Στη δεύτερη παράστασή του «¶γριοι- Ο άνδρας με τα θλιμμένα μάτια» ο Έκτορας ξεδιπλώνει την μοναδική ιδιότητά του να φτιάχνει θέατρο φυσικό και ταυτόχρονα μεταφυσικό, ξεκάθαρο και περίπλοκο, απλό και κατανοητό παρότι δυσνόητο και την εξαιρετική ικανότητά του να χειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα -ομολογουμένως- πολύ καλό ανθρώπινο υλικό που στα χέρια του απογειώνεται δίνοντας ξεχωριστή δύναμη σε ένα έργο που θα μπορούσε ίσως να χαρακτηριστεί «για λίγους». Λανθασμένα μεν, ρεαλιστικά δε. Δεδομένων των συνθηκών.

Βοηθός του Αντώνη Καλογρίδη και του Λευτέρη Βογιατζή για χρόνια, φιλόλογος (!!!) και σκηνοθέτης από την μεγάλη -του – έθνους – σχολή «Σταυράκου» προερχόμενος δεν είναι η φετινή παράσταση η πρώτη σου δουλειά.
Το 2005 στις Δοκιμές του Αμόρε σκηνοθέτησα την παράσταση «Ο ¶νδρας στο Βυθό» και έχω κάνει και δύο ταινίες μικρού μήκους που παρουσιάστηκαν σε διάφορα φεστιβάλ (σ.σ. και στο φεστιβάλ Βενετίας και επίσης πήραν και αρκετά βραβεία) και αυτή είναι η δεύτερη προσωπική δουλειά μου στο θέατρο.

Φαντάζομαι πως αποκόμισες πολλά όντας βοηθός του Λευτέρη Βογιατζή.
Τα πάντα. Παρότι δεν είναι αυτό το είδος θεάτρου που μου αρέσει (ο τόσο πελώριος έλεγχος του σκηνοθέτη) η τρομερή -εμμονική- αφοσίωσή του στη δουλειά είναι πολύ μεγάλο μάθημα και ο τρόπος του να χειρίζεται το λόγο, σαν μουσική, είναι μοναδικός. Ο Βογιατζής έχει πιο πολύ τη ματιά του ηθοποιού/σκηνοθέτη, το στήνει το έργο πολύ πάνω στον ηθοποιό, εγώ πιστεύω περισσότερο στην επέμβαση του σκηνοθέτη. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι ηθοποιοί δεν έχουν ελευθερία, ακόμα και κατά τη διάρκεια της παράστασης. Κάθε μέρα δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα. Τα συζητάμε έπειτα και κρατάμε μερικά, αλλάζουμε άλλα…

Είσαι, όμως, πάντοτε παρών στις παραστάσεις σου.
Παρατηρώ το κοινό και αλλάζω όσα δεν λειτουργούν. Στους ¶γριους, π.χ. μια από τις αλλαγές που έκανα ακριβώς επειδή στην πράξη είδα πως δεν είχε νόημα για τους θεατές ήταν το εισαγωγικό κομμάτι που μίκρυνε αισθητά. Δεν είναι πάντα εύκολο να είσαι αντικειμενικός θεατής. Από κάποια στιγμή και έπειτα είναι τόσο δικό σου αυτό που βλέπεις που δεν καταλαβαίνεις. Μπορώ να το ακούσω, να παρατηρήσω το κοινό αλλά δεν αντέχω να κοιτάζω άλλο τη σκηνή.

Διαβάζεις πολύ. Έτσι επιλέγεις τα έργα σου;
Διαβάζω πολύ αλλά στοχευμένα. Και είναι αυτός ο τρόπος μου να επικοινωνώ με τις εξελίξεις στον κόσμο και να μαθαίνω γιατί σαν άνθρωπος δεν είμαι πολύ ανοιχτός και δεν επικοινωνώ εύκολα. Το συγκεκριμένο έργο, όμως, το διάλεξε ο Γιάννης Χουβαρδάς. Στις πρώτες αναγνώσεις μου φάνηκε πιο σκοτεινό και θριλερικό ακόμα γι αυτό και είχα ήδη στο νου μου κι άλλες εκδοχές εκτός από αυτή του τσίρκου. Αλλά πάντοτε, οι συνθήκες που δημιουργούνται στο νου μου διαβάζοντας ένα έργο δοκιμάζονται στις πρόβες και διαλέγουμε αυτή που λειτουργεί καλύτερα.

ELΤο τσίρκο πως προέκυψε στο συγκεκριμένο έργο ως χώρος της πλοκής;
Έχει κάτι σκοτεινό το τσίρκο. Είναι μια κλειστή και πολύ δεμένη κοινωνία, συνήθως οικογενειακή υπόθεση, με πολύ περίεργους και ιδιαίτερους κανόνες κάπως ακριβώς σαν την πόλη που εξελίσσεται το έργο. Και ο κλόουν – ο πατέρας που δεν μιλάει- είναι τρομακτική μορφή και τα δύο αδέρφια θυμίζουν δίδυμο κωμικών Χοντρός Λιγνός, αδερφοί Μαρξ κτλ. Η οικογένεια, επίσης, λειτουργεί κάπως σαν τσαρλατάνος για να τον πείσουν να μείνει. Και τέλος το παροδικό. Αισθάνονται πως αυτή η ερήμωση είναι παροδική, πως από στιγμή σε στιγμή θα φύγουν.

Θέλει η οικογένεια να φύγει ή είναι ευτυχισμένη ζώντας σε αυτή την ημιάγρια κατάσταση, στην ερημωμένη πόλη, χωρίς ρεύμα, νερό και άλλους ανθρώπους;
Κάνουν διαρκώς σχέδια φυγής αλλά ο φόβος και το αίσθημα ασφάλειας που τους δίνει το σπίτι είναι το αντίβαρο σ’ αυτή την επιθυμία. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη ειρωνεία στη φράση «είμαστε ασφαλείς σ’ αυτό το σπίτι». Κι όμως, μένουν σε ένα σπίτι που δεν έχουν καν το κλειδί.

Ο τρόπος με τον οποίο πείθουν τον ξένο που φτάνει στην πόλη τους να μείνει μαζί τους, χωρίς να τον εξαναγκάσουν, να τον πιέσουν, να τον απειλήσουν ή να ασκήσουν βία θυμίζει ορισμένες ταινίες του Χάνεκε.
Ο Χεντλ Κλάους παίζει σε ταινίες του Χάνεκε και είναι πολύ φίλοι και, ναι, η συνθήκη της μη βίας σε ένα τόσο βίαιο κατά τα άλλα έργο είναι παρεμφερής.

Το έργο λειτουργεί αλληγορικά;
Είναι, νομίζω, μια πολύ απλή αλληγορία για το πως βλέπει ο συγγραφέας την Ευρώπη -και την κοινωνία ολόκληρη ενδεχομένως γιατί δε νιώθω πως είναι πολιτικό το έργο αλλά ανθρωπολογικό και κοινωνιολογικό- σήμερα, την ασάφεια των συνόρων και την διαρκή παρακμή της που δεν μπορείς καν να την ορίσεις. Μάλλον πεθαίνει η κοινωνία. Μοιάζει και σαν μεταβατικό στάδιο προς την Κόλαση με έναν τρόπο.

Κι όμως, η τελική αίσθηση είναι πολύ αισιόδοξη.
Ναι, είναι μια γκροτέσκα εκδοχή της πραγματικότητας. Καταδεικνύει με πολύ έντονο τρόπο την ανάγκη των ανθρώπων να έχουν σχέσεις ακόμα και αν το περιβάλλον γύρω τους καταρρέει, διαλύεται, παρακμάζει. Και οι σχέσεις είναι δύσκολες, πολύ δύσκολες.

Το θέατρο πεθαίνει;
Κάποιες μορφές του πεθαίνουν ναι. Αλλά η ανάγκη του κοινού να παρακολουθήσει αυτό που αναπαρίσταται και προβάλλεται μπροστά στα μάτια του- είτε πρόκειται για θέατρο είτε για κινηματογράφο- δεν πρόκειται να πεθάνει ποτέ. Μπορεί να περνάει κρίση αλλά δεν πεθαίνει.

Ζεις από το θέατρο;
Όχι αυτή τη στιγμή αλλά ελπίζω πως σε 2-3 χρόνια θα μπορώ. Μην φανταστείς κάτι φοβερό, να μπορώ να ψωνίσω από το super market εννοώ, όχι να αγοράζω σωρούς Burberry’s.

Γιατί δεν ασχολείσαι με την τηλεόραση ή τη διαφήμιση, για βιοποριστικούς λόγους έστω;
Θέλει πολύ χρόνο και μεγάλη αφοσίωση, πρέπει να ξεκινήσεις σαν βοηθός ώσπου να σε μάθουν και να κάνεις δικές σου δουλειές. Είναι κρίμα να σπαταλήσω το χρόνο μου σε κάτι που δεν μου προκαλεί ενδιαφέρον μόνο και μόνο για τα χρήματα. Δεν θα έχω αρκετό χρόνο να ξοδέψω για το θέατρο και το σινεμά και είναι αυτά η προτεραιότητά μου.

Το σινεμά είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση όμως.
Ναι, καταστροφή. Είναι αστείο να λέμε ξανά και ξανά πως δεν υπάρχουν χρήματα αλλά το ζήτημα είναι πως αν δεν μπορείς να πληρώσεις έστω τους τεχνικούς πως να γυρίσεις μια ταινία; Υπάρχει μια τρομακτική δυσπιστία στους νεαρούς ανθρώπους. Δύο νέοι πήραν πάλι φέτος χρήματα από το κέντρο και όλοι οι υπόλοιποι είναι πάνω από 500 χρονών. Ναι, τα σενάρια είναι επίσης πρόβλημα, ναι, δεν είναι καλά γιατί δεν ξέρουμε να ζούμε στην Ελλάδα, δεν ασχολούμαστε με τις λεπτομέρειες, με τους χαρακτήρες κτλ, δεν είναι οι καταστάσεις που μας λείπουν. Αλλά, όπως και να το κάνουμε, χρειάζεσαι τριβή για να τα καταφέρεις. Δεν μπορεί να είναι αριστούργημα η πρώτη σου ταινία. Και δεν θα κάνεις τρίτη- που μπορεί να είναι διαμάντι- αν δεν κάνεις 1-2 πριν. Φαύλος κύκλος.

Δεν θα περίμενα από εσένα που είσαι τόσο αισιόδοξος -ουσιαστικά- να έχεις παραδώσει τα όπλα πάντως.
Και πολύ καλά κάνεις. Εγώ και 40 περίπου ακόμα σκηνοθέτες της γενιάς μου αντί να γκρινιάζουμε μόνο και να μεμψιμοιρούμε προσπαθούμε να κάνουμε όλοι μαζί 2-3 σπονδυλωτές ταινίες και να το προωθήσουμε το ελληνικό σινεμά. Και όσον αφορά και εμένα προσωπικά είμαι αποφασισμένος να υλοποιήσω το σχέδιο της επόμενης ταινίας μου. Με ή χωρίς τη βοήθεια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Αυτές είναι και οι μοναδικές προσδοκίες σου από το άμεσο μέλλον;
Η προσδοκία και η επιθυμία μου είναι να μπορώ να κάνω παραστάσεις. Πολλές παραστάσεις, μεγάλες, με περισσότερους ηθοποιούς, κλασικά έργα. Και ταινίες. Το μόνο που θέλω είναι να έχω την ευκαιρία να ασκούμαι και να δουλεύω συχνά.

 


Η παράσταση του Έκτορα Λυγίζου «¶γριοι- Ο ¶νδρας με τα θλιμμένα μάτια» του Χεντλ Κλάους παίζεται στο θέατρο Αμόρε, Πριγκιπονήσων 10, Τηλ: 210 6468009

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνικά/ κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Δραματουργική επεξεργασία: Κατερίνα Κωνσταντινάτου, Παναγιώτας Κωνσταντινάτου.
Βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Ψυχογυιού.
Παίζουν: Αργύρης Ξάφης, Εύη Σαουλίδου, Θάνος Σαμαράς, Βασίλης Καραμπούλας, Σωκράτης Πατσίκας.

Διάβασε επίσης...
18o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας φέτος ενηλικιώθηκε και σβήνει τα 18 κεράκια του από τις 12 έως τις 19 Ιουλίου. Το Διεθνές Κέντρο Χορού με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη Βίκυ Μαραγκοπούλου μας εντυπωσιάζει non stop εδώ και δεκαοχτώ χρόνια και το ίδιο σκοπεύει να κάνει και με τη φετινή του διοργάνωση που, όπως ...
Συνέχεια...
Η Ελλάδα εκλέγει το Γερμανικό Κοινοβούλιο
Πώς θα σας φαινόταν αν ταυτόχρονα με τις Γερμανικές εκλογές κάναμε κι εμείς εδώ μια στιγμούλα μια ψηφοφορία για να αποφασίσουμε το γερμανικό Κοινοβούλιο; Τώρα μπορούμε και εμείς, στην κεντρική σκηνή του Bios, την Παρασκευή 21 και το Σάββατο 22 Δεκεμβρίου. Η ψηφοφορία ξεκίνησε στο www.aliens-vote.org. Ένας ακτιβιστής αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας ...
Συνέχεια...
Επιστροφή από τη Σουβλακερί του Διάκου στο Φεστιβάλ Αθηνών
«Καλύτερα μιας ώρας σκλαβιά μες στη χλιδή, παρά σαράντα χρόνια ελεύθεροι πτωχοί». Ο Αθανάσιος («Θανάσης») Διάκος μεταφέρεται μέσω μιας μηχανής του χρόνου από το 1821 στην σύγχρονη Αθήνα, ανοίγει σουβλακερί (τι πιο αναμενόμενο), εκμοντερνίζεται, καπιταλίζεται και γενικά τον τρώει ο κώλος του. Αλλά το τσαρούχι, τσαρούχι. Στο μπροστινό μέρος του θεόρατου κενού χώρου της ...
Συνέχεια...
Νοσταλγία στις Χοροροές
28 Μαρτίου έως 20 ΑπριλίουΗ γυναίκα μέσα από τη συνάντησή της με τον άνδρα προσπαθεί να πάρει ότι στερήθηκε από τη μητέρα της: ένα χώρο για να υπάρξει μέσα του ζωντανή και δημιουργική, ένα σώμα μέσα σε μια λιγότερο άκαμπτη αγκαλιά και ένα ενδιαφέρον γι' αυτή καθ' αυτήν και όχι ...
Συνέχεια...
24 Hour Plays Athens – στα backstage της προετοιμασίας
6 συγγραφείς, 6 σκηνοθέτες, 20 ηθοποιοί, 24 ΜΟΛΙΣ ΩΡΕΣ για να γράψουν, σκηνοθετήσουν, προβάρουν και παρουσιάσουν στο κοινό 6 ολοκαίνουρια έργα μέσα σε 1 παράσταση. Τα 24 Hour Plays ξεκίνησαν 12 χρόνια πριν σαν ένα διασκεδαστικό πείραμα με αφετηρία τα "δικά μας" geeky 24 Hour Comics του Scott McCloud. Μετά την πρώτη ...
Συνέχεια...
Τάκης Τζαμαργιάς – Betty Shamieh | Black Eyed
Ο Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης και καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, ύστερα από το νεοελληνικό έργο American Dreamin, στρέφεται στη μελέτη της γυναικείας ψυχολογίας. Σκηνοθετεί την ¶ννα Κουτσαφτίκη, την Καλλιρόη Μυριαγκού, την Ευδοκία Στατήρη και τη Στέβη Φόρτωμα ως τέσσερις γυναίκες αραβικής καταγωγής που έζησαν σε διαφορετικές εποχές και, ...
Συνέχεια...
Σταύρος Στάγκος – Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές
Ένας κινηματογραφιστής και τηλεοπτικός σκηνοθέτης, ένα κείμενο με φλεγματικό βρετανικό χιούμορ - δια χειρός Άλαν Μπένετ -, μια θεατρική σκηνή, η Χώρα -που μας καλόμαθε από πέρυσι με φρεσκότατες εκπλήξεις- και ένα έργο με τίτλο κάπως δυσνόητο που σκουντάει με δύναμη τη φαντασία μας: Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές.Στην αρχή ήταν ...
Συνέχεια...
8 Γυναίκες | 2-6 Ιουνίου
Ζήλεψαν την δόξα των ομοτεχνών τους αρχαίων ημών προγόνων και των ελισαβετιανών γειτόνων οι 8 κύριοι της παράστασης του Νίκου Καραθάνου και είπαν να δοκιμάσουν την τύχη τους σε γυναικείους ρόλους, να δουν, καθρέφτη καθρεφτάκι τους, ποιοι είναι οι καλύτεροι; Ανεξαρτήτως του ποιος θα κερδίσει η σύσταση του θιάσου υπόσχεται ...
Συνέχεια...
Η Μήδεια (2) του Δ. Παπαϊωάννου στο Παλλάς – Ξεκίνησε η προπώληση
Μετά τις πέντε sold out - όπως είχαμε αναφέρει σε χρόνο ρεκόρ! - παραστάσεις στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η Μήδεια (2) του Δημήτρη Παπαιωάννου, αφού περάσει, από το Φεστιβάλ "Meet in Beijing", στο Πεκίνο, θα κάνει πρεμιέρα στο Παλλάς την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου για είκοσι παραστάσεις.Όσοι ...
Συνέχεια...
Tannhäuser | San Fransisco Opera στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η εντυπωσιακή παραγωγή που παρουσιάστηκε στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο και κέρδισε κοινό και κριτικούς έρχεται στην Ελλάδα από την Εθνική Λυρική Σκηνή, για τέσσερις παραστάσεις στις 24, 27, 30 Ιανουαρίου & 1 Φεβρουαρίου 2009. Έχουν περάσει τουλάχιστον τέσσερις δεκαετίες από τότε που η Εθνική Λυρική Σκηνή είχε παρουσιάσει ...
Συνέχεια...
Οδύσσεια sneak peek
Αν γράφετε ή γνωρίζετε κάποιον που να γράφει για θέατρο αλλά να μην είναι αυτή η μοναδική ασχολία του θα ξέρετε ήδη πως εκτός από τις εκατοντάδες, κυριολεκτικά, παραστάσεις που καλείται να προλάβει να δει κάθε σεζόν, προσκαλείται και σε αντίστοιχο αριθμό συνεντεύξεων τύπου για αυτές τις παραστάσεις. Γεγονός αυταπόδεικτο ...
Συνέχεια...
Η Αυλή των Θαυμάτων @ Εθνικό Θέατρο
Στην Αυστραλία αδέρφια μου, στην Αυστραλία. Η μετανάστευση παραμένει η μόνη σταθερή ελπίδα στην ασταθή ζωή των Ελλήνων από τα 50’s έως σήμερα.  Η «Αυλή των θαυμάτων» βασίζεται στην έλλειψη σταθερότητας και σιγουριάς που χαρακτηρίζει τη ζωή του Έλληνα […] Η ρευστότητα στις συνθήκες της ζωής του Έλληνα, η μεσογειακή του ...
Συνέχεια...
Mockob – Selim MID του Γεωργίου Βιζυηνού – Κερδίστε προσκλήσεις
Πρεμιέρα στην επέτειο του θανάτου του (15 Απριλίου 1896)με το τελευταίο έργο του Γεωργίου Βιζυηνού, Mockob- Selim MID πριν την εισαγωγή του - και πάλι στις 15 Απριλίου, λίγα χρόνια πριν, το 1892 - στο Δρομοκαΐτειο από την Ομάδα Όχι Παίζουμε στο Ωδείο Αθηνών.Από τις 15 Απριλίου 2009Παραστάσεις 23 Απριλίου ...
Συνέχεια...
‘Στάχτες’ στο Θέατρο Στοά
Με το έργο του Κρίστοφερ Χάμπτον «Στάχτες» ξεκινούν οι παραστάσεις στο Θέατρο Στοά και θα διαρκέσουν δύο μήνες. Η παράσταση που παρουσιάζεται σε επανάληψη βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ούγγρου συγγραφέα Σάντορ Μάραϊ. Περιγράφει τη σχέση δύο ανδρών, φίλων από την παιδική ηλικία, που συναντιόνται γέροι πια στα 75 τους και ...
Συνέχεια...
Χορογραφία στα ύψη του Μανχάταν
Το New York City Ballet βιντεοσκόπησε τη χορογραφία του Christopher Wheeldon "After the Rain" με σκηνικό τον νεόδμητο One World Trade Center και τον υποβλητικό ορίζοντα του Μανχάταν στο ξημέρωμα. Όλο αυτό ονομάστηκε New Beginnings και κινηματογραφήθηκε ξημερώματα της 12ης Σεπτεμβρίου στην ταράτσα του Four World Trade Center, του τέταρτου χαμηλότερου ...
Συνέχεια...
O Μικρός Έγιολφ – Φεστιβάλ Αθηνών
Ο τραγικός χαμός ενός μικρού αγοριού είναι το δραματικό επίκεντρο που δημιουργεί κύματα στις ζωές μιας τυπικά δυσλειτουργικής Ιψενικής οικογένειας. Η ομάδα Grasshopper αποδομεί τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας του «Μικρού Έγιολφ», ενός έργου της τελευταίας περιόδου του Ίψεν, αποκαλύπτοντας τα ζωντανά ανδρείκελα, που στην πραγματικότητα είναι, ικανά μόνο ...
Συνέχεια...
Αντί Διδακτορικού | one-man stand-up comedy show του Δ. Δημόπουλου στο NIXON – Κερδίστε προσκλήσεις!
Τι κάνεις όταν οι παιδικοί φίλοι, οι συμμαθητές και οι συμφοιτητές σου επιστρέφουν ένας-ένας από τα εξωτερικά με τα μεταπτυχιακά τους; Τους υπενθυμίζεις (με μια παράσταση) πως θα μένουν με τους γονείς τους και πως θα πληρώνονται ένα μίζερο μισθό, τι άλλο;; Και όλα αυτά, για να μη σε ρωτάνε ...
Συνέχεια...
Κόκκινη Ζιζέλ
Από τη δόξα στην τρέλα, μέσα από την επανάσταση Κόκκινη γίνεται η Ζιζέλ για τέσσερις βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και εγκαταλείπει τις ακαδημαϊκές της δάφνες για να παρασυρθεί από τη δίνη και τα σκοτάδια μιας ταραγμένης εποχής και να πληρώσει με μοιραίο τρόπο το τίμημά της.Σε χορογραφία του «Ρώσου ...
Συνέχεια...
Συνέβη και όποιος θέλει το πιστεύει
Όλα τα ματάκια, τα αυτάκια, τα χεράκια και τα λοιπά ασημικά που κρέμονται ως τάματα στο εκκλησιαστικό σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά να αφιέρωνα σε επιλεγμένο ¶γιο, στον ίδιο το θεάνθρωπο, στη μάνα του ή στον πατέρα του αμφιβάλλω αν θα έβρισκα την ποθητή απάντηση στο ερώτημα που με βασάνιζε στριμωγμένη ...
Συνέχεια...
Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες (εκδοχή ΙΙ) | Φεστιβάλ Αθηνών
Η εταιρεία θεάτρου Sforaris, που έχει ζήσει τις δικές της παράλογες ιστορίες, συνεχίζει την βασισμένη σε παραλογές και μικρές καθημερινές τραγωδίες παράστασή της, την πρώτη εκδοχή της οποίας παρουσίασε πέρυσι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Πρόκειται, αν δεν έχει χτυπήσει ήδη ένα καμπανάκι στις μνήμες των θεατρόφιλων εξ υμών, για ...
Συνέχεια...
‘Αίμα Στο Χιόνι’ στο Θέατρο Βασιλάκου – Κερδίστε προσκλήσεις!
Έγκλημα. Έγκλημα στο χιόνι. Απεχθές έγκλημα και ανεξιχνίαστο. Άγριο έγκλημα. Απ' αυτά που γίνονται καθημερινά πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες και πρώτο θέμα στις ειδήσεις στην τηλεόραση.Θύμα ένας νεαρός καλλιτέχνης. Βρέθηκε σφαγμένος κάτω από άγνωστες συνθήκες στην τουαλέτα ενός εγκαταλειμμένου σταθμού. Ήταν μόνος. Ήταν όμορφος. Ήταν το μοναχοπαίδι μιας μάνας που ένα ...
Συνέχεια...
ΝΤΙΜΠΕΪΤ @ Bios
Βαρεθήκατε και εσείς τα cliché debates που ευδοκιμούν γύρω μας όπως και εμείς; Μια διαφορετική αντιπαράθεση, μέχρι τελικής πτώσεως, ξεκίνησε.  Πώς καταφέρνουν, σκέφτηκα αμέσως μόλις διάβασα το δελτίο τύπου, να συναντηθούν σε μία παράσταση 75 λεπτών ο D.H.Lawrence και οι Ερωτευμένες Γυναίκες του (ένα κείμενο του 1920) με Έλληνες συνδικαλιστές, bloggers, ...
Συνέχεια...
Εχθροί Εξ Αίματος
Είστε ένας από εκείνους που παρακολουθούν μανιασμένα μία από τις πολλές ιατρικού τύπου σειρές που είναι πολύ του συρμού τελευταίως (House M.D., Grey's Anatomy, E.R., Scrubs και δε συμμαζεύεται); Έχετε ξεκοκαλίσει μήπως όλα τα κόμικς made by Αρκάς; Είστε και τα δύο μαζί και συνάμα θαυμαστής του μαγικού πλανήτη που ...
Συνέχεια...
Πάπισσα Ιωάννα
Η Αλίκη στο Βατικανό. Η απίστευτη ιστορία, ή μάλλον ο θρύλος, της Πάπισσας Ιωάννας υπάρχει από τον 13ο αιώνα. Η χαρισματική γυναίκα, κόρη ιεραποστόλων, έζησε στα μέσα του 9ου αιώνα. Μεταμφιεσμένη σε άντρα μπήκε σε μοναστήρι όπου έζησε για 7 χρόνια με τον εραστή της και επίσης μοναχό Φρουμέντιο, και στην συνέχεια ...
Συνέχεια...
Το Παιχνίδι του Έρωτα και της Τύχης
Η Julia Kristeva σε μια απόπειρα της να περιγράψει τους Γαλλους, τους χαρακτήρισε λαό εθισμένο στη λογοτεχνία, τις λέξεις, την περιγραφή καταστάσεων με όσο το δυνατόν πιο σύνθετα και εξεζητημένα μέσα. Οι Γάλλοι κυριολεκτικά πετάνε τη σκούφια τους για περίπλοκα λεκτικά σύνολα, τολμηρές παρομοιώσεις και μεταφορές καθώς και αναλυτικές αφηγήσεις. ...
Συνέχεια...
9ο Φεστιβάλ Χορού Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων
Για 9η χρονιά δεκάδες νέοι αλλά και καταξιωμένοι Έλληνες χορογράφοι της Ελλάδας και του εξωτερικού δίνουν ραντεβού με τους λάτρεις του χορού σε τρία θέατρα της Αθήνας και μας συστήνουν το έργο τους από τις 8 Μαϊου έως τις 28 Ιουνίου. Για περισσότερο από ένα μήνα η Αθήνα γεμίζει χορό ...
Συνέχεια...
Τζούλια – Κερδίστε προσκλήσεις
Από τις 24 Σεπτεμβρίου 2009 Froken Julie, 1888 - Τζούλια, 2009Μια συνομιλία σκηνής και οθόνης παρουσιάζει η ομάδα προΤΑΣΗ με αφορμή το κλασικό έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια».Η δράση μεταφέρεται στην Αθήνα του σήμερα, σε μια παράσταση με μια νέα ματιά, από τον σκηνοθέτη της Δημήτρη Φοινίτση. Με background τα ...
Συνέχεια...
Ο Caveman επιστρέφει και φέτος
Το φαινόμενο Caveman προσγειώνεται ξανά στη σκηνή του Coronet από τις 16 Οκτωβρίου . Με 200.000 θεατές να τον έχουν ήδη λατρέψει στην Ελλάδα, επιστρέφει για τους επόμενους. Αυτή τη φορά σε άνθρωπο των σπηλαίων μεταμορφώνεται ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και περιμένει τους νέους θεατές να τον απολαύσουν να μονολογεί τις ...
Συνέχεια...
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Υπάρχουν κάποια έργα ορόσημα της παγκόσμιας δραματουργίας, των οποίων η αναφορά και μόνο αρκεί για να κάνει έμπειρους σκηνοθέτες και ηθοποιούς να ιδρώσουν. Γιατί ποιες είναι, πραγματικά, οι πιθανότητες να αναμετρηθεί κανείς με το πιο δημοφιλές -ίσως- έργο του πιο πολυπαιγμένου συγγραφέα στον κόσμο και να έχει πραγματικά κάτι καινούργιο ...
Συνέχεια...
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
Στις 22, 23 και 24 Νοεμβρίου Πως σας φαίνεται ένα ταξίδι στα παλιά, με νανουρίσματα και φροντίδες όπως τότε που ήσασταν παιδιά; Η Heike Schmidt σας στρώνει κρεβάτι στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου και αφού βολευτείτε στα σκεπάσματά σας σας κοιμίζει με νανουρίσματα από όλο τον κόσμο. Μια performance-happening που δρα ...
Συνέχεια...
18o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Η Ελλάδα εκλέγει το Γερμανικό Κοινοβούλιο
Επιστροφή από τη Σουβλακερί του Διάκου στο Φεστιβάλ
Νοσταλγία στις Χοροροές
24 Hour Plays Athens – στα backstage της
Τάκης Τζαμαργιάς – Betty Shamieh | Black Eyed
Σταύρος Στάγκος – Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές
8 Γυναίκες | 2-6 Ιουνίου
Η Μήδεια (2) του Δ. Παπαϊωάννου στο Παλλάς
Tannhäuser | San Fransisco Opera στο Μέγαρο Μουσικής
Οδύσσεια sneak peek
Η Αυλή των Θαυμάτων @ Εθνικό Θέατρο
Mockob – Selim MID του Γεωργίου Βιζυηνού –
‘Στάχτες’ στο Θέατρο Στοά
Χορογραφία στα ύψη του Μανχάταν
O Μικρός Έγιολφ – Φεστιβάλ Αθηνών
Αντί Διδακτορικού | one-man stand-up comedy show του
Κόκκινη Ζιζέλ
Συνέβη και όποιος θέλει το πιστεύει
Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες (εκδοχή ΙΙ) |
‘Αίμα Στο Χιόνι’ στο Θέατρο Βασιλάκου – Κερδίστε
ΝΤΙΜΠΕΪΤ @ Bios
Εχθροί Εξ Αίματος
Πάπισσα Ιωάννα
Το Παιχνίδι του Έρωτα και της Τύχης
9ο Φεστιβάλ Χορού Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων
Τζούλια – Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Caveman επιστρέφει και φέτος
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου