Αν και κρυμμένος πίσω από βαρύ make up και μια κόκκινη μύτη-μεταμφιεσμένος σε κλόουν για τις ανάγκες του ρόλου που υποδύεται φέτος- δεν κρύβεται το ταλέντο του.

Πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Δωδέκατη Νύχτα» του Σέξπιρ που μαζί με το έργο «Τι Είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον συνθέτουν την «ιδέα» του «Ο,τι Προτιμάτε» που λανσάρει φέτος ο Θωμάς Μοσχόπουλος στο Θέατρο Αλίκη.

Ξεκίνησε από το Αμόρε το 1997, κέρδισε το βραβείο Χορν για την ερμηνεία του στη συγκλονιστική παράσταση «Το Στρίψιμο της Βίδας» το 2001, καταπιάστηκε με τη συγγραφή και τη σκηνοθεσία και συνεχίζει…


Το «Shopping and Fucking», η πρώτη σου παράσταση το 1997, ήταν μια από τις αφορμές/αιτίες που άλλαξαν -κατά τη γνώμη μου- τη σύσταση του θεατρικού κοινού όπως το ξέραμε πάνω κάτω ως τότε. Οι πλατείες έπαψαν να βρίθουν από κυρίες με γούνες και βαρύ make up και άρχισαν σιγά σιγά να γεμίζουν με νέους ανθρώπους που διψούσαν για θέατρο. Τι έχει αλλάξει, όπως το βλέπεις εσύ, από το 1997 έως σήμερα στο ελληνικό θέατρο;

Συμφωνώ και εγώ για το πώς συνέβαλε το «Shopping and Fucking» στην ανανέωση του θεατρικού κοινού. Οι νέοι εκείνοι, όμως, του ’97 είναι πια τριαντάρηδες οικογενειάρχες θεατρόφιλοι και δεν έχει προκύψει κάτι αντίστοιχο για να φέρει τους σημερινούς νέους στο θέατρο. Η αλήθεια είναι ότι έχουν πάψει κιόλας να συμβαίνουν πράγματα ούτως ή άλλως οπότε δυσκολεύει η κατάσταση. Και το γαμώτο είναι ότι το θέατρο τους χρειάζεται τους νέους ανθρώπους. Αυτοί είναι η δύναμη του.

xafisΗ ιστορία, πάντως, του πως βρέθηκες στο Αμόρε είναι κάπως παράδοξη.

Δεν ήξερα καν που βρισκόταν το Αμόρε, ήμουν γενικώς άσχετος από θέατρο από τότε που μπήκα στη σχολή ώσπου τη στιγμή που αποφοίτησα. Οι συμφοιτητές μου ήξεραν για μια οντισιόν που είχε αναγγελθεί στο Αμόρε για νέους ηθοποιούς και έδωσαν και το δικό μου όνομα, χωρίς να έχω ιδέα. Το έμαθα μια μέρα πριν και έτρεχα τελευταία στιγμή να μάθω κανένα κείμενο για να έχω κάτι να πω! Φτάνω στο θέατρο, μπαίνω στην αίθουσα και ο Γιάννης Χουβαρδάς με υποδέχεται με ένα «Yo!». Ήμουν αρκετά παχουλός και ντυνόμουν σαν ράπερ τότε- γελοίο άτομο. Κάνω την οντισιόν και φεύγω. Λίγο καιρό αργότερα με φωνάζουν για να με δει ένας νέος σκηνοθέτης ονόματι Θωμάς Μοσχόπουλος. Πάω τρέχοντας πάλι, γιατί δούλευα το βράδυ σαν DJ και δεν προλάβαινα. Γνωριζόμαστε, λέω τα λόγια μου και τους καλώ κιόλας στο τέλος στο μπαρ που δούλευα και φεύγω. Περνάει ο καιρός -στο μεταξύ εγώ δεν μένω πια στους γονείς μου- και με ψάχνουν από το Αμόρε στο τηλέφωνο του πατρικού μου για να μου πουν ότι ενδιαφέρεται ο Μοσχόπουλος να συνεργαστούμε στο «Shopping and Fucking» αλλά δε με βρίσκουν. Ο πατέρας μου λείπει, είναι στη δουλειά και η μητέρα μου στην δικιά της μητέρα στην Νάουσα, άδειο το σπίτι. Και τραβάει αυτό ένα μήνα. Κάποια στιγμή πάω στο σπίτι των γονιών μου για να πάρω κάτι πράγματα. Και στο δεκάλεπτο που βρίσκομαι εκεί χτυπάει το τηλέφωνο, το σηκώνω, είναι ο Χουβαρδάς. Μου λέει πως με ψάχνουν και να πάω να μιλήσω στον Μοσχόπουλο γιατί φεύγει για διακοπές και έχει αποφασίσει να πάρει άλλον αν δεν μιλήσουμε …σήμερα. Πάλι τρέξιμο ως το σπίτι του Θωμά. Και κάπου εδώ ξεκινάει και μια άλλη ιστορία, μια φιλία χρόνων.Ήταν εντελώς ξεκάθαρος μαζί μου. Μου είπε «δεν ξέρω πως θα το κάνουμε αυτό το έργο. Ξέρω μόνο ότι μου αρέσει και είναι προσωπικό». Αρχίσαμε να μιλάμε για μουσική και βρεθήκαμε να πηγαίνουμε παρέα τα χαράματα στο αεροδρόμιο για να φύγει. The rest is history…

Τα τελευταία χρόνια το θέατρο έχει κατακλυστεί από ομάδες. Χωρίς να έχετε μια ταμπέλα, έναν τίτλο, μια ονομασία είστε παρόλα αυτά από τους πρώτους που σχημάτισαν μια ομάδα, την ομάδα του Αμόρε. Πόση σημασία έχει η έννοια αυτή, της ομάδας, για΄σένα;

Αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα. «Ομάδα». Τελείως παρεξηγημένη έννοια. Μπορεί να καταντήσει ακόμα και απωθητική. Βλέπω αρκετούς που θεωρούν πως ομάδα σημαίνει πως κάποιοι δουλεύουν μαζί παραπάνω από μία φορά. Είναι αστείο αυτό. Και υπάρχουν και ομάδες που τα μέλη τους είναι εξαρτημένα ο ένας από τον άλλον. Όχι. Για μένα, για να ισχύει η έννοια της ομάδας, πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους αυτόνομους, ανεξάρτητους που η κάθε συνάντηση να είναι μια συνειδητή προσπάθεια να παράγουν κάτι καλύτερο από πριν και να μην κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους-λιβανίζοντας ο ένας τα γένια του άλλου. Τι να πρωτοπώ. Με έχει απασχολήσει πολύ το θέμα ομάδα. Ακόμη και στην σχολή που διδάσκω, δεν ξέρω πως να προτείνω αυτή την ιδέα καθοδηγώντας τους παράλληλα να μην καταπατήσουν την προσωπικότητα τους.

xafisΣτο διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη σου εμφάνιση έως σήμερα έγραψες ένα έργο, σκηνοθέτησες κιόλας.

Η σκηνοθεσία και η συγγραφή για μένα-που είμαι ηθοποιός-γεννήθηκαν σαν εποχιακές ανάγκες. Εξαιτίας μιας συνεργασίας ή ενός κειμένου ή ενός συγκεκριμένου θέματος που δεν γινόταν να ασχοληθώ αλλιώς παρά μόνο αν το έκανα εγώ. Δεν μπορώ να σκεφτώ τον εαυτό μου να μην τα ξανακάνει, γιατί με ξέρω. Σίγουρα θα βρεθεί μια στιγμή που θα σκάσω αν δεν μιλήσω για κάτι.

Υπάρχουν κατηγορίες θεατών;

Όχι δεν υπάρχουν.Όσο και αν θα το ήθελα για να έχω και εγώ άλλοθι. Υπάρχουν μόνο στο βαθμό που υπάρχουν και κατηγορίες και ποιότητες θεαμάτων και έτσι άλλος είναι του φαστ φουντ και άλλος του εστιατορίου.

Δεν εμφανίστηκες παρά ελάχιστες φορές στη μικρή οθόνη. Την απαξιώνεις;

Δεν την απαξιώνω -αν και έχει πέσει πολύ το επίπεδο- καθόλου. Είναι αποτέλεσμα πολλών πραγμάτων το ότι δεν κάνω πολλή τηλεόραση. Κυρίως οφείλεται στο ότι δεν έχω ποτέ χρόνο για να κάτσω να κάνω ένα ολόκληρο σήριαλ. Συνήθως έχει κλείσει η σεζόν με παραστάσεις, πρόβες, σχολή κτλ. Προτιμώ να περνάω την ζωή μου με ανθρώπους που γουστάρω και, να σου πω την αλήθεια, μάλλον έχω κακοπέσει στην τηλεόραση και δεν το έχω ευχαριστηθεί. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια γνωριστήκαμε καλύτερα με τον Πάνο Κοκκινοπουλο (10η Εντολη, 3ος Νομος κτλ) και θέλουμε και δουλεύουμε συχνά μαζί.

Με τον Θωμά Μοσχόπουλο έχεις δουλέψει σε αμέτρητες παραστάσεις και πέρα από την επαγγελματική συνεργασία σας συνδέει και σχέση φιλική. Δυσχεραίνει ή διευκολύνει αυτό τη δουλειά;

Με τον Θωμά έχουμε βρει το μέτρο στην συνεργασία και νομίζω πως το γεγονός ότι ταιριάζουμε σαν άνθρωποι και είμαστε φίλοι βοηθάει. Τώρα πια συνεννοούμαστε προτού καν χρειαστεί να εμπλακούμε σε συζητήσεις. Κερδίζεις πολύτιμο χρόνο! Δεν ξέρω αν είναι κανόνας, αλλά το να ξέρεις ότι μοιράζεσαι πολλούς κοινούς στόχους και το ότι υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση βοηθάει.

xafis«Αν αυτό τώρα το έβλεπα στο θέατρο, θα το θεωρούσα υπερβολικό» είναι μια φράση που ακούγεται και στα δύο έργα. Και αυτό ακριβώς είναι, συχνά, το πρόβλημα του σύγχρονου θεάτρου. Είναι υπερβολικό, εκ φύσεως και αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για ορισμένους δυνητικούς θεατές. Τι πρέπει να συμβεί στο θέατρο για να γίνει πιο θελκτικό;

Δεν έχω πιστέψει ποτέ πως το βασικό πρόβλημα στο θέατρο είναι η υπερβολή. Αντίθετα βρίσκω πως τα βασικά κουσούρια του είναι η αδιαφορία, η μετριοπάθεια και η σοβαροφάνεια. Δεν συγκρίνω σε καμία περίπτωση το ελληνικό θέατρο με τον ελληνικό κινηματογράφο, πάντως, ο οποίος είναι ακόμη πολύ πίσω όσον αφορά στο τι προσφέρει στην τέχνη. Είναι πιο άτολμος από ο, τι το θέατρο -και αναφέρομαι στην συντριπτική πλειοψηφία του και όχι στο σύνολό του μια που, φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις. Λοιπόν, στο θέμα μας: πιστεύω πως το θέατρο πρέπει να κάνει ακριβώς ότι και η κοινωνία μας: να γίνει πιο πολιτικά ενεργό και διαδραστικό. Όχι λειτουργώντας διαλυτικά όμως -γιατί έχουμε καταλήξει να θεωρούμε πολιτική δράση την διάλυση των πάντων- αλλά συνθετικά και με προτάσεις για να χτίσουμε. Με χαλάει το χάος.

Στην παράσταση συμπρωταγωνιστεί η μουσική και εσύ βρέθηκες να τραγουδάς Beatles και ελισαβετιανές μελωδίες επί σκηνής!

Όλη την ώρα ακούω μουσική ή τραγουδάω, τώρα και επί σκηνής! Το «Because» είναι διασκευασμένο σε ελισαβετιανό, με βιόλα ντα γκαμα κτλ και το «Golden Slumbers» είχε έτσι κι αλλιώς στίχους από την εποχή του Σέξπιρ, τους οποίους οι Beatles χρησιμοποίησαν και μελοποίησαν.

Τα σοφότερα λόγια βάζει ο Σέξπιρ στα στόματα των τρελών του. H τρέλα κάνει το γύρο του κόσμου και δίνει παντού το φως της τελικά;

Η χρήση των «τρελών» στον Σέξπιρ έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και συγγραφής πολλών βιβλίων. Τόμοι επί τόμων για το θέμα. Κάθε φορά που φωτιζόταν μια ατάκα από τα λόγια του τρελού -που δεν λέει ανοησίες δηλαδή για να μπερδέψει απλώς τον κόσμο- ήταν συγκλονιστικό για μένα. Και, ναι, η τρέλα κάνει και πρέπει να κάνει τον γύρο του κόσμου και να δίνει παντού το φως της. Είναι απαραίτητο συν-συστατικό της μίζερης και με δεδομένο τέλος ζωής μας.

xafisΤο θέατρο είχε -και θα εξακολουθήσει να έχει, ακόμα και αν δεν γίνεται πάντα αντιληπτή- πολιτική διάσταση. Πόσο σε απασχολεί το τι συμβαίνει στον κόσμο, γύρω σου και πώς σου φαίνεται η παρούσα κατάσταση που χαρακτηρίζεται από μία και μόνο λέξη, τη λέξη «κρίση»;

Το κακό με αυτό το θέμα είναι πως η ποσότητα συζητήσεων που έχουν γίνει είναι αντιστρόφως ανάλογες με τις πράξεις και τις ενέργειες για την αντιμετώπισή του. Ώρες επί ωρών, συζητήσεις επί συζητήσεων, επιτροπές επί επιτροπών. Θέλει δουλειά συνειδητή και συγκεκριμένη από όλους μας. Εγώ κάνω το μέρος μου στην κοινώνία: δουλεύω, προσφέρω και αμοίβομαι όσο αναλογεί με την ανάγκη για θέατρο της εποχής-δηλαδή λίγο. Αλλά αυτό πρέπει να κάνω τώρα. Και υπομονή-που λέω και συνέχεια.Όσο Ελληνάρας είμαι από την μια, τόσο και μου αρέσει η ασφάλεια, η ομορφιά και η ησυχία από την άλλη.

Αν τα πράγματα δεν πάνε καλά στο θέατρο λες να τα παρατήσεις και να ξαναπιάσεις τις σπουδές σου στο Πολυτεχνείο, μήπως να γίνεις τραγουδιστής;

Το καλό με το να έχεις κάνει 100 δουλειές στην ζωή σου είναι πως δεν φοβάσαι πως θα πεινάσεις. Από σφραγίδες-που φτιάχνει ο πατέρας μου-μέχρι τραγουδιστής, όλο και κάτι θα βρω να κάνω…

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Τετριμμένο αλλά αληθινό: διακοπές. Έχω 2-3 χρόνια να πάω διακοπές καλοκαίρι και τωρα μου χρειάζονται. Ελπίζω να το πετύχω!

Διάβασε επίσης...
Η Οφηλία είναι έγκυος… ξανά
Και αφού η Οφηλία έζησε την ανησυχία της (πιθανής) εγκυμοσύνης της την περασμένη χρονιά, επανέρχεται κυοφορώντας τους προβληματισμούς της στο screening room του Nixon αυτή τη φορά.Στο έργο του Vimal Shab -που δεν άλλος από τον σκηνοθέτη της παράστασης Χάρη Μπόσινα που υπογράφει με αυτό το ψευδώνυμο το έργο του ...
Συνέχεια...
Velvet Scratch
Λίγο grotesque, λίγο goth, πολύς Tim Burton, κάτι από Edgar Allan Poe, Mary Shelley, Rimbaud και Baudlaire, μακάβριο χιούμορ, μια ιστορία γεμάτη ανατριχιαστικές ανατροπές, μια πόλη κρυμμένη κάτω από λευκή σκόνη και ένα χρώμα μόνο, το κόκκινο της φράουλας (και του αίματος) να ξεμυτίζει από το γκρίζο, σκοτεινό τοπίο.Με αυτά ...
Συνέχεια...
Miss Julie – Φεστιβάλ Αθηνών
Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Μια απρόσμενη πρωταγωνίστρια. Μια μοναδική εμπειρία. Βλέποντας για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα το έργο Δεσποινίς Τζούλια (βλ. Δεσποινίδα Τζούλια) του August Strindberg, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών που γιόρτασε για τα καλά το φετινό έτος που ήταν αφιερωμένο στον μεγάλο Σουηδό συγγραφέα με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ...
Συνέχεια...
Μια animo που είναι να βγει ας πάει στο Νοσφεράτου| Ομάδα Ex Animo
Πως προέκυψε η ομάδα, το όνομά της και η περυσινή sold out παράσταση SORRY SOLD OUT!; Ένα χρόνο αφού τελειώσαμε την σχολή είχαμε ανάγκη να κάνουμε κάτι δικό μας. Ήμασταν ήδη φίλοι από τη Βεάκη και οι περισσότεροι είχαμε δουλέψει μαζί και σε μια παιδική παράσταση. Ψάχναμε ένα όνομα και ...
Συνέχεια...
(In) Παρθενώνας (we) ΤΡΑΣΤ
Καθένας κουβαλά τον προσωπικό του Παρθενώνα -στην τσάντα, στην τσέπη, στην πλάτη, στην απόφαση για το επόμενο βήμα. Ανεβαίνεις στο δεύτερο όροφο ενός παλιού ραφτάδικου στο κέντρο της Αθήνας σκαρφαλώνοντας την ξύλινη σκάλα με την κουπαστή και ξέρεις πως κάπου εκεί έξω, σε ένα από τα παράθυρα του νέου (και πολύ ενδιαφέροντος χώρου ...
Συνέχεια...
‘Ο καιρός των χρυσανθέμων’ του Μάνου Ελευθερίου στην Αθηναϊδα – Κερδίστε προσκλήσεις
«Ο καιρός των χρυσανθέμων», του Μάνου Ελευθερίου έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος, 2005. Η εταιρία Τεχνών Εθελοντών με αυτήν την παράσταση θέλει να τιμήσει τον μεγάλο μας δημιουργό για τα εβδομήντα του χρόνια. Η θεατροποιημένη εκδοχή του μυθιστορήματος που αναφέρεται στην Σύρο το 1896, περιγράφοντας την ακμή και ...
Συνέχεια...
Τρεις αδελφές à Moscou, στη Μόσχα, to Moscow, nach Moskau!
Στη Μόσχα, αδελφές μου, στη Μόσχα. Η πιο εμβληματική φράση του έργου του Τσέχοφ γίνεται τίτλος της παράστασης της ομάδας Δρόμος με Δέντρα.  Το έργο Το 1930 άνθρωποι από όλο τον κόσμο συνέρρευσαν στην «πρωτεύουσα του κόσμου» για να γίνουν μάρτυρες της πραγματοποίησης μιας ουτοπικής ιδέας για εργασία χωρίς εκμετάλλευση και για τη ...
Συνέχεια...
Το Παιχνίδι του Έρωτα και της Τύχης στο Θέατρο Τέχνης
Η χαριτωμένη κωμωδία του Μαριβώ δοσμένη μ' έναν ζωντανό και ανάλαφρο τρόπο, ντύνεται με 12 χαρούμενα πρωτότυπα τραγούδια, που μαζί με τις επαναλαμβανόμενες απρόσμενες ανατροπές οδηγούν την υπόθεση στο ευτυχισμένο αποτέλεσμα. Η γοητευτική και ζωντανή μετάφραση συντελεί ουσιαστικά στη «δαντελένια» διαπλοκή που οδηγεί στο επιθυμητό τέλος, την ευτυχία των ...
Συνέχεια...
Δυτικά Βήματα στον Χώρο Τέχνης «Ωδήςια»
Τετάρτη 27 & Πέμπτη 28 Μαΐου 2009 Η ομάδα «συν+εργασια» παρουσιάζει τη χοροθεατρική παράσταση «Δυτικά Βήματα». Μια παράσταση που εμπνέεται από τα «δυτικά» βήματα της πορείας των μυστών του παρελθόντος από τον Κεραμεικό στην Ελευσίνα, στην έναρξη των Ελευσινίων μυστηρίων, μια συμβολική πορεία των καλλιτεχνών με σκοπό την εσωτερική τους ...
Συνέχεια...
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Εύθυμη Χήρα η Ελλάδα, Εύθυμη Χήρα και η νέα παράσταση της Λυρικής Σκηνής που ανάλαφρα συνεχίζει το ρεπερτόριό της με τη δημοφιλή βιεννέζικη οπερέτα του Φραντς Λέχαρ. Η Εύθυμη Χήρα επιστρέφει στη σκηνή της Λυρικής μετά από δώδεκα χρόνια και τη σκηνοθεσία της νέας της αυτής εκδοχής έχει αναλάβει ο Δημήτρης ...
Συνέχεια...
Audition για το μιούζικαλ ‘Le Cage Aux Folles’
Ζητούνται νέοι άντρες που να χορεύουν και να τραγουδούν εξαιρετικά, για την παραγωγή του μιούζικαλ «La Cage aux Folles» του Jean Poiret, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, που θα ανέβει στο θέατρο Παλλάς.Η audition θα γίνει στο θέατρο Αλίκη τη Δευτέρα 2 Ιουνίου στη 1 μ.μ. Πληροφορίες:Ελληνική Θεαμάτων, κυρία Αθηνά Κορακιανίτη ...
Συνέχεια...
Οι Όπερες των Ζητιάνων ταξιδεύουν στο Βορρά
Η παράσταση Yasou Aida! (διασκευή της όπερας Αΐντα του Τζουζέπε Βέρντι) θα παρουσιαστεί στη Neuköllner Oper του Βερολίνου τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο προτού κατηφορίσει προς τη Θεσσαλονίκη όπου στις 9,10,11 και 13 Μαρτίου θα «τραγουδήσει» τις ελληνογερμανικές σχέσεις με χιούμορ στο Μέγαρο Μουσικής. Με το έργο Yasou Aida! η ομάδα ...
Συνέχεια...
Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2007 από το αθηνόραμα
Μπορεί τα Θεατρικά Βραβεία του αθηνοράματος να διανύουν ακόμα την παιδική τους ηλικία και να κλείνουν μόλις τα 9α γενέθλιά τους αλλά έχουν ήδη καθιερωθεί στις συνειδήσεις του θεατρόφιλου κοινού σαν ένας από τους πιο σημαντικούς θεσμούς. Κι αυτό λόγω της αντικειμενικότητάς τους αφού αποτελούν αποκλειστική επιλογή του αναγνωστικού κοινού ...
Συνέχεια...
Το χέρι του Tim Crouch στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
O Τιμ Κράουτς μας δίνει ξανά ραντεβού στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και η Θεοδώρα Τζήμου επιχειρεί, και πάλι, μετά την Αυλή των Θαυμάτων, να μας συστηθεί ως ηθοποιός άνευ της επιρροής του Μιχαήλ Μαρμαρινού με τον οποίο τα τελευταία χρόνια είχε άρρηκτα συνδεθεί. Αφήνεται, λοιπόν, στην Έλενα ...
Συνέχεια...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Η αφήγηση του Κώστα, του οικονομικού μετανάστη που περνάει τις μέρες του γρανάζι στο τάκα-τάκα της ακατανόητης μηχανής στο εργοστάσιο λαμπών αυτοκινήτων της Αουτέλ στην μεταπολεμική Δυτική Γερμανία, ξαναζωντανεύει στο σήμερα. Aπό την Ομάδα Pequod έρχεται μια ιδιότυπη ομαδική απαγγελία ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου, του Διπλού Βιβλίου του Δημήτρη Χατζή. Οι πέντε ...
Συνέχεια...
O Bob Wilson Πέρα από τα Όρια
Ο διάσημος σκηνοθέτης επανέρχεται στην Ελλάδα όχι μόνο σκηνοθετώντας αλλά σχεδιάζοντας και ερμηνεύοντας ένα από τα ιδιαίτερα έργα του Samuel Beckett, "Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ" ("Krapp's last tape") στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» αυτό το Σαββατοκύριακο, στις 8 Μαΐου στις 9.30 μμ και στις 9 Μαΐου στις ...
Συνέχεια...
Μια Χαρά στο Φουαγιέ
Η Χαρά Κεφαλά στο τραγούδι και η Ευγενία Καρλαυτή στο πιάνο και στις ενορχηστρώσεις ανεβαίνουν και πάλι στην άδεια σκηνή για να γεμίσουν τη νύχτα με ήχους των Kurt Weill, Cole Porter, Jacques Prever και να ταξιδέψουν τους θαμώνες του Αγγέλων Βήμα από τον Κώστα Γιαννίδη στον Σουγιούλ και από ...
Συνέχεια...
Μια λίμνη χωρίς κύκνους
Κανονικά εδώ θα βρίσκατε την κριτική της πολυδιαφημισμένης παράστασης του Matthew Bourne στο πολυσυζητημένο υπερ-θέατρο Badminton του Γουδίου. (Απορία: το Jesus Christ Superstar που θα ανέβει τον Απρίλιο θα ξεκινήσουν άραγε να το διαφημίζουν από σήμερα ή θα περιμένουν ως αύριο; Μούμπλε μούμπλε...)Θα μπορούσατε βέβαια να την έχετε διαβάσει και ...
Συνέχεια...
Τα παιδιά του Κάιν στο Θέατρο Βαφείο
Το έργο του Ανδρέα Θωμόπουλου ανέβηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο το 1984 και συγκέντρωσε επαινετικές κριτικές από κριτικούς και κοινό. Ο Βασίλης Ασλανίδης αναλαμβάνει να το παρουσιάσει 14 ολόκληρα χρόνια μετά αποδεικνύοντας τη διαχρονικότητά του. Λίγα λόγια για το έργο Ένας ηθοποιός, ο Ηλίας και ένας συγγραφέας, ο ...
Συνέχεια...
Τα κατά συνθήκην ψεύδη
Μια μελοδραματική, γυναικεία διφωνία 2, 3, 9 και 10 Ιουνίου Βασισμένα σε δύο θεατρικές φιγούρες, μία του Jean Cocteau, και μία του August Strindberg δυο φιγούρες γυναικών, που κανονικά, σε μια ορθόδοξη σκηνική παρουσίαση θα μονολογούσαν, εδώ συναντιούνται επί σκηνής ως δύο γυναίκες που συνδιαλέγονται, ανταγωνίζονται, διεκδικούν, και αλληλοσυμπληρώνονται. Ο ...
Συνέχεια...
Δυο Τρελοί – Τρελοί Παραγωγοί
Οι Producers αποτελούν ένα από τα φαινόμενα του Broadway τα τελευταία χρόνια. Η αυλαία τους άνοιξε το 2001 και αμέσως έγιναν τεράστιο hit, σαρώνοντας τα βραβεία Tony. Όπου κι αν ανέβηκαν στον κόσμο σημείωσαν την ίδια επιτυχία, με ουρές έξω απ' τα θέατρα για ένα και μόνο εισιτήριο. Κι όπως ...
Συνέχεια...
Οι πρωτοποριακοί Hotel Pro Forma την Παρασκευή και το Σάββατο στο Παλλάς σε μουσική των Knife
Έρχονται στην Ελλάδα, στο Παλλάς οι Hotel Pro Forma στις 8 και 9 Ιανουαρίου 2010, μια διεθνής κολεκτίβα καλλιτεχνών που βρίσκονται στην κορυφή της πρωτοπορίας της Ευρώπης. Με έδρα τη Δανία, το διεθνές αυτό εργαστήριο τέχνης δημιουργεί τις παραγωγές του εξερευνώντας κάθε φορά και με κάθε δυνατό τρόπο το χώρο ...
Συνέχεια...
Το τέλος και η αρχή από την Ομάδα Πλεύσις
Το τέλος και η αρχή ένα σώμα διάφανο και πλαστικό. Ξυπνάει απρόσμενα μια νύχτα μέσα στο μαύρο, γερασμένο για να διαγράψει τη τροχιά του προς τη γέννηση και πάλι.Το τέλος και η αρχή ένα παιχνίδι με το χρόνο συγκεκριμένο, αφηρημένο, ανεξάρτητο, εξαρτημένο, ανήσυχο και βουβό. Ένα ταξίδι που ποτέ δε σταματά. Μια ανακάλυψη. ...
Συνέχεια...
Κωνσταντίνος Παπαχρόνης 1977 – 2008 R.I.P.
"Θα νιώσω απόλυτη ευτυχία τη στιγμή που θα χρειαστεί να αποχωρήσω από τον μάταιο τούτο κόσμο και κάνοντας ένα φλας μπακ πίσω μου και θα νιώσω πως φεύγω τη σωστή στιγμή, χωρίς απωθημένα και χωρίς ανεκπλήρωτους πόθους"......Μου είχε πει ο Κωνσταντίνος Παπαχρόνης πριν από 6 περίπου χρόνια σε μια συνέντευξη ...
Συνέχεια...
‘Η Γυναίκα της Πάτρας’ & ‘Είσαι η Μητέρα μου’ στο Από Μηχανής Θέατρο – Κερδίστε προσκλήσεις
Μια παράσταση σε δύο μέρη, μια σύνθεση των έργων του Γιόοπ Άντμιράλ και του Γιώργου Χρονά είναι η νέα παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί."Είσαι η μητέρα μου"του Γιόοπ ΆντμιρααλΕνα έργο-φόρο τιμής στη μητέρα του έγραψε το 1982 ο Ολλανδός ηθοποιός Γιόοπ Άντμιρααλ. Πρόκειται για μια τυπική κυριακάτικη επίσκεψη που κάνει ...
Συνέχεια...
Προμηθέας Δεσμώτης την Δευτέρα στο Ηρώδειο από το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης
Από το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης σε σκηνοθεσία Χρίστου Καλαβρούζου, με τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο, παρουσιάζεται το κορυφαίο δράμα του Αισχύλου. Στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο της περιοδείας της παράστασης, την 1η Σεπτεμβρίου. Το έργο Το κορυφαίο και πάντα σύγχρονο έργο του Αισχύλου παίχτηκε για πρώτη φορά το 475 π.Χ. Ο Προμηθέας ...
Συνέχεια...
‘Πριν την παράσταση’ από την Ομάδα Ρους
Το έργο της Βίβιαν Ιωάννου επιχειρεί- όπως όλοι μας άλλωστε- τη διερεύνηση της ανθρώπινης ψυχής στη σημερινή κοινωνία. Πέντε θεατρίνες ακροβατούν πάνω σε ερωτήσεις και απαντήσεις. Μια κλειδωμένη πόρτα! Η στέρηση της επιλογής παραμένει πάντα μια βίαιη υπόθεση. Εκκίνηση: Μια σύμπτωση;Ένα γεγονός που αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε; Το πιο ...
Συνέχεια...
Βραβεία Ένωσης Θεατρικών Κριτικών 2011
Τα Βραβεία της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών Θεάτρων και Μουσικής απονεμήθηκαν σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με μεγάλο νικητή τον Λευτέρη Βογιατζή. Την τελετή παρουσίασαν η Στεφανία Γουλιώτη και ο Γιάννης Τσορτέκης και το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου απονεμήθηκε στον σκηνοθέτη και ηθοποιό Λευτέρη Βογιατζή όχι μόνο για την παράστασή του «Θερμοκήπιο» του Χάρολντ ...
Συνέχεια...
‘Σείριος’ στο Θέατρο του Ήλιου
Η θεατρική ομάδα Σείριος παρουσιάζει την ομότιτλη παράσταση «Σείριος» στο Θέατρο του Ήλιου.« ....Πώς ένα παιδί ανακαλύπτει τα ανθρώπινα δικαιώματα....».... Ο Σείριος δεν εκβίαζε ποτέ τη διδασκαλία του. Έριχνε σπόρους « τυχαία» και ξαφνικά. Ύστερα περίμενε...« Όταν ο σπόρος βρίσκεται στα χέρια των παιδιών...»Η ανταπόκριση των παιδιών ξεπέρασε τις προσδοκίες ...
Συνέχεια...
Γιοι και Κόρες – Φεστιβάλ Αθηνών
Υπάρχει η ιστορία που γράφουν τα βιβλία αλλά υπάρχει και η άλλη, η αληθινή, που απαρτίζεται από μικρότερες προσωπικές ιστορίες.  Οι ηθοποιοί της ομάδας Sforaris πήραν συνέντευξη από παππούδες και γιαγιάδες ζητώντας να μοιραστούν μαζί τους τις σημαντικότερες μνήμες της ζωής τους, προτού γίνουν «γιαγιάδες» και «παππούδες», όταν ήταν και αυτοί ...
Συνέχεια...
Η Οφηλία είναι έγκυος… ξανά
Velvet Scratch
Miss Julie – Φεστιβάλ Αθηνών
Μια animo που είναι να βγει ας πάει
(In) Παρθενώνας (we) ΤΡΑΣΤ
‘Ο καιρός των χρυσανθέμων’ του Μάνου Ελευθερίου στην
Τρεις αδελφές à Moscou, στη Μόσχα, to Moscow,
Το Παιχνίδι του Έρωτα και της Τύχης στο
Δυτικά Βήματα στον Χώρο Τέχνης «Ωδήςια»
Η Εύθυμη Χήρα της Λυρικής
Audition για το μιούζικαλ ‘Le Cage Aux Folles’
Οι Όπερες των Ζητιάνων ταξιδεύουν στο Βορρά
Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2007 από το αθηνόραμα
Το χέρι του Tim Crouch στο Θέατρο του
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
O Bob Wilson Πέρα από τα Όρια
Μια Χαρά στο Φουαγιέ
Μια λίμνη χωρίς κύκνους
Τα παιδιά του Κάιν στο Θέατρο Βαφείο
Τα κατά συνθήκην ψεύδη
Δυο Τρελοί – Τρελοί Παραγωγοί
Οι πρωτοποριακοί Hotel Pro Forma την Παρασκευή και
Το τέλος και η αρχή από την Ομάδα
Κωνσταντίνος Παπαχρόνης 1977 – 2008 R.I.P.
‘Η Γυναίκα της Πάτρας’ & ‘Είσαι η Μητέρα
Προμηθέας Δεσμώτης την Δευτέρα στο Ηρώδειο από το
‘Πριν την παράσταση’ από την Ομάδα Ρους
Βραβεία Ένωσης Θεατρικών Κριτικών 2011
‘Σείριος’ στο Θέατρο του Ήλιου
Γιοι και Κόρες – Φεστιβάλ Αθηνών