Φέτος οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στον Εrnst Lubitsch, προβάλλοντας οκτώ από τις ταινίες της αμερικανικής περιόδου του Γερμανού (ρωσοεβραϊκής καταγωγής) σκηνοθέτη. Πρόκειται για έναν σκηνοθέτη όχι ακριβώς υποτιμημένο αλλά σίγουρα ελαφρώς παραγνωρισμένο από την πλειοψηφία των σινεφίλ (σε σχέση για παράδειγμα με την «αυτονόητη μεγαλοφυΐα» ενός Hitchcock ή ενός Welles) σίγουρα όχι όμως λιγότερο σημαντικού για την εξέλιξη της κινηματογραφικής γλώσσας και των ειδών.

Είναι, όπως έχει γραφτεί, ένας σκηνοθέτης που προτιμούν και αναγνωρίζουν πρώτα οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές (το εύρος των θαυμαστών του εκτείνεται από τους συμπατριώτες του William Wyler και Billy Wilder μέχρι τον Cameron Crowe) ενώ οι αρετές του δεν είναι τόσο εμφανείς όχι γιατί δεν είναι αρκετές, αλλά γιατί όπως και άλλοι μεγάλοι σκηνοθέτες σαν τον Howard Hawks είχε ενσωματώσει απολύτως την τεχνική στην ίδια την αφήγηση της ταινίας, με την έννοια ότι στο κλασικό αφηγηματικό μοντέλο του Hollywood η απόλυτα ομαλή και αληθοφανής αφήγηση μιας ιστορίας είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα και όχι η έμφαση στην τεχνική και τεχνολογική πλευρά του μέσου.

LubitschO απόλυτα προσαρμοστικός σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του Lubitsch κατάφερε να τελειοποιήσει αυτού του είδους το σινεμά (πολλοί θεωρούν και όχι άδικα ότι από εκείνη την περίοδο, δηλαδή μεταξύ της έλευσης του ήχου και του τέλους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο κινηματογράφος παρά τη νεότητά του ως μέσο άγγιξε τον κλασικισμό). Κι αυτό παρά τους περιορισμούς στο περιεχόμενο και ειδικότερα δε στις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις της σεξουαλικότητας και του εγκλήματος που επέφερε η υιοθέτηση του κώδικα ηθικής (γνωστότερου ως Κώδικα Hays), ο αντίκτυπος του οποίου είναι προφανής στη σύγκριση της τολμηρότητας των ταινιών του σκηνοθέτη πριν και μετά το 1934, οπότε και υιοθετήθηκε πλήρως από τα στούντιο ο κώδικας. Εξίσου αξιοσημείωτο για την ισχύ και το σεβασμό που απολάμβανε ο σκηνοθέτης είναι το γεγονός ότι στην εποχή της απόλυτης παντοδυναμίας των μεγάλων στούντιο υπήρξε από τους λίγους σκηνοθέτες που είχε το credit και για την παραγωγή των ταινιών του, ενώ βρέθηκε έστω και για μόλις ένα χρόνο στη θέση του επικεφαλής παραγωγού για την Paramount (1935).

Ο Lubitsch ξεκίνησε ως θεατρικός ηθοποιός δίπλα στον Max Reinhart, για να περάσει σύντομα στο σινεμά κυρίως σε κωμικούς ρόλους και έπειτα ως σκηνοθέτης των ταινιών του, ενώ προς το τέλος της δεκαετίας του ’10 και στις αρχές του ’20 έγινε γνωστός στην Αμερική με τα δράματα εποχής και τις κωμωδίες που σκηνοθέτησε. Μετακόμισε ήδη από το 1922 στο Hollywood, πριν από το μεγάλο κύμα μετανάστευσης των Ευρωπαίων (και κυρίως Γερμανών) κινηματογραφιστών λόγω της ανόδου του ναζισμού και του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Αποτέλεσε, όπως είπαμε και πιο πάνω ένα απόλυτα προσαρμοστικό σκηνοθέτη, όχι μόνο σε σχέση με τη μετανάστευσή του από την UFA στο Ηollywood αλλά και γιατί ήταν ένας από τους σκηνοθέτες με σημαντική καριέρα στο βωβό κινηματογράφο που καλωσόρισαν την έλευση του ήχου και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις νέες δυνατότητες που πρόσφερε.

Ο Lubitsch είναι ένας από τους θεμελιωτές του κινηματογραφικού μιoύζικαλ, αφού σε μεγάλο βαθμό χάρη σ’ αυτόν εξελίχθηκε από απλή κινηματογράφηση επιτυχιών του Broadway ένα είδος με καθαρά κινηματογραφικά χαρακτηριστικά, στο οποίο η μουσική και το τραγούδι χρησιμοποιείται ως όχημα στην αφήγηση, παρά σαν απλό ιντερμέδιο της πρόζας. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες ηχητικές ταινίες του Lubitsch oι περισσότερες ήταν μιούζικαλ, δύο εκ των οποίων θα προβηθούν στο φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα, θα προβληθεί το Monte Carlo (1930) και το One Hour with You (1932) και τα δύο με την αγαπημένη του πρωταγωνίστρια στο είδος Jeanette Mac Donald. Πιο συγκεκριμένα, στο Monte Carlo υποδύεται την κακομαθημένη κόμισσα που παρατά τον μέλλοντα συζυγό της και απολαμβάνει την χλιδάτη ζωή στη Ριβιέρα και όπως είναι αναμενόμενο ο έρωτας της χτυπά την πόρτα. Βασικά μοτίβα που επαναλαμβάνονται στο έργο του Lubitsch είναι διακριτά ήδη. Καταρχήν πολύ συχνά οι πλοκή εκτυλίσσεται σε μια φανταστική ευρωπαϊκή χώρα (εν προκειμένω στο βασίλειο της Ruritania), ενώ και τα υπαρκτά μέρη που παρουσιάζονται (είτε πρόκειται για το Μόντε Κάρλο, είτε για το Παρίσι είτε για την Βενετία για παράδειγμα) λειτουργούν περισσότερο σαν σύμβολα ευρωπαϊκής φινέτσας, κομψότητας και χλιδής αλλά και σαν τόποι που προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθεριότητα στα σεξουαλικά ήθη και δίνουν την ευκαιρία στους πρωταγωνιστές να επιθοδούν στο φλερτ και το ερωτικό παιχνίδι.

LubitschΣτο Monte Carlo η Jeanette MacDonald είναι καταφανώς η ψυχή της ταινίας, που ερμηνεύει και την μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία της εποχής "Βeyond the Blue Horizon", σε ένα υπέροχα γυρισμένο μουσικό νούμερο με την πρωταγωνίστρια στο τρένο. Επίσης συναντούμε ένα άλλο κλασικό αφηγηματικό στοιχείο, όχι μόνο του Lubitsch αλλά πολλών ρομαντικών ταινιών και screwball: τις παρεξηγήσεις και την απόκρυψη ή την υιοθέτηση διαφορετικής ταυτότητας από τους πρωταγωνιστές που κινούν την πλοκή μέχρι το αναπόφευκτο happy end. Σίγουρα το σενάριο στο Monte Carlo βρίθει απιθανοτήτων και αφηγηματικών στερεοτύπων (αυτό συμβαίνει εξάλλου σε πολές ταινίες του Lubitsch), αλλά πέρα από την προφανή διαπίστωση ότι ο κινηματογράφος δεν είναι απαραίτητο να έχει σαν ζητούμενο του τον ρεαλισμό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της Μεγάλης Ύφεσης, οπότε ο κινηματογράφος αποτελούσε ένα προσιτό μέσο απόδρασης από την δύσκολη καθημερινότητα σε ένα κόσμο φανταστικού πλούτου και παράλογης πολυτέλειας, στον οποίο τα μόνα προβλήματα είναι τα ερωτικής φύσεως.

Το One Hour with You (1932) είναι το τελευταίο μιούζικαλ του Lubitsch για την Paramount και το προτελευταίο σε όλη τη φιλμογραφία του αφού μετά γύρισε μόνο το The Merry Window (1934). To project είχε αρχικά αναλάβει ο George Cukor, όμως ο Lubitsch, ανικανοποίητος από τον νέο τότε σκηνοθέτη, τελικά ανέλαβε και την σκηνοθεσία εκτός από την παραγωγή. Η Jeanette McDonald και ο κλασικός παρτενέρ της επί της οθόνης Maurice Chevalier υποδύονται το παριζιάνικο ζευγάρι που επιδίδεται σε απιστίες και ψέματα αλλά τελικά καταλήγει ξανά μαζί και ευτυχισμένο, η ταινία όμως είναι τολμηρή για την εποχή της στην σχετική απαξίωση της συζυγικής πίστης και των ιδανικών του γάμου.

Την ίδια χρονιά ο Lubitsch γύρισε την ακόμη πιο τολμηρή ερωτική κωμωδία, χαρακτηριστικό δείγμα του σινεμά πριν τον κώδικα, Trouble in Paradise, η οποία όσο και αν φανεί αδιανόητο στο σημερινό θεατή είχε απαγορευτεί μετά την εφαρμογή του κώδικα ηθικής και ξαναπροβλήθηκε το 1968. Στο κέντρο της βρίσκεται ένα ερωτικό τρίγωνο ενός διάσημου κλέφτη, της επίσης κλέφτρας ερωμένης του και μιας πλούσιας παριζιάνας που επιθυμούν να ληστέψουν. Παρά την ελαφριά αντιμετώπιση του Lubitsch στο θέμα του η ταινία έχει στο κέντρο της την ανθρώπινη επιθυμία, τόσο την ερωτική όσο και την επιθυμία για χρήμα. Να σημειώσουμε ότι συνεργάτης και αγαπημένος σεναριογράφος του Lubitsch σε αυτήν όπως και σε άλλες οκτώ ταινίες ήταν ο Samson Raphelson, πατέρας του πολύ γνωστού σκηνοθέτη Bob Raphelson (Five Easy Peaces κ.λπ.).

Το αφιέρωμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει μία ακόμη από πιο προκλητικές ταινίες του, το Design for Living (1933). To φιλμ ναι μεν βασίζεται στο θεατρικό έργο του Noel Coward, αλλά ο κορυφαίος σεναριογράφος Ben Hecht δεν κράτησε τίποτε από το αρχικό κείμενο. Η ιστορία διαδραματίζεται στο Παρίσι, όπου τρεις Αμερικανοί καλλιτέχνες, δύο άντρες και μία γυναίκα εμπλέκονται σ’ ένα γοητευτικό ménage à trois. H Μiriam Hopkins κρατά στην ταινία, όπως και στο Trouble in Paradise το ρόλο της ανεξάρτητης μοντέρνας γυναίκας, ενώ την πλαισιώνουν ο Fredric Μarch και ο υπέροχος σε ρομαντικές κομεντί Gary Cooper (πολύ πριν ταυτιστεί με την αντικομουνιστική υστερία και την υστερική ηθικολογία).

LubitschΗ επόμενη χρονολογικά ταινία του αφιερώματος είναι το Angel του 1937, που αξίζει της προσοχής μας καταρχήν γιατί αποτελεί μία από τις ξεχασμένες ταινίες στην φιλμογραφία της Μarlene Dietrich, στην οποία υποδύεται την απατημένη σύζυγο που περιπλανάται στο Παρίσι, γνωρίζει κάποιον άγνωστο και γοητεύεται αλλά τελικά γυρνά στην αγκαλιά του διπλωμάτη συζύγου της. Συμπρωταγωνιστές της Dietrich είναι ο Herbert Marshall και ο Μelvyn Douglas, δύο ηθοποιοί που συνεργάστηκαν με Lubitsch σε αρκετές ταινίες με θαυμάσια αποτελέσματα, αποδεικνύοντας ότι η εμπειρία του ίδιου του σκηνοθέτη στη σκηνή και μπροστά από την κάμερα του έδωσε ιδιαίτερη άνεση στη σκηνοθεσία των ηθοποιών, που στα χέρια άλλων σκηνοθετών θα έδιναν μετριότατες ερμηνείες.

Η Ninotchka του 1939 με πρωταγωνίστρια την θρυλική Greta Garbo είναι σίγουρα η γνωστότερη ταινία του Lubitsch, λόγω φυσικά και της μεγάλης ντίβας για την οποία αυτή η ταινία υπήρξε η προτελευταία πριν την πρόωρη απόσυρσή της από το σινεμά και μία από τις ελάχιστες κωμωδίες της. Σίγουρα επισκιάζει τους συμπρωταγωνιστές της στο ρόλο της αυστηρής μπολσεβίκας που ερωτεύεται έναν αριστοκράτη και προδίδει το Κόμμα για τον έρωτα και τις υλικές απολαύσεις που στερείται στη Ρωσία, αλλά η οικονομία, το κωμικό timimg και η φινέτσα του Lubitsch δίνουν τελικά στην ταινία την διαχρονική γοητεία της, ενώ άξια αναφοράς είναι φυσικά η συνεργασία του κορυφαίου σκηνοθέτη/σεναριογράφου Billy Wilder στο σενάριο. Είναι αυτονόητο ότι η ταινία λόγω της αρνητικής απεικόνισης του σοβιετικού συστήματος απαγορεύτηκε αμέσως στη Σοβιετική Ένωση. Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλμ που κάθε σινεφίλ οφείλει να έχει δει, αφού αν κάποιος ισχυριστεί ότι οι ταινίες του Lubitsch έχουν παλιώσει άσχημα, ίσως απλά δεν διαθέτει τα μέσα για να αποκωδικοποιήσει μια παλιότερη αλλά εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντική κινηματογραφική γλώσσα και τεχνική από την σημερινή. H φευγαλέα γοητεία των ταινιών του Lubitsch, το περιβόητο "Lubitsch touch" είναι εύκολο να διαφύγει από τον σημερινό θεατή.

Αν σας φάνηκε πρωτότυπη η κωμική «πλαστογράφηση» της ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Inglourious Basterds του Quentin Tarantino τότε πρέπει να σπεύσετε στο To Be or Not to Be (1942). O Lubitsch σκηνοθετεί κάτι που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ναζί-φάρσα, εν μέσω του πολέμου, με φόντο την κατεχόμενη Βαρσοβία και πρωταγωνιστές μια ομάδα θεατρικών ηθοποιών, που δίνουν το τέλειο άλλοθι για πλαστοπροσωπείες και παρεξηγήσεις σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε στο μεταξύ ότι όσο προχωράμε από τη δεκαετία του ’30 προς τη δεκαετία του ’40, ο κυνισμός και η ανάλαφρη επιφανειακότητα του Lubitsch διαποτίζονται από έναν διακριτικό ανθρωπισμό ο οποίος βέβαια συνοδεύεται από μία προφανή συντηρητικοποίηση στη θεματολογία.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Heaven Can Wait (1943) η πρώτη ταινία του Lubitsch σε technicolor διαδραματίζεται πια στις Η.Π.Α., με ήρωα ναι μεν έναν αδιόρθωτο καζανόβα, αλλά έχοντας στον πυρήνα της τις οικογενειακές αξίες μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Δεν είναι τυχαία και η επιλογή του Don Ameche, μιας all-american φιγούρας για τον κεντρικό ρόλο, και της απαστράπτουσας Gene Tierney στον ρόλο της συζύγου του. Το καστ αποδεικνύεται κάπως αδύναμο όμως, με εξαίρεση τον Charles Coburn στον ρόλο του παππού, ενώ και η σκηνοθεσία του Lubitsch υπό το βάρος ίσως της ακριβής παραγωγής με τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής, λουσμένα στην κορεσμένη χρωματική παλέτα του technicolor φαίνεται να έχει χάσει κάτι από την σπιρτάδα της. Το κύριο ενδιαφέρον στο φιλμ για έναν προσεκτικό θεατή μπορεί εντοπίζεται στην ιδιόμορφη ελλειπτικότητα της αναδρομικής αφήγησης (flashback) που χρησιμοποιείται.

LubitschΤέλος, το αφιέρωμα κλείνει με την διασκεδαστική Cluny Brown (1946) την τελευταία ταινία που ολοκλήρωσε ο Lubitsch πριν τον πρόωρο θάνατό του τον επόμενο χρόνο για την οποία ξαναγυρνά σε ευρωπαϊκό σκηνικό, αυτή τη φορά στην Αγγλία για να αφηγηθεί την ιστορία της Cluny Brown, μιας Αγγλίδας της εργατικής τάξης με πάθος για τα υδραυλικά που ενσαρκώνει η ιδιαίτερα σεξουαλική (ειδικά σε κάποιες από τις αρχικές σκηνές) Jennifer Jones. Ο Lubitsch δεν διστάζει να ειρωνευτεί όχι μόνο την ακαμψία της βρετανικής αριστοκρατίας αλλά πολύ περισσότερο τον συντηρητικά ήθη της μεσαίας και της εργατικής τάξης. Kι ενώ η Cluny Brown φάινεται ότι θα συμβιβάσει την ανεξαρτησία της με αντάλλαγμα ένα καλό γάμο και την άνοδο από την εργατική στη μεσαία τάξη (με τον φαρμακοποιό του χωριού και ΟΧΙ με το πλούσιο αφεντικό της όπως λανθασμενα έχει γραφτεί στο πρόγραμμα του φεστιβάλ) τελικά διαλέγει έναν ξένο αντιναζιστή συγγραφέα και την περιπετειώδη ζωή που της υπόσχεται.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας προσφέρουν στο αθηναϊκό κοινό μια υπέροχη ευκαιρία να νιώσει το άγγιγμα του Lubitsch στην μεγάλη οθόνη. Η εν λόγω φράση, που χρησιμοποιήθηκε από τα studio για την προώθηση του δημιουργού σίγουρα δεν επαρκεί για να αποδώσει την ποιότητα της κινηματογραφικής του ιδιοσυγκρασίας που συνδυάζει την κομψότητα και την ελαφρότητα με την ενήλικη και παιγνιώδη σεξουαλικότητα των ηρώων του αλλά και με την ειρωνεία και την παιχνιδιάρικη αποστασιοποίηση από την επιφανειακότητα των χαρακτήρων του, και όλα τα παραπάνω με μια άρτια κλασική προσέγγιση στα πλάνα, το καδράρισμα αλλά και το φωτισμό και το μοντάζ στον κινηματογράφο.

Δείτε εδώ το περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τα αφιερώματα του φεστιβάλ που αρχίζει την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου.

Διάβασε επίσης...
Οι Lordi σε ταινία τρόμου!
Ναι ξέρουμε, ο λόγος που δεν πολυγουστάρετε κι εσείς τους Lordi δεν είναι άλλος από το ότι βρέθηκαν αυτοί στην κορυφή του μεγαλύτερου θεσμού διεθνώς, τη Eurovision, κι όχι η εθνική μας σταρ, ¶ννα Βίσση.Πέρα από την πλάκα, οι Φιλανδοί hard rockers ετοιμάζουν ταινία τρόμου, που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα ...
Συνέχεια...
O Τζακ και η Φασολιά στο στόχαστρο του Hollywood
Όλοι μας έχουμε ακούσει, και αγαπήσει, το παραμύθι "Ο Τζακ και η Φασολιά" όπου ένα αγόρι, μέσω μιας μαγικής φασολιάς που φύτρωσε στο πίσω μέρος της αυλής του, σκαρφαλώνει στους ουρανούς και ανακαλύπτει ένα βασίλειο γιγάντων. Το Hollywood αποφάσισε, για άλλη μια φορά, να πάρει αυτό το πολυαγαπημένο παραμύθι μικρών ...
Συνέχεια...
Bill Plympton – Indie(animation) Jones!
Επειδή έχεις δει 12 από τις 47 (μικρού και μεγάλου μήκους) ταινίες του δεν σημαίνει ότι ο Bill Plympton έγινε ξαφνικά κολλητός σου. Ας μην ξεχνάμε ότι έχει ήδη προταθεί για 2 Όσκαρ και έχει απορρίψει 6ψήφιο ποσό από την Disney. Με τον Plympton όμως 5 λεπτά αρκούν για να ...
Συνέχεια...
Ολοκληρώθηκε το casting του 6ου Harry Potter
Το casting του πολυαναμενόμενου, έκτου κατά σειρά, Harry Potter, με τίτλο "Harry Potter and the Half-Blood Prince" ολοκληρώθηκε! Η ταινία θα βγει στις αμερικανικές αίθουσες περίπου σε ένα χρόνο από σήμερα και συγκεκριμένα στις 21 Νοεμβρίου του 2008.Ρίξτε μια ματιά παρακάτω στη λίστα με τους ηθοποιούς που θα μας ταξιδέψουν ...
Συνέχεια...
Το διάσημο cast της ταινίας του Tim Allen
Sigourney Weaver, J.K. Simmons και Jeanne Tripplehorn είναι τα νέα ονόματα που προστέθηκαν στο cast της κωμωδίας "Crazy on the Outside", με την οποία θα κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ο γνωστός ηθοποιός Tim Allen.Στην ταινία όμως, ο Allen θα έχει παράλληλα και ρόλο πρωταγωνιστή. Συγκεκριμένα, θα ενσαρκώσει έναν άνδρα ...
Συνέχεια...
Everlasting Promises: H εκπρόσωπος της Σουηδίας στις Κάννες
Μετά την προ ημερών παρουσίαση της ισπανικής συμμετοχής για το Oscar ξενόγλωσσης ταινίας και λαμβάνοντας ως αφορμή τα σουηδικά βραβεία που θα αποδοθούν στις 12 Ιανουαρίου στην Στοκχόλμη, επανερχόμαστε σήμερα στο ευρωπαϊκό κινηματογραφικό τοπίο για να σας παρουσιάσουμε την αντίστοιχη σουηδική εκπρόσωπο ταινία.Το ''Everlasting Promises'' (Maria Larssons eviga Ogonblick) που ...
Συνέχεια...
Η Dominique Swain ‘κολυμπά σε επικίνδυνα νερά’
Σύμφωνα με το περιοδικό Fangoria, η Dominique Swain συμπεριλήφθηκε στο cast της νέας ταινίας του σκηνοθέτη ταινιών φρίκης Dante Tomaselli, που θα έχει πρωτότυπο τίτλο "The Ocean".Η 27χρονη ηθοποιός θα υποδυθεί την Maria, μια νεαρή μητέρα που ζει στο Puerto Rico και χάνει τον άντρα και το παιδί τους, όταν ...
Συνέχεια...
Νύχτες στη Ροδάνθη
Nights in RodantheΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: George C. WolfeΣΕΝΑΡΙΟ: Ann Peacock, John RomanoΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Diane Lane, Richard Gere, Christopher MeloniΔΙΑΝΟΜΗ: Village FilmsΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97'ΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Αδίστακτος γιατρός και μπερδεμένη νοικοκυρά συναντιούνται σε ένα ονειρικό πανδοχείο κάπου στον Αμερικάνικο Νότο και ζουν δυο νύχτες έρωτα που θα τους αλλάξουν τη ζωή.ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Μη σας ανοίγει η όρεξη. Κι ...
Συνέχεια...
Βραβείο στη διαφορετικότητα για την “¶κρη του παραδείσου”
Ο Fatih Akin ("Head On") και η ταινία του "Στην άκρη του παραδείσου" κέρδισαν το βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε μια ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Στρασβούργο.Το έπαθλο, γλυπτό από γυαλί και μέταλλο, αναπαριστά ένα μισοδιπλωμένο φιλμ, που συμβολίζει "τον πύργο της Βαβέλ" και κατά τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου, ...
Συνέχεια...
Ο καινούριος James Bond έχει επιτέλους δικό του trailer
Στα μέσα περίπου του προηγούμενου μήνα σας είχαμε προειδοποιήσει. Το teaser trailer του νέου James Bond έρχεται... Εντάξει, δεν ήταν ακριβώς αυτά τα λόγια μας, αλλά η είδηση παραμένει είδηση.Ελπίζουμε λοιπόν, οι φανατικοί κυρίως οπαδοί του διάσημου πράκτορα να έχουν προετοιμαστεί ψυχολογικά, καθώς η εταιρεία παραγωγής αποφάσισε να δώσει στη ...
Συνέχεια...
Ποιος είσαι, ο MacGyver;
Ο απίστευτα εφευρετικός νεαρός με τα ξανθιά μακριά μαλλιά έχει περάσει αβίαστα στο κοινωνικό ασυνείδητο ως ο μοναδικός Αμερικανός ήρωας που σιχαίνεται την οπλοχρησία. Παράλληλα όμως, κατάφερε να γίνει συνώνυμο κάθε πολυμήχανης προσωπικότητας, που συνηθίζει να μηχανεύεται λύσεις, χρησιμοποιώντας οικιακά εργαλεία.Ο Richard Dean Anderson ήταν ο ηθοποιός που ταυτίστηκε με ...
Συνέχεια...
Στα σκαριά το Wall Street 2
Από τη sequel-o-mania που έχει κυριεύσει το Hollywood φαίνεται δύσκολο να ξεφύγει κάποιο είδος ταινίας. Μετά τις φήμες ότι θα αποκτήσει sequel "Ο μονομάχος", ανακοινώθηκε το sequel της ταινίας "Wall Street", που θα έχει τίτλο "Money Never Sleeps" και θα πρωταγωνιστεί πάλι ο Michael Douglas. Το Wall Street, γυρισμένο απο ...
Συνέχεια...
Η Carla Cugino στο ‘Women in Trouble’
Αν παραβλέψεις το γεγονός ότι το μοτίβο, γυναικοπαρέα στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη, έχει πολυφορεθεί τελευταία, καθώς και ότι το σενάριο ενισχύει την πεποίθηση ότι η γυναίκα εκτός από το ωραίο φύλο είναι και το πιο αδύναμο τότε, το ''Women in Trouble'' ενδέχεται να σου φανεί μέχρι και συμπαθητικό.Κι ...
Συνέχεια...
Rupert Friend και Michelle Pfeiffer στο ‘Cheri’
Ο Rupert Friend και η Michelle Pfeiffer θα πρωταγωνιστήσουν στο δράμα εποχής "Cheri" του Stephen Frears, ενώ η Kathy Bates διαπραγματεύεται τη συμμετοχή της.Ο Friend θα υποδυθεί τον κεντρικό χαρακτήρα στον οποίο αναφέρεται ο τίτλος, ενώ η Bates προορίζεται για το ρόλο της μητέρας του, της Madame Peloux, μια διάσημη ...
Συνέχεια...
‘Σκότωσαν’ τον νέο He-Man
Άσχημα τα νέα για τους fans του He-Man και των Masters of the Universe, καθώς η πολυαναμενόμενη ταινία του, που έφερε τον τίτλο "Grayskull", ακυρώθηκε από την Warner Bros. Pictures.Πέρασε περίπου ένας χρόνος από τότε που σας μεταφέραμε ενθουσιωδώς τα νέα για τη δεύτερη κινηματογραφική μεταφορά του ήρωα, για να ...
Συνέχεια...
‘Bright Star’: Trailer με ελπίδες για λαμπερές κινηματογραφικές στιγμές
Η πρώτη γυναίκα που κατάφερε με τα ''Μαθήματα Πιάνου'' που παρέδωσε να κερδίσει το Χρυσό Φοίνικα, η Νεοζηλανδή Jane Campion επιστρέφει με το ''Λαμπερό Αστέρι'' και σαφή πρόθεση να σβήσει από τη μνήμη μας όλη εκείνη την νωχελική δημιουργικά περίοδο της καριέρας της, που απαριθμεί μια σειρά από μέτριες ταινίες ...
Συνέχεια...
Berlin Film Festival: και του χρόνου!
Τελευταία μέρα του Φεστιβάλ του Βερολίνου σήμερα, και όσοι είναι στη γερμανική πρωτεύουσα μπορούν μόνο για σήμερα να δουν τις ταινίες που δεν πρόλαβαν μόνο 6 ευρώ. Πολυαναμενόμενες ταινίες έκαναν πρεμιέρα στο Φεστιβάλ, καθώς και άλλες που θα τις μάθουμε εξαιτίας των βραβείων που κέρδισαν, άλλωστε ως γνωστόν το Φεστιβάλ ...
Συνέχεια...
Νύχτες Οργής
SanguepazzoΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Marco Tullio GiordanaΣΕΝΑΡΙΟ: Marco Tullio Giordana, Leone ColonnaΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Monica Bellucci, Alessio Boni, Luca ZingarettiΔΙΑΡΚΕΙΑ: 148΄ ΔΙΑΝΟΜΗ: Spentzos FilmsΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Η ιστορία ενός ακόλαστου ζεύγους διάσημων Ιταλών ηθοποιών κατά την περίοδο του φασισμού και τα πολιτικο-δραματικά τους μπλεξίματα. ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Δεν ξέρω πως τα έχει καταφέρει έτσι, αλλά η Monica Bellucci κοντεύει ...
Συνέχεια...
Ο Godzilla επιστρέφει!
Κάποια στιγμή θα γινόταν και αυτό. Η Legendary Pictures ανακοίνωσε ότι αγόρασε τα δικαιώματα του Godzilla από την Ιαπωνική εταιρία Toho Studios η οποία δημιούργησε τον Godzilla στην πρώτη ταινία το 1954, η οποία θεωρείται πλέον μία από τις κλασικές στο είδος της.Πλέον, η Legendary Pictures με τις ευλογίες της ...
Συνέχεια...
Πορεύσου εν Ειρήνη Τζαμίλ
Gå med fred JamilΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Omar ShargawiΣΕΝΑΡΙΟ: Mogens Rukov, Omar Shargawi ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Dar Salim, Omar Shargawi, Khalid AlssubeihiΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90΄ ΔΙΑΝΟΜΗ: Seven FilmsΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Ένας Άραβας σε μια αόρατη σχεδόν Κοπεγχάγη που δεν αποκαλύπτει ποτέ το πρόσωπο της, παίρνει εκδίκηση για τη δολοφονία της μητέρας του πυροδοτώντας ένα κύκλο αίματος.ΓΙΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥΣ:Το Πορεύσου εν ...
Συνέχεια...
Revanche
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Götz SpielmannΣΕΝΑΡΙΟ: Götz SpielmannΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Johannes Krisch, Irina Potapenko, Andreas Lust, Ursula Strauss, Johannes Thanheiser, Hanno PöschlΔΙΑΡΚΕΙΑ: 121΄ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR ΓΙΑ ΠΟΛΥΑΣΧΟΛΟΥΣ:Ο Άλεξ οργανώνει τη ληστεία μιας τράπεζας προκειμένου να χαρίσει στον εαυτό του και την πόρνη φίλη του από την Ουκρανία την ευκαιρία να ξεκινήσουν μια νέα ζωή μακριά ...
Συνέχεια...
Ο MacGyver επιστρέφει!
Ποιος δεν θυμάται τον MacGyver που με τον σουγιά του κατάφερνε τα πάντα! Ο φοβερός ήρωας λοιπόν, πρόκειται να επιστρέψει και μάλιστα στη μεγάλη οθόνη.Πιο συγκεκριμένα, ο δημιουργός του, Lee David Zlotoff ανακοίνωσε το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, πως μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς είναι στα άμεσα ...
Συνέχεια...
OUTVIEW: Η Αθήνα βγαίνει απΆ τη ντουλάπα!
Όταν μόλις πέρσι η Αθήνα απέκτησε για πρώτη φορά το δικό της Gay & Lesbian κινηματογραφικό φεστιβάλ, οι διοργανωτές δεν περίμεναν την επιτυχία που θα συναντούσε μια τέτοια εκδήλωση ειδικά σε μια χώρα όπου κεκτημένα ετών για άλλα πιο «πολιτισμένα» και «προχωρημένα» ευρωπαϊκά κράτη δεν θεωρούνται τόσο αυτονόητα. Με αφορμή ...
Συνέχεια...
Το 2011 ο Spider-Man 4
Ο Sam Raimi μπορεί να μην έχει συμφωνήσει ακόμη με την Columbia Pictures για ένα τέταρτο επεισόδιο, ο Tobey Maguire μπορεί να μην έχει πει ακόμα το μεγάλο ναι, αλλά αλήθεια, τι σημασία έχουν όλα αυτά;Tα λεφτά υπάρχουν και είναι απολύτως διαθέσιμα, οπότε η μεγαλο -παραγωγός, Laura Ziskin μας ανακοίνωσε ...
Συνέχεια...
Glad about ΓκΛΑΤ
Ο κινηματογράφος δεν γνωρίζει διαχωρισμούς ούτε φυλετικούς, ούτε φυλετικούς αλλά ούτε και σεξουαλικούς. Και στο πλαίσιο των παράλληλων διοργανώσεων του 15ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική εταιρία Σύμπραξη για το Κοινωνικό Φύλο το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓκΛΑΤ (Γκέι, Λεσβιακών, Αμφισεξουαλικών και Τρανσεξουαλικών, Διεμφυλικών) Ταινιών, οι κινηματογραφικές εκδηλώσεις του ...
Συνέχεια...
Το trailer του ‘Journey to the Center of the Earth 3D’
Στη δημοσιότητα δόθηκε πριν λίγες μέρες το trailer της ταινίας "Journey to the Center of the Earth 3D", τη σκηνοθεσία της οποίας έχει αναλάβει ο Eric Brevig.Πρόκειται για μια περιπέτεια φαντασίας από την οποία αν κάτι μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε, θα ήταν το γεγονός ότι βασίζεται στο ομώνυμο κλασσικό μυθιστόρημα του ...
Συνέχεια...
Animasyros – Το πρώτο διεθνές φεστιβάλ κινούμενων σχεδίων στη χώρα σου χτυπά την πόρτα!
Τελευταία υπενθύμιση για όλους εσάς που ασχολείστε με τα κινούμενα σχέδια σε οποιαδήποτε μορφή και με οποιαδήποτε τεχνοτροπία. Το Animasyros, που ανοίγει για πρώτη φορά πανιά 19 με 21 Σεπτεμβρίου 2008, σας υπενθυμίζει ότι η καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής για το παρθενικό του ταξίδι είναι 31 Ιουλίου. Όσοι ενδιαφέρεστε, διαβάστε πρώτα ...
Συνέχεια...
Πρώτο trailer από το remake του Robocop
Φεβρούαριο του 2014 αναμένεται στις αίθουσες το remake του θρυλικού φιλμ επιστημονικής φαντασίας του Paul Verhoeven από το 1987 που αποδείχθηκε τελικά προφητικό ως ένα βαθμό. Μπορεί να μην έχουμε αστυνομικούς ρομπότ στους δρόμους του Detroit ή αλλού αλλά  η ιδιωτικοποίηση πλέον μέρους των καθηκόντων των υπηρεσιών ασφαλείας σε ΗΠΑ/Μ.Βρετανία ...
Συνέχεια...
Η Kidman εγκαταλείπει το ‘The Reader’
Η Nicole Kidman παραιτήθηκε από την τελευταία της ταινία εξαιτίας της επικείμενης εγκυμοσύνης της.Η Kidman υπολόγιζε να αρχίσει αργότερα αυτόν το μήνα τα γυρίσματα για το "The Reader", μια δραματική ταινία σε σκηνοθεσία του Stephen Daldry, τοποθετημένη μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου.Όπως δήλωσε η εκπρόσωπός της, Wendy Day: ...
Συνέχεια...
Steven Spielberg: ‘Έχω ένα όνειρο…’
Ένα όνειρο ζωής θα πραγματοποιηθεί για τον Steven Spielberg και την εταιρεία παραγωγής Dreamworks, η οποία κατάφερε να εξασφαλίσει τα δικαιώματα για την κινηματογραφική απόδοση της ζωής του μεγάλου Αμερικανού ακτιβιστή Martin Luther King. Στην περίπτωση του σπουδαίου αυτού πολιτικού αγωνιστή οι συστάσεις είναι περιττές και η είδηση δεν χρειάζεται ...
Συνέχεια...
Οι Lordi σε ταινία τρόμου!
O Τζακ και η Φασολιά στο στόχαστρο του
Bill Plympton – Indie(animation) Jones!
Ολοκληρώθηκε το casting του 6ου Harry Potter
Το διάσημο cast της ταινίας του Tim Allen
Everlasting Promises: H εκπρόσωπος της Σουηδίας στις Κάννες
Η Dominique Swain ‘κολυμπά σε επικίνδυνα νερά’
Νύχτες στη Ροδάνθη
Βραβείο στη διαφορετικότητα για την “¶κρη του παραδείσου”
Ο καινούριος James Bond έχει επιτέλους δικό του
Ποιος είσαι, ο MacGyver;
Στα σκαριά το Wall Street 2
Η Carla Cugino στο ‘Women in Trouble’
Rupert Friend και Michelle Pfeiffer στο ‘Cheri’
‘Σκότωσαν’ τον νέο He-Man
‘Bright Star’: Trailer με ελπίδες για λαμπερές κινηματογραφικές
Berlin Film Festival: και του χρόνου!
Νύχτες Οργής
Ο Godzilla επιστρέφει!
Πορεύσου εν Ειρήνη Τζαμίλ
Revanche
Ο MacGyver επιστρέφει!
OUTVIEW: Η Αθήνα βγαίνει απΆ τη ντουλάπα!
Το 2011 ο Spider-Man 4
Glad about ΓκΛΑΤ
Το trailer του ‘Journey to the Center of
Animasyros – Το πρώτο διεθνές φεστιβάλ κινούμενων σχεδίων
Πρώτο trailer από το remake του Robocop
Η Kidman εγκαταλείπει το ‘The Reader’
Steven Spielberg: ‘Έχω ένα όνειρο…’