Μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση – που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μουσική παράσταση, χωρίς ο όρος να αρκεί για να περιγράψει επακριβώς το εγχείρημά τους – ετοίμασαν ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης και ο εικαστικός Πέτρος Τουλούδης, πάνω σε μουσικές του Γιώργου Κουμεντάκη και την παρουσιάζουν, φέτος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Διαβάστε όλες τις πληροφορίες της παράστασης ενώ και το mixtape.gr μίλησε μαζί τους, για να μας τα εξηγήσουν καλύτερα οι ίδιοι.

touloudisΑλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνοθέτης

Τι ακριβώς είναι η παράσταση Unknown dialects: 8 μουσικές διαλέξεις;

Μια παράσταση μουσικού θεάτρου όπου οι συνιστώσες του μικτού έργου τέχνης δεν συντίθενται, αλλά παρατίθενται. Από τη μια τα έργα του Γιώργου Κουμεντάκη -έργα της τελευταίας συνθετικής του περιόδου που εμπνέονται από και συνομιλούν με την παράδοση- και από την άλλη, σκηνικά ιντερμέδια τα οποία λειτουργούν αντιστικτικά, αλλά όχι εικονογραφικά, ως προς τη μουσική. Τα αποκαλούμε «μουσικές διαλέξεις» γιατί σε ένα μεγάλο βαθμό συνιστούν σύντομες σκηνικές διαλέξεις πάνω σε ζητήματα που αφορούν στη μουσική, την παράδοση και την μεταξύ τους σχέση, στο πλαίσιο του ελληνικού παραδείγματος. Τα κείμενα που ακούγονται είναι κατά το μέγιστο μέρος αυθεντικά κείμενα πρωταγωνιστών της ελληνικής μουσικής ζωής, οι οποίοι ενίοτε εμφανίζονται «αυτοπροσώπως» επί σκηνής. Το είδος θεάτρου που υποστηρίζω είναι πιο κοντά στη διάλεξη και την εγκατάσταση, απ’ ό,τι στην αφήγηση ή την ενσάρκωση.

Πόσο δύσκολο είναι να σκηνοθετεί κανείς μουσικούς οι οποίοι ερμηνεύουν και κείμενα ως ηθοποιοί;

Καθώς πρόκειται για μια παράσταση μουσικού θεάτρου, καθόλου. Οι ηθοποιοί του δραματικού θεάτρου έχουν πολύ λιγότερες δυνατότητες όταν πρόκειται για μια μουσική επεξεργασία της σκηνικής γλώσσας. Προσωπικά πιστεύω πολύ στους μη εξειδικευμένους ερμηνευτές: η δυναμική που αναπτύσσει ένας μουσικός όταν καλείται να υπερβεί το πεδίο της εξειδίκευσής του και να εισέλθει σε ένα νέο εκφραστικό κομμάτι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Και, όταν το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός μικτού έργου τέχνης, τότε μόνο πλεονεκτήματα μπορεί να προσφέρει η υπέρβαση αυτή. Έτσι, όταν ο μουσικός καλείται να εκφραστεί μέσα από ένα κείμενο, σίγουρα δεν το κάνει όπως ένας ηθοποιός. Η απόκλιση από το πρότυπο αυτό είναι που έχει ενδιαφέρον. Γενικά, πάντως, οι μουσικοί είναι καλύτεροι συνεργάτες, καλύτεροι επαγγελματίες και πολύ πιο αποδοτικοί από τους ηθοποιούς, γιατί έτσι έχουν εκπαιδευτεί. Και ειδικά οι μουσικοί του DissonArt, καθώς είναι εξοικειωμένοι με τη γλώσσα της σύγχρονης μουσικής, που διαρκώς φλερτάρει με παραστασιακά στοιχεία, είναι εκτός από ταλαντούχοι και πολύ πεπειραμένοι performers.

Η μουσική ή το θέατρο έχει τον πρώτο λόγο στην παράσταση σας;

Το παλιό ερώτημα που συνοδεύει κάθε εγχείρημα μουσικού θεάτρου «είναι η μουσική ή το θέατρο σημαντικότερο;» δεν τίθεται καν στη δική μας παράσταση. Η μουσική και το θέατρο συνυπάρχουν, χωρίς να λειτουργούν ανταγωνιστικά. Ήταν κάτι το οποίο αποτέλεσε εξαρχής σημείο σύγκλισης των αντιλήψεών μου με εκείνες του Κουμεντάκη και του εικαστικού Πέτρου Τουλούδη. Πιστεύω απόλυτα στην ανάγκη εκδημοκρατισμού της σκηνικής δημιουργίας, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να ενδιαφερόμαστε λιγότερο για την επικράτηση του ενός ή του άλλου στοιχείου και περισσότερο για την συνύπαρξή τους.

Πως χειρίζεστε το θέμα της παράδοσης σε αυτή την παράσταση;

Η παράδοση είναι ένα θέμα που με στοιχειώνει, όπως και τους περισσότερους Έλληνες. Το βασικό ερώτημα που αντιμετωπίζω στις παραστάσεις μου, είτε πρόκειται για όπερα, είτε για μουσικό θέατρο, είναι εκείνο της επιστροφής των νεκρών. Ολόκληρη η λαϊκή παράδοση είναι γεμάτη από εικόνες επιστροφής νεκρών, άλλοτε ως αρωγών κι άλλοτε ως βρικολάκων. Στην παράσταση αυτή θέτω μια σειρά από ερωτήματα που έχουν να κάνουν με αυτή τη διπλή παρουσία των νεκρών ανάμεσα στους ζωντανούς, υπό τη μορφή του βάρους της παράδοσης. Για μας τους Έλληνες, το ερώτημα αυτό είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας, αν σκεφτεί κανείς πόσο ορίζουν τη ζωή μας ζωντανοί-νεκροί (τα βαμπίρ της πολιτικής είναι το πιο προφανές, αλλά όχι το μόνο παράδειγμα).

Πως είναι η συνεργασία με τον Γιώργο Κουμεντάκη;

Ο Γιώργος Κουμεντάκης χαρακτηρίζεται από την καλλιτεχνική και ηθική γενναιοδωρία εκείνων που έχουν πια κατασταλάξει ως προς την καλλιτεχνική τους γλώσσα και που αναζητούν μέσα από τη συνεργασία να επαληθεύσουν την ισχύ των ευρημάτων τους. Ήταν ιδανικά ανοικτός σε όλες τις προτάσεις μου, γιατί αυτό που ήθελε να πει βρίσκεται πολύ καλά εκφρασμένο στα έργα του. Κι ακριβώς επειδή έχει πίστη στο έργο του, είναι ένας εξαιρετικά καλός και διεισδυτικός θεατής του διαλόγου των άλλων με αυτό.


touloudisΠέτρος Τουλούδης
Εικαστικός, σκηνογράφος και performer στην παράσταση

Πώς συμβάλουν το εικαστικό περιβάλλον και τα κοστούμια που επιμελείστε στην θεατρική ερμηνεία της μουσικής του Γιώργου Κουμεντάκη;

Σ’ ένα αρχικό στάδιο δημιουργήθηκαν κάποιες συνειρμικές εικόνες στη φαντασία μου, ακούγοντας την μουσική του Γιώργου. Ήταν εικόνες όχι απαραίτητα και όχι πάντα με συγκεκριμένες μορφές -που να μπορεί κανείς δηλαδή να περιγράψει με συγκεκριμένο τρόπο- αλλά στοιχεία, διαθέσεις και καταστάσεις που συνειρμικά παρέπεμπαν στη σύνθεση ενός κόσμου που έπαιρνε υπόσταση μέσα από τον ρυθμό και το αίσθημα της μουσικής. Με τις θεματικές ενότητες που προέκυψαν στη συνέχεια από συζητήσεις για το τι είναι η παράδοση, για το πως μπορεί να μας αφορά κάτι τέτοιο και πως χρησιμοποιήθηκε από τις διάφορες μορφές της τέχνης μέχρι σήμερα, υλοποιήθηκαν στο μυαλό μου κάποιες συγκεκριμένες πια εικόνες που προσαρμόστηκαν στο δεδομένο σκηνικό χώρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη.

Η μουσική ή ο λόγος ήταν ο οδηγός σας για το εικαστικό περιβάλλον της παράστασης;

Όλα ξεκίνησαν από τη μουσική και από την ιδέα μιας παράστασης μουσικού θεάτρου. Έγινε κάποιος αρχικός σχεδιασμός για το σκηνικό χώρο και στην περίοδο των προβών δημιουργήθηκαν τα κείμενα και στη συνέχεια προέκυψαν καινούριες ανάγκες και καταστάσεις για περαιτέρω σχεδιασμό σκηνικών, αντικειμένων και κοστουμιών.

Η παράσταση είναι μια παράσταση μουσικού θεάτρου με ερμηνευτές που δεν είναι ηθοποιοί αλλά μουσικοί. Αυτό αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση για την σχεδίαση των κοστουμιών;

Το γεγονός ότι στην παράσταση συμμετέχουν ερμηνευτές μουσικοί και όχι ηθοποιοί ήταν για έμενα μια πρόκληση να σχεδιάσω κοστούμια τα όποια θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται από τους ίδιους όταν παίζουν μουσική και να μεταμορφώνονται με εύκολο τρόπο στις σκηνές των θεατρικών δράσεων.

Διάβασε επίσης...
Mind The Gap
Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση του έργου Missing People ως επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο 9ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού στην Κύπρο, η Ιωάννα Πάραλη και η ομάδα χορού Landscape επιστρέφουν για την παρουσίαση της νέας παραγωγής της ομάδας με τίτλο Mind the Gap. Μετά τις παραστάσεις της Αθήνας, στις 15 ...
Συνέχεια...
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
Η Ομάδα Νάμα μετά το «Ροτβάιλερ» καταπιάνεται και πάλι με ένα έργο που εστιάζει σε σύγχρονα κοινωνικά θέματα, κινείται όμως αυτή τη φορά με χιούμορ, στα όρια μεταξύ ρεαλισμού και μαύρης κωμωδίας και παρουσιάζει, για δεύτερη χρονιά και για περιορισμένες παραστάσεις, το έργο «Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Σουηδού συγγραφέα Ματίας ...
Συνέχεια...
To Neverland -Blood on the Dancefloor του Κωνσταντίνου Ρήγου στο ACS
19 - 20 - 21 Νοεμβρίου 2008Ο πολυπράγμων Κωνσταντίνος Ρήγος επανενεργοποίησε την Οκτάνα του και παρουσίασε τη νέα παράσταση της ομάδας του στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Αθήνας, το καλοκαίρι που μας πέρασε.Ο Peter Pan και η Wendy σε σκοτεινές περιπέτειες πασπαλισμένες με γκλίτερ και αναμνήσεις από ...
Συνέχεια...
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Ο μονόλογος λογαριασμός και απολογισμός των επιλογών μιας ζωής στο ταμείο του Σούπερ Μάρκετ, στο τέλος του διαδρόμου με τις κονσέρβες λουκάνικα κοκτέιλ. Η Μαρί-Πιερ βγάζει κάθε Τρίτη τον μπαμπά της για ψώνια- κι ας επιμένει αυτός να την φωνάζει με το βαφτιστικό του, Ζαν-Πιερ. Το αίμα ρίμελ δεν γίνεται. Η Μαρί-Πιερ πάντα φροντίζει τον εαυτό της τις ...
Συνέχεια...
Σιγά τα Αίματα ή Oresteia, the Next Generation
Αθάνατη (αρχαία) ελληνική οικογένεια. Η Μαμά, παρτόλα, ντίβα και κακίστρω, η Θεία ΠΙΟ παρτόλα, ΠΙΟ ντίβα, ΠΙΟ πιο δεν έχει, οι Κόρες ή αγάμητες ή γαμημένες, ο Γιος πέρα βρέχει, ο Πατέρας βρέχει φωτιά στη στράτα του και στα στρατά του, όλοι μαζί singing in the rain, και μές σ'αυτη τη βάρκα ...
Συνέχεια...
Ο Τιτανικός σαλπάρει στην Πειραιώς
20 Μαρτίου- 17 ΜαΐουΈναν αιώνα σχεδόν μετά τη βύθιση του, θρυλικού πλέον, Τιτανικού ο Κωνσταντίνος Ρήγος στήνει το δικό του ταξίδι στο φανταστικό, με όχημα τα θραύσματα των ιστοριών των φαντασμάτων που είναι πια οι χιλιάδες εκείνοι που βρέθηκαν εκεί. Ιστορίες μπλεγμένες με συναισθήματα που παραμένουν ίδια, σε όποιο σημείο ...
Συνέχεια...
Βρίζοντας το Κοινό – Φεστιβάλ Αθηνών
Η σύγχρονη θεωρία θεάτρου σε μια παράσταση σε πραγματικό χρόνο.  Η Φλαμανδική κολλεκτίβα De KOE από το Βέλγιο θεωρεί πως το κείμενο του Αυστριακού Peter Handke Βρίζοντας το Κοινό παραμένει επίκαιρο κι ας έχει γραφτεί το 1966. Και η αλήθεια είναι πως δεν έχουν άδικο. Ως κείμενο περιγράφει υπό μορφή μανιφέστου όλα όσα ...
Συνέχεια...
Η Ηλέκτρα του Θωμά Κινδύνη
Ο Θωμάς Κινδύνης και οι Μορφές Έκφρασης επιστρέφουν δέκα χρόνια μετά με την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, μια παράσταση που έχει γραφτεί στη μνήμη του θεατρόφιλου κοινού. Διαβάστε τη συνέντευξη του σκηνοθέτη εν αναμονή της νέας άφιξης της επιτυχημένης παράστασης. Για ποιους λόγους επιλέξατε την ΗΛΕΚΤΡΑ του Σοφοκλή; Η Ηλέκτρα είναι από τα ...
Συνέχεια...
Θέατρο Του Νέου Κόσμου 2007 – 2008
Εδώ και μερικά χρόνια το Θέατρο Του Νέου Κόσμου μας έχει συνηθίσει σε πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις και πλούσιο ρεπερτόριο είτε πρόκειται για δικές του παραγωγές είτε για εκείνες που φιλοξενεί προς το τέλος της σεζόν κυρίως. Πολύ ενδιαφέρον μας φάνηκε και ο φετινός προγραμματισμός του σύμφωνα με τον οποίο πρόκειται ...
Συνέχεια...
Akram Khan Company “DESH” @ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Μία καθαρά αυτοβιογραφική και βιωματική παρουσίαση του πώς αντιλαμβάνεται  τη δική του πραγματικότητα ο ίδιος ο καλλιτέχνης , μέσα σε ένα κόσμο γεμάτο αντιφάσεις. Ο Akram Khan, μετανάστης δεύτερης γενιάς ο ίδιος στο Λονδίνο από το Μπαγκλαντές, περιγράφει και διηγείται χορεύοντας, στην «Πατρίδα» του - Desh στη βεγγαλική γλώσσα - τη ...
Συνέχεια...
Το Φιόρο του Λεβάντε στο Θέατρο ¶νεσις
Με το κλασικό έργο του Γρηγορίου Ξενόπουλου ξεκινάει στην καινούργια του θεατρική σκηνή, το θέατρο ¶νεσις, ο Σπύρος Παπαδόπουλος.Έναρξη λοιπόν με το κλασικό έργο του πολυγραφότατου έλληνα συγγραφέα γραμμένο το 1914 και ένα από τα πιο αγαπητά του στη χώρα μας.Ο κεντρικός ήρωας, το Φιόρο του Λεβάντε, είναι ένας τετραπέρατος ...
Συνέχεια...
Τσαγκαροεβδομάδα
Για τα θέατρα και τους ηθοποιούς που κουράστηκαν διασκεδάζοντάς μας τις ημέρες των εορτών και αποφάσισαν να πάρουν το ρεπουδάκι τους εν μέσω ηλιόλουστης καταχειμωνιάς. Αυτό δεν ισχύει φυσικά για όλα τα θέατρα αλλά για ορισμένα μόνο. Και επισημαίνουμε την προσοχή σας για να σας γλιτώσουμε από περιττό κόπο. Κάντε ...
Συνέχεια...
Εγώ είμαι το θείο βρέφος 2
Το θείο βρέφος αφήνει και πάλι τη Γαλιλαία και μετακομίζει ξανά στην Αθήνα, πιο μεγάλο, επίμονο και αποφασισμένο να αφηγηθεί την ιστορία του με καυτές λεπτομέρειες. Αφού με τη δύναμη της αλήθειας και του χιούμορ του, νίκησε όσους προσπάθησαν να το φιμώσουν, δε διστάζει να μας αποκαλύψει όσα πέρυσι ντρεπόταν...Η ...
Συνέχεια...
New Order
Η ομάδα Blitz καταφέρνει και πάλι να προσελκύσει το ενδιαφέρον μας συνεχίζοντας από κει που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζοντας (με τίτλο σαν φυσική συνέχεια) από το Joy Division στο New Order.Δύο ζευγάρια αλλάζουν ρόλους και γίνονται κριτές και κρινόμενοι σε μια Νέα Τάξη Πραγμάτων των σχέσεων και του κόσμου, σε ...
Συνέχεια...
Δε Μπορώ Να Μείνω Μόνη Μου
Μια καλή θεατρική κωμωδία είναι για τον ταλαιπωρημένο Έλληνα θεατή το ζητούμενο κι η αιχμή του δόρατος. Γιατί τι είναι αστείο τελικά; Κι ακόμα κι αν υπάρχουν αντικειμενικοί κανόνες για το τι μας κάνει (ή πρέπει να μας κάνει) να γελάμε, άντε να πείσεις κάποιον που γελάει με διαφορετικά πράγματα ...
Συνέχεια...
Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου με δωρεάν θέσεις για πλήθος παραστάσεων
Το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου σε συνεργασία με πολλά θέατρα και θιάσους στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη περιφέρεια γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας παραστάσεις με δωρεάν παραχώρηση θέσεων για το κοινό για την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009.Επίσης, δωρεάν θέσεις θα δοθούν και την Πέμπτη 26, ...
Συνέχεια...
‘The New Electric Ballroom’ στο Θέατρο Χώρα
Τον Ιρλανδό θεατρικό συγγραφέα Έντα Γουόλς τον ξέρετε πολύ καλά από την ταινία «Hunger» που κέρδισε πριν από 2 χρόνια το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα αλλά και από θεατρικά έργα του όπως το «Disco Pigs», «Τα Μικρά Πράγματα» και άλλα που έχουν ήδη ...
Συνέχεια...
Camille Claudel: Το κύμα της τρέλας
Βασισμένο στην αλληλογραφία της γλύπτριας με τον ερωμένο της (και επίσης γλύπτη) Ροντέν και τον αδελφό της, διπλωμάτη και συγγραφέα, Πωλ Κλοντέλ το έργο παρακολουθεί τη διαδρομή της Καμίλ Κλοντέλ από τη δημιουργική της νιότη ως την ώριμη ηλικία της παραφροσύνης και τον εγκλεισμό της για 30 χρόνια σε άσυλο, ...
Συνέχεια...
Ο άνθρωπος πελαργός με τους Los Titiriteros de Binéfar
Ο διάσημος ισπανικός θίασος Los Titiriteros de Binéfar παρουσιάζει το βραβευμένο στο Festival de Tàrrega (Ισπανία) το 2005 έργο «Ο ¶νθρωπος Πελαργός» στην Αθήνα στις 26 Σεπτεμβρίου και στο Κιλκίς στις 28/09 στο πλαίσιο του 9ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου & Παντομίμας της πόλης. Ο θίασος κλείνει φέτος 30 χρόνια περιπλάνησης ...
Συνέχεια...
The Game στο Θέατρο Βικτώρια
Ένας μολυβένιος στρατιώτης στη γωνία ενός παιδικού δωματίου. Δε μοιάζει με τ'άλλα παιχνίδια. Έχει μονάχα ένα πόδι. Ανάμεσα σε παραμυθένιες μουσικές, πολύχρωμα παιχνίδια. Δεν τον θέλει κανείς. Δεν έχει μέλλον. Ένας άνθρωπος καταμεσής μιας κεντρικής λεωφόρου. Δε μοιάζει με τους άλλους ανθρώπους. Φοράει μια παράξενη στολή. Ανάμεσα σε κόρνες αυτοκινήτων, ...
Συνέχεια...
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
Πλούτος, Ειρήνη, Λυσιστράτη, Εκκλησιάζουσες, Όρνιθες Αποσπάσματα από έργα του Αριστοφάνη, μεταφρασμένα από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, συντίθενται στα χέρια του Γιώργου Αρμένη σε ένα σύνολο.Η παιδεία, ο πόλεμος και τα ήθη του, η ειρήνη, η δικαιοσύνη, η πολιτική φαυλότητα, ο πλούτος, η φτώχεια, το πρόβλημα της διακυβέρνησης της Χώρας, το πώς ...
Συνέχεια...
‘H Σημασία Να Είναι Κανείς Σοβαρός’ από την ομάδα Θεατρίνων Θεατές – Κερδίστε προσκλήσεις!
Θερινή πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας κάνει μια παράσταση που αγαπήθηκε τον προηγούμενο χειμώνα πολύ. 22 Ιουλίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας η παράσταση ξεκινά δυναμικά., έχοντας στις αποσκευές της διθυραμβικές κριτικές .Η υπέροχη κωμωδία του Όσκαρ Ουάιλντ, "Η σημασία να είναι κανείς σοβαρός" σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού, μετάφραση Μαίρης Μιχαλάτου ...
Συνέχεια...
10 χρόνια Action Aid σήμερα και αύριο με Grupo Corpo
Τα 10 χρόνια της γιορτάζει η Action Aid με μια ξεχωριστή παράσταση βραζιλιάνικου χορού από το Grupo Corpo στις 6 και 7 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.Το 1975, στο Belo Horizonte, μία απομακρυσμένη πόλη στο ανατολικό μέρος της Βραζιλίας, μακριά από το Ρίο και το Σάο Πάολο γεννήθηκε το Grupo ...
Συνέχεια...
New Order από την ομάδα blitz στο Bios
Η ομάδα blitz παρουσιάζει τη νέα της παραγωγή με τίτλο «New Order», το δεύτερο επεισόδιο του κύκλου που άνοιξε με την περσινή παραγωγή «Joy Division» και είναι αποτέλεσμα της έρευνας της ομάδας πάνω στο φαινόμενο της βίας. Το New Order είναι ένα παράξενο θέαμα.Στο New Order τίποτα δεν απαγορεύεται. Το ...
Συνέχεια...
Ο πρίγκιπας του Χόμπουργκ
Μετά την «Ήμερη» του Ντοστογιέφσκι στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, τον περίφημο μονόλογο τον οποίο περιμέναμε τόσο εμείς όσο και ο δημιουργός και πρωταγωνιστής της παράστασης, ο διαβόητος κύριος Λευτέρης Βογιατζής, να υλοποιηθεί δημιουργώντας ουρές και ουρές έξω από το μικροσκοπικό θεατράκι της Οδού Κυκλάδων ο σπουδαίος νεοέλληνας σκηνοθέτης επανέρχεται ...
Συνέχεια...
Ο Μανδραγόρας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ανεβαίνει ο Μανδραγόρας του Νικολό Μακιαβέλλι, σε καινούργια μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη και σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη (με τη συνεργασία της Σταυρούλας Σιάμου). Ο πυρήνας των καλλιτεχνών που πέρυσι παρουσίασαν τον Μάκβεθ του Σαίξπηρ στο Δώμα, φέτος μεγαλώνει και καταπιάνεται με μία από τις ωραιότερες κωμωδίες ...
Συνέχεια...
Κάσσυ στους Δελφούς
11 Ιουλίου 2007 Γύρω στα τριάντα, άρτι αφιχθείσα απ' τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, μια κοπέλα πιάνει δουλειά σ' ένα τουριστικό χωριό της Ελλάδας, τους Δελφούς. Καθαρίζει, σκουπίζει, σφουγγαρίζει πατώματα, πλένει σκάλες, ξεσκονίζει φωτιστικά και μνήμες, σιγοψιθυρίζει τραγούδια της πατρίδας της. Κι ενώ στρώνει με τάξη τα τραπέζια του εστιατορίου ...
Συνέχεια...
Μία ‘ΝευρΟδύσσεια’ στο Θέατρο Τέχνης
"...και σάμπως όνειρο η ψυχή γυρίζει..."Η Οδύσσεια είναι το πιο διάσημο ταξίδι επιστροφής του ανθρώπου στη γενέθλια γη του μετά από μια μεγάλη, λαβυρινθώδη περιπλάνηση στον κόσμο.Στις μέρες μας η επιστήμη με τα σύγχρονα μονοπάτια της: Μοριακή Βιολογία, Νευροβιολογία , Νευροψυχολογία κτλ μοιάζει να κάνει ένα ταξίδι εξερεύνησης μέσα στο ...
Συνέχεια...
Ο Δημήτρης Κομνηνός κάνει πόλεμο σε τέσσερις τοίχους!
Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, σπούδασε στη Βοστόνη, δούλεψε κιόλας εκεί, μετάφρασε και Τενεσσί Ουίλλιαμς, υπήρξε και βοηθός του Ανδρέα Βουτσινά και το 2004 έφτιαξε τους 90°C και σκηνοθέτησε την ομώνυμη παράσταση. Ακολούθησε η "Φαλακρή Τραγουδίστρια" και φέτος έρχεται να ταράξει τους θεατές του με το "Σπιρτόκουτο". Τη θεατρική μεταφορά της ...
Συνέχεια...
Λεωφορείο ο Πόθος
«What we've got here is a failure to communicate...» Αυτό έγραφε το ξύλινο παραβάν στο ενδιαφέρον σκηνικό της ¶ντζελας Μπρούσκου κι αυτό μου τράβηξε πρώτο το βλέμμα όταν μπήκα στο υπέροχο (κι ανανεωμένο) θέατρο Σφενδόνη. Οι αμερικάνικες σημαίες και τα διάφορα άλλα αφελή σύμβολα τύπου coca cola, τηλέφωνο Μίκι, αφίσες ...
Συνέχεια...
Mind The Gap
Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
To Neverland -Blood on the Dancefloor του Κωνσταντίνου
Την Τρίτη στο Σουπερμάρκετ
Σιγά τα Αίματα ή Oresteia, the Next Generation
Ο Τιτανικός σαλπάρει στην Πειραιώς
Βρίζοντας το Κοινό – Φεστιβάλ Αθηνών
Η Ηλέκτρα του Θωμά Κινδύνη
Θέατρο Του Νέου Κόσμου 2007 – 2008
Akram Khan Company “DESH” @ Στέγη Γραμμάτων και
Το Φιόρο του Λεβάντε στο Θέατρο ¶νεσις
Τσαγκαροεβδομάδα
Εγώ είμαι το θείο βρέφος 2
New Order
Δε Μπορώ Να Μείνω Μόνη Μου
Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου με δωρεάν θέσεις
‘The New Electric Ballroom’ στο Θέατρο Χώρα
Camille Claudel: Το κύμα της τρέλας
Ο άνθρωπος πελαργός με τους Los Titiriteros de
The Game στο Θέατρο Βικτώρια
Αριστοφανικό Γαϊτανάκι στο Αρχαίο Θέατρου ¶ργους
‘H Σημασία Να Είναι Κανείς Σοβαρός’ από την
10 χρόνια Action Aid σήμερα και αύριο με
New Order από την ομάδα blitz στο Bios
Ο πρίγκιπας του Χόμπουργκ
Ο Μανδραγόρας στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Κάσσυ στους Δελφούς
Μία ‘ΝευρΟδύσσεια’ στο Θέατρο Τέχνης
Ο Δημήτρης Κομνηνός κάνει πόλεμο σε τέσσερις τοίχους!
Λεωφορείο ο Πόθος