Φέτος οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στον Εrnst Lubitsch, προβάλλοντας οκτώ από τις ταινίες της αμερικανικής περιόδου του Γερμανού (ρωσοεβραϊκής καταγωγής) σκηνοθέτη. Πρόκειται για έναν σκηνοθέτη όχι ακριβώς υποτιμημένο αλλά σίγουρα ελαφρώς παραγνωρισμένο από την πλειοψηφία των σινεφίλ (σε σχέση για παράδειγμα με την «αυτονόητη μεγαλοφυΐα» ενός Hitchcock ή ενός Welles) σίγουρα όχι όμως λιγότερο σημαντικού για την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας και των ειδών.

Είναι, όπως έχει γραφτεί, ένας σκηνοθέτης που προτιμούν και αναγνωρίζουν πρώτα οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές (το εύρος των θαυμαστών του εκτείνεται από τους συμπατριώτες του William Wyler και Billy Wilder μέχρι τον Cameron Crowe) ενώ οι αρετές του δεν είναι τόσο εμφανείς όχι γιατί δεν είναι αρκετές, αλλά γιατί όπως και άλλοι μεγάλοι σκηνοθέτες σαν τον Howard Hawks είχε ενσωματώσει απολύτως την τεχνική στην ίδια την αφήγηση της ταινίας, με την έννοια ότι στο κλασικό αφηγηματικό μοντέλο του Hollywood η απόλυτα ομαλή και αληθοφανής αφήγηση μιας ιστορίας είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα και όχι η έμφαση στην τεχνική και τεχνολογική πλευρά του μέσου.

LubitschO απόλυτα προσαρμοστικός σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του Lubitsch κατάφερε να τελειοποιήσει αυτού του είδους το σινεμά (πολλοί θεωρούν και όχι άδικα ότι από εκείνη την περίοδο, δηλαδή μεταξύ της έλευσης του ήχου και του τέλους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο κινηματογράφος παρά τη νεότητά του ως μέσο άγγιξε τον κλασικισμό). Κι αυτό παρά τους περιορισμούς στο περιεχόμενο και ειδικότερα δε στις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις της σεξουαλικότητας και του εγκλήματος που επέφερε η υιοθέτηση του κώδικα ηθικής (γνωστότερου ως Κώδικα Hays), ο αντίκτυπος του οποίου είναι προφανής στη σύγκριση της τολμηρότητας των ταινιών του σκηνοθέτη πριν και μετά το 1934, οπότε και υιοθετήθηκε πλήρως από τα στούντιο ο κώδικας. Εξίσου αξιοσημείωτο για την ισχύ και το σεβασμό που απολάμβανε ο σκηνοθέτης είναι το γεγονός ότι στην εποχή της απόλυτης παντοδυναμίας των μεγάλων στούντιο υπήρξε από τους λίγους σκηνοθέτες που είχε το credit και για την παραγωγή των ταινιών του, ενώ βρέθηκε έστω και για μόλις ένα χρόνο στη θέση του επικεφαλής παραγωγού για την Paramount (1935).

Ο Lubitsch ξεκίνησε ως θεατρικός ηθοποιός δίπλα στον Max Reinhart, για να περάσει σύντομα στο σινεμά κυρίως σε κωμικούς ρόλους και έπειτα ως σκηνοθέτης των ταινιών του, ενώ προς το τέλος της δεκαετίας του ’10 και στις αρχές του ’20 έγινε γνωστός στην Αμερική με τα δράματα εποχής και τις κωμωδίες που σκηνοθέτησε. Μετακόμισε ήδη από το 1922 στο Hollywood, πριν από το μεγάλο κύμα μετανάστευσης των Ευρωπαίων (και κυρίως Γερμανών) κινηματογραφιστών λόγω της ανόδου του ναζισμού και του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Αποτέλεσε, όπως είπαμε και πιο πάνω ένα απόλυτα προσαρμοστικό σκηνοθέτη, όχι μόνο σε σχέση με τη μετανάστευσή του από την UFA στο Ηollywood αλλά και γιατί ήταν ένας από τους σκηνοθέτες με σημαντική καριέρα στο βωβό κινηματογράφο που καλωσόρισαν την έλευση του ήχου και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις νέες δυνατότητες που πρόσφερε.

Ο Lubitsch είναι ένας από τους θεμελιωτές του κινηματογραφικού μιoύζικαλ, αφού σε μεγάλο βαθμό χάρη σ’ αυτόν εξελίχθηκε από απλή κινηματογράφηση επιτυχιών του Broadway ένα είδος με καθαρά κινηματογραφικά χαρακτηριστικά, στο οποίο η μουσική και το τραγούδι χρησιμοποιείται ως όχημα στην αφήγηση, παρά σαν απλό ιντερμέδιο της πρόζας. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες ηχητικές ταινίες του Lubitsch oι περισσότερες ήταν μιούζικαλ, δύο εκ των οποίων θα προβηθούν στο φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα, θα προβληθεί το Monte Carlo (1930) και το One Hour with You (1932) και τα δύο με την αγαπημένη του πρωταγωνίστρια στο είδος Jeanette Mac Donald. Πιο συγκεκριμένα, στο Monte Carlo υποδύεται την κακομαθημένη κόμισσα που παρατά τον μέλλοντα συζυγό της και απολαμβάνει την χλιδάτη ζωή στη Ριβιέρα και όπως είναι αναμενόμενο ο έρωτας της χτυπά την πόρτα. Βασικά μοτίβα που επαναλαμβάνονται στο έργο του Lubitsch είναι διακριτά ήδη. Καταρχήν πολύ συχνά οι πλοκή εκτυλίσσεται σε μια φανταστική ευρωπαϊκή χώρα (εν προκειμένω στο βασίλειο της Ruritania), ενώ και τα υπαρκτά μέρη που παρουσιάζονται (είτε πρόκειται για το Μόντε Κάρλο, είτε για το Παρίσι είτε για την Βενετία για παράδειγμα) λειτουργούν περισσότερο σαν σύμβολα ευρωπαϊκής φινέτσας, κομψότητας και χλιδής αλλά και σαν τόποι που προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθεριότητα στα σεξουαλικά ήθη και δίνουν την ευκαιρία στους πρωταγωνιστές να επιθοδούν στο φλερτ και το ερωτικό παιχνίδι.

LubitschΣτο Monte Carlo η Jeanette MacDonald είναι καταφανώς η ψυχή της ταινίας, που ερμηνεύει και την μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία της εποχής "Βeyond the Blue Horizon", σε ένα υπέροχα γυρισμένο μουσικό νούμερο με την πρωταγωνίστρια στο τρένο. Επίσης συναντούμε ένα άλλο κλασικό αφηγηματικό στοιχείο, όχι μόνο του Lubitsch αλλά πολλών ρομαντικών ταινιών και screwball: τις παρεξηγήσεις και την απόκρυψη ή την υιοθέτηση διαφορετικής ταυτότητας από τους πρωταγωνιστές που κινούν την πλοκή μέχρι το αναπόφευκτο happy end. Σίγουρα το σενάριο στο Monte Carlo βρίθει απιθανοτήτων και αφηγηματικών στερεοτύπων (αυτό συμβαίνει εξάλλου σε πολές ταινίες του Lubitsch), αλλά πέρα από την προφανή διαπίστωση ότι ο κινηματογράφος δεν είναι απαραίτητο να έχει σαν ζητούμενο του τον ρεαλισμό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της Μεγάλης Ύφεσης, οπότε ο κινηματογράφος αποτελούσε ένα προσιτό μέσο απόδρασης από την δύσκολη καθημερινότητα σε ένα κόσμο φανταστικού πλούτου και παράλογης πολυτέλειας, στον οποίο τα μόνα προβλήματα είναι τα ερωτικής φύσεως.

Το One Hour with You (1932) είναι το τελευταίο μιούζικαλ του Lubitsch για την Paramount και το προτελευταίο σε όλη τη φιλμογραφία του αφού μετά γύρισε μόνο το The Merry Window (1934). To project είχε αρχικά αναλάβει ο George Cukor, όμως ο Lubitsch, ανικανοποίητος από τον νέο τότε σκηνοθέτη, τελικά ανέλαβε και την σκηνοθεσία εκτός από την παραγωγή. Η Jeanette McDonald και ο κλασικός παρτενέρ της επί της οθόνης Maurice Chevalier υποδύονται το παριζιάνικο ζευγάρι που επιδίδεται σε απιστίες και ψέματα αλλά τελικά καταλήγει ξανά μαζί και ευτυχισμένο, η ταινία όμως είναι τολμηρή για την εποχή της στην σχετική απαξίωση της συζυγικής πίστης και των ιδανικών του γάμου.

Την ίδια χρονιά ο Lubitsch γύρισε την ακόμη πιο τολμηρή ερωτική κωμωδία, χαρακτηριστικό δείγμα του σινεμά πριν τον κώδικα, Trouble in Paradise, η οποία όσο και αν φανεί αδιανόητο στο σημερινό θεατή είχε απαγορευτεί μετά την εφαρμογή του κώδικα ηθικής και ξαναπροβλήθηκε το 1968. Στο κέντρο της βρίσκεται ένα ερωτικό τρίγωνο ενός διάσημου κλέφτη, της επίσης κλέφτρας ερωμένης του και μιας πλούσιας παριζιάνας που επιθυμούν να ληστέψουν. Παρά την ελαφριά αντιμετώπιση του Lubitsch στο θέμα του η ταινία έχει στο κέντρο της την ανθρώπινη επιθυμία, τόσο την ερωτική όσο και την επιθυμία για χρήμα. Να σημειώσουμε ότι συνεργάτης και αγαπημένος σεναριογράφος του Lubitsch σε αυτήν όπως και σε άλλες οκτώ ταινίες ήταν ο Samson Raphelson, πατέρας του πολύ γνωστού σκηνοθέτη Bob Raphelson (Five Easy Peaces κ.λπ.).

Το αφιέρωμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει μία ακόμη από πιο προκλητικές ταινίες του, το Design for Living (1933). To φιλμ ναι μεν βασίζεται στο θεατρικό έργο του Noel Coward, αλλά ο κορυφαίος σεναριογράφος Ben Hecht δεν κράτησε τίποτε από το αρχικό κείμενο. Η ιστορία διαδραματίζεται στο Παρίσι, όπου τρεις Αμερικανοί καλλιτέχνες, δύο άντρες και μία γυναίκα εμπλέκονται σ’ ένα γοητευτικό ménage à trois. H Μiriam Hopkins κρατά στην ταινία, όπως και στο Trouble in Paradise το ρόλο της ανεξάρτητης μοντέρνας γυναίκας, ενώ την πλαισιώνουν ο Fredric Μarch και ο υπέροχος σε ρομαντικές κομεντί Gary Cooper (πολύ πριν ταυτιστεί με την αντικομουνιστική υστερία και την υστερική ηθικολογία).

LubitschΗ επόμενη χρονολογικά ταινία του αφιερώματος είναι το Angel του 1937, που αξίζει της προσοχής μας καταρχήν γιατί αποτελεί μία από τις ξεχασμένες ταινίες στην φιλμογραφία της Μarlene Dietrich, στην οποία υποδύεται την απατημένη σύζυγο που περιπλανάται στο Παρίσι, γνωρίζει κάποιον άγνωστο και γοητεύεται αλλά τελικά γυρνά στην αγκαλιά του διπλωμάτη συζύγου της. Συμπρωταγωνιστές της Dietrich είναι ο Herbert Marshall και ο Μelvyn Douglas, δύο ηθοποιοί που συνεργάστηκαν με Lubitsch σε αρκετές ταινίες με θαυμάσια αποτελέσματα, αποδεικνύοντας ότι η εμπειρία του ίδιου του σκηνοθέτη στη σκηνή και μπροστά από την κάμερα του έδωσε ιδιαίτερη άνεση στη σκηνοθεσία των ηθοποιών, που στα χέρια άλλων σκηνοθετών θα έδιναν μετριότατες ερμηνείες.

Η Ninotchka του 1939 με πρωταγωνίστρια την θρυλική Greta Garbo είναι σίγουρα η γνωστότερη ταινία του Lubitsch, λόγω φυσικά και της μεγάλης ντίβας για την οποία αυτή η ταινία υπήρξε η προτελευταία πριν την πρόωρη απόσυρσή της από το σινεμά και μία από τις ελάχιστες κωμωδίες της. Σίγουρα επισκιάζει τους συμπρωταγωνιστές της στο ρόλο της αυστηρής μπολσεβίκας που ερωτεύεται έναν αριστοκράτη και προδίδει το Κόμμα για τον έρωτα και τις υλικές απολαύσεις που στερείται στη Ρωσία, αλλά η οικονομία, το κωμικό timimg και η φινέτσα του Lubitsch δίνουν τελικά στην ταινία την διαχρονική γοητεία της, ενώ άξια αναφοράς είναι φυσικά η συνεργασία του κορυφαίου σκηνοθέτη/σεναριογράφου Billy Wilder στο σενάριο. Είναι αυτονόητο ότι η ταινία λόγω της αρνητικής απεικόνισης του σοβιετικού συστήματος απαγορεύτηκε αμέσως στη Σοβιετική Ένωση. Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλμ που κάθε σινεφίλ οφείλει να έχει δει, αφού αν κάποιος ισχυριστεί ότι οι ταινίες του Lubitsch έχουν παλιώσει άσχημα, ίσως απλά δεν διαθέτει τα μέσα για να αποκωδικοποιήσει μια παλιότερη αλλά εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντική κινηματογραφική γλώσσα και τεχνική από την σημερινή. H φευγαλέα γοητεία των ταινιών του Lubitsch, το περιβόητο "Lubitsch touch" είναι εύκολο να διαφύγει από τον σημερινό θεατή.

Αν σας φάνηκε πρωτότυπη η κωμική «πλαστογράφηση» της ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Inglourious Basterds του Quentin Tarantino τότε πρέπει να σπεύσετε στο To Be or Not to Be (1942). O Lubitsch σκηνοθετεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ναζί-φάρσα, εν μέσω του πολέμου, με φόντο την κατεχόμενη Βαρσοβία και πρωταγωνιστές μια ομάδα θεατρικών ηθοποιών, που δίνουν το τέλειο άλλοθι για πλαστοπροσωπείες και παρεξηγήσεις σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε στο μεταξύ ότι όσο προχωράμε από τη δεκαετία του ’30 προς τη δεκαετία του ’40, ο κυνισμός και η ανάλαφρη επιφανειακότητα του Lubitsch διαποτίζονται από έναν διακριτικό ανθρωπισμό ο οποίος βέβαια συνοδεύεται από μία προφανή συντηρητικοποίηση στη θεματολογία.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Heaven Can Wait (1943) η πρώτη ταινία του Lubitsch σε technicolor διαδραματίζεται πια στις Η.Π.Α., με ήρωα ναι μεν έναν αδιόρθωτο καζανόβα, αλλά έχοντας στον πυρήνα της τις οικογενειακές αξίες μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Δεν είναι τυχαία και η επιλογή του Don Ameche, μιας all-american φιγούρας για τον κεντρικό ρόλο, και της απαστράπτουσας Gene Tierney στον ρόλο της συζύγου του. Το καστ αποδεικνύεται κάπως αδύναμο όμως, με εξαίρεση τον Charles Coburn στον ρόλο του παππού, ενώ και η σκηνοθεσία του Lubitsch υπό το βάρος ίσως της ακριβής παραγωγής με τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής, λουσμένα στην κορεσμένη χρωματική παλέτα του technicolor φαίνεται να έχει χάσει κάτι από την σπιρτάδα της. Το κύριο ενδιαφέρον στο φιλμ για έναν προσεκτικό θεατή μπορεί εντοπίζεται στην ιδιόμορφη ελλειπτικότητα της αναδρομικής αφήγησης (flashback) που χρησιμοποιείται.

LubitschΤέλος, το αφιέρωμα κλείνει με την διασκεδαστική Cluny Brown (1946) την τελευταία ταινία που ολοκλήρωσε ο Lubitsch πριν τον πρόωρο θάνατό του τον επόμενο χρόνο για την οποία ξαναγυρνά σε ευρωπαϊκό σκηνικό, αυτή τη φορά στην Αγγλία για να αφηγηθεί την ιστορία της Cluny Brown, μιας Αγγλίδας της εργατικής τάξης με πάθος για τα υδραυλικά που ενσαρκώνει η ιδιαίτερα σεξουαλική (ειδικά σε κάποιες από τις αρχικές σκηνές) Jennifer Jones. Ο Lubitsch δεν διστάζει να ειρωνευτεί όχι μόνο την ακαμψία της βρετανικής αριστοκρατίας αλλά πολύ περισσότερο τον συντηρητικά ήθη της μεσαίας και της εργατικής τάξης. Kι ενώ η Cluny Brown φάινεται ότι θα συμβιβάσει την ανεξαρτησία της με αντάλλαγμα ένα καλό γάμο και την άνοδο από την εργατική στη μεσαία τάξη (με τον φαρμακοποιό του χωριού και ΟΧΙ με το πλούσιο αφεντικό της όπως λανθασμενα έχει γραφτεί στο πρόγραμμα του φεστιβάλ) τελικά διαλέγει έναν ξένο αντιναζιστή συγγραφέα και την περιπετειώδη ζωή που της υπόσχεται.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας προσφέρουν στο αθηναϊκό κοινό μια υπέροχη ευκαιρία να νιώσει το άγγιγμα του Lubitsch στην μεγάλη οθόνη. Η εν λόγω φράση, που χρησιμοποιήθηκε από τα studio για την προώθηση του δημιουργού σίγουρα δεν επαρκεί για να αποδώσει την ποιότητα της κινηματογραφικής του ιδιοσυγκρασίας που συνδυάζει την κομψότητα και την ελαφρότητα με την ενήλικη και παιγνιώδη σεξουαλικότητα των ηρώων του αλλά και με την ειρωνεία και την παιχνιδιάρικη αποστασιοποίηση από την επιφανειακότητα των χαρακτήρων του, και όλα τα παραπάνω με μια άρτια κλασική προσέγγιση στα πλάνα, το καδράρισμα αλλά και το φωτισμό και το μοντάζ στον κινηματογράφο.

Δείτε εδώ το περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τα αφιερώματα του φεστιβάλ που αρχίζει την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου.

Διάβασε επίσης...
‘H Πρώτη Μου Φορά’ – Κερδίστε προσκλήσεις για ένα από τα πιο αξιαγάπητα ντοκιμαντέρ της σεζόν
Μια φρεσκιά ματιά σ' ένα κόσμο γεμάτο έμβρυα και όλα όσα φέρνουν μαζί τους: το τέλος της εργένικης ζωής, τις ευθύνες, τον πανικό, την κατεστραμμένη σου φιγούρα και τη χαρά της δημιουργίας!Μια ταινία για γυναίκες νέες και ασυμβίβαστες, γυναίκες που επιθυμούν ένα παιδί και θέλουν να μάθουν, γυναίκες που ωρίμασαν ...
Συνέχεια...
O Steven Seagal και το τρίτο ‘Under Siege’
Ο Steven Seagal, αδυνατόντας μάλλον να ξεχάσει τη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας του, δήλωσε στο MTV News πως θέλει να φέρει στη μεγάλη οθόνη μια τρίτη συνέχεια του "Under Siege".Δεκατέσσερα χρόνια μετά το πρώτο sequel λοιπόν, ο διάσημος ηθοποιός δηλώνει πως θα επιθυμούσε μια πιο μοντέρνα εκδοχή της ταινίας. "Εγώ ...
Συνέχεια...
Οι Νύχτες Πρεμιέρας αποκτούν το blog τους
Έχοντας πλέον ανακοινωθεί οι ημερομηνίες διεξαγωγής του 15ου Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας - 16 έως 27 Σεπεμβρίου 2009, η αντίστροφη μέτρηση για το σημαντικότερο σινεφίλ ραντεβού της πόλης ξεκίνησε.Περιμένοντας όμως τις πρώτες ανακοινώσεις και τις επιβεβαιώσεις των πρώτων ταινιών που θα προβληθούν στο 10ήμερο του φεστιβάλ, ...
Συνέχεια...
Ο Sylvester Stallone στο remake του “Death Wish”;
Ο Sylvester Stallone συζητά το ενδεχόμενο να σκηνοθετήσει αλλά και να πρωταγωνιστήσει στο remake της ταινίας του 1974, "Death Wish".Μετά λοιπόν από την 6η συνέχεια του Ρόκυ και την 4η συνέχεια του Ράμπο, που αναμένουμε στις αμερικάνικες κινηματογραφικές αίθουσες στις 25 Ιανουαρίου, ο διάσημος ηθοποιός βάλθηκε τώρα να υποδυθεί ένα ...
Συνέχεια...
Δείτε το trailer του ‘The Life Before Her Eyes’ με τις Uma Thurman και Evan Rachel Wood
Μετά το "My Super Ex-Girlfriend" και πριν τα "My Zinc Bed" και "Eloise in Paris" η αγαπημένη Uma Thurman, ερμηνεύει την Diana, μια παντρεμένη μεσήλικη γυναίκα που η ζωή της επηρεάζεται από την 15η επέτειο του τραγικού φονικού στο λύκειο όπου φοιτούσε και στο οποίο έχασε την καλύτερή της φίλη. ...
Συνέχεια...
Ο Frank Darabont βάλει κατά του Lucas για χάσιμο ενός χρόνου για το σενάριο του Indiana Jones 4
Ο κινηματογραφιστής Frank Darabont άστραψε και βρόντηξε κατά του George Lucas, που δεν εγκρίνει τελικά το σενάριο που καθόταν και έγραφε τον τελευταίο ένα χρόνο, για το νέο, τέταρτο μέρος της σειράς του Indiana Jones. Τι κι αν άρεσε στον Spielberg, που θα σκηνοθετήσει την ταινία, όπως λέει ο ίδιος ...
Συνέχεια...
Κερδίστε προσκλήσεις για τις Νύχτες Πρεμιέρας
Μπήκαμε στην τελική ευθεία για το φετινό 13ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας Conn-X, το οποίο σηκώνει αυλαία την ερχόμενη Τετάρτη με την Επίσημη Έναρξη στον κινηματογράφο Αττικόν με την πρώτη προβολή της ταινίας "Persepolis" των Marjane Satrapi και Vincent Paronnaud (είσοδος μόνο με προσκλήσεις).Όσοι δεν το ...
Συνέχεια...
Η βιογραφία του Bobby Martinez στη μεγάλη οθόνη
Η Participant Prods. θα ενώσει τις δυνάμεις της με την State Street Pictures για την μεταφορά της ζωής του επαγγελματία surfer Bobby Martinez στη μεγάλη οθόνη.Το σενάριο της ταινίας έχει αναλάβει ο ηθοποιός και σεναριογράφος Robert Munic (The Pros & Cons of Breathing-writer, Bordello of Blood-actor).Η ταινία θα ξεκινά από ...
Συνέχεια...
To See Cinema Network προσφέρει ¤10.000 για 6 ταινίες μικρού μήκους. Στείλτε προτάσεις ΤΩΡΑ!
Την παραγωγή έξι (6) ταινιών μικρού μήκους με το ποσό των 10.000 ευρώ την κάθε μία θα ενισχύσει οικονομικά το Κινηματογραφικό Δίκτυο Νοτιοανατολικής Ευρώπης SEE CINEMA NETWORK.Γίνονται δεκτές προς εξέταση προτάσεις των οποίων ο σεναριογράφος, ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός προέρχονται από χώρες μέλη που συμμετέχουν στο SEE CINEMA NETWORK. ...
Συνέχεια...
Ίγκορ
IgorΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Anthony LeondisΣΕΝΑΡΙΟ: Chris McKennaΜΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΤΩΝ: Βασίλη Χαραλαμπόπουλου, Κώστα Δαρλάση, Δημήτρη Κότσαρη, Γιάννη ΣτεφόπουλουΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87΄ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEONΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Στο συννεφιασμένο βασίλειο της Μαλάρια ο κόσμος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: σατανικούς επιστήμονες και καμπούρηδες βοηθούς (όλοι ανεξαιρέτως με το όνομα Ίγκορ) που τους υπηρετούν στωικά, ενώ οι υπόλοιποι κάτοικοι ζουν για ...
Συνέχεια...
O Spiderman παραγωγός του ‘Good People’
Με εξασφαλισμένα τα σχετικά δικαιώματα ο Tobey Maguire έχει βάλει πλώρη για το νέο του εγχείρημα που θα φέρει την προσωπική του υπογραφή, τουλάχιστον σε επίπεδο παραγωγής. Το μυθιστόρημα του Marcus Sakey, "Good People'' έπεσε στον ιστό του και θα αποτελέσει τη βάση του σεναρίου που καλείται να γράψει ο ...
Συνέχεια...
Δειτε το trailer της ταινίας Wanted
Κυκλοφόρησε από τη Universal Pictures το πρώτο trailer της πολυαναμενόμενης ταινίας "Wanted". Η ταινία βασίζεται στην ομώνυμη σειρά κόμικ των Mark Millar και J.G Jones. Η σκηνοθεσία ανήκει στον Ρώσσο Timur Bekmambetov (Night Watch) και πρωταγωνιστούν οι McAvoy, Morgan Freeman, Angelina Jolie και ο ράπερ Common.Ο McAvoy υποδύεται τον Wesley ...
Συνέχεια...
‘Έφυγε’ ο James Whitmore
ο απόγευμα της Παρασκευής έφυγε από τη ζωή ο βετεράνος ηθοποιός James Whitmore, έχοντας συμπληρώσει το 87 έτος της ηλικίας του.Σύμφωνα με το γιο του, τα Χριστούγεννα, του είχε διαγνωστεί καρκίνος στον πνεύμονα. Τους τελευταίους αυτούς μήνες της ζωής του ο σπουδαίος καλλιτέχνης περιστοιχιζόταν από οικογενειακά του πρόσωπα, γεγονός που ...
Συνέχεια...
Shut Up and Listen
Αυτόνομο section που πλέον λειτουργεί κι ως Διαγωνιστικό, το μουσικό τμήμα του 18ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας υπήρξε απ'την αρχή ένα απ'τα πιο ισχυρά χαρτιά του προγράμματός του. Με κύριο άξονα τα μουσικά ντοκιμαντέρ, και φέτος προτάσσει μια θεματική παλέτα από διαφορετικά μουσικά είδη.  Shut Up and Play the Hits των ...
Συνέχεια...
‘Machete’: Τα τελευταία νέα από την ταινία του Robert Rodriguez
Ξεκίνησε ως αστείο και κατέληξε να γίνει ταινία! Όσοι έχει τύχει να δουν το ''Grindhouse'' τότε σίγουρα, έχουν κρατήσει στη μνήμη τους την αχαρακτήριστη φιγούρα του απίστευτου Μεξικανού, ''Machete''. Οι υπόλοιποι αρκεί να ρίξουν μια ματιά στο fake trailer που ακολουθεί και το οποίο συνόδευε την ταινία του Robert Rodriguez ...
Συνέχεια...
Ο τελευταίος Harry Potter σε διπλή συσκευασία
Η εμφάνιση του έκτου φιλμ, "Harry Potter and the Half-Blood Prince", στις κινηματογραφικές αίθουσες, προγραμματίζεται για το Νοέμβρη. Για να μην μείνουμε όμως παραπονεμένοι, οι παραγωγοί της τελευταίας ταινίας "Harry Potter And The Deathly Hallows" που αναμένεται στις αίθουσες το 2010, μας ετοιμάζουν το τέλος της ιστορίας... σε διπλή δόση.Το ...
Συνέχεια...
Μισώ την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
I Hate Valentine's Day ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Nia VardalosΣΕΝΑΡΙΟ: Nia Vardalos, Stephen David, Ben ZookΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Nia Vardalos, John Corbett, Stephen Guarino, Amir Arison, Zoe KazanΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98΄ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON ΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Προκειμένου να αποφύγει τους σοβαρούς συναισθηματικούς τραυματισμούς, η ανθοπώλισσα Nia Vardalos έχει θεσπίσει τον απαράβατο κανόνα των περιορισμένων πέντε ραντεβού για κάθε άντρα που ...
Συνέχεια...
Η ζωή του Robert Capa στη μεγάλη οθόνη
Το 1936 στο Παρίσι, ο André Friedmann και η Gerta Pohorylle, συνεργάτες στη φωτογραφία και σύντροφοι στη ζωή, αποφάσισαν να αλλάξουν τα ονόματά τους.Εκείνος θα ήταν στο εξής ο Robert Capa. Εκείνη η Gerda Taro. Εκείνος έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους κορυφαίους πολεμικούς φωτογράφους ανά τον κόσμο, εκείνη ...
Συνέχεια...
Το απολαυστικό trailer του “Moonrise Kingdom” του Wes Anderson
Είμαστε fanboys του Wes Anderson και δεν το κρύβουμε. Σήμερα ξυπνήσαμε και το πρώτο που είδαμε - στο repeat παρακαλώ - είναι το πρώτο trailer της νέας του ταινίας με τίτλο "Moonrise Kingdom", η οποία αναμένεται στις κινηματογραφικές αίθουσες στα τέλη Μαϊου. Το trailer είναι απολαυστικό, στο γνωστό αγαπημένο ύφος του Wes ...
Συνέχεια...
O Rodrigo Garcia βάζει μπροστά το ‘Mother and Child’
O Rodrigo Garcia βρήκε στα πρόσωπο των Alfonso Cuaron, Guillermo del Toro και Alejandro Gonzalez Inarritu τους παραγωγούς της νέας του δραματικής ταινίας "Mother and Child".Με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4,5 εκατ. $ και σε σενάριο του ίδιου του Garcia, η ταινία παρακολουθεί τις ζωές τριών γυναικών, καθώς αυτές διασταυρώνονται. ...
Συνέχεια...
Έναρξη σήμερα για το Outview, το 4ο Διεθνές Gay & Lesbian Film Festival της Αθήνας
Ένα queer κινηματογραφικό ταξίδι σε όλο τον κόσμο στην καρδιά του Γκαζιού. Γεύση από Γερμανία, Ιαπωνία, Πορτογαλία, Βραζιλία, Αγγλία, Αμερική, Ισραήλ ακόμη και Χονγκ Κονγκ θα βιώσουν φέτος οι θεατές στο Outview Film Festival το 4ο Διεθνές Gay & Lesbian Film Festival της Αθήνας, 23 -29 Απριλίου στην Ταινιοθήκη της ...
Συνέχεια...
Hannibal Rising
Το απόλυτο κακό είναι ο Hannibal Lecter. Ο ερμηνευτής του απόλυτου κακού είναι μόνο ο Anthony Hopkins. Αν καταφέρετε και το ξεπεράσετε αυτό, όπως έκανα εγώ, τότε το "Hannibal Rising" θα είναι μια ταινία που θα απολαύσετε.Η ταινία ξεκινά με τα ανέμελα παιδικά χρόνια του Hannibal και της μικρότερης αδερφής ...
Συνέχεια...
Το bestseller “Mao’s Last Dancer” τώρα και σε ταινία
Ο σκηνοθέτης Helmer Bruce Beresford ετοιμάζει μια μεγάλη κινηματογραφική προσαρμογή του Κινέζικου bestseller, "Mao's Last Dancer" αναφέρει το Variety. Το βιβλίο είναι η αυτοβιογραφία του Li Cunxin, ενός αγρότη που έγινε χορευτής μπαλέτου και έμεινε τελικά παράλυτος. Για πρώτη φορά δημοσιεύτηκε το 2003 και αντίτυπά του πωλήθηκαν σε 20 χώρες. ...
Συνέχεια...
Ελεήστε τον… πλούσιο!
Αυτό μας προτρέπει να κάνουμε ο πάντα καυστικός Michael Moore μέσα από το teaser trailer του νέου του ντοκιμαντέρ, που εξακολουθεί να παραμένει ατιτλοφόρητο. O δαιμόνιος κινηματογραφιστής τα έβαλε με την ανεργία στο ''Ο Ρότζερ και Εγώ'', έθιξε το μείζον ζήτημα της οπλοκατοχής στον ''Ακήρυχτο Πόλεμο'', στάθηκε απέναντι στον ίδιο ...
Συνέχεια...
Jar City
MýrinΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Baltasar KormákurΣΕΝΑΡΙΟ: Baltasar Kormákur, Arnaldur IndriðasonΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ingvar E. Sigurdsson, Agusta Eva Erlendsdottir, Bjorn Hylnur Haraldsson, Atli Rafn Sigurdarson, Olafia Hronn JonsdottirΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93΄ΔΙΑΝΟΜΗ: VIDEORAMAΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Στην προσπάθειά του να ξεδιαλύνει τον φόνο ηλικιωμένου άνδρα, ένας αστυνομικός με gourmetπροτιμήσεις στα αρνίσια μυαλά ανασύρει από τα αρχεία την υπόθεση του μυστηριώδους θάνατου ενός ...
Συνέχεια...
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του “Οι Γαμάτοι”
H oικογένεια Γκονζάλες προσπαθεί σκληρά να διατηρήσει τις όμορφες λατινοαμερικάνικες παραδόσεις του μισογυνισμού και της ομοφοβίας. Εχουν ένα ρημαγμένο συνεργείο αυτοκινήτων όπου βλέπουν τηλεόραση όλη μέρα, θωπεύουν ο ένας τον άλλον, τρώνε με τα χέρια σαν γουρούνια, πίνουν σαν καταβόθρες και δεν δίνουν δεκάρα για τις κοινωνικές συμβάσεις. Οταν όμως ...
Συνέχεια...
O Terry Gilliam δεν έχει ξεχάσει τον Δον Κιχώτη
Ο γνωστός σκηνοθέτης Terry Gilliam αποκάλυψε την προηγούμενη εβδομάδα στο Λονδίνο, όπου βρισκόταν για το "An Academy Salute to Terry Gilliam" που οργάνωσε προς τιμήν του το AMPAS (Academy of Motion Pictures and Science), ότι δεν έχει ξεχάσει το πολυπόθητο project του "The Man Who Killed Don Quixote".Για όσους δεν ...
Συνέχεια...
Καφκικές Έρευνες σήμερα στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
 Ενώ σήμερα είναι μια δύσκολη μέρα μέρα από πλευράς μετακινήσεων για τους περισσότερους από εμάς, λόγω των απεργιών σε ΜΜΜ και ταξί, όσοι από εσάς έχετε οποιοδήποτε τρόπο να μετακινηθείτε (μπορείτε να δοκιμάσετε και το #carpoolgr πλέον, στο twitter) έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ στην Νέα Ιωνία ...
Συνέχεια...
Η Kim Basinger μαμά της Charlize Theron
Η Kim Basinger συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει δίπλα στη Charlize Theron, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του σεναριογράφου του "Babel", Guillermo Arriaga, στην ταινία "The Burning Plain".Η ταινία κινείται ανάμεσα σε δύο ιστορίες που λαμβάνουν χώρα η μία στο παρελθόν και η άλλη στο παρόν. Η Kim Basinger υποδύεται την Gina, την μητέρα ...
Συνέχεια...
Λυσάξτε! Twilight βραδιά στους Κινηματογράφους Odeon την Τετάρτη
Ok, έχουμε καταλάβει όλοι τι περιμένετε εσείς οι κορασίδες ηλικίας 10 έως 110 ετών αυτή την εβδομάδα. Ονoμάζεται Twilight Saga: New Moon ή καλύτερα Edward Cullen και μην τολμήσετε να το αρνηθείτε.Η Odeon το γνωρίζει πολύ καλά, και γι'αυτό προσκαλεί τους θαυμαστές (τις θαυμάστριες βασικά...) της σειράς ταινιών "Λυκόφως" να ...
Συνέχεια...
‘H Πρώτη Μου Φορά’ – Κερδίστε προσκλήσεις για
O Steven Seagal και το τρίτο ‘Under Siege’
Οι Νύχτες Πρεμιέρας αποκτούν το blog τους
Ο Sylvester Stallone στο remake του “Death Wish”;
Δείτε το trailer του ‘The Life Before Her
Ο Frank Darabont βάλει κατά του Lucas για
Κερδίστε προσκλήσεις για τις Νύχτες Πρεμιέρας
Η βιογραφία του Bobby Martinez στη μεγάλη οθόνη
To See Cinema Network προσφέρει ¤10.000 για 6
Ίγκορ
O Spiderman παραγωγός του ‘Good People’
Δειτε το trailer της ταινίας Wanted
‘Έφυγε’ ο James Whitmore
Shut Up and Listen
‘Machete’: Τα τελευταία νέα από την ταινία του
Ο τελευταίος Harry Potter σε διπλή συσκευασία
Μισώ την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
Η ζωή του Robert Capa στη μεγάλη οθόνη
Το απολαυστικό trailer του “Moonrise Kingdom” του Wes
O Rodrigo Garcia βάζει μπροστά το ‘Mother and
Έναρξη σήμερα για το Outview, το 4ο Διεθνές
Hannibal Rising
Το bestseller “Mao’s Last Dancer” τώρα και σε
Ελεήστε τον… πλούσιο!
Jar City
Νύχτες Πρεμιέρας: Κερδίστε προσκλήσεις για την προβολή του
O Terry Gilliam δεν έχει ξεχάσει τον Δον
Καφκικές Έρευνες σήμερα στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Η Kim Basinger μαμά της Charlize Theron
Λυσάξτε! Twilight βραδιά στους Κινηματογράφους Odeon την Τετάρτη