Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
EJEKT Festival 2010
Το μεγαλύτερο εμπόδιο στο να περάσουμε μια ευχαριστη βραδιά γεμάτη ωραίες μουσικές εκείνο το ζεστό βράδυ Τρίτης ήταν φυσικά η μεταφορά του τελευταία στιγμή στον χειροτερο δυνατό χώρο, στο κλειστό του Tae Kwon Do στο Φάληρο. Ένας χώρος που έχει πολλάκις αποδειχθεί οτι είναι ο πλεόν ακατάλληλος για διοργάνωση συναυλιών ...
Συνέχεια...
O Waajeed στο Swing Bar την Παρασκευή για τα ανοιχτά αυτιά της πόλης
Πέρσι με τους PPP ήρθε στο Soul Stereo και μας χάρισε μία από τις πιο αξιομνημόνευτες neosoul / spacefunk βραδιές. Φέτος επιστρέφει στην Αθήνα αυτή την Παρασκευή, στο νέο Swing Bar στο Γκάζι για ένα πολυαναμενόμενο "bass heavy hybrid of urban electronic soul", όπως το αποκαλεί ο ίδιος. Τα αυτιά ...
Συνέχεια...
Listen Up: M83 – ‘Midnight City’
Το πρώτο δείγμα από το επερχόμενο νέο άλμπουμ των M83 του γάλλου Anthony Gonzalez. Ο δίσκος θα κυκλοφορήσει 18 Οκτώβρη 2011, θα είναι -συμφωνα με τα όσα είναι ήδη γνωστά- διπλός, θα συμμετέχουν η Zola Jesus και ο Brad Laner (βλ.Medicine)  και θα έχει τον τίτλο Hurry Up, We're Dreaming. Το ...
Συνέχεια...
Η επιστροφή του Monsieur Minimal
Θυμάσαι πριν από μερικά χρόνια που, κυκλοφορώντας στα χιπ σημεία της Αθήνας, πετύχαινες συχνά πυκνά αθώες λαϊκές κορασίδες να λικνίζουν τα ποπ κορμιά τους, σα να μην υπάρχει αύριο, υπό τα αμόλυντα, τότε, lyrics του Χρήστου Τσιτρούδη; Μάθαμε όλοι εγγλέζικα εκείνο τον καιρό για να μπορούμε να φωνάζουμε στη δικιά ...
Συνέχεια...
Οι Gathering γιορτάζουν τα 20 χρόνια τους με δύο live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Όπως πολύ καλά θα έχετε αντιληφθεί αυτό το ΠΣΚ είναι από τα πλέον δραστήρια συναυλιακά, με τις επιλογές να ικανοποιούν όλα του μουσικά γούστα, και εσάς να το ρίχνετε κορώνα-γράμματα φαντάζομαι για το τι θα πρωτοδείτε. Δυστυχώς θα σας το κάνω ακόμα πιο δύσκολο το ζήτημα της επιλογής, προσθέτοντας μία ...
Συνέχεια...
Ποια είναι τα 100 καλύτερα indie rock άλμπουμ;
Το περιοδικό Blender στο τεύχος Δεκεμβρίου, έχει φτιάξει μία ενδιαφέρουσα λίστα με τα 100 καλύτερα indie άλμπουμ όλων των εποχών.Όσον αφορά το τι είναι Indie και πώς διαχωρίζεται -μουσικά- από τα άλλα είδη, είναι μεν μία μεγάλη συζήτηση, αλλά οι υπεύθυνοι του Blender (μου) φαίνεται (πως) έχουν μία -σχετικά- κοινώς ...
Συνέχεια...
For those about to Rock: ‘Μαύρος Πάγος’ από τους AC/DC τον Οκτώβριο
Στις 20 Οκτωβρίου θα κυκλοφορήσει το νέο album, ύστερα από 8 χρόνια, των AC/DC.Τίτλος του "Black Ice" και όπως είναι γνωστό εδώ και καιρό στις Ηνωμένες Πολιτείες θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά μέσω της αλυσίδας σουπερ-μαρκετ Wal-Mart, του online καταστήματος Sam's Club, και του επίσημου site του συγκροτήματος. Στον υπόλοιπο κόσμο, και ...
Συνέχεια...
Video: A$AP Mob – ‘Bath Salt’ (feat. Flatbush ZOMBiES)
Η πολυμελής hip-hop κολλεκτίβα των A$AP Mob (με μπροστάρη τον A$AP Rocky που τελευταία κινείται όλο και πιο κοντά προς το mainstream με συμμετοχές σε video της Lana Del Rey ή remixes της Rihanna) πριν λίγες μέρες κυκλοφορήσε το ντεμπούτο της mixtape με τίτλο Lord$ Never Worry [stream/free download via ...
Συνέχεια...
Επιστροφή και για τους Front 242 στην Αθήνα τον Δεκέμβριο
Οι Front 242 επιστρέφουν για μία δεύτερη εμφάνιση στην Αθήνα, στο Fuzz στις 13 Δεκεμβρίου σε μία ακόμα διοργάνωση της Show What, η οποία ανακοινώθηκε σήμερα.Οι Front242 θα έπρεπε να είναι στα χείλη κάθε industrial-ηλεκτρονικά μουσικόφιλου που θέλει να έχει γνώση των πραγμάτων. Δεν είναι λιγότερο σημαντικοί ούτε από τους ...
Συνέχεια...
Ακούστε το νέο άλμπουμ των Hot Hot Heat
Το εκ Καναδά ορμώμενο κουαρτέτο των Hot Hot Heat επιστρέφει με νέο άλμπου, με τίτλο "Happiness Ltd", που κυκλοφορεί σήμερα στις ΗΠΑ και μπορείτε να το ακούσετε ολόκληρο από το Myspace τους.Πρόκειται για το πέμπτο τους άλμπουμ στην καριέρα τους.Το tracklist του άλμπουμ είναι:1. "Happiness Ltd." - 4:352. "Let Me ...
Συνέχεια...
Diamat – Being Is The Sum Of Appearing
Ένα άλμπουμ ιταλοελληνικής προέλευσης, που μας καλεί να κοπιάσουμε στις σφύζουσες από λυρισμό συνθέσεις του… Η παραπάνω σημείωση δεν στέκεται μονάχα ως ένα απλό «δισκο-καλωσόρισμα», αλλά δίνει (κάπως αόριστα μεν) σημαίνουσες πληροφορίες για το ποιόν του Being Is The Sum Of Appearing. Όπως, για παράδειγμα, αυτή της καταλυτικής σύμπραξης που απαιτήθηκε ...
Συνέχεια...
Ο Corey Taylor των Slipknot στο solo album του Travis Barker
Το όνομα του frontman των Slipknot, Corey Taylor έρχεται να προστεθεί σε αυτά των καλλιτεχνών με τους οποίους συνεργάζεται ο drummer των Blink-182 , Travis Barker στο πλαίσιο του solo album που ετοιμάζει.Στο άλμπουμ, ο τίτλος του οποίου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, συμμετέχουν επίσης ο Lil' Wayne, o RZA και ...
Συνέχεια...
Οι Subways επιστρέφουν για δύο ακόμα εκρηκτικές συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Ένα χρόνο ακριβώς μετά τις περσινές ζωντανές του εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μήνες μετά την εμφάνισή τους στο Ejekt festival το Βρετανικό alternative-rock τρίο των The Subways επιστρέφει ξανά για ένα ακόμα ζευγάρι εκρηκτικών εμφανίσεων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πάλι.Ετοιμαστείτε λοιπόν, την Πέμπτη 18 Μαρτίου στο Κύτταρο, ...
Συνέχεια...
‘You & Me’. Η δισκογραφική επιστροφή του Γιάννη Παπαϊωάννου (ION)
Δισκογραφική επιστροφή και για τον Γιάννη Παπαϊωάννου (ION), που μετά το παρθενικό του "No Camera" (2005) μας παραδίδει τώρα τον ακόλουθο αυτού, με το τίτλο "You & Me".Μία ακόμα δόση εκλεπτυσμένης, ατμοσφαιρικής electronica, παραγόμενη με ιδιαίτερο τρόπο και τέχνη από τον Γιάννη Παπαϊωάννου, δεκατέσσερα κομμάτια ηχογραφημένα σ' ένα παραθαλάσσιο studio, ...
Συνέχεια...
Veckatimest
Κάθε χρονιά από τότε που ζητάνε τη γνώμη μου για τα άλμπουμ της χρονιάς, πέρα του ότι μπορεί να έχω βγάλει 10 διαφορετικές λίστες για 10 διαφορετικές στιγμές που θα ετίθετο το ζήτημα, υπάρχει πάντα και το άλμπουμ που ξεχνάς. Για το 2009 το άλμπουμ αυτό ανήκει στους Grizzly Bear ...
Συνέχεια...
Manic Street Preachers + Katrin The Thrill @ Terra Vibe
Παρ' όλό που η τιμή του εισιτηρίου σίγουρα δεν ήταν ακριβή (25¤ / 35¤, πάντα για την PL3 περιοχή) για τέτοιου μεγέθους γκρουπ, η προσέλευση στο Terravibe για την πρώτη εμφάνιση στην χώρα μας των Ουαλών απείχε πολύ από το να χαρακτηριστεί ικανοποιητική, δυστυχώς. Ακόμα και στο peak της βραδιάς, ...
Συνέχεια...
Deafheaven + Allochiria @ Gagarin 205
Ακόμα και διαβάζοντας τις γενικότητες των reviews του Sunbather περυσινού, δεύτερου δίσκου των Deafheaven στο Metacritic (ήταν παρεμπιπτόντως το άλμπουμ με το υψηλότερο σκορ για το 2013 για το εν λόγω site) αντιλαμβάνεται ότι παρά την αυτονόητη ταμπέλα black metal, το εν λόγω συγκρότημα δεν μπαίνει σε τόσο βολικά κουτάκια. ...
Συνέχεια...
Το Yes it does!! Sure it does!! παρουσιάζει τον Leo Zero
Έπειτα από 3 πάρτυ σε 3 διαφορετικούς χώρους (Higgs, Yoga Bala, 6. D.O.G.S.) και με 3 αρκετά διαφορετικούς guest djs (Lovely Jonjo, Krikor, Grum) το Yid!!Sid!! επιστρέφει στο αγαπημένο τους SKULL BAR το ερχόμενο Σάββατο.Στο αγαπημένο τους υπόγειο και πρώην metal club της Νεάπολης Εξαρχείων φιλοξενούν έναν από τους σημαντικότερους ...
Συνέχεια...
Νέο βιβλίο για τον Elliott Smith τον Οκτώβριο
Σύμφωνα με το Amazon, ένα "πορτραίτο", ουσιαστικά, του επιδραστικού τραγουδοποιού Elliott Smith, αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, από την Αμερικανίδα φωτογράφο, Autumn de Wilde.Η De Wilde μίλησε με στενούς φίλους και μέλη της οικογενείας του Elliott Smith, αλλά και μουσικούς που επηρέασε. Όλοι τους μιλάνε για τον αδικοχαμένο τραγουδοποιό και ...
Συνέχεια...
Twee as Fuck! Οι Next Time Passions επέστρεψαν!
Αφιερωμένο σε όσους πέρασαν τα περισσότερα χρόνια των '90s προσπαθώντας να λύσουν το μυστήριο του 'τέλειου pop τραγουδιού"...Σε εκείνους που πέρασαν τα βράδια τους στο παλιό καλό Mad, σε αφιερώματα στη Sarah Records...Σε εκείνους που στριμώχτηκαν στο Decadence, νομίζω, το '93 για το πάρτυ του θρυλικού fanzine "In Those Days" ...
Συνέχεια...
Video: Handsome Furs – ‘What About Us’
Το 'What About Us' ήταν το πρώτο δείγμα που ακούσαμε από άρτι αφιχθέν από την Sub Pop Sound Kapital του ντουέτου των Handsome Furs (Dan Boeckner -βλ. επίσης Wolf Parade- και η συζυγός του Alexei Perry) και ακόμα ξεχωρίζει ως ένα απο τα καλύτερα κομμάτια ενός πραγματικά πολύ ωραίου άλμπουμ. Αυτά ...
Συνέχεια...
Jeru Tha Damaja και Sadat X – δύο θρύλοι της hip hop – ζωντανά στο Bios
Από το 'Harlem' ως στο 'Brooklyn' μέχρι την Αθήνα, δυο ζωντανοί θρύλοι της hip hop ο "Jeru Tha Damaja" και ο "Sadat X" από τους 'Brand Nubian' θα εμφανιστούν στη σκηνή του BIOS την Πέμπτη 22 Μαΐου σε μία διοργάνωση της Quality Not Quantity.Ο Jeru Tha Damaja, γεννημένος το 1972 ...
Συνέχεια...
Το νέο album των National
Το νέο άλμπουμ των Νational πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 10 Μαΐου.Ο τίτλος του είναι 'High Violet' και το συγκρότημα ετοιμάζεται για μια αρκετά μεγάλη περιοδία για την προώθηση του.Αυτός θα είναι και ο 5ος δίσκος για το γκρουπ οπότε αναμένουμε τα νεότερα...Linkswww.americanmary.com/VideoThe National - Apartment Story
Συνέχεια...
Scott Asheton (The Stooges) R.I.P.
Στα δυσάρεστα νέα της ημέρας, έφυγε από τη ζωή ο Scott "Rock Action" Asheton, drummer και ιδρυτικό μέλος των Stooges. Ήταν 64 ετών. Όπως έγινε γνωστό σήμερα,  ο  Scott Asheton πέθανε, πέντε χρόνια μετά τον αναπάντεχο θάνατο του αδερφού του Ron Asheton. Ο Scott Asheton γεννήθηκε στη  Washington, D.C. και μετακόμησε στο  Ann Arbor του Michigan μαζί με ...
Συνέχεια...
Once Again
Λένε πως στη δισκογραφία το δεύτερο άλμπουμ είναι πάντα δύσκολο. Κλισέ; πιθανόν. Ο 29χρονος John Legend πάντως έχει να περηφανεύεται πως αυτό τον σκόπελο τον πέρασε πολύ εύκολα. Μετά το πλατινένιο ντεμπούτο του 'Get Lifted', η συνέχεια με το ακόμη καλύτερο 'Once Again' απέδειξε πως η επιτυχία δεν ήρθε καθόλου ...
Συνέχεια...
Modrec @ Σταυρός του Νότου
Σε εναν κατάμεστο Σταυρό του Νότου έγινε η παρουσίαση της νεας δουλειάς των Modrec, Μascaraddiction, το οποίο μάλιστα ήταν διαθέσιμο στην είσοδο προς αγορά, τρεις μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία του από την Inner Ear (που κυκλοφόρησε τη περασμένη Δευτέρα).Σε μια περίεργη επιλογή, λόγω της ηχητικής διαφοράς με τους Modrec, ...
Συνέχεια...
Η επιστροφή της Santigold
Θυμάστε τη Santigold που το 2008 λεγόταν Santogold και είχε κυκλοφορήσει ένα ομώνυμο άλμπουμ το οποίο μάλιστα θεωρήθηκε και ένας απο τους καλύτερους δίσκους εκείνης της χρονιάς; Τρια χρόνια μετά λοιπόν η Santigold -πλέον- είναι έτοιμη να επιστρέψει στα μουσικά δρώμενα με έναν ολοκαίνουργιο δίσκο. Το δεύτερο άλμπουμ της είναι στα ...
Συνέχεια...
Νέο album από τους Sunn 0)))
10 χρόνια κλείνουν οι περίφημοι droners Sunn 0))) των Stephen O'Malley και Greg Anderson και θα το εορτάσουν με ένα ακόμα, έβδομο πια, album στην Southern Lord Records.Το album θα κυκλοφορήσει στις 18 Μαϊου και θα έχει τίτλο "Monoliths and Dimensions". Τέσσερα μαραθώνια tracks θα περιέχει το album σε συνεργασία ...
Συνέχεια...
Οι Night On Earth γιορτάζουν το νέο website τους την Πέμπτη στο Six D.O.G.S.
Αυτή και αν είναι αφορμή για live, την οποία χαιρετάμε και εγκρίνουμε!Το νέο - εντυπωσιακό - website των Night On Earth βγήκε πρόσφα στον αέρα στην διεύθυνση http://www.noeband.gr - με υπεύθυνους του εικαστικού και τεχνικού αποτελέσματος του τους Νίκο Δούλο - μόνιμος εικαστικός συνοδοιπόρους του group - και του Bananioti, ...
Συνέχεια...
To promo video του Dig, Lazarus Dig! των Nick Cave & The Bad Seeds online
H Mute Records σήμερα ανέβασε online αποκλειστικά στο επίσημο website του Nick Cave & The Bad Seeds το πρώτο video μέσα από το νέο επερχόμενο album του αναγεννημένου πραγματικά παλιόφιλού μας Nick Cave και της παρέας του σε σκηνοθεσία του Iain Forsyth και της Jane Pollard.Δείτε το εδώ!Και επίσης θυμηθείτε ...
Συνέχεια...
EJEKT Festival 2010
O Waajeed στο Swing Bar την Παρασκευή για
Listen Up: M83 – ‘Midnight City’
Η επιστροφή του Monsieur Minimal
Οι Gathering γιορτάζουν τα 20 χρόνια τους με
Ποια είναι τα 100 καλύτερα indie rock άλμπουμ;
For those about to Rock: ‘Μαύρος Πάγος’ από
Video: A$AP Mob – ‘Bath Salt’ (feat. Flatbush
Επιστροφή και για τους Front 242 στην Αθήνα
Ακούστε το νέο άλμπουμ των Hot Hot Heat
Diamat – Being Is The Sum Of Appearing
Ο Corey Taylor των Slipknot στο solo album
Οι Subways επιστρέφουν για δύο ακόμα εκρηκτικές συναυλίες
‘You & Me’. Η δισκογραφική επιστροφή του Γιάννη
Veckatimest
Manic Street Preachers + Katrin The Thrill @
Deafheaven + Allochiria @ Gagarin 205
Το Yes it does!! Sure it does!! παρουσιάζει
Νέο βιβλίο για τον Elliott Smith τον Οκτώβριο
Twee as Fuck! Οι Next Time Passions επέστρεψαν!
Video: Handsome Furs – ‘What About Us’
Jeru Tha Damaja και Sadat X – δύο
Το νέο album των National
Scott Asheton (The Stooges) R.I.P.
Once Again
Modrec @ Σταυρός του Νότου
Η επιστροφή της Santigold
Νέο album από τους Sunn 0)))
Οι Night On Earth γιορτάζουν το νέο website
To promo video του Dig, Lazarus Dig! των