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Τραϊμπέκα και Ειδική Μνεία στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Το Invisible της ισραηλινής δημιουργού Michal Αviad, βασισμένο σε αληθινή ιστορία, χαρτογραφεί το επιμύθιο του βιασμού.

Tο σκηνοθετικό ντεμπούτο του έμπειρου διευθυντή κάστινγκ Marcus Schleinzer  με τίτλο Michael, σκιαγραφεί με αυτοσυγκράτηση το πορτρέτο ενός παιδόφιλου.

Το προσωπείο του κακού, φορά και ο έφηβος ήρωας του ψυχολογικού θρίλερ Snowtown (βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Κανών), που υπογράφει ο πρωτοεμφανιζόμενος Justin Kurzel.

Στο ντεμπούτο μεγάλου μήκους του αργεντινού Pablo Giorgelli με τίτλο Las acacias (βραβείο Camera d’ Or στο Φεστιβάλ Κανών), ο θεατής γίνεται συνοδοιπόρος ενός τρυφερού road movie στο οποίο οι ψυχές ενός άντρα, μιας γυναίκας και ενός βρέφους έρχονται αναπόφευκτα κοντά.

Συγκινητική και ρομαντική εξελίσσεται η σύντομη ερωτική συνάντηση δύο ανδρών μέσα σε ένα σαββατοκύριακο, στην ταινία Weekend του βρετανού Andrew Haigh, μια διορατική σπουδή επάνω στις μοντέρνες σχέσεις.

Σε ανάλογα ρομαντικά μονοπάτια βαδίζει και η ταινία Un amour de jeunesse (Ειδική Μνεία στο Φεστιβάλ Λοκάρνο) της Mia Hansen-Løve, με επίκεντρο την εφηβική αγάπη μιας γυναίκας που βρίσκεται μπροστά σε ένα δισεπίλυτο δίλημμα.

Ο έρωτας συναντά την πολιτική με μοιραίο φινάλε, στην ταινία If not us, who? του Andres Veiel, όπου διαδραματίζεται η πραγματική ιστορία των αριστερών ακτιβιστών Μπέρναρντ Βέσπερ και Γκούντρουν Έσλιν, πριν την προσχώρηση της Έσλιν στη RAF, την οργάνωση των Μπάαντερ–Μάινχοφ (βραβείο Alfred Bauer στο Φεστιβάλ Βερολίνου).

Το χρονικό ενός ερωτικού τριγώνου διαποτισμένο με τη συλλογική εθνική μνήμη της Χιλής, εκτυλίσσεται στην ταινία Drama του Matias Lira, έναν ύμνο στη νεότητα και τον ερωτισμό.

Στη γειτονική Αργεντινή, ένας φιλόδοξος οπορτουνιστής φοιτητής οραματίζεται την πολιτική του ανέλιξη στην ταινία El estudiante του σεναριογράφου Santiago Mitre.

Η ιρανική πολιτική κρίση, ιδωμένη μέσα από την αθώα ματιά δύο ερωτευμένων νέων που την παρακολουθούν μέσω διαδικτύου από το Παρίσι, αποτελεί το κεντρικό θέμα της γεμάτης φρεσκάδα ταινίας Fleurs du mal του γάλλου David Dusa.

Από το κινηματογραφικό ταξίδι των «Ανοιχτών Οριζόντων» δεν απουσιάζει η ασιατική ήπειρος, με ταινίες που εστιάζουν στους απόκληρους μιας κοινωνίας παραδομένης στη φτώχεια (Black blood του Miaoyan Zhang, Κίνα), στη φρίκη του πολέμου (Flying fish του Sanjeewa Pushpakumara, Σρι Λάνκα), αλλά και σε ευαίσθητες καθημερινές ιστορίες όπου η πατρική αγάπη μάχεται κόντρα στην ανέχεια (The piano in a factory του Meng Zhang, Κίνα).

Μια διαφορετική, επίσης ενδιαφέρουσα γωνιά της υφηλίου, ο Λίβανος «δίνει» το παρών σε δύο ταινίες με κοινό άξονα την ενηλικίωση: Αμήχανη και ερωτικά φορτισμένη για έναν νεαρό που βιώνει την οικογενειακή καταπίεση στη λιβανέζικη κοινότητα του Μόντρεαλ, στο Romeo Eleven του Ivan Grbovic. Όψιμη και βεβιασμένη για έναν 40χρονο που αναγκάζεται να ανεξαρτητοποιηθεί στο Ok, enough, goodbye των Rania Attieh & Daniel Garcia (βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη από τον Αραβικό Κόσμο στο Φεστιβάλ Άμπου Ντάμπι).

Το φάσμα του προγράμματος των «Ανοιχτών Οριζόντων» συμπληρώνει, μεταξύ άλλων, και η πολυβραβευμένη ταινία La nostra vita του Daniele Luchetti (βραβείο ανδρικής ερμηνείας στον Έλιο Τζερμάνο στο Φεστιβάλ Κανών), ένα πορτρέτο του ιταλικού προλεταριάτου μέσα από το πρίσμα της οικογένειας, αλλά και της μετανάστευσης. Επίσης, η ταινία Summer Games του Rolando Colla (η υποψηφιότητα της Ελβετίας για τα Όσκαρ), αποτελεί την καταγραφή μιας μοιραίας καλοκαιρινής συνάντησης με ήρωες μια οικογένεια και δυο εφήβους. Τέλος, μια ιδιόρρυθμη ερωτική ιστορία γεννιέται στην ταινία Somewhere tonight του Michael Di Jiacomo, με τον Τζον Τορτούρο στον πρώτο ρόλο

Το πλήρες πρόγραμμα του τμήματος «Ανοιχτοί Ορίζοντες» του 52ου ΦΚΘ θα ανακοινωθεί στην συνέντευξη Τύπου.