Νοέμβριος. Η αυλαία έκλεισε πρόσφατα για μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της σεζόν, τις αμερικανικές εκλογές. Και άνοιξε για την παράσταση του έργου του Μάμετ «Νοέμβριος» στο Θέατρο Εμπορικόν που σχολιάζει καυστικά το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για το έργο που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί.

 

Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε το Νοέμβριο του Μάμετ; Έπαιξε ρόλο στην απόφαση η επικαιρότητα των Αμερικάνικων εκλογών, αλλά και τα δικά μας εσωτερικά πολιτικοοικονομικά σκάνδαλα;

Δεν θα έλεγα ότι έπαιξαν ρόλο οι αμερικανικές εκλογές και όποια τέτοιου είδους επικαιρότητα. Ο Μάμετ με τον Νοέμβριο (Ο Πρόεδρος, 2 γαλοπούλες και οι εκλογές) δεν μιλάει γι αυτό. Με αφορμή τις εκλογές γράφει μια καυστική σάτιρα για όλο το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ανεβάζετε ένα πολιτικό έργο στην καρδιά της εμπορικής πιάτσας της Αθήνας. Δεν είναι ρίσκο; Τι σας λέει η έως τώρα ανταπόκριση του κοινού;

Πράγματι είναι ένα ρίσκο…Έτσι κι’ αλλιώς η δουλειά μας είναι ένα ρίσκο. Κάθε φορά είναι μια καινούργια περιπέτεια. Και η περιπέτεια ενέχει και τον κίνδυνο της πτώσης. Αλίμονο όμως αν αυτό λειτουργούσε ανασταλτικά και δεν μας επέτρεπε να τολμάμε. Εμείς λοιπόν τολμήσαμε. Είναι ελπιδοφόρο για μας, ότι ο κόσμος που μέχρι στιγμής έχει δει την παράσταση, και δεν μιλάω μόνο γι’ αυτούς που είναι ενημερωμένοι, που ξέρουν τον Μάμετ, αντιδρά πολύ ζεστά. Η ανταπόκριση, είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το κοινό, αισθάνομαι ότι, στην αρχή αντιμετωπίζει με έκπληξη-απορία αυτό που βλέπει, αλλά μπαίνει σιγά-σιγά και τελικά αν το χειροκρότημα είναι μέτρο, νομίζω ότι του αρέσει πολύ. Το αν πραγματικά συμβαίνει αυτό θα φανεί στην πορεία…Αν τους αρέσει πραγματικά θα στείλουν κι άλλους…

novemberΓια ποιο λόγο πιστεύετε πως θα έπρεπε να έρθει κάποιος να παρακολουθήσει το Νοέμβριο;

Γιατί είναι ένα σπουδαίο έργο. Είναι σαν να γράφτηκε τώρα για την Ελλάδα. Είναι, όπως είπα και προηγουμένως, μια καυστική σάτιρα απολύτως αναγνωρίσιμη. Θέτει ερωτήματα για καυτά θέματα που μας απασχολούν όλους. Και στο δεύτερο μέρος απογειώνεται σε μια εξωφρενική κωμωδία…Η αλήθεια είναι, πως είναι ακατάλληλο για ψευτοηθικολόγους, γιατί ο Μάμετ- όπως και στα άλλα έργα του- χρησιμοποιεί μια πολύ σκληρή γλώσσα…Ο πρόεδρος μιλάει σα λιμενεργάτης σε καταγώγιο…Και βέβαια αυτό δε γίνεται για σκανδαλολογικούς λόγους. Ο Μάμετ χτίζει χαρακτήρα με αυτή τη γλώσσα.

Ο Μάμετ αρνείται ότι μοντέλο του Charles Smith αποτελεί ο George Bush. Τον χρησιμοποιήσατε ως αναφορά στην προσέγγιση του χαρακτήρα;

Είμαι σίγουρος ότι ο Μάμετ δεν γράφει για τον Bush. Παρ’ όλα αυτά ο George Bush, ήταν πλούτος για ένα συγγραφέα, ήταν μεγάλη πηγή έμπνευσης για τα θέματα που ήθελε να θίξει ο Μάμετ…

Εντοπίσατε στο ρόλο σας ελαφρυντικά στοιχεία; Αν ήθελε κάποιος να υπερασπιστεί έναν αμοραλιστή, καιροσκόπο πολιτικό όπως ο Charles τι θα έβρισκε;

Η ανθρώπινη φύση είναι από μόνη της ένα ελαφρυντικό. Κι’ εγώ σαν καλλιτέχνης οφείλω να μπαίνω στον κόπο να την κατανοώ, κι’ όχι μόνο να την κατακρίνω. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ένας ηθοποιός, πλησιάζοντας ένα ρόλο, είναι αυτό ακριβώς. Να βρίσκει τα ελαφρυντικά, να τον δικαιολογεί, και εντέλει να τον …αγαπά. Ακόμα κι’ αν πρόκειται για τον μεγαλύτερο εγκληματία. Είναι ο μόνος δρόμος για να πλησιάσεις (ολοκληρωτικά) ένα ρόλο. Άλλωστε αυτός ο δρόμος είναι που θέλω να καταφέρω να ακολουθώ και στη ζωή μου…Ζούμε σε μια εποχή που η κυρίαρχη κουλτούρα είναι «δείχνω με το δάχτυλο αυτόν που φταίει»…Δεν θέλω να συμμετέχω σ’ αυτό, όσο κι’ αν κοστίζει…

Το έργο είναι ένας καταπέλτης απέναντι στους αλλοτριωμένους πολιτικούς μηχανισμούς. Έχει βρεθεί ανάμεσα στους θεατές κάποιος πολιτικός; Ποια ήταν η αντίδραση του;

Ο Χρήστος Πρωτόπαπας σταθερός θεατής της δουλειάς μας ήρθε στην πρεμιέρα, η φίλη μας Ελένη Κούρκουλα, και η Μαρριέτα Γιαννάκου, αυτή η σπουδαία γυναίκα. Θεωρώ ότι και οι τρεις, δεν έχουν καμιά σχέση με το πρότυπο του Μάμετ…Και οι αντιδράσεις και τα σχόλια τους ήταν ιδιαιτέρως θερμά έως και συγκινητικά, και πολύ τους ευχαριστώ.

Έχει τελικά ελπίδες η κοινωνική δικαιοσύνη μέσα στα πολιτικά γραφεία, όταν στο έργο του Μάμετ η διαφθορά δεν πηγάζει μόνο από τον πολιτικό αλλά και από τους απλούς πολίτες;

Τώρα χτύπησες κέντρο…Αυτό ακριβώς είναι το θέμα που θέτει ο Μάμετ με αυτό το έργο. Όπως λέει κι ο ίδιος «…κάποτε πίστευα ότι για ότι κακό συμβαίνει φταίνε αυτοί που κυβερνούν, και όλοι οι άλλοι είμαστε καλοί, καλοκάγαθοι, καλοσυνάτοι άνθρωποι…». Η διαπλοκή, η μίζα, η διαφθορά χρειάζεται σίγουρα 2 μέρη. Απ’ τη μια οι πολιτικοί κι απ’ την άλλη…;

Γιατί πιστεύετε πως ο Μάμετ επέλεξε τη δομή μιας κωμωδίας (χωρίς να μας έχει συνηθίσει) προκειμένου να προσεγγίσει ένα τόσο σοβαρό θέμα;

Γιατί -φαντάζομαι- πιστεύει, ότι μ’ αυτό τον τρόπο θα μιλήσει σε ένα μεγαλύτερο κοινό, και πιθανότατα θα μιλήσει μέσα από τη γλώσσα της κωμωδίας πολύ πιο αποτελεσματικά.

Μπορεί μια κωμωδία να προβληματίσει, να οδηγήσει σε σκέψεις και τελικά να μας ενεργοποιήσει;

Αυτό είναι ένα ερώτημα που αφορά στην τέχνη γενικότερα…Μακάρι να συμβαίνει…Δεν μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένες απαντήσεις νομίζω. Ο καθένας παίρνει από ένα έργο τέχνης ,όπως κι από τη ζωή, αυτό που του αξίζει.

Τα τελευταία χρόνια καταπιάνεστε και με τη σκηνοθεσία των έργων που επιλέγετε να παρουσιάσετε. Συνδυάζετε εύκολα τις δύο ιδιότητες, ηθοποιού – σκηνοθέτη;

Είναι ένα δύσκολο αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέρον παιχνίδι. Και λέω παιχνίδι γιατί έτσι θέλω να αντιμετωπίζω τη σκηνική πράξη. Με την αθωότητα, τη σοβαρότητα και την πίστη που αντιμετωπίζει ένα παιδί το παιχνίδι και το ψέμα…

Που κρίνεται η επιτυχία μιας παράστασης; Σε πιο σημείο της πορείας μπορείτε να πείτε με σιγουριά πως το στοίχημα κερδήθηκε;

Η επιτυχία κρίνεται από το πώς αυτό που με αγάπη, κόπο και πίστη φτιάχνεις αγγίζει το κοινό. Και μιλάω και για τους 10 και για τους 10.000. Όσους περισσότερους κερδίζεις, τόσο καλύτερα. Πιστεύω και παλεύω γι’ αυτό που φτιάξαμε, εντός και εκτός σκηνής, κάθε μέρα μέχρι την τελευταία παράσταση. Τότε μπορείς να κάνεις και τον απολογισμό πιο ψύχραιμα και πιο δίκαια…

november

 


"Νοέμβριος" στο Θέατρο Εμπορικόν

Διαβάστε την κριτική παρουσίαση της παράστασης του mixtape.gr από τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο

Μετάφραση: Θοδωρής Πετρόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Σκηνικά: Ντίνος Πετράτος
Κοστούμια: Κατερίνα Παπανικολάου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Νένες

Παίζουν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Ιωσήφ Μαρινάκης, Χρήστος Βασιλόπουλος, Μάνος Πίντζης

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη 8μ.μ.
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 9.15 μ.μ.
Σάββατο, Κυριακή 6.15 μ.μ. (λαϊκή απογευματινή)

Τιμές εισιτηρίων
ΠΛΑΤΕΙΑ – ΘΕΩΡEΙΟ 25 €
ΕΞΩΣΤΗΣ 22 €
ΛΑΪΚΗ 18 €
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ 18 €
ΟΜΑΔΙΚΟ 18 €
Την Πέμπτη για θεατές κάτω των 25 και άνω των 60 ετών Εισιτήριο 18 €

Εμπορικόν
Σαρρή 11, Ψυρρή
Τηλ: 210 3211750
www.ellthea.gr

Διάβασε επίσης...
‘Σείριος’ στο Θέατρο του Ήλιου
Η θεατρική ομάδα Σείριος παρουσιάζει την ομότιτλη παράσταση «Σείριος» στο Θέατρο του Ήλιου.« ....Πώς ένα παιδί ανακαλύπτει τα ανθρώπινα δικαιώματα....».... Ο Σείριος δεν εκβίαζε ποτέ τη διδασκαλία του. Έριχνε σπόρους « τυχαία» και ξαφνικά. Ύστερα περίμενε...« Όταν ο σπόρος βρίσκεται στα χέρια των παιδιών...»Η ανταπόκριση των παιδιών ξεπέρασε τις προσδοκίες ...
Συνέχεια...
Φωνές στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα
Τέσσερις συγγενικοί μονόλογοι, τέσσερις μικροί κόσμοι, ασύνδετοι φαινομενικά μεταξύ τους, αλλά με κοινές υπόγειες διαδρομές. Το έργο Παρακολουθώντας σε γκρο πλάν τη ζωή τεσσάρων μοναχικών, κωμικών εκ πρώτης όψεως ανθρώπων, αναγνωρίζουμε δικές μας σκέψεις πολλές φορές ανομολόγητες, δικά μας συναισθήματα που κρύβουμε με επιμέλεια απ' τους δικούς μας ανθρώπους, τους ...
Συνέχεια...
Γαλαξίας @ Μουσείο Μπενάκη
Τέσσερις ώρες ταξίδι σε ένα νέο Γαλαξία ακούγονται τρομακτικές. Και όμως, είναι υπέροχες. Μια τετράωρη performance. Στο άκουσμα και μόνο της διάρκειας της νέας παραγωγής των blitz με έλουσε, πέρυσι, κρύος ιδρώτας. Και, έτσι, δεν κατάφερα να με πείσω να ταξιδέψω στον Γαλαξία τους που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Ίδρυμα ...
Συνέχεια...
Θεατρικά Βραβεία αθηνόραμα 10η χρονιά
Την περασμένη Τρίτη, στις 3 Νοεμβρίου και ενώ ο αμερικανικός λαός φρόντιζε να μας φιλέψει με μια λιχουδιά χρώματος σοκολατί, τον κύριο Μπάρακ Ομπάμα, στο Μέγαρο Μουσικής -απέναντι από την Αμερικανική πρεσβεία δηλαδή- απονέμονταν τα θεατρικά βραβεία κοινού του περιοδικού "αθηνόραμα" για 10η χρονιά.Ο Θύμιος Νικολόπουλος, διευθυντής σύνταξης του περιοδικού ...
Συνέχεια...
O Tim Crouch έρχεται στο Bios
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που ...
Συνέχεια...
άτιτλο| Μια σπουδή στον Samuel Beckett
Το 1957 ο Σάμουελ Μπέκετ έγραψε ένα κείμενο αποκλειστικά για το ραδιόφωνα. Το «Embers» (Στάχτες) φάνταζε, ακόμα και στον ίδιο, περίεργο. Οι κριτικές ήταν αντιδιαμετρικά αντίθετες την εποχή εκείνη, με άλλες να το θεωρούν «μια από τις λίγες αποτυχίες του» και άλλες να το εξυμνούν θεωρώντας πως «αγγίζει την τελειότητα». ...
Συνέχεια...
Πάγωσε η λίμνη
... Και τα χαμόγελα στα στόματα όσων για πολλοστή φορά προσπάθησαν να μη μείνουν με το παράπονο πως την έχασαν (όπως μας απειλούσε ο Αλέξης Κωστάλας και το μότο της αφίσας).Εκτός από τις διπλές ακυρώσεις της Κυριακής και το προγραμματισμένο ρεπό (να ξεκουραστούν και τα πτηνά μετά από τόσο κόπο) ...
Συνέχεια...
Θαλασσινή Ωδή στο Θέατρο Σφενδόνη
Για λίγες παραστάσεις και φέτος, από τις 8 έως και τις 29 Οκτωβρίου, μετά την επιτυχημένη της πορεία πέρυσι σε άλλους χώρους ανεβαίνει ξανά η βασισμένη στο ομότιτλο ποίημα του Πορτογάλου συγγραφέα Fernando Pessoa -υπογεγραμμένη από τον ετερώνυμό του συγγραφέα ¶λβαρο ντε Κάμπος- παράσταση.Πρόκειται για ένα ποιητικό παραλήρημα του συγγραφέα ...
Συνέχεια...
Δύο Τρελοί – Τρελοί Παραγωγοί
Θέλετε να δείτε πολυβραβευμένη παράσταση; Εντυπωσιακά σκηνικά; Εκθαμβωτικά κοστούμια; Τραγούδια της Αφροδίτης Μάνου; Μια ελληνική υπερπαραγωγή σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή; Αν ναι, είστε τυχεροί! Οι Δύο Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί, η κωμωδία των Mel Brooks και Thomas Meehan, που από το 2001 σαρώνει βραβεία και κάνει τα sold out παιχνιδάκι στην ...
Συνέχεια...
Η Όπερα της Πεντάρας
Αυτό που κάνει την Όπερα της Πεντάρας, από το 1928 που γράφτηκε, ένα από τα σπάνια κοσμήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, δεν είναι μόνο το καυστικό πνεύμα του Bertolt Brecht, που κατάφερε να φτιάξει με τα πιο απλά υλικά την πιο διαχρονική κοινωνική καταγγελία. Ούτε μόνο τα αθάνατα τραγούδια του Kurt ...
Συνέχεια...
Nabucco του Giuseppe Verdi από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Λυρικό δράμα σε τέσσερα μέρη 14, 16, 18, 20, 23, 25, 27 Οκτωβρίου Με θέμα επίκαιρο όσο ποτέ, η αγαπητή όπερα του Βέρντι που πέρσι σημείωσε μεγάλη επιτυχία ανοίγει τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο ξαναδουλεμένη από την Τζούλια Πέβσνερ, με νέα διανομή, για επτά παραστάσεις.Τη σκηνοθεσία της όπερας «Ναμπούκκο» υπογράφει η ...
Συνέχεια...
Martha Graham | Κλυταιμνήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
50 χρόνια πέρασαν από την πρώτη παρουσίαση της ιστορικής παραγωγής της Martha Graham. Η ομάδα της, ιδρυθείσα το 1926 από την συχνά αποκαλούμενη «μητέρα του σύγχρονου χορού» συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο καταξιωμένα χορευτικά σύνολα. Βασισμένη στην αρχαία ελληνική τραγωδία και στους μύθους των προγόνων μας για τον οίκο των Ατρειδών ...
Συνέχεια...
Magic To Cry For στο Λονδίνο
Πέμπτη 22 Νοεμβρίου Οι standnotamazed δημιουργήθηκαν το 2005, από τον ταχυδακτυλουργό John van der Put και τη χορογράφο Lucy Cullingford, με σκοπό να διεκδικήσουν την τέχνη της μαγείας από τις αίθουσες του variété και να την επαναφέρουν στο χώρο που δικαιωματικά της αξίζει, τη σκηνή του θεάτρου. Οι παραστάσεις τους ...
Συνέχεια...
Λα Πουπέ η Άννα Κοκκίνου έως τον Ιανουάριου του 2009
Μια μικρή γεύση μας έδωσε για λίγες παραστάσεις πέρυσι η Άννα Κοκκίνου και δέχεται ξανά τις παραγγελίες μας από τις 4 Οκτωβρίου. Το μονόπρακτο θεατρικό έργο Λα Πουπέ του συγγραφέα Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη ανεβαίνει ξανά στο Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ, με μικρές... επιδιορθώσεις και νέα ευρηματικά φινιρίσματα. Από την Κυριακή 9 Νοεμβρίου καθιερώνεται ...
Συνέχεια...
Οιδίπους Τύραννος σε όλη την Ελλάδα
Οι τριτοδεσμίτες (ναι, προδίδω την ηλικία σας, και τη δική μου) θυμάστε πολύ καλά την τραγωδία του Σοφοκλή που στοίχειωνε τα σχολικά μας χρόνια αλλά έχοντας ξεπεράσει την περίοδο εκείνη (και τις Πανελλήνιες) ξέρετε ήδη πολύ καλά τη σημαντικότητα του έργου. Η εταιρία αρτivities και το ΔΗΠΕΘΕ ΒΟΛΟΥ παρουσιάζουν την εξαιρετική ιστορία του ...
Συνέχεια...
Οι Δούλες
Όταν λείπει η Κυρά, χορεύουν τα Δουλοπόντικα. Τι χορεύουν δηλαδή, ξεσαλώνουν οι Δουλάρες. Ανεβαίνουν οι Δούλες του Ζαν Ζενέ στην Κεντρική Σκηνή του Νέου Ελληνικού Θεάτρου Γιώργου Αρμένη με πρωταγωνίστρια την Κατερίνα Παπουτσάκη. Και εσύ τολμάς να πας, γιατί;  Σχετικά καλό word of mouth, κλασικό γκουλτουροέργο που δεν είχες την τύχη να δεις παλιότερα, θέατρο εμπιστοσύνης με πάντα προσεγμένες ...
Συνέχεια...
Bocca Tango | 4 – 8 Οκτωβρίου
Σταθμός της περιοδείας της τελευταίας παράστασης του Julio Bocca και η Ελλάδα που άλλωστε έχε φανατικούς οπαδούς του tango. Το πολυβραβευμένο αστέρι του κλασσικού χορού, κορυφαίος χορευτής του American Ballet Theater και «εθνικός ήρωας» της Αργεντινής, Julio Bocca, πρόκειται να αποσυρθεί από την ενεργό δράση στις 22 Δεκεμβρίου με το ...
Συνέχεια...
Αέρας
Ράνια Οικονομίδου και Ρένη Πιττακή: μια σύμπραξη που εγγυάται «καλό» θέατρο.  Όταν σε μία θεατρική παράσταση συμπρωταγωνιστούν αυτές οι δύο κυρίες ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα δεις αυτό που λέμε καλό θέατρο. Αν, μάλιστα, το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι καλή τότε η παράσταση αναμένεται δυνατή. Το έργο «Αέρας» είναι ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Ο μονόλογος λογαριασμός και απολογισμός των επιλογών μιας ζωής στο ταμείο του Σούπερ Μάρκετ, στο τέλος του διαδρόμου με τις κονσέρβες λουκάνικα κοκτέιλ. Η Μαρί-Πιερ βγάζει κάθε Τρίτη τον μπαμπά της για ψώνια- κι ας επιμένει αυτός να την φωνάζει με το βαφτιστικό του, Ζαν-Πιερ. Το αίμα ρίμελ δεν γίνεται. Η Μαρί-Πιερ πάντα φροντίζει τον εαυτό της τις ...
Συνέχεια...
Miss Julie – Φεστιβάλ Αθηνών
Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Μια απρόσμενη πρωταγωνίστρια. Μια μοναδική εμπειρία. Βλέποντας για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα το έργο Δεσποινίς Τζούλια (βλ. Δεσποινίδα Τζούλια) του August Strindberg, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών που γιόρτασε για τα καλά το φετινό έτος που ήταν αφιερωμένο στον μεγάλο Σουηδό συγγραφέα με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ...
Συνέχεια...
Ο Ήχος του Όπλου στο 104 Θέατρο Κέντρου Λόγου & Τέχνης
Το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη παρουσιάζεται και πάλι 21 χρόνια μετά την παράσταση που είχε σκηνοθετήσει ο Κάρολος Κουν στο Θέατρο Τέχνης. Η Έλλη Παπακωνσταντίνου αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία, η Τάνια Τσανακλίδου επιστρέφει στο θέατρο και το "104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης" αποφασίζει να ανοίξει τις πόρτες του και να επαναλειτουργήσει ...
Συνέχεια...
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
Η Ομάδα Νάμα μετά το «Ροτβάιλερ» καταπιάνεται και πάλι με ένα έργο που εστιάζει σε σύγχρονα κοινωνικά θέματα, κινείται όμως αυτή τη φορά με χιούμορ, στα όρια μεταξύ ρεαλισμού και μαύρης κωμωδίας και παρουσιάζει, για δεύτερη χρονιά και για περιορισμένες παραστάσεις, το έργο «Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Σουηδού συγγραφέα Ματίας ...
Συνέχεια...
Plastic People | Ομάδα epta
«Το πλαστικό ήταν η αφορμή, όχι το ίδιο το θέμα, πώς να πούμε κάποια πράγματα συμβολικά. Οι άνθρωποι ήταν πάντα πλαστικοί και ίσως παλιότερα να ήταν και πιο πλαστικοί. Σε μια παλιότερη εποχή σου χρειαζότανε περισσότερο πλαστικό ή μια διαφορετικού είδους προστασία, για να αντέξεις».Η παράσταση σας στηρίχτηκε στις αρχές ...
Συνέχεια...
Το «Λιωμένο Βούτυρο revisited» απεργεί στο Θέατρο Θησείον
Το Σάββατο 11/2/2012 στις 21.30 το «Λιωμένο Βούτυρο revisited» απεργεί. Κανείς δεν αμείβεται – Κανείς δεν πληρώνει. Αλλά η παράσταση γίνεται. Δωρεάν. Ναι ναι δωρεάν. Παρακαλούμε επικοινωνήστε για κράτηση θέσεων από τις 11.00-14.00 και από τις 17.30-19.30 με το ταμείο του θεάτρου (χωρητικότητα - 140 θέσεις). ΘΗΣΕΙΟΝ, ένα θέατρο για τις τέχνες  Τουρναβίτου 7, Ψυρρή Τηλ: 210 3255444  
Συνέχεια...
Εθνικότητά μου: Το χρώμα του Ανέμου στο Θέατρο Πολιτεία
Η απομόνωση, το αγωνιώδες κυνήγι της πρωτιάς, οι κάθε λογής πλύσεις εγκεφάλου, οι χιλιάδες νεκροί στους απανταχού πολέμους, τα σουρεαλιστικά «σύνορα των παγκόσμιων ανθρωπίνων δικαιωμάτων» είναι κομμάτια ενός σπασμένου καθρέφτη που προσπαθούμε - κατά τον συγγραφέα - να συγκολλήσουμε για να δούμε την αρχική εικόνα, που δεν τη γνωρίζουμε ακριβώς.Η ...
Συνέχεια...
‘Σονέτα’ του Σέξπιρ στα Εξάρχεια – Κερδίστε Προσκλήσεις
29 από τα 154 σονέτα του Σέξπιρ επιλέγει να μεταφράσει σε ποιητικό λόγο ο Διονύσης Καψάλης και θεατροποιώντας τα ο Λευτέρης Γιοβανίδης να διηγηθεί μια ιστορία αγάπης από τις 14 Μαΐου στο 104-1 Κέντρο Λόγου & Τέχνης.Μόνος γίνεσαι κανένας;Τι μπορεί να σημαίνει για έναν άνθρωπο -πέρα από ηλικία και φύλο- ...
Συνέχεια...
F*ART | Δοκιμές VI
Ο Poka Yio έχει πλάκα, έχει χιούμορ, δεν έχει σοβαροφάνεια, σοβαροπρέπεια και δεν αντιμετωπίζει την τέχνη -σε οποιαδήποτε μορφή της- σαν κάτι εύθραυστο, ντελικάτο και πολύτιμο. Σε κάθε του δράση (και δραστηριότητα) την κανιβαλίζει με χαριτωμένο και εύστοχο αλλά καθόλου διακριτικό τρόπο και αυτό του δίνει μια ξεχωριστή θέση στην ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ | Κατερίνη
Αφού μας κάλεσαν στο "Σπίτι" τους, να μας τρατάρουν μια πίτσα, μπίρα, κρασί και σπιτική τυρόπιτα (από τα χεράκια των "καλεσμένων" τους) και κουβεντιάσαμε όλοι μαζί τα τεκταινόμενα στις ζωές, την κοινωνία, την τέχνη και τις σχέσεις και όλα αυτά που μας απασχολούν τέλοσπάντων, οι Blitz επιστρέφουν "σκηνοθετώντας την πραγματικότητα" ...
Συνέχεια...
Eyes in the Colors of the Rain
Οι Rootlessroot ταξιδεύουν στο εξωτερικό και συλλέγουν διακρίσεις. Επιστρέφουν, όμως, για δύο μέρες μόνο, στα πάτρια εδάφη για να παρουσιάσουν στο πλαίσιο του μήνα χορού την παράσταση Eyes in the Colors of the Rain η οποία, γι πρώτη φορά, συνοδεύεται από ζωντανή μουσική. Η παράσταση, που έχει ήδη παρουσιαστεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ...
Συνέχεια...
Pina Bausch RIP
Μια μεγάλη απώλεια για τον σύγχρονο χορό είναι ο θάνατος της Pina Bausch. Η κορυφαία Γερμανίδα καινοτόμος χορογράφος και χορεύτρια έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 68 ετών.Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Wuppertal Tanztheater ήταν διάσημη στα πέρατα του κόσμου. Μερικές από τις σπουδαιότερες χορογραφίες της είχαμε δει και θαυμάσει ...
Συνέχεια...
‘Σείριος’ στο Θέατρο του Ήλιου
Φωνές στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα
Γαλαξίας @ Μουσείο Μπενάκη
Θεατρικά Βραβεία αθηνόραμα 10η χρονιά
O Tim Crouch έρχεται στο Bios
άτιτλο| Μια σπουδή στον Samuel Beckett
Πάγωσε η λίμνη
Θαλασσινή Ωδή στο Θέατρο Σφενδόνη
Δύο Τρελοί – Τρελοί Παραγωγοί
Η Όπερα της Πεντάρας
Nabucco του Giuseppe Verdi από την Εθνική Λυρική
Martha Graham | Κλυταιμνήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Magic To Cry For στο Λονδίνο
Λα Πουπέ η Άννα Κοκκίνου έως τον Ιανουάριου
Οιδίπους Τύραννος σε όλη την Ελλάδα
Οι Δούλες
Bocca Tango | 4 – 8 Οκτωβρίου
Αέρας
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Miss Julie – Φεστιβάλ Αθηνών
Ο Ήχος του Όπλου στο 104 Θέατρο Κέντρου
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
Plastic People | Ομάδα epta
Το «Λιωμένο Βούτυρο revisited» απεργεί στο Θέατρο Θησείον
Εθνικότητά μου: Το χρώμα του Ανέμου στο Θέατρο
‘Σονέτα’ του Σέξπιρ στα Εξάρχεια – Κερδίστε Προσκλήσεις
F*ART | Δοκιμές VI
Ελληνικό Φεστιβάλ | Κατερίνη
Eyes in the Colors of the Rain
Pina Bausch RIP