Καμιά φορά τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένει κανείς ή όπως τα έχει προγραμματίσει. Στην περίπτωση του H.O.P.E. αυτό συνέβη με πολύ ευχάριστη κατάληξη. Και για τον ίδιο, που έχει βρει έναν όμορφο τρόπο για να εκφράζεται αλλά και για εμάς ως θεατές / μάρτυρες της αντάρτικης τέχνης που "εξαπολύει" στο κέντρο της Αθήνας.

 

1. Τελικά υπάρχει ελπίδα; Αν ναι, πως βοηθάει η τέχνη σε αυτό, η δική σου, ας πούμε;

Χαίρομαι που μου κάνεις αυτή την ερώτηση, γιατί μερικός σκοπός των εικόνων μου είναι ο προβληματισμός σε σχέση με την ύπαρξή της ελπίδας ή όχι.

Το ότι μου κάνεις αυτή την ερώτηση, σημαίνει ότι σε προβλημάτισα κάπως.

Η όλη φιλοσοφία, λοιπόν, πίσω από τα μηνύματα που συνοδεύουν τις εικόνες που βγάζω στο δρόμο και κυρίως πίσω από αυτές που γράφουν ΗΟΡΕ , όσο αντιφατικές και αν είναι, όσο θλιμμένα κι αν είναι τα πρόσωπα που παρουσιάζονται, συνοψίζεται στο να προβληματιστεί αρχικά αυτός που τις παρατηρεί, και μετέπειτα να προκαλέσει την αντίδρασή του, σε σχέση με όλα αυτά τα στοιχεία της ζωής που μας πάνε πίσω.

Μπορεί όλο αυτό να ακούγεται σαν μια γενικότητα. Πρακτικά όμως ζούμε σε πόλεις στις οποίες όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας αντικρίζουμε γιγαντοαφίσες και διαφημίσεις, χωρίς ποτέ κανείς να μας ρωτήσει αν μας αρέσει να διαμένουμε σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Βάζω, λοιπόν, κρυφά τα δικά μου μηνύματα δίπλα στις διαφημίσεις ή κοντά σε αυτές, για να δηλώσω την αντίδρασή μου απέναντι σε αυτή την τακτική, αλλά και να υπενθυμίσω στον κόσμο ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα. Η ελπίδα έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει μια μικρή ομάδα ανθρώπων που αντιδρά. Και όσο υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν, μόνο κάτι καλό μπορεί να γεννηθεί.

Σαφώς, δεν θα ασχολιόμουν ακόμα με αυτό που κάνω αν πίστευα ότι η ελπίδα έχει χαθεί για πάντα.

h.op.e.

2. Όπως και άλλα παιδιά έτσι και εσύ, δημιουργείς έναν δικό σου κόσμο που υπάρχει παράλληλα με τον συνηθισμένο. Είναι κάτι που δεν σου αρέσει σε αυτόν που υπάρχει ήδη και πιστεύεις ότι με τη βοήθειά σου θα αλλάξει;

Προσπαθώ να το πω, χωρίς να παρεξηγηθώ.

Μου αρέσει ο όρος ΠΟΠ τρομοκρατία. Το να ζωγραφίσεις π.χ. ένα τεράστιο ροζ ρομπότ που να λέει : "Είστε όλοι σκλάβοι". Σκλάβοι της τεχνολογίας. Να τρομάξεις δηλαδή ελαφρά τον καθησυχασμένο περαστικό και να τον προβληματίσεις.

Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθάω με αυτά που έχω φτιάξει ως τώρα, χαίρομαι όμως όταν ο κόσμος μου λέει ότι τα βρίσκει σαρκαστικά.

Το να φτιάξεις κάτι και να το κολλήσεις κρυφά σε κάποιο μέρος της πόλης είναι ούτως ή άλλως παράνομο. Θεωρώ ,λοιπόν, πως μια και κάνω κάτι που αντίκειται στο νόμο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνω να φαίνεται γλυκούλι. Εντάξει, δεν μπορώ να είμαι δογματικός, κάποια στιγμή κι εγώ φτιάχνω κάτι που αγγίζει τα όρια του συμπαθητικού. Προτιμώ όμως, αυτό που φτιάχνω να έχει μια δόση ειρωνείας και να προβληματίζει κάπως αυτόν που το βλέπει.

Τώρα αν πιστεύω ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο με αυτά που κολλάω στο δρόμο? Δεν ξέρω, τουλάχιστον έχω ΗΟΡΕ.

3. Τα σχέδιά σου είναι μαυρόασπρα, φωτοτυπίες κυρίως. Δανείζονται όμως χρώματα από τον περιβάλλοντα χώρο στα σημεία που τα τοποθετείς. Και δεν χρησιμοποιείς συχνά μαρκαδόρο, πινέλο ή σπρέι όπως πολλοί συνάδελφοί σου. Πως και γιατί κατέληξες σε αυτή την αισθητική;

h.o.p.e.2

Το μαυρόασπρο είναι παρεξηγημένο, ως αισθητική. Είχα περάσει μια περίοδο που πίστευα ότι το να κάνεις μαυρόασπρες εικόνες είναι εύκολο και δεν σου επιτρέπει να πειραματιστείς. Έχω καταλήξει όμως στο συμπέρασμα ότι σημασία έχει ο τρόπος που χρησιμοποιείς το ασπρόμαυρο. Είναι στο χέρι σου να το κάνεις να δείχνει κιτς ή πανκ, εκλεπτυσμένο ή αναρχικό.

Οι φωτοτυπίες και το μαυρόασπρο, ας μην κρυβόμαστε, σου επιτρέπει να τυπώσεις πολλά αντίτυπα και να τα τοποθετήσεις σε διάφορα σημεία και προσωπικά είμαι υπέρ την επανάληψης.
Τις εικόνες μου, τις αντιμετωπίζω ούτως ή άλλως σαν υπαρκτούς χαρακτήρες οι οποίοι ταιριάζουν σε περισσότερες από μια τοποθεσίες. Κολλώντας το ίδιο σχέδιο σε διαφορετικά σημεία νοιώθω σα να «πηγαίνω βόλτα» τους χαρακτήρες αυτούς λόγω της δικής τους αδυναμίας να μετακινηθούν. Στο τέλος, αυτό που παρουσιάζω στο myspace, είναι αναμνηστικές φωτογραφίες από τα διάφορα μέρη που έχουν επισκεφτεί οι χαρακτήρες που μου.

4. Σε ενδιαφέρει να περάσεις κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα; Ρωτάω γιατί οι εικόνες σου αγγίζουν συνήθως δύο αντίθετα. Είναι κωμικές και τραγικές, σοβαρές και αστείες, προκλητικές και ουδέτερες. Δεν κάθονται κάπου ενδιάμεσα. Είναι απλώς η τρέλα σου ή κάτι που έτυχε? Ή αυτό γίνεται με κάποιον απώτερο σκοπό;

h.o.p.e.3Ξέρεις, χαμογελώ τώρα με αυτή την ερώτηση, γιατί όπως είναι φυσικό κάθε δημιουργός βγάζει την ψυχή του σε κάθε του έργο. Και απ’ ότι φαίνεται η δική μου ψυχή πρέπει να είναι λιγάκι διαταραγμένη. Τι να πω? Από τη μια πηγαίνω κάθε πρωί σε μια γραφειοκρατική δουλειά και κάποια βράδια βγαίνω και κολλάω στους τοίχους της Αθήνας αφίσες. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμα τι είναι αυτό που με οδηγεί να κάνω κάτι τέτοιο. Ίσως να με βοηθάει να κρατήσω μια ισορροπία στη ζωή μου. Ίσως απλά κάνοντας κάτι τέτοιο προσπαθώ να χαρτογραφήσω τον εαυτό μου. Ίσως πάλι, μέσα από τις εικόνες μου προσπαθώ να φωνάξω κάτι, που δεν φωνάζετε, γιατί δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψουν. Ίσως νοιώθω παγιδευμένος. Ίσως ελεύθερος. Βγάζεις νόημα;

5. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιείς για τις εικόνες είναι γνωστοί σου; Τον εαυτό σου τον έχεις χρησιμοποιήσει;

Κατά 90% οι εικόνες, τα κολλάζ και τα σχέδιά μου βασίζονται στην μικρή μου αδερφή, η οποία μάλλον δεν είναι και τόσο μικρή πια (18 ετών). Είναι η αφανής αλλά και εμφανής ηρωίδα πίσω από όσα έχω βγάλει στο δρόμο. Η ίδια αδιαφορεί πλήρως για το αν χρησιμοποιώ ή όχι την εικόνα της για τις δουλειές που έχω κάνει στο δρόμο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα είναι αναγνωρίσιμη η όψη της, είτε λόγω επεξεργασίας της εικόνας, είτε διότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τη λήψη της φωτογραφίας.

h.o.p.e.4

Τον εαυτό μου τον έχω χρησιμοποιήσει για ένα κολλάζ που έχω φτιάξει με μια νεκροκεφαλή.
Το πρόσωπο που μοιάζει με τον Χριστό και κρατάει το χαρτόνι που γράφει ΗΟΡΕ, είναι ο Efrim, το βασικό μέλος του συγκροτήματος Godspeed you black emperor. Ήταν μια εποχή που ήμουν πωρωμένος με το εν λόγω συγκρότημα και πριν μια συναυλία τους στο Gagarin 205 είχα πάει να τους βγάλω μερικές φώτο για να τις βλέπω την ώρα που άκουγα τα CD τους. Όταν έφτασα στον Efrim του έδωσα να κρατήσει ένα σχέδιο που είχα φτιάξει στο σπίτι μου, το οποίο έγραφε ΗΟΡΕ. Η μορφή του, μου θύμιζε τη μορφή του Χριστού. Ήμουν έτοιμος να του το πω, αλλά ένα μέλος της μπάντας με σταμάτησε. Μου είπε ότι θα θύμωνε αν το άκουγε. Είναι Εβραίος.

6. Μερικοί από τους "συναδέλφους" σου έχουν βγει από την Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ή από κάποιο αντίστοιχο ίδρυμα. Εσύ από που ξεκίνησες για να γίνεις τώρα καλλιτέχνης του δρόμου;

Από μόνος του ο όρος «καλλιτέχνης του δρόμου» δεν πιστεύω ότι παραπέμπει οπωσδήποτε σε κάποια ακαδημαϊκή μόρφωση σε σχέση με την τέχνη. Θα έλεγα ότι μάλλον σκιαγραφεί ένα άτομο σε μια προ-ακαδημαϊκή και πειραματική ακόμα περίοδο της ζωής του, όπου η ανάγκη του να δημιουργήσει παίρνει τις διαστάσεις της πώρωσης, με αποτέλεσμα να επεμβαίνει στο αστικό περιβάλλον, στο οποίο ζει.

Κάτι τέτοιο θα έλεγα ότι συμβαίνει και με τη δική μου περίπτωση. Οι σπουδές μου δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη γενικότερα, το οποίο είναι κάτι που απλά συνέβη και δεν μπορώ να εξηγήσω λογικά.

Ίσως είναι το ότι πάντα ήθελα να έχω μια ανεξάρτητη σχέση με την τέχνη, κατά τον ίδιο τρόπο που τα μοντέρνα ζευγάρια απλά συζούν και τρέφουν μια σχεδόν κλειστοφοβική αντίληψη για τον γάμο και την ιδέα του να είσαι υποχρεωμένος να έρχεσαι σε καθημερινή επαφή με κάποιον, ακόμα και όταν δεν το νιώθεις.

Πέρα από το γεγονός ότι δεν μου αρέσει η ιδέα του να στραγγίξω τον εαυτό μου από κάθε σταγόνα έμπνευσης προκειμένου να ανταπεξέλθω οικονομικά, πιστεύω ότι για ορισμένα πράγματα δεν χρειάζεσαι σχολείο, ειδάλλως καταντούν χυδαία.

Σε κάτι που άπτεται τόσο πολύ του ενστίκτου σου, όπως η ζωγραφική, το να κάνεις μαθήματα, μοιάζει ανάλογο με το να κάνεις μαθήματα για να γίνεις καλός εραστής.
Καταστρέφεις έτσι την ευκαιρία να κάνεις λάθη, πράγμα που δεν το βρίσκω διόλου γοητευτικό.

7. Εγώ είδα για πρώτη φορά τη δουλειά σου, που αλλού?, στον δρόμο. Την γνώρισα όμως καλύτερα μέσα από το διαδίκτυο και κυρίως το myspace. Δεν είναι λίγο επίφοβο αυτό γενικά για τους καλλιτέχνες, αυτή η κάπως απρόσωπη επαφή? Δεν φοβάσαι μήπως γίνει υποκατάστατο (το διαδίκτυο) ή προς το παρόν έχουμε ακόμη τον έλεγχο και μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όπως θέλουμε;

Φαντάζομαι αυτό που εννοείς, είναι ότι το myspace εξυπηρετεί στο να δει κάποιος τη δουλειά σου στο σύνολό της, σε περίπτωση που βαριέται να κουνηθεί από το σπίτι του.

Έχω την εντύπωση ότι το δίλλημα σου είναι ψευδοδίλλημα ,από την άποψη ότι αν ζει κάποιος στην ίδια πόλη με εσένα, όσο και να βαριέται να ψάξει εκεί γύρω, είναι αναπόφευκτο κάποια στιγμή να "συγκρουστεί" στο δρόμο με τη δουλειά σου.

Αντιθέτως, το myspace και γενικότερα το διαδίκτυο λειτουργεί ευεργετικά σε περίπτωση που κάποιος που είχε την τύχη να δει 1-2 έργα σου και απλά θέλει να μάθει περισσότερα σε σχέση με αυτό που κάνεις.

Βέβαια, δεν είμαι της πρακτικής του να «ανεβάζεις» την επόμενη μέρα στο διαδίκτυο κάθε νέα δουλειά που κάνεις. Το βρίσκω προτιμότερο να γίνει αυτό μετά από κάποια χρονική περίοδο. Προσωπικά, βιώνω μεγαλύτερη χαρά όταν κάποιος μου στείλει κάποια φωτογραφία που τράβηξε ή όταν απλά βλέπω να υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου σε σχέση με την ταυτότητα του δημιουργού, όταν το έργο μου δεν παραπέμπει σε κάποιο αναγνωρίσιμο στοιχείο της τεχνοτροπίας που χρησιμοποιώ.

8. Εξήγησέ μας, αν θέλεις, τα αρχικά H.O.P.E. που υπάρχουν σε κάποια έργα σου και τη φράση: Keep the home fires burning, που είναι και ο τίτλος της σελίδας σου στο myspace.

H.O.P.E.= HOLD ON PROTEST for EVERMORE

Όσο για τη φράση: Keep the home fires burning, αναφέρεται στις φωτιές που καίνε τις ψυχές των ανθρώπων. Όλων εκείνων των ανθρώπων που είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους και δημιουργούν κρυφά από τα μάτια του κόσμου, με τρόπο πεισματικό. Μου είναι αδιάφορο τι φτιάχνουν. Μου αρκεί ότι φτιάχνουν κάτι. Από μια ζωγραφιά ως ένα τανκ.

 


Μίνι βιογραφικό:
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (1997-2001).

Ομαδικές εκθέσεις:
Vavel, bazaar 2006
Gazi, 7 ply project 2007

Link:

www.myspace.com/keepthehomefiresburning

 

Διάβασε επίσης...
Το Lightroom Projects παρουσιάζει την έκθεση ‘Nocturno’ του Σπύρου Στάβερη στη Θεσσαλονίκη
Tο LIGHTROOM, σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Πινακοθήκη, στο πλαίσιο της Photobiennale / 21ης Διεθνής Φωτoγραφικής Συνάντησης, παρουσιάζει την έκθεση του φωτογράφου Σπύρου Στάβερη με τίτλο «Nocturno» στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης (Γρ. Λαμπράκη & Κλεάνθους) ...
Συνέχεια...
‘Newslater’ στην γκαλερί α.αντωνοπούλου
Μετά την τελευταία περφόρμανς με την συνεργάτη και κόρη της πριν δύο χρόνια στο προτζεκτ space D624 η ζωγράφος-περφόρμερ και γενικώς πολυτάλαντη Ελένη Θεοφυλάκτου παρουσιάζει απόψε την δουλειά της στην γκαλερί α.αντωνοπούλου.Εκεί θα διαπραγματευτεί την έννοια της μοναξιάς ως κατάσταση επικοινωνίας με το περιβάλλον μας προσπαθώντας έτσι να «διαμαρτυρηθεί» ...
Συνέχεια...
Μήνας ULAY στο Booze Cooperativa
Tο booze cooperativa σε συνεργασία με το Goethe Institut Athen, παρουσιάζουν έναν από τους σημαντικότερους εν ζωή καλλιτέχνες, τον Uwe Laysiepen -aka ULAY- σε μία αναδρομική έκθεση με το έργο του από το 1970 μέχρι το 2006.Ο ULAY μια πολύ σημαντική προσωπικότητα στο κεφάλαιο performance, είχε συνδεθεί για πολλά χρόνια ...
Συνέχεια...
Do it yourself… Το σπίτι του Γιάννη Τσαρούχη
Ο μεγάλος Γιάννης Τσαρούχης μεταξύ ζωγραφικής και σχεδιασμού κουστουμιών για δεκάδες παραστάσεις, είχε την πρόνοια να μετατρέψει το πατρικό των παιδικών του χρόνων σε μουσείο και ίδρυμα που προωθεί τα εικαστικά, πριν τον θάνατο του. Δεν βασίστηκε στην πολιτεία, και εδώ και αρκετό καιρό το ίδρυμα ζει και βασιλεύει. Όλα ...
Συνέχεια...
Thessaloniki Biennale
Σύμφωνα με το γραφείο τύπου του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης έχουν ήδη επισκεφτεί τη Biennale περίπου 20.000 επισκέπτες. Να σημειώσουμε ότι έχετε χρόνο ακόμη μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου για μια επίσκεψη στις «Ετεροτοπίες» (όρος δανεισμένος από τον Michel Foucault), που απλώνονται σε πολλούς χώρους της συμπρωτεύουσας και στοχεύουν στην παρουσίαση ...
Συνέχεια...
λάθως εποχή
Τον τελευταίο χρόνο όλο και κάπου θα έχει παρει το μάτι σου κάποιο «λάθως» να στολίζει έναν αθηναικό τοίχο, κάπου αναμεσα στις ρεκλάμες πολιτικού περιεχομένου και μη. Πότε μόνο του, πότε συνοδευόμενο από κάποιο street art έργο,  το «λάθως» ακολουθεί την περπατημένη του «βασανίζομαι» και επιδρά στο μάτι και στο ...
Συνέχεια...
Σχεδίασε το εξώφυλλο του προγράμματος του Θεάτρου Παλλάς
Στη φωτογραφία δίπλα βλέπετε το λιτό και κομψό εξώφυλλο του περσινού οδηγού του Θεάτρου Παλλάς, τον οποίο σχεδίασε το Antidot Design  Studio. Φέτος , η Ελληνική Θεαμάτων κάνει ανοιχτή πρόσκληση σε νέους δημιουργούς που θα ήθελαν να φιλοτεχνήσουν το εξώφυλλο του ετήσιου οδηγού του Παλλάς, για την περίοδο 2011-12, που θα κυκλοφορήσει στα ...
Συνέχεια...
Louise Bourgeois R.I.P. (1911 – 2010)
H πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση Personages που διοργανώνεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου συνέπεσε με το θάνατο της Γαλλίδας γλύπτριας.Η σπουδαία, από κάθε άποψη, καλλιτέχνις είχε γεννηθεί στο Παρίσι το 1911 και έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 99 ετών, στη Νέα Υόρκη -όπου ζούσε ...
Συνέχεια...
Where is the art?
Τα φιλοσοφικά ερωτήματα με τα οποία μας βομβαρδίζουν οι εικαστικοί κύκλοι τις τελευταίες μέρες δεν έχουν τελειωμό. Σειρά παίρνει η έκθεση "where is the art?" η οποία αναλαμβάνει το βαρυσήμαντο έργο της αποσαφήνισης του ρόλου του καλλιτέχνη, του έργου του και του τρόπου προσέγγισης του κοινού.Μήπως ο θεατής αισθάνεται αποξενωμένος ...
Συνέχεια...
Η Art Athina αλλάζει ξανά…
Με νέο σχήμα πλέον και με την D-Art για τα επόμενα τρία χρόνια πίσω από την διοργάνωση της, η Art Athina ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό στις 21 Μαϊου σε νέο χώρο. Μέχρι τώρα η φουάρ λάμβανε χώρα στον εκθεσιακό χώρο της Helexpo στην οδό Κηφησίας αλλά από φέτος ...
Συνέχεια...
Οι Διασταυρώσεις των Δημήτρη Μεραντζά και İrfan Őnűrmen
Δύο καλλιτέχνες από γειτονικές χώρες παρουσιάζουν τα έργα τους από κοινού. Με τον τίτλο Διασταυρώσεις το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης εγκαινίασε την έκθεση του Δημήτρη Μεράντζα και του Ιρφαν Ονουρμέν. Η θεματική έχει να κάνει με μια πολύ γνώριμη στους Έλληνες εικόνα. Η μεταποιημένη βία και το ανακυκλωμένο μίσος ...
Συνέχεια...
Αστικοί Διάλογοι  στην ART 10 GALLERY
Αν σας απασχολεί η πόλη που ζείτε, αν το αστικό τοπίο σας προκαλεί δράσεις και αντιδράσεις, τότε μη χάσετε τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του Αριστομένη Κατσούλα με τίτλο Αστικοί Διάλογοι στην ART 10 GALLERY την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου στις 20:30.«Φιγούρες με στόματα διάπλατα ανοιχτά, κραυγάζουν, χειρονομούν λικνίζοντας στους ...
Συνέχεια...
Banksy: The Bristol Legacy
O ακούραστος, ακόρεστος και πλέον δημοφιλής Banksy αφήνει για λίγο στην άκρη την "διακόσμηση" του αστικού τοπίου και επιστρέφει με νέο βιβλίο δια χειρός Paul Gough. Το εγχείρημα βέβαια αυτή την φορα διαφέρει από τις προηγούμενες εκδόσεις και την κεντρική ιδέα που τις περιέβαλε ως προς την δομή και το ...
Συνέχεια...
Giving Head @ The Breeder
Ομαδική στην The Breeder με τέσσερις πολύ δυναμικούς καλλιτέχνες τους Uwe Henneken, Διονύση Καβαλλιεράτο, Παναγιώτη Λουκά και Mindy Shapero.Ο Καβαλλιεράτος καλλιτέχνης με έναν πολυμορφικό τρόπο παρουσίασης της δουλειάς του, δείνχει τα αναρχο-ποπ επιθετικά γλυπτά με φλουό χρώματα, τις «γκόθ» εγκαταστάσεις του (που είδαμε και στην έκθεση «Σε Ενεστώτα Χρόνο» στο ...
Συνέχεια...
Αστικά Τοπία Φωτός στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Καθώς περπατάς στο μικρό πεζόδρομο της οδού Πιττάκη που βρίσκεται πλησίον του σταθμού Μοναστηράκι, βλέπεις να εκτυλίσσεται  ένα είδος «αστικής αναγέννησης» εδώ και καιρό, αποτέλεσμα του εικαστικού φωτισμού της δημιουργικής ομάδας  Beforelight. Αυτή τη φορά η ομολογουμένως δραστήρια ομάδα η οποία έχει καταφέρει να κάνει γενικά αισθητή την παρουσία της σε ...
Συνέχεια...
Το μεγάλο και το μικρό στην γκαλερί Α.Δ.
Ξεκινώντας να γράφω για αυτήν την έκθεση, έγραψα το «παλιό και το νέο» αλλά σκέφτηκα πως αυτό δεν ισχύει για τα έργα των μεγαλύτερων σε ηλικία καλλιτεχνών που παρουσιάζονται σε αυτήν την ομαδική. Δεν αισθάνεσαι ότι είναι «παλιά». Μιλάμε για την έκθεση «Τι είναι νέο και ενδιαφέρον;» που ξεκίνησε στην ...
Συνέχεια...
Θοδωρής Μάρκου – ‘Demoiselles’ στο asproart
Πορτραίτα γένους θηλυκού. Κάθε εικόνα και μία στιγμή. Κάθε στιγμή, ένα συναίσθημα.Νεαρές δεσποινίδες ποζάρουν, στη πρώτη προσωπική έκθεση του Θοδωρή Μάρκου, με τοόνομα "Demoiselles".Ο Θοδωρής Μάρκου ασχολείται με τη φωτογραφία από το 2005. Κατά κύριο λόγο κάνειφωτογραφία συναυλίας, προσπαθώντας να αιχμαλωτίσει τα συναισθήματα και την έντασητων μουσικών σε ένα καρέ. ...
Συνέχεια...
Paper dress
Τι κοινό μπορεί να έχουν η NASA, η δούκισσα του Windsor και πολλές extreme καλοντυμένες υπάρξεις των μέσων του προηγούμενου αιώνα? Ένα ανήκε στην Δούκισσα του Windsor κι ένα άλλο στην Lee Radziwill, (αδερφή της Jackie O') σε χρώμα χρυσό, για να ταιριάζει με την απαστράπτουσα κόμη της. Δεν μιλάμε ...
Συνέχεια...
The Breeder auction for Athens Gay Pride
Μετά από την πρώτη επιτυχημένη απόπειρα η γκαλερί The Breeder συνεχίζει για 2η χρονιά με την φιλανθρωπική της έκθεση στον χωρο Playroom της γκαλερί "Artists for Athens Pride II". Η έκθεση των έργων που θα δημοπρατηθούν ξεκινάει σήμερα και θα τελειώσει με την δημοπρασία το Σάββατο 6 Φλεβάρη.Για αυτoύς που ...
Συνέχεια...
Ο Βασίλης Βασιλακάκης στην Gallery Batagianni
Συνεχίζεται μέχρι τις 3 Μαρτίου η έκθεση του Βασίλη Βασιλακάκη στην gallery Batagianni, αποτελούμενη από ζωγραφικά έργα μεγάλων διαστάσεων (200 x 200cm) με νυχτερινά τοπία, που είναι η δεύτερη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην γκαλερί. Ο Βασιλακάκης ακολουθεί μια προσέγγιση που φαινομενικά οδηγεί στη φωτογραφική απόδοση, πλην όμως παραλλάσει επιμέρους ...
Συνέχεια...
Em Kei: ‘Με την τέχνη εξαρτάται τι «τρώς»…’
Η Em Kei είναι γρήγορη. Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς είναι η ταχύτητα της. Ταχύτητα στο να καταχωρεί πληροφορίες, να τις επεξεργάζεται και να βγάζει συμπεράσματα που είναι αναπάντεχα εύστοχα.Με σπουδές στο graphic/spatial design και φωτογραφία/video και μεταπτυχιακό Καλών Τεχνών στο Chelsea College of Art & Design στο Λονδίνο ...
Συνέχεια...
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Όταν στον πραγματικό κόσμο εισβάλλει ο ψηφιακός τα όρια χάνονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον όπου η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίσει κάθε πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξή της όπως μια καταστρεπτική ενεργειακή κρίση η οποία οδηγεί μεταξύ άλλων στον πόλεμο και τη ...
Συνέχεια...
Έκθεση του Νίκου Τρανού στην ΑΔ gallery
Συνεχίζεται μέχρι τις 24/2 στην gallery A.Δ. (Παλλάδος 13, Ψυρρή) η έκθεση του Νίκου Τρανού «Crimen Majestatis» (=ένας μικρός βασιλοκτόνος). Μέσα από εικόνες-πορτρέτα, εγκαταστάσεις και video πραγματεύεται το ζήτημα του εγκλεισμού, καθώς και της σχετικότητας του χρόνου στη φυλακή με αναφορές και στο κλασικό έργο του Michel Foucault «Επιτήρηση και ...
Συνέχεια...
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Είναι περισσότερο γνωστός για τα ανθρωπάκια του, αλλά ο Γαίτης είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Η γκαλερί Kalfayan εγκαινίασε πριν μια εβδομάδα την ατομική του έκθεση με δείγματα από διαφορετικές περιόδους του έργου του, παρουσιάζοντας πολλές πτυχές των εικαστικων εκφράσεων ενός εξαιρετικά ευρηματικού καλλιτέχνη. Μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη στη Σχολή Καλών ...
Συνέχεια...
WE COULD BE LOOKING FOR THE SAME THING…Couldn’t we???
H γκαλερί Gazon Rouge παρουσιάζει την Παρασκευή 6 Μαρτίου, για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Ολλανδό καλλιτέχνη Μαρν Βαν Κρετζ. Μια μεγάλη εγκατάσταση θα δημιουργηθεί στην γκαλερί η οποία θα περιγράφει αναλυτικά το φάσμα της δουλειάς του, η οποία ασχολείται με την γλώσσα και πως μπορούμε να την εξερευνήσουμε μέσω ...
Συνέχεια...
Έφυγε ένα από τα τελευταία ιερά τέρατα της φωτογραφίας
O Irving Penn ίσως να μην είναι τόσο γνωστός όσο ο Helmut Newton ή ο παππούς της φωτογραφίας Henri Cartier Bresson, αλλά ήταν ένας γίγαντας της φωτογραφίας. Έφυγε πριν λίγες μέρες, σε ηλικία 92 ετών, έχοντας ζήσει μια γεμάτη ζωή και έχοντας αφήσει ένα τεράστιο αρχείο από φωτογραφίες για πηγή ...
Συνέχεια...
Εγκαίνια σήμερα για την Art Athina 09
Σε προηγούμενο post έχουμε πει λίγα πράγματα για την Art Athina και ήρθε και η ώρα να σας πούμε και άλλα πολλά περισσότερα μιας και σήμερα Πέμπτη είναι τα εγκαίνια. Εκτός από τις 27 ελληνικές γκαλερί που συμμετέχουν, με νέα entries για πρώτη φορά φέτος στον θεσμό, οι οποίες είναι ...
Συνέχεια...
Vodafone CU 7 PLY PROJECT το σαβ/κο στη Τεχνόπολη
Τις τελευταίες μέρες, στις στάσεις των λεωφορείων βλέπουμε συνέχεια αφίσες για το 7ply. Η ομάδα της Propaganda Rollin co, σε συνεργασία με την Vodafone παρουσιάζουν για τρίτη χρονιά αυτό το φεστιβάλ στην Αθήνα με σκοπό να μας δείξουν όλα αυτά που περιβάλλουν την κουλτούρα και το lifestyle του skateboarding. Το ...
Συνέχεια...
Νέοι Καλλιτέχνες στην Αίθουσα Τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
Σε μιά Αθήνα που μαθαίνει να ζεί μέσα την αμφιβολία και όπου ο όρος αγανάκτηση έγινε το moto των ημερών, το ελάχιστο που θα μπορούσε αυτή η πόλη να κάνει ως παράλληλο μέσο αντίδρασης είναι να προσπαθήσει να «μπολιαστεί» με λίγη καλλιτεχνική πνοή. Μια τέτοια προσπάθεια έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ...
Συνέχεια...
Plaka ‘turistik’!!! Art not at all turistik!!!
Έχω πάρα πολύ καιρό να ενθουσιαστώ με μια έκθεση... αλλά σήμερα μου συνέβη.Μόλις γύρισα από την οδό Κόδρου στην Πλάκα, όπου ετοιμάζεται μια "guerilla" -ελλείψει καλύτερου όρου- έκθεση με 18 καλλιτέχνες. Auxlang... από το auxiliary language. Δηλαδή μια δευτερεύουσα γλώσσα, μια κατασκευασμένη γλώσσα όπως αυτή των Esperanto. Αυτή ήταν η ...
Συνέχεια...
Το Lightroom Projects παρουσιάζει την έκθεση ‘Nocturno’ του
‘Newslater’ στην γκαλερί α.αντωνοπούλου
Μήνας ULAY στο Booze Cooperativa
Do it yourself… Το σπίτι του Γιάννη Τσαρούχη
Thessaloniki Biennale
λάθως εποχή
Σχεδίασε το εξώφυλλο του προγράμματος του Θεάτρου Παλλάς
Louise Bourgeois R.I.P. (1911 – 2010)
Where is the art?
Η Art Athina αλλάζει ξανά…
Οι Διασταυρώσεις των Δημήτρη Μεραντζά και İrfan Őnűrmen
Αστικοί Διάλογοι στην ART 10 GALLERY
Banksy: The Bristol Legacy
Giving Head @ The Breeder
Αστικά Τοπία Φωτός στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Το μεγάλο και το μικρό στην γκαλερί Α.Δ.
Θοδωρής Μάρκου – ‘Demoiselles’ στο asproart
Paper dress
The Breeder auction for Athens Gay Pride
Ο Βασίλης Βασιλακάκης στην Gallery Batagianni
Em Kei: ‘Με την τέχνη εξαρτάται τι «τρώς»…’
AIDS-3D: Digital Awakening στο Κ44
Έκθεση του Νίκου Τρανού στην ΑΔ gallery
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
WE COULD BE LOOKING FOR THE SAME THING…Couldn’t
Έφυγε ένα από τα τελευταία ιερά τέρατα της
Εγκαίνια σήμερα για την Art Athina 09
Vodafone CU 7 PLY PROJECT το σαβ/κο στη
Νέοι Καλλιτέχνες στην Αίθουσα Τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
Plaka ‘turistik’!!! Art not at all turistik!!!