Μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση – που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μουσική παράσταση, χωρίς ο όρος να αρκεί για να περιγράψει επακριβώς το εγχείρημά τους – ετοίμασαν ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης και ο εικαστικός Πέτρος Τουλούδης, πάνω σε μουσικές του Γιώργου Κουμεντάκη και την παρουσιάζουν, φέτος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Διαβάστε όλες τις πληροφορίες της παράστασης ενώ και το mixtape.gr μίλησε μαζί τους, για να μας τα εξηγήσουν καλύτερα οι ίδιοι.

touloudisΑλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνοθέτης

Τι ακριβώς είναι η παράσταση Unknown dialects: 8 μουσικές διαλέξεις;

Μια παράσταση μουσικού θεάτρου όπου οι συνιστώσες του μικτού έργου τέχνης δεν συντίθενται, αλλά παρατίθενται. Από τη μια τα έργα του Γιώργου Κουμεντάκη -έργα της τελευταίας συνθετικής του περιόδου που εμπνέονται από και συνομιλούν με την παράδοση- και από την άλλη, σκηνικά ιντερμέδια τα οποία λειτουργούν αντιστικτικά, αλλά όχι εικονογραφικά, ως προς τη μουσική. Τα αποκαλούμε «μουσικές διαλέξεις» γιατί σε ένα μεγάλο βαθμό συνιστούν σύντομες σκηνικές διαλέξεις πάνω σε ζητήματα που αφορούν στη μουσική, την παράδοση και την μεταξύ τους σχέση, στο πλαίσιο του ελληνικού παραδείγματος. Τα κείμενα που ακούγονται είναι κατά το μέγιστο μέρος αυθεντικά κείμενα πρωταγωνιστών της ελληνικής μουσικής ζωής, οι οποίοι ενίοτε εμφανίζονται «αυτοπροσώπως» επί σκηνής. Το είδος θεάτρου που υποστηρίζω είναι πιο κοντά στη διάλεξη και την εγκατάσταση, απ’ ό,τι στην αφήγηση ή την ενσάρκωση.

Πόσο δύσκολο είναι να σκηνοθετεί κανείς μουσικούς οι οποίοι ερμηνεύουν και κείμενα ως ηθοποιοί;

Καθώς πρόκειται για μια παράσταση μουσικού θεάτρου, καθόλου. Οι ηθοποιοί του δραματικού θεάτρου έχουν πολύ λιγότερες δυνατότητες όταν πρόκειται για μια μουσική επεξεργασία της σκηνικής γλώσσας. Προσωπικά πιστεύω πολύ στους μη εξειδικευμένους ερμηνευτές: η δυναμική που αναπτύσσει ένας μουσικός όταν καλείται να υπερβεί το πεδίο της εξειδίκευσής του και να εισέλθει σε ένα νέο εκφραστικό κομμάτι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Και, όταν το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός μικτού έργου τέχνης, τότε μόνο πλεονεκτήματα μπορεί να προσφέρει η υπέρβαση αυτή. Έτσι, όταν ο μουσικός καλείται να εκφραστεί μέσα από ένα κείμενο, σίγουρα δεν το κάνει όπως ένας ηθοποιός. Η απόκλιση από το πρότυπο αυτό είναι που έχει ενδιαφέρον. Γενικά, πάντως, οι μουσικοί είναι καλύτεροι συνεργάτες, καλύτεροι επαγγελματίες και πολύ πιο αποδοτικοί από τους ηθοποιούς, γιατί έτσι έχουν εκπαιδευτεί. Και ειδικά οι μουσικοί του DissonArt, καθώς είναι εξοικειωμένοι με τη γλώσσα της σύγχρονης μουσικής, που διαρκώς φλερτάρει με παραστασιακά στοιχεία, είναι εκτός από ταλαντούχοι και πολύ πεπειραμένοι performers.

Η μουσική ή το θέατρο έχει τον πρώτο λόγο στην παράσταση σας;

Το παλιό ερώτημα που συνοδεύει κάθε εγχείρημα μουσικού θεάτρου «είναι η μουσική ή το θέατρο σημαντικότερο;» δεν τίθεται καν στη δική μας παράσταση. Η μουσική και το θέατρο συνυπάρχουν, χωρίς να λειτουργούν ανταγωνιστικά. Ήταν κάτι το οποίο αποτέλεσε εξαρχής σημείο σύγκλισης των αντιλήψεών μου με εκείνες του Κουμεντάκη και του εικαστικού Πέτρου Τουλούδη. Πιστεύω απόλυτα στην ανάγκη εκδημοκρατισμού της σκηνικής δημιουργίας, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να ενδιαφερόμαστε λιγότερο για την επικράτηση του ενός ή του άλλου στοιχείου και περισσότερο για την συνύπαρξή τους.

Πως χειρίζεστε το θέμα της παράδοσης σε αυτή την παράσταση;

Η παράδοση είναι ένα θέμα που με στοιχειώνει, όπως και τους περισσότερους Έλληνες. Το βασικό ερώτημα που αντιμετωπίζω στις παραστάσεις μου, είτε πρόκειται για όπερα, είτε για μουσικό θέατρο, είναι εκείνο της επιστροφής των νεκρών. Ολόκληρη η λαϊκή παράδοση είναι γεμάτη από εικόνες επιστροφής νεκρών, άλλοτε ως αρωγών κι άλλοτε ως βρικολάκων. Στην παράσταση αυτή θέτω μια σειρά από ερωτήματα που έχουν να κάνουν με αυτή τη διπλή παρουσία των νεκρών ανάμεσα στους ζωντανούς, υπό τη μορφή του βάρους της παράδοσης. Για μας τους Έλληνες, το ερώτημα αυτό είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας, αν σκεφτεί κανείς πόσο ορίζουν τη ζωή μας ζωντανοί-νεκροί (τα βαμπίρ της πολιτικής είναι το πιο προφανές, αλλά όχι το μόνο παράδειγμα).

Πως είναι η συνεργασία με τον Γιώργο Κουμεντάκη;

Ο Γιώργος Κουμεντάκης χαρακτηρίζεται από την καλλιτεχνική και ηθική γενναιοδωρία εκείνων που έχουν πια κατασταλάξει ως προς την καλλιτεχνική τους γλώσσα και που αναζητούν μέσα από τη συνεργασία να επαληθεύσουν την ισχύ των ευρημάτων τους. Ήταν ιδανικά ανοικτός σε όλες τις προτάσεις μου, γιατί αυτό που ήθελε να πει βρίσκεται πολύ καλά εκφρασμένο στα έργα του. Κι ακριβώς επειδή έχει πίστη στο έργο του, είναι ένας εξαιρετικά καλός και διεισδυτικός θεατής του διαλόγου των άλλων με αυτό.


touloudisΠέτρος Τουλούδης
Εικαστικός, σκηνογράφος και performer στην παράσταση

Πώς συμβάλουν το εικαστικό περιβάλλον και τα κοστούμια που επιμελείστε στην θεατρική ερμηνεία της μουσικής του Γιώργου Κουμεντάκη;

Σ’ ένα αρχικό στάδιο δημιουργήθηκαν κάποιες συνειρμικές εικόνες στη φαντασία μου, ακούγοντας την μουσική του Γιώργου. Ήταν εικόνες όχι απαραίτητα και όχι πάντα με συγκεκριμένες μορφές -που να μπορεί κανείς δηλαδή να περιγράψει με συγκεκριμένο τρόπο- αλλά στοιχεία, διαθέσεις και καταστάσεις που συνειρμικά παρέπεμπαν στη σύνθεση ενός κόσμου που έπαιρνε υπόσταση μέσα από τον ρυθμό και το αίσθημα της μουσικής. Με τις θεματικές ενότητες που προέκυψαν στη συνέχεια από συζητήσεις για το τι είναι η παράδοση, για το πως μπορεί να μας αφορά κάτι τέτοιο και πως χρησιμοποιήθηκε από τις διάφορες μορφές της τέχνης μέχρι σήμερα, υλοποιήθηκαν στο μυαλό μου κάποιες συγκεκριμένες πια εικόνες που προσαρμόστηκαν στο δεδομένο σκηνικό χώρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη.

Η μουσική ή ο λόγος ήταν ο οδηγός σας για το εικαστικό περιβάλλον της παράστασης;

Όλα ξεκίνησαν από τη μουσική και από την ιδέα μιας παράστασης μουσικού θεάτρου. Έγινε κάποιος αρχικός σχεδιασμός για το σκηνικό χώρο και στην περίοδο των προβών δημιουργήθηκαν τα κείμενα και στη συνέχεια προέκυψαν καινούριες ανάγκες και καταστάσεις για περαιτέρω σχεδιασμό σκηνικών, αντικειμένων και κοστουμιών.

Η παράσταση είναι μια παράσταση μουσικού θεάτρου με ερμηνευτές που δεν είναι ηθοποιοί αλλά μουσικοί. Αυτό αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση για την σχεδίαση των κοστουμιών;

Το γεγονός ότι στην παράσταση συμμετέχουν ερμηνευτές μουσικοί και όχι ηθοποιοί ήταν για έμενα μια πρόκληση να σχεδιάσω κοστούμια τα όποια θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται από τους ίδιους όταν παίζουν μουσική και να μεταμορφώνονται με εύκολο τρόπο στις σκηνές των θεατρικών δράσεων.

Διάβασε επίσης...
Fuerza Bruta (για κοίτα λίγο επάνω)
Όσοι από εσάς είχατε βρεθεί στην παράσταση De La Guarda το 2006 δεν χρειάζεστε ιδιαίτερη καθοδήγηση και είστε ήδη ενθουσιασμένοι για τη νέα παραγωγή του Diqui James που έρχεται στην Αθήνα τον Ιούνιο. Οι υπόλοιποι θα τον γνωρίσετε πάνω από τη σκηνή του Badminton όπου θα βρεθείτε για να παρακολουθήσετε τα δρώμενα ...
Συνέχεια...
Οι Σημειώσεις Ενός Τρελού
Και τρελαίνομαι, Λέο μου, ΤΡΕ-ΛΑΙ-ΝΟ-ΜΑΙ. Ο Αποστόλης Ψαρρός είναι ένας νεαρός ταλαντούχος ηθοποιός που ξεχώρισε από τον (ήδη απίστευτα ταλαντούχο σαν σύνολο) αντρικό θίασο της περσινής «πειραγμένης» Μπερνάρντα Άλμπα της Ζωής Ξανθοπούλου, στα δυο μόλις χρόνια που έχει αποφοιτήσει από την Ανώτερη Σχολή του Εθνικού έχει (με το μπαρδόν) ξετσουτσουριαστεί στις δουλειές, ήδη χωμένος στα ...
Συνέχεια...
Kagemi από την Ιαπωνική Ομάδα Sankai Juku στο Παλλάς
Όλοι Άσπρα και μια Νύστα (και ένα όνειρο). Ναι, νύσταξα στο Kagemi. Ίσως (ΙΣΩΣ!) και να τον πήρα λίγο, λοξά. Δεν είναι κακό αυτό όμως, δεν τα ρίχνω στους Ιάπωνες, τι φταίνε οι άνθρωποι, τόσο δρόμο κάνανε, εγώ πήγα με λάθος προδιαγραφές περιμένοντας άλλα απ'όσα (μετά εορτής) εκτιμώ και χαίρομαι που είδα ...
Συνέχεια...
Τρεις Αδερφές –Περεστρόικα
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για κάποιον που παρακολουθεί συστηματικά (έως και μηχανικά) θέατρο απ' το να έρχεται απρόσμενα αντιμέτωπος με μια παράσταση που να του υπενθυμίζει πως είναι να είσαι αθώος θεατής. Εκεί που πας προετοιμασμένος να αναλύσεις το κάθε συστατικό, έρχεται ξαφνικά το σύνολο, σε παρασύρει σε ένα κόσμο ...
Συνέχεια...
To Στοίχημα από την Ομάδα Πλάνη
Η ομάδα Πλάνη, μετά από την περσινή επιτυχία, ανεβάζει από αρχές Νοεμβρίου, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το διήγημα του ¶ντον Τσέχωφ «Το Στοίχημα». Το έργο Ένας πλούσιος τραπεζίτης και ένας φιλόδοξος νεαρός δικηγόρος συναντιούνται σε μια κοσμική εκδήλωση όπου η μοίρα θα τους δέσει σ' ένα απόλυτο στοίχημα : ο ...
Συνέχεια...
Τι να δείτε κάθε μέρα στο Bob Theatre Festival; Το Mixtape προτείνει
Αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού Bob Theatre Festival, μαζί με τις επιλογές του Mixtape για κάθε μέρα! Τετάρτη 16 Μαΐου 19.00 Διαγωνισμός Scratch Night - Προκριματικός (120')/ Main 21.00 10 cm up – So7, Patari project (60')/ Main 21.00 Πολιτισμένα Ζώα - ad ARTes (work in progress) (50’)/ basement 22.15 Kassandra του Sergio Blanco – ...
Συνέχεια...
‘Να γεννηθώ ή αλλάξατε γνώμη;’
Δυο γυναίκες λίγο πριν μπουν στην τρίτη δεκαετία της ζωής τους κάνουν μια «ανίερη» συμμαχία μεταξύ τους προκειμένου να έρθει στη ζωή το μωρό που κυοφορεί η μία τους.Την παράφωνη σχέση τους παρακολουθεί με ενδιαφέρον η Μητέρα Φύση αυτοπροσώπως, που αυτή τη φορά έχει ενσαρκωθεί στο σώμα ενός άντρα ...
Συνέχεια...
Μαμά, η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη
Μαμά, η Παράσταση Είναι Επιμελώς Ατημέλητη. Η Άντζελα Μπρούσκου με την Παρθενόπη Μπουζούρη αφηγούνται αποσπάσματα από τα βιβλία "Μαμά" και "η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη" της Μαργαρίτας Καραπάνου για την σχέση της με την επίσης συγγραφέα μητέρα της, Μαργαρίτα Λυμπεράκη, αλλά και ζωντανεύουν εναλλάξ τους δύο ρόλους, μαμά και κόρη, κόρη και μαμά, εξερευνώντας την πλέον δυσλειτουργική σχέση μεταξύ των δύο γυναικών. Η Μαμά απόμακρη, αγρίως ...
Συνέχεια...
Η Επιστροφή
H φαινομενική ευημερία ενός αριστοκρατικού ζευγαριού του 19ου αιώνα, διαλύεται όταν εκείνος, επιστρέφοντας σπίτι νωρίτερα απ' το καθορισμένο, βρίσκει ένα γράμμα εκείνης ότι τον εγκαταλείπει για έναν άλλο άνδρα. Η τάξη διαταράσσεται. Το μεγάλο δράμα όμως παίζεται όταν εκείνη επιστρέφει, όχι μετανιωμένη, αλλά προδομένη από τον ίδιο της τον εαυτό.Αυτή ...
Συνέχεια...
Τσινετσιτά
Αυτά γράφει η Αφροδίτη Μάνου σε ένα από τα εξαιρετικά τραγούδια της συνοψίζοντας το πνεύμα του έργου, που ως κείμενο δε διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, μιας κι είναι βασισμένο σε μια σειρά ταινιών του Ιταλικού σινεμά (από τα σαλάτα-ιστορικά-χριστιανικά έπη μέχρι τα αριστουργήματα του νεορεαλισμού).Ο Μιχάλης Ρέππας κι ο Θανάσης Παπαθανασίου ...
Συνέχεια...
Η ομάδα Κασκαντέρ μας εύχεται: Χιόνια πολλά κι ευτυχισμένος ο καινούργιος κόσμος
Από 18 Μαρτίου έως 27 ΜαΐουΟι πάγοι έλιωσαν, ο πλανήτης πλημμύρισε, η έκθεση στον ήλιο είναι θανατηφόρα...και μετά τι;Μια μαύρη κωμωδία επιστημονικής φαντασίας της Ευγενίας Μαραγκού από την ομάδα Κασκαντέρ.Λίγα λόγια για το έργοΜια ιστορία στο μέλλον.Στον κόσμο του έργου οι πάγοι έχουν λιώσει, οι εποχές αλλάζουν κάθε δυο ώρες, ...
Συνέχεια...
Bodyguard μετά μουσικής στο θέατρο
Ο Σωματοφύλακας, η διασημότερη (για κάποιους πιο διάσημη και από τα τραγούδια της ακόμα) ταινία της Whitney Houston στην οποία πρωταγωνίστησε μαζί με τον Kevin Costner το 1992, θα γίνει μιούζικαλ και θα σκαρφαλώσει στο θεατρικό σανίδι του Λονδρέζικου θεάτρου Adelphi το ερχόμενο Φθινόπωρο. Το ρόλο της Rachel Marron που υποδύθηκε η Houston ...
Συνέχεια...
Το Κίεβο της Φιλαρέτης Κομνηνού
Η Φιλαρέτη Κομνηνού μας μιλάει για την «πολιτική» στάση της, με αφορμή την παράσταση Κίεβο. Η Φιλαρέτη Κομνηνού πρωταγωνιστεί, σε εναλλασσόμενη διανομή με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, στο έργο του Σέρχιο Μπλάνκο ΚΙΕΒΟ. Το έργο του Μπλάνκο παίζει με τις ψυχικές εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχής. Μπαινοβγαίνει στη φωτεινή και σκοτεινή πλευρά της ...
Συνέχεια...
O Μικρός Έγιολφ – Φεστιβάλ Αθηνών
Ο τραγικός χαμός ενός μικρού αγοριού είναι το δραματικό επίκεντρο που δημιουργεί κύματα στις ζωές μιας τυπικά δυσλειτουργικής Ιψενικής οικογένειας. Η ομάδα Grasshopper αποδομεί τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας του «Μικρού Έγιολφ», ενός έργου της τελευταίας περιόδου του Ίψεν, αποκαλύπτοντας τα ζωντανά ανδρείκελα, που στην πραγματικότητα είναι, ικανά μόνο ...
Συνέχεια...
Τελευταίος μήνας παραστάσεων για το UrbanDig 4: Βιζυηνός [Μοσκώβ Σελήμ] – Κερδίστε προσκλήσεις!
Ανασκαφή φαντασμάτων πολιτισμού στη σύγχρονη πόληΗ ομάδα «όχι παίζουμε» ταξιδεύει στους χώρους της πόλης όπου ζει και φέρνει στο (θεατρικό) φως τα φαντάσματα τους, σημαντικές προσωπικότητες της πρόσφατης πολιτιστικής κληρονομιάς που συνδέονται με τους χώρους αυτούς.Τελευταία παράσταση του UrbanDig 4: Βιζυηνός [Μοσκώβ Σελήμ] την 1η Φεβρουαρίου 2010Ο Μοσκώβ Σελήμ, αποκομμένος ...
Συνέχεια...
Θέατρο Πέρα από τα Όρια με τα Θραύσματα από τον Peter Brooke
Κείμενα του Samuel Beckett (Θέατρο Ι, Νανούρισμα, Πράξη Χωρίς Λόγια ΙΙ, Ούτε και Πηγαινέλα) σε σκηνοθεσία Peter Brooke παρουσιάζει το Θέατρο Πέρα από τα Όρια φέτος την Άνοιξη. Δύο σημαντικοί άνθρωποι του θεάτρου, ένας τελειομανής συγγραφέας και ένας οραματιστής σκηνοθέτης ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια παράσταση που καταφτάνει στην ...
Συνέχεια...
‘Λάσπη’ στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας
Μια γυναίκα «δραπετεύει» απ΄ τη μεγαλοαστική, τακτοποιημένη ζωή της και μετακομίζει σ΄ ένα απομονωμένο σπίτι, ξεχασμένο κληροδότημα της θείας της. Ο αιφνιδιασμός της είναι τεράστιος όταν ανακαλύπτει πως στο σπίτι της, έχει εισβάλει και κατοικεί εδώ και καιρό ένα νεαρό ζευγάρι με τρία παιδιά, με τη σιωπηλή συνενοχή ολόκληρου του ...
Συνέχεια...
‘Όρλάντο’ της Βιρτζίνια Γουλφ στον «Κινητήρα Στούντιο»  – Κερδίστε προσκλήσεις
Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Διάδραση», βασική δραστηριότητα της οποίας τα τελευταία τέσσερα χρόνια αποτελεί η διοργάνωση του προγράμματος «Άγονη Γραμμή Γόνιμη», παρουσιάζει το κλασσικό έργο της Βιρτζίνια Γουλφ «Ορλάντο» στον «Κινητήρα Στούντιο» Artistic Residency Centre, σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη.Στο επίμετρο της μετάφρασης της θεατρικής διασκευής του Μπομπ Ουίλσον πάνω ...
Συνέχεια...
Η Μεταπολίτευση χορεύει με Φora
Η ανερχόμενη χορογράφος Μέντη Μέγα και η Ομάδα Φοra παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά Μεταπολίτευση, που πραγματεύεται τη συλλογική μνήμη του πρόσφατου παρελθόντος, από τις 16 έως τις 19 Φεβρουαρίου 2012, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Η νέα δουλειά από τη Μέντη Μέγα και την καλλιτεχνική ομάδα Φora ...
Συνέχεια...
Ο Δημήτρης Κομνηνός κάνει πόλεμο σε τέσσερις τοίχους!
Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, σπούδασε στη Βοστόνη, δούλεψε κιόλας εκεί, μετάφρασε και Τενεσσί Ουίλλιαμς, υπήρξε και βοηθός του Ανδρέα Βουτσινά και το 2004 έφτιαξε τους 90°C και σκηνοθέτησε την ομώνυμη παράσταση. Ακολούθησε η "Φαλακρή Τραγουδίστρια" και φέτος έρχεται να ταράξει τους θεατές του με το "Σπιρτόκουτο". Τη θεατρική μεταφορά της ...
Συνέχεια...
Παπακαλιάτης – Ζούνη στις Ανθρώπινες Φωνές του Jean Cocteau
Στο πλαίσιο της έκθεσης «Ο Jean Cocteau Στην Ελλάδα» που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη παρουσιάστηκαν τρία μονόπρακτα σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και επεφύλαξαν μια ευχάριστη έκπληξη που επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις φέτος και πάλι στη σκηνή του Θέατρου Χορν και λίγο προτού ξεκινήσει η προγραμματισμένη (σε επανάληψη) παράσταση «Το τρέντι ...
Συνέχεια...
Κουαρτέτο Βόυτσεκ – Φεστιβάλ Αθηνών
176 χρόνια μετά τη σύλληψη του, ο αέναα βασανιζώμενος Βόυτσεκ δίνει επιτέλους φωνή στην ξεφτίλα του σε μια πανκ ροκ συναυλία πίσω από  τα συρματοπλέγματα της ευρωπαϊκής φυλακής του. Ποτέ δεν συμμερίστηκα την τρελή αυτή πρεμούρα με τον "Woyzeck" του Georg Büchner. Ένα έργο ανολοκλήρωτο πριν το θάνατο του δημιουργού του και ...
Συνέχεια...
Στροφοδίνες και Τζελλαλουντίν Ρουμί στο Θέατρο Σφνδόνη
Ένα δρώμενο στροβιλισμών και ποίησης από την θεατρική ομάδα Φιλιατρό. 9 στροβιλιστές σε ένα δρώμενο δερβίσικου στροβιλισμού με παράλληλη ανάγνωση ποίησης του Ρουμί από τον ποιητή Νίκο Παναγιωτόπουλο.Λίγα λόγια για τις στροφοδίνες από τους στροβιλιστέςΣτροφοδίνες αντί του επικρατούντος "στροβιλισμοί" για να υποδηλώσουμε αφενός ότι η εκστατική πρακτική είναι και μια ...
Συνέχεια...
Το Θείο Τραγί του Γιάννη Σκαρίμπα
Ούτε θέατρο, ούτε συναυλία, ούτε μονόλογος, ούτε performance απλώς. Μια μείξη αυτών και κάτι ακόμα παραπάνω είναι η μεταφορά του λόγου του Σκαρίμπα στη σκηνή. Το πρώτο διήγημα του Γιάννη Σκαρίμπα Το Θείο Τραγί (εκδόθηκε το 1933) η θεατρική εταιρεία Χορίαμβος αποφάσισε πως μπορεί να το κάνει και θέατρο και μουσική. Ταυτόχρονα. Η ...
Συνέχεια...
Όταν θα ανάψουν οι μαρκίζες
Η Ελληνική Θεαμάτων μας έχει συνηθίσει εδώ και χρόνια σε πλούσιες παραγωγές, sold out παραστάσεις, ηχηρά ονόματα και επιτυχημένες παραστάσεις που δύσκολα μας περνούν απαρατήρητες. Φέτος βάζει ξανά στο μίξερ τη μαγική συνταγή και φροντίζει το φιλοθεάμων κοινό με αγαπημένες δημιουργίες αλλά και φρέσκιες εκπλήξεις.Όταν θα τινάξετε και τον τελευταίο ...
Συνέχεια...
Όταν η Griffon συνάντησε την Καμεράτα εγένετο πυρ
Να μια ωραία και πρωτότυπη ιδέα που συνδυάζει το παλιό με το καινούργιο και το κλασικό με το σύγχρονο. Η Καμεράτα παίζει με όργανα εποχής, υπό τη μουσική διεύθυνση του πολυβραβευμένου Γιώργου Πέτρου, έργα του Μπετόβεν συνοδεύοντας μουσικά την ευφάνταστη χορογραφία της Ιωάννας Πορτόλου που δίνει πνοή στο μπαλέτο Τα ...
Συνέχεια...
Οι Temple Theatre έρχονται, η Αργοναυτική εκστρατεία ξεκινάει
Λίγες μέρες πριν την εμφάνιση των Temple Theatre στο Bios με το UNMYTHABLE  αναζητήσαμε τις «μυθολογικές» τους προθέσεις. Και, για να το καταφέρουμε αυτό, μιλήσαμε με τον Paul O’ Mahony, ηθοποιό και συνιδρυτή της ομάδας. Φυσικά δεν πρόκειται για προσωπική διαπίστωση το ότι η Ελλάδα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο «πουλάει» τον ...
Συνέχεια...
‘Από της ζωής τα μέρη Χάθηκαν οι ποιητές’ στο Θέατρο Τέχνης
100 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη γέννηση του Καρόλου Κουν και το Θέατρο Τέχνης τιμά το μεγάλο δάσκαλο με ένα μουσικοθεατρικό ρεσιτάλ. Θεατρικά αποσπάσματα από έργα που παρουσιάστηκαν τη χρονική περίοδο 1946- 1960, τα σπουδαιότερα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης και του Καρόλου Κουν και τα τραγούδια που ακούγονταν στις παραστάσεις. ...
Συνέχεια...
Ένα ‘Reality’ στο Φουαγιέ του Παλλάς από την Άντζελα Μπρούσκου
15-19 Ιουνίου 2009 Παρά τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των παραστάσεών της η Άντζελα Μπρούσκου έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως σημαντικότατη σκηνοθέτης στις συνειδήσεις όσων ασχολούνται- επαγγελματικά ή μη- με το θέατρο. Λίγο πριν τη συνεργασία της με το Εθνικό Θέατρο τον ερχόμενο χειμώνα «καταλαμβάνει» το φουαγέ του γνώριμού της Παλλάς με ...
Συνέχεια...
Σεμινάριο Χορού και Κίνησης στο Kinky Kong
Από τις 29 Μαΐου έως τις 8 ΙουνίουΑν μένετε στην Αθήνα όλο και κάπου θα έχει πάρει το μάτι σας το μικροσκοπικό στενάκι της Αβραμιώτου που κάθε βράδυ σφύζει από ζωή, μετακομίζει τον αυγουστιάτικο νησιώτικο πανικό στο κέντρο της πόλης και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών και διαφορετικών θαμώνων αλλά και ...
Συνέχεια...
Fuerza Bruta (για κοίτα λίγο επάνω)
Οι Σημειώσεις Ενός Τρελού
Kagemi από την Ιαπωνική Ομάδα Sankai Juku στο
Τρεις Αδερφές –Περεστρόικα
To Στοίχημα από την Ομάδα Πλάνη
Τι να δείτε κάθε μέρα στο Bob Theatre
‘Να γεννηθώ ή αλλάξατε γνώμη;’
Μαμά, η Ζωή Είναι Αγρίως Απίθανη
Η Επιστροφή
Τσινετσιτά
Η ομάδα Κασκαντέρ μας εύχεται: Χιόνια πολλά κι
Bodyguard μετά μουσικής στο θέατρο
Το Κίεβο της Φιλαρέτης Κομνηνού
O Μικρός Έγιολφ – Φεστιβάλ Αθηνών
Τελευταίος μήνας παραστάσεων για το UrbanDig 4: Βιζυηνός
Θέατρο Πέρα από τα Όρια με τα Θραύσματα
‘Λάσπη’ στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας
‘Όρλάντο’ της Βιρτζίνια Γουλφ στον «Κινητήρα Στούντιο»
Η Μεταπολίτευση χορεύει με Φora
Ο Δημήτρης Κομνηνός κάνει πόλεμο σε τέσσερις τοίχους!
Παπακαλιάτης – Ζούνη στις Ανθρώπινες Φωνές του Jean
Κουαρτέτο Βόυτσεκ – Φεστιβάλ Αθηνών
Στροφοδίνες και Τζελλαλουντίν Ρουμί στο Θέατρο Σφνδόνη
Το Θείο Τραγί του Γιάννη Σκαρίμπα
Όταν θα ανάψουν οι μαρκίζες
Όταν η Griffon συνάντησε την Καμεράτα εγένετο πυρ
Οι Temple Theatre έρχονται, η Αργοναυτική εκστρατεία ξεκινάει
‘Από της ζωής τα μέρη Χάθηκαν οι ποιητές’
Ένα ‘Reality’ στο Φουαγιέ του Παλλάς από την
Σεμινάριο Χορού και Κίνησης στο Kinky Kong