Καμιά φορά τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένει κανείς ή όπως τα έχει προγραμματίσει. Στην περίπτωση του H.O.P.E. αυτό συνέβη με πολύ ευχάριστη κατάληξη. Και για τον ίδιο, που έχει βρει έναν όμορφο τρόπο για να εκφράζεται αλλά και για εμάς ως θεατές / μάρτυρες της αντάρτικης τέχνης που "εξαπολύει" στο κέντρο της Αθήνας.

 

1. Τελικά υπάρχει ελπίδα; Αν ναι, πως βοηθάει η τέχνη σε αυτό, η δική σου, ας πούμε;

Χαίρομαι που μου κάνεις αυτή την ερώτηση, γιατί μερικός σκοπός των εικόνων μου είναι ο προβληματισμός σε σχέση με την ύπαρξή της ελπίδας ή όχι.

Το ότι μου κάνεις αυτή την ερώτηση, σημαίνει ότι σε προβλημάτισα κάπως.

Η όλη φιλοσοφία, λοιπόν, πίσω από τα μηνύματα που συνοδεύουν τις εικόνες που βγάζω στο δρόμο και κυρίως πίσω από αυτές που γράφουν ΗΟΡΕ , όσο αντιφατικές και αν είναι, όσο θλιμμένα κι αν είναι τα πρόσωπα που παρουσιάζονται, συνοψίζεται στο να προβληματιστεί αρχικά αυτός που τις παρατηρεί, και μετέπειτα να προκαλέσει την αντίδρασή του, σε σχέση με όλα αυτά τα στοιχεία της ζωής που μας πάνε πίσω.

Μπορεί όλο αυτό να ακούγεται σαν μια γενικότητα. Πρακτικά όμως ζούμε σε πόλεις στις οποίες όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας αντικρίζουμε γιγαντοαφίσες και διαφημίσεις, χωρίς ποτέ κανείς να μας ρωτήσει αν μας αρέσει να διαμένουμε σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Βάζω, λοιπόν, κρυφά τα δικά μου μηνύματα δίπλα στις διαφημίσεις ή κοντά σε αυτές, για να δηλώσω την αντίδρασή μου απέναντι σε αυτή την τακτική, αλλά και να υπενθυμίσω στον κόσμο ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα. Η ελπίδα έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει μια μικρή ομάδα ανθρώπων που αντιδρά. Και όσο υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν, μόνο κάτι καλό μπορεί να γεννηθεί.

Σαφώς, δεν θα ασχολιόμουν ακόμα με αυτό που κάνω αν πίστευα ότι η ελπίδα έχει χαθεί για πάντα.

h.op.e.

2. Όπως και άλλα παιδιά έτσι και εσύ, δημιουργείς έναν δικό σου κόσμο που υπάρχει παράλληλα με τον συνηθισμένο. Είναι κάτι που δεν σου αρέσει σε αυτόν που υπάρχει ήδη και πιστεύεις ότι με τη βοήθειά σου θα αλλάξει;

Προσπαθώ να το πω, χωρίς να παρεξηγηθώ.

Μου αρέσει ο όρος ΠΟΠ τρομοκρατία. Το να ζωγραφίσεις π.χ. ένα τεράστιο ροζ ρομπότ που να λέει : "Είστε όλοι σκλάβοι". Σκλάβοι της τεχνολογίας. Να τρομάξεις δηλαδή ελαφρά τον καθησυχασμένο περαστικό και να τον προβληματίσεις.

Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθάω με αυτά που έχω φτιάξει ως τώρα, χαίρομαι όμως όταν ο κόσμος μου λέει ότι τα βρίσκει σαρκαστικά.

Το να φτιάξεις κάτι και να το κολλήσεις κρυφά σε κάποιο μέρος της πόλης είναι ούτως ή άλλως παράνομο. Θεωρώ ,λοιπόν, πως μια και κάνω κάτι που αντίκειται στο νόμο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνω να φαίνεται γλυκούλι. Εντάξει, δεν μπορώ να είμαι δογματικός, κάποια στιγμή κι εγώ φτιάχνω κάτι που αγγίζει τα όρια του συμπαθητικού. Προτιμώ όμως, αυτό που φτιάχνω να έχει μια δόση ειρωνείας και να προβληματίζει κάπως αυτόν που το βλέπει.

Τώρα αν πιστεύω ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο με αυτά που κολλάω στο δρόμο? Δεν ξέρω, τουλάχιστον έχω ΗΟΡΕ.

3. Τα σχέδιά σου είναι μαυρόασπρα, φωτοτυπίες κυρίως. Δανείζονται όμως χρώματα από τον περιβάλλοντα χώρο στα σημεία που τα τοποθετείς. Και δεν χρησιμοποιείς συχνά μαρκαδόρο, πινέλο ή σπρέι όπως πολλοί συνάδελφοί σου. Πως και γιατί κατέληξες σε αυτή την αισθητική;

h.o.p.e.2

Το μαυρόασπρο είναι παρεξηγημένο, ως αισθητική. Είχα περάσει μια περίοδο που πίστευα ότι το να κάνεις μαυρόασπρες εικόνες είναι εύκολο και δεν σου επιτρέπει να πειραματιστείς. Έχω καταλήξει όμως στο συμπέρασμα ότι σημασία έχει ο τρόπος που χρησιμοποιείς το ασπρόμαυρο. Είναι στο χέρι σου να το κάνεις να δείχνει κιτς ή πανκ, εκλεπτυσμένο ή αναρχικό.

Οι φωτοτυπίες και το μαυρόασπρο, ας μην κρυβόμαστε, σου επιτρέπει να τυπώσεις πολλά αντίτυπα και να τα τοποθετήσεις σε διάφορα σημεία και προσωπικά είμαι υπέρ την επανάληψης.
Τις εικόνες μου, τις αντιμετωπίζω ούτως ή άλλως σαν υπαρκτούς χαρακτήρες οι οποίοι ταιριάζουν σε περισσότερες από μια τοποθεσίες. Κολλώντας το ίδιο σχέδιο σε διαφορετικά σημεία νοιώθω σα να «πηγαίνω βόλτα» τους χαρακτήρες αυτούς λόγω της δικής τους αδυναμίας να μετακινηθούν. Στο τέλος, αυτό που παρουσιάζω στο myspace, είναι αναμνηστικές φωτογραφίες από τα διάφορα μέρη που έχουν επισκεφτεί οι χαρακτήρες που μου.

4. Σε ενδιαφέρει να περάσεις κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα; Ρωτάω γιατί οι εικόνες σου αγγίζουν συνήθως δύο αντίθετα. Είναι κωμικές και τραγικές, σοβαρές και αστείες, προκλητικές και ουδέτερες. Δεν κάθονται κάπου ενδιάμεσα. Είναι απλώς η τρέλα σου ή κάτι που έτυχε? Ή αυτό γίνεται με κάποιον απώτερο σκοπό;

h.o.p.e.3Ξέρεις, χαμογελώ τώρα με αυτή την ερώτηση, γιατί όπως είναι φυσικό κάθε δημιουργός βγάζει την ψυχή του σε κάθε του έργο. Και απ’ ότι φαίνεται η δική μου ψυχή πρέπει να είναι λιγάκι διαταραγμένη. Τι να πω? Από τη μια πηγαίνω κάθε πρωί σε μια γραφειοκρατική δουλειά και κάποια βράδια βγαίνω και κολλάω στους τοίχους της Αθήνας αφίσες. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμα τι είναι αυτό που με οδηγεί να κάνω κάτι τέτοιο. Ίσως να με βοηθάει να κρατήσω μια ισορροπία στη ζωή μου. Ίσως απλά κάνοντας κάτι τέτοιο προσπαθώ να χαρτογραφήσω τον εαυτό μου. Ίσως πάλι, μέσα από τις εικόνες μου προσπαθώ να φωνάξω κάτι, που δεν φωνάζετε, γιατί δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψουν. Ίσως νοιώθω παγιδευμένος. Ίσως ελεύθερος. Βγάζεις νόημα;

5. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιείς για τις εικόνες είναι γνωστοί σου; Τον εαυτό σου τον έχεις χρησιμοποιήσει;

Κατά 90% οι εικόνες, τα κολλάζ και τα σχέδιά μου βασίζονται στην μικρή μου αδερφή, η οποία μάλλον δεν είναι και τόσο μικρή πια (18 ετών). Είναι η αφανής αλλά και εμφανής ηρωίδα πίσω από όσα έχω βγάλει στο δρόμο. Η ίδια αδιαφορεί πλήρως για το αν χρησιμοποιώ ή όχι την εικόνα της για τις δουλειές που έχω κάνει στο δρόμο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα είναι αναγνωρίσιμη η όψη της, είτε λόγω επεξεργασίας της εικόνας, είτε διότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τη λήψη της φωτογραφίας.

h.o.p.e.4

Τον εαυτό μου τον έχω χρησιμοποιήσει για ένα κολλάζ που έχω φτιάξει με μια νεκροκεφαλή.
Το πρόσωπο που μοιάζει με τον Χριστό και κρατάει το χαρτόνι που γράφει ΗΟΡΕ, είναι ο Efrim, το βασικό μέλος του συγκροτήματος Godspeed you black emperor. Ήταν μια εποχή που ήμουν πωρωμένος με το εν λόγω συγκρότημα και πριν μια συναυλία τους στο Gagarin 205 είχα πάει να τους βγάλω μερικές φώτο για να τις βλέπω την ώρα που άκουγα τα CD τους. Όταν έφτασα στον Efrim του έδωσα να κρατήσει ένα σχέδιο που είχα φτιάξει στο σπίτι μου, το οποίο έγραφε ΗΟΡΕ. Η μορφή του, μου θύμιζε τη μορφή του Χριστού. Ήμουν έτοιμος να του το πω, αλλά ένα μέλος της μπάντας με σταμάτησε. Μου είπε ότι θα θύμωνε αν το άκουγε. Είναι Εβραίος.

6. Μερικοί από τους "συναδέλφους" σου έχουν βγει από την Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ή από κάποιο αντίστοιχο ίδρυμα. Εσύ από που ξεκίνησες για να γίνεις τώρα καλλιτέχνης του δρόμου;

Από μόνος του ο όρος «καλλιτέχνης του δρόμου» δεν πιστεύω ότι παραπέμπει οπωσδήποτε σε κάποια ακαδημαϊκή μόρφωση σε σχέση με την τέχνη. Θα έλεγα ότι μάλλον σκιαγραφεί ένα άτομο σε μια προ-ακαδημαϊκή και πειραματική ακόμα περίοδο της ζωής του, όπου η ανάγκη του να δημιουργήσει παίρνει τις διαστάσεις της πώρωσης, με αποτέλεσμα να επεμβαίνει στο αστικό περιβάλλον, στο οποίο ζει.

Κάτι τέτοιο θα έλεγα ότι συμβαίνει και με τη δική μου περίπτωση. Οι σπουδές μου δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη γενικότερα, το οποίο είναι κάτι που απλά συνέβη και δεν μπορώ να εξηγήσω λογικά.

Ίσως είναι το ότι πάντα ήθελα να έχω μια ανεξάρτητη σχέση με την τέχνη, κατά τον ίδιο τρόπο που τα μοντέρνα ζευγάρια απλά συζούν και τρέφουν μια σχεδόν κλειστοφοβική αντίληψη για τον γάμο και την ιδέα του να είσαι υποχρεωμένος να έρχεσαι σε καθημερινή επαφή με κάποιον, ακόμα και όταν δεν το νιώθεις.

Πέρα από το γεγονός ότι δεν μου αρέσει η ιδέα του να στραγγίξω τον εαυτό μου από κάθε σταγόνα έμπνευσης προκειμένου να ανταπεξέλθω οικονομικά, πιστεύω ότι για ορισμένα πράγματα δεν χρειάζεσαι σχολείο, ειδάλλως καταντούν χυδαία.

Σε κάτι που άπτεται τόσο πολύ του ενστίκτου σου, όπως η ζωγραφική, το να κάνεις μαθήματα, μοιάζει ανάλογο με το να κάνεις μαθήματα για να γίνεις καλός εραστής.
Καταστρέφεις έτσι την ευκαιρία να κάνεις λάθη, πράγμα που δεν το βρίσκω διόλου γοητευτικό.

7. Εγώ είδα για πρώτη φορά τη δουλειά σου, που αλλού?, στον δρόμο. Την γνώρισα όμως καλύτερα μέσα από το διαδίκτυο και κυρίως το myspace. Δεν είναι λίγο επίφοβο αυτό γενικά για τους καλλιτέχνες, αυτή η κάπως απρόσωπη επαφή? Δεν φοβάσαι μήπως γίνει υποκατάστατο (το διαδίκτυο) ή προς το παρόν έχουμε ακόμη τον έλεγχο και μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όπως θέλουμε;

Φαντάζομαι αυτό που εννοείς, είναι ότι το myspace εξυπηρετεί στο να δει κάποιος τη δουλειά σου στο σύνολό της, σε περίπτωση που βαριέται να κουνηθεί από το σπίτι του.

Έχω την εντύπωση ότι το δίλλημα σου είναι ψευδοδίλλημα ,από την άποψη ότι αν ζει κάποιος στην ίδια πόλη με εσένα, όσο και να βαριέται να ψάξει εκεί γύρω, είναι αναπόφευκτο κάποια στιγμή να "συγκρουστεί" στο δρόμο με τη δουλειά σου.

Αντιθέτως, το myspace και γενικότερα το διαδίκτυο λειτουργεί ευεργετικά σε περίπτωση που κάποιος που είχε την τύχη να δει 1-2 έργα σου και απλά θέλει να μάθει περισσότερα σε σχέση με αυτό που κάνεις.

Βέβαια, δεν είμαι της πρακτικής του να «ανεβάζεις» την επόμενη μέρα στο διαδίκτυο κάθε νέα δουλειά που κάνεις. Το βρίσκω προτιμότερο να γίνει αυτό μετά από κάποια χρονική περίοδο. Προσωπικά, βιώνω μεγαλύτερη χαρά όταν κάποιος μου στείλει κάποια φωτογραφία που τράβηξε ή όταν απλά βλέπω να υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου σε σχέση με την ταυτότητα του δημιουργού, όταν το έργο μου δεν παραπέμπει σε κάποιο αναγνωρίσιμο στοιχείο της τεχνοτροπίας που χρησιμοποιώ.

8. Εξήγησέ μας, αν θέλεις, τα αρχικά H.O.P.E. που υπάρχουν σε κάποια έργα σου και τη φράση: Keep the home fires burning, που είναι και ο τίτλος της σελίδας σου στο myspace.

H.O.P.E.= HOLD ON PROTEST for EVERMORE

Όσο για τη φράση: Keep the home fires burning, αναφέρεται στις φωτιές που καίνε τις ψυχές των ανθρώπων. Όλων εκείνων των ανθρώπων που είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους και δημιουργούν κρυφά από τα μάτια του κόσμου, με τρόπο πεισματικό. Μου είναι αδιάφορο τι φτιάχνουν. Μου αρκεί ότι φτιάχνουν κάτι. Από μια ζωγραφιά ως ένα τανκ.

 


Μίνι βιογραφικό:
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (1997-2001).

Ομαδικές εκθέσεις:
Vavel, bazaar 2006
Gazi, 7 ply project 2007

Link:

www.myspace.com/keepthehomefiresburning

 

Διάβασε επίσης...
Future Tech από τον Βασίλη Καρούκ στην γκαλερί Loraini Alimantiri
Η γκαλερί LORAINI ALIMANTIRI - gazonrouge παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Βασίλη Καρούκ. "Μπορεί να αποτελέσει η μάζα, ή καλύτερα η ροή του χωροχρόνου, αυτό που ονομάστηκε time-space continuum, την πρώτη ύλη ενός έργου; Κι αν συνέβαινε αυτό τι είδους αισθητηριακό εξοπλισμό θα χρειαζόταν κανείς για να το αντιληφθεί;Η ...
Συνέχεια...
Ο Κώστας Τσώλης στη γκαλερί Batagianni
Την Τρίτη εγκαινιάζεται στην γκαλερί Batagianni η ατομική έκθεση του ζωγράφου Κώστα Τσώλη. Με αναφορές στην αρχαία μυθολογία αλλά και την καθημερινή εικόνα των ΜΜΕ, ο καλλιτέχνης κατασκευάζει μια επικοινωνία μεταξύ υλικών φυσικών πραγμάτων και εικόνας. Εγκαίνια: 11 Μαρτίου 2008, 20:00 - 23:00 Διάρκεια: 11 Μαρτίου - 19 Απριλίου 2008Batagianni ...
Συνέχεια...
ΜΑΛΑΟΥΙ – Η ζεστή καρδιά της Αφρικής
Στην γκαλερί Καλφαγιάν της Θεσσαλονίκης, μετά την γευστική έκθεση του Ποκα Γιό, σειρά έχει η φωτογράφος Βάσια Πελεγράτη που θα παρουσιάσει μια σειρά από φωτογραφίες από το Μαλάουι της Αφρικής.Το Μαλάουι, γνωστό από το μεγάλο ποσοστό ασθενών του AIDS (αλλά και πιο πρόσφατα για την υιοθεσία του μικρού Μπέν από ...
Συνέχεια...
Στράτος Καλαφάτης @ Kalfayan Galleries
Στην έκθεση "Αρχιπέλαγος" στην Kalfayan Galleries της Αθήνας παρουσιάζονται έργα του Στράτου Καλαφάτη από τη ομώνυμη σειρά. Τμήμα της σειράς αυτής είχε παρουσιαστεί το 2006 στην 10η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, στα πλαίσια της επίσημης ελληνικής συμμετοχής, η οποία είχε τον τίτλο 'Το Αιγαίο: Μια διάσπαρτη Πόλη'. Ο Καλαφάτης ...
Συνέχεια...
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Η γκαλερί xippas, έχει μια πολύχρονη παρουσία στην Αθηναϊκή σκηνή, που οφείλεται σίγουρα στην έντονη δραστηριότητα του Ρένου Ξύπα ο οποίος διατηρεί και γκαλερί στο Παρίσι. Η γκαλερί μας έχει συνηθίσει σε εκθέσεις με τρανταχτά ονόματα από το καλλιτεχνικό στερέωμα της Ευρώπης, όπως Vic Muniz, Yves Oppenheim, Chuck Close, Martin ...
Συνέχεια...
‘Here, Now’ της Μαρίας Ζερβού στο Κέντρο Σύγχρονης Ιλεάνα Τούντα
Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2007, στις 19:30, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, η πρώτη ατομική έκθεση της Μαρίας Ζερβού με τον τίτλο «Here, Now».Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 17 Νοεμβρίου 2007. Η δουλειά της Μαρίας Ζερβού (βίντεο, σχέδια και φωτογραφίες) πραγματεύεται γόνιμες μεταφορές που αναφέρονται στο φύλο, ...
Συνέχεια...
UNDER THE BRIDGE στο Athens Photo Festival 2010
Το πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2010 κορυφώνεται με τα εγκαίνια του εκθεσιακού προγράμματος UNDER THE BRIDGE, που θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 19 Νοεμβρίου στο Κτίριο Πεζογέφυρας-Εσπλανάδας (δίπλα στο γήπεδο Tae Kwon Do), Ολυμπιακός Πόλος Φαλήρου. Το κτίριο της πεζογέφυρας διαμορφώνεται ως μία πολιτιστική υποδομή που διασταυρώνει επιλεγμένες καλλιτεχνικές προσεγγίσεις, ...
Συνέχεια...
To ΕΜΣΤ είναι ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ
Είναι προφανές οτι το ΕΜΣΤ όχι μόνο βρήκε έναν πολύ καλό προσωρινό χωρό αλλά ότι τον ενέπνευσε και για νέα projects. Το νέο του εκθεσιακό πρόγραμμα ENTOΣ & ΕΚΤΟΣ περιλαμβάνει, παρουσιάσεις και στον χώρο του μουσείου αλλά και σε δημόσιους χώρους διαφόρων σημείων της πόλης.Από τις 18 Ιανουαρίου ξεκίνησε η ...
Συνέχεια...
Look good, Feel good design στον Αστρολάβο
Look good, Feel good design. Αυτός είναι ο τίτλος της ομαδικής έκθεσης καλλιτεχνικών και χρηστικών αντικειμένων που παρουσιάζει η Αίθουσα Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ artlife» στην οδό Ηροδότου στο Κολωνάκι.Τα τελευταία επτά χρόνια εικαστικοί και καταξιωμένοι designers δίνουν το ραντεβού τους στο art shop της Αίθουσας Τέχνης παρουσιάζοντας τις δημιουργίες τους στο ...
Συνέχεια...
Εικαστική Ανασκόπηση 2008
Ξεκινάμε καταρχήν με την ελπίδα και την ευχή για το νέο έτος να ισχύσει το "κάθε πέρσι και χειρότερα". Ενώ το 2007 μπήκε αρκετά δυναμικά, με κάποιες εξαιρετικές εκθέσεις το 08 αφήνει μια μάλλον άνοστη γεύση...Καταρχήν όμως το 2008 μπήκε με μια ανακούφιση εφόσον και περάσαμε τον σκόπελο της πρώτης ...
Συνέχεια...
Πέθανε ο καλλιτέχνης Emmett Williams.
Πέθανε στις 14 Φλεβάρη στο Βερολίνο, σε ηλικία 81 ετών ο Emmett Williams, που ήταν γνωστός (κυρίως) ποιητής με έργα concrete poetry, δραστηριοποιήθηκε στα πλαίσια του κύκλου του Darmstadt, ενώ υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που ίδρυσαν και κινήθηκαν στα πλαίσια του Fluxus. Αν και Αμερικανός, έζησε από πολύ νωρίς ...
Συνέχεια...
Έκθεση ζωγραφικής-φωτογραφίας του Γιώργου Κονταρούδη στο ΧρώμαChroma
Στο café-restaurant-bar Χρώμα/chroma στις 21 Ιανουαρίου κατά τις 21:00 θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης με τίτλο flesh/time/observation του Γιώργου Κονταρούδη. Ο Γιώργος Κονταρούδης είναι αρχιτέκτoνας και αυτή είναι η πρώτη του ατομική έκθεση στην οποία θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε την καλλιτεχνική του παραγωγή μέσα από αυτά τα ...
Συνέχεια...
Yves Klein (1928-1962)
Συμπληρώνονται φέτος 45 χρόνια από το θάνατο του Yves Klein, σε ηλικία μόλις 34 ετών, λόγω καρδιακής προσβολής. Σε σχέση με την σημασία και την επιδραστικότητα του έργου του να σημειώσουμε καταρχήν τον εύστοχο παραλληλισμό του Konstantin Bazarov, που παρατηρεί πως «όπως o Eric Satie στη μουσική, ο Yves Klein ...
Συνέχεια...
H GazonRouge παρουσιάζει το δίδυμο Δούκα – Βάθης
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα του One Week Project, το τρίτο κατά σειρά είναι το δίδυμοΑντώνης Βάθης και Αναστασίας Δούκα. Η κοινή αυτή ενότητα δουλειάς που παρουσιάζεται -με τα έργα των δύο καλλιτεχνών να έχουν ανοίξει έναν ευθύ διάλογο μεταξύ τους- ονομάζεται Βουνά και Πορτραίτα. Μια εγκατάσταση της Δούκα, που επιλέγει "ευαίσθητα" ...
Συνέχεια...
Μεταλλαγμένη… τέχνη
Στη νέα της ομαδική έκθεση η Κ-art παρουσιάζει την δουλεία δεκατριών καλλιτεχνών κλείνοντας έτσι την «εικαστική» της χρονιά με μια διαφορετική θεματική.Στην έκθεση συμμετέχουν με ζωγραφική οι καλλιτέχνες Θοδωρής Αγγελόπουλος, Γιάννης Βαρελάς, Ηλίας Καφούρος, Μανώλης Μπιτσάκης, Σπυριδούλα Πολίτη, Δημήτρης Τάταρης, Γιώργος Τσεριώνης, με γλυπτική και κατασκευές ¶γγελος Αντωνόπουλος, Ανδρέας Βούσουρας, ...
Συνέχεια...
3η Μπιενάλε της Αθήνας 2011 – Μονόδρομος
Μετά από δυο άκρως επιτυχημένες διοργανώσεις, το 2007 και  κυρίως το 2009, η 3η Μπιενάλε της Αθήνας είναι εδώ και φέτος έτσι όπως μας  έχει συνηθίσει, με εναλλακτικό ανανεωμένο και καινοτόμο χαρακτήρα  αλλά και με υλικό έτοιμο προς κατανάλωση και σκέψη. Βασικό στόχο  αποτελούσε πάντοτε η δημιουργία μιας πλατφόρμας ανάδειξης της,  ...
Συνέχεια...
Design Walk 08
Πολλές φορές το Design είναι πολύ πιο «τέχνη» και από την ίδια την «τέχνη».Πέρσι έγινε κάτι με αναπάντεχα μεγάλη επιτυχία. Το DesignWalk. Το οποίο με μεγάλη χαρά ανακαλύπτουμε ότι γίνεται θεσμός ετήσιος!Με κάποιες αλλαγές στη σύνθεση της διαδρομής, από την Παρασκευή και για όλο το Σαββατοκύριακο, 14 σχεδιαστικά γραφεία ανοίγουν ...
Συνέχεια...
Εκθεση Φωτογραφίας 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου
Οι καλύτερες στιγμές του σημαντικότερου κινηματογραφικού θεσμού της Αθήνας εκτίθενται σε μια μοναδική φωτογραφική έκθεση στο TOY Café που θα διαρκέσει από τις 12 έως και τις 19 Οκτωβρίου. Η έκθεση περιλαμβάνει επιλογή από τις καλύτερες φωτογραφίες του Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x και αποτελεί τη φωτογραφική αποτύπωσή του από την ...
Συνέχεια...
Αλέξανδρος Ψυχούλης στην Αντωνοπούλου Art
Μια συμμετοχή στην Μπιενάλε της Βενετίας, και ένα βραβείο, εκπροσωπώντας την χώρα μας, είναι κάτι που για έναν καλλιτέχνη σίγουρα ανεβάζει τον πήχη πρώτα για τους άλλους και μετά για τον ίδιο του τον εαυτό. Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης όμως, μετά το βραβείο στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1997, σίγουρα αυτό ...
Συνέχεια...
Κλειστές οι γκαλερί, αλλά υπάρχουν τα μουσεία… Μουσεία της Αθήνας το Πάσχα
Οι περισσότερες γκαλερί θα παραμείνουν κλειστές από 14 έως και 21 Απριλίου. Τα Μουσεία όμως της πόλης παραμένουν ανοικτά σίγουρα έως και την Πέμπτη, ενώ κάποια μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο. Αντί να ψάχνετε ατελείωτες ώρες λαμπάδες, δώρα κ.α. επισκεφτείτε τα μουσεία της Αθήνας για έμπνευση και ξεκούραση, αλλά και ...
Συνέχεια...
O James Franco συνομιλεί με τους νεκρούς
Και, για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, του ευχόμαστε να τα πάνε πολύ καλά στην κουβέντα τους διότι ο κύριος Franco μας έχει κουράσει κομματάκι. Αφού έπαιξε πέρυσι το ρόλο του μαϊντανού σε κάθε μορφή τέχνης, διανόησης και επιχειρηματικότητας έκανε ένα μικρό break και επανήλθε δριμύτερος με νέα projects μέρα παρά ...
Συνέχεια...
Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής-χαρακτικής της Ευγενίας Αθανασάκου
Ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζει από 9 έως 27 Ιανουαρίου 2008 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» την αναδρομική έκθεση ζωγραφικής-χαρακτικής της Ευγενίας Αθανασάκου (1952-2002).Η ζωγραφική της Ευγενίας Αθανασάκου, της πρόωρα χαμένης ζωγράφου αποτελεί ένα έργο εκτεταμένο και συνεχές, με έντονο ερευνητικό χαρακτήρα και προσωπικό ημερολογιακό τόνο.Η ...
Συνέχεια...
Αντωνόπουλος – Γουλάκος – Μανουσάκης: «Άγιος Σεβαστιανός»
Ένα πρόσωπο, ο Άγιος Σεβαστιανός ο οποίος έζησε και εκτελέστηκε την εποχή του Διοκλητιανού υπερασπίζοντας την πίστη του, αιώνες τώρα δεν έχει πάψει να απασχολεί τόσο κορυφαίους Ευρωπαίους ζωγράφους, μεταξύ των οποίων οι Mantegna, Foppa, Botticelli, Holbein, Durer, Tiziano, El Greco, Caravaggio, van Dyck, Ribera, Zurbaran όσο και σύγχρονους καλλιτέχνες ...
Συνέχεια...
Βρωμάει λεφτά στην «Cheap Art»
Από την Δευτέρα και μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου στην cheap art παρουσιάζεται η εγκατάσταση της Μαρίας Αντωνάτου με τίτλο «Βρωμάει λεφτά». Πραγματεύεται τη σχέση μας με το χρήμα και άξονές της είναι γοητεία που αυτό μπορεί να ασκήσει, το θέμα του «βρώμικου χρήματος» και γενικότερα η ένταση της σχέσης αυτής ...
Συνέχεια...
Αντίο, Lucian Freud…
Ο Lucian Freud, εγγονός του θεμελιωτή της ψυχαναλυτικής σχολής Sigmund Freud,  και ένας από τους πιο διακεκριμένους ζωγράφους της γενιάς του άφησε την τελευταία του πνοή την Τετάρτη 20 Ιουλίου στο κρεβάτι του σπιτιού του, στο Λονδίνο, αφήνοντας πίσω του μια πλούσια κληρονομιά και μια προσωπικότητα σφυρηλατημένη στις μνήμες όσων ...
Συνέχεια...
Greece is for Lovers
Η ταυτότητα των Greece is for Lovers είναι συνυφασμένη με την ανάγνωση νέων χρήσεων σε ήδη υπάρχοντα αντικείμενα αλλά και σχήματα-συμβολισμούς της ελληνικότητας. Τρεις νέοι designers που δουλεύουν μαζί εδώ και αρκετά χρόνια, γνωρίστηκαν στο Λονδίνο ως φοιτητές, προσγειώθηκαν στην ελληνική αγορά design και έχουν από νωρίς αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές.Από ...
Συνέχεια...
Yves Oppenheim – Rhona Bitner
Συναντήσαμε τους καλλιτέχνες λίγο πριν τα εγκαίνια των εκθέσεών τους στην Xippas Gallery και μας μίλησε ο καθένας για το έργο του. O ζωγράφος Yves Oppenheim παίζει με τις φόρμες και τα χρώματα, στα μεγάλων διαστάσεων έργα του και κινείται σε πειραματικούς δρόμους με την αυστηρά αφηρημένη γλώσσα του. Ταυτόχρονα, ...
Συνέχεια...
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Είναι περισσότερο γνωστός για τα ανθρωπάκια του, αλλά ο Γαίτης είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Η γκαλερί Kalfayan εγκαινίασε πριν μια εβδομάδα την ατομική του έκθεση με δείγματα από διαφορετικές περιόδους του έργου του, παρουσιάζοντας πολλές πτυχές των εικαστικων εκφράσεων ενός εξαιρετικά ευρηματικού καλλιτέχνη. Μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη στη Σχολή Καλών ...
Συνέχεια...
Η Αrt Athina έχει μια αγάπη στη Ρωσία!!
Πέρσι στην Art Athina τιμώμενη χώρα ήταν η Ρωσία. Φέτος, εγκαινιάζονται οι εκδηλώσεις της διοργάνωσης με έκθεση για την Ρώσικη Πρωτοπορία. Χρησιμοποιώντας την συλλογή Κωστάκη, που απέκτησε πριν κάποια χρόνια το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης, η νέα έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, που άνοιξε εχθές είναι πολύ δελεαστική και ...
Συνέχεια...
Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου, ένα Loop μπροστά ή ένας άλλος μύθος για τον Ηρακλή
Πρώτη ατομική για την καλλιτέχνιδα Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου, με τίτλο Loop ahead και παρουσιάζει εγκαταστάσεις και σχέδια.Στην έκθεση Loop ahead η Λυκιαρδοπούλου αναφέρεται κυρίως στον αθλητισμό, έναν χώρο κατεξοχήν ανταγωνιστικό. Θέματα όπως η κανονικότητα, η δύναμη της επιβολής και η ιεραρχία σχολιάζονται με καυστικό χιούμορ και συχνά ανατρέπονται απροσδόκητα. Θέματα που ...
Συνέχεια...
Future Tech από τον Βασίλη Καρούκ στην γκαλερί
Ο Κώστας Τσώλης στη γκαλερί Batagianni
ΜΑΛΑΟΥΙ – Η ζεστή καρδιά της Αφρικής
Στράτος Καλαφάτης @ Kalfayan Galleries
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
‘Here, Now’ της Μαρίας Ζερβού στο Κέντρο Σύγχρονης
UNDER THE BRIDGE στο Athens Photo Festival 2010
To ΕΜΣΤ είναι ΕΝΤΟΣ & ΕΚΤΟΣ
Look good, Feel good design στον Αστρολάβο
Εικαστική Ανασκόπηση 2008
Πέθανε ο καλλιτέχνης Emmett Williams.
Έκθεση ζωγραφικής-φωτογραφίας του Γιώργου Κονταρούδη στο ΧρώμαChroma
Yves Klein (1928-1962)
H GazonRouge παρουσιάζει το δίδυμο Δούκα – Βάθης
Μεταλλαγμένη… τέχνη
3η Μπιενάλε της Αθήνας 2011 – Μονόδρομος
Design Walk 08
Εκθεση Φωτογραφίας 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου
Αλέξανδρος Ψυχούλης στην Αντωνοπούλου Art
Κλειστές οι γκαλερί, αλλά υπάρχουν τα μουσεία… Μουσεία
O James Franco συνομιλεί με τους νεκρούς
Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής-χαρακτικής της Ευγενίας Αθανασάκου
Αντωνόπουλος – Γουλάκος – Μανουσάκης: «Άγιος Σεβαστιανός»
Βρωμάει λεφτά στην «Cheap Art»
Αντίο, Lucian Freud…
Greece is for Lovers
Yves Oppenheim – Rhona Bitner
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Η Αrt Athina έχει μια αγάπη στη Ρωσία!!
Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου, ένα Loop μπροστά ή ένας άλλος