Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
27 ώρες non-stop Gonzales live!
Το γνωρίζαμε ότι ο πολύς μας συμπαθής Καναδός Gonzales είναι αρκετά εκκεντρικός, και το επιβεβαίωσε για άλλη μία φορά, αφού αποφάσισε να σπάσει το Ρεκόρ Guinness για την σόλο συναυλία μεγαλύτερης διάρκειας.27 ολόκληρες ώρες και 300 τραγούδια μετά ερμηνευμένα με συνοδεία ενός πιάνου στο Theatre Cine 13 στο Παρίσι, ο ...
Συνέχεια...
Listen Up: Johnny Cash – ‘She Used To Love Me A Lot’
25 Μαρτίου πρόκειται να κυκλοφορήσει μέσω της Columbia/Legacy ένα ακόμα άλμπουμ με ακυκλοφορητες ηχογραφήσεις του Johnny Cash. Το Out Among the Stars είχε ηχογραφηθεί στις αρχές των 80s στο Nashville με την βοήθεια του φημισμένου country music παραγωγού Billy Sherrill σε ένα πιο "pop country" ύφος σε μια προσπάθεια να ...
Συνέχεια...
Madonna & M.I.A. & Nicki Minaj μαζί
H Madonna mia το έκανε πάλι το θαύμα της. Κάλεσε δύο από τα πιο hot κορίτσια της μουσικής να συμμετέχουν στον επόμενο δίσκο και κατάφερε (πάλι) να τραβήξει την προσοχή όλων. Αν και η M.I.A. θεωρείται από πολλούς κάπως ξεπερασμένη, η Nicki Minaj είναι από τα πιο ανερχόμενα αστέρια της ...
Συνέχεια...
Η επιστροφή των Cribs
Επιστροφή στα μουσικά δρώμενα για τους indie-punkers Cribs, μια από τις ελάχιστες πλέον ενδιαφέρουσες μπάντες της Μ. Βρετανίας. To τριμελές συγκρότημα των αδερφών Jarman για τις ανάγκες του καινούργιου του δίσκου αποφάσισε να αποδεσμεύσει τον Johnny Marr (ex-Smiths) ο οποίος περιόδευσε με τη μπάντα για σχεδόν 3 χρόνια, για μια επιστροφή ...
Συνέχεια...
Introducing… Kid Galax
Το πρώτο "παιδί" της νεοσύστατης εταιρίας Break Even από τη Θεσσαλονίκη, ακούει στο όνομα Kid Galax και το άλμπουμ Lullabites που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα αποτελεί το κοινό τους ντεμπούτο. Ο Kid Galax, γνωστός και ως Δημήτρης Πολιούδης, συμμετείχε σε διάφορα σχήματα της συμπρωτεύουσας ενώ τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε τον μόνιμο συνεργάτη ...
Συνέχεια...
Οι Herbaliser έφτασαν στην χώρα μας για πρώτη φορά με full μπάντα!
Επιτέλους! Μετά από αρκετές ακυρώσεις και αναβολές για πολλούς και διάφορους λόγους, όπως διαδηλώσεις, εχθροπραξίες και κακές καιρικές συνθήκες, οι Herbaliser τελικά καταφτάνουν στην χώρα μας με full μπάντα για δύο συναυλίες αυτή την εβδομάδα, την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου στο Block33 στη Θεσσαλονίκη και το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου στο Κύτταρο.Το ...
Συνέχεια...
Δείτε τις τηλεοπτικές εμφανίσεις των Arcade Fire, Interpol, Of Montreal, Flaming Lips, Robyn
Oι Arcade Fire κυλοφόρησαν ένα album που λέγεται The Suburbs, δεν έχει ακουστεί πολύ απο τα υπόλοιπα μέσα και είπαμε να το αναφέρουμε τουλάχιστον εδώ. Μόνο ο Jon Stewart καταδέχτηκε να τους φέρει στην εκπομπή του, όπου και παίξανε μια απίστευτης ενέργειας live εκτέλεση του Month of May και το ...
Συνέχεια...
Μαξιλαροπόλεμος στο Higgs!
Αν έχετε βρεθεί σε κάποιο πάρτυ τους τότε θα τους θυμάστε σίγουρα. Aυτοαποκαλούνται κέφι-makers και όχι άδικα. H σχετικά νεοσύστατη ομάδα των "Σπίτι σου Σπίτι μου ή και Κάπου Αλλού" είναι εδώ και υπόσχεται τρελά events! Και γιατί να μην τους πιστέψουμε αφού κάθε πάρτυ έχει ξεχωριστό και...ανορθόδοξο θέμα! Εμείς ...
Συνέχεια...
Η KT Tunstall σχολιάζει τις οικολογικές ανησυχίες του Thom Yorke
Όπως διαβάζουμε από το At Ease Web, η KT Tunstall εξέφρασε την συμπαράστασή της στον Thom Yorke. Και επειδή ο τελευταίος είχε δηλώσει πέρισυ, έπειτα από την περιοδεία των Radiohead ότι έχει αμφιβολίες σχετικά με τις επιδράσεις μίας περιοδείας ενός συγκροτήματος πάνω στο περιβάλλον και σκέφτεται να μην το επαναλάβει ...
Συνέχεια...
Video: Μέντα – “Γύρισε Κοντά Μου”
Οι Μέντα, πιστοί στην παράδοση που τους θέλει να φτιάχνουν μερικά από τα πιο ωραία βιντεοκλιπ που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, επιστρέφουν με ένα ακόμα απολαυστικό video μέσα από το τελευταίο τους, ομώνυμο, άλμπουμ. Γραμμένο και σκηνοθετημένο από το Χρήστο Λαϊνά, το "Γύρισε Κοντά Μου" είναι γυρισμένο εξ' όλοκλήρου με ...
Συνέχεια...
Η επιστροφή των Strokes
Έπειτα απο 4 χρόνια απουσίας και αφού το ντεμπούτο άλμπουμ τους 'Is This It' ψηφίστηκε επανειλημμένα απο πολλά περιοδικά, ιστοσελίδες, blogs κλπ. ως ένα απο τα καλύτερα άλμπουμ της δεκαετίας, οι Strokes φαίνεται πως επανέρχονται δριμύτεροι στα μουσικά δρώμενα.Το γκρουπ πρόκειται να εμφανιστεί σε δύο καλοκαιρινά φεστιβάλ στην Μ. Βρετανία, ...
Συνέχεια...
Αναβάλλεται η σημερινή συναυλία της Misia στο Μέγαρο Μουσικής
Δυστυχώς οι φίλοι των fado θα πρέπει να περιμένουν έως ότου ακούσουν στην Αθήνα την Misia, αφού όπως ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα η διοργανώτρια εταιρία Intershow, η σημερινή συναυλία της δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί λόγω ασθενείας της τραγουδίστριας.Σύμφωνα και πάλι με την ανακοίνωση, σήμερα το απόγευμα, στο soundcheck, η ...
Συνέχεια...
Download This: Terius Nash – 1977
Ίσως το όνομα Terius Nash να μην σας λέει τίποτα εκ πρώτης όψεως - ίσως ούτε καν το ψευδωνυμο The-Dream - αλλά ως μουσικός και παραγωγός βρίσκέται στην πρωτοκαθεδρία του σύγχρονου r'n'b/ hip-hop ήχου.  Έχετε ακούσει σίγουρα τραγούδια που έχει γράψει και έχει επιμεληθεί της παραγωγής, βλ. σούπερ χιτς σαν το 'Umbrella' της ...
Συνέχεια...
The Black Lips @ Bardens Boudoir & Scala, London
Γνωρίζονται από το σχολείο και είναι σπόροι. Αν τους ρωτήσεις πως είναι δυνατό κάποια από τα τραγούδια τους να ακούγονται σα δημιούργημα μια ς ξεχασμένης στο χρόνο one-hit-wonder γκαράζ μπάντας από τα 60'ς θα σε κοιτάξουν με απορία. Και η απορία θα είναι απόλυτα ειλικρινής, παρόλο που λατρεύουν τους 13 ...
Συνέχεια...
Οι Funeral For A Friend ανοίγουν την συναυλία των Linkin Park
Εάν είχατε βρεθεί στο Terra Vibe στην προηγούμενη συναυλία των Linkin Park εκεί το προηγούμενο καλοκαίρι, και το σκεφτόμασταν για το αν θα ξαναπάτε την Τρίτη 21 Ιουλίου, όπου και θα εμφανιστούν και πάλι το αμερικανικό group, ίσως η ανακοίνωση του opening act σας γαργαλίσει λίγο παραπάνω... Όπως ανακοινώθηκε από ...
Συνέχεια...
Οδός 55 – “Οδός 55”
Κι εκεί που ορισμένοι έσπευσαν να αναφωνήσουν πως ξεμάκρυναν δια παντός απ’ τα 80s, καταφθάνει το φερώνυμο ντεμπούτο των Οδός 55 για να τους υποχρεώσει σε άτακτη ανάκληση. Οι επιβεβλημένες κουβέντες της πρώτης γνωριμίας, κάνουν λόγο για ένα δίδυμο που μέσα απ’ την τεχνοτροπία του προτάσσει τη λατρεία του για τις ...
Συνέχεια...
Οι Ladytron υπογράφουν με την Nettwerk Music Group
Η Nettwerk Music Group ανακοίνωσε την συμφωνία της με τους Ladytron. Η electro pop μπάντα από το Λίβερπουλ είναι πλέον μέρος του πλούσιου ρόστερ της Nettwerk, που περιλαμβάνει ονόματα όπως οι Sarah Mclachlan, Gob, Great Lake Swimmers, Trespassers William κ.ά.Επίσης, η εταιρεία διατηρεί το management καλλιτεχνών όπως οι Barenaked Ladies ...
Συνέχεια...
Μία ιέρεια στο Παλλάς
Σας είχαμε προϊδεάσει μέσα στο καλοκαίρι.Η σπουδαία Lisa Gerrard με την απόκοσμη φωνή της που μας στοιχειώνει εδώ και 30 σχεδόν χρόνια, είτε με τους Dead Can Dance, είτε στα σόλο albums της, θα βρεθεί στην Αθήνα για μία και μοναδική συναυλία - επιτομή της καριέρας της - στο Παλλάς ...
Συνέχεια...
Οι Go! Team προσφέρουν online δωρεάν EP
Οι Go! Team συγκεντρώνουν όλο το b-side ηχητικό υλικό τους και το προσφέρουν δωρεάν για κατέβασμα στο επίσημο site τους.Το πρώτο EP του συγκροτήματος "Get It Together", μια νέα version του "Milk Crisis" καθώς και remixes σε άλλα γνωστές συνθέσεις του, προσφέρονται ήδη σ' όλους τους ενδιαφερόμενους ακροατές, fans και ...
Συνέχεια...
O Max Romeo στο Mama Africa Art Festival
Ένας από τους θρυλικότερους rude boys της roots reggae σκηνής ο Max Romeo θα βρίσκεται στην Αθήνα το Σάββατο 1η Σεπτεμβρίου για να εμφανιστεί στo πλαίσιo του Mama Africa Art Festival στο Θέατρο Πέτρας.Στα πλαίσια του φεστιβάλ που διοργανώνεται για δεύτερη φορά φέτος μαζί με τον 60χρονο θρύλο της Τζαμάϊκα ...
Συνέχεια...
Gretchen Parlato @ Half Note Jazz Club
Μια ταλαντούχα και πολλά υποσχόμενη γυναικεία φωνή της σύγχρονης τζαζ είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε το βράδυ της Παρασκευής στο Half Note Jazz Club. Ο λόγος για την Gretchen Parlato, η οποία περιστοιχισμένη από μια εξαιρετική μπάντα, μας παρέθεσε μια  πολύ ιδιαίτερη παράσταση, αντάξια της φήμης που την συνοδεύει. Αλλά, ...
Συνέχεια...
Video: The Raveonettes – ‘She Owns The Streets’ & ‘The Enemy’ (Acoustic Versions)
Το αγαπημένο μας ντουέτο των Suge Rose Wagner και Sharin Foo (aka The Raveonettes) πρόσφατα κυκλοφόρησε το έκτο κατά σειρά άλμπουμ τους με τίτλο Observator. Πρόσφατα βιντεοσκόπησαν μάλιστα, μέσα από ένα απολαυστικά old school Super-8 φίλτρο, δύο από τα singles μέσα από το Observator για το Consequence Of Sound αποκλειστικά ...
Συνέχεια...
Melvin Sparks Band @ Half Note Jazz Club
Μια από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες που διέπρεψε κατά την περίοδο της μεγάλης ακμής της soul-jazz (από το 1960 ως τα μέσα της 10ετίας του '70) είναι ο μεγάλος Αμερικανός κιθαρίστας Melvin Sparks, τον οποίο επέλεξε ορθότατα όπως αποδείχτηκε το Half Note Jazz Club για να εκκινήσει τη φετινή συναυλιακή ...
Συνέχεια...
Ο Thom Yorke προσφέρει τις υπηρεσίες του στον κο DOOM
Για όσους απ' εσάς δεν έχετε ιδέα ποιος είναι ο κος DOOM, σας ενημερώσω ευθύς αμέσως μ' ένα σύντομο βιογραφικό της καλλιτεχνικής του καριέρας. Ο κος Daniel Dumile (aka DOOM), γεννημένος στην Αγγλία, αμερικανικης ωστόσο καταγωγής, hip-hop παραγωγός, κάνει την εμφάνισή του κάπου κοντά στα 1990, οπότε και συμμετέχει στο ...
Συνέχεια...
Οι Archive σε μίνι περιοδεία στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο
Η σχέση των Archive με το ελληνικό κοινό ήταν και παραμένει στενή, οπότε τώρα πια που κυκλοφόρησαν και νέο album ήταν και κάτι παραπάνω από αναμενόμενο ότι θα ερχόντουσαν και από τα μέρη μας.Σε ένα ακόμα Electron Night, η Ανωση θα παρουσιάσει μία μίνι περιοδεία του βρετανικού συγκροτήματος στη χώρα ...
Συνέχεια...
Xaxakes @ Fuzz Club
Ο Γιάννης Νάστας επαλήθευσε αυτά που μας είχε πεί στην συνέντευξη που παραχώρησε στο Mixtape.gr, και εμφανίστηκε όντως σαν άγριο ζώο. Σαν ζέβρα για την ακρίβεια, καθώς το συνολάκι που φόραγε ξεκινώντας τη συναυλία έφερε τα χρώματα και σχέδια του συμπαθούς πλάσματος.Βασίζοντας το show τους στα κομμάτια που τους έκαναν ...
Συνέχεια...
Οι Echo and the Bunnymen η νέα προσθήκη στο Ejekt
Με την ακύρωση της τελευταίας σχεδόν στιγμής ολόκληρης της περιοδείας της Lauryn Hill, είχε μείνει μία θέση κενή στο line up του φετινού Ejekt, το οποίο όπως είναι γνωστό θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Ιουνίου στα Ολυμπιακά Ακίνητα Ξιφασκίας στο Ελληνικό.Στη θέση της Lauryn Hill λοιπόν, ...
Συνέχεια...
Listen Up: The Velvet Underground – ‘I’m Not A Young Man Anymore’
Την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να επανακυκλοφορήσει το μνημειώδες δεύτερο άλμπουμ White Light/White Heat των The Velvet Underground σε μια super deluxe edition με αφορμή την συμπλήρωση 45 χρόνων από την κυκλοφορία του. Η επανέκδοση, που έγινε με την βοήθεια του Lou Reed (R.I.P.) και του John Cale, θα περιλαμβάνει τρία ...
Συνέχεια...
Τα πρώτα ονόματα του Reworks FestivalΆ08
To «φεστιβάλ μουσικής και σύγχρονης τέχνης» της Θεσσαλονίκης, το «Synch του Βορρά» για κάποιους, επιστρέφει τον Σεπτέμβρη για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.Για 2 ημέρες, την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου στον Πολυχώρο «Βίλκα» της Θεσσαλονίκης, το Reworks θα παρουσιάσει μια εκτενή πλατφόρμα της ηλεκτρονικής μουσικής, μουσικά showcases, live εμφανίσεις, ...
Συνέχεια...
Prodigy @ Γήπεδο Tae Kwo Do
Μα καλά, είναι σοβαροί; Να μην παίξουν το Spitfire; ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΞΟΥΝ ΤΟ SPITFIRE; Δεν μας έφτανε η αποπνικτική ζέστη, οι υπεράριθμοι θεατές και ο μάλλον κακός ήχος (στον εξώστη απ' όπου είδα τη συναυλία ακούγαμε έναν διαρκή βόμβο και μόνο να υποθέσουμε ποια ήταν τα τραγούδια μπορούσαμε...) και να ...
Συνέχεια...
27 ώρες non-stop Gonzales live!
Listen Up: Johnny Cash – ‘She Used To
Madonna & M.I.A. & Nicki Minaj μαζί
Η επιστροφή των Cribs
Introducing… Kid Galax
Οι Herbaliser έφτασαν στην χώρα μας για πρώτη
Δείτε τις τηλεοπτικές εμφανίσεις των Arcade Fire, Interpol,
Μαξιλαροπόλεμος στο Higgs!
Η KT Tunstall σχολιάζει τις οικολογικές ανησυχίες του
Video: Μέντα – “Γύρισε Κοντά Μου”
Η επιστροφή των Strokes
Αναβάλλεται η σημερινή συναυλία της Misia στο Μέγαρο
Download This: Terius Nash – 1977
The Black Lips @ Bardens Boudoir & Scala,
Οι Funeral For A Friend ανοίγουν την συναυλία
Οδός 55 – “Οδός 55”
Οι Ladytron υπογράφουν με την Nettwerk Music Group
Μία ιέρεια στο Παλλάς
Οι Go! Team προσφέρουν online δωρεάν EP
O Max Romeo στο Mama Africa Art Festival
Gretchen Parlato @ Half Note Jazz Club
Video: The Raveonettes – ‘She Owns The Streets’
Melvin Sparks Band @ Half Note Jazz Club
Ο Thom Yorke προσφέρει τις υπηρεσίες του στον
Οι Archive σε μίνι περιοδεία στη χώρα μας
Xaxakes @ Fuzz Club
Οι Echo and the Bunnymen η νέα προσθήκη
Listen Up: The Velvet Underground – ‘I’m Not
Τα πρώτα ονόματα του Reworks FestivalΆ08
Prodigy @ Γήπεδο Tae Kwo Do