Νοέμβριος. Η αυλαία έκλεισε πρόσφατα για μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της σεζόν, τις αμερικανικές εκλογές. Και άνοιξε για την παράσταση του έργου του Μάμετ «Νοέμβριος» στο Θέατρο Εμπορικόν που σχολιάζει καυστικά το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για το έργο που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί.

 

Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε το Νοέμβριο του Μάμετ; Έπαιξε ρόλο στην απόφαση η επικαιρότητα των Αμερικάνικων εκλογών, αλλά και τα δικά μας εσωτερικά πολιτικοοικονομικά σκάνδαλα;

Δεν θα έλεγα ότι έπαιξαν ρόλο οι αμερικανικές εκλογές και όποια τέτοιου είδους επικαιρότητα. Ο Μάμετ με τον Νοέμβριο (Ο Πρόεδρος, 2 γαλοπούλες και οι εκλογές) δεν μιλάει γι αυτό. Με αφορμή τις εκλογές γράφει μια καυστική σάτιρα για όλο το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.

Ανεβάζετε ένα πολιτικό έργο στην καρδιά της εμπορικής πιάτσας της Αθήνας. Δεν είναι ρίσκο; Τι σας λέει η έως τώρα ανταπόκριση του κοινού;

Πράγματι είναι ένα ρίσκο…Έτσι κι’ αλλιώς η δουλειά μας είναι ένα ρίσκο. Κάθε φορά είναι μια καινούργια περιπέτεια. Και η περιπέτεια ενέχει και τον κίνδυνο της πτώσης. Αλίμονο όμως αν αυτό λειτουργούσε ανασταλτικά και δεν μας επέτρεπε να τολμάμε. Εμείς λοιπόν τολμήσαμε. Είναι ελπιδοφόρο για μας, ότι ο κόσμος που μέχρι στιγμής έχει δει την παράσταση, και δεν μιλάω μόνο γι’ αυτούς που είναι ενημερωμένοι, που ξέρουν τον Μάμετ, αντιδρά πολύ ζεστά. Η ανταπόκριση, είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το κοινό, αισθάνομαι ότι, στην αρχή αντιμετωπίζει με έκπληξη-απορία αυτό που βλέπει, αλλά μπαίνει σιγά-σιγά και τελικά αν το χειροκρότημα είναι μέτρο, νομίζω ότι του αρέσει πολύ. Το αν πραγματικά συμβαίνει αυτό θα φανεί στην πορεία…Αν τους αρέσει πραγματικά θα στείλουν κι άλλους…

novemberΓια ποιο λόγο πιστεύετε πως θα έπρεπε να έρθει κάποιος να παρακολουθήσει το Νοέμβριο;

Γιατί είναι ένα σπουδαίο έργο. Είναι σαν να γράφτηκε τώρα για την Ελλάδα. Είναι, όπως είπα και προηγουμένως, μια καυστική σάτιρα απολύτως αναγνωρίσιμη. Θέτει ερωτήματα για καυτά θέματα που μας απασχολούν όλους. Και στο δεύτερο μέρος απογειώνεται σε μια εξωφρενική κωμωδία…Η αλήθεια είναι, πως είναι ακατάλληλο για ψευτοηθικολόγους, γιατί ο Μάμετ- όπως και στα άλλα έργα του- χρησιμοποιεί μια πολύ σκληρή γλώσσα…Ο πρόεδρος μιλάει σα λιμενεργάτης σε καταγώγιο…Και βέβαια αυτό δε γίνεται για σκανδαλολογικούς λόγους. Ο Μάμετ χτίζει χαρακτήρα με αυτή τη γλώσσα.

Ο Μάμετ αρνείται ότι μοντέλο του Charles Smith αποτελεί ο George Bush. Τον χρησιμοποιήσατε ως αναφορά στην προσέγγιση του χαρακτήρα;

Είμαι σίγουρος ότι ο Μάμετ δεν γράφει για τον Bush. Παρ’ όλα αυτά ο George Bush, ήταν πλούτος για ένα συγγραφέα, ήταν μεγάλη πηγή έμπνευσης για τα θέματα που ήθελε να θίξει ο Μάμετ…

Εντοπίσατε στο ρόλο σας ελαφρυντικά στοιχεία; Αν ήθελε κάποιος να υπερασπιστεί έναν αμοραλιστή, καιροσκόπο πολιτικό όπως ο Charles τι θα έβρισκε;

Η ανθρώπινη φύση είναι από μόνη της ένα ελαφρυντικό. Κι’ εγώ σαν καλλιτέχνης οφείλω να μπαίνω στον κόπο να την κατανοώ, κι’ όχι μόνο να την κατακρίνω. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ένας ηθοποιός, πλησιάζοντας ένα ρόλο, είναι αυτό ακριβώς. Να βρίσκει τα ελαφρυντικά, να τον δικαιολογεί, και εντέλει να τον …αγαπά. Ακόμα κι’ αν πρόκειται για τον μεγαλύτερο εγκληματία. Είναι ο μόνος δρόμος για να πλησιάσεις (ολοκληρωτικά) ένα ρόλο. Άλλωστε αυτός ο δρόμος είναι που θέλω να καταφέρω να ακολουθώ και στη ζωή μου…Ζούμε σε μια εποχή που η κυρίαρχη κουλτούρα είναι «δείχνω με το δάχτυλο αυτόν που φταίει»…Δεν θέλω να συμμετέχω σ’ αυτό, όσο κι’ αν κοστίζει…

Το έργο είναι ένας καταπέλτης απέναντι στους αλλοτριωμένους πολιτικούς μηχανισμούς. Έχει βρεθεί ανάμεσα στους θεατές κάποιος πολιτικός; Ποια ήταν η αντίδραση του;

Ο Χρήστος Πρωτόπαπας σταθερός θεατής της δουλειάς μας ήρθε στην πρεμιέρα, η φίλη μας Ελένη Κούρκουλα, και η Μαρριέτα Γιαννάκου, αυτή η σπουδαία γυναίκα. Θεωρώ ότι και οι τρεις, δεν έχουν καμιά σχέση με το πρότυπο του Μάμετ…Και οι αντιδράσεις και τα σχόλια τους ήταν ιδιαιτέρως θερμά έως και συγκινητικά, και πολύ τους ευχαριστώ.

Έχει τελικά ελπίδες η κοινωνική δικαιοσύνη μέσα στα πολιτικά γραφεία, όταν στο έργο του Μάμετ η διαφθορά δεν πηγάζει μόνο από τον πολιτικό αλλά και από τους απλούς πολίτες;

Τώρα χτύπησες κέντρο…Αυτό ακριβώς είναι το θέμα που θέτει ο Μάμετ με αυτό το έργο. Όπως λέει κι ο ίδιος «…κάποτε πίστευα ότι για ότι κακό συμβαίνει φταίνε αυτοί που κυβερνούν, και όλοι οι άλλοι είμαστε καλοί, καλοκάγαθοι, καλοσυνάτοι άνθρωποι…». Η διαπλοκή, η μίζα, η διαφθορά χρειάζεται σίγουρα 2 μέρη. Απ’ τη μια οι πολιτικοί κι απ’ την άλλη…;

Γιατί πιστεύετε πως ο Μάμετ επέλεξε τη δομή μιας κωμωδίας (χωρίς να μας έχει συνηθίσει) προκειμένου να προσεγγίσει ένα τόσο σοβαρό θέμα;

Γιατί -φαντάζομαι- πιστεύει, ότι μ’ αυτό τον τρόπο θα μιλήσει σε ένα μεγαλύτερο κοινό, και πιθανότατα θα μιλήσει μέσα από τη γλώσσα της κωμωδίας πολύ πιο αποτελεσματικά.

Μπορεί μια κωμωδία να προβληματίσει, να οδηγήσει σε σκέψεις και τελικά να μας ενεργοποιήσει;

Αυτό είναι ένα ερώτημα που αφορά στην τέχνη γενικότερα…Μακάρι να συμβαίνει…Δεν μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένες απαντήσεις νομίζω. Ο καθένας παίρνει από ένα έργο τέχνης ,όπως κι από τη ζωή, αυτό που του αξίζει.

Τα τελευταία χρόνια καταπιάνεστε και με τη σκηνοθεσία των έργων που επιλέγετε να παρουσιάσετε. Συνδυάζετε εύκολα τις δύο ιδιότητες, ηθοποιού – σκηνοθέτη;

Είναι ένα δύσκολο αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέρον παιχνίδι. Και λέω παιχνίδι γιατί έτσι θέλω να αντιμετωπίζω τη σκηνική πράξη. Με την αθωότητα, τη σοβαρότητα και την πίστη που αντιμετωπίζει ένα παιδί το παιχνίδι και το ψέμα…

Που κρίνεται η επιτυχία μιας παράστασης; Σε πιο σημείο της πορείας μπορείτε να πείτε με σιγουριά πως το στοίχημα κερδήθηκε;

Η επιτυχία κρίνεται από το πώς αυτό που με αγάπη, κόπο και πίστη φτιάχνεις αγγίζει το κοινό. Και μιλάω και για τους 10 και για τους 10.000. Όσους περισσότερους κερδίζεις, τόσο καλύτερα. Πιστεύω και παλεύω γι’ αυτό που φτιάξαμε, εντός και εκτός σκηνής, κάθε μέρα μέχρι την τελευταία παράσταση. Τότε μπορείς να κάνεις και τον απολογισμό πιο ψύχραιμα και πιο δίκαια…

november

 


"Νοέμβριος" στο Θέατρο Εμπορικόν

Διαβάστε την κριτική παρουσίαση της παράστασης του mixtape.gr από τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο

Μετάφραση: Θοδωρής Πετρόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Σκηνικά: Ντίνος Πετράτος
Κοστούμια: Κατερίνα Παπανικολάου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Νένες

Παίζουν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Ιωσήφ Μαρινάκης, Χρήστος Βασιλόπουλος, Μάνος Πίντζης

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη 8μ.μ.
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 9.15 μ.μ.
Σάββατο, Κυριακή 6.15 μ.μ. (λαϊκή απογευματινή)

Τιμές εισιτηρίων
ΠΛΑΤΕΙΑ – ΘΕΩΡEΙΟ 25 €
ΕΞΩΣΤΗΣ 22 €
ΛΑΪΚΗ 18 €
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ 18 €
ΟΜΑΔΙΚΟ 18 €
Την Πέμπτη για θεατές κάτω των 25 και άνω των 60 ετών Εισιτήριο 18 €

Εμπορικόν
Σαρρή 11, Ψυρρή
Τηλ: 210 3211750
www.ellthea.gr

Διάβασε επίσης...
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
Αφού παρακολουθήσαμε ήδη φέτος δύο παραστάσεις του Βρετανού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στο θέατρο του Νέου Κόσμου, τον Συγγραφέα και Το Χέρι έφτασε η ώρα να δούμε και τον ίδιο τον Tim Crouch που έρχεται στο Bios αυτοπροσώπως με την παράστασή του I, Malvolio. Ο πρωτοποριακός Βρετανός συγγραφέας δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που καταφτάνει στην Ελλάδα αφού πέρυσι ...
Συνέχεια...
‘H Σημασία Να Είναι Κανείς Σοβαρός’ από την ομάδα Θεατρίνων Θεατές – Κερδίστε προσκλήσεις!
Θερινή πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας κάνει μια παράσταση που αγαπήθηκε τον προηγούμενο χειμώνα πολύ. 22 Ιουλίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας η παράσταση ξεκινά δυναμικά., έχοντας στις αποσκευές της διθυραμβικές κριτικές .Η υπέροχη κωμωδία του Όσκαρ Ουάιλντ, "Η σημασία να είναι κανείς σοβαρός" σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού, μετάφραση Μαίρης Μιχαλάτου ...
Συνέχεια...
Παραμύθια για μεγάλους σήμερα στο Θέατρο Φούρνος
Μέσα στην νύχτα... παραμύθια!Ο Δημήτρης Προύσαλης μοιράζεται τη δεύτερη Παρασκευή κάθε μήνα λαϊκά παρα-μύθια με ενήλικο κοινό στο φουαγιέ του θεάτρου Φούρνος-κάτω από το γενικό τίτλο «Μέσα στη νύχτα...παραμύθια» στις 12 τα μεσάνυχτα.2η ενότητα: «Παραμύθια που αναζητούν τον έρωτα και στηρίζουν την αγάπη...»«Ιστορίες απ' τις άκρες του κόσμου κι απ' ...
Συνέχεια...
Η Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου
Επειδή τα παραμύθια δεν είναι μόνο για παιδιά και επειδή ο Βασίλης Μαυρογεωργίου μας έχει συνηθίσει σε παραμυθένιες ιστορίες, η παιδική παράστασή του στο Εθνικό προκαλεί ενδιαφέρον και σε εμάς, τα ενήλικα παιδιά... Στο παγωμένο βασίλειο του βορρά, ο βασιλιάς κρατά φυλαγμένη σαν πολύτιμο θησαυρό την ωραιότερη ιστορία του κόσμου. ...
Συνέχεια...
Δε Μπορώ Να Μείνω Μόνη Μου
Μια καλή θεατρική κωμωδία είναι για τον ταλαιπωρημένο Έλληνα θεατή το ζητούμενο κι η αιχμή του δόρατος. Γιατί τι είναι αστείο τελικά; Κι ακόμα κι αν υπάρχουν αντικειμενικοί κανόνες για το τι μας κάνει (ή πρέπει να μας κάνει) να γελάμε, άντε να πείσεις κάποιον που γελάει με διαφορετικά πράγματα ...
Συνέχεια...
Nordost στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Το έργο του Τόρστεν Μπουχστάινερ διαδραματίζεται στη Μόσχα στις 23 Οκτωβρίου 2002, στη διάρκεια του μιούζικαλ NORDOST στο Θέατρο Ντούμπροβκα, όταν Τσετσένοι αυτονομιστές κατέλαβαν το θέατρο και συνέλαβαν ομήρους για τρεις μέρες 850 θεατές.Η κάθε μία από τς δύο πλευρές της ρωσο-τσετσενικής σύγκρουσης, της δίνει διαφορετικό όνομα. Και κατά μία ...
Συνέχεια...
Οι ‘Δανειστές΄του Στριντμεργκ στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Το κλασικό έργο του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, μια "τραγικωμωδία" όπως ο ίδιος ο Σουηδός δραματουργός το είχε χαρακτηρίσει παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του Επί Κολωνώ. Για μια ακόμα φορά ο συγγραφέας καταπιάνεται με τις συγκρούσεις των δύο φύλων και τις ανθρώπινες σχέσεις στο σπουδαίο αυτό έργο του. Το έργο Δυο άντρες ...
Συνέχεια...
The Far Side of the Moon
Σε ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης μας πηγαίνει ο μάγος της σκηνής Robert Lepage σε μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν πως το φεγγάρι είναι ένας πελώριος καθρέφτης που πάνω του αντανακλώνται τα βουνά και οι θάλασσες της γης. Ώσπου να ανακαλύψουν ...
Συνέχεια...
‘Το κορμί’ στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης
Το έργο του Luis Alfaro παρουσιάζεται από τις 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης.Λίγα λόγια για το έργοΜια μάνα πρώην πόρνη... ένας γιος που έχει επίσης περάσει απ' το πεζοδρόμιο, γνωρίζονται λίγο πριν τη μετάβαση...Δύο άνθρωποι, άγνωστοι μέχρι τώρα μεταξύ τους έχουν μια τελευταία ευκαιρία να γνωριστούν, να αγγίξουν ο ...
Συνέχεια...
‘H Κληρονομιά του’ Studio Μαυρομιχάλη
Ο Θεατρικός Οργανισμός Νέος Λόγος απέκτησε τη δική του στέγη, στο Studio Μαυρομιχάλη, και παρουσιάζει τις νέες θεατρικές παραγωγές για τη σεζόν, αρχής γενομένης από το έργο του Μαριβώ "Η Κληρονομιά".Μεταμορφώσεις, ίντριγκες και ελιγμοί με τη γνώριμη δεξιοτεχνία του Μαριβώ, παιχνίδια έρωτα, εξουσίας, δύναμης και χρήματος. Μέσα από κωμικά συμβάντα ...
Συνέχεια...
Fuerza Bruta (για κοίτα λίγο επάνω)
Όσοι από εσάς είχατε βρεθεί στην παράσταση De La Guarda το 2006 δεν χρειάζεστε ιδιαίτερη καθοδήγηση και είστε ήδη ενθουσιασμένοι για τη νέα παραγωγή του Diqui James που έρχεται στην Αθήνα τον Ιούνιο. Οι υπόλοιποι θα τον γνωρίσετε πάνω από τη σκηνή του Badminton όπου θα βρεθείτε για να παρακολουθήσετε τα δρώμενα ...
Συνέχεια...
Going Youth Festival | 23-30 Απριλίου
Σκέψου και θέατρο και χορό και μουσική και φωτογραφία. Και όλα αυτά σκέψου τα να εναλλάσσονται για έξι ώρες μία ολόκληρη εβδομάδα σε ένα βολικό χώρο στο κέντρο της Αθήνας.Τέσσερις δημιουργοί από τον χώρο του θεάτρου, δύο από τον χορό, πέντε μπάντες και ένα σωρό φωτογραφίες σας περιμένουν στην αίθουσα ...
Συνέχεια...
Mana | Les Farfadais
Το «Μάνα εξ ουρανού» δεν είναι τίποτα άλλα παρά μια ομάδα ακροβατών από την Γαλλία που δεν αρκείται στα τετριμμένα -και εντυπωσιακά συνήθως- των ομότεχνών της αλλά προσθέτει και μια εσάνς γαλλικού καμπαρέ στο θέαμά της.Oι Les Farfadais δημιουργήθηκαν το 1998 και είναι αναμφίβολα μία από τις σπουδαιότερες ακροβατικές ομάδες ...
Συνέχεια...
Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ δια χειρός Ελεάνας Τσίχλη
Στη γλώσσα μιας αφρικάνικης φυλής, «UBUNTU» θα πει «υπάρχω γιατί υπάρχουμε». Αυτό είναι το μότο της νεοσύστατης θεατρικής ομάδας UBUNTU της οποίας ιδρυτικό μέλος είναι η σκηνοθέτης Ελεάνα Τσίχλη. Το όνομα  της Ελεάνας αρχίσαμε να το ακούμε δειλά δειλά, όταν το 2010 μια παιδική παράσταση, η «Στη Φάρμα των Ζώων», συζητήθηκε ...
Συνέχεια...
Ευγενείς Αποδράσεις | Χοροθέατρο Νταλίκα
Ποιός θα έδινε σημασία σ' έναν άστεγο; Ένας άστεγος μάλλον. Οι «κανονικοί», οι νορμάλ δηλαδή, έχουμε ήδη πολλά στο κεφάλι μας.. (Πού να ασχοληθείς;) Αν ωστόσο μπορούσαμε, έστω για λίγο, να θέσουμε σε λειτουργία τον ευρυγώνιο, ίσως ανακαλύπταμε πράγματα πολύτιμα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωή και ...
Συνέχεια...
‘Από της ζωής τα μέρη Χάθηκαν οι ποιητές’ στο Θέατρο Τέχνης
100 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη γέννηση του Καρόλου Κουν και το Θέατρο Τέχνης τιμά το μεγάλο δάσκαλο με ένα μουσικοθεατρικό ρεσιτάλ. Θεατρικά αποσπάσματα από έργα που παρουσιάστηκαν τη χρονική περίοδο 1946- 1960, τα σπουδαιότερα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης και του Καρόλου Κουν και τα τραγούδια που ακούγονταν στις παραστάσεις. ...
Συνέχεια...
Mano a Mano από την ομάδα Quasi Stellar
Η νέα δουλειά της Αποστολίας Παπαδαμάκη με τον ομάδα Quasi Stellar από 18 έως 27 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αλκμήνη.Mια βουτιά στη θάλασσα της μνήμης - ένα κάλεσμα για να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας από την αρχή και να αισθανθούμε τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Σε αυτό το ταξίδι στα ...
Συνέχεια...
Ninja TV
1 -24 Φεβρουαρίου - Πόσο απέχουν άραγε ο Μπομπ ο Σφουγγαράκης, το ΕΣΡ (το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο) και ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια;- Για εμάς καθόλου. ...είναι όλα στοιχεία της αλαλούμ Ελληνικής πραγματικότητας, την οποία λατρεύουμε να μισούμε (love/hate relationships: Journal of Personality and Social Psychology 90: 652-665, Μάιος ...
Συνέχεια...
‘Raoul’ του James Thiérrée | Φεστιβάλ Αθηνών
Διάβασα την επιστολή του, βόλταρα online σε κριτικές για τις παραστάσεις του, σε συνεντεύξεις και ένα σωρό ακόμα πληροφορίες και εντυπωσιάστηκα από την επίμονη παρότρυνση όσων είχαν ήδη δει την παράσταση.Όταν έφτασα στο Rex ασθμαίνοντας από την αποπνικτική ζέστη και αναθεματίζοντας την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισα να πάω ...
Συνέχεια...
Φούστα Μπλούζα για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Πειραιώς 131
Το πολυγραφότατο δίδυμο Ρέππας -Παπαθανασίου μαζί με τα νέα πονήματά τους, κινηματογραφικά και θεατρικά, επαναλαμβάνουν την περσινή επιτυχία τους Φούστα- Μπλούζα για δεύτερη χρονιά.Διαβάστε την παρουσίαση της παράστασης της περασμένης σεζόν από το Γεράσιμο Ευαγγελάτο.Κείμενο/ Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανάσίου -Μιχάλης Ρέππας Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη Φωτισμοί: Λευτέρης ΠαυλόπουλοςΠαίζουν: Αλέξανδρος ...
Συνέχεια...
ΦΑΙΔΡΑ: Το ιστορικό μιας ‘τραγικής’ διοργάνωσης.
"Η χωρητικότητα του θεάτρου της Αρχαίας Επιδαύρου ανέρχεται περίπου σε 12.000 θεατές" αναγράφεται στο site του ελληνικού φεστιβάλ. Επίσης αναφέρει ότι σου δίνεται η δυνατότητα online αγοράς εισιτηρίων από ένα άψογο μηχανογραφικό σύστημα, το οποίο φαντάζομαι κατέγραψε ότι το βράδυ του Σαββάτου είχαν προπωληθεί σχεδόν όλα τα εισιτήρια. Λογικό να ...
Συνέχεια...
‘Όσο για τη Νίνα…’ στο Bios
Βασίζοντας την ιστορία του στο διάσημο έργο «Ο Γλάρος» του Τσέχωφ ο αμερικανός συγγραφέας Steven Dietz δημιουργεί 43 παραλλαγές της τελικής σκηνής όπου η Νίνα -μια νεαρή ηθοποιός- και ο Τρέπλιεφ -ένας νεαρός συγγραφέας- αντιπαρατίθενται μέχρι τελικής πτώσης. Οι ήρωες λένε όσα δεν τόλμησαν να πουν στο πρωτότυπο έργο και ...
Συνέχεια...
Μήδεια @ Ηρώδειο
"Γιατί τα σκότωσες μωρή γυναίκα τα παιδιά;" Είναι έγκλημα πάθους ή λάθους; εκδίκησης, παράνοιας, βαρβαρότητας, υπερηφάνειας, αντίδρασης ή αδιεξόδου; Η Μήδεια, η βάρβαρη πριγκίπισσα της πλέον ξεχασμένης στο παρελθόν Αργοναυτικής εκστρατείας, κατασκηνωμένη έξω από την Κόρινθο μαθαίνει τα νέα ότι ο καλός της, πατέρας των παιδιών της, άντρας και κουβαλητής της και ...
Συνέχεια...
‘Θέατρο Πέρα από τα Όρια’ από την Δευτέρα
Ένα πολύ ενδιαφέρον θεατρικό φεστιβάλ ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα, για 4η χρονιά από την Αττική Πολιτιστική Εταιρία στο Θέατρο Δημήτρης Χόρν για να νοστιμίσει τις ανοιξιάτικες μέρες μας.19 - 20 ΜαΐουWarum-Warum(Γιατί - Γιατί)O Πήτερ Μπρουκ παρουσιάζει την καινούργια του δουλειά.Μια καινούργια σκηνοθεσία , ένα έργο πάνω σ ένα πολύ παλιό ...
Συνέχεια...
Les Belles στη Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς – Κερδίστε Προσκλήσεις!
Η μοίρα παίζει ένα περίεργο παιχνίδι σε 5 άγνωστα, μέχρι χθες, κορίτσια. Με ένα μαγικό τρόπο τα βγάζει από την άχρωμη καθημερινότητά τους, προκαλώντας τα να κυνηγήσουν τις πιο βαθιές τους επιθυμίες. Ανεβαίνουν λοιπόν στη σκηνή και μεταμορφώνονται σε πέντε λαμπερά αστέρια που μέσα απ΄ το τραγούδι, το χορό και ...
Συνέχεια...
Η νύχτα των δολοφόνων
Ο Λάλο, η Κούκα και η Μπέμπα είναι τρία νέα παιδιά που αντιδρούν στην ιδέα των παντοδύναμων γονιών τους και φαντασιώνονται ότι τους βγάζουν απ' τη μέση. Εν τω μεταξεί, για να ξεπεράσουν τις ενστάσεις τους και ίσως να αντλήσουν κουράγιο για την άρρητη πράξη που αέναα σχεδιάζουν χωρίς να ...
Συνέχεια...
Το Ντοκιμαντέρ @ Altera Pars
Όλα όσα θέλατε να μάθετε για τον Άμλετ αλλά φοβόσασταν να ρωτήσετε (γιατί ψιλιαζόσασταν πως θα αφήνατε και σεις το κουφάρι σας στην Ελσινόρη από τα γέλια). Που, γεγονός! Η ομάδα των Ex Animo (Νοσφεράτου Διδόντικους) ξεσκεπάζει το Σαιξπηρικό δράμα ως την καλύτερη ίσως κωμωδία του Γουίλ σε μια παρωδία με δομή και ...
Συνέχεια...
I Will Survive
Μετά την Καταστροφή, τι; Ο κόσμος τελείωσε ενώ εσύ κοιμόσουν. Ναι, εσύ, σπασίκλα μετεωρολόγε Άρη Λαμπέρτ. Ναι, και εσύ, αιώνιε τεμπέλη, ακαμάτη και παρτάκια Όμηρε. Η γη κατέβασε ρολά, όχι από σεισμό, λιμό ή καταποντισμό, αλλά από την ☂☂☂☂ ☂☂☂☂☂☂☂ (δεν θέλω #spoilers), μπορεί να μην βγάζει ακόμα νόημα, αλλά ΕΣΕΙΣ είστε οι δυο ...
Συνέχεια...
Off -Off Athens Festival 2
Ένα showcase για 24 ομάδες νέων καλλιτεχνών που παρουσιάζουν τη δουλειά τους για δύο συνεχόμενες μέρες είναι το Off -Off Festival του Θεάτρου Επί Κολωνώ που πραγμοποιείται από σήμερα 1 Ιουνίου έως και τις 25 Ιουλίου.Ο τίτλος Off-Off Athens δηλώνει τον off - off theater χαρακτήρα του φεστιβάλ, καθώς διεξάγεται ...
Συνέχεια...
Αποχαιρετισμός στη Goλfω Director’s Cut μέσα στο Low Budget Festival
“Ohia-o!! Wattashi wa Goλfω desu. Taσo-kun, koi shiteru.” Όχι, η ταπεινή πλην όμορφη Γκόλφω και ο επίσης φτωχομπινές βοσκοαγαπημένος της Τάσος δεν μιλάνε όντως ιαπωνικά στη νέα επετειακή “Goλfω” του Σίμου Κακάλα. Οι ήρωες του κλασικού βουκολικού δραματοειδυλλίου διατηρούν ακόμα κανονικά όλο τον πλούτο (και αναπόφευκτα την κακώς θεωρούμενη σήμερα «βλαχιά») της ορίτζιναλ γλώσσας του Σπύρου ...
Συνέχεια...
Ο Tim Crouch είναι ο Malvolio
‘H Σημασία Να Είναι Κανείς Σοβαρός’ από την
Παραμύθια για μεγάλους σήμερα στο Θέατρο Φούρνος
Η Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου
Δε Μπορώ Να Μείνω Μόνη Μου
Nordost στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Οι ‘Δανειστές΄του Στριντμεργκ στο Θέατρο Επί Κολωνώ
The Far Side of the Moon
‘Το κορμί’ στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης
‘H Κληρονομιά του’ Studio Μαυρομιχάλη
Fuerza Bruta (για κοίτα λίγο επάνω)
Going Youth Festival | 23-30 Απριλίου
Mana | Les Farfadais
Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ δια χειρός
Ευγενείς Αποδράσεις | Χοροθέατρο Νταλίκα
‘Από της ζωής τα μέρη Χάθηκαν οι ποιητές’
Mano a Mano από την ομάδα Quasi Stellar
Ninja TV
‘Raoul’ του James Thiérrée | Φεστιβάλ Αθηνών
Φούστα Μπλούζα για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Πειραιώς
ΦΑΙΔΡΑ: Το ιστορικό μιας ‘τραγικής’ διοργάνωσης.
‘Όσο για τη Νίνα…’ στο Bios
Μήδεια @ Ηρώδειο
‘Θέατρο Πέρα από τα Όρια’ από την Δευτέρα
Les Belles στη Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς – Κερδίστε
Η νύχτα των δολοφόνων
Το Ντοκιμαντέρ @ Altera Pars
I Will Survive
Off -Off Athens Festival 2
Αποχαιρετισμός στη Goλfω Director’s Cut μέσα στο Low