Από σήμερα ξεκινάει μια καινούργια ενότητα στο mixtape.gr, η οποία υπάρχει στο μυαλό μας εδώ και αρκετούς μήνες: η σταδιακή παρουσίαση-συνέντευξη των Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής! (κάποιοι από αυτούς είναι περισσότερο γνωστοί στο εξωτερικό παρά εδώ, και ναι, φιλοδοξούμε σιγά σιγά να τους παρουσιάσουμε όλους…). Κάθε μήνα, περίπου τέτοιες μέρες, θα φιλοξενείται στη σελίδα μας ένας Έλληνας μουσικός, παρέα με τα releases του, τους ήχους του και τις απόψεις του για τα πάντα.

Ιανουάριος 2009 και με αφορμή το live των Joalz, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στο Κ44, , φιλοξενούμε τον Leon Segka, έναν από τους παλαιότερους djs και παραγωγούς, και παράλληλα υπεύθυνο (he’s the one to blame) για την εδραίωση της techno σκηνής στην χώρα μας. Ο jockey, ιδιοκτήτης της Ntrop, με δισκάκια σε μικρούς κολοσσούς-labels, με live sets σε όλη την Ευρώπη και με side-project τους Joalz, ήρθε αντιμέτωπος με το κασσετοφωνάκι του mixtape.gr μόλις λίγο πριν το σετ του με τον Liberto στο Yoga Bala, ανεβάζοντας έτσι την αυλαία της νέας μας ενότητας.


Έψαξα αρκετά για το βιογραφικό σου αλλά δεν βρήκα κάτι πραγματικά ολοκληρωμένο, παρ’όλο που σαν Έλληνας κατάφερες αρκετά πράγματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, δεν αναφέρεις με πηχυαία γράμματα ότι έχεις releases στη Gigolo και στην Gold und Liebe.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης γρήγορο. Αυτός που ενδιαφέρεται, θα βρει αυτό που θέλει. Αν μπεις στη Gigolo ή στην Gold und Liebe, θα δεις τα releases όπως και στο site μου που υπάρχουν μόνο σαν πληροφορία. Θεωρώ υπερβολικό και εγωιστικό το κάτι παραπάνω όπως μια σελίδα με ένα τεράστιο λογότυπο για να δείξεις ότι έκανες κάτι. Με ενδιαφέρει κυρίως η Ntrop. Το EP που αγόρασε η Gigolo είχε ήδη κυκλοφορήσει στην Ntrop, και το θεώρησα μια μεγάλη ανταμοιβή της προσπάθειάς μου και της τόλμης μου να το βγάλω. Το ίδιο έγινε και με την CrossTown Rebels και το Don’t close your eyes EP, που σταματήσανε την διαδικασία πριν καν προλάβω να το κυκλοφορήσω. Το είχα δώσει στον Kiki για να κάνει ένα rmx, αυτός το έδωσε με τη σειρά του στον Damian Lazarus, ο οποίος το άκουσε και μου είπε «θες να το βγάλω εγώ; πιστεύω ότι μπορεί να πάει πολύ ψηλά!». Πήγε Νο 11 στο επίσημο UK Dance Chart και πούλησε 14 χιλιάδες αντίτυπα, την εποχή που Νο 1 ήταν η Beyonce!

Leon SegkaΟ Leon Segka πέρασε από Tresor και The End και, ασχέτως αν σου αρέσει η μουσική του ή όχι, είναι σημαντικό ότι έπαιξε σε αυτούς τους χώρους όταν ακόμα δεν υπήρχαν οι Έλληνες στην ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτήν την εμπειρία διότι σε αυτά τα μέρη έπαιξα όταν ήταν πολύ πιο δύσκολο απ’ότι τώρα. Έχω παίξει και σε άλλους πολύ καλούς χώρους όπως το Watergate στο Βερολίνο και το Piknik. Απλά τώρα τα clubs δεν αποτελούν τόσο δυνατές οντότητες. Από ‘κει και πέρα, για μένα, ένα event τελειώνει τη μέρα που τελειώνει το event! Το event δε μένει, το release μένει! Στο Tresor έπαιξα σε μία βραδιά της Gold und Liebe επειδή είχα κάνει το Blackroses EP. Δεν σηκώθηκε μια μέρα κάποιος να με πάρει τηλέφωνο να μου πει έλα. Την βραδιά την οργάνωσε η Miss Yetti, όπου κάλεσε τον Robert Görl και εμένα, με αφορμή την κυκλοφορία του βινυλίου. Την επόμενη μέρα όμως είπα προχωράω. Όπως και με αφορμή την κυκλοφορία του Mosanto EP, η publishing εταιρεία του Fabric αγόρασε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Είναι μια σημαντική επιτυχία και μια επιβράβευση, αλλά και πάλι δεν μένω μόνο εκεί.

Θα σου συνεχίσω λίγο με τα παλιά… Είσαι ο μοναδικός που συνεχίζει από εκείνη την παλιά αθηναϊκή παρέα των djs. Γιατί εσύ;

Γιατί υποθέτω ότι το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και το δουλεύω περισσότερο. Σε κάθε εποχή πρέπει να εξελίσσεσαι. Το ’96 έπαιζα tech house, μετά techno, μετά λίγο πιο ηλεκτρονικούς ήχους, χωρίς όμως να χάνω το χαρακτήρα μου. Η εξέλιξη ξεκινάει από την όρεξη και την αγάπη γι’αυτό που κάνεις, τη διάθεση να το ψάχνεις, να το παλεύεις. Στην καλύτερη φάση της καριέρας μου έφυγα από την Ελλάδα, ενώ θα μπορούσα απλά να κάτσω εδώ και να βγάζω χρήματα. Πήγα και τα χάλασα όλα για να φτιάξω στούντιο στο Βερολίνο και να επεκτείνω την Ntrop, ενώ απλά θα μπορούσα να είχα πάρει μια BMW.

Τελικά η αγάπη για την Ntrop, για την παραγωγή ή για το dj-ιλίκι σ’έκανε να συνεχίσεις;

Όλα μαζί! Δυστυχώς ή ευτυχώς, στην ηλεκτρονική μουσική δεν αρκεί να είσαι μόνο ένας καλός παραγωγός ή μόνο ένα καλός dj. Πρέπει να είναι συλλογικό το θέμα για να μπορείς να προχωρήσεις. Χρειάζεσαι και gigs αλλά και να αρέσουν οι δίσκοι σου. Αυτή τη στιγμή κάνω και τα δύο. Μένω Βερολίνο αλλά ποτέ δεν έφυγα από εδώ. Μου αρέσει να παίζω στην Ελλάδα, πάντα μου άρεσε, και συνεχίζω να παίζω σε clubs. Απλά ήθελα να δω κάτι άλλο, να προχωρήσω. Από ‘κει και πέρα, δεν σε σταματάει τίποτα απ΄το να είσαι στην Ελλάδα και να εξάγεις τη μουσική σου.

Ανέφερες την σχέση dj-παραγώγού. Παλιότερα ήταν διαχωρισμένοι οι ρόλοι. Τώρα γίνονται ένα.

Κοίταξε, παλιότερα ήταν υπερτιμημένη η φάση του dj. Ένας dj αλλάζει δίσκους και πρέπει να κάνει τον κόσμο να χορέψει. Αν είναι πολύ καλός, αλλάζει τους δίσκους που αυτός γουστάρει χωρίς καμία παραχώρηση. Τώρα η φάση σιγά σιγά επιστρέφει στην βάση του. Πιστεύω σε λίγο καιρό θα φύγουν και οι bloggers djs. Δεν μπορείς να σηκώνεις ένα blog και να αρχίσεις να παίζεις μουσική. Όπως ακριβώς δεν θα πήγαινα να ακούσω κάποιον που δεν ξέρει να μιξάρει. Αν ήταν έτσι, θα πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και θα παίζαμε μόνοι μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τόσο παράδοξο όσο ήταν και η υπερτίμηση των djs πριν μερικά χρόνια. Χρειάζεται πλέον να αντιλαμβάνεσαι και την παραγωγή και το dj-ιλίκι, και να αφουγκράζεσαι αυτό που γίνεται και που πάει.

Και σαν συμπλήρωμα όλων αυτών, πρέπει να έχεις και το δικό σου label. Από εκεί που πριν μερικά χρόνια αγοράζαμε συγκεκριμένες εταιρείες, τώρα πλέον έχουμε πάρα πολλά μικρά label. Είναι must για ένα παραγωγό να έχει το δικό του label;

Είναι εργαλείο. Εμείς φτιάξαμε την Ntrop με τον Μαντά to ’96, γιατί είχαμε γράψει ένα κομμάτι και λέγαμε «ποιος θα μας το εκδώσει τώρα;». Έτσι ξεκινάει συνήθως. Το να έχεις ένα label είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Στην ουσία το πληρώνεις, μπαίνεις μέσα, ειδικά στην αρχή. Μετά όμως είναι πολύ ωραίο όταν κάποιος που φτιάχνει μια ιδιαίτερη μουσική που την πιστεύει, να τολμήσει να την κυκλοφορήσει σε δικιά του εταιρεία. Όλη η ηλεκτρονική μουσική ξεκίνησε από τα independent labels. Do it yourself αφού το πιστεύεις! Μην περιμένεις να σου χτυπήσει την πόρτα κανείς…

Σχετικά με την πειρατεία, οι Deep Dish είχαν πει ότι δεν μας ενοχλεί η πειρατεία και το downloading. Είσαι υπέρ, κατά ή σε αφήνει απλά αδιάφορο;

Είναι μια άποψη αυτό. Εγώ είμαι κατά. Πέρα από αυτούς που με ακούνε σαν dj, υπάρχουν κι άλλοι που αγοράζουν τις κυκλοφορίες της Ntrop. Εάν όλοι αυτοί είχαν πειρατικές κυκλοφορίες, εγώ δεν θα μπορούσα να τη συντηρήσω ώστε να διασκεδάσουν οι υπόλοιποι που δεν έρχονται να με ακούσουν. Είναι μεν μια ευχαρίστηση να κατεβάζεις μουσική, αλλά σαν επέκταση σκοτώνεις τον παραγωγό. Από την άλλη, η μουσική ήταν πολύ ακριβή. Θα έπρεπε να είχε γίνει ένας συμβιβασμός, να βρεθεί μια μέση λύση. Είναι πλέον πολύ αργά. Το χειρότερο όμως είναι ότι με αυτόν τον τρόπο η μουσική γίνεται αδιάφορη. Ήμουν στο μετρό πριν μερικές μέρες και άκουσα ένα πιτσιρικά δίπλα μου να λέει «έχω στο σκληρό μου δίσκο 20.000 κομμάτια!» και όχι «έχω όλη τη δισκογραφία -π.χ.- των Oasis γιατί μου αρέσουν πάρα πολύ».

Για τους Joalz, νόμιζα ότι ήσουν μόνος και μου είπες ότι είστε περισσότεροι. Τελικά τι είναι οι Joalz; (Τζοάλζ – το ξεκαθαρίσαμε) Και τι σημαίνει; (Στο Myspace γράφετε και Ιράκ, είναι πολιτικό σχόλιο;)

Ναι, έχει μια τέτοια διάσταση η λέξη Ιράκ (γέλια). Το Joalz υπάρχει στο μυαλό μου σαν concept από το ’98. Δεν σημαίνει κάτι, είναι απλά μία σειρά από γράμματα, μια ιδέα. Το πρώτο κομμάτι που έγραψα είναι το Out of My System, και αγοράστηκε από την αγγλική εταιρεία Filament. Απλά ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με άλλα ακούσματα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι και άρχισα να δουλεύω πάνω σε κάποια κομμάτια. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι ήθελα να συνεργαστώ και με άλλους μουσικούς, να μην είμαι μόνος στο χώρο μου με έναν υπολογιστή και hardware. Έτσι άρχισα να συνεργάζομαι με διάφορους μουσικούς και όλη αυτή η ιδέα άρχισε να παίρνει μία φόρμα, χωρίς όμως η σύνθεσή του να είναι σταθερή. Φτιάξαμε το Very Upstairs from You με τον κιθαρίστα των Sisters Of Mercy, Adam Pearson, και στο ίδιο EP, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ntrop, συμμετείχε και η Όλγα Κουκλάκη στο κομμάτι Falling Together. Πήρε πολύ καλές κριτικές, κυρίως από τον αγγλικό τύπο. Στην πορεία, γράψαμε μουσική για την ταινία του Γιώργου Δρίβα, το Beta Test, όπου πλέον είχε ήδη πάρει μορφή αυτό που λέγεται Joalz και να κινείται ανάμεσα στα breaks, το ambient και το ροκ. Καθώς προχωρούσα, γνώρισα το Δημήτρη Ζωγράφο, πρώην μέλος των Sweatohm και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Αυτή την στιγμή γράφουμε ένα κομμάτι με την Julia Kent, μέλος των Anthony And The Johnsons, την Kate Wax και την Sunday Luv στα φωνητικά, τον Office63 στο κόντρα μπάσσο, και φυσικά κάνουμε συναυλίες, ανάλογα τους χώρους και τις συνθήκες, με ένα ευέλικτο σχήμα, από 2 έως 6 άτομα. Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2009. Τελικά οι Joalz εξελίχθηκαν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον, να είναι περισσότερο μία κατάσταση μεταξύ ανθρώπων κοινής αισθητικής παρά ένα συγκρότημα.

Leon SegkaΤο να γράφεις ηλεκτρονική μουσική όμως είναι συνήθως δουλειά ενός ανθρώπου. Το mouse είναι ένα…

Δεν μιλάμε πια για μουσική που γράφεται αμιγώς ηλεκτρονικά. Οι Joalz γράφουμε με αναλογικό τρόπο, και στη συνέχεια το editing είναι ηλεκτρονικό. Και σαν Leon Segka, γράφω τα πάντα με hardware και τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ σαν sequencer και όχι τόσο σαν όργανο. Δεν παίζουν ήχοι software στα κομμάτια μου εδώ και πολλά χρόνια. Πάντως δεν πιστεύω ότι δεν γίνεται. Το κομμάτι που γράφει η Julia Kent τώρα στη Νέα Υόρκη, μου το έστειλε και προσέθεσα κάποιους θορύβους, το πήρε ο Δημήτρης και έβαλε κιθάρες και έπεται συνέχεια. Οπότε, απ’την δική μου εμπειρία τουλάχιστον γίνεται, αν και υπό το όνομα Leon Segka δεν το’χω κάνει ποτέ.

Η μουσική των Joalz, κάποιες στιγμές, θυμίζει περισσότερο sound design παρά μουσική… Πιστεύεις ότι η ελληνική σκηνή αντέχει τόσο πειραματικά projects ή οι αθηναϊκοί χώροι αναζητούν κυρίως το χορευτικό beat;

Τα κομμάτια των Joalz που είναι στο myspace είναι και τα δύο από ταινίες. Πρέπει να τα ακούσεις βλέποντας την ταινία. Για αυτό και σε ότι αφορά αυτόν τον ήχο, στο live στο K44 έπαιζαν και οι ταινίες από πίσω μας. Στο περσινό live στον Μικρόκοσμο, παίξαμε πάνω στην σκηνή του κινηματογράφου και είχαμε μπει κυριολεκτικά μέσα στην ταινία. Τα συγκεκριμένα κομμάτια είναι συνδυασμός noise και soundtrack, όχι sound design. Ωστόσο, σίγουρα η ελληνική μουσική σκηνή αντέχει και αναζητά τους πειραματικούς ήχους. Δεν βλέπω μεγάλες διαφορές στο πως δέχεται τη μουσική μας το κοινό στην Ελλάδα από το κοινό -π.χ.- στο Βερολίνο. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει μία ακουστική συναυλία και στη συνέχεια να πάει να χορέψει σε ένα club.

Αφού παρακολούθησα το live, νομίζω τελικά πως το ιδανικό στοιχείο για τους Joalz είναι ο κινηματογράφος. Πως συνδέετε την εικόνα με τον ήχο; Είτε πρόκειται για πιο πειραματικό κινηματογράφο, όπως οι ταινίες του Γιώργου Δρίβα είτε για μια ταινία με την κλασσική έννοια της πλοκής.

Η συνεργασία μουσικού και σκηνοθέτη και ο συνδυασμός εικόνας και ήχου είναι σίγουρα κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον. Όταν παίξαμε στο Κ44, παρουσιάστηκε και ένα μοντάζ από την τριλογία του Γιώργου Δρίβα, όπως ακριβώς θα κάνουμε και στο Directors Lounge Festival στο Βερολίνο, διότι τα συγκεκριμένα κομμάτια συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εικόνα. Σίγουρα το photofilms του Δρίβα δεν είναι συμβατικά, κάτι που μας έδωσε περισσότερη ελευθερία να συνθέσουμε ως Joalz. Από’κει και πέρα, ένα κομμάτι εντάσσεται διαφορετικά σε μία ταινία, ακούγεται διαφορετικά εκτός της ταινίας και παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά σε μία συναυλία. Σαν Leon Segka τώρα, επίσης με ενδιαφέρει πολύ και είναι στα μελλοντικά μου σχέδια να γράψω και πιο χορευτική μουσική για ταινία.

Άλλο όταν φτιάχνεις λούπες στο pc και άλλο όταν κάθεσαι μπροστά σε ένα synth για να παίξεις πλήκτρα και να πειράζεις τα φίλτρα ταυτόχρονα. Χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνεις μαθήματα μουσικής ή είναι θέμα εμπειρίας;

Έχω κάνει μαθήματα μουσικής, κιθάρας και ντραμς, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να πω ότι είμαι ένας καταρτισμένος μουσικός. Γνωρίζω μουσική θεωρία, αυτά που γράφω, δεν τα γράφω σε νότες όμως συνθέτω μελωδίες και όχι απλά beats. Πάντως δεν το θεωρώ απαραίτητο. Δεν είμαι υπέρ της τελειότητας, είμαι υπέρ της σωστής τονικότητας, της δύναμης, της ιδέας. Δεν θα’θελα να ήμουν μουσικός με την κλασσική έννοια.

Πως τα χρησιμοποιείς τα samples στα κομμάτια σου; Δανείζεσαι, παίρνεις παλιούς ήχους ή στοιχεία άλλων παραγωγών, ακόμα και φωνητικά από τη δεκαετία του ’60 που είναι πολύ δημοφιλή;

Όχι, δεν υπάρχει κομμάτι μου που να είναι edit. Ακόμα και ήχους που έχω ακούσει και μου αρέσουν, δεν θα τους έπαιρνα. Φτιάνω ήχους που να είναι καθαρά δικοί μου. Γιατί όπως και εγώ δεν μπορώ να αναπαράγω στοιχεία άλλων παραγωγών, έτσι και αυτοί δεν μπορούν να αναπαράγουν τα δικά μου. Ας μην είναι τόσο τέλεια πολλές φορές αλλά είναι δικές μου δημιουργίες. Σε επίπεδο djing όμως ναι. Σε ένα set για το Bleep Radio 131, χρησιμοποίησα διάφορους ήχους άλλων παραγωγών, όπως hi-hats του Josh Wink και samples των Leftfield και των Sleeparchive, ανάμεσα σε ένα playlist. Αλλά επρόκειτο περί set και όχι παραγωγής. Εξάλλου, ένα dj set αυτό είναι, μια προσωπική δημιουργία με …δημιουργίες άλλων.

Προσωπικά μου λείπει η εικόνα ενός dj να παίζει με 3 ή 4 πικάπ ταυτόχρονα, να πετάει acapella, μπλεγμένες λούπες, bongos. Είναι μια εικόνα που έχουμε πολλά χρόνια να τη δούμε…

Ναι, είχα δει τον Cox να παίζει στο Παρίσι με 4 πικάπ και ήταν εντυπωσιακό! Προσωπικά όμως δεν ανήκω σε αυτή τη σχολή. Το αντιλαμβάνομαι σαν κουλτούρα και μου αρέσει πολύ όταν κάποιος είναι original και καλός σε αυτό. Νομίζω όμως ότι δεν υπάρχει πια λόγω ήχου και όχι λόγω κουλτούρας. Ο ήχος είναι πλέον πιο απλός και δεν λειτουργεί τόσο σαν εργαλείο. Αυτή η τεχνική άνθισε σε μια εποχή που η μουσική ήταν πιο club! Τώρα η μουσική έχει μπερδευτεί. Βέβαια ο Jeff Mills το κάνει ακόμα, αλλά αυτό το είδος στο οποίο ο Mills μένει πιστός δεν έχει εξελιχθεί τελευταία, για αυτό και δεν συναντάμε πλέον έναν dj πίσω από πολλά πικάπ.

segkaΛέγεται ότι η minimal ήρθε για να ξεκουράσει τον κόσμο από μια ολόκληρη δεκαετία χορού, clubbing, techno και house. Πιστεύεις ότι ήταν μόδα ή ανάγκη;

Κοίταξε, εγώ δεν ήμουν ποτέ fan. Minimal σημαίνει η χρήση λίγων ήχων. Από αυτή την οπτική γωνία την αντιλαμβάνομαι. Βέβαια θεωρήθηκε minimal και μια τεχνοτροπία η οποία ήταν πολύ παιδική, γι’αυτό και βγήκε πολύ μουσική που τελικά κούρασε τον κόσμο και τον έδιωξε από τα clubs. Παράλληλα όμως βγήκαν και πάρα πολύ καλές μουσικές μέσα από αυτό ρεύμα. Ήταν μια εξέλιξη της techno που ξεκίνησε απ’την Κολωνία, διαδόθηκε σε όλη την Γερμανία, και όπως πάντα, σε κάθε ρεύμα βγαίνουν και πράγματα που δεν θα έπρεπε. Στο Βερολίνο το 2005 άκουγες μόνο bleeps και μπάσσα, κάτι που κούρασε. Τώρα πιστεύω ότι ωρίμασε πια αυτή η σκηνή.

Vinyl vs CDs vs Serato vs Traktor;

Διαλέγεις και παίρνεις! Όλα έχουν κάποιο λόγο που έχουν δημιουργηθεί. Θα μου ήταν πιο εύκολο να παίζω με ένα laptop αλλά επιλέγω αυστηρά το βινύλιο γιατί πολύ απλά αυτό μου αρέσει. Δεν παίζω καν σε cd μια δικιά μου παραγωγή για να τη δοκιμάσω. Την δίνω σε άλλους djs να την παίξουν και μου λένε οκ, προχώρα το. Το Danger ας πούμε, το’χα δώσει στο Mikele να το παίζει και να μου μεταφέρει την αντίδραση του κόσμου. Η προσπάθεια βέβαια ενός dj είναι πάντα η ίδια, είτε πρόκειται για 30 άτομα σε ένα πάρτυ είτε για 300
άτομα στο Yoga Bala: να ευχαριστηθεί αυτός που ήρθε να σε ακούσει. Αυτό έχω στο μυαλό μου. Πριν μπω να παρουσιάσω τη δουλειά μου, είμαι πολύ επαγγελματίας. Μετά το απολαμβάνω, βάζω δίσκους και ξεχνάω τα πάντα, γίνομαι 15 χρονών.

Lost-looped electro? Με βάση αυτό, ποιο στοιχείο κυνηγάς σαν παραγωγός και το θεωρείς βασικό στα κομμάτια σου; Δουλεύεις πολύ τη λούπα σου, τις μελωδίες σου, τα acid και dark στοιχεία;

Στις παραγωγές των Joalz, δεν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε beat. Υπάρχουν όμως άλλα μέρη που δημιουργούν μια κίνηση. Αυτά τα μέρη που δημιουργούν αυτόν τον ρυθμό, δεν είναι απόλυτα σταθερά. Περνάνε απ΄το ambient, γίνονται noisy, σκληραίνουν… Στα κομμάτια μου ως Leon Segka τώρα, όλα τα στοιχεία είναι βασικά. Βγάζω ένα δίσκο το εξάμηνο και όταν κάθομαι να φτιάξω αυτόν το δίσκο, δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω. Βγαίνει μόνο του στην πορεία. Άλλοι παραγωγοί ακολουθούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Εγώ χρησιμοποιώ συγκεκριμένες τεχνικές χωρίς όμως να γνωρίζω που θα καταλήξουν κάθε φορά. Συνήθως ξεκινάω να παίζω στο synth και αυτό που θα βγει, αρχίζω να το δουλεύω και να το εμπλουτίζω με άλλους ήχους. Αυτοί οι ήχοι, ναι, τις περισσότερες φορές είναι σκοτεινοί. Όταν θέλω να πω κάτι, δεν θα το πω με μελό τρόπο αλλά διακριτικά. Αυτό κατάφερα με το Inside You. Υπάρχει βέβαια και το Danger που είναι ένα στεγνό κομμάτι και δεν θέλει να πει τίποτα άλλο πέρα από «χορέψτε». Γενικά όμως μου αρέσει η σκοτεινή μουσική, τη θεωρώ χορευτική, τη θεωρώ sexy και η απουσία χαρούμενων στοιχείων θέλει σίγουρα να πει αρκετά πράγματα…

Links
www.leonsegka.info
www.myspace.com/leonsegka
www.myspace.com/joalz
www.ntroprecordings.com
www.myspace.com/ntroprecordings

Διάβασε επίσης...
Οι Killers συνεργάζονται με τον Lou Reed
Σύμφωνα με το NME.com οι The Killers συνεργάζονται με τον Lou Reed σε ένα καινούριο τραγούδι. Λέγεται 'Tranquilize'. Ο Brandon Flowers δηλώνει συγκεριμένα στο NME: "Είμασταν ενθουσιασμένοι που μπορέσαμε να δουλέψουμε με τον Lou Reed. Το τραγούδι "καλούσε" για ντουέτο και η φωνή του ήταν απλά κατάλληλη. Το συναίσθημα του ...
Συνέχεια...
Re-union για τους Pavement
Ξεχάστε τις ανυπόστατες φήμες που σας είχαν μπερδέψει εδώ και χρόνια καθότι έγκυρες πηγές επιβεβαίωσαν οτι η επανένωση των Pavement είναι πλέον γεγονός.Το συγκρότημα θα παίξει σίγουρα ένα live στις 21 Σεπτεμβρίου του 2010 στο Summer Stage στο Central Park της Νέας Υόρκης.Περαιτέρω λεπτομέρειες σύντομα...Linkswww.matadorrecords.com/pavement/http://en.wikipedia.org/wiki/PavementVideoPavement-Cut Your Hair
Συνέχεια...
Ο Βασιλικός μας μιλάει για το νέο άλμπουμ των Raining Pleasure – οι πρώτες μας εντυπώσεις για αυτό.
Νέο άλμπουμ των Raining Pleasure, με δικά τους κομμάτια, έχουμε να ακούσουμε από το Forwards and Backwards του 2003. Ακολούθησε η διασκευή τους στο Reflections, το κλασικό άλμπουμ του Μάνου Χατζιδάκι. Εδώ και ένα περίπου χρόνο οι Raining Pleasure ετοιμάζουν τα νέα τους τραγούδια, κάποια εκ των οποίων έχουμε ακούσει ...
Συνέχεια...
GravitySays_i – The Figures of enormous grey and the patterns of Fraud
Τελικά αποδείχτηκε ότι το εξαίρετο “The Roughest Sea” ήταν απλά το πρώτο δειλό βήμα! Διότι πλέον, οι GravitySays_i αποτελούν την υγιέστερη και πιο εντυπωσιακή εγχώρια μουσική πρόταση. Με το δεύτερο album που κυκλοφορεί η κολλεκτίβα που ηγούνται οι Μάνος Πατεράκης και Νίκος Ρέτσος, στην ανεξέρτητη εταιρία Restless Wind αυτή τη ...
Συνέχεια...
‘Έφυγε’ η jazz τραγουδίστρια Blossom Dearie
Μία από τις σημαντικότερες και δημοφιλέστερες jazz τραγουδίστριες και πιανίστριες της δεκαετίας του '50 έφυγε από την ζωή το περασμένο Σάββατο.Όπως έγινε γνωστό από τον manager της, η Blossom Dearie πέθανε καθώς κοιμόταν στο διαμέρισμά της στο Manhattan. Ήταν 82 ετών.Η Blossom Dearie ηχογράφησε τα έξι πρώτα της albums στην ...
Συνέχεια...
Paul Weller @ Θέατρο Βράχων
Ένα μεγάλο συναυλιακό απωθημένο πολλών, έγινε τελικά πραγματικότητα την Τρίτη 14 Ιουλίου, με τον Paul Weller να ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Βράχων, γύρω στις 10 το βράδυ και μπροστά στα μάτια 2500 περίπου θεατών. Μαζί με τους τέσσερις μουσικούς που τον συνόδευαν, ο Weller παρέδωσε ένα ηλεκτρισμένο, δυναμικό set ...
Συνέχεια...
Ένα ραδιοφωνικό πάρτυ από το e-tetRadio
Οι φίλοι μας του e-tetRadio επιμένουν να ακούν ραδιόφωνο. Το οποίο - αν εξαιρέσουμε ελάχιστες αξιοσημείωτες περιπτώσεις ραδιοφωνικών εκπομπών που αξίζουν πραγματικά -  πάσχει σοβαρά εδώ και αρκετά χρόνια, με το web radio να κερδίζει συνεχώς ώρες ακροάσεων. Και όχι μόνο επιμένουν, αλλά το γιορτάζουν κιόλας με ένα πάρτυ, αυτή την ...
Συνέχεια...
Ο Ryan Adams και οι Cardinals επιστρέφουν με νέο άλμπουμ
Ο Ryan Adams επαναδραστηριοποιεί την session μπάντα του, τους Cardinals και μας παραδίδει ένα καινούργιο δίσκο.Ο ακόλουθος του περσινού Easy Tiger θα έχει την ονομασία "Cardinology", θα περιλαμβάνει δώδεκα συνολικά κομμάτια και θα κυκλοφορήσει στις 28 Οκτωβρίου.Τrack List :Born Into A LightGo EasyFix ItMagickCobwebsLet Us Down EasyCrossed Out NameNatural GhostSink ...
Συνέχεια...
Stream this: Sharon Jones & The Dap Kings – “‘Give The People What They Want” (full album stream)
Με μεγάλη χαρά υποδεχόμαστε την  επιστροφή της Sharon Jones και των περίφημων Dap-Kings, το οποίο από σήμερα είναι διαθέσιμο ολόκληρο για ακρόαση στο NPR.  To album με τίτλο "Give The People What They Want" αρχικά ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο που μας πέρασε, όμως αναπάντεχα η Sharon Jones διαγνώσθηκε ότι ...
Συνέχεια...
Το τρίο του Keith Jarrett γιορτάζει 25 χρόνια με μία επανακυκλοφορία
Το τρίο του σημαντικού jazz πιανίστα Keith Jarrett κλείνει φέτος 25 χρόνια δημιουργικής πορείας και το γιορτάζει με μία επανακυκλοφορία δύο κλασικών ζωντανών μαγνητοσκοπήσεων σε DVD στα τέλη Αυγούστου.Τα "Standards I" και "Standards II" είχαν κυκλοφορήσει ως ξεχωριστά vhs και dvd, ενώ τώρα θα κυκλοφορήσουν σε μία διπλή DVD συσκευασία.Και ...
Συνέχεια...
To εξαιρετικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ρεματιάς
Το πλέον γνωστό είναι ότι το θεατράκι της Ρεματιάς στο Χαλάνδρι είναι ένας από πιο δροσερούς και ευχάριστους χώρους της καλοκαιρινής Αθήνας. Φέτος, με ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα που διαρκεί έναν μήνα, το Φεστιβάλ Ρεματιάς κάνει την διαφορά όσον αφορά τις εκδηλώσεις των περιφερειακών Δήμων της Αττικής. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.festivalrematias.gr Ακολουθεί αναλυτικά ...
Συνέχεια...
Οι χειρότεροι στίχοι όλων των εποχών, σύμφωνα με το BBC
Μία από τις αγαπημένες μας ασχολίες είναι να φτιάχνουμε και να δριαβάζουμε λίστες. Έτσι κάνει και το BΒC κατά καιρούς. Η τελευταία του εξαιρετικά ιντρικαδόρικη σε θέμα λίστα έχει να κάνει με τους χειρότερους στίχους όλων των εποχών.Μάλιστα καλεί τους αναγνώστες του ψηφίσουν το νικητή.Οι περισσότερες συμμετοχές είναι ονόματα των ...
Συνέχεια...
Therapy? + Wish Upon A Star @ Gagarin 205
Όσα χρόνια και να περάσουν, όσες μουσικές μόδες  έρθουν και αμέσως ξεχαστούν για ένα πράγμα μπορούμε να είμαστε σίγουροι: Πως οι Therapy? θα παραμείνουν για πάντα η τέλεια συναυλιακή μπάντα. Την Παρασκευή το βράδυ ο Andy Cairns και η παρέα του μας  πήραν κυριολεκτικά στο δικό τους μουσικό ταξίδι για περίπου ...
Συνέχεια...
Her Name is Calla @ Six D.O.G.S.
"Πολλές φορές νομίζουμε ότι όταν παίζουμε για πρώτη φορά σε κάποιο μέρος, θα έρθουν να μας δουν περίπου τρία άτομα" εξομολογήθηκε ο Tom Morris στα μέσα της συναυλίας, παρόλα αυτά όμως αρκετός ήταν ο κόσμος που βρέθηκε στο Six D.O.G.S. για να ακούσει αυτή τη μεγάλη ελπίδα του Ευρωπαϊκού post-rock κινήματος. Για ...
Συνέχεια...
My Bloody Valentine: γιατί δεν είναι στο φετινό Coachella;
Τελικά, όπως αποδείχθηκε, δεν ίσχυε το καλοκαιρινό δημοσίευμα του Billboard σχετικά με την επιστροφή των My Bloody Valentine για το Coachella.Το συγκρότημα τελικά επέστρεψε επίσημα λίγο αργότερα, αλλά το line up του φεστιβάλ ανακοινώθηκε με headliners τους Jack Johnson, Portishead και Roger Waters, αλλά το όνομα των My Bloody Valentine ...
Συνέχεια...
Senor Coconut
Πίσω από το όνομα Senor Coconut δεν κρύβεται άλλος από τον γερμανό dj και παραγωγό Uwe Schmidt, έναν από τους πλέον πολύπλευρους εξερευνητές του ηλεκτρονικού - και όχι μόνο - ήχου, ο οποίος θα μας επισκεφτεί αυτό το Σάββατο στο πλαίσιο του Retrofuture Festival μαζί με την ορχήστρα του.Με την ...
Συνέχεια...
Download This: Stereovoid – “A Scream in the Void / African Assasin”
Μια από τις αγαπημένες μας νέες ελληνικές μπάντες, οι Stereovoid, μόλις κυκλοφόρησαν το πρώτο τους digital single (για το οποίο μας είχαν ενημερώσει όταν σας τους συστήσαμε για πρώτη φορά). To "A Scream in the Void / African Assasin" κυκλοφορεί από τη Sonic Playground με τη μορφή του double a-side digital single, με ...
Συνέχεια...
The Callas – Am I Vertical?
Μετρώντας σεβαστό πλήθος ετών δραστηριοποίησης στο εγχώριο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι, εντός και εκτός του οποίου προέβησαν κυρίως σε ενδιαφέροντα μουσικά και εικαστικά εγχειρήματα, οι Callas εκδίδουν το τέταρτο πλήρους διάρκειας ηχογράφημά τους. Κι επιτρέψτε μου, πριν προχωρήσω σε μια ανάλυση των πτυχών και προεκτάσεων αυτού, να δηλώσω πως κατ’ εμέ αποτελεί ...
Συνέχεια...
Austin Power: Roky Erickson και Okkervil River μαζί!
Άλμπουμ με νέο υλικό μετά από 14 ολόκληρα χρόνια πρόκειται να κυκλοφορήσει ο αειθαλής Roky Erickson των θρυλικών ψυχεδελογκαραζιέρηδων 13th Floor Elevators. Τα καλά νέα όμως δεν σταματούν εδώ. Στο εν λόγω άλμπουμ ο Roky θα έχει την βοήθεια των συντοπιτών του από το Austin του Texas (και πολύ νεώτερων ...
Συνέχεια...
Costinho και το Tρίο Επί Θήβας στην έναρξη του Kinky Kong
Ένας ένας οι συναυλιακοί χώροι της πόλης μπαίνουν στη μάχη της φετινής αγωνιστικής σεζόν. Την ερχόμενη Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου, το Kinky Kong επιστρέφει ντύνοντας, για ακόμη μία σεζόν, με μελωδίες το πολύβουο στενό της Αβραμιώτου. Πρώτοι καλεσμένοι του, ο ένας εκ των δύο εγκεφάλων της κολεκτίβας των Night On Earth, ...
Συνέχεια...
Η Dr. Martens ξεθάβει νεκρούς rock stars για τη νέα της καμπάνια
Εκλιπόντες rock αστέρες όπως οι Kurt Cobain, Joe Strummer, Joey Ramone και Sid Vicious χρησιμοποιούνται από τη γνωστή εταιρεία παπουτσιών Dr.Martens, στη νέα της υπαίθρια και έντυπη καμπάνια, στο Ηνωμένο Βασίλειο.Στη διπλανή φωτογραφία βλέπετε τον Joe Strummer να ποζάρει με τα παπούτσια της εταιρείας. Σύμφωνα με το Punk News, εκπρόσωπος ...
Συνέχεια...
Οι Taste ζωντανά στην Αθήνα για δύο συναυλίες φόρο τιμής στον Rory Gallagher
Στις μέσα των 60's, και ενώ ο Rory Gallagher βρισκόταν μόλις στην αρχή της δημιουργίας μιας μετέπειτα λαμπρής καριέρας, ένα blues-rock τρίο με τ' όνομα The Taste κάνει την εμφάνισή του στη μουσική σκηνή της Ιρλανδίας. Με πρωτομάστορα τον Rory και με αλλαγές στο αρχικό του line-up το σχήμα κατασταλάζει ...
Συνέχεια...
Yid!!Sid!! Season Launch – Αυτό το Σάββατο στο Higgs
To Yes It Does!!Sure It Does!! εγκαινιάζει και αυτή τη σεζόν με ένα πάρτυ που θα πραγματοποιηθεί στο Higgs της πλατείας Κοτζιά το Σάββατο 28 Αυγούστου. Στο πάρτυ συμμετέχουν οι The Lovely Jonjo (London), Local Suicide (Berlin) και Bad Spencer. Ο Lovely Jonjo ήταν ένας από τους resident djs του ...
Συνέχεια...
O Paul Oakenfold σε Αθήνα και Μύκονο
Όσο και να έχει πάρει η "κάτω βόλτα"  η βρετανική house/trance χορευτική σκηνή, ο Paul Oakenfold παραμένει εμβληματική μορφή του είδους και οι επισκέψεις του στη χώρα μας κάθε σχεδόν χρόνο είναι δεδομένες, αφού παραμένει να έχει πιστό κοινό. Φέτος έρχεται σε Αθήνα και Μύκονο στο πλαίσιο της καλοκαιρινής περιοδείας, την ...
Συνέχεια...
Οι Pretenders δίνουν τις λεπτομέρειες του καινούργιου τους δίσκου
Είχαμε να ακούσουμε νέα τους από το 2002. Κι όμως οι Pretenders είναι ακόμα εδώ. Kαλά όχι ακριβώς αυτοί καθ' εαυτοί... Για να ακριβολογούμε δεν πρόκειται για τους παλιούς και γνώριμους Pretenders, αλλά για την frontwoman Chrissie Hynde μαζί με άλλους 4 καινούργιους τύπους, που αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν νέο υλικό.Ο ...
Συνέχεια...
Dirty Fuse
Τώρα που έπιασαν για τα καλά οι ζέστες, οι Dirty Fuse πιάνουν τη σανίδα του surf. Είχα πετύχει τους Dirty Fuse στο after dark, πριν λίγους μήνες και είναι αλήθεια  ότι τα σούπερ surfάκια τους κερδίζουν στο live ακόμα και τους άβγαλτους στη σανίδα. Οι Dirty Fuse σχηματίστηκαν από το Βραζιλιάνο στην ...
Συνέχεια...
Αλλαγή χώρου για την συναυλία των Megadeth + το opening act
Δεν μας κάνει εντύπωση ότι η προπώληση των εισιτηρίων για την επερχόμενη συναυλία των Megadeth πάει πολύ καλά. Άλλωστε το "παραδοσιακό metal/hardrock κοινό της χώρας παραμένει το πιο "πιστό" στις συναυλιακές του "υποχρεώσεις" - αν και η αλήθεια είναι ότι τελευταία έχουν υπάρξει περιπτώσεις που ίσως και η κρίση έχουν ...
Συνέχεια...
Ο frontman των Sigur Ros ξεκινάει και επίσημα το παρθενικό του solo μουσικό ταξίδι
Στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη είχαμε κάνει λόγο για την παρθενική δισκογραφική δουλειά του frontman των Sigur Ros Jonsi με το τίτλο "Go", η οποία και βρισκόταν τότε στο τελευταίο στάδιο ολοκλήρωσής της.Το άλμπουμ είναι έτοιμο πλέον και αναμένεται τελικά να κυκλοφορήσει στις 5η Απριλίου, και όχι στις 23 Μαρτίου ...
Συνέχεια...
Το νέο βίντεο του Morrissey – That’s How People Grow Up
Ο Morrissey έχει νέο τραγούδι, το έχουμε ήδη ακούσει . Θα μπορείτε να το βρείτε στην καινούρια greatest hits συλλογή που θα βγάλει στο εμπόριο στις 11 Φεβρουαρίου.Το βίντεο για το καινούριο κομμάτι, το "That's How People Grow Up" δηλαδή, πιθανολογώ ότι θέλει να μας δείξει... πώς μεγαλώνει η παράνοια ...
Συνέχεια...
Νέο album απο τους Strokes
Οι Strokes ετοιμάζονται να επιστρέψουν στην δισκογραφία με ένα νέο δίσκο, τον τέταρτο της καριέρας τους.Ο frontman του γκρουπ, Julian Casablancas, ανακοίνωσε οτι έχουν ήδη γράψει τρία νέα τραγούδια που θυμίζουν Thin Lizzy και Elvis Costello.Παρόλα αυτά ο νέος δίσκος δε θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2009.Linkswww.thestrokes.comVideo
Συνέχεια...
Οι Killers συνεργάζονται με τον Lou Reed
Re-union για τους Pavement
Ο Βασιλικός μας μιλάει για το νέο άλμπουμ
GravitySays_i – The Figures of enormous grey and
‘Έφυγε’ η jazz τραγουδίστρια Blossom Dearie
Paul Weller @ Θέατρο Βράχων
Ένα ραδιοφωνικό πάρτυ από το e-tetRadio
Ο Ryan Adams και οι Cardinals επιστρέφουν με
Stream this: Sharon Jones & The Dap Kings
Το τρίο του Keith Jarrett γιορτάζει 25 χρόνια
To εξαιρετικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ρεματιάς
Οι χειρότεροι στίχοι όλων των εποχών, σύμφωνα με
Therapy? + Wish Upon A Star @ Gagarin
Her Name is Calla @ Six D.O.G.S.
My Bloody Valentine: γιατί δεν είναι στο φετινό
Senor Coconut
Download This: Stereovoid – “A Scream in the
The Callas – Am I Vertical?
Austin Power: Roky Erickson και Okkervil River μαζί!
Costinho και το Tρίο Επί Θήβας στην έναρξη
Η Dr. Martens ξεθάβει νεκρούς rock stars για
Οι Taste ζωντανά στην Αθήνα για δύο συναυλίες
Yid!!Sid!! Season Launch – Αυτό το Σάββατο στο
O Paul Oakenfold σε Αθήνα και Μύκονο
Οι Pretenders δίνουν τις λεπτομέρειες του καινούργιου τους
Dirty Fuse
Αλλαγή χώρου για την συναυλία των Megadeth +
Ο frontman των Sigur Ros ξεκινάει και επίσημα
Το νέο βίντεο του Morrissey – That’s How
Νέο album απο τους Strokes