Φέτος οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στον Εrnst Lubitsch, προβάλλοντας οκτώ από τις ταινίες της αμερικανικής περιόδου του Γερμανού (ρωσοεβραϊκής καταγωγής) σκηνοθέτη. Πρόκειται για έναν σκηνοθέτη όχι ακριβώς υποτιμημένο αλλά σίγουρα ελαφρώς παραγνωρισμένο από την πλειοψηφία των σινεφίλ (σε σχέση για παράδειγμα με την «αυτονόητη μεγαλοφυΐα» ενός Hitchcock ή ενός Welles) σίγουρα όχι όμως λιγότερο σημαντικού για την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας και των ειδών.

Είναι, όπως έχει γραφτεί, ένας σκηνοθέτης που προτιμούν και αναγνωρίζουν πρώτα οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές (το εύρος των θαυμαστών του εκτείνεται από τους συμπατριώτες του William Wyler και Billy Wilder μέχρι τον Cameron Crowe) ενώ οι αρετές του δεν είναι τόσο εμφανείς όχι γιατί δεν είναι αρκετές, αλλά γιατί όπως και άλλοι μεγάλοι σκηνοθέτες σαν τον Howard Hawks είχε ενσωματώσει απολύτως την τεχνική στην ίδια την αφήγηση της ταινίας, με την έννοια ότι στο κλασικό αφηγηματικό μοντέλο του Hollywood η απόλυτα ομαλή και αληθοφανής αφήγηση μιας ιστορίας είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα και όχι η έμφαση στην τεχνική και τεχνολογική πλευρά του μέσου.

LubitschO απόλυτα προσαρμοστικός σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του Lubitsch κατάφερε να τελειοποιήσει αυτού του είδους το σινεμά (πολλοί θεωρούν και όχι άδικα ότι από εκείνη την περίοδο, δηλαδή μεταξύ της έλευσης του ήχου και του τέλους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο κινηματογράφος παρά τη νεότητά του ως μέσο άγγιξε τον κλασικισμό). Κι αυτό παρά τους περιορισμούς στο περιεχόμενο και ειδικότερα δε στις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις της σεξουαλικότητας και του εγκλήματος που επέφερε η υιοθέτηση του κώδικα ηθικής (γνωστότερου ως Κώδικα Hays), ο αντίκτυπος του οποίου είναι προφανής στη σύγκριση της τολμηρότητας των ταινιών του σκηνοθέτη πριν και μετά το 1934, οπότε και υιοθετήθηκε πλήρως από τα στούντιο ο κώδικας. Εξίσου αξιοσημείωτο για την ισχύ και το σεβασμό που απολάμβανε ο σκηνοθέτης είναι το γεγονός ότι στην εποχή της απόλυτης παντοδυναμίας των μεγάλων στούντιο υπήρξε από τους λίγους σκηνοθέτες που είχε το credit και για την παραγωγή των ταινιών του, ενώ βρέθηκε έστω και για μόλις ένα χρόνο στη θέση του επικεφαλής παραγωγού για την Paramount (1935).

Ο Lubitsch ξεκίνησε ως θεατρικός ηθοποιός δίπλα στον Max Reinhart, για να περάσει σύντομα στο σινεμά κυρίως σε κωμικούς ρόλους και έπειτα ως σκηνοθέτης των ταινιών του, ενώ προς το τέλος της δεκαετίας του ’10 και στις αρχές του ’20 έγινε γνωστός στην Αμερική με τα δράματα εποχής και τις κωμωδίες που σκηνοθέτησε. Μετακόμισε ήδη από το 1922 στο Hollywood, πριν από το μεγάλο κύμα μετανάστευσης των Ευρωπαίων (και κυρίως Γερμανών) κινηματογραφιστών λόγω της ανόδου του ναζισμού και του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Αποτέλεσε, όπως είπαμε και πιο πάνω ένα απόλυτα προσαρμοστικό σκηνοθέτη, όχι μόνο σε σχέση με τη μετανάστευσή του από την UFA στο Ηollywood αλλά και γιατί ήταν ένας από τους σκηνοθέτες με σημαντική καριέρα στο βωβό κινηματογράφο που καλωσόρισαν την έλευση του ήχου και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις νέες δυνατότητες που πρόσφερε.

Ο Lubitsch είναι ένας από τους θεμελιωτές του κινηματογραφικού μιoύζικαλ, αφού σε μεγάλο βαθμό χάρη σ’ αυτόν εξελίχθηκε από απλή κινηματογράφηση επιτυχιών του Broadway ένα είδος με καθαρά κινηματογραφικά χαρακτηριστικά, στο οποίο η μουσική και το τραγούδι χρησιμοποιείται ως όχημα στην αφήγηση, παρά σαν απλό ιντερμέδιο της πρόζας. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες ηχητικές ταινίες του Lubitsch oι περισσότερες ήταν μιούζικαλ, δύο εκ των οποίων θα προβηθούν στο φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα, θα προβληθεί το Monte Carlo (1930) και το One Hour with You (1932) και τα δύο με την αγαπημένη του πρωταγωνίστρια στο είδος Jeanette Mac Donald. Πιο συγκεκριμένα, στο Monte Carlo υποδύεται την κακομαθημένη κόμισσα που παρατά τον μέλλοντα συζυγό της και απολαμβάνει την χλιδάτη ζωή στη Ριβιέρα και όπως είναι αναμενόμενο ο έρωτας της χτυπά την πόρτα. Βασικά μοτίβα που επαναλαμβάνονται στο έργο του Lubitsch είναι διακριτά ήδη. Καταρχήν πολύ συχνά οι πλοκή εκτυλίσσεται σε μια φανταστική ευρωπαϊκή χώρα (εν προκειμένω στο βασίλειο της Ruritania), ενώ και τα υπαρκτά μέρη που παρουσιάζονται (είτε πρόκειται για το Μόντε Κάρλο, είτε για το Παρίσι είτε για την Βενετία για παράδειγμα) λειτουργούν περισσότερο σαν σύμβολα ευρωπαϊκής φινέτσας, κομψότητας και χλιδής αλλά και σαν τόποι που προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθεριότητα στα σεξουαλικά ήθη και δίνουν την ευκαιρία στους πρωταγωνιστές να επιθοδούν στο φλερτ και το ερωτικό παιχνίδι.

LubitschΣτο Monte Carlo η Jeanette MacDonald είναι καταφανώς η ψυχή της ταινίας, που ερμηνεύει και την μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία της εποχής "Βeyond the Blue Horizon", σε ένα υπέροχα γυρισμένο μουσικό νούμερο με την πρωταγωνίστρια στο τρένο. Επίσης συναντούμε ένα άλλο κλασικό αφηγηματικό στοιχείο, όχι μόνο του Lubitsch αλλά πολλών ρομαντικών ταινιών και screwball: τις παρεξηγήσεις και την απόκρυψη ή την υιοθέτηση διαφορετικής ταυτότητας από τους πρωταγωνιστές που κινούν την πλοκή μέχρι το αναπόφευκτο happy end. Σίγουρα το σενάριο στο Monte Carlo βρίθει απιθανοτήτων και αφηγηματικών στερεοτύπων (αυτό συμβαίνει εξάλλου σε πολές ταινίες του Lubitsch), αλλά πέρα από την προφανή διαπίστωση ότι ο κινηματογράφος δεν είναι απαραίτητο να έχει σαν ζητούμενο του τον ρεαλισμό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της Μεγάλης Ύφεσης, οπότε ο κινηματογράφος αποτελούσε ένα προσιτό μέσο απόδρασης από την δύσκολη καθημερινότητα σε ένα κόσμο φανταστικού πλούτου και παράλογης πολυτέλειας, στον οποίο τα μόνα προβλήματα είναι τα ερωτικής φύσεως.

Το One Hour with You (1932) είναι το τελευταίο μιούζικαλ του Lubitsch για την Paramount και το προτελευταίο σε όλη τη φιλμογραφία του αφού μετά γύρισε μόνο το The Merry Window (1934). To project είχε αρχικά αναλάβει ο George Cukor, όμως ο Lubitsch, ανικανοποίητος από τον νέο τότε σκηνοθέτη, τελικά ανέλαβε και την σκηνοθεσία εκτός από την παραγωγή. Η Jeanette McDonald και ο κλασικός παρτενέρ της επί της οθόνης Maurice Chevalier υποδύονται το παριζιάνικο ζευγάρι που επιδίδεται σε απιστίες και ψέματα αλλά τελικά καταλήγει ξανά μαζί και ευτυχισμένο, η ταινία όμως είναι τολμηρή για την εποχή της στην σχετική απαξίωση της συζυγικής πίστης και των ιδανικών του γάμου.

Την ίδια χρονιά ο Lubitsch γύρισε την ακόμη πιο τολμηρή ερωτική κωμωδία, χαρακτηριστικό δείγμα του σινεμά πριν τον κώδικα, Trouble in Paradise, η οποία όσο και αν φανεί αδιανόητο στο σημερινό θεατή είχε απαγορευτεί μετά την εφαρμογή του κώδικα ηθικής και ξαναπροβλήθηκε το 1968. Στο κέντρο της βρίσκεται ένα ερωτικό τρίγωνο ενός διάσημου κλέφτη, της επίσης κλέφτρας ερωμένης του και μιας πλούσιας παριζιάνας που επιθυμούν να ληστέψουν. Παρά την ελαφριά αντιμετώπιση του Lubitsch στο θέμα του η ταινία έχει στο κέντρο της την ανθρώπινη επιθυμία, τόσο την ερωτική όσο και την επιθυμία για χρήμα. Να σημειώσουμε ότι συνεργάτης και αγαπημένος σεναριογράφος του Lubitsch σε αυτήν όπως και σε άλλες οκτώ ταινίες ήταν ο Samson Raphelson, πατέρας του πολύ γνωστού σκηνοθέτη Bob Raphelson (Five Easy Peaces κ.λπ.).

Το αφιέρωμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει μία ακόμη από πιο προκλητικές ταινίες του, το Design for Living (1933). To φιλμ ναι μεν βασίζεται στο θεατρικό έργο του Noel Coward, αλλά ο κορυφαίος σεναριογράφος Ben Hecht δεν κράτησε τίποτε από το αρχικό κείμενο. Η ιστορία διαδραματίζεται στο Παρίσι, όπου τρεις Αμερικανοί καλλιτέχνες, δύο άντρες και μία γυναίκα εμπλέκονται σ’ ένα γοητευτικό ménage à trois. H Μiriam Hopkins κρατά στην ταινία, όπως και στο Trouble in Paradise το ρόλο της ανεξάρτητης μοντέρνας γυναίκας, ενώ την πλαισιώνουν ο Fredric Μarch και ο υπέροχος σε ρομαντικές κομεντί Gary Cooper (πολύ πριν ταυτιστεί με την αντικομουνιστική υστερία και την υστερική ηθικολογία).

LubitschΗ επόμενη χρονολογικά ταινία του αφιερώματος είναι το Angel του 1937, που αξίζει της προσοχής μας καταρχήν γιατί αποτελεί μία από τις ξεχασμένες ταινίες στην φιλμογραφία της Μarlene Dietrich, στην οποία υποδύεται την απατημένη σύζυγο που περιπλανάται στο Παρίσι, γνωρίζει κάποιον άγνωστο και γοητεύεται αλλά τελικά γυρνά στην αγκαλιά του διπλωμάτη συζύγου της. Συμπρωταγωνιστές της Dietrich είναι ο Herbert Marshall και ο Μelvyn Douglas, δύο ηθοποιοί που συνεργάστηκαν με Lubitsch σε αρκετές ταινίες με θαυμάσια αποτελέσματα, αποδεικνύοντας ότι η εμπειρία του ίδιου του σκηνοθέτη στη σκηνή και μπροστά από την κάμερα του έδωσε ιδιαίτερη άνεση στη σκηνοθεσία των ηθοποιών, που στα χέρια άλλων σκηνοθετών θα έδιναν μετριότατες ερμηνείες.

Η Ninotchka του 1939 με πρωταγωνίστρια την θρυλική Greta Garbo είναι σίγουρα η γνωστότερη ταινία του Lubitsch, λόγω φυσικά και της μεγάλης ντίβας για την οποία αυτή η ταινία υπήρξε η προτελευταία πριν την πρόωρη απόσυρσή της από το σινεμά και μία από τις ελάχιστες κωμωδίες της. Σίγουρα επισκιάζει τους συμπρωταγωνιστές της στο ρόλο της αυστηρής μπολσεβίκας που ερωτεύεται έναν αριστοκράτη και προδίδει το Κόμμα για τον έρωτα και τις υλικές απολαύσεις που στερείται στη Ρωσία, αλλά η οικονομία, το κωμικό timimg και η φινέτσα του Lubitsch δίνουν τελικά στην ταινία την διαχρονική γοητεία της, ενώ άξια αναφοράς είναι φυσικά η συνεργασία του κορυφαίου σκηνοθέτη/σεναριογράφου Billy Wilder στο σενάριο. Είναι αυτονόητο ότι η ταινία λόγω της αρνητικής απεικόνισης του σοβιετικού συστήματος απαγορεύτηκε αμέσως στη Σοβιετική Ένωση. Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλμ που κάθε σινεφίλ οφείλει να έχει δει, αφού αν κάποιος ισχυριστεί ότι οι ταινίες του Lubitsch έχουν παλιώσει άσχημα, ίσως απλά δεν διαθέτει τα μέσα για να αποκωδικοποιήσει μια παλιότερη αλλά εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντική κινηματογραφική γλώσσα και τεχνική από την σημερινή. H φευγαλέα γοητεία των ταινιών του Lubitsch, το περιβόητο "Lubitsch touch" είναι εύκολο να διαφύγει από τον σημερινό θεατή.

Αν σας φάνηκε πρωτότυπη η κωμική «πλαστογράφηση» της ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Inglourious Basterds του Quentin Tarantino τότε πρέπει να σπεύσετε στο To Be or Not to Be (1942). O Lubitsch σκηνοθετεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ναζί-φάρσα, εν μέσω του πολέμου, με φόντο την κατεχόμενη Βαρσοβία και πρωταγωνιστές μια ομάδα θεατρικών ηθοποιών, που δίνουν το τέλειο άλλοθι για πλαστοπροσωπείες και παρεξηγήσεις σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε στο μεταξύ ότι όσο προχωράμε από τη δεκαετία του ’30 προς τη δεκαετία του ’40, ο κυνισμός και η ανάλαφρη επιφανειακότητα του Lubitsch διαποτίζονται από έναν διακριτικό ανθρωπισμό ο οποίος βέβαια συνοδεύεται από μία προφανή συντηρητικοποίηση στη θεματολογία.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Heaven Can Wait (1943) η πρώτη ταινία του Lubitsch σε technicolor διαδραματίζεται πια στις Η.Π.Α., με ήρωα ναι μεν έναν αδιόρθωτο καζανόβα, αλλά έχοντας στον πυρήνα της τις οικογενειακές αξίες μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Δεν είναι τυχαία και η επιλογή του Don Ameche, μιας all-american φιγούρας για τον κεντρικό ρόλο, και της απαστράπτουσας Gene Tierney στον ρόλο της συζύγου του. Το καστ αποδεικνύεται κάπως αδύναμο όμως, με εξαίρεση τον Charles Coburn στον ρόλο του παππού, ενώ και η σκηνοθεσία του Lubitsch υπό το βάρος ίσως της ακριβής παραγωγής με τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής, λουσμένα στην κορεσμένη χρωματική παλέτα του technicolor φαίνεται να έχει χάσει κάτι από την σπιρτάδα της. Το κύριο ενδιαφέρον στο φιλμ για έναν προσεκτικό θεατή μπορεί εντοπίζεται στην ιδιόμορφη ελλειπτικότητα της αναδρομικής αφήγησης (flashback) που χρησιμοποιείται.

LubitschΤέλος, το αφιέρωμα κλείνει με την διασκεδαστική Cluny Brown (1946) την τελευταία ταινία που ολοκλήρωσε ο Lubitsch πριν τον πρόωρο θάνατό του τον επόμενο χρόνο για την οποία ξαναγυρνά σε ευρωπαϊκό σκηνικό, αυτή τη φορά στην Αγγλία για να αφηγηθεί την ιστορία της Cluny Brown, μιας Αγγλίδας της εργατικής τάξης με πάθος για τα υδραυλικά που ενσαρκώνει η ιδιαίτερα σεξουαλική (ειδικά σε κάποιες από τις αρχικές σκηνές) Jennifer Jones. Ο Lubitsch δεν διστάζει να ειρωνευτεί όχι μόνο την ακαμψία της βρετανικής αριστοκρατίας αλλά πολύ περισσότερο τον συντηρητικά ήθη της μεσαίας και της εργατικής τάξης. Kι ενώ η Cluny Brown φάινεται ότι θα συμβιβάσει την ανεξαρτησία της με αντάλλαγμα ένα καλό γάμο και την άνοδο από την εργατική στη μεσαία τάξη (με τον φαρμακοποιό του χωριού και ΟΧΙ με το πλούσιο αφεντικό της όπως λανθασμενα έχει γραφτεί στο πρόγραμμα του φεστιβάλ) τελικά διαλέγει έναν ξένο αντιναζιστή συγγραφέα και την περιπετειώδη ζωή που της υπόσχεται.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας προσφέρουν στο αθηναϊκό κοινό μια υπέροχη ευκαιρία να νιώσει το άγγιγμα του Lubitsch στην μεγάλη οθόνη. Η εν λόγω φράση, που χρησιμοποιήθηκε από τα studio για την προώθηση του δημιουργού σίγουρα δεν επαρκεί για να αποδώσει την ποιότητα της κινηματογραφικής του ιδιοσυγκρασίας που συνδυάζει την κομψότητα και την ελαφρότητα με την ενήλικη και παιγνιώδη σεξουαλικότητα των ηρώων του αλλά και με την ειρωνεία και την παιχνιδιάρικη αποστασιοποίηση από την επιφανειακότητα των χαρακτήρων του, και όλα τα παραπάνω με μια άρτια κλασική προσέγγιση στα πλάνα, το καδράρισμα αλλά και το φωτισμό και το μοντάζ στον κινηματογράφο.

Δείτε εδώ το περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τα αφιερώματα του φεστιβάλ που αρχίζει την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου.

Διάβασε επίσης...
Keanu ο ανεξάρτητος
Η αλήθεια είναι ότι δεν τρέφουμε καμία ιδιαίτερη εκτίμηση για τις ερμηνευτικές τους ικανότητες. Αυτός είναι άλλωστε, ο λόγος που παρακολουθώντας ενίοτε τις ταινίες του τον στολίζουμε με διάφορα κοσμητικά επίθετα. Δεν μπορούμε όμως, να μην αναγνωρίσουμε την στροφή που επιχειρεί τον τελευταίο καιρό προς τις παραγωγές ανεξάρτητου τύπου.Ο Keanu ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Jess + Moss”
Στο ντεμπούτο του Κλέι Τζέτερ δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από αυτό που δηλώνει ο τίτλος: στιγμές της 18χρονης Τζες με τον 12χρονο ξάδερφό της Μος, καθώς περνούν ένα ράθυμο καλοκαίρι στο επαρχιακό Κεντάκι, διασκεδάζοντας την αεργία τους σε ερειπωμένα σπίτια, ερημικά δάση και απέραντα χωράφια. Οι ηχογραφήσεις σε ένα παλιό κασετόφωνο ...
Συνέχεια...
Το 24 θα αργήσει πάρα πολύ
Τελικά, οι χειρότεροι φόβοι των φίλων της σειράς βγήκαν αληθινοί. Η Fox ανακοίνωσε ότι η δημοφιλής σειρά "24" θα αργήσει κι άλλο να μεταδοθεί. Συγκεκριμένα, λόγω της περίφημης απεργίας (που έληξε την προηγούμενη εβδομάδα) η νέα "μεγάλη", έβδομη στη σειρά, ημέρα της ζωής του υπερ-πράκτορα/ήρωα/εξολοθρευτή Τζακ Μπάουερ θα αργήσει να ...
Συνέχεια...
Το Κόκκινο Μπαλόνι / Το Ασπρο ¶λογο
Le Ballon Rouge  ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Albert Lamorisse, ΣΕΝΑΡΙΟ: Albert Lamorisse, ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Pascal Lamorisse, Georges Sellier, René Marion, Sabine Lamorisse,ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 38΄, ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADECrin Blanc  ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Albert Lamorisse, ΣΕΝΑΡΙΟ: Albert Lamorisse, Denys Colomb Daunant, ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Alain Emery, Pascal Lamorisse, Francois Perie, Laurent Roche,ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 40΄, ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADEΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Ένα αγοράκι συναντά ένα πορφυρό μπαλόνι ηλίου ...
Συνέχεια...
Ο Danny DeVito στην καρέκλα του σκηνοθέτη
Δώδεκα χρόνια μετά την επιτυχία της "Matilda" και τέσσερα μετά το "Duplex", ο Danny DeVito θα βρεθεί και πάλι σε σκηνοθετικά λημέρια. Ο αγαπημένος ηθοποιός ανέλαβε τη σκηνοθεσία της ταινίας "The True Confessions of Charlotte Doyle", στην οποία μάλιστα θα συμμετέχουν οι Morgan Freeman, Pierce Brosnan και Saoirse Ronan.Πρόκειται για ...
Συνέχεια...
Κατάσκοπος ο Brad… από τη θέση του παραγωγού
Έγινε εκατομμυριούχος γράφοντας μυθιστορήματα κατασκοπείας, απεχθάνεται τη δημοσιότητα - δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αρνήθηκε να παρασημοφορηθεί από τη βασίλισσα της Αγγλίας - και έχει εκφράσει ανοιχτά την αντίθεσή του για τον πόλεμο στο Ιράκ. Τι άλλο μπορεί να ζητήσει κανείς από έναν μυστικό πράκτορα του Ψυχρού Πολέμου;Ο λόγος για ...
Συνέχεια...
‘Η Κληρονόμος’: Το τελευταίο ανδρικό οχυρό καταρρέει!
Νέα, όμορφη και δυναμική γυναίκα κατακτά το τελευταίο ανδρικό οχυρό: το ποδόσφαιρο! Πιο συγκεκριμένα, η Σμαράγδα Καρύδη πρωταγωνιστεί σε μια νέα κωμωδία και υποδύεται μια ανυποψίαστη χήρα που αναγκάζεται να γίνει Πρόεδρος ποδοσφαιρικής ομάδας, προκειμένου να κρατήσει την διόλου ευκαταφρόνητη κληρονομιά της. Βλέπετε ο σύζυγός της Στέλιος, προτού εμπλακεί σε ...
Συνέχεια...
‘O Θείος Μπουνμί’ έφυγε με τον Χρυσό Φοίνικα από τις Κάννες
Στο ίσως πιο χαμηλών τόνων και προσδοκιών Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών των τελευταίων ετών, ο Ταϊλανδέζος σκηνοθέτης Apichatpong Weerasethakul έκανε την έκπληξη κερδίζοντας τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία "Ο θείος Μπουνμί θυμάται τις προηγούμενες ζωές του".Σύμφωνα με τον Tim Burton, πρόεδρο της κριτικής επιτροπής φέτος, η επιτροπή επέλεξε να ...
Συνέχεια...
‘Get Smart’ – το trailer
Όταν ο μυστικός πράκτορας, δεν είναι και τόσο μυστικός, όταν τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Peter Segal και όταν μιλάμε για τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη της τηλεοπτικής σειράς του 1965, "Get Smart", τότε κανείς μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα βγει από τη σκοτεινή αίθουσα, τουλάχιστον, με χαμόγελο.Ο απολαυστικός Steve ...
Συνέχεια...
9 Βασίλισσες – Nueve Reinas
Δυο απατεωνίσκοι γνωρίζονται κάτω από περίεργες συνθήκες και οργανώνουν μια κομπίνα 450.000 δολλαρίων. Ο Χουάν και ο Μάρκος μπορεί να γνωρίζονται τυχαία καταλήγουν όμως να είναι συνέταιροι σε ένα κόλπο που αποτελεί και για τους δύο ευκαιρία ζωής. Η αποστολή τους είναι σχετικά απλή όμως έχουν στη διάθεσή τους μονάχα ...
Συνέχεια...
O Hugh Jackman λέει Όχι στα Oscar
Πολλοί ήταν αυτοί που εκθείασαν την ομολογουμένως εντυπωσιακή, περσινή εμφάνιση του Hugh Jackman στο ρόλο του οικοδεσπότη των Oscar. Ορισμένοι μάλιστα, δεν δίστασαν να την συγκρίνουν με εκείνες (8 στον αριθμό) του ανεπανάληπτου Billy Crystal.Ως άμεσο επακόλουθο λοιπόν, η AMPAS είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για μια ανάλογου επιπέδου παρουσίαση ...
Συνέχεια...
Το επίσημο trailer του The Hobbit: An Unexpected Journey
Αν σας έλειψαν οι βραδιές-μαραθώνιοι με τις ταινίες της τριλογίας του The Lord of the Rings να παίζουν back-to-back και οι ημέρες εκείνες που ψιθυρίζατε "my precious", με την φωνή του Gollum σε κάθε ευκαιρία, σας έχουμε ευχάριστα νέα. Χόμπιτ, νάνοι και το αγαπημένο Gollum επιστρέφουν στην μεγάλη οθόνη για ...
Συνέχεια...
‘Έφυγε’ ο Peter Graves
O αμερικανός βετεράνος ηθοποιός Peter Graves, άφησε την τελευταία του πνοή από ανακοπή καρδιάς, έξω από το σπίτι του στο Los Angeles την Κυριακή. Ήταν 84 ετών.Ο Peter Graves σε όλη την διάρκεια της 60χρονης καριέρας του συμμετείχε σε πάνω από 70 κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Όμως, χωρίς αμφιβολία, ...
Συνέχεια...
Screwball Κωμωδία στην Ακαδημία Πλάτωνος
Συνεχίζονται σήμερα οι προβολές του επιτυχημένου και πρωτότυπου Athens Open Air Film Festival, που επανήλθε το Σεπτέμβριο, μετά τα events του Ιουλίου, λειτουργώντας και ως προπομπός του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας. Έτσι σήμερα όσοι βρεθούν στο πάρκο του αρχαιλογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος (Χάρτης) θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια από ...
Συνέχεια...
Clint Eastwood – και συνεχίζει…
Στην ηλικία των 78 χρόνων έχει τη διάθεση, τη δύναμη και κυρίως την ικανότητα να ολοκληρώνει την μια ταινία μετά την άλλη. Κι αν η ολοκλήρωση δεν σας λέει τίποτα, τότε η καθολική αποδοχή τους από κοινό και κριτικούς αποδεικνύει με ενάργεια, ότι ο Clint Eastwood αντιστέκεται σθεναρά στο χρόνο ...
Συνέχεια...
Οι 100 πιο τρομακτικές σκηνές όλων των εποχών, από το RetroCrush
Για τους φαν των ταινιών τρόμου το site RetroCrush δημιούργησε μια λίστα με τις 100 πιο τρομακτικές σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου. Την κορυφαία μπορείτε να την δείτε πιο κάτω. Είναι η κλασική σκηνή από το ΨΥΧΩ (PSYCHO - 1960), του Χίτσκοκ. Στην πρώτη τριάδα είναι και το CARRIE (του ...
Συνέχεια...
Δείτε το trailer του ‘Twelve’ του Joel Schumacher
Τον περασμένο Ιανουάριο στο φετινό Sundance Festival o 70χρονος πλέον Joel Schumacher παρουσίασε την νέα του φιλόδοξη ταινία με τίτλο "Twelve" και τώρα η εταιρία διανομής Hannover House έδωσε στην δημοσιότητα το πρώτο trailer.Το "Twelve" αναμένεται να βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 2 Ιουλίου - απέναντι στο "Twilight: Eclipse" - ...
Συνέχεια...
Bruce Willis & Eminem σε γαλλικές ταινίες του ’50; Bien sure!
Με την καλύτερη viral καμπάνια που έχω δει ως τώρα, η Stella Artois αλλάζει τα φώτα στο Die Hard: With a Vengeance με τον Bruce Willis και το 8 Mile με τον Eminem, μετατρέποντας τις δύο αυτές αξέχαστες (για λόγους που δεν θα θέλαμε να αναλύσουμε εδώ) ταινίες σε κλασικές ...
Συνέχεια...
Δείτε το trailer του Shine A Light, του Scorsese, για τους Rolling Stones
Κυκλοφόρησε το trailer του ντοκιμαντέρ που ετοίμασε ο Martin Scorsese για τους γερόλυκους Rolling Stones. Ο διάσημος σκηνοθέτης ακολουθεί τους Stones στην τελευταία περιοδεία τους, "A Bigger Bang" και συγκεκριμένα σε δύο συναυλίες τους στο Beacon Theater στη Νέα Υόρκη, το φθινόπωρο του 2006.Το ντοκιμαντέρ περιέχει εκτός από πλούσιο υλικό ...
Συνέχεια...
Δολοφονήθηκε η οικογένεια της βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού Jennifer Hudson
Η Jennifer Hudson, που είχε βραβευτεί με Όσκαρ για τη συμμετοχή της στο Dreamgirls και πρόσφατα εμφανίστηκε στο Sex and the City: The Movie, θρηνεί την οικογένειά της που βρέθηκε δολοφονημένη στο Σικάγο. Άγνωστοι πυροβόλησαν τη μητέρα και τον αδερφό της μέσα στο ίδιο τους το σπίτι, ενώ ο 7χρονος ...
Συνέχεια...
‘Map of the Sounds of Tokyo’: Γεύση από το φεστιβάλ των Καννών
Ψηφιακά και τρισδιάστατα καλωσόρισε χθες, τους θεατές του το πολυαναμενόμενο φεστιβάλ των Καννών με την ταινία κινουμένων σχεδίων ''Up''. Θέλοντας να σας κρατήσουμε όσο πιο κοντά γίνεται λοιπόν, στο κλίμα της κινηματογραφικής αυτής γιορτής που μόλις ξεκίνησε, επιλέξαμε να σας φέρουμε σε μια πρώτη επαφή με το δραματικό θρίλερ ''Map ...
Συνέχεια...
Οι “Ζωές των ¶λλων” πάνε Hollywood!
Μετά την καταξίωση της, υπερεπιτυχημένης στην χώρα μας, ταινίας του Florian Henckel Von Donnersmarck, "Leben der Anderen, Das" ή αγγλιστί "The Lives Of Others", ετοιμάζεται η αγγλόφωνη εκδοχή της. "Οι ζωές των άλλων" που κατέκτησαν φέτος το Όσκαρ καλυτερης ξενόγλωσσης ταινίας, θα γυριστεί απο στούντιο του Hollywood με παραγωγούς τον ...
Συνέχεια...
Οι ”Μαχητές” του box office
Τι κι αν οι κριτικοί πήραν τις αποστάσεις τους από το τέταρτο κατά σειρά sequel του Vin Diesel και της παρέας του; Το αμερικανικό κοινό δεν επηρεάστηκε στο ελάχιστο, έτρεξε στις κινηματογραφικές αίθουσες και προσέφερε απλόχερα στους ''Μαχητές των Δρόμων'' την πρώτη θέση στο box office του τριημέρου, αλλά και ...
Συνέχεια...
“Purple Rain” το καλύτερο soundtrack…
Οι συντάκτες του περιοδικού Vanity Fair έκριναν και μας παρουσίασαν τα καλύτερα soundtrack, σε μια λίστα που ξυπνά στο μυαλό μας αγαπημένες εικόνες και ήχους.Το soundtrack της ταινίας "Purple Rain" (1984) βρίσκεται λοιπόν, στην κορυφή των προτιμήσεων αν και η ίδια η ταινία δεν θα μπορoύσαμε να πούμε ότι λαμβάνει ...
Συνέχεια...
Αθήνα 48 Hour Film Project: Μπες στη λίστα!
Το 48 Hour Film Project είναι ένα τρελό Σαββατοκύριακο γεμάτο ξενύχτι, όπου εσύ και η ομάδα σου αναλαμβάνετε τη δημιουργία μιας ταινίας - από το σενάριο και τη σκηνοθεσία μέχρι το μοντάζ και τη μουσική - μέσα σε 48 μόνο ώρες!Παρασκευή βράδυ, σας αναθέτουν ένα χαρακτήρα, ένα prop, μια γραμμή ...
Συνέχεια...
Wall Street: Ένα επίκαιρο sequel
Κι ενώ τα αναπτυγμένα κράτη προσπαθούν να ανατρέψουν την οικονομική κρίση και να ισορροπήσουν την εύθραυστη παγκόσμια οικονομία, η 20th Century Fox θεώρησε ότι είναι η κατάλληλη εποχή για να αρχίσει να σχεδιάζει το sequel της χαρακτηριστικής ταινίας των '80s, "Wall Street".Η κλασική ταινία του 1987, αποτελεί δημιούργημα του διάσημου ...
Συνέχεια...
Λεονέρα
LeoneraΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Pablo TraperoΣΕΝΑΡΙΟ: Alejandro Fadel, Martín Mauregui, Santiago Mitre, Pablo TraperoΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Martina Gusman, Elli Medeiros, Rodrigo Santoro, Laura García ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113΄ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMSΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Κατηγορούμενη για τη δολοφονία του εραστή της, η νεαρή και έγκυος Χούλια οδηγείται στις φυλακές γυναικών, όπου θα γεννήσει και θα μεγαλώσει το παιδί της κάτω από ...
Συνέχεια...
Η Δεύτερη Πνοή
Le Deuxième SouffleΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Alain Corneau ΣΕΝΑΡΙΟ: Alain Corneau, José Giovanni ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Daniel Auteuil, Monica Bellucci, Michel Blanc ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 155' ΔΙΑΝΟΜΗ: RosebudΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Ένας εγκληματίας της παλιάς σχολής έρχεται αντιμέτωπος με μια νέα πραγματικότητα κατόπιν μακροχρόνιας θητείας πίσω από τα κάγκελά.Βασισμένη σε μυθιστόρημα του '58 και ξεδιάντροπη διασκευή σκληροτράχηλου Μελβίλ από το ...
Συνέχεια...
Το Μέλλον της Miranda July
Όσοι παρακολουθούν από κοντά τα κινηματογραφικά νέα για τα ξένα φεστιβάλ θα γνωρίζουν ήδη ότι το The Future της σκηνοθέτιδας και multimedia artist Miranda July πήρε αρκετά καλές κριτικές στο φετινό Sundance, με αποτέλεσμα να βρει διανομή στην Αμερική και με αφορμή την επικείμενη προβολή του να κυκλοφορήσει και επίσημο ...
Συνέχεια...
Ο Peter Sarsgaard και ο Alfred Molina εκπαιδεύονται…
Ο Peter Sarsgaard (φωτογραφία), η Carey Mulligan, ο Alfred Molina και η Emma Thompson θα πρωταγωνιστήσουν στη δραματική ταινία "An Education", για λογαριασμό της Entertainment και της BBC Films.Η ταινία, τοποθετημένη στη δεκαετία του '60, αφηγείται την ιστορία μιας 17χρονης (Mulligan), η οποία ζει στα ήσυχα προάστια του Λονδίνου. Με ...
Συνέχεια...
Keanu ο ανεξάρτητος
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
Το 24 θα αργήσει πάρα πολύ
Το Κόκκινο Μπαλόνι / Το Ασπρο ¶λογο
Ο Danny DeVito στην καρέκλα του σκηνοθέτη
Κατάσκοπος ο Brad… από τη θέση του παραγωγού
‘Η Κληρονόμος’: Το τελευταίο ανδρικό οχυρό καταρρέει!
‘O Θείος Μπουνμί’ έφυγε με τον Χρυσό Φοίνικα
‘Get Smart’ – το trailer
9 Βασίλισσες – Nueve Reinas
O Hugh Jackman λέει Όχι στα Oscar
Το επίσημο trailer του The Hobbit: An Unexpected
‘Έφυγε’ ο Peter Graves
Screwball Κωμωδία στην Ακαδημία Πλάτωνος
Clint Eastwood – και συνεχίζει…
Οι 100 πιο τρομακτικές σκηνές όλων των εποχών,
Δείτε το trailer του ‘Twelve’ του Joel Schumacher
Bruce Willis & Eminem σε γαλλικές ταινίες του
Δείτε το trailer του Shine A Light, του
Δολοφονήθηκε η οικογένεια της βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού
‘Map of the Sounds of Tokyo’: Γεύση από
Οι “Ζωές των ¶λλων” πάνε Hollywood!
Οι ”Μαχητές” του box office
“Purple Rain” το καλύτερο soundtrack…
Αθήνα 48 Hour Film Project: Μπες στη λίστα!
Wall Street: Ένα επίκαιρο sequel
Λεονέρα
Η Δεύτερη Πνοή
Το Μέλλον της Miranda July
Ο Peter Sarsgaard και ο Alfred Molina εκπαιδεύονται…