aeras_2

Ράνια Οικονομίδου και Ρένη Πιττακή: μια σύμπραξη που εγγυάται «καλό» θέατρο. 

Όταν σε μία θεατρική παράσταση συμπρωταγωνιστούν αυτές οι δύο κυρίες ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα δεις αυτό που λέμε καλό θέατρο. Αν, μάλιστα, το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι καλή τότε η παράσταση αναμένεται δυνατή. Το έργο «Αέρας» είναι η τρανή απόδειξη πως όταν έχεις δυο εξαιρετικές ηθοποιούς τόσο η υπόθεση του έργου όσο και η σκηνοθεσία λίγη σημασία έχουν, τελικά.

Η ιστορία διαδραματίζεται σε κάποιο ελληνικό νησί, όταν έπειτα από πολλά χρόνια δύο αδερφές συναντιούνται. Η μεγαλύτερη αδερφή επισκέπτεται τη μικρότερη, για να της ανακοινώσει το θάνατο της μητέρας τους .Ή μήπως έχει έρθει και για κάποιον άλλο λόγο;

Καθώς ο χρόνος περνά, ξεδιπλώνεται μπροστά μας η προβληματική σχέση των δύο αδερφών που είναι ταυτόχρονα τόσο διαφορετικές αλλά και τόσο ίδιες. Το παιχνίδι αλλαγής ρόλων, που τόσο τις ευχαριστεί, αποκαλύπτει τον πραγματικό λόγο της συνάντησής τους και επισφραγίζει τη συνένοχη συνεργασία τους. Οικογενειακά μυστικά και δράματα, μίση, ίντριγκες, πάθη αποσιωπούνται και δεν συζητιούνται φανερά. Όλα τα λόγια τους είναι αέρας, σαν να μην ειπώθηκαν, σαν να μην έγιναν, σαν να μην έχουν σημασία. Μια οικογένεια που νοσεί, αλλά τα έχει τακτοποιήσει όλα τόσο όμορφα, ώστε όλα δικαιολογούνται. Το μόνο που φαίνεται να τους ενώνει στο τέλος είναι το πάθος για εκδίκηση και κέρδος.

aeras_3

Οι δύο ηθοποιοί κλήθηκαν -και πέτυχαν- να βρουν μία λεπτή ισορροπία στο παίξιμό τους, εφόσον το έργο δεν είναι ούτε δράμα ούτε κωμωδία. Υπάρχουν αρκετά στοιχεία μαύρου χιούμορ και τραγικότητας που συνθέτουν μία ενδιαφέρουσα παράσταση.

Η Ράνια Οικονομίδου, εξαιρετική ως μικρότερη, ανύπαντρη αδερφή, κινείται στο χώρο σαν αθώα παιδούλα που ξέρει καλά να κρύβει το φαρμάκι της και να το ελευθερώνει ορμητικά, όταν φτάσει στα όριά της. Η Ρένη Πιττακή, υποδυόμενη τη μεγάλη αδερφή με απίστευτη κομψότητα και χάρη, κρύβει, στο μανίκι της, άσους που τους εμφανίζει σιγά σιγά, σαν παιδί που κρύβει το αγαπημένο παιχνίδι της αδερφής του, για να μη το βρει, και το εμφανίζει την πιο ακατάλληλα κατάλληλη στιγμή, για να την αποστομώσει. Εξαίσια υποκριτική από δύο μεγάλες κυρίες του θεάτρου .

Σκηνοθετικά το πρώτο μέρος ήταν αδύναμο, με τις ηθοποιούς κινησιολογικά να παραπέμπουν σε μαριονέτες που προσπαθούν να αυτονομηθούν από το χειριστή τους.Το δεύτερο μέρος, όπου ξεκαθαρίζονται τα κίνητρά τους και ο θεατής εισβάλει πιο πολύ στο «παράλογο» της σχέσης τους, είναι πιο δυνατό και με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Η μουσική υποβλητική, ταιριαστή με το κλίμα  της παράστασης.

Κείμενο : Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Ερμηνεύουν: Ράνια Οικονομίδου, Ρένη Πιττακή
Σκηνικά- Κοστούμια: Εύα Μανιδάκη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Θέατρο Πόλη
Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87 (δίπλα στη στάση του ΗΣΑΠ Βικτώρια),Πλ. Βικτωρίας

Κρατήσεις : 2111828900
Δευτέρα & Τρίτη στις 20.30 20 € γενική είσοδος / 15 € φοιτητές 10 € άνεργοι, ΑΜΕΑ, νέοι κάτω των 23 ετών & συνταξιούχοι άνω των 65 ετών
Τετάρτη στις 18.30 15 € γενική είσοδος 10 € φοιτητές, άνεργοι, ΑΜΕΑ, νέοι κάτω των 23 ετών & συνταξιούχοι άνω των 65 ετών

Διάβασε επίσης...
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη
  Συμβαίνουν και στις πιο passive aggressive οικογένειες. Στο κέντρο του αχανούς χώρου της σκηνής του Θεάτρου Σφενδόνη, ένα άδειο, τεράστιο, οικογενειακό τραπέζι. Τριγύρω του, τίποτα παρά σκόρπιες αντίκες, ένα κολλημένο ρολόι "παππούς", κακόγουστα πορτραίτα πεθαμένων πλουτοκρατών. Όλα μπλεγμένα μέσα στον πυκνό οικογενειακό ιστό της παράδοσης που καλύπτει τις σακατεμένες παιδικές αναμνήσεις, ...
Συνέχεια...
Ρίττερ, Ντένε, Φος στο θέατρο Σφενδόνη