Νοέμβριος. Η αυλαία έκλεισε πρόσφατα για μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της σεζόν, τις αμερικανικές εκλογές. Και άνοιξε για την παράσταση του έργου του Μάμετ «Νοέμβριος» στο Θέατρο Εμπορικόν που σχολιάζει καυστικά το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για το έργο που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί.

 

Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε το Νοέμβριο του Μάμετ; Έπαιξε ρόλο στην απόφαση η επικαιρότητα των Αμερικάνικων εκλογών, αλλά και τα δικά μας εσωτερικά πολιτικοοικονομικά σκάνδαλα;

Δεν θα έλεγα ότι έπαιξαν ρόλο οι αμερικανικές εκλογές και όποια τέτοιου είδους επικαιρότητα. Ο Μάμετ με τον Νοέμβριο (Ο Πρόεδρος, 2 γαλοπούλες και οι εκλογές) δεν μιλάει γι αυτό. Με αφορμή τις εκλογές γράφει μια καυστική σάτιρα για όλο το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ανεβάζετε ένα πολιτικό έργο στην καρδιά της εμπορικής πιάτσας της Αθήνας. Δεν είναι ρίσκο; Τι σας λέει η έως τώρα ανταπόκριση του κοινού;

Πράγματι είναι ένα ρίσκο…Έτσι κι’ αλλιώς η δουλειά μας είναι ένα ρίσκο. Κάθε φορά είναι μια καινούργια περιπέτεια. Και η περιπέτεια ενέχει και τον κίνδυνο της πτώσης. Αλίμονο όμως αν αυτό λειτουργούσε ανασταλτικά και δεν μας επέτρεπε να τολμάμε. Εμείς λοιπόν τολμήσαμε. Είναι ελπιδοφόρο για μας, ότι ο κόσμος που μέχρι στιγμής έχει δει την παράσταση, και δεν μιλάω μόνο γι’ αυτούς που είναι ενημερωμένοι, που ξέρουν τον Μάμετ, αντιδρά πολύ ζεστά. Η ανταπόκριση, είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το κοινό, αισθάνομαι ότι, στην αρχή αντιμετωπίζει με έκπληξη-απορία αυτό που βλέπει, αλλά μπαίνει σιγά-σιγά και τελικά αν το χειροκρότημα είναι μέτρο, νομίζω ότι του αρέσει πολύ. Το αν πραγματικά συμβαίνει αυτό θα φανεί στην πορεία…Αν τους αρέσει πραγματικά θα στείλουν κι άλλους…

novemberΓια ποιο λόγο πιστεύετε πως θα έπρεπε να έρθει κάποιος να παρακολουθήσει το Νοέμβριο;

Γιατί είναι ένα σπουδαίο έργο. Είναι σαν να γράφτηκε τώρα για την Ελλάδα. Είναι, όπως είπα και προηγουμένως, μια καυστική σάτιρα απολύτως αναγνωρίσιμη. Θέτει ερωτήματα για καυτά θέματα που μας απασχολούν όλους. Και στο δεύτερο μέρος απογειώνεται σε μια εξωφρενική κωμωδία…Η αλήθεια είναι, πως είναι ακατάλληλο για ψευτοηθικολόγους, γιατί ο Μάμετ- όπως και στα άλλα έργα του- χρησιμοποιεί μια πολύ σκληρή γλώσσα…Ο πρόεδρος μιλάει σα λιμενεργάτης σε καταγώγιο…Και βέβαια αυτό δε γίνεται για σκανδαλολογικούς λόγους. Ο Μάμετ χτίζει χαρακτήρα με αυτή τη γλώσσα.

Ο Μάμετ αρνείται ότι μοντέλο του Charles Smith αποτελεί ο George Bush. Τον χρησιμοποιήσατε ως αναφορά στην προσέγγιση του χαρακτήρα;

Είμαι σίγουρος ότι ο Μάμετ δεν γράφει για τον Bush. Παρ’ όλα αυτά ο George Bush, ήταν πλούτος για ένα συγγραφέα, ήταν μεγάλη πηγή έμπνευσης για τα θέματα που ήθελε να θίξει ο Μάμετ…

Εντοπίσατε στο ρόλο σας ελαφρυντικά στοιχεία; Αν ήθελε κάποιος να υπερασπιστεί έναν αμοραλιστή, καιροσκόπο πολιτικό όπως ο Charles τι θα έβρισκε;

Η ανθρώπινη φύση είναι από μόνη της ένα ελαφρυντικό. Κι’ εγώ σαν καλλιτέχνης οφείλω να μπαίνω στον κόπο να την κατανοώ, κι’ όχι μόνο να την κατακρίνω. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ένας ηθοποιός, πλησιάζοντας ένα ρόλο, είναι αυτό ακριβώς. Να βρίσκει τα ελαφρυντικά, να τον δικαιολογεί, και εντέλει να τον …αγαπά. Ακόμα κι’ αν πρόκειται για τον μεγαλύτερο εγκληματία. Είναι ο μόνος δρόμος για να πλησιάσεις (ολοκληρωτικά) ένα ρόλο. Άλλωστε αυτός ο δρόμος είναι που θέλω να καταφέρω να ακολουθώ και στη ζωή μου…Ζούμε σε μια εποχή που η κυρίαρχη κουλτούρα είναι «δείχνω με το δάχτυλο αυτόν που φταίει»…Δεν θέλω να συμμετέχω σ’ αυτό, όσο κι’ αν κοστίζει…

Το έργο είναι ένας καταπέλτης απέναντι στους αλλοτριωμένους πολιτικούς μηχανισμούς. Έχει βρεθεί ανάμεσα στους θεατές κάποιος πολιτικός; Ποια ήταν η αντίδραση του;

Ο Χρήστος Πρωτόπαπας σταθερός θεατής της δουλειάς μας ήρθε στην πρεμιέρα, η φίλη μας Ελένη Κούρκουλα, και η Μαρριέτα Γιαννάκου, αυτή η σπουδαία γυναίκα. Θεωρώ ότι και οι τρεις, δεν έχουν καμιά σχέση με το πρότυπο του Μάμετ…Και οι αντιδράσεις και τα σχόλια τους ήταν ιδιαιτέρως θερμά έως και συγκινητικά, και πολύ τους ευχαριστώ.

Έχει τελικά ελπίδες η κοινωνική δικαιοσύνη μέσα στα πολιτικά γραφεία, όταν στο έργο του Μάμετ η διαφθορά δεν πηγάζει μόνο από τον πολιτικό αλλά και από τους απλούς πολίτες;

Τώρα χτύπησες κέντρο…Αυτό ακριβώς είναι το θέμα που θέτει ο Μάμετ με αυτό το έργο. Όπως λέει κι ο ίδιος «…κάποτε πίστευα ότι για ότι κακό συμβαίνει φταίνε αυτοί που κυβερνούν, και όλοι οι άλλοι είμαστε καλοί, καλοκάγαθοι, καλοσυνάτοι άνθρωποι…». Η διαπλοκή, η μίζα, η διαφθορά χρειάζεται σίγουρα 2 μέρη. Απ’ τη μια οι πολιτικοί κι απ’ την άλλη…;

Γιατί πιστεύετε πως ο Μάμετ επέλεξε τη δομή μιας κωμωδίας (χωρίς να μας έχει συνηθίσει) προκειμένου να προσεγγίσει ένα τόσο σοβαρό θέμα;

Γιατί -φαντάζομαι- πιστεύει, ότι μ’ αυτό τον τρόπο θα μιλήσει σε ένα μεγαλύτερο κοινό, και πιθανότατα θα μιλήσει μέσα από τη γλώσσα της κωμωδίας πολύ πιο αποτελεσματικά.

Μπορεί μια κωμωδία να προβληματίσει, να οδηγήσει σε σκέψεις και τελικά να μας ενεργοποιήσει;

Αυτό είναι ένα ερώτημα που αφορά στην τέχνη γενικότερα…Μακάρι να συμβαίνει…Δεν μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένες απαντήσεις νομίζω. Ο καθένας παίρνει από ένα έργο τέχνης ,όπως κι από τη ζωή, αυτό που του αξίζει.

Τα τελευταία χρόνια καταπιάνεστε και με τη σκηνοθεσία των έργων που επιλέγετε να παρουσιάσετε. Συνδυάζετε εύκολα τις δύο ιδιότητες, ηθοποιού – σκηνοθέτη;

Είναι ένα δύσκολο αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέρον παιχνίδι. Και λέω παιχνίδι γιατί έτσι θέλω να αντιμετωπίζω τη σκηνική πράξη. Με την αθωότητα, τη σοβαρότητα και την πίστη που αντιμετωπίζει ένα παιδί το παιχνίδι και το ψέμα…

Που κρίνεται η επιτυχία μιας παράστασης; Σε πιο σημείο της πορείας μπορείτε να πείτε με σιγουριά πως το στοίχημα κερδήθηκε;

Η επιτυχία κρίνεται από το πώς αυτό που με αγάπη, κόπο και πίστη φτιάχνεις αγγίζει το κοινό. Και μιλάω και για τους 10 και για τους 10.000. Όσους περισσότερους κερδίζεις, τόσο καλύτερα. Πιστεύω και παλεύω γι’ αυτό που φτιάξαμε, εντός και εκτός σκηνής, κάθε μέρα μέχρι την τελευταία παράσταση. Τότε μπορείς να κάνεις και τον απολογισμό πιο ψύχραιμα και πιο δίκαια…

november

 


"Νοέμβριος" στο Θέατρο Εμπορικόν

Διαβάστε την κριτική παρουσίαση της παράστασης του mixtape.gr από τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο

Μετάφραση: Θοδωρής Πετρόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Σκηνικά: Ντίνος Πετράτος
Κοστούμια: Κατερίνα Παπανικολάου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Νένες

Παίζουν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Ιωσήφ Μαρινάκης, Χρήστος Βασιλόπουλος, Μάνος Πίντζης

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη 8μ.μ.
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 9.15 μ.μ.
Σάββατο, Κυριακή 6.15 μ.μ. (λαϊκή απογευματινή)

Τιμές εισιτηρίων
ΠΛΑΤΕΙΑ – ΘΕΩΡEΙΟ 25 €
ΕΞΩΣΤΗΣ 22 €
ΛΑΪΚΗ 18 €
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ 18 €
ΟΜΑΔΙΚΟ 18 €
Την Πέμπτη για θεατές κάτω των 25 και άνω των 60 ετών Εισιτήριο 18 €

Εμπορικόν
Σαρρή 11, Ψυρρή
Τηλ: 210 3211750
www.ellthea.gr

Διάβασε επίσης...
2o Φεστιβάλ Νέων Θεατρίνων
Το θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ μετά την επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση τον προηγούμενο Απρίλιο, δίνει και πάλι βήμα στις νέες δυνάμεις του θεάτρου και οργανώνει το 2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΕΩΝ ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ από τις 16 έως τις 21 Απριλίου 2007. Το θέμα του φετινού φεστιβάλ έχει τίτλο «Μαριονέτες σε ένα κόσμο που αλλάζει». Στόχος ...
Συνέχεια...
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Πλούτος, Ειρήνη, Λυσιστράτη, Εκκλησιάζουσες, Όρνιθες Αποσπάσματα από έργα του Αριστοφάνη, μεταφρασμένα από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, συντίθενται στα χέρια του Γιώργου Αρμένη σε ένα σύνολο.Η παιδεία, ο πόλεμος και τα ήθη του, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, η πολιτική φαυλότητα, ο πλούτος, η φτώχεια, το πρόβλημα της διακυβέρνησης της Χώρας, το πώς ...
Συνέχεια...
Fairytales στο σπίτι της Γιαγιάς
10 Ιουνίου - 31 Ιουλίου Όταν ήμασταν παιδιά, μας έλεγαν παραμύθια. Η γιαγιά συνήθως. Τώρα που μεγαλώσαμε και είμαστε πιο παιδιά από ποτέ, επιστρέφουμε στο σπίτι της γιαγιάς και γινόμαστε εμείς οι ήρωες εκείνων των παραμυθιών ανακαλώντας τα σημεία που μας έκανα εντύπωση. Βρισκόμαστε σε μια παλιά αυλή, ο χρόνος ...
Συνέχεια...
Σάρκα Μία | Ομάδα Χορού GRIFFόN
Η ομάδα χορού griffon παρουσιάζει το καινούργιο έργο της Ιωάννας Πορτόλου "Σάρκα Μία", τα 4 πρώτα Σαββατοκύριακα του Μαρτίου, στο στούντιο της ομάδας.Δεν υπάρχει ανθρώπινη σχέση χωρίς θέση. Σε κάθε περίπτωση επαφής δύο ανθρώπων γίνεται μία σύμβαση όπου τα δύο μέλη επιλέγουν συνειδητά ή ασυνείδητα να πάρουν θέση, δηλαδή να ...
Συνέχεια...
Ντε Σαντ… στη Ζυστιν, στο Θέατρο Φούρνος
Σαδισμός να γλύφεις και τα δάχτυλα σου. Σκρόφα "Η Ζυστίν; Πόσο χαίρομαι που σας συναντώ επιτέλους"... σκάει μύτη επί σκηνής κουνάμενη, συνάμενη, τυλιγμένη με ακριβές δαντέλες και βιλούδα και τούλια και υφάσματα, με το ανώμαλο μαλλί υπερπαραγωγή και το νύχι γαμψόαριστοκρατικό του αρπακτικού και την βλεφαρίδα κάγκελο, η Μάρω Παπαδοπούλου, η ...
Συνέχεια...
Τα 7 θαύματα του Θεατρικού ΅07
Οι ανασκοπήσεις δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα παραπάνω από μια υπενθύμιση- ημερολογιακού χαρακτήρα - του τι συνέβη την περίοδο που πέρασε. Είναι, άλλωστε, πάντα κομμάτι του παρελθόντος και το ζητούμενο είναι το μέλλον, έτσι δεν είναι; Και, κυρίως, το παρόν.Λίγο πριν τα γενέθλια του mixtape.gr που σβήνει σιγά σιγά το ...
Συνέχεια...
Tablo: Όταν η μαγεία γίνεται μουσική, χορός, musical, Παράσταση!
"Tablo"από 6 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Badminton.Η παράσταση Tablo γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη για τη δημιουργία ενός ταχυδακτυλουργικού θεάματος που έπρεπε να διαφέρει απ' ότι έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα στην παγκόσμια αγορά.Η ιδέα για ένα εντελώς διαφορετικό τύπο παράστασης που δεν θα επισκιαζόταν από τις ήδη υπάρχουσες ήταν του Gaetano ...
Συνέχεια...
Εγώ είμαι το Θείο Βρέφος 2
Ο Αντώνης και ο Χριστούλης γεννήθηκαν σε διπλανές φάτνες, και κάπως το πήρε κατάκαρδα που δεν έχει την ίδια επιτυχία με το συνομήλικό του. Είναι ξαδερφάκι της Σαλώμης που χορεύει μπαλέτο, φιλοδοξεί να κάνει καριέρα ως το αυθεντικό Θείο Βρέφος και θέλει να θεσπίσει τα...Αντωνούγεννα! Οι γονείς τους και τι ...
Συνέχεια...
‘Βίοι Αγίων’ από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό
Από 22 Φεβρουαρίου 2009 Είναι πολλοί, πάρα πολλοί οι σιωπηλοί άνθρωποι.Που δεν θέλουν ή δεν μπορούν ή δεν πρέπει να μιλήσουν.Είναι πολλοί, πάρα πολλοί, αυτοί που απόψε δέονται μέσα εις την σιγήν,χωρίς να τολμούν να πουν τας ευχάς των.ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ α) 29 λεπτά ΤΟ ΦΩΣ, μια παράσταση μικρού μήκους β) ...
Συνέχεια...
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν
Από εδώ βγήκε το «ο καλός καλό δεν έχει». Ή όπως το διατύπωσε ο Μπρεχτ μέσω της ηρωίδας του, Σεν Τε: «Πώς μπορώ να είμαι καλή την ώρα που όλα γύρω μου είναι τόσο ακριβά»; Και σκληρά. Και ύπουλα. Στην παραβολή του «Καλού Ανθρώπου του Σετσουάν» (έργο της περιόδου 1938-1943 της ...
Συνέχεια...
H Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης δίπλα μας
Αφού δεν πάει ο θεατής στη Νέα Υόρκη έρχεται η Νέα Υόρκη στο θεατή με τη βοήθεια του Μεγάρου Μουσικής που συνεχίζει και φέτος τις μεταδόσεις -απευθείας ή μαγνητοσκοπημένες- από τη Metropolitan Opera. Ε, και μια που πιάσαμε την κουβέντα για τις όπερες (βλ. προηγούμενο άρθρο) ας μιλήσουμε και για ...
Συνέχεια...
Μιχάλης Οικονόμου και Μαρίνα Ασλάνογλου οι νικητές των Βραβείων Χορν & Μερκούρη 2010
Δέκα χρόνια συμπληρώνει φέτος ο θεσμός που εμπνεύστηκε ο Σταμάτης Φασουλής και αγκαλιάστηκε από τους θεατρόφιλους ανεξαρτήτως επαγγέλματος (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατές, κριτικούς). Ο ίδιος, περήφανος για την θέσπισή του, δήλωσε στην 10η απονομή των βραβείων «Είναι ο,τι σημαντικότερο έχω κάνει μέχρι σήμερα στο θέατρο». Τα φετινά βραβεία Δημήτρης Χορν δόθηκαν ...
Συνέχεια...
Unknown dialects: 8 μουσικές διαλέξεις | Φεστιβάλ Αθηνών στις 5 & 6 Ιουλίου
Οκτώ μουσικά έργα, οκτώ μουσικές επιστολές, οκτώ θεατρικές performances, οκτώ μουσικές διαλέξεις.Με αφετηρία τη νέα μουσική δημιουργία του Γιώργου Κουμεντάκη, μια ομάδα νέων καλλιτεχνών παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μια παράσταση μουσικού θεάτρου στην οποία οι μουσικοί του DissonArt Ensemble γίνονται ηθοποιοί, υπερβαίνοντας τα όρια που τους επιβάλλει η ...
Συνέχεια...
Βάσα Βελεζνόβα
Ο Μαξίμ Γκόργκι έγραψε την αλληγορική ιστορία της Βάσα Βελεζνόβα το 1910, διαισθανόμενος το κύμα της αλλαγής που επρόκειτο να φέρει η Ρωσική Επανάσταση. Μια μητριαρχική οικογένεια που φυτοζωεί κάτω από τον επιθανάτιο ρόγχο του πατέρα, καταδυναστεύεται από την σκληρότητα της δυναμικής μητέρας Βάσα. Με το θάνατο του πατέρα και ...
Συνέχεια...
Ο Τζόνι πήρε το όπλο του
Ουσιαστικά πήρε τα πολεμοφόδια της 16χρονης εμπειρίας του σε ένα πολύ επιτυχημένο (παρά την απαράδεκτη εκπροσώπησή του από το Γραφείο Τύπου όλα αυτά τα χρόνια) θέατρο ρεπερτορίου, το Αμόρε αλλά και το βαρύ πυροβολικό της νεότερης -ως επί το πλείστον- γενιάς καλλιτεχνών και ανέλαβε το Εθνικό Θέατρο του οποίου το ...
Συνέχεια...
Ερευνητική και μουσική Αντιγόνη
Το μύθο της Αντιγόνης, που μπλέχτηκε ανάμεσα στο θεϊκό και τον ανθρώπινο νόμο, αλλά τελικά προτίμησε τον πρώτο, που την οδήγησε στο χαμό, τον γνωρίζουμε όλοι. Το κείμενο του Σοφοκλή είναι ιδιαίτερα παινεμένο και αγαπητό, περισσότερο ίσως σε όσους το διδάχτηκαν στίχο προς στίχο στα μαθητικά τους χρόνια. Για τους ...
Συνέχεια...
Martha Graham | Κλυταιμνήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
50 χρόνια πέρασαν από την πρώτη παρουσίαση της ιστορικής παραγωγής της Martha Graham. Η ομάδα της, ιδρυθείσα το 1926 από την συχνά αποκαλούμενη «μητέρα του σύγχρονου χορού» συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο καταξιωμένα χορευτικά σύνολα. Βασισμένη στην αρχαία ελληνική τραγωδία και στους μύθους των προγόνων μας για τον οίκο των Ατρειδών ...
Συνέχεια...
Το αίμα που μαράθηκε | 19 Σεπτεμβρίου – 28 Οκτωβρίου
Μετά το σπίτι του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη στα Εξάρχεια, το οποίο διάλεξαν για να ανεβάσουν μια παράσταση διαφορετική και ιδιαίτερη επικεντρωμένη στον ποιητή με τίτλο "Καρδιά με Κόκαλα. Βίος και Πολιτεία του ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη" - και ήταν το πιο ταιριαστό σκηνικό για να φιλοξενήσει το στόχο τους, η ομάδα Όχι ...
Συνέχεια...
Σεσουάρ για Δολοφόνους για 9η (!) χρονιά
Στο Θέατρο Αποθήκη μόνο οι μαρκίζες με τα ονόματα αλλάζουν εδώ και 9 χρόνια ενώ ο τίτλος της παράστασης κρέμεται μεγαλοπρεπής και αμετακίνητος.Ο δολοφόνος ακόμα να βρεθεί παρά το ότι έχουν περάσει ήδη αμέτρητοι θεατές από τα καθίσματα του θεάτρου και το καστ έχει συμπεριλάβει ένα σωρό αστέρια (ή κάποιους ...
Συνέχεια...
2ος Διαγωνισμός Σχεδιασμού Εξωφύλλου για τον οδηγό του Παλλάς
Η Ελληνική Θεαμάτων απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε νέους εικαστικούς καλλιτέχνες που επιθυμούν να φιλοτεχνήσουν το εξώφυλλο για τον ετήσιο οδηγό του θεάτρου Παλλάς. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, έχοντας πολύ μεγάλη ανταπόκριση ανάμεσα σε νέους γραφίστες και εικαστικούς σχεδιαστές. Ο οδηγός θα κυκλοφορήσει περί τα μέσα Σεπτεμβρίου σε περίπου ...
Συνέχεια...
Τίποτα Δικό Μου
Σε ένα άδειο λευκό, σαν κελί απομόνωσης, δωμάτιο, απαλλαγμένο από οτιδήποτε μπορεί να κουβαλά μνήμες και να αποσπά την προσοχή των ανθρώπων, το έτος 2077, ένα ζευγάρι δέχεται την αναπάντεχη επίσκεψη ενός «άγνωστου» άνδρα που ισχυρίζεται ότι είναι ο αδερφός της συζύγου. Ο παράξενος επισκέπτης αποτελεί τεράστιο κίνδυνο ως φορέας ...
Συνέχεια...
SpiRitUs στο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών
«Spiritus. Μικρό επίμηκες κομμάτι ξύλο ή χαρτόνι που στη μια του άκρη είναι καλυμμένο με εύφλεκτη ουσία και χρησιμοποιείται για το άναμμα φωτιάς. Σκέψεις πάνω σ’ ένα σπίρτο, σ’ ένα παραμύθι, σε μια πραγματικότητα, ένα κορίτσι καθισμένο κάπου στην πόλη, στο πεζοδρόμιο, στα όρια της φτώχειας με κάθε έννοια. Το Ρομαντικό ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ | Φαίδρα
Δεν ξέρω πόσοι απο τους χιλιάδες θεατές αυτού του διημέρου πήραν την απόφαση να κατέβουν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για να δουν τα πάθη της ερωτοχτυπημένης βασίλισσας της Τροιζήνας και πόσοι για να δουν από κοντά τη ντίβα Έλεν Μίρρεν του Peter Greenaway και της «Βασίλισσας». Ωστόσο μικρή σημασία ...
Συνέχεια...
Κάρμεν
Τι μπορεί να πει άραγε κανείς για την Κάρμεν; Πώς περιγράφεις σε ένα κείμενο τη φλόγα της παθιασμένης ηρωίδας της νουβέλας του Μεριμέ και της θρυλικής όπερας του Μπιζέ; Αρκεί να μιλήσεις για μια Σεβιλιάννα καπνεργάτρια που παρασύρει με τον έρωτα της όποιον άνδρα βρεθεί στο δρόμο της; Αφηγείσαι απλά ...
Συνέχεια...
Atomic Alert! Atomic Alert!
Όποιος ξανακατηγορήσει το ελληνικό ντουμπλάζ να πέσει σε ατομική έκρηξη να τον a. συρρικνώσει, b. ατομίσει, c. κάνει ζόμπι, d. τον γονατίσει στα γέλια! Γκρινιάζουμε συχνά για την (αμφίβολη) ποιότητα των περισσότερων ελληνικών μεταγλωττίσεων, αλλά να που έρχεται μια... όχι ακριβώς παράσταση, ούτε προβολή, πιο πολύ ένα multimedia πολυπλατφορμικό δρώμενο που ...
Συνέχεια...
Ανοιξιάτικη Θύελλα
Στα νεανικά του χρόνια και πολύ προτού συγγράψει ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας ο Tennessee Williams παίζει με τα πρωτόλεια των χαρακτήρων που θα συναντούσαμε αργότερα στα αριστουργήματά του και ξεσηκώνει μια «Ανοιξιάτικη Θύελλα». Την εποχή εκείνη ο Αμερικάνος συγγραφέας είναι 26 ετών, ονομάζεται ακόμα Thomas Lanier Williams, ...
Συνέχεια...
Bodyguard μετά μουσικής στο θέατρο
Ο Σωματοφύλακας, η διασημότερη (για κάποιους πιο διάσημη και από τα τραγούδια της ακόμα) ταινία της Whitney Houston στην οποία πρωταγωνίστησε μαζί με τον Kevin Costner το 1992, θα γίνει μιούζικαλ και θα σκαρφαλώσει στο θεατρικό σανίδι του Λονδρέζικου θεάτρου Adelphi το ερχόμενο Φθινόπωρο. Το ρόλο της Rachel Marron που υποδύθηκε η Houston ...
Συνέχεια...
So you can dance| 6ο Φεστιβάλ Χορού Ελλήνων Χορογράφων
Ξέρετε τι συμβαίνει στα θέατρα Αργώ, Θησείον, Ροές, Χυτήριο, και Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας αυτές τις μέρες και ως το τέλος Μαϊου; Φυσικά και γνωρίζετε!Το 6ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων είναι γεγονός και συμβαίνει με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού για να μας γνωρίσει κάθε είδος και διαφορετική «γραφή» ...
Συνέχεια...
ΟΝΟΡ στο Θέατρο της ¶νοιξης
Το έργο της Τζοάννα Μάρεϊ Σμιθ, από το 1995 που γράφτηκε, παίζεται διαρκώς σε όλο τον κόσμο προκαλώντας αίσθηση και έχει μεταφραστεί σε 7 γλώσσες.Η συγγραφέας καταφέρνει να μιλά εξ ονόματος όλων. Το έργο της αφορά θεατές κάθε ηλικίας και φύλου. Η ιστορία της αποτελεί τόπο συνάντησης οικείων συναισθημάτων. Διαπραγματεύεται ...
Συνέχεια...
Protect me από τη Schaubühne
Τα τελευταία (πολλά) χρόνια στην Ελλάδα έχουμε αγαπήσει το γερμανικό θέατρο και χορό και κανένα μέλος από το φιλοθεάμον κοινό δεν αγνοεί την πολύ σημαντική βερολινέζικη σκηνή Schaubühne που έχει επισκεφτεί πολλάκις τα αθηναϊκά θέατρα στο πλαίσιο Φεστιβάλ και άλλων μετακλήσεων και διοργανώσεων. Ο Falk Richter θεωρείται ένας από τους πιο πολιτικοποιημένους συγγραφείς ...
Συνέχεια...
2o Φεστιβάλ Νέων Θεατρίνων
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Fairytales στο σπίτι της Γιαγιάς
Σάρκα Μία | Ομάδα Χορού GRIFFόN
Ντε Σαντ… στη Ζυστιν, στο Θέατρο Φούρνος
Τα 7 θαύματα του Θεατρικού ΅07
Tablo: Όταν η μαγεία γίνεται μουσική, χορός, musical,
Εγώ είμαι το Θείο Βρέφος 2
‘Βίοι Αγίων’ από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό
Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν
H Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης δίπλα μας
Μιχάλης Οικονόμου και Μαρίνα Ασλάνογλου οι νικητές των
Unknown dialects: 8 μουσικές διαλέξεις | Φεστιβάλ Αθηνών
Βάσα Βελεζνόβα
Ο Τζόνι πήρε το όπλο του
Ερευνητική και μουσική Αντιγόνη
Martha Graham | Κλυταιμνήστρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το αίμα που μαράθηκε | 19 Σεπτεμβρίου –
Σεσουάρ για Δολοφόνους για 9η (!) χρονιά
2ος Διαγωνισμός Σχεδιασμού Εξωφύλλου για τον οδηγό του
Τίποτα Δικό Μου
SpiRitUs στο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών
Ελληνικό Φεστιβάλ | Φαίδρα
Κάρμεν
Atomic Alert! Atomic Alert!
Ανοιξιάτικη Θύελλα
Bodyguard μετά μουσικής στο θέατρο
So you can dance| 6ο Φεστιβάλ Χορού Ελλήνων
ΟΝΟΡ στο Θέατρο της ¶νοιξης
Protect me από τη Schaubühne