Καμιά φορά τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένει κανείς ή όπως τα έχει προγραμματίσει. Στην περίπτωση του H.O.P.E. αυτό συνέβη με πολύ ευχάριστη κατάληξη. Και για τον ίδιο, που έχει βρει έναν όμορφο τρόπο για να εκφράζεται αλλά και για εμάς ως θεατές / μάρτυρες της αντάρτικης τέχνης που "εξαπολύει" στο κέντρο της Αθήνας.

 

1. Τελικά υπάρχει ελπίδα; Αν ναι, πως βοηθάει η τέχνη σε αυτό, η δική σου, ας πούμε;

Χαίρομαι που μου κάνεις αυτή την ερώτηση, γιατί μερικός σκοπός των εικόνων μου είναι ο προβληματισμός σε σχέση με την ύπαρξή της ελπίδας ή όχι.

Το ότι μου κάνεις αυτή την ερώτηση, σημαίνει ότι σε προβλημάτισα κάπως.

Η όλη φιλοσοφία, λοιπόν, πίσω από τα μηνύματα που συνοδεύουν τις εικόνες που βγάζω στο δρόμο και κυρίως πίσω από αυτές που γράφουν ΗΟΡΕ , όσο αντιφατικές και αν είναι, όσο θλιμμένα κι αν είναι τα πρόσωπα που παρουσιάζονται, συνοψίζεται στο να προβληματιστεί αρχικά αυτός που τις παρατηρεί, και μετέπειτα να προκαλέσει την αντίδρασή του, σε σχέση με όλα αυτά τα στοιχεία της ζωής που μας πάνε πίσω.

Μπορεί όλο αυτό να ακούγεται σαν μια γενικότητα. Πρακτικά όμως ζούμε σε πόλεις στις οποίες όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας αντικρίζουμε γιγαντοαφίσες και διαφημίσεις, χωρίς ποτέ κανείς να μας ρωτήσει αν μας αρέσει να διαμένουμε σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Βάζω, λοιπόν, κρυφά τα δικά μου μηνύματα δίπλα στις διαφημίσεις ή κοντά σε αυτές, για να δηλώσω την αντίδρασή μου απέναντι σε αυτή την τακτική, αλλά και να υπενθυμίσω στον κόσμο ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα. Η ελπίδα έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει μια μικρή ομάδα ανθρώπων που αντιδρά. Και όσο υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν, μόνο κάτι καλό μπορεί να γεννηθεί.

Σαφώς, δεν θα ασχολιόμουν ακόμα με αυτό που κάνω αν πίστευα ότι η ελπίδα έχει χαθεί για πάντα.

h.op.e.

2. Όπως και άλλα παιδιά έτσι και εσύ, δημιουργείς έναν δικό σου κόσμο που υπάρχει παράλληλα με τον συνηθισμένο. Είναι κάτι που δεν σου αρέσει σε αυτόν που υπάρχει ήδη και πιστεύεις ότι με τη βοήθειά σου θα αλλάξει;

Προσπαθώ να το πω, χωρίς να παρεξηγηθώ.

Μου αρέσει ο όρος ΠΟΠ τρομοκρατία. Το να ζωγραφίσεις π.χ. ένα τεράστιο ροζ ρομπότ που να λέει : "Είστε όλοι σκλάβοι". Σκλάβοι της τεχνολογίας. Να τρομάξεις δηλαδή ελαφρά τον καθησυχασμένο περαστικό και να τον προβληματίσεις.

Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθάω με αυτά που έχω φτιάξει ως τώρα, χαίρομαι όμως όταν ο κόσμος μου λέει ότι τα βρίσκει σαρκαστικά.

Το να φτιάξεις κάτι και να το κολλήσεις κρυφά σε κάποιο μέρος της πόλης είναι ούτως ή άλλως παράνομο. Θεωρώ ,λοιπόν, πως μια και κάνω κάτι που αντίκειται στο νόμο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνω να φαίνεται γλυκούλι. Εντάξει, δεν μπορώ να είμαι δογματικός, κάποια στιγμή κι εγώ φτιάχνω κάτι που αγγίζει τα όρια του συμπαθητικού. Προτιμώ όμως, αυτό που φτιάχνω να έχει μια δόση ειρωνείας και να προβληματίζει κάπως αυτόν που το βλέπει.

Τώρα αν πιστεύω ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο με αυτά που κολλάω στο δρόμο? Δεν ξέρω, τουλάχιστον έχω ΗΟΡΕ.

3. Τα σχέδιά σου είναι μαυρόασπρα, φωτοτυπίες κυρίως. Δανείζονται όμως χρώματα από τον περιβάλλοντα χώρο στα σημεία που τα τοποθετείς. Και δεν χρησιμοποιείς συχνά μαρκαδόρο, πινέλο ή σπρέι όπως πολλοί συνάδελφοί σου. Πως και γιατί κατέληξες σε αυτή την αισθητική;

h.o.p.e.2

Το μαυρόασπρο είναι παρεξηγημένο, ως αισθητική. Είχα περάσει μια περίοδο που πίστευα ότι το να κάνεις μαυρόασπρες εικόνες είναι εύκολο και δεν σου επιτρέπει να πειραματιστείς. Έχω καταλήξει όμως στο συμπέρασμα ότι σημασία έχει ο τρόπος που χρησιμοποιείς το ασπρόμαυρο. Είναι στο χέρι σου να το κάνεις να δείχνει κιτς ή πανκ, εκλεπτυσμένο ή αναρχικό.

Οι φωτοτυπίες και το μαυρόασπρο, ας μην κρυβόμαστε, σου επιτρέπει να τυπώσεις πολλά αντίτυπα και να τα τοποθετήσεις σε διάφορα σημεία και προσωπικά είμαι υπέρ την επανάληψης.
Τις εικόνες μου, τις αντιμετωπίζω ούτως ή άλλως σαν υπαρκτούς χαρακτήρες οι οποίοι ταιριάζουν σε περισσότερες από μια τοποθεσίες. Κολλώντας το ίδιο σχέδιο σε διαφορετικά σημεία νοιώθω σα να «πηγαίνω βόλτα» τους χαρακτήρες αυτούς λόγω της δικής τους αδυναμίας να μετακινηθούν. Στο τέλος, αυτό που παρουσιάζω στο myspace, είναι αναμνηστικές φωτογραφίες από τα διάφορα μέρη που έχουν επισκεφτεί οι χαρακτήρες που μου.

4. Σε ενδιαφέρει να περάσεις κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα; Ρωτάω γιατί οι εικόνες σου αγγίζουν συνήθως δύο αντίθετα. Είναι κωμικές και τραγικές, σοβαρές και αστείες, προκλητικές και ουδέτερες. Δεν κάθονται κάπου ενδιάμεσα. Είναι απλώς η τρέλα σου ή κάτι που έτυχε? Ή αυτό γίνεται με κάποιον απώτερο σκοπό;

h.o.p.e.3Ξέρεις, χαμογελώ τώρα με αυτή την ερώτηση, γιατί όπως είναι φυσικό κάθε δημιουργός βγάζει την ψυχή του σε κάθε του έργο. Και απ’ ότι φαίνεται η δική μου ψυχή πρέπει να είναι λιγάκι διαταραγμένη. Τι να πω? Από τη μια πηγαίνω κάθε πρωί σε μια γραφειοκρατική δουλειά και κάποια βράδια βγαίνω και κολλάω στους τοίχους της Αθήνας αφίσες. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμα τι είναι αυτό που με οδηγεί να κάνω κάτι τέτοιο. Ίσως να με βοηθάει να κρατήσω μια ισορροπία στη ζωή μου. Ίσως απλά κάνοντας κάτι τέτοιο προσπαθώ να χαρτογραφήσω τον εαυτό μου. Ίσως πάλι, μέσα από τις εικόνες μου προσπαθώ να φωνάξω κάτι, που δεν φωνάζετε, γιατί δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψουν. Ίσως νοιώθω παγιδευμένος. Ίσως ελεύθερος. Βγάζεις νόημα;

5. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιείς για τις εικόνες είναι γνωστοί σου; Τον εαυτό σου τον έχεις χρησιμοποιήσει;

Κατά 90% οι εικόνες, τα κολλάζ και τα σχέδιά μου βασίζονται στην μικρή μου αδερφή, η οποία μάλλον δεν είναι και τόσο μικρή πια (18 ετών). Είναι η αφανής αλλά και εμφανής ηρωίδα πίσω από όσα έχω βγάλει στο δρόμο. Η ίδια αδιαφορεί πλήρως για το αν χρησιμοποιώ ή όχι την εικόνα της για τις δουλειές που έχω κάνει στο δρόμο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα είναι αναγνωρίσιμη η όψη της, είτε λόγω επεξεργασίας της εικόνας, είτε διότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τη λήψη της φωτογραφίας.

h.o.p.e.4

Τον εαυτό μου τον έχω χρησιμοποιήσει για ένα κολλάζ που έχω φτιάξει με μια νεκροκεφαλή.
Το πρόσωπο που μοιάζει με τον Χριστό και κρατάει το χαρτόνι που γράφει ΗΟΡΕ, είναι ο Efrim, το βασικό μέλος του συγκροτήματος Godspeed you black emperor. Ήταν μια εποχή που ήμουν πωρωμένος με το εν λόγω συγκρότημα και πριν μια συναυλία τους στο Gagarin 205 είχα πάει να τους βγάλω μερικές φώτο για να τις βλέπω την ώρα που άκουγα τα CD τους. Όταν έφτασα στον Efrim του έδωσα να κρατήσει ένα σχέδιο που είχα φτιάξει στο σπίτι μου, το οποίο έγραφε ΗΟΡΕ. Η μορφή του, μου θύμιζε τη μορφή του Χριστού. Ήμουν έτοιμος να του το πω, αλλά ένα μέλος της μπάντας με σταμάτησε. Μου είπε ότι θα θύμωνε αν το άκουγε. Είναι Εβραίος.

6. Μερικοί από τους "συναδέλφους" σου έχουν βγει από την Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ή από κάποιο αντίστοιχο ίδρυμα. Εσύ από που ξεκίνησες για να γίνεις τώρα καλλιτέχνης του δρόμου;

Από μόνος του ο όρος «καλλιτέχνης του δρόμου» δεν πιστεύω ότι παραπέμπει οπωσδήποτε σε κάποια ακαδημαϊκή μόρφωση σε σχέση με την τέχνη. Θα έλεγα ότι μάλλον σκιαγραφεί ένα άτομο σε μια προ-ακαδημαϊκή και πειραματική ακόμα περίοδο της ζωής του, όπου η ανάγκη του να δημιουργήσει παίρνει τις διαστάσεις της πώρωσης, με αποτέλεσμα να επεμβαίνει στο αστικό περιβάλλον, στο οποίο ζει.

Κάτι τέτοιο θα έλεγα ότι συμβαίνει και με τη δική μου περίπτωση. Οι σπουδές μου δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη γενικότερα, το οποίο είναι κάτι που απλά συνέβη και δεν μπορώ να εξηγήσω λογικά.

Ίσως είναι το ότι πάντα ήθελα να έχω μια ανεξάρτητη σχέση με την τέχνη, κατά τον ίδιο τρόπο που τα μοντέρνα ζευγάρια απλά συζούν και τρέφουν μια σχεδόν κλειστοφοβική αντίληψη για τον γάμο και την ιδέα του να είσαι υποχρεωμένος να έρχεσαι σε καθημερινή επαφή με κάποιον, ακόμα και όταν δεν το νιώθεις.

Πέρα από το γεγονός ότι δεν μου αρέσει η ιδέα του να στραγγίξω τον εαυτό μου από κάθε σταγόνα έμπνευσης προκειμένου να ανταπεξέλθω οικονομικά, πιστεύω ότι για ορισμένα πράγματα δεν χρειάζεσαι σχολείο, ειδάλλως καταντούν χυδαία.

Σε κάτι που άπτεται τόσο πολύ του ενστίκτου σου, όπως η ζωγραφική, το να κάνεις μαθήματα, μοιάζει ανάλογο με το να κάνεις μαθήματα για να γίνεις καλός εραστής.
Καταστρέφεις έτσι την ευκαιρία να κάνεις λάθη, πράγμα που δεν το βρίσκω διόλου γοητευτικό.

7. Εγώ είδα για πρώτη φορά τη δουλειά σου, που αλλού?, στον δρόμο. Την γνώρισα όμως καλύτερα μέσα από το διαδίκτυο και κυρίως το myspace. Δεν είναι λίγο επίφοβο αυτό γενικά για τους καλλιτέχνες, αυτή η κάπως απρόσωπη επαφή? Δεν φοβάσαι μήπως γίνει υποκατάστατο (το διαδίκτυο) ή προς το παρόν έχουμε ακόμη τον έλεγχο και μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όπως θέλουμε;

Φαντάζομαι αυτό που εννοείς, είναι ότι το myspace εξυπηρετεί στο να δει κάποιος τη δουλειά σου στο σύνολό της, σε περίπτωση που βαριέται να κουνηθεί από το σπίτι του.

Έχω την εντύπωση ότι το δίλλημα σου είναι ψευδοδίλλημα ,από την άποψη ότι αν ζει κάποιος στην ίδια πόλη με εσένα, όσο και να βαριέται να ψάξει εκεί γύρω, είναι αναπόφευκτο κάποια στιγμή να "συγκρουστεί" στο δρόμο με τη δουλειά σου.

Αντιθέτως, το myspace και γενικότερα το διαδίκτυο λειτουργεί ευεργετικά σε περίπτωση που κάποιος που είχε την τύχη να δει 1-2 έργα σου και απλά θέλει να μάθει περισσότερα σε σχέση με αυτό που κάνεις.

Βέβαια, δεν είμαι της πρακτικής του να «ανεβάζεις» την επόμενη μέρα στο διαδίκτυο κάθε νέα δουλειά που κάνεις. Το βρίσκω προτιμότερο να γίνει αυτό μετά από κάποια χρονική περίοδο. Προσωπικά, βιώνω μεγαλύτερη χαρά όταν κάποιος μου στείλει κάποια φωτογραφία που τράβηξε ή όταν απλά βλέπω να υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου σε σχέση με την ταυτότητα του δημιουργού, όταν το έργο μου δεν παραπέμπει σε κάποιο αναγνωρίσιμο στοιχείο της τεχνοτροπίας που χρησιμοποιώ.

8. Εξήγησέ μας, αν θέλεις, τα αρχικά H.O.P.E. που υπάρχουν σε κάποια έργα σου και τη φράση: Keep the home fires burning, που είναι και ο τίτλος της σελίδας σου στο myspace.

H.O.P.E.= HOLD ON PROTEST for EVERMORE

Όσο για τη φράση: Keep the home fires burning, αναφέρεται στις φωτιές που καίνε τις ψυχές των ανθρώπων. Όλων εκείνων των ανθρώπων που είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους και δημιουργούν κρυφά από τα μάτια του κόσμου, με τρόπο πεισματικό. Μου είναι αδιάφορο τι φτιάχνουν. Μου αρκεί ότι φτιάχνουν κάτι. Από μια ζωγραφιά ως ένα τανκ.

 


Μίνι βιογραφικό:
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (1997-2001).

Ομαδικές εκθέσεις:
Vavel, bazaar 2006
Gazi, 7 ply project 2007

Link:

www.myspace.com/keepthehomefiresburning

 

Διάβασε επίσης...
Games Without Frontiers στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Ο Θάνος Σταθόπουλος μας έχει συνηθίσει περισσότερο σε βιβλία. Είναι ένας αξιόλογος συγγραφέας με μια ιδιαίτερη αγάπη για την τέχνη. Ίσως για αυτό να ήταν τόσο ευχάριστη έκπληξη, το νέο ότι θα επιμεληθεί μια ομαδική έκθεση. Πάντα είναι πολύ πιο φρέσκο το μάτι ενός καλλιτέχνη όπως ο Σταθόπουλος, πολύ περισσότερο ...
Συνέχεια...
Yves Klein (1928-1962)
Συμπληρώνονται φέτος 45 χρόνια από το θάνατο του Yves Klein, σε ηλικία μόλις 34 ετών, λόγω καρδιακής προσβολής. Σε σχέση με την σημασία και την επιδραστικότητα του έργου του να σημειώσουμε καταρχήν τον εύστοχο παραλληλισμό του Konstantin Bazarov, που παρατηρεί πως «όπως o Eric Satie στη μουσική, ο Yves Klein ...
Συνέχεια...
Ηλίας Σκουλάς και Κώστας Βλάχος στο Mommy’s
'ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ... ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΖΕΙ' Αναμένουμε την επόμενη Δευτέρα σαν μικρά παιδιά την έκθεση γελοιογραφίαςΤο χιούμορ χρόνια...δεν κοιτάζει από τους δύο γελοιογράφους, Ηλία Σκουλά και Κώστα Βλάχο, όπου καυτηριάζουν τα πλέον διαχρονικά και πάντα επίκαιρα κοινωνικοπολιτικά θέματα που ακούμε, διαβάζουμε και βλέπουμε. Το Μommy, παρουσιάζει για πρώτη φορά έκθεση ...
Συνέχεια...
Damien Hirst – New Religion
Τι να πρωτοπεί κανεις για τον Damien Hirst με αφορμή την νέα του έκθεση "New Religion" που μετά το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται ήδη στην Αθήνα και στο Μουσείο Μπενάκη.... Από τα ανατρεπτικά και προκλητικά του έργα μέχρι τις πωλήσεις ρεκόρ αυτών σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από ...
Συνέχεια...
Νέοι Καλλιτέχνες στην Αίθουσα Τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
Σε μιά Αθήνα που μαθαίνει να ζεί μέσα την αμφιβολία και όπου ο όρος αγανάκτηση έγινε το moto των ημερών, το ελάχιστο που θα μπορούσε αυτή η πόλη να κάνει ως παράλληλο μέσο αντίδρασης είναι να προσπαθήσει να «μπολιαστεί» με λίγη καλλιτεχνική πνοή. Μια τέτοια προσπάθεια έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ...
Συνέχεια...
Design Walk 08
Πολλές φορές το Design είναι πολύ πιο «τέχνη» και από την ίδια την «τέχνη».Πέρσι έγινε κάτι με αναπάντεχα μεγάλη επιτυχία. Το DesignWalk. Το οποίο με μεγάλη χαρά ανακαλύπτουμε ότι γίνεται θεσμός ετήσιος!Με κάποιες αλλαγές στη σύνθεση της διαδρομής, από την Παρασκευή και για όλο το Σαββατοκύριακο, 14 σχεδιαστικά γραφεία ανοίγουν ...
Συνέχεια...
Βασίλης Σαλπιστής στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, εγκαινιάζει την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου στις 8μμ την νέα δουλειά του ζωγράφου Βασίλη Σαλπιστή. Τα έργα του, σε μεγάλους καμβάδες με ασπρόμαυρες φιγούρες ανθρώπων σε γραφεία, δείχνουν έντονα το σχόλιο για την ανθρώπινη φύση μέσα σε χώρους εργασιακούς, που τείνουν να γίνονται γκρί και απάνθρωποι. Τα ...
Συνέχεια...
Rineke Dijkstra στην Xippas Gallery
Συνεχίζεται μέχρι τις 24 του τρέχοντος μήνα η έκθεση της Rineke Dijkstra στην Xippas gallery (Σοφοκλέους 53Δ), σημαντικής φωτογράφου από την Ολλανδία.Στο παρελθόν είχαμε την ευκαιρία να δούμε αποσπάσματα του έργου της προ δύο ετών και στο Dutch Show (πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση του Ολλανδικού Ινστιτούτου Αθηνών για την σύγχρονη ολλανδική ...
Συνέχεια...
CheapArt στη Θεσσαλονίκη
Η CheapArt, όπως και κάθε χρόνο μετά το 1998 ανηφορίζει στη συμπρωτεύουσα. Η CheapArt της Θεσσαλονίκης θα λάβει χώρα αυτή τη φορά στο Πρώην Στρατόπεδο Κόδρα, υπό την αιγίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού του δήμου Καλαμαριάς. Ακολουθεί φυσικά τη φιλοσοφία όλων των προηγούμενων εκθέσεων που έχουν διοργανωθεί με αποκορύφωμα την πρόσφατη ...
Συνέχεια...
Γενέθλιον – Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη
Την δεκαετία του 50, ένας πολύ μεγάλος καλλιτέχνης ο Βλάσης Κανιάρης, τάραξε τα νερά της Αθηναϊκής κοινωνίας, παρουσιάζοντας για πρώτης φορά αφαιρετική ζωγραφική στα απαίδευτα τότε μάτια του φιλότεχνου κοινού.Λίγα χρόνια αργότερα, το 1964, ο Κανιάρης, μαζί με τον Νίκο Κεσσανλή και τον Δανιήλ, πήγανε μόνοι τους στην Μπιενάλε της ...
Συνέχεια...
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Η γκαλερί xippas, έχει μια πολύχρονη παρουσία στην Αθηναϊκή σκηνή, που οφείλεται σίγουρα στην έντονη δραστηριότητα του Ρένου Ξύπα ο οποίος διατηρεί και γκαλερί στο Παρίσι. Η γκαλερί μας έχει συνηθίσει σε εκθέσεις με τρανταχτά ονόματα από το καλλιτεχνικό στερέωμα της Ευρώπης, όπως Vic Muniz, Yves Oppenheim, Chuck Close, Martin ...
Συνέχεια...
Επιτέλους Ανατολή! O Tarek Al-Ghoussein στην Kalfayan Galleries
Την Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου οι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο του Τarek Al-Ghoussein, διεθνώς αναγνωρισμένου φωτογράφου. Ο καλλιτέχνης έχει συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων στη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ζει και εργάζεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όπου από το 1998 διδάσκει φωτογραφία ...
Συνέχεια...
Interracial Consumers
Μια ευχάριστη έκπληξη περιμένει όσους αποφασίσουν να ανηφορίσουν στο μικροσκοπικό πατάρι του δισκοπωλείου Junk Records στα Εξάρχεια. Ο Γιώργος Τσόπανος (aka Tsop) παίζει με τη σκληρότητα της φύσης και όλα όσα εκείνα η ανθρώπινη ύπαρξη θα ήθελα να (μπορούσε να) ξεχάσει σχεδιάζοντας ανθρωπόμορφα ζώα σε θέσεις, καταστάσεις και αμιγώς ανθρώπινες σκέψεις. Οι μορφές του ...
Συνέχεια...
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Είναι περισσότερο γνωστός για τα ανθρωπάκια του, αλλά ο Γαίτης είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Η γκαλερί Kalfayan εγκαινίασε πριν μια εβδομάδα την ατομική του έκθεση με δείγματα από διαφορετικές περιόδους του έργου του, παρουσιάζοντας πολλές πτυχές των εικαστικων εκφράσεων ενός εξαιρετικά ευρηματικού καλλιτέχνη. Μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη στη Σχολή Καλών ...
Συνέχεια...
Νησιά και κουλτούρα!
Ε φυσικά και θέλετε να πάτε διακοπές για να χαλαρώσετε... Τι πιο χαλαρωτικό από μια έκθεση ζωγραφικής; Την βλέπεις αλλιώς την τέχνη με λίγο αλμύρα, ήλιο, ηλίαση... Αν βρεθείτε στην ¶νδρο, αξίζει να πάτε στο Μουσείο Γουλανδρή, που κάθε καλοκαίρι έχει κάτι ενδιαφέρον να προτείνει. Φέτος παρουσιάζει μια ρετροσπεκτίβα του ...
Συνέχεια...
Digital Memories από την Αλίκη Κρικίδη στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει από τις 17 Ιανουαρίου ως τις 9 Φεβρουαρίου 2008 τη ζωγραφική δουλειά της Αλίκης Κρικίδη, η οποία ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Η Αλίκη Κρικίδη ανακατασκευάζει ζωγραφικά σε μεγάλο μέγεθος και τρισδιάστατη μορφή μια πραγματικότητα ερμηνευμένη ξανά μέσα από τη φαντασία της, εμπνεόμενη από ασπρόμαυρες φωτογραφίες ...
Συνέχεια...
Καλοκαιράκι…και η πόλη φυτοζωεί….
Τα καλλιτεχνικά πράγματα είναι πολύ χαλαρά, και τα μουσεία σχεδόν άδεια. Οι αίθουσες τους, με τους φύλακες να κοιμούνται στις καρέκλες και τις μύγες να πεζοπορούν ανενόχλητες πάνω σε γλυπτά και καμβάδες, μοιάζουν σαν backdrops για ταινίες του Γιάνναρη. Όπως όλοι, και οι καλλιτέχνες βαριούνται να δουλέψουν το καλοκαίρι, και ...
Συνέχεια...
Ο Μεγάλος Ύπνος του Θανάση Μουτσόπουλου
Δεν υπάρχουν και πολλά νέα πράγματα που μπορεί να πει κανείς για τον Raymond Chandler παρά ότι ήταν μαέστρος του αστυνομικού μυθιστορήματος. Ο τίτλος αυτής της έκθεσης σε παραπέμπει στο εξαιρετικό φιλμ νουάρ βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Chandler, το The Big Sleep με το μαγευτικό ζεύγος Bacall-Bogart.Έχω δει την ...
Συνέχεια...
H Chryssi Rollinger στην Designer’s Dot Gallery
Ο πολυχώρος Designer's Dot Gallery παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Chryssi Rollinger με τίτλο: "My Faces".H καλλιτέχνις γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γενεύη. Σπούδασε γραφιστική και διαφήμιση στο Superior Art School της Λυών. Έφυγε για ανώτερες σπουδές στη Νέα Υόρκη, στο School of Visual Arts NY και στο ADHouse NY, ...
Συνέχεια...
Δεύτερη έναρξη νέου χώρου για την εβδομάδα στο Μεταξουργείο!!
Μόλις μάθαμε ότι τελικά ο νέος χώρος της Ρεβέκκας Καμχή -στον οποίο αναφερθήκαμε σε παλιότερα άρθρα- ανοίγει νωρίτερα από ότι περιμέναμε! Και όταν λέμε νωρίτερα εννοούμε, αύριο Τετάρτη 11 Ιουνίου, στην οδό Λεωνίδου 9 στην περιοχή του Μεταξουργείου, μετά τις 8. Δεν χρειάζεται να κάνουμε τεράστια εισαγωγή για την συγκεκριμένη ...
Συνέχεια...
Jack Early revisits E31 gallery
Εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 3 Οκτώβρη η ατομική έκθεση του Αμερικανού καλλιτέχνη Jack Early με τον οποίο η γκαλερί είχε συνεργαστεί και πέρσι σε μια ομαδική έκθεση. Αυτή η έκθεση είναι κομμάτι της νέας του δουλειάς και στην γκαλερί θα δούμε μια βίντεο-προβολή και έξι γλυπτά μικτής τεχνικής. Από ότι μάθαμε, ...
Συνέχεια...
Οι μοναχικοί άνδρες του Απόστολου Γεωργίου
Ο Γεωργίου διατηρεί μια πολύ σταθερή και υψηλή ποιότητα στην ζωγραφική του ταυτότητα εδώ και χρόνια.Είναι ένας καλός ζωγράφος και το έχει αποδείξει. Εστιάζει συνήθως σε μοναχικούς άνδρες, σε χώρους που μοιάζουν με γραφεία, λόμπι ξενοδοχείων, άδεια δωμάτια.Υπερτονίζει με τα απλά background στα οποία τοποθετεί ταυς πρωταγωνιστές του, την μοναξιά ...
Συνέχεια...
Αρχιτεκτονική ελληνική αλά Ιρανικά
Τι ωραίο που είναι να διαπρέπουν νέοι Έλληνες στο εξωτερικό! Ο λόγος για την αρχιτεκτόνισσα Ελένη Κωστίκα, η οποία συμμετείχε στον διαγωνισμό Future Projects στην κατηγορία Competition entries των World Architecture Festival Awards.Το project της με ονομασία binb (Building in Building) είναι μια μελέτη για ένα κτίριο της Benneton το ...
Συνέχεια...
Αθήνα, μια «Πόλη Κρυμμένη»
Όπως η Νέα Υόρκη έχει τον Γούντι Άλεν, το Βερολίνο τον Βίμ Βέντερς, η Ρώμη τον Ροσελίνι και τον Φελίνι, το Παρίσι τη Nouvelle Vague και το Λονδίνο τον Χίτσκοκ, έτσι και η Αθήνα έχει τους δικούς της, εναλλακτικούς, υμνητές. Αριστοτέχνες εικονοκλάστες, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες κινηματογραφιστές, ερωτευμένοι ή απλά τσιμπημένοι ...
Συνέχεια...
O Espeekay aka Νίκος Μπαρπάκης στην πρώτη του έκθεση στη Cafeina
O Espeekay γνωστός περισσότερο για τις μουσικές εφαρμογές του, παρουσιάζει στα πλαίσια του project Plenty την πρώτη του έκθεση με την φωτογραφική του δουλειά με τίτλο '18 Square Crosstown Captions and a Man in the Corner Blowing his Horn'. Το ιδιαίτερο σε αυτές τις φωτογραφίες είναι το μέσο. Χρησιμοποιεί μια ...
Συνέχεια...
Ο Σπάρτακος, Η Μελίνα και άλλα κλισέ!
Μια ομάδα καλλιτεχνών, ξεκίνησε μια έκθεση από την περασμένη Πέμπτη με τίτλο Αρχαία Ελλάδα στο Κ44.Το μεγάλο αυτό κλισέ της αρχαίας Ελλάδας, που έχει να κάνει με δεκάδες "παραδοσιακές ιδέες" τις μαζικής κουλτούρας που έχουν σκιαγραφήσει την φράση "αρχαία Ελλάδα".Στην πολύ αστεία αφίσα της έκθεσης, βλέπουμε τον Σπάρτακο με το ...
Συνέχεια...
Έκθεση φωτογραφίας του Γιάννη Τζώρτζη στη Manifactura Gallery
Στο πλαίσιο του 14ου Διεθνούς Μήνα Φωτογραφίας της Αθήνας, το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας πραγματοποιείται η έκθεση του βραβευμένου φωτογράφου Γιάννη Τζώρτζη RPS «Παπούα-Νέα Γουϊνέα 2006: Η αλήθεια της εικόνας», έως το Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2007 στη Manifactura Gallery. Παπούα - Νέα Γουϊνέα: "Φανταστείτε τον εαυτό σας να έχετε μόλις ...
Συνέχεια...
8o Athens Video Art Festival
  Την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται (18-20 Μαϊου) έφτασε η ώρα για το όγδοο αισίως Athens Video Art Festival το οποίο ανανεώνεται τόσο ως προς το χώρο διεξαγωγής του όσο και ως προς το ότι η είσοδος πλέον είναι ελεύθερη, οπότε ελπίζει να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερο ...
Συνέχεια...
Θοδωρής Μάρκου – ‘Demoiselles’ στο asproart
Πορτραίτα γένους θηλυκού. Κάθε εικόνα και μία στιγμή. Κάθε στιγμή, ένα συναίσθημα.Νεαρές δεσποινίδες ποζάρουν, στη πρώτη προσωπική έκθεση του Θοδωρή Μάρκου, με τοόνομα "Demoiselles".Ο Θοδωρής Μάρκου ασχολείται με τη φωτογραφία από το 2005. Κατά κύριο λόγο κάνειφωτογραφία συναυλίας, προσπαθώντας να αιχμαλωτίσει τα συναισθήματα και την έντασητων μουσικών σε ένα καρέ. ...
Συνέχεια...
Έκθεση ζωγραφικής-φωτογραφίας του Γιώργου Κονταρούδη στο ΧρώμαChroma
Στο café-restaurant-bar Χρώμα/chroma στις 21 Ιανουαρίου κατά τις 21:00 θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης με τίτλο flesh/time/observation του Γιώργου Κονταρούδη. Ο Γιώργος Κονταρούδης είναι αρχιτέκτoνας και αυτή είναι η πρώτη του ατομική έκθεση στην οποία θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε την καλλιτεχνική του παραγωγή μέσα από αυτά τα ...
Συνέχεια...
Games Without Frontiers στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Yves Klein (1928-1962)
Ηλίας Σκουλάς και Κώστας Βλάχος στο Mommy’s
Damien Hirst – New Religion
Νέοι Καλλιτέχνες στην Αίθουσα Τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
Design Walk 08
Βασίλης Σαλπιστής στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Rineke Dijkstra στην Xippas Gallery
CheapArt στη Θεσσαλονίκη
Γενέθλιον – Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη
Τέχνη ουσίας, κοντά στα λημέρια «άλλων» ουσιών!
Επιτέλους Ανατολή! O Tarek Al-Ghoussein στην Kalfayan Galleries
Interracial Consumers
Γιάννης Γαίτης στην γκαλερί Kalfayan
Νησιά και κουλτούρα!
Digital Memories από την Αλίκη Κρικίδη στη Γκαλερί
Καλοκαιράκι…και η πόλη φυτοζωεί….
Ο Μεγάλος Ύπνος του Θανάση Μουτσόπουλου
H Chryssi Rollinger στην Designer’s Dot Gallery
Δεύτερη έναρξη νέου χώρου για την εβδομάδα στο
Jack Early revisits E31 gallery
Οι μοναχικοί άνδρες του Απόστολου Γεωργίου
Αρχιτεκτονική ελληνική αλά Ιρανικά
Αθήνα, μια «Πόλη Κρυμμένη»
O Espeekay aka Νίκος Μπαρπάκης στην πρώτη του
Ο Σπάρτακος, Η Μελίνα και άλλα κλισέ!
Έκθεση φωτογραφίας του Γιάννη Τζώρτζη στη Manifactura Gallery
8o Athens Video Art Festival
Θοδωρής Μάρκου – ‘Demoiselles’ στο asproart
Έκθεση ζωγραφικής-φωτογραφίας του Γιώργου Κονταρούδη στο ΧρώμαChroma