Φέτος οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στον Εrnst Lubitsch, προβάλλοντας οκτώ από τις ταινίες της αμερικανικής περιόδου του Γερμανού (ρωσοεβραϊκής καταγωγής) σκηνοθέτη. Πρόκειται για έναν σκηνοθέτη όχι ακριβώς υποτιμημένο αλλά σίγουρα ελαφρώς παραγνωρισμένο από την πλειοψηφία των σινεφίλ (σε σχέση για παράδειγμα με την «αυτονόητη μεγαλοφυΐα» ενός Hitchcock ή ενός Welles) σίγουρα όχι όμως λιγότερο σημαντικού για την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας και των ειδών.

Είναι, όπως έχει γραφτεί, ένας σκηνοθέτης που προτιμούν και αναγνωρίζουν πρώτα οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές (το εύρος των θαυμαστών του εκτείνεται από τους συμπατριώτες του William Wyler και Billy Wilder μέχρι τον Cameron Crowe) ενώ οι αρετές του δεν είναι τόσο εμφανείς όχι γιατί δεν είναι αρκετές, αλλά γιατί όπως και άλλοι μεγάλοι σκηνοθέτες σαν τον Howard Hawks είχε ενσωματώσει απολύτως την τεχνική στην ίδια την αφήγηση της ταινίας, με την έννοια ότι στο κλασικό αφηγηματικό μοντέλο του Hollywood η απόλυτα ομαλή και αληθοφανής αφήγηση μιας ιστορίας είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα και όχι η έμφαση στην τεχνική και τεχνολογική πλευρά του μέσου.

LubitschO απόλυτα προσαρμοστικός σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του Lubitsch κατάφερε να τελειοποιήσει αυτού του είδους το σινεμά (πολλοί θεωρούν και όχι άδικα ότι από εκείνη την περίοδο, δηλαδή μεταξύ της έλευσης του ήχου και του τέλους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο κινηματογράφος παρά τη νεότητά του ως μέσο άγγιξε τον κλασικισμό). Κι αυτό παρά τους περιορισμούς στο περιεχόμενο και ειδικότερα δε στις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις της σεξουαλικότητας και του εγκλήματος που επέφερε η υιοθέτηση του κώδικα ηθικής (γνωστότερου ως Κώδικα Hays), ο αντίκτυπος του οποίου είναι προφανής στη σύγκριση της τολμηρότητας των ταινιών του σκηνοθέτη πριν και μετά το 1934, οπότε και υιοθετήθηκε πλήρως από τα στούντιο ο κώδικας. Εξίσου αξιοσημείωτο για την ισχύ και το σεβασμό που απολάμβανε ο σκηνοθέτης είναι το γεγονός ότι στην εποχή της απόλυτης παντοδυναμίας των μεγάλων στούντιο υπήρξε από τους λίγους σκηνοθέτες που είχε το credit και για την παραγωγή των ταινιών του, ενώ βρέθηκε έστω και για μόλις ένα χρόνο στη θέση του επικεφαλής παραγωγού για την Paramount (1935).

Ο Lubitsch ξεκίνησε ως θεατρικός ηθοποιός δίπλα στον Max Reinhart, για να περάσει σύντομα στο σινεμά κυρίως σε κωμικούς ρόλους και έπειτα ως σκηνοθέτης των ταινιών του, ενώ προς το τέλος της δεκαετίας του ’10 και στις αρχές του ’20 έγινε γνωστός στην Αμερική με τα δράματα εποχής και τις κωμωδίες που σκηνοθέτησε. Μετακόμισε ήδη από το 1922 στο Hollywood, πριν από το μεγάλο κύμα μετανάστευσης των Ευρωπαίων (και κυρίως Γερμανών) κινηματογραφιστών λόγω της ανόδου του ναζισμού και του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Αποτέλεσε, όπως είπαμε και πιο πάνω ένα απόλυτα προσαρμοστικό σκηνοθέτη, όχι μόνο σε σχέση με τη μετανάστευσή του από την UFA στο Ηollywood αλλά και γιατί ήταν ένας από τους σκηνοθέτες με σημαντική καριέρα στο βωβό κινηματογράφο που καλωσόρισαν την έλευση του ήχου και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις νέες δυνατότητες που πρόσφερε.

Ο Lubitsch είναι ένας από τους θεμελιωτές του κινηματογραφικού μιoύζικαλ, αφού σε μεγάλο βαθμό χάρη σ’ αυτόν εξελίχθηκε από απλή κινηματογράφηση επιτυχιών του Broadway ένα είδος με καθαρά κινηματογραφικά χαρακτηριστικά, στο οποίο η μουσική και το τραγούδι χρησιμοποιείται ως όχημα στην αφήγηση, παρά σαν απλό ιντερμέδιο της πρόζας. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες ηχητικές ταινίες του Lubitsch oι περισσότερες ήταν μιούζικαλ, δύο εκ των οποίων θα προβηθούν στο φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα, θα προβληθεί το Monte Carlo (1930) και το One Hour with You (1932) και τα δύο με την αγαπημένη του πρωταγωνίστρια στο είδος Jeanette Mac Donald. Πιο συγκεκριμένα, στο Monte Carlo υποδύεται την κακομαθημένη κόμισσα που παρατά τον μέλλοντα συζυγό της και απολαμβάνει την χλιδάτη ζωή στη Ριβιέρα και όπως είναι αναμενόμενο ο έρωτας της χτυπά την πόρτα. Βασικά μοτίβα που επαναλαμβάνονται στο έργο του Lubitsch είναι διακριτά ήδη. Καταρχήν πολύ συχνά οι πλοκή εκτυλίσσεται σε μια φανταστική ευρωπαϊκή χώρα (εν προκειμένω στο βασίλειο της Ruritania), ενώ και τα υπαρκτά μέρη που παρουσιάζονται (είτε πρόκειται για το Μόντε Κάρλο, είτε για το Παρίσι είτε για την Βενετία για παράδειγμα) λειτουργούν περισσότερο σαν σύμβολα ευρωπαϊκής φινέτσας, κομψότητας και χλιδής αλλά και σαν τόποι που προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθεριότητα στα σεξουαλικά ήθη και δίνουν την ευκαιρία στους πρωταγωνιστές να επιθοδούν στο φλερτ και το ερωτικό παιχνίδι.

LubitschΣτο Monte Carlo η Jeanette MacDonald είναι καταφανώς η ψυχή της ταινίας, που ερμηνεύει και την μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία της εποχής "Βeyond the Blue Horizon", σε ένα υπέροχα γυρισμένο μουσικό νούμερο με την πρωταγωνίστρια στο τρένο. Επίσης συναντούμε ένα άλλο κλασικό αφηγηματικό στοιχείο, όχι μόνο του Lubitsch αλλά πολλών ρομαντικών ταινιών και screwball: τις παρεξηγήσεις και την απόκρυψη ή την υιοθέτηση διαφορετικής ταυτότητας από τους πρωταγωνιστές που κινούν την πλοκή μέχρι το αναπόφευκτο happy end. Σίγουρα το σενάριο στο Monte Carlo βρίθει απιθανοτήτων και αφηγηματικών στερεοτύπων (αυτό συμβαίνει εξάλλου σε πολές ταινίες του Lubitsch), αλλά πέρα από την προφανή διαπίστωση ότι ο κινηματογράφος δεν είναι απαραίτητο να έχει σαν ζητούμενο του τον ρεαλισμό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της Μεγάλης Ύφεσης, οπότε ο κινηματογράφος αποτελούσε ένα προσιτό μέσο απόδρασης από την δύσκολη καθημερινότητα σε ένα κόσμο φανταστικού πλούτου και παράλογης πολυτέλειας, στον οποίο τα μόνα προβλήματα είναι τα ερωτικής φύσεως.

Το One Hour with You (1932) είναι το τελευταίο μιούζικαλ του Lubitsch για την Paramount και το προτελευταίο σε όλη τη φιλμογραφία του αφού μετά γύρισε μόνο το The Merry Window (1934). To project είχε αρχικά αναλάβει ο George Cukor, όμως ο Lubitsch, ανικανοποίητος από τον νέο τότε σκηνοθέτη, τελικά ανέλαβε και την σκηνοθεσία εκτός από την παραγωγή. Η Jeanette McDonald και ο κλασικός παρτενέρ της επί της οθόνης Maurice Chevalier υποδύονται το παριζιάνικο ζευγάρι που επιδίδεται σε απιστίες και ψέματα αλλά τελικά καταλήγει ξανά μαζί και ευτυχισμένο, η ταινία όμως είναι τολμηρή για την εποχή της στην σχετική απαξίωση της συζυγικής πίστης και των ιδανικών του γάμου.

Την ίδια χρονιά ο Lubitsch γύρισε την ακόμη πιο τολμηρή ερωτική κωμωδία, χαρακτηριστικό δείγμα του σινεμά πριν τον κώδικα, Trouble in Paradise, η οποία όσο και αν φανεί αδιανόητο στο σημερινό θεατή είχε απαγορευτεί μετά την εφαρμογή του κώδικα ηθικής και ξαναπροβλήθηκε το 1968. Στο κέντρο της βρίσκεται ένα ερωτικό τρίγωνο ενός διάσημου κλέφτη, της επίσης κλέφτρας ερωμένης του και μιας πλούσιας παριζιάνας που επιθυμούν να ληστέψουν. Παρά την ελαφριά αντιμετώπιση του Lubitsch στο θέμα του η ταινία έχει στο κέντρο της την ανθρώπινη επιθυμία, τόσο την ερωτική όσο και την επιθυμία για χρήμα. Να σημειώσουμε ότι συνεργάτης και αγαπημένος σεναριογράφος του Lubitsch σε αυτήν όπως και σε άλλες οκτώ ταινίες ήταν ο Samson Raphelson, πατέρας του πολύ γνωστού σκηνοθέτη Bob Raphelson (Five Easy Peaces κ.λπ.).

Το αφιέρωμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει μία ακόμη από πιο προκλητικές ταινίες του, το Design for Living (1933). To φιλμ ναι μεν βασίζεται στο θεατρικό έργο του Noel Coward, αλλά ο κορυφαίος σεναριογράφος Ben Hecht δεν κράτησε τίποτε από το αρχικό κείμενο. Η ιστορία διαδραματίζεται στο Παρίσι, όπου τρεις Αμερικανοί καλλιτέχνες, δύο άντρες και μία γυναίκα εμπλέκονται σ’ ένα γοητευτικό ménage à trois. H Μiriam Hopkins κρατά στην ταινία, όπως και στο Trouble in Paradise το ρόλο της ανεξάρτητης μοντέρνας γυναίκας, ενώ την πλαισιώνουν ο Fredric Μarch και ο υπέροχος σε ρομαντικές κομεντί Gary Cooper (πολύ πριν ταυτιστεί με την αντικομουνιστική υστερία και την υστερική ηθικολογία).

LubitschΗ επόμενη χρονολογικά ταινία του αφιερώματος είναι το Angel του 1937, που αξίζει της προσοχής μας καταρχήν γιατί αποτελεί μία από τις ξεχασμένες ταινίες στην φιλμογραφία της Μarlene Dietrich, στην οποία υποδύεται την απατημένη σύζυγο που περιπλανάται στο Παρίσι, γνωρίζει κάποιον άγνωστο και γοητεύεται αλλά τελικά γυρνά στην αγκαλιά του διπλωμάτη συζύγου της. Συμπρωταγωνιστές της Dietrich είναι ο Herbert Marshall και ο Μelvyn Douglas, δύο ηθοποιοί που συνεργάστηκαν με Lubitsch σε αρκετές ταινίες με θαυμάσια αποτελέσματα, αποδεικνύοντας ότι η εμπειρία του ίδιου του σκηνοθέτη στη σκηνή και μπροστά από την κάμερα του έδωσε ιδιαίτερη άνεση στη σκηνοθεσία των ηθοποιών, που στα χέρια άλλων σκηνοθετών θα έδιναν μετριότατες ερμηνείες.

Η Ninotchka του 1939 με πρωταγωνίστρια την θρυλική Greta Garbo είναι σίγουρα η γνωστότερη ταινία του Lubitsch, λόγω φυσικά και της μεγάλης ντίβας για την οποία αυτή η ταινία υπήρξε η προτελευταία πριν την πρόωρη απόσυρσή της από το σινεμά και μία από τις ελάχιστες κωμωδίες της. Σίγουρα επισκιάζει τους συμπρωταγωνιστές της στο ρόλο της αυστηρής μπολσεβίκας που ερωτεύεται έναν αριστοκράτη και προδίδει το Κόμμα για τον έρωτα και τις υλικές απολαύσεις που στερείται στη Ρωσία, αλλά η οικονομία, το κωμικό timimg και η φινέτσα του Lubitsch δίνουν τελικά στην ταινία την διαχρονική γοητεία της, ενώ άξια αναφοράς είναι φυσικά η συνεργασία του κορυφαίου σκηνοθέτη/σεναριογράφου Billy Wilder στο σενάριο. Είναι αυτονόητο ότι η ταινία λόγω της αρνητικής απεικόνισης του σοβιετικού συστήματος απαγορεύτηκε αμέσως στη Σοβιετική Ένωση. Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλμ που κάθε σινεφίλ οφείλει να έχει δει, αφού αν κάποιος ισχυριστεί ότι οι ταινίες του Lubitsch έχουν παλιώσει άσχημα, ίσως απλά δεν διαθέτει τα μέσα για να αποκωδικοποιήσει μια παλιότερη αλλά εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντική κινηματογραφική γλώσσα και τεχνική από την σημερινή. H φευγαλέα γοητεία των ταινιών του Lubitsch, το περιβόητο "Lubitsch touch" είναι εύκολο να διαφύγει από τον σημερινό θεατή.

Αν σας φάνηκε πρωτότυπη η κωμική «πλαστογράφηση» της ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Inglourious Basterds του Quentin Tarantino τότε πρέπει να σπεύσετε στο To Be or Not to Be (1942). O Lubitsch σκηνοθετεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ναζί-φάρσα, εν μέσω του πολέμου, με φόντο την κατεχόμενη Βαρσοβία και πρωταγωνιστές μια ομάδα θεατρικών ηθοποιών, που δίνουν το τέλειο άλλοθι για πλαστοπροσωπείες και παρεξηγήσεις σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε στο μεταξύ ότι όσο προχωράμε από τη δεκαετία του ’30 προς τη δεκαετία του ’40, ο κυνισμός και η ανάλαφρη επιφανειακότητα του Lubitsch διαποτίζονται από έναν διακριτικό ανθρωπισμό ο οποίος βέβαια συνοδεύεται από μία προφανή συντηρητικοποίηση στη θεματολογία.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Heaven Can Wait (1943) η πρώτη ταινία του Lubitsch σε technicolor διαδραματίζεται πια στις Η.Π.Α., με ήρωα ναι μεν έναν αδιόρθωτο καζανόβα, αλλά έχοντας στον πυρήνα της τις οικογενειακές αξίες μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Δεν είναι τυχαία και η επιλογή του Don Ameche, μιας all-american φιγούρας για τον κεντρικό ρόλο, και της απαστράπτουσας Gene Tierney στον ρόλο της συζύγου του. Το καστ αποδεικνύεται κάπως αδύναμο όμως, με εξαίρεση τον Charles Coburn στον ρόλο του παππού, ενώ και η σκηνοθεσία του Lubitsch υπό το βάρος ίσως της ακριβής παραγωγής με τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής, λουσμένα στην κορεσμένη χρωματική παλέτα του technicolor φαίνεται να έχει χάσει κάτι από την σπιρτάδα της. Το κύριο ενδιαφέρον στο φιλμ για έναν προσεκτικό θεατή μπορεί εντοπίζεται στην ιδιόμορφη ελλειπτικότητα της αναδρομικής αφήγησης (flashback) που χρησιμοποιείται.

LubitschΤέλος, το αφιέρωμα κλείνει με την διασκεδαστική Cluny Brown (1946) την τελευταία ταινία που ολοκλήρωσε ο Lubitsch πριν τον πρόωρο θάνατό του τον επόμενο χρόνο για την οποία ξαναγυρνά σε ευρωπαϊκό σκηνικό, αυτή τη φορά στην Αγγλία για να αφηγηθεί την ιστορία της Cluny Brown, μιας Αγγλίδας της εργατικής τάξης με πάθος για τα υδραυλικά που ενσαρκώνει η ιδιαίτερα σεξουαλική (ειδικά σε κάποιες από τις αρχικές σκηνές) Jennifer Jones. Ο Lubitsch δεν διστάζει να ειρωνευτεί όχι μόνο την ακαμψία της βρετανικής αριστοκρατίας αλλά πολύ περισσότερο τον συντηρητικά ήθη της μεσαίας και της εργατικής τάξης. Kι ενώ η Cluny Brown φάινεται ότι θα συμβιβάσει την ανεξαρτησία της με αντάλλαγμα ένα καλό γάμο και την άνοδο από την εργατική στη μεσαία τάξη (με τον φαρμακοποιό του χωριού και ΟΧΙ με το πλούσιο αφεντικό της όπως λανθασμενα έχει γραφτεί στο πρόγραμμα του φεστιβάλ) τελικά διαλέγει έναν ξένο αντιναζιστή συγγραφέα και την περιπετειώδη ζωή που της υπόσχεται.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας προσφέρουν στο αθηναϊκό κοινό μια υπέροχη ευκαιρία να νιώσει το άγγιγμα του Lubitsch στην μεγάλη οθόνη. Η εν λόγω φράση, που χρησιμοποιήθηκε από τα studio για την προώθηση του δημιουργού σίγουρα δεν επαρκεί για να αποδώσει την ποιότητα της κινηματογραφικής του ιδιοσυγκρασίας που συνδυάζει την κομψότητα και την ελαφρότητα με την ενήλικη και παιγνιώδη σεξουαλικότητα των ηρώων του αλλά και με την ειρωνεία και την παιχνιδιάρικη αποστασιοποίηση από την επιφανειακότητα των χαρακτήρων του, και όλα τα παραπάνω με μια άρτια κλασική προσέγγιση στα πλάνα, το καδράρισμα αλλά και το φωτισμό και το μοντάζ στον κινηματογράφο.

Δείτε εδώ το περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τα αφιερώματα του φεστιβάλ που αρχίζει την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου.

Διάβασε επίσης...
Μάρτυρες
Les TémoinsΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: André Téchiné ΣΕΝΑΡΙΟ: Laurent Guyot, André Téchiné, Viviane Zingg ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Emmanuelle Béart, Sami Bouajila, Michel Blanc ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112΄ ΔΙΑΝΟΜΗ: Master SAΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Η δεκαετία που τρομοκράτησε τους πάντες με τη μάστιγα του AIDS, βρίσκει τη Sarah να παλεύει με την ανεπιθύμητη μητρότητα και τον Adrien να ερωτεύεται μάταια το ...
Συνέχεια...
Αμφιβολία
DoubtΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ/ΣΕΝΑΡΙΟ: John Patrick ShanleyΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Meryl Streep, Philip Seymour Hoffman, Amy AdamsΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104΄ΔΙΑΝΟΜΗ: Audio VisualΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Δυο μοναχές σε καθολικό σχολείο του Brooklyn σκοντάφτουν σε πιθανή υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης με θύμα το μοναδικό μαύρο μαθητή της περιοχής. Θύτης ο παπάς της ενορίας και ζητούμενο η αλήθεια.ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Όταν ένα δράμα παίρνει τον εαυτό ...
Συνέχεια...
Ταινία για τον οίκο Gucci θα σκηνοθετήσει ο Ridley Scott
Η Fox 2000 θα μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την ιστορία της δυναστείας των Gucci, υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Ridley Scott ("American Gangster", "Hannibal").Η Fox 2000 ανέλαβε το project από την Paramount Pictures. Η ταινία θα αποτελεί ένα χρονικό της θυελλώδους και λαμπερής ιστορία της οικογένειας Gucci από την δεκαετία ...
Συνέχεια...
Winona Ryder και Mickey Rourke μαζί στο “Informers”
Σύμφωνα με το Hollywood Report, η Winona Ryder και ο Mickey Rourke θα συμπληρώσουν το cast της ταινίας, "The Informers", του Gregor Jordan.Για μια εβδομάδα, ο σκηνοθέτης ακολουθεί τις ζωές 7 ηρώων που δοκιμάζονται ηθικά. Ένας παραγωγός ταινιών, η γυναίκα του, η ερωμένη του, ένας rock star, ένα βαμπίρ καθώς ...
Συνέχεια...
Ο Derek Mears φοράει τη μάσκα του Jason
Ο Derek Mears ("The Hills Have Eyes 2", "Pirates of the Caribbean", "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull") θα είναι τελικά ο ηθοποιός που θα αναλάβει να ενσαρκώσει την τρομακτική φιγούρα του Jason Voorhees στο επερχόμενο remake της ταινίας "Παρασκευή και 13", για λογαριασμό των Line Cinema ...
Συνέχεια...
Η Δούκισσα του Λανζέ
Ne touchez pas la hacheΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Jacques RivetteΣΕΝΑΡΙΟ: Honoré de Balzac, Pascal BonitzerΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Jeanne Balibar, Guillaume Depardieu, Bulle OgierΔΙΑΡΚΕΙΑ: 137΄ΔΙΑΝΟΜΗ: OdeonΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Μια καταραμένη έλξη ανάμεσα σε μια παντρεμένη κοσμική κυρία και έναν άγαρμπο ήρωα πόλεμου στο Παρίσι των άρχων του 19ου αιώνα. Τόσο απολαυστική και τόσο παλιομοδίτικη όσο ακούγεται.ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Πατώντας πάνω ...
Συνέχεια...
Kirby Dick… αυτός ο άγνωστος
Η ικανότητά του να θέτει τον εαυτό του στον πυρήνα των ντοκιμαντέρ του είναι δεδομένη, όπως και ο αμφιλεγόμενος και διασκεδαστικός χαρακτήρας κάθε κινηματογραφικού του εγχειρήματος. Είναι σαν να λέμε ο Michael Moore... που δεν ξέρετε!Ο Αμερικανός ντοκιμενταρίστας Kirby Dick μπορεί να είναι λιγότερο γνωστός στο ευρύ κοινό, αλλά αυτό ...
Συνέχεια...
“Πορτρέτο στο Λυκόφως” για τον Χρυσό Αλέξανδρο
Έπεσε η αυλαία στο 52ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης με την ταινία «Πορτρέτο στο Λυκόφως»,  να βραβεύεται με την ανώτατη διάκριση του Φεστιβάλ, τον Χρυσό Αλέξανδρο. Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Laurence Kardish και τα μέλη της Hisami Kuroiwa, Sitora Alieva, Frederic Boyer και Κωνσταντίνος Γιάνναρης, βράβευσαν της τολμηρή ταινία θρίλερ της ρωσίδας Angelina ...
Συνέχεια...
O Mr.Big είναι εδώ!
Ακόμη κι αν ανήκετε στις ελάχιστες εκείνες περιπτώσεις γυναικών που δεν έχουν καταφέρει να παρακολουθήσουν ούτε ένα επεισόδιο της επιτυχημένης σειράς "Sex and the City", γνωρίζετε με απόλυτη βεβαιότητα ότι η πρωταγωνίστρια της ταινίας βιώνει τον απόλυτο έρωτα στο πρόσωπο ενός κύριου, ονόματι Mr.Big.Αυτός ο "ώριμος" κύριος λοιπόν, δεν ...
Συνέχεια...
Επιστρέφει το smallmusicinema με αφιερώματα σε Frank Zappa και John Zorn
To smallmusicinema, τα μουσικοκινηματογραφικά αφιερώματα στο Μικρό Μουσικό Θέατρο που καθιερώθηκαν την περσινή χρονιά, επιστρέφουν για τη νέα σεζόν σε δύο εβδομάδες από σήμερα.Η έναρξη θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 19 Νοεμβρίου με με ένα αφιέρωμα στον μεγάλο Frank Zappa. Η ψυχεδελική, η jazz, η αυτοσχεδιαστική και η συμφωνική διάσταση του ...
Συνέχεια...
Ο Βιρτουόζος
The SoloistΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Joe WrightΣΕΝΑΡΙΟ: Susannah Grant, Steve LopezΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Jamie Foxx, Robert Downey Jr., Meggan AndersonΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117΄ ΔΙΑΝΟΜΗ: UIPΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Δημοσιογράφος των L.A. Times χτυπάει το jack pot χάρη σε τυχαία γνωριμία με άστεγη, ημι-παρανοϊκή μουσική ιδιοφυΐα που σύντομα πρωταγωνιστεί στην πολύπαθη στήλη του.ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Θυμάστε την Εξιλέωση; Καλά θα κάνετε να την ...
Συνέχεια...
O Sam Worthington ενσαρκώνει τον Κόμη Δράκουλα.
Ο Sam Worthington, πρωταγωνιστής του Avatar, βρίσκεται σε συζητήσεις για να πρωταγωνιστήσει στη νέα ταινία του Αlex Proyas (Τhe Crow) "Dracula Year Zero".Η ταινία θα βγει απο την Universal και το σενάριο έχουν αναλάβει οι Matt Sazama και Burk Sharpless, με παραγωγό τον Mike De Luca.Η Universal δεν έχει ανακοινώσει ...
Συνέχεια...
Ο Gary Oldman στο ‘A Christmas Carol’
Ο Gary Oldman συμπεριλήφθηκε στο cast της πολυαναμενόμενης ταινίας του σκηνοθέτη Robert Zemeckis ("Beowulf", "Polar Express"), "A Christmas Carol", που δεν είναι άλλη από το κλασικό παραμύθι του Charles Dickens.Όπως ακριβώς και ο κύριος πρωταγωνιστής Jim Carrey, έτσι και ο Oldman θα ενσαρκώσει μια σειρά από ρόλους. Όπως έχουμε πει ...
Συνέχεια...
Ο Mike Leigh επιστρέφει το ίδιο Τυχερός και Ευτυχισμένος;
Μετά τα ταχύρρυθμα μαθήματα αισιοδοξίας του ''Happy-Go-Lucky'', o αγαπημένος Mike Leigh ετοιμάζει το επόμενό του σκηνοθετικό εγχείρημα και το κάνει τηρώντας τους κανόνες απόλυτης μυστικότητας που ανέκαθεν συνήθιζε να επιβάλλει στα σχέδιά του.Μπορεί λοιπόν, να αγνοούμε στοιχεία της πλοκής, να έχουμε τον όνομα της καινούριας του ταινίας μονάχα στη σφαίρα ...
Συνέχεια...
Πρώτο trailer για τα  Καθάρματα του Tarantino
Ένα ακατανίκητο αίσθημα ανυπομονησίας, ήταν αυτό που αποκομίσαμε από την παρακολούθηση του πρώτου trailer της ταινίας Inglourious Basterds, που έκανε χθες την πρώτη του εμφάνιση στον κυβερνοχώρο.Ακόμα κι αυτοί που κατά καιρούς έχουν εκτεθεί στην ταραντινική βία, σίγουρα θα νιώσουν ότι το επερχόμενο δημιούργημα του σπουδαίου σκηνοθέτη έχει τις αγριότερες ...
Συνέχεια...
Καυτό Απόρρητο
Burn After ReadingΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ/ ΣΕΝΑΡΙΟ: Ethan Coen, Joel CoenΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: George Clooney, Frances McDormand, Brad PittΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96´ΔΙΑΝΟΜΗ: OdeonΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Οι δαιμόνιοι αδερφοί Coen ξεπετάνε στα γρήγορα μια ανάλαφρη κωμωδία για να διώξουν από πάνω τους το βάρος των Όσκαρ (4 κέρδισε το Καμία Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους), παραδίδοντας ταχύρρυθμα μαθήματα on-screen διασκέδασης σε ...
Συνέχεια...
Κάντε όρεξη για Tokyo!
Αν το ρίξατε κι εσείς στα χασμουρητά με την πλειοψηφία των υποτίθεται αλαφροΐσκιωτων ιστοριών καθημερινής παρισινής τρέλας που απάρτιζαν το Paris, Je T'Aime (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) κι αν πλήττετε στην προοπτική του New York I Love You (έκτος απ' το segment που θα σκηνοθετήσει η Natalie Portman φυσικά), τότε ήρθε ...
Συνέχεια...
20ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Οδηγίες προς Λουόμενους
Αν μετά από 20 ολόκληρα χρόνια δεν έχετε μάθει ακόμα να κάνετε απόσταξη της κινηματογραφικής ουσίας του πιο χαώδους φεστιβάλ της πόλης, μη φοβάστε, το mixtape.gr είναι εδώ για να σας δώσει τα φώτα του. Διότι η αλήθεια είναι, ότι όσο κι αν το αγαπάμε, με το Πανόραμα ποτέ δεν ...
Συνέχεια...
Πρώτο trailer για το Lawless
Μετά τον πολύ ενδιαφέροντα Δρόμο (The Road), μεταφορά του γνωστού μυθιστορήματος του Cormack McCarthy ο Αυστραλός σκηνοθέτης John Hillcoat επιστρέφει με το Lawless και πάλι προερχόμενο από βιβλίο το οποίο θα προβληθεί στις Κάννες και θα ανοίξει στις Η.Π.Α. στις 31 Αυγούστου 2012. Η ταινία με αρχικό τίτλο Τhe Wettest Country ...
Συνέχεια...
Το ‘Χαμένο Σαββατοκύριακο’ του Jimi Hendrix γίνεται ταινία
Μια ταινία με θέμα τον Jimi Hendrix βρίσκεται στα σκαριά αυτή την εποχή. Η ταινία, που έχει τον τίτλο 'Slide' θα πραγματεύεται το 'χαμένο σαββατοκύριακο' του καλλιτέχνη το Σεπτεμβρίου του 1969 κατά τη διάρκεια του οποίου απήχθη απο το μάνατζερ του.Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας R H Greene είπε ...
Συνέχεια...
Το remake του ‘Mýrin’/ ‘Jar City’
Η Overture Films ανέλαβε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την αμερικανική εκδοχή της ισλανδικής ταινίας "Mýrin"/ "Jar City", που κυκλοφόρησε το 2006. Πρόκειται για ένα δραματικό θρίλερ με κεντρικό χαρακτήρα έναν ντεντέκτιβ. H έρευνα μιας δολοφονίας, δεν αργεί να φέρει τον ήρωα-πρωταγωνιστή μπροστά στα μυστικά και τη διαφθορά μιας μικρής ...
Συνέχεια...
O Πρωτάρης
The GraduateΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Mike NicholsΣΕΝΑΡΙΟ: Calder Willingham, Buck HenryΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Anne Bancroft, Dustin Hoffman, Katharine RossΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105΄ ΔΙΑΝΟΜΗ: Seven FilmsΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Αν η κυρία Ρόμπινσον σας χτυπήσει την πόρτα σας συνιστώ να της ανοίξετε. Να λοιπόν που ήρθε η ώρα να αναρωτηθώ αν ο Πρωτάρης είναι καλή ταινία...ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Εμπορική, ευχάριστη και εξαιρετικά πυροβολημένη, ...
Συνέχεια...
Μάχη για τη νέα ταινία του Scorsese
Η Paramount Pictures και η Warner Bros. εξετάζουν την περίπτωση μιας ευνοϊκής και για τις δυo τους συμφωνία, για τη νέα δουλειά του Martin Scorsese, "The Wolf of Wall Street".Η ταινία βασίζεται σε μια αυτοβιογραφική ιστορία χρημάτων, ναρκωτικών και διαφθοράς, που πρόσφατα προσάρμοσε ο βραβευμένος με Όσκαρ συγγραφέας και παραγωγός, ...
Συνέχεια...
Η Kathy Bates και o μικρός Smith στο remake του “Earth”
Η Kathy Bates και ο γιος του Will Smith, Jaden θα πρωταγωνιστήσουν δίπλα στον Keanu Reeves, την Jennifer Connelly και τον Jon Hamm στο πολυαναμενόμενο remake της κλασικής ταινίας του 1951, "The Day the Earth Stood Still", για λογαριασμό της 20th Century Fox.Σε σκηνοθεσία του Scott Derrickson ("The Exorcism of ...
Συνέχεια...
Who the *$&@^# is Terry Παπαντίνας?
Όσοι παρευρεθήκατε στο τελευταίο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που έλαβε αίσιο τέλος την περασμένη Κυριακή 22/3 θα το ξέρετε ήδη. Οι υπόλοιποι μπορείτε να περάσετε απ' το Τριανόν, που φιλοξενεί από την Πέμπτη 26/3 μερικά από τα highlights της συμπρωτεύουσας για να ενημερωθείτε πάραυτα. H απάντηση στο καυτό ερώτημα του τίτλου ...
Συνέχεια...
Οι αντικαταστάτες του Heath Ledger στο ‘The Imaginarium of Doctor Parnassus’
Οι Johnny Depp, Jude Law και Colin Farrell είναι οι τρεις ηθοποιοί που επέλεξε ο Terry Gilliam ("Tideland", "Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας", "12 Πίθηκοι") ως πιθανούς αντικαταστάτες του αδικοχαμένου Heath Ledger, για τη νέα του ταινία, με τίτλο "The Imaginarium of Doctor Parnassus".Οι σκηνές που θα γυριστούν θα ...
Συνέχεια...
Ο Daniel Radcliffe συνεχίζει να είναι ο Harry Potter
Ο Daniel Radcliffe υπέγραψε μία ακόμα ανανέωση συμβολαίου με την Warner Bros, για τις τελευταίες (;) δύο Harry Potter ταινίες.Ο βασισμένος στο πολυδιαβασμένο ήρωα της J.K. Rowling, μάγος-παιδί θαύμα θα συνεχίζει να έχει τη μορφή του Daniel Radcliffe και στις επόμενες συνέχειες της σειράς.. Θυμίζουμε ότι ακολουθούν τα "Harry Potter ...
Συνέχεια...
Ο Lexi Alexander ετοιμάζει το sequel του Punisher
Ο σκηνοθέτης Lexi Alexander μίλησε πρόσφατα στο Cinematical και έδωσε μερικές πληροφορίες σχετικά με το επόμενο πρότζεκτ του, το sequel του "Punisher", με τίτλο "The Punisher: War Zone" για την εταιρεία Lionsgate.Ο Alexander επιβεβαιώνει ότι η ταινία θα περιέχει πολλές βίαιες σκηνές, ενώ η δράση έχει να κάνει κατά 70% ...
Συνέχεια...
Ημερολόγιο #tiff52 – Μέρα 7
Tι είδε ο δαιμόνιος και ενίοτε δαιμονισμένος ρεπόρτερ του Mixtape ην Παρασκευή 11/11/11 στο 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης; Είδα το "Κτήνος" και σκιάχτηκα, είδα τον "Πωλητή" και δεν πήρα, είδα και το "Κοτόπουλο με Δαμάσκηνα" και λιγουρεύτηκα. Αλλά επίσης στο τελευταίο (το μέχρι στιγμής, και δύσκολο πλέον να αλλάξει, αγαπημένο φιλμ του ...
Συνέχεια...
Jonas Brothers: The Concert Experience
Jonas Brothers: The 3D Concert ExperienceΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Bruce HendricksΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Kevin, Joe & Nick JonasΔΙΑΡΚΕΙΑ: 76΄ ΔΙΑΝΟΜΗ: Audio VisualΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Οι Jonas Brothers στο Madison Square Garden και αλλού...ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Υπάρχει στ' αλήθεια εγχώριο κοινό γι' αυτό το πλαστικοποιημένο μουσικό προϊόν για τον 21ο αιώνα, κι αν ναι, από ποιους αποτελείται; Αφιερωμένο σε όσους ...
Συνέχεια...
Μάρτυρες
Αμφιβολία
Ταινία για τον οίκο Gucci θα σκηνοθετήσει ο
Winona Ryder και Mickey Rourke μαζί στο “Informers”
Ο Derek Mears φοράει τη μάσκα του Jason
Η Δούκισσα του Λανζέ
Kirby Dick… αυτός ο άγνωστος
“Πορτρέτο στο Λυκόφως” για τον Χρυσό Αλέξανδρο
O Mr.Big είναι εδώ!
Επιστρέφει το smallmusicinema με αφιερώματα σε Frank Zappa
Ο Βιρτουόζος
O Sam Worthington ενσαρκώνει τον Κόμη Δράκουλα.
Ο Gary Oldman στο ‘A Christmas Carol’
Ο Mike Leigh επιστρέφει το ίδιο Τυχερός και
Πρώτο trailer για τα Καθάρματα του Tarantino
Καυτό Απόρρητο
Κάντε όρεξη για Tokyo!
20ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Οδηγίες προς Λουόμενους
Πρώτο trailer για το Lawless
Το ‘Χαμένο Σαββατοκύριακο’ του Jimi Hendrix γίνεται ταινία
Το remake του ‘Mýrin’/ ‘Jar City’
O Πρωτάρης
Μάχη για τη νέα ταινία του Scorsese
Η Kathy Bates και o μικρός Smith στο
Who the *$&@^# is Terry Παπαντίνας?
Οι αντικαταστάτες του Heath Ledger στο ‘The Imaginarium
Ο Daniel Radcliffe συνεχίζει να είναι ο Harry
Ο Lexi Alexander ετοιμάζει το sequel του Punisher
Ημερολόγιο #tiff52 – Μέρα 7
Jonas Brothers: The Concert Experience