Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
Primavera Sound 2009 – 2η Μέρα
Και αφού η ομάδα του mixtape.gr πέρασε όλο το πρωινό της Παρασκευής, είτε στο κρεβάτι χουζουρεύοντας, είτε κάνοντας βόλτες στην πόλη - με τα απαραίτητα ψώνια στο πρόγραμμα - και αφού κλασικά βρέθηκε στο MACBA για τις κλάρες ημέρας, το απόγευμα και πάλι ήταν σύσωμη στο Forum για την δεύτερη ...
Συνέχεια...
O Snoop Dogg θα διασκευάσει Johnny Cash στο νέο του άλμπουμ
Όπως γράφει το gigwise, ο Snoop Dogg σχεδιάζει να διασκευάσει ένα κομμάτι του μεγάλου Johnny Cash, στο επόμενο άλμπουμ του.Βλέπετε ο ίδιος θεωρεί ότι ο Cash ήταν ένας 'gangster' και rapper, μιας και, όπως λέει ο Dogg, έπαιρνε ναρκωτικά.Αν και ψάχνει ακόμα το τραγούδι που θα διασκευάσει, ο διάσημος ράπερ ...
Συνέχεια...
Καινούργιο video clip από τους Wu Lyf
Ένα από τα stand-out tracks του  Go Tell fire To The Mountain, του ντεμπούτου album των Βρετανών Wu Lyf, έχει πλέον video clip. To We Bros λογικά θα αποτελέσει το 3o single μέσα από το Go Tell Fire To The Mountain μετά τα εξαιρετικά Heavy Pop και Spitting Blood τα οποία και είχαν ...
Συνέχεια...
Ξεκίνησε η προπώληση για το Retrofuture Festival
Χαιρετίζουμε τη νέα μουσική διοργάνωση της πόλης, και τη πρώτη της έκδοση, που κάνει πρεμιέρα τον Απρίλιο και ευελπιστεί να συνεχίσει και τον επόμενο, και τον επόμενο ..... χρόνο.Ο λόγος για το Retrofuture, τη διοργάνωση που συνδυάζει την ατμόσφαιρα της δεκαετίας του '50 και του '60 μ' αυτή του παρόντος ...
Συνέχεια...
Patti Smith @ Ηρώδειο
H "ιέρεια της ροκ" που ήρθε να λειτούργησει επιτέλους και κάτω από τον βράχο της Ακρόπολης και άλλα τέτοια γραφικά αναφέρονταν στο φυλλάδιο που μας έδωσαν στην είσοδο του Ηρωδείου καθώς προσερχόμασταν να δούμε την Patti Smith για πολλοστή φορά στην Αθήνα και αναρωτιόμουν αν ο χώρος ενός αρχαίου θεάτρου ...
Συνέχεια...
Κατεβάστε το ομώνυμο κομμάτι από το νέο άλμπουμ των Placebo, ‘Battle For The Sun’
Για το νέο δίσκο των Placebo τα είπαμε εδώ, τώρα ήρθε και η ώρα να πάρετε και μια πρώτη γεύση από το άλμπουμ.Στο επίσημο site του γκρουπ μπορείτε να κατεβάσετε απολύτως δωρεάν το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου "Battle For The Sun", για να σχηματίσετε μια πρώτη άποψη του τι να ...
Συνέχεια...
Κυκλοφόρησε σήμερα τελικά το νέο άλμπουμ των Yeah Yeah Yeahs
"Η μουσική πειρατεία κτλ κτλ κτλ έκανε και πάλι το δικό της", θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του κειμένου που διαβάζετε, ωστόσο επειδή είμαστε κύριοι σας το παρουσιάζουμε πιο κόσμια.Σας είχαμε ενημερώσει ότι το τρίο των Yeah Yeah Yeahs σχεδίαζε την κυκλοφορία του νέου του δίσκου, "It's Blitz!", στις ...
Συνέχεια...
O Mike Patton με τους Peeping Tom στην Αθήνα
Την προηγούμενη, πρώτη φορά, που ο Mike Patton επισκέφθηκε την Αθήνα, στο AN Club, έγινε λαϊκό προσκύνημα, αν και εκ του αποτελέσματος, λογικότατα όσοι πήγαν και περίμεναν, ανόητα, τραγούδια των Faith No More, έφυγαν απογοητευμένοι. Ο Patton βρίσκεται σε άλλο πλανήτη εδώ και αρκετά χρόνια.Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του ...
Συνέχεια...
Τραγικό τέλος της ζωής του drummer των You Say Party! We Say Die!
Μία πολύ άσχημη και τραγική είδηση... Ο Devon Clifford, drummer της πολύ καλής indie μπάντας You Say Party! We Say Die! από τον Καναδά, έφυγε από την ζωή το πρωί της Κυριακής στο νοοσοκομείο του Vancouver.Ο 30χρονος μόλις Clifford είχε καταρρεύσει πάνω στη σκηνή, κατά την διάρκειας συναυλίας του συγκροτήματος ...
Συνέχεια...
Οι Piano Magic επιστρέφουν στην Ελλάδα
Το 2004 τους πρωτοαπολαύσαμε στο Gagarin 205 σε double bill με τους Legendary Pink DotsTo 2007 τους ξανασυναντήσαμε στο bios σε μία από τις καλύτερες συναυλίες εκείνης της χρονιάς. To 2008 τους υποδεχτήκαμε και στο ΑΝ Club.Φέτος, σύμφωνα με newsletter των Piano Magic το οποίο λάβαμε, το συγκρότημα πρόσθεσε μερικές ...
Συνέχεια...
Μιχάλης Ρακιντζής @ Gagarin 205
Απ'τη στιγμή που έφτασα στη Λιοσίων την Παρασκευή το βράδυ, είχα στο μυαλό μου ένα πράγμα: με ποια κριτήρια αντιμετωπίζεις το review μιας τέτοιας συναυλίας;Για να μην κρυβόμαστε πίσω απ'το δάχτυλό μας, ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου που γέμισε το Gagarin (σχεδόν sold out, απ'ό,τι κατάλαβα) είχε έρθει για το ...
Συνέχεια...
O Matt Elliott επιστρέφει στην Ελλάδα για τρεις εμφανίσεις
Τακτικός πλέον επισκέπτης, ο Matt Elliott επιστρέφει στη χώρα μας για τρεις εμφανίσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα. Η περιοδεία του τραγουδοποιού από το Bristol θα ξεκινήσει στις 24 Μαρτίου από τη Θεσσαλονίκη, θα συνεχιστεί στη Λάρισα στις 26, για να καταλήξει στην Αθήνα, στις 28 Μαρτίου. Αυτή τη φορά ο Matt Elliott μας έρχεται για ...
Συνέχεια...
Οι Obits περιοδεύουν από σήμερα στη χώρα μας
Οι Αμερικανοί Obits επιστρέφουν στη χώρα μας από σήμερα, για τέσσερις συναυλίες σε ισάριθμες πόλεις, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής τους περιοδείας "Lobster Tank Blues" για την προώθηση του τρίτου album τους "Bed & Bugs" που κυκλοφόρησε πέρσι. Το συγκρότημα από το Brooklyn θα εμφανιστεί σήμερα το βράδυ στο Rover Bar στη Θεσσαλονίκη με support ...
Συνέχεια...
Download This: Polyvinyl Records 15-Year Anniversary Sampler
Δεκαπέντε χρόνια λειτουργίας κλείνει εφέτος η αμερικάνικη ανεξάρτητη δισκογραφική Polyvinyl Records. Η Polyvinyl Records ξεκίνησε το 1994 από δύο λυκειόπαιδα στην Champaign-Urbana του Illinois ως ...περιοδικό με τίτλο Polyvinyl Press αλλά σταδιακά μετασχηματιστηκε σε δισκογραφική η οποία παραμένει ακόμα και στις δύσκολες για τον χώρο μέρες μας ιδιαίτερα ενεργή. Από το ρόστερ της ...
Συνέχεια...
drog_A_tek @ Gagarin 205
Οι εμφανίσεις των drog_A_tek είναι περισσότερο ένα οπτικοακουστικό θέαμα παρά μια συναυλία. Και ως τέτοιο παρουσιάστηκε, επιτυχώς, από τους ίδιους το βράδυ της Παρασκευής στο Gagarin 205. Μέχρι ενός σημείου όμως... Παρά το δύσκολο της ημέρας (απεργίες ΜΜΜ και ταξί) αρκετός ήταν ο κόσμος που βρέθηκε στο γνωστό live στέκι της Αθήνας για ...
Συνέχεια...
To βραβείο του reunion του μήνα κερδίζουν οι..
No Doubt.Ότι τα πράγματα στη μουσική βιομηχανία έχουν παρεκτραπεί τελείως το γνωρίζουμε ήδη πολύ καλά, ειδήσεις σαν και αυτή φυσικά έρχονται για να μας το υπενθυμίζουν. Το ίδιο το γκρουπ ανακοίνωσε στο nodoubt.com, μέσω ενός ψεύτικου chat μεταξύ των μελών του, ότι εντός του έτους 2009 θα βρίσκονται και πάλι ...
Συνέχεια...
O Mark Steiner με τα προβλήματα του επιστρέφουν στην Αθήνα
Μετά την πετυχημένη σόλο του εμφάνιση στο After Dark συντροφιά με τους δικούς μας Dark Rags πέρσι τον Απρίλιο, ο πολύ καλός Νεοϋορκέζος τραγουδοποιός Mark Steiner, επιστρέφει στη χώρα μας αυτή την φορά με όλο του το συγκρότημα. Οι Mark Steiner & His Problems θα εμφανιστούν στο Six D.O.G.S. την Παρασκευή  11 Μαϊου  και για όσους δεν τον ...
Συνέχεια...
H επιστροφή των Beachwood Sparks
Ύστερα από έξι χρόνια απουσίας οποιαδήποτε δραστηριότητας, οι Beachwood Sparks από το Los Angeles που μας χάρισαν ένα από τα πιο όμορφα albums εκεί στις αρχές της δεκαετίας, το "Once We Were Trees" στη Sub Pop, επιστρέφουν όπως φαίνεται στη δισκογραφία.Η αφορμή και το αναγκαίο «σπρώξιμο» ήρθε με την ευκαιρία ...
Συνέχεια...
IAMX + Cyanna @ Gagarin 205
Σε ένα δυνατό συναυλιακό Σαββατόβραδο (με Ian Brown και Mono), το Βερολινέζικο σχήμα των IAMX, κατάφερε να συγκεντρώσει έναν αξιοσέβαστο αριθμό ανθρώπων σε ένα "best of" set με πολλές δυνατές στιγμές.Για δύο ώρες σχεδόν, το ελληνικό κοινό κατάφερε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να πείσει τον Chris Corner και την παρέα ...
Συνέχεια...
Κερδίστε προσκλήσεις για τις εμφανίσεις του Schiller σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Ο Schiller (a.k.a. Christopher von Deylen) επιστρέφει για δύο εμφανίσεις στη χώρα μας στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του περιοδείας. Με μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία στην Ελλάδα, τόσο δισκογραφική όσο και συναυλιακή, ο Γερμανός συνθέτης θα φέρει τις μουσικές του τελευταίου του άλμπουμ Breathless, αλλά και τις ραδιοφωνικές επιτυχίες προηγούμενων ετών, την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου στην Αθήνα και στο Gagarin ...
Συνέχεια...
Stream This: Empty Frame – “The Blackbird Flies”
Μετά το πολύ καλό πρώτο track "Helicopter" που ακούσαμε πριν από 20 μέρες περίπου, οι Empty Frame κυκλοφόρησαν χθες το δεύτερο άλμπουμ τους, με τίτλο The Blackbird Files, το οποίο μπορείτε να ακούστε μέσω bandcamp και να αποκτήσετε σε ψηφιακό και φυσικό format (βινύλιο και cd). Η επίσημη παρουσίαση του άλμπουμ ...
Συνέχεια...
Let’s become the pitiless censors of ourselves με τον John Maus στο Six D.O.G.S.
Πολλούς μουσαφίρηδες  έχει η Arte Fiasco αυτές τις μέρες αφού όπως σας είνaι γνωστό προφανώς, μετά την επίσκεψη της δεσποινίδας ΕΜΑ το Σάββατο στο Bios, ακολουθεί την Δευτέρα ο John Maus στο Six D.O.G.S. O σπουδαίος και αγαπημένος lo-fi crooner επιστρέφει στη χώρα μας - τρία χρόνια από την προηγούμενη επισκεψή του στα μέρη μας ...
Συνέχεια...
Αλλαγή χώρου για την συναυλία του Gary Moore
Για την επικείμενη συναυλία του Gary Moore στην Αθήνα το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου σας είχαμε ενημερώσει από τις αρχές Ιουνίου.Επανερχόμαστε τώρα, διότι όπως ανακοίνωθηκε σήμερα αλλάζει ο χώρος διεξαγωγής της συναυλίας από το Θέατρο Λυκαβηττού, όπως είχε αρχικά οριστεί, στο Κλειστό Γυμναστήριο Φαλήρου (TAE - KWON - DO).Η προπώληση των ...
Συνέχεια...
Το Bacardi B-live φέρνει τους Groove Armada στην Ελλάδα
Αν και πέρυσι αποφάσισαν τελευταία στιγμή να αναβάλλουν το ραντεβού τους με το ελληνικό κοινό, οι Groove Armada φέτος έβαλαν στο συναυλιακό καλεντάρι τους τη χώρα μας και έρχονται για μία εμφάνιση την Πέμπτη 3 Ιουλίου στο Ποδηλατοδρόμιο στο Ο.Α.Κ.Α.Η ώρα έναρξης του πάρτι είναι στις 22.30.Τα μαγικά χαρτάκια που ...
Συνέχεια...
Το πλήρες πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής στην Αθήνα
Το πλήρες πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής ανακοινώθηκε από την ΜΕ.Σ.Ο.Όπως και κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, για τρεις ημέρες θα απολαύσουμε το μοναδικό και ανεκτίμητο φαινόμενο του να ακούμε -προπάντων- ποιοτική μουσική σε όλες τις μεγάλες πλατείες του Δήμου Αθηναίων - και όχι μόνο όπως θα διαβάσετε σε ...
Συνέχεια...
Ο Μανώλης Αγγελάκης μας συστήνει τον Άνθρωπο-Βόμβα το Σάββατο στο Six D.O.G.S.
Την ερχόμενη Δευτέρα κυκλοφορεί επίσημα το τέταρτο προσωπικό album του Μανώλη Αγγελάκη, δεύτερο πλέον στην Inner Ear, ύστερα από το "Τι Κάνουν οι Σκιές τη Νύχτα" που πρωτακούσαμε την Άνοιξη του 2011. Το νέο του album έχει τίτλο "Ο Άνθρωπος-Βόμβα" και θα βγει από τον Εξώστη πια της Inner Ear, και ...
Συνέχεια...
Victory Collapse – “Convenience has poisoned our souls”
Ξεκαθάρισμα λογαριασμών με το 2012, με την κακώς ιδιαίτερα καθυστερημένη από την πλευρά μας παρουσίαση του self-released ντεμπούτου album των Victory Collapse.  Σωτήριον έτος 2004 . Ολυμπιακοί Αγώνες , ευρωπαικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου , Eurovision..την ίδια περίοδο , στην Αθήνα , τέσσερις φίλοι αποφασίζουν να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα ..αρπάζουν από ...
Συνέχεια...
Ο Morrissey διαψεύδει το NME, περί τελευταίων συναυλιών του…
O Morrissey με πρόσφατη ανακοίνωσή του διαψεύδει το πρόσφατο δημοσιεύμα του NME, σύμφωνα με το οποίο σταματάει τις σόλο εμφανίσεις, επ' αόριστον. Την είδηση είχαμε αναδημοσιεύσει και εμείς, μαζί με την απόρριψη πρότασης για reunion των Smiths...Συγκεκριμένα, λέει μεταξύ άλλων πως το δημοσίευμα που αναφερόταν σε "συνταξιοδότηση" και "τελευταίες συναυλίες", ...
Συνέχεια...
Listen Up: M.I.A. – ‘Trouble Again’
Έχει περάσει πάνω από μήνας από την κυκλοφορία του Matangi, τέταρτου άλμπουμ της M.I.A., και μπορούμε να πούμε με ασφάλεια και μετά από αρκετές ακροάσεις πως είναι μια καλή δισκογραφική επιστροφή παρά τα αναπόφευκτα fillers. Απο χθες η M.I.A. έκανε διαθέσιμο αποκλειστικά μέσω Spotify ένα ακόμα track με τίτλο 'Trouble Again', ...
Συνέχεια...
Listen Up: The Men – ‘B Minor’
Πριν ούτε δύο βδομάδες τους απολαύσαμε σε μια καταιγιστική συναυλία στο AN Club, τώρα έχουμε ένα ολοκαινουριο κομμάτι τους προς ακρόαση. Ο λόγος για τους The Men και το ζωηρότατο 'B Minor' που μπορείτε να ακούσετε παρακάτω και θα περιλαμβάνεται στην συλλογή της Sacred Bones Todo Muere Vol.3 (βλ. εξώφυλλο παραπάνω) που ...
Συνέχεια...
Primavera Sound 2009 – 2η Μέρα
O Snoop Dogg θα διασκευάσει Johnny Cash στο
Καινούργιο video clip από τους Wu Lyf
Ξεκίνησε η προπώληση για το Retrofuture Festival
Patti Smith @ Ηρώδειο
Κατεβάστε το ομώνυμο κομμάτι από το νέο άλμπουμ
Κυκλοφόρησε σήμερα τελικά το νέο άλμπουμ των Yeah
O Mike Patton με τους Peeping Tom στην
Τραγικό τέλος της ζωής του drummer των You
Οι Piano Magic επιστρέφουν στην Ελλάδα
Μιχάλης Ρακιντζής @ Gagarin 205
O Matt Elliott επιστρέφει στην Ελλάδα για τρεις
Οι Obits περιοδεύουν από σήμερα στη χώρα μας
Download This: Polyvinyl Records 15-Year Anniversary Sampler
drog_A_tek @ Gagarin 205
To βραβείο του reunion του μήνα κερδίζουν οι..
O Mark Steiner με τα προβλήματα του επιστρέφουν
H επιστροφή των Beachwood Sparks
IAMX + Cyanna @ Gagarin 205
Κερδίστε προσκλήσεις για τις εμφανίσεις του Schiller σε
Stream This: Empty Frame – “The Blackbird Flies”
Let’s become the pitiless censors of ourselves με
Αλλαγή χώρου για την συναυλία του Gary Moore
Το Bacardi B-live φέρνει τους Groove Armada στην
Το πλήρες πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής
Ο Μανώλης Αγγελάκης μας συστήνει τον Άνθρωπο-Βόμβα το
Victory Collapse – “Convenience has poisoned our souls”
Ο Morrissey διαψεύδει το NME, περί τελευταίων συναυλιών
Listen Up: M.I.A. – ‘Trouble Again’
Listen Up: The Men – ‘B Minor’