Αν και κρυμμένος πίσω από βαρύ make up και μια κόκκινη μύτη-μεταμφιεσμένος σε κλόουν για τις ανάγκες του ρόλου που υποδύεται φέτος- δεν κρύβεται το ταλέντο του.

Πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Δωδέκατη Νύχτα» του Σέξπιρ που μαζί με το έργο «Τι Είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον συνθέτουν την «ιδέα» του «Ο,τι Προτιμάτε» που λανσάρει φέτος ο Θωμάς Μοσχόπουλος στο Θέατρο Αλίκη.

Ξεκίνησε από το Αμόρε το 1997, κέρδισε το βραβείο Χορν για την ερμηνεία του στη συγκλονιστική παράσταση «Το Στρίψιμο της Βίδας» το 2001, καταπιάστηκε με τη συγγραφή και τη σκηνοθεσία και συνεχίζει…


Το «Shopping and Fucking», η πρώτη σου παράσταση το 1997, ήταν μια από τις αφορμές/αιτίες που άλλαξαν -κατά τη γνώμη μου- τη σύσταση του θεατρικού κοινού όπως το ξέραμε πάνω κάτω ως τότε. Οι πλατείες έπαψαν να βρίθουν από κυρίες με γούνες και βαρύ make up και άρχισαν σιγά σιγά να γεμίζουν με νέους ανθρώπους που διψούσαν για θέατρο. Τι έχει αλλάξει, όπως το βλέπεις εσύ, από το 1997 έως σήμερα στο ελληνικό θέατρο;

Συμφωνώ και εγώ για το πώς συνέβαλε το «Shopping and Fucking» στην ανανέωση του θεατρικού κοινού. Οι νέοι εκείνοι, όμως, του ’97 είναι πια τριαντάρηδες οικογενειάρχες θεατρόφιλοι και δεν έχει προκύψει κάτι αντίστοιχο για να φέρει τους σημερινούς νέους στο θέατρο. Η αλήθεια είναι ότι έχουν πάψει κιόλας να συμβαίνουν πράγματα ούτως ή άλλως οπότε δυσκολεύει η κατάσταση. Και το γαμώτο είναι ότι το θέατρο τους χρειάζεται τους νέους ανθρώπους. Αυτοί είναι η δύναμη του.

xafisΗ ιστορία, πάντως, του πως βρέθηκες στο Αμόρε είναι κάπως παράδοξη.

Δεν ήξερα καν που βρισκόταν το Αμόρε, ήμουν γενικώς άσχετος από θέατρο από τότε που μπήκα στη σχολή ώσπου τη στιγμή που αποφοίτησα. Οι συμφοιτητές μου ήξεραν για μια οντισιόν που είχε αναγγελθεί στο Αμόρε για νέους ηθοποιούς και έδωσαν και το δικό μου όνομα, χωρίς να έχω ιδέα. Το έμαθα μια μέρα πριν και έτρεχα τελευταία στιγμή να μάθω κανένα κείμενο για να έχω κάτι να πω! Φτάνω στο θέατρο, μπαίνω στην αίθουσα και ο Γιάννης Χουβαρδάς με υποδέχεται με ένα «Yo!». Ήμουν αρκετά παχουλός και ντυνόμουν σαν ράπερ τότε- γελοίο άτομο. Κάνω την οντισιόν και φεύγω. Λίγο καιρό αργότερα με φωνάζουν για να με δει ένας νέος σκηνοθέτης ονόματι Θωμάς Μοσχόπουλος. Πάω τρέχοντας πάλι, γιατί δούλευα το βράδυ σαν DJ και δεν προλάβαινα. Γνωριζόμαστε, λέω τα λόγια μου και τους καλώ κιόλας στο τέλος στο μπαρ που δούλευα και φεύγω. Περνάει ο καιρός -στο μεταξύ εγώ δεν μένω πια στους γονείς μου- και με ψάχνουν από το Αμόρε στο τηλέφωνο του πατρικού μου για να μου πουν ότι ενδιαφέρεται ο Μοσχόπουλος να συνεργαστούμε στο «Shopping and Fucking» αλλά δε με βρίσκουν. Ο πατέρας μου λείπει, είναι στη δουλειά και η μητέρα μου στην δικιά της μητέρα στην Νάουσα, άδειο το σπίτι. Και τραβάει αυτό ένα μήνα. Κάποια στιγμή πάω στο σπίτι των γονιών μου για να πάρω κάτι πράγματα. Και στο δεκάλεπτο που βρίσκομαι εκεί χτυπάει το τηλέφωνο, το σηκώνω, είναι ο Χουβαρδάς. Μου λέει πως με ψάχνουν και να πάω να μιλήσω στον Μοσχόπουλο γιατί φεύγει για διακοπές και έχει αποφασίσει να πάρει άλλον αν δεν μιλήσουμε …σήμερα. Πάλι τρέξιμο ως το σπίτι του Θωμά. Και κάπου εδώ ξεκινάει και μια άλλη ιστορία, μια φιλία χρόνων.Ήταν εντελώς ξεκάθαρος μαζί μου. Μου είπε «δεν ξέρω πως θα το κάνουμε αυτό το έργο. Ξέρω μόνο ότι μου αρέσει και είναι προσωπικό». Αρχίσαμε να μιλάμε για μουσική και βρεθήκαμε να πηγαίνουμε παρέα τα χαράματα στο αεροδρόμιο για να φύγει. The rest is history…

Τα τελευταία χρόνια το θέατρο έχει κατακλυστεί από ομάδες. Χωρίς να έχετε μια ταμπέλα, έναν τίτλο, μια ονομασία είστε παρόλα αυτά από τους πρώτους που σχημάτισαν μια ομάδα, την ομάδα του Αμόρε. Πόση σημασία έχει η έννοια αυτή, της ομάδας, για΄σένα;

Αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα. «Ομάδα». Τελείως παρεξηγημένη έννοια. Μπορεί να καταντήσει ακόμα και απωθητική. Βλέπω αρκετούς που θεωρούν πως ομάδα σημαίνει πως κάποιοι δουλεύουν μαζί παραπάνω από μία φορά. Είναι αστείο αυτό. Και υπάρχουν και ομάδες που τα μέλη τους είναι εξαρτημένα ο ένας από τον άλλον. Όχι. Για μένα, για να ισχύει η έννοια της ομάδας, πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους αυτόνομους, ανεξάρτητους που η κάθε συνάντηση να είναι μια συνειδητή προσπάθεια να παράγουν κάτι καλύτερο από πριν και να μην κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους-λιβανίζοντας ο ένας τα γένια του άλλου. Τι να πρωτοπώ. Με έχει απασχολήσει πολύ το θέμα ομάδα. Ακόμη και στην σχολή που διδάσκω, δεν ξέρω πως να προτείνω αυτή την ιδέα καθοδηγώντας τους παράλληλα να μην καταπατήσουν την προσωπικότητα τους.

xafisΣτο διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη σου εμφάνιση έως σήμερα έγραψες ένα έργο, σκηνοθέτησες κιόλας.

Η σκηνοθεσία και η συγγραφή για μένα-που είμαι ηθοποιός-γεννήθηκαν σαν εποχιακές ανάγκες. Εξαιτίας μιας συνεργασίας ή ενός κειμένου ή ενός συγκεκριμένου θέματος που δεν γινόταν να ασχοληθώ αλλιώς παρά μόνο αν το έκανα εγώ. Δεν μπορώ να σκεφτώ τον εαυτό μου να μην τα ξανακάνει, γιατί με ξέρω. Σίγουρα θα βρεθεί μια στιγμή που θα σκάσω αν δεν μιλήσω για κάτι.

Υπάρχουν κατηγορίες θεατών;

Όχι δεν υπάρχουν.Όσο και αν θα το ήθελα για να έχω και εγώ άλλοθι. Υπάρχουν μόνο στο βαθμό που υπάρχουν και κατηγορίες και ποιότητες θεαμάτων και έτσι άλλος είναι του φαστ φουντ και άλλος του εστιατορίου.

Δεν εμφανίστηκες παρά ελάχιστες φορές στη μικρή οθόνη. Την απαξιώνεις;

Δεν την απαξιώνω -αν και έχει πέσει πολύ το επίπεδο- καθόλου. Είναι αποτέλεσμα πολλών πραγμάτων το ότι δεν κάνω πολλή τηλεόραση. Κυρίως οφείλεται στο ότι δεν έχω ποτέ χρόνο για να κάτσω να κάνω ένα ολόκληρο σήριαλ. Συνήθως έχει κλείσει η σεζόν με παραστάσεις, πρόβες, σχολή κτλ. Προτιμώ να περνάω την ζωή μου με ανθρώπους που γουστάρω και, να σου πω την αλήθεια, μάλλον έχω κακοπέσει στην τηλεόραση και δεν το έχω ευχαριστηθεί. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια γνωριστήκαμε καλύτερα με τον Πάνο Κοκκινοπουλο (10η Εντολη, 3ος Νομος κτλ) και θέλουμε και δουλεύουμε συχνά μαζί.

Με τον Θωμά Μοσχόπουλο έχεις δουλέψει σε αμέτρητες παραστάσεις και πέρα από την επαγγελματική συνεργασία σας συνδέει και σχέση φιλική. Δυσχεραίνει ή διευκολύνει αυτό τη δουλειά;

Με τον Θωμά έχουμε βρει το μέτρο στην συνεργασία και νομίζω πως το γεγονός ότι ταιριάζουμε σαν άνθρωποι και είμαστε φίλοι βοηθάει. Τώρα πια συνεννοούμαστε προτού καν χρειαστεί να εμπλακούμε σε συζητήσεις. Κερδίζεις πολύτιμο χρόνο! Δεν ξέρω αν είναι κανόνας, αλλά το να ξέρεις ότι μοιράζεσαι πολλούς κοινούς στόχους και το ότι υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση βοηθάει.

xafis«Αν αυτό τώρα το έβλεπα στο θέατρο, θα το θεωρούσα υπερβολικό» είναι μια φράση που ακούγεται και στα δύο έργα. Και αυτό ακριβώς είναι, συχνά, το πρόβλημα του σύγχρονου θεάτρου. Είναι υπερβολικό, εκ φύσεως και αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για ορισμένους δυνητικούς θεατές. Τι πρέπει να συμβεί στο θέατρο για να γίνει πιο θελκτικό;

Δεν έχω πιστέψει ποτέ πως το βασικό πρόβλημα στο θέατρο είναι η υπερβολή. Αντίθετα βρίσκω πως τα βασικά κουσούρια του είναι η αδιαφορία, η μετριοπάθεια και η σοβαροφάνεια. Δεν συγκρίνω σε καμία περίπτωση το ελληνικό θέατρο με τον ελληνικό κινηματογράφο, πάντως, ο οποίος είναι ακόμη πολύ πίσω όσον αφορά στο τι προσφέρει στην τέχνη. Είναι πιο άτολμος από ο, τι το θέατρο -και αναφέρομαι στην συντριπτική πλειοψηφία του και όχι στο σύνολό του μια που, φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις. Λοιπόν, στο θέμα μας: πιστεύω πως το θέατρο πρέπει να κάνει ακριβώς ότι και η κοινωνία μας: να γίνει πιο πολιτικά ενεργό και διαδραστικό. Όχι λειτουργώντας διαλυτικά όμως -γιατί έχουμε καταλήξει να θεωρούμε πολιτική δράση την διάλυση των πάντων- αλλά συνθετικά και με προτάσεις για να χτίσουμε. Με χαλάει το χάος.

Στην παράσταση συμπρωταγωνιστεί η μουσική και εσύ βρέθηκες να τραγουδάς Beatles και ελισαβετιανές μελωδίες επί σκηνής!

Όλη την ώρα ακούω μουσική ή τραγουδάω, τώρα και επί σκηνής! Το «Because» είναι διασκευασμένο σε ελισαβετιανό, με βιόλα ντα γκαμα κτλ και το «Golden Slumbers» είχε έτσι κι αλλιώς στίχους από την εποχή του Σέξπιρ, τους οποίους οι Beatles χρησιμοποίησαν και μελοποίησαν.

Τα σοφότερα λόγια βάζει ο Σέξπιρ στα στόματα των τρελών του. H τρέλα κάνει το γύρο του κόσμου και δίνει παντού το φως της τελικά;

Η χρήση των «τρελών» στον Σέξπιρ έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και συγγραφής πολλών βιβλίων. Τόμοι επί τόμων για το θέμα. Κάθε φορά που φωτιζόταν μια ατάκα από τα λόγια του τρελού -που δεν λέει ανοησίες δηλαδή για να μπερδέψει απλώς τον κόσμο- ήταν συγκλονιστικό για μένα. Και, ναι, η τρέλα κάνει και πρέπει να κάνει τον γύρο του κόσμου και να δίνει παντού το φως της. Είναι απαραίτητο συν-συστατικό της μίζερης και με δεδομένο τέλος ζωής μας.

xafisΤο θέατρο είχε -και θα εξακολουθήσει να έχει, ακόμα και αν δεν γίνεται πάντα αντιληπτή- πολιτική διάσταση. Πόσο σε απασχολεί το τι συμβαίνει στον κόσμο, γύρω σου και πώς σου φαίνεται η παρούσα κατάσταση που χαρακτηρίζεται από μία και μόνο λέξη, τη λέξη «κρίση»;

Το κακό με αυτό το θέμα είναι πως η ποσότητα συζητήσεων που έχουν γίνει είναι αντιστρόφως ανάλογες με τις πράξεις και τις ενέργειες για την αντιμετώπισή του. Ώρες επί ωρών, συζητήσεις επί συζητήσεων, επιτροπές επί επιτροπών. Θέλει δουλειά συνειδητή και συγκεκριμένη από όλους μας. Εγώ κάνω το μέρος μου στην κοινώνία: δουλεύω, προσφέρω και αμοίβομαι όσο αναλογεί με την ανάγκη για θέατρο της εποχής-δηλαδή λίγο. Αλλά αυτό πρέπει να κάνω τώρα. Και υπομονή-που λέω και συνέχεια.Όσο Ελληνάρας είμαι από την μια, τόσο και μου αρέσει η ασφάλεια, η ομορφιά και η ησυχία από την άλλη.

Αν τα πράγματα δεν πάνε καλά στο θέατρο λες να τα παρατήσεις και να ξαναπιάσεις τις σπουδές σου στο Πολυτεχνείο, μήπως να γίνεις τραγουδιστής;

Το καλό με το να έχεις κάνει 100 δουλειές στην ζωή σου είναι πως δεν φοβάσαι πως θα πεινάσεις. Από σφραγίδες-που φτιάχνει ο πατέρας μου-μέχρι τραγουδιστής, όλο και κάτι θα βρω να κάνω…

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Τετριμμένο αλλά αληθινό: διακοπές. Έχω 2-3 χρόνια να πάω διακοπές καλοκαίρι και τωρα μου χρειάζονται. Ελπίζω να το πετύχω!

Διάβασε επίσης...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
Η αφήγηση του Κώστα, του οικονομικού μετανάστη που περνάει τις μέρες του γρανάζι στο τάκα-τάκα της ακατανόητης μηχανής στο εργοστάσιο λαμπών αυτοκινήτων της Αουτέλ στην μεταπολεμική Δυτική Γερμανία, ξαναζωντανεύει στο σήμερα. Aπό την Ομάδα Pequod έρχεται μια ιδιότυπη ομαδική απαγγελία ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου, του Διπλού Βιβλίου του Δημήτρη Χατζή. Οι πέντε ...
Συνέχεια...
‘H Σημασία Να Είναι Κανείς Σοβαρός’ από την ομάδα Θεατρίνων Θεατές – Κερδίστε προσκλήσεις!
Θερινή πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας κάνει μια παράσταση που αγαπήθηκε τον προηγούμενο χειμώνα πολύ. 22 Ιουλίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας η παράσταση ξεκινά δυναμικά., έχοντας στις αποσκευές της διθυραμβικές κριτικές .Η υπέροχη κωμωδία του Όσκαρ Ουάιλντ, "Η σημασία να είναι κανείς σοβαρός" σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού, μετάφραση Μαίρης Μιχαλάτου ...
Συνέχεια...
Εθνικό Θέατρο | ¶δειος Χώρος
Με ελεύθερη είσοδο παρακαλώ το Εθνικό Θέατρο και πάλι φέτος παρουσιάζει τη δουλειά νέων ομάδων παραχωρώντας τους τον ¶δειο -πλέον- Χώρο της Πειραματικής Σκηνής στο Θέατρο Από Μηχανής.Το θέμα και φέτος είναι Νεοελληνικά έργα σε πρώτη παρουσίαση. Χαρά μας να παρακολουθούμε νέους ανθρώπους αναζητώντας το καινούργιο διαμάντι μέσα στο βούρκο ...
Συνέχεια...
Το Γεύμα στο Θέατρο Αρτι
Λάβετε φάγετε... Χωρίς ούτε ψίχουλο στο ψυγείο του και ένα ευρώ στην τσέπη του, ο κάποτε οραματιστής και ονειροπόλος Μάγειρας προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει κρέας για να ετοιμάσει το μεγάλο Γεύμα για τον Υπουργό και τους σημαντικούς της εξαθλιωμένης Κοινωνίας τους ώστε να ξελασπώσει οικονομικά. Όταν πλέον δεν μπορεί να ...
Συνέχεια...
Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2007 από το αθηνόραμα
Μπορεί τα Θεατρικά Βραβεία του αθηνοράματος να διανύουν ακόμα την παιδική τους ηλικία και να κλείνουν μόλις τα 9α γενέθλιά τους αλλά έχουν ήδη καθιερωθεί στις συνειδήσεις του θεατρόφιλου κοινού σαν ένας από τους πιο σημαντικούς θεσμούς. Κι αυτό λόγω της αντικειμενικότητάς τους αφού αποτελούν αποκλειστική επιλογή του αναγνωστικού κοινού ...
Συνέχεια...
Μια Jazz παράσταση στο Booze
Μια αμφιβολία εγεννήθη στο μυαλό ενός ευγενούς τιμωρού. Μια μουσικοθεατρική παράσταση με αποκλειστικά στοιχεία της jazz εξελίσσεται αυτές τις μέρες στο Booze Cooperativa. Μια παράσταση όπου ο θεατρικός λόγος δίνει τη θέση του στη μουσική και τη μιμική και εναλλάσεται στιγμαία με αυτές μέσω της αφήγησης και της διαπλοκής. Έξι μουσικοί- ερμηνευτές, μια χορεύτρια ...
Συνέχεια...
Η Πεντάμορφη Και το Τέρας
Τη δεκαετία του 90 το Broadway αρχίζει να περνάει κρίση (όση κρίση μπορεί να περάσει μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες θεάματος στον κόσμο). Ήδη από τα 80's έχει ψιλοχάσει τη μπάλα με την εισβολή των ευρωπαίων Lloyd Webber (των Cats και του Phantom) και Boublil & Schonberg (Les Miserables- Miss ...
Συνέχεια...
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης φέτος το… «Νοέμβριο»
Νοέμβριος. Η αυλαία έκλεισε πρόσφατα για μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της σεζόν, τις αμερικανικές εκλογές. Και άνοιξε για την παράσταση του έργου του Μάμετ «Νοέμβριος» στο Θέατρο Εμπορικόν που σχολιάζει καυστικά το πολιτικοκοινωνικό σύστημα.Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για το έργο που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί. Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε το Νοέμβριο ...
Συνέχεια...
Harold Pinter: 1930 – 2008 R.I.P.
To βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 78 ετών ο σπουδαίος βρετανός θεατρικός συγγραφέας και ένας από τους πιο επιφανείς και επιδραστικούς ανθρώπους της διανόησης της γενιάς του, ο Harold Pinter.Η ανακοίνωση του θανάτου του συγγραφέα έγινε εχθές, ημέρα των Χριστουγέννων, από την σύζυγό ...
Συνέχεια...
Tony Awards 2010
Με βροχή και μουσκεμένα κόκκινα χαλιά δόθηκαν χθες το βράδυ στη Νέα Υόρκη τα θεατρικά βραβεία Tony. Ο θεσμός που για τους Αμερικάνους έχει κάτι από τη λάμψη των Oscar (και που μακράν απέχει από τις σχεδόν συνωμοτικές δικές μας απονομές), έφτασε αισίως τα 64 χρόνια και συγκέντρωσε στο Radio ...
Συνέχεια...
2o Φεστιβάλ Νέων Θεατρίνων
Το θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ μετά την επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση τον προηγούμενο Απρίλιο, δίνει και πάλι βήμα στις νέες δυνάμεις του θεάτρου και οργανώνει το 2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΕΩΝ ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ από τις 16 έως τις 21 Απριλίου 2007. Το θέμα του φετινού φεστιβάλ έχει τίτλο «Μαριονέτες σε ένα κόσμο που αλλάζει». Στόχος ...
Συνέχεια...
O Ορφανός του Ζάο
Ο «Ορφανός του Ζάο» (του Ζι Ζουν Ζιανγκ) είναι για τους Κινέζους ό, τι είναι για μας ο «Οιδίποδας Τύραννός» ή για τους ¶γγλους ο «¶μλετ»: Η ιστορία ενός ανθρώπου που έρχεται εν αγνοία του αντιμέτωπος με τη μοίρα του και τοποθετείται απέναντι στην κοσμική ισορροπία. Εδώ σταματούν τα κοινά. ...
Συνέχεια...
Ευγενείς Αποδράσεις | Χοροθέατρο Νταλίκα
Ποιός θα έδινε σημασία σ' έναν άστεγο; Ένας άστεγος μάλλον. Οι «κανονικοί», οι νορμάλ δηλαδή, έχουμε ήδη πολλά στο κεφάλι μας.. (Πού να ασχοληθείς;) Αν ωστόσο μπορούσαμε, έστω για λίγο, να θέσουμε σε λειτουργία τον ευρυγώνιο, ίσως ανακαλύπταμε πράγματα πολύτιμα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωή και ...
Συνέχεια...
‘Η Προδοσία’ συνεχίζεται για 2η χρονιά στο Θέατρο Τόπος Αλλού
1 Οκτωβρίου - 10 Νοεμβρίου 2008 Με το έργο του Πίντερ και την παράσταση Η προδοσία ξεκινάει φέτος τη σεζόν το Θέατρο Τόπος Αλλού, συνεχίζοντας για δεύτερη χρονιά την περσινή επιτυχημένη του παράσταση από την 1η Οκτωβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου. Την παρουσίασή της μπορείτε να διαβάσετε εδώ.Μετάφραση/ Σκηνοθεσία/ Σκηνικό/ ...
Συνέχεια...
‘Ωκεανός πολύ μπλε’ στο Θέατρο Επί Κολονώ – Κερδίστε προσκλήσεις
6 -31 Μαΐου 2008 Είναι αργά το μπαρ θα κλείσει σε λίγο.Ο Ρόμπερτ πίνει μόνος του, ο Ντάνυ εισβάλει βίαια.Η θάλασσα.Τα όνειρα.Η φαντασία.Η πραγματικότητα...Ένα βράδυ που θα θυμούνται για πάντα. Η ομάδα ΝΑΜΑ επανέρχεται με τη νέα της παράσταση σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη. Βασισμένο στο θεατρικό έργο «Danny and the ...
Συνέχεια...
Τάισέ με, Έμμα!
15 -24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 Στο πλαίσιο της δράσης FEED THE ARTISTS, THAT FEED THE MIND, σε παραγωγή της πολιτιστικής εταιρείας WORLD-CEF ο Ζαχαρίας Ρόχας υπογράφει το έργο αυτό που διαπραγματεύεται τη ρήξη που προήλθε στον πολιτισμό μας όταν οι ρόλοι της τροφού γυναίκας, οι σχέσεις της οικογένειας και της οικογενειακής ...
Συνέχεια...
Caveman – Καλοκαιρινή περιοδεία
Αφού κατάφερε μέσ' στο χειμώνα να κάνει να αστράψουν δεκάδες χαμόγελα των θεατών του Coronet που παρακολουθούσαν τα -οικεία- καμώματα της ζωής του, ο Σωτήρης aka Caveman αποφάσισε να ταξιδέψει φέτος το καλοκαίρι στα ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας.Την ιστορία κάπου την έχετε ξανακούσει.Ένας θεαματικός καβγάς και ο Caveman καταλήγει στο ...
Συνέχεια...
Ραντεβού με τα πρωτοβρόχια…
...Θα λέγαμε αν εξακολουθούσαμε Α. Να είμαστε τόσο ρομαντικοί ώστε να πιστεύουμε πως διαθέτουμε ακόμα εποχές και το φθινόπωρο θα μας καλωσορίσει με μερικές στάλες βροχής και Β. Αν δεν είχαμε ακόμα μερικές κουβέντες να πούμε για το καλοκαίρι!Λίγα πράγματα συμβαίνουν πια στην πόλη -με εξαίρεση μερικές ακόμα παραστάσεις του ...
Συνέχεια...
H παράσταση ‘Του Νεκρού Αδερφού΄του Χατζάκη σε περιοδεία
Μια διαβαλκανική συνάντηση με ηθοποιούς από την Ελλάδα, τη Σερβία, την Αλβανία, τη Ρουμανία και την Βουλγαρία πάνω στη γνωστή παραλογή «Του νεκρού αδελφού» η οποία ανεβαίνει σε ιδέα-διασκευή-σκηνοθεσία Σωτήρη ΧατζάκηΔιάσπαρτες ελληνικές παραλλαγές της παραλογής από την Αθήνα, την Κρήτη, τη Θράκη, τη Ρόδο, την Πάρο, τη Στερεά Ελλάδα, τη ...
Συνέχεια...
‘Παρακαλώ, ας μείνει μεταξύ μας’ για δεύτερη χρονιά
Άλλη μια επιτυχία της περσινής σεζόν επαναλαμβάνεται φέτος. Το δίδυμο Ρήγα- Αποστόλου ξαναχτύπησε και σιγά μην έμενε ήσυχο. 51.000 θεατές στρογγυλοκάθισαν πέρυσι στις θέσεις του θεάτρου Κάτια Δανδουλάκη και η προσέλευση προβλέπεται πυκνή και γι αυτό το χειμώνα.Μια κωμωδία για τα παρασκήνια του θεάτρου και της ζωής, όπου ο καθένας ...
Συνέχεια...
Καυκασιανός Φοίνικας
Υπάρχουν ορισμένες παραστάσεις -πες την και performance, δεν αλλάζει η ουσία- που σε πείθουν με την ειλικρίνειά της και τη φρεσκάδα τους και οι ατέλειες και οι ελλείψεις τους απλώς συνεισφέρουν στη γοητεία τους- με την οποία, τελικά, σε κερδίζουν. Σε αυτήν ακριβώς την περίπτωση συγκαταλέγεται και η πρώτη δουλειά ...
Συνέχεια...
Επιστροφή από τη Σουβλακερί του Διάκου στο Φεστιβάλ Αθηνών
«Καλύτερα μιας ώρας σκλαβιά μες στη χλιδή, παρά σαράντα χρόνια ελεύθεροι πτωχοί». Ο Αθανάσιος («Θανάσης») Διάκος μεταφέρεται μέσω μιας μηχανής του χρόνου από το 1821 στην σύγχρονη Αθήνα, ανοίγει σουβλακερί (τι πιο αναμενόμενο), εκμοντερνίζεται, καπιταλίζεται και γενικά τον τρώει ο κώλος του. Αλλά το τσαρούχι, τσαρούχι. Στο μπροστινό μέρος του θεόρατου κενού χώρου της ...
Συνέχεια...
Ελληνικό Φεστιβάλ | Amos Gitai και Jeanne Moreau ανέβαλλαν το ραντεβού τους με το ελληνικό κοινό
Μετά τις απανωτές ακυρώσεις των καλοκαιρινών συναυλιών τη μόδα του φετινού καλοκαιριού ασπάζεται και το θέατρο.Η πολυακουσμένη multilingual παράσταση του Amos Gitai στην Επίδαυρο δεν θα πραγματοποιηθεί καμία ημέρα τελικά. Αρχικά επρόκειτο να γίνει η μία από τις δύο παραστάσεις λόγω καλλιτεχνικής ασυμφωνίας ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον έλληνα πρωταγωνιστή ...
Συνέχεια...
Η Ελλάδα εκλέγει το Γερμανικό Κοινοβούλιο
Πώς θα σας φαινόταν αν ταυτόχρονα με τις Γερμανικές εκλογές κάναμε κι εμείς εδώ μια στιγμούλα μια ψηφοφορία για να αποφασίσουμε το γερμανικό Κοινοβούλιο; Τώρα μπορούμε και εμείς, στην κεντρική σκηνή του Bios, την Παρασκευή 21 και το Σάββατο 22 Δεκεμβρίου. Η ψηφοφορία ξεκίνησε στο www.aliens-vote.org. Ένας ακτιβιστής αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ
H Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+,Χ) παρουσιάζει ένα συγκινητικό σύγχρονο γαλλικό έργο με έντονα κωμικό χαρακτήρα, ένα έργο–ωδή στη μοναδικότητα. Το βραβευμένο στο Fringe του Εδιμβούργου (2011) και υποψήφιο για βραβείο Molière του Εθνικού Θεάτρου της Γαλλίας Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ του Εμμανουέλ Νταρλέ θα παιχτεί σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα. Μια σημαντική στιγμή ...
Συνέχεια...
Η Erofili Synopsis περιοδεύει
Με την παράσταση erofili synopsis που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών από την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος ο θίασος ολοκληρώνει την ερευνητική του δουλειά στην Κρητική Αναγέννηση (2007 – 2012). Πρόκειται για μια θεατρική πρόταση, αποτέλεσμα της πορείας του θιάσου που ξεκίνησε με τον Απόκοπο του Μπεργαδή από 2007 μέχρι το 2011 ...
Συνέχεια...
Mockob – Selim MID του Γεωργίου Βιζυηνού – Κερδίστε προσκλήσεις
Πρεμιέρα στην επέτειο του θανάτου του (15 Απριλίου 1896)με το τελευταίο έργο του Γεωργίου Βιζυηνού, Mockob- Selim MID πριν την εισαγωγή του - και πάλι στις 15 Απριλίου, λίγα χρόνια πριν, το 1892 - στο Δρομοκαΐτειο από την Ομάδα Όχι Παίζουμε στο Ωδείο Αθηνών.Από τις 15 Απριλίου 2009Παραστάσεις 23 Απριλίου ...
Συνέχεια...
Workshop με τους Action Hero
Be your own stunt! Ένα workshop για τον κίνδυνο στην διαδικασία της επινόησης. To Βρετανικό Συμβούλιο, η ανατρεπτική Βρετανική ομάδα περφόρμανς Action Hero και το BIOS διοργανώνουν δύο τρίωρα workshops πάνω στο θέατρο της επινόησης (devised theatre). Το workshop θα εστιάσει στο πως οι άνθρωποι που  ασχολούνται με την περφόρμανς μπορούν να χρησιμοποιήσουν ...
Συνέχεια...
Το ‘Μαύρο Θέατρο της Πράγας’ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Κερδίστε προσκλήσεις!
Ο ιδρυτής του Μαύρου θεάτρου της Πράγας Jiri Srnec έρχεται στην Αθήνα με την παράσταση "The Flying Bicycle" την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη)«Καλώς ήρθατε στην μαγική αυλαία! Πλησιάστε και θαυμάστε την ομορφιά και την ιδιοφυϊα! Θα παρακολουθήσετε μια επίδειξη θαυμάτων ...
Συνέχεια...
ΑΩ
«Η αλήθεια,» είπα, «είναι ότι πιστεύεις σε κάτι ανώτερο.» «Η αλήθεια,» είπε εκείνος, «είναι ότι προσπαθώ να πιστεύω.» - J.L. BorgesΜια τεράστια κινηματογραφική οθόνη καλύπτει τη σκηνή του Παλλάς. Πίσω της δεκάδες καλώδια, 12 κάμερες και μια απόλυτα συντονισμένη ομάδα που δουλεύει πυρετωδώς για το αψεγάδιαστο- τεχνικά- αποτέλεσμα που παρουσιάζεται ...
Συνέχεια...
Το Διπλό Βιβλίο από την Ομάδα Pequod
‘H Σημασία Να Είναι Κανείς Σοβαρός’ από την
Εθνικό Θέατρο | ¶δειος Χώρος
Το Γεύμα στο Θέατρο Αρτι
Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2007 από το αθηνόραμα
Μια Jazz παράσταση στο Booze
Η Πεντάμορφη Και το Τέρας
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης φέτος το… «Νοέμβριο»
Harold Pinter: 1930 – 2008 R.I.P.
Tony Awards 2010
2o Φεστιβάλ Νέων Θεατρίνων
O Ορφανός του Ζάο
Ευγενείς Αποδράσεις | Χοροθέατρο Νταλίκα
‘Η Προδοσία’ συνεχίζεται για 2η χρονιά στο Θέατρο
‘Ωκεανός πολύ μπλε’ στο Θέατρο Επί Κολονώ –
Τάισέ με, Έμμα!
Caveman – Καλοκαιρινή περιοδεία
Ραντεβού με τα πρωτοβρόχια…
H παράσταση ‘Του Νεκρού Αδερφού΄του Χατζάκη σε περιοδεία
‘Παρακαλώ, ας μείνει μεταξύ μας’ για δεύτερη χρονιά
Καυκασιανός Φοίνικας
Επιστροφή από τη Σουβλακερί του Διάκου στο Φεστιβάλ
Ελληνικό Φεστιβάλ | Amos Gitai και Jeanne Moreau
Η Ελλάδα εκλέγει το Γερμανικό Κοινοβούλιο
Την Τρίτη στο σούπερ–μάρκετ
Η Erofili Synopsis περιοδεύει
Mockob – Selim MID του Γεωργίου Βιζυηνού –
Workshop με τους Action Hero
Το ‘Μαύρο Θέατρο της Πράγας’ στο Μέγαρο Μουσικής
ΑΩ