Μία από τις πιο συμπαθείς και αγαπητές μπάντες του mixtape.gr, ή alternative-country πενταδα των Dustbowl, προετοιμαζόμενη για το επερχόμενη live της στο Rodeo (25/3), μας προσφέρει μία ακόμα απολαυστική και μακροσκελή συνέντευξη.

…και φυσικά απαντούν σε όλα, από τις αλλαγές στο ρόστερ τους μέχρι και την στροφή στον ήχο τους.


Ας ξεκινήσουμε μιλώντας λίγο για το καινούριο σας άλμπουμ, "Goin’ Down", που κυκλοφόρησε πρόσφατα και το οποίο σηματοδοτεί και μία ουσιαστική στροφή στον ήχο της μπάντας. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε το υλικό του δίσκου ; Ήταν συνειδητή η αλλαγή στον ήχο ή απλώς έτσι προέκυψε ; Πώς βλέπετε το τελικό αποτέλεσμα τώρα που το CD βρίσκεται πλέον στα ράφια των δισκοπωλείων ;

TELECASTER NICK: Αν δεις το ένθετο του Troublebound & Lonesome, στο τέλος του έχει κάποιους στίχους από το The Burden (A-You Can’t Bear) το οποίο ανοίγει το δεύτερο μας άλμπουμ το "Goin’ Down". Χρειάζεται να πούμε τίποτα άλλο; Ήταν μια αλλαγή που ήρθε φυσιολογικά όταν αρχίσαμε να γράφουμε για άλλα πράγματα με άλλο τρόπο. Βέβαια για να το καταφέρουμε αυτό θυσιάσαμε την ίδια μας την εικόνα. Αν είχε βγει πιο γρήγορα στην αγορά το πρώτο άλμπουμ θα είχε γίνει και πιο γρήγορα αυτή η στροφή. Άργησε ένα χρόνο…

LYDIA: H αλλαγή προέκυψε φυσικά. ο δεύτερος δίσκος μας ‘Goin’ Down’ είναι πιο προσωπικός δίσκος, έχει στοιχεία από τον καθένα μας μιας και όλοι μας πειραματιστήκαμε με κάποιους στίχους, μια μελωδία ή μερικά ακόρντα.. το αποτέλεσμα είναι αυτό που ακούτε. Ο πρώτος δίσκος είναι καθαρά ένας country-hillbilly δίσκος, ακόμα και τα δικά μας τραγούδια έχουν αυτό στιλ. Η μουσική στροφή μας που εγώ προσωπικά θα την έλεγα εξέλιξη παρά στροφή ήρθε γιατί πλέον δεν βάζουμε ετικέτες στη μουσική μας, είναι αυτό που έχουμε μέσα μας.

DD: Το Burden (A-You Can’t Bear) και το Death Don’t Have No Mercy τα παίζαμε live πριν καν ακόμη κυκλοφορήσει το Toublebound & Lonesome ενώ το Cherry Wine (Lullaby For The Wicked) – για παράδειγμα – γράφτηκε λίγο πριν αρχίσουμε τις ηχογραφήσεις του 1ου album. Το υλικό και οι ιδέες υπήρχανε συνεπώς η αλλαγή θα ερχότανε αργά η γρήγορα. Δεν αποφασίσαμε ξαφνικά να αλλάξουμε στυλ και ύφος. Αυτό που ακούς στο "Goin’ Down" είναι οι Dustbowl…αυτή τη μουσική ακούμε και αυτή παίζουμε, είναι πολύ απλό.

dust

Λίγο πριν ξεκινήσουν οι ηχογραφήσεις για το καινούριο album ο Big George, ο αρχικός τραγουδιστής των Dustbowl, αποφάσισε να αποχωρήσει από την μπάντα για προσωπικούς λόγους και την θέση του στα φωνητικά ανέλαβε ο DD Dynamite. Φαντάζομαι ότι θα υπήρξε μία περίοδος μετάβασης κατά την οποία θα ζοριστήκατε λιγάκι. Υπήρξαν κάποιες δυσκολίες προσαρμογής και πώς καταφέρατε να ολοκληρώσετε τις ηχογραφήσεις τόσο γρήγορα ;

L.: Δεν θα μπορούσα να φανταστώ κάποιον άλλο στη θέση του τραγουδιστή πέρα από έναν από εμάς. Ο DD ήξερε όλους τους στίχους, έγραφε τραγούδια και τραγουδούσε … επομένως ήταν ό πρώτος (και μοναδικός για εμάς) υποψήφιος!

T.N.: Είχαμε μια "κεκτημένη" ταχύτητα που όλα έγιναν φυσιολογικά. Το "Goin’ Down" είναι οι Dustbowl και έπρεπε να είσαι "μέσα" σ’ αυτό το mood για να το καταλάβεις. Αν θέλεις, εγώ προσωπικά αισθανόμουν πως έπρεπε να βγει καλό το άλμπουμ και να "πάμε κάτω" μαζί με τον DD, τον Shoeshine Boy, την Lyd, τον John, τον Alex, τον Shoenfelt και τον Gluck.
Από εκεί και πέρα δεν νοιώσαμε κάποια απώλεια…

Στο νέο album έχουν συμμετάσχει ορισμένοι καλλιτέχνες του διεθνούς και εγχώριου ρεπερτορίου, όλοι τους με πολύχρονη εμπειρία στην μουσική σκηνή αλλά από διαφορετικούς χώρους και με εντελώς διαφορετικό background ο καθένας τους. Πώς προέκυψαν οι συνεργασίες αυτές ; Χρειάστηκε να γίνουν κάποιες αλλαγές στα κομμάτια για να συμβαδίσουν με το στύλ του εκάστοτε καλεσμένου ; Τι πιστεύετε ότι αποκομίσατε εσείς ως Dustbowl από την εμπειρία της συνεργασίας με καταξιωμένα ονόματα όπως ο Phil Shoenfelt, ο Jeremy Gluck και ο Alex K;

T.N.: Ο Alex K. είναι φίλος και μας έχει βοηθήσει πολύ. Απολαμβάνουμε την παρέα μαζί του και είναι μεγάλη τιμή που στάθηκε σαν ένας «Chain Gang Partner». Οι Phil Shoenfelt και Jeremy Gluck είχαν επαφή μαζί μας, τους άρεσε η δουλειά που επρόκειτο να βγάλουμε και δέχθηκαν να συμμετάσχουν. Περιττό να πούμε πως είναι μεγάλη τιμή. Δεν αλλάξαμε κάτι στα τραγούδια αλλά δεν υποδείξαμε και το τι πρέπει να κάνουν. Στην ουσία είναι κάτι παραπάνω από 3 σπουδαίες συμμετοχές….έχει να κάνει με παρουσίες που δηλώνουν πως το R’n’R έτσι όπως τo ξέραμε είναι εδώ. Τρεις άνθρωποι με διαφορετική ιστορία, πατρίδα και βιώματα ενώνονται μαζί μας. Δείχνουν πως υπάρχει λόγος να βγάλουμε αυτό το δίσκο…τον αιτιολογούν κατά κάποιο τρόπο. Τους ευχαριστούμε πολύ.

DD: Αυτές οι συμμετοχές είναι πολύ σημαντικές για εμάς…η αναγνώριση της δουλειάς μας από μουσικούς με τόσο σημαντική ιστορία όπως ο Phil Shoenfelt ή ο Jeremy Gluck είναι το καλύτερο συναίσθημα! Δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε κάτι σε κομμάτια όπως το Morning Blue η το Mourner...είναι αποτέλεσμα των προσωπικών μας ακουσμάτων και επιρροών και απόλυτα φυσιολογικό που ταιριάζουν στο ύφος του Phil ή του Jeremy. Ακόμη δεν μπορώ να το πιστέψω, ότι μουσικοί μου "ήρωες" των οποίων τους δίσκους άκουγα και ακούω τόσα χρόνια στο σπίτι συμμετέχουν στο album! Αν κάτι αποκόμισα από αυτές τις συνεργασίες είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Phil, ο Jeremy και ο Alex – άνθρωποι με τόσο μεγάλη εμπειρία στο χώρο – προσέγγισαν τα κομμάτια προσθέτοντας το δικό τους προσωπικό στίγμα…ο Alex μας εντυπωσίασε όλους όταν μπήκε στο studio να γράψει με την ευρηματικότητα του, ο Phil μας άφησε άναυδους με την συγκλονιστική ερμηνεία του στο Morning Blue ενώ ο Jeremy μεταμόρφωσε κυριολεκτικά το Mourner.

Με το ‘Goin’ Down’ οι Dustbowl πλέον έχουν ένα απολύτως προσωπικό και αναγνωρίσιμο ήχο – κανείς δεν θα μπορούσε ακούγοντας ένα κομμάτι σας να σας μπερδέψει με κάτι άλλο. Πόσο εύκολο είναι πιστεύετε να αφήσει κανείς σήμερα το δικό του στίγμα στα μουσικά δρώμενα και να μην καταλήξει να ακούγεται ως απομίμηση κάποιου άλλου ;

T.N.: Αυτό είναι το καλύτερο σχόλιο που έχω ακούσει ποτέ. Το θέλαμε πολύ. Θέλαμε να παίζουμε την μουσική μας και τα τραγούδια μας χωρίς να έχουμε ένα είδος να "υπερασπιστούμε" πλέον…Ξέρεις αυτό μπορεί να γίνει εύκολα αν δείξεις σεβασμό στη μουσική που σε έχει επηρεάσει αλλά και ασέβεια μαζί. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις να πεις κάτι εσύ…όχι ο Elvis!!!!!!! Από εκεί και πέρα ψάχνεις να βρεις τρόπους να το καταθέσεις.

DD: Το σημαντικότερο είναι αυτό που κάνεις να είναι αληθινό και να πηγάζει από μέσα σου χωρίς να προσποιείσαι απλά και μόνο για να λες ότι είσαι κάτι η ανήκεις κάπου…Δεν έχει σημασία αν το αποτέλεσμα είναι μοναδικό η πρωτότυπο…αρκεί να είναι αληθινό, αυτό είναι που μετράει και αυτό μένει.

dust

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των Dustbowl από την αρχή της καριέρας σας ήταν -και εξακολουθεί να παραμένει- η προσεγμένη στυλιστική σας εμφάνιση επάνω στην σκηνή. Πλέον, ύστερα και από την πρόσφατη αλλαγή στον ήχο, τα κουστούμια έφυγαν και την θέση του πήραν τα country/western πουκάμισα και τα jeans. Αντίστοιχα, και οι φωτογραφήσεις αλλά και το artwork που έχετε χρησιμοποιήσει κατά καιρούς τόσο στις κυκλοφορίες σας όσο και στα posters και στα flyers αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος της μουσικής. Πόσο σημαντικό είναι για σας το να συμβαδίζει το οπτικό με το ακουστικό κομμάτι της μουσικής σας ;

L.: Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις ένα show που να έχει ακουστικό όσο και οπτικό ενδιαφέρον. Από την άλλη πρέπει να είσαι αυτός που πραγματικά είσαι και έτσι είμαστε, αυτά είναι τα ρούχα μας και δεν έχουμε ένα συγκεκριμένο και μόνιμο κώδικα ντυσίματος. Όσο για το artwork σε posters, covers, web site κλπ τα έχω αναλάβει εγώ λόγω του ότι είμαι γραφίστρια, συνεπώς όλο αυτό το υλικό έχει μια πιο "προσεγμένη", ας το πούμε, εικόνα.

THE SHOSHINE BOY: Δίνουμε πολύ σημασία γενικότερα στην αισθητική και στο μήνυμα που μπορεί να περάσει μέσα από αυτή. Π.χ. ένα poster των Dustbowl σε ένα τοίχο έχει μια δυναμική, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας. Ακόμα περισσότερο σημαντικό είναι το artwork ενός άλμπουμ…ένα έργο που σηματοδοτεί μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο του συγκροτήματος.

L.: α..έχουμε και την τύχη να έχουμε φίλους φωτογράφους!

Η ένταξη του John Hardy στην μπάντα και η χρήση του pedal steel προσέδωσε ένα τελείως ξεχωριστό άγγιγμα στον ήχο σας. Υπάρχουν άλλα όργανα (βιολί – μπάντζο – μαντολίνο) που πιθανόν θα θέλατε ή έχετε ήδη σκεφτεί να ενσωματώσετε κάποια στιγμή στον ήχο των Dustbowl ;

T.N.: …Μετά τον John ; Όχι είναι υπεραρκετός αλλά αν θέλαμε θα του λέγαμε να το παίξει ο ίδιος!
Εγώ θα ήθελα να έπαιζα λίγο mandolin ή banjo πάντως…

L.: Ο John πάντως το έχει γυρίσει στο Lap Steel, στο Ukalele και τον παροτρύνουν να παίξει και κιθάρα οι άλλοι….

T.S.B.: Ο John δίνει ένα άλλο χρώμα με το pedal steel…μας κρατάει σε επαφή με το Honky Tonk Country στύλ αναμεμειγμένο με avant gard θορύβους καμιά φορά…

L.: Ο Nick μιμείται διάφορα όργανα με την κιθάρα όπως το μαντολίνο πχ. Έμενα θα μου άρεσε να είχαμε κανονικό μαντολίνο. Σε ορισμένα κομμάτια μας θα ταίριαζε πολύ.

Η Αμερικάνικη μουσική παράδοση ήταν ανέκαθεν μία παρεξηγημένη έννοια στην Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μία μεγάλη μερίδα του εγχώριου φιλόμουσου κοινού να ανοίγεται όλο και περισσότερο σε τέτοιου είδους ακούσματα. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μέλλον της λεγόμενης Americana μουσικής στην χώρα μας ; Θα μπορέσει να γίνει ποτέ ευρύτερα αποδεκτή ; Πιστεύετε ότι υπάρχουν και κοινωνικοπολιτικοί λόγοι που ο ήχος αυτός δεν έχει εδώ την απήχηση που έχει σε άλλες χώρες της Ευρώπης και αν ναι, ποιοί είναι αυτοί ;

T.N.: Η Americana σαν έννοια είναι μια μεγάλη κατηγορία...Folk, Bluegrass, Country μέχρι Punk Rock. Πιστεύω πως είναι μια σύγχρονη προοδευτική σκηνή που διαχωρίζεται από αυτή τη σαβούρα του Nashville και της Plastic Country μουσικής. Από ένα βαθμό βέβαια και μετά δεν μπορείς να εντάξεις τα πράγματα σε μια κατηγορία. Επειδή ζούμε στην εποχή των tags όμως έχω να πω πως η Americana έχει περάσει και στο ευρωπαϊκό κοινό ήδη. Προσωπικά εμείς είμαστε πιο Rock αν μπορούμε να το θέσουμε έτσι αδόκιμα και αρκετά Country. Από την άλλη δεν πιστεύω πως θα γίνει ποτέ ιδιαίτερα αποδεκτή στο ελληνικό κοινό παρ’ όλο που καλλιτέχνες σαν τον B. Sprigsteen κυκλοφορούν άλμπουμ σαν το We Shall Overcome. Αν γυρίσει κανείς πίσω θα δει πως πάντα υπήρχαν καλλιτέχνες σαν τον J. Cash, τους Byrds, τον Townes V. Zandt, τον Gram Parsons, τον Jeffrey Lee Pierce, τον Steve Wynn, τους Green On Red ή τους Woven Hand πρόσφατα. Πιστεύω πως ο Έλληνας έχει μια αποστροφή σε οτιδήποτε αμερικάνικο. Δεν μιλάμε όμως για την εξωτερική αμερικάνικη πολιτική αλλά αντίθετα για κάτι που δεν διασταυρώνεται πουθενά μαζί της!

DD: H αμερικάνικη μουσική παράδοση σε οποιαδήποτε έκφραση της; είτε λέγεται country, η blues, η folk η οτιδήποτε άλλο έχει αποτελέσει σημαντικό κομμάτι της rock μουσικής. Αυτά τα στοιχεία τα ακούς από τους Rolling Stones μέχρι τους Gun Club ή τους Social Distortion για παράδειγμα. Είναι παντού γύρω μας…το γιατί δεν είναι ευρύτερα αποδεκτή δεν το ξέρω και ούτε με νοιάζει, ποιος ξέρει, ίσως να είναι υποσυνείδητα αποδεκτή χωρίς καν κάποιος να το γνωρίζει σε τελική ανάλυση…τα ερεθίσματα υπάρχουν πάντως αρκεί κάποιος να ψάξει λίγο βαθύτερα…

Η μουσική των Dustbowl ακροβατεί ανάμεσα στο παλιό και στο καινούριο. Οι βάσεις του ήχου σας βρίσκονται στο παρελθόν αλλά η προσέγγιση σας είναι μοντέρνα. Πώς βλέπετε την σύγχρονη εξέλιξη της παραδοσιακής Αμερικάνικης μουσικής (alt. Country/Americana) και για ποιο λόγο πιστεύετε ότι έχει τέτοια μεγάλη απήχηση ο folk/roots ήχος και η αναβίωση του ακόμη και σε νεότερες ηλικίες σήμερα ;

T.N.: Ζούμε τώρα και παίζουμε μουσική του σήμερα. Μου αρέσουν πολλά παλιά πράγματα στην μουσική π.χ. μου αρέσει να ακούω Hank Williams Sr όταν οδηγώ, ψάχνω όμως γιά νέα πράγματα. Η αμερικάνικη μουσική παράδοση έχει πολύ μεγάλο βάθος…Gospel, Blues, Folk, Country. Οι Dustbowl στην ουσία είναι μια Rock μπάντα που αντλεί στοιχεία από όλα αυτά τα είδη…το λέμε Dusty Rock Music! Πιστεύω πως δεν είμαστε οι μόνοι που ψάχνουν στον πλούτο της αμερικάνικης μουσικής παράδοσης. Ο κόσμος ψάχνει για πραγματική μουσική…και βρίσκει τέτοια στοιχεία από τον Mark Lanegan μέχρι και τον Nick Cave…Δεν έχει να κάνει με κάτι το "πιουρίστικο" ή το "φολκλορ" αλλά με το R’n’R και τις ρίζες του. Είναι μουσική της γης, αληθινή και "σκληρή" μουσική.

Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που καθορίζει την διαχρονικότητα της μουσικής ; Έχει καμία σημασία το πότε κυκλοφόρησε κάτι χρονολογικά ή η ποιοτική του αξία είναι αυτή που μετράει και μόνο ;

T.N.: Φυσικά η ποιοτική αξία της μουσικής μετράει και μόνο. Δεν έχει καμία σημασία πότε βγήκε. Αυτό που έχει σημασία είναι αν σε αγγίζει ακόμα μέσα στο χρόνο…Αν ένα τραγούδι άγγιξε την ψυχή κάποιων ανθρώπων πριν 30, 40 ή 50 χρόνια είναι πολύ πιθανόν να το κάνει πάλι και τώρα αν παίξει σε ένα παλιό πικάπ ή σε ένα mp3 player. Λίγα πράγματα αλλάζουν στα συναισθήματα των ανθρώπων…το δύσκολο είναι να τα προσεγγίσεις. Για παράδειγμα όταν ακούω Townes Van Zandt νοιώθω αυτό το δυνατό συναίσθημα…

L.: Εγώ δεν ξέρω τι είναι αυτό που καθορίζει την αξία της μουσικής…είναι κάτι που αισθάνεσαι όταν ακούς το White Album των Beatles ή το Mansion On The Hill του Hank Williams

dust

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία σημαντική ανάκαμψη του βινυλίου και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού αλλά κυρίως στην Αμερική, όπου εκεί σχεδόν τα πάντα πια κυκλοφορούν και σε LP. Πώς βλέπετε εσείς αυτή τη αναβίωση ; Θα σας ενδιέφερε να επανακυκλοφορήσετε τα album σας σε περιορισμένες εκδόσεις βινυλίου αν κάποια εταιρία – εγχώρια ή μή – έδειχνε τον απαιτούμενο ζήλο ;

T.N.: Φυσικά…το επόμενο μας θα θέλαμε να είναι μόνο σε βινύλιο και δωρεάν Download σε mp3. Εγώ δεν έχω αγοράσει και ποτέ cd και δεν πρόκειται απ’ ότι βλέπω.

DD: Σίγουρα, η αίσθηση του να κρατάς, να περιεργάζεσαι και να ακούς έναν δίσκο βινυλίου δεν συγκρίνεται με αυτή ενός CD, υπάρχει μια περίεργη ιεροτελεστία…δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα CD, κάθε άλλο που είναι πολύ πρακτικά και βολικά αλλά όμως σαν format είναι εντελώς απρόσωπο. Είναι περίεργο αλλά με το βινύλιο αισθάνεσαι διαφορετικά την μουσική. Ίσως να είναι και αυτός ένας λόγος – πέρα από οποιαδήποτε μόδα ή τάση αναβίωσης, ο καθένας έχει τους λόγους
του να προτιμά έναν δίσκο από ένα cd. Για επανακυκλοφορία δεν ξέρω…ίσως το Goin’ Down αν μπορέσουμε…αλλά το επόμενο σίγουρα θα είναι βινύλιο.

L.: Όντως υπάρχει μια αναβίωση του βινυλίου και χαίρομαι για αυτό. Εννοείται ότι θα ήθελα τα άλμπουμ μας να βγουν και σε βινύλιο (αν όχι μόνο σε βινύλιο…). Είμαι συλλέκτρια δίσκων από μικρή, έχω πολλά original J. Cash, E. Cochran κλπ. Μου αρέσουν και τα παλιά φορητά πικ-απ δίσκων 45 rpm!! Έχω 2!!!

Η παραγωγή του ‘Goin’ Down’ είναι ομολογουμένως εξαιρετική. Αν όμως είχατε την δυνατότητα να ηχογραφήσετε σε ένα οποιοδήποτε στούντιο θέλατε, οπουδήποτε στον κόσμο και με τον παραγωγό της αρεσκείας σας, πού θα ήταν αυτό και ποιός θα βρισκόταν πίσω από την κονσόλα ;

T.N.: Την παραγωγή την έκανε ο Δημήτρης ο Δελής στο στούντιο 222 στην Καλλιθέα. Από την πρώτη μας επαφή νοιώσαμε τυχεροί και δεν πέσαμε έξω. Δεν έχω κάποια προτίμηση σε κάποιο παραγωγό, δεν παρακολουθώ την μουσική σ’ αυτό το βαθμό πλέον. Παλιά το έκανα, τώρα κρίνω αν κάτι μου αρέσει ή όχι.

DD: Όντως, ο Δημήτρης κατάλαβε αμέσως τι ήταν αυτό που είχαμε στο μυαλό μας, από πού προερχόμαστε και το τι θέλουμε να πετύχουμε και αυτό φαίνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί κατάφερε να αποτυπώσει με τον καλύτερο τρόπο τον ήχο τον οποίο είχαμε εξαρχής στο μυαλό μας. ΄Οσον αφορά παραγωγούς η studio…δεν το έχω σκεφτεί ποτέ μου…αν όμως μπορούσα να διαλέξω κάποιον να μας κάνει παραγωγή αυτός θα ήτανε ο Alex Chilton, θα είχε πολύ ενδιαφέρον…

Οι δύσκολοι οικονομικά καιροί φαίνεται να οδηγούν όλο και περισσότερο κόσμο στην μουσική ως μέσο παρηγοριάς και διεξόδου. Τι παραπάνω είναι αυτό που πιστεύετε ότι προσφέρει η μουσική σε σχέση με άλλα είδη τέχνης έτσι ώστε να αναγκάζει τον κόσμο να στραφεί προς αυτήν ;

T.N.: Είναι πιο άμεση η σχέση καλλιτέχνη και κοινού. Μιλάμε πάντα για R’n’R όχι για Μέγαρο Μουσικής…Όταν ακούς ένα τραγούδι να παίζεται από μια μπάντα…ένα «πραγματικό» τραγούδι από «πραγματικούς» ανθρώπους είναι σαν ένα χέρι να σου απλώνεται να το πιάσεις.

Είστε από τις μπάντες που δίνουν αρκετά συχνά συναυλίες. Ποιά είναι η άποψη που έχετε σχηματίσει για τις live σκηνές/venues στην Ελλάδα αλλά και για τους τοπικούς promoters από την μέχρι τώρα εμπειρία σας ; Τι είναι αυτό που σας αρέσει και τι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να αλλάξει ; Τι πρέπει να προσέχει μία νέα μπάντα η οποία πρωτοξεκινάει και προσπαθεί να κλείσει κάποιο live μόνη της χωρίς την βοήθεια ενός manager ή μίας δισκογραφικής ;

T.N.: Στην Αθήνα υπάρχουν κάποια μέρη που μπορεί να παίξει κάποιος και υπάρχει ένα μικρό αλλά ενημερωμένο και ζεστό ακροατήριο. Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να προσέξει κάτι κάποιος που θέλει να παίξει την μουσική του, αντίθετα πρέπει να αφεθεί και να απολαύσει την γλυκιά ματαιότητα του R’n’R! Αυτό που πρέπει να προσέξει, είναι να κοιτάξει μέσα του και έχει να πει κάτι δικό του.

Πρόσφατα ανοίξατε με μεγάλη επιτυχία την πρώτη εμφάνιση των Αμερικανών Murder By Death στην Αθήνα. Στο παρελθόν έχετε ανοίξει τις συναυλίες και Ελλήνων αλλά και ξένων καλλιτεχνών. Με ποιόν καλλιτέχνη ή μπάντα θα θέλατε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, να περιοδεύσετε ; Υπάρχουν κάποια σχέδια για εκτεταμένη περιοδεία στην Ελλάδα ή και το εξωτερικό πέρα από τις μεμονωμένες συναυλίες που έχετε κλείσει μέχρι στιγμής για φέτος ;

T.N.: Έχουμε διάφορες επαφές για συναυλίες στο εξωτερικό αλλά δεν έχει κανονιστεί κάτι επίσημα. Είναι λίγο πολύπλοκο το θέμα ακόμα! Με ποιόν θα θέλαμε να περιοδεύσουμε; Εγώ προσωπικά δεν έχω κάποια προτίμηση, δεν το έχω σκεφτεί και ίσως με πιάνεις απροετοίμαστο! Ξέρεις δεν έχω και κάποιο ίνδαλμα τόσο μεγάλο…την επόμενη φορά θα σου έχω απάντηση. Πάντως με τους J. Gluck και P. Shoenfelt, καθώς και με διάφορες αθηναϊκές μπάντες θα περνάγαμε πολύ καλά.

Links
www.dustbowl.gr
www.myspace.com/the_dustbowl

Διάβασε επίσης...
Ο Damo Suzuki των Can μαζί με την Σαββίνα Γιαννάτου ζωντανά στο Κύτταρο
Μία απρόσμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 3 Νοεμβρίου το βράδυ στο Κύτταρο Live.Οι Stationary Machinery, το post-industrial project του Δημήτρη Καμαρωτού (wind-controlled electronics) και του Τηλέμαχου Μούσα (Brazilian berimbau+el.guitar+theremin), προσκαλούν την Σαβίνα Γιαννάτου στο Κύτταρο σε μια απρόβλεπτη σύμπραξη με τον Γιαπωνέζο Damo Suzuki, τη φωνή των CAN, του ...
Συνέχεια...
Ακύρωση της συναυλίας του Steve Swallow στο Παλλάς
Πριν το τριήμερο γράφαμε για την μείωση της τιμής των εισιτηρίων για την συναυλία του Steve Swallow και του κουιντέτο του μαζί με την Carla Bley στο Θέατρο Παλλάς την ερχόμενη Τετάρτη, αλλά τελικά όπως έγινε γνωστό πριν από λίγα λεπτά σήμερα, δυστυχώς η συναυλία ακυρώνεται. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ...
Συνέχεια...
Πέθανε ο Rowland S. Howard των Birthday Party
Ο Rowland S. Howard, κιθαρίστας στα παλιά συγκροτήματα του Nick Cave, the Boys Next Door και Birthday Party, πέθανε στις 30 Δεκεμβρίου απο καρκίνο σε ηλικία 50 ετών.Ο Αυστραλός καλλιτέχνης μετά τη διάλυση των Birthday Party το 1983 είχε συνεργαστεί με ονόματα όπως οι Lydia Lunch, Nikki Sudden και Henry ...
Συνέχεια...
Ακούστε τα νέα άλμπουμ των Rustie και Martyn
Η 10η Οκτωβρίου θα είναι μια καλή ημέρα για τους θιασώτες του σύγχρονου electronic/dance ήχου αφού κυκλοφορεί το ντεμπούτο Glass Swords του γλασκωβέζου dj/παραγώγου Rustie (aka Russell Whyte) από την Warp αλλά και το Ghost People του Ολλανδού Martyn (aka Martijn Deykers)στην Brainfeeder του Flying Lotus. Ο Rustie έχει ήδη μια ...
Συνέχεια...
Οι Monophonics για δύο εμφανίσεις στο gazARTE
Ποδαρικό για τη φετινή σεζόν στο gazARTE θα κάνουν οι Monophonics, σε μια ακόμα ενδιαφέρουσα συναυλιακή πρόταση για το μήνα που διανύουμε. Η εξαμελής μπάντα από το San Fransisco θα βρεθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας, το διήμερο 18 & 19 Οκτωβρίου, για να παρουσιάσει ζωντανά το καινούριο της άλμπουμ ...
Συνέχεια...
Video: Electric Litany – “Enemy”
Σε λιγότερο από μια εβδομάδα, την ερχόμενη Πέμπτη 15 Μαρτίου, οι Electric Litany θα ανέβουν και πάλι στη σκηνή του Gagarin 205, έχοντας κυκλοφορήσει στα τέλη του προηγούμενου μήνα το νέο τους 7" single  “Enemy” / “Βetrayal Of the Lamenting Circles” στην Inner Ear. To συγκρότημα του Αλέξανδρου Μιάρη μας έχει συνηθίσει ...
Συνέχεια...
Ο James Blunt στην Αθήνα!
Στο δρόμo μας πρόλαβαν τα νέα από την HotBeez, για την έλευση του James Blunt στην Αθήνα. Ο εξαιρετικά δημοφιλής τραγουδοποιός θα ανέβει στο Θέατρο του Λυκαβηττού, την Πέμπτη 19 Ιουνίου.O James Blunt θα είναι στην χώρα μας στα πλαίσια της παγκόσμιας περιοδείας του για να παρουσιάσει την νέα του ...
Συνέχεια...
Women
Νέο γκρουπ από τον Καναδά σε ενδιαφέρουσες lo-fi indie rock περιπέτειες.Αφήνοντας ...ασχολίαστο το ατυχέστατο ονοματάκι που διάλεξαν ετούτοι εδώ οι τέσσερις Καναδοί (όλοι άντρες!), έχουμε να κάνουμε με ένα αρκούντως ενδιαφέρον ντεμπούτο. Μόλις 29 λεπτά διάρκεια, με εντυπωσιακό artwork γυμναστικών επιδείξεων και ηχογραφημένο με πρωτόλεια μέσα -φορητά κασετόφωνα, κλπ-, το ...
Συνέχεια...
Listen Up Tricky – ‘Valentine (feat. Francesca Belmonte)’ (Andy Stott Remix)
Ο βρετανός παραγωγός Andy Stott, που πέρυσι έβγαλε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα άλμπουμ σκοτεινής πειραματικής techno, παίρνει το 'Valentine'  -όπως έχουμε ξαναπεί από τα καλύτερα κομμάτια μέσα από το πρόσφατο και σχετικά άνευρο False Idols του αειθαλούς Tricky- και το δίνει μια νέα, ακόμα πιο σκοτεινή υφή. Όπως λέει και ...
Συνέχεια...
Acolyte
Είσαι από το Manchester, ανακατεύεις indie rock με dance στοιχεία και περιμένεις να μην αρχίσουν οι πολλαπλές συγκρίσεις και αναφορές στην παρέα των Bernard Summer/ Peter Hook, κλπ και στο Hacienda και ειδικά όταν σε κάποιες εμφανίσεις σου ενσωματώνεις και το 'Bizzare Love Triangle'; Καλό... Ευτυχώς όμως για τους Delphic ...
Συνέχεια...
Gaslamp Killer & Daedelus την Παρασκευή στο Bios
Πέντε μήνες μετά την πρώτη του επίσκεψη στην Αθήνα, και πάλι στο Bios, ο περιβόητος Gaslamp Killer επιστρέφει... στον τόπο του εγκλήματος.Την ερχόμενη Παρασκευή 16 Οκτωβρίου ο ο θεότρελος William Benjamin Bensussen από το Los Angeles έχει σκοπό να ξεπεράσει τις πρώτες εντυπώσεις μας - υπό καλύτερες συνθήκες ευχόμαστε και ...
Συνέχεια...
Introducing… MECHΔNIMAL
Μυστήριο ζώο. Αγρίμι σωστό. Κάποιος θα το έλεγε και κτήνος μηχανικό. Και για πρώτη φορά θα αφεθεί από το κλουβί του ελεύθερο για να μας κατασπαράξει με τα κοφτερά του δόντια αυτή την Παρασκευή στο No Central. Οι Mechanimal - επιτέλους - κάνουν την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση και δεν μπορούμε ...
Συνέχεια...
Έρχεται “Βαλκανικός” Ιούλης!
Αρκετά ενδιαφέροντα σχήματα της ευρύτερης βαλκανικής μουσικής σκηνής θα κάνουν τη βόλτα τους αυτό το καλοκαίρι από τη χώρα μας! Χρονικά πρώτη, η κοινή εμφάνιση των balkan brass θρύλων Boban & Marco Marcovic Orkestar μαζί με τους Fanfare Ciocarlia. Το επονομαζόμενο και Balkan Brass Battle θα κάνει στάση ...
Συνέχεια...
Nέο 25-λεπτο mix για τον El Guincho
Ο Ισπανός Pablo Díaz-Reixa ή El Guincho όπως είναι πιο γνωστός ήρθε το 2008 στο προσκήνιο με το πολύ καλό LP του Alegranza με το οποίο μας σύστησε το δικό του μουσικό ιδίωμα, ένα ιδιότυπο κράμα αποτελούμενο κυρίως από ψυχεδέλεια και tropicalia με γενναίες δόσεις ποπ. Συνέχισε την πορεία του ...
Συνέχεια...
Ένα καλοκαιρινό mixtape από τους Keep Shelly In Athens
Τι καλύτερο για τις βαρετές, ζεστές, τελευταίες μέρες του Ιουλίου από ένα καλοκαιρινό mixtape από μια από τις πλέον υποσχόμενες μπάντες της Αθήνας, τους Keep Shelly In Athens. Η Chill-Wave μπάντα από την Κυψέλη μετά από κυκλοφορίες σε μερικά από τα πιο ανερχόμενα indie labels του εξωτερικού (Transparent, Forest Family) και ...
Συνέχεια...
To βραβείο του reunion του μήνα κερδίζουν οι..
No Doubt.Ότι τα πράγματα στη μουσική βιομηχανία έχουν παρεκτραπεί τελείως το γνωρίζουμε ήδη πολύ καλά, ειδήσεις σαν και αυτή φυσικά έρχονται για να μας το υπενθυμίζουν. Το ίδιο το γκρουπ ανακοίνωσε στο nodoubt.com, μέσω ενός ψεύτικου chat μεταξύ των μελών του, ότι εντός του έτους 2009 θα βρίσκονται και πάλι ...
Συνέχεια...
Δωρεάν LP από τους Dead Confederate
Τον έρωτά μου για την Αθηναϊκή εκ Geogia Αμερικής όμως πεντάδα των Dead Confederate την έχω εκφράσει πάμπολλες φορές στο παρελθόν στη ραδιοφωνική μας εκπομπή γι' αυτό και τώρα επανέρχομαι στα καμάρια μου.Το γκρουπ λοιπόν προσφέρει τώρα δωρεάν για κατέβασμα ένα live LP με το τίτλο "Dirty Ammo" το οποίο ...
Συνέχεια...
Νέο άλμπουμ από Bright Eyes με guests!
Έπειτα από την διπλή κυκλοφορία των I'm Wide Awake, It's Morning και Digital Ash in a Digital Urn, πριν από 2 και κάτι χρόνια, οι Bright Eyes, ή αλλιώς ο Conor Oberst επανέρχεται με νέο υλικό. Το Cassadaga, όπως είναι ο τίτλος του άλμπουμ θα κυκλοφορήσει στις 10 Απριλίου, ενώ ...
Συνέχεια...
Σάββατο στο Bios: Poets of Rythm present Karl Hector & the Malcouns
Μετά την sold out εμφάνισή τους το 2009, οι Poets of Rythm ξαναέρχονται από τη Γερμανία στην Αθήνα και το Bios μας για να παρουσιάσουν το Karl Hector & the Malcouns project τους. Πρόκειται για μια προσέγγιση στη μουσική της Αιθιοπίας,  του Μαρόκου και της Δυτικής Αφρικής, μέσα από το πρίσμα ...
Συνέχεια...
Οι Black Angels διασκευάζουν Zombies
Έβαλαν και οι Τεξανοί το λιθαράκι τους (εφταράκι τους επί του προκειμένου) στη Record Story Day με δύο νέα (και ανυσηχητικά ήρεμα) κομμάτια, Watch out boy και I'd rather be lonely. Το πιο ευχάριστο όμως είναι η download κυκλοφορία που συνοδεύει το πορτοκαλί επτάιντσο, όπου διασκευάζουν το She's not there, ...
Συνέχεια...
Μεταγραφή των Rolling Stones από την ΕΜΙ στην Universal
Καμμία ποδοσφαιρική μεταγραφή στην τρέχουσα περίοδο δεν μπορεί να συγκριθεί με την μεταγραφή που τελικά πραγματοποιήθηκε στη μουσική βιομηχανία αυτές τις ημέρες.Ύστερα από μήνες φημολογιών, τελικά οι Rolling Stones έλυσαν την συνεργασία τους με την EMI και υπέγραψαν νέο συμβόλαιο με τo Universal Music Group.Η συμφωνία δεν περιέχει μόνο μελλοντικές ...
Συνέχεια...
H Μόνικα για δύο βραδιές στη Θεσσαλονίκη
Στην προηγούμενη πρόσφατη εμφάνιση της Μόνικα στη Θεσσαλονίκη από ότι μάθαμε έμειναν εκατοντάδες φίλοι της νεαρής τραγουδοποιού έξω από τον κατάμεστο συναυλιακό χώρο. Γι'αυτό, η Μόνικα επιστρέφει αυτή την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου στην πόλη, ύστερα και από την αναβολή της συναυλίας της στην Αθήνα, για δύο ...
Συνέχεια...
Η Bjork καταγγέλλει τους μουσικούς δημοσιογράφους για σεξισμό
Η Bjork, έχοντας τεθεί πριν από μερικούς μήνες υπέρ της απελευθέρωσης του Θιβέτ προκαλώντας τη δυσαρέσκεια της Κίνας, αυτή τη φορά έρχεται να κατακεραυνώσει τους μουσικούς δημοσιογράφους καταγγέλλοντάς τους για σεξισμό.Αφορμή για το ξέσπασμά της υπήρξε μια δημοσίευση στην αγγλόφωνη ισλανδική εφημερίδα Τhe Reyjavik Grapevine, στην οποία αναφερόταν ο Valgeir ...
Συνέχεια...
Video: DJ Shadow feat. Afrikan Boy – “I’m Excited”
Την προηγούμενη βδομάδα ακούσαμε ένα από τα νέα κομμάτια του DJ Shadow, από την επερχόμενη κυκλοφορία του με τίτλο "The Less You Know, The Better". Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε και το πρώτο επίσημο videoclip για το κομμάτι "I'm Excited", με τη συμμετοχή του Afrikan Boy στα φωνητικά. Το βίντεο συνοδεύει ...
Συνέχεια...
Lee Hazlewood R.I.P. (1928-2007)
Θυμάμαι πολύ καλά πότε ήταν η πρώτη φορά που άκουσα το "αποχαιρετιστήριο" περσινό album του Lee Hazlewood με τίτλο "Cake or Death". Τέτοιες στιγμές δύσκολα ξεχνιούνται πραγματικά. Και αυτό είναι και το μεγαλείο της μουσικής όταν κάτι έχει να αφήσει πίσω της. Και ο Hazlewood, αν μη τι άλλα είχε ...
Συνέχεια...
Οι Stereo MCs τον Αύγουστο στη Σάμο!
Μετά τους Stranglers, οι οποίοι εμφανίστηκαν πέρσι το καλοκαίρι στη Σάμο, και τους Aswad παλιότερα, σειρά έχουν και οι Stereo MCs να προστεθούν στη λίστα με τις αξιόλογες μετακλήσεις ξένων καλλιτεχνών στο νησί του Πυθαγόρα, από τους διοργανωτές του Ireon Music Festival, το οποίο πραγματοποιείται για 7η συνεχή χρόνια φέτος.Το ...
Συνέχεια...
Οι Rolling Stones αποσύρονται (?)
Ο ντράμερ του συγκροτήματος Charlie Watts επιβεβαίωσε σε συνέντευξή του πως το συγκρότημα ετοιμάζει την αποχαιρετιστήρια περιοδεία του για την επόμενη ή τη μεθεπόμενη χρονιά. Για την ακρίβεια αυτό θα αποφασιστεί όταν ο Keith Richards και ο Mick Jagger βαρεθούν να παίζουν, γιατί για την ώρα περνάνε καλά. Επιπλέον είπε ...
Συνέχεια...
Klaus Waldeck & Olga Kouklaki @ Planet Music
Η μόδα των τελευταίων ετών αναβίωσης ήχων από το παρελθόν (jazz, swing, folk κ.ά.) υπό τη μορφή sampling και η αντίστοιχη προσαρμογή τους σε διάφορα ατμοσφαιρικά ηλεκτρονικά beats, έφερε από τα μέρη μας τον εξ Αυστρίας ορμώμενο παραγωγό Klaus Waldeck για μια και μοναδική εμφάνιση στο Planet Music. Τη συναυλία ...
Συνέχεια...
Deteriorate Sound mixtape
Ένα νέο φεστιβάλ γενιέται αυτή την εβδομάδα, από Δευτέρα έως Τετάρτη στο Six D.O.G.S. και με ένα mixtape με τραγούδια των καλλιτεχνών που συμμετέχουν, ετοιμαζόμαστε για το Deteriorate Sound Festival. Κοινό σημείο των ελλήνων καλλιτεχνών των 9 σχημάτων που θα εμφανιστούν στο gig space του πολυχώρου της Αβραμιώτου είναι η μουσική εξερεύνηση, ...
Συνέχεια...
Urban Tropicalia party στο Hub με Acid Baby Jesus, Baby Guru κα.
Οι Urban Tropicalia μεγαλώνουν και το γιορτάζουν με μία μεγάλη διοργάνωση στις 29 Δεκεμβρίου στο νέο εντυπωσιακό χώρο του The Hub (Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα, μετρό Κεραμεικός). Το αγαπημένο μουσικό blog, που μόλις παρουσίασε τη νέα, ανανεωμένη μορφή του, κλείνει τα δύο του χρόνια και οργανώνει μια μεγάλη βραδιά για ...
Συνέχεια...
Ο Damo Suzuki των Can μαζί με την
Ακύρωση της συναυλίας του Steve Swallow στο Παλλάς
Πέθανε ο Rowland S. Howard των Birthday Party
Ακούστε τα νέα άλμπουμ των Rustie και Martyn
Οι Monophonics για δύο εμφανίσεις στο gazARTE
Video: Electric Litany – “Enemy”
Ο James Blunt στην Αθήνα!
Women
Listen Up Tricky – ‘Valentine (feat. Francesca Belmonte)’
Acolyte
Gaslamp Killer & Daedelus την Παρασκευή στο Bios
Introducing… MECHΔNIMAL
Έρχεται “Βαλκανικός” Ιούλης!
Nέο 25-λεπτο mix για τον El Guincho
Ένα καλοκαιρινό mixtape από τους Keep Shelly In
To βραβείο του reunion του μήνα κερδίζουν οι..
Δωρεάν LP από τους Dead Confederate
Νέο άλμπουμ από Bright Eyes με guests!
Σάββατο στο Bios: Poets of Rythm present Karl
Οι Black Angels διασκευάζουν Zombies
Μεταγραφή των Rolling Stones από την ΕΜΙ στην
H Μόνικα για δύο βραδιές στη Θεσσαλονίκη
Η Bjork καταγγέλλει τους μουσικούς δημοσιογράφους για σεξισμό
Video: DJ Shadow feat. Afrikan Boy – “I’m
Lee Hazlewood R.I.P. (1928-2007)
Οι Stereo MCs τον Αύγουστο στη Σάμο!
Οι Rolling Stones αποσύρονται (?)
Klaus Waldeck & Olga Kouklaki @ Planet Music
Deteriorate Sound mixtape
Urban Tropicalia party στο Hub με Acid Baby