Ένας από τους πιο γνωστούς μουσικούς στο χώρο της ελληνικής χιπ-χοπ είναι και ένας από τους πιο γνωστούς και παλιούς γκραφιτάδες στην Αθήνα.

Και αν μπορούμε να μιλήσουμε για "ιστορία" στο χώρο του γκραφίτι τότε ο Αρτέμης πρέπει να αναφερθεί στο πρώτο κεφάλαιο, αν όχι στην εισαγωγή.

 


Ας πιάσουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή. Την εποχή που πρωτοεμφανίστηκε το γκραφίτι στην Ελλάδα, αρχές της δεκαετίας του ’90, φαντάζομαι πως ήταν κάπως διαφορετική η κατάσταση, διαφορετικοί οι λόγοι που θα έκαναν κάποιον να ασχοληθεί με αυτή τη μορφή τέχνης. Εσύ γιατί ξεκίνησες και πόσα χρόνια μετράς στο κουρμπέτι;

Ξεκίνησα κάπου στο ’92 (πιτσιρικάς, γύρω στα 15 – 16 τότε) δημιουργώντας την πρώτη αθηναϊκή graffiti ομάδα (που λίγο αργότερα έγινε και μουσικό συγκρότημα), τους TXC (Terror X Crew). Όλοι όσοι ασχολούμασταν τότε με το graffiti μετρούμασταν στα δάχτυλα των δύο χεριών. Στην Αθήνα ήμουν εγώ (που τότε έγραφα Art One), ο Woozy, o Dimer, και μία παρέα ελληνογάλλων: o Tare, o Tekaz, o Kenzo και οι «δίδυμοι» – δηλ. ο Kerts και ο Ante – (οι σημερινοί DFP). Στη Θεσσαλονίκη ήταν ο Jasone που δημιούργησε τους SGB (Skra Ghetto Boys), και υπήρχε και ο μεγαλύτερος από όλους μας ο Dee 71 (παλαιός break dancer) στη Καβάλα. Αυτή είναι χονδρικά και η Α΄ γενεά Ελλήνων writers, εκ της οποίας οι περισσότεροι είμαστε «ενεργοί» ακόμη.

Είχαν πλάκα αυτά τα χρόνια! Ήταν η εποχή με τους αυτοσχέδιους μαρκαδόρους από γυαλιστικά παπουτσιών, τις βαλβίδες από αποσμητικά και κατσαριδοκτόνα προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη «skinny» (λεπτή) γραμμή, κ.α.. Ακόμη ανακαλούμε στη μνήμη μας πολλά σκηνικά του τότε και γελάμε. Φράση π.χ. που «παίζει» πολύ στους oldschoolers (την οποία έχει κυκλοφορήσει ο Jasone) είναι: «…τι να μας πεις ρε φίλε; Έχεις δουλέψει Aroxol;»

Προσωπικά «βάφω» (όπως λέμε στο χώρο) περίπου 17 χρόνια (πέρασαν κιόλας τόσα, ε;). Ξεκίνησα, επειδή ασχολούμουν με το rap και τη hip hop κουλτούρα γενικότερα. Το graffiti το πρωτοείδα σε εξώφυλλα rap δίσκων της εποχής, σε ταινίες όπως το Wildstyle και το Beatstreet (εποχές ΕΡΤ1 και ΕΡΤ2). Το μεγάλο «μπαμ» όμως έγινε εντός μου με τα κλασικά για το graffiti βιβλία, Spraycan Art των Henry Chalfant και του James Prigoff και το Subway Art της Martha Cooper.

Εκείνη την εποχή κατέβαινα με το τρένο (ΗΣΑΠ) στον Πειραιά συχνά, λόγω του ότι εκεί εργαζόταν ο πατέρας μου. Όσο πλησίαζα προς το κέντρο, η εικόνα που παρουσίαζε η πόλη με τα μουντά, γκρίζα, βρώμικα ή εγκαταλελειμμένα κτίρια ήταν πολύ μίζερη και καταθλιπτική. Αυτή η πεζή πραγματικότητα δεν μου άρεσε. Σκεφτόμουν πόσο πιο ωραία θα ήταν αν οι τοίχοι αυτοί ήταν γεμάτοι με κομμάτια graffiti. Έτσι μπήκε σε κίνηση ο μηχανισμός.

Η αλήθεια είναι ότι άλλος ένας λόγος που το ξεκίνησα ήταν επειδή βαριόμουν και τη διαδρομή, ειδικά όταν δεν είχα μαζί μου μουσική. Κάμποσο καιρό μετά, το να βλέπω τα κομμάτια μου (και των φίλων μου) κατά μήκος της διαδρομής, ήταν ένας τρόπος να απασχολούμαι.

artemis

Θυμάμαι το κυνήγι που είχε πέσει από καθηγητές και γονείς οι οποίοι έβλεπαν αυτό το κάτι καινούριο με μισό μάτι! Πως τα καταφέρατε και συνεχίζετε ακάθεκτοι ακόμη και σήμερα;

Είναι γνωστό ότι ο κόσμος βλέπει με καχυποψία κάθε τι νέο. Ο φίλος μου ο Dask έχει έναν στίχο που λέει: «…πες μου που μένεις να σου πω που έχει τμήμα» και αναφέρεται σε αυτό που με ρωτάς. Υπήρχε εποχή (’94 -’97 κυρίως) που είχαμε επισκεφτεί τμήματα, από τα κεντρικά στον Πειραιά μέχρι τα Βόρεια Προάστια. Δόξα τω Θεώ, είναι ευτύχημα το ότι δεν μπλέξαμε χειρότερα και συνεχίζουμε ως σήμερα. Θα μπορούσε αυτή η κατάσταση, που για μας τότε ήταν μόνο πλάκα, να είχε λάβει πολύ άσχημη τροπή. Αρκετοί φίλοι μου ήταν έξω με αναστολή για graffiti. Θυμάμαι μάλιστα, τέλη 90′ s είχε διοργανωθεί και hip hop συναυλία ώστε να συγκεντρωθεί ένα χρηματικό ποσό προκειμένου να «ξελασπώσει» ένας γκραφιτάς.

Παρόλα αυτά, σε γενικές γραμμές η κοινωνία ζορίζεται ακόμη και το πολεμάει. Ο κόσμος έχει καταλάβει τι είναι τελικά το γκραφίτι;

Νομίζω ότι πλέον «ζορίζεται» μόνο με την παράνομη πλευρά του graffiti, το «bombing». Μεταξύ μας, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, σε κάποιες φάσεις πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι δε ζορίζεται και αδίκως. Όπως και να το κάνουμε, και συ φίλτατε Βασίλειε αν το πρωί πήγαινες π.χ. να πάρεις το αυτοκίνητο σου και έβλεπες πάνω του ένα tag με spray, (παρά την αγάπη σου για το graffiti) δε νομίζω να το θεωρούσες και ότι καλύτερο (…εκτός και αν το tag ήταν δικό μου οπότε θα αποκτούσε συλλεκτική αξία, θα το πουλούσες και από τα χρήματα που θα κέρδιζες θα ζούσες μία ανέμελη ζωή στο εξής, κλπ, κλπ, … 🙂 !)

Με τις ολοκληρωμένες συνθέσεις πάντως, τα murals, σπάνια θα βρεις κάποιον να είναι αρνητικά διακείμενος. Οι περισσότεροι ενθουσιάζονται και απορούν με την τρέλα μας, του να αφιερώνουμε δηλ. μία ολόκληρη μέρα προκειμένου να ζωγραφίσουμε έναν τοίχο. Θυμάμαι π.χ. προσφάτως μία συμπαθέστατη ηλικιωμένη κυρία να μας επιπλήττει με τον φίλο μου τον Sake, επειδή σβήσαμε ένα παλιό μας κομμάτι. Μας έλεγε να το ξαναφτιάξουμε επειδή το νέο μας κομμάτι δεν της άρεσε!

Σαφώς και έχουν γίνει αρκετά βήματα ως προς την κατανόηση αυτής της τέχνης από τότε (όχι όσα θα έπρεπε λογικά μέσα σε τόσα χρόνια να έχουν γίνει, αλλά έχουν γίνει κάποια τέλος πάντων). Τουλάχιστον σήμερα δεν ρωτάνε αν αυτό που ζωγραφίζεις στον τοίχο είναι τρενάκι, η αεροπλανάκι, ούτε θεωρείσαι μέλος κάποιας σκοτεινής σέχτας που για λογαριασμό της ζωγραφίζεις τα σύμβολα της. Ναι μεν δεν «διαβάζουν» ένα κομμάτι, αλλά ξέρουν τουλάχιστον ότι πρόκειται για graffiti.

artemis

Σε κάποιο σημείο μπήκε και η μουσική στο χορό. Ήταν κάτι τυχαίο ή υπήρξε και υπάρχει ενεργό πάρε-δώσε με το γκραφίτι;

Ναι, στο είπα και πιο πριν. Λίγο καιρό μετά την ίδρυση των TXC, εκτός από το graffiti αποφάσισα να ασχοληθώ και με το mc’ing (το rap δηλαδή). Δεν μου φαινόταν κάτι περίεργο σε αυτήν την διαδικασία. Για μένα αυτά τα δύο ήταν αλληλένδετα. Δηλαδή, αν το rap είναι η μουσική εκδοχή του hip hop, το graffiti είναι η αντίστοιχη εικαστική.

Το μαγαζί στο Μαρούσι έχει γίνει κάτι σαν στέκι γκραφιτάδων, κάτι σαν σχολείο για νέους και παλιούς μέσα στο χώρο. Το γκραφίτι όμως σαν μάθημα δεν υπάρχει σε κάποιο πανεπιστήμιο, σε κάποια σχολή. Πιστεύεις ότι είναι μια μορφή τέχνης που διέπεται από κάποιους κανόνες και μπορεί να διδαχτεί στις αίθουσες ή είναι κάπως "αλήτικη" για τέτοιους χώρους οπότε το μόνο μέρος που μπορεί να μάθει κανείς γι αυτό είναι στους δρόμους;

artemisΤο Hip Hop Shop (Διονύσου 6, Μαρούσι (κοντά στον σταθμό του τρένου). Τηλ.: 210 6148506), όντως λειτουργεί με τον τρόπο που προανέφερες. Η δημιουργία του Hip Hop Shop στο Μαρούσι ήταν μία ιδέα που στριφογύριζε στο μυαλό μου (και του Ευθύμη) καιρό. Όλη αυτή κατάσταση (και των TXC και των Α/Ε μετέπειτα), ήταν τόσα χρόνια ανέστια. Δεν είχαμε κάποια βάση και έτσι αποφασίσαμε να προβούμε σε αυτήν την κίνηση. Υπεύθυνος του Hip Hop Shop είναι ο Dask, μέλος των Giants και των Στίχοιμα, και επίσης παλαιός mc και writer.

Το Hip Hop Shop είναι ένα μαγαζί από hip hopers για hip hopers. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό αυτό για κάποιον (π.χ. γκραφιτά)˙ δηλ. το να έχει απέναντι του κάποιον που μπορεί να τον κατατοπίσει, και όχι κάποιον άσχετο που ασχολήθηκε με το είδος αποκλειστικά από συμφεροντολογικά ελατήρια.

Σχετικά τώρα με το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου. Θεωρώ πολύ θετικό το γεγονός ότι το graffiti αναφέρεται ισότιμα πλέον δίπλα σε μορφές σύγχρονης τέχνης σε βιβλία που διδάσκονται σε πανεπιστήμια. Το βιβλίο π.χ. Τέχνες Ι: Ελληνικές Εικαστικές Τέχνες, Επισκόπηση Ελληνικής Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας. Νεότερη και Σύγχρονη Τέχνη, του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα.

Πιστεύω όμως ότι αυτό αρκεί – μέχρι εκεί! Ο φυσικός χώρος του graffiti είναι ο δρόμος. Από τη στιγμή που θα άρχιζε να διδάσκεται σαν ειδικό μάθημα σε σχολές, πανεπιστήμια, κλπ., φρονώ ότι θα «απονευρωνόταν», χάνοντας αρκετή από την αίγλη του.

Γκραφίτι και street art έχουν ουσιαστικές διαφορές ή είναι απλώς δύο διαφορετικές ονομασίες για το ίδιο σχεδόν, πράγμα;

Νομίζω ότι οι δύο αυτές μορφές τέχνης είναι «ξαδελφάκια». Εκκινούν από το ίδιο σημείο, που είναι ο δρόμος, αλλά από εκεί και πέρα έχουν και αρκετές διαφορές. Το graffiti π.χ. είναι άρρηκτα συνυφασμένο με το hip hop, αποτελώντας ένα από τα 4 στοιχεία του. Δεν ξέρω για τους υπόλοιπους, αλλά εγώ ανέκαθεν το έβλεπα έτσι. To street art έχει αυτονομηθεί από αυτή την κουλτούρα σε μεγάλο βαθμό. Επίσης είναι πιο «gallery – friendly» είδος τέχνης, από ότι το graffiti.
Διαφορά υπάρχει και στα υλικά. Oι γκραφιτάδες χρησιμοποιούν αυστηρά τα εκνεφώματα (σπρέι), εν αντιθέσει με τους street artists που χρησιμοποιούν κυρίως πινέλα, βούρτσες, πλαστικό χρώμα, ταινίες, κοπίδια, χαρτόνια, κλπ. (κάτι που προσωπικά θεωρώ «οδυνηρή» και λίγο άχαρη εμπειρία, αλλά περί ορέξεως…).

Από την άλλη, το street art φαίνεται να έχει μεγαλύτερη ευελιξία και συχνά να εφευρίσκει πιο έξυπνους τρόπους στο να παρεμβαίνει στο αστικό τοπίο. Επίσης, μου φαίνεται ότι οι street artists έχουν περισσότερα στοιχεία κοινωνικού και πολιτικού προβληματισμού στις δημιουργίες τους από ότι οι γκραφιτάδες. Οι γκραφιτάδες πολιτεύονται κυρίως βάσει του «ars gratia artis» (η τέχνη για την τέχνη). Εστιάζουν πρωτίστως στην τελειοποίηση της τεχνικής τους και δεν δείχνει να τους ενδιαφέρει και πολύ το γεγονός ότι η τέχνη τους πιθανόν να μη γίνεται κατανοητή από τον υπόλοιπο κόσμο, πέραν της graffiti κοινότητας.

artemis


Αρτέμης Bio

Graffiti writer και MC.
Από τους πρωτεργάτες της ελληνικής σκηνής του graffiti και του ραπ. Ξεκίνησε το 1992 δημιουργώντας την πρώτη αθηναϊκή graffiti ομάδα (που λίγο αργότερα έγινε και το γνωστό μουσικό συγκρότημα), τους TXC (Terror X Crew).

Το στυλ του είναι original wildstyle graffiti με αρκετές oldschool αναφορές. O Αρτέμης είναι αυτό που ονομάζουμε στο χώρο του graffiti «letterist». Το ζητούμενο στα κομμάτια του είναι το στυλ και η ροή των γραμμάτων (σε βαθμό μονομανίας), καθώς και τα έντονα χρώματα.

Είναι ακόμη ενεργός writer (μέλος πλέον της graffiti ομάδας Till Death), αν και σήμερα και είναι γνωστός στο ευρύ κοινό περισσότερο με την μουσική του ιδιότητα, δηλαδή σαν μέλος του μουσικού σχήματος A/E (Αρτέμης/Ευθύμης).

Links
www.myspace.com/artemisefthimis
www.myspace.com/hiphopshop_gr

Διάβασε επίσης...
Αντίο, Lucian Freud…
Ο Lucian Freud, εγγονός του θεμελιωτή της ψυχαναλυτικής σχολής Sigmund Freud,  και ένας από τους πιο διακεκριμένους ζωγράφους της γενιάς του άφησε την τελευταία του πνοή την Τετάρτη 20 Ιουλίου στο κρεβάτι του σπιτιού του, στο Λονδίνο, αφήνοντας πίσω του μια πλούσια κληρονομιά και μια προσωπικότητα σφυρηλατημένη στις μνήμες όσων ...
Συνέχεια...
‘Η Άνοιξη των Νέων Καλλιτεχνών’ στην Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5
«Η Άνοιξη των Νέων Καλλιτεχνών» είναι η ενότητα των δραστηριοτήτων της Αίθουσας Τέχνης Καπλανών 5 που παρουσιάζεται κάθε χρόνο έχοντας ως σκοπό τη γνωριμία του κοινού με τους νέους καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν ως μέσο έκφρασης τη ζωγραφική με πρόθεση να συνεχίσουν να μας απασχολούν και στο μέλλον. Αυτή τη ...
Συνέχεια...
Tadzio & Zelda Georgel @ Gallerie Xippas
Μια κοινή παρουσίαση δύο νέων καλλιτεχνών που ζούν και εργάζονται στο Παρίσι εγκαινιάζει σήμερα η γκαλερί Xippas. Η Georgel παρουσιάζει μια δουλειά που εξερευνεί το διάστημα που υπάρχει μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Η δουλειά της είναι το μεταίχμιο ανάμεσα σε αυτές τις δύο συνθήκες. Μοναχικές φιγούρες, σε εξωτικά περιβάλλοντα, σαν ...
Συνέχεια...
Piece of Art από την Πέμπτη στο Χοροστάσιο
Το Χοροστάσιον Residence επέλεξε να αποχαιρετίσει το 2007 με ότι πιο όμορφο δημιουργήθηκε αυτό το χρόνο από νέους Αθηναίους σχεδιαστές ρούχων, αξεσουάρ, κοσμημάτων και όχι μόνο!Λίγο γκροτέσκ, λίγο ρετρό και με μία εσάνς από τη μαγεία των 70'ς η έκθεση "Piece of Art", συνθέτει το πολύχρωμο κολάζ της με εκατοντάδες ...
Συνέχεια...
Τελευταίες ευκαιρίες!!!
Καλοκαίρι ακόμα τουλάχιστον από άποψη καιρού αλλά πλέον ακόμα και οι τελευταίοι (τυχεροί) γύρισαν στην Αθήνα. Χειμερινοί ρυθμοί λοιπόν, αν και η λέξη χειμώνας δεν ταιριάζει με τον ανεμιστήρα που είναι ακόμα σε full speed. Στην Αθήνα αυτή την στιγμή παίζουν διάφορες εκθέσεις που σε λίγο θα τελειώσουν. Πρώτα από ...
Συνέχεια...
WE COULD BE LOOKING FOR THE SAME THING…Couldn’t we???
H γκαλερί Gazon Rouge παρουσιάζει την Παρασκευή 6 Μαρτίου, για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Ολλανδό καλλιτέχνη Μαρν Βαν Κρετζ. Μια μεγάλη εγκατάσταση θα δημιουργηθεί στην γκαλερί η οποία θα περιγράφει αναλυτικά το φάσμα της δουλειάς του, η οποία ασχολείται με την γλώσσα και πως μπορούμε να την εξερευνήσουμε μέσω ...
Συνέχεια...
Τέχνη στο Ωδείο…αλλά όχι ακουστική!!
Μόλις λάβαμε το δελτίο τύπου του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης κοινώς ΕΜΣΤ, το οποίο βρίσκεται στα τελικά στάδια της μετακόμισης του στο Ωδείο Αθηνών, όπως είχαμε προαναφέρει σε παλαιότερο κείμενο.Είναι ένα πάρα πολύ καλό βήμα γιατί οι περιοδικές εκθέσεις στους χώρους του Μεγάρου Μουσικής, ήταν λίγο εκτός του ύφους του ...
Συνέχεια...
Ik hou van je maar ik verdien je niet ?! (Πως είπατε;)
Μέχρι και την Τρίτη on display στον χώρο Καφενέον το installation της Εύας Μιχαλάκη Ik hou van je maar ik verdien je niet (i love you but i dont deserve you). Μια πολύ όμορφη εγκατάσταση - ιστορία η οποία «υπάρχει» στον χώρο μέσα από την σχέση δυο ανθρώπων μέσα από ...
Συνέχεια...
Εγκαίνια και δράση σήμερα στη νέα έκθεση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τεχνης
Από σήμερα 13 Δεκεμβρίου έως και τις 30 Μαρτίου το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώνει την έκθεση «Σε ενεστώτα χρόνο, Νέοι Έλληνες καλλιτέχνες» στη Νέα Πτέρυγα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση, στην οποία μετά από μια συστηματική και ευρεία έρευνα τα τελευταία δύο χρόνια, θα παρουσιαστούν ...
Συνέχεια...
Vodafone CU 7 PLY PROJECT το σαβ/κο στη Τεχνόπολη
Τις τελευταίες μέρες, στις στάσεις των λεωφορείων βλέπουμε συνέχεια αφίσες για το 7ply. Η ομάδα της Propaganda Rollin co, σε συνεργασία με την Vodafone παρουσιάζουν για τρίτη χρονιά αυτό το φεστιβάλ στην Αθήνα με σκοπό να μας δείξουν όλα αυτά που περιβάλλουν την κουλτούρα και το lifestyle του skateboarding. Το ...
Συνέχεια...
‘Μαρκ Χατζηπατέρας – Αναδρομική’ – Παράταση έως 21/9
H Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων με παράταση έως 21 Σεπτεμβρίου 2008 παρουσιάζει τη μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων στην Ελλάδα του σημαντικού Ελληνοαμερικανού καλλιτέχνη Μαρκ Χατζηπατέρα.Μια πορεία 30 χρόνων ενός καλλιτέχνη που δεν περιορίζεται σε έναν τρόπο έκφρασης αλλά με μια ευκολία θα έλεγε κανείς αφηγείται ιστορίες μέσα απ' τη ζωγραφική, ...
Συνέχεια...
“Δημιουργικό Καλοκαίρι” στην Chilli Art Gallery
Μπορεί το φετινό καλοκαίρι στην Αθήνα να είναι το πιο κρύο των τελευταίων ετών, σε κλίμα αλλά και σε διάθεση, οι έλληνες καλλιτέχνες όμως δεν το βάζουν κάτω και συνεχίζουν να εμπνέονται απο την εποχή ορόσημο γι'αυτή την χώρα. Δείγμα του ότι η καλοκαιρινή αύρα συνεχίζει να εκπέμπει vibes σαν φωτογραφία ...
Συνέχεια...
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
Η έκθεση με έργα από τη συλλογή του Ζαχαρία Πορταλάκη παρουσιάζει τέσσερις από τους σημαντικότερους ζωγράφους, που σε μια διαφορετική εποχή για την Ελλάδα, στα χρόνια δηλαδή του Μεσοπολέμου αναζήτησαν το μοντέρνο στην τέχνη τους, ταυτόχρονα όμως θέτουν και το ζήτημα της ελληνικότητας ως διακριτό χαρακτηριστικό(;) στα έργα τους. Οι ...
Συνέχεια...
H χρυσή εποχή ξεκινά.sto Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
GOLDEN AGEΟι Καλύτερες Στιγμές της Ολλανδικής Γραφιστικής (1890-1990) Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και η Πρεσβεία του Βασιλείου των Κάτω Χωρών στην Ελλάδα παρουσιάζουν την έκθεση 'Golden Age - Οι Καλύτερες Στιγμές της Ολλανδικής Γραφιστικής (1890-1990)'. Η έκθεση παρουσιάζει πάνω από 200 διακεκριμένα έργα από την ιστορία της Ολλανδικής Γραφιστικής από ...
Συνέχεια...
Do it yourself… Το σπίτι του Γιάννη Τσαρούχη
Ο μεγάλος Γιάννης Τσαρούχης μεταξύ ζωγραφικής και σχεδιασμού κουστουμιών για δεκάδες παραστάσεις, είχε την πρόνοια να μετατρέψει το πατρικό των παιδικών του χρόνων σε μουσείο και ίδρυμα που προωθεί τα εικαστικά, πριν τον θάνατο του. Δεν βασίστηκε στην πολιτεία, και εδώ και αρκετό καιρό το ίδρυμα ζει και βασιλεύει. Όλα ...
Συνέχεια...
Έκθεση ‘Circles- Ciclos’ και 2G-Multicultural Festival
Μία έκθεση - διάλογος ανάμεσα σε δύο φωτογράφους, σε διαφορετικά σημεία του κόσμου και μια ματιά στον κόσμο των αμέτρητων εικόνων με ομοιότητες και «διαφορές» στην κρίση του θεατή. Πώς μπορεί να χωρέσει στο φωτογραφικό φακό η πολυπολιτισμική Νέα Υόρκη και το αχανές Μπουένος Άιρες; Διαφορετικά σημεία του κόσμου, αιχμαλωτίζονται ...
Συνέχεια...
DESIGN WALK 2010: Αντίθετα Σημεία / Poles Apart
Η νέα δεκαετία βρίσκει αισίως το Design Walk με τους καλύτερους οιωνούς για όσα πρόκειται ν' ακολουθήσουν!Ύστερα από τρεις επιτυχημένες διοργανώσεις το Design Walk επιστρέφει ακόμη πιο δυναμικό και εμπλουτισμένο με παράλληλες δράσεις υπό την καθοδήγηση των curators double decker (Wilhelm Finger & Μελίτα Σκαμνάκη) όπου με βάση τους το ...
Συνέχεια...
Μικρές Ζωγραφιές στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Μια από τις καθιερωμένες εκθέσεις για τις γιορτές των Χριστουγέννων που παρουσιάζεται στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια και έχει χωρίς αμφιβολία αγαπηθεί πολύ είναι οι "Μικρές Ζωγραφιές" στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Έργα σε μικρές διαστάσεις από παλιότερους αλλά και από νεότερους καλλιτέχνες ολοκληρώνουν μια έκθεση με έργα ζωγραφικής, φωτογραφίας και γλυπτικής. ...
Συνέχεια...
Βασίλης Σαλπιστής στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, εγκαινιάζει την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου στις 8μμ την νέα δουλειά του ζωγράφου Βασίλη Σαλπιστή. Τα έργα του, σε μεγάλους καμβάδες με ασπρόμαυρες φιγούρες ανθρώπων σε γραφεία, δείχνουν έντονα το σχόλιο για την ανθρώπινη φύση μέσα σε χώρους εργασιακούς, που τείνουν να γίνονται γκρί και απάνθρωποι. Τα ...
Συνέχεια...
Art Athina: Και τώρα τα booths κλείσανε…
Τελείωσε και φέτος το μεγάλο εικαστικό γεγονός της χρονιάς που μετράει περίπου 15 χρόνια ζωής. Δυστυχώς, κάθε πέρσι και καλύτερα από ότι φάνηκε... Αν και η διοργάνωση ήταν αυτή την φορά μεγαλύτερη, αν και η συνεργασία γκαλερί-διοργανωτών υπήρξε πιο ώριμη, ακούστηκε το παράπονο για το λιγοστό budget το οποίο πολλοί ...
Συνέχεια...
Εναλλακτικές ματιές: μία πολυσύνθετη έκθεση με ανακυκλωμένα υλικά
Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση με κατασκευές από ανακυκλωμένα υλικά, κόμιξ, φωτογραφία, video και ήχο θα λάβει χώρα από τις 30 Ιουνίου έως τις 15 Ιουλίου, στο Μηχανουργείο του Δήμου Λαυρίου, στο Λαύριο.Το όνομά της είναι Εναλλακτικές Ματιές και όπως διαβάζουμε στο δελτίο τύπου, το επίθετο του τίτλου δικαιολογείται επειδή "το ...
Συνέχεια...
Nέα Ελληνίδα μόνη… στη Νέα Υόρκη!
Όπως πάντα κατά-ενθουσιαζόμαστε να βλέπουμε νέους Έλληνες να κάνουν νέα και πετυχημένα βήματα στο εξωτερικό!Τέτοια είναι και η περίπτωση της Ειρήνης Ευσταθίου, που σίγουρα για αυτήν το 2009 είναι η καλύτερη χρονιά μέχρι τώρα! Κέρδισε το Σεπτέμβριο το βραβείο ΔΕΣΤΕ, και μάλιστα ως outsider- όχι γιατί η δουλειά δεν ήταν ...
Συνέχεια...
Higher – Lower από τον Κωνσταντίνο Κακανιά
Η νέα ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά 'μοιράζεται' στους δύο χώρους των Kalfayan Galleries, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μία εικαστική ανάλυση του φαινομένου της 'διχασμένης προσωπικότητας', το οποίο η μοντέρνα ψυχολογία θεωρεί 'νοητική πάθηση'. Ο Κακανιάς μελετά αυτή την 'ασθένεια' από την οποία άλλωστε 'πάσχει' σοβαρά και ...
Συνέχεια...
Αρχιτεκτονική ελληνική αλά Ιρανικά
Τι ωραίο που είναι να διαπρέπουν νέοι Έλληνες στο εξωτερικό! Ο λόγος για την αρχιτεκτόνισσα Ελένη Κωστίκα, η οποία συμμετείχε στον διαγωνισμό Future Projects στην κατηγορία Competition entries των World Architecture Festival Awards.Το project της με ονομασία binb (Building in Building) είναι μια μελέτη για ένα κτίριο της Benneton το ...
Συνέχεια...
ΕΜΣΤ: 3 εκθέσεις στην σειρά μέρος 1ο
Διευρυμένες Οικολογίες. Προσεγγίσεις σε μια εποχή κρίσης Στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου εκθέσεων Δημόσιος χώρος και κοινωνικά δίκτυα, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώνει την πρώτη υπαίθρια έκθεση. Η έκθεση "Διευρυμένες Οικολογίες. Προσεγγίσεις σε μια εποχή κρίσης" διαπραγματεύεται θέματα που άπτονται του σύγχρονου οικολογικού προβληματισμού και επιδιώκει να διευρύνει την ...
Συνέχεια...
Οι παράλληλες δράσεις της Ερωτοπίας
Η έκθεση "Ερωτοπία" που διοργανώνει η ομάδα "Ορίζοντας Γεγονότων" διανύει ήδη την πρώτη της εβδομάδα και ανακοινώνει κάποιες παράλληλες δράσεις που συμπληρώνουν το πρόγραμμά της. Τα παράλληλα events θα λάβουν χώρα, εντός της βάσης της έκθεσης, στην οδό Κεραμεικού 88 αλλά και στο Booze (Κολοκοτρώνη 57). Πιο συγκεκριμένα: Ερωτοποιητική Βραδιά, Τετάρτη 21/3 ...
Συνέχεια...
Αναστάσιος Γαρδέλης
Το έναυσμα για να ασχοληθείς με την τέχνη της φωτογραφίας ήταν... ... Ο φωτογράφος θείος μου, ο οποίος έκανε αφηρημένη φωτογραφία και φύση και στάθηκε για μένα η πρώτη επαφή με την εικόνα ως καλλιτεχνική έκφραση, αλλά και οι τάσεις μου για φυγή από την πίεση της καθημερινότητας. Στα 16 ...
Συνέχεια...
H.O.P.E. @ κ44
'The sun may not shine tomorrow, so suck my dick', είναι ο πιασάρικος τίτλος της έκθεσης του street artist Η.Ο.P.E. που έχουμε φιλοξενήσει στο παρελθόν με συνέντευξη στο mixtape. Στον χώρο Κ44 εκθέτει για πρώτη φορά μια συλλογή από σχέδια, που στοχεύουν να δώσουν μια αίσθηση παιδικών συναισθημάτων, την αυταπάτη ...
Συνέχεια...
Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου, ένα Loop μπροστά ή ένας άλλος μύθος για τον Ηρακλή
Πρώτη ατομική για την καλλιτέχνιδα Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου, με τίτλο Loop ahead και παρουσιάζει εγκαταστάσεις και σχέδια.Στην έκθεση Loop ahead η Λυκιαρδοπούλου αναφέρεται κυρίως στον αθλητισμό, έναν χώρο κατεξοχήν ανταγωνιστικό. Θέματα όπως η κανονικότητα, η δύναμη της επιβολής και η ιεραρχία σχολιάζονται με καυστικό χιούμορ και συχνά ανατρέπονται απροσδόκητα. Θέματα που ...
Συνέχεια...
Ο Ivo Eman φωτογραφίζει…
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει έως τις 25 Απριλίου την ατομική έκθεση του Ολλανδού φωτογράφου Ivo Eman. Ο Eman γεννήθηκε το 1973 στο Αμστερνταμ. Οι πρώτες του σπουδές ήταν στα μαθηματικά τα οποία εγκατέλειψε για την φωτογραφία. Από την ποιότητα της δουλειάς του, είναι ασφαλές να υποθέσουμε οτι ήταν μια σωστή ...
Συνέχεια...
Αντίο, Lucian Freud…
‘Η Άνοιξη των Νέων Καλλιτεχνών’ στην Αίθουσα Τέχνης
Tadzio & Zelda Georgel @ Gallerie Xippas
Piece of Art από την Πέμπτη στο Χοροστάσιο
Τελευταίες ευκαιρίες!!!
WE COULD BE LOOKING FOR THE SAME THING…Couldn’t
Τέχνη στο Ωδείο…αλλά όχι ακουστική!!
Ik hou van je maar ik verdien je
Εγκαίνια και δράση σήμερα στη νέα έκθεση του
Vodafone CU 7 PLY PROJECT το σαβ/κο στη
‘Μαρκ Χατζηπατέρας – Αναδρομική’ – Παράταση έως 21/9
“Δημιουργικό Καλοκαίρι” στην Chilli Art Gallery
Aναζήτηση του Μοντέρνου- Μετάβαση στην ελληνικότητα
H χρυσή εποχή ξεκινά.sto Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Do it yourself… Το σπίτι του Γιάννη Τσαρούχη
Έκθεση ‘Circles- Ciclos’ και 2G-Multicultural Festival
DESIGN WALK 2010: Αντίθετα Σημεία / Poles Apart
Μικρές Ζωγραφιές στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Βασίλης Σαλπιστής στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος
Art Athina: Και τώρα τα booths κλείσανε…
Εναλλακτικές ματιές: μία πολυσύνθετη έκθεση με ανακυκλωμένα υλικά
Nέα Ελληνίδα μόνη… στη Νέα Υόρκη!
Higher – Lower από τον Κωνσταντίνο Κακανιά
Αρχιτεκτονική ελληνική αλά Ιρανικά
ΕΜΣΤ: 3 εκθέσεις στην σειρά μέρος 1ο
Οι παράλληλες δράσεις της Ερωτοπίας
Αναστάσιος Γαρδέλης
H.O.P.E. @ κ44
Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου, ένα Loop μπροστά ή ένας άλλος
Ο Ivo Eman φωτογραφίζει…