Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
Οι Wooden Shjips σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα!
Δεν θα έλεγε κανείς ότι η τετράδα από το San Francisco που ακούει στο ανορθόγραφο Wooden Shjips (να είναι άραγε εμπνευσμένο από το 'Wooden Ships' των CSN&Y; Ποιος ξέρει...) είναι ακριβώς στην πρωτοπορία της μουσικής. Αλλά ίσως γιαυτό τους λατρεύουμε. Γιατί μοιάζουν να αγνοούν επιδεικτικά οποιαδήποτε εξέλιξη στην rock μουσική ...
Συνέχεια...
M83 + Ion @ Gagarin 205
Οι δύο τελευταίες κυκλοφορίες των Γάλλων Μ83 μας είχαν δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες και το περιμέναμε πώς και τι αυτό το live. Και δεν μας απογοήτευσαν τελικά, ούτε όμως και μας απογείωσαν, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, όταν κι εκείνοι έβρισκαν τον τρόπο να εξυψώσουν το υλικό τους σε ένα ανώτερο επίπεδο.Αλλά ας ...
Συνέχεια...
Ο Unur (Patrick Scott) για τρεις εμφανίσεις στην χώρα μας
O unur -κατά κόσμον Patrick Scott, μόνιμος κάτοικος του βιομηχανικού Chicago- ξεκίνησε να ασχολείται ενεργά με τη μουσική, συνθέτοντας, το καλοκαίρι του 2010. Η ηλεκτρική του κιθάρα, ένα σέτ ντραμς, μία μικρή συλλογή απο synths και effects και η φωνή του αποτελούν τα μέσα με τα οποία δημιουργεί μινιμαλιστικά μετα-πάνκ ...
Συνέχεια...
Grindstone
Η Νορβηγική μουσική σκηνή, όπως και η εταιρία Rune Grammofon είναι όλο εκπλήξεις τα τελευταία χρόνια. Ακόμα όμως και οι συνηθισμένοι στους πειραματισμούς και τις ενδιαφέρουσες βορειοευρωπαϊκές προσμίξεις θα μείνουν με το στόμα ανοιχτό όταν ακούσουν για πρώτη φορά το κουαρτέτο ονόματι Shining.Τι να πούμε για αυτούς. Ο κεντρικός πυρήνας ...
Συνέχεια...
Ακούστε το νέο τραγούδι των MGMT
Οι MGMT επιστρέφουν με ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι, στο οποίο συνδιάζουν πολλές επιρροές τους απο τον Αriel Pink μέχρι τους Βeatles.O τίτλος του νέου κομματιού είναι 'Flash Delirium' και είναι ο προπομπός του επικείμενου άλμπουμ τους 'Congratulations' που θα κυκλοφορήσει στις 13 Απριλίου.Μάλιστα μπορείτε να το ακούσετε απο την επίσημη ιστοσελίδα ...
Συνέχεια...
Video: Mastodon – ‘Black Tongue’
Δεν ξέρω για εσάς αλλά το riff από το 'Black Tongue' που συνόδευε το video trailer για το επερχόμενο (κυκλοφορεί 27 Σεπτέμβρη και μπορείτε να προπαραγγείλετε ηδη την Limited Edition) άλμπουμ των αμερικάνων metalheads Mastodon μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Επιτέλους μπορώ και μπορείτε να το ακούσουμε ολόκληρο στο video παρακάτω παρακολουθώντας ...
Συνέχεια...
Atari Teenage Riot + The Boy + Bella Fuzz @ Gagarin 205
Όταν μπήκα στο Gagarin γύρω στις 9μιση, το θέαμα ήταν αποκαρδιωτικό: μόνο γύρω στα 30 άτομα ήταν ήδη εκεί προκειμένου να δουν το πρώτο από τα δύο σαπόρτ σχήματα. Οι Bella Fuzz απαρτίζονται από δύο κοπέλες (μία που αναλαμβάνει τα φωνητικά και μία που έπαιζε κιθάρα που ανάθεμα κι αν άκουσα μία νότα της) και ...
Συνέχεια...
Διαγωνισμός Ejekt: Γνωρίστε τους U.N.K.L.E.
Με το φετινό Ejekt Festival να πλησιάζει, με τους Faith No More, U.N.K.L.E., Bad Religion, Obojeni Program και Zebra Tracks να μας περιμένουν την Τρίτη 13 Ιουλίου στο Ολυμπιακό Κέντρo Ξιφασκίας, στο Ελληνικό, το mixtape.gr σε συνεργασία με την Detox διοργανώνει ένα διαγωνισμό για τους αναγνώστους του.Δεν σας φτάνει η ...
Συνέχεια...
Οι The Soft Moon στο Gagarin 205
Απρόσμενα πολύ ευχάριστα  νέα μας ήρθαν από την σελίδα στο facebook των The Soft Moon χθες το βράδυ, τα οποία όπως επιβεβαιώσαμε αργότερα με το Gagarin 205, ισχύουν! Οι The Soft Moon του Luis Vasquez μας έρχονται από το San Francisco στην Αθήνα για μία εμφάνιση στο Gagarin 205 την Παρασκευή 5 Απριλίου, στο πλαίσιο της ανοιξιάτικης ευρωπαϊκής τους περιοδείας. Περισσότερα σύντομα, όταν και θα υπάρχει η επίσημη ...
Συνέχεια...
Ovation
Η Μαρίνα Καναβάκη κι ο Oannes (a.k.a Σωκράτης Παπαχατζής) έχουν δώσει με τα αρχικά τους το όνομα στο γκρουπ ΜΚ-Ο, οι οποίοι πρόσφατα κυκλοφόρησαν στην Hitch Hyke το ντεμπούτο τους, με τίτλο 'Ovation'. Οι δυο τους έχουν ξανασυνεργαστεί στο πρώτο άλμπουμ της Μαρίνας Καναβάκη 'Ποτέ και Τίποτα', όπου μελοποιήθηκαν ποιήματα ...
Συνέχεια...
Οι Big Blood σήμερα στο Six D.O.G.S.
Ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά της αμερικανικής underground σκηνής, οι Big Blood θα εμφανιστούν σήμερα  1η Ιουλίου στο Six D.O.G.S. , σε μια μία συμπαραγωγή της Phase! Records και της Οριλα. Αναδυόμενοι από τις στάχτες των Cerberus Shoal, οι Big Blood, το κουαρτέτο των Asian Mae, Caleb Mulkerin, Rose Philistine και Colleen Kinsella εμφανίζονται στην σκηνή ...
Συνέχεια...
Birdpaula
"I'm going to write you a letter/ don't know if i'll send it.." . Έτσι ξεκινά το ομώνυμο ντεμπούτο της η Birdpaula, και δείχνει με τη μία το ύφος που κινείται ολόκληρο το άλμπουμ της- 11 ποπ κομμάτια, με στίχους ερωτικούς κατά κύριο λόγο.Γεννημένη στο Τενεσί των Η.Π.Α. με σπουδές ...
Συνέχεια...
Inspiral Carpets @ Fuzz
"Madchester - what a name! Best name ever for a scene, wasn't it?" Clint Boon (in Luck 2002)Η uber-pop φιγούρα του Clint Boon (είμαι σχεδόν σίγουρος ότι πέραν τον όποιων μουσικών γνώσεων αφομοίωσε ο Noel Gallagher ως roadie των Carpets, το μεγαλύτερο του κέρδος ήταν η ξεπατικοσούρα του στυλ του ...
Συνέχεια...
The Mob @ Six D.O.G.S.
Είναι γνωστός ο φόβος όταν πηγαίνεις να δεις ένα συγκρότημα από τα παλιά που ξαναφτιάχνεται μετά από πολλά χρόνια: θα έχει την όρεξη και το σθένος να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να μην αμαυρώσει αφενός το περήφανο όνομά του κι αφετέρου να καταφέρει να γράψει μια νέα σελίδα στην ...
Συνέχεια...
Video: Moby ft. Wayne Coyne – “The Perfect Life”
Η αλήθεια είναι ότι είναι από τα video που ανυπομονούσαμε να κυκλοφορήσουν, όταν μέσα στο καλοκαίρι ο αγαπητός Moby και ο "καμμένος"  Wayne Coyne ανέβαζαν φωτογραφίες στους λογαριασμούς τους στο instagram από τα γυρίσματα του video ντυμένοι ως μαριάτσι. Ήρθε λοιπόν η μέρα να παρακολουθήσουμε το video για το "Perfect Life" ...
Συνέχεια...
Double Face: Zebra Tracks / Mary’s Flower Superhead στο Bios
Το Bios αφιερώνει τις Πέμπτες του σε ένα διαφορετικό ήχο της πόλης και προσκαλεί Ελληνικά συγκροτήματα και μουσικούς, δύο κάθε φορά, να παίξουν έτσι όπως δεν τους έχουμε ακούσει ποτέ. Στόχος είναι να παρουσιάζουν ξεχωριστά πρότζεκτ, είτε σε συνεργασία με άλλους μουσικούς, είτε με εικαστικούς και οπτικοακουστικούς καλλιτέχνες.Από το διαφορετικό ...
Συνέχεια...
Οι Calexico επιστρέφουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Μια από τις αγαπημένες μπάντες του ελληνικού κοινου, οι αμερικάνοι Calexico, επιστρέφουν στη χώρα μας για δύο συναυλίες  σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το συγκρότημα των Burns/Convertino, που αποτελεί εδώ και χρόνια συναυλιακή εγγύηση, έρχονται φέρνοντας μαζί το νέο άλμπουμ τους, Algiers  -διαβάστε περισσότερα στο New Adventures In Hi-Fi vol. 2- και ...
Συνέχεια...
Δέκα τραγούδια που έγραψαν οι κλώνοι των The Strokes
Στις αρχές των zeroes, οι Strokes μαζί με τους White Stripes και τους Black Rebel Motorcycle Club αποτέλεσαν τους πρωτομάστορες της επιστροφής του ρετρό rock n roll στη μόδα. Τα τύμπανα χτυπιόντουσαν στακάτα με μανία, οι ενισχυτές πήραν φωτιά, τραγουδάκια για να χορεύουν τα κορίτσια ένα τυχαίο σαββατόβραδο γράφονταν με ...
Συνέχεια...
Αναβολή των εμφανίσεων Μάλαμα – Ιωαννίδη στο Terra Vibe
Όπως ενημερωθήκαμε μόλις από την διοργανώτρια εταιρία DiDi Music, η από κοινού προγραμματισμένη εμφάνιση των Σωκράτη Μάλαμα και Αλκίνοου Ιωαννίδη στο Terra Vibe την ερχόμενη Δευτέρα, αναβάλλεται για το Σεπτέμβριο, λόγω φόρτου της περιοδείας των καλλιτεχνών.Σύντομα θα ανακοινωθεί νέα ημερομηνία.
Συνέχεια...
Part Lies, Part Heart, Part Truth, Part Garbage, 1982 – 2011
Οι τίτλοι τέλους που ήρθαν πρόσφατα για τους R.E.M. θα κλείσουν οριστικά(;) με την κυκλοφορία μιας διπλής συλλογής με τίτλο Part Lies, Part Heart, Part Truth, Part Garbage, 1982 - 2011 που θα περιλαμβάνει σαράντα (40) τραγούδια της μπάντας και από τις δύο διακριτές περιόδους δισκογραφίας της (στην IRS και ...
Συνέχεια...
Ο Eminem μηνύει την Apple ξανά!
Όπως διαβάζουμε στο billboard, η εταιρεία που κάνει το publishing στον Eminem έκανε μήνυση στην Apple. Συγκεκριμένα, ζητάει αρκετά εκατομμύρια δολλάρια, επειδή - όπως υποστηρίζει- η Αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας έχει παραβιάσει τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας και έχει προς πώληση κομμάτια του δημοφιλούς rapper, χωρίς άδεια.Η Eight Mile Style, λοιπόν ...
Συνέχεια...
Dr. Atomic & Bog Art αύριο στο 6 D.O.G.S.
Ένα ενδιαφέρον live θα λάβει χώρα την Τρίτη 31 Μαΐου στο 6 D.O.G.S. Οι Dr. Atomik του Αντώνη Λιβιεράτου,  θα παρουσιάσουν το τελευταίο τους άλμπουμ “Reptiles” που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες από την Greek Crisis Records, κομμάτια από το ομώνυμο πρώτο τους δίσκο αλλά και διασκευές σε αγαπημένα τους ...
Συνέχεια...
Μέλη των Arctic Monkeys, Rascals, Simian Mobile Disco και Final Fantasy συνεργάζονται σε νέο album
O Alex Turner των Arctic Monkeys και ο Miles Kane των Rascals δημιούργησαν ένα side project το οποίο έχει όνομα The Last Shadow Puppets.Πίσω από την ανάγκη δημιουργίας αυτού του νέου group για τους δύο μουσικούς κρύβεται η κοινή τους αγάπη για τη μουσική του Scott Walker, του πρώιμου David ...
Συνέχεια...
Οι Ride ξανά μαζί!
Κι ενώ μας απογοήτευσε μπαίνοντας στο άρμα των Oasis, μετά την αποτυχημένη του απόπειρα με τους Hurricane#1, o Andy Bell δείχνει να καταλαβαίνει το πόσο άχαρο είναι για τους fan των κιθαριστικών ικανοτήτων του, να τον βλέπουν και ακούν να παίζει μπάσο σε μία μπάντα όπως αυτή των αδερφών Gallagher.Έτσι, ...
Συνέχεια...
Download This: Rick Ross – Rich Forever
Παρα λίγο να τα τινάξει την χρονιά που μας πέρασε ο ευτραφής gangsta rapper από το Miami Rick Ross (δύο φορές τον κατεβασαν απο αεροπλάνο σε κρίση και με σπασμούς) αλλά απ' ότι φαίνεται δεν το βάζει κάτω. Μπορεί να καθυστερεί ακόμα το επερχόμενο God Forgives, I Don't (τι τίτλος, ...
Συνέχεια...
Η Mary Anne Hobbs του BBC Radio 1 αύριο στο Bios
Αυτή την Παρασκευή 7/11, στο Bios της Οδού Πειραιώς θα βρίσκεται η Mary Anne Hobbs, μια από τις πιο γνωστές ραδιοφωνικές παραγωγούς του BBC (host του 'experimental show' στο Radio One του BBC).Μέσα από την συγκεκριμένη εκπομπή, η Hobbs έχει κατορθώσει να στηρίξει με τον καλύτερο τρόπο τον ήχο του ...
Συνέχεια...
Maybe They Will Sing for Us Tomorrow
"There are times when the need to create a thing begins to interrupt your life. And if you don't give in to it, everything else begins to suffer" αναφέρει ο Marc Byrd το ένα από τα δύο μέλη των Hammock, προσπαθώντας να δώσει μια εξήγηση και ένα προσδιορισμό στο τι ...
Συνέχεια...
Tell Me
Το Tell Me είναι το ντεμπούτο LP (έχουν κυκλοφορήσει κάποια EPs και singles πρωτύτερα) των εκ Σικάγο προερχόμενων Catfish Haven και κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2006 στην Secretly Canadian. Οι Catfish Haven είναι ένα κλασικό τρίο με προεξάρχοντα τον George Hunter (συνθέτης όλων των τραγουδιών, κιθαρίστας και τραγουδιστής) και κινούνται ...
Συνέχεια...
ενTECHNO:Ένας μαραθώνιος χωρίς νικητή
Η είσοδος στο χώρο του φεστιβάλ προμήνυε πεντακάθαρα αυτό που θα ακολουθούσε. Ελάχιστος κόσμος, ο περισσότερος καθισμένος ή όρθιος να συζητάει, η μουσική περισσότερο σαν μουσική υπόκρουση, μηδενική κίνηση στα μπαρ, παντελώς απόντες οι πολυάριθμοι χορηγοί και η ατμόσφαιρα να θυμίζει μια συγκέντρωση γνωστών που μαζεύτηκε να τα πει.  Η ώρα ...
Συνέχεια...
Νάνοι, Jane Doe και 10 Code αύριο στο Bios
Μια ενδιαφέρουσα σύμπραξη τριών σχημάτων θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε αύριο το βράδυ στο Bios, με τους εκ Θεσσαλονίκης Νάνοι και Jane Doe, να συναντούν τους Αθηναίους 10 Code. Οι Νάνοι, συμπληρώνουν φέτος 20 χρόνια ζωής, με σημαντική συναυλιακή παρουσία και με πρόσφατο άλμπουμ, το περσινό Five Boxes, το οποίο κυκλοφόρησε ...
Συνέχεια...
Οι Wooden Shjips σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα!
M83 + Ion @ Gagarin 205
Ο Unur (Patrick Scott) για τρεις εμφανίσεις στην
Grindstone
Ακούστε το νέο τραγούδι των MGMT
Video: Mastodon – ‘Black Tongue’
Atari Teenage Riot + The Boy + Bella
Διαγωνισμός Ejekt: Γνωρίστε τους U.N.K.L.E.
Οι The Soft Moon στο Gagarin 205
Ovation
Οι Big Blood σήμερα στο Six D.O.G.S.
Birdpaula
Inspiral Carpets @ Fuzz
The Mob @ Six D.O.G.S.
Video: Moby ft. Wayne Coyne – “The Perfect
Double Face: Zebra Tracks / Mary’s Flower Superhead
Οι Calexico επιστρέφουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Δέκα τραγούδια που έγραψαν οι κλώνοι των The
Αναβολή των εμφανίσεων Μάλαμα – Ιωαννίδη στο Terra
Part Lies, Part Heart, Part Truth, Part Garbage,
Ο Eminem μηνύει την Apple ξανά!
Dr. Atomic & Bog Art αύριο στο 6
Μέλη των Arctic Monkeys, Rascals, Simian Mobile Disco
Οι Ride ξανά μαζί!
Download This: Rick Ross – Rich Forever
Η Mary Anne Hobbs του BBC Radio 1
Maybe They Will Sing for Us Tomorrow
Tell Me
ενTECHNO:Ένας μαραθώνιος χωρίς νικητή
Νάνοι, Jane Doe και 10 Code αύριο στο