Σας έχει τύχει να βγείτε από μια παράσταση νιώθοντας πως ο κόσμος είναι λιγάκι ομορφότερος κατά βάθος; Κάπως έτσι θα νιώσαμε βγαίνοντας από το θέατρο Ολύμπια έχοντας παρακολουθήσει την όπερα του Βέρντι. 

Όχι επειδή ο κόσμος είναι, πραγματικά, ομορφότερος μια που στην οδό Ακαδημίας, έξω από το θέατρο Ολύμπια, θα σας περιμένουν οι ίδιοι άστεγοι και επαίτες που συναντήσατε προτού μπείτε στη Λυρική θυμίζοντάς σας την κατάντια αυτής της κοινωνίας αλλά επειδή οι τέχνες, λένε, προκαλούν, καμιά φορά, ανάταση καρδίας. Και ο Χορός Μεταμφιεσμένων είναι μία από αυτές τις παραστάσεις που, όντως, κάπως πεταρίζει η καρδιά σου την ώρα που την παρακολουθείς. Και αυτό το δηλώνει με ενθουσιασμό μία όχι και τόσο μεγάλη οπαδός του Λυρικού Θεάτρου.

Η όπερα του Βέρντι δεν είναι κομεντί όπως λανθασμένα θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς μετά από όλη αυτή την περιγραφή περί ανάταση καρδίας. Αντιθέτως πρόκειται για ένα έργο που πραγματεύεται τη δύναμη της εξουσίας, τον έρωτα και την προδοσία και παρουσιάζεται, στην πρωτότυπη μη λογοκριμένη εκδοχή της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η μουσική, όμως, του Βέρντι που τον ξέρουμε για το ιταλικό του πάθος συναντά εδώ τη λαμπρότητα της γαλλικής όπερας και διαθέτει ένα στοιχείο έκπληξη που σπάνια συναντάμε στα έργα του συνθέτη: χιούμορ. Όσο για το κείμενο της όπερας σε τρεις πράξεις, Ένας Χορός μεταμφιεσμένων,αυτό βασίζεται σε ποιητικό κείμενο του Αντόνιο Σόμμα που με τη σειρά του στηρίχτηκε σε προγενέστερο του Εζέν Σκριμπ για την όπερα Γουσταύος Γ’ ή Ο χορός των μεταμφιεσμένων του Ντανιέλ Ωμπέρ.

Ο Δημήτρης Μαυρίκιος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία στήνει έναν κόσμο μεγαλειώδη μεν -όπως αρμόζει στην όπερα και όπως περιμένει κανείς από το λυρικό θέατρο- αλλά και οικείο, δε, διαλέγοντας να μειώσει κάπως τη grandiose της όπερας μέσα από σύγχρονα κοστούμια και επιβλητικά αλλά λιτά σκηνικά. Τοποθετεί τη δράση του έργου στο σήμερα και ξεκινάει με την αναπαλαίωση της πρόσοψης ενός μνημειακού κτηρίου όπερας μέσα στο οποίο θα δολοφονηθεί ο ήρωας στο τέλος. Αυτή η μεταφορά στο σήμερα, σε συνδυασμό με το στήσιμο των ηθοποιών/ τραγουδιστών πάνω στη σκηνή σε πιο σύγχρονη διάταξη από εκείνη που έχουμε συνηθίσει είναι, ενδεχομένως, μερικοί από τους λόγους που η συγκεκριμένη παράσταση δεν ξενίζει ακόμα και τον πιο αδαή -όσον αφορά στην όπερα- θεατή.

Συμβάλει, κατά τη γνώμη μας, σε πολύ μεγάλο βαθμό και η άριστη έμμετρη απόδοση του κειμένου από το σκηνοθέτη της παράστασης, όμως. Και, σε γενικές γραμμές, βγαίνοντας ενθουσιασμένοι από το Ολύμπια πιστέψαμε πως πρόκειται για μια από εκείνες τις παραγωγές που αξίζουν την προσοχή μας και αποτελούν σημαντική ευκαιρία και αφορμή να πέσει λιγάκι ο μέσος όρος ηλικίας εντός της αίθουσας.

Το έργο

Η υπόθεση στηρίζεται σε πραγματικό γεγονός, τη δολοφονία του Γουσταύου Γ’ βασιλιά της Σουηδίας κατά τη διάρκεια ενός χορού μεταμφιεσμένων το 1792 μέσα στην Βασιλική Όπερα της Στοκχόλμης. Οι λογοκριτικές αρχές προκάλεσαν πολλά προβλήματα στον Βέρντι, καθώς η σκηνική παρουσίαση της δολοφονίας Ευρωπαίου μονάρχη δεν ήταν ανεκτή. Έτσι, τόπος και δράση της υπόθεσης μεταφέρθηκαν στη Βοστώνη στα τέλη του 17ου αιώνα  και ο βασιλιάς Γουσταύος Γ΄ έγινε κυβερνήτης με το όνομα Ρικκάρντο. Πρόσωπα όπως η μάντισσα Ουλρίκα Άρβιντσον υπήρχαν στο περιβάλλον του μονάρχη, ωστόσο η αισθηματική πλοκή είναι τελείως φανταστική. Στη νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ο Δημήτρης Μαυρίκιος επέλεξε να επαναφέρει τα ιστορικά πρόσωπα και τον τόπο της δράσης.

Στην πρωτότυπη, μη λογοκριμένη, εκδοχή του Χορού Μεταμφιεσμένων, που με τη μορφή αυτή δεν έχει παιχτεί ποτέ έως τώρα στην Ελλάδα, ο λαοφιλής Γουσταύος Γ’ της Σουηδίας εμφανίζεται διχασμένος ανάμεσα στο κρυφό πάθος του για την Αμέλια και τη βαθιά φιλία που τον δένει με το σύζυγό της Άνκαρστραιμ. Η Αμέλια, επίσης ερωτευμένη με τον Γουσταύο, θέλοντας να προστατέψει το γάμο της, καταφεύγει στη μάγισσα Ουλρίκα Άρβιντσον. Εκείνη τη στέλνει να βρει το βοτάνι της λήθης σ’ έναν τρομακτικό τόπο εκτέλεσης καταδίκων, όπου συναντά τον Γουσταύο που την είχε ακολουθήσει ως εκεί. Τη συνάντηση αυτή ανακαλύπτει ο Άνκαρστραιμ μέσα από τον ζήλο του να προστατεύσει τον βασιλιά από εχθρούς του ορκισμένους να τον δολοφονήσουν. Συντετριμμένος και διπλά προδομένος από τη γυναίκα και τον φίλο του, ο Άνκαρστραιμ θα συνεργαστεί με τους συνωμότες.

Ένας χορός μεταμφιεσμένων θα προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την εκδίκησή του. Ο «φωτισμένος» μονάρχης Γουσταύος Γ’ της Σουηδίας δολοφονήθηκε στις 16 Μαρτίου του 1792 μέσα στη βασιλική όπερα της Στοκχόλμης κατά τη διάρκεια ενός χορού μεταμφιεσμένων που ο ίδιος είχε διοργανώσει.

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κινησιολογία – Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μανώλης Δούνιας, Ίων Κεσούλης
Διεύθυνση μπαντίνας: Γιώργος Αραβίδης
Διεύθυνση χορωδίας: Νίκος Βασιλείου /Θ.Α
Έμμετρη απόδοση ποιητικού κειμένου υπερτίτλων: Δημήτρης Μαυρίκιος

Για το βίντεο της παράστασης συνεργάστηκαν:
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Φωτογραφία: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μοντάζ: Αλέξανδρος Κλημόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτις: Μαρία Χανδρά

Παίζουν: Βίκτωρ Αφανασένκο, Δημήτρης Πακσόγλου, Ραντοστίνα Νικολάεβα, Αντωνία Καλογήρου, Δημήτρης Πλατανιάς, Πέτερ Νταναΐλοφ, Χαρίκλεια Μαυροπούλου, Μαρία Βλαχοπούλου, Βασιλική Καραγιάννη, Μίνα Πολυχρόνου, Άκης Λαλούσης, Κώστας Μαυρογένης, Βαγγέλης Μανιάτης, Διονύσης Τσαντίνης, Δημήτρης Κασιούμης, Γιώργος Ρούπας, Άρης Προσπαθόπουλος, Πέτρος Σκένδρος

Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
9, 11, 15, 18 Μαρτίου 2012 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων
€80, €70, €60, €50, €40, €30, €20
Παιδικό, Φοιτητικό €15

ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Τηλ: 210 3662100, 210 3612461, 210 3643725
www.nationalopera.gr

Διάβασε επίσης...
Οι Έμποροι των Εθνών
Μια λογοτεχνική κομεντί σε συνέχειες από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ένα φιλόδοξο ανέβασμα από την ομάδα ΟΠΕRΑ. Δεν αστειευόμαστε καθόλου. Κάποτε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης προσπάθησε να καλύψει το κενό (κενό που ούτε καν γνώριζε, βεβαίως, πως υφίστατο) των τηλεοπτικών σειρών με μια λογοτεχνική κοινωνική κομεντί σε συνέχειες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων ...
Συνέχεια...
Bob Theatre Festival 2012
Το φεστιβάλ νεανικού θεάτρου επιστρέφει, και φέτος, για 5η συνεχόμενη χρονιά. Πετυχημένες παραστάσεις προηγούμενων ετών, πρεμιέρες, διαγωνισμοί, μετακλήσεις από το εξωτερικό, stand-up comedy, συναυλίες και πάρτυ, θα κάνουν για πέντε μέρες, 16-20 Μαΐου 2012, το bios το επίκεντρο της θεατρικής δραστηριότητας της Αθήνας προσελκύοντας, όπως και τις άλλες χρονιές, χιλιάδες θεατές. Translunar ...
Συνέχεια...
Φάκελος ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ
Ανοίγει ξανά ο Φάκελος Αγαμέμνων. Η ακροαματική διαδικασία συνεχίζεται. Οι Ατρείδες απολογούνται χωρίς συνήγορο. Θύτες και θύματα αγωνίζονται να ξεφύγουν από τα δίχτυα της Δίκης … Με άξονα τον ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ  του Αισχύλου, η Ομάδα «ΘΕΑΤΡΙΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.νευ Ε.νσήμων» παρουσιάζει μια σύνθεση-σύνδεση της τραγωδίας με τον σύγχρονο ποιητικό λόγο και το νεότερο ...
Συνέχεια...
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
BERLINER ENSEMBLE Robert Wilson / Claous Peymann Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρν- χαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε ...
Συνέχεια...
Τζόρνταν στο Θέατρο Τέχνης
Ο  σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» των Ανν Ρέινολντς και Μόιρα Μποφίνι, που μετέφρασε ο Μάριος Πλωρίτης και διασκεύασε ο Νίκος Μαστοράκης, με την Μαρίνα Ασλάνογλου να υποδύεται την τραγική Σίρλεϋ Τζόουνς, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε πέρυσι, φέτος παρουσιάζεται ξανά, για λίγες παραστάσεις, από τις 6 Φεβρουαρίου. Είναι η τέταρτη φορά που ...
Συνέχεια...
O Θείος Βάνιας από την ομάδα Grasshoper
Παρατηρήσατε πως τώρα τελευταία η συνήθεια οι ηθοποιοί να αναλαμβάνουν το ρόλο του σκηνοθέτη έχει αντιστραφεί; Όλο και περισσότεροι σκηνοθέτες ανεβαίνουν πια στη σκηνή και υποδύονται το ρόλο του ηθοποιού (και εν συνεχεία το ρόλο τους βεβαίως). Και όταν ο σκηνοθέτης για τον οποίο μιλάμε αυτή τη φορά είναι ο ...
Συνέχεια...
Πρωτοχρονιά μετά (λυρικής) μουσικής
Μια κλασική, λαμπερή και ιδιαίτερα γιορτινή πρωτοχρονιά υπόσχεται η Εθνική Λυρική Σκηνή με το πρόγραμμά της την πρώτη μέρα του νέου χρόνου. Με πρωταγωνίστριες τις συνθέσεις του βασιλιά του βαλς, Γιόχαν Στράους υιού, που που είναι συνυφασμένες με την Πρωτοχρονιάτικη ατμόσφαιρα λόγω της παραδοσιακής συμφωνίας της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης που ...
Συνέχεια...
Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει @ Λυρική
Μια όπερα ΚΑΙ για παιδιά ή, αλλιώς, 60' απόλυτης ευτυχίας. Δεν σας αρέσει η όπερα, βαριέστε το θέατρο, τα παραμύθια είναι για παιδιά και, εδώ που τα λέμε, δε συμπαθείτε ούτε και τα ίδια τα παιδιά που κάνουν φασαρία μέσα στο θέατρο που παίζει μια όπερα, βασισμένη σε παραμύθια για παιδιά. ...
Συνέχεια...
Ο Δον Κιχώτης κυνηγά ανεμόμυλους στη Λυρική Σκηνή
Ο ονειροπόλος ήρωας του Θερβάντες ζει τις περιπέτειές του στο θέατρο Ολύμπια υπό τους ήχους της μουσικής του Λεόν Μίνκους σε σενάριο και χορογραφία Βλαντίμιρ Βασίλιεφ. Ο Δον Κιχώτης, ένα κλασικό αριστούργημα του μπαλέτου, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς χορογράφους και χορευτές σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους και ο θρύλος των Μπολσόι χορευτής και ...
Συνέχεια...
Δυο Ευγενείς από τη Βερόνα @ KNOT Gallery
Ο αγαπημένος μας παραμυθάς, Βασίλης Μαυρογεωργίου, καταπιάνεται με ένα νεανικό έργο του Σαίξπηρ και μας γυρίζει στα φοιτητικά μας χρόνια.  Επιστροφή στο χρόνο που θα μπορούσε κανείς να την αντιμετωπίσει και ως μια καλή περίπτωση μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση, κάθε άλλο παρά καλή είναι. Τη φαντασία και την ενέργεια του Βασίλη ...
Συνέχεια...
Page_31
Την Κυριακή 22 Απριλίου το θέατρο αλλάζει σελίδα και γυρνάει, συγκεκριμένα, στην page_31, το νέο, καινοτόμο και ανατρεπτικό φεστιβάλ της Αθήνας. Οι καλλιτέχνες που συμμετάσχουν μπορούν να επιλέξουν όποιο έργο θέλουν για να ανεβάσουν αλλά αποκλειστικά και μόνο τη σελίδα 31 και, βασισμένοι σε αυτήν, έχουν στη διάθεσή τους 15 λεπτά για ...
Συνέχεια...
Amnesia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο «προφητικός» σκηνοθέτης από την Τυνησία Fadhel Jaïbi και η Jalila Baccar παρουσιάζουν την παράσταση Amnesia, που πραγματεύεται την «πτώση», την απώλεια και την ευμετάβολη πορεία της ανθρώπινης μοίρας. Η παράσταση παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, στις 7 και 8 Μαρτίου 2012, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης ...
Συνέχεια...
Ο Κουλοχέρης του Σποκέιν στο Θέατρο Αργώ
Ποιο κουλό σενάριο θα μπορούσε να οδηγήσει μια trailer trash ξανθιά και τον μελαψό γκόμενο της να βρεθούν αλυσοδεμένοι στο καλοριφέρ σε ένα φτηνό δωμάτιο μοτέλ...με ένα μπιτόνι βενζίνη έτοιμο να εκραγεί και μερικές ντουζίνες κομμένα χέρια σπαρμένα γύρω τους στο πάτωμα; Ο Ιρλανδός Martin McDonagh (In Bruges, Pillowman) ξαναχτυπά με ...
Συνέχεια...
A Western @ Bios
Τι το κάναμε εδώ μέσα; American bar; Ναι, και μάλιστα στην Άγρια Δύση. Μη μου πείτε πως δεν φαντασιωθήκατε ποτέ πως βρίσκεστε στο σαλούν που ξεφυτρώνει σε εκείνη την πόλη που φιγουράρει στην έρημη κοιλάδα της Άγριας Δύσης. Πώς εκεί που πίνετε αμέριμνοι το bourbon σας και παίζετε χαρτιά με ένα ...
Συνέχεια...
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Για έξι βράδια μέσα στον Μάρτη ο Ακύλλας Καραζήσης με τους Χάρη Φραγκούλη, Μπάμη Γαλιατσάτο, Νίκο Χανακούλα και Χαρά Ιωάννου και με την ευγενική συνδρομή κάποιων μεγαλύτερων φίλων εξερευνούν την Πεντζικική Ανθρωπογεωγραφία. Διακριτικές προσπάθειες μεταμόρφωσης μέσα από τα βιβλία του Ν.Γ.Πεντζίκη. Τι είναι αυτά τα λόγια, αυτές οι ιστορίες  τώρα;  Πώς ...
Συνέχεια...
Επινοώντας την παράσταση
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, συνεχίζοντας και εξελίσσοντας το Φεστιβάλ Devised Theatre Παραστάσεις μικρού μήκους από νέους δημιουργούς, που είχε πραγματοποιήσει τον Μάιο 2009, διοργανώνει την εβδομάδα από 28 Μαΐου μέχρι 3 Ιουνίου 2012 το Φεστιβάλ Επινοώντας την παράσταση, το οποίο περιλαμβάνει 14 παραστάσεις από ισάριθμες θεατρικές ομάδες, που προσεγγίζουν ...
Συνέχεια...
Ξεβράκωτοι στο Δρόμο. Blame It On Me από το Bob Theatre Festival
  Η τέχνη δεν είναι ντροπή. Η ντροπή όμως γίνεται τέχνη. Η ομάδα Nothing To Declare ξεκινάει με αφορμή το Θεώρημα του Παζολίνι και στήνει ένα bar performance-ξεμπρόστιασμα που βγάζει στη φόρα όλες τις προσωπικές και εξευτελιστικές στιγμές, δικές τους προσωπικές  και συλλογικές γνώριμες όλων. Ομοφυλοφιλία, coming out σε γονείς, η πρώτη φορά ...
Συνέχεια...
Μια τεράστια έκρηξη ξανά στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μόνο που αυτή τη φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης (μαζί με τον Κώστα Γάκη), Βασίλης Μαυρογεωργίου. Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης τη σεζόν που μας πέρασε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου αλλά και στην αρχή της φετινής στο Θέατρον και στο Δημοτικό Θέατρο ...
Συνέχεια...
Unemployed και πάλι στο Bios
Μέσα από τη ματιά δέκα νέων συγγραφέων και την ερμηνεία δέκα νέων ηθοποιών, η παράσταση Unemployed, αφηγείται προσωπικές ιστορίες ανθρώπων που βιώνουν τις συνέπειες της αμφιβολίας της εποχής και της αβεβαιότητας για το μέλλον. Ιστορίες ανθρώπων που βρίσκονται άμεσα ή έμμεσα αντιμέτωποι με την ανεργία. Η παράσταση βασίζεται στα κείμενα που ...
Συνέχεια...
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στη Λυρική Σκηνή
Η αιώνια ιστορία αγάπης του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας είναι η νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που ξεκινάει σήμερα τις παραστάσεις της στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Το μπαλέτο σε δύο πράξεις του Σεργκέι Προκόφιεφ και νέα χορογραφία του Ρενάτο Τζανέλλα σε μουσική διεύθυνση Λουκάς Καρυτινού παρουσιάζεται για 5 παραστάσεις με πρωταγωνιστές ...
Συνέχεια...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Η αφήγηση του Κώστα, του οικονομικού μετανάστη που περνάει τις μέρες του γρανάζι στο τάκα-τάκα της ακατανόητης μηχανής στο εργοστάσιο λαμπών αυτοκινήτων της Αουτέλ στην μεταπολεμική Δυτική Γερμανία, ξαναζωντανεύει στο σήμερα. Aπό την Ομάδα Pequod έρχεται μια ιδιότυπη ομαδική απαγγελία ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου, του Διπλού Βιβλίου του Δημήτρη Χατζή. Οι πέντε ...
Συνέχεια...
Το ελιξίριο του έρωτα στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Με την διάσημη ρομαντική, κωμική όπερα του Γκαετάνο Ντονιτσέττι, το Ελιξίριο του Έρωτα, ξεκινά η νέα καλλιτεχνική περίοδος.   Μια από τις πιο γοητευτικές και μελωδικές όπερες μα και μια από τις πιο αγαπημένες του κοινού της όπερας παγκοσμίως. Ο Ντονιτσέττι έγραψε υπέροχες μελωδίες, όπως το διάσημο «Una furtiva lagrima», δίνοντας ...
Συνέχεια...
Όπερα της βαλίτσας
Η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζει την περιπλάνησή της στους δρόμους της Αθήνας και μετά το Λυρικό Λεωφορείο, τις Λυρικές Βραδιές και τις Βραδιές Χορού, δράσεις τις οποίες το κοινό υποδέχτηκε με ενθουσιασμό, βάζει στη βαλίτσα της διάσημες όπερες και τις μεταφέρει σε χώρους απρόσμενους για να την παρουσιάσει, με ελεύθερη ...
Συνέχεια...
Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1
Η αρχική επιθυμία και πρόθεση του Κώστα Φιλίππογλου, του Δημήτρη Κουρούμπαλη και της Κατερίνας Λούρα ήταν να ανεβάσουν μια τραγωδία. Όμως, όπως πάντα, μεγάλα γεγονότα στις μικρές ζωές τους, επηρέασαν την δουλειά τους. Τους ξύπνησαν αναμνήσεις, παιδικές επιθυμίες και πυροδότησαν προβολές. Και κατέληξαν σε μια ξεκαρδιστική κωμικοτραγωδία. Η νεύρωση είναι κληρονομική; Πόσες ...
Συνέχεια...
‘Ι.Χ.Ν.Ή. από τους Motus Terrae
Αν μια ζωή διαγράφεται από μια νοητή ευθεία με μνημονικά σημάδια από εμπειρίες και επιλογές, τι συμβαίνει όταν πέντε ηθοποιοί ενώσουν τα δικά τους ίχνη σε ένα κυριολεκτικό χάρτινο μονοπάτι αναμνήσεων για να δημιουργήσουν μια νέα συλλογική πραγματικότητα; Τα μέλη της ομάδας Motus Terrae χρησιμοποιούν ένα τέτοιο  άδειο, λευκό, ρολό χαρτί ...
Συνέχεια...
Ο Γυάλινος Κόσμος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Ο Τομ, η Αμάντα, η Λώρα και ο Τζιμ, τέσσερις διακριτικά αυτοβιογραφικοί ήρωες του Τέννεσι Γουίλιαμς, ξεπακετάρονται από το ψυγείο της μνήμης όπου ζουν αιχμάλωτοι, κρυσταλλωμένοι για πάντα στην ίδια χρονική περίοδο. Ξεπαγώνουν και ξανανιώνουν μέσα από μια  πότε θόλη, πότε αβέβαια αναπαράσταση των γεγονότων της νεότητας του.   Παγιδευμένοι μόνιμα σε αιώνια λούπα στα ...
Συνέχεια...
Ο Περικλής του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο
Οι θυελλώδεις περιπέτειες ενός άλλου Περικλή από έναν πολλά υποσχόμενο θίασο. Ο οποίος δεν κατάφερε, δυστυχώς, να τηρήσει την άτυπη υπόσχεση που σιωπηρά (και άθελά του) νιώσαμε πως μας έδινε καθώς διαβάζαμε τη λίστα με τα ηχηρά ονόματα σπουδαίων ηθοποιών όταν ανακοινώθηκε η συγκεκριμένη παραγωγή από το Εθνικό Θέατρο. Και δεν ...
Συνέχεια...
Βραβεία Tony 2012
Το Αμερικάνικο θέατρο γιόρτασε την Κυριακή 10 Ιουνίου απονέμοντας τα βραβεία Tony στην 66η τελετή τους.  Θυμάστε το Once, το κινηματογραφικό μιούζικαλ του 2006 που απέσπασε ένα σωρό βραβεία, ανάμεσα στα οποία και το Όσκαρ Μουσικής και έκανε διάσημους ανά τον κόσμο τους πρωταγωνιστές και ερμηνευτές των τραγουδιών του τον Glen Hansard (της Ιρλανδέζικης ...
Συνέχεια...
Η Φόνισσα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ναι, η φίρμα, η γνωστή, η σωστή η άρρωστη η κορασιδοκτόνα η πηγαδοπνίχτρα η Φραγκογιαννού με το όνομα. Η διάσημη γριά ηρωίδα του Παπαδιαμάντη, η περίφημη Φόνισσα, σύμβολο του κοινωνικά κυρίαρχου μισογυνισμού μιας ολόκληρης εποχής, όπου η γέννηση μιας κόρης (αντί ενός "παιδιού"= αγοριού) ήταν κατάρα και τιμωρία, σήμαινε έξοδα και προίκες ...
Συνέχεια...
Ένα ΝΤΙΜΠΕΪΤ αξιών από άξιους δημιουργούς
Το 1920 στις "Ερωτευμένες Γυναίκες" ο D.H. Lawrence διαλύει εις τα εξ ων συνετέθησαν τις κοινωνικές τάξεις. Το 2012 τι θα διαλύσουν, άραγε, οι συντελεστές της παράστασης ΝΤΙΜΠΕΪT;  Η Γιούλα Μπούνταλη και ο Σύλλας Τζουμέρκας, μαζί με τη Διώνη Κουρτάκη και το Μιχάλη Οικονόμου διαλύουν, μεν, τις Ερωτευμένες Γυναίκες του D.H. Lawrence σ’ ένα ντιμπέιτ ...
Συνέχεια...
Οι Έμποροι των Εθνών
Bob Theatre Festival 2012
Φάκελος ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012
Τζόρνταν στο Θέατρο Τέχνης
O Θείος Βάνιας από την ομάδα Grasshoper
Πρωτοχρονιά μετά (λυρικής) μουσικής
Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει @ Λυρική
Ο Δον Κιχώτης κυνηγά ανεμόμυλους στη Λυρική Σκηνή
Δυο Ευγενείς από τη Βερόνα @ KNOT Gallery
Page_31
Amnesia στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Ο Κουλοχέρης του Σποκέιν στο Θέατρο Αργώ
A Western @ Bios
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Επινοώντας την παράσταση
Ξεβράκωτοι στο Δρόμο. Blame It On Me από
Μια τεράστια έκρηξη ξανά στο θέατρο του Νέου
Unemployed και πάλι στο Bios
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στη Λυρική Σκηνή
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Το ελιξίριο του έρωτα στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Όπερα της βαλίτσας
Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1
‘Ι.Χ.Ν.Ή. από τους Motus Terrae
Ο Γυάλινος Κόσμος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν
Ο Περικλής του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο
Βραβεία Tony 2012
Η Φόνισσα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Ένα ΝΤΙΜΠΕΪΤ αξιών από άξιους δημιουργούς