Στη δεύτερη παράστασή του «¶γριοι- Ο άνδρας με τα θλιμμένα μάτια» ο Έκτορας ξεδιπλώνει την μοναδική ιδιότητά του να φτιάχνει θέατρο φυσικό και ταυτόχρονα μεταφυσικό, ξεκάθαρο και περίπλοκο, απλό και κατανοητό παρότι δυσνόητο και την εξαιρετική ικανότητά του να χειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα -ομολογουμένως- πολύ καλό ανθρώπινο υλικό που στα χέρια του απογειώνεται δίνοντας ξεχωριστή δύναμη σε ένα έργο που θα μπορούσε ίσως να χαρακτηριστεί «για λίγους». Λανθασμένα μεν, ρεαλιστικά δε. Δεδομένων των συνθηκών.

Βοηθός του Αντώνη Καλογρίδη και του Λευτέρη Βογιατζή για χρόνια, φιλόλογος (!!!) και σκηνοθέτης από την μεγάλη -του – έθνους – σχολή «Σταυράκου» προερχόμενος δεν είναι η φετινή παράσταση η πρώτη σου δουλειά.
Το 2005 στις Δοκιμές του Αμόρε σκηνοθέτησα την παράσταση «Ο ¶νδρας στο Βυθό» και έχω κάνει και δύο ταινίες μικρού μήκους που παρουσιάστηκαν σε διάφορα φεστιβάλ (σ.σ. και στο φεστιβάλ Βενετίας και επίσης πήραν και αρκετά βραβεία) και αυτή είναι η δεύτερη προσωπική δουλειά μου στο θέατρο.

Φαντάζομαι πως αποκόμισες πολλά όντας βοηθός του Λευτέρη Βογιατζή.
Τα πάντα. Παρότι δεν είναι αυτό το είδος θεάτρου που μου αρέσει (ο τόσο πελώριος έλεγχος του σκηνοθέτη) η τρομερή -εμμονική- αφοσίωσή του στη δουλειά είναι πολύ μεγάλο μάθημα και ο τρόπος του να χειρίζεται το λόγο, σαν μουσική, είναι μοναδικός. Ο Βογιατζής έχει πιο πολύ τη ματιά του ηθοποιού/σκηνοθέτη, το στήνει το έργο πολύ πάνω στον ηθοποιό, εγώ πιστεύω περισσότερο στην επέμβαση του σκηνοθέτη. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι ηθοποιοί δεν έχουν ελευθερία, ακόμα και κατά τη διάρκεια της παράστασης. Κάθε μέρα δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα. Τα συζητάμε έπειτα και κρατάμε μερικά, αλλάζουμε άλλα…

Είσαι, όμως, πάντοτε παρών στις παραστάσεις σου.
Παρατηρώ το κοινό και αλλάζω όσα δεν λειτουργούν. Στους ¶γριους, π.χ. μια από τις αλλαγές που έκανα ακριβώς επειδή στην πράξη είδα πως δεν είχε νόημα για τους θεατές ήταν το εισαγωγικό κομμάτι που μίκρυνε αισθητά. Δεν είναι πάντα εύκολο να είσαι αντικειμενικός θεατής. Από κάποια στιγμή και έπειτα είναι τόσο δικό σου αυτό που βλέπεις που δεν καταλαβαίνεις. Μπορώ να το ακούσω, να παρατηρήσω το κοινό αλλά δεν αντέχω να κοιτάζω άλλο τη σκηνή.

Διαβάζεις πολύ. Έτσι επιλέγεις τα έργα σου;
Διαβάζω πολύ αλλά στοχευμένα. Και είναι αυτός ο τρόπος μου να επικοινωνώ με τις εξελίξεις στον κόσμο και να μαθαίνω γιατί σαν άνθρωπος δεν είμαι πολύ ανοιχτός και δεν επικοινωνώ εύκολα. Το συγκεκριμένο έργο, όμως, το διάλεξε ο Γιάννης Χουβαρδάς. Στις πρώτες αναγνώσεις μου φάνηκε πιο σκοτεινό και θριλερικό ακόμα γι αυτό και είχα ήδη στο νου μου κι άλλες εκδοχές εκτός από αυτή του τσίρκου. Αλλά πάντοτε, οι συνθήκες που δημιουργούνται στο νου μου διαβάζοντας ένα έργο δοκιμάζονται στις πρόβες και διαλέγουμε αυτή που λειτουργεί καλύτερα.

ELΤο τσίρκο πως προέκυψε στο συγκεκριμένο έργο ως χώρος της πλοκής;
Έχει κάτι σκοτεινό το τσίρκο. Είναι μια κλειστή και πολύ δεμένη κοινωνία, συνήθως οικογενειακή υπόθεση, με πολύ περίεργους και ιδιαίτερους κανόνες κάπως ακριβώς σαν την πόλη που εξελίσσεται το έργο. Και ο κλόουν – ο πατέρας που δεν μιλάει- είναι τρομακτική μορφή και τα δύο αδέρφια θυμίζουν δίδυμο κωμικών Χοντρός Λιγνός, αδερφοί Μαρξ κτλ. Η οικογένεια, επίσης, λειτουργεί κάπως σαν τσαρλατάνος για να τον πείσουν να μείνει. Και τέλος το παροδικό. Αισθάνονται πως αυτή η ερήμωση είναι παροδική, πως από στιγμή σε στιγμή θα φύγουν.

Θέλει η οικογένεια να φύγει ή είναι ευτυχισμένη ζώντας σε αυτή την ημιάγρια κατάσταση, στην ερημωμένη πόλη, χωρίς ρεύμα, νερό και άλλους ανθρώπους;
Κάνουν διαρκώς σχέδια φυγής αλλά ο φόβος και το αίσθημα ασφάλειας που τους δίνει το σπίτι είναι το αντίβαρο σ’ αυτή την επιθυμία. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη ειρωνεία στη φράση «είμαστε ασφαλείς σ’ αυτό το σπίτι». Κι όμως, μένουν σε ένα σπίτι που δεν έχουν καν το κλειδί.

Ο τρόπος με τον οποίο πείθουν τον ξένο που φτάνει στην πόλη τους να μείνει μαζί τους, χωρίς να τον εξαναγκάσουν, να τον πιέσουν, να τον απειλήσουν ή να ασκήσουν βία θυμίζει ορισμένες ταινίες του Χάνεκε.
Ο Χεντλ Κλάους παίζει σε ταινίες του Χάνεκε και είναι πολύ φίλοι και, ναι, η συνθήκη της μη βίας σε ένα τόσο βίαιο κατά τα άλλα έργο είναι παρεμφερής.

Το έργο λειτουργεί αλληγορικά;
Είναι, νομίζω, μια πολύ απλή αλληγορία για το πως βλέπει ο συγγραφέας την Ευρώπη -και την κοινωνία ολόκληρη ενδεχομένως γιατί δε νιώθω πως είναι πολιτικό το έργο αλλά ανθρωπολογικό και κοινωνιολογικό- σήμερα, την ασάφεια των συνόρων και την διαρκή παρακμή της που δεν μπορείς καν να την ορίσεις. Μάλλον πεθαίνει η κοινωνία. Μοιάζει και σαν μεταβατικό στάδιο προς την Κόλαση με έναν τρόπο.

Κι όμως, η τελική αίσθηση είναι πολύ αισιόδοξη.
Ναι, είναι μια γκροτέσκα εκδοχή της πραγματικότητας. Καταδεικνύει με πολύ έντονο τρόπο την ανάγκη των ανθρώπων να έχουν σχέσεις ακόμα και αν το περιβάλλον γύρω τους καταρρέει, διαλύεται, παρακμάζει. Και οι σχέσεις είναι δύσκολες, πολύ δύσκολες.

Το θέατρο πεθαίνει;
Κάποιες μορφές του πεθαίνουν ναι. Αλλά η ανάγκη του κοινού να παρακολουθήσει αυτό που αναπαρίσταται και προβάλλεται μπροστά στα μάτια του- είτε πρόκειται για θέατρο είτε για κινηματογράφο- δεν πρόκειται να πεθάνει ποτέ. Μπορεί να περνάει κρίση αλλά δεν πεθαίνει.

Ζεις από το θέατρο;
Όχι αυτή τη στιγμή αλλά ελπίζω πως σε 2-3 χρόνια θα μπορώ. Μην φανταστείς κάτι φοβερό, να μπορώ να ψωνίσω από το super market εννοώ, όχι να αγοράζω σωρούς Burberry’s.

Γιατί δεν ασχολείσαι με την τηλεόραση ή τη διαφήμιση, για βιοποριστικούς λόγους έστω;
Θέλει πολύ χρόνο και μεγάλη αφοσίωση, πρέπει να ξεκινήσεις σαν βοηθός ώσπου να σε μάθουν και να κάνεις δικές σου δουλειές. Είναι κρίμα να σπαταλήσω το χρόνο μου σε κάτι που δεν μου προκαλεί ενδιαφέρον μόνο και μόνο για τα χρήματα. Δεν θα έχω αρκετό χρόνο να ξοδέψω για το θέατρο και το σινεμά και είναι αυτά η προτεραιότητά μου.

Το σινεμά είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση όμως.
Ναι, καταστροφή. Είναι αστείο να λέμε ξανά και ξανά πως δεν υπάρχουν χρήματα αλλά το ζήτημα είναι πως αν δεν μπορείς να πληρώσεις έστω τους τεχνικούς πως να γυρίσεις μια ταινία; Υπάρχει μια τρομακτική δυσπιστία στους νεαρούς ανθρώπους. Δύο νέοι πήραν πάλι φέτος χρήματα από το κέντρο και όλοι οι υπόλοιποι είναι πάνω από 500 χρονών. Ναι, τα σενάρια είναι επίσης πρόβλημα, ναι, δεν είναι καλά γιατί δεν ξέρουμε να ζούμε στην Ελλάδα, δεν ασχολούμαστε με τις λεπτομέρειες, με τους χαρακτήρες κτλ, δεν είναι οι καταστάσεις που μας λείπουν. Αλλά, όπως και να το κάνουμε, χρειάζεσαι τριβή για να τα καταφέρεις. Δεν μπορεί να είναι αριστούργημα η πρώτη σου ταινία. Και δεν θα κάνεις τρίτη- που μπορεί να είναι διαμάντι- αν δεν κάνεις 1-2 πριν. Φαύλος κύκλος.

Δεν θα περίμενα από εσένα που είσαι τόσο αισιόδοξος -ουσιαστικά- να έχεις παραδώσει τα όπλα πάντως.
Και πολύ καλά κάνεις. Εγώ και 40 περίπου ακόμα σκηνοθέτες της γενιάς μου αντί να γκρινιάζουμε μόνο και να μεμψιμοιρούμε προσπαθούμε να κάνουμε όλοι μαζί 2-3 σπονδυλωτές ταινίες και να το προωθήσουμε το ελληνικό σινεμά. Και όσον αφορά και εμένα προσωπικά είμαι αποφασισμένος να υλοποιήσω το σχέδιο της επόμενης ταινίας μου. Με ή χωρίς τη βοήθεια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Αυτές είναι και οι μοναδικές προσδοκίες σου από το άμεσο μέλλον;
Η προσδοκία και η επιθυμία μου είναι να μπορώ να κάνω παραστάσεις. Πολλές παραστάσεις, μεγάλες, με περισσότερους ηθοποιούς, κλασικά έργα. Και ταινίες. Το μόνο που θέλω είναι να έχω την ευκαιρία να ασκούμαι και να δουλεύω συχνά.

 


Η παράσταση του Έκτορα Λυγίζου «¶γριοι- Ο ¶νδρας με τα θλιμμένα μάτια» του Χεντλ Κλάους παίζεται στο θέατρο Αμόρε, Πριγκιπονήσων 10, Τηλ: 210 6468009

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνικά/ κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Δραματουργική επεξεργασία: Κατερίνα Κωνσταντινάτου, Παναγιώτας Κωνσταντινάτου.
Βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Ψυχογυιού.
Παίζουν: Αργύρης Ξάφης, Εύη Σαουλίδου, Θάνος Σαμαράς, Βασίλης Καραμπούλας, Σωκράτης Πατσίκας.

Διάβασε επίσης...
Η ‘Μέθοδος Γκρόνχολμ’ για 2η χρονιά στο Θέατρο Τέχνης
Για δεύτερη χρονιά από 24 Σεπτεμβρίου το έργο του Χόρντι Γκαλθεράν που καταπιάστηκε με μια από τις πιο δυσάρεστες κοινές εμπειρίες όσων θέλησαν να εργαστούν σε πολυεθνικές εταιρείες και έζησαν την ιδιαζόντως ψυχοφθόρα διαδικασία της συνέντευξης. Επαναλαμβάνοντας ένα ακόμα cliché, αυτό της τέχνης που αντιγράφει τη ζωή, ο ισπανός Χόρντι ...
Συνέχεια...
‘Το Δρακούδι’ στο Θέατρο Πόρτα
Τα έχουμε πει και να μην τα ξαναλέμε, ε!Τα παιδικά έργα δεν είναι μόνο για παιδιά και είναι είδος δύσκολο αφού καλείται να κατακτήσει τους δύσπιστους εκείνους θεατές που δεν έχουν καν ιδέα τι συμβαίνει «σύμβαση» και έτσι δικαίως δεν την αποδέχονται. Για τη θεατρική μιλάω! Γι αυτό και εκτός ...
Συνέχεια...
Ήρωες
Μια παράσταση που πριν ξεκινήσει, δεν μπορείς να φανταστείς τι ακριβώς σε περιμένει. Απενοχοποιημένη πλάκα, απίθανες χορογραφίες, ταλαντούχοι νεαροί και καλλίφωνες -- ειδικά μια κοκκινομάλλα -- νεαρές. Είδος που δεν συνηθίζεται στη χώρα μας (και το οποίο προωθούν και τα παιδιά της ομάδας ab ovo, με το «Εκεί, Εκεί στην ...
Συνέχεια...
‘Bread’ – Μία performance σωματικού θεάτρου αυτό το Σάββατο στο Booze
Ο Νοτιοαφρικανός performer Pieter van Zyl έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για να παρουσιάσει το Ψωμί, μια performance στα αγγλικά και στα αφρικάανς (μία από τις επίσημες γλώσσες τις Νοτίου Αφρικής) που συνδυάζει κίνηση, κείμενο και μουσική.Τροφή, πείνα, θρησκεία, χιούμορ, παράδοση συνδέονται με το ψωμί που μας ακολουθεί σε ...
Συνέχεια...
Ο Ροβινσώνας και ο Κρούσος στο Θέατρο Πόρτα
Το ότι το «παιδικό» θέατρο μπορεί να είναι εξίσου ενδιαφέρον και για τους μεγάλους θα μπορούσε να αποτελεί ένα θεώρημα που χρήζει ανάλυσης αν η Ξένια Καλογεροπούλου δεν το είχε μετατρέψει σε αυταπόδεικτο αξίωμα με τις παραστάσεις της Πόρτας εδώ και πολλά πολλά χρόνια.Η φετινή παράσταση, μια συμπαραγωγή της Μικρής ...
Συνέχεια...
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
  Συμβαίνουν και στις πιο passive aggressive οικογένειες. Στο κέντρο του αχανούς χώρου της σκηνής του Θεάτρου Σφενδόνη, ένα άδειο, τεράστιο, οικογενειακό τραπέζι. Τριγύρω του, τίποτα παρά σκόρπιες αντίκες, ένα κολλημένο ρολόι "παππούς", κακόγουστα πορτραίτα πεθαμένων πλουτοκρατών. Όλα μπλεγμένα μέσα στον πυκνό οικογενειακό ιστό της παράδοσης που καλύπτει τις σακατεμένες παιδικές αναμνήσεις, ...
Συνέχεια...
‘Η Λοκαντιέρα’ σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα – Κερδίστε προσκλήσεις!
Την κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι παρουσιάζει το φετινό καλοκαίρι του 2010, η «5η ΕΠΟΧΗ».Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες και διασημότερες κωμωδίες της Ευρωπαϊκής Αναγέννησης. Μια κωμωδία με δαιμόνια πλοκή και διαρκείς ανατροπές, που φτάνουν συχνά στα όρια της σκηνικής υπερβολής. Η αιώνια διαμάχη μεταξύ των δύο φύλλων είναι ο ...
Συνέχεια...
Mamma Mia!
Τα σχόλια για το Mamma Mia! είναι περιττά. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι δεν είστε εξοικειωμένοι με το σουηδικό συγκρότημα των ABBA και το ρεπερτόριο τους (ελάτε τώρα!) αποκλείεται να μην έχει πάρει το μάτι σας την ενθουσιασμένη καστανή νύφη που κοσμεί τις γιγαντοαφίσες των δρόμων από το φθινόπωρο (γιγαντιαία ...
Συνέχεια...
Ένας στους Δέκα
To 10,3% του πληθυσμού της Ελλάδας είναι μετανάστες. ¶νθρωποι που άφησαν τις πατρίδες και τις οικογένειες τους σε αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης. Παρόλο που έχουμε περάσει ήδη στη δεύτερη γενιά αυτής της ομάδας «πολιτών», η επίσημη πολιτεία κι η κοινωνία αρνείται να τους ενσωματώσει, ή ακόμα και να τους αναγνωρίσει. ...
Συνέχεια...
Μόνο την αλήθεια – Μέρος Ι
Ε, λοιπόν ναι. ¶ξιζε την αναμονή και χαλάλι του του συγγραφέος η επιτυχία που γνώρισε με την ξεκαρδιστική «Κατσαρίδα» που για τρία ολόκληρα χρόνια προκαλούσε ευχάριστη εκγύμναση στους κοιλιακούς μύες των θεατών της με το γέλιο που προκαλούσε. Μπορεί η καινούργια ιστορία του Βασίλη Μαυρογεωργίου -με την συμβολή της Μαρίας ...
Συνέχεια...
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά επιστρέφει
Σε εποχή κρίσης όπως αυτή που διανύουμε, χρειαζόμαστε ίσως περισσότερο από ποτέ οτιδήποτε αυθεντικό-πρωτότυπο ή αλλιώς για όσους το προτιμούν vintage με την έννοια του εκλεκτού. Σήμερα με άλλα λόγια καλό θα ήταν να αναβιώσουμε τα εμπνευσμένα κομμάτια του παρελθόντος σε εναρμόνιση με τις ανάγκες του παρόντος. Με αφορμή λοιπόν την ...
Συνέχεια...
‘Ο Εθνικός Υπάλληλος’ στο Θέατρο Άλεκτον – Κερδίστε Προσκλήσεις!
Στην σατιρική κωμωδία του, «Ο Υπάλληλος», ο Χουρμούζης γράφει στην εισαγωγή: «αφού τα έψαλλα στους ξένους, σειρά έχουν οι δικοί μας» -και όταν λέει «δικοί μας» εννοεί τους αδηφάγους ανώτατους κρατικούς υπαλλήλους. Το έργο είναι γραμμένο το 1836, 6 χρόνια μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους δηλαδή. Σας θυμίζει κάτι ...
Συνέχεια...
‘Θέατρο Πέρα από τα Όρια’ από την Δευτέρα
Ένα πολύ ενδιαφέρον θεατρικό φεστιβάλ ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα, για 4η χρονιά από την Αττική Πολιτιστική Εταιρία στο Θέατρο Δημήτρης Χόρν για να νοστιμίσει τις ανοιξιάτικες μέρες μας.19 - 20 ΜαΐουWarum-Warum(Γιατί - Γιατί)O Πήτερ Μπρουκ παρουσιάζει την καινούργια του δουλειά.Μια καινούργια σκηνοθεσία , ένα έργο πάνω σ ένα πολύ παλιό ...
Συνέχεια...
Pillowman @ Θέατρο του Νέου Κόσμου
Το σκληρό και άγριο παραμύθι του Martin McDonagh μας διηγείται ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και μας φέρνει στο νου τη θεωρία της σχετικότητας. Τι σχέση έχει η θεωρία της σχετικότητας με ένα πολλάκις βραβευμένο θεατρικό έργο θα αναρωτηθείτε. Η σκληρότητα του περιεχομένου του μοιάζει πολύ πιο διαχειρίσιμη εντός του βίαιου πλαισίου της ...
Συνέχεια...
Συνάντηση Τεχνών – Πρόσκληση Ενδιαφέροντος
Θέατρο - Χορός - Μουσική - Video Arts Ιούλιος 2008 . Θέατρο Δόρα Στράτου Η εταιρεία πολιτισμού Σύνθεση (www.sinthesis.gr) προσκαλεί καλλιτέχνες (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, χορευτές, χορογράφους, μουσικούς, εικαστικούς, video artists) να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο χώρο του Θεάτρου της Δόρας Στράτου. Ένα θέατρο χωρητικότητας 900 θεατών, μέσα στο δάσος, που ...
Συνέχεια...
New Order
Η ομάδα Blitz καταφέρνει και πάλι να προσελκύσει το ενδιαφέρον μας συνεχίζοντας από κει που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζοντας (με τίτλο σαν φυσική συνέχεια) από το Joy Division στο New Order.Δύο ζευγάρια αλλάζουν ρόλους και γίνονται κριτές και κρινόμενοι σε μια Νέα Τάξη Πραγμάτων των σχέσεων και του κόσμου, σε ...
Συνέχεια...
Δωδέκατη Νύχτα | Πρεμιέρα στις 26 Ιουνίου στο Θέατρο Πέτρας – Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις!
Η ιδιαίτερα δημοφιλής κωμωδία του διαβόητου William Shakespeare «Δωδέκατη Νύχτα [ή Ό,τι Θέλετε]»ταξιδεύει φέτος το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Ηθικοί αυτουργοί της εκδοχής της σε μουσικό θέατρο ο Θέμης Μουμουλίδης που υπογράφει τη σκηνοθεσία και η Εταιρεία Τέχνης 5η Εποχή σε συνεργασία με τη Δη.Πε.Θε. Βέροιας.Από τον 17ο αιώνα ...
Συνέχεια...
Δίαυλοι- Hellenic Dance Company από 30/6 έως 2/7 στο Θέατρον
Με εχέγγυο την άρτια εικόνα που έχει παρουσιάσει τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων,η Hellenic Dance Company, επιστρέφει μεμια ακόμη πολυσυλλεκτική παραγωγή για την πραγματοποίηση της οποίας η διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, Παυλίνα Βερέμη «επιστρατεύει» και φέτος σημαντικές δημιουργικές δυνάμεις. Πιστό στη φιλοσοφία που θέλει την Τέχνη να ...
Συνέχεια...
H ζήλια σε τρία Φαξ
Καλά το νομίζατε εσείς πως η Ανάσταση του θεανθρώπου σημαίνει και τη λήξη της θεατρικής σεζόν. Και, όντως, οι πολυπαιγμένες παραστάσεις του χειμώνα κλείνουν τις αυλαίες τους και κατεβάζουν τις μαρκίζες. Γι αυτό έχουμε την ευκαιρία να δούμε και άλλες, καινούργιες, με μικρότερη διάρκεια όσο ακόμα οι καιρικές συνθήκες το ...
Συνέχεια...
Βόυτσεκ από την Ομάδα Boy Oh στο Θέατρο Άρτι
  Τα γεγονότα είναι τα εξής: Στις 3 Ιουνίου του 1821, ο στρατιώτης (και πρώην περουκιέρης και μπαρμπέρης) Johann Christian Woyzeck δολοφόνησε την 46χρονη ερωμένη του Christine Woost, μαχαιρώνοντας την 7 φορές. Στο ημιτελές θεατρικό έργο Woyzech (προφ. Βόυτσεκ) του Georg Buchner, ο "Frank Woyzeck" σκοτώνει την ερωμένη του και χήρα και μάνα του ...
Συνέχεια...
‘Το Γάλα’ συνεχίζει την πορεία του
Μακρά η πορεία του έργου του Βασίλη Κατσικονούρη, από τη σκηνή του Εθνικού (Θέατρο Χώρα) σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, ως την περσινή παράσταση με το βλέμμα της ¶ννας Βαγενά και συνεχίζει να αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον του κοινού που σπεύδει να ρίξει μια ματιά στο σύμπαν μια μετανάστριας μάνας, στην Ελλάδα ...
Συνέχεια...
Graveyard Cafe Band | In Extremis στο TAF – Κερδίστε προσκλήσεις!
Στίχοι και λόγια Ελλήνων ποιητών της ελληνικής belle epoque, από το 1850 έως το 1930, γίνονται οι λέξεις στα χείλη των performers που συνθέτουν την παράσταση Graveyard Cafe Band της ομάδας Πασπαρτού.Βασιλειάδης, Βιζυηνός, Κάλβος, Καρασούτσας, Μωρεάς, Οικονομίδου, Παλαμάς, Παπαρρηγόπουλος, Παράσχος, Ροδοκανάκης, Σταθοπούλου, Σολωμός, Σούτσος και η μουσική του Κώστα Δαλακούρα, ...
Συνέχεια...
Ο Τιτανικός σαλπάρει στην Πειραιώς
20 Μαρτίου- 17 ΜαΐουΈναν αιώνα σχεδόν μετά τη βύθιση του, θρυλικού πλέον, Τιτανικού ο Κωνσταντίνος Ρήγος στήνει το δικό του ταξίδι στο φανταστικό, με όχημα τα θραύσματα των ιστοριών των φαντασμάτων που είναι πια οι χιλιάδες εκείνοι που βρέθηκαν εκεί. Ιστορίες μπλεγμένες με συναισθήματα που παραμένουν ίδια, σε όποιο σημείο ...
Συνέχεια...
‘Εσωτερικαί Ειδήσεις’ στο Νέο Ελληνικό Θέατρο
«Ένα θεατρικό ρεπορτάζ που καταγράφει με γερές δόσεις χιούμορ αλλά και πικρής αλήθειας μια αφιλόξενη για τον ¶νθρωπο και πρόθυμη να ανεχτεί τα πάντα, ελληνική κοινωνική πραγματικότητα. Ρεπόρτερ έξι ηθοποιοί, θύτες και θύματα.»Του Μάριου ΠόντικαΣκηνοθεσία: Χάρης ΧαραλάμπουςΣκηνικά/ κοστούμια: Ελένη ΔουνδουλάκηΜουσική Επιμέλεια: Χάρης ΧαραλάμπουςΒοηθός Σκηνοθέτη : Θοδωρής ΚοροζήςΠαίζουν: Βιβή Αλεξάνδρου, Λουίζα ...
Συνέχεια...
goλfω 2.3 beta  – τελευταίες παραστάσεις 5,6,8,9,10 & 11 Μαϊου
Προτού ξαναπάρει τα όρη και τα άγρια βουνά, τις θάλασσες και τα κύματα η goλfω δίνει τελικά στις 5,6,8,9,10 & 11 Μαϊου τις τελευταίες της παραστάσεις εν Αθήναις και ίσα που προλαβαίνετε να δείτε μια σούπερ επιτυχία προτού καταπιαστεί με τα ταξίδια της...Για όσους δεν γνωρίζουν το έργο, πρόκειται για ...
Συνέχεια...
Ήταν Όλοι Τους Παιδιά Μου στο Θέατρο Τζένη Καρέζη
¶λλη μία επανάληψη για το φετινό φθινόπωρο -και έναρξη της επίσημης (κλασικής) σεζόν των αθηναϊκών θεάτρων- με το έργο του ¶ρθουρ Μίλλερ «Ήταν Όλοι Τους Παιδιά Μου» σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη.Γραμμένο το 1947 με αφορμή τα γεγονότα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου το έργο παραμένει επίκαιρο καθώς παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα διεφθαρμένο ...
Συνέχεια...
La Jetée στο Θέατρο 46
O Γρηγόρης Χατζάκης μας έχει συνηθίσει σε κινηματογραφικές και λογοτεχνικές μεταφορές και σε περίεργους χώρους. Θυμάστε, βέβαια, «Τα Φτερά του Έρωτα» του Βιμ Βέντερς που παρουσιάστηκαν σε μπλε λεωφορείο της γραμμής, το «¶γνωστο Αριστούργημα» Ονορέ ντε Μπαλζάκ στο Μουσείο Μπενάκη και το «Είσαι Ένα Κτήνος Βίσκοβιτς!» του Αλεσάντρο Μπόφα σε ...
Συνέχεια...
…Πιο Κοντά… από 11 Οκτωβρίου
Το έργο του Patrick Marber «Closer» -βασισμένο στην όπερα του Mozart «Έτσι Κάνουν Όλες»- αλλάζει τίτλους στα χέρια των καλλιτεχνών που καταπιάνονται μαζί του στη χώρα μας όπου είναι ιδιαίτερα δημοφιλές εδώ και 10 χρόνια, όσα έχουν μεσολαβήσει δηλαδή από την πρώτη παρουσίασή του. Το 1998 ο Θωμάς Μοσχόπουλος το ...
Συνέχεια...
Το Τάβλι
Ρίξε μια ζαριά καλή, και για μένα βρε ζωή! Εκεί στο Θησείο, στο τέρμα της Σαρρή, πίσω από μια καγκελόπορτα περνάς μέσα από το στενό διαδρομάκι πίσω στο χρόνο, στις αρχές τις δεκαετίας του ‘70. Σε μια παραδοσιακή αυλή, από αυτές τις εσωτερικές που ενώναν τα παλιά νοικοκυριά, με τις ξεκλείδωτες πόρτες, ...
Συνέχεια...
Έρχεται το 6o Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής
Καλλιτέχνες και ομάδες από το χώρο του θεάτρου, χοροθεάτρου, performance art, multimedia, εικαστικών, κινηματογράφου συγκεντρώνονται για 6η χρονιά στο Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής από τις 8 έως τις 14 Δεκεμβρίου.Φέτος στο πλαίσιο των εκδηλώσεών του φιλοξενείται και το μέρος των βραβευμένων ταινιών του 10ου Διεθνούς Πανοράματος Ανεξάρτητων του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας ...
Συνέχεια...
Η ‘Μέθοδος Γκρόνχολμ’ για 2η χρονιά στο Θέατρο
‘Το Δρακούδι’ στο Θέατρο Πόρτα
Ήρωες
‘Bread’ – Μία performance σωματικού θεάτρου αυτό το
Ο Ροβινσώνας και ο Κρούσος στο Θέατρο Πόρτα
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
‘Η Λοκαντιέρα’ σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα
Mamma Mia!
Ένας στους Δέκα
Μόνο την αλήθεια – Μέρος Ι
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά επιστρέφει
‘Ο Εθνικός Υπάλληλος’ στο Θέατρο Άλεκτον – Κερδίστε
‘Θέατρο Πέρα από τα Όρια’ από την Δευτέρα
Pillowman @ Θέατρο του Νέου Κόσμου
Συνάντηση Τεχνών – Πρόσκληση Ενδιαφέροντος
New Order
Δωδέκατη Νύχτα | Πρεμιέρα στις 26 Ιουνίου στο
Δίαυλοι- Hellenic Dance Company από 30/6 έως 2/7
H ζήλια σε τρία Φαξ
Βόυτσεκ από την Ομάδα Boy Oh στο Θέατρο
‘Το Γάλα’ συνεχίζει την πορεία του
Graveyard Cafe Band | In Extremis στο TAF
Ο Τιτανικός σαλπάρει στην Πειραιώς
‘Εσωτερικαί Ειδήσεις’ στο Νέο Ελληνικό Θέατρο
goλfω 2.3 beta – τελευταίες παραστάσεις 5,6,8,9,10
Ήταν Όλοι Τους Παιδιά Μου στο Θέατρο Τζένη
La Jetée στο Θέατρο 46
…Πιο Κοντά… από 11 Οκτωβρίου
Το Τάβλι
Έρχεται το 6o Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής