A U R O R A

Η ιδιόμορφη περίπτωση του Ben Frost μας απασχολεί ευχάριστα ήδη από την προηγούμενη δεκαετία και έχοντας εδραιώσει την παρουσία της στη ζωή μας, επικοινωνεί και πάλι μαζί μας μέσα από ένα νεοφερμένο άλμπουμ ονόματι A U R O R A.

Αντιμετωπίζοντας τον ήχο και τις συχνότητες αυτού ως εξαιρετικά εύπλαστες οντότητες, ο γεννημένος το 1980 στη Μελβούρνη Ben Frost, γυρίζει τα κουμπιά των πάσης φύσεως μηχανημάτων του από τις αρχές των 00s και μας καθοδηγεί λυτρωτικά σε προορισμούς που τριβελίζουν ψυχή, πνεύμα και σώμα.

Αυτό που δύνασαι πρωτίστως να διαπιστώσεις έπειτα από μια προσεκτική επαφή με τα δημιουργήματα του Ben Frost, είναι η ευχέρεια με την οποία ο εν λόγω δημιουργός ανατρέπει τα σχέδιά σου που αφορούν την κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση των ακουσμάτων σου. Με απαρχή εκείνο το κατανυκτικό αντάμωμα κλασικής μουσικής, electronica (trip hop, ambient, glitch…) και Sigur Ros αγγίγματος, στο ντεμπούτο του που εξέδωσε ιδιοίς εξόδοις πίσω στο 2001, το EP Music For Sad Children (τι αρμοστός τίτλος!), ο Αυστραλός, ας μου επιτραπεί η έκφραση, προβοκάτορας του ήχου, μας τροφοδότησε με πληθώρα ακουστικών ερεθισμάτων

Κι αν στο παραπάνω, παρθενικό του εκφραστικό καταστάλαγμα δεν έδωσε για κάποιους επαρκή –ποιοτικά και ποσοτικά– δείγματα της ευρηματικότητας και της χρησιμότητας των εμπνεύσεών του, στην αμέσως επόμενη δισκογραφική του εμφάνιση μια διετία αργότερα, υπό το Steel Wound, θα το πράξει μεταδίδοντας έναν ισχυρό αντίκτυπο. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου άλμπουμ, ο Frost θα διαχειριστεί τις ιδέες του με ουσιαστική φειδώ και αξιοσημείωτα λεπτοσμιλεμένους ελιγμούς, γεγονός που θα αποδειχθεί προσοδοφόρο για το συνολικό αποτέλεσμα. Ένα οργανικό αποτέλεσμα «περιβαλλοντικής» μουσικής, βραδυφλεγές και δίχως έντονες εξάρσεις, που σφύζει από κενούς χώρους, τους οποίους o δημιουργός του παρεμβάλλει ανάμεσα στις γλυκόπιοτες/πικρόπιοτες (συγκινητικός, το δίχως άλλο, συνδυασμός) εκλύσεις κιθαριστικών αντηχήσεων και παραμορφώσεων. Υπεύθυνες για το ύφος του LP, είναι κατά κύριο λόγο οι αναφορές του Frost στη ροκ πραγματικότητα μετά την επίδραση των Talk Talk και Slint σε αυτή, στο απροσδιόριστα και αναιμικά τιτλοφορημένο post-rock. Σε παράλληλο χρόνο, ο προκείμενος ηχητικός σχεδιαστής (τον αποκαλείς και sound designer), θα ανατρέξει στις ημέρες που ο Brian Eno ετοίμαζε με κομψούς χειρισμούς και λιτότητα μέσων τις ambient κατασκευές του.

Διαβαίνοντας το κατώφλι του 2005, ο Frost μετοικίζει στο Ρέικιαβικ, ξέρετε στην πρωτεύουσα μιας ονειρεμένα ψυχρής χώρας, της Ισλανδίας, που από τα 90s μας τροφοδότησε με χίλιες μύριες μουσικές αναμνήσεις. Ο γεωφυσικός ιστός αυτού του απόκοσμης ομορφιάς κράτους , που στο παρελθόν ώθησε αρκετούς καλλιτέχνες στην κατάθεση αριστουργημάτων, θα σταθεί ως εφαλτήριο στην προσπάθεια του Frost να ξετυλίξει ένα ιδιοσυγκρασιακό κουβάρι ηχοτοπίων. Μια προσπάθεια που εκκινεί ύστερα από μια διετία επί ισλανδικού εδάφους, με το δυστοπικό Theory Of Machines και μια μουσική γλώσσα περισσότερο αιχμηρή, ερεβώδη, πολυσήμαντη, ποικιλόμορφη, πολυσχιδή και ανοιχτή σε ερμηνείες. Με… συστατικά ηλεκτρονικής προέλευσης (beats, drones, βόμβοι, παραμορφωμένες συχνότητες, bleeps και παλλόμενες μελωδίες από synths), κιθαριστική τεχνοτροπία αλά post-rock όπως και no wave προσανατολισμών, με την επιρροή των Sonic Youth, των Swans (διόλου τυχαία τιτλοφορημένο κι ένα τρακ από εδώ ονόματι “We Love You Michael Gira”) και του… Fennesz να απλώνεται στα ογκώδη στρώματα από τα εφέ των πεταλιών, λυρικές σφήνες από έγχορδα και νεοκλασική μουσική αντίληψη, κρουστά με παγανιστικές βλέψεις, θραύσματα από επιτόπιες ηχογραφήσεις σε εξωτερικούς χώρους…

By the throat

Η Γλώσσα των Μηχανών, λοιπόν, που αξιοποιεί ο Frost, και η οποία φαντάζει ψυχρή, στην πραγματικότητα ισοδυναμεί με μια καθόλα ανθρώπινη διάλεκτο, προορισμένη για την ανάπλαση της ψυχοσύνθεσής μας. Κάτι τέτοιο, μου εντυπώνεται ακόμη πιο απτά και έντονα όταν έρχομαι σε επαφή με το αμέσως επόμενο τεχνούργημα του εδώ τιμώμενου προσώπου • το By The Throat που ξεμυτίζει δυο έτη μετά, σηματοδοτεί μια πορεία προς την επίτευξη της ψυχικής ανάτασης, παρά το εξτρεμιστικά νοσηρό του στίγμα. Η αρμονία στο θόρυβο και η οργάνωση στο χάος, είναι οι αποτυπώσεις που θέλουν τον Frost ως τον απόλυτο κυρίαρχο των δομών, των ενορχηστρώσεων και των κλιμακώσεων των εντάσεων στο δίσκο.

Σε ένα από τα σπουδαιότερα και πιο οριακά μουσικά έργα των 00s, ο εμπνευστής του χρησιμοποιεί ένα (μουσικό) λόγο γόνιμα πολυσύνθετο και άκρως αλληγορικό, με μεταφορές που δεν μένουν στα προφανή των τίτλων του άλμπουμ και των συνθέσεων αυτού. Πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε με το Theory Of Machines, προσδίδει ένα ευρύτερο νόημα, ένα επιπρόσθετο εκτόπισμα και περισσότερες προεκτάσεις στην Τέχνη του. Ο ειρμός του ακούγεται πια πιότερο εκφραστικός, συμπαγής, ογκώδης, συνεκτικός, πολυδαίδαλος, απολαυστικός… Από το εναρκτήριο “Killshot” μέχρι την έξοδο με το “Through The Mouth Of Your Eye”, αφουγκραζόμαστε ένα υλικό έτοιμο για να προκαλέσει κάθε μας αίσθηση και να εγείρει ερωτήσεις κι απορίες κάθε λογής, κάτι στο οποίο συνηγορεί καθοριστικά o υβριδικός χαρακτήρας καθενός εκ των έντεκα κομματιών. Τραχιές γραμμές από doom metal ατμόσφαιρα, μυσταγωγικές πομπές από κρουστά (gong, τύμπανα, καμπάνες…), υποβλητικά έγχορδα (harpsichord, dulcimer, προετοιμασμένο πιάνο, τσέλο, βιολί, βιόλα…) και πνευστά με μοντέρνα κλασική επίγευση (δες Krzysztov Penderecki, Jóhann Jóhannsson, Arvo Pärt…). Μαζί τους σε ένα τεταμένο ambient κλίμα, συνυπάρχουν, θρυμματισμένα beats και bleeps IDM (Aphex Twin είσαι εδώ;) αισθητικής, σκιαχτικό βιομηχανικό φόντο που παραπέμπει στους Coil, πηγαινοερχόμενοι ψηφιακοί βόμβοι, μπασοσυχνότητες που δένουν κόμπο το στομάχι, φωνές ανθρώπων και κραυγές των λύκων του εξωφύλλου…

«Και μετά τι;» θα αναρωτηθεί κανείς. Κι ο συνθέτης, πολυοργανίστας και παραγωγός Ben Frost, θα απαντήσει παραθέτοντας απλώς μια παραγωγικότητα που πηγαίνει αγκαζέ με την δημιουργικότητά του. Τη συνεργασία του με τον Tim Hecker (μέσω της παραγωγής στο σημαίνον Ravedeath, 1972 [2011] αυτού), εκείνη με τους Swans (αναπαράγοντας του ήχους της φωτιάς σε ένα κομμάτι του… The Seer [2012]), εκείνη με τον σαξοφωνίστα Colin Stetson (στην παραγωγή του τρίτου μέρους της συγκλονιστικής σειράς New History Warfare [2013]), εκείνη με τον Oren Ambarchi (για τις ανάγκες της ηχητικής υπόκρουσης του θεατρικού έργου Black Marrow [2013]), τρεις ακόμη αξιόλογες μουσικής πλαισιώσεις καλλιτεχνικών δρωμένων (για το δραματικό φιλμ Sleeping Beauty, για το πραγματευόμενο το μεταναστευτικό ζήτημα των Μεξικάνων ντοκιμαντέρ The Invisibles και για την χοροθεατρική παράσταση FAR).

Την πλέον ιδιαίτερη στιγμή, όμως, μετά την σαρωτική έλευση του By The Throat, θα σχηματοποιήσει το μινιμαλιστικό άλμπουμ  Sólaris [2011] (εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία μυστηριώδους μελλοντολογίας του Tarkovksy), δηλαδή η δισκογραφημένη του σύμπραξη του Frost με τον Ισλανδό συνθέτη Daníel Bjarnason. Ένα φουτουριστικό ηχογράφημα από αργόσυρτα στιγμιότυπα, υπό το όραμα του οποίου οι εμμονές των δύο συνθετών τέμνονται. Τα εργαλεία διαμόρφωσης του οράματος αυτού, συγκεκριμένα: οι φειδωλές αναπτύξεις ενός προετοιμασμένου πιάνου από τον Bjarnason, οι κιθαριστικές απολήξεις του Frost και των πεταλιών του, οι ωδές της Συμφωνικής Ορχήστρας της Κρακοβίας και μια ψηφιακή επεξεργασία (ελέω pc λογισμικών) στα πρότυπα μιας αμπιεντίζουσας μοντέρνας κλασικής νοοτροπίας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πλάι στη διαδικασία «ύφανσης» του όλου έργου βρέθηκε ο Brian Eno, ο οποίος από το By The Throat κι έπειτα ανέπτυξε μια σχέση αλληλεπίδρασης με τoν Ben Frost, κατέχοντας μια θέση μέντορα απέναντι στη δράση του Ben. Αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Eno επεδίωκε εδώ και δεκαετίες η μουσική του να ακούγεται αλλιώτικη σε κάθε αναπαραγωγή της, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι έχουν αρκετά κοινά σημεία με τον Frost, αφού κι ο τελευταίος δείχνει να πλησιάζει πραγματικά κοντά σε ένα τέτοιο στόχο σε ό,τι αφορά τις δικές του ηχογραφήσεις…

Aurora

Πάραυτα, ο Ben Frost νιώθει την ανάγκη να κυκλοφορήσει και πάλι ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ εκτός ειδικών συνθηκών (συνεργασία, σάουντρακ, κλπ). Το A U R O R A, σκάει τούτη τη χρονιά ως μια γενναιόδωρη πράξη λατρείας του Frost για τους εκτεταμένους αυτοσχεδιασμούς και συνιστά ένα LP που δικαιώνει τις προσδοκίες των μέχρι τώρα υποστηρικτών του. Την ίδια στιγμή, ανανεώνει τη διάθεση του δημιουργού του για προτάσεις με σαφή προσωπική σφραγίδα, παραμερίζοντας αρκετά από τα αξιοποιηθέντα στο παρελθόν φυσικά όργανα (εγχορδά, πιάνο, κιθάρα) προς χάριν της ψηφιακής τεχνολογίας (του λάπτοτ, των συνθετητών, των ηλεκτρονικών εργαλείων) και τοποθετώντας καταπληκτικά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις πελώριες αναπτύξεις των κρουστών. Για την περάτωση αυτού του εγχειρήματος, ο Frost θα «ντύσει» συνοδοιπόρους τους Shahzad Ismaily (πολυοργανίστας και ενεργό μέλος της νεουρκέζικης ηχητικής πραγματικότητας), Greg Fox (ο πρώην ντράμερ των Liturgy) και Thor Harris (ο περκασιονίστας των Swans) και σύμφωνα με τις επιταγές της φιλοσοφίας του άλμπουμ, θα εγκατασταθεί μαζί τους για να το γράψει στους πρόποδες του ενεργού ηφαιστείου Nyiragongo στο ανατολικό άκρο της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κογκό. Στο… πλήρωμα, θα προστεθούν αρκετοί ακόμη που θα επωμιστούν από κοινού με τον Frost την παραγωγή, όπως οι Tim Hecker και Lawrence English (θα δώσουν κι επιπλέον βοήθειες στο στήσιμο των συνθέσεων με τα ηλεκτρονικά τους), ο Paul Corley, ο Valgeir Sigurðsson και ο Daniel Rejmer.

Στα 40 λεπτά του A U R O R A, ο 34χρονος, πια, συνθέτης και η παρέα του θα φροντίσουν να ξετυλίξουν τις εκφάνσεις ενός μυαλού που πηγαίνει με χίλια και ταυτόχρονα μπορεί να χωρέσει στις ίδιες σκέψεις πληθώρα αναζητήσεων. Φερ’ ειπείν, σμίγεις με τα “Nolan” και “A Single Point Of Building Light” και παρατηρείς καρποφόρες αναζητήσεις που ξεκινούν από στοιχειώδες τερέν θορύβου, για να εξαπλωθούν σε ένα υπέροχο κρεσέντο trance δεδομένων με άφρο μνήμες και ποπ (ναι ΠΟΠ) χροιά στη μελωδική τους ραχοκοκαλιά. Προχωρείς στις τυμπανοκρουσίες, τις ιαχές από τις καμπάνες και τις σπειροειδείς  synth αρμονίες του “Venter” και βυθίζεσαι αβίαστα σε έναν μυστικισμό ανάλογο με εκείνον του Forest Swords. Στο “Secant” μεταφερόμαστε σε «περιοχές» όπου η μεταλλική υφή των θορύβων και το επίμονο σφυροκόπημα των κρουστών λειτουργούν σαν περίβλημα για την υφέρπουσα μελωδία που εξέρχεται από αυτό. Στα “No Sorrowing” και “Sola Fide”, το βιομηχανικό drone παραπέτασμα μπορεί να κάνει υπερήφανους μέχρι και τους Philip Jeck, Fennesz και Matmos.

Στη δεκαπενταετή περιπλάνησή του, ο Ben Frost ουδέποτε απευθύνθηκε σε μια δήθεν κάστα ελιτιστών. Αντιθέτως, επιθυμούσε και επιθυμεί να μεταδώσει το ελευθεριάζον όραμά του σε οποιονδήποτε αφήνει ορθάνοιχτα τα παραθύρια του νου και της ψυχής του, διατηρώντας έναν δίαυλο επικοινωνίας μαζί μας από τις αρχές της τρέχουσας χιλιετίας.

Διάβασε επίσης...
Aux 88 & Patrice Scott @ Six D.o.g.s, 30/4/2011
Παρά το φαινομενικά παράταιρο του χώρου, το Six D.o.g.s υποδέχθηκε με τον πιο θερμό τρόπο το ντουέτο των Aux 88 το Σάββατο το βράδυ. Εμφανώς ασύμβατη με το electro techno των Keith Tucker και Tommy Hamilton, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσα για το ανομοιογενές του κοινού, η μικρή αίθουσα δονήθηκε από old school electro, ...
Συνέχεια...
Panos Alexiadis – Katabasis
Αυτό είναι το παρθενικό LP του Πάνου Αλεξιάδη υπό το πραγματικό του όνομα, δεδομένου ότι προηγουμένως κινήθηκε καλλιτεχνικά τόσο με το προσωνύμιο Red Needled Sea (2006-2009), όσο και με το Lunar Miasma (2009-2012). Η δραστηριότητα του Πάνου Αλεξιάδη αποτελεί μια από τις πλέον εξέχουσες στην –ας μου επιτραπεί η έκφραση– ...
Συνέχεια...
Stream This: Tim Hecker – Virgins (full album)
Σχεδόν τρία χρόνια μετά το σπουδαίο Ravedeath, 1972, από τα καλύτερα άλμπουμ του 2011 για το παρόν site, και ένα μετά την συνεργασία του με τον Daniel Lopatin (aka Oneohtrix Point Never, ο οποίος επίσης μόλις κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ R plus Seven στην Warp, εδώ η άποψη μας) ...
Συνέχεια...
Mockbirth – Eskimo
Η κάθε ακρόαση του καινούργιου EP των Mockbirth ανασύρει εκείνες τις ατέλειωτες συζητήσεις που καταλήγουν στο συμπέρασμα, πως οι εγχώριοι καλλιτέχνες και τα σχήματα δεν υπολείπονται σε τίποτα των αλλοεθνών τους. Μάλιστα, παρότι διαχειρίζονται ενίοτε στοιχεία που έχουν εντυπωθεί ως προϊόντα ξενικών κουλτούρων και παραδόσεων, κατορθώνουν συχνά να φέρουν σε ...
Συνέχεια...
Plisskën Festival Winter Edition με Swans και Simian Mobile Disco
Δεν έχει περάσει καλά καλά ένας μήνας από το φετινό Plisskën Festival, και οι διοργανωτές μας ξάφνιασαν για μια ακόμα φορά ευχάριστα, ανακοινώνοντας το πρώτο Plisskën Festival Winter Edition και μάλιστα με δύο ονόματα που είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσουν πολύ κόσμο στα εκδοτήρια. Το Plisskën Festival Winter Edition θα διεξαχθεί σε Αθήνα ...
Συνέχεια...
“Το Σύνταγμα Της Ηδονής/Μίλτος Σαχτούρης”
Με πλειάδα ανάλογων εγχειρημάτων που δεν απέβησαν πάντοτε καρποφόρα, ο καθένας μπορεί να ρέπει προς την αναζήτηση της επόμενης απόπειρας, που θα φορέσει καίρια μουσικότητα σε ένα σώμα αμιγώς ενδοσκοπικής ποίησης. Και τα λόγια του Μίλτου Σαχτούρη, που εσαεί θα εκπέμπουν κάτι το υπερβατικό, σχεδόν απόκοσμο αλλά την ίδια στιγμή βαθιά ...
Συνέχεια...
Swans + Moa Bones @ Fuzz Club
…και τώρα εγώ θα πρέπει να καθίσω να σας γράψω πώς ήταν οι Swans και να περιγράψω τα απερίγραπτα, να βρω λέξεις που να λένε πώς μπορεί να νοιώσει κανείς μπροστά στο μεγαλείο μιας ροκ εν ρολ μπάντας που είναι σε θέση να καταβροχθίσει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα της με μία χαψιά, ...
Συνέχεια...
15 Χρόνια Music Has The Right To Children
Ανάμεσα σε ηλεκτρονικές συσκευές, κουμπιά και καλώδια, ξεπροβάλλει μια απροσδόκητη θέρμη ντυμένη με τα «καλά» της παιδικότητας. Την ανακαλούμε, 15 χρόνια μετά και σε συνδυασμό με την πρόσφατη δισκογραφική επαναδραστηριοποίηση των υπευθύνων αυτής Boards Of Canada. Ορισμένες φορές αναρωτιέμαι, τι είναι αυτό που διατηρεί τα αντανακλαστικά μας δραστήρια στο ατέρμονο σαφάρι των ...
Συνέχεια...
13 Συναυλίες του 2013
Εσάς πως σας φάνηκε συναυλιακά η χρoνιά που φεύγει; Εμείς θα λέγαμε ότι μάλλον κινήθηκε στο... ρελαντί χωρίς εκπλήξεις και χωρίς εξάρσεις. Στα μεσαία και μεγάλα live κινηθήκαμε μεταξύ του πιο αλλοπρόσαλλου Rockwave των τελευταίων ετών - το οποίο μας άφησε αδιάφορους και για πρώτη φορά από την έναρξή του κανένας ...
Συνέχεια...
Swans
Μία συζήτηση με έναν ευδιάθετο Michael Gira, λίγο πριν ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή περιοδεία των Swans, που θα τους φέρει αυτή την εβδομάδα και στην χώρα μας. Οι Swans, το περίφημο συγκρότημα του Michael Gira, το οποίο με την κυκλοφορία του The Seer, κέρδισαν μεταξύ άλλων τιμών και την πρώτη θέση ανάμεσα στα αγαπημένα μας ...
Συνέχεια...
Pan Pan – Μια λεωφόρος μόνο για σένα
Η ακολουθία νοημάτων στα άλμπουμ του Pan Pan - Παναγιώτη Πανταζή στη «στεγνή» πραγματικότητα - θέλγει σχεδόν αβίαστα. Ο λόγος απλός και απτός· ακούγεται απολαυστικά άμεσος και οικείος ο ειρμός του, παρόλο που όσα εκφέρει δεν άπτονται της καθημερινότητας όλων των αποδεκτών. Είτε μιλώντας για το στιχουργικό περιεχόμενο, είτε εν ...
Συνέχεια...
40 Χρόνια “Pink Moon”
Ύστατο ηχογραφημένο αντίο της εύθραυστης ειλικρίνειας του Nick Drake Πασχίζοντας, εσχάτως, να τοποθετήσουμε σε σειρά τον κυκεώνα των δεδομένων και πληροφοριών γύρω απ' τη μουσική, αποτυγχάνουμε τακτικά στo καταστάλαγμα των προτεραιοτήτων. Και πως να γίνει αλλιώς, μιας και η κάθε απόπειρα διάταξης των καίριων στιγμών σε τούτους τους ευρυζωνικούς διαδικτυακούς ...
Συνέχεια...
Primavera Sound 2014 (part 1)
Για μια ακόμα χρονιά, αντιπροσωπεία του mixtape.gr βρέθηκε στο Primavera Sound και σας μεταφέρει μερικά από αυτά που συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην πρωτεύουσα της Καταλονίας. Day 1 Colin Stetson (Auditory Rockdelux) To πρώτο live της πρώτης μέρας. Καλύτερη εκκίνηση κι από τον Fernando Alonso στο Grand Prix του ’11. Ο Καναδός μόνος του ...
Συνέχεια...
Νέο άλμπουμ για τον Tim Hecker
Μόλις πριν μερικούς μήνες είχε κυκλoφοροήσει το εξαιρετικό ambient/drone Ravedeath, 1972 (και αυτο στα 25 αγαπημένα μας  άλμπουμ για το πρώτο μισό του 2011) το οποίο είχε ηχογραφηθεί σε εκκλησια του Ρεϋκιαβικ αλλά ο καναδός παραγωγός Tim Hecker επιστρεφει με νέο άλμπουμ υπό τον τίτλο Dropped Pianos. Το Dropped Pianos θα ...
Συνέχεια...
Video: Damon Albarn – ‘Everyday Robots’
Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε, 28 Απριλίου κυκλοφορεί μέσω της Warner το πρώτο σόλο άλμπουμ του πολυπράγμονα Damon Albarn (βλ.Blur, Gorillaz The Good The Bad & The Queen, κλπ). Το άλμπουμ θα ονομάζεται Everyday Robots (βλ. εξώφυλλο παραπάνω), θα είναι σε παραγωγή Richard Russell (βλ. XL Recordings αλλά και τις πρόσφατες παραγωγές ...
Συνέχεια...
Ο James Blackshaw για τρεις εμφανίσεις στη χώρα μας
Παρέα με τη 12χορδη ακουστική του κιθάρα και με το πρόσφατο άλμπουμ του Love is the Plan, the Plan is Death, ο Βρετανός James Blackshaw έρχεται στη χώρα μας για τρεις εμφανίσεις σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη καλεσμένος της CTS, You Trip Me Up και Melotron Productions αντίστοιχα. Ο Blackshaw έρχεται για δεύτερη φορά ...
Συνέχεια...
Ο Ήχος του 2012 (Part II)
Οι συντάκτες και οι συντάκτριες του mixtape.gr επιλέγουν τα 30 “καλύτερα” albums για το  2012. Μέρος δεύτερον ως την κορυφή! Για τις θέσεις 30-16 εδώ - και στο τέλος 5  ακόμα “προσωπικά κολλήματα” από κάθε συντάκτη που δεν χώρεσαν στην 30άδα.   15 Neil Young & Crazy Horse - Psychedelic Pill (Reprise)   Ας μη γελιόμαστε όλοι οι μεγαλύτεροι φαν ...
Συνέχεια...
Stream This: Swans – To Be Kind
Έφτασε επιτέλους η ημέρα της επίσημης κυκλοφορίας του νέο άλμπουμ των Swans, δύο χρόνια μετά το καταλυτικό The Seer που επανέφερε την παρέα του Michael Gira στην επικαιρότητα και πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των απανταχού μουσικόφιλων. Το -πάνω από δύο ώρες σε διάρκεια- To Be Kind (Young God Records/ Mute) κυκλοφορεί επισήμως από σήμερα ...
Συνέχεια...
Wasntme – Χύμα
Για τον Wasntme, το μόνο που αφέθηκε να διαφανεί είναι η καταγωγή. Εξ Αθήνας ορμώμενος, ο προκείμενος μουσικός καταστρώνει οργανικούς αυτοσχεδιασμούς, εννέα στον αριθμό, μα με αφθονία εικόνων. Ο χαρακτηρισμός εικονοπλάστης, λοιπόν, ταυτοποιεί αρχικά το ποιόν αυτού, αναγκάζοντάς μας να παραβλέψουμε την έλλειψη περισσότερων στοιχείων για το πρόσωπό του. Ακολουθεί ...
Συνέχεια...
Mogwai & Kwoon @ Fuzz Club
Οι Mogwai, που επισκέφτηκαν το Fuzz, αυτό το Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012, αποτελούν χωρίς καμία αμφιβολία, ένα από το πιο ολοκληρωμένα διεθνή post rock συγκρότημα ανάμεσα σε όλα εκείνα τα γκρούπς που έχουν να επιδείξουν μια σχετικά σεβαστή δισκογραφική δραστηριότητα. Αν δεν υπήρχαν φυσικά οι Godspeed You! Black Emperor και οι ...
Συνέχεια...
Epavlis Pavlakis – Χρίστος Λάσκαρης
Τούτη είναι η δεύτερη φορά που ο λόγος του Χρίστου Λάσκαρη περιβάλλεται μουσικά σε ολόκληρη τη διάρκεια ενός έργου. Εγχείρημα που αναλαμβάνει κατά μόνας ο Παύλος Βάκαλος, δίνοντας τα ηνία στον άλλο του εαυτό που ακούει στο Epavlis Pavlakis (Έπαυλις Παυλάκης). Είχε προηγηθεί το απόσταγμα καλλιτεχνικής αρτιότητας του Γιάννη Μουρτζόπουλου, ...
Συνέχεια...
65daysofstatic + Absent without Leave @ An Club
“Dance Dance Dance” ονομάζεται ένα από τα τραγούδια από το τελευταίο album των 65daysofstatic – και για τον αρκετό κόσμο που βρέθηκε στο ΑΝ το βράδυ του Σαββάτου ήταν προσταγή. Ήδη, από την προηγούμενη εμφάνισή τους στο Gagarin 205 πριν από 3 χρόνια, το κουαρτέτο  από το Sheffield, είχε αρχίσει ήδη ...
Συνέχεια...
Κινηματογραφικά Soundtracks Ηλεκτρονικής Μουσικής Μέρος Β’
... Και η κινηματογραφική εξερεύνηση συνεχίζεται... (εδώ το Α' μέρος) John Carpenter & Alan Howarth - Escape From New York [1981, ταινία του John Carpenter] Όταν στο τραπέζι πέφτει το όνομα του John Carpenter, ακαριαία ξεπροβάλλουν οι θύμησες από τα Escape From New York, The Thing, Halloween, Assault On Precinct 13 και The ...
Συνέχεια...
Περιμένοντας το νέο άλμπουμ των Swans
Μόλις πριν 4 χρόνια ο Michael Gira το πήρε απόφαση να επιστρέψει δισκογραφικά με το όνομα Swans. Τα 10 χρόνια σιωπής των Κύκνων, έχει πλέον διαδεχθεί μια ασταμάτητη δημιουργία. To “My Father Will Guide Me A Rope to the Sky” του 2010, ακολουθήθηκε από το live album, “We Rose From ...
Συνέχεια...
Boards Of Canada – Tomorrow’s Harvest
Boards Of Canada συνέχεια στο mixtape, μετά την αναδρομή στο Music Has The Right To Children που τους εδραίωσε καλλιτεχνικά, καταφθάνει και η κριτική του νεοφερμένου τους άλμπουμ Tomorrow’s Harvest. Κι οι συζητήσεις που πυροδοτήθηκαν ήδη γύρω από αυτό, έχουν τελικά σαφή λόγο ύπαρξης. Από τις πρώτες κιόλας ώρες(!) που το ...
Συνέχεια...
10 Χρόνια “Neon Golden”
Η ευαισθησία των Notwist ντύνεται με ηλεκτρονικό πανωφόρι και εξακολουθεί να ηχεί συγκλονιστικά απαραίτητη δέκα έτη μετά. “You know this place, you know this gloom?/ We've been here before/ When life is a loop, you're in a room without a door” ψελλίζει ο Markus Acher των Notwist, καθώς γλιστρά στις γλυκόπικρες ...
Συνέχεια...
Introducing… Χρήστος Χριστοδούλου
Κινείται με άνεση μεταξύ μουσικών ιδιωμάτων και κάθε φορά που ξεπροβάλλει έχει και κάτι καινούργιο να μας εκμυστηρευτεί. Είναι ο Χρήστος Χριστοδούλου και συνηθίζει να μας στέλνει ηχητικά μηνύματα από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, του κινηματογράφου και του θεάτρου. Οι εμπνεύσεις του Χρήστου Χριστοδούλου (ως Chris Christodoulou θα τον αναζητήσετε στα ...
Συνέχεια...
Vangelis Katsoulis – The Sleeping Beauties
Δημιουργός με οξυδέρκεια πνεύματος, η οποία δοκιμάστηκε μέσα στο χρόνο και βγήκε αλώβητη από τις κατά καιρούς καταθέσεις του. Από την τζαζ αντίληψή του στην ηλεκτρονική και ακόμη παραπέρα… Πιάνοντας κανείς το νήμα της παρουσίασης του έργου ενός δημιουργού με το διαμέτρημα του Βαγγέλη Κατσούλη, μπορεί πανεύκολα να υποπέσει σε μεγαλόστομους ...
Συνέχεια...
Still Gramophone – Phonophobia
Όταν ο διάλογος με το παρελθόν καρποφορεί σε ένα καλλιτεχνικό δημιούργημα του σήμερα, τότε το σύγχρονο αποκτά επιπρόσθετα θέλγητρα αφομοιώνοντας και αξιοποιώντας τις διδαχές του χθες. Τέτοιες σκέψεις καταφθάνουν στο νου τη στιγμή που από τα ηχεία ακούγεται το Phonophobia των Still Gramophone. To παρόν σχήμα οραματίζεται και εκφράζεται έχοντας ως ...
Συνέχεια...
Bad Trip – “Bad Trip”
Ορισμένες φορές αρκεί ένα αριστοτεχνικά επιμελημένο εξώφυλλο για να σε κάνει να εστιάσεις στους βασικούς πυλώνες του μουσικού περιεχομένου που αυτό εκπροσωπεί. Ηθελημένα και ολότελα θεμιτά, επιλέγουν αυτή την οδό κι οι ομοεθνείς μας Bad Trip, ούτως ώστε να καταστήσουν απολύτως σαφείς τις προθέσεις τους. Ακαριαία, το εικαστικό μέρος του ομώνυμου ...
Συνέχεια...
Aux 88 & Patrice Scott @ Six D.o.g.s,
Panos Alexiadis – Katabasis
Stream This: Tim Hecker – Virgins (full album)
Mockbirth – Eskimo
Plisskën Festival Winter Edition με Swans και Simian
“Το Σύνταγμα Της Ηδονής/Μίλτος Σαχτούρης”
Swans + Moa Bones @ Fuzz Club
15 Χρόνια Music Has The Right To Children
13 Συναυλίες του 2013
Swans
Pan Pan – Μια λεωφόρος μόνο για σένα
40 Χρόνια “Pink Moon”
Primavera Sound 2014 (part 1)
Νέο άλμπουμ για τον Tim Hecker
Video: Damon Albarn – ‘Everyday Robots’
Ο James Blackshaw για τρεις εμφανίσεις στη χώρα
Ο Ήχος του 2012 (Part II)
Stream This: Swans – To Be Kind
Wasntme – Χύμα
Mogwai & Kwoon @ Fuzz Club
Epavlis Pavlakis – Χρίστος Λάσκαρης
65daysofstatic + Absent without Leave @ An Club
Κινηματογραφικά Soundtracks Ηλεκτρονικής Μουσικής Μέρος Β’
Περιμένοντας το νέο άλμπουμ των Swans
Boards Of Canada – Tomorrow’s Harvest
10 Χρόνια “Neon Golden”
Introducing… Χρήστος Χριστοδούλου
Vangelis Katsoulis – The Sleeping Beauties
Still Gramophone – Phonophobia
Bad Trip – “Bad Trip”