A U R O R A

Η ιδιόμορφη περίπτωση του Ben Frost μας απασχολεί ευχάριστα ήδη από την προηγούμενη δεκαετία και έχοντας εδραιώσει την παρουσία της στη ζωή μας, επικοινωνεί και πάλι μαζί μας μέσα από ένα νεοφερμένο άλμπουμ ονόματι A U R O R A.

Αντιμετωπίζοντας τον ήχο και τις συχνότητες αυτού ως εξαιρετικά εύπλαστες οντότητες, ο γεννημένος το 1980 στη Μελβούρνη Ben Frost, γυρίζει τα κουμπιά των πάσης φύσεως μηχανημάτων του από τις αρχές των 00s και μας καθοδηγεί λυτρωτικά σε προορισμούς που τριβελίζουν ψυχή, πνεύμα και σώμα.

Αυτό που δύνασαι πρωτίστως να διαπιστώσεις έπειτα από μια προσεκτική επαφή με τα δημιουργήματα του Ben Frost, είναι η ευχέρεια με την οποία ο εν λόγω δημιουργός ανατρέπει τα σχέδιά σου που αφορούν την κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση των ακουσμάτων σου. Με απαρχή εκείνο το κατανυκτικό αντάμωμα κλασικής μουσικής, electronica (trip hop, ambient, glitch…) και Sigur Ros αγγίγματος, στο ντεμπούτο του που εξέδωσε ιδιοίς εξόδοις πίσω στο 2001, το EP Music For Sad Children (τι αρμοστός τίτλος!), ο Αυστραλός, ας μου επιτραπεί η έκφραση, προβοκάτορας του ήχου, μας τροφοδότησε με πληθώρα ακουστικών ερεθισμάτων

Κι αν στο παραπάνω, παρθενικό του εκφραστικό καταστάλαγμα δεν έδωσε για κάποιους επαρκή –ποιοτικά και ποσοτικά– δείγματα της ευρηματικότητας και της χρησιμότητας των εμπνεύσεών του, στην αμέσως επόμενη δισκογραφική του εμφάνιση μια διετία αργότερα, υπό το Steel Wound, θα το πράξει μεταδίδοντας έναν ισχυρό αντίκτυπο. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου άλμπουμ, ο Frost θα διαχειριστεί τις ιδέες του με ουσιαστική φειδώ και αξιοσημείωτα λεπτοσμιλεμένους ελιγμούς, γεγονός που θα αποδειχθεί προσοδοφόρο για το συνολικό αποτέλεσμα. Ένα οργανικό αποτέλεσμα «περιβαλλοντικής» μουσικής, βραδυφλεγές και δίχως έντονες εξάρσεις, που σφύζει από κενούς χώρους, τους οποίους o δημιουργός του παρεμβάλλει ανάμεσα στις γλυκόπιοτες/πικρόπιοτες (συγκινητικός, το δίχως άλλο, συνδυασμός) εκλύσεις κιθαριστικών αντηχήσεων και παραμορφώσεων. Υπεύθυνες για το ύφος του LP, είναι κατά κύριο λόγο οι αναφορές του Frost στη ροκ πραγματικότητα μετά την επίδραση των Talk Talk και Slint σε αυτή, στο απροσδιόριστα και αναιμικά τιτλοφορημένο post-rock. Σε παράλληλο χρόνο, ο προκείμενος ηχητικός σχεδιαστής (τον αποκαλείς και sound designer), θα ανατρέξει στις ημέρες που ο Brian Eno ετοίμαζε με κομψούς χειρισμούς και λιτότητα μέσων τις ambient κατασκευές του.

Διαβαίνοντας το κατώφλι του 2005, ο Frost μετοικίζει στο Ρέικιαβικ, ξέρετε στην πρωτεύουσα μιας ονειρεμένα ψυχρής χώρας, της Ισλανδίας, που από τα 90s μας τροφοδότησε με χίλιες μύριες μουσικές αναμνήσεις. Ο γεωφυσικός ιστός αυτού του απόκοσμης ομορφιάς κράτους , που στο παρελθόν ώθησε αρκετούς καλλιτέχνες στην κατάθεση αριστουργημάτων, θα σταθεί ως εφαλτήριο στην προσπάθεια του Frost να ξετυλίξει ένα ιδιοσυγκρασιακό κουβάρι ηχοτοπίων. Μια προσπάθεια που εκκινεί ύστερα από μια διετία επί ισλανδικού εδάφους, με το δυστοπικό Theory Of Machines και μια μουσική γλώσσα περισσότερο αιχμηρή, ερεβώδη, πολυσήμαντη, ποικιλόμορφη, πολυσχιδή και ανοιχτή σε ερμηνείες. Με… συστατικά ηλεκτρονικής προέλευσης (beats, drones, βόμβοι, παραμορφωμένες συχνότητες, bleeps και παλλόμενες μελωδίες από synths), κιθαριστική τεχνοτροπία αλά post-rock όπως και no wave προσανατολισμών, με την επιρροή των Sonic Youth, των Swans (διόλου τυχαία τιτλοφορημένο κι ένα τρακ από εδώ ονόματι “We Love You Michael Gira”) και του… Fennesz να απλώνεται στα ογκώδη στρώματα από τα εφέ των πεταλιών, λυρικές σφήνες από έγχορδα και νεοκλασική μουσική αντίληψη, κρουστά με παγανιστικές βλέψεις, θραύσματα από επιτόπιες ηχογραφήσεις σε εξωτερικούς χώρους…

By the throat

Η Γλώσσα των Μηχανών, λοιπόν, που αξιοποιεί ο Frost, και η οποία φαντάζει ψυχρή, στην πραγματικότητα ισοδυναμεί με μια καθόλα ανθρώπινη διάλεκτο, προορισμένη για την ανάπλαση της ψυχοσύνθεσής μας. Κάτι τέτοιο, μου εντυπώνεται ακόμη πιο απτά και έντονα όταν έρχομαι σε επαφή με το αμέσως επόμενο τεχνούργημα του εδώ τιμώμενου προσώπου • το By The Throat που ξεμυτίζει δυο έτη μετά, σηματοδοτεί μια πορεία προς την επίτευξη της ψυχικής ανάτασης, παρά το εξτρεμιστικά νοσηρό του στίγμα. Η αρμονία στο θόρυβο και η οργάνωση στο χάος, είναι οι αποτυπώσεις που θέλουν τον Frost ως τον απόλυτο κυρίαρχο των δομών, των ενορχηστρώσεων και των κλιμακώσεων των εντάσεων στο δίσκο.

Σε ένα από τα σπουδαιότερα και πιο οριακά μουσικά έργα των 00s, ο εμπνευστής του χρησιμοποιεί ένα (μουσικό) λόγο γόνιμα πολυσύνθετο και άκρως αλληγορικό, με μεταφορές που δεν μένουν στα προφανή των τίτλων του άλμπουμ και των συνθέσεων αυτού. Πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε με το Theory Of Machines, προσδίδει ένα ευρύτερο νόημα, ένα επιπρόσθετο εκτόπισμα και περισσότερες προεκτάσεις στην Τέχνη του. Ο ειρμός του ακούγεται πια πιότερο εκφραστικός, συμπαγής, ογκώδης, συνεκτικός, πολυδαίδαλος, απολαυστικός… Από το εναρκτήριο “Killshot” μέχρι την έξοδο με το “Through The Mouth Of Your Eye”, αφουγκραζόμαστε ένα υλικό έτοιμο για να προκαλέσει κάθε μας αίσθηση και να εγείρει ερωτήσεις κι απορίες κάθε λογής, κάτι στο οποίο συνηγορεί καθοριστικά o υβριδικός χαρακτήρας καθενός εκ των έντεκα κομματιών. Τραχιές γραμμές από doom metal ατμόσφαιρα, μυσταγωγικές πομπές από κρουστά (gong, τύμπανα, καμπάνες…), υποβλητικά έγχορδα (harpsichord, dulcimer, προετοιμασμένο πιάνο, τσέλο, βιολί, βιόλα…) και πνευστά με μοντέρνα κλασική επίγευση (δες Krzysztov Penderecki, Jóhann Jóhannsson, Arvo Pärt…). Μαζί τους σε ένα τεταμένο ambient κλίμα, συνυπάρχουν, θρυμματισμένα beats και bleeps IDM (Aphex Twin είσαι εδώ;) αισθητικής, σκιαχτικό βιομηχανικό φόντο που παραπέμπει στους Coil, πηγαινοερχόμενοι ψηφιακοί βόμβοι, μπασοσυχνότητες που δένουν κόμπο το στομάχι, φωνές ανθρώπων και κραυγές των λύκων του εξωφύλλου…

«Και μετά τι;» θα αναρωτηθεί κανείς. Κι ο συνθέτης, πολυοργανίστας και παραγωγός Ben Frost, θα απαντήσει παραθέτοντας απλώς μια παραγωγικότητα που πηγαίνει αγκαζέ με την δημιουργικότητά του. Τη συνεργασία του με τον Tim Hecker (μέσω της παραγωγής στο σημαίνον Ravedeath, 1972 [2011] αυτού), εκείνη με τους Swans (αναπαράγοντας του ήχους της φωτιάς σε ένα κομμάτι του… The Seer [2012]), εκείνη με τον σαξοφωνίστα Colin Stetson (στην παραγωγή του τρίτου μέρους της συγκλονιστικής σειράς New History Warfare [2013]), εκείνη με τον Oren Ambarchi (για τις ανάγκες της ηχητικής υπόκρουσης του θεατρικού έργου Black Marrow [2013]), τρεις ακόμη αξιόλογες μουσικής πλαισιώσεις καλλιτεχνικών δρωμένων (για το δραματικό φιλμ Sleeping Beauty, για το πραγματευόμενο το μεταναστευτικό ζήτημα των Μεξικάνων ντοκιμαντέρ The Invisibles και για την χοροθεατρική παράσταση FAR).

Την πλέον ιδιαίτερη στιγμή, όμως, μετά την σαρωτική έλευση του By The Throat, θα σχηματοποιήσει το μινιμαλιστικό άλμπουμ  Sólaris [2011] (εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία μυστηριώδους μελλοντολογίας του Tarkovksy), δηλαδή η δισκογραφημένη του σύμπραξη του Frost με τον Ισλανδό συνθέτη Daníel Bjarnason. Ένα φουτουριστικό ηχογράφημα από αργόσυρτα στιγμιότυπα, υπό το όραμα του οποίου οι εμμονές των δύο συνθετών τέμνονται. Τα εργαλεία διαμόρφωσης του οράματος αυτού, συγκεκριμένα: οι φειδωλές αναπτύξεις ενός προετοιμασμένου πιάνου από τον Bjarnason, οι κιθαριστικές απολήξεις του Frost και των πεταλιών του, οι ωδές της Συμφωνικής Ορχήστρας της Κρακοβίας και μια ψηφιακή επεξεργασία (ελέω pc λογισμικών) στα πρότυπα μιας αμπιεντίζουσας μοντέρνας κλασικής νοοτροπίας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πλάι στη διαδικασία «ύφανσης» του όλου έργου βρέθηκε ο Brian Eno, ο οποίος από το By The Throat κι έπειτα ανέπτυξε μια σχέση αλληλεπίδρασης με τoν Ben Frost, κατέχοντας μια θέση μέντορα απέναντι στη δράση του Ben. Αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Eno επεδίωκε εδώ και δεκαετίες η μουσική του να ακούγεται αλλιώτικη σε κάθε αναπαραγωγή της, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι έχουν αρκετά κοινά σημεία με τον Frost, αφού κι ο τελευταίος δείχνει να πλησιάζει πραγματικά κοντά σε ένα τέτοιο στόχο σε ό,τι αφορά τις δικές του ηχογραφήσεις…

Aurora

Πάραυτα, ο Ben Frost νιώθει την ανάγκη να κυκλοφορήσει και πάλι ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ εκτός ειδικών συνθηκών (συνεργασία, σάουντρακ, κλπ). Το A U R O R A, σκάει τούτη τη χρονιά ως μια γενναιόδωρη πράξη λατρείας του Frost για τους εκτεταμένους αυτοσχεδιασμούς και συνιστά ένα LP που δικαιώνει τις προσδοκίες των μέχρι τώρα υποστηρικτών του. Την ίδια στιγμή, ανανεώνει τη διάθεση του δημιουργού του για προτάσεις με σαφή προσωπική σφραγίδα, παραμερίζοντας αρκετά από τα αξιοποιηθέντα στο παρελθόν φυσικά όργανα (εγχορδά, πιάνο, κιθάρα) προς χάριν της ψηφιακής τεχνολογίας (του λάπτοτ, των συνθετητών, των ηλεκτρονικών εργαλείων) και τοποθετώντας καταπληκτικά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις πελώριες αναπτύξεις των κρουστών. Για την περάτωση αυτού του εγχειρήματος, ο Frost θα «ντύσει» συνοδοιπόρους τους Shahzad Ismaily (πολυοργανίστας και ενεργό μέλος της νεουρκέζικης ηχητικής πραγματικότητας), Greg Fox (ο πρώην ντράμερ των Liturgy) και Thor Harris (ο περκασιονίστας των Swans) και σύμφωνα με τις επιταγές της φιλοσοφίας του άλμπουμ, θα εγκατασταθεί μαζί τους για να το γράψει στους πρόποδες του ενεργού ηφαιστείου Nyiragongo στο ανατολικό άκρο της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κογκό. Στο… πλήρωμα, θα προστεθούν αρκετοί ακόμη που θα επωμιστούν από κοινού με τον Frost την παραγωγή, όπως οι Tim Hecker και Lawrence English (θα δώσουν κι επιπλέον βοήθειες στο στήσιμο των συνθέσεων με τα ηλεκτρονικά τους), ο Paul Corley, ο Valgeir Sigurðsson και ο Daniel Rejmer.

Στα 40 λεπτά του A U R O R A, ο 34χρονος, πια, συνθέτης και η παρέα του θα φροντίσουν να ξετυλίξουν τις εκφάνσεις ενός μυαλού που πηγαίνει με χίλια και ταυτόχρονα μπορεί να χωρέσει στις ίδιες σκέψεις πληθώρα αναζητήσεων. Φερ’ ειπείν, σμίγεις με τα “Nolan” και “A Single Point Of Building Light” και παρατηρείς καρποφόρες αναζητήσεις που ξεκινούν από στοιχειώδες τερέν θορύβου, για να εξαπλωθούν σε ένα υπέροχο κρεσέντο trance δεδομένων με άφρο μνήμες και ποπ (ναι ΠΟΠ) χροιά στη μελωδική τους ραχοκοκαλιά. Προχωρείς στις τυμπανοκρουσίες, τις ιαχές από τις καμπάνες και τις σπειροειδείς  synth αρμονίες του “Venter” και βυθίζεσαι αβίαστα σε έναν μυστικισμό ανάλογο με εκείνον του Forest Swords. Στο “Secant” μεταφερόμαστε σε «περιοχές» όπου η μεταλλική υφή των θορύβων και το επίμονο σφυροκόπημα των κρουστών λειτουργούν σαν περίβλημα για την υφέρπουσα μελωδία που εξέρχεται από αυτό. Στα “No Sorrowing” και “Sola Fide”, το βιομηχανικό drone παραπέτασμα μπορεί να κάνει υπερήφανους μέχρι και τους Philip Jeck, Fennesz και Matmos.

Στη δεκαπενταετή περιπλάνησή του, ο Ben Frost ουδέποτε απευθύνθηκε σε μια δήθεν κάστα ελιτιστών. Αντιθέτως, επιθυμούσε και επιθυμεί να μεταδώσει το ελευθεριάζον όραμά του σε οποιονδήποτε αφήνει ορθάνοιχτα τα παραθύρια του νου και της ψυχής του, διατηρώντας έναν δίαυλο επικοινωνίας μαζί μας από τις αρχές της τρέχουσας χιλιετίας.

Διάβασε επίσης...
Greek2Speak: Background Projection – Gloomy Songs For Lucid Minds
Η κάθε επαφή με το πρώτο επίσημο μελανούρι του Πέτρου Μ. κάτω απ’ το ψευδώνυμο Background Projection, τον απαθανατίζει να συντονίζει τον αμιγή ρομαντισμό με την αδυσώπητη πραγματικότητα. Το ηχητικό κολλάζ συγκλονιστικό και συνταρακτικό μαζί, σαν ένα σπαραγμό για τη χαμένη αθωότητα. Οριακό, θαρρείς, ως μια ύστατη απόπειρα διάσωσης της ψυχικής ...
Συνέχεια...
Vangelis Katsoulis – The Sleeping Beauties
Δημιουργός με οξυδέρκεια πνεύματος, η οποία δοκιμάστηκε μέσα στο χρόνο και βγήκε αλώβητη από τις κατά καιρούς καταθέσεις του. Από την τζαζ αντίληψή του στην ηλεκτρονική και ακόμη παραπέρα… Πιάνοντας κανείς το νήμα της παρουσίασης του έργου ενός δημιουργού με το διαμέτρημα του Βαγγέλη Κατσούλη, μπορεί πανεύκολα να υποπέσει σε μεγαλόστομους ...
Συνέχεια...
Mogwai & Kwoon @ Fuzz Club
Οι Mogwai, που επισκέφτηκαν το Fuzz, αυτό το Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012, αποτελούν χωρίς καμία αμφιβολία, ένα από το πιο ολοκληρωμένα διεθνή post rock συγκρότημα ανάμεσα σε όλα εκείνα τα γκρούπς που έχουν να επιδείξουν μια σχετικά σεβαστή δισκογραφική δραστηριότητα. Αν δεν υπήρχαν φυσικά οι Godspeed You! Black Emperor και οι ...
Συνέχεια...
Κινηματογραφικά Soundtracks Ηλεκτρονικής Μουσικής Μέρος Β’
... Και η κινηματογραφική εξερεύνηση συνεχίζεται... (εδώ το Α' μέρος) John Carpenter & Alan Howarth - Escape From New York [1981, ταινία του John Carpenter] Όταν στο τραπέζι πέφτει το όνομα του John Carpenter, ακαριαία ξεπροβάλλουν οι θύμησες από τα Escape From New York, The Thing, Halloween, Assault On Precinct 13 και The ...
Συνέχεια...
Primavera Sound 2014 (part 1)
Για μια ακόμα χρονιά, αντιπροσωπεία του mixtape.gr βρέθηκε στο Primavera Sound και σας μεταφέρει μερικά από αυτά που συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην πρωτεύουσα της Καταλονίας. Day 1 Colin Stetson (Auditory Rockdelux) To πρώτο live της πρώτης μέρας. Καλύτερη εκκίνηση κι από τον Fernando Alonso στο Grand Prix του ’11. Ο Καναδός μόνος του ...
Συνέχεια...
Film: Μια ανεξάντλητη πηγή οπτικοηχητικών σημάτων
Με αφορμή την επανακυκλοφορία του δίσκου Persona σε βινύλιο απ’ την Inner Ear, καταφθάνει η αποτίμηση της πολυετούς πορείας των Aθηναίων Film μέσα απ’ τα σημεία που καθόρισαν τον ηχητικό τους ορίζοντα και διέγραψαν μια τροχιά προς την πλήρη ενοποίηση των εκφραστικών τους μέσων… Με το βλέμμα στραμμένο τόσο στο εγχώριο ...
Συνέχεια...
Aux 88 & Patrice Scott @ Six D.o.g.s, 30/4/2011
Παρά το φαινομενικά παράταιρο του χώρου, το Six D.o.g.s υποδέχθηκε με τον πιο θερμό τρόπο το ντουέτο των Aux 88 το Σάββατο το βράδυ. Εμφανώς ασύμβατη με το electro techno των Keith Tucker και Tommy Hamilton, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσα για το ανομοιογενές του κοινού, η μικρή αίθουσα δονήθηκε από old school electro, ...
Συνέχεια...
Bellerophone – Do You Feel Lucky?
Το συνθετικό όραμα του Δημήτρη Σαντζιλιώτη κατατίθεται ανελλιπώς από το 2005 στο ηλεκτροακουστικό εγχείρημα Bellerophone. Κι αυτή είναι η τρίτη φορά που o εν λόγω Αθηναίος ξεδιπλώνει τις απόψεις του στη διάρκεια ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ, προσφέροντας ξανά έναυσμα για ενδοσκόπηση και συναρπαστικά «ταξίδια» στον εσώτερο εαυτό μας. Από μόνη της, η ...
Συνέχεια...
65daysofstatic + Absent without Leave @ An Club
“Dance Dance Dance” ονομάζεται ένα από τα τραγούδια από το τελευταίο album των 65daysofstatic – και για τον αρκετό κόσμο που βρέθηκε στο ΑΝ το βράδυ του Σαββάτου ήταν προσταγή. Ήδη, από την προηγούμενη εμφάνισή τους στο Gagarin 205 πριν από 3 χρόνια, το κουαρτέτο  από το Sheffield, είχε αρχίσει ήδη ...
Συνέχεια...
Still Gramophone – Phonophobia
Όταν ο διάλογος με το παρελθόν καρποφορεί σε ένα καλλιτεχνικό δημιούργημα του σήμερα, τότε το σύγχρονο αποκτά επιπρόσθετα θέλγητρα αφομοιώνοντας και αξιοποιώντας τις διδαχές του χθες. Τέτοιες σκέψεις καταφθάνουν στο νου τη στιγμή που από τα ηχεία ακούγεται το Phonophobia των Still Gramophone. To παρόν σχήμα οραματίζεται και εκφράζεται έχοντας ως ...
Συνέχεια...
Swans
Μία συζήτηση με έναν ευδιάθετο Michael Gira, λίγο πριν ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή περιοδεία των Swans, που θα τους φέρει αυτή την εβδομάδα και στην χώρα μας. Οι Swans, το περίφημο συγκρότημα του Michael Gira, το οποίο με την κυκλοφορία του The Seer, κέρδισαν μεταξύ άλλων τιμών και την πρώτη θέση ανάμεσα στα αγαπημένα μας ...
Συνέχεια...
Βασίλης Αβδελάς – “The End Is The Beginning”
Το δεύτερο προσωπικό δημιούργημα του Βασίλη Αβδελά, πιστοποιεί πως η καλλιτεχνική φαντασία του τελευταίου σφύζει όταν αυτός αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου να την απλώσει στη διάρκεια ενός μουσικού άλμπουμ. Η παραπάνω άποψη πρωτοεμφανίστηκε προ διετίας, όταν ο εν λόγω συνθέτης εξέδωσε ανεξάρτητα το ντεμπούτο του The Beneficial Influence Of Non Reality, παρόλο ...
Συνέχεια...
Introducing… Χρήστος Χριστοδούλου
Κινείται με άνεση μεταξύ μουσικών ιδιωμάτων και κάθε φορά που ξεπροβάλλει έχει και κάτι καινούργιο να μας εκμυστηρευτεί. Είναι ο Χρήστος Χριστοδούλου και συνηθίζει να μας στέλνει ηχητικά μηνύματα από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, του κινηματογράφου και του θεάτρου. Οι εμπνεύσεις του Χρήστου Χριστοδούλου (ως Chris Christodoulou θα τον αναζητήσετε στα ...
Συνέχεια...
45 Χρόνια Silver Apples
Βυθισμένοι μονίμως σε μια ψυχεδελική δίνη, οι Silver Apples έσπειραν παραισθητικές συχνότητες και θέρισαν τους καρπούς των εμπνεύσεών τους στην ηχητική έκβαση ενός άλμπουμ, που αποτελεί θεμέλιο electro-rock λίθο μέχρι και σήμερα. Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 και ένα παραληρηματικό ντουέτο από το «Μεγάλο Μήλο» βάλθηκε να επεκτείνει τις ...
Συνέχεια...
Ο James Blackshaw για τρεις εμφανίσεις στη χώρα μας
Παρέα με τη 12χορδη ακουστική του κιθάρα και με το πρόσφατο άλμπουμ του Love is the Plan, the Plan is Death, ο Βρετανός James Blackshaw έρχεται στη χώρα μας για τρεις εμφανίσεις σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη καλεσμένος της CTS, You Trip Me Up και Melotron Productions αντίστοιχα. Ο Blackshaw έρχεται για δεύτερη φορά ...
Συνέχεια...
Ο Ήχος του 2012 (Part II)
Οι συντάκτες και οι συντάκτριες του mixtape.gr επιλέγουν τα 30 “καλύτερα” albums για το  2012. Μέρος δεύτερον ως την κορυφή! Για τις θέσεις 30-16 εδώ - και στο τέλος 5  ακόμα “προσωπικά κολλήματα” από κάθε συντάκτη που δεν χώρεσαν στην 30άδα.   15 Neil Young & Crazy Horse - Psychedelic Pill (Reprise)   Ας μη γελιόμαστε όλοι οι μεγαλύτεροι φαν ...
Συνέχεια...
Swans + Moa Bones @ Fuzz Club
…και τώρα εγώ θα πρέπει να καθίσω να σας γράψω πώς ήταν οι Swans και να περιγράψω τα απερίγραπτα, να βρω λέξεις που να λένε πώς μπορεί να νοιώσει κανείς μπροστά στο μεγαλείο μιας ροκ εν ρολ μπάντας που είναι σε θέση να καταβροχθίσει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα της με μία χαψιά, ...
Συνέχεια...
Mixtaper’s Delights Vol.2
Here's (another) little something for ya! Το δεύτερο mixtape των συντακτών του Mixtape.gr με τα τραγούδια που παίζουν στα ηχεία και τα ακουστικά μας συνεχομενα αυτές τις ημέρες. Ένα χορταστικό mix διάρκειας μίας ώρας που περιλαμβανει τον Michael Bolton ως featuring artist (yeap!), φρεσκότατο hip-hop, new indie αλλά alternative classics ...
Συνέχεια...
Bad Trip – “Bad Trip”
Ορισμένες φορές αρκεί ένα αριστοτεχνικά επιμελημένο εξώφυλλο για να σε κάνει να εστιάσεις στους βασικούς πυλώνες του μουσικού περιεχομένου που αυτό εκπροσωπεί. Ηθελημένα και ολότελα θεμιτά, επιλέγουν αυτή την οδό κι οι ομοεθνείς μας Bad Trip, ούτως ώστε να καταστήσουν απολύτως σαφείς τις προθέσεις τους. Ακαριαία, το εικαστικό μέρος του ομώνυμου ...
Συνέχεια...
Ακούστε τα νέα άλμπουμ των Rustie και Martyn
Η 10η Οκτωβρίου θα είναι μια καλή ημέρα για τους θιασώτες του σύγχρονου electronic/dance ήχου αφού κυκλοφορεί το ντεμπούτο Glass Swords του γλασκωβέζου dj/παραγώγου Rustie (aka Russell Whyte) από την Warp αλλά και το Ghost People του Ολλανδού Martyn (aka Martijn Deykers)στην Brainfeeder του Flying Lotus. Ο Rustie έχει ήδη μια ...
Συνέχεια...
Stream This: Tim Hecker – Virgins (full album)
Σχεδόν τρία χρόνια μετά το σπουδαίο Ravedeath, 1972, από τα καλύτερα άλμπουμ του 2011 για το παρόν site, και ένα μετά την συνεργασία του με τον Daniel Lopatin (aka Oneohtrix Point Never, ο οποίος επίσης μόλις κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ R plus Seven στην Warp, εδώ η άποψη μας) ...
Συνέχεια...
Primavera Sound 2011: Photostory, 28/05/2011
Φωτογραφικό ρεπορτάζ από την 3η ημέρα του Primavera Sound 2011
Συνέχεια...
Listen Up: Constellation Records Sampler Mixtape 2013
Εαν θέλετε να κάνετε catch-up  με το τι συμβαίνει με την (ακόμα ακμαιότατη) ανεξάρτητη δισκογραφική Constellation Records, μόλις έγινε διαθέσιμο προς ακρόαση/δωρεάν download ένα Sampler mixtape που περιλαμβάνει δείγματα από όλες με τις πρόσφατες και επερχόμενες  κυκλοφορίες της από το ‘Allelujah! Don’t Bend! Ascend! (Σεπτέμβρης 2012)  των Godspeed You Black Emperor μέχρι σήμερα ...
Συνέχεια...
Listen Up/Download This: The Field – ‘Then It’s White’
Κυκλοφόρησε ήδη σε download -οι εναπομείναντες φανς των "κανονικων" format (CD, βινύλιο, κλπ)  θα πρέπει να περιμένετε μέχρι τις 10/10- το τρίτο του άλμπουμ ως The Field o Σουηδός παραγωγός Axel Willner και όπως πάντα στην εξαίρετη γερμανική Kompakt. Το άλμπουμ έχει τον τίτλο Looping State Of Mind και περιλαμβάνει επτά όλοκαίνουρια κομμάτια στο γνωστο, ...
Συνέχεια...
Epavlis Pavlakis – Χρίστος Λάσκαρης
Τούτη είναι η δεύτερη φορά που ο λόγος του Χρίστου Λάσκαρη περιβάλλεται μουσικά σε ολόκληρη τη διάρκεια ενός έργου. Εγχείρημα που αναλαμβάνει κατά μόνας ο Παύλος Βάκαλος, δίνοντας τα ηνία στον άλλο του εαυτό που ακούει στο Epavlis Pavlakis (Έπαυλις Παυλάκης). Είχε προηγηθεί το απόσταγμα καλλιτεχνικής αρτιότητας του Γιάννη Μουρτζόπουλου, ...
Συνέχεια...
Περιμένοντας το νέο άλμπουμ των Swans
Μόλις πριν 4 χρόνια ο Michael Gira το πήρε απόφαση να επιστρέψει δισκογραφικά με το όνομα Swans. Τα 10 χρόνια σιωπής των Κύκνων, έχει πλέον διαδεχθεί μια ασταμάτητη δημιουργία. To “My Father Will Guide Me A Rope to the Sky” του 2010, ακολουθήθηκε από το live album, “We Rose From ...
Συνέχεια...
Wasntme – Χύμα
Για τον Wasntme, το μόνο που αφέθηκε να διαφανεί είναι η καταγωγή. Εξ Αθήνας ορμώμενος, ο προκείμενος μουσικός καταστρώνει οργανικούς αυτοσχεδιασμούς, εννέα στον αριθμό, μα με αφθονία εικόνων. Ο χαρακτηρισμός εικονοπλάστης, λοιπόν, ταυτοποιεί αρχικά το ποιόν αυτού, αναγκάζοντάς μας να παραβλέψουμε την έλλειψη περισσότερων στοιχείων για το πρόσωπό του. Ακολουθεί ...
Συνέχεια...
Pill-Oh – “Vanishing Mirror”
Ενόσω το διαδικτυακό αλισβερίσι καλά κρατεί, η ιδιότητά του να σε ωθεί αστραπιαία σε νοητές μεταφορές σε αλλιώτικες απ’ τη δική σου πραγματικότητες, θα συναρπάζει προξενώντας απανωτούς τριγμούς στο νου. Τη μια στιγμή αγναντεύεις απ’ το παράθυρο και το γνώριμο, οικείο τοπίο κάθεται αντικριστά σου, ενώ την άλλη ένας διαφορετικός ...
Συνέχεια...
40 Χρόνια “Pink Moon”
Ύστατο ηχογραφημένο αντίο της εύθραυστης ειλικρίνειας του Nick Drake Πασχίζοντας, εσχάτως, να τοποθετήσουμε σε σειρά τον κυκεώνα των δεδομένων και πληροφοριών γύρω απ' τη μουσική, αποτυγχάνουμε τακτικά στo καταστάλαγμα των προτεραιοτήτων. Και πως να γίνει αλλιώς, μιας και η κάθε απόπειρα διάταξης των καίριων στιγμών σε τούτους τους ευρυζωνικούς διαδικτυακούς ...
Συνέχεια...
Mockbirth – Eskimo
Η κάθε ακρόαση του καινούργιου EP των Mockbirth ανασύρει εκείνες τις ατέλειωτες συζητήσεις που καταλήγουν στο συμπέρασμα, πως οι εγχώριοι καλλιτέχνες και τα σχήματα δεν υπολείπονται σε τίποτα των αλλοεθνών τους. Μάλιστα, παρότι διαχειρίζονται ενίοτε στοιχεία που έχουν εντυπωθεί ως προϊόντα ξενικών κουλτούρων και παραδόσεων, κατορθώνουν συχνά να φέρουν σε ...
Συνέχεια...
Greek2Speak: Background Projection – Gloomy Songs For Lucid
Vangelis Katsoulis – The Sleeping Beauties
Mogwai & Kwoon @ Fuzz Club
Κινηματογραφικά Soundtracks Ηλεκτρονικής Μουσικής Μέρος Β’
Primavera Sound 2014 (part 1)
Film: Μια ανεξάντλητη πηγή οπτικοηχητικών σημάτων
Aux 88 & Patrice Scott @ Six D.o.g.s,
Bellerophone – Do You Feel Lucky?
65daysofstatic + Absent without Leave @ An Club
Still Gramophone – Phonophobia
Swans
Βασίλης Αβδελάς – “The End Is The Beginning”
Introducing… Χρήστος Χριστοδούλου
45 Χρόνια Silver Apples
Ο James Blackshaw για τρεις εμφανίσεις στη χώρα
Ο Ήχος του 2012 (Part II)
Swans + Moa Bones @ Fuzz Club
Mixtaper’s Delights Vol.2
Bad Trip – “Bad Trip”
Ακούστε τα νέα άλμπουμ των Rustie και Martyn
Stream This: Tim Hecker – Virgins (full album)
Primavera Sound 2011: Photostory, 28/05/2011
Listen Up: Constellation Records Sampler Mixtape 2013
Listen Up/Download This: The Field – ‘Then It’s
Epavlis Pavlakis – Χρίστος Λάσκαρης
Περιμένοντας το νέο άλμπουμ των Swans
Wasntme – Χύμα
Pill-Oh – “Vanishing Mirror”
40 Χρόνια “Pink Moon”
Mockbirth – Eskimo