Καμιά φορά τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένει κανείς ή όπως τα έχει προγραμματίσει. Στην περίπτωση του H.O.P.E. αυτό συνέβη με πολύ ευχάριστη κατάληξη. Και για τον ίδιο, που έχει βρει έναν όμορφο τρόπο για να εκφράζεται αλλά και για εμάς ως θεατές / μάρτυρες της αντάρτικης τέχνης που "εξαπολύει" στο κέντρο της Αθήνας.

 

1. Τελικά υπάρχει ελπίδα; Αν ναι, πως βοηθάει η τέχνη σε αυτό, η δική σου, ας πούμε;

Χαίρομαι που μου κάνεις αυτή την ερώτηση, γιατί μερικός σκοπός των εικόνων μου είναι ο προβληματισμός σε σχέση με την ύπαρξή της ελπίδας ή όχι.

Το ότι μου κάνεις αυτή την ερώτηση, σημαίνει ότι σε προβλημάτισα κάπως.

Η όλη φιλοσοφία, λοιπόν, πίσω από τα μηνύματα που συνοδεύουν τις εικόνες που βγάζω στο δρόμο και κυρίως πίσω από αυτές που γράφουν ΗΟΡΕ , όσο αντιφατικές και αν είναι, όσο θλιμμένα κι αν είναι τα πρόσωπα που παρουσιάζονται, συνοψίζεται στο να προβληματιστεί αρχικά αυτός που τις παρατηρεί, και μετέπειτα να προκαλέσει την αντίδρασή του, σε σχέση με όλα αυτά τα στοιχεία της ζωής που μας πάνε πίσω.

Μπορεί όλο αυτό να ακούγεται σαν μια γενικότητα. Πρακτικά όμως ζούμε σε πόλεις στις οποίες όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας αντικρίζουμε γιγαντοαφίσες και διαφημίσεις, χωρίς ποτέ κανείς να μας ρωτήσει αν μας αρέσει να διαμένουμε σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Βάζω, λοιπόν, κρυφά τα δικά μου μηνύματα δίπλα στις διαφημίσεις ή κοντά σε αυτές, για να δηλώσω την αντίδρασή μου απέναντι σε αυτή την τακτική, αλλά και να υπενθυμίσω στον κόσμο ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα. Η ελπίδα έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει μια μικρή ομάδα ανθρώπων που αντιδρά. Και όσο υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν, μόνο κάτι καλό μπορεί να γεννηθεί.

Σαφώς, δεν θα ασχολιόμουν ακόμα με αυτό που κάνω αν πίστευα ότι η ελπίδα έχει χαθεί για πάντα.

h.op.e.

2. Όπως και άλλα παιδιά έτσι και εσύ, δημιουργείς έναν δικό σου κόσμο που υπάρχει παράλληλα με τον συνηθισμένο. Είναι κάτι που δεν σου αρέσει σε αυτόν που υπάρχει ήδη και πιστεύεις ότι με τη βοήθειά σου θα αλλάξει;

Προσπαθώ να το πω, χωρίς να παρεξηγηθώ.

Μου αρέσει ο όρος ΠΟΠ τρομοκρατία. Το να ζωγραφίσεις π.χ. ένα τεράστιο ροζ ρομπότ που να λέει : "Είστε όλοι σκλάβοι". Σκλάβοι της τεχνολογίας. Να τρομάξεις δηλαδή ελαφρά τον καθησυχασμένο περαστικό και να τον προβληματίσεις.

Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθάω με αυτά που έχω φτιάξει ως τώρα, χαίρομαι όμως όταν ο κόσμος μου λέει ότι τα βρίσκει σαρκαστικά.

Το να φτιάξεις κάτι και να το κολλήσεις κρυφά σε κάποιο μέρος της πόλης είναι ούτως ή άλλως παράνομο. Θεωρώ ,λοιπόν, πως μια και κάνω κάτι που αντίκειται στο νόμο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνω να φαίνεται γλυκούλι. Εντάξει, δεν μπορώ να είμαι δογματικός, κάποια στιγμή κι εγώ φτιάχνω κάτι που αγγίζει τα όρια του συμπαθητικού. Προτιμώ όμως, αυτό που φτιάχνω να έχει μια δόση ειρωνείας και να προβληματίζει κάπως αυτόν που το βλέπει.

Τώρα αν πιστεύω ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο με αυτά που κολλάω στο δρόμο? Δεν ξέρω, τουλάχιστον έχω ΗΟΡΕ.

3. Τα σχέδιά σου είναι μαυρόασπρα, φωτοτυπίες κυρίως. Δανείζονται όμως χρώματα από τον περιβάλλοντα χώρο στα σημεία που τα τοποθετείς. Και δεν χρησιμοποιείς συχνά μαρκαδόρο, πινέλο ή σπρέι όπως πολλοί συνάδελφοί σου. Πως και γιατί κατέληξες σε αυτή την αισθητική;

h.o.p.e.2

Το μαυρόασπρο είναι παρεξηγημένο, ως αισθητική. Είχα περάσει μια περίοδο που πίστευα ότι το να κάνεις μαυρόασπρες εικόνες είναι εύκολο και δεν σου επιτρέπει να πειραματιστείς. Έχω καταλήξει όμως στο συμπέρασμα ότι σημασία έχει ο τρόπος που χρησιμοποιείς το ασπρόμαυρο. Είναι στο χέρι σου να το κάνεις να δείχνει κιτς ή πανκ, εκλεπτυσμένο ή αναρχικό.

Οι φωτοτυπίες και το μαυρόασπρο, ας μην κρυβόμαστε, σου επιτρέπει να τυπώσεις πολλά αντίτυπα και να τα τοποθετήσεις σε διάφορα σημεία και προσωπικά είμαι υπέρ την επανάληψης.
Τις εικόνες μου, τις αντιμετωπίζω ούτως ή άλλως σαν υπαρκτούς χαρακτήρες οι οποίοι ταιριάζουν σε περισσότερες από μια τοποθεσίες. Κολλώντας το ίδιο σχέδιο σε διαφορετικά σημεία νοιώθω σα να «πηγαίνω βόλτα» τους χαρακτήρες αυτούς λόγω της δικής τους αδυναμίας να μετακινηθούν. Στο τέλος, αυτό που παρουσιάζω στο myspace, είναι αναμνηστικές φωτογραφίες από τα διάφορα μέρη που έχουν επισκεφτεί οι χαρακτήρες που μου.

4. Σε ενδιαφέρει να περάσεις κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα; Ρωτάω γιατί οι εικόνες σου αγγίζουν συνήθως δύο αντίθετα. Είναι κωμικές και τραγικές, σοβαρές και αστείες, προκλητικές και ουδέτερες. Δεν κάθονται κάπου ενδιάμεσα. Είναι απλώς η τρέλα σου ή κάτι που έτυχε? Ή αυτό γίνεται με κάποιον απώτερο σκοπό;

h.o.p.e.3Ξέρεις, χαμογελώ τώρα με αυτή την ερώτηση, γιατί όπως είναι φυσικό κάθε δημιουργός βγάζει την ψυχή του σε κάθε του έργο. Και απ’ ότι φαίνεται η δική μου ψυχή πρέπει να είναι λιγάκι διαταραγμένη. Τι να πω? Από τη μια πηγαίνω κάθε πρωί σε μια γραφειοκρατική δουλειά και κάποια βράδια βγαίνω και κολλάω στους τοίχους της Αθήνας αφίσες. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμα τι είναι αυτό που με οδηγεί να κάνω κάτι τέτοιο. Ίσως να με βοηθάει να κρατήσω μια ισορροπία στη ζωή μου. Ίσως απλά κάνοντας κάτι τέτοιο προσπαθώ να χαρτογραφήσω τον εαυτό μου. Ίσως πάλι, μέσα από τις εικόνες μου προσπαθώ να φωνάξω κάτι, που δεν φωνάζετε, γιατί δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψουν. Ίσως νοιώθω παγιδευμένος. Ίσως ελεύθερος. Βγάζεις νόημα;

5. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιείς για τις εικόνες είναι γνωστοί σου; Τον εαυτό σου τον έχεις χρησιμοποιήσει;

Κατά 90% οι εικόνες, τα κολλάζ και τα σχέδιά μου βασίζονται στην μικρή μου αδερφή, η οποία μάλλον δεν είναι και τόσο μικρή πια (18 ετών). Είναι η αφανής αλλά και εμφανής ηρωίδα πίσω από όσα έχω βγάλει στο δρόμο. Η ίδια αδιαφορεί πλήρως για το αν χρησιμοποιώ ή όχι την εικόνα της για τις δουλειές που έχω κάνει στο δρόμο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα είναι αναγνωρίσιμη η όψη της, είτε λόγω επεξεργασίας της εικόνας, είτε διότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τη λήψη της φωτογραφίας.

h.o.p.e.4

Τον εαυτό μου τον έχω χρησιμοποιήσει για ένα κολλάζ που έχω φτιάξει με μια νεκροκεφαλή.
Το πρόσωπο που μοιάζει με τον Χριστό και κρατάει το χαρτόνι που γράφει ΗΟΡΕ, είναι ο Efrim, το βασικό μέλος του συγκροτήματος Godspeed you black emperor. Ήταν μια εποχή που ήμουν πωρωμένος με το εν λόγω συγκρότημα και πριν μια συναυλία τους στο Gagarin 205 είχα πάει να τους βγάλω μερικές φώτο για να τις βλέπω την ώρα που άκουγα τα CD τους. Όταν έφτασα στον Efrim του έδωσα να κρατήσει ένα σχέδιο που είχα φτιάξει στο σπίτι μου, το οποίο έγραφε ΗΟΡΕ. Η μορφή του, μου θύμιζε τη μορφή του Χριστού. Ήμουν έτοιμος να του το πω, αλλά ένα μέλος της μπάντας με σταμάτησε. Μου είπε ότι θα θύμωνε αν το άκουγε. Είναι Εβραίος.

6. Μερικοί από τους "συναδέλφους" σου έχουν βγει από την Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ή από κάποιο αντίστοιχο ίδρυμα. Εσύ από που ξεκίνησες για να γίνεις τώρα καλλιτέχνης του δρόμου;

Από μόνος του ο όρος «καλλιτέχνης του δρόμου» δεν πιστεύω ότι παραπέμπει οπωσδήποτε σε κάποια ακαδημαϊκή μόρφωση σε σχέση με την τέχνη. Θα έλεγα ότι μάλλον σκιαγραφεί ένα άτομο σε μια προ-ακαδημαϊκή και πειραματική ακόμα περίοδο της ζωής του, όπου η ανάγκη του να δημιουργήσει παίρνει τις διαστάσεις της πώρωσης, με αποτέλεσμα να επεμβαίνει στο αστικό περιβάλλον, στο οποίο ζει.

Κάτι τέτοιο θα έλεγα ότι συμβαίνει και με τη δική μου περίπτωση. Οι σπουδές μου δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη γενικότερα, το οποίο είναι κάτι που απλά συνέβη και δεν μπορώ να εξηγήσω λογικά.

Ίσως είναι το ότι πάντα ήθελα να έχω μια ανεξάρτητη σχέση με την τέχνη, κατά τον ίδιο τρόπο που τα μοντέρνα ζευγάρια απλά συζούν και τρέφουν μια σχεδόν κλειστοφοβική αντίληψη για τον γάμο και την ιδέα του να είσαι υποχρεωμένος να έρχεσαι σε καθημερινή επαφή με κάποιον, ακόμα και όταν δεν το νιώθεις.

Πέρα από το γεγονός ότι δεν μου αρέσει η ιδέα του να στραγγίξω τον εαυτό μου από κάθε σταγόνα έμπνευσης προκειμένου να ανταπεξέλθω οικονομικά, πιστεύω ότι για ορισμένα πράγματα δεν χρειάζεσαι σχολείο, ειδάλλως καταντούν χυδαία.

Σε κάτι που άπτεται τόσο πολύ του ενστίκτου σου, όπως η ζωγραφική, το να κάνεις μαθήματα, μοιάζει ανάλογο με το να κάνεις μαθήματα για να γίνεις καλός εραστής.
Καταστρέφεις έτσι την ευκαιρία να κάνεις λάθη, πράγμα που δεν το βρίσκω διόλου γοητευτικό.

7. Εγώ είδα για πρώτη φορά τη δουλειά σου, που αλλού?, στον δρόμο. Την γνώρισα όμως καλύτερα μέσα από το διαδίκτυο και κυρίως το myspace. Δεν είναι λίγο επίφοβο αυτό γενικά για τους καλλιτέχνες, αυτή η κάπως απρόσωπη επαφή? Δεν φοβάσαι μήπως γίνει υποκατάστατο (το διαδίκτυο) ή προς το παρόν έχουμε ακόμη τον έλεγχο και μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όπως θέλουμε;

Φαντάζομαι αυτό που εννοείς, είναι ότι το myspace εξυπηρετεί στο να δει κάποιος τη δουλειά σου στο σύνολό της, σε περίπτωση που βαριέται να κουνηθεί από το σπίτι του.

Έχω την εντύπωση ότι το δίλλημα σου είναι ψευδοδίλλημα ,από την άποψη ότι αν ζει κάποιος στην ίδια πόλη με εσένα, όσο και να βαριέται να ψάξει εκεί γύρω, είναι αναπόφευκτο κάποια στιγμή να "συγκρουστεί" στο δρόμο με τη δουλειά σου.

Αντιθέτως, το myspace και γενικότερα το διαδίκτυο λειτουργεί ευεργετικά σε περίπτωση που κάποιος που είχε την τύχη να δει 1-2 έργα σου και απλά θέλει να μάθει περισσότερα σε σχέση με αυτό που κάνεις.

Βέβαια, δεν είμαι της πρακτικής του να «ανεβάζεις» την επόμενη μέρα στο διαδίκτυο κάθε νέα δουλειά που κάνεις. Το βρίσκω προτιμότερο να γίνει αυτό μετά από κάποια χρονική περίοδο. Προσωπικά, βιώνω μεγαλύτερη χαρά όταν κάποιος μου στείλει κάποια φωτογραφία που τράβηξε ή όταν απλά βλέπω να υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου σε σχέση με την ταυτότητα του δημιουργού, όταν το έργο μου δεν παραπέμπει σε κάποιο αναγνωρίσιμο στοιχείο της τεχνοτροπίας που χρησιμοποιώ.

8. Εξήγησέ μας, αν θέλεις, τα αρχικά H.O.P.E. που υπάρχουν σε κάποια έργα σου και τη φράση: Keep the home fires burning, που είναι και ο τίτλος της σελίδας σου στο myspace.

H.O.P.E.= HOLD ON PROTEST for EVERMORE

Όσο για τη φράση: Keep the home fires burning, αναφέρεται στις φωτιές που καίνε τις ψυχές των ανθρώπων. Όλων εκείνων των ανθρώπων που είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους και δημιουργούν κρυφά από τα μάτια του κόσμου, με τρόπο πεισματικό. Μου είναι αδιάφορο τι φτιάχνουν. Μου αρκεί ότι φτιάχνουν κάτι. Από μια ζωγραφιά ως ένα τανκ.

 


Μίνι βιογραφικό:
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (1997-2001).

Ομαδικές εκθέσεις:
Vavel, bazaar 2006
Gazi, 7 ply project 2007

Link:

www.myspace.com/keepthehomefiresburning

 

Διάβασε επίσης...
Σε Ενεστώτα Χρόνο
Και τώρα τι;Τι συνέβη μετά την 1η Μπιενάλε της Αθήνας; Το εικαστικό σκηνικό στην Αθήνα δεν άλλαξε όπως θα θέλαμε. Θα μου πείτε ίσως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να δούμε τους καρπούς αυτής της προσπάθειας. Πιθανώς. Όμως τουλάχιστον από άποψη εγχώριας κινήσεως, αυτή η Μπιενάλε δεν κατάφερε να παρακινήσει ...
Συνέχεια...
Janice Kerbel @ VamialiΆs
Εγκαινιάζεται σήμερα, 3 Απριλίου, η έκθεση της Καναδής εικαστικού που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και θα διαρκέσει έως τις 12 Μαΐου. Στην gallery θα παρουσιαστούν δύο ενότητες έργων της με τίτλο "Three Marked Decks" και "Home Climate Gardens" αντίστοιχα.   Η πρώτη αποτελείται από τραπουλόχαρτα σημαδεμένα με τη χρήση ψηφιακής ...
Συνέχεια...
Εικαστική ανασκόπηση 2007
Η χρονιά που πέρασε είχε μια κινητικότητα που την κάνει να διαφέρει από τις άλλες.Καταρχήν ξεκίνησε με το buzz της επικείμενης πρώτης Μπιενάλε της Αθήνας τον Σεπτέμβριο, αλλά και της 1ης Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης. Μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου κράτησε και η έκθεση Anathena στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (σε επιμέλεια Μαρίνας Φωκίδη ...
Συνέχεια...
Θοδωρής Μάρκου On The Road
Και ποιος είναι ο Θοδωρής Μάρκου, θα μου πείτε, και γιατί ασχολούμαστε με το δρόμο του ξαφνικά. Λοιπόν, ο Θοδωρής είναι ένας τύπος που κάποτε άκουσε/ είδε τη διαφήμιση της φακαντόρο "φοριέται και (στο δεξί) σαν κόσμημα", δεν πολυκατάλαβε πως μιλούσε για ρολόι γιατί ήταν κάπως μικρός και αποφάσισε να κάνει ...
Συνέχεια...
Κώστας Μπαλάφας 1920-2011
09/10/2011 ο φωτογράφος της αντίστασης, ο αντάρτης, ο δάσκαλος της ελληνικής φωτογραφίας Κώστας Μπαλάφας έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών. Από εμάς ένα αντίο στον άνθρωπο που μέσα από δύσκολες συνθήκες κατάφερε όχι μόνο να αποτυπώσει στιγμές μοναδικές κατά την περίοδο της αντίστασης, αλλά και να δημιουργήσει μερικές από ...
Συνέχεια...
Στιγμές του Βερολίνου
Ένας ζωγράφος (Jaybo), ένας συνθέτης (Mihalj “MIKI” Kekenj) και ένας τραγουδιστής (Αloe Blacc) συνεργάστηκαν αλλά και εμπνεύστηκαν ο ένας από τον άλλον για να δημιουργήσουν μια "καλλιτεχνική στιγμή" στο Βερολίνο. Όταν η tadiROCK, ο Νico Ζeh και η υπόλοιπη ομάδα αποφάσιζαν να στεγάσουν στο Βερολίνο έναν χώρο έκφρασης και συνάντησης καλλιτεχνικών ...
Συνέχεια...
UNDER THE BRIDGE στο Athens Photo Festival 2010
Το πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2010 κορυφώνεται με τα εγκαίνια του εκθεσιακού προγράμματος UNDER THE BRIDGE, που θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 19 Νοεμβρίου στο Κτίριο Πεζογέφυρας-Εσπλανάδας (δίπλα στο γήπεδο Tae Kwon Do), Ολυμπιακός Πόλος Φαλήρου. Το κτίριο της πεζογέφυρας διαμορφώνεται ως μία πολιτιστική υποδομή που διασταυρώνει επιλεγμένες καλλιτεχνικές προσεγγίσεις, ...
Συνέχεια...
Ένας γίγαντας ανάμεσα μας. Ο θρυλικός γκαλερίστας Larry Gagosian εγκαινίασε παράρτημα στην Αθήνα
Όλη η κοσμική Αθήνα, θα σκότωνε για μια πρόσκληση στο δείπνο που διοργάνωσε ο γκαλερίστας Larry Gagosian με φόντο την Ακρόπολη. Το πάρτυ που ακολούθησε στον όμιλο αντισφαίρισης στη Βασ. Σοφίας, ήταν εξίσου φαντασμαγορικό. Και όλα αυτά για να γιορτάσει τον νέο χώρο που λειτουργεί ήδη στην οδό Μέρλιν 3, ...
Συνέχεια...
Η βία μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών
Βία, επίκαιρο κοινωνικό ζήτημα, παράλογη και πολλές φορές επικίνδυνη. Τέχνη, η δημιουργία έργων που αποδεσμεύουν τον άνθρωπο και γεννήθηκε μαζί με την κοινωνική ζωή και τα ζητήματα που την αφορούν. Διεθνείς και έλληνες καλλιτέχνες προσεγγίζουν το νοσηρό φαινόμενο της βίας, άμεση και έμμεση όπως αυτή εκφράζεται στους δρόμους της Αθήνας, αλλά ...
Συνέχεια...
Look good, Feel good design στον Αστρολάβο
Look good, Feel good design. Αυτός είναι ο τίτλος της ομαδικής έκθεσης καλλιτεχνικών και χρηστικών αντικειμένων που παρουσιάζει η Αίθουσα Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ artlife» στην οδό Ηροδότου στο Κολωνάκι.Τα τελευταία επτά χρόνια εικαστικοί και καταξιωμένοι designers δίνουν το ραντεβού τους στο art shop της Αίθουσας Τέχνης παρουσιάζοντας τις δημιουργίες τους στο ...
Συνέχεια...
Μια Ιρανή μάγισσα της εικόνας στην Ελλάδα
Πριν περίπου 15 χρόνια, η Shirin Neshat παρουσίασε την σειρά φωτογραφιών με τίτλο Women of Allah. Απεικόνιζε γυναίκες με όπλα και λόγια από το Κοράνι σαν γραμμένα πάνω στις φωτογραφίες της με την μαγευτική Ιρανική καλλιγραφία. Αυτή ήταν και η πρώτη της ολοκληρωμένη εικαστική δουλειά. Η δουλειά της αναφέρεται σε ...
Συνέχεια...
Δωμάτια ξενοδοχείων γεμάτα τέχνη!
H διοργάνωση της εικαστικής έκθεσης "Rooms" της γκαλερί Kappatos συνεχίζει και φέτος με την ομαδική παρουσίαση επιμελητών και καλλιτεχνών σε 25 δωμάτια ξενοδοχείου.Από την Πέμπτη 26 Νοέμβρη και μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο "St George Lycabettus" στο Κολωνάκι θα μπορείτε να δείτε τις επιλογές επιμελητών, ιστορικών τέχνης, θεατρολόγων, χορογράφων ...
Συνέχεια...
Η Αμφιλοχία έχει φοβερά τυριά, και φοβερές εκθέσεις!!!!
Ναι το ξέρω ότι συνήθως όταν ακούτε Αμφιλοχία, η λέξη γραβιέρα σας έρχεται αυτόματα στο νου.Και όμως υπάρχουν και άλλα πολύ ωραία πράγματα που γίνονται σε αυτό το μέρος εκτός από τα τυριά του. Από πέρσι, το ίδρυμα Μάργαρη που βρίσκεται εκεί, συνεργάζεται με τον συλλέκτη Λεωνίδα Μπέλτσιο (πέρσι είχαμε ...
Συνέχεια...
About the… Shadows by Paolo Colombo
Στα πλαίσια της Art Athina θα έχουμε την τύχη να απολαύσουμε μια έκθεση που αφορά πολύ την ελληνική κουλτούρα, και με τον θάνατο του παππού όλων μας, του Ευγένιου Σπαθάρη, μοιάζει να είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ένα από τα parallel events της διοργάνωσης λοιπόν θα είναι και η έκθεση ...
Συνέχεια...
Στο δρόμο για την art athina 08
Ανακοινώθηκαν κάποια βασικά κομμάτια του προγράμματος της art athina που θα γίνει στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo στην Κηφισίας στις 23-25 Μαΐου.Στο Basic Plan συμμετέχουν 45 γκαλερί με νέες αφίξεις τις - AD, The Apartment, Ελένη Κορωναίου, Vamiali's, Xippas.Η βερολινέζικη γκαλερί Isabella Bortolozzi διοργανώνει το section project «1+9».Το Open Plan, που ...
Συνέχεια...
‘Απόλυτη Εκκίνηση’ για 11 νέους δημιουργούς
Έντεκα νέοι εικαστικοί τελειόφοιτοι ή απόφοιτοι της Α.Σ.Κ.Τ. έχουν σαν θεματικό τους άξονα την πόλη, στην έκθεση Απόλυτη Εκκίνηση που διοργανώνει ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων.Οι καλλιτέχνες είναι οι: Νίκος Βαρυτιμιάδης, Γιάννης Γκανάς, Μαριάννα Γκιόκα, Ειρήνη Ευσταθίου, Αλέξανδρος Λάιου, Λεωνίδας Λιάμπεης, Μαργαρίτα Μυρογιάννη, ...
Συνέχεια...
Γιάννης Βαρελάς @ The Breeder
Η περίπτωση Βαρελά είναι μοναδική στην εικαστική πραγματικότητα της Αθήνας. Γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στην Βιέννη. Σπούδασε το Royal College of Art στο Λονδίνο. Ο Γιάννης Βαρελάς αποτελεί έναν από τους λίγους νέους καλλιτέχνες κάτω των 40 που διαπρέπει με εκθέσεις στο εξωτερικό -όπως στην Μπιενάλε της Νέας Ορλεάνης, ...
Συνέχεια...
Giving Head @ The Breeder
Ομαδική στην The Breeder με τέσσερις πολύ δυναμικούς καλλιτέχνες τους Uwe Henneken, Διονύση Καβαλλιεράτο, Παναγιώτη Λουκά και Mindy Shapero.Ο Καβαλλιεράτος καλλιτέχνης με έναν πολυμορφικό τρόπο παρουσίασης της δουλειάς του, δείνχει τα αναρχο-ποπ επιθετικά γλυπτά με φλουό χρώματα, τις «γκόθ» εγκαταστάσεις του (που είδαμε και στην έκθεση «Σε Ενεστώτα Χρόνο» στο ...
Συνέχεια...
Recording Actions by bijoux de kant
Πόσες φορές δεν έχετε σκεφτεί πως αυτό το έργο που μόλις είδατε θέλετε τόσο πολύ ένα βήμα από όπου θα μπορέσετε να το σχολιάσετε και να μοιραστείτε την ιδέα σας και με άλλους; Η ομάδα bijoux de kant το έδωσε σε 19 καλλιτέχνες και παρουσιάζει, στην έκθεση Recording Actions στο ...
Συνέχεια...
Armory Show 09
Το πρώτο Armory Show στήθηκε το 1913 με την ονομασία Διεθνής Έκθεση Μοντέρνας Τέχνης. Έχουν περάσει σχεδόν εκατό χρόνια από τότε, και η καινούργια version του λειτουργεί από το 1999 με μεγάλη επιτυχία ως διεθνή φουάρ. Από σήμερα 5 Μαρτίου και ως την Κυριακή η διεθνής αυτή φουάρ αποτελεί το ...
Συνέχεια...
It’s time for DESTE again!!
Είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα, από την τελευταία φορά που περιδιαβαίναμε την είσοδο του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ για να δούμε την παρουσίαση των έξι υποψήφιων για το βραβείο ΔΕΣΤΕ. Αυτό ήταν τον Μάιο του 2007. Το Βραβείο θεσμοθετήθηκε το 1999 για την στήριξη και προώθηση της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης. ...
Συνέχεια...
Κλειστές οι γκαλερί, αλλά υπάρχουν τα μουσεία… Μουσεία της Αθήνας το Πάσχα
Οι περισσότερες γκαλερί θα παραμείνουν κλειστές από 14 έως και 21 Απριλίου. Τα Μουσεία όμως της πόλης παραμένουν ανοικτά σίγουρα έως και την Πέμπτη, ενώ κάποια μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο. Αντί να ψάχνετε ατελείωτες ώρες λαμπάδες, δώρα κ.α. επισκεφτείτε τα μουσεία της Αθήνας για έμπνευση και ξεκούραση, αλλά και ...
Συνέχεια...
Bernier / Eliades ξεκινά με Cameron Jamie
Πόσα ταλέντα κρύβονται πίσω από τον Cameron Jamie; Πολλά, γιατί με την νέα ατομική του έκθεση μας αποδεικνύει πως δεν είναι τυχαία η πολυετής παρουσία του στο διεθνές εικαστικό στερέωμα. H Bernier/Eliades ξεκινά την έκθεσιακή της σεζόν με την δεύτερη ατομική του Jamie. Ο Καλιφορνέζος γεννήθηκε το 1969 και εδώ ...
Συνέχεια...
Πρωτοσέλιδα της Καθημερινής: Εικαστική Ματιά
Η εφημερίδα Καθημερινή συνεργάζεται με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων και παρουσιάζουν την έκθεση ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ: ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ «Πρόσωπα - Γεγονότα - Στιγμές» (1998 - 2008).Συνηθίζουμε να συνδυάζουμε την εφημερίδα με τον γραπτό λόγο, και πολλές φορές ξεχνάμε ότι ένα ακόμα κύριο κομμάτι της είναι και οι φωτογραφίες. ...
Συνέχεια...
Δημήτρης Αντωνίτσης – Hydra School Project
Το project του Σχολείου της Ύδρας, ή αλλιώς Hydra School Project γιορτάζει σήμερα 10 χρόνια παρουσίας. O καλλιτέχνης, επιμελητής και bon vivant Δημήτρης Αντωνίτσης αποφάσισε να ξεκινήσει αυτήν την διοργάνωση το 2000. Μια μη κερδοσκοπική διοργάνωση, με κύριο στόχο το να προωθείται η ελληνική και διεθνής σύγχρονη παραγωγή έργων τέχνης. ...
Συνέχεια...
Αθηνάς 1 και Ερμού
Από τα τέλη Ιουλίου, όταν περνάμε από το Μοναστηράκι, η ματιά μας σηκώνεται προς τα 16  γιγάντια φωτογραφικά πορτραίτα. 16 νέοι εκπαιδευόμενοι φωτοδημοσιογράφοι φωτογραφίζουν 16 καταστηματάρχες της οδού Αθηνάς , ανακαλύπτουν τις ιστορίες τους και μαζί τους και εμείς! Μία από τις πιο ιδιαίτερες και ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις της πόλης, έκανε αισθητή την παρουσία ...
Συνέχεια...
Kai Schiemenz @ Kappatos
Τον Γερμανό καλλιτέχνη Kai Schiemenz παρουσίασε στις 16 Ιανουαρίου η γκαλερί Καππάτος. Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει μια εγκατάσταση με βίντεο, γλυπτά και ζωγραφικά έργα.Ο Schiemenz ασχολείται με τις αρχιτεκτονικές ιδιότητες των κτιρίων και τις χρησιμοποιεί για να υπογραμμίσει την αίσθηση που προκαλεί ο χώρος και το κτίριο στον άνθρωπο. Κοιτώντας τους ...
Συνέχεια...
Αναδρομικός Κώστας Τσόκλης στο Σχολείον
Το 1985 ο Κώστας Τσόκλης παρουσίασε για πρώτη φορά την ζωντανή του ζωγραφική και προκάλεσε, μέσω ένός νέου τρόπου έκφρασης, θετικά σχόλια για την ήδη εκπληκτική του πορεία.Ο σημαντικός εικαστικός, παρουσίασε στηις 31 Μαρτίου για πρώτη φορά στον χώρο Σχολείον μια αναδρομική έκθεση-αναφορά στην χρονική περίοδο 1985 με σήμερα. Ο ...
Συνέχεια...
Τέχνη και Οικολογία
Ξεκίνησε μετά από κάποιες αναβολές η έκθεση Αrt & Nature: Environment - Action 08. Η έκθεση θα ξεκινούσε την ημέρα της παγκόσμιας μέρας περιβάλλοντος στις 8 Δεκεμβρίου αλλά λόγω των γεγονότων εκείνων των ημερών τα εγκαίνια έλαβαν χώρα σε μετέπειτα ημερομηνία. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα από 80 Έλληνες καλλιτέχνες οι ...
Συνέχεια...
Έκθεση του Νίκου Τρανού στην ΑΔ gallery
Συνεχίζεται μέχρι τις 24/2 στην gallery A.Δ. (Παλλάδος 13, Ψυρρή) η έκθεση του Νίκου Τρανού «Crimen Majestatis» (=ένας μικρός βασιλοκτόνος). Μέσα από εικόνες-πορτρέτα, εγκαταστάσεις και video πραγματεύεται το ζήτημα του εγκλεισμού, καθώς και της σχετικότητας του χρόνου στη φυλακή με αναφορές και στο κλασικό έργο του Michel Foucault «Επιτήρηση και ...
Συνέχεια...
Σε Ενεστώτα Χρόνο
Janice Kerbel @ VamialiΆs
Εικαστική ανασκόπηση 2007
Θοδωρής Μάρκου On The Road
Κώστας Μπαλάφας 1920-2011
Στιγμές του Βερολίνου
UNDER THE BRIDGE στο Athens Photo Festival 2010
Ένας γίγαντας ανάμεσα μας. Ο θρυλικός γκαλερίστας Larry
Η βία μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών
Look good, Feel good design στον Αστρολάβο
Μια Ιρανή μάγισσα της εικόνας στην Ελλάδα
Δωμάτια ξενοδοχείων γεμάτα τέχνη!
Η Αμφιλοχία έχει φοβερά τυριά, και φοβερές εκθέσεις!!!!
About the… Shadows by Paolo Colombo
Στο δρόμο για την art athina 08
‘Απόλυτη Εκκίνηση’ για 11 νέους δημιουργούς
Γιάννης Βαρελάς @ The Breeder
Giving Head @ The Breeder
Recording Actions by bijoux de kant
Armory Show 09
It’s time for DESTE again!!
Κλειστές οι γκαλερί, αλλά υπάρχουν τα μουσεία… Μουσεία
Bernier / Eliades ξεκινά με Cameron Jamie
Πρωτοσέλιδα της Καθημερινής: Εικαστική Ματιά
Δημήτρης Αντωνίτσης – Hydra School Project
Πρόσωπα και ιστορίες της οδού Αθηνάς
Kai Schiemenz @ Kappatos
Αναδρομικός Κώστας Τσόκλης στο Σχολείον
Τέχνη και Οικολογία
Έκθεση του Νίκου Τρανού στην ΑΔ gallery