Σας έχει τύχει να βγείτε από μια παράσταση νιώθοντας πως ο κόσμος είναι λιγάκι ομορφότερος κατά βάθος; Κάπως έτσι θα νιώσαμε βγαίνοντας από το θέατρο Ολύμπια έχοντας παρακολουθήσει την όπερα του Βέρντι. 

Όχι επειδή ο κόσμος είναι, πραγματικά, ομορφότερος μια που στην οδό Ακαδημίας, έξω από το θέατρο Ολύμπια, θα σας περιμένουν οι ίδιοι άστεγοι και επαίτες που συναντήσατε προτού μπείτε στη Λυρική θυμίζοντάς σας την κατάντια αυτής της κοινωνίας αλλά επειδή οι τέχνες, λένε, προκαλούν, καμιά φορά, ανάταση καρδίας. Και ο Χορός Μεταμφιεσμένων είναι μία από αυτές τις παραστάσεις που, όντως, κάπως πεταρίζει η καρδιά σου την ώρα που την παρακολουθείς. Και αυτό το δηλώνει με ενθουσιασμό μία όχι και τόσο μεγάλη οπαδός του Λυρικού Θεάτρου.

Η όπερα του Βέρντι δεν είναι κομεντί όπως λανθασμένα θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς μετά από όλη αυτή την περιγραφή περί ανάταση καρδίας. Αντιθέτως πρόκειται για ένα έργο που πραγματεύεται τη δύναμη της εξουσίας, τον έρωτα και την προδοσία και παρουσιάζεται, στην πρωτότυπη μη λογοκριμένη εκδοχή της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η μουσική, όμως, του Βέρντι που τον ξέρουμε για το ιταλικό του πάθος συναντά εδώ τη λαμπρότητα της γαλλικής όπερας και διαθέτει ένα στοιχείο έκπληξη που σπάνια συναντάμε στα έργα του συνθέτη: χιούμορ. Όσο για το κείμενο της όπερας σε τρεις πράξεις, Ένας Χορός μεταμφιεσμένων,αυτό βασίζεται σε ποιητικό κείμενο του Αντόνιο Σόμμα που με τη σειρά του στηρίχτηκε σε προγενέστερο του Εζέν Σκριμπ για την όπερα Γουσταύος Γ’ ή Ο χορός των μεταμφιεσμένων του Ντανιέλ Ωμπέρ.

Ο Δημήτρης Μαυρίκιος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία στήνει έναν κόσμο μεγαλειώδη μεν -όπως αρμόζει στην όπερα και όπως περιμένει κανείς από το λυρικό θέατρο- αλλά και οικείο, δε, διαλέγοντας να μειώσει κάπως τη grandiose της όπερας μέσα από σύγχρονα κοστούμια και επιβλητικά αλλά λιτά σκηνικά. Τοποθετεί τη δράση του έργου στο σήμερα και ξεκινάει με την αναπαλαίωση της πρόσοψης ενός μνημειακού κτηρίου όπερας μέσα στο οποίο θα δολοφονηθεί ο ήρωας στο τέλος. Αυτή η μεταφορά στο σήμερα, σε συνδυασμό με το στήσιμο των ηθοποιών/ τραγουδιστών πάνω στη σκηνή σε πιο σύγχρονη διάταξη από εκείνη που έχουμε συνηθίσει είναι, ενδεχομένως, μερικοί από τους λόγους που η συγκεκριμένη παράσταση δεν ξενίζει ακόμα και τον πιο αδαή -όσον αφορά στην όπερα- θεατή.

Συμβάλει, κατά τη γνώμη μας, σε πολύ μεγάλο βαθμό και η άριστη έμμετρη απόδοση του κειμένου από το σκηνοθέτη της παράστασης, όμως. Και, σε γενικές γραμμές, βγαίνοντας ενθουσιασμένοι από το Ολύμπια πιστέψαμε πως πρόκειται για μια από εκείνες τις παραγωγές που αξίζουν την προσοχή μας και αποτελούν σημαντική ευκαιρία και αφορμή να πέσει λιγάκι ο μέσος όρος ηλικίας εντός της αίθουσας.

Το έργο

Η υπόθεση στηρίζεται σε πραγματικό γεγονός, τη δολοφονία του Γουσταύου Γ’ βασιλιά της Σουηδίας κατά τη διάρκεια ενός χορού μεταμφιεσμένων το 1792 μέσα στην Βασιλική Όπερα της Στοκχόλμης. Οι λογοκριτικές αρχές προκάλεσαν πολλά προβλήματα στον Βέρντι, καθώς η σκηνική παρουσίαση της δολοφονίας Ευρωπαίου μονάρχη δεν ήταν ανεκτή. Έτσι, τόπος και δράση της υπόθεσης μεταφέρθηκαν στη Βοστώνη στα τέλη του 17ου αιώνα  και ο βασιλιάς Γουσταύος Γ΄ έγινε κυβερνήτης με το όνομα Ρικκάρντο. Πρόσωπα όπως η μάντισσα Ουλρίκα Άρβιντσον υπήρχαν στο περιβάλλον του μονάρχη, ωστόσο η αισθηματική πλοκή είναι τελείως φανταστική. Στη νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ο Δημήτρης Μαυρίκιος επέλεξε να επαναφέρει τα ιστορικά πρόσωπα και τον τόπο της δράσης.

Στην πρωτότυπη, μη λογοκριμένη, εκδοχή του Χορού Μεταμφιεσμένων, που με τη μορφή αυτή δεν έχει παιχτεί ποτέ έως τώρα στην Ελλάδα, ο λαοφιλής Γουσταύος Γ’ της Σουηδίας εμφανίζεται διχασμένος ανάμεσα στο κρυφό πάθος του για την Αμέλια και τη βαθιά φιλία που τον δένει με το σύζυγό της Άνκαρστραιμ. Η Αμέλια, επίσης ερωτευμένη με τον Γουσταύο, θέλοντας να προστατέψει το γάμο της, καταφεύγει στη μάγισσα Ουλρίκα Άρβιντσον. Εκείνη τη στέλνει να βρει το βοτάνι της λήθης σ’ έναν τρομακτικό τόπο εκτέλεσης καταδίκων, όπου συναντά τον Γουσταύο που την είχε ακολουθήσει ως εκεί. Τη συνάντηση αυτή ανακαλύπτει ο Άνκαρστραιμ μέσα από τον ζήλο του να προστατεύσει τον βασιλιά από εχθρούς του ορκισμένους να τον δολοφονήσουν. Συντετριμμένος και διπλά προδομένος από τη γυναίκα και τον φίλο του, ο Άνκαρστραιμ θα συνεργαστεί με τους συνωμότες.

Ένας χορός μεταμφιεσμένων θα προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την εκδίκησή του. Ο «φωτισμένος» μονάρχης Γουσταύος Γ’ της Σουηδίας δολοφονήθηκε στις 16 Μαρτίου του 1792 μέσα στη βασιλική όπερα της Στοκχόλμης κατά τη διάρκεια ενός χορού μεταμφιεσμένων που ο ίδιος είχε διοργανώσει.

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κινησιολογία – Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μανώλης Δούνιας, Ίων Κεσούλης
Διεύθυνση μπαντίνας: Γιώργος Αραβίδης
Διεύθυνση χορωδίας: Νίκος Βασιλείου /Θ.Α
Έμμετρη απόδοση ποιητικού κειμένου υπερτίτλων: Δημήτρης Μαυρίκιος

Για το βίντεο της παράστασης συνεργάστηκαν:
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Φωτογραφία: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μοντάζ: Αλέξανδρος Κλημόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτις: Μαρία Χανδρά

Παίζουν: Βίκτωρ Αφανασένκο, Δημήτρης Πακσόγλου, Ραντοστίνα Νικολάεβα, Αντωνία Καλογήρου, Δημήτρης Πλατανιάς, Πέτερ Νταναΐλοφ, Χαρίκλεια Μαυροπούλου, Μαρία Βλαχοπούλου, Βασιλική Καραγιάννη, Μίνα Πολυχρόνου, Άκης Λαλούσης, Κώστας Μαυρογένης, Βαγγέλης Μανιάτης, Διονύσης Τσαντίνης, Δημήτρης Κασιούμης, Γιώργος Ρούπας, Άρης Προσπαθόπουλος, Πέτρος Σκένδρος

Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
9, 11, 15, 18 Μαρτίου 2012 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων
€80, €70, €60, €50, €40, €30, €20
Παιδικό, Φοιτητικό €15

ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Τηλ: 210 3662100, 210 3612461, 210 3643725
www.nationalopera.gr

Διάβασε επίσης...
24 Hour Plays Athens – στα backstage της προετοιμασίας
6 συγγραφείς, 6 σκηνοθέτες, 20 ηθοποιοί, 24 ΜΟΛΙΣ ΩΡΕΣ για να γράψουν, σκηνοθετήσουν, προβάρουν και παρουσιάσουν στο κοινό 6 ολοκαίνουρια έργα μέσα σε 1 παράσταση. Τα 24 Hour Plays ξεκίνησαν 12 χρόνια πριν σαν ένα διασκεδαστικό πείραμα με αφετηρία τα "δικά μας" geeky 24 Hour Comics του Scott McCloud. Μετά την πρώτη ...
Συνέχεια...
Page_31
Την Κυριακή 22 Απριλίου το θέατρο αλλάζει σελίδα και γυρνάει, συγκεκριμένα, στην page_31, το νέο, καινοτόμο και ανατρεπτικό φεστιβάλ της Αθήνας. Οι καλλιτέχνες που συμμετάσχουν μπορούν να επιλέξουν όποιο έργο θέλουν για να ανεβάσουν αλλά αποκλειστικά και μόνο τη σελίδα 31 και, βασισμένοι σε αυτήν, έχουν στη διάθεσή τους 15 λεπτά για ...
Συνέχεια...
Λεπίς – UrbanDig #6
Στο Πρώτο Δημοτικό Βρεφοκομείο της Αθήνας (1872-75) εκτυλίσσεται το 6ο κατά σειρά UrbanDig Project (Ανασκαφή Φαντασμάτων Πολιτισμού στη Σύγχρονη Πόλη) από την ομάδα «όχι παίζουμε». Το πρώτο Δημοτικό Βρεφοκομείο της πόλης ανοίγει ξανά τις πόρτες του για να φιλοξενήσει αυτή την ιδιότυπη παράσταση που μας ταξιδεύει πίσω στο παρελθόν του χώρου, στα πρώτα ...
Συνέχεια...
Ιδιωτικές Ζωές στο Θέατρο Άλμα
Μαζί φτυνόμαστε, και χώρια αγανακτούμε.Πέντε χρόνια μετά το διαζύγιο τους, φρεσκο-ξανα-παντρεμένοι και οι δυο, ο Έλιοτ και η Αμάντα ξανασυναντιούνται για πρώτη φορά στα γειτονικά μπαλκόνια του ξενοδοχείου όπου γιορτάζουν το μήνα του μέλιτος με τους νέους συζύγους τους. Μετά τον πρώτο τους γάμο βίαιου και αυτοκαταστροφικού πάθους, τώρα και οι ...
Συνέχεια...
Ο Γυάλινος Κόσμος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Ο Τομ, η Αμάντα, η Λώρα και ο Τζιμ, τέσσερις διακριτικά αυτοβιογραφικοί ήρωες του Τέννεσι Γουίλιαμς, ξεπακετάρονται από το ψυγείο της μνήμης όπου ζουν αιχμάλωτοι, κρυσταλλωμένοι για πάντα στην ίδια χρονική περίοδο. Ξεπαγώνουν και ξανανιώνουν μέσα από μια  πότε θόλη, πότε αβέβαια αναπαράσταση των γεγονότων της νεότητας του.   Παγιδευμένοι μόνιμα σε αιώνια λούπα στα ...
Συνέχεια...
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Για έξι βράδια μέσα στον Μάρτη ο Ακύλλας Καραζήσης με τους Χάρη Φραγκούλη, Μπάμη Γαλιατσάτο, Νίκο Χανακούλα και Χαρά Ιωάννου και με την ευγενική συνδρομή κάποιων μεγαλύτερων φίλων εξερευνούν την Πεντζικική Ανθρωπογεωγραφία. Διακριτικές προσπάθειες μεταμόρφωσης μέσα από τα βιβλία του Ν.Γ.Πεντζίκη. Τι είναι αυτά τα λόγια, αυτές οι ιστορίες  τώρα;  Πώς ...
Συνέχεια...
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
BERLINER ENSEMBLE Robert Wilson / Claous Peymann Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρν- χαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε ...
Συνέχεια...
Χαίρε Νύμφη στο Θέατρο Τέχνης
Μια σύγχρονη διασκευή του έργου Χαίρε Νύμφη του Γρηγορίου Ξενόπουλου που ακολούθησε ένα δρόμο στρωμένο με καλές προθέσεις και τελικό προορισμό την κόλαση.  Οι πολλές και καλές προθέσεις στη διασκευή της Κιτσοπούλου είναι εμφανείς: in yer face theatre με ολίγη από τη σκληρότητα της Σάρα Κέιν και του Μαρκ Ρεϊβενχιλ, με ...
Συνέχεια...
Οι Έμποροι των Εθνών
Μια λογοτεχνική κομεντί σε συνέχειες από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ένα φιλόδοξο ανέβασμα από την ομάδα ΟΠΕRΑ. Δεν αστειευόμαστε καθόλου. Κάποτε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης προσπάθησε να καλύψει το κενό (κενό που ούτε καν γνώριζε, βεβαίως, πως υφίστατο) των τηλεοπτικών σειρών με μια λογοτεχνική κοινωνική κομεντί σε συνέχειες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων ...
Συνέχεια...
Watch Me Fall @ Bios
The sky is the limit. Μια παράσταση για τολμηρούς θεατές από τους διασημότερους κασκαντέρ του κόσμου. Θα πετάξει ή δεν θα πετάξει; Ποιος είναι πιο τολμηρός; Ο κασκαντέρ που δίνει το show του εμπρός μας ή εμείς οι θεατές; Οι Action Hero στήνουν μια performance εμπνευσμένοι από τους Μεξικάνικους αγώνες πάλης, ...
Συνέχεια...
Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει @ Λυρική
Μια όπερα ΚΑΙ για παιδιά ή, αλλιώς, 60' απόλυτης ευτυχίας. Δεν σας αρέσει η όπερα, βαριέστε το θέατρο, τα παραμύθια είναι για παιδιά και, εδώ που τα λέμε, δε συμπαθείτε ούτε και τα ίδια τα παιδιά που κάνουν φασαρία μέσα στο θέατρο που παίζει μια όπερα, βασισμένη σε παραμύθια για παιδιά. ...
Συνέχεια...
Δυο Ευγενείς από τη Βερόνα @ KNOT Gallery
Ο αγαπημένος μας παραμυθάς, Βασίλης Μαυρογεωργίου, καταπιάνεται με ένα νεανικό έργο του Σαίξπηρ και μας γυρίζει στα φοιτητικά μας χρόνια.  Επιστροφή στο χρόνο που θα μπορούσε κανείς να την αντιμετωπίσει και ως μια καλή περίπτωση μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση, κάθε άλλο παρά καλή είναι. Τη φαντασία και την ενέργεια του Βασίλη ...
Συνέχεια...
Ο Περικλής του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο
Οι θυελλώδεις περιπέτειες ενός άλλου Περικλή από έναν πολλά υποσχόμενο θίασο. Ο οποίος δεν κατάφερε, δυστυχώς, να τηρήσει την άτυπη υπόσχεση που σιωπηρά (και άθελά του) νιώσαμε πως μας έδινε καθώς διαβάζαμε τη λίστα με τα ηχηρά ονόματα σπουδαίων ηθοποιών όταν ανακοινώθηκε η συγκεκριμένη παραγωγή από το Εθνικό Θέατρο. Και δεν ...
Συνέχεια...
Σφαίρες μέσα στο Broadway
Μία από τις καλύτερες ταινίες του Woody Allen (ελπίζουμε να συμφωνείτε), οι Σφαίρες Πάνω από το Broadway θα αποκτήσουν τη θεατρική εκδοχή τους και θα παρουσιαστούν το 2013, που αλλού, στο Broadway. To project της θεατρικής διασκευής της ταινίας του 1994 της οποίας το σενάριο ο Woody Allen συνέγραψε με τον ...
Συνέχεια...
Bob Theatre Festival 2012 – Kassandra
Του νάητς αγκό άη γουας ιν δις μπαρ ιν Άθενς εντ άη μητ δις γούμαν. Ση γουέρ ρεντ σάηνη χάη, ρήλη χάη χήλς, εντ ση ντάζεντ σπηκ ένη γκρηκ, ση σπηκ όνλυ μπρόκεν ήνγκλις. Ση σπηκς ε μπιτ λάηκ άη ράητ χήαρ. Ση ις ε metanastria, ε ίμμιγκραντ. Αντερντέν; Χερ νέημ ισ Kassandra.  Γιου ...
Συνέχεια...
Μήδεια Work in Progress στο Beton7
Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά τις μαζικές δολοφονίες και την παιδοκτονία, το έγκλημα της Μήδειας ακόμα να παραγραφεί. Στον θεατρικό χώρο, τα διάσπαρτα παρατημένα πικάπ περιέχουν παγιδευμένη την καταγραφή και παραδοχή της ενοχής της, περιμένοντας καρτερικά να ακουστούν ξανά. Η ίδια, αιώνια νέα,  τριγυρίζει στοιχειωμένη, προσεκτικά, ανάμεσα στο ναρκοπέδιο της παράβασης της, ξεσκεπάζεται, αρπάζει το ...
Συνέχεια...
Το ελιξίριο του έρωτα επιστρέφει
Η διάσημη, ρομαντική, κωμική όπερα του Γκαετάνο Ντονιτσέττι, Το Ελιξίριο του Έρωτα, σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή και μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη, επιστρέφει στο θέατρο Ολύμπια για πέντε μόνο παραστάσεις από τις 16 έως τις 20 Μαΐου. Ημέρες και Ώρες παραστάσεων 16, 17, 18, 19, 20 Μαΐου 2012 στις 20.00 Τιμές εισιτηρίων €80, €70, ...
Συνέχεια...
Για πέμπτη χρονιά η Μέθοδος Grönholm στο Θέατρο Τέχνης
Έχοντας αποσπάσει δεκάδες βραβεία ανά τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα και σημειώνοντας non stop επιτυχία τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια που παρουσιάζεται ανελλιπώς στο Θέατρο Τέχνης, η Μέθοδος Grönholm επιστρέφει και φέτος στο Υπόγειο, για πέμπτη συνεχή χρονιά, από τις 6 Φεβρουαρίου. Επίκαιρο όταν ξεκίνησε η ελληνική εκδοχή της παράστασης, σε σκηνοθεσία ...
Συνέχεια...
Unemployed και πάλι στο Bios
Μέσα από τη ματιά δέκα νέων συγγραφέων και την ερμηνεία δέκα νέων ηθοποιών, η παράσταση Unemployed, αφηγείται προσωπικές ιστορίες ανθρώπων που βιώνουν τις συνέπειες της αμφιβολίας της εποχής και της αβεβαιότητας για το μέλλον. Ιστορίες ανθρώπων που βρίσκονται άμεσα ή έμμεσα αντιμέτωποι με την ανεργία. Η παράσταση βασίζεται στα κείμενα που ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Γλυκέ μου Τύραννε, να μην ημέρωνες... Ο Πάνος το περασμένο καλοκαίρι διάβασε τη βιογραφία του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καλιγούλα.  Η Νεφέλη το φθινόπωρο είδε στο Λονδίνο την παραγωγή του υπαρξιακού δράματος Καλιγούλας του Albert Camus. Η Ελένη μικρή διάβαζε τον Μαγικό Αυλό και της άρεσε πολύ. Ο Γρηγόρης φέτος έγραψε ένα θεατρικό ...
Συνέχεια...
Ο Μεσοπόλεμος των Κανιγκούντα
Όταν τελείωσε ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος το κοινό αίσθημα ήταν ότι ο κόσμος των συστημάτων είχε γίνει κομμάτια. Έτσι οι άνθρωποι μπήκαν, χωρίς να το ξέρουν, στο Μεσοπόλεμο. Αυτό το χωρίς να το ξέρουν είναι ίσως το πιο συγκινητικό κομμάτι των κάθε είδους ανθρώπινων ιστοριών. Γιατί οι ιστορίες είναι θνητές ...
Συνέχεια...
Πάπισσα Ιωάννα
Η Αλίκη στο Βατικανό. Η απίστευτη ιστορία, ή μάλλον ο θρύλος, της Πάπισσας Ιωάννας υπάρχει από τον 13ο αιώνα. Η χαρισματική γυναίκα, κόρη ιεραποστόλων, έζησε στα μέσα του 9ου αιώνα. Μεταμφιεσμένη σε άντρα μπήκε σε μοναστήρι όπου έζησε για 7 χρόνια με τον εραστή της και επίσης μοναχό Φρουμέντιο, και στην συνέχεια ...
Συνέχεια...
Μακμπέθ @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Αυτός ο Μακμπέθ (δεν) σκότωσε τον ύπνο. Με ένα ensemble cast και έναν σκηνοθέτη που έχει κερδίσει, εδώ και αρκετά χρόνια, την εκτίμησή μας και με ένα από τα πιο δυνατά κείμενα του Σαίξπηρ (και της παγκόσμιας δραματουργίας ολόκληρης, για να είμαστε ειλικρινείς) η παράσταση Μακμπέθ μας είχε δημιουργήσει (παν)υψηλές προσδοκίες. ...
Συνέχεια...
O Tim Crouch έρχεται στο Bios
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που ...
Συνέχεια...
‘Ι.Χ.Ν.Ή. από τους Motus Terrae
Αν μια ζωή διαγράφεται από μια νοητή ευθεία με μνημονικά σημάδια από εμπειρίες και επιλογές, τι συμβαίνει όταν πέντε ηθοποιοί ενώσουν τα δικά τους ίχνη σε ένα κυριολεκτικό χάρτινο μονοπάτι αναμνήσεων για να δημιουργήσουν μια νέα συλλογική πραγματικότητα; Τα μέλη της ομάδας Motus Terrae χρησιμοποιούν ένα τέτοιο  άδειο, λευκό, ρολό χαρτί ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Ο μονόλογος λογαριασμός και απολογισμός των επιλογών μιας ζωής στο ταμείο του Σούπερ Μάρκετ, στο τέλος του διαδρόμου με τις κονσέρβες λουκάνικα κοκτέιλ. Η Μαρί-Πιερ βγάζει κάθε Τρίτη τον μπαμπά της για ψώνια- κι ας επιμένει αυτός να την φωνάζει με το βαφτιστικό του, Ζαν-Πιερ. Το αίμα ρίμελ δεν γίνεται. Η Μαρί-Πιερ πάντα φροντίζει τον εαυτό της τις ...
Συνέχεια...
The Peter Pan Project Vol.I
Έφυγε μακριά τους όταν τους άκουσε να ψιθυρίζουν πάνω από το μικροσκοπικό κεφάλι του, τι θέλουν να γίνει όταν μεγαλώσει. Κλάψανε, αλλά όταν επέστρεψε, είχαν στραμμένο το κεφάλι αλλού, σε κάποιον άλλο. Πάντα υπάρχει κάποιος καινούριος να σε εκθρονίσει. Υποσχέθηκε να μην ξαναγυρίσει ποτέ. Με έναν τρόπο όμως, όχι μόνο επιστρέφει, αλλά τους παίρνει και μαζί του. Στη Χώρα ...
Συνέχεια...
6 Βύσσινα στον Κήπο – Bob Theatre Festival
Η ομάδα Σύρμα αποδομεί -και συγκομίζει- τον Βυσσινόκηπο του Τσέχωφ, προσπαθώντας να σερβίρει... βυσσινάδα.  Το κλασσικό έργο διαλύεται στα εξ ων συνετέθη, στα συναισθήματα, τις ερωτήσεις, τις προσωπικές πορείες κάθε χαρακτήρα, τις μεγάλες σκηνές και τις μικρές προσωπικές στιγμές, και ανασυντίθεται... κάπως χαοτικά. Το press release του φεστιβάλ που περιγράφει τα "Βυσσινάκια" αυτά ως ...
Συνέχεια...
Ξεβράκωτοι στο Δρόμο. Blame It On Me από το Bob Theatre Festival
  Η τέχνη δεν είναι ντροπή. Η ντροπή όμως γίνεται τέχνη. Η ομάδα Nothing To Declare ξεκινάει με αφορμή το Θεώρημα του Παζολίνι και στήνει ένα bar performance-ξεμπρόστιασμα που βγάζει στη φόρα όλες τις προσωπικές και εξευτελιστικές στιγμές, δικές τους προσωπικές  και συλλογικές γνώριμες όλων. Ομοφυλοφιλία, coming out σε γονείς, η πρώτη φορά ...
Συνέχεια...
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης
Τα νεύρα τους, τα χάπια τους (στο μίξερ με γκασπάτσο) και ένα (μισό) τάξι να αλωνίσουν την Μαδρίτη. Πέντε γυναίκες: η άρτι παρατημένη, καταθλιπτική και μόνο επιφανειακά συγκροτημένη Πέπα, η αφελής, επίμονη και ξεχειλίζουσα (από τα ρούχα της) ερωτική Καντέλα, η εκκεντρική, παρανοϊκή και παραισθησιακά παραληρητική Λουσία, η δηθεν τάχα μου αυταρχοφεμινίστρια ...
Συνέχεια...
24 Hour Plays Athens – στα backstage της
Page_31
Λεπίς – UrbanDig #6
Ιδιωτικές Ζωές στο Θέατρο Άλμα
Ο Γυάλινος Κόσμος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
Χαίρε Νύμφη στο Θέατρο Τέχνης
Οι Έμποροι των Εθνών
Watch Me Fall @ Bios
Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει @ Λυρική
Δυο Ευγενείς από τη Βερόνα @ KNOT Gallery
Ο Περικλής του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο
Σφαίρες μέσα στο Broadway
Bob Theatre Festival 2012 – Kassandra
Μήδεια Work in Progress στο Beton7
Το ελιξίριο του έρωτα επιστρέφει
Για πέμπτη χρονιά η Μέθοδος Grönholm στο Θέατρο
Unemployed και πάλι στο Bios
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Ο Μεσοπόλεμος των Κανιγκούντα
Πάπισσα Ιωάννα
Μακμπέθ @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
O Tim Crouch έρχεται στο Bios
‘Ι.Χ.Ν.Ή. από τους Motus Terrae
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
The Peter Pan Project Vol.I
6 Βύσσινα στον Κήπο – Bob Theatre Festival
Ξεβράκωτοι στο Δρόμο. Blame It On Me από
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης