Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
Οι Night On Earth σε πλήρη διάταξη την Τρίτη στο Κύτταρο
Αύριο Τρίτη 18 Δεκεμβρίου, οι Night On Earth θα βρεθούν στο Κύτταρο (Ηπείρου 48 & Αχαρνών), σε πλήρη διάταξη - το σύνολο του group δηλαδή - για πρώτη φορά ύστερα από σχεδόν ένα χρόνο.Την στιγμή που ολοκληρώνουν την μίξη του επόμενου album τους - τη δισκογραφική τους συνεργασία με τον ...
Συνέχεια...
Νέο CD/DVD για τον Jeff Buckley τον Ιούνιο
Τον προσεχή Ιούνιο αναμένεται να δει το φώς της δημοσιότητας μία νέα CD/DVD κυκλοφορία για τον Jeff Buckley υπεύθυνη της οποίας είναι η Mary Guibert (μητέρα του Buckley).Η CD κυκλοφορία "Grace Around The World" θα περιλαμβάνει προηγούμενες ακυκλοφόρητες ζωντανές ηχογραφήσεις του καλλιτέχνη σε συναυλιακούς χώρους και τηλεοπτικές εκπομπές στις οποίες ...
Συνέχεια...
Download This: Polyvinyl Records 15-Year Anniversary Sampler
Δεκαπέντε χρόνια λειτουργίας κλείνει εφέτος η αμερικάνικη ανεξάρτητη δισκογραφική Polyvinyl Records. Η Polyvinyl Records ξεκίνησε το 1994 από δύο λυκειόπαιδα στην Champaign-Urbana του Illinois ως ...περιοδικό με τίτλο Polyvinyl Press αλλά σταδιακά μετασχηματιστηκε σε δισκογραφική η οποία παραμένει ακόμα και στις δύσκολες για τον χώρο μέρες μας ιδιαίτερα ενεργή. Από το ρόστερ της ...
Συνέχεια...
Listen Up: Ονειροπαγίδα – “Μελωδία”
Ναι, μιλάμε για την επανασύνδεση της χρονιάς και ναι, μιλάμε για ένα πολύ καλό πρώτο δείγμα από την αναμενόμενη δισκογραφική επιστροφή των Ονειροπαγίδα, και μάλιστα με το original line up. Τέσσερα χρόνια μετά τη συναυλιακή τους επανένωση, το συγκρότημα που αγαπήσαμε όσο λίγα στα mid-late 90s, επιστρέφει με νέο άλμπουμ, που έχει ...
Συνέχεια...
50 χρόνια μουσικής ιστορίας αυτές τις μέρες στα πόδια μας!
Μαζί με τους Beatles, τους Kinks και τους Stones αποτέλεσαν το βαρύ πυροβολικό της βρετανικής μουσικής των 60's. Mιλάμε φυσικά για τους  The Zombies! Το συγκρότημα-θρύλος έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για ένα best of party, σήμερα Πέμπτη 5/5 στο Λιθογραφείο στη Πάτρα, την Παρασκευή 6/5 στο Gagarin 205 ...
Συνέχεια...
Listen Up: The Tallest Man on Earth – Weather of a Killing Kind
Το νέο κομμάτι του Σουηδού songwriter μπορείτε να ακούσετε παρακάτω, μέσω του Adult Swim που χαρίζει κάθε Τρίτη για 10 εβδομάδες ένα τραγούδι για δωρεάν download (φυσικά με πολυεθνική για χορηγό). Ως τώρα στη σειρά αυτή έχουν συμμετάσχει οι Best Coast, οι Ford & Lopatin, οι Mastodon, οι How to Dress ...
Συνέχεια...
One Day as a Lion. Το νέο project του Zach De La Rocha
Οι απέλπιδες προσπάθειες του Zach Da Le Rocha, frontman των Rage Against the Machine, να πετάξει από πάνω του ότι μέχρι τώρα τον σύνδεε με την υπερ-επιτυχημένη πορεία του κουαρτέτου από την Καλιφόρνια και ν΄ αλλάξει σελίδα στην καριέρα του φαίνεται ότι τελικά έπιασαν τόπο. Πρίν από τέσσερα χρόνια οι ...
Συνέχεια...
Οι Beastie Boys με νέο άλμπουμ το καλοκαίρι;
Η πρώτη επίσημη κυκλοφορία των Beastie Boys από το "To the 5 Boroughs" του 2004 αναμένεται να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι.Το συγκρότημα θα περιοδεύσει την Ευρώπη το επόμενο καλοκαίρι και περιμένει να έχει ετοιμάσει και το νέο του άλμπουμ, σύμφωνα με δηλώσεις του μέλους του γκρουπ Adam Yauch.Πρόσφατα οι Beastie Boys ...
Συνέχεια...
Mini tour στη Δυτική Ελλάδα για τους Trasistor
Δουλεύοντας ήδη την επόμενη δισκογραφική τους κυκλοφορία οι Transistor παίρνουν τους δρόμους και δη αυτούς της Δυτικής Ελλάδας.Έτσι, μέσα στον Ιανουάριο θα δώσουν τέσσερις σε σύνολο συναυλίες σε Ναύπακτο, Ιωάννινα, Πάτρα και Αγρίνιο.Αναλυτικά οι ημερομηνίες έχουν εξής : Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, Bar 2, Ναύπακτος (22.00)Σάββατο 16 Ιανουαρίου, Skala, Ιωάννινα (22.00)Παρασκευή 29 ...
Συνέχεια...
Ο Caribou για live στην Αθήνα
Ο Daniel Victor Snaith ή αλλιώς Caribou, αναμένεται να μας επισκεφτεί τον επόμενο μήνα για μία ζωντανή εμφάνιση. Αν δεν σας λέει κάτι το όνομα "Caribou", ίσως να σας θυμίζει κάτι το "Manitoba ". ήταν το όνομα που χρησιμοποιούσε μέχρι το 2004, όταν και λόγω μίας μήνυσης αναγκάστηκε να το ...
Συνέχεια...
Σαβίνα Γιαννάτου & Primavera En Salonico στo Half Note Jazz Club – Κερδίστε προσκλήσεις!
Μια από τις πιο δημιουργικές παρουσίες στο χώρο της φωνητικής μουσικής, τη Σαβίνα Γιαννάτου, φιλοξενεί από σήμερα Παρασκευή και για επτά βραδιές το Half Note Jazz Club.Γεννημένη στην Αθήνα λοιπόν και απόφοιτη με υποτροφία στο Performance and Communication Skills του Guildhall School of Music and Drama του Λονδίνου, ξεκινάει την ...
Συνέχεια...
Video: Κ.ΒΗΤΑ – Χρυσαλλίδα
Η Χρυσαλλίδα, το νέο άλμπουμ του Κ. ΒΗΤΑ, κυκλοφορεί την ερχόμενη Δευτέρα 26 Μαρτίου και από σήμερα μπορούμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το ομώνυμο single, μέσα από το αντίστοιχο συνοδευτικό βίντεο. Όπως θα διαπιστώσετε, η Χρυσαλλίδα είναι ένα upbeat, αισιόδοξο κομμάτι, αρκετά μακριά από τα low tempo μοτίβα στα οποία μας ...
Συνέχεια...
Stazo Mayor Y Los Ocampo στο Half Note Jazz Club – Κερδίστε Προσκλήσεις!
Έναν θρύλο του bandoneon,τον Luis Stazo, σε μια ιδιαίτερη σύμπραξη με δύο κορυφαίους χορευτές του tango, την Maria Romero και τον Omar Ocampo, φιλοξενεί από σήμερα Παρασκευή και για επτά βραδιές το Half Note Jazz Club.Γεννημένος λοιπόν στο Μπουένος Άιρες ο μεγάλος Stazo Mayor, ξεκίνησε να παίζει bandoneon σε ηλικία ...
Συνέχεια...
Fleshtones @ Gagarin 205
Βρεθήκαμε λοιπόν το Σάββατο στο Gagarin 205 για την εναρκτήρια συναυλία του φετινού φθινοπώρου σε ένα rock'n'roll πάρτι ...από τα λίγα! Και φυσικά μιλάμε για τους Fleshtones που ξέρουν σίγουρα από rock'n'roll, και ακόμη πιο σίγουρα, ξέρουν από πάρτι!Το βέβαιο είναι ότι η πρώτη νύχτα στο Gagarin 205 ήταν κάτι ...
Συνέχεια...
Listen Up: Empire Of The Sun – ‘Alive’
Θυμάστε τους αυστραλούς Empire Of The Sun (Luke Steele, Nick Littlemore) που είχαν γνωρίσει επιτυχία πριν λίγα χρόνια με τραγούδια όπως το 'We Are The People', 'Walking On A Dream', 'Standing On The Shore', κλπ και με έναν αρκετά συμπαθητικό pop ήχο που έμοιαζε, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά, σαν ...
Συνέχεια...
Δωρεάν downloading στο νέο άλμπουμ των Nine Inch Nails
Οι Nine Inch Nails ολοκλήρωσαν το καινούργιο τους άλμπουμ που ονομάζεται "The Slip". Η προηγούμενη είδηση δεν αποτελεί κάποιο συγκλονιστικό νέο βεβαίως, αλλά το αξιοσημείωτο είναι ότι το συγκρότημα αποφάσισε να το διαθέσει εντελώς δωρεάν για downloading στο προσωπικό του site. Όπως δήλωσαν οι ΝΙΝ, επέλεξαν αυτό τον τρόπο για ...
Συνέχεια...
Ο Federico Aubele και οι Orishas στο Λυκαβηττό
Στις 14 Ιουλίου, δύο εκλεκτά ονόματα της σύγχρονης μουσικής της Λατινικής Αμερικής έρχονται για να χρωματίσουν με latin ήχους το Θέατρο του Λυκαβηττού.Η ιδιάζουσα πολυεπίπεδη μουσική προσωπικοτήτα του Federico Aubele, με πλήθος εκλεκτών συνεργασιών και διακρίσεων στο ενεργητικό του, επιστρέφει μετά την περσινή του εμφάνιση με σκόπο όχι άλλη μία ...
Συνέχεια...
Δεύτερο άλμπουμ από τους Aliens
Οι Aliens ετοιμάζουν τη δεύτερη εισβολή τους στην δισκογραφία, κυκλοφορώντας στις 29 Σεπτεμβρίου το καινούργιο τους άλμπουμ με τίτλο "Luna".To "Luna" ηχογραφήθηκε στο Fife της Σκωτίας -που είναι και ο τόπος καταγωγής της μπάντας- και συνδιάζει την ψυχεδέλια, την ποπ και την ηλεκτρονική μουσική.Το συγκρότημα μάλιστα, ίδρυσε και την δική ...
Συνέχεια...
Την επόμενη Δευτέρα κυκλοφορεί στην Μ. Βρετανία το νέο album των Sigmatropic
Μπορεί προς το παρόν να μην έχει γίνει γνωστό από την Hitch Hyke πότε ακριβώς θα βρεθεί στις προθήκες των ελληνικών δισκοπωλείων το νέο album των Sigmatropic με τίτλο "Dark Outside" - αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί η 3η Σεπτεμβρίου - όμως την επόμενη Δευτέρα το album θα κυκλοφορήσει στην ...
Συνέχεια...
Sonisphere  Festival @ Terra Vibe Park
Ήμουν δεν ήμουν 14 χρονών όταν έπεσα με μεγάλη βουτιά στα άδυτα του thrash metal. Έκτοτε δεν γύρισα ποτέ πίσω. Η δεκαετία του '80 ήταν μια χρυσή δεκαετία για το heavy metal γενικότερα. Το αμερικάνικο hard rock πέρασε με ευκολία στο ραδιόφωνο, κι άπειρα σχήματα μπήκαν στο top10 (πόσοι θυμούνται ...
Συνέχεια...
Οι Nouvelle Vague στο Gagarin 205
Οι Γάλλοι Nouvelle Vague, η κολλεκτίβα των μουσικών και παραγωγών Marc Collin και Olivier Libaux που έκαναν όλους μας να δεχτούμε τις απρόσμενες bossa nova-lounge διασκευές τους σε πολλά αγαπημένα μας τραγούδια θα επιστρέψουν για άλλη μία εμφάνιση στην Αθήνα στο Gagarin 205 την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, δύο χρόνια σχεδόν ...
Συνέχεια...
Η Marianne Faithfull αυτή την εβδομάδα στην Ελλάδα
H Marianne Faithfull, η τραγουδίστρια, συγγραφέας και ηθοποιός (διαβάστε για την τελευταία της ταινία, Irina Palm) που είχε συνδεθεί -ποικιλοτρόπως- με τους Rolling Stones στα sixties και που έκτοτε κάνει μία αξιοζήλευτη καριέρα, η οποία τα τελευταία χρόνια είναι και πάλι σε ανοδική πορεία, έρχεται αυτή την εβδομάδα από τα ...
Συνέχεια...
Αργύρης Μπακιρτζής – Χειμερινοί Κολυμβητές
Με αφορμή τις εμφανίσεις των Χειμερινών Κολυμβητών στο Gagarin 205, την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Μαρτίου, ο Αργύρης Μπακιρτζής, μέσα από μια σύντομή τηλεφωνική συνομιλία, μας μίλησε για αυτές τις συναυλίες,, το νέο τους δίσκο...αλλά και μερικά άλλα mixtaped πράγματα ...Σχετικά με τις εμφανίσεις αλλά και το νέο ...
Συνέχεια...
Video: Tyler, The Creator – ‘Tamale’
Και ενώ περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς ...θα είναι το film Wolf που ετοιμάζει ο ασταμάτητος Tyler, The Creator της Odd Future (θυμηθείτε εδώ το trailer), αυτός έκανε διαθέσιμο ακόμα ένα βίντεο μέσα από το πρόσφατο, τρίτο σόλο άλμπουμ του με τίτλο, επίσης, Wolf. Το βίντεο για το 'Tamale', αναμενόμενα, περιλαμβάνει ...
Συνέχεια...
The Big Rhythm! από τον Θανάση Μήνα στο Blue Fox
To Bar Blue Fox στα Εξάρχεια (Ασκληπιού 91) εξελίσσεται σε ένα απρόσμενο στέκι καλής κολλημένης στο παρελθόν - με την καλή έννοια - μουσικής, με μπροστάρη έως τώρα τον Χάρη των Ducky Boys στην επιλογή των τραγουδιών.Από αυτό το Σάββατο όμως, και κάθε πρώτο Σάββατο κάθε μήνα, ο Θανάσης Μήνας ...
Συνέχεια...
Listen Up: Misuse – Marsupial Part II
Τρία χρόνια έχουν περάσει από το ντεμπούτο album των Misuse, και το Αθηναϊκό συγκρότημα επιστρέφει σύντομα στη δισκογραφία, με την κυκλοφορία του δεύτερου album του με τίτλο "April", και πάλι από την Spinalonga Records και την Puzzlemuzik. Να θυμήσουμε ότι πλέον μέλος των misuse είναι  ο κιθαρίστας Λευτέρης Βολάνης (No clear mind, Mother ...
Συνέχεια...
Circlesquare @ Tiki
Τους Circlesquare ανακάλυψα τυχαία, όταν πριν από μια πενταετία περίπου βρήκα κάπου φτηνό το ντεμπούτο τους cd Pre-Earthquake Anthem και το πήρα μόνο και μόνο επειδή ήταν κυκλοφορημένο στην εταιρία του Trevor Jackson, την Output (με άλλα λόγια, πόσο μέτριος μπορεί να είναι ένας δίσκος που βγαίνει στην έξοχη αυτή ...
Συνέχεια...
Ακούστε το πρώτο κομμάτι από το παρθενικό άλμπουμ του drummer των Radiohead
Ένα πανέμορφο κομμάτι με τίτλο "By Some Miracle" κάνει δώρο ο drummer των Radiohead, Phillip Selway, μέσω του προσωπικού του site.Το τραγούδι θα περιλαμβάνεται στο πρώτο προσωπικό άλμπουμ του Selway "Familiar" το οποίο θα κυκλοφορήσει στις 30 Αυγούστου. Μεγαλώνει έτσι η λίστα των μελών των Radiohead, που κυκλοφορούν σόλο δίσκους.Άντε ...
Συνέχεια...
Οι Ride ξανά μαζί!
Κι ενώ μας απογοήτευσε μπαίνοντας στο άρμα των Oasis, μετά την αποτυχημένη του απόπειρα με τους Hurricane#1, o Andy Bell δείχνει να καταλαβαίνει το πόσο άχαρο είναι για τους fan των κιθαριστικών ικανοτήτων του, να τον βλέπουν και ακούν να παίζει μπάσο σε μία μπάντα όπως αυτή των αδερφών Gallagher.Έτσι, ...
Συνέχεια...
Οι Sungrazer και οι Brotherhood of Sleep στο Six D.O.G.S.
Αν και μετρούν λιγότερο από τρία χρόνια ζωής, οι Ολλανδοί Sungrazer έχουν καταφέρει να φτιάξουν όνομα στο ακροατήριο του stoner rock/heavy psych ήχου, με τα δύο άλμπουμ -Sungrazer και Mirador- που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα στην  Elektrohasch Records.  Την Κυριακή 11 Μαρτίου έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας καλεσμένοι της CTS Productions, ...
Συνέχεια...
Οι Night On Earth σε πλήρη διάταξη την
Νέο CD/DVD για τον Jeff Buckley τον Ιούνιο
Download This: Polyvinyl Records 15-Year Anniversary Sampler
Listen Up: Ονειροπαγίδα – “Μελωδία”
50 χρόνια μουσικής ιστορίας αυτές τις μέρες στα
Listen Up: The Tallest Man on Earth –
One Day as a Lion. Το νέο project
Οι Beastie Boys με νέο άλμπουμ το καλοκαίρι;
Mini tour στη Δυτική Ελλάδα για τους Trasistor
Ο Caribou για live στην Αθήνα
Σαβίνα Γιαννάτου & Primavera En Salonico στo Half
Video: Κ.ΒΗΤΑ – Χρυσαλλίδα
Stazo Mayor Y Los Ocampo στο Half Note
Fleshtones @ Gagarin 205
Listen Up: Empire Of The Sun – ‘Alive’
Δωρεάν downloading στο νέο άλμπουμ των Nine Inch
Ο Federico Aubele και οι Orishas στο Λυκαβηττό
Δεύτερο άλμπουμ από τους Aliens
Την επόμενη Δευτέρα κυκλοφορεί στην Μ. Βρετανία το
Sonisphere Festival @ Terra Vibe Park
Οι Nouvelle Vague στο Gagarin 205
Η Marianne Faithfull αυτή την εβδομάδα στην Ελλάδα
Αργύρης Μπακιρτζής – Χειμερινοί Κολυμβητές
Video: Tyler, The Creator – ‘Tamale’
The Big Rhythm! από τον Θανάση Μήνα στο
Listen Up: Misuse – Marsupial Part II
Circlesquare @ Tiki
Ακούστε το πρώτο κομμάτι από το παρθενικό άλμπουμ
Οι Ride ξανά μαζί!
Οι Sungrazer και οι Brotherhood of Sleep στο