Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
O Lou Reed ξεκίνησε ραδιοφωνική εκπομπή
Ο Lou Reed έχοντας κουραστεί από την κατάντια του ραδιοφώνου τη σήμερον ημέρα (join the club!), αποφάσισε να δεχτεί την πρόταση του ιντερνετικού ραδιοφώνου SIRIUS για την παρουσίαση μιας εβδομαδιαίας εκπομπής.Έτσι από το περασμένο Σάββατο και εφεξής μπορείτε να ακούτε τον κύριο Reed να γκρινιάζει για την αποχαύνωση των ραδιοφωνικών ...
Συνέχεια...
Stones Throw Records Showcase στο Gagarin 205 με Madlib (!!!), J Rocc και Egon!
Και από - σχεδόν - το πουθενά μας προέκυψε ακριβώς σε ένα μήνα από σήμερα, μία από τις συναυλίες της χρονιάς!Η QNQ (Quality Not Quantity) Productions και η Style Wars μας φέρνουν στην Ελλάδα, στο Gagarin 205 την Παρασκευή 22 Μαϊου, την φετινή πανευρωπαϊκή περιοδεία της Stones Throw Records και ...
Συνέχεια...
The Stranglers @ Fuzz
Είμαι από τους τυχερούς που είχαν την τύχη να δουν τους Stranglers στην πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα, πίσω στο 1985 και τι θρυλικό Rock In Athens. Είχαν ήδη αφήσει το αποτύπωμά τους στην punk σκηνή και άρχισαν να μεταλλάσουν το ύφος τους σε κάτι περισσότερο ήπιο και περισσότερο εμπορικό.Δεν ...
Συνέχεια...
Watch This: The Smiths – The South Bank Show 1987 (Complete Film)
Ένα πολύ πολύ ενδιαφέρον ιστορικό ντοκούμεντο κατευθείαν από τα 80s"ξέθαψε" το αμερικάνικο blog Dangerous Minds. Ένα ντοκυμαντέρ που γυρίστηκε λίγους μήνες πριν την διάλυση των The Smiths με την πλήρη συνεργασία όλων των μελών της μπάντας και πρωτόπροβλήθηκε στην βρετανική τηλεόραση (ITV) στις 18 Οκτωβρίου 1987 λίγο μετά την διάλυση ...
Συνέχεια...
Ο Chris Cornell στο Rockwave Festival
Να μας συγχωρείτε, αλλά επιτέλους, ήρθε και μία ευχάριστη έκπληξη όσον αφορά το φετινό Rockwave Festival.O ηγέτης κάποτε των Soundgarden και τραγουδιστής των Audioslave, η σπουδαία φωνή που λέγεται Chris Cornell θα εμφανιστεί αμέσως μετά τους... Europe (φαντάζομαι τον Cornell στην γωνία της σκηνής να περιμένει την σειρά του να ...
Συνέχεια...
Ο Al Di Meola και ο Gonzalo Rubalcaba την Κυριακή στο Fuzz
Δύο σπουδαίοι μουσικοί της τζαζ, ο μεγάλος κιθαρίστας Al Di Meola και ο σπουδαίος Κουβανός πιανίστας Gonzalo Rubalcaba, ενώνουν τις δυνάμεις τους και μας επισκέπτονται στην Αθήνα, στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας τους, την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου στοFuzz. Συνδυάζοντας το πάθος, την ευφυΐα και την απαράμιλλη  τεχνική του, ο AldiMeola είναι ένας από τους πιο ...
Συνέχεια...
Download This: The Weeknd – Thursday
O προωθημένος r'n'b ήχος του The Weeknd (aka Abel Tesfaye) είναι σαφώς από τις πιο ενδιαφέροντες εκπλήξεις της χρονιάς ενώ ακόμα και για εμάς εδώ στο Mixtape το House Of Balloons (που κυκλοφορήσε την άνοιξη ως δωρεάν download) βρεθηκε στα 25 καλύτερα άλμπουμ του πρώτου μισού της χρονιάς που διανύουμε.  Χθες, λίγο πριν τα μεσάνυχτα Πέμπτης ...
Συνέχεια...
Πότε βγαίνει το νέο άλμπουμ των Goldfrapp;
Σύμφωνα με ανακοίνωση που έβγαλαν στο blog τους, οι Goldfrapp αναμένεται να κυκλοφορήσουν το τέταρτο άλμπουμ τους τον Φεβρουάριο του 2008.Συγκεκριμένα, το άλμπουμ λέγεται "Seventh Tree" και θα κυκλοφορήσει από τη Mute στις 25 Φεβρουαρίου της επόμενους χρονιάς.Το συγκρότημα (Alison Goldfrapp και Will Gregory) έχει κάνει την παραγωγή μόνο του, ...
Συνέχεια...
Burger Project + Takim @ Gazarte
Πώς θα σας φαινόταν να ακούγατε το Bed of Νails, το γνωστό άσμα του Alice Cooper, σε μία ασυνήθιστη ska εκδοχή με συνοδεία παραδοσιακού βιολιού και κλαρίνου ή το αγαπημένο Coconut Woman του Harry Belafonte  σε ρέγγε εκτέλεση μαζί με κανονάκι , ντέφι και ούτι; Περίεργο; Ενδιαφέρον; Διαφορετικό; Παρακολουθώντας την προηγούμενη Πέμπτη  τους Βurger ...
Συνέχεια...
O Jello Biafra & οι The Guantanamo School of Medicine στο Gagarin 205
Μία από τις σπουδαιότερες και εμβληματικότερες μορφές του αμερικάνικου punk, ο Jello Biafra θα βρεθεί στην Αθήνα για μία συναυλία στο Gagarin 205 την Τετάρτη 23 Ιουνίου.Στην επίσκεψή του στα μέρη μας βέβαια δεν θα είναι μόνος του, αφού θα έχει εκλεκτή παρέα τους Guantanamo School of Medicine με τους ...
Συνέχεια...
Mogwai & Kwoon @ Fuzz Club
Οι Mogwai, που επισκέφτηκαν το Fuzz, αυτό το Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012, αποτελούν χωρίς καμία αμφιβολία, ένα από το πιο ολοκληρωμένα διεθνή post rock συγκρότημα ανάμεσα σε όλα εκείνα τα γκρούπς που έχουν να επιδείξουν μια σχετικά σεβαστή δισκογραφική δραστηριότητα. Αν δεν υπήρχαν φυσικά οι Godspeed You! Black Emperor και οι ...
Συνέχεια...
Listen Up: Gorillaz – ‘DoYaThing (Feat. James Murphy & Andre 3000)’
Μπορεί η αφορμή να είναι η προώθηση της νέας σειράς Chuck Taylor (τα γνωστά μας "σταράκια") της Converse σχεδιασμένη από τους Gorillaz (δηλαδή τον Jamie Hewlet) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αγνοήσουμε την συνάντηση "γιγάντων" στο 'DoYaThing'. Οι Gorillaz, James Murphy (βλ. LCD Soundsystem) και Andre 3000 (Outkast) πάνω ...
Συνέχεια...
Οι Puressence unplugged στην Πρέβεζα
Οι Puressence όπως κάθε χρόνο περνούν το καλοκαίρι τους στην Ελλάδα - που θα βρούν καλύτερα άλλωστε.Στο πλαίσιο των εμφανίσεων που θα πραγματοποιήσουν φέτος, το συγκρότημα από το Manchester θα παρουσιάσει ένα unplugged show, την Πέμπτη 29 Ιουλίου στο Κάστρο Παντοκράτορα στη Πρέβεζα, καλεσμένοι του τοπικού - πολύ καλού από ...
Συνέχεια...
Video: ‘Justice – Civilization’
Ένα εκπληκτικό animated video κυκλοφόρησαν οι Justice για το κομμάτι Civilization, στα πλαίσια της κυκλοφορίας του ομώνυμου νέου ΕΡ τους. Οι Γάλλοι έχουν σχεδόν έτοιμο το νέο τους άλμπουμ, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2011. Πρωταγωνιστές, στο καινούριο τους videoclip, μια αγέλη βουβαλιών και μερικά από τα ...
Συνέχεια...
Ο Rufus Wainwright, η όπερα και τα όνειρά του για την pop μουσική
Ο Rufus Wainwright ετοιμάζει μία όπερα, με τίτλο 'Prima Donna'. Πρόκειται για παραγγελία της Μητροπολιτικής όπερας του Μανχάτταν, στον γνωστό τραγουδοποιό (και πλέον... "συνθέτη")Όπως δήλωσε ο Wainwright στο περιοδικό Paper: "Είναι μία μικρή ιστορία σχετικά με μία ημέρα στη ζωή ενός σοπράνο", ενώ ενημέρωσε πως η ιστορία περιλαμβάνει τέσσερις χαρακτήρες".Όσον ...
Συνέχεια...
Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του Burial
Κι ενώ οι περισσότεροι από σας είστε διακοπές, μια αποκάλυψη έλαβε χώρα στη Μεγάλη Βρετανία. Ο Burial, o dubstep μουσικός που εδώ και χρόνια έκρυβε επιμελώς την ταυτότητά του από τα Μ.Μ.Ε., αποφάσισε να φανερωθεί. Ο Burial λοιπόν κατάγεται από το Νότιο Λονδίνο, το πραγματικό του όνομα είναι Will Bevan ...
Συνέχεια...
Το κουαρτέτο του Χάρη Λαμπράκη στο Half Note Jazz Club
Πώς γίνεται να παίζεις modal τζαζ και να δίνεις την αίσθηση ότι μιλάς τη γλώσσα της Ανατολής; Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα μπορεί να δώσει μόνον η μουσική και  ο τρόπος παιξίματος του κουαρτέτου του Χάρη Λαμπράκη, που θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε για τστη σκηνή του Half ...
Συνέχεια...
Το Δεκέμβρη νέο άλμπουμ απο τους Animal Collective;
Παρότι ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως, οι Animal Collective μάλλον θα κυκλοφορήσουν ένα νέο άλμπουμ στις 8 Δεκεμβρίου.Ο τίτλος του καινούργιου δίσκου είναι 'Fall Be Kind' και μπορείτε να τον παραγγείλετε απο τώρα κιόλας στο Αmazon.Linkswww.myspace.com/animalcollectivethebandVideoAnimal Collective-My Girls
Συνέχεια...
Synch gets… international
Στις 10 Νοεμβρίου το δικό μας Synch Festival θα έχει το δικό του showcase στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2007, το Λουξεμβούργο. Η σειρά εκδηλώσεων ονομάζεται "Cycle de musiques actuelles" και περιλαμβάνει βραδιές αφιερωμένες στη Warp, τη Morrmusic, τη Smalltownsupersound και άλλα θαυμαστά πράγματα που μπορείτε να δείτε ...
Συνέχεια...
O Peter Hook διαψεύδει τις φήμες για… reunion των New Order, που ξεκίνησε ο ίδιος
Τώρα θα μου πείτε, εδώ δεν έχουν αποφασίσει αν έχουν διαλυθεί ή όχι (και εδώ), οπότε για ποιο reunion μιλάμε; Ο Peter Hook πάντως που το έχει δέσει κόμπο το θέμα της διάλυσης, δίνει ίσως μία ελπίδα σε όσους τους θέλουν ακόμα στο προσκήνιο. Έστω και για μία συναυλία.Ο γιος ...
Συνέχεια...
Download This: Lil B – God’s Father
O αυτοαποκαλούμενος Based God aka Lil B, σαφώς η πιο ιδιαίτερη αλλά και διφορούμενη περίπτωση hip-hop καλλιτέχνη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ξαναχτυπά με το δεύτερο mixtape του για το 2012, το οποίο περιλαμβάνει ...34 tracks παρακάλω! Όπως αντιλαμβανεστε και από τον τίτλο του mixtape -God's Father- αλλά και το tagline ...
Συνέχεια...
4ο Sunshine Reggae Concert με Uwe Banton / House Of Riddim και King Shiloh Soundsystem
Η νέα χρονιά ξεκινά με τον πιο... ζεστό και φωτεινό τρόπο! Το 4ο Sunshine Reggae Concert κάνει ποδαρικό στο Gagarin 205 Live Music Space, την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου του 2011, σε μια μεγάλη βραδιά που διοργανώνει η Rise Up Productions με την συμμετοχή των Uwe Banton με τους House Of ...
Συνέχεια...
Και 4η μέρα για το Rockwave Festival
Μία ακόμη ημέρα ήρθε να προστεθεί σήμερα στο φετινό Rockwave Festival. Ύστερα από τις ήδη ανακοινωμένες 27, 28 και 29 Ιουνίου, προστέθηκε λοιπόν και η Τρίτη 30 Ιουνίου.Headliners του Terra Stage θα είναι οι μασκοφόροι του nu metal Slipknot, στην δεύτερη παρουσία τους στη χώρα μας, ύστερα από εκείνη στο ...
Συνέχεια...
Αναβολή και για το Mama Africa Art Festival
Όπως αναμενόταν, μόλις λάβαμε ενημέρωση από το Φεστιβάλ Πετρας και για άλλη μία αναβολή, λόγω των τραγικών συμβάντων που συνεχίζονται έως και σήμερα στη χώρα μας.Αναβολή λοιπόν και για το Mama Africa Art Festival, στο οποίο θα εμφανιζόταν και ο Max Romeo, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί την 1η ...
Συνέχεια...
Η πρώτη εμφάνιση των BLML στην Αθήνα είναι γεγονός!
Έφτασε λοιπόν η ώρα για την πρώτη εμφάνιση των BLML και στην Αθήνα και το ΑΝ Club, λίγους μήνες μετά την πρώτη τους εμφάνιση στο Stage της Λάρισας. Το συγκρότημα του Γιώργου Καρανικόλα των Last Drive, θα παρουσιάσει ζωντανά τα κομμάτια του πολύ καλού άλμπουμ τους The Gift που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2011, ...
Συνέχεια...
Η δισκογραφική επιστροφή του Peter Wolf
Οκτώ χρόνια πριν ο Peter Wolf κυκλοφορούσε την τελευταία του δισκογραφική δουλειά, το Sleepless, και από τότε και μετά το χάος.Το 2010 όμως αποτελεί έτος σταθμό στη καριέρα του μιας και στις 6 Απριλίου επιστρέφει με το 7ο κατά σειρά άλμπουμ του ονόματι "Midnight Souvenirs". Το άλμπουμ θα περιλαμβάνει 14 ...
Συνέχεια...
Chain and The Gang
Ο Ιan Svenonius είναι σίγουρα μια από τις πιο χαρακτηριστικές και ιδιότυπες περσόνες στο χώρο του ανεξάρτητου αμερικάνικου ήχου και όχι μόνο, και αφού μας επισκέπτεται το βράδυ της Παρασκευής για μία συναυλία στο AN Club, μιλήσαμε μαζί του. Όσο είναι παραδεκτή η αρκετά μακριά μουσική του διαδρομή η οποία μετρά ...
Συνέχεια...
Have one on me
"All killer no filler άλμπουμ σε τόσο κοριτσίστικη εκδοχή γίνεται;"Ερωτικό και ιδιαίτερο, καλλιτεχνικά ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο. Αν το "Ys" σας φάνηκε λίγο, το "Have one on me" θα καλύψει τις ετήσιες μουσικές σας ανάγκες. Διφυές, γλυκόπικρο, έξυπνο και περίεργο συνάμα, ακολουθεί τις ιδιότητες του έρωτα και λαμβάνει τοιουτοτρόπως παρόμοιους χαρακτηρισμούς. ...
Συνέχεια...
James και Aviv Geffen σε Ηράκλειο και Ιωάννινα!
Μπορεί να έχουν γίνει σχεδόν ανέκδοτο πια με τις εμφανίσεις τους σε αρκετά μέρη της επαρχίας αλλά οι Scorpions μπορούν να καυχιούνται πλέον ότι άνοιξαν τον δρόμο για την ...συναυλιακή αποκέντρωση στην χώρα μας! Δεν είναι και λίγο αυτό.Έτσι λοιπόν οι λαοφιλείς James, μετά τις πρόσφατες υπερεπιτυχημένες συναυλίες σε Αθήνα ...
Συνέχεια...
Αλλαγή χώρου για τους Sublime with Rome και για την συναυλία στη Θεσσαλονίκη
Η συναυλία της Αθήνας χθες από την Τεχνόπολη μεταφέρθηκε στο Fuzz, όπως είχαμε ενημερώσει. Αλλά και στη δεύτερη εμφάνιση στη χώρα μας των Sublime with Rome στη Θεσσαλονίκη σήμερα Τετάρτη το βράδυ, λόγω των προβλέψεων για σποραδικές βροχές που δημιουργούν σημαντικά τεχνικά προβλήματα στο στήσιμο αλλά και τη διεξαγωγή της συναυλίας, ...
Συνέχεια...
O Lou Reed ξεκίνησε ραδιοφωνική εκπομπή
Stones Throw Records Showcase στο Gagarin 205 με
The Stranglers @ Fuzz
Watch This: The Smiths – The South Bank
Ο Chris Cornell στο Rockwave Festival
Ο Al Di Meola και ο Gonzalo Rubalcaba
Download This: The Weeknd – Thursday
Πότε βγαίνει το νέο άλμπουμ των Goldfrapp;
Burger Project + Takim @ Gazarte
O Jello Biafra & οι The Guantanamo School
Mogwai & Kwoon @ Fuzz Club
Listen Up: Gorillaz – ‘DoYaThing (Feat. James Murphy
Οι Puressence unplugged στην Πρέβεζα
Video: ‘Justice – Civilization’
Ο Rufus Wainwright, η όπερα και τα όνειρά
Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του Burial
Το κουαρτέτο του Χάρη Λαμπράκη στο Half Note
Το Δεκέμβρη νέο άλμπουμ απο τους Animal Collective;
Synch gets… international
O Peter Hook διαψεύδει τις φήμες για… reunion
Download This: Lil B – God’s Father
4ο Sunshine Reggae Concert με Uwe Banton /
Και 4η μέρα για το Rockwave Festival
Αναβολή και για το Mama Africa Art Festival
Η πρώτη εμφάνιση των BLML στην Αθήνα είναι
Η δισκογραφική επιστροφή του Peter Wolf
Chain and The Gang
Have one on me
James και Aviv Geffen σε Ηράκλειο και Ιωάννινα!
Αλλαγή χώρου για τους Sublime with Rome και