Ο πάλαι ποτέ ζεν πρεμιέ μεγάλωσε – όπως ήταν αναπόφευκτο – παραμέρισε λιγάκι τα φλας που άστραφταν εκτυφλωτικά στα μάτια του, άφησε το χαμό να ξεθυμάνει, συνέχισε να καταπιάνεται με τους ρόλους του, παντρεύτηκε το κορίτσι του, ντύθηκε γυναίκα και πρωταγωνιστεί μαζί με άλλους 7 κυρίους στην παράσταση talk of the town του καλοκαιριού.

 

Οι «8 Γυναίκες» σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου παρουσιάζονται στην Πειραιώς 260, ξανά, το Νοέμβριο. Με τη νέα χρονιά θα βρεθεί στο Εθνικό σε ένα φιλόδοξο εγχείρημα, την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε, σκηνοθετημένη από 5 (!) διαφορετικούς σκηνοθέτες.

Ο Χρήστος Λούλης μας μίλησε και φωτογραφήθηκε από τον Βαγγέλη Πατσιαλό για το mixtape.gr στο Γκάζι, λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης…

loulis

Πόσο δύσκολο είναι να υποδυθείς ένα ρόλο γυναικείο; Περισσότερο από ό,τι ένα βασιλιά ή ένα σχιζοφρενή ίσως;

Νομίζω πως είναι το ίδιο με έναν οποιοδήποτε άλλο ρόλο. Δεδομένου ότι κανένας βασιλιάς και κανένας σχιζοφρενής δεν έχει ένα συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς, κανένα τυποποιημένο σχήμα, έτσι και καμία γυναίκα δε μοιάζει με καμιά άλλη. Άλλωστε όσο "βασιλιά" ή "σχιζοφρενή" διαθέτω μέσα μου σαν Χρήστος, άλλο τόσο έχω μέσα μου και μια γυναίκα..

Μια σέξι καμαριέρα. Τι κοινό μπορεί να έχετε;

Το αν έχω κάτι κοινό με την καμαριέρα που παίζω, το αφήνω να το σκεφτεί ο κόσμος ή ο σκηνοθέτης που με επέλεξε. Δεν ακολουθώ τη "μέθοδο", έτσι κι αλλιώς. Ίσως καλύτερα να σκέφτομαι, πριν δουλέψω σ’ ένα ρόλο, ότι δεν έχω κανένα κοινό για να μην κολλήσω έτσι σε μια δική μου "προσωπική" ευκολία ή οπτική που θα μου φέρει εμπόδια στη δουλεία.

Είμαστε τελικά τόσο διαφορετικοί, οι γυναίκες και οι άνδρες;

Είμαστε με περίεργο τρόπο τόσο διαφορετικοί στον τρόπο που διεκδικούμε ή επηρεαζόμαστε από τα πράγματα, αλλά τόσο ίδιοι στις ανάγκες μας και σ’ αυτά που μας πονούν βαθιά…Μακριά από φολκλόρ (αιδοίου ή φαλλού) είμαστε όλοι απλώς άνθρωποι.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο cliché από το πόσο καλά περνάτε οι ηθοποιοί στα παρασκήνια. Τελικά το θέατρο και η υποκριτική είναι άλλη μια δουλειά ή μια πολυτέλεια την οποία οι έξω από αυτό καλά κάνουν και ζηλεύουν;

Δεν θα αναφερθώ στο αν περνάμε καλά μεταξύ μας, γιατί δεν θεωρώ ότι αυτό είναι από τα πράγματα που πρέπει να απασχολούν το κοινό. Θα σου πω όμως ότι η δουλεία μας είναι παρά, μα παρά πολύ δύσκολη απ’ όλες τις πλευρές. Από το μισθό και την ανασφάλεια, μέχρι το αντικείμενο της, που είναι πολλές φορές σχεδόν αθλητικό. Κυρίως όμως είναι δύσκολη γιατί σου ζητά να κατατροπώσεις τον εγωισμό σου. Στην πορεία, για να το κανείς, πρέπει να θυμάσαι πάντα ότι δεν είναι παρά μια απλή δουλεία όπως όλες οι άλλες, χωρίς δήθεν κουλτούρα και επισημότητα του κώλου. Όταν -και εάν- το καταφέρεις, σε λυτρώνει σχεδόν υπαρξιακά και αυτή είναι η μεγάλη της πολυτέλεια.

loulis

Όπως σε όλα τα επαγγέλματα σχεδόν, οι γνωριμίες, οι φιλίες και οι δημόσιες σχέσεις ευνοούν την πρόοδο. Μπορείς, άραγε, να κάνεις καριέρα βασιζόμενος μόνο σ τις δυνατότητές σου αν δε χορέψεις στο χορό της showbiz;

Κοιτά, όπως παντού, έτσι και στο χώρο μας έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες σχέσεις και όλα όσα αυτές μπορούν να υποσχεθούν. Όλα έχουν να κάνουν με μια αίσθηση του "αλλού" ως ανταγωνιστή, συντρόφου, σύμμαχου, αντικειμένου…τα πάντα. Δεν είναι τόσο απλό να είσαι απολύτως αντικειμενικός σε αυτά. Γιατί αλλιώς δεν θα ήσουν καλλιτέχνης. Αλλά και σε κάθε δουλεία δε συμβαίνει αυτό; Εσύ δε θα προτιμούσες να δουλέψεις με κάποιον που γνωρίζεις και εκτιμάς, από κάποιον που δεν ξέρεις καθόλου; Δε σημαίνει αυτό ότι δεν πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στους νέους, αλλά μην καταδικάζουμε κιόλας την ανθρώπινη ανάγκη για ασφάλεια. Πάντως να είστε σίγουροι: κανείς χωρίς ταλέντο, όσους και να γνωρίζει, δεν πρόκειται να εμποδίσει κάποιον ταλαντούχο να προχωρήσει. Φροντίζει η ίδια η ζωή γι’ αυτό…

Η ανέλιξή σου ήταν ραγδαία. Αισθάνεσαι πως σου ήρθαν εύκολα ή δύσκολα τα πράγματα;

Τα πράγματα μου ήρθαν εύκολα, ας μην είμαι αχάριστος. Εγώ μέσα σε αυτά όμως, δεν ήμουν "εύκολος".

Πόσα από τα σχέδια και τα όνειρα που είχες ξεκινώντας την καριέρα σου έχουν πραγματοποιηθεί και ποια είναι εκείνα που μέλλουν ακόμα να υλοποιηθούν;

Όλα τα όνειρα που είχα, έχουν κατά κάποιο τρόπο εκπληρωθεί. Κάνω τη δουλειά μου με ανθρώπους που γουστάρω, με τον τρόπο που γουστάρω, χωρίς να σταματώ πάντα να αναρωτιέμαι ή να εμποδίζω να δημιουργούνται συνέχεια καινούρια όνειρα, ώστε να αποφεύγω όσο μπορώ το "θάνατο".

loulis

Πριν από πολλά χρόνια μου είχες πει πως ονειρευόσουν καριέρα στο εξωτερικό…

Ναι, την καριέρα στο εξωτερικό την ονειρευόμουνα παλιότερα, αν και δεν το προσπάθησα ποτέ. Είμαι τόσο σκράπας σε αυτό. Να φανταστείς πως όταν με στείλανε, ως εκπρόσωπο της Ελλάδας στο Βερολίνο στα shooting stars, δεν είχα μαζί μου τίποτα που να προμοτάρει τη δουλειά μου ή εμένα. Ένιωθα τελείως μαλάκας σε σχέση με τους άλλους συναδέλφους μου απ’ όλη την Ευρώπη που ήταν απολύτως προετοιμασμένοι. Νομίζω, όμως, πως κυρίως ονειρευόμουν απλώς να ζήσω έξω και το έβαζα στο πλαίσιο της καριέρας για να το δικαιολογώ μέσα μου.

Υπήρξε μια μεγάλη χρονική περίοδος που εκτός από τη σκηνή, την TV και το σινεμά πρωταγωνιστούσες και στις ιλουστρασιόν σελίδες των περιοδικών κατά κόρον. Πως ξέφυγες από όλον τον πανικό;

Με πολύ απλό τρόπο νομίζω…Τον άφησα να ξεθυμάνει… Ήταν, πράγματι, ένας πανικός. Και ο πανικός δε σ’ αφήνει να ζήσεις καλά. Μάλλον ήμουν τυχερός που είχα φίλους που μου το υπενθύμιζαν αυτό.

Και πως αντιμετώπισες όλον αυτόν τον θαυμασμό που δέχτηκες;

Όταν είσαι 25 χρονών και σου δείχνουν θαυμασμό, είναι πολύ δύσκολο να μην κολακευτείς. Αν θες να σου μιλήσω με μετριοφροσύνη, θα σου πω ότι δεν το άξιζα όλο αυτό. Όμως δεν έχω το δικαίωμα να πω σε κανέναν τι να του αρέσει και πότε να περιμένει κάτι από κάποιον και γιατί.

loulis

Πώς ένιωσες όταν πρωταγωνίστησες και πάλι στις σελίδες των περιοδικών εξαιτίας του επικείμενου γάμου σου τότε αυτή τη φορά και όχι μόνο λόγω της δουλειάς σου;

Το είδα ως αναγκαίο κακό. Αν και με κάποια έκπληξη, δε σου κρύβω, δεδομένου πως είχα να κάνω τηλεόραση περίπου δυο χρόνια και όλοι ξέρουμε ότι η μνήμη του κοινού δεν είναι και η καλύτερη. Προσπάθησα παρ’ όλα αυτά, να κρατήσω την ψυχραιμία μου και να το αφήκω να περάσει. Έτσι κι αλλιώς τώρα έχει μάλλον ξεχαστεί ήδη.

Δεν είσαι πια το «νέο αίμα», ένα σωρό άλλοι, νεότεροι ηθοποιοί, παίρνουν τη θέση των παλιότερων, συμπεριλαμβανομένου και εσού, στο μιντιακό παιχνίδι αλλά και στις προτιμήσεις του αδηφάγου κοινού; Αισθάνεσαι απειλή;

Μα θα ήμουν βλάκας αν πίστευα ότι θα ήμουν για πάντα νέος, χωρίς άσπρες τρίχες και ρυτίδες, άρα και πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κοινού για "νέους και ωραίους". Ξέρω άλλωστε ότι το κοινό της τηλεόρασης βαριέται εύκολα, δεν πάει στα βαθιά. Μάλλον δεν του επιτρέπουν να πάει! Έτσι, μένοντας στην επιφάνεια, προτιμά να περνάει στο επόμενο προϊόν. Προσπαθώ να μη γίνω "προϊόν", αλλιώς την έβαψα. Ευτυχώς οι «ζεν πρεμιέ» έχουν ημερομηνία λήξης. Είναι και λίγο βαρετός ο όρος.

Από την οικογένεια του Αμόρε, στην οικογένεια του Εθνικού…

Εντελώς διαφορετικές οικογένειες που και οι δυο όμως ζουν στο ίδιο χωριό… την Αθήνα. Ίδιες πάνω κάτω αρρώστιες, διαφορετικά φάρμακα.

Η Έμιλυ Κολιανδρή – σύζυγός σου πλέον – μου έλεγε πρόσφατα σε μια συνέντευξη πως ο γάμος σας (θα) ήταν για εκείνη κάτι πολύ συγκινητικό, μια δημόσια δήλωση των συναισθημάτων του ενός για τον άλλο με αυτόπτες μάρτυρες αγαπημένους, φίλους και οικεία πρόσωπα. Για σένα;

Ακριβώς το ίδιο.

loulis

Επιλογή πατροπαράδοτη, παραδοσιακή ένας θρησκευτικός γάμος. Ταιριάζει, λες, στο προφίλ σου;

Δεν ξέρω αν έχω καν προφίλ, για να σκεφτώ επιπλέον τι ταιριάζει και τι όχι. Ξέρω όμως ότι γεννήθηκα και μεγάλωσα σ’ έναν τόπο, σε ένα λαό με κάποιες συνήθειες. Από το να γίνω επαναστάτης και να τ’ αλλάξω όλα, προτιμώ να ζήσω μ’ αυτά και να δω αν υπάρχει κάτι σοφό μέσα τους. Νομίζω πως υπάρχει. Και όπου δεν βλέπω τίποτα σοφό, το αποποιούμαι.

Δύσκολη ή εύκολη η δέσμευση;

Είναι δύσκολη η δέσμευση γενικά. Γιατί δηλώνοντας τη δέσμευση σου, υπόσχεσαι κάτι από το μέλλον. Και αφού ποτέ δεν ξέρεις τι το μέλλον θα σου φέρει, είναι λιγάκι ριψοκίνδυνη η υπόσχεση. Όμως παρ’ όλα αυτά τη δίνεις γιατί μόνο έτσι μπορείς να ζήσεις σαν άνθρωπος.

(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Πατσιαλός)

Διάβασε επίσης...
‘Το Όργιο της Ανεκτικότητας’ του Jan Fabre στο Θέατρο Παλλάς
Ο σημαντικός εκπρόσωπος της φλαμανδικής nouvelle vague βρίσκεται στην Αθήνα στις 10 και 11 Ιουνίου στο Θέατρο Παλλάς για να παρουσιάσει, μαζί με την ομάδα του Troubleyn, την παράσταση «Orgy Of Tolerance», στο πλαίσιο της περιοδείας τους.Ένα κυνικό σχόλιο στην υπερβολική ανεκτικότητα ενός κόσμου που βρίσκεται σε αποσύνθεση- του δικού ...
Συνέχεια...
Το αεροπλάνο του Νίξον προσγειώνεται στην Αθήνα!
Ένα διάσημο έργο σε μία ακόμα πιο διάσημη σκηνοθεσία για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η όπερα «Ο Νίξον στην Κίνα» του Αμερικανού μινιμαλιστή συνθέτη Τζον ¶νταμς πρωτοπαρουσιάστηκε στο Χιούστον των ΗΠΑ το 1987 και αμέσως απέκτησε το κύρος κλασικού έργου. Πρόκειται για τον καρπό της συνεργασίας με τον επίσης Αμερικανό ...
Συνέχεια...
‘Εδώ’ και φέτος στο Κ44
Ξεκίνησε με μια ιδέα του Γιώργου Νανούρη και μερικών νέων ηθοποιών. Βασίστηκε σε κείμενα του Γκαζμέντ Καπλάνι. Μας έμαθε να βλέπουμε τον κόσμο των μεταναστών που ζουν ανάμεσά μας με άλλο μάτι.Είχε μεγάλη επιτυχία στο Κ44 όπου ξεκίνησε και επιστρέφει ξανά. Παρουσιάστηκε στο Τροχόσπιτο το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ...
Συνέχεια...
Υπόκλιση, χειροκρότημα, αντίο 2008 | Ανασκόπηση της θεατρικής χρονιάς
- Δακρύσαμε αποχαιρετώντας το Θέατρου του Νότου - γνωστότερο ως Αμόρε - που μας καλούσε για 17 χρόνια σαν σειρήνα στις πάνω από 100 παραγωγές του που φιλοξενήθηκαν εκεί ψηλά στην Πριγκιπονήσων. Το Μάιο του 2008 η μαρκίζα κατέβηκε και η αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου που μαζευόταν κάθε χρονιά στις ...
Συνέχεια...
Δε Μπορώ Να Μείνω Μόνη Μου
Μια καλή θεατρική κωμωδία είναι για τον ταλαιπωρημένο Έλληνα θεατή το ζητούμενο κι η αιχμή του δόρατος. Γιατί τι είναι αστείο τελικά; Κι ακόμα κι αν υπάρχουν αντικειμενικοί κανόνες για το τι μας κάνει (ή πρέπει να μας κάνει) να γελάμε, άντε να πείσεις κάποιον που γελάει με διαφορετικά πράγματα ...
Συνέχεια...
Τάισέ με, Έμμα!
15 -24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 Στο πλαίσιο της δράσης FEED THE ARTISTS, THAT FEED THE MIND, σε παραγωγή της πολιτιστικής εταιρείας WORLD-CEF ο Ζαχαρίας Ρόχας υπογράφει το έργο αυτό που διαπραγματεύεται τη ρήξη που προήλθε στον πολιτισμό μας όταν οι ρόλοι της τροφού γυναίκας, οι σχέσεις της οικογένειας και της οικογενειακής ...
Συνέχεια...
Χριστούγεννα στη Λίμνη των Κύκνων
Ε, ναι, κάπου εδώ γύρω στα μέσα Νοεμβρίου οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις στολίζονται με τα φωτεινά λαμπιόνια του, φορούν τις Χριστουγεννιάτικες βιτρίνες τους και κανονίζουν τα σουαρέ και τις εκδηλώσεις τους. Ακόμα και αν τα φετινά Χριστούγεννα στην Αθήνα είναι κάπως πιο συντηρητικά και το πνεύμα των Χριστουγέννων δεν κάνει μια ...
Συνέχεια...
Η Κωμωδία των Παρεξηγήσεων
Οι κλασικές - όχι πια τόσο αστείες, ούτε και τόσο γουστόζικες - παρεξηγήσεις του Σαίξπηρ: ένας πατέρας ξεβράζεται στις όχθες εχθρικής παραλίας και αντιμετωπίζει την ποινή του θανάτου αν δεν καταφέρει να μαζέψει ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό. Αυτός προσπαθεί να βρει το γιο του, τελικά βρίσκει αυτόν και το δίδυμο ...
Συνέχεια...
Η μέθοδος Gronholm στο Θέατρο Τέχνης
Από 31 Ιανουαρίου Επαναλαμβάνοντας ένα ακόμα cliché, αυτό της τέχνης που αντιγράφει τη ζωή, ο ισπανός Χόρντι Γκαλθεράν γράφει ένα έργο για τις απάνθρωπες συνθήκες πρόσληψης σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Μπορεί, καμιά φορά, να σκέφτεστε (αν δεν έχετε προσωπική εμπειρία από τέτοιου είδους καταβροχθιστικούς κολοσσούς) πως παρακολουθώντας διασκορπισμένα στιγμιότυπα σε ...
Συνέχεια...
Ραντεβού με τα πρωτοβρόχια…
...Θα λέγαμε αν εξακολουθούσαμε Α. Να είμαστε τόσο ρομαντικοί ώστε να πιστεύουμε πως διαθέτουμε ακόμα εποχές και το φθινόπωρο θα μας καλωσορίσει με μερικές στάλες βροχής και Β. Αν δεν είχαμε ακόμα μερικές κουβέντες να πούμε για το καλοκαίρι!Λίγα πράγματα συμβαίνουν πια στην πόλη -με εξαίρεση μερικές ακόμα παραστάσεις του ...
Συνέχεια...
Ελληνικό φεστιβάλ | Μέσα στο Δάσος
Ο Άγγελος Φραντζής προσγειώνεται στο Ελληνικό Φεστιβάλ σήμερα 14 και αύριο 15 Ιουλίου, στο στέκι της πρωτοπορίας, άλλως γνωστό και ως Πειραιώς 260 και παρουσιάζει ένα ιδιόρρυθμο και πολύ ενδιαφέρον σχέδιό του σε δύο και τρεις διαστάσεις. Σινεμά και θέατρο μαζί σε μια κινηματογραφική εγκατάσταση με ζωντανά πρόσωπα παρέα και ...
Συνέχεια...
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης φέτος το… «Νοέμβριο»
Νοέμβριος. Η αυλαία έκλεισε πρόσφατα για μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της σεζόν, τις αμερικανικές εκλογές. Και άνοιξε για την παράσταση του έργου του Μάμετ «Νοέμβριος» στο Θέατρο Εμπορικόν που σχολιάζει καυστικά το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για το έργο που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί. Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε το Νοέμβριο ...
Συνέχεια...
Bug
Έχετε δει ποτέ θρίλερ επί σκηνής ή έχετε συνηθίσει να τα νοικιάζετε από το παρακμιακό βιντεοκλάμπ της γειτονιάς σας; Ήρθε η ώρα να ανακαλύψετε αυτό το ευγενές είδος και στο θέατρο, μια ευγενική προσφορά της ομάδας ΝΑΜΑ και των μεγαλεπήβολων αναζητήσεών της. Το θέμα έχει ως εξής: το θέατρο επί ...
Συνέχεια...
Οι Πιο Δυνατοί
Έτος Στριντμπεργκ το 2012 και η Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ επιστρέφει στη δραματουργία του Γιόχαν Άουγκουστ Στρίντμπεργκ -μετά την πολυσυζητημένη παράσταση «Τζούλια» (Νixon / Screening Room, 2009) «Η πιο δυνατή» (Den Starkare). Ο τίτλος, για τις ανάγκες του νέου ανεβάσματος του σύντομου μονόπρακτου (γραμμένο το 1889), έχει αποδοθεί στον πληθυντικό αριθμό: «Οι ...
Συνέχεια...
Ευτυχισμένες μέρες …κύριε Μπέκετ;
Από 18 Οκτωβρίου έως 11 ΝοεμβρίουΓια δεύτερη χρονιά παρουσιάζεται στο Αγγέλων Βήμα η πολυπαιγμένη στη χώρα μας υπαρξιακή κωμωδία του Σάμουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες Μέρες».Οι περισσότεροι γνωρίζετε ήδη το έργο και δεν περιμένετε κάποια έκπληξη μια που ο συγγραφέας είναι τόσο επίμονος στις λεπτομέρειες που ο σχεδόν μονόλογος της Γουίννυ δεν ...
Συνέχεια...
Ο Τζόνι πήρε το όπλο του
Ουσιαστικά πήρε τα πολεμοφόδια της 16χρονης εμπειρίας του σε ένα πολύ επιτυχημένο (παρά την απαράδεκτη εκπροσώπησή του από το Γραφείο Τύπου όλα αυτά τα χρόνια) θέατρο ρεπερτορίου, το Αμόρε αλλά και το βαρύ πυροβολικό της νεότερης -ως επί το πλείστον- γενιάς καλλιτεχνών και ανέλαβε το Εθνικό Θέατρο του οποίου το ...
Συνέχεια...
Ιονέσκο live: Τρία μονόπρακτα του Ευγένιου Ιονέσκο στο Θέατρο Αργώ από τον Γιάννη Κακλέα
«Δεν γίνεται να βρούμε λύση στο ανυπόφορο, και μόνο το ανυπόφορο είναι βαθιά τραγικό, βαθιά κωμικό, και απαραίτητα θέατρο»Ιονέσκο«Το Μάθημα», «Η Φαλακρή Τραγουδίστρια» και «Οι Καρέκλες», τρία μονόπρακτα του Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ ανεβαίνουν αυτή την περίοδο και έως τις 23 Μαρτίου στο Θέατρο Αργώ.Ο ...
Συνέχεια...
Το αίμα που μαράθηκε
Από 7 Ιουλίου έως 10 Αυγούστου Τον απόλυτα εστέτ λόγο του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, ιδρυτή της Νέας Σκηνής και σπουδαίου σκηνοθέτη των αρχών του προηγούμενου αιώνα μεταμορφώνει σε σύγχρονο κείμενο από τον ¶κη Δήμου (που γνωρίσαμε πρώτη φορά το 1995 με τον εξαιρετικό θεατρικό μονόλογο «...και Ιουλιέτα» και παρακολουθήσαμε όλα αυτά ...
Συνέχεια...
A Western και Watch Me Fall από τους Action Hero
Μυθολογίες της ποπ κουλτούρας στο Bios με την υπογραφή των Βρετανών Action Hero. Να, με κάτι τέτοια μικρά (σε σχέση με τη ζωή μας, το δράμα της Ελλάδας και της καθημερινότητάς μας) αλλά σημαντικά (σε σχέση με την τέχνη και με το πώς αυτή κάνει, πράγματι, τη ζωή μας λιγάκι καλύτερη) ...
Συνέχεια...
Έφυγε’ η Αλέκα Παΐζη
Η μελωδική φωνή της ντελικάτης, μικροκαμωμένης κυρίας του θεάτρου έπαψε σήμερα να ηχεί. Πλήρης ημερών απεβίωσε στα 90 της χρόνια η Αλέκα Παΐζη σήμερα Τετάρτη 4 Φλεβάρη το πρωί. Στη μεγάλη και περιπετειώδη της ζωή τίμησε το θέατρο και την αριστερή ιδεολογία της με πάθος. Η τελευταία της παράσταση ήταν ...
Συνέχεια...
‘Τραφοί’ την Κυριακή στο Μουσείο Μπενάκη
Το work in progress που προέκυψε από το workshop που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στους Δελφούς από το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών Αρχαίου Ελληνικού Δράματος - ΔΕΣΜΟΙ, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών με τον Αμερικανό σκηνοθέτη Lee Breuer και τη σκηνοθέτη-χορογράφο Έρση Πίττα παρουσιάζεται στην εν εξελίξει μορφή ...
Συνέχεια...
Ήρωες
Μια παράσταση που πριν ξεκινήσει, δεν μπορείς να φανταστείς τι ακριβώς σε περιμένει. Απενοχοποιημένη πλάκα, απίθανες χορογραφίες, ταλαντούχοι νεαροί και καλλίφωνες -- ειδικά μια κοκκινομάλλα -- νεαρές. Είδος που δεν συνηθίζεται στη χώρα μας (και το οποίο προωθούν και τα παιδιά της ομάδας ab ovo, με το «Εκεί, Εκεί στην ...
Συνέχεια...
Ήθελα να σ’ αντάμωνα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο και το Θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσιάζουν ένα γλέντι όπου θεατές και καλλιτέχνες συναντιούνται, απολαμβάνουν τη μουσική, μεζέδες και καλό κρασί και "συνομιλούν" για τη χαρά της ζωής στο έργο της Μαρίας Παπαλέξη, "Ήθελα να σ'αντάμωνα".Το έργο Η ιστορία του Κωσταντή, ενός γυρολόγου ...
Συνέχεια...
Unknown dialects: 8 μουσικές διαλέξεις | Φεστιβάλ Αθηνών στις 5 & 6 Ιουλίου
Οκτώ μουσικά έργα, οκτώ μουσικές επιστολές, οκτώ θεατρικές performances, οκτώ μουσικές διαλέξεις.Με αφετηρία τη νέα μουσική δημιουργία του Γιώργου Κουμεντάκη, μια ομάδα νέων καλλιτεχνών παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μια παράσταση μουσικού θεάτρου στην οποία οι μουσικοί του DissonArt Ensemble γίνονται ηθοποιοί, υπερβαίνοντας τα όρια που τους επιβάλλει η ...
Συνέχεια...
‘Λεωφορείο ο Πόθος’ στο Θέατρο Σφενδόνη
Από 11 Ιανουαρίου Μελάνια και μελάνια έχουν χυθεί για να περιγράψουν τον άσβεστο πόθο της Μπλανς Ντιμπουά, αναλύσεις και αναλύσεις έχουν γίνει για τη σεξουαλικότητα του Στάνλεϊ Κοβάλσκι, φανελάκια και φανελάκια έχουν ιδρώσει στα σώματα των πρωταγωνιστών που τον έχουν υποδυθεί και δάκρυα έχουν γεμίσει τα μάτια των (γυναικών κυρίως) ...
Συνέχεια...
Αηδίασμα στο Bios από την ομάδα Nova Melancholia
Μία Performance της ομάδας Nova Melancholia βασισμένη στο ομώνυμο πεζογράφημα του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη σε συνεργασία με τη Σύνθεση Εταιρεία Πολιτισμού.«Τι είναι που κατάπια; Με εμποδίζει στο λαιμό. Ο οισοφάγος ίσια μαύρη στενή δίοδος, λαστιχένια. Σαμπρέλα αυτοκινήτου που πας να τη σκίσεις με το δάχτυλο».Αηδία. Γοητεία. Αηδία. Λαγνεία. Βλακεία. Ανία.Και ...
Συνέχεια...
Τελευταίες παραστάσεις για το ‘Γράφημα’ στην Τεχνόπολη
Ενα έργο για την αλήθεια και τις συνέπειές τηςΣτην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων κάτι γίνεται. Μια παράσταση έχει κινήσει το ενδιαφέρον μας και λίγο προτού τελειώσει επισημαίνουμε την προσοχή σας.Το έργο Βρισκόμαστε στον Καναδά λίγο πριν την εποχή της πτώσης του τείχους του Βερολίνου. Η αναμόχλευση του ανεξιχνίαστου θανάτου μιας ...
Συνέχεια...
Zimmermann & de Perrot, Hans was Heiri – Φεστιβάλ Αθηνών
Έχει ο κόσμος γυρίσματα. Ναι, αυτό είναι όντως ένα τεράστιο, ύψους 8 μέτρων, περιστρεφόμενο, αιωρούμενο σπίτι. Υπομονή, θα φτάσουμε και σε αυτό. Πρώτα ας καλύψουμε τις άγνωστες λέξεις του τίτλου: Ο Martin Zimmermann (χορογράφος) μαζί με τον Dimitri de Perrot (συνθέτη) έρχονται από την Ελβετία και αποτελούν ένα από τα πιο ανατρεπτικά και διεθνώς καταξιωμένα ...
Συνέχεια...
‘Ο Εθνικός Υπάλληλος’ στο Θέατρο Άλεκτον – Κερδίστε Προσκλήσεις!
Στην σατιρική κωμωδία του, «Ο Υπάλληλος», ο Χουρμούζης γράφει στην εισαγωγή: «αφού τα έψαλλα στους ξένους, σειρά έχουν οι δικοί μας» -και όταν λέει «δικοί μας» εννοεί τους αδηφάγους ανώτατους κρατικούς υπαλλήλους. Το έργο είναι γραμμένο το 1836, 6 χρόνια μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους δηλαδή. Σας θυμίζει κάτι ...
Συνέχεια...
The Far Side of the Moon
Σε ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης μας πηγαίνει ο μάγος της σκηνής Robert Lepage σε μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν πως το φεγγάρι είναι ένας πελώριος καθρέφτης που πάνω του αντανακλώνται τα βουνά και οι θάλασσες της γης. Ώσπου να ανακαλύψουν ...
Συνέχεια...
‘Το Όργιο της Ανεκτικότητας’ του Jan Fabre στο
Το αεροπλάνο του Νίξον προσγειώνεται στην Αθήνα!
‘Εδώ’ και φέτος στο Κ44
Υπόκλιση, χειροκρότημα, αντίο 2008 | Ανασκόπηση της θεατρικής
Δε Μπορώ Να Μείνω Μόνη Μου
Τάισέ με, Έμμα!
Χριστούγεννα στη Λίμνη των Κύκνων
Η Κωμωδία των Παρεξηγήσεων
Η μέθοδος Gronholm στο Θέατρο Τέχνης
Ραντεβού με τα πρωτοβρόχια…
Ελληνικό φεστιβάλ | Μέσα στο Δάσος
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης φέτος το… «Νοέμβριο»
Bug
Οι Πιο Δυνατοί
Ευτυχισμένες μέρες …κύριε Μπέκετ;
Ο Τζόνι πήρε το όπλο του
Ιονέσκο live: Τρία μονόπρακτα του Ευγένιου Ιονέσκο στο
Το αίμα που μαράθηκε
A Western και Watch Me Fall από τους
Έφυγε’ η Αλέκα Παΐζη
‘Τραφοί’ την Κυριακή στο Μουσείο Μπενάκη
Ήρωες
Ήθελα να σ’ αντάμωνα στο Θέατρο του Νέου
Unknown dialects: 8 μουσικές διαλέξεις | Φεστιβάλ Αθηνών
‘Λεωφορείο ο Πόθος’ στο Θέατρο Σφενδόνη
Αηδίασμα στο Bios από την ομάδα Nova Melancholia
Τελευταίες παραστάσεις για το ‘Γράφημα’ στην Τεχνόπολη
Zimmermann & de Perrot, Hans was Heiri –
‘Ο Εθνικός Υπάλληλος’ στο Θέατρο Άλεκτον – Κερδίστε
The Far Side of the Moon