Νοέμβριος. Η αυλαία έκλεισε πρόσφατα για μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της σεζόν, τις αμερικανικές εκλογές. Και άνοιξε για την παράσταση του έργου του Μάμετ «Νοέμβριος» στο Θέατρο Εμπορικόν που σχολιάζει καυστικά το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για το έργο που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί.

 

Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε το Νοέμβριο του Μάμετ; Έπαιξε ρόλο στην απόφαση η επικαιρότητα των Αμερικάνικων εκλογών, αλλά και τα δικά μας εσωτερικά πολιτικοοικονομικά σκάνδαλα;

Δεν θα έλεγα ότι έπαιξαν ρόλο οι αμερικανικές εκλογές και όποια τέτοιου είδους επικαιρότητα. Ο Μάμετ με τον Νοέμβριο (Ο Πρόεδρος, 2 γαλοπούλες και οι εκλογές) δεν μιλάει γι αυτό. Με αφορμή τις εκλογές γράφει μια καυστική σάτιρα για όλο το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ανεβάζετε ένα πολιτικό έργο στην καρδιά της εμπορικής πιάτσας της Αθήνας. Δεν είναι ρίσκο; Τι σας λέει η έως τώρα ανταπόκριση του κοινού;

Πράγματι είναι ένα ρίσκο…Έτσι κι’ αλλιώς η δουλειά μας είναι ένα ρίσκο. Κάθε φορά είναι μια καινούργια περιπέτεια. Και η περιπέτεια ενέχει και τον κίνδυνο της πτώσης. Αλίμονο όμως αν αυτό λειτουργούσε ανασταλτικά και δεν μας επέτρεπε να τολμάμε. Εμείς λοιπόν τολμήσαμε. Είναι ελπιδοφόρο για μας, ότι ο κόσμος που μέχρι στιγμής έχει δει την παράσταση, και δεν μιλάω μόνο γι’ αυτούς που είναι ενημερωμένοι, που ξέρουν τον Μάμετ, αντιδρά πολύ ζεστά. Η ανταπόκριση, είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το κοινό, αισθάνομαι ότι, στην αρχή αντιμετωπίζει με έκπληξη-απορία αυτό που βλέπει, αλλά μπαίνει σιγά-σιγά και τελικά αν το χειροκρότημα είναι μέτρο, νομίζω ότι του αρέσει πολύ. Το αν πραγματικά συμβαίνει αυτό θα φανεί στην πορεία…Αν τους αρέσει πραγματικά θα στείλουν κι άλλους…

novemberΓια ποιο λόγο πιστεύετε πως θα έπρεπε να έρθει κάποιος να παρακολουθήσει το Νοέμβριο;

Γιατί είναι ένα σπουδαίο έργο. Είναι σαν να γράφτηκε τώρα για την Ελλάδα. Είναι, όπως είπα και προηγουμένως, μια καυστική σάτιρα απολύτως αναγνωρίσιμη. Θέτει ερωτήματα για καυτά θέματα που μας απασχολούν όλους. Και στο δεύτερο μέρος απογειώνεται σε μια εξωφρενική κωμωδία…Η αλήθεια είναι, πως είναι ακατάλληλο για ψευτοηθικολόγους, γιατί ο Μάμετ- όπως και στα άλλα έργα του- χρησιμοποιεί μια πολύ σκληρή γλώσσα…Ο πρόεδρος μιλάει σα λιμενεργάτης σε καταγώγιο…Και βέβαια αυτό δε γίνεται για σκανδαλολογικούς λόγους. Ο Μάμετ χτίζει χαρακτήρα με αυτή τη γλώσσα.

Ο Μάμετ αρνείται ότι μοντέλο του Charles Smith αποτελεί ο George Bush. Τον χρησιμοποιήσατε ως αναφορά στην προσέγγιση του χαρακτήρα;

Είμαι σίγουρος ότι ο Μάμετ δεν γράφει για τον Bush. Παρ’ όλα αυτά ο George Bush, ήταν πλούτος για ένα συγγραφέα, ήταν μεγάλη πηγή έμπνευσης για τα θέματα που ήθελε να θίξει ο Μάμετ…

Εντοπίσατε στο ρόλο σας ελαφρυντικά στοιχεία; Αν ήθελε κάποιος να υπερασπιστεί έναν αμοραλιστή, καιροσκόπο πολιτικό όπως ο Charles τι θα έβρισκε;

Η ανθρώπινη φύση είναι από μόνη της ένα ελαφρυντικό. Κι’ εγώ σαν καλλιτέχνης οφείλω να μπαίνω στον κόπο να την κατανοώ, κι’ όχι μόνο να την κατακρίνω. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ένας ηθοποιός, πλησιάζοντας ένα ρόλο, είναι αυτό ακριβώς. Να βρίσκει τα ελαφρυντικά, να τον δικαιολογεί, και εντέλει να τον …αγαπά. Ακόμα κι’ αν πρόκειται για τον μεγαλύτερο εγκληματία. Είναι ο μόνος δρόμος για να πλησιάσεις (ολοκληρωτικά) ένα ρόλο. Άλλωστε αυτός ο δρόμος είναι που θέλω να καταφέρω να ακολουθώ και στη ζωή μου…Ζούμε σε μια εποχή που η κυρίαρχη κουλτούρα είναι «δείχνω με το δάχτυλο αυτόν που φταίει»…Δεν θέλω να συμμετέχω σ’ αυτό, όσο κι’ αν κοστίζει…

Το έργο είναι ένας καταπέλτης απέναντι στους αλλοτριωμένους πολιτικούς μηχανισμούς. Έχει βρεθεί ανάμεσα στους θεατές κάποιος πολιτικός; Ποια ήταν η αντίδραση του;

Ο Χρήστος Πρωτόπαπας σταθερός θεατής της δουλειάς μας ήρθε στην πρεμιέρα, η φίλη μας Ελένη Κούρκουλα, και η Μαρριέτα Γιαννάκου, αυτή η σπουδαία γυναίκα. Θεωρώ ότι και οι τρεις, δεν έχουν καμιά σχέση με το πρότυπο του Μάμετ…Και οι αντιδράσεις και τα σχόλια τους ήταν ιδιαιτέρως θερμά έως και συγκινητικά, και πολύ τους ευχαριστώ.

Έχει τελικά ελπίδες η κοινωνική δικαιοσύνη μέσα στα πολιτικά γραφεία, όταν στο έργο του Μάμετ η διαφθορά δεν πηγάζει μόνο από τον πολιτικό αλλά και από τους απλούς πολίτες;

Τώρα χτύπησες κέντρο…Αυτό ακριβώς είναι το θέμα που θέτει ο Μάμετ με αυτό το έργο. Όπως λέει κι ο ίδιος «…κάποτε πίστευα ότι για ότι κακό συμβαίνει φταίνε αυτοί που κυβερνούν, και όλοι οι άλλοι είμαστε καλοί, καλοκάγαθοι, καλοσυνάτοι άνθρωποι…». Η διαπλοκή, η μίζα, η διαφθορά χρειάζεται σίγουρα 2 μέρη. Απ’ τη μια οι πολιτικοί κι απ’ την άλλη…;

Γιατί πιστεύετε πως ο Μάμετ επέλεξε τη δομή μιας κωμωδίας (χωρίς να μας έχει συνηθίσει) προκειμένου να προσεγγίσει ένα τόσο σοβαρό θέμα;

Γιατί -φαντάζομαι- πιστεύει, ότι μ’ αυτό τον τρόπο θα μιλήσει σε ένα μεγαλύτερο κοινό, και πιθανότατα θα μιλήσει μέσα από τη γλώσσα της κωμωδίας πολύ πιο αποτελεσματικά.

Μπορεί μια κωμωδία να προβληματίσει, να οδηγήσει σε σκέψεις και τελικά να μας ενεργοποιήσει;

Αυτό είναι ένα ερώτημα που αφορά στην τέχνη γενικότερα…Μακάρι να συμβαίνει…Δεν μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένες απαντήσεις νομίζω. Ο καθένας παίρνει από ένα έργο τέχνης ,όπως κι από τη ζωή, αυτό που του αξίζει.

Τα τελευταία χρόνια καταπιάνεστε και με τη σκηνοθεσία των έργων που επιλέγετε να παρουσιάσετε. Συνδυάζετε εύκολα τις δύο ιδιότητες, ηθοποιού – σκηνοθέτη;

Είναι ένα δύσκολο αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέρον παιχνίδι. Και λέω παιχνίδι γιατί έτσι θέλω να αντιμετωπίζω τη σκηνική πράξη. Με την αθωότητα, τη σοβαρότητα και την πίστη που αντιμετωπίζει ένα παιδί το παιχνίδι και το ψέμα…

Που κρίνεται η επιτυχία μιας παράστασης; Σε πιο σημείο της πορείας μπορείτε να πείτε με σιγουριά πως το στοίχημα κερδήθηκε;

Η επιτυχία κρίνεται από το πώς αυτό που με αγάπη, κόπο και πίστη φτιάχνεις αγγίζει το κοινό. Και μιλάω και για τους 10 και για τους 10.000. Όσους περισσότερους κερδίζεις, τόσο καλύτερα. Πιστεύω και παλεύω γι’ αυτό που φτιάξαμε, εντός και εκτός σκηνής, κάθε μέρα μέχρι την τελευταία παράσταση. Τότε μπορείς να κάνεις και τον απολογισμό πιο ψύχραιμα και πιο δίκαια…

november

 


"Νοέμβριος" στο Θέατρο Εμπορικόν

Διαβάστε την κριτική παρουσίαση της παράστασης του mixtape.gr από τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο

Μετάφραση: Θοδωρής Πετρόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Σκηνικά: Ντίνος Πετράτος
Κοστούμια: Κατερίνα Παπανικολάου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Νένες

Παίζουν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Ιωσήφ Μαρινάκης, Χρήστος Βασιλόπουλος, Μάνος Πίντζης

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη 8μ.μ.
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 9.15 μ.μ.
Σάββατο, Κυριακή 6.15 μ.μ. (λαϊκή απογευματινή)

Τιμές εισιτηρίων
ΠΛΑΤΕΙΑ – ΘΕΩΡEΙΟ 25 €
ΕΞΩΣΤΗΣ 22 €
ΛΑΪΚΗ 18 €
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ 18 €
ΟΜΑΔΙΚΟ 18 €
Την Πέμπτη για θεατές κάτω των 25 και άνω των 60 ετών Εισιτήριο 18 €

Εμπορικόν
Σαρρή 11, Ψυρρή
Τηλ: 210 3211750
www.ellthea.gr

Διάβασε επίσης...
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που καταφτάνει στην Ελλάδα αφού πέρυσι ...
Συνέχεια...
Νεκρή Φύση σε Χαντάκι στο Θέατρο Αμόρε
«Έχω τρεις κηλίδες σε ένα παπούτσι νούμερο 43 μέσα σε μια νάιλον σακούλα με την ετικέτα «εύρημα νούμερο 1». Ένα δέντρο με καρφωμένο επάνω του ένα Γκολφ, που η αστυνομία δε βλέπει την ώρα να μετακινήσει. Ένα νεαρό σε κατάσταση σοκ που μιλάει ακατάσχετα και δε λέει τίποτα χρήσιμο. Μια ...
Συνέχεια...
Απλό – τέλος
Είναι γεγονός που επιβεβαιώνεται καθημερινά: ζούμε στις μέρες που ακόμα και η πιο απρόσμενη είδηση, φαντάζει λογική, ένα φυσικό επακόλουθο της γενικότερης κοινωνικής παρακμής. Έχουμε εκπαιδευτεί να τα περιμένουμε όλα και να μη μας εκπλήσσει τίποτα.Σε μια εποχή που η θεατρική αγωγή κρίνεται περιττή από τα (άδεια) κεφάλια του Υπουργείου ...
Συνέχεια...
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
Στις 22, 23 και 24 Νοεμβρίου Πως σας φαίνεται ένα ταξίδι στα παλιά, με νανουρίσματα και φροντίδες όπως τότε που ήσασταν παιδιά; Η Heike Schmidt σας στρώνει κρεβάτι στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου και αφού βολευτείτε στα σκεπάσματά σας σας κοιμίζει με νανουρίσματα από όλο τον κόσμο. Μια performance-happening που δρα ...
Συνέχεια...
Κωνσταντίνος Παπαχρόνης 1977 – 2008 R.I.P.
"Θα νιώσω απόλυτη ευτυχία τη στιγμή που θα χρειαστεί να αποχωρήσω από τον μάταιο τούτο κόσμο και κάνοντας ένα φλας μπακ πίσω μου και θα νιώσω πως φεύγω τη σωστή στιγμή, χωρίς απωθημένα και χωρίς ανεκπλήρωτους πόθους"......Μου είχε πει ο Κωνσταντίνος Παπαχρόνης πριν από 6 περίπου χρόνια σε μια συνέντευξη ...
Συνέχεια...
Ερευνητική και μουσική Αντιγόνη
Το μύθο της Αντιγόνης, που μπλέχτηκε ανάμεσα στο θεϊκό και τον ανθρώπινο νόμο, αλλά τελικά προτίμησε τον πρώτο, που την οδήγησε στο χαμό, τον γνωρίζουμε όλοι. Το κείμενο του Σοφοκλή είναι ιδιαίτερα παινεμένο και αγαπητό, περισσότερο ίσως σε όσους το διδάχτηκαν στίχο προς στίχο στα μαθητικά τους χρόνια. Για τους ...
Συνέχεια...
Το Αλφαβητάρι των ¶στρων
Αν είστε θαυμαστές του Μίκη Θοδωράκη και της ελληνικής ποίησης, η παράσταση του Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου και του Τάσου Χριστογιαννόπουλου θα σας ικανοποιήσει επαρκώς. Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος «διαβάζει» τα κείμενα και ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος ερμηνεύει τα τραγούδια, παίζοντας ο ίδιος στο πιάνο. «Στοχεύουμε σε μια βραδιά που η ιδιαιτερότητά της και ...
Συνέχεια...
ΝΤΙΜΠΕΪΤ @ Bios
Βαρεθήκατε και εσείς τα cliché debates που ευδοκιμούν γύρω μας όπως και εμείς; Μια διαφορετική αντιπαράθεση, μέχρι τελικής πτώσεως, ξεκίνησε.  Πώς καταφέρνουν, σκέφτηκα αμέσως μόλις διάβασα το δελτίο τύπου, να συναντηθούν σε μία παράσταση 75 λεπτών ο D.H.Lawrence και οι Ερωτευμένες Γυναίκες του (ένα κείμενο του 1920) με Έλληνες συνδικαλιστές, bloggers, ...
Συνέχεια...
Θαλασσινή Ωδή στο Θέατρο Σφενδόνη
Για λίγες παραστάσεις και φέτος, από τις 8 έως και τις 29 Οκτωβρίου, μετά την επιτυχημένη της πορεία πέρυσι σε άλλους χώρους ανεβαίνει ξανά η βασισμένη στο ομότιτλο ποίημα του Πορτογάλου συγγραφέα Fernando Pessoa -υπογεγραμμένη από τον ετερώνυμό του συγγραφέα ¶λβαρο ντε Κάμπος- παράσταση.Πρόκειται για ένα ποιητικό παραλήρημα του συγγραφέα ...
Συνέχεια...
Γεωργία Μαυραγάνη | το 100% τέλειο κορίτσι
Μια νέα σκηνοθέτης, άγνωστη ακόμη στο ευρύ κοινό. Μια πρώτη γνωριμία; Τελείωσα το 2001 το Παιδαγωγικό, όπου είχα ήδη σκηνοθετήσει τις Δούλες του Ζαν Ζενέ και την Μήδεια του Μποστ με την ερασιτεχνική ομάδα του πανεπιστημίου. Μετά ήρθα στην Αθήνα κι έδωσα κατατακτήριες εξετάσεις στην Θεατρολογία, ενώ δούλεψα και ως ...
Συνέχεια...
Misery
Ο Stephen King θεωρείται (κι όχι άδικα) ο μαιτρ της σύγχρονης λογοτεχνίας Τρόμου. Ο τρόπος που καταφέρνει να προσωποποιεί τις βαθύτερες φοβίες των ηρώων του δημιουργώντας ένα ασύγκριτο κλίμα αγωνίας, έχει στοιχειώσει τις νύχτες εκατομμυρίων αναγνωστών του σε όλο τον κόσμο (κι έχει φουσκώσει τον τραπεζικό του λογαριασμό κατά δεκάδες ...
Συνέχεια...
‘Η Λοκαντιέρα’ σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα – Κερδίστε προσκλήσεις!
Την κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι παρουσιάζει το φετινό καλοκαίρι του 2010, η «5η ΕΠΟΧΗ».Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες και διασημότερες κωμωδίες της Ευρωπαϊκής Αναγέννησης. Μια κωμωδία με δαιμόνια πλοκή και διαρκείς ανατροπές, που φτάνουν συχνά στα όρια της σκηνικής υπερβολής. Η αιώνια διαμάχη μεταξύ των δύο φύλλων είναι ο ...
Συνέχεια...
Και «META», τι;
Η σκηνοθέτης Έλλη Παπακωνσταντίνου και η ομάδα της ODC αναζητά το μετά την καταστροφή σε μια site specific παράσταση σε έναν πολύ ιδιαίτερο χώρο. Τι γίνεται «Μετά» την καταστροφή; Πώς είναι η «Μετά» εποχή; Οι θεατές θα βρουν τις απαντήσεις στο Βυρσοδεψείο, έναν πολύ ενδιαφέροντα χώρο στο κέντρο της Αθήνας, ένα πραγματικό ...
Συνέχεια...
Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν | Schaubühne Berlin | Φεστιβάλ Αθηνών
Το τρομερό παιδί του γερμανικού θεάτρου, ο γνωστός από τις παραστάσεις του στη Βερολινέζικη Schaubühne που τόσο δημοφιλής και αγαπητή είναι στη χώρα μας τελευταία επιστρέφει και φέτος -για 5η φορά- στο φιλόξενο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου με δύο παραστάσεις. Στη δεύτερη θα δοκιμάσει για πρώτη φορά τις δυνάμεις ...
Συνέχεια...
Σταύρος Στάγκος – Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές
Ένας κινηματογραφιστής και τηλεοπτικός σκηνοθέτης, ένα κείμενο με φλεγματικό βρετανικό χιούμορ - δια χειρός Άλαν Μπένετ -, μια θεατρική σκηνή, η Χώρα -που μας καλόμαθε από πέρυσι με φρεσκότατες εκπλήξεις- και ένα έργο με τίτλο κάπως δυσνόητο που σκουντάει με δύναμη τη φαντασία μας: Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές.Στην αρχή ήταν ...
Συνέχεια...
24 hour plays Athens
Συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί σε 24 ώρες γράφουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν πρωτότυπα θεατρικά έργα σε μια ενιαία παράσταση 90 λεπτών. Το γνωστό από το Broadway της Νέας Υόρκης «THE 24 HOUR PLAYS» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, την Τρίτη 3 Απριλίουκαι απέδειξε ότι όλα μπορούν να γίνουν μέσα σε 24 ώρες, αρκεί να ...
Συνέχεια...
BLASTED| από το Θέατρο Δωματίου
Θυμάστε τις κατακόκκινες κυρίες που έτρεχαν πανικόβλητες να βγουν κατά τη διάρκεια της παράστασης από τις ΡΟΕΣ όταν ο Λευτέρης Βογιατζής σύστησε για τα καλά στο ελληνικό κοινό την σπουδαία αγγλίδα αυτόχειρα συγγραφέα Σάρα Κέιν παρουσιάζοντας το έργο της «Καθαροί, Πια»; Το in-yer-face θέατρο προβλημάτισε κάποιους παλιούς θεατές και ενέπνευσε ...
Συνέχεια...
Il Trovatore στο Bios
Για ένα τόσο σημαντικό έργο το αναμενόμενο είναι να σας αραδιάσω πρώτα μερικά στοιχεία, ιστορικά και ενημερωτικά: Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Ρώμη το 1853 και είναι γραμμένη από τον σπουδαίο (και υπερδιάσημο ακόμα και σε όσους ποτέ δεν έχετε ασχοληθεί με το λυρικό θέατρο) ιταλό συνθέτη Giuseppe Verdi σε ...
Συνέχεια...
Λεωφορείο ο Πόθος
«What we've got here is a failure to communicate...» Αυτό έγραφε το ξύλινο παραβάν στο ενδιαφέρον σκηνικό της ¶ντζελας Μπρούσκου κι αυτό μου τράβηξε πρώτο το βλέμμα όταν μπήκα στο υπέροχο (κι ανανεωμένο) θέατρο Σφενδόνη. Οι αμερικάνικες σημαίες και τα διάφορα άλλα αφελή σύμβολα τύπου coca cola, τηλέφωνο Μίκι, αφίσες ...
Συνέχεια...
Ίρις Πανταζάρα
Εξ Ωδείου Αθηνών ορμώμενη πήρε σβάρνα τα -λιγοστά στην Ελλάδα- μιούζικαλ για να αποδείξει με μια ματιά πως το σκέρτσο, το μπριο και το νάζι της είναι φτιαγμένα για τη μουσική και το χορό. Από το «Ποια Ελένη» τη βλέπουμε πια σε ρόλο αλησμόνητο στην «Τσινετσιτά», αλλά και σε επεισόδια ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ | Φαίδρα
Δεν ξέρω πόσοι απο τους χιλιάδες θεατές αυτού του διημέρου πήραν την απόφαση να κατέβουν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για να δουν τα πάθη της ερωτοχτυπημένης βασίλισσας της Τροιζήνας και πόσοι για να δουν από κοντά τη ντίβα Έλεν Μίρρεν του Peter Greenaway και της «Βασίλισσας». Ωστόσο μικρή σημασία ...
Συνέχεια...
Σινεμασκόπ: ένα  ντοκιμαντέρ για το τέλος του κόσμου
Μια μέρα μετά την  πρεμιέρα της παράστασης, την περασμένη  Πέμπτη, ο ενθουσιασμός μου για  την ιδέα των blitz αντικαταστάθηκε  με τον θυμό (ανάμεικτο με απορία) για την μη χρηματοδότησή τους από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μιλάω, φυσικά, για τις επιχορηγήσεις που δόθηκαν στο θέατρο για την επόμενη σεζόν και ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 4 Ιουνίου. Δεν θα συγκρίνω τους blitz με τις ομάδες, ...
Συνέχεια...
O Ορφανός του Ζάο
Ο «Ορφανός του Ζάο» (του Ζι Ζουν Ζιανγκ) είναι για τους Κινέζους ό, τι είναι για μας ο «Οιδίποδας Τύραννός» ή για τους ¶γγλους ο «¶μλετ»: Η ιστορία ενός ανθρώπου που έρχεται εν αγνοία του αντιμέτωπος με τη μοίρα του και τοποθετείται απέναντι στην κοσμική ισορροπία. Εδώ σταματούν τα κοινά. ...
Συνέχεια...
Η τέχνη του κυρίου Χάαρμαν
Η υπόθεση Φριτς Χάαρμαν συγκλόνισε την κοινή γνώμη της Γερμανίας στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν αποκαλύφτηκε (ύστερα από ομολογία του ίδιου) ότι ο ευυπόληπτος έμπορος είχε εκτελέσει μια σειρά από ειδεχθείς φόνους νεαρών ανδρών, τους οποίους μάλιστα κανιβάλισε με τρομακτική ψυχραιμία. Η υπόθεση πέρασε στα χέρια της ψυχιατρικής κι ...
Συνέχεια...
Vasistas-Was ist das?- Hmm a spectacle! Που θα πει φεγγίτης.
Σε ένα διαμέρισμα/ γραφείο του κέντρου, σε ένα μεγάλο απρόσωπο κτίριο - από αυτά με τις τρομακτικά πολλές πόρτες - η ομάδα των Vasistas κάνει πρόβες για την παράσταση της "Spectacle". 11-13 Ιουλίου θα παρουσιάσουν το Spectacle στο κτίριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης με σκηνικό τους πίνακες του ζωγράφου Απόστολου Γεωργίου. Μπαίνω σχεδόν ...
Συνέχεια...
Vasistas, Spectacle
Το Spectacle της ομάδας Vasistas διερευνά τους μηχανισμούς εκπαίδευσης του ατόμου στην καθημερινότητα. Η ομάδα στήνει μιαν εύπλαστη κινούμενη εγκατάσταση με ανθρώπους. Ένα παράλογο αυθύπαρκτο δίκτυο δράσης όπου οι εισερχόμενοι  πραγματοποιούν συγκεκριμένες ασκήσεις εκπαίδευσης των ατόμων.  Οι ελεγκτές γίνονται ελεγχόμενοι, οι ερευνητές πειραματόζωα και η ενστικτώδης πλευρά των ανθρώπων θέαμα ...
Συνέχεια...
Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας| Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (UNESCO)
7 & 8 Απριλίου 2009Για τρίτη χρονιά φέτος, μετά την επιτυχία των δύο προηγούμενων διοργανώσεων (Αναλόγιο Ξένων Έργων 2007 & Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας 2008 με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Εργαστηρίου Μετάφρασης) το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου πραγματοποιεί Διήμερο Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, ...
Συνέχεια...
Ε ε έρχεται (και πάλι) ο Sleuth
Και μαζί ο Γιώργος Κιμούλης και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης που, από πρόπερσι, έβαλαν τα θεατρικά «εγώ» τους να συγκρουστούν επί σκηνής σε μια παράσταση που, όπως ήταν αναμενόμενο, έσπασε τα ταμεία. Σασπένς, αγωνία, ανατροπές, δύο σούπερ σταρ του εγχώριου θεάτρου και ένας εξίσου διάσημος συγγραφέας, ο Anthony Saffer, με ένα από ...
Συνέχεια...
11o Φεστιβάλ για Σολίστες & Πρωταγωνιστές στη Λαμία από 2 έως 9 Μαϊου
Για ενδέκατη χρονιά το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης οργανώνει στη Λαμία το Φεστιβάλ μονοπρόσωπων παραστάσεων, ένα φεστιβάλ που στηρίχτηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια από σημαντικούς ανθρώπους του θεάτρου. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Χρίστος Καλαβρούζος, περιγράφει την εμπειρία του από τις προηγούμενες διοργανώσεις και καλωσορίζει τους συναδέλφους του: «Η γνωριμία μου ...
Συνέχεια...
Τρεις Κόρες Εν Καμίνω στη Μουσική Σκηνή Συρμός
...ή μάλλον... "εν βρασμώ"! Πόσο εύκολες είναι οι σχέσεις και οι εξομολογήσεις;Πόσο μπορεί να σε προστατεύσει, ή να σε ανεχτεί ο φύλακας άγγελος σου; Πόσο μοιάζουν τα γενέθλια με μια κηδεία;Όλα είναι ένα και όλα είναι εδώ.Τρεις γυναίκες σε... κρίσιμη ηλικία και οι φύλακες άγγελοι τους σε... κρίσιμη στιγμή. Ένα ...
Συνέχεια...
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Νεκρή Φύση σε Χαντάκι στο Θέατρο Αμόρε
Απλό – τέλος
Bed & Breakfast στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου
Κωνσταντίνος Παπαχρόνης 1977 – 2008 R.I.P.
Ερευνητική και μουσική Αντιγόνη
Το Αλφαβητάρι των ¶στρων
ΝΤΙΜΠΕΪΤ @ Bios
Θαλασσινή Ωδή στο Θέατρο Σφενδόνη
Γεωργία Μαυραγάνη | το 100% τέλειο κορίτσι
Misery
‘Η Λοκαντιέρα’ σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα
Και «META», τι;
Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν | Schaubühne Berlin | Φεστιβάλ
Σταύρος Στάγκος – Κρεβάτι Ανάμεσα στις Φακές
24 hour plays Athens
BLASTED| από το Θέατρο Δωματίου
Il Trovatore στο Bios
Λεωφορείο ο Πόθος
Ίρις Πανταζάρα
Ελληνικό Φεστιβάλ | Φαίδρα
Σινεμασκόπ: ένα ντοκιμαντέρ για το τέλος του
O Ορφανός του Ζάο
Η τέχνη του κυρίου Χάαρμαν
Vasistas-Was ist das?- Hmm a spectacle! Που θα
Vasistas, Spectacle
Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας| Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (UNESCO)
Ε ε έρχεται (και πάλι) ο Sleuth
11o Φεστιβάλ για Σολίστες & Πρωταγωνιστές στη Λαμία
Τρεις Κόρες Εν Καμίνω στη Μουσική Σκηνή Συρμός