Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
The Veils
Οι The Veils, ένα από τα πιο δυνατά ονόματα της Βρετανίας, με επιρροές από Joy Division, Jeff Buckley Nick Cave, Triffids και άλλους, έχοντας πλέον φτάσει στον τρίτο τους δίσκο κάνουν μια στάση στην Ελλάδα, στα πλαίσια της παγκόσμιας περιοδείας τους. Το "Sun Gangs", που κυκλοφόρησε τον περασμένο Απρίλιο, γράφτηκε ...
Συνέχεια...
Big money – Big (hip-hop) business
Πλέον τα λεφτά που διακινούνται στο hip hop είναι σοβαρά, με αποτέλεσμα η Forbes να ετοιμάσει για πρώτη φορά λίστα με τους πλουσιότερους rappers σύμφωνα με τα εισοδήματα τους το 2006.Κατά τα αναμενόμενα ο Jay-Z είναι στην κορυφή, με έσοδα που προέρχονται από το φετινό του δίσκο Kingdom Come, την ...
Συνέχεια...
Listen Up: The xx – ‘Angels’
Ως τώρα είχαμε ακούσει το demo του 'Open Eyes' και ότι είχε βγει στο youtube από τις πρόσφατες ζωντανές εμφανίσεις τους αλλά να που επιτέλους έχουμε και το πρώτο επίσημο single από το πολυαναμενόμενο -και λίγα λέω- δεύτερο άλμπουμ με τίτλο Coexist των λονδρέζων The xx. Αν και δεν είναι ορατή προς το παρόν, ...
Συνέχεια...
ΈΚΤΑΚΤΟ από Κορμοράνο και VM: Οι Fiery Furnaces και σήμερα live δωρεάν!
Για την χθεσινή εξαιρετικά ενδιαφέρουσα βραδιά στο ΑΝ Club με τους Fiery Furnaces θα τα πούμε πολυ σύντομα με το review της συναυλίας.Για σήμερα Τετάρτη βράδυ όμως, ο Κορμοράνος και το Vinyl Microstore μας επεφύλαξε μία έκπληξη!Οι Fiery Furnaces θα μας περιμένουν κατά τις 10 το βράδυ στο Κ44 ΤΩΡΑ ...
Συνέχεια...
Επιστροφή των Radio Birdman στην Ελλάδα
Ένα χρόνο και ένα μήνα αργότερα από την εκπληκτική τους sold out εμφάνιση στο ΑΝ Club, οι θρυλικοί Αυστραλοί Radio Birdman επιστρέφουν στη χώρα μας για δύο συναυλίες γνήσιου rock'n'roll.Το ιστορικό group του Deniz Tek θα εμφανιστεί την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου στο Principal Club Theater στην Θεσσαλονίκη και την επόμενη ...
Συνέχεια...
Τριήμερο opening party για τον νέο χώρο Block 33 στη Θεσσαλονίκη
Κάτι φαίνεται να κινείται φέτος στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, με νέους χώρους που μπορούν να φιλοξενούν συναυλίες, και άλλα πολιτιστικά δρώμενα. Στην Αθήνα, πολλά ακούγονται για δύο νέους συναυλιακούς χώρους που αναμένεται να ανοίξουν μέσα στη σεζόν, παλιά ιστορικά λαϊβάδικα όπως το Rodeo αναμορφώνονται και ανανεώνονται ενώ όλα τα ...
Συνέχεια...
Video: Afghan Whigs ft. Usher – SXSW full set
Όλος ο καλός ο κόσμος βρέθηκε αυτές τις μέρες στο Austin του Τέξας για το φετινό SXSW, και η αλήθεια είναι ότι ήδη, μπορούμε να περάσουμε πάρα πολλές ώρες βλέποντας μερικά από τα εκατοντάδες βίντεο που αναρτώνται στο youtube. Ένα βίντο που μας κέντρισε το ενδιαφέρον και παρακολουθήσαμε, είναι το 40λεπτο ...
Συνέχεια...
Disappears
Ελάχιστες οι ενδιαφέρουσες συναυλίες αυτό το καλοκαίρι, οπότε η μετάκληση των Disappears - μέλος του group πλέον και ο πρώην Sonic Youth, drummer Steve Shelley - την ερχόμενη Τρίτη από την Arte Fiasco αποτελεί σίγουρα ένα από τα highlights. Φυσικά και  μιλήσαμε με τον ηγέτη της μπάντας Brian Case. Δημιουργικοί και ασταμάτητοι, οι ...
Συνέχεια...
Give Out but Don’t Give Up : Α Fractal Press Party
To Fractal Press υπήρξε για μια γενιά - την δική μου - ένα από τα καλύτερα και πιο ουσιαστικά Αθηναϊκά fanzines/περιοδικά, έχοντας στην ιστορία του πολλά τεύχη, πάρτυ και συναυλίες. Ο φίλος Παναγιώτης Μπάρλας - η ψυχή του Fractal, αλλά και του  bar Corto Maltese στου Ψυρρή - μπορεί να πήρε ...
Συνέχεια...
O Trent Reznor ανέλαβε το soundtrack του ‘The Social Network’
Για την πολυαναμενόμενη μεταφορά του βιβλίου «The Accidental Billionaires: The Founding Of Facebook, A Tale of Sex, Money, Genius, and Betrayal» του Ben Mezrich από τον David Fincher και τον Aaron Sorkin έχετε διαβάσει ήδη όλες τις λεπτομέρειες αλλά έχετε δει και το πρώτο teaser trailer.Ένα νέο που προσθέτει ακόμα ...
Συνέχεια...
Video: Cut Copy – ‘Free Your Mind’
Πάει ένας μήνας κιόλας από τότε που πρωτοακούσαμε το πρώτο single και ομώνυμο track από το επερχόμενο νέο άλμπουμ των αυστραλών Cut Copy με τίτλο Free Your Mind (κυκλοφορεί αρχές Νοέμβρη). Πλέον έχουμε και το συνοδευτικό βίντεο σε σκηνοθεσία Christopher Hill και με τον σουηδό ηθοποιό Alexander Skarsgård (True Blood ...
Συνέχεια...
Η ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής από τον Ηλία Φραγκούλη στο Second Skin
ELECTRICAL Adventures in synth... anythingΑπό την εμφάνιση του πρώτου Moog synthesizer (1964) μέχρι τα scratching effects των Νεοϋορκέζων hip hop DJ's των seventies, στην έκρηξη του 1977, με το «I Feel Love» της Donna Summer και το «Trans-Europe Express» των Kraftwerk. Από τα πλήκτρα των πρώτων drum machines της Roland ...
Συνέχεια...
Listen Up: Ariel Pink’s Haunted Graffiti – ‘Baby’
Είμαστε στην περιόδο του χρόνου που ανακοινώνονται τα άλμπουμ του τέλος του καλοκαιριού / φθινοπωρου και σήμερα είναι η σειρά του Ariel Pink και των Haunted Graffiti που -όπως μας πληροφόρησε η 4AD- θα κυκλοφορήσουν το δεύτερο άλμπουμ τους για την 4AD (μετά το Before Today του 2010) στις 21 ...
Συνέχεια...
Sublime with Rome @ Fuzz Club (Photostory)
Παρ' όλη την απίστευτη ζέστη και την αποπνικτική ατμόσφαιρα του Fuzz, οι Sublime with Rome ενθουσίασαν το Αθηναϊκό κοινό. Νωρίτερα, μόλις την ώρα που έβγαινε στην σκηνή του Fuzz το δεύτερο support οι Ska Bangies, ο κόσμος άρχιζε σιγά σιγά να γεμίζει τον χώρο. Ένας κόσμος που δέχθηκε την ευχάριστη παρουσία των πιτσιρικάδων Ska Bangies ...
Συνέχεια...
Groove Armada @ Ποδηλατοδρόμιο ΟΑΚΑ: Το απόλυτο Bacardi B-Live event!
Ένα μοναδικό Bacardi B-Live event έγινε την Πέμπτη 3 Ιουλίου στο ποδηλατοδρόμιο στο Ο.Α.Κ.Α.Από πολύ νωρίς πλήθος κόσμου είχε συγκεντρωθεί στις πύλες του ποδηλατοδρομίου. Περισσότερα από 2,000 άτομα προμηθεύτηκαν τα μαγικά χαρτάκια εισόδου και απόλαυσαν τους Groove Armada στο πρώτο τους djset στην Ελλάδα, ζώντας μια πρωτόγνωρη μουσική εμπειρία σε ...
Συνέχεια...
Video: David Lynch – ‘Crazy Clown Time’
Για το άλμπουμ Crazy Clown Time του σκηνοθέτη και πλέον και μουσικού και με την βούλα David Lynch τα είχαμε πει πολλές φορές πέρυσι. Σήμερα έγινε διαθέσιμο και το συνοδευτικό βίντεο για το ομότιτλο τραγούδι από το βίντεο. Το βίντεο για το 'Crazy Clown Time' είναι σκηνοθετημένο από τον ίδιο τον ...
Συνέχεια...
O μέγας Roky Erickson τον Δεκέμβρη στο Gagarin 205
Είναι η καλή είδηση της ημέρας, της εβδομάδας, του μήνα, μην σας πούμε του χρόνου ολόκληρου - οπότε σπάμε την σιωπή ανασυγκρότητησης και αναδιοργάνωσης του mixtape.gr για να σας την μεταφέρουμε μαζί με τους ενθουσιασμό μας.Ο μέγας Roky Erickson - αυτή η απόλυτα εμβληματική μορφή από το Austin του Texas- ...
Συνέχεια...
Οι And Also The Trees στο Bios με after show party στο Drugstore
Μια αγαπημένη μπάντα του ελληνικού κοινού, οι And Also The Trees επιστρέφουν στη χώρα μας για ένα full live set, αυτό το Σάββατο 29 Μαρτίου στο Bios. Μετά το τέλος της συναυλίας θα ακολουθήσει after show party και signing στο Drugstore με τα μέλη του συγκροτήματος να επιλέγουν τη μουσική και ...
Συνέχεια...
Τα νέα ονόματα του φετινού Synch Festival
Αγαπητοί και αγαπητές...Το γλυκό "Synch Festival 2009" έδεσε για τα καλά, φαίνεται πεντανόστιμο και είναι έτοιμο προς απόλαυσή μας!Οι νέες προσθήκες του φετινού φεστιβάλ, όπως μας ανακοινώθηκαν πριν λίγο, έχουν ως εξής :Live SetsSquarepusher. Drum & bass και μπλιμπλίκια με jazz γαρνιτούρα, από τα καλύτερα καλοκαιρινά και όχι μόνο ηχητικά ...
Συνέχεια...
H Inner Ear προσφέρει δωρεάν για download το νέο album του The Boy
Μόλις πριν από λίγη ώρα, μέσω facebook και bandcamp, η πάντα δραστήρια Inner Ear προσφέρει δωρεάν το νέο album του The Boy, με τίτλο "Ηλιοθεραπεία". Οπότε όποιος ενδιαφέρεται ας προλάβει: Οι φετινές διακοπές επιφυλάσσουν Ηλιοθεραπεία σε Ξαπλώστρες Φέρετρα. H Inner Ear σας προσφέρει δωρεάν το soundtrack του φετινού καλοκαιριού και σας εύχεται ...
Συνέχεια...
Νέο άλμπουμ από τους MGMT με παραγωγή των Chemical Brothers
Το δεύτερο άλμπουμ των MGMT, ο ακόλουθος του "Oracular Spectacular", θα φέρει την υπογραφή των Chemical Brothers, όπως ανακοίνωσε το ίδιο το συγκρότημα από το Brooklyn.Πιο συγκεκριμένα το ντουέτο των Chemical Tom και Chemical Ed θ' αναλάβει εξ ολοκλήρου την παραγωγή του διπλού, όπως φαίνεται, δίσκου. Το πρώτο μέρος του ...
Συνέχεια...
Η Lizz Wright για δύο εμφανίσεις στην Αθήνα
Το Gazarte παρουσιάζει την εικοσιεπτάχρονη Lizz Wright την Τρίτη, 15 και Τετάρτη, 16 Ιουλίου στο Θέατρο Παπάγου (στα πλαίσια του Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου).Με τρία άλμπουμ στο ενεργητικό της η Lizz Wright, έχει ήδη κατακτήσει τα jazz charts των ΗΠΑ και έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, λίγο μετά την ...
Συνέχεια...
Zante Jazz Festival 2010 στη Ζάκυνθο
Για δεύτερη χρονιά, το Φεστιβάλ Τζαζ Ζακύνθου, μια συνάντηση μουσικών της τζαζ, επιστρέφει σε συνεργασία με το Δήμο Ζακυνθιών. Αυτή τη χρονιά το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει τρία ονόματα με ξεχωριστό χαρακτήρα. Στο Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο, που διαθέτει ιδανική ακουστική και βρίσκεται δίπλα στο κέντρο της πόλης, θα εμφανιστούν οι Cubana ...
Συνέχεια...
Branford Marsalis Quartet @ Θέατρο Παλλάς
Το Branford Marsalis Quartet διανύει αισίως 20 χρόνια συνεχούς δημιουργικής πορείας στο μουσικά πράματα, όμως με εξαίρεση τον leader του, δεν έχει κατορθώσει να διατηρήσει τα αρχικά μέλη από τα οποία απαρτιζόταν στο ξεκίνημά του.Αρχικά είχαμε την αντικατάσταση του κοντραμπασίστα Robert Hurst από τον Eric Davis το 1997, το 1998 ...
Συνέχεια...
James Blackshaw + Acte Vide @ Six D.O.G.S.
Ενα σύντομο αλλά μαγικό ταξίδι με όχημα τους αρπισμούς στην δωδεκάχορδή κιθάρα από τον ταλαντούχο James Blackshaw που ευτυχώς μας έκανε να ξεχάσουμε την πολύ καθυστερημένη -ειδικά για καθημερινή- έναρξη της συναυλίας του. Δεν ξέρω τι ακριβώς έφταιξε με τις αεροπορικές και ο βρετανός βγήκε επι σκηνής στις 12 παρά Πέμπτη ...
Συνέχεια...
Ο Alex Smoke την Παρασκευή στο Fetisch – Κερδίστε προσκλήσεις!
Όταν πριν από δύο χρόνια, μέσω της εξαίρετης Soma Records, έφτασε στα χέρια μας το ντεμπούτο του πιτσιρικά από την Γλασκώβη που άκούγε στο όνομα Alex Smoke, ο ενθουσιασμός αν μη τι άλλο ήταν απόλυτα δικαιολογημένος. Το "Incommunicado" παραμένει δύο χρόνια αργότερα ένα από καλύτερα δισκάκια που βγήκε από την ...
Συνέχεια...
Video: Cults – ‘Go Outside’
Το hype για το ντουέτο των Cults από το Manhattan ξεκίνησε από τρία τραγούδια στο bandcamp πριν ενάμιση χρόνο που έκαναν τα αμερικάνικα μουσικά blogs και sites να παραμιλούν και συνεχιζέται ακάθεκτο μιας και πρόσφατα κυκλοφορήσαν το ομώνυμο ντεμπούτο τους το οποίο έχει πάρει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και όχι άδικα μιας ...
Συνέχεια...
His Majesty The King Of Spain
Οι His Majesty The King Of Spain κυκλοφορούν αυτές τις μέρες το πρώτο τους album με τίτλο "Hyena" στην Inner Ear. Μιλήσαμε με τον Νεκτάριο Κουβαρά λίγο προτού παρουσιάσουν ζωντανά το album αυτή την Τρίτη στο Six D.O.G.S. Πίσω στο 2009 και υπό αλλιώτικες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, οι ερωτήσεις μου είχαν βρει ...
Συνέχεια...
Οι Black Lips επιστρέφουν!
Arabian Mountain είναι ο τίτλος της νέας δισκοφραφικής δουλειάς των Black Lips, που θα κυκλοφορήσει στις 7 Ιουνίου μέσω της Vice Records. Πρόκειται για το έκτο ολοκληρωμένο studio album των garage rockers από την Atlanta και τη παραγωγή του δίσκου επιμελήθηκαν ο γνωστός σε όλους μας και ιδιαίτερα ταλαντούχος Mark Ronson ...
Συνέχεια...
The Weirdness
Ας ξεμπερδεύουμε απλά και κατανοητά με το "The Weirdness": Όταν με το καλό, μετά από κάποια χρόνια, θα κάνουμε αφιερώματα στους πλέον «αχρείαστους» δίσκους που κυκλοφόρησαν ποτέ, τα albums εκείνα που ήταν μία πολύ κακή ιδέα εξ'αρχής, να είστε σίγουροι ότι οι μπούκιδες θα έχουν κλειδώσει προκαταβολικά την απόδοση για ...
Συνέχεια...
The Veils
Big money – Big (hip-hop) business
Listen Up: The xx – ‘Angels’
ΈΚΤΑΚΤΟ από Κορμοράνο και VM: Οι Fiery Furnaces
Επιστροφή των Radio Birdman στην Ελλάδα
Τριήμερο opening party για τον νέο χώρο Block
Video: Afghan Whigs ft. Usher – SXSW full
Disappears
Give Out but Don’t Give Up : Α
O Trent Reznor ανέλαβε το soundtrack του ‘The
Video: Cut Copy – ‘Free Your Mind’
Η ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής από τον Ηλία
Listen Up: Ariel Pink’s Haunted Graffiti – ‘Baby’
Sublime with Rome @ Fuzz Club (Photostory)
Groove Armada @ Ποδηλατοδρόμιο ΟΑΚΑ: Το απόλυτο Bacardi
Video: David Lynch – ‘Crazy Clown Time’
O μέγας Roky Erickson τον Δεκέμβρη στο Gagarin
Οι And Also The Trees στο Bios με
Τα νέα ονόματα του φετινού Synch Festival
H Inner Ear προσφέρει δωρεάν για download το
Νέο άλμπουμ από τους MGMT με παραγωγή των
Η Lizz Wright για δύο εμφανίσεις στην Αθήνα
Zante Jazz Festival 2010 στη Ζάκυνθο
Branford Marsalis Quartet @ Θέατρο Παλλάς
James Blackshaw + Acte Vide @ Six D.O.G.S.
Ο Alex Smoke την Παρασκευή στο Fetisch –
Video: Cults – ‘Go Outside’
His Majesty The King Of Spain
Οι Black Lips επιστρέφουν!
The Weirdness