Σας έχει τύχει να βγείτε από μια παράσταση νιώθοντας πως ο κόσμος είναι λιγάκι ομορφότερος κατά βάθος; Κάπως έτσι θα νιώσαμε βγαίνοντας από το θέατρο Ολύμπια έχοντας παρακολουθήσει την όπερα του Βέρντι. 

Όχι επειδή ο κόσμος είναι, πραγματικά, ομορφότερος μια που στην οδό Ακαδημίας, έξω από το θέατρο Ολύμπια, θα σας περιμένουν οι ίδιοι άστεγοι και επαίτες που συναντήσατε προτού μπείτε στη Λυρική θυμίζοντάς σας την κατάντια αυτής της κοινωνίας αλλά επειδή οι τέχνες, λένε, προκαλούν, καμιά φορά, ανάταση καρδίας. Και ο Χορός Μεταμφιεσμένων είναι μία από αυτές τις παραστάσεις που, όντως, κάπως πεταρίζει η καρδιά σου την ώρα που την παρακολουθείς. Και αυτό το δηλώνει με ενθουσιασμό μία όχι και τόσο μεγάλη οπαδός του Λυρικού Θεάτρου.

Η όπερα του Βέρντι δεν είναι κομεντί όπως λανθασμένα θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς μετά από όλη αυτή την περιγραφή περί ανάταση καρδίας. Αντιθέτως πρόκειται για ένα έργο που πραγματεύεται τη δύναμη της εξουσίας, τον έρωτα και την προδοσία και παρουσιάζεται, στην πρωτότυπη μη λογοκριμένη εκδοχή της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η μουσική, όμως, του Βέρντι που τον ξέρουμε για το ιταλικό του πάθος συναντά εδώ τη λαμπρότητα της γαλλικής όπερας και διαθέτει ένα στοιχείο έκπληξη που σπάνια συναντάμε στα έργα του συνθέτη: χιούμορ. Όσο για το κείμενο της όπερας σε τρεις πράξεις, Ένας Χορός μεταμφιεσμένων,αυτό βασίζεται σε ποιητικό κείμενο του Αντόνιο Σόμμα που με τη σειρά του στηρίχτηκε σε προγενέστερο του Εζέν Σκριμπ για την όπερα Γουσταύος Γ’ ή Ο χορός των μεταμφιεσμένων του Ντανιέλ Ωμπέρ.

Ο Δημήτρης Μαυρίκιος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία στήνει έναν κόσμο μεγαλειώδη μεν -όπως αρμόζει στην όπερα και όπως περιμένει κανείς από το λυρικό θέατρο- αλλά και οικείο, δε, διαλέγοντας να μειώσει κάπως τη grandiose της όπερας μέσα από σύγχρονα κοστούμια και επιβλητικά αλλά λιτά σκηνικά. Τοποθετεί τη δράση του έργου στο σήμερα και ξεκινάει με την αναπαλαίωση της πρόσοψης ενός μνημειακού κτηρίου όπερας μέσα στο οποίο θα δολοφονηθεί ο ήρωας στο τέλος. Αυτή η μεταφορά στο σήμερα, σε συνδυασμό με το στήσιμο των ηθοποιών/ τραγουδιστών πάνω στη σκηνή σε πιο σύγχρονη διάταξη από εκείνη που έχουμε συνηθίσει είναι, ενδεχομένως, μερικοί από τους λόγους που η συγκεκριμένη παράσταση δεν ξενίζει ακόμα και τον πιο αδαή -όσον αφορά στην όπερα- θεατή.

Συμβάλει, κατά τη γνώμη μας, σε πολύ μεγάλο βαθμό και η άριστη έμμετρη απόδοση του κειμένου από το σκηνοθέτη της παράστασης, όμως. Και, σε γενικές γραμμές, βγαίνοντας ενθουσιασμένοι από το Ολύμπια πιστέψαμε πως πρόκειται για μια από εκείνες τις παραγωγές που αξίζουν την προσοχή μας και αποτελούν σημαντική ευκαιρία και αφορμή να πέσει λιγάκι ο μέσος όρος ηλικίας εντός της αίθουσας.

Το έργο

Η υπόθεση στηρίζεται σε πραγματικό γεγονός, τη δολοφονία του Γουσταύου Γ’ βασιλιά της Σουηδίας κατά τη διάρκεια ενός χορού μεταμφιεσμένων το 1792 μέσα στην Βασιλική Όπερα της Στοκχόλμης. Οι λογοκριτικές αρχές προκάλεσαν πολλά προβλήματα στον Βέρντι, καθώς η σκηνική παρουσίαση της δολοφονίας Ευρωπαίου μονάρχη δεν ήταν ανεκτή. Έτσι, τόπος και δράση της υπόθεσης μεταφέρθηκαν στη Βοστώνη στα τέλη του 17ου αιώνα  και ο βασιλιάς Γουσταύος Γ΄ έγινε κυβερνήτης με το όνομα Ρικκάρντο. Πρόσωπα όπως η μάντισσα Ουλρίκα Άρβιντσον υπήρχαν στο περιβάλλον του μονάρχη, ωστόσο η αισθηματική πλοκή είναι τελείως φανταστική. Στη νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ο Δημήτρης Μαυρίκιος επέλεξε να επαναφέρει τα ιστορικά πρόσωπα και τον τόπο της δράσης.

Στην πρωτότυπη, μη λογοκριμένη, εκδοχή του Χορού Μεταμφιεσμένων, που με τη μορφή αυτή δεν έχει παιχτεί ποτέ έως τώρα στην Ελλάδα, ο λαοφιλής Γουσταύος Γ’ της Σουηδίας εμφανίζεται διχασμένος ανάμεσα στο κρυφό πάθος του για την Αμέλια και τη βαθιά φιλία που τον δένει με το σύζυγό της Άνκαρστραιμ. Η Αμέλια, επίσης ερωτευμένη με τον Γουσταύο, θέλοντας να προστατέψει το γάμο της, καταφεύγει στη μάγισσα Ουλρίκα Άρβιντσον. Εκείνη τη στέλνει να βρει το βοτάνι της λήθης σ’ έναν τρομακτικό τόπο εκτέλεσης καταδίκων, όπου συναντά τον Γουσταύο που την είχε ακολουθήσει ως εκεί. Τη συνάντηση αυτή ανακαλύπτει ο Άνκαρστραιμ μέσα από τον ζήλο του να προστατεύσει τον βασιλιά από εχθρούς του ορκισμένους να τον δολοφονήσουν. Συντετριμμένος και διπλά προδομένος από τη γυναίκα και τον φίλο του, ο Άνκαρστραιμ θα συνεργαστεί με τους συνωμότες.

Ένας χορός μεταμφιεσμένων θα προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την εκδίκησή του. Ο «φωτισμένος» μονάρχης Γουσταύος Γ’ της Σουηδίας δολοφονήθηκε στις 16 Μαρτίου του 1792 μέσα στη βασιλική όπερα της Στοκχόλμης κατά τη διάρκεια ενός χορού μεταμφιεσμένων που ο ίδιος είχε διοργανώσει.

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κινησιολογία – Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μανώλης Δούνιας, Ίων Κεσούλης
Διεύθυνση μπαντίνας: Γιώργος Αραβίδης
Διεύθυνση χορωδίας: Νίκος Βασιλείου /Θ.Α
Έμμετρη απόδοση ποιητικού κειμένου υπερτίτλων: Δημήτρης Μαυρίκιος

Για το βίντεο της παράστασης συνεργάστηκαν:
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Φωτογραφία: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μοντάζ: Αλέξανδρος Κλημόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτις: Μαρία Χανδρά

Παίζουν: Βίκτωρ Αφανασένκο, Δημήτρης Πακσόγλου, Ραντοστίνα Νικολάεβα, Αντωνία Καλογήρου, Δημήτρης Πλατανιάς, Πέτερ Νταναΐλοφ, Χαρίκλεια Μαυροπούλου, Μαρία Βλαχοπούλου, Βασιλική Καραγιάννη, Μίνα Πολυχρόνου, Άκης Λαλούσης, Κώστας Μαυρογένης, Βαγγέλης Μανιάτης, Διονύσης Τσαντίνης, Δημήτρης Κασιούμης, Γιώργος Ρούπας, Άρης Προσπαθόπουλος, Πέτρος Σκένδρος

Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
9, 11, 15, 18 Μαρτίου 2012 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων
€80, €70, €60, €50, €40, €30, €20
Παιδικό, Φοιτητικό €15

ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Τηλ: 210 3662100, 210 3612461, 210 3643725
www.nationalopera.gr

Διάβασε επίσης...
Η Φόνισσα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ναι, η φίρμα, η γνωστή, η σωστή η άρρωστη η κορασιδοκτόνα η πηγαδοπνίχτρα η Φραγκογιαννού με το όνομα. Η διάσημη γριά ηρωίδα του Παπαδιαμάντη, η περίφημη Φόνισσα, σύμβολο του κοινωνικά κυρίαρχου μισογυνισμού μιας ολόκληρης εποχής, όπου η γέννηση μιας κόρης (αντί ενός "παιδιού"= αγοριού) ήταν κατάρα και τιμωρία, σήμαινε έξοδα και προίκες ...
Συνέχεια...
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που καταφτάνει στην Ελλάδα αφού πέρυσι ...
Συνέχεια...
Page_31
Την Κυριακή 22 Απριλίου το θέατρο αλλάζει σελίδα και γυρνάει, συγκεκριμένα, στην page_31, το νέο, καινοτόμο και ανατρεπτικό φεστιβάλ της Αθήνας. Οι καλλιτέχνες που συμμετάσχουν μπορούν να επιλέξουν όποιο έργο θέλουν για να ανεβάσουν αλλά αποκλειστικά και μόνο τη σελίδα 31 και, βασισμένοι σε αυτήν, έχουν στη διάθεσή τους 15 λεπτά για ...
Συνέχεια...
6 Βύσσινα στον Κήπο – Bob Theatre Festival
Η ομάδα Σύρμα αποδομεί -και συγκομίζει- τον Βυσσινόκηπο του Τσέχωφ, προσπαθώντας να σερβίρει... βυσσινάδα.  Το κλασσικό έργο διαλύεται στα εξ ων συνετέθη, στα συναισθήματα, τις ερωτήσεις, τις προσωπικές πορείες κάθε χαρακτήρα, τις μεγάλες σκηνές και τις μικρές προσωπικές στιγμές, και ανασυντίθεται... κάπως χαοτικά. Το press release του φεστιβάλ που περιγράφει τα "Βυσσινάκια" αυτά ως ...
Συνέχεια...
Χαίρε Νύμφη στο Θέατρο Τέχνης
Μια σύγχρονη διασκευή του έργου Χαίρε Νύμφη του Γρηγορίου Ξενόπουλου που ακολούθησε ένα δρόμο στρωμένο με καλές προθέσεις και τελικό προορισμό την κόλαση.  Οι πολλές και καλές προθέσεις στη διασκευή της Κιτσοπούλου είναι εμφανείς: in yer face theatre με ολίγη από τη σκληρότητα της Σάρα Κέιν και του Μαρκ Ρεϊβενχιλ, με ...
Συνέχεια...
Πρωτοχρονιά μετά (λυρικής) μουσικής
Μια κλασική, λαμπερή και ιδιαίτερα γιορτινή πρωτοχρονιά υπόσχεται η Εθνική Λυρική Σκηνή με το πρόγραμμά της την πρώτη μέρα του νέου χρόνου. Με πρωταγωνίστριες τις συνθέσεις του βασιλιά του βαλς, Γιόχαν Στράους υιού, που που είναι συνυφασμένες με την Πρωτοχρονιάτικη ατμόσφαιρα λόγω της παραδοσιακής συμφωνίας της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης που ...
Συνέχεια...
Οιδίπους Τύραννος σε όλη την Ελλάδα
Οι τριτοδεσμίτες (ναι, προδίδω την ηλικία σας, και τη δική μου) θυμάστε πολύ καλά την τραγωδία του Σοφοκλή που στοίχειωνε τα σχολικά μας χρόνια αλλά έχοντας ξεπεράσει την περίοδο εκείνη (και τις Πανελλήνιες) ξέρετε ήδη πολύ καλά τη σημαντικότητα του έργου. Η εταιρία αρτivities και το ΔΗΠΕΘΕ ΒΟΛΟΥ παρουσιάζουν την εξαιρετική ιστορία του ...
Συνέχεια...
Μακμπέθ @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Αυτός ο Μακμπέθ (δεν) σκότωσε τον ύπνο. Με ένα ensemble cast και έναν σκηνοθέτη που έχει κερδίσει, εδώ και αρκετά χρόνια, την εκτίμησή μας και με ένα από τα πιο δυνατά κείμενα του Σαίξπηρ (και της παγκόσμιας δραματουργίας ολόκληρης, για να είμαστε ειλικρινείς) η παράσταση Μακμπέθ μας είχε δημιουργήσει (παν)υψηλές προσδοκίες. ...
Συνέχεια...
Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1
Η αρχική επιθυμία και πρόθεση του Κώστα Φιλίππογλου, του Δημήτρη Κουρούμπαλη και της Κατερίνας Λούρα ήταν να ανεβάσουν μια τραγωδία. Όμως, όπως πάντα, μεγάλα γεγονότα στις μικρές ζωές τους, επηρέασαν την δουλειά τους. Τους ξύπνησαν αναμνήσεις, παιδικές επιθυμίες και πυροδότησαν προβολές. Και κατέληξαν σε μια ξεκαρδιστική κωμικοτραγωδία. Η νεύρωση είναι κληρονομική; Πόσες ...
Συνέχεια...
24 hour plays Athens
Συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί σε 24 ώρες γράφουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν πρωτότυπα θεατρικά έργα σε μια ενιαία παράσταση 90 λεπτών. Το γνωστό από το Broadway της Νέας Υόρκης «THE 24 HOUR PLAYS» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, την Τρίτη 3 Απριλίουκαι απέδειξε ότι όλα μπορούν να γίνουν μέσα σε 24 ώρες, αρκεί να ...
Συνέχεια...
O Tim Crouch έρχεται στο Bios
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που ...
Συνέχεια...
Ο Μεσοπόλεμος των Κανιγκούντα
Όταν τελείωσε ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος το κοινό αίσθημα ήταν ότι ο κόσμος των συστημάτων είχε γίνει κομμάτια. Έτσι οι άνθρωποι μπήκαν, χωρίς να το ξέρουν, στο Μεσοπόλεμο. Αυτό το χωρίς να το ξέρουν είναι ίσως το πιο συγκινητικό κομμάτι των κάθε είδους ανθρώπινων ιστοριών. Γιατί οι ιστορίες είναι θνητές ...
Συνέχεια...
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
  Συμβαίνουν και στις πιο passive aggressive οικογένειες. Στο κέντρο του αχανούς χώρου της σκηνής του Θεάτρου Σφενδόνη, ένα άδειο, τεράστιο, οικογενειακό τραπέζι. Τριγύρω του, τίποτα παρά σκόρπιες αντίκες, ένα κολλημένο ρολόι "παππούς", κακόγουστα πορτραίτα πεθαμένων πλουτοκρατών. Όλα μπλεγμένα μέσα στον πυκνό οικογενειακό ιστό της παράδοσης που καλύπτει τις σακατεμένες παιδικές αναμνήσεις, ...
Συνέχεια...
Πάπισσα Ιωάννα
Η Αλίκη στο Βατικανό. Η απίστευτη ιστορία, ή μάλλον ο θρύλος, της Πάπισσας Ιωάννας υπάρχει από τον 13ο αιώνα. Η χαρισματική γυναίκα, κόρη ιεραποστόλων, έζησε στα μέσα του 9ου αιώνα. Μεταμφιεσμένη σε άντρα μπήκε σε μοναστήρι όπου έζησε για 7 χρόνια με τον εραστή της και επίσης μοναχό Φρουμέντιο, και στην συνέχεια ...
Συνέχεια...
Ο Δον Κιχώτης κυνηγά ανεμόμυλους στη Λυρική Σκηνή
Ο ονειροπόλος ήρωας του Θερβάντες ζει τις περιπέτειές του στο θέατρο Ολύμπια υπό τους ήχους της μουσικής του Λεόν Μίνκους σε σενάριο και χορογραφία Βλαντίμιρ Βασίλιεφ. Ο Δον Κιχώτης, ένα κλασικό αριστούργημα του μπαλέτου, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς χορογράφους και χορευτές σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους και ο θρύλος των Μπολσόι χορευτής και ...
Συνέχεια...
The Peter Pan Project Vol.I
Έφυγε μακριά τους όταν τους άκουσε να ψιθυρίζουν πάνω από το μικροσκοπικό κεφάλι του, τι θέλουν να γίνει όταν μεγαλώσει. Κλάψανε, αλλά όταν επέστρεψε, είχαν στραμμένο το κεφάλι αλλού, σε κάποιον άλλο. Πάντα υπάρχει κάποιος καινούριος να σε εκθρονίσει. Υποσχέθηκε να μην ξαναγυρίσει ποτέ. Με έναν τρόπο όμως, όχι μόνο επιστρέφει, αλλά τους παίρνει και μαζί του. Στη Χώρα ...
Συνέχεια...
Γιούλα Μπούνταλη και Σύλλας Τζουμέρκας: οι ΝΤΙΜΠΕΪΤερς
Μια απόλυτα ριζική διαφωνία, βασισμένη -κυρίως- στο μυθιστόρημα Ερωτευμένες Γυναίκες του D.H.lawrence έστησαν στο Bios η Γιούλα Μπούνταλη και ο Σύλλας Τζουμέρκας και μας μιλούν γι αυτό το ΝΤΙΜΠΕΙΤ τους.  Τους γνωρίζετε ήδη από την κινηματογραφική Χώρα Προέλευσης στην οποία συνεργάστηκαν στο σενάριο ενώ ο Σύλλας Τζουμέρκας υπέγραψε και τη σκηνοθεσία ...
Συνέχεια...
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
BERLINER ENSEMBLE Robert Wilson / Claous Peymann Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρν- χαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Γλυκέ μου Τύραννε, να μην ημέρωνες... Ο Πάνος το περασμένο καλοκαίρι διάβασε τη βιογραφία του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καλιγούλα.  Η Νεφέλη το φθινόπωρο είδε στο Λονδίνο την παραγωγή του υπαρξιακού δράματος Καλιγούλας του Albert Camus. Η Ελένη μικρή διάβαζε τον Μαγικό Αυλό και της άρεσε πολύ. Ο Γρηγόρης φέτος έγραψε ένα θεατρικό ...
Συνέχεια...
Ένας χορός μεταμφιεσμένων στη Λυρική Σκηνή
Μια εξαιρετική ιδέα και ένα ευχάριστο νέο -ακόμα και για όσους δεν δηλώνουν λάτρεις του λυρικού θεάτρου- είναι η σύμπραξη του σκηνοθέτη Δημήτρη Μαυρίκιου με τον μαέστρο Λουκά Καρυτινό για την παρουσίαση της μεγαλειώδους όπερας του Τζουζέππε Βέρντι «Ο Χορός των Μεταμφιεσμένων». Η ιστορία εξουσίας, έρωτα και προδοσίας παρουσιάζεται για ...
Συνέχεια...
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης
Τα νεύρα τους, τα χάπια τους (στο μίξερ με γκασπάτσο) και ένα (μισό) τάξι να αλωνίσουν την Μαδρίτη. Πέντε γυναίκες: η άρτι παρατημένη, καταθλιπτική και μόνο επιφανειακά συγκροτημένη Πέπα, η αφελής, επίμονη και ξεχειλίζουσα (από τα ρούχα της) ερωτική Καντέλα, η εκκεντρική, παρανοϊκή και παραισθησιακά παραληρητική Λουσία, η δηθεν τάχα μου αυταρχοφεμινίστρια ...
Συνέχεια...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Η αφήγηση του Κώστα, του οικονομικού μετανάστη που περνάει τις μέρες του γρανάζι στο τάκα-τάκα της ακατανόητης μηχανής στο εργοστάσιο λαμπών αυτοκινήτων της Αουτέλ στην μεταπολεμική Δυτική Γερμανία, ξαναζωντανεύει στο σήμερα. Aπό την Ομάδα Pequod έρχεται μια ιδιότυπη ομαδική απαγγελία ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου, του Διπλού Βιβλίου του Δημήτρη Χατζή. Οι πέντε ...
Συνέχεια...
2ος Διαγωνισμός Σχεδιασμού Εξωφύλλου για τον οδηγό του Παλλάς
Η Ελληνική Θεαμάτων απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε νέους εικαστικούς καλλιτέχνες που επιθυμούν να φιλοτεχνήσουν το εξώφυλλο για τον ετήσιο οδηγό του θεάτρου Παλλάς. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, έχοντας πολύ μεγάλη ανταπόκριση ανάμεσα σε νέους γραφίστες και εικαστικούς σχεδιαστές. Ο οδηγός θα κυκλοφορήσει περί τα μέσα Σεπτεμβρίου σε περίπου ...
Συνέχεια...
Το ελιξίριο του έρωτα επιστρέφει
Η διάσημη, ρομαντική, κωμική όπερα του Γκαετάνο Ντονιτσέττι, Το Ελιξίριο του Έρωτα, σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή και μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη, επιστρέφει στο θέατρο Ολύμπια για πέντε μόνο παραστάσεις από τις 16 έως τις 20 Μαΐου. Ημέρες και Ώρες παραστάσεων 16, 17, 18, 19, 20 Μαΐου 2012 στις 20.00 Τιμές εισιτηρίων €80, €70, ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Ο μονόλογος λογαριασμός και απολογισμός των επιλογών μιας ζωής στο ταμείο του Σούπερ Μάρκετ, στο τέλος του διαδρόμου με τις κονσέρβες λουκάνικα κοκτέιλ. Η Μαρί-Πιερ βγάζει κάθε Τρίτη τον μπαμπά της για ψώνια- κι ας επιμένει αυτός να την φωνάζει με το βαφτιστικό του, Ζαν-Πιερ. Το αίμα ρίμελ δεν γίνεται. Η Μαρί-Πιερ πάντα φροντίζει τον εαυτό της τις ...
Συνέχεια...
Οι Έμποροι των Εθνών
Μια λογοτεχνική κομεντί σε συνέχειες από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ένα φιλόδοξο ανέβασμα από την ομάδα ΟΠΕRΑ. Δεν αστειευόμαστε καθόλου. Κάποτε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης προσπάθησε να καλύψει το κενό (κενό που ούτε καν γνώριζε, βεβαίως, πως υφίστατο) των τηλεοπτικών σειρών με μια λογοτεχνική κοινωνική κομεντί σε συνέχειες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων ...
Συνέχεια...
Όπερα της βαλίτσας
Η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζει την περιπλάνησή της στους δρόμους της Αθήνας και μετά το Λυρικό Λεωφορείο, τις Λυρικές Βραδιές και τις Βραδιές Χορού, δράσεις τις οποίες το κοινό υποδέχτηκε με ενθουσιασμό, βάζει στη βαλίτσα της διάσημες όπερες και τις μεταφέρει σε χώρους απρόσμενους για να την παρουσιάσει, με ελεύθερη ...
Συνέχεια...
Ο Φάουστ στη Λυρική Σκηνή
Τα γηρατειά πολλοί εμίσησαν, τα νιάτα ουδείς. Και, κυρίως, όχι ο Φάουστ. Ο ήρωας του Γκάιτε και, συγκεκριμένα το πρώτο μέρος της τραγωδίας του, γίνεται η έμπνευση για μια από τις πιο δημοφιλείς γαλλικές όπερες, την ομότιτλη όπερα Φάουστ του Σαρλ Γκουνό.  Το αριστούργημα του Γαλλικού ρομαντισμού με τις διάσημες άριες, τα ...
Συνέχεια...
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Εύθυμη Χήρα η Ελλάδα, Εύθυμη Χήρα και η νέα παράσταση της Λυρικής Σκηνής που ανάλαφρα συνεχίζει το ρεπερτόριό της με τη δημοφιλή βιεννέζικη οπερέτα του Φραντς Λέχαρ. Η Εύθυμη Χήρα επιστρέφει στη σκηνή της Λυρικής μετά από δώδεκα χρόνια και τη σκηνοθεσία της νέας της αυτής εκδοχής έχει αναλάβει ο Δημήτρης ...
Συνέχεια...
Άμλετ
 για έναν ηθοποιό και μια αυλαία
Η αυλαία ανοίγει. Ο Άμλετ μπαίνει στο ανάκτορο... Ο Άμλετ βρίσκεται μπλεγμένος στις καταστάσεις που περιγράφει η τραγωδία με το όνομά του, γραμμένη από τον Σαίξπηρ, σε έναν τόπο όπου τα πάντα διαλύονται και βασικός πρωταγωνιστής είναι, ποιος άλλος, η κρίση. Ο ήρωας που έχει ταυτιστεί με τον "άνθρωπο σε κρίση" ...
Συνέχεια...
Η Φόνισσα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Page_31
6 Βύσσινα στον Κήπο – Bob Theatre Festival
Χαίρε Νύμφη στο Θέατρο Τέχνης
Πρωτοχρονιά μετά (λυρικής) μουσικής
Οιδίπους Τύραννος σε όλη την Ελλάδα
Μακμπέθ @ Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1
24 hour plays Athens
O Tim Crouch έρχεται στο Bios
Ο Μεσοπόλεμος των Κανιγκούντα
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
Πάπισσα Ιωάννα
Ο Δον Κιχώτης κυνηγά ανεμόμυλους στη Λυρική Σκηνή
The Peter Pan Project Vol.I
Γιούλα Μπούνταλη και Σύλλας Τζουμέρκας: οι ΝΤΙΜΠΕΪΤερς
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Ένας χορός μεταμφιεσμένων στη Λυρική Σκηνή
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
2ος Διαγωνισμός Σχεδιασμού Εξωφύλλου για τον οδηγό του
Το ελιξίριο του έρωτα επιστρέφει
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Οι Έμποροι των Εθνών
Όπερα της βαλίτσας
Ο Φάουστ στη Λυρική Σκηνή
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Άμλετ
 για έναν ηθοποιό και μια αυλαία