Μία από τις πιο συμπαθείς και αγαπητές μπάντες του mixtape.gr, ή alternative-country πενταδα των Dustbowl, προετοιμαζόμενη για το επερχόμενη live της στο Rodeo (25/3), μας προσφέρει μία ακόμα απολαυστική και μακροσκελή συνέντευξη.

…και φυσικά απαντούν σε όλα, από τις αλλαγές στο ρόστερ τους μέχρι και την στροφή στον ήχο τους.


Ας ξεκινήσουμε μιλώντας λίγο για το καινούριο σας άλμπουμ, "Goin’ Down", που κυκλοφόρησε πρόσφατα και το οποίο σηματοδοτεί και μία ουσιαστική στροφή στον ήχο της μπάντας. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε το υλικό του δίσκου ; Ήταν συνειδητή η αλλαγή στον ήχο ή απλώς έτσι προέκυψε ; Πώς βλέπετε το τελικό αποτέλεσμα τώρα που το CD βρίσκεται πλέον στα ράφια των δισκοπωλείων ;

TELECASTER NICK: Αν δεις το ένθετο του Troublebound & Lonesome, στο τέλος του έχει κάποιους στίχους από το The Burden (A-You Can’t Bear) το οποίο ανοίγει το δεύτερο μας άλμπουμ το "Goin’ Down". Χρειάζεται να πούμε τίποτα άλλο; Ήταν μια αλλαγή που ήρθε φυσιολογικά όταν αρχίσαμε να γράφουμε για άλλα πράγματα με άλλο τρόπο. Βέβαια για να το καταφέρουμε αυτό θυσιάσαμε την ίδια μας την εικόνα. Αν είχε βγει πιο γρήγορα στην αγορά το πρώτο άλμπουμ θα είχε γίνει και πιο γρήγορα αυτή η στροφή. Άργησε ένα χρόνο…

LYDIA: H αλλαγή προέκυψε φυσικά. ο δεύτερος δίσκος μας ‘Goin’ Down’ είναι πιο προσωπικός δίσκος, έχει στοιχεία από τον καθένα μας μιας και όλοι μας πειραματιστήκαμε με κάποιους στίχους, μια μελωδία ή μερικά ακόρντα.. το αποτέλεσμα είναι αυτό που ακούτε. Ο πρώτος δίσκος είναι καθαρά ένας country-hillbilly δίσκος, ακόμα και τα δικά μας τραγούδια έχουν αυτό στιλ. Η μουσική στροφή μας που εγώ προσωπικά θα την έλεγα εξέλιξη παρά στροφή ήρθε γιατί πλέον δεν βάζουμε ετικέτες στη μουσική μας, είναι αυτό που έχουμε μέσα μας.

DD: Το Burden (A-You Can’t Bear) και το Death Don’t Have No Mercy τα παίζαμε live πριν καν ακόμη κυκλοφορήσει το Toublebound & Lonesome ενώ το Cherry Wine (Lullaby For The Wicked) – για παράδειγμα – γράφτηκε λίγο πριν αρχίσουμε τις ηχογραφήσεις του 1ου album. Το υλικό και οι ιδέες υπήρχανε συνεπώς η αλλαγή θα ερχότανε αργά η γρήγορα. Δεν αποφασίσαμε ξαφνικά να αλλάξουμε στυλ και ύφος. Αυτό που ακούς στο "Goin’ Down" είναι οι Dustbowl…αυτή τη μουσική ακούμε και αυτή παίζουμε, είναι πολύ απλό.

dust

Λίγο πριν ξεκινήσουν οι ηχογραφήσεις για το καινούριο album ο Big George, ο αρχικός τραγουδιστής των Dustbowl, αποφάσισε να αποχωρήσει από την μπάντα για προσωπικούς λόγους και την θέση του στα φωνητικά ανέλαβε ο DD Dynamite. Φαντάζομαι ότι θα υπήρξε μία περίοδος μετάβασης κατά την οποία θα ζοριστήκατε λιγάκι. Υπήρξαν κάποιες δυσκολίες προσαρμογής και πώς καταφέρατε να ολοκληρώσετε τις ηχογραφήσεις τόσο γρήγορα ;

L.: Δεν θα μπορούσα να φανταστώ κάποιον άλλο στη θέση του τραγουδιστή πέρα από έναν από εμάς. Ο DD ήξερε όλους τους στίχους, έγραφε τραγούδια και τραγουδούσε … επομένως ήταν ό πρώτος (και μοναδικός για εμάς) υποψήφιος!

T.N.: Είχαμε μια "κεκτημένη" ταχύτητα που όλα έγιναν φυσιολογικά. Το "Goin’ Down" είναι οι Dustbowl και έπρεπε να είσαι "μέσα" σ’ αυτό το mood για να το καταλάβεις. Αν θέλεις, εγώ προσωπικά αισθανόμουν πως έπρεπε να βγει καλό το άλμπουμ και να "πάμε κάτω" μαζί με τον DD, τον Shoeshine Boy, την Lyd, τον John, τον Alex, τον Shoenfelt και τον Gluck.
Από εκεί και πέρα δεν νοιώσαμε κάποια απώλεια…

Στο νέο album έχουν συμμετάσχει ορισμένοι καλλιτέχνες του διεθνούς και εγχώριου ρεπερτορίου, όλοι τους με πολύχρονη εμπειρία στην μουσική σκηνή αλλά από διαφορετικούς χώρους και με εντελώς διαφορετικό background ο καθένας τους. Πώς προέκυψαν οι συνεργασίες αυτές ; Χρειάστηκε να γίνουν κάποιες αλλαγές στα κομμάτια για να συμβαδίσουν με το στύλ του εκάστοτε καλεσμένου ; Τι πιστεύετε ότι αποκομίσατε εσείς ως Dustbowl από την εμπειρία της συνεργασίας με καταξιωμένα ονόματα όπως ο Phil Shoenfelt, ο Jeremy Gluck και ο Alex K;

T.N.: Ο Alex K. είναι φίλος και μας έχει βοηθήσει πολύ. Απολαμβάνουμε την παρέα μαζί του και είναι μεγάλη τιμή που στάθηκε σαν ένας «Chain Gang Partner». Οι Phil Shoenfelt και Jeremy Gluck είχαν επαφή μαζί μας, τους άρεσε η δουλειά που επρόκειτο να βγάλουμε και δέχθηκαν να συμμετάσχουν. Περιττό να πούμε πως είναι μεγάλη τιμή. Δεν αλλάξαμε κάτι στα τραγούδια αλλά δεν υποδείξαμε και το τι πρέπει να κάνουν. Στην ουσία είναι κάτι παραπάνω από 3 σπουδαίες συμμετοχές….έχει να κάνει με παρουσίες που δηλώνουν πως το R’n’R έτσι όπως τo ξέραμε είναι εδώ. Τρεις άνθρωποι με διαφορετική ιστορία, πατρίδα και βιώματα ενώνονται μαζί μας. Δείχνουν πως υπάρχει λόγος να βγάλουμε αυτό το δίσκο…τον αιτιολογούν κατά κάποιο τρόπο. Τους ευχαριστούμε πολύ.

DD: Αυτές οι συμμετοχές είναι πολύ σημαντικές για εμάς…η αναγνώριση της δουλειάς μας από μουσικούς με τόσο σημαντική ιστορία όπως ο Phil Shoenfelt ή ο Jeremy Gluck είναι το καλύτερο συναίσθημα! Δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε κάτι σε κομμάτια όπως το Morning Blue η το Mourner...είναι αποτέλεσμα των προσωπικών μας ακουσμάτων και επιρροών και απόλυτα φυσιολογικό που ταιριάζουν στο ύφος του Phil ή του Jeremy. Ακόμη δεν μπορώ να το πιστέψω, ότι μουσικοί μου "ήρωες" των οποίων τους δίσκους άκουγα και ακούω τόσα χρόνια στο σπίτι συμμετέχουν στο album! Αν κάτι αποκόμισα από αυτές τις συνεργασίες είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Phil, ο Jeremy και ο Alex – άνθρωποι με τόσο μεγάλη εμπειρία στο χώρο – προσέγγισαν τα κομμάτια προσθέτοντας το δικό τους προσωπικό στίγμα…ο Alex μας εντυπωσίασε όλους όταν μπήκε στο studio να γράψει με την ευρηματικότητα του, ο Phil μας άφησε άναυδους με την συγκλονιστική ερμηνεία του στο Morning Blue ενώ ο Jeremy μεταμόρφωσε κυριολεκτικά το Mourner.

Με το ‘Goin’ Down’ οι Dustbowl πλέον έχουν ένα απολύτως προσωπικό και αναγνωρίσιμο ήχο – κανείς δεν θα μπορούσε ακούγοντας ένα κομμάτι σας να σας μπερδέψει με κάτι άλλο. Πόσο εύκολο είναι πιστεύετε να αφήσει κανείς σήμερα το δικό του στίγμα στα μουσικά δρώμενα και να μην καταλήξει να ακούγεται ως απομίμηση κάποιου άλλου ;

T.N.: Αυτό είναι το καλύτερο σχόλιο που έχω ακούσει ποτέ. Το θέλαμε πολύ. Θέλαμε να παίζουμε την μουσική μας και τα τραγούδια μας χωρίς να έχουμε ένα είδος να "υπερασπιστούμε" πλέον…Ξέρεις αυτό μπορεί να γίνει εύκολα αν δείξεις σεβασμό στη μουσική που σε έχει επηρεάσει αλλά και ασέβεια μαζί. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις να πεις κάτι εσύ…όχι ο Elvis!!!!!!! Από εκεί και πέρα ψάχνεις να βρεις τρόπους να το καταθέσεις.

DD: Το σημαντικότερο είναι αυτό που κάνεις να είναι αληθινό και να πηγάζει από μέσα σου χωρίς να προσποιείσαι απλά και μόνο για να λες ότι είσαι κάτι η ανήκεις κάπου…Δεν έχει σημασία αν το αποτέλεσμα είναι μοναδικό η πρωτότυπο…αρκεί να είναι αληθινό, αυτό είναι που μετράει και αυτό μένει.

dust

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των Dustbowl από την αρχή της καριέρας σας ήταν -και εξακολουθεί να παραμένει- η προσεγμένη στυλιστική σας εμφάνιση επάνω στην σκηνή. Πλέον, ύστερα και από την πρόσφατη αλλαγή στον ήχο, τα κουστούμια έφυγαν και την θέση του πήραν τα country/western πουκάμισα και τα jeans. Αντίστοιχα, και οι φωτογραφήσεις αλλά και το artwork που έχετε χρησιμοποιήσει κατά καιρούς τόσο στις κυκλοφορίες σας όσο και στα posters και στα flyers αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος της μουσικής. Πόσο σημαντικό είναι για σας το να συμβαδίζει το οπτικό με το ακουστικό κομμάτι της μουσικής σας ;

L.: Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις ένα show που να έχει ακουστικό όσο και οπτικό ενδιαφέρον. Από την άλλη πρέπει να είσαι αυτός που πραγματικά είσαι και έτσι είμαστε, αυτά είναι τα ρούχα μας και δεν έχουμε ένα συγκεκριμένο και μόνιμο κώδικα ντυσίματος. Όσο για το artwork σε posters, covers, web site κλπ τα έχω αναλάβει εγώ λόγω του ότι είμαι γραφίστρια, συνεπώς όλο αυτό το υλικό έχει μια πιο "προσεγμένη", ας το πούμε, εικόνα.

THE SHOSHINE BOY: Δίνουμε πολύ σημασία γενικότερα στην αισθητική και στο μήνυμα που μπορεί να περάσει μέσα από αυτή. Π.χ. ένα poster των Dustbowl σε ένα τοίχο έχει μια δυναμική, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας. Ακόμα περισσότερο σημαντικό είναι το artwork ενός άλμπουμ…ένα έργο που σηματοδοτεί μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο του συγκροτήματος.

L.: α..έχουμε και την τύχη να έχουμε φίλους φωτογράφους!

Η ένταξη του John Hardy στην μπάντα και η χρήση του pedal steel προσέδωσε ένα τελείως ξεχωριστό άγγιγμα στον ήχο σας. Υπάρχουν άλλα όργανα (βιολί – μπάντζο – μαντολίνο) που πιθανόν θα θέλατε ή έχετε ήδη σκεφτεί να ενσωματώσετε κάποια στιγμή στον ήχο των Dustbowl ;

T.N.: …Μετά τον John ; Όχι είναι υπεραρκετός αλλά αν θέλαμε θα του λέγαμε να το παίξει ο ίδιος!
Εγώ θα ήθελα να έπαιζα λίγο mandolin ή banjo πάντως…

L.: Ο John πάντως το έχει γυρίσει στο Lap Steel, στο Ukalele και τον παροτρύνουν να παίξει και κιθάρα οι άλλοι….

T.S.B.: Ο John δίνει ένα άλλο χρώμα με το pedal steel…μας κρατάει σε επαφή με το Honky Tonk Country στύλ αναμεμειγμένο με avant gard θορύβους καμιά φορά…

L.: Ο Nick μιμείται διάφορα όργανα με την κιθάρα όπως το μαντολίνο πχ. Έμενα θα μου άρεσε να είχαμε κανονικό μαντολίνο. Σε ορισμένα κομμάτια μας θα ταίριαζε πολύ.

Η Αμερικάνικη μουσική παράδοση ήταν ανέκαθεν μία παρεξηγημένη έννοια στην Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μία μεγάλη μερίδα του εγχώριου φιλόμουσου κοινού να ανοίγεται όλο και περισσότερο σε τέτοιου είδους ακούσματα. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μέλλον της λεγόμενης Americana μουσικής στην χώρα μας ; Θα μπορέσει να γίνει ποτέ ευρύτερα αποδεκτή ; Πιστεύετε ότι υπάρχουν και κοινωνικοπολιτικοί λόγοι που ο ήχος αυτός δεν έχει εδώ την απήχηση που έχει σε άλλες χώρες της Ευρώπης και αν ναι, ποιοί είναι αυτοί ;

T.N.: Η Americana σαν έννοια είναι μια μεγάλη κατηγορία...Folk, Bluegrass, Country μέχρι Punk Rock. Πιστεύω πως είναι μια σύγχρονη προοδευτική σκηνή που διαχωρίζεται από αυτή τη σαβούρα του Nashville και της Plastic Country μουσικής. Από ένα βαθμό βέβαια και μετά δεν μπορείς να εντάξεις τα πράγματα σε μια κατηγορία. Επειδή ζούμε στην εποχή των tags όμως έχω να πω πως η Americana έχει περάσει και στο ευρωπαϊκό κοινό ήδη. Προσωπικά εμείς είμαστε πιο Rock αν μπορούμε να το θέσουμε έτσι αδόκιμα και αρκετά Country. Από την άλλη δεν πιστεύω πως θα γίνει ποτέ ιδιαίτερα αποδεκτή στο ελληνικό κοινό παρ’ όλο που καλλιτέχνες σαν τον B. Sprigsteen κυκλοφορούν άλμπουμ σαν το We Shall Overcome. Αν γυρίσει κανείς πίσω θα δει πως πάντα υπήρχαν καλλιτέχνες σαν τον J. Cash, τους Byrds, τον Townes V. Zandt, τον Gram Parsons, τον Jeffrey Lee Pierce, τον Steve Wynn, τους Green On Red ή τους Woven Hand πρόσφατα. Πιστεύω πως ο Έλληνας έχει μια αποστροφή σε οτιδήποτε αμερικάνικο. Δεν μιλάμε όμως για την εξωτερική αμερικάνικη πολιτική αλλά αντίθετα για κάτι που δεν διασταυρώνεται πουθενά μαζί της!

DD: H αμερικάνικη μουσική παράδοση σε οποιαδήποτε έκφραση της; είτε λέγεται country, η blues, η folk η οτιδήποτε άλλο έχει αποτελέσει σημαντικό κομμάτι της rock μουσικής. Αυτά τα στοιχεία τα ακούς από τους Rolling Stones μέχρι τους Gun Club ή τους Social Distortion για παράδειγμα. Είναι παντού γύρω μας…το γιατί δεν είναι ευρύτερα αποδεκτή δεν το ξέρω και ούτε με νοιάζει, ποιος ξέρει, ίσως να είναι υποσυνείδητα αποδεκτή χωρίς καν κάποιος να το γνωρίζει σε τελική ανάλυση…τα ερεθίσματα υπάρχουν πάντως αρκεί κάποιος να ψάξει λίγο βαθύτερα…

Η μουσική των Dustbowl ακροβατεί ανάμεσα στο παλιό και στο καινούριο. Οι βάσεις του ήχου σας βρίσκονται στο παρελθόν αλλά η προσέγγιση σας είναι μοντέρνα. Πώς βλέπετε την σύγχρονη εξέλιξη της παραδοσιακής Αμερικάνικης μουσικής (alt. Country/Americana) και για ποιο λόγο πιστεύετε ότι έχει τέτοια μεγάλη απήχηση ο folk/roots ήχος και η αναβίωση του ακόμη και σε νεότερες ηλικίες σήμερα ;

T.N.: Ζούμε τώρα και παίζουμε μουσική του σήμερα. Μου αρέσουν πολλά παλιά πράγματα στην μουσική π.χ. μου αρέσει να ακούω Hank Williams Sr όταν οδηγώ, ψάχνω όμως γιά νέα πράγματα. Η αμερικάνικη μουσική παράδοση έχει πολύ μεγάλο βάθος…Gospel, Blues, Folk, Country. Οι Dustbowl στην ουσία είναι μια Rock μπάντα που αντλεί στοιχεία από όλα αυτά τα είδη…το λέμε Dusty Rock Music! Πιστεύω πως δεν είμαστε οι μόνοι που ψάχνουν στον πλούτο της αμερικάνικης μουσικής παράδοσης. Ο κόσμος ψάχνει για πραγματική μουσική…και βρίσκει τέτοια στοιχεία από τον Mark Lanegan μέχρι και τον Nick Cave…Δεν έχει να κάνει με κάτι το "πιουρίστικο" ή το "φολκλορ" αλλά με το R’n’R και τις ρίζες του. Είναι μουσική της γης, αληθινή και "σκληρή" μουσική.

Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που καθορίζει την διαχρονικότητα της μουσικής ; Έχει καμία σημασία το πότε κυκλοφόρησε κάτι χρονολογικά ή η ποιοτική του αξία είναι αυτή που μετράει και μόνο ;

T.N.: Φυσικά η ποιοτική αξία της μουσικής μετράει και μόνο. Δεν έχει καμία σημασία πότε βγήκε. Αυτό που έχει σημασία είναι αν σε αγγίζει ακόμα μέσα στο χρόνο…Αν ένα τραγούδι άγγιξε την ψυχή κάποιων ανθρώπων πριν 30, 40 ή 50 χρόνια είναι πολύ πιθανόν να το κάνει πάλι και τώρα αν παίξει σε ένα παλιό πικάπ ή σε ένα mp3 player. Λίγα πράγματα αλλάζουν στα συναισθήματα των ανθρώπων…το δύσκολο είναι να τα προσεγγίσεις. Για παράδειγμα όταν ακούω Townes Van Zandt νοιώθω αυτό το δυνατό συναίσθημα…

L.: Εγώ δεν ξέρω τι είναι αυτό που καθορίζει την αξία της μουσικής…είναι κάτι που αισθάνεσαι όταν ακούς το White Album των Beatles ή το Mansion On The Hill του Hank Williams

dust

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία σημαντική ανάκαμψη του βινυλίου και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού αλλά κυρίως στην Αμερική, όπου εκεί σχεδόν τα πάντα πια κυκλοφορούν και σε LP. Πώς βλέπετε εσείς αυτή τη αναβίωση ; Θα σας ενδιέφερε να επανακυκλοφορήσετε τα album σας σε περιορισμένες εκδόσεις βινυλίου αν κάποια εταιρία – εγχώρια ή μή – έδειχνε τον απαιτούμενο ζήλο ;

T.N.: Φυσικά…το επόμενο μας θα θέλαμε να είναι μόνο σε βινύλιο και δωρεάν Download σε mp3. Εγώ δεν έχω αγοράσει και ποτέ cd και δεν πρόκειται απ’ ότι βλέπω.

DD: Σίγουρα, η αίσθηση του να κρατάς, να περιεργάζεσαι και να ακούς έναν δίσκο βινυλίου δεν συγκρίνεται με αυτή ενός CD, υπάρχει μια περίεργη ιεροτελεστία…δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα CD, κάθε άλλο που είναι πολύ πρακτικά και βολικά αλλά όμως σαν format είναι εντελώς απρόσωπο. Είναι περίεργο αλλά με το βινύλιο αισθάνεσαι διαφορετικά την μουσική. Ίσως να είναι και αυτός ένας λόγος – πέρα από οποιαδήποτε μόδα ή τάση αναβίωσης, ο καθένας έχει τους λόγους
του να προτιμά έναν δίσκο από ένα cd. Για επανακυκλοφορία δεν ξέρω…ίσως το Goin’ Down αν μπορέσουμε…αλλά το επόμενο σίγουρα θα είναι βινύλιο.

L.: Όντως υπάρχει μια αναβίωση του βινυλίου και χαίρομαι για αυτό. Εννοείται ότι θα ήθελα τα άλμπουμ μας να βγουν και σε βινύλιο (αν όχι μόνο σε βινύλιο…). Είμαι συλλέκτρια δίσκων από μικρή, έχω πολλά original J. Cash, E. Cochran κλπ. Μου αρέσουν και τα παλιά φορητά πικ-απ δίσκων 45 rpm!! Έχω 2!!!

Η παραγωγή του ‘Goin’ Down’ είναι ομολογουμένως εξαιρετική. Αν όμως είχατε την δυνατότητα να ηχογραφήσετε σε ένα οποιοδήποτε στούντιο θέλατε, οπουδήποτε στον κόσμο και με τον παραγωγό της αρεσκείας σας, πού θα ήταν αυτό και ποιός θα βρισκόταν πίσω από την κονσόλα ;

T.N.: Την παραγωγή την έκανε ο Δημήτρης ο Δελής στο στούντιο 222 στην Καλλιθέα. Από την πρώτη μας επαφή νοιώσαμε τυχεροί και δεν πέσαμε έξω. Δεν έχω κάποια προτίμηση σε κάποιο παραγωγό, δεν παρακολουθώ την μουσική σ’ αυτό το βαθμό πλέον. Παλιά το έκανα, τώρα κρίνω αν κάτι μου αρέσει ή όχι.

DD: Όντως, ο Δημήτρης κατάλαβε αμέσως τι ήταν αυτό που είχαμε στο μυαλό μας, από πού προερχόμαστε και το τι θέλουμε να πετύχουμε και αυτό φαίνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί κατάφερε να αποτυπώσει με τον καλύτερο τρόπο τον ήχο τον οποίο είχαμε εξαρχής στο μυαλό μας. ΄Οσον αφορά παραγωγούς η studio…δεν το έχω σκεφτεί ποτέ μου…αν όμως μπορούσα να διαλέξω κάποιον να μας κάνει παραγωγή αυτός θα ήτανε ο Alex Chilton, θα είχε πολύ ενδιαφέρον…

Οι δύσκολοι οικονομικά καιροί φαίνεται να οδηγούν όλο και περισσότερο κόσμο στην μουσική ως μέσο παρηγοριάς και διεξόδου. Τι παραπάνω είναι αυτό που πιστεύετε ότι προσφέρει η μουσική σε σχέση με άλλα είδη τέχνης έτσι ώστε να αναγκάζει τον κόσμο να στραφεί προς αυτήν ;

T.N.: Είναι πιο άμεση η σχέση καλλιτέχνη και κοινού. Μιλάμε πάντα για R’n’R όχι για Μέγαρο Μουσικής…Όταν ακούς ένα τραγούδι να παίζεται από μια μπάντα…ένα «πραγματικό» τραγούδι από «πραγματικούς» ανθρώπους είναι σαν ένα χέρι να σου απλώνεται να το πιάσεις.

Είστε από τις μπάντες που δίνουν αρκετά συχνά συναυλίες. Ποιά είναι η άποψη που έχετε σχηματίσει για τις live σκηνές/venues στην Ελλάδα αλλά και για τους τοπικούς promoters από την μέχρι τώρα εμπειρία σας ; Τι είναι αυτό που σας αρέσει και τι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να αλλάξει ; Τι πρέπει να προσέχει μία νέα μπάντα η οποία πρωτοξεκινάει και προσπαθεί να κλείσει κάποιο live μόνη της χωρίς την βοήθεια ενός manager ή μίας δισκογραφικής ;

T.N.: Στην Αθήνα υπάρχουν κάποια μέρη που μπορεί να παίξει κάποιος και υπάρχει ένα μικρό αλλά ενημερωμένο και ζεστό ακροατήριο. Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να προσέξει κάτι κάποιος που θέλει να παίξει την μουσική του, αντίθετα πρέπει να αφεθεί και να απολαύσει την γλυκιά ματαιότητα του R’n’R! Αυτό που πρέπει να προσέξει, είναι να κοιτάξει μέσα του και έχει να πει κάτι δικό του.

Πρόσφατα ανοίξατε με μεγάλη επιτυχία την πρώτη εμφάνιση των Αμερικανών Murder By Death στην Αθήνα. Στο παρελθόν έχετε ανοίξει τις συναυλίες και Ελλήνων αλλά και ξένων καλλιτεχνών. Με ποιόν καλλιτέχνη ή μπάντα θα θέλατε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, να περιοδεύσετε ; Υπάρχουν κάποια σχέδια για εκτεταμένη περιοδεία στην Ελλάδα ή και το εξωτερικό πέρα από τις μεμονωμένες συναυλίες που έχετε κλείσει μέχρι στιγμής για φέτος ;

T.N.: Έχουμε διάφορες επαφές για συναυλίες στο εξωτερικό αλλά δεν έχει κανονιστεί κάτι επίσημα. Είναι λίγο πολύπλοκο το θέμα ακόμα! Με ποιόν θα θέλαμε να περιοδεύσουμε; Εγώ προσωπικά δεν έχω κάποια προτίμηση, δεν το έχω σκεφτεί και ίσως με πιάνεις απροετοίμαστο! Ξέρεις δεν έχω και κάποιο ίνδαλμα τόσο μεγάλο…την επόμενη φορά θα σου έχω απάντηση. Πάντως με τους J. Gluck και P. Shoenfelt, καθώς και με διάφορες αθηναϊκές μπάντες θα περνάγαμε πολύ καλά.

Links
www.dustbowl.gr
www.myspace.com/the_dustbowl

Διάβασε επίσης...
Zebra Tracks + Social End Products @ AN Club
Με ένα από τα καλύτερα -κατά την άποψή μας- ελληνικά άλμπουμ για το 2012, οι Zebra Tracks υποδέχτηκαν το νέο χρόνο και παράλληλα γιόρτασαν τη νέα αυτή κυκλοφορία με τους φίλους τους, πάνω και κάτω από τη σκηνή. Κλείνοντας μια πενταετία γεμάτη με live και 2+1 (LP/EP) πολύ καλές κυκλοφορίες, οι Ζέβρες ...
Συνέχεια...
Moodymann @ Bios
Αναρωτιέμαι πόσα κοινά θα βρήκε ο Kenny Dixon Jr. (ή αλλιώς Moodymann) με τις γειτονιές του Detroit, μπαίνοντας στο Bios, με τα στόρια κατεβασμένα, και την Πειραιώς απ'έξω γεμάτη. Πιθανότατα κανείς δεν τον ξενάγησε στα μπουζούκια της Ιεράς Οδού παραδίπλα, κι ο ίδιος αποκλείεται να πρόσεξε τα κινέζικα μικρομάγαζα της ...
Συνέχεια...
Οι Freedom of Speech με την Αθηνά Ρούτση στο Taf
Οι Freedom Of Speech με τη μαγευτική συνοδεία της «Guest Lady» Αθηνάς Ρούτση φέρνουν τους trip-hop ήχους του «Σ' άλλη χώρα» στο taf ( the Art Foundation) στο Μοναστηράκι, με μία ακόμη ζωντανή εμφάνιση την Τρίτη 21 Δεκεμβρίου, στα πλαίσια του «month of the drums».Στο πνεύμα των εορτών, οι Freedom ...
Συνέχεια...
Parov Stelar @ Fuzz Club
Άργησα να παραδώσω αυτό το review κατά μία περίπου εβδομάδα, χρόνο εγκληματικό στις ιντερνετικές ημέρες που διανύουμε.Η αλήθεια είναι ότι δεν ήμουν σίγουρος τι ήθελα να γράψω : κατ' αρχήν αγνοούσα τον Αυστριακό αυτό καλλιτέχνη μέχρι την προηγούμενη φορά που ήρθε, κι όταν έμαθα ότι είχε γεμίσει το χώρο που ...
Συνέχεια...
Steve Lucky & The Rhumba Bums @ Half Note Jazz Club
"Always look on the bright side of life" μας συνέστησε ο leader των The Rhumba Bums, Steve Lucky σε μια σύντομη συζήτηση που είχαμε το βράδυ της Παρασκευής στο καμαρίνι του Half Note Jazz Club λίγο πριν την έναρξη της παράστασης, στην ερώτησή μου αν το κέφι και η ενέργεια ...
Συνέχεια...
Χριστουγεννιάτικη συνεργασία Hives-Cyndi Lauper
Καλά που υπάρχουν και τα Χριστούγεννα για να απολαμβάνουμε τα εορταστικά ντουέτα...Φέτος, οι Hives είχαν την φαεινή ιδέα να κυκλοφορήσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι σε συνεργασία με τη Cyndi Lauper.To τραγούδι λέγεται 'Α Christmas Duel' και θα διατίθεται δωρεάν για download απο το site των Ηives απο τις 28 μέχρι τις ...
Συνέχεια...
Larry Gus + Margasv + Matina Sous Peau @ Lab Art, Βόλος
Επί βολιώτικου εδάφους, ο Παναγιώτης Μελίδης ντύθηκε ξανά με τη στολή και τις διαθέσεις του Larry Gus για να μας χαρίσει στιγμές ψυχεδελικής ευφορίας, που αξίζει να θυμόμαστε. Στην ερώτηση «Τι είναι αυτό που προσμένει κανείς από την παρουσία του σε συναυλία καλλιτέχνη/σχήματος για τον/το οποίο τρέφει εκτίμηση;», οι απαντήσεις ...
Συνέχεια...
Fuck Buttons
Σίγουρα δεν είναι υπερβολή το να πούμε ότι το ντουέτο των Fuck Buttons «σάρωσε» από όλες τις απόψεις φέτος: το ντεμπούτο τους Street Horrrsing απέσπασε δικαίως εγκωμιαστικές κριτικές, πραγματοποίησαν περιοδείες με ονόματα όπως Caribou, Mogwai, κλπ ενώ οι εμφανίσεις τους σε μεγάλα αμερικάνικα και ευρωπαϊκά φεστιβάλ συζητήθηκαν δεόντως - θυμηθείτε ...
Συνέχεια...
Κερδίστε προσκλήσεις για την συναυλία των Atari Teenage Riot στο Gagarin 205
Την ερχόμενη Παρασκευή 30 Μαρτίου, θα απολαύσουμε στο Gagarin 205 μία από τις πιο πολυαναμενόμενες για εμάς συναυλίες της φετινής σεζόν. Oι Atari Teenage Riot έρχονται στη χώρα μας για μία εμφάνιση και ελπίζουμε να έχετε μπει στο κλίμα διαβάζοντας την συνέντευξη που μας παραχώρησε ο λαλίστατος ηγέτης τους Alec Empire. Τη συναυλία ...
Συνέχεια...
Ο Billy Corgan κατά της Virgin
Ο τραγουδιστής των Smashing Pumpkins, Billy Corgan, απεκάλυψε ότι η πρώην εταιρεία του γκρουπ, Virgin, δεν είχε δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το όνομα του σχήματος για λόγους promotion.Το συγκρότημα είδε το όνομά του να χρησιμοποιείται στις καμπάνιες δύο μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών όπως η Pepsi και η Amazon, γεγονός που το συγκρότημα ...
Συνέχεια...
Ο Graham Coxon μας δίνει πληροφορίες για το νέο του άλμπουμ
Μπορεί οι Blur συνέχεια να επανενώνονται και ποτέ να μην το κάνουν - αν και απ' ότι σας ενημερώσαμε κατέληξαν τελικά σ΄ ένα reunion gig το φετινό καλοκαίρι και όχι μόνο - τα πρώην/νυν μέλη τους ωστόσο συνεχίζουν να ικανοποιούν κανονικά τις προσωπικές του καλλιτεχνικές ανησυχίες.Τρανό παράδειγμα ο Graham Coxon, ...
Συνέχεια...
Listen up & Download: Baby Guru – “Yogi Sister III” EP
Λίγο πριν κλείσει το 2012, μία χρονιά που για την εγχώρια δισκογραφία σηματοδοτήθηκε από το πάρα πολύ καλό δεύτερο album τους "Pieces" στην Inner Ear και προτού ταξιδέψουν στις αρχές του Ιανουαρίου στην Ολλανδία για να συμμετάσχουν στο Eurosonic, αλλά και για δύο ακόμα συναυλίες, οι Baby Guru κυκλοφορούν μέσω ...
Συνέχεια...
Listen Up: Burial and Four Tet – ‘Nova’
Και ενώ ακόμα δεν έχουμε προλάβει να "χωνέψουμε" καλά-καλά το πρόσφατο EP Kindred του Burial, εχθές έγινε διαθέσιμη για stream στο soundcloud αλλή μια συνεργασία του με τον Four Tet (aka Kieran Hebden) με τίτλο 'Nova'. Το 'Nova' θα αποτελεί μέλος της επερχόμενης 13ης κυκλοφορίας του προσωπικού label του Kieran Text ...
Συνέχεια...
4AD Goes Dubstep?
Μόλις λίγες ημέρες πρίν είχε γίνει γνωστό ότι ο βρετανός παραγωγός Zomby (θυμηθείτε το Where Were You In '92) θα κυκλοφορήσει νέο άλμπουμ με τίτλο Dedication το καλοκαίρι στην ιστορική "ανεξάρτητη" 4AD. Τα πρώτα δείγματα μάλιστα ('Natalia's Song', 'Things Fall Apart feat. Panda Bear') αφήνουν πολύ μεγάλες προσδοκίες. Τώρα μαθαίνουμε από ...
Συνέχεια...
Space Blanket, Mary’s Flower Superhead + Digital Riot @ Bios
Σάββατο βράδυ, σε ένα γεμάτο Bios, οι Space Blanket παρουσίασαν το πρώτο τους ΕΡ και μας χάρισαν μια ιδιαίτερη οπτικοακουστική εμπειρία. Είτε σου αρέσει η μουσική τους, είτε όχι, οφείλεις να παραδεχτείς πως η επαγγελματική δουλειά που γίνεται σε όλα τα επίπεδα από τα ίδια τα μέλη του γκρουπ (with a ...
Συνέχεια...
Listen Up: ION – “And Then We Will Become a Cloud”
Πίσω στο 2010 ο πολυσχιδής μουσικός και παραγωγός Γιάννης Παπαϊωάννου ή ION κυκλοφόρησε δωρεάν το album "Elfish Tapes" - το οποίο διατίθεται ακόμα και σας προτείνουμε να κατεβάσετε και απολαύσετε από εδώ. Φέτος ο ION επιστρέφει με την κυκλοφορία των "Elfish Tapes 2" τα οποία και αναμένουμε να διατεθεί σύντομα αποκλειστικά ψηφιακά. Όπως αναφέρει ο ...
Συνέχεια...
Ο Rufus Wainwright, η όπερα και τα όνειρά του για την pop μουσική
Ο Rufus Wainwright ετοιμάζει μία όπερα, με τίτλο 'Prima Donna'. Πρόκειται για παραγγελία της Μητροπολιτικής όπερας του Μανχάτταν, στον γνωστό τραγουδοποιό (και πλέον... "συνθέτη")Όπως δήλωσε ο Wainwright στο περιοδικό Paper: "Είναι μία μικρή ιστορία σχετικά με μία ημέρα στη ζωή ενός σοπράνο", ενώ ενημέρωσε πως η ιστορία περιλαμβάνει τέσσερις χαρακτήρες".Όσον ...
Συνέχεια...
Listen Up: Oneohtrix Point Never – ‘Music For Steamed Rocks’
Μετά το εξαιρετικό περσινό άλμπουμ του R Plus Seven (θυμηθείτε εδώ το review μας) που έκανε την έναρξη της συνεργασίας  του με την Warp Records, o αμερικάνος συνθέτης/παραγωγός Daniel Lopatin aka Oneohtrix Point Never ετοιμάζει μια νέα κυκλοφορία με τίτλο Commissions I. Το Commissions I που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε βινύλιο ...
Συνέχεια...
Οι The Β-52s στην Αθήνα
Εχθές στην ανακοίνωση της πρώτης συναυλίας στα πλαίσια των Electron Nights 2007, όπως και η διοργανώτρια εταιρία ¶νωση, άφησαμε ένα σαφέστατο υπονοούμενο μιλώντας για ροκ αστακούς...Σήμερα ήρθε η επίσημη ανακοίνωση....Οι αγαπημένοι The B-52's, "The World's Greatest Party Band" θα εμφανιστούν στις 17 Ιουλίου στο Θέατρο του Λυκαβηττού.Περισσότερες λεπτομέρειες σύντομα.Και συνήθως, ...
Συνέχεια...
Holly Golightly @ Planet Music
Δεν θα κρυφτώ πίσω από το δάχτυλο μου. Αγνοούσα την ύπαρξη της μέχρι να μας τη συστήσει ο Jim Jarmusch μέσα από το soundtrack του Broken Flowers. Γι' αυτό και ήμουν επιφυλακτικός στην προηγούμενη επίσκεψη της, τον περασμένο χειμώνα, κι αδιαφόρησα και δεν πήγα. «Σιγά μην πάω να τη δω ...
Συνέχεια...
Ακολουθώντας την PJ Harvey
Στο ντοκιμαντέρ Stories From The Road, ο Kyle Keyser και η παρέα του αποφασίζουν να κυνηγήσουν απεγνωσμένα την PJ Harvey ακολουθώντας την περιοδεία της σε όλο τον κόσμο. Τους καταλαβαίνω απόλυτα! Εγώ βέβαια προσπάθησα να την κυνηγήσω μόνο μέχρι τη λεωφόρο Αλεξάνδρας όταν φεύγοντας από την πρώτη συναυλία της στο ...
Συνέχεια...
“Έφυγε” o θρυλικός ντράμερ των Skatalites, Lloyd Knibb
Η Τζαμάικα και το πολυάριθμο κοινό του ska θρηνεί τον θάνατο μιας θρυλικής μορφής. Ο λόγος για τον Lloyd Knibb, ο ντράμερ που μεταξύ άλλων υπήρξε ιδρυτικό και βασικό μέλος των Skatalites ως και τις μέρες μας. Όπως ανακοινώθηκε από την σύζυγο του Adele , ο Knibb έχασε τη μάχη με την ...
Συνέχεια...
Η κολλεκτίβα των Jazzsteppa σε Αθήνα & Βόλο
Την Παρασκευή 4/11 στο Bios (Πειραιώς 81) θα έχουμε και πάλι την ευκαιρία να δούμε "ζωντανά" την πολυεθνική κολλεκτίβα (Αγγλία, Γερμανία, Ισραήλ) των Jazzsteppa. Οι BarBie (trombone, MC, effects) και Xperimentalist (DJ, drums, effects) από το 2006 μας έχουν συνηθίσει σε ενα ζωηρότατο κράμα από dubstep, breakbeats και eclectic grooves με ...
Συνέχεια...
Αναβάλλονται οι συναυλίες των Saint Etienne
Πως και πως την περιμέναμε τις, προγραμματισμένες για αυτή την εβομάδα, εμφανίσεις των Saint Etienne μαζί με τους Stereo Total και τους Mindwaltz σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όμως με την όρεξη θα μείνουμε. Ή καλύτερα, ας την κρατήσουμε ως το Φθινόπωρο, διότι αναμένουμε σύντομα νέα ανακοίνωση για τις νέες ημερομηνίες ...
Συνέχεια...
Download This: Mirage – ‘Let’s Kiss’
Από τότε που ανακοίνωσε ο φίλτατος Johnny Jewel την συλλογή After Dark 2 της Italians Do It Better (θυμηθείτε το θρυλικό πια Vol.1 εδώ) έχει περάσει πάνω από χρόνος αλλά απ' ότι φαίνεται, επιτέλους, φτάσαμε στην τελική ευθεία. Απο χθες έγινε διαθέσιμο στο soundcloud το 'Let's Kiss' των Mirage που θα περιλαμβάνεται ...
Συνέχεια...
Sold Out η εμφάνιση των WASP στην Αθήνα
Ήταν αναμενόμενο, και πράγματι επαληθεύτηκε. Sold Out έγινε η αυριανή, Σάββατο, συναυλία των WASP στο Gagarin 205, οπότε αναμένεται να αποθεωθεί ο Blackie Lawless και το συγκρότημά του από τους αθηναίους φίλους του, οι οποίοι - ας πούμε - ότι περιμένουν από 80's survivors να ακούσουν το υλικό από το ...
Συνέχεια...
Διαλύθηκαν (;) οι Fratellis
Με μηνύματα στο forum του επίσημου website τους, οι Fratellis ανακοίνωσαν στους fans τους ότι το group διαλύθηκε και τουλάχιστον προς το παρόν δεν έχουν σκοπό να συνεργαστούν μαζί. Έτσι αρχικά καταλάβαμε βέβαια. Διότι αργότερα, όπως έγινε γνωστό, τελικά δεν είναι σίγουρο ότι διαλύθηκαν, αλλά ίσως απλά κάνουν ένα διάλειμμα ...
Συνέχεια...
Έρχονται οι Camera Obscura για 2 συναυλίες
Η indie pop μπάντα με τις feelgood μελωδίες και τα αισθαντικά φωνητικά έρχεται από τη Γλασκώβη για 2 μοναδικές συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι Camera Obsura σχηματίστηκαν πριν από 15 χρόνια, έχοντας ως πρότυπο τoν Phil Spector αλλά και όλη την μουσική «φιλοσοφία» συγκροτημάτων της δεκαετίας του '60. Άλλωστε ...
Συνέχεια...
Kirlian Camera + Decode @ Κύτταρο
Στην τριών δεκαετιών πορεία τους, οι Kirlian Camera έχουν περάσει από πολλές & διαφορετικές περιόδους, μεταλλάσοντας και ανανεώνοντας διαρκώς τον ήχο τους, διατηρώντας όμως πάντα μία πολύ συγκεκριμένη ταυτότητα, χωρίς να χάνουν ποτέ τον σκοτεινό τους χαρακτήρα αλλά ούτε & την ιδιαίτερη αισθητική τους. Ξεκίνησαν στις αρχές του ‘80 ώς ...
Συνέχεια...
Όλες οι τελευταιες πληροφορίες για τη συναυλία της Bjork
Έφτασε και η Bjork στην Αθήνα, μαζί με το συγκρότημά της και τον εξοπλισμό του φαντασμαγορικού show που υπόσχεται να μας παρουσιάσει το βράδυ της Πέμπτης στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων στη Καλογρέζα.Η παγκόσμια περιοδεία της Bjork ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2008 και μέχρι στιγμής έχει περάσει από ...
Συνέχεια...
Zebra Tracks + Social End Products @ AN
Moodymann @ Bios
Οι Freedom of Speech με την Αθηνά Ρούτση
Parov Stelar @ Fuzz Club
Steve Lucky & The Rhumba Bums @ Half
Χριστουγεννιάτικη συνεργασία Hives-Cyndi Lauper
Larry Gus + Margasv + Matina Sous Peau
Fuck Buttons
Κερδίστε προσκλήσεις για την συναυλία των Atari Teenage
Ο Billy Corgan κατά της Virgin
Ο Graham Coxon μας δίνει πληροφορίες για το
Listen up & Download: Baby Guru – “Yogi
Listen Up: Burial and Four Tet – ‘Nova’
4AD Goes Dubstep?
Space Blanket, Mary’s Flower Superhead + Digital Riot
Listen Up: ION – “And Then We Will
Ο Rufus Wainwright, η όπερα και τα όνειρά
Listen Up: Oneohtrix Point Never – ‘Music For
Οι The Β-52s στην Αθήνα
Holly Golightly @ Planet Music
Ακολουθώντας την PJ Harvey
“Έφυγε” o θρυλικός ντράμερ των Skatalites, Lloyd Knibb
Η κολλεκτίβα των Jazzsteppa σε Αθήνα & Βόλο
Αναβάλλονται οι συναυλίες των Saint Etienne
Download This: Mirage – ‘Let’s Kiss’
Sold Out η εμφάνιση των WASP στην Αθήνα
Διαλύθηκαν (;) οι Fratellis
Έρχονται οι Camera Obscura για 2 συναυλίες
Kirlian Camera + Decode @ Κύτταρο
Όλες οι τελευταιες πληροφορίες για τη συναυλία της