Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
Ο Stephen Malkmus (δυστυχώς) επιστρέφει στους Jicks
Αυτό που όλοι οι φανς των Pavement απεύχονταν είναι γεγονός. Ο Stephen Malkmus ανακοίνωσε το νέο του album με το προσωπικό του σχήμα, τους Jicks κάτι που σημαίνει πως οι Pavement μένουν ξανά στο περιθώριο. Όπως γνωστοποιήθηκε μέσω του blog της δισκογραφικής του εταιρείας, Matador Records, το 5o album του Malkmus με τους ...
Συνέχεια...
Damon Albarn: ‘οι υπόλοιποι Blur με μισούν!’
Ο Damon Albarn φαίνεται να διαλύει κάθε ελπίδα των fans των Blur για ένα reunion, μιας και με πρόσφατες δηλώσεις του επιμένει ότι τα υπόλοιπα μέλη των Blur τον μισούν.Μιλώντας σε μία εφημερίδα που είναι ειδική στο να βγάζει τέτοιες δηλώσεις που γεμίζουν πρωτοσέλιδα, τη Sun, ο Albarn. Όπως είχαμε ...
Συνέχεια...
Ο θρύλος της τζαζ Dave Holland με τον Ισπανό κιθαρίστα Pepe Habichuela στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μια πολύ ενδιαφέρουσα σύμπραξη, αποτελούμενη από τον θρύλο της τζαζ Dave Holland, αλλά και  τον κιθαρίστα Pepe Habichuela, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στις 20 Νοεμβρίου 2011 στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Οι δύο μουσικοί ξεκίνησαν τις κοινές τους εμφανίσεις το 2006, με αυτοσχεδιασμούς, που τους οδήγησαν ...
Συνέχεια...
Trashed
Προσοχή! Από όπου κι αν τους πιάσει κανείς λερώνεται! Από το εξώφυλλο; Τις Millie Jackson ήταν καλύτερα. Από το όνομα; Προτιμώ το...Κούλααα...Shaker. Από τα μέλη της μπάντας; Χειρότεροι κι από τους Tito & Tarantula στο From Dusk Till Dawn. Τα δε ονόματα τους, μάλλον κι αυτά σενάριο Tarantino είναι: Marty ...
Συνέχεια...
Video: Okkervil River – ‘It Was My Season’ (Official Lyric Video)
H παρέα του Will Scheff επιστρέφει με το έβδομο άλμπουμ της, περίπου δύο χρόνια μετά το I am Very Far (2011) που θα έχει τον τίτλο The Silver Gymnasium και θα κυκλοφορήσει στις 3/9 από την ATO Records, ο πρώτος δίσκος τους δηλαδή εκτός Jagjaguwar. Το πρώτο δείγμα με τίτλο ...
Συνέχεια...
Οδεύουν προς το sold out οι James στην Αθήνα
Δεν μας κάνει και ιδιαίτερη εντύπωση, ήταν αναμένομένο άλλωστε, το γεγονός ότι η συναυλία των James στην Αθήνα την 1η Μαϊου στο Γήπεδο Tae Kwon Do στο Φάληρο οδεύει σύντομα προς το Sold Out.Όπως ενημέρωσε η διοργανώτρια εταιρία Detox, έχουν μείνει πλέον λιγότερα από 1.000 εισιτήρια διαθέσιμα μόνο στο Tickethouse ...
Συνέχεια...
Cyminology – Saburi
Ένα βότσαλο στη Λίμνη...  …που ταράζει τα – κατά τους εχθρούς της - «ήρεμα» νερά της ECM… Όταν μια Ιρανή που έχει μεγαλώσει στη Γερμανία αποφασίζει να αυτοσχεδιάσει, να ντύσει δέσει τους στίχους που η ίδια γράφει  στα ‘φαρσί’ με τους ήχους του κοντραμπάσσου, του πιάνου και των κρουστών και να ...
Συνέχεια...
Άσχημη αρχή για την περιοδεία της Amy Winehouse….
Σήμερα Σάββατο, ήταν η πρώτη στάση της καλοκαιρινής Ευρωπαϊκής περιοδείας της Amy Winehouse και τα πρώτα νέα από το Βελιγράδι δεν είναι καθόλου καλά, λίγες μόλις ημέρες προτού έρθει και στα μέρη μας για να εμφανιστεί στο Ejekt Festival... Περιμένοντας τα πρώτα video να ανέβουν στο youtube, δεν έχουμε παρά να ...
Συνέχεια...
Το νέο άλμπουμ των The Voyage Limpid Sound
Το ιδιαίτερο και άκρως ενδιαφέρον σχήμα των The Voyage Limpid Sound, επιστρέφει με το τρίτο του άλμπουμ, τρία χρόνια μετά το The Voyage Limpid Sound Are Happy. To Nightly Sing Songs, όπως ονομάζεται το νέο πόνημα της παρέας του Σέργιου Βούδρη, κυκλοφορεί σε βινύλιο (μαζί με cd+download coupon) από την Linger On Records, με ...
Συνέχεια...
Quantic & Alice Russell with Combo Bárbaro Band @ Gagarin 205
Ακόμα και η Alice Russel απόρησε με τον κόσμο που μαζεύτηκε κυριακάτικα στο Gagarin και μάλιστα το έριξε και έξω σε κέφι και χορό. Από ότι φαίνεται στα μέρη μας έχει σχηματιστεί ένας δυνατός πυρήνας γύρω από τον Quantic και τις αναρρύθμιτες συναργασίες, οπότε η παρουσία του μαζί με τους ...
Συνέχεια...
Οι Μέντα συναντούν το Χρήστο Λαϊνά στο Six D.O.G.S.
Είναι γνωστοί οι δεσμοί που συνδέουν τους Μέντα με το Χρήστο Λαϊνά. Δεν είναι τυχαίο ότι ο τελευταίος τους είχε καλέσει να ανοίξουν την όμορφη εκείνη βραδιά της επανασύνδεσης των Ονειροπαγίδα πριν από τρία ακριβώς χρόνια. Όπως τυχαίο δεν είναι το ότι πολλοί από τους μουσικούς που απαρτίζουν τους Μέντα ...
Συνέχεια...
Nice Jazz Festival 2009 – 21/7
Μετά και την 2η ημέρα του φετινού Nice Jazz Festival το mixtape.gr μέσω των Ανδρέα Βιολάρη και Βαγγέλη Πατσιαλού συνεχίζει να ακολουθεί κατά πόδας και να μεταδίδει καθημερινά τον παλμό αυτού του ιστορικού και πολυσυλλεκτικού Ευρωπαϊκού φεστιβάλ.Και την τρίτη αυτή ημέρα στην πόλη της Νίκαιας όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα ...
Συνέχεια...
Και 4η μέρα για το Rockwave Festival
Μία ακόμη ημέρα ήρθε να προστεθεί σήμερα στο φετινό Rockwave Festival. Ύστερα από τις ήδη ανακοινωμένες 27, 28 και 29 Ιουνίου, προστέθηκε λοιπόν και η Τρίτη 30 Ιουνίου.Headliners του Terra Stage θα είναι οι μασκοφόροι του nu metal Slipknot, στην δεύτερη παρουσία τους στη χώρα μας, ύστερα από εκείνη στο ...
Συνέχεια...
H σπουδαία χορεύτρια του φλαμένκο Leonor Leal στο Half Note Jazz Club
Από τις σπουδαιότερες χορεύτριες του φλαμένκο και της ανδαλουσιάνικης χορευτικής παράδοσης γενικότερα, την Leonor Leal φιλοξενεί από την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, ως και την Κυριακή 23 Οκτωβρίου το Half Note Jazz Club. H Leonor Leal συνδύασε σπουδές κλασικού και ισπανικού μπαλέτου αλλά αυτό που τελικά την τράβηξε ήταν το φλαμένκο. «Έχτισε» ...
Συνέχεια...
Postscript
Πίσω από το project Radioaisle (που ξεκίνησε πριν 10 χρόνια ως ραδιοφωνική εκπομπή στα Χανιά!) κρύβεται ο μόνιμος κάτοικος Γερμανίας πια Ηλίας Νταής και το EP Postscript είναι η πρώτη του κυκλοφορία. Οι προσεκτικοί αναγνώστες του Mixtape θα θυμούνται συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει στα πλαίσια μιας πρώτης του μίνι ...
Συνέχεια...
Esben and the Witch + Lumiere Brother @ Six D.O.G.S.
Η φράση που κλωθογυρίζει χρόνια τώρα στο μυαλό μου είναι το ‘It’s all happening’ που έλεγε η "Band Aid" Kate Hudson στο Almost Famous σχεδόν 13 χρόνια πριν, πράγματα συμβαίνουν και το μεγάλο στοίχημα είναι να τα πετυχαίνουμε στην κατάλληλη ώρα. Για να το πάω διαφορετικά, και αγαπώντας τις λαϊκές ...
Συνέχεια...
Alpha Blondy, Michael Prophet, Razastarr, Sistacaro κ.α @ Βοτανικός
Μπορεί το βροχερό βράδυ και η βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού να μη θύμιζε σε τίποτα καλοκαίρι, παραλία, μπύρες, χωρό, και θάλασσα, πόσο μάλλον reggae καταστάσεις, ωστόσο σε ένα καταθλιπτικό σκηνικό, το μόνο που μπορούσε να σου φτιάξει τη διάθεση ήταν μια συναυλία-φεστιβάλ με έθνικ καταβολές, όπως reggae, hip hop και ...
Συνέχεια...
Lily Allen @ KOKO, Λονδίνο
Θεατρικό ντεκόρ, κοριτσοπαρέες και φτηνό άρωμα. Αυτά ήταν τα συνοδευτικά που πλαισίωναν την επιστροφή της μικρούλας κι αθυρόστομης κουκλίτσας.Έλειψε σχεδόν 2 χρόνια και πέρασε απο 40 κύματα στα προσωπικά της μέχρι να φτάσει εδώ: να γελάει προκλητικά έχοντας βρίσει τον Bush, έτοιμη να κατεβάσει μια ακόμη γερή γουλιά απο το ...
Συνέχεια...
Tell Me
Το Tell Me είναι το ντεμπούτο LP (έχουν κυκλοφορήσει κάποια EPs και singles πρωτύτερα) των εκ Σικάγο προερχόμενων Catfish Haven και κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2006 στην Secretly Canadian. Οι Catfish Haven είναι ένα κλασικό τρίο με προεξάρχοντα τον George Hunter (συνθέτης όλων των τραγουδιών, κιθαρίστας και τραγουδιστής) και κινούνται ...
Συνέχεια...
Μέντα, The Voyage Limpid Sound και Spaced Cowboy στο Bios
Οι Μέντα και οι The Voyage Limpid Sound ενώνουν τις δυνάμεις τους για ένα live αυτό το Σάββατο, 11 Μαΐου, στο Bios. Τα δύο συγκροτήματα θα βρεθούν για πρώτη φορά μαζί στη σκηνή παρουσιάζοντας κυρίως τα τελευταία τους άλμπουμ (θυμηθείτε την άποψή μας εδώ και εδώ) ενώ μετά το τέλος των ...
Συνέχεια...
Download This: Ghost Note Project – Sensomatic
Για τους Ghost Note Project σας είχαμε μιλήσει και στο παρελθόν. Το super group που έχει ως πυρήνα τρία μέλη από δύο εμβληματικά εγχώρια συγκροτήματα (Γ.Τόλιος, Α.Ζαμπέτας - Τρύπες και Χ.Τσαπράζης - Ξύλινα Σπαθιά) μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο Sensomatic. Το άλμπουμ διατίθεται αποκλειστικά ως δωρεάν download ...
Συνέχεια...
Ο DJ Mehdi στο Soul Stereo
H δραστήρια ομάδα του Κορμοράνου, σε ένα ακόμα πάρτι της σειράς Jimmy Cassidy presents THE FREAKSHOW με ελεύθερη είσοδο στο Soul Stereo (Ευριπίδου 65, Ψυρρή), παρουσιάζει τον Γάλλο DJ Mehdi την Πέμπτη 5 Ιουλίου.Ο DJ Mehdi είναι μέλος της Παριζιάνικης δισκογραφικής ομάδας Ed Banger (Justice, Uffie, Mr Oizo, Vicarious Bliss, ...
Συνέχεια...
The Deepest Sea
Από τη στιγμή που η Bjork βγαίνει να τραγουδήσει "I love him" κι εμείς ακούμε "I lurf him" και δεν το σχολιάζει κανένας, δεν έχει κανένας μας και δικαίωμα να πει κάτι για την προφορά του τραγουδιστή των Pop Eye, πέρα ίσως από αυτόν που θα τον εξετάσει στα προφορικά ...
Συνέχεια...
Ο Houston Person στο Half Note Jazz Club – Κερδίστε προσκλήσεις!
Έναν σπουδαίο σαξοφωνίστα της τζαζ, τον Houston Person, φιλοξενεί από σήμερα Παρασκευή και για επτά βραδιές το Half Note Jazz Club.Γεννημένος στην Florence της South Carolina λοιπόν ο Houston Person, ξεκινάει εκεί τις σπουδές του παίζοντας πιάνο, πριν ασχοληθεί με το τενόρο σαξόφωνο στην ηλικία των 17.Αρχικά τράβηξε την διεθνή ...
Συνέχεια...
Stream This: Tim Hecker & Daniel Lopatin – Instrumental Tourist (full album)
Δύο από τις πιο αναγνωρίσιμες φιγούρες της σύγχρονης πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής, ο καναδός Tim Hecker και ο αμερικάνος Daniel Lopatin (βλ. Oneohtrix Point Never, Ford & Lopatin, κλπ) -έχοντας κυκλοφορήσει πέρσι δύο από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς, Ravedeath 197 2 και Replica αντίστοιχα- αποφάσισαν να συνεργαστούν για ένα άλμπουμ ...
Συνέχεια...
Mogwai
Οι Mogwai κατείχαν πάντα ένα πολύ ξεχωριστό κομμάτι της καρδιάς μου, όντας ένα εκ των συγκροτημάτων, η μουσική των οποίων κατάφερνε να με συνεπάρει, ορίζοντας - δίχως φλυαρίες και επιτηδευμένα παιξίματα - ουσιαστικά και άπαξ, την μουσική μου προσέγγιση αναφορικά με τη μελωδική εξέλιξη ενός τραγουδιού. Σήμερα οι Mogwai δείχνουν αποφασισμένοι να αλλάξουν ρώτα μερικώς ...
Συνέχεια...
Say Lou Lou
Λίγες μέρες πριν την εμφάνισή τους στο Plisskën Festival, μιλήσαμε με τις δίδυμες αδερφές Miranda και Elektra Kilbey, γνωστές κυρίως ως Say Lou Lou.  Με αυστραλιανή καταγωγή από την πλευρά του πατέρα τους -κόρες του βασικού συνθέτη-τραγουδιστή των The Church, Steve Kilbey γαρ-και από τη Σουηδία από την πλευρά της μητέρας τους, ...
Συνέχεια...
IAMX ζωντανά στο Gagarin 205
Νέος μήνας μπήκε και να η ευκαιρία να το γιορτάσετε ιδιαιτέρως με την ζωντανή εμφάνιση των IAMX..Το μουσικό-αρτιστικό project του Chris Corner, που ζει και συνθέτει μόνιμα στο Βερολίνο, σίγουρα μπορεί να χαρακτηριστεί με πολλές έννοιες, άλλωστε η ιδιαιτερότητα του θέματός του το κάνει από μόνη της ξεχωριστό, καθώς περιπιάνεται ...
Συνέχεια...
Listen Up: The Horrors – Still Life
Το τρίτο LP των Horrors θα ονομάζεται Skying . Ο διάδοχος του Primary Colors κυκλοφορεί από την XL recordings στις 11 Ιουλίου στην Ευρώπη και δύο εβδομάδες μετά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρώτο δείγμα από το αναμενόμενο αυτό άλμπουμ έκανε την εμφάνισή του χθες το απόγευμα στην εκπομπή του Zane Lowe στο BBC Radio ...
Συνέχεια...
Patti Smith @ Ηρώδειο
H "ιέρεια της ροκ" που ήρθε να λειτούργησει επιτέλους και κάτω από τον βράχο της Ακρόπολης και άλλα τέτοια γραφικά αναφέρονταν στο φυλλάδιο που μας έδωσαν στην είσοδο του Ηρωδείου καθώς προσερχόμασταν να δούμε την Patti Smith για πολλοστή φορά στην Αθήνα και αναρωτιόμουν αν ο χώρος ενός αρχαίου θεάτρου ...
Συνέχεια...
Ο Stephen Malkmus (δυστυχώς) επιστρέφει στους Jicks
Damon Albarn: ‘οι υπόλοιποι Blur με μισούν!’
Ο θρύλος της τζαζ Dave Holland με τον
Trashed
Video: Okkervil River – ‘It Was My Season’
Οδεύουν προς το sold out οι James στην
Cyminology – Saburi
Άσχημη αρχή για την περιοδεία της Amy Winehouse….
Το νέο άλμπουμ των The Voyage Limpid Sound
Quantic & Alice Russell with Combo Bárbaro Band
Οι Μέντα συναντούν το Χρήστο Λαϊνά στο Six
Nice Jazz Festival 2009 – 21/7
Και 4η μέρα για το Rockwave Festival
H σπουδαία χορεύτρια του φλαμένκο Leonor Leal στο
Postscript
Esben and the Witch + Lumiere Brother @
Alpha Blondy, Michael Prophet, Razastarr, Sistacaro κ.α @
Lily Allen @ KOKO, Λονδίνο
Tell Me
Μέντα, The Voyage Limpid Sound και Spaced Cowboy
Download This: Ghost Note Project – Sensomatic
Ο DJ Mehdi στο Soul Stereo
The Deepest Sea
Ο Houston Person στο Half Note Jazz Club
Stream This: Tim Hecker & Daniel Lopatin –
Mogwai
Say Lou Lou
IAMX ζωντανά στο Gagarin 205
Listen Up: The Horrors – Still Life
Patti Smith @ Ηρώδειο