Αν και κρυμμένος πίσω από βαρύ make up και μια κόκκινη μύτη-μεταμφιεσμένος σε κλόουν για τις ανάγκες του ρόλου που υποδύεται φέτος- δεν κρύβεται το ταλέντο του.

Πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Δωδέκατη Νύχτα» του Σέξπιρ που μαζί με το έργο «Τι Είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον συνθέτουν την «ιδέα» του «Ο,τι Προτιμάτε» που λανσάρει φέτος ο Θωμάς Μοσχόπουλος στο Θέατρο Αλίκη.

Ξεκίνησε από το Αμόρε το 1997, κέρδισε το βραβείο Χορν για την ερμηνεία του στη συγκλονιστική παράσταση «Το Στρίψιμο της Βίδας» το 2001, καταπιάστηκε με τη συγγραφή και τη σκηνοθεσία και συνεχίζει…


Το «Shopping and Fucking», η πρώτη σου παράσταση το 1997, ήταν μια από τις αφορμές/αιτίες που άλλαξαν -κατά τη γνώμη μου- τη σύσταση του θεατρικού κοινού όπως το ξέραμε πάνω κάτω ως τότε. Οι πλατείες έπαψαν να βρίθουν από κυρίες με γούνες και βαρύ make up και άρχισαν σιγά σιγά να γεμίζουν με νέους ανθρώπους που διψούσαν για θέατρο. Τι έχει αλλάξει, όπως το βλέπεις εσύ, από το 1997 έως σήμερα στο ελληνικό θέατρο;

Συμφωνώ και εγώ για το πώς συνέβαλε το «Shopping and Fucking» στην ανανέωση του θεατρικού κοινού. Οι νέοι εκείνοι, όμως, του ’97 είναι πια τριαντάρηδες οικογενειάρχες θεατρόφιλοι και δεν έχει προκύψει κάτι αντίστοιχο για να φέρει τους σημερινούς νέους στο θέατρο. Η αλήθεια είναι ότι έχουν πάψει κιόλας να συμβαίνουν πράγματα ούτως ή άλλως οπότε δυσκολεύει η κατάσταση. Και το γαμώτο είναι ότι το θέατρο τους χρειάζεται τους νέους ανθρώπους. Αυτοί είναι η δύναμη του.

xafisΗ ιστορία, πάντως, του πως βρέθηκες στο Αμόρε είναι κάπως παράδοξη.

Δεν ήξερα καν που βρισκόταν το Αμόρε, ήμουν γενικώς άσχετος από θέατρο από τότε που μπήκα στη σχολή ώσπου τη στιγμή που αποφοίτησα. Οι συμφοιτητές μου ήξεραν για μια οντισιόν που είχε αναγγελθεί στο Αμόρε για νέους ηθοποιούς και έδωσαν και το δικό μου όνομα, χωρίς να έχω ιδέα. Το έμαθα μια μέρα πριν και έτρεχα τελευταία στιγμή να μάθω κανένα κείμενο για να έχω κάτι να πω! Φτάνω στο θέατρο, μπαίνω στην αίθουσα και ο Γιάννης Χουβαρδάς με υποδέχεται με ένα «Yo!». Ήμουν αρκετά παχουλός και ντυνόμουν σαν ράπερ τότε- γελοίο άτομο. Κάνω την οντισιόν και φεύγω. Λίγο καιρό αργότερα με φωνάζουν για να με δει ένας νέος σκηνοθέτης ονόματι Θωμάς Μοσχόπουλος. Πάω τρέχοντας πάλι, γιατί δούλευα το βράδυ σαν DJ και δεν προλάβαινα. Γνωριζόμαστε, λέω τα λόγια μου και τους καλώ κιόλας στο τέλος στο μπαρ που δούλευα και φεύγω. Περνάει ο καιρός -στο μεταξύ εγώ δεν μένω πια στους γονείς μου- και με ψάχνουν από το Αμόρε στο τηλέφωνο του πατρικού μου για να μου πουν ότι ενδιαφέρεται ο Μοσχόπουλος να συνεργαστούμε στο «Shopping and Fucking» αλλά δε με βρίσκουν. Ο πατέρας μου λείπει, είναι στη δουλειά και η μητέρα μου στην δικιά της μητέρα στην Νάουσα, άδειο το σπίτι. Και τραβάει αυτό ένα μήνα. Κάποια στιγμή πάω στο σπίτι των γονιών μου για να πάρω κάτι πράγματα. Και στο δεκάλεπτο που βρίσκομαι εκεί χτυπάει το τηλέφωνο, το σηκώνω, είναι ο Χουβαρδάς. Μου λέει πως με ψάχνουν και να πάω να μιλήσω στον Μοσχόπουλο γιατί φεύγει για διακοπές και έχει αποφασίσει να πάρει άλλον αν δεν μιλήσουμε …σήμερα. Πάλι τρέξιμο ως το σπίτι του Θωμά. Και κάπου εδώ ξεκινάει και μια άλλη ιστορία, μια φιλία χρόνων.Ήταν εντελώς ξεκάθαρος μαζί μου. Μου είπε «δεν ξέρω πως θα το κάνουμε αυτό το έργο. Ξέρω μόνο ότι μου αρέσει και είναι προσωπικό». Αρχίσαμε να μιλάμε για μουσική και βρεθήκαμε να πηγαίνουμε παρέα τα χαράματα στο αεροδρόμιο για να φύγει. The rest is history…

Τα τελευταία χρόνια το θέατρο έχει κατακλυστεί από ομάδες. Χωρίς να έχετε μια ταμπέλα, έναν τίτλο, μια ονομασία είστε παρόλα αυτά από τους πρώτους που σχημάτισαν μια ομάδα, την ομάδα του Αμόρε. Πόση σημασία έχει η έννοια αυτή, της ομάδας, για΄σένα;

Αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα. «Ομάδα». Τελείως παρεξηγημένη έννοια. Μπορεί να καταντήσει ακόμα και απωθητική. Βλέπω αρκετούς που θεωρούν πως ομάδα σημαίνει πως κάποιοι δουλεύουν μαζί παραπάνω από μία φορά. Είναι αστείο αυτό. Και υπάρχουν και ομάδες που τα μέλη τους είναι εξαρτημένα ο ένας από τον άλλον. Όχι. Για μένα, για να ισχύει η έννοια της ομάδας, πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους αυτόνομους, ανεξάρτητους που η κάθε συνάντηση να είναι μια συνειδητή προσπάθεια να παράγουν κάτι καλύτερο από πριν και να μην κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους-λιβανίζοντας ο ένας τα γένια του άλλου. Τι να πρωτοπώ. Με έχει απασχολήσει πολύ το θέμα ομάδα. Ακόμη και στην σχολή που διδάσκω, δεν ξέρω πως να προτείνω αυτή την ιδέα καθοδηγώντας τους παράλληλα να μην καταπατήσουν την προσωπικότητα τους.

xafisΣτο διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη σου εμφάνιση έως σήμερα έγραψες ένα έργο, σκηνοθέτησες κιόλας.

Η σκηνοθεσία και η συγγραφή για μένα-που είμαι ηθοποιός-γεννήθηκαν σαν εποχιακές ανάγκες. Εξαιτίας μιας συνεργασίας ή ενός κειμένου ή ενός συγκεκριμένου θέματος που δεν γινόταν να ασχοληθώ αλλιώς παρά μόνο αν το έκανα εγώ. Δεν μπορώ να σκεφτώ τον εαυτό μου να μην τα ξανακάνει, γιατί με ξέρω. Σίγουρα θα βρεθεί μια στιγμή που θα σκάσω αν δεν μιλήσω για κάτι.

Υπάρχουν κατηγορίες θεατών;

Όχι δεν υπάρχουν.Όσο και αν θα το ήθελα για να έχω και εγώ άλλοθι. Υπάρχουν μόνο στο βαθμό που υπάρχουν και κατηγορίες και ποιότητες θεαμάτων και έτσι άλλος είναι του φαστ φουντ και άλλος του εστιατορίου.

Δεν εμφανίστηκες παρά ελάχιστες φορές στη μικρή οθόνη. Την απαξιώνεις;

Δεν την απαξιώνω -αν και έχει πέσει πολύ το επίπεδο- καθόλου. Είναι αποτέλεσμα πολλών πραγμάτων το ότι δεν κάνω πολλή τηλεόραση. Κυρίως οφείλεται στο ότι δεν έχω ποτέ χρόνο για να κάτσω να κάνω ένα ολόκληρο σήριαλ. Συνήθως έχει κλείσει η σεζόν με παραστάσεις, πρόβες, σχολή κτλ. Προτιμώ να περνάω την ζωή μου με ανθρώπους που γουστάρω και, να σου πω την αλήθεια, μάλλον έχω κακοπέσει στην τηλεόραση και δεν το έχω ευχαριστηθεί. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια γνωριστήκαμε καλύτερα με τον Πάνο Κοκκινοπουλο (10η Εντολη, 3ος Νομος κτλ) και θέλουμε και δουλεύουμε συχνά μαζί.

Με τον Θωμά Μοσχόπουλο έχεις δουλέψει σε αμέτρητες παραστάσεις και πέρα από την επαγγελματική συνεργασία σας συνδέει και σχέση φιλική. Δυσχεραίνει ή διευκολύνει αυτό τη δουλειά;

Με τον Θωμά έχουμε βρει το μέτρο στην συνεργασία και νομίζω πως το γεγονός ότι ταιριάζουμε σαν άνθρωποι και είμαστε φίλοι βοηθάει. Τώρα πια συνεννοούμαστε προτού καν χρειαστεί να εμπλακούμε σε συζητήσεις. Κερδίζεις πολύτιμο χρόνο! Δεν ξέρω αν είναι κανόνας, αλλά το να ξέρεις ότι μοιράζεσαι πολλούς κοινούς στόχους και το ότι υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση βοηθάει.

xafis«Αν αυτό τώρα το έβλεπα στο θέατρο, θα το θεωρούσα υπερβολικό» είναι μια φράση που ακούγεται και στα δύο έργα. Και αυτό ακριβώς είναι, συχνά, το πρόβλημα του σύγχρονου θεάτρου. Είναι υπερβολικό, εκ φύσεως και αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για ορισμένους δυνητικούς θεατές. Τι πρέπει να συμβεί στο θέατρο για να γίνει πιο θελκτικό;

Δεν έχω πιστέψει ποτέ πως το βασικό πρόβλημα στο θέατρο είναι η υπερβολή. Αντίθετα βρίσκω πως τα βασικά κουσούρια του είναι η αδιαφορία, η μετριοπάθεια και η σοβαροφάνεια. Δεν συγκρίνω σε καμία περίπτωση το ελληνικό θέατρο με τον ελληνικό κινηματογράφο, πάντως, ο οποίος είναι ακόμη πολύ πίσω όσον αφορά στο τι προσφέρει στην τέχνη. Είναι πιο άτολμος από ο, τι το θέατρο -και αναφέρομαι στην συντριπτική πλειοψηφία του και όχι στο σύνολό του μια που, φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις. Λοιπόν, στο θέμα μας: πιστεύω πως το θέατρο πρέπει να κάνει ακριβώς ότι και η κοινωνία μας: να γίνει πιο πολιτικά ενεργό και διαδραστικό. Όχι λειτουργώντας διαλυτικά όμως -γιατί έχουμε καταλήξει να θεωρούμε πολιτική δράση την διάλυση των πάντων- αλλά συνθετικά και με προτάσεις για να χτίσουμε. Με χαλάει το χάος.

Στην παράσταση συμπρωταγωνιστεί η μουσική και εσύ βρέθηκες να τραγουδάς Beatles και ελισαβετιανές μελωδίες επί σκηνής!

Όλη την ώρα ακούω μουσική ή τραγουδάω, τώρα και επί σκηνής! Το «Because» είναι διασκευασμένο σε ελισαβετιανό, με βιόλα ντα γκαμα κτλ και το «Golden Slumbers» είχε έτσι κι αλλιώς στίχους από την εποχή του Σέξπιρ, τους οποίους οι Beatles χρησιμοποίησαν και μελοποίησαν.

Τα σοφότερα λόγια βάζει ο Σέξπιρ στα στόματα των τρελών του. H τρέλα κάνει το γύρο του κόσμου και δίνει παντού το φως της τελικά;

Η χρήση των «τρελών» στον Σέξπιρ έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και συγγραφής πολλών βιβλίων. Τόμοι επί τόμων για το θέμα. Κάθε φορά που φωτιζόταν μια ατάκα από τα λόγια του τρελού -που δεν λέει ανοησίες δηλαδή για να μπερδέψει απλώς τον κόσμο- ήταν συγκλονιστικό για μένα. Και, ναι, η τρέλα κάνει και πρέπει να κάνει τον γύρο του κόσμου και να δίνει παντού το φως της. Είναι απαραίτητο συν-συστατικό της μίζερης και με δεδομένο τέλος ζωής μας.

xafisΤο θέατρο είχε -και θα εξακολουθήσει να έχει, ακόμα και αν δεν γίνεται πάντα αντιληπτή- πολιτική διάσταση. Πόσο σε απασχολεί το τι συμβαίνει στον κόσμο, γύρω σου και πώς σου φαίνεται η παρούσα κατάσταση που χαρακτηρίζεται από μία και μόνο λέξη, τη λέξη «κρίση»;

Το κακό με αυτό το θέμα είναι πως η ποσότητα συζητήσεων που έχουν γίνει είναι αντιστρόφως ανάλογες με τις πράξεις και τις ενέργειες για την αντιμετώπισή του. Ώρες επί ωρών, συζητήσεις επί συζητήσεων, επιτροπές επί επιτροπών. Θέλει δουλειά συνειδητή και συγκεκριμένη από όλους μας. Εγώ κάνω το μέρος μου στην κοινώνία: δουλεύω, προσφέρω και αμοίβομαι όσο αναλογεί με την ανάγκη για θέατρο της εποχής-δηλαδή λίγο. Αλλά αυτό πρέπει να κάνω τώρα. Και υπομονή-που λέω και συνέχεια.Όσο Ελληνάρας είμαι από την μια, τόσο και μου αρέσει η ασφάλεια, η ομορφιά και η ησυχία από την άλλη.

Αν τα πράγματα δεν πάνε καλά στο θέατρο λες να τα παρατήσεις και να ξαναπιάσεις τις σπουδές σου στο Πολυτεχνείο, μήπως να γίνεις τραγουδιστής;

Το καλό με το να έχεις κάνει 100 δουλειές στην ζωή σου είναι πως δεν φοβάσαι πως θα πεινάσεις. Από σφραγίδες-που φτιάχνει ο πατέρας μου-μέχρι τραγουδιστής, όλο και κάτι θα βρω να κάνω…

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Τετριμμένο αλλά αληθινό: διακοπές. Έχω 2-3 χρόνια να πάω διακοπές καλοκαίρι και τωρα μου χρειάζονται. Ελπίζω να το πετύχω!

Διάβασε επίσης...
Τρεις αδελφές à Moscou, στη Μόσχα, to Moscow, nach Moskau!
Στη Μόσχα, αδελφές μου, στη Μόσχα. Η πιο εμβληματική φράση του έργου του Τσέχοφ γίνεται τίτλος της παράστασης της ομάδας Δρόμος με Δέντρα.  Το έργο Το 1930 άνθρωποι από όλο τον κόσμο συνέρρευσαν στην «πρωτεύουσα του κόσμου» για να γίνουν μάρτυρες της πραγματοποίησης μιας ουτοπικής ιδέας για εργασία χωρίς εκμετάλλευση και για τη ...
Συνέχεια...
Oι Αρσενικοί Kύκνοι του Μatthew Bourne στο Badminton
Το συγκεκριμένο έργο είναι το διασημότερο στην ιστορία του κλασικού μπαλέτου, ενώ η αμφιλεγόμενη avant-garde εκτέλεσή του ανατρέπει κάθε παραδοσιακό «ανέβασμα» - προσέγγιση, σημειώνοντας από το 1995 τεράστια επιτυχία που σφραγίζεται με 30 διεθνή θεατρικά βραβεία.Mε άλλα λόγια: «η Λίμνη των Κύκνων» του Matthew Bourne είναι η μακροβιότερη παράσταση μπαλέτου ...
Συνέχεια...
Πυρ Ομαδόν – Δηλώσεις συμμετοχής έως 30 Απριλίου
Το Πυροµαδόν είναι ένα δίκτυο αλληλοϋποστήριξης οµάδων που ασχολούνται µε το θέατρο, το χοροθέατρο, το κουκλοθέατρο, το θέατρο σκιών κ.λπ. και οι οποίες κατά κύριο λόγο δρουν στην Ελλάδα.Λειτουργεί σε βάση συλλογική και στοχεύει στη συνάντηση, συνοµιλία, συνεργασία, ανταλλαγή σε υλικοτεχνικό και καλλιτεχνικό επίπεδο µεταξύ των µελών του, καθώς και ...
Συνέχεια...
The Black Eyed | 25 Απριλίου – 17 Ιουνίου
"Ερωτήσεις χωρίς απάντηση.Απαντήσεις χωρίς ερώτηση". Τέσσερις Παλαιστίνιες γυναίκες σε έναν χώρο καθαρτηρίου, από διαφορετικές ιστορικές περιόδους - από την Βιβλική Δαλιδά εως μια βομβίστρια καμικάζι- περιμένουν να συναντήσουν τους αγαπημένους τους.Με αφορμή την αφήγηση της προσωπικής τους ιστορίας διηγούνται την ιστορία της Παλαιστίνης για να φτάσουν τελικά να καταδείξουν με ...
Συνέχεια...
‘Οιδίπους Τύραννος’ από το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου – Κερδίστε προσκλήσεις!
Το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου και η εταιρεία Culture Factory, παρουσιάζουν φέτος το καλοκαίρι την τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου.Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή με πρωταγωνιστές τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Οιδίπους) και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Ιοκάστη), ενώ θα πλαισιώνονται από ένα θίασο 14 ακόμη καταξιωμένων ηθοποιών.Η μετάφραση ...
Συνέχεια...
Audition για χορευτές από την Εθνική Λυρική Σκηνή
Η Εθνική Λυρική Σκηνή θα ανεβάσει κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2008-2009 την οπερέτα του Νίκου Χατζηαποστόλου «Οι Απάχηδες των Αθηνών». Για την κάλυψη των αναγκών του έργου διοργανώνεται audition για χορευτές στις 24 Ιουλίου 2008 στο θέατρο ΟΛΥΜΠΙΑ. Ώρα έναρξης 5:30 μ.μ.Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε αυτοσχεδιασμό.Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει υποβάλλουν ...
Συνέχεια...
SpiRitUs στο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών
«Spiritus. Μικρό επίμηκες κομμάτι ξύλο ή χαρτόνι που στη μια του άκρη είναι καλυμμένο με εύφλεκτη ουσία και χρησιμοποιείται για το άναμμα φωτιάς. Σκέψεις πάνω σ’ ένα σπίρτο, σ’ ένα παραμύθι, σε μια πραγματικότητα, ένα κορίτσι καθισμένο κάπου στην πόλη, στο πεζοδρόμιο, στα όρια της φτώχειας με κάθε έννοια. Το Ρομαντικό ...
Συνέχεια...
Ψευδαισθήσεις στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων
Σώζουν ζωές τα κατά συνθήκη ψεύδη;   Ξεκινώντας να πάω στο θέατρο της οδού Κυκλάδων και ξέροντας πολύ λίγα για το έργο του Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάγεφ σκεφτόμουν πως, αυτή την περίοδο, αν βάλεις σε μία πρόταση τις λέξεις «Κυκλάδες» και «Ψευδαισθήσεις» έχεις μια πολύ καλή ιδέα για το επερχόμενο καλοκαίρι ...
Συνέχεια...
H ¶ννα Βαγενά ‘Αγγέλα Παπάζογλου’ στις 14/4 στο Παλλάς
Βασισμένο στις μαρτυρίες της Σμυρνιάς τραγουδίστριας Αγγελικής Παπάζογλου, με μαρτυρίες, διηγήσεις και εικόνες που περιγράφουν τα σημαντικότερα χρόνια της νεότερης ελληνικής ιστορίας πρόκειται πλέον για έργο κλασσικό και πολύ αγαπητό στο ελληνικό κοινό.Ξεκινώντας από την πρόσκαιρη απελευθέρωση της Σμύρνης από τα ελληνικά στρατεύματα περιγράφει την καθημερινότητα της πόλης που έσφυζε ...
Συνέχεια...
Μαθήματα Βίας [Μόνο την Αλήθεια Μέρος ΙΙ]
Θυμάστε το Μεγαλύτερο Μάγο του κόσμου, τους μαθητές του και το βιβλίο της Αλήθειας που αναζητούσαν με μανία μπλέκοντας σε τρομερές (και τρομερά αστείες) περιπέτειες;Εμείς δηλώσαμε ξανά και ξανά τον ενθουσιασμό μας όπως μπορείτε να δείτε και εδώ και περιμέναμε υπομονετικά ώσπου ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και οι συνεργάτες του να ...
Συνέχεια...
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Υπάρχουν κάποια έργα ορόσημα της παγκόσμιας δραματουργίας, των οποίων η αναφορά και μόνο αρκεί για να κάνει έμπειρους σκηνοθέτες και ηθοποιούς να ιδρώσουν. Γιατί ποιες είναι, πραγματικά, οι πιθανότητες να αναμετρηθεί κανείς με το πιο δημοφιλές -ίσως- έργο του πιο πολυπαιγμένου συγγραφέα στον κόσμο και να έχει πραγματικά κάτι καινούργιο ...
Συνέχεια...
Μία ‘ΝευρΟδύσσεια’ στο Θέατρο Τέχνης
"...και σάμπως όνειρο η ψυχή γυρίζει..."Η Οδύσσεια είναι το πιο διάσημο ταξίδι επιστροφής του ανθρώπου στη γενέθλια γη του μετά από μια μεγάλη, λαβυρινθώδη περιπλάνηση στον κόσμο.Στις μέρες μας η επιστήμη με τα σύγχρονα μονοπάτια της: Μοριακή Βιολογία, Νευροβιολογία , Νευροψυχολογία κτλ μοιάζει να κάνει ένα ταξίδι εξερεύνησης μέσα στο ...
Συνέχεια...
Ήρωες
Μια παράσταση που πριν ξεκινήσει, δεν μπορείς να φανταστείς τι ακριβώς σε περιμένει. Απενοχοποιημένη πλάκα, απίθανες χορογραφίες, ταλαντούχοι νεαροί και καλλίφωνες -- ειδικά μια κοκκινομάλλα -- νεαρές. Είδος που δεν συνηθίζεται στη χώρα μας (και το οποίο προωθούν και τα παιδιά της ομάδας ab ovo, με το «Εκεί, Εκεί στην ...
Συνέχεια...
Desire στο Bios κάθε Τετάρτη
Ένα διαλυμένο show.Τρεις άνθρωποι ντυμένοι όμορφα, προσπαθούν να διασκεδάσουν τον κόσμο, χωρίς να το καταφέρουν.Μια σειρά από νούμερα, εξομολογήσεις, ιστορίες για τους ανθρώπους αυτής της πόλης, που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν.Μια παράσταση performance της ομάδας MAG.Ιδέα/ Δημιουργία/Εκτέλεση: Κώστας Κουτσολέλος, Έλενα Πολυγένη, Φιλιώ ΡεζίτηΕπιμέλεια Φωτισμού: Πάνος ΚουκουρουβλήςΗμέρες και Ώρες παραστάσεωνΤετάρτη 9μ.μ.Τιμή ...
Συνέχεια...
Τα 7 θαύματα του Θεατρικού ΅07
Οι ανασκοπήσεις δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα παραπάνω από μια υπενθύμιση- ημερολογιακού χαρακτήρα - του τι συνέβη την περίοδο που πέρασε. Είναι, άλλωστε, πάντα κομμάτι του παρελθόντος και το ζητούμενο είναι το μέλλον, έτσι δεν είναι; Και, κυρίως, το παρόν.Λίγο πριν τα γενέθλια του mixtape.gr που σβήνει σιγά σιγά το ...
Συνέχεια...
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
Για έξι βράδια μέσα στον Μάρτη ο Ακύλλας Καραζήσης με τους Χάρη Φραγκούλη, Μπάμη Γαλιατσάτο, Νίκο Χανακούλα και Χαρά Ιωάννου και με την ευγενική συνδρομή κάποιων μεγαλύτερων φίλων εξερευνούν την Πεντζικική Ανθρωπογεωγραφία. Διακριτικές προσπάθειες μεταμόρφωσης μέσα από τα βιβλία του Ν.Γ.Πεντζίκη. Τι είναι αυτά τα λόγια, αυτές οι ιστορίες  τώρα;  Πώς ...
Συνέχεια...
The Peter Pan Project Vol.I
Έφυγε μακριά τους όταν τους άκουσε να ψιθυρίζουν πάνω από το μικροσκοπικό κεφάλι του, τι θέλουν να γίνει όταν μεγαλώσει. Κλάψανε, αλλά όταν επέστρεψε, είχαν στραμμένο το κεφάλι αλλού, σε κάποιον άλλο. Πάντα υπάρχει κάποιος καινούριος να σε εκθρονίσει. Υποσχέθηκε να μην ξαναγυρίσει ποτέ. Με έναν τρόπο όμως, όχι μόνο επιστρέφει, αλλά τους παίρνει και μαζί του. Στη Χώρα ...
Συνέχεια...
Τζούλια – Κερδίστε προσκλήσεις
Από τις 24 Σεπτεμβρίου 2009 Froken Julie, 1888 - Τζούλια, 2009Μια συνομιλία σκηνής και οθόνης παρουσιάζει η ομάδα προΤΑΣΗ με αφορμή το κλασικό έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια».Η δράση μεταφέρεται στην Αθήνα του σήμερα, σε μια παράσταση με μια νέα ματιά, από τον σκηνοθέτη της Δημήτρη Φοινίτση. Με background τα ...
Συνέχεια...
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Πλούτος, Ειρήνη, Λυσιστράτη, Εκκλησιάζουσες, Όρνιθες Αποσπάσματα από έργα του Αριστοφάνη, μεταφρασμένα από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, συντίθενται στα χέρια του Γιώργου Αρμένη σε ένα σύνολο.Η παιδεία, ο πόλεμος και τα ήθη του, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, η πολιτική φαυλότητα, ο πλούτος, η φτώχεια, το πρόβλημα της διακυβέρνησης της Χώρας, το πώς ...
Συνέχεια...
Οιδίπους Τύραννος από τον Τσέζαρις Γκραουζίνις
Ο Οιδίποδας κάνει περιοδεία κυνηγημένος από τους προσωπικούς του δαίμονες και το αιώνιο δραματικό πεπρωμένο του. Η ιστορία του είναι γνωστή. Κι αν έχουν γραφτεί βιβλία και διατριβές πάνω στην πανωλεθρία της οικογένειας των Λαβδακιδών. Ας ξαναπιάσουμε όμως τα βασικά στοιχεία: Ο βασιλιάς Οιδίποδας, η γυναίκα (και μητέρα) του Ιοκάστη, ο ...
Συνέχεια...
Εφαρμογές Ατμομηχανής στις 24 Ιουνίου στο Kinky Kong
Τους πειραματισμούς πολλοί εμίσησαν, την προσπάθειά τους πολλοί εκτίμησαν. Το Kinky Kong παίρνει τα πάνω του και προγραμματίζει πολλές δράσεις ήδη - επίφοβο το κλίμα της Αβραμιώτου τις Παρασκευές και τα Σάββατα που ο δρόμος θυμίζει πολυσύχναστο σοκάκι νησιού με θέα τη θάλασσα αυτοκινήτων της παρακείμενης καθέτου οδού αντί των ...
Συνέχεια...
Κατερίνα Ισμαήλοβα – Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ
Κατερίνα Λβόβνα Ισμαήλοβα ή που μπορεί να φτάσει μια γυναίκα από έρωτα για τα μάτια ενός άντρα, σε μια ρώσικη εκδοχή της Μήδειας και της Λαίδης MacBeth. Εν αρχή, η παράσταση βασίζεται στην διασκευή της Μάρθας Φριντζήλα πάνω στην νουβέλα του Νικολάι Λέσκοφ Η Λαίδη Μάκβεθ του Μστενσκ (1865) και ...
Συνέχεια...
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
Γλυκέ μου Τύραννε, να μην ημέρωνες... Ο Πάνος το περασμένο καλοκαίρι διάβασε τη βιογραφία του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καλιγούλα.  Η Νεφέλη το φθινόπωρο είδε στο Λονδίνο την παραγωγή του υπαρξιακού δράματος Καλιγούλας του Albert Camus. Η Ελένη μικρή διάβαζε τον Μαγικό Αυλό και της άρεσε πολύ. Ο Γρηγόρης φέτος έγραψε ένα θεατρικό ...
Συνέχεια...
‘Το Όργιο της Ανεκτικότητας’ του Jan Fabre στο Θέατρο Παλλάς
Ο σημαντικός εκπρόσωπος της φλαμανδικής nouvelle vague βρίσκεται στην Αθήνα στις 10 και 11 Ιουνίου στο Θέατρο Παλλάς για να παρουσιάσει, μαζί με την ομάδα του Troubleyn, την παράσταση «Orgy Of Tolerance», στο πλαίσιο της περιοδείας τους.Ένα κυνικό σχόλιο στην υπερβολική ανεκτικότητα ενός κόσμου που βρίσκεται σε αποσύνθεση- του δικού ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ
H Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+,Χ) παρουσιάζει ένα συγκινητικό σύγχρονο γαλλικό έργο με έντονα κωμικό χαρακτήρα, ένα έργο–ωδή στη μοναδικότητα. Το βραβευμένο στο Fringe του Εδιμβούργου (2011) και υποψήφιο για βραβείο Molière του Εθνικού Θεάτρου της Γαλλίας Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ του Εμμανουέλ Νταρλέ θα παιχτεί σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα. Μια σημαντική στιγμή ...
Συνέχεια...
Η Κερένια Κούκλα στο Θέατρο Θεμέλιο – Κερδίστε προσκλήσεις!
Η Ομάδα 8 θα παρουσιάσει τη τρίτη της παραγωγή, το μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου «Κερένια Κούκλα» για 20 παραστάσεις στο ολοκαίνουργιο θέατρο ΘΕΜΕΛΙΟ από τις 17 Απριλίου έως τις 30 ΜαΐουΜε αφορμή το μυθιστόρημα η σκηνοθέτης της Ομάδας Ιουλία Σιάμου δημιουργεί ένα σκηνικό αφαιρετικό μέσα στο οποίο οι τρεις βασικοί ...
Συνέχεια...
Χόρεψέ με ως το τέλος του κόσμου
Μερικές φορές και οι πιο ερασιτέχνες χορευτές μπορούν, χάνοντας βήματα, μπερδεύοντας τα πόδια τους, κουνάμενοι-σινάμενοι άγαρμπα και αδέξια ωλούθε, να παραδώσουν με τις ταπεινές τους ικανότητες ένα παλεϊκό βαλς που, παρά τις αντιρρήσεις κάθε ίνας καλού γούστου μέσα σου, να σου κάνει και όμως αυτό το κάτι... Μια μοναχική εγκλωβισμένη αγέρωχη λεσβία σαραντάρα ...
Συνέχεια...
Τσινετσιτά
Αυτά γράφει η Αφροδίτη Μάνου σε ένα από τα εξαιρετικά τραγούδια της συνοψίζοντας το πνεύμα του έργου, που ως κείμενο δε διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, μιας κι είναι βασισμένο σε μια σειρά ταινιών του Ιταλικού σινεμά (από τα σαλάτα-ιστορικά-χριστιανικά έπη μέχρι τα αριστουργήματα του νεορεαλισμού).Ο Μιχάλης Ρέππας κι ο Θανάσης Παπαθανασίου ...
Συνέχεια...
Το ‘Puerto Grande΄του Μάνου Λαμπράκη σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη
Το θεατρικό έργο του Μάνου Λαμπράκη "Puerto Grande" (Μεγάλο Λιμάνι ή Μεγάλο Πέρασμα), αρθρωμένο σε είκοσι τέσσερις σκηνές, είναι μια σύγχρονη μετακειμενική διασκευή πάνω στον Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ. Το έργο Σ' ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, παρακολουθούμε τον βασανισμό και την σταδιακή αποκτήνωση του κρατουμένου Bunker. Γύρω του, ψυχρά και μεθοδικά, ...
Συνέχεια...
Off- Off Athens ΙΙ από 2 Ιουνίου στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Για δεύτερη χρονιά φέτος το Θέατρο Επί Κολωνώ δίνει την ευκαιρία σε νέους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους υπακούοντας στην τάση των καιρών για μικρά Φεστιβάλ και ανεξάρτητες δημιουργίες (από τις οποίες ενίοτε προκύπτουν μικρά αριστουργήματα). Η κίνηση αυτή ξεκίνησε το 2006 στο φουαγιέ και ξεπήδησαν παραστάσεις που έγιναν ...
Συνέχεια...
Τρεις αδελφές à Moscou, στη Μόσχα, to Moscow,
Oι Αρσενικοί Kύκνοι του Μatthew Bourne στο Badminton
Πυρ Ομαδόν – Δηλώσεις συμμετοχής έως 30 Απριλίου
The Black Eyed | 25 Απριλίου – 17
‘Οιδίπους Τύραννος’ από το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου
Audition για χορευτές από την Εθνική Λυρική Σκηνή
SpiRitUs στο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών
Ψευδαισθήσεις στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων
H ¶ννα Βαγενά ‘Αγγέλα Παπάζογλου’ στις 14/4 στο
Μαθήματα Βίας [Μόνο την Αλήθεια Μέρος ΙΙ]
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Μία ‘ΝευρΟδύσσεια’ στο Θέατρο Τέχνης
Ήρωες
Desire στο Bios κάθε Τετάρτη
Τα 7 θαύματα του Θεατρικού ΅07
Οι ιστορίες του κυρίου Νίκου
The Peter Pan Project Vol.I
Τζούλια – Κερδίστε προσκλήσεις
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Οιδίπους Τύραννος από τον Τσέζαρις Γκραουζίνις
Εφαρμογές Ατμομηχανής στις 24 Ιουνίου στο Kinky Kong
Κατερίνα Ισμαήλοβα – Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ
Καλιγούλας Τύραννος – ο Χορός των Τρωκτικών
‘Το Όργιο της Ανεκτικότητας’ του Jan Fabre στο
Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ
Η Κερένια Κούκλα στο Θέατρο Θεμέλιο – Κερδίστε
Χόρεψέ με ως το τέλος του κόσμου
Τσινετσιτά
Το ‘Puerto Grande΄του Μάνου Λαμπράκη σε σκηνοθεσία Ρούλας
Off- Off Athens ΙΙ από 2 Ιουνίου στο