Θυμάστε εκείνη την περίοδο που στα κινηματογραφικά πηγαδάκια όλοι συζητούσαν για το περίφημο δόγμα 95 και τρέχαμε να παρακολουθήσουμε τι στο καλό εννοούν με αυτό το μανιφέστο εμπράκτως οι συνυπογράφοντες σκηνοθέτες παρακολουθώντας σκανδιναβικό σινεμά από τους πρωτεργάτες της διακήρυξης (οι οποίο και πρώτοι την αποκήρυξαν); Καλύτερο δείγμα δεν υπήρξε από την «Οικογενειακή Γιορτή» του Thomas Vinterberg. Μια ταινία ιδιαίτερα «θεατρική» όπως σύντομα αντιλήφθηκε και ο ίδιος της ο σκηνοθέτης που έσπευσε να την διασκευάσει για το θέατρο.

Μετά από πολλές επαναπροσαρμογές το αγγλικό κείμενο έφτασε στα χέρια μιας κινηματογραφικής σκηνοθέτιδας εκ Κύπρου (και Νέας Υόρκης) ορμώμενης (το multiethnic του πράγματος ήταν ήδη πολλά υποσχόμενο) η οποία με ιδιαίτερη αμεσότητα ανέβασε στο Θέατρο Θησείο την ελληνική εκδοχή της.

Η δύναμη της ιστορίας, οι διάλογοι, οι αποκαλύψεις και ο τρόπος με τον οποίο φτάνει να αποκαλυφθεί η συνεχόμενη υποκρισία ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας κατά τη διάρκεια μιας οικογενειακής γιορτής προκαλούν αίσθηση σε όσους δεν γνωρίζετε εκ προοιμίου -εξ αιτίας της ταινίας – την υπόθεση.

Αλλά ακόμα και για όσους το τέλος είναι γνωστό η κινηματογραφικά ζωντανή ματιά της Αλίκης Δανέζη Knutsen που σκηνοθετεί με εξαιρετική μαεστρία τους ηθοποιούς τόσο on stage όσο και στα live video που παρακολουθούν την εξέλιξη της ιστορίας ζωντανά σε όλους τους χώρους του θεάτρου και οι πολύ καλές ερμηνείες του θιάσου αποτελούν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία/ δοκιμή.

Μοναδικό μελανό σημείο της παράστασης το γεγονός πως παρότι όλα τα συστατικά της είναι εξαιρετικά το αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στις (υψηλές ομολογουμένως) προσδοκίες που είχε δημιουργήσει τον παλιό εκείνο τον καιρό η θεατρικότητα της ταινίας σε όσους από εμάς φαντασιωνόμασταν την θεατρική μεταφορά της. Αξιοπρεπέσταστη, πρωτότυπη και διαφορετική.

Και αν κατηφορίσετε προς Ψυρρή για χάρη της φροντίστε να έχετε κάνει κράτηση προτού φτάσετε στην Τουρναβίτου αν δεν θέλετε απλώς να καταλήξετε να περιφέρεστε στα μπαρ της γειτονιάς γιατί το θέατρο κάθε μέρα γεμίζει ασφυκτικά.

Παίζουν: Κ. Μαρκουλάκης, Θ. Μπαζάκα, Α. Μυλωνάς, Α. Παπαθεμελή, Γ.Στάνκογλου, Ε. Ντούμα, Ρ. Μάντης, Ε. Λίτσης, Κ. Φλωκατούλας κ.α.

ΘΕΑΤΡΟ ΘΗΣΕΙΟΝ
Τουρναβίτου 7, Ψυρρή
Τηλ: 210 3255444

Διάβασε επίσης...
‘Μάνα, Μητέρα, Μαμά’ στο Θέατρο Τόπος Αλλού
Το έργο του Γιώργου Διαλεγμένου «Μάνα, μητέρα, μαμά» εξελίσσεται την περίοδο της Μεταπολίτευσης, όπου το φαινόμενο της Αντιπαροχής παίζει καθοριστικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων της αθηναϊκής κοινωνίας.Δεν είναι η πρώτη φορά που παίζεται, φυσικά, και ήδη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πλέον «κλασικό» στο στενό πλαίσιο του τόπου μας για ...
Συνέχεια...
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
Στις 22, 23 και 24 Νοεμβρίου Πως σας φαίνεται ένα ταξίδι στα παλιά, με νανουρίσματα και φροντίδες όπως τότε που ήσασταν παιδιά; Η Heike Schmidt σας στρώνει κρεβάτι στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου και αφού βολευτείτε στα σκεπάσματά σας σας κοιμίζει με νανουρίσματα από όλο τον κόσμο. Μια performance-happening που δρα ...
Συνέχεια...
Mano a Mano από την ομάδα Quasi Stellar
Η νέα δουλειά της Αποστολίας Παπαδαμάκη με τον ομάδα Quasi Stellar από 18 έως 27 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αλκμήνη.Mια βουτιά στη θάλασσα της μνήμης - ένα κάλεσμα για να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας από την αρχή και να αισθανθούμε τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Σε αυτό το ταξίδι στα ...
Συνέχεια...
Και Δεν θα Χωρίσουμε Ποτέ
Το κείμενο «Και Δεν θα Χωρίσουμε Ποτέ», του Jon Fosse, ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς και εκφραστή της μινιμαλιστικής τέχνης, αναγάγει μέσα από τις επαναλήψεις και τη ποιητική χρήση της γλώσσας, τον έρωτα και τη δυναμική του σε ένα θέμα απολύτως διαχρονικό. Η φαντασία του θεατή, απεγκλωβίζεται από ...
Συνέχεια...
Ζαν Ντ’Αρκ – Ένα ορατόριο για τα θαύματα την Τετάρτη στο Μέγαρο Μουσικής
Σημαντικοί συντελεστές πλαισιώνουν μια παράσταση για την πίστη και τα θαύματα Η Εβελίνα Παπούλια στο ρόλο της γυναίκας θρύλος, Ζαν Ντ' Αρκ και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο διπλό ρόλο του αφηγητή και του βασιλιά, υπό τη σκηνοθετική διεύθυνση του Σταύρου Τσακίρη παρουσιάζουν το ροκ ορατόριο «Ζαν Ντ΄Αρκ» του Βελισάριου Capocci ...
Συνέχεια...
Το Χέρι του Tim Crouch σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Αφού απολαύσαμε τον ίδιο τον Tim Crouch στο ρόλο του I Malvolio στο Bios και παρακολουθήσαμε δύο ακόμα παραστάσεις του σε ελληνικές σκηνές, τον Συγγραφέα και Το Χέρι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ήρθε η ώρα να χαρούμε το πνευματώδες του ύφος ξανά αφού ο σπουδαίος μονόλογός του, Το Χέρι, επιστρέφει στη ...
Συνέχεια...
Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Βασιλάκου
Για δεύτερη χρονιά, από 13 Οκτωβρίου επαναλαμβάνεται η περσινή επιτυχία με την Νένα Μεντή στο ομώνυμο ρόλο.Το βιβλίο της Ρέας Μανέλη « Η γιαγιά μου η Ευτυχία», με τη δύναμη και την αμεσότητα της προσωπικής μαρτυρίας προσέφερε το υλικό της θεατρικής αφήγησης. Μιας αφήγησης αποσπασματικής και ακροβατικής, ανάλογης της προσωπικότητας ...
Συνέχεια...
Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας | 14- 17 Ιουνίου
Μια νεανική ομάδα προτείνει τη δική της σκηνική εκδοχή του πολυθρύλητου δραματικού ειδυλλίου του Δημητρίου Κορομηλά. Καρπός μιας κοινωνίας σε αναζήτηση της πολιτιστικής της ταυτότητας, που μετεωρίζεται ανάμεσα στο αρχαιοελληνικό ιδεώδες, το ευρωπαϊκό πρότυπο και τη λαογραφική παράδοση, το δραματικό ειδύλλιο φέρνει στην αθηναϊκή σκηνή της τελευταίας δεκαετίας του 19ου ...
Συνέχεια...
Ο Συγγραφέας
Μια πολύ σύγχρονη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδοχή του θεάτρου εν θεάτρω από τον Βρετανό συγγραφέα Tim Crouch στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η διαρρύθμιση στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου σε προδιαθέτει αρνητικά αν δεν είσαι από εκείνους που απολαμβάνουν το «αλληλοδιαδραστικό» θέατρο. Παρατηρώντας, δε, και τους τέσσερις ηθοποιούς της ...
Συνέχεια...
Παντρολογήματα
Ο Γκόγκολ είναι ιδιαίτερος συγγραφέας. Αν και ως άνθρωπος λέγεται πως ήταν βαθιά μελαγχολικός και κλειστός, το έργο του βρίθει από γεμάτα χάρη και κριτική ματιά, έργα. Από το συγκλονιστικό «Ημερολόγιο ενός Τρελού», στο σατιρικό «Παλτό» και τις επικές «Νεκρές Ψυχές», μέχρι τον ξεκαρδιστικό «Επιθεωρητή» και τα γλυκόπικρα «Παντρολογήματα», όλα ...
Συνέχεια...
Καυτός Πάγος για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Εξαρχείων
Με εγκωμιαστικές κριτικές όπου και αν παίχτηκε -συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας- το πολυβραβευμένο έργο της Μπράιονι Λέιβερι επανέρχεται στη σκηνή του Θεάτρου Εξαρχείων για 2 μήνες παραστάσεων μετά τη θερμή υποδοχή και την επιτυχία της περσινής σεζόν.Ένα ψυχολογικό θρίλερ για τον πόνο, τον πόθο για ζωή, την εκδίκηση, την ...
Συνέχεια...
‘Το Άνθος του Κάκτου’ φυτρώνει στο Θέατρο Ιλίσια-Ντενίση – Κερδίστε προσκλήσεις
Η περίφημη κωμωδία των Μπαριγιέ και Γκρεντύ ανεβαίνει στο Θέατρο ΙΛΙΣΙΑ - ΝΤΕΝΙΣΗ σε διασκευή και σκηνοθεσία της Μιμής Ντενίση.Το έργο έχει παιχτεί σε όλο τον κόσμο σε διαφορετικές εκδοχές πάντα με μεγάλη επιτυχία. Στην Ελλάδα έχει ανέβει από την Κα Κατερίνα, την Έλλη Λαμπέτη και την Μιμή Ντενίση. Στο ...
Συνέχεια...
New Order
Η ομάδα Blitz καταφέρνει και πάλι να προσελκύσει το ενδιαφέρον μας συνεχίζοντας από κει που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζοντας (με τίτλο σαν φυσική συνέχεια) από το Joy Division στο New Order.Δύο ζευγάρια αλλάζουν ρόλους και γίνονται κριτές και κρινόμενοι σε μια Νέα Τάξη Πραγμάτων των σχέσεων και του κόσμου, σε ...
Συνέχεια...
Η ‘Μέθοδος Γκρόνχολμ’ για 2η χρονιά στο Θέατρο Τέχνης
Για δεύτερη χρονιά από 24 Σεπτεμβρίου το έργο του Χόρντι Γκαλθεράν που καταπιάστηκε με μια από τις πιο δυσάρεστες κοινές εμπειρίες όσων θέλησαν να εργαστούν σε πολυεθνικές εταιρείες και έζησαν την ιδιαζόντως ψυχοφθόρα διαδικασία της συνέντευξης. Επαναλαμβάνοντας ένα ακόμα cliché, αυτό της τέχνης που αντιγράφει τη ζωή, ο ισπανός Χόρντι ...
Συνέχεια...
‘Όσο για τη Νίνα…’ στο Bios
Βασίζοντας την ιστορία του στο διάσημο έργο «Ο Γλάρος» του Τσέχωφ ο αμερικανός συγγραφέας Steven Dietz δημιουργεί 43 παραλλαγές της τελικής σκηνής όπου η Νίνα -μια νεαρή ηθοποιός- και ο Τρέπλιεφ -ένας νεαρός συγγραφέας- αντιπαρατίθενται μέχρι τελικής πτώσης. Οι ήρωες λένε όσα δεν τόλμησαν να πουν στο πρωτότυπο έργο και ...
Συνέχεια...
Inoubliable στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Έξω και μέσα από το μικρό καφέ INOUBLIABLE ξετυλίγεται ένας ασπρόμαυρος κόσμος όπου ανακυκλώνεται η απελπισία και η βία.Ένας σχιζοφρενής δολοφόνος με υπεράνθρωπες δυνάμεις ψάχνει να βρει νόημα στις πράξεις του. Γιατί τεμαχίζει; Γιατί συλλέγει αίμα; Τιμωρεί ή τιμωρείται; Ίσως πρέπει να φτάσει μέχρι την κόλαση για να καταλάβει.Ένα ζευγάρι ...
Συνέχεια...
Μερικές σκέψεις για το Εφήμερο των Εφήμερων
Εδώ και μέρες παλεύω να βρω τις κατάλληλες λέξεις για να εκφράσω τι αισθάνθηκα- εννοείται πως δεν διανοούμαι καν να γράψω κριτική-παρακολουθώντας την τελευταία πολύωρη παραγωγή του Θεάτρου του Ήλιου. Θυμάμαι ακόμη τα ξημερώματα της Κυριακής που επέστρεφα σπίτι άυπνη μα τόσο ευτυχισμένη, παρόλο που στο μεγάλο διάλειμμα ανάμεσα στα ...
Συνέχεια...
‘Το Δρακούδι’ στο Θέατρο Πόρτα
Τα έχουμε πει και να μην τα ξαναλέμε, ε!Τα παιδικά έργα δεν είναι μόνο για παιδιά και είναι είδος δύσκολο αφού καλείται να κατακτήσει τους δύσπιστους εκείνους θεατές που δεν έχουν καν ιδέα τι συμβαίνει «σύμβαση» και έτσι δικαίως δεν την αποδέχονται. Για τη θεατρική μιλάω! Γι αυτό και εκτός ...
Συνέχεια...
άτιτλο| Μια σπουδή στον Samuel Beckett
Το 1957 ο Σάμουελ Μπέκετ έγραψε ένα κείμενο αποκλειστικά για το ραδιόφωνα. Το «Embers» (Στάχτες) φάνταζε, ακόμα και στον ίδιο, περίεργο. Οι κριτικές ήταν αντιδιαμετρικά αντίθετες την εποχή εκείνη, με άλλες να το θεωρούν «μια από τις λίγες αποτυχίες του» και άλλες να το εξυμνούν θεωρώντας πως «αγγίζει την τελειότητα». ...
Συνέχεια...
Μια λίμνη χωρίς κύκνους
Κανονικά εδώ θα βρίσκατε την κριτική της πολυδιαφημισμένης παράστασης του Matthew Bourne στο πολυσυζητημένο υπερ-θέατρο Badminton του Γουδίου. (Απορία: το Jesus Christ Superstar που θα ανέβει τον Απρίλιο θα ξεκινήσουν άραγε να το διαφημίζουν από σήμερα ή θα περιμένουν ως αύριο; Μούμπλε μούμπλε...)Θα μπορούσατε βέβαια να την έχετε διαβάσει και ...
Συνέχεια...
15o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Τα καλοκαίρια στην Ελλάδα είναι λουσμένα όχι μόνο με φως αλλά και με πολλή τέχνη. Κι αν το παράπονο είναι πως η καλλιτεχνική ζωή της χώρας συγκεντρώνεται στην πρωτεύουσά της, το Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας αποδεικνύει πως υπάρχει και η πολύ ευχάριστη εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα εδώ και 15 ...
Συνέχεια...
Edith Piaf: Une Vie en Rose et Noir
Η θρυλική Edith Piaf και η "γεμάτη" ζωή της, οι πλημμυρισμένες από μουσική στιγμές της αλλά και ο πληθωρικός χαρακτήρας της Γαλλίδας αοιδού ζωντανεύουν -ξανά- σε μία μουσικοθεατρική παράσταση. Μετρώντας ήδη έξι χρόνια θριάμβου στο Παρίσι αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο η παράσταση Edith Piaf: Une Vie en Rose et ...
Συνέχεια...
Τσινετσιτά
Αυτά γράφει η Αφροδίτη Μάνου σε ένα από τα εξαιρετικά τραγούδια της συνοψίζοντας το πνεύμα του έργου, που ως κείμενο δε διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, μιας κι είναι βασισμένο σε μια σειρά ταινιών του Ιταλικού σινεμά (από τα σαλάτα-ιστορικά-χριστιανικά έπη μέχρι τα αριστουργήματα του νεορεαλισμού).Ο Μιχάλης Ρέππας κι ο Θανάσης Παπαθανασίου ...
Συνέχεια...
Περιμένοντας το Γκοντό στο Θέατρο Τόπος Αλλού
Το ποιητικό αριστούργημα που θεωρείται η αρχή του σύγχρονου θεάτρου καθρεφτίζει με γλαφυρό τρόπο την απέραντη ερημιά και απόγνωση του ανθρώπου μπροστά στο κενό της ύπαρξης. Με λιτό, ακραίο χιούμορ, ο Μπέκετ σχολιάζει τα σοβαρότερα πράγματα και με την πλέον αριστοκρατική σοβαρότητα αντιμετωπίζει τις κατά τεκμήριο αστειότερες καταστάσεις. Ο τίτλος ...
Συνέχεια...
Blasted
Ούτε η Σάρα Κέην ούτε η ¶ντζελα Μπρούσκου χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Blasted ή αλλιώς ο συνδυασμός αυτών των δύο ανατρεπτικών καλλιτέχνιδων στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Μετά από ένα διάλειμμα και τον σάλο που είχε ξεσπάσει από την ξαφνική ανακάλυψη της Σάρας Κέην πριν από μερικά χρόνια, ...
Συνέχεια...
4ο Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου
Πες, γκρινιάζεις και εσύ όσο εγώ που στους δρόμους του χάους που λέγεται Αθήνα δεν κυκλοφορεί ελεύθερη τέχνη; Επειδή δεν είμαστε οι μόνοι που αναπολούμε εκείνες τις μέρες του 2004 όχι τόσο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες όσο για όλα εκείνα τα έργα τέχνης που στόλιζαν τους δημόσιους χώρους της Αθήνας ...
Συνέχεια...
Δεν υπάρχουμε Πουθενά: Xορός στο Θέατρο Θησείον
Βασισμένη στο άρθρο του συγγραφέα - ζωγράφου John Βerger, «Δέκα σημεία πολιτικού προσανατολισμού», η χορογραφία «Πουθενά» της χοροθεατρικής ομάδας «Νταλίκα» ανιχνεύει την ανάγκη των ανθρώπων «να αποδείξουν ρητά που ακριβώς βρίσκονται. Σαν να τους καταδιώκει μια αβεβαιότητα, που υπαινίσσεται ότι ίσως βρίσκονται... Πουθενά». Η συγκεκριμένη χορογραφία της Βάσως Γιαννακοπούλου παρουσιάστηκε ...
Συνέχεια...
Μιχάλης Οικονόμου και Μαρίνα Ασλάνογλου οι νικητές των Βραβείων Χορν & Μερκούρη 2010
Δέκα χρόνια συμπληρώνει φέτος ο θεσμός που εμπνεύστηκε ο Σταμάτης Φασουλής και αγκαλιάστηκε από τους θεατρόφιλους ανεξαρτήτως επαγγέλματος (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατές, κριτικούς). Ο ίδιος, περήφανος για την θέσπισή του, δήλωσε στην 10η απονομή των βραβείων «Είναι ο,τι σημαντικότερο έχω κάνει μέχρι σήμερα στο θέατρο». Τα φετινά βραβεία Δημήτρης Χορν δόθηκαν ...
Συνέχεια...
Εγώ είμαι το Θείο Βρέφος 2
Ο Αντώνης και ο Χριστούλης γεννήθηκαν σε διπλανές φάτνες, και κάπως το πήρε κατάκαρδα που δεν έχει την ίδια επιτυχία με το συνομήλικό του. Είναι ξαδερφάκι της Σαλώμης που χορεύει μπαλέτο, φιλοδοξεί να κάνει καριέρα ως το αυθεντικό Θείο Βρέφος και θέλει να θεσπίσει τα...Αντωνούγεννα! Οι γονείς τους και τι ...
Συνέχεια...
Πουθενά
1900: ιδρύεται το Βασιλικό Θέατρο που στεγάζεται έως το 1908 στο κτίριο που είχε φιλοτεχνήσει ο γερμανός -πολιτογραφημένος Αθηναίος- αρχιτέκτονας Ερνστ Τσίλερ.19 Μαρτίου 1930: ο τότε υπουργός παιδείας Γεώργιος Παπανδρέου εγκαινιάζει, στον ίδιο χώρο, το Εθνικό Θέατρο, με την ενιαία παράσταση των έργων «Αγαμέμνωνας» του Αισχύλου και «Ο Θείος Όνειρος» ...
Συνέχεια...
‘Μάνα, Μητέρα, Μαμά’ στο Θέατρο Τόπος Αλλού
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
Mano a Mano από την ομάδα Quasi Stellar
Και Δεν θα Χωρίσουμε Ποτέ
Ζαν Ντ’Αρκ – Ένα ορατόριο για τα θαύματα
Το Χέρι του Tim Crouch σε Αθήνα και
Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Βασιλάκου
Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας | 14- 17 Ιουνίου
Ο Συγγραφέας
Παντρολογήματα
Καυτός Πάγος για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Εξαρχείων
‘Το Άνθος του Κάκτου’ φυτρώνει στο Θέατρο Ιλίσια-Ντενίση
New Order
Η ‘Μέθοδος Γκρόνχολμ’ για 2η χρονιά στο Θέατρο
‘Όσο για τη Νίνα…’ στο Bios
Inoubliable στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Μερικές σκέψεις για το Εφήμερο των Εφήμερων
‘Το Δρακούδι’ στο Θέατρο Πόρτα
άτιτλο| Μια σπουδή στον Samuel Beckett
Μια λίμνη χωρίς κύκνους
15o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Edith Piaf: Une Vie en Rose et Noir
Τσινετσιτά
Περιμένοντας το Γκοντό στο Θέατρο Τόπος Αλλού
Blasted
4ο Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου
Δεν υπάρχουμε Πουθενά: Xορός στο Θέατρο Θησείον
Μιχάλης Οικονόμου και Μαρίνα Ασλάνογλου οι νικητές των
Εγώ είμαι το Θείο Βρέφος 2
Πουθενά